abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_163550693
Ik moet het toch even zeggen. Waarom hebben jullie in hemelsnaam.meer kinderen gemaakt in deze situatie
  woensdag 6 juli 2016 @ 09:02:00 #102
458614 marilyn-monroe
in the right direction.....
pi_163550821
Dit was ver voor mijn tijd allemaal gebeurt, ik kende P toen nog niet, dus ik begrijp je stelling niet helemaal, of bedoel je dat je niet begrijpt dat we aan kinderen zijn begonnen in de situatie waar we nu in zitten? Ik benoem hier de problemen waar we mee kampen, natuurlijk kennen wij ook leuke en goede momenten, ce la vie, waarom beginnen mensen die van elkaar houden aan kinderen, ik had sowieso een kinderwens en ik word er ook niet jonger op, en ik heb er geen moment spijt van.
lach,leef, en bewonder.
pi_163550828
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 09:02 schreef marilyn-monroe het volgende:
Dit was ver voor mijn tijd allemaal gebeurt, ik kende P toen nog niet, dus ik begrijp je stelling niet helemaal, of bedoel je dat je niet begrijpt dat we aan kinderen zijn begonnen in de situatie waar we nu in zitten?
ja
  woensdag 6 juli 2016 @ 09:04:38 #104
458614 marilyn-monroe
pi_163550857
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 09:02 schreef marilyn-monroe het volgende:
Dit was ver voor mijn tijd allemaal gebeurt, ik kende P toen nog niet, dus ik begrijp je stelling niet helemaal, of bedoel je dat je niet begrijpt dat we aan kinderen zijn begonnen in de situatie waar we nu in zitten? Ik benoem hier de problemen waar we mee kampen, natuurlijk kennen wij ook leuke en goede momenten, ce la vie, waarom beginnen mensen die van elkaar houden aan kinderen, ik had sowieso een kinderwens en ik word er ook niet jonger op, en ik heb er geen moment spijt van.
dus dat
lach,leef, en bewonder.
pi_163550889
Dat vind ik erg egoïstisch
  woensdag 6 juli 2016 @ 09:13:24 #106
458614 marilyn-monroe
pi_163551007
het is nu het laatste jaar erg bergafwaarts gegaan met de intimiteit tussen ons, maar in onze begin periode was dat allemaal niet aan den orde, we waren super verliefd, en ook maakte de liefde blind, ik wou heel graag kinderen, en die zijn gekomen, hij dacht dat hij onvruchtbaar was, omdat het met zijn voorgaande vriendin niet wou lukken, hij had 6 jaar een relatie met haar, en zij wilde ook kinderen, maar dat is nooit gelukt, en ziekenhuis onderzoeken bleek uit dat P traag zaad had, maar bij mij is het al 2 keer in 1 keer raak geweest. Wij hebben de keus gemaakt om met voorbehoedsmiddelen te stoppen en het aan het lot over te laten, als ik zwanger zou raken dan was dat super, maar als het niet zou lukken dan niet.
lach,leef, en bewonder.
  woensdag 6 juli 2016 @ 09:14:19 #107
458614 marilyn-monroe
pi_163551034
Ja dat mag je vinden, maar waarom of wanneer zou iemand volgens jou dan wel aan kinderen mogen beginnen?
lach,leef, en bewonder.
pi_163551097
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 09:14 schreef marilyn-monroe het volgende:
Ja dat mag je vinden, maar waarom of wanneer zou iemand volgens jou dan wel aan kinderen mogen beginnen?
misschien gewoon niet als je een alcoholist bent die niet voor zijn eerder gemaakte kind zorgt
pi_163551180
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 09:06 schreef Allures het volgende:
Dat vind ik erg egoïstisch
Is deze discussie zinvol? De kinderen zijn er. Gaan we helemaal niets meer aan veranderen.
  woensdag 6 juli 2016 @ 09:24:41 #110
458614 marilyn-monroe
pi_163551203
Maar ik ben geen alcoholist, en het is niet mijn kind die in CR ergens zit, maar ik ben wel voor deze man gevallen, en van hem gaan houden, en we proberen met man en macht de problemen op te lossen, en ieder huisje heeft zijn kruisje, je krijgt nu een inzicht in onze problemen, maar over het algemeen lijken wij een normaal gezin aan de buitenkant, zoals zo velen. onze kinderen worden tip top verzorgd, mijn huis houden is top, alles gaat verder volgens het boekje hier, we zijn voor de buitenwereld ongeveer een model gezinnetje, maar..... ook wij hebben problemen achter de schermen, zoals je nu weet.
lach,leef, en bewonder.
pi_163551213
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juli 2016 09:23 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Is deze discussie zinvol? De kinderen zijn er. Gaan we helemaal niets meer aan veranderen.
ja, als dit huwelijk strand denkt ze misschien tenminste na over de volgende leg. Of iemand die mee leest

En moet elke discussie zinvol zijn?
  woensdag 6 juli 2016 @ 09:26:09 #112
458614 marilyn-monroe
pi_163551227
niet echt zinvol, maar het mag best gezegd worden, er is gekozen voor kinderen, en ze krijgen sowieso heel veel liefde van ons beide, dat staat voorop.
lach,leef, en bewonder.
  woensdag 6 juli 2016 @ 09:26:32 #113
458614 marilyn-monroe
pi_163551232
dat is zeker waar Allures!
lach,leef, en bewonder.
pi_163551390
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juli 2016 09:25 schreef Allures het volgende:

[..]

ja, als dit huwelijk strand denkt ze misschien tenminste na over de volgende leg. Of iemand die mee leest

En moet elke discussie zinvol zijn?
Als je veel problemen op te lossen hebt (en dat heeft TS... haar relatie loopt op alle drie de vlakken helemaal verkeerd), dan heeft het niet zoveel zin om je bezig te houden met discussies over wat in het verleden nog beter had gekund. De realiteit kun je niet veranderen.
  woensdag 6 juli 2016 @ 09:39:46 #115
458614 marilyn-monroe
pi_163551425
daarbij heeft P wel gewoon een goede verantwoordelijke baan, brengt geld in het laadje, hij is al jaren kapitein op grote zee schepen, vaart de hele wereld rond, door gevaarlijke gebieden, hij heeft het op vakgebied ver geschopt, is een intelligente man, middelbare school atheneum leerling, het is geen werkloze, uitkeringstrekker alcoholist die ongeveer in de goot ligt, misschien heb ik ongemerkt zo een beeld van hem geschetst, maar zo is het dus niet.
lach,leef, en bewonder.
  woensdag 6 juli 2016 @ 09:43:35 #116
458614 marilyn-monroe
pi_163551479
het is een man met een zacht karakter, lief, rustig persoon, maar...met een dikke maar dus.
lach,leef, en bewonder.
pi_163551497
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 09:39 schreef marilyn-monroe het volgende:
daarbij heeft P wel gewoon een goede verantwoordelijke baan, brengt geld in het laadje, hij is al jaren kapitein op grote zee schepen, vaart de hele wereld rond, door gevaarlijke gebieden, hij heeft het op vakgebied ver geschopt, is een intelligente man, middelbare school atheneum leerling, het is geen werkloze, uitkeringstrekker alcoholist die ongeveer in de goot ligt, misschien heb ik ongemerkt zo een beeld van hem geschetst, maar zo is het dus niet.
Maar even: jullie staan niet in verbinding, dus scoor je op liefde een onvoldoende, als hij thuis is loopt het niet soepel (integendeel), dus scoor je op relationeel gebied een onvoldoende. Daarnaast heb je geen seks meer, dus scoor je op intimiteit een onvoldoende.

Dus afgezien van wie of wat jouw man is, staan jullie er heel slecht voor. Het gaat er niet om wat anderen er van denken, maar waarom jullie nog bij elkaar willen blijven.
  woensdag 6 juli 2016 @ 09:47:06 #118
458614 marilyn-monroe
pi_163551528
VEM2012, precies, en daar moeten we aan werken, en het laatste wat ik ga doen is zomaar opgeven.
lach,leef, en bewonder.
  woensdag 6 juli 2016 @ 09:49:24 #119
458614 marilyn-monroe
pi_163551573
en waarom ik nog wil dat we bij elkaar blijven, 1. ik ben nog steeds dolverliefd op die man, dan gedeeltelijk nummer 1. de kinderen, en 2. herhaling van 1. en ik wil oud worden met hem, ik hou echt van hem. Ik wil niet dat de kinderen met gescheiden ouders opgroeien met alle gevolgen van dien, want kinderen zijn ALTIJD de dupe
lach,leef, en bewonder.
pi_163551596
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 09:47 schreef marilyn-monroe het volgende:
VEM2012, precies, en daar moeten we aan werken, en het laatste wat ik ga doen is zomaar opgeven.
Dat is heel goed, maar voor jezelf, jouw man en jouw kinderen: zorg ook dat de relatie mag mislukken. Pas als je weer vrij bent om echt voor elkaar te kiezen kan je voor elkaar kiezen.

Anders hou je elkaar gevangen. Daar zou ik ook ongezellig van worden. Misschien zelfs wel van aan de zuip gaan.

De gedachte daaraan doet pijn (geloof me: dat weet ik maar al te goed), maar als het alleen maar mag slagen is het bij voorbaat mislukt.
  woensdag 6 juli 2016 @ 09:55:29 #121
458614 marilyn-monroe
pi_163551654
dat is iets om over na te denken..... zo had ik het nog niet bekeken, en eerlijk gezegd zit ik daar niet, ik zit inderdaad in de, 'het moet slagen" modus.
lach,leef, en bewonder.
  woensdag 6 juli 2016 @ 09:56:13 #122
458614 marilyn-monroe
pi_163551666
ik word meteen verdrietig bij de gedachte dat het misschien wel niet gaat lukken,breekt mijn hart, maar je heb daar zeker een punt.
lach,leef, en bewonder.
pi_163552045
Hey,

Heb m'n best gedaan om me er een beetje doorheen te worstelen en heb meerdere reacties gelezen die recht voor z'n raap waren en waar je iets aan kunt hebben. Allereerst ben ik blij voor je dat je therapie krijgt. Jullie problemen zijn duidelijk maar het is ook belangrijk dat er iemand is die jou een spiegel voor gaat houden. Waarom hou je je zo vast aan deze relatie/man? Je lijd eronder en neemt zijn verantwoordelijkheid over. Je hebt meerdere malen grenzen gesteld maar stelt je afhankelijk op. Hij is geen moment bang dat hij thuiskomt in een leeg huis of dat je zelfstandig genoeg bent om je eigen plan te trekken. Als je goed voor jezelf zorgt en je dosis eigenwaarde weer op peil krijgt ziet hij je ook weer staan. Nu ben je een constante factor voor hem die wel eens piept en klaagt maar die uiteindelijk niet doorzet.
Zit er enig initiatief in hem om er een mooi leven van te maken? Zoals je schrijft is hij veel weg en als hij thuis is leeft hij een gematigd leven. Zijn er nog dingen die het vuur in hem laten branden?
In een gezonde relatie leef je naast elkaar en voeg je iets toe in het leven van de ander.
Ik krijg het gevoel dat je gehecht bent aan het lijden en verzorgen van je gezin en dat je zelf niet meer zichtbaar bent waardoor je eigenwaarde gesneuveld is.
Ik hoop dat je hier iets mee kunt en het lukt om je leven op de rit te krijgen. Luister eerlijk en oprecht naar je gevoel. Als je iets wilt doen aan de kern van je eigen bestaan dan ken ik wel wat mensen door het land heen waar je terecht kunt en absoluut niet de hoofdprijs kost ;)
  Vis een optie? woensdag 6 juli 2016 @ 10:24:45 #124
70532 loveli
N
pi_163552168
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 09:39 schreef marilyn-monroe het volgende:
Waarom kan hij voor z'n werk wel matig zijn met alcohol en voor z'n gezin niet?
crap in = crap out
  woensdag 6 juli 2016 @ 11:52:03 #125
123170 alors
zlata1234
pi_163554369
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 10:24 schreef loveli het volgende:

[..]

Waarom kan hij voor z'n werk wel matig zijn met alcohol en voor z'n gezin niet?
Je moet ze de kost eens geven hoeveel van zulke gevallen er zijn. Naar de buitenwereld mooi weer spelen en thuis helemaal losgaan met drank.

Thuis is er blijkbaar geen schaamte meer, niks te verliezen, vrouw blijft toch wel, zegt er nooit wat van, of dreigt maar doet niets. Als jij je baas beledigt in een dronken bui dan kun je meteen vertrekken. Je vrouw vergeeft je helaas meestal wel. Dus waarom matigen? Ze zien alleen hun eigen behoeftes. Het is puur egoïsme.
know'm sayin?
word? word.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')