Ik denk dat het probleem hem niet in de democratie zit, maar in het feit dat in de westerse wereld een steeds groter wordende groep mensen niet (genoeg) meeprofiteert van de rijkdom. Door globalisering, robotisering, whatever. Als die groep te groot wordt, dan gaat de democratie zich vanzelf tegen je keren. Maar of de oplossing dan is om de democratie overboord te gooien? Ik denk persoonlijk van niet.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 18:28 schreef Poolbal het volgende:
[..]
Klopt allemaal, maar ook bij ons functioneert de democratie niet optimaal. En wij doen het zelfs nog best aardig. Ik heb het gevoel dat er betere methoden zijn. Het systeem lijkt niet opgewassen tegen de moderne tijd, geeft te weinig oplossingen voor de vraagstukken van deze tijd en het maakt weinig gebruik van de ontwikkelingen.
Maar nogmaals: hoe het er uit moet komen te zien zou ik niet weten. Daar zullen grote denkers zich over moeten buigen.
Je hoopt bij God? Je hoopt dus bij God dat er een superslecht door en door corrupt wezen de president wordt, terwijl ze sinds de jaren 90 al laat zien compleet ongeschikt te zijn voor een leidinggevende functie? Waarom?quote:
Ik hoop bij God dat Hillary president gaat worden ja, en als volgens jou Hillary al superslecht is wat is trump dan in jouw ogen ?quote:Op vrijdag 29 juli 2016 18:37 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Je hoopt bij God? Je hoopt dus bij God dat er een superslecht door en door corrupt wezen de president wordt, terwijl ze sinds de jaren 90 al laat zien compleet ongeschikt te zijn voor een leidinggevende functie? Waarom?
Wat een onzin. Er wordt naar een steeds groter wordende groep gewoon niet meer geluisterd. Er is dus (allang) geen sprake meer van democratie.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 18:36 schreef Jane het volgende:
[..]
Ik denk dat het probleem hem niet in de democratie zit, maar in het feit dat in de westerse wereld een steeds groter wordende groep mensen niet (genoeg) meeprofiteert van de rijkdom. Door globalisering, robotisering, whatever. Als die groep te groot wordt, dan gaat de democratie zich vanzelf tegen je keren. Maar of de oplossing dan is om de democratie overboord te gooien? Ik denk persoonlijk van niet.
Ik kan me niet voorstellen dat dit soort tweets leiden tot meer aanhang.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 17:30 schreef Nintex het volgende:
[ afbeelding ]
Nou het aas ligt al weer klaar.
Wat heeft er nou weer mee te maken dat ze vrouw is?quote:Op vrijdag 29 juli 2016 18:30 schreef TLC het volgende:
Trump![]()
![]()
Fox News
![]()
![]()
![]()
Ik hoop bij God dat Hillary Clinton de eerste vrouwelijke president van de VS gaat worden.
Nee, en daarom stemmen steeds meer mensen in steeds meer landen op idioten. Of idiote ideeën. En als de groep maar groot genoeg is, dan komt zo'n idioot uiteindelijk ook aan de macht. Of dan verlaat je de EU ofzo.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 18:41 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Wat een onzin. Er wordt naar een steeds groter wordende groep gewoon niet meer geluisterd.
niks, maar dat hoor je mij toch ook niet schrijven ?quote:Op vrijdag 29 juli 2016 18:43 schreef 6star6lord6 het volgende:
[..]
Wat heeft er nou weer mee te maken dat ze vrouw is?
Minder slecht, maar dat is niet moeilijk. Iedereen is een lieverdje vergeleken met H.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 18:41 schreef TLC het volgende:
[..]
Ik hoop bij God dat Hillary president gaat worden ja, en als volgens jou Hillary al superslecht is wat is trump dan in jouw ogen ?
Natuurlijk wel. Trump misstaat volledig in dat rijtje.quote:Trump misstaat niet in het rijtje Erdogan, Saddam Hoessein en Kim Jung Un.
Meneer Trump zal wellicht niet perfect zijn, maarja welk mens is dat wel ?quote:Mevrouw Clinton zal wellicht niet perfect zijn, maarja welk mens is dat wel ?
Hoe kan je dit nou zeggen, hij heeft nog niet eens geregeerd. Je zou ook kunnen zeggen dat hij in het rijtje van Bush,reagan en Churchill kan zitten.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 18:41 schreef TLC het volgende:
[..]
Ik hoop bij God dat Hillary president gaat worden ja, en als volgens jou Hillary al superslecht is wat is trump dan in jouw ogen ?
Trump misstaat niet in het rijtje Erdogan, Saddam Hoessein en Kim Jung Un.
Mevrouw Clinton zal wellicht niet perfect zijn, maarja welk mens is dat wel ?
Ik snap ook niet waarom men PvdA/VVD blijft stemmen.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 18:44 schreef Jane het volgende:
[..]
Nee, en daarom stemmen steeds meer mensen in steeds meer landen op idioten. Of idiote ideeën. En als de groep maar groot genoeg is, dan komt zo'n idioot uiteindelijk ook aan de macht. Of dan verlaat je de EU ofzo.
Waarom vermeldt je er dan bij dat Clinton de eerste vrouwelijk president moet zijn? Vind je haar daarom beter?quote:Op vrijdag 29 juli 2016 18:44 schreef TLC het volgende:
[..]
niks, maar dat hoor je mij toch ook niet schrijven ?
twitter:WSJopinion twitterde op vrijdag 29-07-2016 om 14:15:46Hope without change: Clinton is promising better results from more of the same policies. https://t.co/GC8IW0eUUq reageer retweet
Wat ik altijd al zei en de hele reden dat zoveel gevestigde Republikeinen haar steunen, bang voor verandering, bang dat de oude elite hun positie kan verliezen.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 18:55 schreef antiderivative het volgende:
zelfs de normaal zo positieve WSJ is niet onder de indruk:twitter:WSJopinion twitterde op vrijdag 29-07-2016 om 14:15:46Hope without change: Clinton is promising better results from more of the same policies. https://t.co/GC8IW0eUUq reageer retweet
Mjah, de republikeinen hebben Obama jarenlang beschermd tegen de eigen achterban en daar electoraal de prijs voor moeten betalen. Terwijl de Democrats ongegeneerd Trump mogen vergelijken met Adolf Hitler (en daarvoor George W. Bush met hem vergeleken).quote:Op vrijdag 29 juli 2016 18:04 schreef Monolith het volgende:
[..]
Sowieso was dat weer een enorme klok-klepel post. Iemand aanvallen op religieuze overtuigingen of liever gezegd het ontbreken daarvan heeft vrij weinig van doen met grondwettelijke rechten. Het is ook vrij gangbaar in met name de Republikeinse primary, maar ook waar het de continue beschuldiging aan het adres van Obama 'de moslim' betrof.
twitter:realDonaldTrump twitterde op vrijdag 29-07-2016 om 18:59:58In Hillary Clinton's America - things get worse. #TrumpPence16 https://t.co/WdHbnhhCbW reageer retweet
Het tegenovergestelde van iets heel ergs is niet noodzakelijk beter, dat kan even erg zijn. Ik kan begrijpen dat men politieke correctheid beu is, dat men walgt van het archetype van de corrupte politicus die liegt en bedriegt, die buigt voor het geld en die dus heel erg bedreven is het spelen van het klassieke politieke spelletje wat velen verafschuwen. Clinton is de personificatie van de klassieke politiek, heeft geen greintje authenticiteit, alles komt berekend en beredeneerd over en daar is een grote afkeer van.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 18:46 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Minder slecht, maar dat is niet moeilijk. Iedereen is een lieverdje vergeleken met H.
Ze is dan ook niet alleen corrupt, reken er ook nog bij dat ze 'crimineel' is of zelfs een oorlogsmisdadiger.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 19:21 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Het tegenovergestelde van iets heel ergs is niet noodzakelijk beter, dat kan even erg zijn. Ik kan begrijpen dat men politieke correctheid beu is, dat men walgt van het archetype van de corrupte politicus die liegt en bedriegt, die buigt voor het geld en die dus heel erg bedreven is het spelen van het klassieke politieke spelletje wat velen verafschuwen. Clinton is de personificatie van de klassieke politiek, heeft geen greintje authenticiteit, alles komt berekend en beredeneerd over en daar is een grote afkeer van.
Maar om dan te komen aanzetten met de vleesgeworden politieke incorrectheid, een lichtgeraakte narcist die communiceert in banale generalisaties, die er constant blijk van geeft dat hij geen greintje inzicht heeft en de essentie van de problemen zelfs totaal niet vat, wiens authenticiteit dag in, dag uit wordt bevestigd door een nieuwe lading ondoordachte statements... nee, dat vind ik niet veel beter.
Corrupte, kille hypocrisie vs. onwetende, impulsieve grootheidswaanzin. Als dat de enige alternatieven voor elkaar zijn, dan zou ik uiteindelijk voor de minst gevaarlijke van de 2 gaan en dan ga ik voor de corruptie, niet voor de impulsivitiet.
Ik blijf Scott Adams herhalen:quote:Op vrijdag 29 juli 2016 19:21 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Het tegenovergestelde van iets heel ergs is niet noodzakelijk beter, dat kan even erg zijn. Ik kan begrijpen dat men politieke correctheid beu is, dat men walgt van het archetype van de corrupte politicus die liegt en bedriegt, die buigt voor het geld en die dus heel erg bedreven is het spelen van het klassieke politieke spelletje wat velen verafschuwen. Clinton is de personificatie van de klassieke politiek, heeft geen greintje authenticiteit, alles komt berekend en beredeneerd over en daar is een grote afkeer van.
Maar om dan te komen aanzetten met de vleesgeworden politieke incorrectheid, een lichtgeraakte narcist die communiceert in banale generalisaties, die er constant blijk van geeft dat hij geen greintje inzicht heeft en de essentie van de problemen zelfs totaal niet vat, wiens authenticiteit dag in, dag uit wordt bevestigd door een nieuwe lading ondoordachte statements... nee, dat vind ik niet veel beter.
Corrupte, kille hypocrisie vs. onwetende, impulsieve grootheidswaanzin. Als dat de enige alternatieven voor elkaar zijn, dan zou ik uiteindelijk voor de minst gevaarlijke van de 2 gaan en dan ga ik voor de corruptie, niet voor de impulsivitiet.
quote:[...]
Will this new revelation about Trump change anyone’s votes? Most Trump supporters are trying to elect a hand grenade to lob into Congress. No one is trying to put lipstick on the hand grenade before throwing it. So I doubt this will matter.
Mensen die teleurgesteld raken in het systeem gaan, met Trump aan het roer, niet bepaald ingelost worden op bepaalde verwachtingen. Maar goed, mensen die Trump stemmen verdienen ook niet beter.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 19:09 schreef Nintex het volgende:
Het enige wat een zwarte pastoor, veteraan, white supremacist, small business owner en coal miner met elkaar verbind in de steun voor Trump is dat ze ergens in het politieke proces achtergelaten zijn door de zittende macht.
Kun je even quoten waar wordt vermeld dat ze zich met criminele activiteiten bezighield?quote:Op vrijdag 29 juli 2016 19:25 schreef 6star6lord6 het volgende:
[..]
Ze is dan ook niet alleen corrupt, reken er ook nog bij dat ze 'crimineel' is of zelfs een oorlogsmisdadiger.
http://www.theatlantic.co(...)-to-benghazi/396182/
Het maakt die groep niet zo heel veel meer uit. Met de Brexit kwamen ook allerlei mensen opdagen die al jaren niet meer gestemd hadden, omdat ze eindelijk het idee hadden dat ze iets konden veranderen. Geef toe, in Nederland is de keuze (afgezien van misschien Wilders) ook niet meer dan 2 a 3% schuiven in de belasting/subsidie marges van hetzelfde neo-liberale beleid.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 19:27 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Mensen die teleurgesteld raken in het systeem gaan, met Trump aan het roer, niet bepaald ingelost worden op bepaalde verwachtingen. Maar goed, mensen die Trump stemmen verdienen ook niet beter.
Ik niet, omdat ik voor vrede ben. De corrupte, kille hypocrisie is crimineel en de onwetende, impulsieve grootheidswaanzin valt wel mee.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 19:21 schreef SaintOfKillers het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |