Leuk, thuiskomen in een huis met regels. Dat zal de relatie ten goede komen!quote:Op dinsdag 5 juli 2016 15:39 schreef Kurovski het volgende:
Ik ben zelf zeevarende en de eerste paar dagen verlof gaat het fout ivm alcohol. Moet kunnen, daarna, als je in een relatie zit, stel gewoon eisen. Jij als vrouw thuis bent de baas in huis.
Regels? Als jij je gezin na 2 maanden weer ziet lijkt het me niet normaal dat je je als eerste even een stuk in je kraag gaat zuipenquote:Op dinsdag 5 juli 2016 15:50 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Leuk, thuiskomen in een huis met regels. Dat zal de relatie ten goede komen!
Stel gewoon eisen. Jij bent de baas in huis.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 16:11 schreef Fazzoletti het volgende:
[..]
Regels? Als jij je gezin na 2 maanden weer ziet lijkt het me niet normaal dat je je als eerste even een stuk in je kraag gaat zuipen
Dat was niet mijn stelling, dat was waar ik op reageerde.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 17:19 schreef Allures het volgende:
[..]
Hoezo? Lijkt me niet echt fijn dat 1 van de 2 partners alleen de baas is
Ik heb geen baas, wel een vrouw. Ik vind dat echt een hele rare kronkel, je vrouw 'baas' noemen.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 18:31 schreef Kurovski het volgende:
Wat een gezeik hier van mensen die niet in de sector werken. Het is kompleet normaal dat je even afdraaft met verlof. Moet je gewoon niet thuis doen. Wanneer je een vrouw thuis hebt is zij gewoon de baas. Punt.
Maar je man zit toch nog een paar weken op zee, beginnen ze er dan alvast met jou alleen aan?quote:Op dinsdag 5 juli 2016 17:15 schreef marilyn-monroe het volgende:
hoi, ben bij de huisarts geweest, hele situatie uitgelegd, en we krijgen relatietherapie, een therapeute van GGZ gaat ons begeleiden, heb over 2 weken de eerste afspraak, dit is een geschenk uit de hemel, en inderdaad is een huis vol regels niet leuk om thuis te komen, en inderdaad is het niet normaal om na 2 maanden weg te zijn geweest van je gezin, je eigen eerst vol te laten lopen, en je vrouw niet aanraken, maar gelukkig krijgen we nu hulp.
ff afpilsen met je opvarenden/cq vrienden moet kunnen. maar dan ook een nacht doorhalen max en dan gewoon rol papa/echtgenoot....quote:Op dinsdag 5 juli 2016 16:11 schreef Fazzoletti het volgende:
[..]
Regels? Als jij je gezin na 2 maanden weer ziet lijkt het me niet normaal dat je je als eerste even een stuk in je kraag gaat zuipen
Geen echte baas, maar wel degene die het thuisfront draaiende houdt in afwezigheid van. Niet zo raar dat dit kan gaan schuren, want zij zit in een ritme met de kids en daar komt hij soort van binnenvallen om de zoveel tijd. De kinderen hebben zo een ritme nodig, maar hopelijk kan ts in therapie met haar man kijken hoe zij nader tot elkaar kunnen komen en weer meer een team kunnen vormen. Succes ts!quote:Op dinsdag 5 juli 2016 18:54 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik heb geen baas, wel een vrouw. Ik vind dat echt een hele rare kronkel, je vrouw 'baas' noemen.
Dat het schuurt snap ik. Wat zeg ik, als het zo doorgaat scheurt het zelfs.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 22:27 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Geen echte baas, maar wel degene die het thuisfront draaiende houdt in afwezigheid van. Niet zo raar dat dit kan gaan schuren, want zij zit in een ritme met de kids en daar komt hij soort van binnenvallen om de zoveel tijd. De kinderen hebben zo een ritme nodig, maar hopelijk kan ts in therapie met haar man kijken hoe zij nader tot elkaar kunnen komen en weer meer een team kunnen vormen. Succes ts!
Hij moet dat zelf willen ja, maar als ts zelf tien jaar van slag is en daarna willens en wetens met een alcoholist aan een gezin begint, dan is hij wellicht niet de enige die ergens aan moet werken. Samen eruit willen komen komt beter over als je niet er van uit gaat dat alleen hij shizzle te doen heeft qua veranderen enzo..quote:Op dinsdag 5 juli 2016 22:36 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat het schuurt snap ik. Wat zeg ik, als het zo doorgaat scheurt het zelfs.
Maar het is de alcoholist die zijn gedrag kan veranderen. Als hij dat niet wil, dan is er weinig hoop. En iemand dwingen om af te kicken... dat gaat zelden voor langere tijd goed.
Mee eens hoor. It takes two to tango.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 22:43 schreef Scary_Mary het volgende:
Hij moet dat zelf willen ja, maar als ts zelf tien jaar van slag is en daarna willens en wetens met een alcoholist aan een gezin begint, dan is hij wellicht niet de enige die ergens aan moet werken. Samen eruit willen komen komt beter over als je niet er van uit gaat dat alleen hij shizzle te doen heeft qua veranderen enzo..
Vrouwen van militairen en zeevarenden enz zijn sowieso zelfstandige vrouwen. Die staan sterk in hun schoenen en dat moet ook: je moet als man zeker zijn dat alles blijft draaien en je hebt geen nood aan een jammerende, huilende vrouw omdat ze niet alleen kan zijn of geen autoband kan vervangen. Maar als je dan na maanden terug komt uit het buitenland of van zee dan kan je niet verwachten dat diezelfde vrouw ineens een hoopje onderdanigheid wordt zoals de meesten mensen hier zo te zien denken. En dat verwachten die mannen dus ook echt niet.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 15:39 schreef Kurovski het volgende:
Ik ben zelf zeevarende en de eerste paar dagen verlof gaat het fout ivm alcohol. Moet kunnen, daarna, als je in een relatie zit, stel gewoon eisen. Jij als vrouw thuis bent de baas in huis.
quote:Op dinsdag 5 juli 2016 11:02 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ik vind het alleen maar heel goed dat jullie allebei voor relatietherapie willen gaan. In het ergste geval worden jullie wellicht begeleid naar een goede conclusie van de relatie. En wellicht kunnen de issues wel echt goed besproken worden met een betere toekomst als resultaat. Heel veel succes dus!
Denk dat hij het zelf al wel inziet, maar niet weet om te draaien. Jij zei dat hij al vanaf zijn 13e dronk, dus dit is zijn coping mechanism.quote:Op woensdag 6 juli 2016 07:01 schreef marilyn-monroe het volgende:
iemand dwingen te stoppen werkt echt niet, ik hoop dat hij met therapie op andere inzichten gebracht kan worden en dat hij zelf daarin wil veranderen, en ik hoop voor mezelf, dat ik ook meer inzicht krijg ik mijn keuzes in het leven.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |