abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_163540760
De Republikeinse kandidaten

Donald Trump - New York
Donald Trump presidential campaign, 2016

Afgevallen kandidaten:
Rick Perry
Scott Walker
Bobby Jindal
Lindsey Graham
George Pataki
Mike Huckabee
Rand Paul
Rick Santorum
Carly Fiorina
Chris Christie
Jim Gilmore
Jeb Bush
Ben Carson
Marco Rubio
Ted Cruz
John Kasich

De Democratische kandidaten

Hillary Clinton - New York
Hillary Clinton presidential campaign, 2016

Bernie Sanders presidential campaign, 2016

Afgevallen kandidaten:
Lincoln Chafee
Jim Webb
Lawrence Lessig
Martin O'Malley

Poll: Op welke republikein zou jij stemmen?
Jeb Bush
Ben Carson
Chris Christie
Ted Cruz
Carly Fiorina
Jim Gilmore
Lindsey Graham
Mike Huckabee
Bobby Jindal
John Kasich
George Pataki
Rand Paul
Rick Perry
Marco Rubio
Rick Santorum
Donald Trump
Scott Walker
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier

Poll: Op welke democraat zou jij stemmen?
Lincoln Chafee
Hillary Clinton
Martin O'Malley
Bernie Sanders
Jim Webb
Lawrence Lessig
Joe Biden
Tussenstand:

Poll: Op welke kandidaat zou jij stemmen?
Donald Trump
Hillary Clinton
Tussenstand:

OP met dank aan Odaiba en polls met dank aan Martijnde3de.

Game on. *O* .
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 5 juli 2016 @ 19:11:38 #2
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_163540795
Ik snap het niet, er waren hier toch een rijtje users die zeker waren van vervolging?
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_163540889
quote:
11s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 19:11 schreef rubbereend het volgende:
Ik snap het niet, er waren hier toch een rijtje users die zeker waren van vervolging?
Tja, die willen nu eenmaal erg graag zodat daarna Messias Sanders het over kan nemen.
pi_163540902
De vraag is of ze nu eindelijk eens een persconferentie durft te geven. Al sinds vorig jaar niet meer gedaan. Maarja, die onverwachte vragen hé..
"Marco Rubio is a choke artist, sweating all over the place. He was soaking wet, like he just came out of a swimming pool. We can't have that as a president". -Donald Trump
pi_163541050
quote:
Het is of vervolging of corruptie, dan zit je altijd veilig.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_163541417
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 19:05 schreef drexciya het volgende:

[..]

Koren op de molen voor Trump dit. Ik geef Comey geen ongelijk, hij heeft ook een gezin, en wil geen risico's lopen, maar dit is domweg niet te verkopen. Hij geeft in zijn statement aan dat Hillary fout zat, en zich onverantwoordelijk heeft gedragen. Een gewone burger was hiervoor gestraft, maar Hillary niet. En dat is eigenlijk waar het echt om draait; wetten gelden alleen voor arme sloebers, niet voor de elite.

De reacties liegen er dan ook niet om, en Paul Ryan heeft domweg gelijk. Trump vloog er zelf ook al in natuurlijk op Twitter. Ik ben zeer benieuwd hoe dit gaat uitpakken in de peilingen.
Nee, een "gewone burger" wordt hier ook niet voor gestraft. Er zitten verschillen tussen Clintons zaak en gevallen die wel op een strafzaak uitliepen, zoals die van Petraeus. Dit is ook geen verrassende uitkomst met het oog op het verleden onderzocht Politico al.

quote:
The examination, which included cases spanning the past two decades, found some with parallels to Clinton’s use of a private server for her emails, but — in nearly all instances that were prosecuted — aggravating circumstances that don’t appear to be present in Clinton’s case.

The relatively few cases that drew prosecution almost always involved a deliberate intent to violate classification rules as well as some add-on element: An FBI agent who took home highly sensitive agency records while having an affair with a Chinese agent; a Boeing engineer who brought home 2000 classified documents and whose travel to Israel raised suspicions; a National Security Agency official who removed boxes of classified documents and also lied on a job application form.

[...]

A former senior FBI official told POLITICO that when it comes to mishandling of classified information the Justice Department has traditionally turned down prosecution of all but the most clear-cut cases. “If you look at the history of what they pursued, you really had to have a slam-bam case that met all the elements,” said the ex-official, who asked not to be named.

Statistics support the view that prosecutions in the area are sparing. Between 2011 and 2015, federal prosecutors disposed of 30 referrals from investigators in cases where the main proposed charge was misdemeanor mishandling of classified information, according to data obtained from the Justice Department by the Transactional Records Access Clearinghouse. Prosecution was declined in 80 percent of those cases. Of the six where charges were filed, all the defendants apparently pled guilty, the data show. The cases indicate that a strong dose of prosecutorial discretion is involved, partly because the laws on mishandling classified information are written broadly.
http://www.politico.com/s(...)on-past-cases-221744

Maar goed, dat past natuurlijk niet in het narratief.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 5 juli 2016 @ 19:48:39 #7
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_163541479
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 19:16 schreef antiderivative het volgende:
De vraag is of ze nu eindelijk eens een persconferentie durft te geven. Al sinds vorig jaar niet meer gedaan. Maarja, die onverwachte vragen hé..
in de verhoren die ze had kreeg ze geen onverwachte vragen?
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  dinsdag 5 juli 2016 @ 20:15:22 #8
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_163542170
Niet geheel verrassend dit

De aanhangers van Clinton zullen opwijzen dat ze niets strafbaar of fouts heeft gedaan
Terwijl haar tegenstanders erop zullen opwijzen dat ze zeer nalatig is geweest

Next of zoals onze grote vriend zegt

quote:
Als je de vage sites van extreem links of extreem rechts wel ja. Die wisten toen ook zo zeker van Benghazi en alle andere dingen. Die willen haar al langer politiek doodmaken, wat tot nu toe nooit is gelukt
  Moderator dinsdag 5 juli 2016 @ 20:37:33 #10
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_163542526
quote:
Die komen nog wel, om aan te geven dat blijkbaar het hele systeem corrupt is. Wat ze altijd al hadden geroepen.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  dinsdag 5 juli 2016 @ 21:52:37 #11
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_163544194
Dan kunnen ze het nu misschien weer een keer over de inhoud gaan hebben.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_163544341
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 21:52 schreef Janneke141 het volgende:
Dan kunnen ze het nu misschien weer een keer over de inhoud gaan hebben.
Ik heb er een hard hoofd in dat deze GE over de inhoud zal gaan.
  dinsdag 5 juli 2016 @ 21:59:17 #13
346939 Janneke141
pi_163544365
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 21:58 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik heb er een hard hoofd in dat deze GE over de inhoud zal gaan.
Een mens mag hopen.
  Forum Admin dinsdag 5 juli 2016 @ 22:00:57 #14
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_163544404
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 21:59 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Een mens mag hopen.
Het blijft de v.s
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  dinsdag 5 juli 2016 @ 22:02:20 #15
346939 Janneke141
pi_163544442
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 22:00 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Het blijft de v.s
Ook in de VS zijn er wel degelijk campagnes geweest die gingen over inhoud, idealen en visie en slechts in mindere mate over moddergooien. Maar met dit duo wordt het wel een lastig verhaal.

Voor beide partijen een moment van bezinning in de richting van 2020.
  Forum Admin dinsdag 5 juli 2016 @ 22:03:25 #16
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_163544471
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 22:02 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ook in de VS zijn er wel degelijk campagnes geweest die gingen over inhoud, idealen en visie en slechts in mindere mate over moddergooien. Maar met dit duo wordt het wel een lastig verhaal.

Voor beide partijen een moment van bezinning in de richting van 2020.
Campagnegericht, klopt. Zo had ik het niet bekeken, maar meer uit het beeld van de gemiddelde kiezer.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_163544543
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 22:03 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Campagnegericht, klopt. Zo had ik het niet bekeken, maar meer uit het beeld van de gemiddelde kiezer.
Is die zo verschrikkelijk minder van de inhoud dan in andere landen?
pi_163544567
Lijkt me geen slechte - en misschien wel goede - ontwikkeling voor Trump. Hij zal blijven hameren op ''system is rigged'' en haar persoonlijke nalatigheid.

Overigens wel absurd om te bedenken dat het equivalent van de e-mailkwestie in een hoge positie in de private sector zou leiden tot ontslag. Promotie zou zeker uit den boze zijn. In de publieke sector hoeft een dergelijke gedraging dus niet in de weg te zitten; althans, het effect is stukken minder.

Obama die aan de ene kant boos wordt op nalatigheid van bankiers en nu campagne voert voor iemand die misschien wel belangrijkere normen heeft geschonden. Hoelang pikt het gewone volk het nog?
  dinsdag 5 juli 2016 @ 22:09:52 #19
346939 Janneke141
pi_163544651
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 22:06 schreef Monolith het volgende:

[..]

Is die zo verschrikkelijk minder van de inhoud dan in andere landen?
Dat is moeilijk in te schatten, aangezien wij amper campagnes in andere landen meekrijgen. Je moet echt je best doen om iets te lezen over verkiezingscampagnes in Duitsland, terwijl je doodgegooid wordt met de VS.

Maar we kijken nu aan tegen een combinatie van de Amerikaanse traditie om niet alleen voor je eigen zaak te pleiten maar ook vooral tegen de persoon van de ander, op allerlei irrelevante gronden (en dat is volgens mij echt erger dan in andere landen, in ieder geval lelijker dan in NL) samen met het op dit moment wereldwijd opererende populisme dat samengaat met totaal waanzinnige, onuitvoerbare ideeën die wel grote schares joelende kiezers trekt.
Kortom, dat wordt gewoon een circus.
pi_163544771
Bizar!!

Mensen die nu nog op haar zouden stemmen zeggen in principe dus... het maakt ons niet uit dat je andere regels voor jezelf wil dan voor de normale burger (want server opzetten om onder FOIA requests uit te komen, maar zelf wel stemmen voor privacy verminderende wetten), het maakt ons niet uit dat je zeer incompetent en ontzettend nalatig bent geweest met geheime informatie waardoor er levens op het spel kunnen staan, het maakt ons niet uit dat deze informatie naar alle waarschijnlijkheid al bij alle andere grote landen naar binnen is geharkt en je zwaar chantabel bent, het maakt ons niet uit dat je de boel probeerde te besodemieteren toen je erachter kwam dat er een onderzoek kwam en je zo'n 30.000 emails verwijderde, en je dus effectief gewoon bewijslast was aan het vernietigen.

Elk ander persoon had hier zware gevolgen van ondervonden... maar niet de Clintons!
Nogmaals, bizar! :N :r
  dinsdag 5 juli 2016 @ 22:17:57 #21
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_163544912
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_163545010
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 22:09 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dat is moeilijk in te schatten, aangezien wij amper campagnes in andere landen meekrijgen. Je moet echt je best doen om iets te lezen over verkiezingscampagnes in Duitsland, terwijl je doodgegooid wordt met de VS.

Maar we kijken nu aan tegen een combinatie van de Amerikaanse traditie om niet alleen voor je eigen zaak te pleiten maar ook vooral tegen de persoon van de ander, op allerlei irrelevante gronden (en dat is volgens mij echt erger dan in andere landen, in ieder geval lelijker dan in NL) samen met het op dit moment wereldwijd opererende populisme dat samengaat met totaal waanzinnige, onuitvoerbare ideeën die wel grote schares joelende kiezers trekt.
Kortom, dat wordt gewoon een circus.
Wat de VS anders maakt dan Nederland is vooral het binaire van het systeem. Met twee opties is ageren tegen de ander automatisch in jouw voordeel. Dat zag je bijvoorbeeld ook in Londen bij de gefaalde pogingen om Khan weg te zetten als moslimextremist. In Nederland zie je de nieuwe populisten een dergelijk systeem proberen te emuleren door alle andere partijen op één hoop te gooien en zich zogenaamd als alternatief voor 'de rest' te profileren.
Afgezien daarvan is het debat in verkiezingstijd in Nederland nou ook niet bijster verheffend. Wat wordt er gezien als de hoogtepunten in het politieke debat? 'U draait en u liegt!', 'Nu doet u het weer!', 'Sinterklaas bestaat, hij zit daar!', 'Wilders is een fascist!','Pechtold is een dhimmi!'. En ook het inhoudelijke debat is nou niet echt van een heel scherp en hoog niveau.
  dinsdag 5 juli 2016 @ 22:26:54 #23
346939 Janneke141
pi_163545184
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 22:20 schreef Monolith het volgende:

[..]

Wat de VS anders maakt dan Nederland is vooral het binaire van het systeem. Met twee opties is ageren tegen de ander automatisch in jouw voordeel. Dat zag je bijvoorbeeld ook in Londen bij de gefaalde pogingen om Khan weg te zetten als moslimextremist. In Nederland zie je de nieuwe populisten een dergelijk systeem proberen te emuleren door alle andere partijen op één hoop te gooien en zich zogenaamd als alternatief voor 'de rest' te profileren.
Afgezien daarvan is het debat in verkiezingstijd in Nederland nou ook niet bijster verheffend. Wat wordt er gezien als de hoogtepunten in het politieke debat? 'U draait en u liegt!', 'Nu doet u het weer!', 'Sinterklaas bestaat, hij zit daar!', 'Wilders is een fascist!','Pechtold is een dhimmi!'. En ook het inhoudelijke debat is nou niet echt van een heel scherp en hoog niveau.
Ja, het klopt inderdaad wel dat moddergooien effectiever is in een tweestrijd.

En ik heb het debat in Nederland niet verheffend genoemd, geloof ik. Het is er sinds de opkomst van Fortuyn niet echt beter op geworden. Ook een gevolg van de mediacratie volgens mij. Maar als je wat dieper kijkt/luistert/leest en de door Frits Wester georkestreerde televisiedebatten overslaat, dan lijkt het soms nog wel ergens op.

Obama gaf met zijn change-campagne een (weinig concrete) visie op welke kant hij met het land en de samenleving op wilde. Dat zie ik Hillary nog niet doen. Trump dan nog eerder...
pi_163545504
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 22:26 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ja, het klopt inderdaad wel dat moddergooien effectiever is in een tweestrijd.

En ik heb het debat in Nederland niet verheffend genoemd, geloof ik. Het is er sinds de opkomst van Fortuyn niet echt beter op geworden. Ook een gevolg van de mediacratie volgens mij. Maar als je wat dieper kijkt/luistert/leest en de door Frits Wester georkestreerde televisiedebatten overslaat, dan lijkt het soms nog wel ergens op.

Obama gaf met zijn change-campagne een (weinig concrete) visie op welke kant hij met het land en de samenleving op wilde. Dat zie ik Hillary nog niet doen. Trump dan nog eerder...
Visie is vooral vage vergezichten zonder enige financiële justificatie. De koers die je met een Clinton krijgt is vrij helder en is gewoon te lezen in haar programma. Een voor Amerikaanse begrippen centrumlinkse koers met een redelijke havikkenkoers op buitenlandbeleid.
Visie is in mijn ogen doorgaans eerder de antithese van inhoud, dan het uitvloeisel daarvan.
pi_163546725
HRC mails en FBI fail!! :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')