je kunt het toch proberen? Weg lopen kan altijd nogquote:Op dinsdag 5 juli 2016 08:42 schreef Zure het volgende:
Het eerst wat in mij opkomt is waarom je in relatietherapie wilt gaan en niet uit elkaar zou gaan. Jullie hebben al 14 maanden geen seks gehad, hij zuipt en jij bent gelukkiger als hij aan het varen is.
Ik kan mij voorstellen dat relatietherapie kan helpen als de wil er is van beide om de relatie te 'repareren' maar als ik jouw verhaal lees dan zijn jullie niet gelukkig samen.
Je geeft zelf al aan dat jij het gelukkigst bent als hij weg is en dat daardoor je kinderen ook meer rust hebben. Ben je er eigenlijk niet zelf al uit? Ik lees namelijk alleen maar redenen om uit elkaar te gaan en geen 1 reden om bij elkaar te blijven.
kinderenquote:Op dinsdag 5 juli 2016 08:42 schreef Zure het volgende:
Het eerst wat in mij opkomt is waarom je in relatietherapie wilt gaan en niet uit elkaar zou gaan. Jullie hebben al 14 maanden geen seks gehad, hij zuipt en jij bent gelukkiger als hij aan het varen is.
Ik kan mij voorstellen dat relatietherapie kan helpen als de wil er is van beide om de relatie te 'repareren' maar als ik jouw verhaal lees dan zijn jullie niet gelukkig samen.
Je geeft zelf al aan dat jij het gelukkigst bent als hij weg is en dat daardoor je kinderen ook meer rust hebben. Ben je er eigenlijk niet zelf al uit? Ik lees namelijk alleen maar redenen om uit elkaar te gaan en geen 1 reden om bij elkaar te blijven.
ik zag jouw post later. Maar een belangrijke reden voor relatietherapie proberen is kinderen. Die doen ook mee in de relatiequote:
zonder kinderen zou ik het ook doen. Als je jaren samen bent wil je daar niet altijd van weg lopen. En dan wat? Op nieuw beginnen met iemand anders terwijl je dezelfde valkuilen mee draagt en deze keer ook nog de bagage van je vorige relatie?quote:
dat is alleen voor serieuze problematiek hoor. Ik denk dat je niet zo goed inschat waar die instanties voor zijnquote:Op dinsdag 5 juli 2016 09:36 schreef marilyn-monroe het volgende:
Ja ik dacht misschien aan GGZ ? Of maatschappelijk werk? Of een goedkopere Therapie in ieder geval, of misschien raad de huisarts juist wel die 5 sessies aan, ik heb wel op forums gelezen dat sommige er na 5 sessies al baat bij hadden, maar even horen wat de huisarts te zeggen heeft straks, en misschien raad ze zelfs wel iemand aan.
Je zet nogal hoog in mijn ogen. Denk dat relatietherapie ook waardevol kan zijn als het einde wel degelijk nadert.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 09:29 schreef marilyn-monroe het volgende:
en therapie is waarschijnlijk wel goedkoper dan scheiden, maar 100 per uur is nogal wat, zou best 1000 ervoor over hebben om onze problemen opgelost te zien, maar ik geloof niet dat dit met 10 uurtjes klaar is, dus dan ga je alweer richting verlengen van therapie, voor je het weet eindstand 10.000, of 1000 kwijt en niks opgelost, dilemma's Nee, die 100 per uur gaat em niet worden, ik hoop dat de huisarts iets weet voor ons, en dan inderdaad desnoods met wachttijd, die tijd komen we wel door
Je bedoelt dat het juist de depressie "onderdrukt". Helaas alles behalve.. anders was dat een gat in de markt.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 09:53 schreef marilyn-monroe het volgende:
Ps: zuipen als "medicijn" tegen een depressie is een van de domste dingen die ik me kan bedenken.
ja is ook dom, het houd elkaar in stand zelfs
Bij elke alcoholist werkt dat weer een anders. Maar ik heb ooit gehoord dat cold turkey stoppen in dit soort gevallen nooit zin heeft.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 10:08 schreef marilyn-monroe het volgende:
en ik kan me zo voorstellen dat wanneer je al 30 jaar dagelijks drinkt, dat je lichaam en geest ongeveer in alarm gaan als er opeens geen alcohol meer word toegediend, en dat kan heel beangstigend zijn lijkt me, hij heeft pogingen tot stoppen nooit langer dan een paar dagen volgehouden.
Als je zo lang samen bent zou ik dat denk ik ook wel proberen, zo lang er geen onoverkomelijke dingen zijn gebeurt.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 09:27 schreef Allures het volgende:
[..]
zonder kinderen zou ik het ook doen. Als je jaren samen bent wil je daar niet altijd van weg lopen. En dan wat? Op nieuw beginnen met iemand anders terwijl je dezelfde valkuilen mee draagt en deze keer ook nog de bagage van je vorige relatie?
Medicatie of trajecten/begeleiding die iemand die al zo lang drinkt van de drank af te helpen. Het hoeft niet in een week te gebeuren, toch?quote:Op dinsdag 5 juli 2016 11:04 schreef marilyn-monroe het volgende:
dancingphoebe, welke hulpmiddelen doel je op? bedankt alwayshappy
Als je het zo gaat brengen vanmiddag bij de huisarts gaat dat heel anders overkomen dan 'mijn man en ik hebben problemen en willen in relatietherapie'. Zoals je het nu zegt in de laatste paar posts ligt het probleem volledig en geheel bij hem, jij hebt hem uit een diep dal getrokken, je hebt kinderen met hem genomen terwijl je wist dat hij toen al dagelijks dronk etc.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 10:02 schreef marilyn-monroe het volgende:
mijn man is alcoholist, en wij hebben hulp nodig, als gezin.
Dus je wilt eigenlijk niet in relatietherapie maar gewoon dat je man in therapie gaat?quote:Op dinsdag 5 juli 2016 11:11 schreef marilyn-monroe het volgende:
de verhalen ook over vroeger thuis bij mijn man, als kind, zijn zwak uitgedrukt echt tranen trekkend, daarom....voer voor een psycholoog denk ik.
het is ONS probleem, en WIJ moeten dit samen oplossen, hij is mijn echtgenoot, vader van mijn kinderen, ik laat hem niet in de steek, ik wil hem helpen, en zo ons redden. Het drinken houd ook niet op wanneer we gaan scheiden, we zijn aan elkaar verbonden door de kinderen voor het leven, het probleem moet aangepakt worden, ervan scheiden gaat niet, want het probleem blijft dan ook. En dan moet ik mijn kinderen ook bij hem achter laten met deze wetenschappen.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 11:11 schreef Greys het volgende:
[..]
Als je het zo gaat brengen vanmiddag bij de huisarts gaat dat heel anders overkomen dan 'mijn man en ik hebben problemen en willen in relatietherapie'. Zoals je het nu zegt in de laatste paar posts ligt het probleem volledig en geheel bij hem, jij hebt hem uit een diep dal getrokken, je hebt kinderen met hem genomen terwijl je wist dat hij toen al dagelijks dronk etc.
Ook zeg je dat je amper iets aan hem merkt als hij gedronken heeft, hij rustig en kalm is, geen kwade dronk heeft etc. Dat een buitenstaander het waarschijnlijk niet zou merken. Mag ik vragen hoeveel hij drinkt elke dag? Gaat dat om twee wijntjes en een whisky per avond of om een fles?
Ik weet niet zo goed wat ik met mijn post wil zeggen. Sorry. Ik wil het drinken niet goedpraten, maar het topic begint met een post die me het gevoel geeft dat jij en hij allebei 'schuld' hebben, uit elkaar gegroeid zijn etc. En voor mijn gevoel is het een paar posts later ineens volledig verschoven naar 'hij zuipt en dat is het probleem en hij maakt ons gezin kapot'.
ik noemde die zoon niet, omdat hij de baby ooit 1 keer gezien heeft, heel verhaal op zichzelf al....maar hij en ik kennen de jongen verder niet, zijn zoon zou nu 19 zijn denk ik, we weten niks van hemquote:Op dinsdag 5 juli 2016 11:19 schreef Greys het volgende:
[..]
Dus je wilt eigenlijk niet in relatietherapie maar gewoon dat je man in therapie gaat?
De TT en de OP deden mij anders vermoeden
En ik geloof je uiteraard als je zegt dat hij problemen had als kind en dat het voor hem met die zoon die hij nooit ziet (waarom wordt die niet in de OP genoemd eigenlijk en jouw kind uit een vorige relatie wel?) zwaar voor hem zullen zijn. Maar wat ik niet helemaal begrijp is dat je met zo'n man dan een relatie begint en kinderen krijgt, als je dit allemaal van te voren wist...
Sterkte met alles in elk geval. Benieuwd hoe dit afloopt. Ik denk namelijk dat je vanmiddag aan de huisarts niet om een verwijzing voor relatietherapie gaat vragen maar om een verwijzing voor je man alleen. En ik denk dat je dat beter kunt doen als hij er zelf bij is.
Dat je het niet wil geloven snap ik wel. Dat wilde ik ook niet. Prettige dronk en veel mensen zouden het niet aan hem merken dat hij dronk.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 09:43 schreef marilyn-monroe het volgende:
hij beweerd zelf dat hij medicinaal drinkt ivm depressieve gevoelens, maar ja... ik geloof het niet, hij drinkt al vanaf zijn 13-de dagelijks ongeveer, het is een verslaving geworden. Gek genoeg word hij vaak gekeurd voor zijn werk, en slaagt hij met vlag en wimpel, ook zijn lever is OK Wel is hij zijn rijbewijs kwijt geraakt door alcohol, maar goed ook!
ik kan me wel vinden in wat je zegt! bedankt!quote:Op dinsdag 5 juli 2016 12:32 schreef Broccolitaartje het volgende:
Je zegt dat je met 10 uur therapie nog niet jullie problemen opgelost ziet worden... Je kan ook niet verwachten dat die therapeut alles voor jullie op gaat lossen, die therapeut leert jullie een goede manier van communiceren, zodat jullie óók thuis op een constructieve manier jullie problemen kunnen gaan proberen op te lossen. De échte hardnekkige dingen waar jullie niet uit gaan komen met zn tweeën kun je dan weer voorleggen bij de therapeut en dat met zn drieen uitpraten. Ik denk dat je met 5x2 uur al een heel eind komt...
Ojee, dat kan dus ook nog.... kun je nader verklaren wat je bedoelt met je wil geen alcoholist in de buurt van je kinderen? Ik ben benieuwd naar jou verhaal moppert, wil je dat met me delen?quote:Op dinsdag 5 juli 2016 12:59 schreef Moppert het volgende:
[..]
Dat je het niet wil geloven snap ik wel. Dat wilde ik ook niet. Prettige dronk en veel mensen zouden het niet aan hem merken dat hij dronk.
Tot hij van de alcohol af was en in een diep gat viel. Ik heb vaak genoeg gedacht dat het fijner was geweest als hij nog dronk. Dan kom hij al zijn spanningen en stress daar in kwijt.
Hij was met drank een veel leuker persoon dan zonder.
Daar zijn dan toch andere behandelingen voor?quote:Op dinsdag 5 juli 2016 12:59 schreef Moppert het volgende:
[..]
Dat je het niet wil geloven snap ik wel. Dat wilde ik ook niet. Prettige dronk en veel mensen zouden het niet aan hem merken dat hij dronk.
Tot hij van de alcohol af was en in een diep gat viel. Ik heb vaak genoeg gedacht dat het fijner was geweest als hij nog dronk. Dan kom hij al zijn spanningen en stress daar in kwijt.
Hij was met drank een veel leuker persoon dan zonder. Echter wil je geen alcoholist in de buurt van je kinderen.
Relatietherapie kan hem doen inzien dat zijn alcoholprobleem moet worden aangepakt.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 11:30 schreef loveli het volgende:
Relatietherapie heeft geen zin zolang het probleem met alcohol niet is opgelost.
Jullie hebben een kind. Misschien zou je het nog op zijn gezondheid kunnen gooien en het feit dat hij er nog langer moet zijn voor jou en jullie kind. Dit kan niet goed zijn voor zijn lever. Dat is best een behoorlijke hoeveelheid.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 11:13 schreef marilyn-monroe het volgende:
Hij drinkt een sickpack bier overdag en een fles rode wijn in de avond, en dan houd hij zich heel erg in, hij kwam van flessen vodka en whiskey en bier en wijn op 1 dag, naar dit.
Ze hebben kinderen, kneus.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 08:42 schreef Zure het volgende:
Dat ontken ik ook niet toch. Het is echter heel vaak zo dat het drinken dus wel iets weet te verbloemen en dat het stoppen een beerput kan openen aan emoties en problemen.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 13:36 schreef viceversa het volgende:
[..]
Daar zijn dan toch andere behandelingen voor?
Waarmee ik niet wil zeggen dat die in jouw situatie niet geprobeerd zijn, maar als de man van TS alcohol drinkt als vorm van zelfmedicatie, zou hij ook echte medicatie kunnen krijgen voor dezelfde problemen (zonder de negatieve effecten van alcohol).
Het innemen van zijn rijbewijs heeft ook niet geholpen...quote:Op dinsdag 5 juli 2016 13:37 schreef viceversa het volgende:
[..]
Relatietherapie kan hem doen inzien dat zijn alcoholprobleem moet worden aangepakt.
De relatie MOET slagen. Dat is killing.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 09:09 schreef marilyn-monroe het volgende:
De reden dat ik niet uit elkaar wil gaan, is omdat ik van mening ben dat de ellende dan pas echt begint, sowieso voor de kinderen, mijn dochters zijn helemaal idolaat van hem, scheiden is nog geen optie, ik wil dit eerst proberen op te lossen, ik wil hem niet in de steek laten, ik wil sowieso alles eraan gedaan hebben om dit te redden, problemen heb je ongeveer bij iedereen en in elke relatie, dus waarom niet proberen het op te lossen eerst? Als er dan niks meer valt te doen verder, dan zou ik misschien over scheiden gaan nadenken, maar ik geef nog niet op. We kunnen relatietherapie nog proberen, en dan zien we daarna wel weer verder. Maar ik heb dus een offerte aangevraagd bij een relatietherapeut, komt gewoon even neer op 1000 euro voor 5x 2 uurs sessies, dat is 100 per uur, schijnt ongeveer een normaal bedrag te zijn, maar onbetaalbaar, plus ben ik van mening dat deze problemen niet binnen 10 uurtjes zijn opgelost, heb nu vanmiddag een gesprek aangevraagd bij de huisarts, kijken of die iets anders weet voor ons, ik weet even niet waar ik anders moet beginnen.
De vraag is valide. Als het echt alleen maar om de kinderen gaat, dan gaat het nooit wat worden.quote:
Dus eigenlijk ligt alles aan jouw man.... toch?quote:Op dinsdag 5 juli 2016 09:45 schreef marilyn-monroe het volgende:
Ja dat is zeker voor serieuze problematiek, maar de alcohol is ook best serieus, en de daaruit voortvloeiende problemen,
Wow goed zegquote:Op dinsdag 5 juli 2016 09:59 schreef marilyn-monroe het volgende:
het is ook nog eens zo, dat ik hem al uit eens uit een diep dal heb getrokken, daarna zijn we een gezin gestart, ik dacht dat het serieus goed zou komen allemaal, maar de alcohol blijft, het gaat maar niet lukken om te stoppen, zoveel pogingen gedaan en gehad, kansen, maar niks.... hij weet het zelf ook dondersgoed, maar de dorst blijft komen en word gelest, ook al weet hij dat hij mij en de kinderen daarmee schaad, het is echt zo f... ego allemaal. Ik kan hier heel boos om worden, maar dat heeft zo geen zin.
Leuk, thuiskomen in een huis met regels. Dat zal de relatie ten goede komen!quote:Op dinsdag 5 juli 2016 15:39 schreef Kurovski het volgende:
Ik ben zelf zeevarende en de eerste paar dagen verlof gaat het fout ivm alcohol. Moet kunnen, daarna, als je in een relatie zit, stel gewoon eisen. Jij als vrouw thuis bent de baas in huis.
Regels? Als jij je gezin na 2 maanden weer ziet lijkt het me niet normaal dat je je als eerste even een stuk in je kraag gaat zuipenquote:Op dinsdag 5 juli 2016 15:50 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Leuk, thuiskomen in een huis met regels. Dat zal de relatie ten goede komen!
Stel gewoon eisen. Jij bent de baas in huis.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 16:11 schreef Fazzoletti het volgende:
[..]
Regels? Als jij je gezin na 2 maanden weer ziet lijkt het me niet normaal dat je je als eerste even een stuk in je kraag gaat zuipen
Dat was niet mijn stelling, dat was waar ik op reageerde.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 17:19 schreef Allures het volgende:
[..]
Hoezo? Lijkt me niet echt fijn dat 1 van de 2 partners alleen de baas is
Ik heb geen baas, wel een vrouw. Ik vind dat echt een hele rare kronkel, je vrouw 'baas' noemen.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 18:31 schreef Kurovski het volgende:
Wat een gezeik hier van mensen die niet in de sector werken. Het is kompleet normaal dat je even afdraaft met verlof. Moet je gewoon niet thuis doen. Wanneer je een vrouw thuis hebt is zij gewoon de baas. Punt.
Maar je man zit toch nog een paar weken op zee, beginnen ze er dan alvast met jou alleen aan?quote:Op dinsdag 5 juli 2016 17:15 schreef marilyn-monroe het volgende:
hoi, ben bij de huisarts geweest, hele situatie uitgelegd, en we krijgen relatietherapie, een therapeute van GGZ gaat ons begeleiden, heb over 2 weken de eerste afspraak, dit is een geschenk uit de hemel, en inderdaad is een huis vol regels niet leuk om thuis te komen, en inderdaad is het niet normaal om na 2 maanden weg te zijn geweest van je gezin, je eigen eerst vol te laten lopen, en je vrouw niet aanraken, maar gelukkig krijgen we nu hulp.
ff afpilsen met je opvarenden/cq vrienden moet kunnen. maar dan ook een nacht doorhalen max en dan gewoon rol papa/echtgenoot....quote:Op dinsdag 5 juli 2016 16:11 schreef Fazzoletti het volgende:
[..]
Regels? Als jij je gezin na 2 maanden weer ziet lijkt het me niet normaal dat je je als eerste even een stuk in je kraag gaat zuipen
Geen echte baas, maar wel degene die het thuisfront draaiende houdt in afwezigheid van. Niet zo raar dat dit kan gaan schuren, want zij zit in een ritme met de kids en daar komt hij soort van binnenvallen om de zoveel tijd. De kinderen hebben zo een ritme nodig, maar hopelijk kan ts in therapie met haar man kijken hoe zij nader tot elkaar kunnen komen en weer meer een team kunnen vormen. Succes ts!quote:Op dinsdag 5 juli 2016 18:54 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik heb geen baas, wel een vrouw. Ik vind dat echt een hele rare kronkel, je vrouw 'baas' noemen.
Dat het schuurt snap ik. Wat zeg ik, als het zo doorgaat scheurt het zelfs.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 22:27 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Geen echte baas, maar wel degene die het thuisfront draaiende houdt in afwezigheid van. Niet zo raar dat dit kan gaan schuren, want zij zit in een ritme met de kids en daar komt hij soort van binnenvallen om de zoveel tijd. De kinderen hebben zo een ritme nodig, maar hopelijk kan ts in therapie met haar man kijken hoe zij nader tot elkaar kunnen komen en weer meer een team kunnen vormen. Succes ts!
Hij moet dat zelf willen ja, maar als ts zelf tien jaar van slag is en daarna willens en wetens met een alcoholist aan een gezin begint, dan is hij wellicht niet de enige die ergens aan moet werken. Samen eruit willen komen komt beter over als je niet er van uit gaat dat alleen hij shizzle te doen heeft qua veranderen enzo..quote:Op dinsdag 5 juli 2016 22:36 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat het schuurt snap ik. Wat zeg ik, als het zo doorgaat scheurt het zelfs.
Maar het is de alcoholist die zijn gedrag kan veranderen. Als hij dat niet wil, dan is er weinig hoop. En iemand dwingen om af te kicken... dat gaat zelden voor langere tijd goed.
Mee eens hoor. It takes two to tango.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 22:43 schreef Scary_Mary het volgende:
Hij moet dat zelf willen ja, maar als ts zelf tien jaar van slag is en daarna willens en wetens met een alcoholist aan een gezin begint, dan is hij wellicht niet de enige die ergens aan moet werken. Samen eruit willen komen komt beter over als je niet er van uit gaat dat alleen hij shizzle te doen heeft qua veranderen enzo..
Vrouwen van militairen en zeevarenden enz zijn sowieso zelfstandige vrouwen. Die staan sterk in hun schoenen en dat moet ook: je moet als man zeker zijn dat alles blijft draaien en je hebt geen nood aan een jammerende, huilende vrouw omdat ze niet alleen kan zijn of geen autoband kan vervangen. Maar als je dan na maanden terug komt uit het buitenland of van zee dan kan je niet verwachten dat diezelfde vrouw ineens een hoopje onderdanigheid wordt zoals de meesten mensen hier zo te zien denken. En dat verwachten die mannen dus ook echt niet.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 15:39 schreef Kurovski het volgende:
Ik ben zelf zeevarende en de eerste paar dagen verlof gaat het fout ivm alcohol. Moet kunnen, daarna, als je in een relatie zit, stel gewoon eisen. Jij als vrouw thuis bent de baas in huis.
quote:Op dinsdag 5 juli 2016 11:02 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ik vind het alleen maar heel goed dat jullie allebei voor relatietherapie willen gaan. In het ergste geval worden jullie wellicht begeleid naar een goede conclusie van de relatie. En wellicht kunnen de issues wel echt goed besproken worden met een betere toekomst als resultaat. Heel veel succes dus!
Denk dat hij het zelf al wel inziet, maar niet weet om te draaien. Jij zei dat hij al vanaf zijn 13e dronk, dus dit is zijn coping mechanism.quote:Op woensdag 6 juli 2016 07:01 schreef marilyn-monroe het volgende:
iemand dwingen te stoppen werkt echt niet, ik hoop dat hij met therapie op andere inzichten gebracht kan worden en dat hij zelf daarin wil veranderen, en ik hoop voor mezelf, dat ik ook meer inzicht krijg ik mijn keuzes in het leven.
jaquote:Op woensdag 6 juli 2016 09:02 schreef marilyn-monroe het volgende:
Dit was ver voor mijn tijd allemaal gebeurt, ik kende P toen nog niet, dus ik begrijp je stelling niet helemaal, of bedoel je dat je niet begrijpt dat we aan kinderen zijn begonnen in de situatie waar we nu in zitten?
dus datquote:Op woensdag 6 juli 2016 09:02 schreef marilyn-monroe het volgende:
Dit was ver voor mijn tijd allemaal gebeurt, ik kende P toen nog niet, dus ik begrijp je stelling niet helemaal, of bedoel je dat je niet begrijpt dat we aan kinderen zijn begonnen in de situatie waar we nu in zitten? Ik benoem hier de problemen waar we mee kampen, natuurlijk kennen wij ook leuke en goede momenten, ce la vie, waarom beginnen mensen die van elkaar houden aan kinderen, ik had sowieso een kinderwens en ik word er ook niet jonger op, en ik heb er geen moment spijt van.
misschien gewoon niet als je een alcoholist bent die niet voor zijn eerder gemaakte kind zorgtquote:Op woensdag 6 juli 2016 09:14 schreef marilyn-monroe het volgende:
Ja dat mag je vinden, maar waarom of wanneer zou iemand volgens jou dan wel aan kinderen mogen beginnen?
ja, als dit huwelijk strand denkt ze misschien tenminste na over de volgende leg. Of iemand die mee leestquote:Op woensdag 6 juli 2016 09:23 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Is deze discussie zinvol? De kinderen zijn er. Gaan we helemaal niets meer aan veranderen.
Als je veel problemen op te lossen hebt (en dat heeft TS... haar relatie loopt op alle drie de vlakken helemaal verkeerd), dan heeft het niet zoveel zin om je bezig te houden met discussies over wat in het verleden nog beter had gekund. De realiteit kun je niet veranderen.quote:Op woensdag 6 juli 2016 09:25 schreef Allures het volgende:
[..]
ja, als dit huwelijk strand denkt ze misschien tenminste na over de volgende leg. Of iemand die mee leest
En moet elke discussie zinvol zijn?
Maar even: jullie staan niet in verbinding, dus scoor je op liefde een onvoldoende, als hij thuis is loopt het niet soepel (integendeel), dus scoor je op relationeel gebied een onvoldoende. Daarnaast heb je geen seks meer, dus scoor je op intimiteit een onvoldoende.quote:Op woensdag 6 juli 2016 09:39 schreef marilyn-monroe het volgende:
daarbij heeft P wel gewoon een goede verantwoordelijke baan, brengt geld in het laadje, hij is al jaren kapitein op grote zee schepen, vaart de hele wereld rond, door gevaarlijke gebieden, hij heeft het op vakgebied ver geschopt, is een intelligente man, middelbare school atheneum leerling, het is geen werkloze, uitkeringstrekker alcoholist die ongeveer in de goot ligt, misschien heb ik ongemerkt zo een beeld van hem geschetst, maar zo is het dus niet.
Dat is heel goed, maar voor jezelf, jouw man en jouw kinderen: zorg ook dat de relatie mag mislukken. Pas als je weer vrij bent om echt voor elkaar te kiezen kan je voor elkaar kiezen.quote:Op woensdag 6 juli 2016 09:47 schreef marilyn-monroe het volgende:
VEM2012, precies, en daar moeten we aan werken, en het laatste wat ik ga doen is zomaar opgeven.
Waarom kan hij voor z'n werk wel matig zijn met alcohol en voor z'n gezin niet?quote:Op woensdag 6 juli 2016 09:39 schreef marilyn-monroe het volgende:
daarbij heeft P wel gewoon een goede verantwoordelijke baan, brengt geld in het laadje, hij is al jaren kapitein op grote zee schepen, vaart de hele wereld rond, door gevaarlijke gebieden, hij heeft het op vakgebied ver geschopt, is een intelligente man, middelbare school atheneum leerling, het is geen werkloze, uitkeringstrekker alcoholist die ongeveer in de goot ligt, misschien heb ik ongemerkt zo een beeld van hem geschetst, maar zo is het dus niet.
Je moet ze de kost eens geven hoeveel van zulke gevallen er zijn. Naar de buitenwereld mooi weer spelen en thuis helemaal losgaan met drank.quote:Op woensdag 6 juli 2016 10:24 schreef loveli het volgende:
[..]
Waarom kan hij voor z'n werk wel matig zijn met alcohol en voor z'n gezin niet?
goed geschreven, mocht relatietherapie niks voor ons doen, neem ik zeker contact op om dan aan mezelf te werken en mogelijk zijn we dan uit elkaar. En nee er is weinig tot geen initiatieven om er wat van te maken in het leven, elk initiatief om leuke dingen te doen etc komen van mij, en moet hem letterlijk mee slepen, en dan wil hij ook zo gauw mogelijk weer weg, tenzij het een bar heeft waar hij kan drinken. pittig sneu eigenlijk ...quote:Op woensdag 6 juli 2016 10:18 schreef vaagmannetje666 het volgende:
Hey,
Heb m'n best gedaan om me er een beetje doorheen te worstelen en heb meerdere reacties gelezen die recht voor z'n raap waren en waar je iets aan kunt hebben. Allereerst ben ik blij voor je dat je therapie krijgt. Jullie problemen zijn duidelijk maar het is ook belangrijk dat er iemand is die jou een spiegel voor gaat houden. Waarom hou je je zo vast aan deze relatie/man? Je lijd eronder en neemt zijn verantwoordelijkheid over. Je hebt meerdere malen grenzen gesteld maar stelt je afhankelijk op. Hij is geen moment bang dat hij thuiskomt in een leeg huis of dat je zelfstandig genoeg bent om je eigen plan te trekken. Als je goed voor jezelf zorgt en je dosis eigenwaarde weer op peil krijgt ziet hij je ook weer staan. Nu ben je een constante factor voor hem die wel eens piept en klaagt maar die uiteindelijk niet doorzet.
Zit er enig initiatief in hem om er een mooi leven van te maken? Zoals je schrijft is hij veel weg en als hij thuis is leeft hij een gematigd leven. Zijn er nog dingen die het vuur in hem laten branden?
In een gezonde relatie leef je naast elkaar en voeg je iets toe in het leven van de ander.
Ik krijg het gevoel dat je gehecht bent aan het lijden en verzorgen van je gezin en dat je zelf niet meer zichtbaar bent waardoor je eigenwaarde gesneuveld is.
Ik hoop dat je hier iets mee kunt en het lukt om je leven op de rit te krijgen. Luister eerlijk en oprecht naar je gevoel. Als je iets wilt doen aan de kern van je eigen bestaan dan ken ik wel wat mensen door het land heen waar je terecht kunt en absoluut niet de hoofdprijs kost
klopt ik dreig maar ga nietquote:Op woensdag 6 juli 2016 11:52 schreef alors het volgende:
[..]
Je moet ze de kost eens geven hoeveel van zulke gevallen er zijn. Naar de buitenwereld mooi weer spelen en thuis helemaal losgaan met drank.
Thuis is er blijkbaar geen schaamte meer, niks te verliezen, vrouw blijft toch wel, zegt er nooit wat van, of dreigt maar doet niets. Als jij je baas beledigt in een dronken bui dan kun je meteen vertrekken. Je vrouw vergeeft je helaas meestal wel. Dus waarom matigen? Ze zien alleen hun eigen behoeftes. Het is puur egoïsme.
ja, ik snap je puntquote:Op woensdag 6 juli 2016 10:24 schreef loveli het volgende:
[..]
Waarom kan hij voor z'n werk wel matig zijn met alcohol en voor z'n gezin niet?
doe jij je nick even eer aan heaquote:Op dinsdag 5 juli 2016 08:42 schreef Zure het volgende:
Waarom moet je je kinderen naar een alcoholist brengen? Is dat veilig?quote:Op donderdag 28 juli 2016 07:52 schreef marilyn-monroe het volgende:
En dan moet ik mijn kinderen bij hem brengen bijvoorbeeld..... dat is eigenlijk nóg erger,
Hij zit 2 maanden op zee, dan is 'ie 2 weken lam, dus je hebt hooguit 6 weken per 4 maanden gedoe. Heb je liever de huidige situatie dan de mogelijkheid dat het een vechtscheiding wordt?quote:voor je het weet word het een nare vechtscheiding, waar ik absoluut geen trek in heb, en wat is dan erger? En wat is dan beter voor de kinderen?
...quote:Als hij dan hierna nog steeds een blikje bier open trekt zonder gelegenheid, om 12:00, waar de kinderen bij zijn dan is het klaar,
Dank voor je verduidelijking. Succes met de therapie.quote:Op woensdag 27 juli 2016 14:35 schreef marilyn-monroe het volgende:
Koral, het gebrek aan intimiteit is niet omdat hij weg is, dat gebrek is er juist wanneer hij thuis is, weg is weg, dan gaat er bij mij ook een knop om, maar juist wanneer hij thuis is, is er dat gebrek. Ik ervaar het niet als slopend dat hij 2 mnd op en 2 af is, ik vind het wel slopend dat hij mij met geen vinger aanraakt als hij thuis is, en die frustraties gaan niet met hem mee als hij weer vaarwel zegt.
we hebben een afspraak dat hij 2 weken vakantie heeft bij thuis komst, en daarna weer 'gewoon" gaat mee draaien, en inderdaad niet thuis drinken bij de kinderen, met uitzondering van gelegenheden, dat gaat dus nooit goed, het drinken is elke dag.
tijd voor mezelf heb ik om de 2 maanden volop.
Ik ben niet van plan mij hierbij neer te leggen, vrijen vind ik een belangrijk concept binnen een huwelijk, dus als de therapie niet aan slaat, ben ik vertrokken, ik ben alles behalve tevreden met deze situatie met hem, ik mag toch liefde verwachten van mijn echtgenoot, en wat mij nog meer bezighoud, heeft hij geen behoefte aan vrijen dan?
De eerste paar keren van onze relatie, dat hij thuis kwam na 2 maanden varen, bereide ik mij voor op zijn thuiskomst alsof er heel wat stond te gebeuren, mooi lingerie setje, lekker ruiken, romantische sfeer in huis, de hele mikmak zeg maar, er gebeurde steeds helemaal niets, ik brandde van verlangen, hij niet. Ik heb aan hem gevraagd na die paar keren, hoe zit dat nou eigenlijk?Ik moest niet teveel verwachten als hij thuis kwam, want hij was altijd moe van het reizen, maar wat blijkt ik moet eigenlijk hélemaal niks verwachten op dat gebied, daar ben ik nu wel achter onder tussen! Het vragen of hij aub met mij wil vrijen ben ik onder tussen zó beu.... ik kende dit fenomeen niet, nog nooit mee gemaakt bij geen enkele man.
Hmm je schrijft in je vorige reactie dat je er ondertussen achter bent niets van hem te moeten verwachten maar legt ondertussen toch weer de bal bij hem?quote:Op donderdag 28 juli 2016 07:52 schreef marilyn-monroe het volgende:
litlle lady, was je ex ook zeeman? het zal je toch maar zo zijn hé...ja vreselijk is dat, helemaal opgedoft daar staan, je voelt je zo verschrikkelijk stom, ik heb er geen woorden voor, je voelt je afgewezen echt vreselijk is het....
Ja ik weet dat verandering/verbetering alleen plaats kan vinden als hij het zelf wil, dit is ook wat ik besproken heb met de therapeute, zij gaat proberen om erachter te komen wat hij zelf eigenlijk graag wil in het leven, ik heb werkelijk geen idee, ik probeer het uit hem te trekken maar ik krijg zo weinig reactie, of helemaal geen reactie, en waarom hij zo weinig behoefte aan vrijen heeft, wat hoogstwaarschijnlijk toch echt drank gerelateerd is, dus als hij daar zelf ook verbetering in wil, zal hij toch eerst een half jaar moeten stoppen met drinken om te zien wat er met zijn libido gebeurt.
Stel dat hij dat niet eens wil doen, dan is het voor mij panklaar.
Hij weet dat dit mijn laatste poging is, tenminste ik heb hem dat wel verteld, ik weet niet of hij het serieus neemt, heb wel vaker met scheiden gedreigd.
waarom ik een relatietherapie begin? omdat ik ergens hoop heb, hoop dat het door hem door zal dringen dat hij op het punt staat alles te verliezen aan drank, en dat het niet waard is, en dat het tijd word om eens echt een punt achter het vele drinken te zetten, en voor z'n gezin te gaan, dat hij deze kans nog pakt voor het echt te laat is, en hij een eenzaam man sterft met heel veel spijt en berouw, want ook zijn volgende relatie zal op deze manier geen kans van slagen hebben, en ik weet niet of de volgende vrouw ook zoveel geduld gaat hebben als ik.
Als hij dan hierna nog steeds een blikje bier open trekt zonder gelegenheid, om 12:00, waar de kinderen bij zijn dan is het klaar, dan wil hij het echt niet, en zal het nooit gebeuren. en wat gebeurt er met hem als hij weer alleen is, en meer gaat drinken?? En dan moet ik mijn kinderen bij hem brengen bijvoorbeeld..... dat is eigenlijk nóg erger, nu ben ik zelf gewoon bij de kinderen terwijl hij drinkt, dan niet meer, en dan heb ik helemaal nergens meer wat over te zeggen wat hij doet, en moet je allerlei vervelende instanties inschakelen om je kinderen onder toezicht hun vader te laten zien etc, voor je het weet word het een nare vechtscheiding, waar ik absoluut geen trek in heb, en wat is dan erger? En wat is dan beter voor de kinderen?
dus daarom relatietherapie... baat het niet, schaad het niet, vanuit daar zien we wel weer verder.
Ik heb echt hoop dat hij bepaalde zaken in het juiste perspectief gaat zien, en dat hij bereid is zich hierin te schikken
het worden geen 10 gesprekken, het word langdurig, ook zitten er steeds 2 maanden op zee tussen, en heeft hij tijd om na te denken, en krijgt genoeg stof om na te denken! Dit is wat de therapeut zelf heeft gezegd.
het is wel ironisch, hij heeft in zijn jongere jaren als zeeman vaak de dames van plezier bezocht, en dus betaald voor seks, en staat nu op het punt geld neer te moeten leggen voor het hebben van geen seks, dmv therapie eigen bijdrage. Het is echt niet te filmen ! het zou nog wel eens met elkaar in verband kunnen staan zelfs, die hoeren bezoekjes zijn denk ik ook niet echt goed voor je mindset op seks gebied, zo een meisje die er eigenlijk helemaal geen zin in heeft betalen voor seks, maar dat is meer voer voor de therapeut.
Nu weten jullie ook meteen hoe de verwekking van zijn zoon is ontstaan, de moeder was ook zo een dame in Costa Rica.
je kijkt veel te ver voor uit voor "we" .. schakel eens terug en ga eens kijken wat goed voor je kinderen en jou is op dit momentquote:
In principe heb je dit topic en de therapie dan ook niet nodig hequote:Op maandag 1 augustus 2016 21:29 schreef marilyn-monroe het volgende:
Van sommige dingen weet je gewoon dat ze gaan gebeuren, ik weet dus zeker dat mijn man dagelijks nog veel meer gaat drinken zodra wij niet meer bij elkaar zijn, ik steek mijn handen er voor in het vuur, gegarandeerd dat hij meer en meer gaat drinken. Dus als ik voorruit kijk en met die wetenschap, dan gaan die zaken echt wel gebeuren allemaal, en dat weerhoud mij er ook van om stappen richting scheiding te gaan maken, want als dat om de hoek op ons ligt te wachten, dan heb ik ons daar allemaal mee, de kinderen, mezelf en hem. Nu zitten we allemaal onder 1 dak, en kan ik alles nog een beetje in goede banen lijden, maar uit elkaar, zijn alle touwtjes los, en dat beangstigd me nog het meest, dus daarom zoek ik een oplossing, een oplossing om dragelijk met elkaar oud te worden, ik zoek geen perfectie, ik ben zelf ook niet perfect, maar het moet wel dragelijk zijn en blijven, en het feit dat wij geen intimiteit hebben, niet vrijen, en steeds verder van elkaar verwijderd raken, is ondraaglijk voor mij geworden, iedereen is heel gauw van het scheiden, maar ik denk dat scheiden, in onze situatie, alleen maar meer problemen met zich mee gaat brengen.
loslaten en overgeven aan de therapie en eens kijken wat je man wilt.quote:Op maandag 1 augustus 2016 22:06 schreef marilyn-monroe het volgende:
nee die opmerking ken ik niet, maar daar komt het eigenlijk wel op neer ja, het zal inderdaad beklemmend over kunnen komen, maar ik zie geen andere weg, hoe zou ik dit anders moeten doen?
Jij snapt wel dat hij minstens 4 maanden niet kan gaan varen dan he.quote:Op maandag 1 augustus 2016 22:22 schreef marilyn-monroe het volgende:
anders blijft hij gewoon doorgaan op de weg waarop hij zich al heel lang bevind, het is voor hem vertrouwelijk dat drinken hem door de dagen heen helpt, maar dat moet nou juist verbroken worden.
Good luck..iets minder ik ik ik.en iets meer kijken wat zijn probleem met jou is en kijken wat er aan jou moet veranderenquote:Op maandag 1 augustus 2016 22:28 schreef marilyn-monroe het volgende:
ik ben er klaar voor, kom maar op met die beschuldigingen, kom maar op met alles, ik ben klaar voor alles wat komen gaat, als het hem en ons helpt, en brengt naar een betere toekomst, ja hoor!
Lieve lieve marilyn-monroe,quote:Op maandag 1 augustus 2016 21:29 schreef marilyn-monroe het volgende:
Van sommige dingen weet je gewoon dat ze gaan gebeuren, ik weet dus zeker dat mijn man dagelijks nog veel meer gaat drinken zodra wij niet meer bij elkaar zijn, ik steek mijn handen er voor in het vuur, gegarandeerd dat hij meer en meer gaat drinken. Dus als ik voorruit kijk en met die wetenschap, dan gaan die zaken echt wel gebeuren allemaal, en dat weerhoud mij er ook van om stappen richting scheiding te gaan maken, want als dat om de hoek op ons ligt te wachten, dan heb ik ons daar allemaal mee, de kinderen, mezelf en hem. Nu zitten we allemaal onder 1 dak, en kan ik alles nog een beetje in goede banen lijden, maar uit elkaar, zijn alle touwtjes los, en dat beangstigd me nog het meest,
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik wist dat de kans dat hij dan zou opgegeven en er een einde aan zou maken zeer groot was.
Als hij er een einde aan zou maken omdat ik bij hem weg was gegaan zouden mijn kinderen op moeten groeien zonder vader en dat zou dan mijn schuld zijn. ..zo dacht ik toen..
Maar ik vergat één ding en dat is dat hij ten alle tijden verantwoordelijk is en blijft voor zijn eigen leven, voor de keuzes die hij maakt en de dingen die hij doet.
Ik heb jaren lang gevochten, hem ontelbare kansen gegeven en die heeft hij niet aangepakt. Dat was zijn keuze en zijn verantwoordelijkheid. Ik was uitgeput van het vechten, weggaan was een reactie uitgelokt door zijn gedrag.
Als hij zou besluiten om op te geven en er een einde aan te maken op het moment dat ik mijn handen van hem af zou trekken zou dat volledig zijn eigen keuze zijn. Ik zou daar op geen enkele manier verantwoordelijkheid voor dragen.
Hoe hij zou reageren op het moment dat ik aan zou geven dat ik zo niet verder kon en dat ik niet langer zijn reddingsboei zou zijn was volledig zijn eigen keuze en verantwoordelijkheid.
Jij bent op geen enkele manier verantwoordelijk voor zijn leven. Hij en hij alleen is verantwoordelijk voor wat hij doet en ook voor de gevolgen van zijn gedrag.
Je neemt nu iedere keer dat hij zijn verantwoordelijkheid niet neemt die verantwoordelijkheid over omdat jij en met name jullie kinderen er de dupe van zouden worden als je dit niet zou doen. Heel begrijpelijk maar daarmee hou je het probleem eigenlijk in stand. Hij hoeft de verantwoordelijkheid niet te nemen want hij weet dat jij het toch wel zult doen.Bij hem weggaan betekent niet dat je direct van hem moet scheiden.quote:dus daarom zoek ik een oplossing, een oplossing om dragelijk met elkaar oud te worden, ik zoek geen perfectie, ik ben zelf ook niet perfect, maar het moet wel dragelijk zijn en blijven, en het feit dat wij geen intimiteit hebben, niet vrijen, en steeds verder van elkaar verwijderd raken, is ondraaglijk voor mij geworden, iedereen is heel gauw van het scheiden,
De situatie zoals hij nu is, is voor jou ondragelijk. Toch hou je het zelf in stand door iedere keer weer de verantwoordelijkheid die hij niet neemt over te nemen.Voor jou of voor hem?quote:maar ik denk dat scheiden, in onze situatie, alleen maar meer problemen met zich mee gaat brengen.
Als je nu zou mogen kiezen tussen de situatie zoals hij nu is en een situatie dat jullie uit elkaar zijn (en dan zonder rekening te houden met het effect dat het eventueel op hem zou hebben als jullie uit elkaar gaan, dus alleen puur vanuit jezelf en de kinderen), waarvoor zou je dan kiezen?Nee je wist niet waar aan je begon, je onderschatte het en dacht dat jij hem wel kon redden.quote:En inderdaad wist ik waar ik aan begon, ik heb dat risico met hem genomen, ik dacht dat hij de kracht kon vinden, dmv een gezin stichten, om te stoppen met drinken, maar dat blijkt toch veel moeilijker voor hem te zijn dan ik heb ingeschat, en nu zitten we met de gebakken peren.
Maar het is nutteloos om over dat soort dingen na te gaan denken. Je hebt toen die keuze gemaakt, daar kun je nu niks meer aan veranderen, de situatie is nu gewoon zoals hij is, punt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |