abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 19 juli 2016 @ 18:12:00 #101
78918 SeLang
Black swans matter
pi_163860509
Gewoon zelf ook vroeg stoppen met werken. F*ck de babyboomers. If you can't beat them, join them :D
Hetzelfde geldt voor mensen die klagen over immigratie: gewoon zelf ook immigrant worden en profiteren van de voordelen ^O^
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_163860687
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 18:12 schreef SeLang het volgende:
Gewoon zelf ook vroeg stoppen met werken. F*ck de babyboomers. If you can't beat them, join them :D
Hetzelfde geldt voor mensen die klagen over immigratie: gewoon zelf ook immigrant worden en profiteren van de voordelen ^O^
Denk jij dat wanneer je 15 a 20 jaar later geboren was nu ook al in staat zou zijn om (bijna) te stoppen? Met de beurs hebben we wat flink goede jaren toen meegemaakt en de rijkelijk beloonde westerlingen in technische functies in Azië zijn er ook niet meer. :D
pi_163860819
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 17:41 schreef AchJa het volgende:

[..]

Alsof we dit gaan geloven... echt he. :')
Het is niet relevant of je het gelooft, het is niet relevant of het waar is. Ik ben tevreden over mijn buffer. Dus ik hoef helemaal niemand tevreden te houden.
pi_163860836
Ik ben bozer om hun politieke keuzes.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_163861102
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 18:02 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Mijn pa kwam uit een redelijk groot boeren gezin, toen de herenboer de toko opdoekte is mijn opa in de mijn ondergronds gaan werken, een gewone koempel. 4 van de 6 kinderen bij mijn pa zijn familie hebben een studie gedaan. Was het nog zo uitzonderlijk vanaf 1965? ;)
Ja. Studeren was uitzonderlijk voor diegene die vlak na de oorlog geboren zijn.

Die van mij moest vanaf zijn 16e mee werken. Voltijds. Dus ook op zaterdag.
Ook boerenbedrijf. 12 kinderen dus 14 monden te voeden.
In de avonduren zijn HBS halen.

Niet te vergelijken met de jongeren van nu.
Toen wist men wat werken was.
Make my day!
pi_163861368
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 18:47 schreef agter het volgende:

[..]

Ja. Studeren was uitzonderlijk voor diegene die vlak na de oorlog geboren zijn.

Die van mij moest vanaf zijn 16e mee werken. Voltijds. Dus ook op zaterdag.
Ook boerenbedrijf. 12 kinderen dus 14 monden te voeden.
In de avonduren zijn HBS halen.

Niet te vergelijken met de jongeren van nu.
Toen wist men wat werken was.
Vroeger was alles beter. Men zorgde nog voor elkaar. Vandaar dat bij de invoering van de AOW de verantwoordelijke minister overspoeld werd met dankbare hartverscheurende brieven van bejaarden die geen cent te makken hadden en gedumpt waren door de kinderen. Niemand een poot uitstak terwijl heel het dorp wist dat de priester bij kinderen aan het friemelen was. Er veel meer geweld was. Mensen homofoob en racistisch waren.

Maar ze konden wel hard werken :') Stomme jongeren vandaag de dag.
pi_163861480
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 18:56 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Vroeger was alles beter. Men zorgde nog voor elkaar. Vandaar dat bij de invoering van de AOW de verantwoordelijke minister overspoeld werd met dankbare hartverscheurende brieven van bejaarden die geen cent te makken hadden en gedumpt waren door de kinderen. Niemand een poot uitstak terwijl heel het dorp wist dat de priester bij kinderen aan het friemelen was. Er veel meer geweld was. Mensen homofoob en racistisch waren.

Maar ze konden wel hard werken :') Stomme jongeren vandaag de dag.
Geen stomme jongeren.
Maar wel klagende jongeren. Die denken dat ze kennelijk op van alles en nog wat recht hebben. Op meer welvaart dan hun ouders. Op hogere salarissen.

Nou, ik heb nieuws:
dat recht heb je niet.

Now get over it.
Make my day!
pi_163861549
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 19:00 schreef agter het volgende:

[..]

Geen stomme jongeren.
Maar wel klagende jongeren. Die denken dat ze kennelijk op van alles en nog wat recht hebben. Op meer welvaart dan hun ouders. Op hogere salarissen.

Nou, ik heb nieuws:
dat recht heb je niet.

Now get over it.
Het is inderdaad wel een bijzondere gedachte, denken dat je recht hebt om meer omdat je nu eenmaal wat later bent geboren.
pi_163861593
quote:

[..]

Geen stomme jongeren.

Nou, ik heb nieuws:
dat recht heb je niet.

Now get over it.
Ik zou willen dat ik je zure kop kon zien op het moment dat je erachter komt dat je pensioen net zo waardeloos is als dat van mij.
  dinsdag 19 juli 2016 @ 19:06:38 #110
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_163861611
quote:

[..]

Geen stomme jongeren.

Nou, ik heb nieuws:
dat recht heb je niet.

Now get over it.
Zo kan ik ook wel een boompje opzetten ;)

Hetzelfde geld voor babyboomers die denken dat ze recht hebben op torenhoge salarissen als ze opnieuw gaan solliciteren.

Moet je deze verwende generatie eens horen als de pensioenen niet geïndexeerd worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Revolution-NL op 19-07-2016 19:13:06 ]
pi_163861721
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 19:06 schreef Revolution-NL het volgende:

Hetzelfde geld voor babyboomers die denken dat recht hebben op torenhoge salarissen als ze opnieuw gaan solliciteren.

Moet je deze verwende generatie eens horen als de pensioenen niet geïndexeerd worden.
Die groep moet ook niet zeuren. Dat is ook zinloos. Beter doe je er iets aan.
pi_163861734
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 19:06 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Hetzelfde geld voor babyboomers die denken dat recht hebben op torenhoge salarissen als ze opnieuw gaan solliciteren.

Ik voel dat ook zo. Maar dat is een ander topic. :D
Make my day!
  dinsdag 19 juli 2016 @ 19:28:00 #113
78918 SeLang
Black swans matter
pi_163862173
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 18:22 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Denk jij dat wanneer je 15 a 20 jaar later geboren was nu ook al in staat zou zijn om (bijna) te stoppen? Met de beurs hebben we wat flink goede jaren toen meegemaakt en de rijkelijk beloonde westerlingen in technische functies in Azië zijn er ook niet meer. :D
Die hipsters van tegenwoordig kunnen ook gewoon beslissen om de babyboomers lekker te laten stikken in hun overgewaardeerde huizen. En sommigen doen dat ook al. Er is momenteel al een trend aan de gang naar minder nadruk op materieel bezit en meer waardering voor ervaringen en dergelijke. Dat zijn lifestyle keuzes. Je hoeft niet te kiezen voor een babyboomer lifestyle (vergaren van veel materieel bezit, huizen met hoge hypotheken, etc). De lagere baanzekerheid van tegenwoordig is aan één kant kut maar je kunt het ook omarmen: meer kansen om er een tijd tussenuit te gaan, regelmatig dingen veranderen in je leven, etc. Geen koophuis dat een blok aan je been is en je beperkt in je mogelijkheden, etc
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  dinsdag 19 juli 2016 @ 19:39:20 #114
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_163862434
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 19:28 schreef SeLang het volgende:

[..]

Die hipsters van tegenwoordig kunnen ook gewoon beslissen om de babyboomers lekker te laten stikken in hun overgewaardeerde huizen. En sommigen doen dat ook al. Er is momenteel al een trend aan de gang naar minder nadruk op materieel bezit en meer waardering voor ervaringen en dergelijke. Dat zijn lifestyle keuzes. Je hoeft niet te kiezen voor een babyboomer lifestyle (vergaren van veel materieel bezit, huizen met hoge hypotheken, etc). De lagere baanzekerheid van tegenwoordig is aan één kant kut maar je kunt het ook omarmen: meer kansen om er een tijd tussenuit te gaan, regelmatig dingen veranderen in je leven, etc. Geen koophuis dat een blok aan je been is en je beperkt in je mogelijkheden, etc
Dat is allemaal gratis ofzo?
  dinsdag 19 juli 2016 @ 19:41:03 #115
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_163862467
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 19:05 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Ik zou willen dat ik je zure kop kon zien op het moment dat je erachter komt dat je pensioen net zo waardeloos is als dat van mij.
Ik ben schijnbaar van de generatie X en het idee dat ik ooit pensioen ga krijgen heb ik al lang uit mijn hoofd gezet. Hel, ik denk niet eens dat ik levend mijn FLO leeftijd bij defensie ga halen... die is straks opgerekt tot 90 ofzo... :')
  dinsdag 19 juli 2016 @ 20:09:58 #116
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_163863162
De onomkeerbare automatisering zorgt er gewoon voor dat er een grote werkgelegenheid wegvalt, die mensen zullen inderdaad grote kans hebben minder te verdienen als hun ouders.
pi_163863194
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 19:39 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dat is allemaal gratis ofzo?
Ik vraag me af of je daar antwoord op gaat krijgen.
Even je leven omgooien.. :+
Make my day!
pi_163863370
quote:

[..]

Geen stomme jongeren.

Nou, ik heb nieuws:
dat recht heb je niet.

Now get over it.
Als het salaris mensen niet aanstaat moeten ze harder werken, of een krantenwijkje erbij nemen. Of iets meer bezuinigen. Verwachten dat "het systeem" of de regering de inwoners vertroetelt is niet reëel.

Prima post trouwens _O_
pi_163863711
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 20:16 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Als het salaris mensen niet aanstaat moeten ze harder werken, of een krantenwijkje erbij nemen. Of iets meer bezuinigen. Verwachten dat "het systeem" of de regering de inwoners vertroetelt is niet reëel.

Prima post trouwens _O_
En als dat niet lukt, kun je altijd nog de buut'nlanders de schuld geven.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 19 juli 2016 @ 20:31:13 #120
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_163863834
Oh ja dit weer, 'generaties'-geneuzel. Het heeft wel wat weg van een horoscoop.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_163863845
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 20:26 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En als dat niet lukt, kun je altijd nog de buut'nlanders de schuld geven.
En een muur verlangen om de geldproblemen op te lossen.
  dinsdag 19 juli 2016 @ 20:39:57 #122
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_163864074
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 20:11 schreef agter het volgende:

[..]

Ik vraag me af of je daar antwoord op gaat krijgen.
Even je leven omgooien.. :+
Ja echt he... Gewoon in een kartonnen doos gaan wonen met je gezin... Dan heb je ook geen last van dat huis wat "een blok aan je been is"... En er gewoon tussenuit gaan wanneer het je uitkomt, gewoon met je hele gezin bij de benzinepomp gaan staan liften ofzo. Of je gaat alleen en je laat je familie het uitzoeken...
  dinsdag 19 juli 2016 @ 20:43:05 #123
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_163864141
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 20:39 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ja echt he... Gewoon in een kartonnen doos gaan wonen met je gezin... Dan heb je ook geen last van dat huis wat "een blok aan je been is"... En er gewoon tussenuit gaan wanneer het je uitkomt, gewoon met je hele gezin bij de benzinepomp gaan staan liften ofzo. Of je gaat alleen en je laat je familie het uitzoeken...
Best leuk om te lezen hoe onbegrijpelijk dat kan zijn voor oudjes :D. Dat die vrijheid er daadwerkelijk is...
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  dinsdag 19 juli 2016 @ 21:00:51 #124
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_163864684
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 20:39 schreef AchJa het volgende:
a echt he... Gewoon in een kartonnen doos gaan wonen met je gezin... Dan heb je ook geen last van dat huis wat "een blok aan je been is"... En er gewoon tussenuit gaan wanneer het je uitkomt, gewoon met je hele gezin bij de benzinepomp
Je hoeft ook geen te kinderen nemen, die dingen kosten een kapitaal en zijn ook nog eens een wandelende milieuramp :D

Ik vind het ook altijd aandoenlijk als mensen met kinderen gaan zeuren over het milieu als je weer eens een intercontinentale vlucht neemt.
  dinsdag 19 juli 2016 @ 21:20:51 #125
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_163865314
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 20:43 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Best leuk om te lezen hoe onbegrijpelijk dat kan zijn voor oudjes :D. Dat die vrijheid er daadwerkelijk is...
Je wordt vanzelf ouder, wees maar niet bang.

quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 21:00 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Je hoeft ook geen te kinderen nemen, die dingen kosten een kapitaal en zijn ook nog eens een wandelende milieuramp :D
Het milieu is wel het laatste wat mij interesseert... :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')