twitter:
quote:In de Franse stad Saint-Étienne-du-Rouvray zijn dinsdag vier tot zes mensen gegijzeld. Een van hen zou gedood zijn. De gijzelnemers zouden twee mannen gewapend met messen zijn die inmiddels zijn uitgeschakeld.
Dat melden diverse media en persbureaus.
De gijzeling zou plaats hebben gevonden in een kerk in de stad in Noord-Normandië. Volgens France 3 werden onder andere een priester, twee nonnen en kerkgangers gegijzeld.
Een van de gijzelaars zou zijn gedood. Franse media berichten dat de keel van de priester zou zijn doorgesneden.
Saint-Étienne-du-Rouvray ligt in het arrondissement Rouen op ongeveer 130 kilometer ten noordwesten van Parijs.
Over het motief van de gijzeling is nog weinig duidelijk.
http://www.nu.nl/buitenla(...)rijk.html?redirect=1
Dat is nog niet bekend... zijn keel is doorgesneden volgens de nieuws berichten dat kan van compleet hoofd eraf tot één snee zijn.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 12:18 schreef Hooters het volgende:
Hoofd van de priester is eraf gesneden!
Dat zijn geen misbruikte koorknaapjes geweest!
Dat is een acroniem, geen afkorting. In ieder geval is het zo dat IS zichzelf tegenwoordig als groter beschouwd dan wat 'Daesh' betekent en het dus beschouwt als een term die geen recht doet aan de legitimiteit van IS.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 12:12 schreef Triggershot het volgende:
[..]
het is gewoon een afk van dawlat islamiya iraq wa sham.
Zo noemen ze zich wel degelijk natuurlijk of noemden.
Ja, ik ook, maar dan had ik één dader verwacht. Twee mannen die beide zijn misbruikt en nu samen wraak gaan nemen klinkt toch wat minder aannemelijk.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 12:20 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Dat is nog niet bekend... zijn keel is doorgesneden volgens de nieuws berichten dat kan van compleet hoofd eraf tot één snee zijn.
En ik acht koorknaapjes die fiks misbruikt zijn ook wel in staat tot gruweldaden trouwens.
-offtopic-quote:Op dinsdag 26 juli 2016 12:21 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Dat is een acroniem, geen afkorting. In ieder geval is het zo dat IS zichzelf tegenwoordig als groter beschouwd dan wat 'Daesh' betekent en het dus beschouwt als een term die geen recht doet aan de legitimiteit van IS.
Bovendien, en dat zul jij vast wel weten, zijn acroniemen in het Arabisch veel minder vaak voorkomend dan in 'onze' talen, waardoor het feit dat er een acroniem gebruikt wordt op zichzelf al gezien kan worden als belediging, alsof het dan minder groots en belangrijk is.
;-Pquote:Op dinsdag 26 juli 2016 12:23 schreef Yasmin23 het volgende:
Misschien waren het wel extreme atheïsten :p
quote:Le Figaro geeft meer details vrij over een van de gijzelnemers. Het zou gaan om een zekere Sid Ahmed Ghlam, een 24-jarige Algerijnse student. Hij werd er al eerder van verdacht de kerk in Saint Etiennde du Rouvray en andere katholieke kerken in de buurt te viseren.
Ook werd de man al eerder verdacht van de moord op een fitnessleraar.
De president François Hollande en Bernard Cazeneuve hebben zich naar de plaats van de gebeurtenis begeven. De gijzeling vond plaats in Saint Etienne du Rouvray, een stadje in de buurt van Rouen.
In Nederland zitten would-be terroristen te chillen in de tuin met een joint.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 12:01 schreef Slaro het volgende:
RIP en Sterkte voor de Nabestaanden!
[..]
Sociale controle en integratie is hier veel beter, Nederland heeft probleemwijken en groepen maar in omvang en ongelijkheid weinig in vergelijking met de omringende landen, de stap om zoiets te doen is dan vele malen groter.
http://nieuws.tpo.nl/2016(...)gijzeld-franse-kerk/quote:De Franse politie heeft dinsdagochtend twee mannen gedood die in een kerk in Saint-Étienne-du-Rouvray vijf mensen gijzelden. De pastoor van de kerk en twee nonnen behoorden tot de gegijzelden, aldus de krant Le Figaro. De priester van de kerk is gedood. De gijzelnemers zouden hem de keel hebben doorgesneden. De Franse Justitie beschouwt de gebeurtenissen als terrorisme.
quote:Premier Manuel Valls heeft in een reactie zijn afschuw uitgesproken over de gijzeling:
“Verschrikkelijke en barbaarse aanval in de Seine-Maritime kerk. Alle Fransen en alle katholieken worden hierdoor geraakt. We zullen één blok vormen.”
Ja ik doe bouillon in de soep en nee ik ben niet voor IS.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 12:25 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
"Wat vindt JIJ er nou van?" of "Ben je voor IS?" of "Doe je bouillon in de soep?"²
quote:De twee gijzelnemers zouden de kerk langs de achterkant zijn binnengedrongen tijdens de eucharistieviering. Daarbij waren behalve de priester nog vijf personen aanwezig, drie zusters en twee buurtbewoners. De derde zuster kon ontsnappen en verwittigde de hulpdiensten.
Ze zullen als een blok hun facebook profile picture veranderen. Dat zal de terroristen leren!quote:Op dinsdag 26 juli 2016 12:26 schreef Jigzoz het volgende:
Nou, de slachtoffers worden in ieder geval wél gegeneraliseerd:
[..]
Dit geeft wel aan hoe groot de kerkelijkheid in frankrijk is...quote:
Nou een beetje geluk dus dat die vieringen niet zo meer in trek zijn dus.quote:
Niet per ongeluk een foto van het slachtoffer ofzo?quote:Op dinsdag 26 juli 2016 12:29 schreef Hathor het volgende:
Maar goed, ik zag eerder een foto van iemand met een Engels klinkende naam, was dat een hoax of gaat het hier om een bekeerling?
Met de stelligheid dat het dus een Moslim MOET zijn wat jou betreft?quote:Op dinsdag 26 juli 2016 12:29 schreef Hathor het volgende:
Maar goed, ik zag eerder een foto van iemand met een Engels klinkende naam, was dat een hoax of gaat het hier om een bekeerling?
Nee niet alle moslims, maar wel dat hele kutgeloof in zijn totaliteit. Dat geloof biedt de mogelijkheid voor deze gruweldaden.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 12:11 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat is juist een hele normale en redelijk mening. Maar je bent een roepende in de woestijn man. Je moet alle Moslims linken aan deze gruweldaden.²
Nee, een blonde brildragende gast, stond in het vorige topic dacht ik.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 12:30 schreef Physsic het volgende:
[..]
Niet per ongeluk een foto van het slachtoffer ofzo?
Dat word hier toch gezegd of niet?quote:Op dinsdag 26 juli 2016 12:30 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Met de stelligheid dat het dus een Moslim MOET zijn wat jou betreft?²
twitter:Parveen_Comms twitterde op dinsdag 26-07-2016 om 12:29:02Slashing throat of 92 yr old Catholic priest in a church - think France will have had enough. This will start riots. #Normandy #FranceAttack reageer retweet
Dat was een trollreactie, hij wordt altijd door schimmige bronnen gemeld als dader van een aanslag.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 12:30 schreef Hathor het volgende:
[..]
Nee, een blonde brildragende gast, stond in het vorige topic dacht ik.
Punt is dat er dan iemand mee moet beginnen. Niet iedereen krijgt het voor elkaar om een grote bijeenkomst te organiseren.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 12:25 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wellicht zou je als bonafide moslim samen met andere bonafide moslims eens een grote demo moeten organiseren tegen mensen die terreur bedrijven uit naam van de Islam.
Dan doe je wat tegen radicalisering en terrorisme, je laat potentiele gekkies zien dat ze fout bezig zijn
Denk dat Parveen_Comms daar naast zit.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 12:31 schreef StaceySinger het volgende:
twitter:Parveen_Comms twitterde op dinsdag 26-07-2016 om 12:29:02Slashing throat of 92 yr old Catholic priest in a church - think France will have had enough. This will start riots. #Normandy #FranceAttack reageer retweet
Ahh ok dat heb ik gemist dan.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 12:32 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Dat was een trollreactie, hij wordt altijd door schimmige bronnen gemeld als dader van een aanslag.
Is dat een bekend persoon?quote:Op dinsdag 26 juli 2016 12:32 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Denk dat Parveen_Comms daar naast zit.
Inderdaad. Na elke aanslag is er weer die angst over die "backlash". Elke keer weer zitten ze er naast. Europa blijft lekker incasseren. We hebben het momenteel nog veel te goed om onze comfortabele levens te riskeren.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 12:32 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Denk dat Parveen_Comms daar naast zit.
Ik vraag mij af waarom ze die andere ook niet hebben vermoord.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 12:34 schreef Jigzoz het volgende:
Dan ben je dus zover dat je mensen in een kerk gaat gijzelen vanwege... Iets. Maar op het moment dat je op het punt staat een 92-jarige man zijn keel door te snijden, dan moet er toch wel ergens iets van een geweten gaan opspelen.
Ik weet dat sommige mensen totaal geen empathie kennen, maar dit is echt beestachtig.
Pure haat drijft mensen tot zulk soort daden.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 12:34 schreef Jigzoz het volgende:
Dan ben je dus zover dat je mensen in een kerk gaat gijzelen vanwege... Iets. Maar op het moment dat je op het punt staat een 92-jarige man zijn keel door te snijden, dan moet er toch wel ergens iets van een geweten gaan opspelen.
Ik weet dat sommige mensen totaal geen empathie kennen, maar dit is echt beestachtig.
Mee eens, daaorm ben ik van mening dat je psychisch echt wel wat moet mankeren wil je dit doen.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 12:34 schreef Jigzoz het volgende:
Ik vraag me eigenlijk vooral af waarom ze die ene wél hebben vermoord.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 12:34 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ik vraag mij af waarom ze die andere ook niet hebben vermoord.
Ja dat vraag ik mij tegelijkertijd ook af ja. Heeft die zich misschien uitgelaten of de islam ofzo?quote:Op dinsdag 26 juli 2016 12:35 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik vraag me eigenlijk vooral af waarom ze die ene wél hebben vermoord.
quote:De Franse krant Le Figaro legt een verband met een arrestatie uit april 2015. Toen werd de Algerijn Sid Ahmed Ghlam in Parijs opgepakt. Hij wordt ervan verdacht een vrouw te hebben gedood en een aanslag voor te bereiden op een kerk in Villejuif, nabij Parijs. Hij heeft toegegeven dat hij nog andere plannen had.
Het lijkt zeer vergezocht maar toch ook weer niet.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 12:36 schreef Physsic het volgende:
Als het om een jongere priester ging, dan kon ik het wraak-van-misbruikte-jongetjes-scenario wel bijna van mijn lijstje afstrepen.
Maar nu de priester zo oud blijkt, is dat nog steeds een optie.
Bevestiging van die eerdere post dus.quote:
Dat klopt. En die zoeken dan ''rechtvaardiging'' in een ideologie of geloof.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 12:34 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Mee eens, daaorm ben ik van mening dat je psychisch echt wel wat moet mankeren wil je dit doen.²
Was hij dan gewoon vrij of was hij ontsnapt?quote:
Tja, bepaalde mensen van die ideologie in het Midden-Oosten onthoofden ook kinderen. Dan lijkt een priester van het "vijandelijke" geloof een veel minder grote stap; die verspreidt namelijk een vals geloof.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 12:37 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat klopt. En die zoeken dan ''rechtvaardiging'' in een ideologie of geloof.
Weet ik niet precies. Ik zie dit voorbij komen op twitter en het wordt dus bevestigd door een bekende Franse krant, dus ik doe dit delen.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 12:38 schreef Hathor het volgende:
[..]
Was hij dan gewoon vrij of was hij ontsnapt?
Ook geloof of ideologie kan mensen ernstig psychisch beschadigen. Of denk je dat alle fundamentalistische gelovigen sowieso al psychisch gestoord waren?quote:Op dinsdag 26 juli 2016 12:37 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat klopt. En die zoeken dan ''rechtvaardiging'' in een ideologie of geloof.
Of misschien liggen er specifieke lijsten met doelen klaar binnen bepaalde groepen en had die vent daar een stukje van overgeschreven, dat hij die als zijn taken zag.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 12:38 schreef Hathor het volgende:
[..]
Was hij dan gewoon vrij of was hij ontsnapt?
Als ze er vatbaar voor zijn moet er toch wel iets mis zijn denk ik ja.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 12:40 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ook geloof of ideologie kan mensen ernstig psychisch beschadigen. Of denk je dat alle fundamentalistische gelovigen sowieso al psychisch gestoord waren?
In theorie zou het zelfs zo kunnen zijn dat het gewoon een overval was en ze het geldkistje wilden hebben. Die worden hier in Nederland ook wel 'ns gejat, ook al zit daar nooit bijzonder veel geld in.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 12:37 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Het lijkt zeer vergezocht maar toch ook weer niet.
De naam die daar staat is verdachte in een moordzaak en verdacht van het voorbereiden van een terroristische aanslag, ik mag er dan toch van uit gaan dat zo iemand niet langer vrij over straat kan lopen?quote:Op dinsdag 26 juli 2016 12:40 schreef ToT het volgende:
[..]
Of misschien liggen er specifieke lijsten met doelen klaar binnen bepaalde groepen en had die vent daar een stukje van overgeschreven, dat hij die als zijn taken zag.
Ondertussen heeft deze sekte van monsters een miljard aanhangers.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 12:39 schreef Re het volgende:
meestal zwakzinnigen die vallen voor dit soort hersenwasserij
Lekker wegkijken dus.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 12:32 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Punt is dat er dan iemand mee moet beginnen. Niet iedereen krijgt het voor elkaar om een grote bijeenkomst te organiseren.
Daarbij lijkt me het animo binnen de islamitische gemeenschap ook niet groot. Veel moslims zeggen dat IS geen islam is. Dus geen demonstratie waard.
Ja hoor.... Het zijn gewoon weer islamgekkies.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 12:36 schreef Physsic het volgende:
Als het om een jongere priester ging, dan kon ik het wraak-van-misbruikte-jongetjes-scenario wel bijna van mijn lijstje afstrepen.
Maar nu de priester zo oud blijkt, is dat nog steeds een optie.
Het kan he, het kan. Ik kan ook de staatsloterij winnen volgende maand.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 12:41 schreef Physsic het volgende:
[..]
In theorie zou het zelfs zo kunnen zijn dat het gewoon een overval was en ze het geldkistje wilden hebben. Die worden hier in Nederland ook wel 'ns gejat, ook al zit daar nooit bijzonder veel geld in.
Maar van een 92-jarige man verwacht ik niet dat hij degene is die de meeste weerstand biedt (en daardoor dus ook gedood is).
Het is afwachten.
Het is geen geheim dat mensen vatbaar zijn voor religie en andere ideologieën.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 12:40 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Als ze er vatbaar voor zijn moet er toch wel iets mis zijn denk ik ja.
Verdacht van. Misschien hadden ze niks om hem te veroordelen?quote:Op dinsdag 26 juli 2016 12:41 schreef Hathor het volgende:
[..]
De naam die daar staat is verdachte in een moordzaak en verdacht van het voorbereiden van een terroristische aanslag, ik mag er dan toch van uit gaan dat zo iemand niet langer vrij over straat kan lopen?
Zeker, maar zelfs tussen een fundamentalist en een gek die het ten uitvoer brengt zit een verschil. Gelukkig maar, ook.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 12:40 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ook geloof of ideologie kan mensen ernstig psychisch beschadigen. Of denk je dat alle fundamentalistische gelovigen sowieso al psychisch gestoord waren?
Nee maar vraag mij af of een 'gezond' persoon hier ook zo voor kan vallen.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 12:42 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Het is geen geheim dat mensen vatbaar zijn voor religie en andere ideologieën.
nah, de splinters zijn de oorzaak, geeft geen zin om iedereen er maar bij te slepen, dat is holle rethoriekquote:Op dinsdag 26 juli 2016 12:42 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Ondertussen heeft deze sekte van monsters een miljard aanhangers.
Links: Ja, maaaaaaarrrrr...dit keer hebben ze maar 1 persoon gedood. Dus eigenlijk zijn ze heel lief.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 12:42 schreef JeSuisDroppie het volgende:
We hebben weer wat mensen van de religie van de Vrede zo te horen die los zijn gegaan?
Meestal wel ja. Helaas soms ook niet.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 12:42 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Zeker, maar zelfs tussen een fundamentalist en een gek die het ten uitvoer brengt zit een verschil. Gelukkig maar, ook.
Dat klopt, vandaar dat ik ook zeg dat deze gevangene misschien slechts een deel van een bestaande lijst had overgeschreven en dat als zijn taak had bestempeld. Dat betekent niet automatisch dat niemand anders die taken meer over kan nemen als hij ze door gevangenneming niet meer kan uitvoeren.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 12:41 schreef Hathor het volgende:
[..]
De naam die daar staat is verdachte in een moordzaak en verdacht van het voorbereiden van een terroristische aanslag, ik mag er dan toch van uit gaan dat zo iemand niet langer vrij over straat kan lopen?
Het lijkt er meer op dat ze er een show van wilde maken. Deden ze in Bataclan ook. De politie heeft blijkbaar geleerd en wachtte dit keer geen 3 uur met binnenvallen. Ik denk dat ze geen kans meer hadden om de rest de keel door te snijden.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 12:27 schreef Yasmin23 het volgende:
Misschien ging het ze alleen om die specifieke priester.
En een laag en beïnvloedbaar IQ.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 12:34 schreef Hathor het volgende:
[..]
Pure haat drijft mensen tot zulk soort daden.
Dat zou ook nog kunnen ja. Had ik nog niet over nagedacht.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 12:44 schreef Alektorophobia. het volgende:
[..]
Het lijkt er meer op dat ze er een show van wilde maken. Deden ze in Bataclan ook. De politie heeft blijkbaar geleerd en wachtte dit keer geen 3 uur met binnen vallen. Ik denk dat ze geen kans meer hadden om de rest de keel door te snijden.
[..]
En een laag en beïnvloedbaar IQ.
Precies en helaas moet ik dan toch constateren dat de islam daarin een beschamelijk grote rol speelt.quote:
Ik zie het probleem niet met 'vallen' voor een Ideologie of Religie. Iedereen kan en doet dat het probleem betreft hoogstens hoe bepaalde mensen er misbruik van maken.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 12:43 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nee maar vraag mij af of een 'gezond' persoon hier ook zo voor kan vallen.
Kijk naar landen als Saudi-Arabië en Pakistan en trek je conclusies.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 12:43 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nee maar vraag mij af of een 'gezond' persoon hier ook zo voor kan vallen.
Mja.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 12:45 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Kijk naar landen als Saudi-Arabië en Pakistan en trek je conclusies.
Dan helpen we ze een handje en doen we het voor ze aanslagen plegen.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 12:45 schreef Yasmin23 het volgende:
Het enge is dat als het dus IS achtige terroristen waren dat er geen angst is bij hen om te sterven.
Ik was er een paar maanden geleden. Zij hebben hun zaken goed op orde hoor.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 12:45 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Kijk naar landen als Saudi-Arabië en Pakistan en trek je conclusies.
Wees er blij mee. Om dit wel te snappen moet je echt heel ver heen zijn.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 12:46 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Mja.
Misschien wel ja. Ik zelf snap het gewoon niet. Misschien is dat het probleem.
Ik heb iets andere ideeën bij 'goed'. In ieder geval niet het nazisme van SA.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 12:46 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik was er een paar maanden geleden. Zij hebben hun zaken goed op orde hoor.²
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |