Beste lezer,quote:De millennials zijn op weg om de eerste generatie te worden die minder zullen verdienen dan de generatie voor ze. Mensen jonger dan 35 jaar verdienen als ze twintiger zijn, maar liefst 9500 euro minder dan mensen van de generatie X.
Dat blijkt uit onderzoek van de Britse denktank Resolution Foundation, meldt de BBC. Het totale inkomen van millennials, geboren tussen 1980 en 1995, zal gedurende hun hele carrière uitkomen op gemiddeld 990.000 euro. Dat is minder dan de voorgaande generatie, generatie X. Dat zijn de mensen die tussen 1966 en 1980 zijn geboren.
Hogere levensstandaard
Uit het onderzoek komt naar voren dat de stijging van salarissen sinds de financiële crisis in 2008 tot stilstand is gekomen.
Volgens directeur van de Resolution Foundation, Torsten Bell, vinden generaties het vanzelfsprekend dat ze meer verdienen dan de voorgaande generatie en een hogere levensstandaard hebben. Maar dat is juist helemaal niet meer gebruikelijk.
Hogere huren
De nieuwe Engelse premier Theresa May waarschuwde vorige week voor een groeiende kloof tussen de ‘rijkere oudere generatie en een meer worstelende jongere generatie’.
Volgens de denktank betalen millennials ook veel meer huur dan de babyboomers. Tot hun 30ste levensjaar hebben millennials 52.000 euro meer huur betaald dan de generatie die net na de oorlog is geboren tot hun 30ste betaalde.
www.rtlz.nl
Het verschijnsel levert voor ons uiteraard geen enkel probleem op, maar voor al diegenen die gewoontegetrouw verwachten meer te gaan verdienen dan ouderen is het anders best een bittere pil. Echt!quote:Op maandag 18 juli 2016 18:33 schreef VEM2012 het volgende:
Een keertje minder op vakantie. Op een geheel leven valt dat nog wel mee. Het is eigenlijk al op te lossen door niet te trouwen, want daar bespaar je een veelvoud mee!
Ach, ik zou mij vooral niet zo druk maken om glazen bollen...quote:Op maandag 18 juli 2016 18:39 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Het verschijnsel levert voor ons uiteraard geen enkel probleem op, maar voor al diegenen die gewoontegetrouw verwachten meer te gaan verdienen dan ouderen is het anders best een bittere pil. Echt!
Laatst met een babyboomer op de fp over de pensioenen getypt. Zijn generatie had recht op een hoog pensioen want twintigers hebben minder ingelegd. Het idee dat die twintigers de komende 40 jaar meer gaan inleggen dan ze eruit gaan krijgen, itt de babyboomers, was veel te moeilijk. Hij begon mij zelfs uit te maken voor dombo.quote:
Dat is wel een beetje een probleem als te veel mensen dat gaan doen en je zelf 75 geworden bent.quote:
Dan importeer je gewoon een paar van die zielige zwartjes uit de woestijnquote:Op maandag 18 juli 2016 18:52 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Dat is wel een beetje een probleem als te veel mensen dat gaan doen en je zelf 75 geworden bent.
Het merendeel van die zwartjes wil niet werken dus dat verergerd de situatie alleen maar.quote:Op maandag 18 juli 2016 19:08 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Dan importeer je gewoon een paar van die zielige zwartjes uit de woestijn
Black live matters, je weet toggggg
Dat ligt maar net aan je situatie. Een alleenstaande moeder is financieel beter af mét kind dan zonder.quote:
Dan moet je hem eens vragen of hij jou kan leren onderhandelen.quote:Op maandag 18 juli 2016 19:18 schreef eight het volgende:
Ik verdien (modaal) nu hetzelfde als mijn vader 30 jaar geleden (uitgaande van startkoers euro 1 gulden = 2.20¤ ). Vergelijkbaar functieniveau.
Je weet wat 'modaal' betekent?quote:Op maandag 18 juli 2016 19:19 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dan moet je hem eens vragen of hij jou kan leren onderhandelen.
Ja. In 30 jaar van 18.000 euro naar 35.000 euro gegaan.quote:
Dat het weinig met onderhandelen te maken heeft.quote:Op maandag 18 juli 2016 19:25 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ja. In 30 jaar van 18.000 euro naar 35.000 euro gegaan.
Wat was nu het punt wat je wilde maken?
'Meer verdienen dan ouderen' is ook een kwestie van perspectief. Ik verdien zowel in absolute als relatieve zin een stuk meer dan mijn ouders deden op mijn leeftijd. Crossgenerationele trends zeggen niet zo heel veel over je individuele situatie.quote:Op maandag 18 juli 2016 18:39 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Het verschijnsel levert voor ons uiteraard geen enkel probleem op, maar voor al diegenen die gewoontegetrouw verwachten meer te gaan verdienen dan ouderen is het anders best een bittere pil. Echt!
Ik kan er echt geen touw aan vastknopen.quote:Op maandag 18 juli 2016 19:37 schreef eight het volgende:
[..]
Dat het weinig met onderhandelen te maken heeft.
Het vergelijk dat ik zojuist maakte is meer dan een verdubbeling van het verschil. Dat verschil krijg je met goed onderhandelen bij lange na niet dicht. Tel daarbij nog de diepe economische crisis, de hoge werkloosheid en de talrijke buitenlandse bedrijfsovernames erbij op.
Een groot deel van de winsten gaat tegenwoordig vloeit tegenwoordig naar buitenlandse investeerders die helemaal niets hebben met Jan Modaal.
Niks met oudjes te maken, je bent bekocht door links.quote:Op maandag 18 juli 2016 22:21 schreef NightH4wk het volgende:
En van het nettosalaris blijft er ook veel minder over ivm woonkosten, terugbetalen studielening, etc.
Bedankt oudjes!
Je haalt 2 dingen door elkaar.quote:Op maandag 18 juli 2016 22:40 schreef bleiblei het volgende:
Ik ben een millennial (1983), maar snap het probleem eigenlijk niet. Vooralsnog is mijn levensstandaard hoger dan die van mijn ouders op mijn leeftijd. Die konden echt niet een koophuis, auto,vakanties, een kind, etc. etc. bekostigen met begin 30. En ja, wij moeten daar allebei voor werken, ipv. Één van de twee.maar dat verrijkt je leven behoorlijk qua sociale contacten en algemene kennis.
Ik denk echter dat de volgende generatie (2000+) pas echt de sjaak is.
Vroeger betaalde m'n vader in de 70% inkomstenbelasting (over de top).quote:Op maandag 18 juli 2016 22:21 schreef NightH4wk het volgende:
En van het nettosalaris blijft er ook veel minder over ivm woonkosten, terugbetalen studielening, etc.
Bedankt oudjes!
Dit.quote:Op dinsdag 19 juli 2016 09:31 schreef Mystikvm het volgende:
Hoe is dit een verrassing? Het was toch al bij de start van de crisis bekend dat de millennials de zure vruchten zouden plukken?
Ik heb mij er al op ingesteld, in elk geval.
Wat je niet hebt, kun je ook niet missen.quote:Op dinsdag 19 juli 2016 09:32 schreef agter het volgende:
[..]
Dit.
Gewoon je waarden in het leven in andere dingen zoeken. Niet alles draait om geld.
Punt is of je je er bij neer moet leggen dat je toekomst vernaggeld wordt.quote:Op dinsdag 19 juli 2016 09:31 schreef Mystikvm het volgende:
Hoe is dit een verrassing? Het was toch al bij de start van de crisis bekend dat de millennials de zure vruchten zouden plukken?
Ik heb mij er al op ingesteld, in elk geval.
quote:Op dinsdag 19 juli 2016 09:28 schreef Ludachrist het volgende:
Sowieso moeten milennials hun bek houden.
Groetjes, Generatie X.
Het is wat, 1% minder! En dat is alleen maar een voorspelling op basis van een toekomst die nog niemand kan voorzien.quote:Op dinsdag 19 juli 2016 09:39 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Punt is of je je er bij neer moet leggen dat je toekomst vernaggeld wordt.
Heeft niet zoveel met oudjes te maken hoor.quote:Op maandag 18 juli 2016 22:21 schreef NightH4wk het volgende:
Bedankt oudjes!
Maar als een grote groep met hangen en wurgen van maand tot maand moet gaan leven lijkt me nu ook niet echt de bedoeling om een maatschappij met evenwichtige mensen te creeren.quote:Op dinsdag 19 juli 2016 09:33 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Wat je niet hebt, kun je ook niet missen.
Ach de eigen verantwoordelijkheid handschoen van de VVDquote:Op dinsdag 19 juli 2016 10:10 schreef VEM2012 het volgende:
En als je meer geld wil... Er staat nergens in steen geschreven hoeveel JIJ gaat verdienen. Dus pak die handschoen op zou ik zeggen.
Waarom zouden die meer dan gemiddeld moeten verdienen?quote:Op dinsdag 19 juli 2016 10:28 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ach de eigen verantwoordelijkheid handschoen van de VVDHoe denk je dat 50% van de bevolking met een iq<100 dat moet gaan doen?
Tot hoeveel dak- en thuislozen leidt dit?quote:Op dinsdag 19 juli 2016 10:26 schreef Basp1 het volgende:
Maar als een grote groep met hangen en wurgen van maand tot maand moet gaan leven lijkt me nu ook niet echt de bedoeling om een maatschappij met evenwichtige mensen te creeren.
Als we bijvoorbeeld kijken wat zogenaamde sociale verhuurders tegenwoordig durven te vragen voor de meest simpele huisjes dan schrik ik daar wel van vooral als je dan weet dat je zelfs dat niet eens met een minimumloon meer zou kunnen betalen.
Waarom zouden we die moeten uitbuiten en deel moeten laten nemen aan de race to the bottom die veroorzaakt wordt door neoliberaal korte termijn beleid?quote:Op dinsdag 19 juli 2016 10:30 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Waarom zouden die meer dan gemiddeld moeten verdienen?
Waar lees jij iets over uitbuiting?quote:Op dinsdag 19 juli 2016 11:00 schreef Basp1 het volgende:
Waarom zouden we die moeten uitbuiten en deel moeten laten nemen aan de race to the bottom die veroorzaakt wordt door neoliberaal korte termijn beleid?
Tot veel meer thuiswoners tot latere leeftijden dus je bent blij met onzelfstandige personen die we hiermee creeren.quote:Op dinsdag 19 juli 2016 10:31 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Tot hoeveel dak- en thuislozen leidt dit?
Het onderwerp is dat de jeugd in hun hele leven stukken minder zal gaan verdienen dan de andere generaties, ja dat zie ik als uitbuiting.quote:Op dinsdag 19 juli 2016 11:01 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Waar lees jij iets over uitbuiting?
Hou je eens gewoon bij het onderwerp zeg...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |