quote:Leger Turkije verklaart macht te hebben overgenomen
Het Turkse leger heeft de macht overgenomen in Turkije. Dat heeft het leger zelf zojuist bekendgemaakt. De Bosporusbrug en de Fatih Sultan Mehmetbrug in Istanbul zijn vanavond afgesloten door militairen. In Ankara zouden schoten zijn gehoord, melden ooggetuigen. Daar vliegen ook straaljagers en helikopters boven de stad.
Het leger zegt in de verklaring dat het tot een staatsgreep is overgegaan omdat de regering de democratie heeft uitgehold. Verder werd verklaard dat het land nu door een ,,vredesraad'' wordt geregeerd die de veiligheid van het volk garandeert.
De Turkse minister van Justitie stelt dat de beweging van de Turkse geestelijke Fethullah Gülen achter de staatsgreep zit. Gülen gold lange tijd als bondgenoot van Erdogan, maar volgens de Turkse pers raakten ze met elkaar in onmin toen de regering plannen maakte om de particuliere scholen te sluiten.
Erdogan heeft het volk opgeroepen om de straat op te gaan en zich te uiten tegen de militaire coup. De coupplegers zullen volgens hem zwaar worden gestraft
quote:Geert Wilders, leider van de PVV, hoopt dat dit het einde is van het fascistische regime van Erdogan -
Kari Piri, Europarlementariër voor de PvdA, zegt 'een angstig gevoel' te hebben gekregen toen ze de oproep van president Erdogan hoorde. Hij vroeg de Turken om zich te verzetten en de straat op te gaan. "Je weet dat het leger op dit moment heeft afgekondigd om dat juist niet te doen. Dan houd ik vooral mijn hart vast. Er mogen hier geen slachtoffers vallen. Ik heb vooral angst voor wat er de komende uren gaat gebeuren."
twitter:SkyNewsBreak twitterde op vrijdag 15-07-2016 om 23:49:47Update - AFP: Strong explosion heard in #Turkey's capital #Ankara reageer retweet
Andere meldingentwitter:BNONews twitterde op vrijdag 15-07-2016 om 23:50:56NEW: Loud explosion heard in Ankara while shots are fired into the air at Taksim Square in Istanbul https://t.co/zVkqI7L41I reageer retweet
twitter:AlptekinAkdogan twitterde op vrijdag 15-07-2016 om 21:30:38Blokkade van Turkse leger op de Bosporusbrug. https://t.co/VTRZOFrybX reageer retweet
twitter:AFP twitterde op zaterdag 16-07-2016 om 03:37:07#BREAKING: Erdogan says his hotel on Turkey's Aegean coast bombed after he left reageer retweet
Doordat er posts gedelete werden terwijl het volraakte.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 03:37 schreef Amarantha het volgende:
Stom dat we geen nieuwe deel mogen openen.
@ 1.01quote:Op zaterdag 16 juli 2016 03:38 schreef SuperHarregarre het volgende:
Ik zet een tientje op Erdogan die deze staatsgreep zelf voorbereid heeft.
Zelfs een coup in NPO Journaal kan maar zo.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 03:33 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Kan ook gewoon een grapje zijn dit alles, allemaal montage, alles kan.
Geen idee, het eindigt bijzonder vreemd zo.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 03:38 schreef SuperHarregarre het volgende:
Ik zet een tientje op Erdogan die deze staatsgreep zelf voorbereid heeft.
Sterkte ermee dan.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 03:40 schreef HexHunter het volgende:
Net met m'n broer gebeld in Turkije. Hij is agent in Aydin. Volgens hem veel meer dan 17 collega's van hem dood in Ankara op dit moment.
Gvd en dan is m'n halve familie ook nog op vakantie daar en zou ik er zelf heen gaan in 3 weken.
Op vakantie gaan naar een moslimland en dan nog durven klagen ook.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 03:40 schreef HexHunter het volgende:
Net eindelijk contact met m'n broer kunnen krijgen in Turkije. Hij is agent in Aydin. Volgens hem veel meer dan 17 collega's van hem dood in Ankara op dit moment.
Gvd en dan is m'n halve familie ook nog op vakantie daar en zou ik er zelf heen gaan in 3 weken.
Coupjequote:Op zaterdag 16 juli 2016 03:39 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Zelfs een coup in NPO Journaal kan maar zo.
En hoeveel civilians?quote:Op zaterdag 16 juli 2016 03:40 schreef HexHunter het volgende:
Net eindelijk contact met m'n broer kunnen krijgen in Turkije. Hij is politieagent in Aydin. Volgens hem veel meer dan 17 collega's van hem dood in Ankara op dit moment.
quote:Witnesses report that there was helicopters flying over Marmaris but no explosions as reported before. Implying that Erdogan lied.
neequote:Op zaterdag 16 juli 2016 03:41 schreef dimmak het volgende:
Is er ergens een kleine samenvatting die ik ook snap na een avond stappen?
Turkije went bananasquote:Op zaterdag 16 juli 2016 03:41 schreef dimmak het volgende:
Nu al terug van stappenquote:Op zaterdag 16 juli 2016 03:41 schreef dimmak het volgende:
Het is hier net Turkijequote:Op zaterdag 16 juli 2016 03:42 schreef TwyLight het volgende:
Ook echt die post van mij over waarom de reeks kapot was verwijderen he
Moet die nog Daar wat doen ofquote:Op zaterdag 16 juli 2016 03:40 schreef HexHunter het volgende:
Net eindelijk contact met m'n broer kunnen krijgen in Turkije. Hij is politieagent in Aydin. Volgens hem veel meer dan 17 collega's van hem dood in Ankara op dit moment.
Ik verwacht een verklaring van DENK dan.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 03:41 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
Mensen, het was weer gezellig!
Ben benieuwd wat voor spannends er morgen weer gebeurt, meltdowntje in Doel of Tihange wellicht.
..als er nog een morgen is...quote:Op zaterdag 16 juli 2016 03:39 schreef Amarantha het volgende:
Straks maar eens gaan slapen, lees morgen wel hoe dit is afgelopen
Je mag niet crewbashen.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 03:42 schreef TwyLight het volgende:
Ook echt die post van mij over waarom de reeks kapot was verwijderen he
+100 inderdaadquote:Op zaterdag 16 juli 2016 03:41 schreef Nober het volgende:
[..]
Op vakantie gaan naar een moslimland en dan nog durven klagen ook.
Turkeyupdates.nuquote:Op zaterdag 16 juli 2016 03:43 schreef Thezappa het volgende:
Maar wat is nu de laatste update site dan
http://www.aljazeera.com/watch_now/quote:Op zaterdag 16 juli 2016 03:43 schreef Thezappa het volgende:
Maar wat is nu de laatste update site dan
quote:Op zaterdag 16 juli 2016 03:45 schreef Maver24 het volgende:
Geen nieuwe beelden meer. Ik ga stoppen. Slapen nu
Ja, hij was net thuis van z'n werk en zat te eten toen de telefoon afging. Werd gebeld vanuit het bureau en opgeroepen om meteen te melden. Geen idee wat hij precies aan het doen is op dit moment.quote:
Ja.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 03:41 schreef dimmak het volgende:
Het is hier net 20:47, ik blijf nog wel even hangen hahaquote:
Ik word meegesleept door m'n moeder omdat ik er 7 jaar geleden voor het laatst was.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 03:41 schreef Nober het volgende:
[..]
Op vakantie gaan naar een moslimland en dan nog durven klagen ook.
Ik neem aan dat die terug is? Om bij z'n famili te zin ?quote:Op zaterdag 16 juli 2016 03:46 schreef HexHunter het volgende:
[..]
Ja, hij was net thuis van z'n werk en zat te eten toen de telefoon afging. Werd gebeld vanuit het bureau en opgeroepen om meteen te melden. Geen idee wat hij precies aan het doen is op dit moment.
Waar is daar?quote:Op zaterdag 16 juli 2016 03:47 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het is hier net 20:47, ik blijf nog wel even hangen haha
Prima samenvatting.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 03:46 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Ja.
Ze wilden Erdogan niet meer, dus dat leger ging het land overnemen.
En toen eh, gingen ze schieten, en de mensen die gingen toen de straten op omdat Erdogan dat zei dat dat moest hé!
Nou toen gingen ze op de straat rellen enzo.
Nou toen kwam dat leger en die nam dat leger weer over en toen weer niet, en toen weer wel.
Toen kwam Erdogan uit Mogolië terug naar Turkije in zijn speedvliegtuig, sneller dan snel en toen wilden ze hem doodmaken maar dat konnie want er stonden een heelveel mensen derbij hé.
Nou toen eh ging Erdogan ook nog naar een hotel van hemzelf en hierna ging die weg en toen kwam er een bom in dat hotel, maar die had hij er zelf neergelegd dat vond hij spannond.
Verder snap ik geen kloot van dat Turks en ben ik moe en wil ik ook gaan slapen eigenlijk.
Same thoughts same momentquote:Op zaterdag 16 juli 2016 03:46 schreef HexHunter het volgende:
[..]
Ja, hij was net thuis van z'n werk en zat te eten toen de telefoon afging. Werd gebeld vanuit het bureau en opgeroepen om meteen te melden. Geen idee wat hij precies aan het doen is op dit moment.
Vooral niet doen hoor, straks gebeuren er rare dingen en dan denk ik dat je mammie veel spijt krijgt van haar meesleperijquote:Op zaterdag 16 juli 2016 03:47 schreef HexHunter het volgende:
[..]
Ik word meegesleept door m'n moeder omdat ik er 7 jaar geleden voor het laatst was.
Liep al wel vanaf het begin te protesteren ertegen maar wil haar niet te veel teleurstellen.
Erdogan zat voor de coup al in het vliegtuig ;00000quote:Op zaterdag 16 juli 2016 03:49 schreef Coco98 het volgende:
Hoe lang is dat vliegen van die top in Mongolië naar Turkije?
6,8 uurquote:Op zaterdag 16 juli 2016 03:49 schreef Coco98 het volgende:
Hoe lang is dat vliegen van die top in Mongolië naar Turkije?
twitter:americankippy twitterde op zaterdag 16-07-2016 om 03:42:42@defconws Aircraft belonging both to pro-coup and anti-coup assets may possibly engage in air to air combat over Turkey. More info to come. reageer retweet
Nee, hij was gewoon net vrij van werk toen hij weer terugmoest. Is in het veld nu, maar de verbinding was ook vrij haperig en hij wou niet te veel vertellen om m'n moeder niet nog ongeruster te maken dan ze al is.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 03:47 schreef Thezappa het volgende:
[..]
Ik neem aan dat die terug is? Om bij z'n famili te zin ?
Donder op?quote:Op zaterdag 16 juli 2016 03:51 schreef HexHunter het volgende:
[..]
Nee, hij was gewoon net vrij van werk toen hij weer terugmoest. Is in het veld nu, maar de verbinding was ook vrij haperig en hij wou niet te veel vertellen om m'n moeder niet nog ongeruster te maken dan ze al is.
Er is een kans dat ik sowieso niet meer kan nu. Ik heb mijn dienstplicht nooit afgekocht of uitgesteld en ben technisch gezien 'voortvluchtig'. Nu was ik dat nog volgende week van plan bij het consulaat in Rotterdam maar met de huidige situatie geen idee of dat nog doorgaat.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 03:49 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Vooral niet doen hoor, straks gebeuren er rare dingen en dan denk ik dat je mammie veel spijt krijgt van haar meesleperij
Was je van plan om te gaan dan?quote:Op zaterdag 16 juli 2016 03:54 schreef HexHunter het volgende:
[..]
Er is een kans dat ik sowieso niet meer kan nu. Ik heb mijn dienstplicht nooit afgekocht of uitgesteld en ben technisch 'voortvluchtig'. Nu was ik dat nog volgende week van plan bij het consulaat in Rotterdam maar met de huidige situatie geen idee of dat nog doorgaat.
Als op het vliegveld in Turkije m'n ID controleren word ik gelijk gearresteerd.
Misschien schaft Erdogan het leger wel af nu?quote:Op zaterdag 16 juli 2016 03:54 schreef HexHunter het volgende:
[..]
Er is een kans dat ik sowieso niet meer kan nu. Ik heb mijn dienstplicht nooit afgekocht of uitgesteld en ben technisch gezien 'voortvluchtig'. Nu was ik dat nog volgende week van plan bij het consulaat in Rotterdam maar met de huidige situatie geen idee of dat nog doorgaat.
Turkse faalbureaucratie.
Gelukkig maar!quote:Op zaterdag 16 juli 2016 03:54 schreef HexHunter het volgende:
[..]
Er is een kans dat ik sowieso niet meer kan nu. Ik heb mijn dienstplicht nooit afgekocht of uitgesteld en ben technisch gezien 'voortvluchtig'. Nu was ik dat nog volgende week van plan bij het consulaat in Rotterdam maar met de huidige situatie geen idee of dat nog doorgaat.
Turkse faalbureaucratie.
Ik heb een Adidas pak v jou? Aanbiedingquote:Op zaterdag 16 juli 2016 03:56 schreef HexHunter het volgende:
[..]
Op vakantie in 3 weken jwt. Maar fuck Turkije sowieso.
Nederland
Als je de resultaten van vanavond bekijkt kan je beter niet in het leger zitten als je resultaten wil boeken.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 03:56 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Gelukkig maar!
Je bent ook zo'n slimmeke die geen heil ziet in dienstplicht![]()
Je bent gewoon kanonnenvoer, terwijl diegenen die de oorlogen veroorzaken lekker hoog en droog zitten!
Jij bent toch Belgisch?quote:Op zaterdag 16 juli 2016 03:56 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Gelukkig maar!
Je bent ook zo'n slimmeke die geen heil ziet in dienstplicht![]()
Je bent gewoon kanonnenvoer, terwijl diegenen die de oorlogen veroorzaken lekker hoog en droog zitten!
Ik kleed me niet als de stereotype straatturk. Gelukkig maar. West-Europeanen hebben veel meer smaak.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 03:57 schreef Thezappa het volgende:
[..]
Ik heb een Adidas pak v jou? Aanbieding
periscope linkje?quote:Op zaterdag 16 juli 2016 03:58 schreef Ties02 het volgende:
Schoten en explosies weer te horen op periscope
De resultaten van Turkse leger zijn nog nooit indrukwekkend geweest.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 03:57 schreef HexHunter het volgende:
[..]
Als je de resultaten van vanavond bekijkt kan je beter niet in het leger zitten als je resultaten wil boeken.
Wat jij wilquote:
Gelukkig maarquote:Op zaterdag 16 juli 2016 03:58 schreef HexHunter het volgende:
[..]
Ik kleed me niet als de stereotype straatturk. Gelukkig maar. West-Europeanen hebben veel meer smaak.
https://www.periscope.tv/Fuck_System_by/1nAJEbvYOvOxLquote:Op zaterdag 16 juli 2016 03:58 schreef skysherrif het volgende:
[..]
periscope linkje?
https://twitter.com/Welad(...)?ref_src=twsrc%5Etfw
Dat weerspreekt dan weer volledig dat alles weer onder controle isquote:Op zaterdag 16 juli 2016 04:09 schreef Piet_Piraat het volgende:
Gaan ze nu eigen spullen neerschieten?
Je dacht dit echt ook?quote:Op zaterdag 16 juli 2016 04:10 schreef HiZ het volgende:
[..]
Dat weerspreekt dan weer volledig dat alles weer onder controle is
In Istanbul is de coupe afgeslagen, in Ankara is het nog bezigquote:
Niet volledig maar het leek er wel een beetje op. Maar ik begin te begrijpen dat er in Ankara echt nog zwaar gevochten wordt.quote:
Volgens mij is dat land nooit onder controle.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 04:10 schreef HiZ het volgende:
[..]
Dat weerspreekt dan weer volledig dat alles weer onder controle is
Meer charisma in zijn teennagel dan Trump in zijn hele gezette body.quote:
Dit.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 04:18 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Meer charisma in zijn teennagel dan Trump in zijn hele gezette body.²
49,7% van het volk beste kerel.. de rest kan 'm niet luchten. De minderheid regeert.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 04:18 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Eerlijk is eerlijk, was een slimme move het volk op de been te brengen.
Het was het enige wat hij kon doen, dus jaquote:Op zaterdag 16 juli 2016 04:18 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ja, slim voor hem, maar echt slim voor de burgers? Lekker een human shield op been brengen en ondertussen nog steeds hebben over Gulen en hoe ze hem haten en dat hij toch wel aan de macht zal blijven. Hij heeft het nauwelijks over Turkije of over de burgers. Behalve als het hem uitkomt en hij ze als human shield kan gebruiken.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 04:18 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Blijkbaar heeft ie het leger niet zo goed in zijn macht, dat is wat verontrustend als Navo bondgenoot.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 04:18 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Mwuah, de overige partijen hebben de coup ook afgekeurd natuurlijk, zullen ook wel CHP en MHP-ers op straat zijn gegaan.quote:
Slim als in laf, jaquote:Op zaterdag 16 juli 2016 04:18 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dat kan alleen als de luchtmacht achter de coup zit met steun van de grondtroepen.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 04:19 schreef Kyran het volgende:
Hoe kan het dat die F16's al uren rondvliegen, kunnen bijtanken, munitie kunnen bijvullen en weer terug kunnen komen zonder dat er iets gebeurd?
Snap er echt helemaal niks van. Hoe kan het toegelaten worden dat TBMM al uren onder vuur ligt?
Of het is toch opgezet of het is echt flinke coup in etappes waar toch meer mensen aan meewerken achter de schermen.
Iets klopt er gewoon niet.
Tuurlijk. het leger heeft het volk nodig voor de legitimiteit van de daden en om simpelweg te overleven, geen volk achter je, geen steun.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 04:20 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Het was het enige wat hij kon doen, dus ja
Lijkt me logisch als democratische partij, een legercoup is nog nooit een land beter van geworden.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 04:21 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Mwuah, de overige partijen hebben de coup ook afgekeurd natuurlijk, zullen ook wel CHP en MHP-ers op straat zijn gegaan.
Rare is dat de generaal van 1. divisie (grootste divisie binnen het leger) heeft gezegd dat ze achter de regering staan en geen coupe ondersteunen. Echter net toen CNN Turk weer terug was zeiden ze daar dat de militairen die CNN Turk bestormden hadden gezegd dat ze orders hadden van diezelfde generaal.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 04:21 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat kan alleen als de luchtmacht achter de coup zit met steun van de grondtroepen.
Is het niet mogelijk dat alleen in Istanbul het leger niet steunt ? Ik vind het heel raar dat Ankara zo een totaal ander beeld geeft op die stream. En Erdogan blijft in Istanbul.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 04:21 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat kan alleen als de luchtmacht achter de coup zit met steun van de grondtroepen.
Niet helemaal inderdaad, maar als heel het leger tegen hem was, was de coup natuurlijk niet aan het falen.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 04:20 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Blijkbaar heeft ie het leger niet zo goed in zijn macht, dat is wat verontrustend als Navo bondgenoot.
Die soldaten in de tank zijn ook maar pionnen en gaan echt niet over burgers heenrijden, sta je daar met dat ding, schieten is ook geen optie.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 04:22 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Tuurlijk. het leger heeft het volk nodig voor de legitimiteit van de daden en om simpelweg te overleven, geen volk achter je, geen steun.
Misschien gaat het wel verder los qua luchtaanvallen als de zon opkomtquote:Op zaterdag 16 juli 2016 04:24 schreef Kyran het volgende:
[..]
Rare is dat de generaal van 1. divisie (grootste divisie binnen het leger) heeft gezegd dat ze achter de regering staan en geen coupe ondersteunen. Echter net toen CNN Turk weer terug was zeiden ze daar dat de militairen die CNN Turk bestormden hadden gezegd dat ze orders hadden van diezelfde generaal.
Something doesn't make sense.
Luchtmacht heeft zich nog steeds stilgehouden, dus het kan best zijn dat die er vol inzitten.
Toch zijn er historische voorbeelden waarin de partijen niet perse de staatsgrepen afkeurden in Turkije.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 04:23 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Lijkt me logisch als democratische partij, een legercoup is nog nooit een land beter van geworden.
Ze houden zich behoorlijk in inderdaad, toch is er her en der wel het een en ander gebeurd.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 04:26 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Die soldaten in de tank zijn ook maar pionnen en gaan echt niet over burgers heenrijden, sta je daar met dat ding, schieten is ook geen optie.
Leger zal ongeveer net zo verdeeld zijn dan het volk en daar faalt Erdogan om groepen meer tot elkaar te brengen als grote leider.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 04:24 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Niet helemaal inderdaad, maar als heel het leger tegen hem was, was de coup natuurlijk niet aan het falen.
Erdogan heeft inmiddels aardig legertje aan veiligheidsdiensten om zich heen gebouwd, waar hebben we dat eerder meegemaakt ook alweer?quote:
Hij kon misschien een andere deel van het leger inzetten, maar dat zou alleen maar tot meer bloedvergieten hebben geleidt. Op de coupplegers kwam het ongewapend volk niet dreigend over en konden uiteindelijk weinig doen dan zich overgeven. Achteraf gezien was het best wel een geniale zet van Erdogan. Veel levens gespaard.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 04:20 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Het was het enige wat hij kon doen, dus ja
Dit was nog geen eens een echte coup. Waarschijnlijk false-flag coup van Erdogan. Als een echte coup was gebeurt dan had Erdogan geen kans gehad. Hij was dan of gepakt of gedood. Alle zenders zouden dan ook op blackout gaan. Dat is ook niet gebeurd. Dit is een meesterzet van Erdogan om zichzelf dictator te maken.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 04:44 schreef Tevik het volgende:
[..]
Hij kon misschien een andere deel van het leger inzetten, maar dat zou alleen maar tot meer bloedvergieten hebben geleidt. Op de coupplegers kwam het ongewapend volk niet dreigend over en konden uiteindelijk weinig doen dan zich overgeven. Achteraf gezien was het best wel een geniale zet van Erdogan. Veel levens gespaard.
Surequote:Op zaterdag 16 juli 2016 04:21 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Mwuah, de overige partijen hebben de coup ook afgekeurd natuurlijk, zullen ook wel CHP en MHP-ers op straat zijn gegaan.
Precies, nu ben ik geen Turkije expert, maar je zou verwachten dat de president terugkeert naar de hoofdstad.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 04:24 schreef HiZ het volgende:
[..]
Is het niet mogelijk dat alleen in Istanbul het leger niet steunt ? Ik vind het heel raar dat Ankara zo een totaal ander beeld geeft op die stream. En Erdogan blijft in Istanbul.
time will tellquote:Op zaterdag 16 juli 2016 04:46 schreef Gutmensch het volgende:
Sky News:
It appears Erdogan remains in control.
But if so, for how long?
Ik zie er minimaal 1.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 04:51 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
Zijn dit soldaten van de coupe in de studio van CNN Turk?
[ afbeelding ]
Ja, maar was too little too late.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 04:51 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
Zijn dit soldaten van de coup in de studio van CNN Turk?
[ afbeelding ]
klopt ja, gifje duurt 6 sec. Op de livestreams zie je er meer. Wat is het antwoord?.quote:
Turkse soldaten die te laat kwamen op hun missie.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 04:56 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
[..]
klopt ja, gifje duurt 6 sec. Op de livestreams zie je er meer. Wat is het antwoord?.
Ze komen erg onzeker over. Ik vermoed zelfs dat ze airguns hebben.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 04:58 schreef Piet_Piraat het volgende:
Het is niet echt elitekorps dat Turkse leger.
Een false flag lijkt me sterk. Het kan ook gewoon een mislukte coup zijn. Er zijn binnen het legerapparaat veel tegenstanders. Misschien niet genoeg, maar wellicht hadden ze gehoopt een balletje te kunnen laten rollen.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 04:46 schreef Atak het volgende:
[..]
Dit was nog geen eens een echte coup. Waarschijnlijk false-flag coup van Erdogan. Als een echte coup was gebeurt dan had Erdogan geen kans gehad. Hij was dan of gepakt of gedood. Alle zenders zouden dan ook op blackout gaan. Dat is ook niet gebeurd. Dit is een meesterzet van Erdogan om zichzelf dictator te maken.
Het lijkt er sterk op dat een putsch met deze aanhang van Erdogan gedoemd was te falen. De meeste soldaten zullen toch weigeren op de menigte te schieten lijkt me.quote:
Het meest vreemde van alles is een coup plegen, terwijl de president niet in het land is. Erg ongebruikelijk.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 05:01 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het lijkt er sterk op dat een putsch met deze aanhang van Erdogan gedoemd was te falen. De meeste soldaten zullen toch weigeren op de menigte te schieten lijkt me.
Meeste soldaten zijn gewone jongens en hun familie kan er staan in die menigte.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 05:01 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het lijkt er sterk op dat een putsch met deze aanhang van Erdogan gedoemd was te falen. De meeste soldaten zullen toch weigeren op de menigte te schieten lijkt me.
Ja, het was een soort kolonelscoup, niet van het hoogste echolon.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 05:01 schreef BlaZ het volgende:
[..]
En dan voornamelijk gezuiverd van Gulen aanhangers.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 05:05 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Ja, het was een soort kolonelscoup, niet van het hoogste echolon.
Dat hoogste echolon is al gezuiverd door Erdogan.
Meesten zijn ook nog eens dienstplichtigen meende ik opgevangen te hebben.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 05:04 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Meeste soldaten zijn gewone jongens en hun familie kan er staan in die menigte.
Erdogan is gewoon democratisch gekozen hoor. En steeds met overtuigende aantallen.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 05:19 schreef Zak het volgende:
Ah mislukt. Verdomd jammer. Nou zal Turkije echt een islamitische dictatuur worden. Blijven eigenlijk. Maar goed ze willen het blijkbaar.
Het gaat nu wel erger worden omdat hij nu munitie heeft om de oppositie aan te pakken en echt een dictatorschap op te zetten. Beetje dezelfde formule die Hitler had gebruikt.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 05:19 schreef Zak het volgende:
Ah mislukt. Verdomd jammer. Nou zal Turkije echt een islamitische dictatuur worden. Blijven eigenlijk. Maar goed ze willen het blijkbaar.
Hitler ook.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 05:25 schreef Rica het volgende:
[..]
Erdogan is gewoon democratisch gekozen hoor. En steeds met overtuigende aantallen.
Ben het gewoon eens met jequote:Op zaterdag 16 juli 2016 05:29 schreef Atak het volgende:
[..]
Het gaat nu wel erger worden omdat hij nu munitie heeft om de oppositie aan te pakken en echt een dictatorschap op te zetten. Beetje dezelfde formule die Hitler had gebruikt.
Onveranderd lijkt mij. Obama en Kerry hebben hun steun uitgesproken aan Erdogan.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 05:29 schreef Rica het volgende:
Ben benieuwd hoe de relatie met Turkije-VS zich nu verder ontwikkelt.
Dat is op zich niet erg, uiteindelijk gaat het om de loyaliteit van de troepen. Bij selectieve promotie kunnen die Kolonels best overwicht op hun meerderen hebben.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 05:05 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Ja, het was een soort kolonelscoup, niet van het hoogste echolon.
Dat hoogste echolon is al gezuiverd door Erdogan.
Owja omdat Hitler democratisch is gekozen deugt democratie dus niet? Daar suggereer je namelijk naar.quote:
Maar ondertussen mag Fethullah Gulen vrijuit vanuit de VS opereren. En deze couppoging is vindicatie voor Erdogan die al een hele tijd zei dat er een coup in de maak was - door de Gulen beweging.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 05:33 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
[..]
Onveranderd lijkt mij. Obama en Kerry hebben hun steun uitgesproken aan Erdogan.
Niet helemaal wat ze verwacht hadden toen ze gisteravond al zingende de barakken verlietenquote:Op zaterdag 16 juli 2016 05:33 schreef Piet_Piraat het volgende:
Zo gaat dat daar met soldaten die hun schietijzer niet gebruiken.
https://twitter.com/ismailsaymaz/status/754142882282569736
Echt gemotiveerd komen ze niet over.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 05:49 schreef Rica het volgende:
[..]
Niet helemaal wat ze verwacht hadden toen ze gisteravond al zingende de barakken verlieten
Geen zin in kamikaze acties. Geef ze groot gelijk.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 05:50 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Echt gemotiveerd komen ze niet over.
Denk eerder geen zin om te gaan rondknallen daar. Beetje fanatieke soldaten met hun gun winnen dat zo.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 05:52 schreef Rica het volgende:
[..]
Geen zin in kamikaze acties. Geef ze groot gelijk.
Het leger wordt verder gezuiverd nu.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 05:55 schreef venomsnake het volgende:
En dit zooitje willen we bij de EU hebben?.
Wat een bende.
Dat deed Stalin ook met, alleen al onder de officieren, tienduizenden doden als gevolg.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 05:56 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Het leger wordt verder gezuiverd nu.
Turks Fruitrepubliek?quote:Op zaterdag 16 juli 2016 05:58 schreef Piet_Piraat het volgende:
Maar het is geen bananenrepubliek zei Erdogan.
Dat land was toen nog stuk groter.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 06:09 schreef HSG het volgende:
[..]
Dat deed Stalin ook met, alleen al onder de officieren, tienduizenden doden als gevolg.
Hoe dan ook er gaan nog veel doden vallen.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 06:11 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Dat land was toen nog stuk groter.
Ruzie is er altijd wel daar, die Koerden zijn wel taai hoor.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 06:14 schreef HSG het volgende:
[..]
Hoe dan ook er gaan nog veel doden vallen.
Ik zie Erdogan de gaskampen al bouwen.
Als je ziet wat de alternatieven zijn dan snap ik heel goed dat je als bevolking liever Erdogan hebtquote:
Sterker nog, Erdogan kan hier nog wel eens sterker uitkomen dan dat ie hiervoor was. Het heeft dus misschien wel averechts gewerkt.quote:
Wat zijn de alternatieven?quote:Op zaterdag 16 juli 2016 06:19 schreef Dven het volgende:
[..]
Als je ziet wat de alternatieven zijn dan snap ik heel goed dat je als bevolking liever Erdogan hebt
Een Turkije in chaos voor een langere periode. Met IS aan je grens wil je (ook als EU) dat echt niet.quote:
Maar Erdogan en IS zijn juist bondgenoten.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 06:25 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Een Turkije in chaos voor een langere periode. Met IS aan je grens wil je (ook als EU) dat echt niet.
Erdogan ook niet.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 06:26 schreef Piet_Piraat het volgende:
Uit de NAVO schoppen dat zootje, niet te vertrouwen dat leger daar.
Ja, dus als Erdogan weg is en Turkije is in chaos, wie weet wat IS dan gaat doen?quote:Op zaterdag 16 juli 2016 06:29 schreef HSG het volgende:
[..]
Maar Erdogan en IS zijn juist bondgenoten.
Lekker toch. Ben benieuwd wanneer de derde wereldoorlog begint.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 06:34 schreef Piet_Piraat het volgende:
Een NAVO land waar leger gaat muiten dat werkt lekker in deze tijden.
Poetin lacht zich rot, daar muit het leger niet.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 06:37 schreef HSG het volgende:
[..]
Lekker toch. Ben benieuwd wanneer de derde wereldoorlog begint.
Misschien is hij wel de reden dat Erdogan de laatste tijd een beetje stil is.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 06:38 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Poetin lacht zich rot, daar muit het leger niet.
Heb geen idee hoe groot zijn invloed is, weet wel dat daling van aantal toeristen flink pijn doet.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 06:41 schreef HSG het volgende:
[..]
Misschien is hij wel de reden dat Erdogan de laatste tijd een beetje stil is.
Het volk heeft gesproken ook.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 06:49 schreef 0906 het volgende:
Vergeet niet dat Erdogan democratisch gekozen is.
hitler ook...quote:Op zaterdag 16 juli 2016 06:49 schreef 0906 het volgende:
Vergeet niet dat Erdogan democratisch gekozen is.
Flink gedeelte woont er al.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 07:10 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Toch jammer van al die makke lammeren.
Als ze maar nooit bij de EU komen.
Als een zootje ratten betoverd door de man uit Hamelen. Dat het leger er aan te pas moet komen om de democratie te redden is toch schrijnend, zeker als de mensen waarvoor ze het doen het niet in (kunnen/willen) zien. Een volk krijgt de leiders die ze verdient..quote:
Zeker weten. Een heel goede zet. Als je schiet op het volk dan is de chaos compleet. Vanaf vandaag gaat hij voortschrijdend te werk met het zuiveren van het Turkse leger: alleen maar vertrouwelingen zullen op de belangrijkste posities komen. Het is verder meer dan prima als Turkije opschuift naar de arabische gebruiken/cultuur/regeringsvorm: niemand wil een islamitisch land in de EU. Handel is prima, maar diepere connecties alsof we iets met islamieten, ottomanen en arabieren hebben is totaal van de zotte.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 07:42 schreef Hochwinter het volgende:
Mogen we wel concluderen dat de oproep van Erdogan aan de bevolking om de straat op te gaan, wel goed uitgepakt heeft?
Militairen schieten vooralsnog niet op de burgers, en zo lijkt de kans op bloedvergieten minder groot dan wanneer verschillende fracties binnen leger en politie tegenover elkaar zouden komen te staan.
Strategisch goede zet toch?
http://nos.nl/artikel/211(...)am-teruggekeerd.htmlquote:Op een gegeven moment sloeg de sfeer om. Een cameraploeg van de NOS werd aangevallen door een groep jongeren.
Volgens verslaggever Robert Bas kreeg een cameraman klappen en werd hun auto beschadigd. "Er heerst hier een sterk sentiment tegen de westerse media", zei hij. De NOS-ploeg kon zich in veiligheid brengen.
Is wel hoog spel spelen maar heeft zijn populariteit kaart goed uitgespeeld.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 07:42 schreef Hochwinter het volgende:
Mogen we wel concluderen dat de oproep van Erdogan aan de bevolking om de straat op te gaan, wel goed uitgepakt heeft?
Militairen schieten vooralsnog niet op de burgers, en zo lijkt de kans op bloedvergieten minder groot dan wanneer verschillende fracties binnen leger en politie tegenover elkaar zouden komen te staan.
benieuwd waar ik morgen ochtend wakker mee ga wordenquote:
Hoog spel? Minder risico op geweld in ieder geval, dan wanneer legereenheden die trouw aan hem zijn het op laten nemen tegen de coupeplegers, dan zouden er echt veel doden vallen.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 07:44 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Is wel hoog spel spelen maar heeft zijn populariteit kaart goed uitgespeeld.
Maar toont ook wel an dat hij helemaal niks geeft om de Turkse bevolking. Nu is het goed afgelooen en heeft het leger bijna geen geweld gebruikt tegen de Turkse bevolking. Voor hetzelfde geld hadden ze dat wel gedaan. In plaats van het (trouwe gedeelte van het) leger en de politie te gebruiken om de normale mensen te beschermen, heeft hij de Turkse burger gebruikt om zichzelf te beschermen. Het is een min mens, die Erdogan.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 07:42 schreef Hochwinter het volgende:
Geld en sociale voorzieningen (al brokkelt dat geleidelijk af), gok ik.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 07:44 schreef voetbalmanager2 het volgende:
NOS in Rotterdam aangevallen door Nederturken:
[..]
http://nos.nl/artikel/211(...)am-teruggekeerd.html
Waarom blijft dat tuig dan in NL als het het westen haat?
Los van het feit dat ik niet volledig achter die typering sta, verbaast het mij dat jou dit verbaast.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 07:55 schreef Braindead2000 het volgende:
Obama en Merkel spreken steun uit voor Erdogan
http://nos.nl/artikel/211(...)it-voor-erdogan.html
Obama en Merkel spreken hun steun uit voor de Koerdenmoorden, journalisten-opsluitende, tegenstanders-opruimende, islamistische en machtswellustellende anti-democraat Erdogan.![]()
Zeg maar dag met je handje, zeg maar dag dag dag naar de Europese beschaving.
De woning van Gulen in USA. Lekker veel groen. Voor een man van zijn status zou je het wat statiger en groter verwachten maar hij is redelijk down to earth gebleven.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 07:54 schreef MevrouwPuff het volgende:
Gulen krijgt de schuld, die ontkent ook.
De propagandamachine is wel hard aan het draaien.
Uiteindelijk krijgen Koerden de schuld samen met alle andere krachten die tegen deze geweldige leider zijn.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 07:54 schreef MevrouwPuff het volgende:
Gulen krijgt de schuld, die ontkent ook.
De propagandamachine is wel hard aan het draaien.
Nee joh.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 07:58 schreef Drugshond het volgende:
Vandaag of morgen standrechtelijke executies au publiek. Staat vast wel leuk op de vakantiefoto´s.
Die analyse deel ik niet. Ik denk dat hij de situatie gewoon goed ingeschat heeft, en daarmee 2 vliegen in 1 klap geslagen heeft.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 07:56 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Maar toont ook wel an dat hij helemaal niks geeft om de Turkse bevolking. Nu is het goed afgelooen en heeft het leger bijna geen geweld gebruikt tegen de Turkse bevolking. Voor hetzelfde geld hadden ze dat wel gedaan. In plaats van het (trouwe gedeelte van het) leger en de politie te gebruiken om de normale mensen te beschermen, heeft hij de Turkse burger gebruikt om zichzelf te beschermen. Het is een min mens, die Erdogan.
Waarom denk je dat deze mensen het westrn haten? Vreemde conclusie.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 07:57 schreef female81 het volgende:
[..]
Geld en sociale voorzieningen (al brokkelt dat geleidelijk af), gok ik.
Volgende deel in BNWquote:Op zaterdag 16 juli 2016 08:02 schreef J.B. het volgende:
Coup lijkt afgelopen en het lijkt erop dat iedereen heeft verloren behalve Erdogan, ik vind het maar een vreemd verhaal.
Het zijn net dierenquote:Op zaterdag 16 juli 2016 05:33 schreef Piet_Piraat het volgende:
Zo gaat dat daar met soldaten die hun schietijzer niet gebruiken.
https://twitter.com/ismailsaymaz/status/754142882282569736
Democratie is niet absoluut, en arbitrair.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 08:05 schreef juliusceasar het volgende:
Amerika en Duitsland steunen dictator Erdogan en noemen zijn regering democratisch???????
Ik denk dat het een strategische beslissing was ja. En dat het feit dat je alleen maar wint, als ze de burgers niet aanvallen hebben ze verloren en als ze weg aanvallen keert de hele bevolking zich tegen hun en heeft hij altijd nog de strijdkrachten achter de hand voor een gevect, meegespeeld heeft. Erdogan verliest er niks mee, als die burgers dood gaan.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 08:01 schreef Hochwinter het volgende:
[..]
Die analyse deel ik niet. Ik denk dat hij de situatie gewoon goed ingeschat heeft, en daarmee 2 vliegen in 1 klap geslagen heeft.
Mij lijkt het ook onwaarschijnlijk dat de coupeplegers massaal het vuur op duizenden burgers zouden openen, dan zouden ze gelijk alle steun verliezen ook onder de bevolking die die anti-erdogan is.
Er gaan geruchten dat dit een opgezet plan is door Erdo om o.a. het presidentiele systeem zoals hij die wil door te voeren.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 08:04 schreef Fer het volgende:
Waarom hebben ze dan niet de meest vestoorde troepen ingezet om de tv over te nemen? Internet op zwart enz..?
Het verbaast me niets. Ik probeer het alleen, tegen beter weten in, onder de aandacht te brengen van de wegkijkers. Misschien zijn sommigen nog te redden. Ik vind het eigenlijk wel mooi hoe de Politiek-correcten hun pikzwarte ziel de laatste tijd blootleggen. Geen enkel mens interesseert ze alleen hun ideologie. Vroeger probeerden ze dat te verbergen maar hun duistere kant komt steeds meer aan de oppervlakte.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 07:57 schreef Hochwinter het volgende:
[..]
Los van het feit dat ik niet volledig achter die typering sta, verbaast het mij dat jou dit verbaast.
Wij staan ook achter Saoedi Arabië. Als je dat weet, moet je nergens meer van staan te kijken.
Die simpele soldaten deden hun best en voerde orders uit zoals dat hoort in hun vak en respect dat ze niet in het rond gingen knallen met hun wapens.quote:
Ja? De verhoudingen zijn niet zoals Stratego...quote:Op zaterdag 16 juli 2016 08:11 schreef juliusceasar het volgende:
Reactie Erdogan: het ging maar om een klein deel van het leger????
5 (!) generaals gearresteerd en 29 (!)) kolonels!!!!
Het was blijkbaar een poging..quote:Op zaterdag 16 juli 2016 08:14 schreef Braindead2000 het volgende:
Maar wat is het laatste nieuws. Is de coup definitief mislukt of zijn er nog onduidelijkheden?
Zal me echt helemaal niks verbazen.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 08:17 schreef Ryan3 het volgende:
Hij zit er nog dus.....
Zou hij het zelf in elkaar hebben gezet?
Ben net pas wakker en heb dus niet alles meegekregen maar het lijkt me niet echt een slimme coupe. Halfzachte coupes werken nooit.quote:
Soort Hitleriaanse Rijksdagbrand coup.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 08:17 schreef MadameMossel het volgende:
[..]
Zal me echt helemaal niks verbazen.
Nee, dan moet je meteen Erdogan arresteren, procesje, doodschieten, net als bij Ceausescu indertijd.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 08:18 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Ben net pas wakker en heb dus niet alles meegekregen maar het lijkt me niet echt een slimme coupe. Halfzachte coupes werken nooit.
Nouja ik ben niet voor complottheorieën, maar iemand die een coup een geschenk van God noemt terwijl er doden zijn gevallen heeft bij mij toch de schijn tegen.quote:
Ik ook hoor.. krijg het net pas mee..quote:Op zaterdag 16 juli 2016 08:18 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Ben net pas wakker en heb dus niet alles meegekregen maar het lijkt me niet echt een slimme coupe. Halfzachte coupes werken nooit.
Ja.. maar was dus....quote:Op zaterdag 16 juli 2016 08:19 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Het was groot nieuws live coup op de TV.
Door de bevolking. Heb beelden gezien van militairen die door politieagenten omarmend en huilend zijn meegenomen.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 08:12 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Die simpele soldaten deden hun best en voerde orders uit zoals dat hoort in hun vak en respect dat ze niet in het rond gingen knallen met hun wapens.
Jammer dat er dan zo'n lynch partij volgt. zegt wat over het land.
Nou nee... bommen.. hoop doden... etc..quote:Op zaterdag 16 juli 2016 08:22 schreef danos het volgende:
Nounou 16 topics volgeleuterd over 3e wereldoorlogen en uiteindelijk is het een klein opstandje....
Denk je dat ze maar 6 generaals hebben daarzo?quote:Op zaterdag 16 juli 2016 08:11 schreef juliusceasar het volgende:
Reactie Erdogan: het ging maar om een klein deel van het leger????
5 (!) generaals gearresteerd en 29 (!)) kolonels!!!!
Ja, gemiste kans. Ik snap ook niet dat ze een coupe plegen op het moment dat Erdogan niet in het land is. Stuur een paar tanks naar zijn onderkomen en........ en de coupe is al 80% geslaagd.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 08:20 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nee, dan moet je meteen Erdogan arresteren en op knopen, procesje, doodschieten, net als bij Ceausescu indertijd.
Ach ja bekijk het zo.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 08:09 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ik denk dat het een strategische beslissing was ja. En dat het feit dat je alleen maar wint, als ze de burgers niet aanvallen hebben ze verloren en als ze weg aanvallen keert de hele bevolking zich tegen hun en heeft hij altijd nog de strijdkrachten achter de hand voor een gevect, meegespeeld heeft. Erdogan verliest er niks mee, als die burgers dood gaan.
Alle onschuldige doden die gevallen zijn, heeft Erdogan op zijm geweten. De coupplegers wilden de bevolking erbuiten laten, door Erdogan zijn ze toch betrokken en dood. En dat vind ik heel matig, kan niet vaak genoeg gezegd worden.
Erdogan gaat over lijken voor zijn eigen macht. Je denkt toxh niet dat hij er een seconde minder om slaapt, die 60 doden? Die ligt vanavond lekker in zijn bedje met de gedacjte dat hij gewonnen heeft. Dat hij de Turkse bevolking heeft moeten gebruiken en dat daar doden zijn gevallen om hem in het zadel te houden, daar ligt ie niet wakker van, vermoed ik zo
Je ziet het in Afrika ook wel eens, de verwarring bij de 'machtshouders' is dan groot omdat degene die alle beslissingen neemt niet aanwezig is. Dat maakt de kans op een succes groter.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 08:21 schreef 2Happy4U het volgende:
Sowieso vreemd om een coupe te plegen wanneer Erdolf niet eens in het land zat.
jawel, gewoon officier benoemen die erdo lievvv vindtquote:Op zaterdag 16 juli 2016 08:28 schreef Persefoneia het volgende:
En hoe nu verder in Turkije dan? Het zal niet direct weer ouwe jongens krentenbrood zijn.
Daar ging het ook om. Als je ziet dat de bevolking je bijna als een profeet ziet, kun je alles maken natuurlijk.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 08:29 schreef hoink581 het volgende:
Nu kan in verhoogd tempo de dictatuur worden uitgebouwd.
Een paar duizend man zullen opgeknoopt worden en gemarteld worden tot groot genoegen van Merkel en Rutte en dan gaan we weer op de oude voet verder.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 08:28 schreef Persefoneia het volgende:
En hoe nu verder in Turkije dan? Het zal niet direct weer ouwe jongens krentenbrood zijn.
De opruiming van tegenstanders gaat in versneld tempo door.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 08:28 schreef Persefoneia het volgende:
Ja, klopt meteen Erdogan uitschakelen, nu heeft-ie zijn aanhangers via cellphone opgeroepen de straat op te gaan. Dat heeft de boel doen kantelen uiteindelijk, zoals ik het nu even kan beoordelen. Dan gaan de gewone militairen ook twijfelen die aan zo'n coup meedoen.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 08:25 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Ja, gemiste kans. Ik snap ook niet dat ze een coupe plegen op het moment dat Erdogan niet in het land is. Stuur een paar tanks naar zijn onderkomen en........ en de coupe is al 80% geslaagd.
(Ik moet wel uitkijken met wat ik zeg.Deze Koerden-moordende tiran is een bevriend staatshoofd van Rutte. Straks krijg ik de politie op mijn dak.)
Erdogan wilde natuurlijk niet dat deze coup daadwerkelijk zou slagen, duh.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 08:25 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Ja, gemiste kans. Ik snap ook niet dat ze een coupe plegen op het moment dat Erdogan niet in het land is. Stuur een paar tanks naar zijn onderkomen en........ en de coupe is al 80% geslaagd.
Ja, zie het als de couppoging 22 juli 1944 tijdens het naziregime, toen zijn er ook iets van een kleine 8.000 mensen uiteindelijk opgehangen en of geëxecuteerd, dacht ik. Ik weet niet of ze dat nu gaan doen, maar wrs zullen de leiders wel hoogverraad aan hun broek krijgen.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 08:31 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
De opruiming van tegenstanders gaat in versneld tempo door.
Het zou ook kunnen idd.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 08:36 schreef eQuaL het volgende:
Riekt naar false flag dit, Erdogan komt er uiteraard sterker uit.
Toch wel convenient ook, coup op vrijdag nadat de beurzen zijn gesloten, maandag alles weer normaal.
Er zijn ook mensen die het nieuws duiden die zehgen dat hij er zelf achter zit om er machtiger dan ooit uit te komen.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 08:33 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, klopt meteen Erdogan uitschakelen, nu heeft-ie zijn aanhangers via cellphone opgeroepen de straat op te gaan. Dat heeft de boel doen kantelen uiteindelijk, zoals ik het nu even kan beoordelen. Dan gaan de gewone militairen ook twijfelen die aan zo'n coup meedoen.
Dat is niet meer dan logisch toch?quote:Op zaterdag 16 juli 2016 08:36 schreef Ryan3 het volgende:
Ik weet niet of ze dat nu gaan doen, maar wrs zullen de leiders wel hoogverraad aan hun broek krijgen.
Met hulp van Nederland en de EU voor onze Navo-partner en toekomstig EU-lidstaat natuurlijk.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 08:35 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Erdogan wilde natuurlijk niet dat deze coup daadwerkelijk zou slagen, duh.
Nu is de coup mislukt en kan hij wat meer haast maken met het verkrijgen van de absolute macht "om veiligheidsredenen".
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |