Medicatie of trajecten/begeleiding die iemand die al zo lang drinkt van de drank af te helpen. Het hoeft niet in een week te gebeuren, toch?quote:Op dinsdag 5 juli 2016 11:04 schreef marilyn-monroe het volgende:
dancingphoebe, welke hulpmiddelen doel je op? bedankt alwayshappy
Als je het zo gaat brengen vanmiddag bij de huisarts gaat dat heel anders overkomen dan 'mijn man en ik hebben problemen en willen in relatietherapie'. Zoals je het nu zegt in de laatste paar posts ligt het probleem volledig en geheel bij hem, jij hebt hem uit een diep dal getrokken, je hebt kinderen met hem genomen terwijl je wist dat hij toen al dagelijks dronk etc.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 10:02 schreef marilyn-monroe het volgende:
mijn man is alcoholist, en wij hebben hulp nodig, als gezin.
Dus je wilt eigenlijk niet in relatietherapie maar gewoon dat je man in therapie gaat?quote:Op dinsdag 5 juli 2016 11:11 schreef marilyn-monroe het volgende:
de verhalen ook over vroeger thuis bij mijn man, als kind, zijn zwak uitgedrukt echt tranen trekkend, daarom....voer voor een psycholoog denk ik.
het is ONS probleem, en WIJ moeten dit samen oplossen, hij is mijn echtgenoot, vader van mijn kinderen, ik laat hem niet in de steek, ik wil hem helpen, en zo ons redden. Het drinken houd ook niet op wanneer we gaan scheiden, we zijn aan elkaar verbonden door de kinderen voor het leven, het probleem moet aangepakt worden, ervan scheiden gaat niet, want het probleem blijft dan ook. En dan moet ik mijn kinderen ook bij hem achter laten met deze wetenschappen.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 11:11 schreef Greys het volgende:
[..]
Als je het zo gaat brengen vanmiddag bij de huisarts gaat dat heel anders overkomen dan 'mijn man en ik hebben problemen en willen in relatietherapie'. Zoals je het nu zegt in de laatste paar posts ligt het probleem volledig en geheel bij hem, jij hebt hem uit een diep dal getrokken, je hebt kinderen met hem genomen terwijl je wist dat hij toen al dagelijks dronk etc.
Ook zeg je dat je amper iets aan hem merkt als hij gedronken heeft, hij rustig en kalm is, geen kwade dronk heeft etc. Dat een buitenstaander het waarschijnlijk niet zou merken. Mag ik vragen hoeveel hij drinkt elke dag? Gaat dat om twee wijntjes en een whisky per avond of om een fles?
Ik weet niet zo goed wat ik met mijn post wil zeggen. Sorry. Ik wil het drinken niet goedpraten, maar het topic begint met een post die me het gevoel geeft dat jij en hij allebei 'schuld' hebben, uit elkaar gegroeid zijn etc. En voor mijn gevoel is het een paar posts later ineens volledig verschoven naar 'hij zuipt en dat is het probleem en hij maakt ons gezin kapot'.
ik noemde die zoon niet, omdat hij de baby ooit 1 keer gezien heeft, heel verhaal op zichzelf al....maar hij en ik kennen de jongen verder niet, zijn zoon zou nu 19 zijn denk ik, we weten niks van hemquote:Op dinsdag 5 juli 2016 11:19 schreef Greys het volgende:
[..]
Dus je wilt eigenlijk niet in relatietherapie maar gewoon dat je man in therapie gaat?
De TT en de OP deden mij anders vermoeden
En ik geloof je uiteraard als je zegt dat hij problemen had als kind en dat het voor hem met die zoon die hij nooit ziet (waarom wordt die niet in de OP genoemd eigenlijk en jouw kind uit een vorige relatie wel?) zwaar voor hem zullen zijn. Maar wat ik niet helemaal begrijp is dat je met zo'n man dan een relatie begint en kinderen krijgt, als je dit allemaal van te voren wist...
Sterkte met alles in elk geval. Benieuwd hoe dit afloopt. Ik denk namelijk dat je vanmiddag aan de huisarts niet om een verwijzing voor relatietherapie gaat vragen maar om een verwijzing voor je man alleen. En ik denk dat je dat beter kunt doen als hij er zelf bij is.
Dat je het niet wil geloven snap ik wel. Dat wilde ik ook niet. Prettige dronk en veel mensen zouden het niet aan hem merken dat hij dronk.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 09:43 schreef marilyn-monroe het volgende:
hij beweerd zelf dat hij medicinaal drinkt ivm depressieve gevoelens, maar ja... ik geloof het niet, hij drinkt al vanaf zijn 13-de dagelijks ongeveer, het is een verslaving geworden. Gek genoeg word hij vaak gekeurd voor zijn werk, en slaagt hij met vlag en wimpel, ook zijn lever is OK Wel is hij zijn rijbewijs kwijt geraakt door alcohol, maar goed ook!
ik kan me wel vinden in wat je zegt! bedankt!quote:Op dinsdag 5 juli 2016 12:32 schreef Broccolitaartje het volgende:
Je zegt dat je met 10 uur therapie nog niet jullie problemen opgelost ziet worden... Je kan ook niet verwachten dat die therapeut alles voor jullie op gaat lossen, die therapeut leert jullie een goede manier van communiceren, zodat jullie óók thuis op een constructieve manier jullie problemen kunnen gaan proberen op te lossen. De échte hardnekkige dingen waar jullie niet uit gaan komen met zn tweeën kun je dan weer voorleggen bij de therapeut en dat met zn drieen uitpraten. Ik denk dat je met 5x2 uur al een heel eind komt...
Ojee, dat kan dus ook nog.... kun je nader verklaren wat je bedoelt met je wil geen alcoholist in de buurt van je kinderen? Ik ben benieuwd naar jou verhaal moppert, wil je dat met me delen?quote:Op dinsdag 5 juli 2016 12:59 schreef Moppert het volgende:
[..]
Dat je het niet wil geloven snap ik wel. Dat wilde ik ook niet. Prettige dronk en veel mensen zouden het niet aan hem merken dat hij dronk.
Tot hij van de alcohol af was en in een diep gat viel. Ik heb vaak genoeg gedacht dat het fijner was geweest als hij nog dronk. Dan kom hij al zijn spanningen en stress daar in kwijt.
Hij was met drank een veel leuker persoon dan zonder.
Daar zijn dan toch andere behandelingen voor?quote:Op dinsdag 5 juli 2016 12:59 schreef Moppert het volgende:
[..]
Dat je het niet wil geloven snap ik wel. Dat wilde ik ook niet. Prettige dronk en veel mensen zouden het niet aan hem merken dat hij dronk.
Tot hij van de alcohol af was en in een diep gat viel. Ik heb vaak genoeg gedacht dat het fijner was geweest als hij nog dronk. Dan kom hij al zijn spanningen en stress daar in kwijt.
Hij was met drank een veel leuker persoon dan zonder. Echter wil je geen alcoholist in de buurt van je kinderen.
Relatietherapie kan hem doen inzien dat zijn alcoholprobleem moet worden aangepakt.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 11:30 schreef loveli het volgende:
Relatietherapie heeft geen zin zolang het probleem met alcohol niet is opgelost.
Jullie hebben een kind. Misschien zou je het nog op zijn gezondheid kunnen gooien en het feit dat hij er nog langer moet zijn voor jou en jullie kind. Dit kan niet goed zijn voor zijn lever. Dat is best een behoorlijke hoeveelheid.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 11:13 schreef marilyn-monroe het volgende:
Hij drinkt een sickpack bier overdag en een fles rode wijn in de avond, en dan houd hij zich heel erg in, hij kwam van flessen vodka en whiskey en bier en wijn op 1 dag, naar dit.
Ze hebben kinderen, kneus.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 08:42 schreef Zure het volgende:
Het eerst wat in mij opkomt is waarom je in relatietherapie wilt gaan en niet uit elkaar zou gaan. Jullie hebben al 14 maanden geen seks gehad, hij zuipt en jij bent gelukkiger als hij aan het varen is.
Dat ontken ik ook niet toch. Het is echter heel vaak zo dat het drinken dus wel iets weet te verbloemen en dat het stoppen een beerput kan openen aan emoties en problemen.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 13:36 schreef viceversa het volgende:
[..]
Daar zijn dan toch andere behandelingen voor?
Waarmee ik niet wil zeggen dat die in jouw situatie niet geprobeerd zijn, maar als de man van TS alcohol drinkt als vorm van zelfmedicatie, zou hij ook echte medicatie kunnen krijgen voor dezelfde problemen (zonder de negatieve effecten van alcohol).
Het innemen van zijn rijbewijs heeft ook niet geholpen...quote:Op dinsdag 5 juli 2016 13:37 schreef viceversa het volgende:
[..]
Relatietherapie kan hem doen inzien dat zijn alcoholprobleem moet worden aangepakt.
De relatie MOET slagen. Dat is killing.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 09:09 schreef marilyn-monroe het volgende:
De reden dat ik niet uit elkaar wil gaan, is omdat ik van mening ben dat de ellende dan pas echt begint, sowieso voor de kinderen, mijn dochters zijn helemaal idolaat van hem, scheiden is nog geen optie, ik wil dit eerst proberen op te lossen, ik wil hem niet in de steek laten, ik wil sowieso alles eraan gedaan hebben om dit te redden, problemen heb je ongeveer bij iedereen en in elke relatie, dus waarom niet proberen het op te lossen eerst? Als er dan niks meer valt te doen verder, dan zou ik misschien over scheiden gaan nadenken, maar ik geef nog niet op. We kunnen relatietherapie nog proberen, en dan zien we daarna wel weer verder. Maar ik heb dus een offerte aangevraagd bij een relatietherapeut, komt gewoon even neer op 1000 euro voor 5x 2 uurs sessies, dat is 100 per uur, schijnt ongeveer een normaal bedrag te zijn, maar onbetaalbaar, plus ben ik van mening dat deze problemen niet binnen 10 uurtjes zijn opgelost, heb nu vanmiddag een gesprek aangevraagd bij de huisarts, kijken of die iets anders weet voor ons, ik weet even niet waar ik anders moet beginnen.
De vraag is valide. Als het echt alleen maar om de kinderen gaat, dan gaat het nooit wat worden.quote:
Dus eigenlijk ligt alles aan jouw man.... toch?quote:Op dinsdag 5 juli 2016 09:45 schreef marilyn-monroe het volgende:
Ja dat is zeker voor serieuze problematiek, maar de alcohol is ook best serieus, en de daaruit voortvloeiende problemen,
Wow goed zegquote:Op dinsdag 5 juli 2016 09:59 schreef marilyn-monroe het volgende:
het is ook nog eens zo, dat ik hem al uit eens uit een diep dal heb getrokken, daarna zijn we een gezin gestart, ik dacht dat het serieus goed zou komen allemaal, maar de alcohol blijft, het gaat maar niet lukken om te stoppen, zoveel pogingen gedaan en gehad, kansen, maar niks.... hij weet het zelf ook dondersgoed, maar de dorst blijft komen en word gelest, ook al weet hij dat hij mij en de kinderen daarmee schaad, het is echt zo f... ego allemaal. Ik kan hier heel boos om worden, maar dat heeft zo geen zin.
Leuk, thuiskomen in een huis met regels. Dat zal de relatie ten goede komen!quote:Op dinsdag 5 juli 2016 15:39 schreef Kurovski het volgende:
Ik ben zelf zeevarende en de eerste paar dagen verlof gaat het fout ivm alcohol. Moet kunnen, daarna, als je in een relatie zit, stel gewoon eisen. Jij als vrouw thuis bent de baas in huis.
Regels? Als jij je gezin na 2 maanden weer ziet lijkt het me niet normaal dat je je als eerste even een stuk in je kraag gaat zuipenquote:Op dinsdag 5 juli 2016 15:50 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Leuk, thuiskomen in een huis met regels. Dat zal de relatie ten goede komen!
Stel gewoon eisen. Jij bent de baas in huis.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 16:11 schreef Fazzoletti het volgende:
[..]
Regels? Als jij je gezin na 2 maanden weer ziet lijkt het me niet normaal dat je je als eerste even een stuk in je kraag gaat zuipen
Dat was niet mijn stelling, dat was waar ik op reageerde.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 17:19 schreef Allures het volgende:
[..]
Hoezo? Lijkt me niet echt fijn dat 1 van de 2 partners alleen de baas is
Ik heb geen baas, wel een vrouw. Ik vind dat echt een hele rare kronkel, je vrouw 'baas' noemen.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 18:31 schreef Kurovski het volgende:
Wat een gezeik hier van mensen die niet in de sector werken. Het is kompleet normaal dat je even afdraaft met verlof. Moet je gewoon niet thuis doen. Wanneer je een vrouw thuis hebt is zij gewoon de baas. Punt.
Maar je man zit toch nog een paar weken op zee, beginnen ze er dan alvast met jou alleen aan?quote:Op dinsdag 5 juli 2016 17:15 schreef marilyn-monroe het volgende:
hoi, ben bij de huisarts geweest, hele situatie uitgelegd, en we krijgen relatietherapie, een therapeute van GGZ gaat ons begeleiden, heb over 2 weken de eerste afspraak, dit is een geschenk uit de hemel, en inderdaad is een huis vol regels niet leuk om thuis te komen, en inderdaad is het niet normaal om na 2 maanden weg te zijn geweest van je gezin, je eigen eerst vol te laten lopen, en je vrouw niet aanraken, maar gelukkig krijgen we nu hulp.
ff afpilsen met je opvarenden/cq vrienden moet kunnen. maar dan ook een nacht doorhalen max en dan gewoon rol papa/echtgenoot....quote:Op dinsdag 5 juli 2016 16:11 schreef Fazzoletti het volgende:
[..]
Regels? Als jij je gezin na 2 maanden weer ziet lijkt het me niet normaal dat je je als eerste even een stuk in je kraag gaat zuipen
Geen echte baas, maar wel degene die het thuisfront draaiende houdt in afwezigheid van. Niet zo raar dat dit kan gaan schuren, want zij zit in een ritme met de kids en daar komt hij soort van binnenvallen om de zoveel tijd. De kinderen hebben zo een ritme nodig, maar hopelijk kan ts in therapie met haar man kijken hoe zij nader tot elkaar kunnen komen en weer meer een team kunnen vormen. Succes ts!quote:Op dinsdag 5 juli 2016 18:54 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik heb geen baas, wel een vrouw. Ik vind dat echt een hele rare kronkel, je vrouw 'baas' noemen.
Dat het schuurt snap ik. Wat zeg ik, als het zo doorgaat scheurt het zelfs.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 22:27 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Geen echte baas, maar wel degene die het thuisfront draaiende houdt in afwezigheid van. Niet zo raar dat dit kan gaan schuren, want zij zit in een ritme met de kids en daar komt hij soort van binnenvallen om de zoveel tijd. De kinderen hebben zo een ritme nodig, maar hopelijk kan ts in therapie met haar man kijken hoe zij nader tot elkaar kunnen komen en weer meer een team kunnen vormen. Succes ts!
Hij moet dat zelf willen ja, maar als ts zelf tien jaar van slag is en daarna willens en wetens met een alcoholist aan een gezin begint, dan is hij wellicht niet de enige die ergens aan moet werken. Samen eruit willen komen komt beter over als je niet er van uit gaat dat alleen hij shizzle te doen heeft qua veranderen enzo..quote:Op dinsdag 5 juli 2016 22:36 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat het schuurt snap ik. Wat zeg ik, als het zo doorgaat scheurt het zelfs.
Maar het is de alcoholist die zijn gedrag kan veranderen. Als hij dat niet wil, dan is er weinig hoop. En iemand dwingen om af te kicken... dat gaat zelden voor langere tijd goed.
Mee eens hoor. It takes two to tango.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 22:43 schreef Scary_Mary het volgende:
Hij moet dat zelf willen ja, maar als ts zelf tien jaar van slag is en daarna willens en wetens met een alcoholist aan een gezin begint, dan is hij wellicht niet de enige die ergens aan moet werken. Samen eruit willen komen komt beter over als je niet er van uit gaat dat alleen hij shizzle te doen heeft qua veranderen enzo..
Vrouwen van militairen en zeevarenden enz zijn sowieso zelfstandige vrouwen. Die staan sterk in hun schoenen en dat moet ook: je moet als man zeker zijn dat alles blijft draaien en je hebt geen nood aan een jammerende, huilende vrouw omdat ze niet alleen kan zijn of geen autoband kan vervangen. Maar als je dan na maanden terug komt uit het buitenland of van zee dan kan je niet verwachten dat diezelfde vrouw ineens een hoopje onderdanigheid wordt zoals de meesten mensen hier zo te zien denken. En dat verwachten die mannen dus ook echt niet.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 15:39 schreef Kurovski het volgende:
Ik ben zelf zeevarende en de eerste paar dagen verlof gaat het fout ivm alcohol. Moet kunnen, daarna, als je in een relatie zit, stel gewoon eisen. Jij als vrouw thuis bent de baas in huis.
quote:Op dinsdag 5 juli 2016 11:02 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ik vind het alleen maar heel goed dat jullie allebei voor relatietherapie willen gaan. In het ergste geval worden jullie wellicht begeleid naar een goede conclusie van de relatie. En wellicht kunnen de issues wel echt goed besproken worden met een betere toekomst als resultaat. Heel veel succes dus!
Denk dat hij het zelf al wel inziet, maar niet weet om te draaien. Jij zei dat hij al vanaf zijn 13e dronk, dus dit is zijn coping mechanism.quote:Op woensdag 6 juli 2016 07:01 schreef marilyn-monroe het volgende:
iemand dwingen te stoppen werkt echt niet, ik hoop dat hij met therapie op andere inzichten gebracht kan worden en dat hij zelf daarin wil veranderen, en ik hoop voor mezelf, dat ik ook meer inzicht krijg ik mijn keuzes in het leven.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |