Da's beter. Goeie grutten mag ook.quote:
Combinatie van factoren, denk ik. In Nederland werkt het signaleringssysteem stukken beter dan in een land als Frankrijk of Belgie. Dat begint al onderaan de ladder met bijv. de reclassering en wijkagent en werkt door tot de inlichtingendiensten. Maargoed, dat geldt alleen voor de potentiele huisterroristen, niet voor terroristen die enkel naar Nederland komen om een aanslag te plegen.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 11:08 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik vraag me toch af.. Rondom Nederland hebben er verschillende terroristische plaatsgevonden, maar hier nog niks (geen illusie dat dat nooit zal gebeuren). Waarom? Vind het vrij opvallend.
En vergeet deze niet: "We moeten extremisme bestrijden" en dat uit de monden van de politici die deze terreur naar Europa hebben gehaald.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 11:30 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Straks de reacties van de Franse politici afwachten:
"We zijn geschokt."
"Zo ga je niet met priesters om."
"We moeten hier mee leren leven."
Dit is inderdaad een statement die er heel hard inhakt, denk ik, ja.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 11:30 schreef sonnyspek het volgende:
Ik denk eigenlijk dat als ooit in Frankrijk de pleuris uitbreekt het eerder zal komen door zoiets symbolisch dan bijv. Nice.
Iets anders dan onthoofd. Maar ook niet normaal zeg.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 11:25 schreef Adolecens het volgende:
[..]
[..]
http://www.nu.nl/buitenla(...)franse-kerk-uit.html
Ik wou net zeggen. Zeker bij een gijzeling kan het zijn dat de priester letterlijk een mes op zijn keel had, en toen de politie binnenkwam ging het fout.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 11:30 schreef Barbusse het volgende:
Throat slit is niet hetzelfde als onthoofden.....
quote:Op dinsdag 26 juli 2016 11:28 schreef Perrin het volgende:
[..]
Goh, uit welke hoek zouden de daders komen?
En vergeten we deze niet, de eeuwige dooddoener: we zullen dit winnen!quote:Op dinsdag 26 juli 2016 11:33 schreef Alektorophobia. het volgende:
[..]
En vergeet deze niet: "We moeten extremisme bestrijden" en dat uit de monden van de politici die deze terreur naar Europa hebben gehaald.
Want doorgaans zijn mensen die anderen met messen gijzelen normale mensen?quote:Op dinsdag 26 juli 2016 11:36 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Iets anders dan onthoofd. Maar ook niet normaal zeg.
Ik nodig ze weleens uit voor de koffie...quote:Op dinsdag 26 juli 2016 11:37 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Want doorgaans zijn mensen die anderen met messen gijzelen normale mensen?
Heb niet de illusie dat dit ooit nog ophoudt. En ondertussen gaat de massa import uit het midden Oosten gewoon door. Politieke correctheid en immigratie obsessie zijn voor de huidige politiek belangrijker dan mensenlevens. Ik heb het al vaker gezegd de traditionele Europese politiek bestaat uit levensgevaarlijke gekken.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 11:33 schreef Odaiba het volgende:
De week van het terrorisme moet nu toch wel bijna eens over zijn. Of maken ze er een maand van.
Gijzelnemers dood en een gijzelaar dood.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 11:37 schreef Physsic het volgende:
Zijn alle gijzelaars dood? Of nog onduidelijk danwel onbevestigd?
quote:Op dinsdag 26 juli 2016 11:38 schreef Alektorophobia. het volgende:
[..]
Heb niet de illusie dat dit ooit nog ophoudt. En ondertussen gaat de massa import uit het midden Oosten gewoon door. Politieke correctheid en immigratie obsessie zijn voor de huidige politiek belangrijker dan mensenlevens. Ik he het al vaker gezegd de traditionele Europese politiek bestaat uit levensgevaarlijke gekken.
quote:Op dinsdag 26 juli 2016 11:37 schreef Physsic het volgende:
Zijn alle gijzelaars dood? Of nog onduidelijk danwel onbevestigd?
quote:Two men who took several people hostage in the Saint-Etienne-du-Rouvray church shot by police, officials say.
De Kerk speelt daar ook een grote rol in.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 11:33 schreef Alektorophobia. het volgende:
[..]
En vergeet deze niet: "We moeten extremisme bestrijden" en dat uit de monden van de politici die deze terreur naar Europa hebben gehaald.
Je verwacht live streams vanaf de plaats delict?quote:Op dinsdag 26 juli 2016 11:37 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik moet zeggen dat de berichtgeving t.a.v. de aanslagen de laatste tijd erg te wensen over laat. Daar moeten ze écht wat aan doen.²
Inderdaad, dankzij Merkel heeft een Japanse kerel vandaag 19 mensen neergestoken nabij Tokyo toch?quote:Op dinsdag 26 juli 2016 11:38 schreef Alektorophobia. het volgende:
[..]
Heb niet de illusie dat dit ooit nog ophoudt. En ondertussen gaat de massa import uit het midden Oosten gewoon door. Politieke correctheid en immigratie obsessie zijn voor de huidige politiek belangrijker dan mensenlevens. Ik he het al vaker gezegd de traditionele Europese politiek bestaat uit levensgevaarlijke gekken.
Ik sluit niet uit dat een onthoofding te schokkend is voor het plaatsje, en ze het daarom naar buiten toe wat afzwakken.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 11:36 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ik wou net zeggen. Zeker bij een gijzeling kan het zijn dat de priester letterlijk een mes op zijn keel had, en toen de politie binnenkwam ging het fout.
De dooddoener (no pun intended) die dan gegeven wordt is: hij heeft een plan met hem/haar.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 11:39 schreef Doublepain het volgende:
Toch apart dat je god niks ertegen heeft kunnen doen, heb je daar je hele leven voor ingezet om in godshuis dood te gaan?
Frappant allemaal.
Aldus de user met het monopoly op reageren en posten.quote:
Bedank de werkgeverslobby hier maar voor.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 11:38 schreef Alektorophobia. het volgende:
[..]
Heb niet de illusie dat dit ooit nog ophoudt. En ondertussen gaat de massa import uit het midden Oosten gewoon door. Politieke correctheid en immigratie obsessie zijn voor de huidige politiek belangrijker dan mensenlevens. Ik heb het al vaker gezegd de traditionele Europese politiek bestaat uit levensgevaarlijke gekken.
Nou, toch wat meer concrete informatie. Bij die aanslagen in Duitsland ging het ook helemaal niet goed met de verslaggeving. In het begin hadden ze het over 3 daders. Later weer een. Is de media zelf bipolair geworden?quote:Op dinsdag 26 juli 2016 11:39 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Je verwacht live streams vanaf de plaats delict?
Er is te weinig bekend om hier weer dezelfde discussie te voeren net zoals in een heleboel andere topics.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 11:38 schreef Alektorophobia. het volgende:
[..]
Dit is hun dank.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 11:39 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
De Kerk speelt daar ook een grote rol in.
Je wordt steeds stoerder.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 11:39 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Je verwacht live streams vanaf de plaats delict?
En als het niet aan Merkel lag, dan lag het sowieso wel aan 'links'.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 11:39 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Inderdaad, dankzij Merkel heeft een Japanse kerel vandaag 19 mensen neergestoken nabij Tokyo toch?
De Kerk is slap geworden.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 11:39 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
De Kerk speelt daar ook een grote rol in.
Ik denk bij de belastingdienstquote:Op dinsdag 26 juli 2016 11:39 schreef tong80 het volgende:
Het is iedere dag raak. Ik wil niet in cliche's vallen. Het is wachten op aanslagen in Nederland. Ben benieuwd waar het zal zien. Dit is weer zo vreselijk.
Dankzij een Oostenrijkse regeringsvoerder. Die heeft die entlösung hip gemaakt.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 11:39 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Inderdaad, dankzij Merkel heeft een Japanse kerel vandaag 19 mensen neergestoken nabij Tokyo toch?
Klopt. Ik zie het nu. My bad.quote:
Een bliksemschicht vanuit de hemel, die de gijzelnemers zou doden was wel mooi geweest ja.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 11:39 schreef Doublepain het volgende:
Toch apart dat je god niks ertegen heeft kunnen doen, heb je daar je hele leven voor ingezet om in godshuis dood te gaan?
Frappant allemaal.
Dat is van alle tijden, bij de eerste berichten en signalen begint het speculeren.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 11:40 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Nou, toch wat meer concrete informatie. Bij die aanslagen in Duitsland ging het ook helemaal niet goed met de verslaggeving. In het begin hadden ze het over 3 daders. Later weer een. Is de media zelf bipolair geworden?²
Die blijft iig van kindjes af, dacht ie wsquote:Op dinsdag 26 juli 2016 11:40 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
De dooddoener (no pun intended) die dan gegeven wordt is: hij heeft een plan met hem/haar.
Van de RABO-bank.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 11:41 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
En als het niet aan Merkel lag, dan lag het sowieso wel aan 'links'.![]()
Zelfs in de file staan is de schuld van links.
Waarom? Vanwege de controle die hij zou kunnen uitoefenen over levens? Het misbruik in het verleden door de Kerk?quote:Op dinsdag 26 juli 2016 11:43 schreef HeIsMagicYouKnow het volgende:
De doorsnee priester maakt natuurlijk wel behoorlijk wat vijanden in 't leven; dit zou allemaal wel wat genuanceerder kunnen liggen.
Ja, dat ben ik met je eens. Maar goede, bruikbare en hapklare informatie lijkt verder weg dan ooit. Het is geen pretje om het te moeten doen met 99,9% Fok!kers die semi-grappig info brengen.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 11:43 schreef tong80 het volgende:
[..]
Dat is van alle tijden, bij de eerste berichten en signalen begint het speculeren.
quote:Op dinsdag 26 juli 2016 11:43 schreef HeIsMagicYouKnow het volgende:
De doorsnee priester maakt natuurlijk wel behoorlijk wat vijanden in 't leven; dit zou allemaal wel wat genuanceerder kunnen liggen.
Ik denk in Kalkar.quote:
Meer Jappen in Japan dan Moslims in Europa. Aangezien de steekpartij in Japan was. Volgens mij probeer je bewust mijn post te misinterpreteren. Het is bloody obvious wat ik bedoel.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 11:44 schreef Physsic het volgende:
[..]
Serieus, meer Jappen dan moslims in Europa?
Nope, ik had het oprecht verkeerd begrepen.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 11:45 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Meer Jappen in Japan dan Moslims in Europa. Aangezien de steekpartij in Japan was. Volgens mij probeer je bewust mijn post te misinterpreteren. Het is bloody obvious wat ik bedoel.
In het verleden?quote:Op dinsdag 26 juli 2016 11:44 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Waarom? Vanwege de controle die hij zou kunnen uitoefenen over levens? Het misbruik in het verleden door de Kerk?
Ik heb nog nooit een beest een keel van een ander zien doorsnijden misschien moeten we zeggen "wat een mensen zijn het ook.." Verreweg de gewelddadigste diersoort die er is.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 11:45 schreef aloa het volgende:
De priester zijn keel doorgesneden. Wat een beesten zijn het ook.
Weet niet of dit al gepost was?quote:In Normandië heeft de politie twee mannen doodgeschoten, die een aantal mensen in een kerk gegijzeld hielden.
De twee mannen hielden een priester, twee nonnen en een aantal kerkgangers vast in de kerk van Saint-Etienne-du-Rouvray, vlak bij Rouen. Ze waren de kerk binnengekomen tijdens de mis en deden de deur op slot. De aanvallers waren gewapend met messen.
Na enige tijd bestormde de politie de kerk en schoten agenten de gijzelnemers dood. Ook de priester is bij de gijzeling omgekomen. De gijzelnemers zouden zijn keel hebben doorgesneden.
De Franse president Hollande en minister van Binnenlandse Zaken Cazeneuve reizen af naar Saint-Etienne-du-Rouvray.
http://nos.nl/artikel/211(...)-kerk-normandie.html
We zijn eerder en beter op de hoogte dan ooit in de menselijke geschiedenis.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 11:44 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ja, dat ben ik met je eens. Maar goede, bruikbare en hapklare informatie lijkt verder weg dan ooit. Het is geen pretje om het te moeten doen met 99,9% Fok!kers die semi-grappig info brengen.²
Je denkt dat het nog steeds gebeurd?quote:
de jaren 90 herleven.. misschien waren het black-metal fans.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 11:48 schreef Alektorophobia. het volgende:
Zover ik weet hebben ze nog niet eerder kerken aangevallen in Europa. Een nieuwe trend?
quote:Op dinsdag 26 juli 2016 11:48 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
de jaren 90 herleven.. misschien waren het black-metal fans.
Absoluutquote:Op dinsdag 26 juli 2016 11:48 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Je denkt dat het nog steeds gebeurd?
Nou, inderdaad. Is gewoon halal slachten.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 11:30 schreef Barbusse het volgende:
Throat slit is niet hetzelfde als onthoofden.....
Doe normaal man. Alsof dit een vanzelfsprekendheid is. Als Moslim vind ik dit echt beledigend.quote:
Ik heb geen idee.quote:
In het midden-oosten wel. Een spoor van ruïnes.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 11:48 schreef Alektorophobia. het volgende:
Zover ik weet hebben ze nog niet eerder kerken aangevallen in Europa. Een nieuwe trend?
Inderdaad die sneden alleen in zichzelf...quote:Op dinsdag 26 juli 2016 11:49 schreef Harvest89 het volgende:
[..]![]()
Maar die staken gewoon kerken in brand, en maakten er foto's van, voor op hun albumcovers.
Ja, we kunnen beter oppassen! Iedereen weet tenslotte wat de gevolgen zijn als Moslims zich beledigd voelen.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 11:51 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Doe normaal man. Alsof dit een vanzelfsprekendheid is. Als Moslim vind ik dit echt beledigend.²
Inderdaad.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 11:51 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Inderdaad die sneden alleen in zichzelf...
Het ligt wel voor de hand, helaas.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 11:51 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Doe normaal man. Alsof dit een vanzelfsprekendheid is. Als Moslim vind ik dit echt beledigend.²
Inderdaad jammer dat voordehandliggendheid tegenwoordig vaak verward wordt met waarheid...quote:
Dan kan je je ongetwijfeld ook voorstellen dat veel Europeanen beledigd zijn na al die religieuze aanslagen.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 11:51 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 26 juli 2016 11:51 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
volgens mij zijn dat de enige beesten op deze aarde die andere mensen onthoofden en de laatste tijd nogal veel in het nieuws komen, en dan niet op een positieve manier.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 11:51 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik had begrepen dat "Daesh" een soort scheldnaam is voor ISIS. Als dat correct is, lijkt me dat sympathisanten dat niet roepen.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 11:54 schreef Montelly het volgende:
Update: Volgens LePoint riepen de gijzelnemers heel hard DAESH toen ze de kerk binnenvielen. Dit topic wordt aangevuld.
Waarom geen IS? Ik vind IS beter klinken dan Dash. Lijkt wel zo'n afwasmiddel naamquote:Op dinsdag 26 juli 2016 11:55 schreef Montelly het volgende:
EN DIRECT. Un prêtre et un fidèle égorgés dans une église de Seine-Maritime
Le curé, deux s½urs et deux fidèles ont été retenus dans l'église. Les preneurs d'otages ont été tués. Ils auraient crié "Daech" en entrant dans l'église.
http://www.lepoint.fr/soc(...)-2016-2057039_23.php
Je zit nog in de ontkenningsfase?quote:Op dinsdag 26 juli 2016 11:51 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Leuk en aardig, maar waarom zou je daar miljarden Moslims voor moeten beledigen die hier niks mee te maken hebben?quote:Op dinsdag 26 juli 2016 11:55 schreef byah het volgende:
[..]
volgens mij zijn dat de enige beesten op deze aarde die andere mensen onthoofden en de laatste tijd nogal veel in het nieuws komen, en dan niet op een positieve manier.
Barbaarse slachtpartijen met messen en bijlen is wel een dingetje van moslims, vriend. Maar je hebt gelijk, het zouden ook japanners kunnen zijn met een tyfushekel aan andersgelovigen en kafirs.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 11:51 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat heb je dan verkeerd begrepen. Daesh is namelijk het Arabische acroniem voor 'al-Dawla al-Islamiya fi Iraq wal-Sham' (DAIISH).quote:Op dinsdag 26 juli 2016 11:55 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Ik had begrepen dat "Daesh" een soort scheldnaam is voor ISIS. Als dat correct is, lijkt me dat sympathisanten dat niet roepen.
Hoeveel decibel?quote:Op dinsdag 26 juli 2016 11:54 schreef Montelly het volgende:
Update: Volgens LePoint riepen de gijzelnemers heel hard DAESH toen ze de kerk binnenvielen. Dit topic wordt aangevuld.
Omdat IS een eervolle naam is en DASH zoveel betekent als vieze ratten. Belachelijk dat hier in NL nog altijd IS gebruikt word.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 11:55 schreef hertogjan_lekkerman het volgende:
[..]
Waarom geen IS? Ik vind IS beter klinken dan Dash. Lijkt wel zo'n afwasmiddel naam
Is gewoon een ander woord voor IS, eigenlijk de oude naam (al-Dawla al-Islamiya fi Iraq wal-Sham)quote:Op dinsdag 26 juli 2016 11:55 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Ik had begrepen dat "Daesh" een soort scheldnaam is voor ISIS. Als dat correct is, lijkt me dat sympathisanten dat niet roepen.
NAH... Ray Donovan vermoorde de priester die hem misbuikt had, dus was geheel on topic,quote:Op dinsdag 26 juli 2016 11:55 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Was vast offtopic.
Daar zijn ze streng in hier.
Ik heb tijdje terug een ban gekregen (1 dag) voor een offtopic discussie.
En jij valt niet over onze en jouw aanname dat dat de daders waarschijnlijk wel weer mannen zouden zijn....quote:Op dinsdag 26 juli 2016 11:56 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Leuk en aardig, maar waarom zou je daar miljarden Moslims voor moeten beledigen die hier niks mee te maken hebben?²
eens met jou en snap je gevoel. Voelt een beetje alsof Ajax weer eens verliest in Slobovan Liberic. Beetje 3e divisie dit. Madrid, Barca, Milan. Dat is pas champions league.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 11:51 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |