Coup gepleegd door een (klein?) deel van het leger. Belangrijke gebouwen/plekken en de zender TRT bezet. Curfew ingesteld, leken de macht te hebben overgenomen. Vooral zichtbaar in Istanbul en Ankara.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 00:54 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
zG jongen, praat me even bij, ik was m'n verjaardag aan het vieren en heb alle turkenmemo's gemist
Hopelijk heeft je vriend gelijl aar vrees van niet.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 00:57 schreef maastricht12345 het volgende:
Een vriend van me zegt dat Erdogan door het leger is opgepakt.
Die taal sloeg volgens mij ook Rutte uit met die Nederlandse soldaten die overliepen naar IS. Mensen die een land in chaos/oorlog willen storten moeten idd hard worden aangepakt.quote:
Is dat Breivikquote:Op zaterdag 16 juli 2016 00:57 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Misschien staat er dan weer een toekomstig staatshoofd tussen.
[ afbeelding ]
Hij zat in Bodrum. Ben je al bijgekomen van het feit dat jij twee jaar geleden in Antalya was?quote:
Volk is de straten opgegaan.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 00:57 schreef Kosmoproleet het volgende:
Lijkt te mislukken, zeker nu de een na de ene generaal de coup afkeurt.
Niks.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 00:58 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
Wat als Erdogan de hulp van de EU inroept, wat zouden ze doen?
Sky haalt net Reuters aan: de commander van de special forces veroordeelt de coup, noemt ze verraders.quote:
twitter:MeijerHerman twitterde op zaterdag 16-07-2016 om 00:55:40Hoe gewone mensen soldaten, die een coup plegen, wegsturen. https://t.co/sRgsVBrbnr reageer retweet
ik ben geen erdogan maar aanhanger maar stabiliteit na een coup kan je wel vergeten in turkijequote:Op zaterdag 16 juli 2016 00:58 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Ik weet t niet.. Dit gaat Erdogan nog meer macht geven.
Die bnmw modus kan kloppen. Doe nou niet alsof dat zo vaag isquote:Op zaterdag 16 juli 2016 00:58 schreef zarGon het volgende:
[..]
Coup gepleegd door een (klein?) deel van het leger. Belangrijke gebouwen/plekken en de zender TRT bezet. Curfew ingesteld, leken de macht te hebben overgenomen. Vooral zichtbaar in Istanbul en Ankara.
Yada yada yada. Parellel, dit, dat.
Mensen zijn, ondanks de curfew, de straat opgegaan. Overal in het land. Tegen de coup, als steun voor de regering. Vlaggen en zo.
Coup gefaald.
BNW-modus: Erdo heeft dit in toneelstukje zelf in werking gezet om het volk achter zich te krijgen voor de komende (wets)wijzigingen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |