abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 19 juli 2016 @ 21:34:13 #126
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_163865671
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 21:20 schreef AchJa het volgende:

[..]

Je wordt vanzelf ouder, wees maar niet bang.
En ik word ouder zonder hypotheek en zonder ooit een cent in de pensioenpot te hebben gegooid. Lekker een paar jaar in een ander land wonen is een hoofddoel. En haalbaar.

Veel plezier met je AOW'tje.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  dinsdag 19 juli 2016 @ 21:51:07 #127
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_163866200
quote:
6s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 21:34 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

En ik word ouder zonder hypotheek en zonder ooit een cent in de pensioenpot te hebben gegooid. Lekker een paar jaar in een ander land wonen is een hoofddoel. En haalbaar.

Veel plezier met je AOW'tje.
Van mij mag het hoor. Ik krijg alleen altijd van die "Ik Vertrek" visioenen... Mensen die in al hun naiviteit wel even naar het buitenland gaan om het daar te maken... Meestal eindigt dat met binnen een jaar berooid terug te zijn in Nederland... :')
pi_163866814
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 21:00 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Je hoeft ook geen te kinderen nemen, die dingen kosten een kapitaal en zijn ook nog eens een wandelende milieuramp :D

Ik vind het ook altijd aandoenlijk als mensen met kinderen gaan zeuren over het milieu als je weer eens een intercontinentale vlucht neemt.
Het is toch best handig dat er kinderen geboren worden.
  dinsdag 19 juli 2016 @ 22:37:51 #129
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_163867903
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 21:51 schreef AchJa het volgende:

[..]

Van mij mag het hoor. Ik krijg alleen altijd van die "Ik Vertrek" visioenen... Mensen die in al hun naiviteit wel even naar het buitenland gaan om het daar te maken... Meestal eindigt dat met binnen een jaar berooid terug te zijn in Nederland... :')
Mooi toch. Terug naar de boezem van het moederland.

Ik maak me geen illusies. In tegenstelling tot al die oudjes die denken dat ze recht hebben op mijn geld voor hun oude dag :D.
  dinsdag 19 juli 2016 @ 22:49:12 #130
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_163868341
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 22:37 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Mooi toch. Terug naar de boezem van het moederland.

Ik maak me geen illusies. In tegenstelling tot al die oudjes die denken dat ze recht hebben op mijn geld voor hun oude dag :D.
Tegen die tijd heb jij geen geld meer...
  woensdag 20 juli 2016 @ 02:38:04 #131
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_163872556
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 19:04 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Het is inderdaad wel een bijzondere gedachte, denken dat je recht hebt om meer omdat je nu eenmaal wat later bent geboren.
Dat vind ik eigenlijk ook. En een heel bijzondere gedachte zelfs.

Hoewel iedereen z'n eigen motivatie heeft is het spuien van dergelijke ongenoegens mij ook niet geheel ontgaan. Welbeschouwd is het niet vanzelfsprekend ongenuanceerd op jonge leeftijd te denken een rianter salaris en meer welvaart te mogen claimen dan bijvoorbeeld je oudeheer, die soms zijn steentje al aardig bijgedragen heeft ten behoeve van de samenleving et cetera.

Enfin, er zijn diverse uitzonderingen tussen millennials die ik zelf gesproken heb in het binnen- en buitenland, en waarvoor ik gaarne een hoger salaris zou willen bepleiten op jonge leeftijd vanwege ondergewaardeerde prestaties, dat mag best gezegd worden en daar blijf ik ook bij. Maar wat mij betreft mogen de meesten van hen op latere leeftijd pas in de voetsporen gaan treden van de babyboomers of de generatie X, die hun strepen veelal dik hebben verdiend door hun talenten succesvol te benutten binnen allerlei branches. :Y)
De tijd die daarvoor nodig is verschilt per individu, maar laat deze jongeren eerst eens bewijzen of ze het uiteindelijk ook waard zijn door carrière te gaan maken of een goede bijdrage te leveren aan de maatschappij. ^O^

Over één ding waren we het afgelopen avond gezamenlijk roerend eens in de ambachtelijke Jopenkerk, onder genot van bitterballen en 'n heerlijk biertje met een prachtige schuimkraag: ''Vaak is het 'n kwestie van geduld, want het 'grote cashen' gaat niet zelden op latere leeftijd pas goed beginnen'', er valt dan weinig meer te klagen. 8-)

Als deze vorm van succes bij sommigen onverhoopt uitblijft is dat gewoon pech hebben, daar kunnen rijkere ouderen weinig aan doen lijkt me dan.

Goed, voor nu wens ik de nachtelijke lezer alvast welterusten!

[ Bericht 0% gewijzigd door Scjvb op 20-07-2016 02:48:24 ]
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
pi_163873954
Dat gezeur van generatie Y gaat niet om de eis meer te krijgen dan hun ouders, maar om de vraag welk deel van het schamele overblijfsel van het salaris dat niet naar woonlasten gaat, in een envelop moet worden opgestuurd naar de pensionado's.

Waarschijnlijk is het pensioenstelsel precies hervormd als generatie Y met pensioen gaat :D
  woensdag 20 juli 2016 @ 09:30:29 #133
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_163873993
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 22:49 schreef AchJa het volgende:

[..]

Als dat zo is is het in ieder geval niet omdat ik het aan grijpgrage oudjes heb gegeven.
pi_163874333
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 17:12 schreef Cherna het volgende:

[..]

Waar heb je overal al aan moeten meebetalen als generatie x zijnde. Hoe lang werk je al?
Alle zaken die je nu zo benoemd hebben ook andere generaties last van. Generatie nix uit de jaren 60 heeft hier ook mee te maken. Alle versoberingen zoals ww,vut etc profiteer ook ik niet van.
Maar wel al circa 30 jaar aan te hebben bijgedragen.

Doch ik zeur niet steeds over andere generaties. Wat is dat toch met generatie sneeuwvlok?
Ze hebben meer welvaart dan iedere andere generatie ooit heeft gehad. Mijn drie dochers alle geboren in de jaren 90 hebben meer welvaart dan de generaties voor hun.
Alleen het welzijn, arbeidsrechten, bijna geen vast werk is de enige reden tot klagen.

Die boosheid is gebaseerd op individualisme en het kapitalistisch denken.
Eens even kijken, ik ben nu 47 jaar (1969) en ben met m'n 18e (na de MAVO) de arbeidsmarkt opgegaan. Geen dag in de WW gezeten, altijd wit gewerkt en omdat ik netjes getrouwd ben, nooit in aanmerking gekomen voor welke subsidie dan ook (zelfs geen kinderopvang, daarvoor mocht ik elk kwartaal 1 maandinkomen inleveren). Kortom, alle zaken die ik genoemd heb (VUT/pre-pensioen, WW, WAO, ziekenfonds, premie A-woningen o.a.) en nog vele andere, heb ik gewoon aan meebetaald. Het enige waarbij ik de dans ontspring (maar mijn partner niet) is de pensioenfonds-oplichterij en dat komt omdat ik niet werkzaam ben in een CAO-branche. Ik heb dan ook een pensioen-verzekering en ja, de premie daarvoor wordt 100% door mij betaald (baas kon het na een aantal jaren niet meer opbrengen om bij te dragen).

Heb ik het slecht? Nee, allesbehalve. Mijn kind (1 dochter) krijgt het waarschijnlijk slechter dan mij. Ik kón nog met een MAVO-diploma de arbeidsmarkt op (hoe lullig de baantjes ook waren), maar tegenwoordig is dat niet eens meer een startkwalificatie. En zelfs al kómt ze aan een baan, dan nóg is dat (hoogstwaarschijnlijk) niet de vaste baan die ik heb.

Je zegt het zelf al: het welzijn, arbeidsrechten, bijna geen vast werk is de enige reden tot klagen. Dat zijn exact mijn klachten. En heel terechte klachten vind ik. De vangnetten worden steeds verder wegbezuinigd. Belangrijker dan dat, de KANSEN voor mensen worden ook steeds minder. Ik ben enorm tegenstander van flex. Ik gun iedereen die dat wil een vaste baan, met daarbij een eerlijk loon. De race to the bottom vind ik een gruwel, hoewel ik daar zelf dus (nog) geen slachtoffer van ben. Ik heb het goed (genoeg), maar mijn kind krijgt het zwaar. Het begint al met het leenstelsel. Ik ben gelukkig in de omstandigheid dat ik haar kan helpen, maar anders zou zij haar carrière moeten starten met een behoorlijke studielening.

Mijn boosheid, voor zover daar sprake van is, is juist niet gebaseerd op individualisme en het kapitalistisch denken. Ik zou juist graag wat meer solidariteit (ook van oud naar jong) willen zien.
pi_163875816
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 09:53 schreef Tjongejongezeg het volgende:

[..]

Eens even kijken, ik ben nu 47 jaar (1969) en ben met m'n 18e (na de MAVO) de arbeidsmarkt opgegaan. Geen dag in de WW gezeten, altijd wit gewerkt en omdat ik netjes getrouwd ben, nooit in aanmerking gekomen voor welke subsidie dan ook (zelfs geen kinderopvang, daarvoor mocht ik elk kwartaal 1 maandinkomen inleveren). Kortom, alle zaken die ik genoemd heb (VUT/pre-pensioen, WW, WAO, ziekenfonds, premie A-woningen o.a.) en nog vele andere, heb ik gewoon aan meebetaald. Het enige waarbij ik de dans ontspring (maar mijn partner niet) is de pensioenfonds-oplichterij en dat komt omdat ik niet werkzaam ben in een CAO-branche. Ik heb dan ook een pensioen-verzekering en ja, de premie daarvoor wordt 100% door mij betaald (baas kon het na een aantal jaren niet meer opbrengen om bij te dragen).

Heb ik het slecht? Nee, allesbehalve. Mijn kind (1 dochter) krijgt het waarschijnlijk slechter dan mij. Ik kón nog met een MAVO-diploma de arbeidsmarkt op (hoe lullig de baantjes ook waren), maar tegenwoordig is dat niet eens meer een startkwalificatie. En zelfs al kómt ze aan een baan, dan nóg is dat (hoogstwaarschijnlijk) niet de vaste baan die ik heb.

Je zegt het zelf al: het welzijn, arbeidsrechten, bijna geen vast werk is de enige reden tot klagen. Dat zijn exact mijn klachten. En heel terechte klachten vind ik. De vangnetten worden steeds verder wegbezuinigd. Belangrijker dan dat, de KANSEN voor mensen worden ook steeds minder. Ik ben enorm tegenstander van flex. Ik gun iedereen die dat wil een vaste baan, met daarbij een eerlijk loon. De race to the bottom vind ik een gruwel, hoewel ik daar zelf dus (nog) geen slachtoffer van ben. Ik heb het goed (genoeg), maar mijn kind krijgt het zwaar. Het begint al met het leenstelsel. Ik ben gelukkig in de omstandigheid dat ik haar kan helpen, maar anders zou zij haar carrière moeten starten met een behoorlijke studielening.

Mijn boosheid, voor zover daar sprake van is, is juist niet gebaseerd op individualisme en het kapitalistisch denken. Ik zou juist graag wat meer solidariteit (ook van oud naar jong) willen zien.
Flexwerk is toch gewoon waar de maatschappij voor gekozen heeft? Mijn vader was nog van de generatie die voor een werkgever koos en intern carrière maakte. Je ging gewoon niet naar een ander. Sterker nog, het hele huis stond vol met producten van jouw werkgever (Philips in dit geval). Tot aan de toiletbril aan toe.

Mijn generatie is altijd op zoek geweest naar een betere deal (en niet alleen in het arbeidsproces). Kon je elders twee stuivers meer verdienen dan was je weg. Loyaliteit is volstrekt verdwenen.

Logisch dat zoiets twee kanten opwerkt.

Dus ook deze klacht is m.i. onterecht. Dat het ervoor zorgt dat de zwakke broeders in de knel komen is een feit. Daar moet dan maar een goed vangnet voor komen. Of de maatschappij moet weer loyaal willen zijn. Ook een keuze. Maar nee, men wil zelf vrij zijn en anderen gebonden hebben.

You can't have your cake and eat it too!
  woensdag 20 juli 2016 @ 11:23:20 #136
451005 Grems
Clown World
pi_163875871
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 22:49 schreef AchJa het volgende:

[..]

Anders ook niet, nu heeft hij er ten minste zelf van kunnen genieten.
pi_163876033
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 19:33 schreef Hochwinter het volgende:
Een iets lager salaris lijkt me niet zo erg.

Het gebrek aan baanzekerheid doordat de arbeidsmarkt steeds "flexibeler" wordt, is veel vervelender als je het mij vraagt.
Maar niemand die zijn bek opentrekt, allemaal pokemons vangen leuk joh!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_163876060
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2016 11:20 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Flexwerk is toch gewoon waar de maatschappij voor gekozen heeft? Mijn vader was nog van de generatie die voor een werkgever koos en intern carrière maakte. Je ging gewoon niet naar een ander. Sterker nog, het hele huis stond vol met producten van jouw werkgever (Philips in dit geval). Tot aan de toiletbril aan toe.

Mijn generatie is altijd op zoek geweest naar een betere deal (en niet alleen in het arbeidsproces). Kon je elders twee stuivers meer verdienen dan was je weg. Loyaliteit is volstrekt verdwenen.

Dus ook deze klacht is m.i. onterecht. Dat het ervoor zorgt dat de zwakke broeders in de knel komen is een feit. Daar moet dan maar een goed vangnet voor komen. Of de maatschappij moet weer loyaal willen zijn. Ook een keuze. Maar nee, men wil zelf vrij zijn en anderen gebonden hebben.

Jij bent wel een beetje de weg kwijt zeker?
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_163876096
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 11:26 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Het klopt wel dat veel van mijn leeftijdsgenoten veel later zijn met koopwoningen, eigen huurwoningen of vaste contracten dan in de tijd van mijn ouders.
een beetje? veel van die ouderen werkten al met 15 jaar.
(Nietzsche)
pi_163876111
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 19:06 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Zo kan ik ook wel een boompje opzetten ;)

Hetzelfde geld voor babyboomers die denken dat ze recht hebben op torenhoge salarissen als ze opnieuw gaan solliciteren.

Moet je deze verwende generatie eens horen als de pensioenen niet geïndexeerd worden.
Die babyboomers gaan echt niet meer solliciteren, die zijn namelijk allang dood of met pensioen. De kans is groter dat ze half dement in het verpleeghuis zitten, dan dat ze nog zelfstandig wonen.

Je kunt wel blijven klagen over die babyboomers (en deels is dat ook wel terecht), maar je gaat ze echt never nooit niet meer pakken hoor.
  woensdag 20 juli 2016 @ 11:42:20 #141
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_163876260
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 11:09 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Het onderwerp is dat de jeugd in hun hele leven stukken minder zal gaan verdienen dan de andere generaties, ja dat zie ik als uitbuiting. ^O^
Hoe is dat uitbuiting?
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  woensdag 20 juli 2016 @ 11:46:14 #142
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_163876347
quote:
14s.gif Op woensdag 20 juli 2016 11:31 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Maar niemand die zijn bek opentrekt, allemaal pokemons vangen leuk joh!
Dat is opzich best wel bijzonder ja. Moet je al die "jongeren" horen over de vakbonden... Maar nu wel klagen over flexwerk en dat soort dingen... :')
  woensdag 20 juli 2016 @ 11:51:48 #143
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_163876470
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 09:53 schreef Tjongejongezeg het volgende:

[..]

Prima post! Ik ben van ongeveer dezelfde generatie met globaal hetzelfde traject. Met het verschil dat ik wel verplicht in de pensioenfonds oplichterij zit... :')
pi_163876505
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 11:46 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dat is opzich best wel bijzonder ja. Moet je al die "jongeren" horen over de vakbonden... Maar nu wel klagen over flexwerk en dat soort dingen... :')
Naja ik heb ook niet echt het idee dat vakbonden er veel aan doen. Ik kan er gratisch lid van worden maar mijn idee is dat mijn rechten meer verkwanselen dan verbeteren.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_163876548
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2016 11:20 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Flexwerk is toch gewoon waar de maatschappij voor gekozen heeft?
Nee, flexwerk wordt in de meeste gevallen opgelegd/afgedwongen. Slechts een klein deel van de hoogopgeleiden kiest bewust voor het zogenaamde freelancen. De race to the bottom met 0-uren contracten, jaar contracten en ander "flexwerk" is gewoon een nieuwe manier om werknemers uit te buiten.

quote:
Mijn vader was nog van de generatie die voor een werkgever koos en intern carrière maakte. Je ging gewoon niet naar een ander. Sterker nog, het hele huis stond vol met producten van jouw werkgever (Philips in dit geval). Tot aan de toiletbril aan toe.
Herkenbaar. Zowel het intern carrière maken, als de loyaliteit en trots voor je baas. Het was inderdaad veel wederkeriger. De baas bood je de kans om op te klimmen, jij bood de baas je loyaliteit en klandizie.

quote:
Ik snap heel goed dat jou generatie altijd op zoek is naar de beste/betere deal. Ik begrijp ook heel goed waardoor die loyaliteit is verdwenen. Ik verwijt jullie dus ook niets. Wel stel ik dat de oude situatie imo wenselijker is/was.

quote:
Ja, natuurlijk. Daar is wmb dan ook geen discussie over. Ik vind het alleen heel erg jammer dat deze situatie ontstaan is.

quote:
Het probleem is, dat dat vangnet voor die zwakke broeders er in toenemende mate niet (meer) is. Zij die niet zo slim en/of getalenteerd zijn. Zij die vroeger de kans kregen om in de praktijk, op de werkvloer mbv oudere collega's, een vak te leren. Zij vallen tussen wal en schip en ik sympathiseer met hen.

quote:
We kunnen kiezen voor minder neoliberalisme en meer socialisme. We moeten het alleen wel willen en dat betekent dat we minder het eigenbelang voorop moeten stellen ipv het algemeen belang. Dat zie ik helaas niet (meer) gebeuren.
pi_163876552
quote:
14s.gif Op woensdag 20 juli 2016 11:33 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Jij bent wel een beetje de weg kwijt zeker?
Probeer het nog eens.
pi_163876606
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 11:53 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Naja ik heb ook niet echt het idee dat vakbonden er veel aan doen. Ik kan er gratisch lid van worden maar mijn idee is dat mijn rechten meer verkwanselen dan verbeteren.
Er is natuurlijk door de jaren heen ook vooral een beeld ontstaan van vakbonden als belangvereniging van de babyboomgeneratie. Niet zo gek dat de jongere generatie er niet op zit te wachten.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_163876669
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 11:57 schreef Monolith het volgende:

[..]

Er is natuurlijk door de jaren heen ook vooral een beeld ontstaan van vakbonden als belangvereniging van de babyboomgeneratie. Niet zo gek dat de jongere generatie er niet op zit te wachten.
Inderdaad heel begrijpelijk, maar toch.

Als je het verdomd om lid te worden, omdat het toch wel bindend is, ben je gewoon aan het parasiteren. Wel de lusten, maar niet de lasten. Tja, dan is het ook wel begrijpelijk dat diezelfde vakbonden niet op jou zitten te wachten.
pi_163876723
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 11:54 schreef Tjongejongezeg het volgende:

[..]

Nee, flexwerk wordt in de meeste gevallen opgelegd/afgedwongen. Slechts een klein deel van de hoogopgeleiden kiest bewust voor het zogenaamde freelancen. De race to the bottom met 0-uren contracten, jaar contracten en ander "flexwerk" is gewoon een nieuwe manier om werknemers uit te buiten.

[..]

Herkenbaar. Zowel het intern carrière maken, als de loyaliteit en trots voor je baas. Het was inderdaad veel wederkeriger. De baas bood je de kans om op te klimmen, jij bood de baas je loyaliteit en klandizie.

[..]

Ik snap heel goed dat jou generatie altijd op zoek is naar de beste/betere deal. Ik begrijp ook heel goed waardoor die loyaliteit is verdwenen. Ik verwijt jullie dus ook niets. Wel stel ik dat de oude situatie imo wenselijker is/was.

[..]

Ja, natuurlijk. Daar is wmb dan ook geen discussie over. Ik vind het alleen heel erg jammer dat deze situatie ontstaan is.

[..]

Het probleem is, dat dat vangnet voor die zwakke broeders er in toenemende mate niet (meer) is. Zij die niet zo slim en/of getalenteerd zijn. Zij die vroeger de kans kregen om in de praktijk, op de werkvloer mbv oudere collega's, een vak te leren. Zij vallen tussen wal en schip en ik sympathiseer met hen.

[..]

We kunnen kiezen voor minder neoliberalisme en meer socialisme. We moeten het alleen wel willen en dat betekent dat we minder het eigenbelang voorop moeten stellen ipv het algemeen belang. Dat zie ik helaas niet (meer) gebeuren.
Dat laatste is denk ik de kern. Als we het anders willen, dan moeten we het anders doen. Dan moeten we gericht zijn op collectiviteit ipv individualiteit.

Mij is het om het even. Ik ben liberaal, dus ik ga mensen niet vertellen wat ze moeten doen en ik vind ook niet dat het aan de overheid is.

De maatschappij moet kiezen en kiest nu voor individualisme, of zelfs egoïsme. Paar keer hard het hoofd stoten en er zal best en kentering komen. Nu zie ik dat totaal niet, integendeel... Het klagen omdat je meer wil dan de generatie voor je is alleen maar een uitvloeisel daarvan als je het mij vraagt.
pi_163876756
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 11:59 schreef Tjongejongezeg het volgende:

[..]

Inderdaad heel begrijpelijk, maar toch.

Als je het verdomd om lid te worden, omdat het toch wel bindend is, ben je gewoon aan het parasiteren. Wel de lusten, maar niet de lasten. Tja, dan is het ook wel begrijpelijk dat diezelfde vakbonden niet op jou zitten te wachten.
Maar dat zitten ze nou juist wel. Zonder nieuwe aanwas sterft zo'n vakbond gewoon uit natuurlijk.
Het is makkelijk om het weer op 'de jeugd' af te schuiven, maar de vakbond heeft hier natuurlijk zelf gewoon het meeste schuld aan.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')