Nee die gingen protesteren en rellen voor meer rechten, precies waar ik op doelde.quote:Op dinsdag 19 juli 2016 10:10 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het is wat, 1% minder! En dat is alleen maar een voorspelling op basis van een toekomst die nog niemand kan voorzien.
In de historie is de mens altijd wat pessimistisch geweest over de verre toekomst. In de praktijk blijkt alles steeds beter te worden. Denk je dat de babyboomers geen beren op de weg zagen toen ze 20 waren en naar de toekomst keken?
En als je meer geld wil... Er staat nergens in steen geschreven hoeveel JIJ gaat verdienen. Dus pak die handschoen op zou ik zeggen.
Naja het zijn wel de mensen die jouw aow en zorgkosten moeten gaan opbrengen.quote:Op dinsdag 19 juli 2016 10:30 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Waarom zouden die meer dan gemiddeld moeten verdienen?
Eens. Het is alleen ook het gevolg van bewuste keuzes. Net als bij de globalisering komen de winsten ten goede van een kleine groep en de kosten bij iedereen terecht. Voor die kleine groep zal de balans wel in positieve zin uitvallen, maar voor alle anderen is dat een heel ander verhaal.quote:Op dinsdag 19 juli 2016 10:17 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Heeft niet zoveel met oudjes te maken hoor.
De echte gevolgen van verregaande mechanisering, automatisering en robotisering beginnen zo langzamerhand duidelijk te worden.
De toekomst van de "gewone werkende mens" is niet rooskleurig. Steeds grotere groepen zullen steeds meer van baantje naar baantje strompelen en ver voor hun vijftigste uit het arbeidsproces gepoept worden.
Het klopt wel dat veel van mijn leeftijdsgenoten veel later zijn met koopwoningen, eigen huurwoningen of vaste contracten dan in de tijd van mijn ouders.quote:Op dinsdag 19 juli 2016 10:26 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Maar als een grote groep met hangen en wurgen van maand tot maand moet gaan leven lijkt me nu ook niet echt de bedoeling om een maatschappij met evenwichtige mensen te creeren.
Als we bijvoorbeeld kijken wat zogenaamde sociale verhuurders tegenwoordig durven te vragen voor de meest simpele huisjes dan schrik ik daar wel van vooral als je dan weet dat je zelfs dat niet eens met een minimumloon meer zou kunnen betalen.
Los van het feit dat je vergelijking niet helemaal klopt (2 salarissen vs 1 salaris is nogal een verschil), ben ik het wel met je eens dat de levensstandaard van lui van mijn leeftijd (ca. 25 jr) over het algemeen hoger 'lijkt' dan die van mijn ouders op dezelfde leeftijd (ca. 25-30 jaar geleden). Wellicht wat kort door de bocht, maar hebben we nou echt zoveel te klagen? Ik zou echt niet willen ruilen met mensen van generatie X, omdat een flutonderzoekje denkt te concluderen dat we 'vette pech' hebben.quote:Op maandag 18 juli 2016 22:40 schreef bleiblei het volgende:
Ik ben een millennial (1983), maar snap het probleem eigenlijk niet. Vooralsnog is mijn levensstandaard hoger dan die van mijn ouders op mijn leeftijd. Die konden echt niet een koophuis, auto,vakanties, een kind, etc. etc. bekostigen met begin 30. En ja, wij moeten daar allebei voor werken, ipv. Één van de twee.maar dat verrijkt je leven behoorlijk qua sociale contacten en algemene kennis.
Ik denk echter dat de volgende generatie (2000+) pas echt de sjaak is.
Dat ligt aan de huurprijzen? Want dat lees ik niet in het artikel wat jij nu post...quote:Op dinsdag 19 juli 2016 11:07 schreef Basp1 het volgende:
Tot veel meer thuiswoners tot latere leeftijden dus je bent blij met onzelfstandige personen die we hiermee creeren.
http://mens-en-samenlevin(...)hier-geen-hotel.html
Dat gegeven heeft imo zoveel aanwijsbare aspecten dat er geen touw aan vast te knopen is.quote:Op dinsdag 19 juli 2016 11:26 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Het klopt wel dat veel van mijn leeftijdsgenoten veel later zijn met koopwoningen, eigen huurwoningen of vaste contracten dan in de tijd van mijn ouders.
Dan hanteer jij wel een hele rare norm.quote:Op dinsdag 19 juli 2016 11:09 schreef Basp1 het volgende:
Het onderwerp is dat de jeugd in hun hele leven stukken minder zal gaan verdienen dan de andere generaties, ja dat zie ik als uitbuiting.
Dit nieuws raakt iedere millenial in gelijke mate.quote:Op dinsdag 19 juli 2016 11:15 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Nee die gingen protesteren en rellen voor meer rechten, precies waar ik op doelde.
Overigens raakt mij dit nieuws niet met mijn 1,5+ keer modaal.
Ik heb een buffertje. Dank voor jouw bezorgdheid.quote:Op dinsdag 19 juli 2016 11:17 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Naja het zijn wel de mensen die jouw aow en zorgkosten moeten gaan opbrengen.
Ik zou ze maar te vriend houden.
Die 1% komt uit jou duim, dus bewijs eerst maar eens dat het maar 1% is, ipv mij hier van drama te beschuldigen.quote:Op dinsdag 19 juli 2016 12:18 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dan hanteer jij wel een hele rare norm.
1% 'stukken minder' noemen is ook een vorm van drama queen uithangen overigens.
Lees het bericht eens... 990.000 euro over een heel leven en dat is 9.500 euro minder.quote:Op dinsdag 19 juli 2016 12:45 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Die 1% komt uit jou duim, dus bewijs eerst maar eens dat het maar 1% is, ipv mij hier van drama te beschuldigen.![]()
Dat de arbeidsverhoudingen voor de jongere generaties een heel stuk slechter geworden zijn en men van jaar contract naar jaar contract hopt staat als een paal boven water en bij tijdelijke contracten men over het algemeen steeds weer in de onderste trap bij de salarissen begint zal ook niet bijdragen om dat gat maar 1% te laten zijn.
Bij de 9500 euro staat nergens dat dit over de hele periode gaat of per jaar. Jij doet aannames die niet uit dit artikel blijken.quote:Op dinsdag 19 juli 2016 12:51 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Lees het bericht eens... 990.000 euro over een heel leven en dat is 9.500 euro minder.
0,95% is dat.
En nu jij weer.
Op mijn oude werkplek was een lul die oprecht boos was op de jongeren, want omdat zij niet meer wilden afdragen moest hij later met pensioen, hoe het echt zat en wie hoeveel afdraagt kon je hem niet aan zijn verstand brengen.quote:Op maandag 18 juli 2016 18:47 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Laatst met een babyboomer op de fp over de pensioenen getypt. Zijn generatie had recht op een hoog pensioen want twintigers hebben minder ingelegd. Het idee dat die twintigers de komende 40 jaar meer gaan inleggen dan ze eruit gaan krijgen, itt de babyboomers, was veel te moeilijk. Hij begon mij zelfs uit te maken voor dombo.
Je zit 2 decennia te laat, de BB's protesteerden in de jaren 60/70.quote:Op dinsdag 19 juli 2016 12:19 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dit nieuws raakt iedere millenial in gelijke mate.
En waartegen wil je protesteren en rellen? Heeft dat in de jaren 80 wat opgeleverd?
Een van mijn ooms was op zijn 50e al met een riant NS pensioen, woont in een afbetaalde vrijstaande boerderij en spendeert de hele dag met zijn vrouw tussen zijn dieren en op een tablet, maar hij had wel klachten over het feit dat het pensioen minder hard groeide dan mensen met een baan. Jongeren moesten maar meer afdragen om het eerlijk te houden. Ik mag doorwerken tot mijn 73e, maar het moet allemaal wel sociaal blijven hoorquote:Op dinsdag 19 juli 2016 13:06 schreef hottentot het volgende:
[..]
Op mijn oude werkplek was een lul die oprecht boos was op de jongeren, want omdat zij niet meer wilden afdragen moest hij later met pensioen, hoe het echt zat en wie hoeveel afdraagt kon je hem niet aan zijn verstand brengen.
De pensioendiscussie kent veel egoîsme.
Ik vind het zelf niet erg dat ik wat bijdraag voor de ouderen, maar als die ouderen dan de werkelijkheid niet onder ogen willen zien en mij/ons verwijten niets voor hen over te hebben terwijl zij het land hebben opgebouwd, ja dan moet ik echt even over mijn nek en krijg je dusdanig de wind van voren dat als je daaraan terugdenkt na een week dat het nog pijn doet.
Ik hoop dat je buffer heel erg groot is want opname in een verpleeghuis kost zo ¤200 per dag.quote:Op dinsdag 19 juli 2016 12:21 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik heb een buffertje. Dank voor jouw bezorgdheid.
Omdat de verhouding tussen woonlasten en inkomen ondanks die lage rente nog gigantisch gestegen is.quote:Op dinsdag 19 juli 2016 13:08 schreef hottentot het volgende:
Milenniums betalen 1% hypotheekrente, mijn ouders die in de jaren '70 kochten betaalden 10%
Waarom zie ik dit niet vermeld staan maar wel de huurstijging?
En dan heb je nog de prepensioeners die beginnen te janken dat ze zelf 3 maanden aow moeten betalen nu de pensioengrens is opgeschoven.quote:Op dinsdag 19 juli 2016 13:12 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Een van mijn ooms was op zijn 50e al met een riant NS pensioen, woont in een afbetaalde vrijstaande boerderij en spendeert de hele dag met zijn vrouw tussen zijn dieren en op een tablet, maar hij had wel klachten over het feit dat het pensioen minder hard groeide dan mensen met een baan. Jongeren moesten maar meer afdragen om het eerlijk te houden. Ik mag doorwerken tot mijn 73e, maar het moet allemaal wel sociaal blijven hoor
Ik wil best toegeven dat het een enorm slecht geschreven artikel is, maar dat die 9.500 niet per jaar is, maar over het geheel kun je prima tussen de regels door lezen.quote:Op dinsdag 19 juli 2016 13:03 schreef Basp1 het volgende:
Bij de 9500 euro staat nergens dat dit over de hele periode gaat of per jaar. Jij doet aannames die niet uit dit artikel blijken.![]()
Volgens hetzelfde bericht al tot hun 30e 52.000 euro meer huur betaald hebben. Laten we rekenen dat men vanaf hun 23e huurt (wat me erg vroeg lijkt) 52/7 = 7400 euro per jaar minder koopkracht.
Ze protesteren nog steeds hoor. Probeer de pensioenen maar eens te verlagen.quote:Op dinsdag 19 juli 2016 13:12 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Je zit 2 decennia te laat, de BB's protesteerden in de jaren 60/70.
Stukken goedkoper dan ik nu woon dus.quote:Op dinsdag 19 juli 2016 14:23 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Ik hoop dat je buffer heel erg groot is want opname in een verpleeghuis kost zo ¤200 per dag.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |