abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 1 augustus 2016 @ 21:38:11 #151
458614 marilyn-monroe
in the right direction.....
pi_164164879
ik heb die therapie nodig, om tot hem door te dringen, hopelijk als hij het van eens van een ander hoort, dat het dan tot hem door dringt, dat hij op het punt staat alles te verliezen aan drank, en dat hij deze kans aan grijpt door met een pro aan de slag te kunnen gaan om dit voor eens en voor altijd te verslaan. En wat ik er allemaal nog bij kan leren is mooi meegenomen
lach,leef, en bewonder.
pi_164164906
Sta je ook open voor veranderingen aan jouw kant?
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  maandag 1 augustus 2016 @ 21:39:16 #153
458614 marilyn-monroe
pi_164164932
ab-so-luut,

ik ben bereid om alles te geven wat ik in me heb, ik wil zo graag dit gezin bij elkaar houden, echt!

[ Bericht 42% gewijzigd door marilyn-monroe op 01-08-2016 21:45:04 ]
lach,leef, en bewonder.
pi_164165126
Ken je de opmerking "ik wil je niet redden, ik wil naast je staan terwijl je jezelf red"

Nu loop je vanaf de zijkant wanhopig te roepen naar hem wat hij moet doen, wat jij wilt en wat jij denkt dat hij gaat missen.

Ik denk dat dit voor hem heel beklemmend overkomt en juist kan afschrikken.
Hell To The Liars
  maandag 1 augustus 2016 @ 22:06:25 #155
458614 marilyn-monroe
pi_164165905
nee die opmerking ken ik niet, maar daar komt het eigenlijk wel op neer ja, het zal inderdaad beklemmend over kunnen komen, maar ik zie geen andere weg, hoe zou ik dit anders moeten doen?
lach,leef, en bewonder.
pi_164166120
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2016 22:06 schreef marilyn-monroe het volgende:
nee die opmerking ken ik niet, maar daar komt het eigenlijk wel op neer ja, het zal inderdaad beklemmend over kunnen komen, maar ik zie geen andere weg, hoe zou ik dit anders moeten doen?
loslaten en overgeven aan de therapie en eens kijken wat je man wilt.

(misschien overheen gelezen)
wat wilt je man eigenlijk nu en in de toekomst

en zeg niet drinken, dat wilt die waarschijnlijk niet dat doet ie gewoon om welke reden dan ook
Hell To The Liars
pi_164166121
Afstand nemen. En hopen dat zijn angsten geactiveerd worden. Nu is het misschien te makkelijk dat iemand anders wel reddende engel gaat spelen.

Daarnaast: je schreef over zijn geschiedenis. Laat ik het maar samenvatten als verwaarlozing? Hij verwaarloost zichzelf (om wat voor reden dan ook). Hij verwaarloost jou blijkbaar ook, emotioneel gezien. Kun je van iemand die zichzelf verwaarloost verwachten dat hij opeens anderen, zijn naasten, niet verwaarloost?
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
  maandag 1 augustus 2016 @ 22:20:23 #158
458614 marilyn-monroe
pi_164166251
ik zie die angsten niet geactiveerd worden zolang hij blijft drinken, hij drinkt al die angsten dan juist weg, als ik afstand ga nemen zal hij doorgaan met drinken, en meer gaan drinken, zijn manier om niet met zijn angsten geconfronteerd te worden, en het cirkeltje is weer rond. Tot hem doordringen lijkt mij de enige manier, voor hem is het geen moeite om alles weg te drinken, maar door hem te confronteren met zijn angsten , en zijn verwaarlozing is er misschien een wel een weg daarin te vinden?
lach,leef, en bewonder.
  maandag 1 augustus 2016 @ 22:22:47 #159
458614 marilyn-monroe
pi_164166295
anders blijft hij gewoon doorgaan op de weg waarop hij zich al heel lang bevind, het is voor hem vertrouwelijk dat drinken hem door de dagen heen helpt, maar dat moet nou juist verbroken worden.
lach,leef, en bewonder.
  maandag 1 augustus 2016 @ 22:24:28 #160
458614 marilyn-monroe
pi_164166327
wat drinkt hij weg? en waarom moet hij drinken, wat zit erachter? Ik heb het vermoeden dat hij dat zelf kwijt is geraakt, het waarom, en dat hij zelf ook wil weten wat erachter zit, juist omdat hij zelf ook naar therapie wil, ergens wil hij geholpen worden denk ik dan.
lach,leef, en bewonder.
  maandag 1 augustus 2016 @ 22:25:58 #161
458614 marilyn-monroe
pi_164166352
en heeft hij een duw in de rug nodig, een flinke schop onder zijn kont, alleen gaat hij het niet doen, dat denk ik bijna zeker te weten, als ik het op geef, geeft hij zeker op.
lach,leef, en bewonder.
pi_164166371
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2016 22:22 schreef marilyn-monroe het volgende:
anders blijft hij gewoon doorgaan op de weg waarop hij zich al heel lang bevind, het is voor hem vertrouwelijk dat drinken hem door de dagen heen helpt, maar dat moet nou juist verbroken worden.
Jij snapt wel dat hij minstens 4 maanden niet kan gaan varen dan he.
even een realiteitscheck en dat jij de eerste weken als de schuldige wordt aangewezen van al zijn angsten en gebreken waar hij (van jou) mee moet dealen.

onderschat het niet..gewoon niet.
je denkt dat dit een klote situatie is, nou berg je maar.

niet om je bang te maken, maar om je te waarschuwen.
Hell To The Liars
  maandag 1 augustus 2016 @ 22:27:21 #163
458614 marilyn-monroe
pi_164166385
maar soms denk ik ook wel eens, ja zeggen en nee doen, bij hem.
lach,leef, en bewonder.
  maandag 1 augustus 2016 @ 22:28:35 #164
458614 marilyn-monroe
pi_164166412
ik ben er klaar voor, kom maar op met die beschuldigingen, kom maar op met alles, ik ben klaar voor alles wat komen gaat, als het hem en ons helpt, en brengt naar een betere toekomst, ja hoor!
lach,leef, en bewonder.
  maandag 1 augustus 2016 @ 22:29:29 #165
458614 marilyn-monroe
pi_164166429
dan gebeurt er tenminste iets, dan maakt het tenminste iets los, dit is allemaal zo passief, nee ik ben daar echt klaar voor.
lach,leef, en bewonder.
pi_164166450
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2016 22:28 schreef marilyn-monroe het volgende:
ik ben er klaar voor, kom maar op met die beschuldigingen, kom maar op met alles, ik ben klaar voor alles wat komen gaat, als het hem en ons helpt, en brengt naar een betere toekomst, ja hoor!
Good luck..iets minder ik ik ik.en iets meer kijken wat zijn probleem met jou is en kijken wat er aan jou moet veranderen
en wat geluk..het is niet hopeloos.
Hell To The Liars
  maandag 1 augustus 2016 @ 22:32:51 #167
458614 marilyn-monroe
pi_164166487
ik wil ook weten wat zijn probleem met mij is, heel graag zelfs, het zal allemaal niet rooskleurig worden, maar nogmaals, ik zal al blij zijn als hij die dingen eens gaat uitspreken, tot nu toe heb ik aldoor 0 op het rekest, we moeten ergens beginnen, maar dan is er tenminste wel EEN begin.
lach,leef, en bewonder.
  maandag 1 augustus 2016 @ 22:33:27 #168
458614 marilyn-monroe
pi_164166500
bedankt voor jullie berichten, ik zoek me nest op.
lach,leef, en bewonder.
pi_164168916
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2016 21:29 schreef marilyn-monroe het volgende:
Van sommige dingen weet je gewoon dat ze gaan gebeuren, ik weet dus zeker dat mijn man dagelijks nog veel meer gaat drinken zodra wij niet meer bij elkaar zijn, ik steek mijn handen er voor in het vuur, gegarandeerd dat hij meer en meer gaat drinken. Dus als ik voorruit kijk en met die wetenschap, dan gaan die zaken echt wel gebeuren allemaal, en dat weerhoud mij er ook van om stappen richting scheiding te gaan maken, want als dat om de hoek op ons ligt te wachten, dan heb ik ons daar allemaal mee, de kinderen, mezelf en hem. Nu zitten we allemaal onder 1 dak, en kan ik alles nog een beetje in goede banen lijden, maar uit elkaar, zijn alle touwtjes los, en dat beangstigd me nog het meest,
Lieve lieve marilyn-monroe,

Je klinkt precies zoals ik een paar maanden geleden. Dezelfde angst, hetzelfde onterechte gevoel van verantwoordelijkheid en dezelfde ijdele hoop dat hij ineens op wonderbaarlijke wijze het licht zal zien en zal gaan veranderen, als jij maar hard genoeg je best doet.

Ik heb zelf ook jaren lang gevochten, gestreden en iedere keer zonder resultaat. Ik was ontzettend bang voor het effect dat het op onze kinderen zou hebben als papa en mama ineens niet meer bij elkaar zouden zijn. De oudste is echt een papa's kindje, ik wist dat het haar ontzettend veel verdriet zou doen als ze haar vader niet meer elke dag zou zien. Maar bovenal was ik, net als jij, doodsbang voor wat er met hem zou gebeuren als ik zou opgegeven. Als ik zou opgegeven had hij niks meer.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik wist dat de kans dat hij dan zou opgegeven en er een einde aan zou maken zeer groot was.

Als hij er een einde aan zou maken omdat ik bij hem weg was gegaan zouden mijn kinderen op moeten groeien zonder vader en dat zou dan mijn schuld zijn. ..zo dacht ik toen..

Maar ik vergat één ding en dat is dat hij ten alle tijden verantwoordelijk is en blijft voor zijn eigen leven, voor de keuzes die hij maakt en de dingen die hij doet.

Ik heb jaren lang gevochten, hem ontelbare kansen gegeven en die heeft hij niet aangepakt. Dat was zijn keuze en zijn verantwoordelijkheid. Ik was uitgeput van het vechten, weggaan was een reactie uitgelokt door zijn gedrag.

Als hij zou besluiten om op te geven en er een einde aan te maken op het moment dat ik mijn handen van hem af zou trekken zou dat volledig zijn eigen keuze zijn. Ik zou daar op geen enkele manier verantwoordelijkheid voor dragen.

Hoe hij zou reageren op het moment dat ik aan zou geven dat ik zo niet verder kon en dat ik niet langer zijn reddingsboei zou zijn was volledig zijn eigen keuze en verantwoordelijkheid.

Jij bent op geen enkele manier verantwoordelijk voor zijn leven. Hij en hij alleen is verantwoordelijk voor wat hij doet en ook voor de gevolgen van zijn gedrag.

Je neemt nu iedere keer dat hij zijn verantwoordelijkheid niet neemt die verantwoordelijkheid over omdat jij en met name jullie kinderen er de dupe van zouden worden als je dit niet zou doen. Heel begrijpelijk maar daarmee hou je het probleem eigenlijk in stand. Hij hoeft de verantwoordelijkheid niet te nemen want hij weet dat jij het toch wel zult doen.

quote:
dus daarom zoek ik een oplossing, een oplossing om dragelijk met elkaar oud te worden, ik zoek geen perfectie, ik ben zelf ook niet perfect, maar het moet wel dragelijk zijn en blijven, en het feit dat wij geen intimiteit hebben, niet vrijen, en steeds verder van elkaar verwijderd raken, is ondraaglijk voor mij geworden, iedereen is heel gauw van het scheiden,
Bij hem weggaan betekent niet dat je direct van hem moet scheiden.

De situatie zoals hij nu is, is voor jou ondragelijk. Toch hou je het zelf in stand door iedere keer weer de verantwoordelijkheid die hij niet neemt over te nemen.

quote:
maar ik denk dat scheiden, in onze situatie, alleen maar meer problemen met zich mee gaat brengen.
Voor jou of voor hem?

Als je nu zou mogen kiezen tussen de situatie zoals hij nu is en een situatie dat jullie uit elkaar zijn (en dan zonder rekening te houden met het effect dat het eventueel op hem zou hebben als jullie uit elkaar gaan, dus alleen puur vanuit jezelf en de kinderen), waarvoor zou je dan kiezen?

quote:
En inderdaad wist ik waar ik aan begon, ik heb dat risico met hem genomen, ik dacht dat hij de kracht kon vinden, dmv een gezin stichten, om te stoppen met drinken, maar dat blijkt toch veel moeilijker voor hem te zijn dan ik heb ingeschat, en nu zitten we met de gebakken peren.
Nee je wist niet waar aan je begon, je onderschatte het en dacht dat jij hem wel kon redden.
Maar het is nutteloos om over dat soort dingen na te gaan denken. Je hebt toen die keuze gemaakt, daar kun je nu niks meer aan veranderen, de situatie is nu gewoon zoals hij is, punt.
pi_164168932
Hoewel ik niet echt advies heb voor de precieze situatie van TS, wil ik wel zeggen dat mijn eigen ouders zijn gescheiden toen ik jong was, maar omdat zij niet (althans niet dat ik het wist) ruzieden met elkaar heb ik hier nooit echt last van ondervonden. Zolang er maar een soort van omgangsregeling is zullen de kinderen (kijkend naar mijn eigen ervaring) hier weinig tot geen last van ondervinden.
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 06:50:05 #171
458614 marilyn-monroe
pi_164169317
Goedemorgen allemaal, madam april? Je schrijft een paar maanden geleden? Hoe staat je situatie er nu voor? Je bent inmiddels gescheiden? Hoe gaat het met je? En je ex? En de kinderen? Hoe heb je dit allemaal gedaan?
Het is ook zijn verantwoording, je heb helemaal gelijk, ik ben alleen nog niet klaar met vechten merk ik wel, ook hoop ik ergens in die therapie een sterk besluit te kunnen nemen, en meer over mezelf te leren, mocht het tot scheiden komen, dan zou ik wel blij zijn met een goede begeleiding daarin, misschien om er in mijn hoofd vrede mee te krijgen, en houden. Als ik straks wel alleen verder ga met de kinderen, dan wil ik sterk zijn, en met niet al te veel twijfels, of verkeerde beslissingen vanuit emoties, dat soort dingen. Ik heb de grens steeds verlegd, ik geef het nog een paar maanden, ik geef het nog een paar maanden, enz. En dan kom ik toch weer bij, wat als hij ook goed door krijgt dat er een besluit aan zit te komen om te stoppen met elkaar, wat gaat dát met hem doen, legt hij zich daar heel makkelijk bij neer, of word hij wakker geschud en gaat er alsnog voor? Het is dus inderdaad nu alles of niets.
En als we dan echt uit elkaar zijn, zal ik er alles aan doen om de kinderen zoveel mogelijk last hiervan te laten hebben.
lach,leef, en bewonder.
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 06:51:07 #172
458614 marilyn-monroe
pi_164169322
[quote]0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 06:50 schreef marilyn-monroe het volgende:
Goedemorgen allemaal, madam april? Je schrijft een paar maanden geleden? Hoe staat je situatie er nu voor? Je bent inmiddels gescheiden? Hoe gaat het met je? En je ex? En de kinderen? Hoe heb je dit allemaal gedaan?
Het is ook zijn verantwoording, je heb helemaal gelijk, ik ben alleen nog niet klaar met vechten merk ik wel, ook hoop ik ergens in die therapie een sterk besluit te kunnen nemen, en meer over mezelf te leren, mocht het tot scheiden komen, dan zou ik wel blij zijn met een goede begeleiding daarin, misschien om er in mijn hoofd vrede mee te krijgen, en houden. Als ik straks wel alleen verder ga met de kinderen, dan wil ik sterk zijn, en met niet al te veel twijfels, of verkeerde beslissingen vanuit emoties, dat soort dingen. Ik heb de grens steeds verlegd, ik geef het nog een paar maanden, ik geef het nog een paar maanden, enz. En dan kom ik toch weer bij, wat als hij ook goed door krijgt dat er een besluit aan zit te komen om te stoppen met elkaar, wat gaat dát met hem doen, legt hij zich daar heel makkelijk bij neer, of word hij wakker geschud en gaat er alsnog voor? Het is dus inderdaad nu alles of niets.
En als we dan echt uit elkaar zijn, zal ik er alles aan doen om de kinderen zoveel mogelijk last hiervan te laten hebben.
lach,leef, en bewonder.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')