quote:Leger Turkije verklaart macht te hebben overgenomen
Het Turkse leger heeft de macht overgenomen in Turkije. Dat heeft het leger zelf zojuist bekendgemaakt. De Bosporusbrug en de Fatih Sultan Mehmetbrug in Istanbul zijn vanavond afgesloten door militairen. In Ankara zouden schoten zijn gehoord, melden ooggetuigen. Daar vliegen ook straaljagers en helikopters boven de stad.
Het leger zegt in de verklaring dat het tot een staatsgreep is overgegaan omdat de regering de democratie heeft uitgehold. Verder werd verklaard dat het land nu door een ,,vredesraad'' wordt geregeerd die de veiligheid van het volk garandeert.
De Turkse minister van Justitie stelt dat de beweging van de Turkse geestelijke Fethullah Gülen achter de staatsgreep zit. Gülen gold lange tijd als bondgenoot van Erdogan, maar volgens de Turkse pers raakten ze met elkaar in onmin toen de regering plannen maakte om de particuliere scholen te sluiten.
Erdogan heeft het volk opgeroepen om de straat op te gaan en zich te uiten tegen de militaire coup. De coupplegers zullen volgens hem zwaar worden gestraft
quote:Geert Wilders, leider van de PVV, hoopt dat dit het einde is van het fascistische regime van Erdogan -
Kari Piri, Europarlementariër voor de PvdA, zegt 'een angstig gevoel' te hebben gekregen toen ze de oproep van president Erdogan hoorde. Hij vroeg de Turken om zich te verzetten en de straat op te gaan. "Je weet dat het leger op dit moment heeft afgekondigd om dat juist niet te doen. Dan houd ik vooral mijn hart vast. Er mogen hier geen slachtoffers vallen. Ik heb vooral angst voor wat er de komende uren gaat gebeuren."
twitter:SkyNewsBreak twitterde op vrijdag 15-07-2016 om 23:49:47Update - AFP: Strong explosion heard in #Turkey's capital #Ankara reageer retweet
Andere meldingentwitter:BNONews twitterde op vrijdag 15-07-2016 om 23:50:56NEW: Loud explosion heard in Ankara while shots are fired into the air at Taksim Square in Istanbul https://t.co/zVkqI7L41I reageer retweet
twitter:AlptekinAkdogan twitterde op vrijdag 15-07-2016 om 21:30:38Blokkade van Turkse leger op de Bosporusbrug. https://t.co/VTRZOFrybX reageer retweet
Dat dit kan in Nederland.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 00:49 schreef Zalmplaat010 het volgende:
Turken hier nog steeds aan het toeteren, schreeuwen, politie in steeds grotere getallen aanwezig (Oude Westen Rotterdam) m'n hond maar in het portiek laten plassen ik durf voorlopig niet naar buiten
quote:Op zaterdag 16 juli 2016 00:49 schreef Zalmplaat010 het volgende:
Turken hier nog steeds aan het toeteren, schreeuwen, politie in steeds grotere getallen aanwezig (Oude Westen Rotterdam) m'n hond maar in het portiek laten plassen ik durf voorlopig niet naar buiten
Met een hond kun je er gewoon langslopen hoorquote:Op zaterdag 16 juli 2016 00:49 schreef Zalmplaat010 het volgende:
wtf waarom gaan ze hier de straat op.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 00:49 schreef Zalmplaat010 het volgende:
Erdogan is een soort van op de vlucht ja.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 00:49 schreef Karrs het volgende:
Wat ik wel eens zou willen weten:
- Is Erdogan gearresteerd of op de vlucht?
- Is de regering gearresteerd of op de vlucht?
- Zijn alle hoofdleden van de AKP-partij gearresteerd of op de vlucht?
Zo niet, dan is de coup niet heel erg effectief heb ik het idee.
Op Twitter komen ook mooie plaatjes voorbij. Chaos. Wat willen ze sowieso bereiken met in Nederland demonstrerenquote:Op zaterdag 16 juli 2016 00:49 schreef Zalmplaat010 het volgende:
Ik geloof eerder dat dit een opgezet coup is dan een echte.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 00:41 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Je moet wel behoorlijk paranoïde zijn om dat te denken.
Wat loop jij nou te etteren.quote:
twitter:doganburak29 twitterde op zaterdag 16-07-2016 om 00:28:40SON DAKİKA!Sakarya Valiliği'ni basan darbeci askerler valilikten çıkarılıyor! https://t.co/QBMxeDZlsQ reageer retweet
quote:Op zaterdag 16 juli 2016 00:49 schreef Zalmplaat010 het volgende:
Omdat het allemaal AKP adepten zijn.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 00:50 schreef Tukker87 het volgende:
[..]
wtf waarom gaan ze hier de straat op.
Kleine, mislukte staatsgrepen in Turkije zijn vaker mislukt, zie Türkes.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 00:47 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ik geloof eerder dat dit een opgezet coup is dan een echte.
Geloof jij in een coup waarbij alle media (behalve TRT) nog in de handen van de regering is, er geen enkele regeringslid is opgepakt, de regeringsleden één voor één de media langsgaan om op te roepen om de straat op te gaan en de grootste leiders van alle strijdkrachten zich tegen een coup uitspreken?
Lekker weer?quote:Op zaterdag 16 juli 2016 00:50 schreef Tukker87 het volgende:
[..]
had je nu maar een wapen, voelde je gelijk veiliger, maar het mag niet in NLquote:Op zaterdag 16 juli 2016 00:49 schreef Zalmplaat010 het volgende:
Ik hoorde op CNN dat die gasten daar toch in de Dadenellen wrs lagen. Ik zie ze ervoor aan btw.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 00:48 schreef Karrs het volgende:
[..]
Wat hebben de Russen hiermee te maken? Maak je je daar maar geen zorgen over.
quote:Op zaterdag 16 juli 2016 00:42 schreef Odaiba het volgende:
twitter:OZurel twitterde op zaterdag 16-07-2016 om 00:38:19Erdogan: we zullen het leger zuiveren van deze verraders. Ik geef opdracht om van generaals tot soldaten, iedere verrader te zuiveren. reageer retweet
Hou nou eens OP met het verspreiden van desinformatie. Ik snap dat je Erdogan steunt, maar kap hier gewoon mee.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 00:50 schreef Odaiba het volgende:
[..]
Wat loop jij nou te etteren.
Filmpje overgave van enkele militairentwitter:doganburak29 twitterde op zaterdag 16-07-2016 om 00:28:40SON DAKİKA!Sakarya Valiliği'ni basan darbeci askerler valilikten çıkarılıyor! https://t.co/QBMxeDZlsQ reageer retweet
Neeheeeee. doe dat nou maar niet.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 00:49 schreef empa1010 het volgende:
[..]
Met een hond kun je er gewoon langslopen hoor
Najah klein beetje gelul dan. Maar altijd fijne zender.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 00:49 schreef WhateverWhatever het volgende:
euronews is echt live zonder gelul
Als ze de poulefase van het EK door zijn, gaan ze ook toeteren. Niet zoveel voor nodig.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 00:50 schreef Tukker87 het volgende:
[..]
Laten zien wat hun vaderland is, en waar echt hun hart ligt.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 00:50 schreef Dr.Jan-Itor het volgende:
[..]
Op Twitter komen ook mooie plaatjes voorbij. Chaos. Wat willen ze sowieso bereiken met in Nederland demonstreren
twitter:CetinDavutoglu twitterde op zaterdag 16-07-2016 om 00:42:16Allahın izniyle havaalanı geri alınmıştır... (@ İstanbul Atatürk Havalimanı - @tavairports) https://t.co/COlA3ErNic https://t.co/dP16lI89yc reageer retweet
Juist.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 00:51 schreef 0906 het volgende:
twitter:CetinDavutoglu twitterde op zaterdag 16-07-2016 om 00:42:16Allahın izniyle havaalanı geri alınmıştır... (@ İstanbul Atatürk Havalimanı - @tavairports) https://t.co/COlA3ErNic https://t.co/dP16lI89yc reageer retweet
Dom volk zoals ook in dit topique te vinden zijn.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 00:51 schreef MrTorture het volgende:
"Gebouw Gulenisten in België Limburg Beringen wordt nu bestormd door AK-Partij aanhangers."
Hahaha, ik Erdogan aanhanger. Het moet niet gekker worden. Ik ben juist voor de coup.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 00:51 schreef Karrs het volgende:
[..]
Hou nou eens OP met het verspreiden van desinformatie. Ik snap dat je Erdogan steunt, maar kap hier gewoon mee.
quote:Op zaterdag 16 juli 2016 00:51 schreef Karrs het volgende:
[..]
Hou nou eens OP met het verspreiden van desinformatie. Ik snap dat je Erdogan steunt, maar kap hier gewoon mee.
Inderdaad zeg, een coup willen plegen door de gemeentehuis van een klein stadje / dorp te willen bezetten. LOLquote:Op zaterdag 16 juli 2016 00:51 schreef Karrs het volgende:
[..]
Turken die denken dat iedereen Turks spreektquote:Op zaterdag 16 juli 2016 00:51 schreef 0906 het volgende:
Met Gods toestemming/wil is het vliegveld teruggenomen.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 00:51 schreef 0906 het volgende:
Ik doel op het plaatje IN DE POST.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 00:53 schreef Zelva het volgende:
[..]
Turken die denken dat iedereen Turks spreekt
quote:Op zaterdag 16 juli 2016 00:53 schreef Karrs het volgende:
Leger laat de protestanten niet door zo te zien. ("Boeoe..."?)
Dat betekent dat het nog steeds vol aan is.
twitter:MCSYCO twitterde op zaterdag 16-07-2016 om 00:44:59@nourdeenw gearresteerde coupeplegers door de politie RTİstanbul Çevikten Gözaltına Alınan Hainler @tahaun https://t.co/sKX66i9hE0 reageer retweet
twitter:goldseek twitterde op zaterdag 16-07-2016 om 00:48:38Reuters: Military coup leader in #Turkey surrenders himself to the security forces.. reageer retweet
Ik zeg het je, opgezet, alles tot in de details volgens plan.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 00:53 schreef alopio het volgende:
Toch vind ik een rare zaak, iets klopt er niet aan dit alles
Zou niet weten, ik heb niet eerder een staatsgreep op deze manier gevolgd.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 00:53 schreef alopio het volgende:
Toch vind ik een rare zaak, iets klopt er niet aan dit alles
Ik snap het wel, viva Erdogan, maar helaas lijkt het er toch echt op.quote:
zG jongen, praat me even bij, ik was m'n verjaardag aan het vieren en heb alle turkenmemo's gemistquote:
Dat gaat er bij sommige hier nog steeds niet in...quote:Op zaterdag 16 juli 2016 00:54 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:goldseek twitterde op zaterdag 16-07-2016 om 00:48:38Reuters: Military coup leader in #Turkey surrenders himself to the security forces.. reageer retweet
Alweer?quote:Op zaterdag 16 juli 2016 00:54 schreef skysherrif het volgende:
BREAKIN STAATS TV WORDT DOOR LEGE ROVERGENOMEN
zet hem over danquote:Op zaterdag 16 juli 2016 00:54 schreef Renesite het volgende:
Die mevrouw Salawi of zo, jezus, wat een non-nieuws. Jeroen, ga naar bed.
Ik niet.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 00:54 schreef MrvanTrapZ het volgende:
Wie zat net die gozer uit te lachen uit Rotterdam-west?
die hadden ze alquote:Op zaterdag 16 juli 2016 00:54 schreef skysherrif het volgende:
BREAKIN STAATS TV WORDT DOOR LEGE ROVERGENOMEN
Zul je zien hoe verstandig ik heb gepost.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 00:54 schreef zarGon het volgende:
Leedvermaak wel, ik ga morgen deze hele reeks vanaf deel 1 opnieuw lezen..
Ja het kan gewoon allebei de kanten op, ik zie ook geen beelden van mensen die die legerlui aanvallen.... iedereen staat gewoon op straat maar er gebeurt niet veel verderquote:Op zaterdag 16 juli 2016 00:54 schreef Zelva het volgende:
[..]
Ik zie mensen op een vliegveld. Wat zegt dat dan precies?
quote:Op zaterdag 16 juli 2016 00:55 schreef Odaiba het volgende:
[..]
Dat gaat er bij sommige hier nog steeds niet in...
twitter:goldseek twitterde op zaterdag 16-07-2016 om 00:52:30@goldseek source - Rami @RamiAILoIah reageer retweet
quote:Op zaterdag 16 juli 2016 00:54 schreef zarGon het volgende:
Leedvermaak wel, ik ga morgen deze hele reeks vanaf deel 1 opnieuw lezen..
twitter:AkkusB twitterde op zaterdag 16-07-2016 om 00:51:50I'm calling it, this was not a false flag, nor a real coup: it was a probably failed act of desperation of last secularist portions of army. reageer retweet
cnn?quote:Op zaterdag 16 juli 2016 00:56 schreef MrvanTrapZ het volgende:
Is er een betere stream ipv NOS. Wat een pauperzend is dit zeg.
ze hadden hem wel eerst uit de lucht gehaald, dus kan zijn dat die nu wel weer back up is btwquote:Op zaterdag 16 juli 2016 00:56 schreef skysherrif het volgende:
[..]
oh zeggen ze net op cnn met "livebeelden" ik schakel pas net n he, kwil ook een scoopje
Dan zal je toch echt met betere scoupes moeten komen.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 00:56 schreef skysherrif het volgende:
[..]
oh zeggen ze net op cnn met "livebeelden" ik schakel pas net n he, kwil ook een scoopje
twitter:telegraaf twitterde op zaterdag 16-07-2016 om 00:55:35Erdogan zou in #Istanbul zijn gearriveerd. reageer retweet
Misschien staat er dan weer een toekomstig staatshoofd tussen.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 00:55 schreef Karrs het volgende:
Je zou een parallel kunnen trekken met die coup in de jaren 90 in Rusland, waar Boris Jeltsin op de barricaden klom.
Zou Erdogan hetzelfde doen hier?
Ja, hier komt Erdogan alleen nog maar krachtiger uit.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 00:56 schreef JimmyDean het volgende:
twitter:AkkusB twitterde op zaterdag 16-07-2016 om 00:51:50I'm calling it, this was not a false flag, nor a real coup: it was a probably failed act of desperation of last secularist portions of army. reageer retweet
ik hoop hetquote:
Best snel vanuit Mongolie?!quote:Op zaterdag 16 juli 2016 00:57 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:telegraaf twitterde op zaterdag 16-07-2016 om 00:55:35Erdogan zou in #Istanbul zijn gearriveerd. reageer retweet
Ik hoop het niet ik hoef erdo niet hier in NLquote:Op zaterdag 16 juli 2016 00:55 schreef Karrs het volgende:
Je zou een parallel kunnen trekken met die coup in de jaren 90 in Rusland, waar Boris Jeltsin op de barricaden klom.
Zou Erdogan hetzelfde doen hier?
Ennnnn scenequote:Op zaterdag 16 juli 2016 00:57 schreef Houtenbeen het volgende:
Bron?quote:Op zaterdag 16 juli 2016 00:57 schreef Kosmoproleet het volgende:
Lijkt te mislukken, zeker nu de een na de ene generaal de coup afkeurt.
Ik dacht dat hij onderweg was naar Rome..quote:Op zaterdag 16 juli 2016 00:57 schreef Houtenbeen het volgende:
Als het waar is wat hij zegt zou je denken dat 1 scherpschutter genoeg zou zijn.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 00:57 schreef Odaiba het volgende:
[..]
Ja, hier komt Erdogan alleen nog maar krachtiger uit.
niet best neequote:Op zaterdag 16 juli 2016 00:56 schreef MrvanTrapZ het volgende:
Is er een betere stream ipv NOS. Wat een pauperzend is dit zeg.
Niets wss.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 00:58 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
Wat als Erdogan de hulp van de EU inroept, wat zouden ze doen?
Ok. Geloof het gelijk.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 00:57 schreef maastricht12345 het volgende:
Een vriend van me zegt dat Erdogan door het leger is opgepakt.
En Duitsland. En London.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 00:58 schreef Physsic het volgende:
[..]
Ik dacht dat hij onderweg was naar Rome..
Meerendeel hier zegt dat er niks gaat gebeuren.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 00:58 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
Coup gepleegd door een (klein?) deel van het leger. Belangrijke gebouwen/plekken en de zender TRT bezet. Curfew ingesteld, leken de macht te hebben overgenomen. Vooral zichtbaar in Istanbul en Ankara.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 00:54 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
zG jongen, praat me even bij, ik was m'n verjaardag aan het vieren en heb alle turkenmemo's gemist
Hopelijk heeft je vriend gelijl aar vrees van niet.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 00:57 schreef maastricht12345 het volgende:
Een vriend van me zegt dat Erdogan door het leger is opgepakt.
Die taal sloeg volgens mij ook Rutte uit met die Nederlandse soldaten die overliepen naar IS. Mensen die een land in chaos/oorlog willen storten moeten idd hard worden aangepakt.quote:
Is dat Breivikquote:Op zaterdag 16 juli 2016 00:57 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Misschien staat er dan weer een toekomstig staatshoofd tussen.
[ afbeelding ]
Hij zat in Bodrum. Ben je al bijgekomen van het feit dat jij twee jaar geleden in Antalya was?quote:
Volk is de straten opgegaan.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 00:57 schreef Kosmoproleet het volgende:
Lijkt te mislukken, zeker nu de een na de ene generaal de coup afkeurt.
Niks.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 00:58 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
Sky haalt net Reuters aan: de commander van de special forces veroordeelt de coup, noemt ze verraders.quote:
twitter:MeijerHerman twitterde op zaterdag 16-07-2016 om 00:55:40Hoe gewone mensen soldaten, die een coup plegen, wegsturen. https://t.co/sRgsVBrbnr reageer retweet
ik ben geen erdogan maar aanhanger maar stabiliteit na een coup kan je wel vergeten in turkijequote:Op zaterdag 16 juli 2016 00:58 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Ik weet t niet.. Dit gaat Erdogan nog meer macht geven.
Die bnmw modus kan kloppen. Doe nou niet alsof dat zo vaag isquote:Op zaterdag 16 juli 2016 00:58 schreef zarGon het volgende:
[..]
Coup gepleegd door een (klein?) deel van het leger. Belangrijke gebouwen/plekken en de zender TRT bezet. Curfew ingesteld, leken de macht te hebben overgenomen. Vooral zichtbaar in Istanbul en Ankara.
Yada yada yada. Parellel, dit, dat.
Mensen zijn, ondanks de curfew, de straat opgegaan. Overal in het land. Tegen de coup, als steun voor de regering. Vlaggen en zo.
Coup gefaald.
BNW-modus: Erdo heeft dit in toneelstukje zelf in werking gezet om het volk achter zich te krijgen voor de komende (wets)wijzigingen.
Verwacht je anders van een islamist?quote:
Welke debiel denkt dat er tanks op flightradar afgebeeld worden?quote:Op zaterdag 16 juli 2016 00:59 schreef 0906 het volgende:
https://twitter.com/searc(...)&q=Ataturk%20Airport
Op de tarmac
Erdogan moet gewoon optyfen. Hopen dat deze coup lukt.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 00:59 schreef Straatcommando. het volgende:
Dit gaat zo hard backfiren. Als de coup faalt heeft Erdogan straks uiteindelijk alle touwtjes in handen en als de coup slaagt ligt het land in puin.
Turkije
vrijheden afpakken door een dictatuur ook nietquote:Op zaterdag 16 juli 2016 00:59 schreef Kosmoproleet het volgende:
een coup hoort niet thuis in een democratie.
Kan jij me, desnoods in PM, een keer je mening over Erdogan en de huidige politieke situatie in TR eens vertellen? Je had altijd fijne gematigde meningen, en ik ben de afgelopen maanden wat laks geweest met het bijhouden van wereldzaken.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 00:58 schreef zarGon het volgende:
[..]
Coup gepleegd door een (klein?) deel van het leger. Belangrijke gebouwen/plekken en de zender TRT bezet. Curfew ingesteld, leken de macht te hebben overgenomen. Vooral zichtbaar in Istanbul en Ankara.
Yada yada yada.
Mensen zijn, ondanks de curfew, de straat opgegaan. Overal in het land. Tegen de coup, als steun voor de regering. Vlaggen en zo.
Coup gefaald.
BNW-modus: Erdo heeft dit in toneelstukje zelf in werking gezet om het volk achter zich te krijgen voor de komende (wets)wijzigingen.
Mooi toch.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 00:59 schreef Straatcommando. het volgende:
Dit gaat zo hard backfiren. Als de coup faalt heeft Erdogan straks uiteindelijk alle touwtjes in handen en als de coup slaagt ligt het land in puin.
Turkije
quote:Op zaterdag 16 juli 2016 01:00 schreef MrvanTrapZ het volgende:
[..]
Welke debiel denkt dat er tanks op flightradar afgebeeld worden?![]()
Dat is het hele idee hierachter juist.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 00:57 schreef cherrycoke het volgende:
ik ben bang dat als deze coup faalt dat er meer macht naar erdogan gaat
Baklava idd. Topshow helaas geëindigd in flopshow. Baklava staat weer in de koelkastquote:Op zaterdag 16 juli 2016 00:58 schreef Tevik het volgende:
[..]
Men is hier wel begaan met Turkije, deel 10 in een paar uur. Sommigen hebben duidelijk teveel suiker op.
Erdogan ook niet. Fucked either way.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 00:59 schreef Kosmoproleet het volgende:
een coup hoort niet thuis in een democratie.
En die twee andere soldaten dan?quote:Op zaterdag 16 juli 2016 01:00 schreef JimmyDean het volgende:
twitter:MeijerHerman twitterde op zaterdag 16-07-2016 om 00:55:40Hoe gewone mensen soldaten, die een coup plegen, wegsturen. https://t.co/sRgsVBrbnr reageer retweet
reuters heeft het over een vliegtuig die een helikopter heeft neergehaaldquote:Op zaterdag 16 juli 2016 01:01 schreef myShizzle het volgende:
Vliegtuig neergehaald?
zo-even
NTV reports that F16s have taken down a Sikorsky owned by the coup-ing military.
@reddit live thread
twitter:Nayn_Co twitterde op zaterdag 16-07-2016 om 00:52:37Halk resmen ateş altında... https://t.co/GEozfAD8JZ reageer retweet
Zien er inderdaad heel gearresteerd uitquote:Op zaterdag 16 juli 2016 01:00 schreef Ceberut het volgende:
https://twitter.com/anadoluajansi/status/754084044388851713
Gearresteerde soldaten.
Je kan een krant openslaan en lezen ipv constant zeiken op het volk en doen alsof je beter bent. Vorm ke eigen mening.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 01:00 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Kan jij me, desnoods in PM, een keer je mening over Erdogan en de huidige politieke situatie in TR eens vertellen? Je had altijd fijne gematigde meningen, en ik ben de afgelopen maanden wat laks geweest met het bijhouden van wereldzaken.
Zo... dat is even iets dichterbij dan de eerdere beelden.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 01:01 schreef KrappeAuto het volgende:
Star Wars-achtige taferelen.twitter:Nayn_Co twitterde op zaterdag 16-07-2016 om 00:52:37Halk resmen ateş altında... https://t.co/GEozfAD8JZ reageer retweet
Bepaalde volkeren hebben dat nodig om stabiel te blijven. De Turken snappen dat.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 01:02 schreef hafcfan het volgende:
Ik snap dat Turkse volk dus echt niet. Die kiezen vrijwillig voor een dictactuur. Wat een gasten.
denk je dat we nu korting krijgen?quote:Op zaterdag 16 juli 2016 00:59 schreef hafcfan het volgende:
Zelfs een coup kunnem ze dus niet plegen. Gelukkig is hun kebab nog te vreten, maar anders...
Tsja ze weten wat ze hebben aan Erdogan, maar niet van het leger.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 01:02 schreef hafcfan het volgende:
Ik snap dat Turkse volk dus echt niet. Die kiezen vrijwillig voor een dictactuur. Wat een gasten.
houd reuters in de gatenquote:Op zaterdag 16 juli 2016 01:02 schreef Ties02 het volgende:
Heeft iemand misschien nieuws over een neergehaalde helikopter?
Je snapt er inderdaad weinig van. Zoals velen.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 01:02 schreef hafcfan het volgende:
Morgen, misschien.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 01:00 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Kan jij me, desnoods in PM, een keer je mening over Erdogan en de huidige politieke situatie in TR eens vertellen? Je had altijd fijne gematigde meningen, en ik ben de afgelopen maanden wat laks geweest met het bijhouden van wereldzaken.
twitter:pzf twitterde op zaterdag 16-07-2016 om 01:00:26BREAKING NEWS: CASUALTIES REPORTED AFTER SOLDIERS OPEN FIRE ON CIVILIANS IN ISTANBUL. reageer retweet
quote:Op zaterdag 16 juli 2016 01:02 schreef Woestijnvos het volgende:
Hopelijk lukt de coup en krijgt Erdogan de doodstraf.
Coup in Nederlandquote:Op zaterdag 16 juli 2016 01:03 schreef frietenstamp het volgende:
NPO1 werd even overgenomen door erdogan aanhangers.
Daar ging het een uur geleden ook al over, dus zou ondertussen wel ergens informatie over te vinden moeten zijn..quote:Op zaterdag 16 juli 2016 01:02 schreef Ties02 het volgende:
Heeft iemand misschien nieuws over een neergehaalde helikopter?
Zo werkt eenzijdige media volledig in handen van de staatquote:Op zaterdag 16 juli 2016 01:02 schreef hafcfan het volgende:
Ja, die journalist werd helemaal geplet#coupequote:Op zaterdag 16 juli 2016 01:03 schreef frietenstamp het volgende:
NPO1 werd even overgenomen door erdogan aanhangers.
Mooi idd.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 01:03 schreef zarGon het volgende:
[..]
Morgen, misschien.
Ik ben wel trots op de Turkse bevolking. Een coup dat door de bevolking neergehaald is. Ongeacht de betrokken politieke partijen. Mooier kan niet.
waarschijnlijk dan door hem gestart, dus false flagquote:Op zaterdag 16 juli 2016 00:59 schreef Straatcommando. het volgende:
Turkije
Zie Rusland. Precies hetzelfde.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 01:03 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Zo werkt eenzijdige media volledig in handen van de staat
Die hebben behoefte aan een sterke leider. Dat land is onder hoogspanning door die constante terreurdreiging.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 01:02 schreef hafcfan het volgende:
Dat gaat dus niet gebeuren Hans.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 01:02 schreef Woestijnvos het volgende:
Nee die Turken zullen het wel beter weten dan de rest van Europa. Gaat daar echt fantastisch inderdaad.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 01:03 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Je snapt er inderdaad weinig van. Zoals velen.
Ze kunnen wel goed vlees snijden.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 01:00 schreef Cousin_Eddy het volgende:
Turken, jaren illegaal olie van Irak gekocht, Ze doen mee om IS te verslaan ze bombarderen alleen koerden. Schieten Russen neer omdat die er achter kwamen van hun olie transporten van IS. Of hoe denk je dat IS aan geld komt. Turken
Bevolkingen nemen wel vaker beroerde beslissingen, zie referenda.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 01:03 schreef zarGon het volgende:
[..]
Morgen, misschien.
Ik ben wel trots op de Turkse bevolking. Een coup dat door de bevolking neergehaald is. Ongeacht de betrokken politieke partijen. Mooier kan niet.
Nee. Dat zou hel zijn.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 01:02 schreef Woestijnvos het volgende:
twitter:alexanderbakker twitterde op zaterdag 16-07-2016 om 01:03:54Aangepast reisadvies voor #Turkije https://t.co/evBZfLinAv https://t.co/699A4jEPU2 reageer retweet
twitter:telegraaf twitterde op zaterdag 16-07-2016 om 01:03:44Transavia annuleert alle ochtendvluchten naar #Turkije vanaf Schiphol reageer retweet
twitter:RamiJarrah twitterde op zaterdag 16-07-2016 om 00:54:42BREAKING: Armed forces have entered Taksim sq. of Istanbul to disperse crowds resisting military coup #Turkey https://t.co/eWMricVtxj reageer retweet
Je kunt veel zeggen van Turken, maar het is een vurig volk. Zou mooi zijn als het zonder al te veel bloedverschiet verloopt, en niet betekent dat Erdo een verdere autocratie kan vormen.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 01:03 schreef zarGon het volgende:
[..]
Morgen, misschien.
Nee, jij weet het beter wat de wensen zijn van de Turkse bevolking.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 01:04 schreef hafcfan het volgende:
[..]
Nee die Turken zullen het wel beter weten dan de rest van Europa. Gaat daar echt fantastisch inderdaad.
Bekijk OPquote:Op zaterdag 16 juli 2016 01:05 schreef 0906 het volgende:
http://nos.nl/livestream/(...)ging-in-turkije.html
Weet iemand nog een betere stream? Andere zenders?
Misschien is het handig dat je je inleest dan.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 01:02 schreef hafcfan het volgende:
quote:Op zaterdag 16 juli 2016 01:05 schreef 0906 het volgende:
http://nos.nl/livestream/(...)ging-in-turkije.html
Weet iemand nog een betere stream? Andere zenders?
quote:Op zaterdag 16 juli 2016 01:04 schreef AchJa het volgende:
Heeft iemand pokemon de schuld al gegeven?
quote:Abbas Shouman, the Deputy Chief of the Al-Azhar Islamic School, told Deutsche Presse-Agentur (DPA) during an interview on Thursday that the mobile phone game “Pokemon Go” is prohibited by Islamic law.
Shouman claimed playing the game is equivalent to drinking alcohol, which is also forbidden by Islam.
“It negatively influences the mind and harms the player or others without being aware of that,” Shouman told the DPA on Thursday.
Al-Azhar School is considered one of the most prestigious scholastic facilities for Islamic studies in Egypt; it is also located near the historical Al-Azhar Mosque.
The Deputy Chief of this school said that playing this game is a sin, citing its obsessive nature as the primary reason for its ban.
Zie de rest van de wereld. Precies hetzelfde.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 01:04 schreef studentje7.1 het volgende:
[..]
Zie Rusland. Precies hetzelfde.
Turken in het buitenland zijn conservatiever dan Turken in het thuisland, zie je veel bij emigranten.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 01:05 schreef skysherrif het volgende:
Lijkt erop dat de pro erdogan turken zelfs op fok in de meerderheid zijn
Mooi toneelstukje.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 01:04 schreef Odaiba het volgende:
De coupleiding is opgepakt. Turkse leger schijnt nu het bevel te hebben gegeven dat militairen zich moeten terugtrekken naar hun kazernes. Nog onduidelijk of zij daar allemaal gehoor aan geven.
Ja want de geschiedenis laat zien dat "sterke leiders" die alle macht hebben goed zijn voor een land. -_-quote:Op zaterdag 16 juli 2016 01:04 schreef eriksd het volgende:
[..]
Die hebben behoefte aan een sterke leider. Dat land is onder hoogspanning door die constante terreurdreiging.
Die 4 in Amerika waren boeiender. #americanlivesmattermorequote:
Mwah valt in West-Europa of Japan wel mee.:)quote:Op zaterdag 16 juli 2016 01:06 schreef ITrade het volgende:
[..]
Zie de rest van de wereld. Precies hetzelfde.
remlof plsquote:Op zaterdag 16 juli 2016 01:04 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Bevolkingen nemen wel vaker beroerde beslissingen, zie referenda.
Ze hebben daar wel zo een speciaal mes voor om het schaap van die homp vlees te snijden.quote:
quote:Op zaterdag 16 juli 2016 01:06 schreef OpslugtAfMorket het volgende:
De pro erdo nederturken zullen ook wel blij zijn als Wilders aan de macht komt hier. Blijkbaar geilen ze op dergelijke leiders.
en als je n paar tweets later kijkt lijken ze ook raak geschoten te hebben https://twitter.com/Nayn_Coquote:Op zaterdag 16 juli 2016 01:02 schreef Infection het volgende:
[..]
Zo... dat is even iets dichterbij dan de eerdere beelden.
twitter:ArnoudvDoorn twitterde op zaterdag 16-07-2016 om 01:06:42Ook Parlement Turkije weer in handen bevolking reageer retweet
twitter:Conflicts twitterde op zaterdag 16-07-2016 om 01:05:46BREAKING: Obama urges support for 'democratically-elected' Turkish govt - @AFP reageer retweet
Beter nu een coup nu het nog kan lukken om deze theocratische dicrator af te zetten.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 01:07 schreef Stimorol- het volgende:
Al deze mensen die een coup ondersteunen:')!!! Lees je eens in.
Die vlucht gewoon naar een EU land, maar waarom zou een coup hell zijn? Ik zou het wel goed zijn dat daar een islamitisch bolwerk wegvalt eigenlijk.quote:
twitter:mattievalk twitterde op zaterdag 16-07-2016 om 00:21:09Mensen toeterend door de straten met Turkse vlaggen. Meisje vraagt naast me of Turkije gewonnen heeft. Zeg een man:ja de wereldcoup. #terras reageer retweet
Er is veel onduidelijkheid, veel details zijn vaag. Het was lange tijd niet eens duidelijk wat er precies gaande was.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 01:05 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Je kunt veel zeggen van Turken, maar het is een vurig volk. Zou mooi zijn als het zonder al te veel bloedverschiet verloopt, en niet betekent dat Erdo een verdere autocratie kan vormen.
twitter:nourdeenw twitterde op zaterdag 16-07-2016 om 01:02:32Dappere Turken op de straat tegen een tank! #Turkije #coup https://t.co/QXvPFIw42F reageer retweet
Jammer dat ze dat niet deden toen hun vrijheden werden afgepakt.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 01:07 schreef zarGon het volgende:
[..]
remlof pls
stemmen op een referendum vergelijken met opstaan tegen een coup
nee, gewoon nee.
quote:Op zaterdag 16 juli 2016 01:08 schreef Collide het volgende:
twitter:mattievalk twitterde op zaterdag 16-07-2016 om 00:21:09Mensen toeterend door de straten met Turkse vlaggen. Meisje vraagt naast me of Turkije gewonnen heeft. Zeg een man:ja de wereldcoup. #terras reageer retweet
Ja want de vorige ging echt super goed:)quote:Op zaterdag 16 juli 2016 01:08 schreef studentje7.1 het volgende:
[..]
Beter nu een coup nu het nog kan lukken om deze theocratische dicrator af te zetten.
twitter:mattievalk twitterde op zaterdag 16-07-2016 om 00:29:52Turks consulaat Rotterdam #coup https://t.co/KCJweIo9iN reageer retweet
quote:Op zaterdag 16 juli 2016 01:07 schreef studentje7.1 het volgende:
Guys, hoe heet dat lekkere turkse mokkeltje bij NOS in de studio!?
Zakelijk heb ik contacten met turken uit Ankara, Istanbul en andere grotere steden.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 01:06 schreef hottentot het volgende:
[..]
Turken in het buitenland zijn conservatiever dan Turken in het thuisland, zie je veel bij emigranten.
Moet die niet aan z'n Zaad werken?quote:Op zaterdag 16 juli 2016 01:08 schreef Collide het volgende:
Zal me eens inlezen over alle misdaden van Erdogan komt goed.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 01:07 schreef Stimorol- het volgende:
Al deze mensen die een coup ondersteunen:')!!! Lees je eens in.
Waarom quote je deze idioot?quote:Op zaterdag 16 juli 2016 01:07 schreef Odaiba het volgende:
twitter:ArnoudvDoorn twitterde op zaterdag 16-07-2016 om 01:06:42Ook Parlement Turkije weer in handen bevolking reageer retweet
Dit betekent dat Erdogan wss gaat winnen lijkt me.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 01:08 schreef Infection het volgende:
twitter:Conflicts twitterde op zaterdag 16-07-2016 om 01:05:46BREAKING: Obama urges support for 'democratically-elected' Turkish govt - @AFP reageer retweet
Wensen, vaders, gedachtenquote:
Beter een coup dat dexe neerwaartse spiraal.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 01:09 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Ja want de vorige ging echt super goed:)
quote:Premier Yildirim
Ik nodig het hele Turkse volk uit om vannacht niet te slapen en zich te ontfermen over Turkije en de democratie
twitter:SputnikInt twitterde op zaterdag 16-07-2016 om 01:09:59BREAKING: #Russia concerned over #MilitaryCoup attempt underway in #Turkey https://t.co/TtXd3CIbM3 https://t.co/2FZqGnK7im reageer retweet
Lees je eens in man! Het leger is geen messias die even bevolking komt bevrijden. Dat betekent ellende in Turkije. Daarnaast is dit democratie. Ook al bevalt het jullie niet. Erdogan is gekozen door het (debiele) volk.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 01:08 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Die vlucht gewoon naar een EU land, maar waarom zou een coup hell zijn? Ik zou het wel goed zijn dat daar een islamitisch bolwerk wegvalt eigenlijk.
Zei je nou lekker mokkeltje?quote:Op zaterdag 16 juli 2016 01:07 schreef studentje7.1 het volgende:
Guys, hoe heet dat lekkere turkse mokkeltje bij NOS in de studio!?
Mokkeltje? pics.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 01:04 schreef studentje7.1 het volgende:
Hoe heet dat lekkere Turkse mokkeltje van de NOS??
Welnee. Hitler Erdogan moet eruit.quote:
Gulsah Ercetinquote:Op zaterdag 16 juli 2016 01:09 schreef studentje7.1 het volgende:
[..]
Neen die nu in de studio zit. Al is deze heel nice.
Algemeen bekend toch dat in Nederland gemiddeld gezien de meest achtergestelde en achterlijke Turken zijn en in Turkije juist veel meer normale Turken leven.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 01:09 schreef quo_ het volgende:
[..]
Zakelijk heb ik contacten met turken uit Ankara, Istanbul en andere grotere steden.
Niet te vergelijken met het niveau holbewoner-turk wat hier in Nederland huist.
De turkse turk realiseert zich dat overigens goed en schaamt zich de ogen uit de kop voor zijn "landgenoten".
Toevallig dat die net in die heli zittenquote:Op zaterdag 16 juli 2016 01:11 schreef TheVulture het volgende:
De coupplegers zouden zijn neergeschoten, how convenient
Dat was er sowieso niet.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 01:11 schreef Drugshond het volgende:
Nu met geweld is er voor het leger geen weg meer terug.
Ik wacht ook nog steeds op IS die bomaanslag in Istanbul opeist. Ik geloof geen zak van alles wat daar gebeurtquote:Op zaterdag 16 juli 2016 01:10 schreef alopio het volgende:
Blijft raar, coupe komt snel opvang, geweldloos en redelijk snel worden veel strategische plekken ingenomen. Bruggen, vliegvelden, internet word platgelegd (fb en twitter) en men neemt trt over. Komt een mededeling dat leger de macht heeft, land en luchtmacht schijnen hier zoiezo achter te staan. En dan, net nadat trt is overgenomen stokt alles. Waarom werden andere media niet overgenomen, waarom opeens die mededeling van Erdogan, waarom geen andere belangrijke plekken ingenomen? Opeens stopten ze met de coupe leek het wel.
Dit zaakje stinkt
quote:Op zaterdag 16 juli 2016 01:10 schreef VeX- het volgende:
Die gare Obama komt ook voor z'n dictatorvriendje op. Wat een ellende. Maar dat hij laf is wisten we eigenlijk ook allang.
Klopt, wij hebben zeg maar de PVV Tokkies Turken hierquote:Op zaterdag 16 juli 2016 01:11 schreef studentje7.1 het volgende:
[..]
Algemeen bekend toch dat in Nederland gemiddeld gezien de meest achtergestelde en achterlijke Turken zijn en in Turkije juist veel meer normale Turken leven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |