http://www.nu.nl/politiek(...)erlid-onwaardig.htmlquote:Kamervoorzitter Arib noemt acties Denk 'Kamerlid onwaardig'
Foto: ANP
Gepubliceerd: 28 juni 2016 16:57
Laatste update: 28 juni 2016 18:50
Kamervoorzitter Khadija Arib heeft dinsdagmiddag flink uitgehaald naar de twee Kamerleden van Denk Selçuk Öztürk en Tunahan Kuzu.
"U vraagt hoofdelijke stemmingen aan en zet collega's met knip- en plakwerk op Youtube. Dat is niet chique en Kamerlid onwaardig", zei Arib tegen de beide Kamerleden.
Kuzu vroeg in de Kamer om de stemmingen die voor volgende week dinsdag staan gepland te verzetten naar woensdag in verband met het suikerfeest, de laatste dag van de ramadan. De twee Denk-Kamerleden kunnen dan niet aanwezig zijn in Den Haag omdat ze dit willen vieren. Kuzu kreeg geen steun van de Kamer.
Pijnlijk
Maandag deed Öztürk eenzelfde verzoek aan Arib. Ook toen kreeg het Kamerlid nul op het rekest van de voorzitter. "Het staat u vrij om die dinsdag niet te komen, maar misschien zijn 149 Kamerleden wel bereid om op die dag in de Kamer aanwezig te zijn, te vergaderen en te stemmen", aldus Arib.
Öztürk noemde dit een pijnlijk moment. Volgens hem kunnen de stemmingen best een dag worden uitgesteld zodat moslims in Nederland zien dat er rekening wordt gehouden met hun feestdag.
Denk publiceerde vervolgens een video op haar Facebookpagina met de geknipte fragmenten van Arib en Öztürk. "U knipt selectief stukjes uit en zet die op Youtube. Dat doet u niet voor het eerst, dat doet u ook bij andere collega's. Daar moet u echt mee ophouden", zei een zichtbaar geïrriteerde Arib dinsdag in de Kamer.
Klacht
Bij Öztürk werd op een gegeven moment het geluid van de interruptiemicrofoon uitgezet omdat hij zich volgens Arib niet aan de regels zou houden. Öztürk liet daarop aan de griffier weten een klacht in te dienen.
Kuzu verbaasde zich vanachter het spreekgestoelte over de wending van het gesprek. "Ik vind het frappant dat een aanvraag voor het uitstel van stemmingen uitmondt in een discussie over de stijl van Kamerleden en over discriminatie en racisme", zei Kuzu. "Dat moet u nodig zeggen", onderbrak Arib hem vanuit de voorzittersstoel.
Arib kreeg steun van CDA-Kamerlid Mona Keijzer. Ze vindt het jammer dat Kuzu en Öztürk hun boodschap van verbinding op deze bepleiten. "Er is in onze samenleving absoluut sprake van discriminatie. Daar moeten we het zeker met elkaar over hebben, maar niet op de manier zoals dat door deze twee heren de afgelopen tijd gebeurt", aldus Keijzer.
Facebookfilmpjes
Kuzu en Öztürk hebben in het verleden meerdere keren een hoofdelijke stemming aangevraagd. Op hun Facebookpagina werden vervolgens filmpjes over het stemgedrag van allochtone Kamerleden over de Armeense genocide en beveiliging van moskeeën gezet.
Volgens Denk doen zij dit om politici te "ontmaskeren". Het stemgedrag wijkt in hun ogen af van het verhaal dat zij houden bij hun vaak allochtone achterban. De Kamerleden die op de Facebookfilmpjes komen voelen zich er ongemakkelijk bij.
Mooiquote:Op dinsdag 28 juni 2016 19:34 schreef Kaas- het volgende:
Kamervoorzitter Khadija Arib heeft dinsdagmiddag flink uitgehaald naar de twee Kamerleden van Denk Selçuk Öztürk en Tunahan Kuzu.
Mafkeesquote:Kuzu vroeg in de Kamer om de stemmingen die voor volgende week dinsdag staan gepland te verzetten naar woensdag in verband met het suikerfeest, de laatste dag van de ramadan.
Eindelijk? Volg je de Tweede Kamer een beetje? Ze doet het uitstekend en de partijen zijn enorm tevreden over haar.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 19:48 schreef Sked het volgende:
Eindelijk doet Arib eens wat goed. Dat DENK is allang niet meer om uit te lachen, het is ronduit zielig aan het worden.
Waarom zou je je als Kamerlid ongemakkelijk voelen als bekend wordt hoe je hebt gestemd? Als je je ongemakkelijk voelt bij je stemgedrag, moet je maar anders stemmen. Sowieso zou te alle tijde van ieder Kamerlid moeten worden bijgehouden hoe er gestemd wordt. Ze zijn het hun kiezers verschuldigd om transparant te zijn.quote:Facebookfilmpjes
Kuzu en Öztürk hebben in het verleden meerdere keren een hoofdelijke stemming aangevraagd. Op hun Facebookpagina werden vervolgens filmpjes over het stemgedrag van allochtone Kamerleden over de Armeense genocide en beveiliging van moskeeën gezet.
Volgens Denk doen zij dit om politici te "ontmaskeren". Het stemgedrag wijkt in hun ogen af van het verhaal dat zij houden bij hun vaak allochtone achterban. De Kamerleden die op de Facebookfilmpjes komen voelen zich er ongemakkelijk bij.
Dat zeggen al die PVV-stemmers ook..quote:Op dinsdag 28 juni 2016 19:59 schreef JubaUrbicus het volgende:
Mijn stem hebben ze ook! Eindelijk een partij die voor mijn belangen opkomt.
Dat geloof ik best, elke individu kijkt naar zijn eigen belangen en zijn eigen idealen.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:00 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Dat zeggen al die PVV-stemmers ook..
Ik kijk juist enkel naar wat goed voor anderen is.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:02 schreef JubaUrbicus het volgende:
[..]
Dat geloof ik best, elke individu kijkt naar zijn eigen belangen en zijn eigen idealen.
Ja, leg eens uit dan. Hoe werkt het met de trias politica en wat hebben deze heren daarvan gemist?quote:Op dinsdag 28 juni 2016 19:41 schreef flibber het volgende:
Wat een kansloze bende is dat DENK.
trias politica hebben ze schijnbaar gemist tijdens de schooluren/inburgeringscurcus.
rot dan lekker op naar turkije als het je hier niet bevalt, ome erdo zal blij zijn.
En Farid dan?quote:Op dinsdag 28 juni 2016 19:49 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Tja, Marokkanen hebben over het algemeen een schijthekel aan Turken.Geen grote verrassing dat ze weinig opheeft met die Erdogannetjes van DENK.
In dat geval weet Sylvana wat haar te doen staat. Met een nietje door de navel op de Denk partijposter.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:08 schreef Monolith het volgende:
Ondertussen staat de Piraten Partij in de meest recente peiling op één zetel en Denk op nul waaruit we kunnen concluderen dat het electoraat tieten boven Turken prefereert.
Niet zozeer op tieten maar het feit dat de voorman/vrouw van de piratenpartij geen sukkelachtige nerdje is, geeft me wel hoop op het binnenhalen van een zetel. Daarom ga ik voor t eerst op ze stemmenquote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:08 schreef Monolith het volgende:
Ondertussen staat de Piraten Partij in de meest recente peiling op één zetel en Denk op nul waaruit we kunnen concluderen dat het electoraat tieten boven Turken prefereert.
Stiekem denk ik dat een PVV-stemmer ook wel een beetje naar het landsbelang kijkt, het lijkt me sterk dat ze allemaal op individueel niveau last hebben van Marokkanen..quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:03 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Ik kijk juist enkel naar wat goed voor anderen is.
Die geloven toch allemaal in het vliegende spaghettimonster.. Gaan ze daar straks ook nog achterlijke feestdagen verzinnen en daarvoor vrij vragen of dat een vergadering verzet kan wordenquote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:08 schreef Monolith het volgende:
Ik denk dat Sylvana zich soms ook de rambam schrikt als ze ziet waar ze mee in zee gegaan is. Maar ja, carriere.quote:
Wat is er irritant aan transparantie over stemgedrag?quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:15 schreef Kosmoproleet het volgende:
Arib lekker makkelijk profileren nu wel.
Denk is superirritant.
Ze doet het inderdaad goed, dat beaam ik.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 19:55 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Eindelijk? Volg je de Tweede Kamer een beetje? Ze doet het uitstekend en de partijen zijn enorm tevreden over haar.
quote:Arib dat wijf viert geen suikerfeest en dus ook geen uitstel. ze heeft geen familie en vrienden. ik hoop dat allah jou ook met die knopjes gaat besturen op de dag des oordeels.
quote:ik neuk jouw moeder. Eeh vieze hoeren zoon. Ga geen internetheld uithangen. Kom effe in m8jn gezicht zeggen. Effe k8jken of nog zo kan lachen. Vuile vieze pedo
quote:We zijn een Joods/Christelijke staat.": Moslims en andere gelovigen tellen dus niet mee. Een bevestiging van wat alle andere kamerleden ook denken. Tijd voor een revolutie.
Elke hersenloze mongool kan daar z'n mening ventileren. Lekker niet druk om maken.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:18 schreef Fylax het volgende:
Moet je die reacties eens zien joh.
https://www.facebook.com/DenkNL/videos/1753722618245857/
[..]
[..]
Maar ook die hebben stemrechtquote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:19 schreef bamibij het volgende:
[..]
Elke hersenloze mongool kan daar z'n mening ventileren. Lekker niet druk om maken.
Als het op deze manier doorgaat zie ik zeker 4 zetels voor DENK in de 2e kamerquote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:18 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Denk
Hoe meer aandacht voor Denk hoe beter
Minimaal 5 zetels bij de komende verkiezingen
Denk is een, in essentie blijkt helaas, polariserende beweging die erop gericht is tegenstellingen uit te vergroten, en mensen bang te maken. (bijvoorbeeld door op Facebook proberen te profiteren van een incident waarbij een vrouw met een hoofddoek was aangevallen door dronken Feyenoord-supporters, waardoor andere vrouwen met hoofddoek bang werden)quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:17 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Wat is er irritant aan transparantie over stemgedrag?
Ik wist trouwens niet dat de kamer ook niet bijeenkwam op Joodse feestdagen als Jom Kipoer of Rosj Hasjana. Weer wat geleerd.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:18 schreef Fylax het volgende:
[..]
[..]
[..]
Dit vind ik een goede omschrijving.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:22 schreef Kosmoproleet het volgende:
Het is gewoon hetzelfde als de PVV, maar dan de andere kant op.
Die laatste post wordt dagelijks door PVV'ers onder jouw haatzaai berichten geplaatst, nu niet hier hypocriet komen huilen ajb.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:18 schreef Fylax het volgende:
[..]
[..]
[..]
Ah ja, ontwijk de belachelijke en misselijkmakende reacties maar die onder de video's van DENK staan. Ik word er als Nederlander serieus bang van, hun diepe haat op de ''blanke Nederlanders''.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:23 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Die laatste post wordt dagelijks door PVV'ers onder jouw haatzaai berichten geplaatst, nu niet hier hypocriet komen huilen ajb.
Het proberen zwart te maken van andere politici met een etnische achtergrond is natuurlijk een mislukte poging om middels een soort van identiteitspolitiek DENK als enige optie voor de rechtgeaarde moslim / Turk neer te zetten. Vooralsnog met vrij weinig succes.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:22 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Denk is een, in essentie blijkt helaas, polariserende beweging die erop gericht is tegenstellingen uit te vergroten, en mensen bang te maken. (bijvoorbeeld door op Facebook proberen te profiteren van een incident waarbij een vrouw met een hoofddoek was aangevallen door dronken Feyenoord-supporters, waardoor andere vrouwen met hoofddoek bang werden)
Ook het mikken op politici die uit een minderheidsgroep komen, hen te willen "ontmaskeren" is in feite racistisch. Alleen als je een kleurtje hebt valt DENK je hiermee lastig.
Het is gewoon hetzelfde als de PVV, maar dan de andere kant op.
Moet je nagaan wat anderen voelen als grote groepen tokkies onder jouw haatzaai-nieuwsberichten voor nare dingen naar minderheden roepen.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:24 schreef Fylax het volgende:
[..]
Ah ja, ontwijk de belachelijke en misselijkmakende reacties maar die onder de video's van DENK staan. Ik word er als Nederlander serieus bang van, hun diepe haat op de ''blanke Nederlanders''.
En in essentie is het ook racistisch vind ik. Maar daar zal niet iedereen het ermee eens zijn.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:25 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het proberen zwart te maken van andere politici met een etnische achtergrond is natuurlijk een mislukte poging om middels een soort van identiteitspolitiek DENK als enige optie voor de rechtgeaarde moslim / Turk neer te zetten. Vooralsnog met vrij weinig succes.
Met dertig zetels in de peilingen kom ik toch echt maar tot 1/5e.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:27 schreef JubaUrbicus het volgende:
Als DENK polariserend is dan is het niet raar, dit is gewoon een reactie op PVV waar 1/3 van Nederland achterstaat en dat is eng...
En zolang de andere partijen, moslims en de islam blijven negeren blijft Denk groeien.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:24 schreef Kosmoproleet het volgende:
Door DENK weten we nu zeker dat het Suikerfeest voorlopig geen een officiële feestdag zal worden.
Heb je dus helemaal niks aan als minderheid.
Welk gedeelte van nul zetels in de peilingen begreep je precies niet?quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:28 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
En zolang de andere partijen, moslims en de islam blijven negeren blijft Denk groeien.
Lijkt me sterk, meeste joden zijn seculier. Volgens mij zitten er ook niet zoveel joden in de TK. Frank Wassenberg voor PvdD? Maar die is wrs seculier.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:22 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik wist trouwens niet dat de kamer ook niet bijeenkwam op Joodse feestdagen als Jom Kipoer of Rosj Hasjana. Weer wat geleerd.
Jaja andere partijen negeren moslims in Nederland.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:28 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
En zolang de andere partijen moslims en de islam blijven negeren blijft Denk groeien.
Trap er niet in!quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:28 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
En zolang de andere partijen, moslims en de islam blijven negeren blijft Denk groeien.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
Ik zou ze geen polariserende beweging noemen. Ze komen inderdaad op voor de belangen van hun achterban, als dat polariserend is, dan is elke politieke partij polariserend. Als ze als politieke partij dan bepaalde incidenten willen benadrukken, zoals de aangevallen dame, omdat hun achterban dat waardeert, dan is dat hun goed recht.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:22 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Denk is een, in essentie blijkt helaas, polariserende beweging die erop gericht is tegenstellingen uit te vergroten, en mensen bang te maken. (bijvoorbeeld door op Facebook proberen te profiteren van een incident waarbij een vrouw met een hoofddoek was aangevallen door dronken Feyenoord-supporters, waardoor andere vrouwen met hoofddoek bang werden)
Ook dit doet Denk voor hun achterban. Hun potentiële electoraat zal nou eenmaal grotendeels uit allochtone kiezers bestaan die zich meer vertegenwoordigd kunnen voelen door mensen met dezelfde culturele achtergrond. Dan is het logisch dat de heren van Denk het stemgedrag van hun politieke tegenstanders inzichtelijk maken voor hun achterban. Dat is niet racistisch, dat is een onderdeel van het democratisch proces.quote:Ook het mikken op politici die uit een minderheidsgroep komen, hen te willen "ontmaskeren" is in feite racistisch. Alleen als je een kleurtje hebt valt DENK je hiermee lastig.
Vooralsnog roept Denk niet op tot het opsluiten van mensen in tuigkampen, tot keppeltjesbelastingen, tot minder blanken of wat dan ook. M.i. gaat de vergelijking niet op. En in tegenstelling tot de PVV zijn ze voor een verbod op buitenlandse financiering van politieke partijen.quote:Het is gewoon hetzelfde als de PVV, maar dan de andere kant op.
Het was sarcasme.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:29 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Lijkt me sterk, meeste joden zijn seculier. Volgens mij zitten er ook niet zoveel joden in de TK. Frank Wassenberg voor PvdD? Maar die is wrs seculier.
Ja en wat is daar van over? Men doet er alles aan om moslims maar tegen te werken en te negeren. Je geeft het zelf aan met je Suikerfeest opmerkingquote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:30 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Jaja andere partijen negeren moslims in Nederland.
Nederland, waar er binnen 3 decennia 400 moskeeën zijn gebouwd en de verkeerde conservatieve clubjes jarenlang overheidssubsidies hebben gekregen.
Echt
Lol. In de peiling van de fabeltjeskrant?quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:28 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Welke gedeelte van groeien begreep je precies niet?quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:29 schreef Monolith het volgende:
[..]
Welk gedeelte van nul zetels in de peilingen begreep je precies niet?
Men doet er alles aan om moslims tegen te werken? In Nederland? Serieus?quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:32 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Ja en wat is daar van over? Men doet er alles aan om moslims maar tegen te werken en te negeren. Je geeft het zelf aan met je Suikerfeest opmerking
De eeuwige slachtofferrol. Kansloos. Het is hier niet perfect , maar probeer wat je hier allemaal kan maar eens voor elkaar te krijgen in Turkije.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:33 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Men doet er alles aan om moslims tegen te werken? In Nederland? Serieus?
Besnijdenis willen verbieden, Halal vlees willen verbieden, Suikerfeest negeren, Moskee bouwprojecten die gecancelled worden etc. etc.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:33 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Men doet er alles aan om moslims tegen te werken? In Nederland? Serieus?
Valt wel mee. En haar riposte nu is goed, er wordt wrs lekker geknipt en geplakt in die filmpjes van DENK.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:33 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Een beetje hysterisch en machtsbelust komt ze over in dat filmpje.
Peilingen zeggen niet alles. Het is daarnaast niet alsof die peilingen aselect over de Nederlandse bevolking worden gehouden. De potentiële kiezer van Denk zal ondervertegenwoordigd zijn in zo'n panel.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:29 schreef Monolith het volgende:
[..]
Welk gedeelte van nul zetels in de peilingen begreep je precies niet?
Het staat moslims vrij om te vertrekken naar het kalifaat.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:32 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Ja en wat is daar van over? Men doet er alles aan om moslims maar tegen te werken en te negeren. Je geeft het zelf aan met je Suikerfeest opmerking
Het staat moslims ook vrij het systeem van binnenuit te veranderen.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:35 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Het staat moslims vrij om te vertrekken naar het kalifaat.
Nou ja racistisch, het is niet ongebruikelijk in de politiek. In de VS is het zijn van een 'echte Christen' in veel campagnes ook onderwerp van veel vuilspuiterij bijvoorbeeld. Het is bij types als Kuzu een Özturk ook nog eens zo dat ze proberen in te spelen op de nationalistische gevoelens over Turkije met bijbehorende niet al te frisse sentimenten jegens o.a. Koerden en Armenen die bij veel Turkse Nederlanders nog sterk aanwezig zijn.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:28 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
En in essentie is het ook racistisch vind ik. Maar daar zal niet iedereen het ermee eens zijn.
Allemaal wel goede zaken als ik dat zo lees.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:34 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Besnijdenis willen verbieden, Halal vlees willen verbieden, Suikerfeest negeren, Moskee bouwprojecten die gecancelled worden etc. etc.
Gewoon wegkijken en het dan vreemd vinden als Denk ontstaat.
Nee. Dat doe je maar lekker in Turkije of Marokko.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:35 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Het staat moslims ook vrij het systeem van binnenuit te veranderen.
Tot op de dag van vandaag zijn die zaken niet verboden en worden inderdaad sommige projecten gestopt wegens klachtenprocedures van buurtbewoners. Godverdomme man kijk eens om je heen hoeveel fucking moskee er staan en nog jankenquote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:34 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Besnijdenis willen verbieden, Halal vlees willen verbieden, Suikerfeest negeren, Moskee bouwprojecten die gecancelled worden etc. etc.
Dat beslis jij niet. Anders ga je toch lekker naar Noord-Korea?quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:36 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Nee. Dat doe je maar lekker in Turkije of Marokko.
Ja, maar de kans dat ze dat lukt is nihil.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:35 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Als jij niet om kan gaan met de multiculturele realiteit en de democratie, dan rot je maar op naar een dictatuur.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:36 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Nee. Dat doe je maar lekker in Turkije of Marokko.
Oh ja? Waarom zou de denk kiezer per definitie oververtegenwoordigd zijn? Aannames zijn geen argumenten.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:34 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Peilingen zeggen niet alles. Het is daarnaast niet alsof die peilingen aselect over de Nederlandse bevolking worden gehouden. De potentiële kiezer van Denk zal ondervertegenwoordigd zijn in zo'n panel.
Moeten ze toch met wat beters aankomen dan die 2 plakjosti's.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:35 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Nou succes ermee verder. Zolang het gros van de moslims aan de onderkant van de economische en maatschappelijke ladder bungelt zullen ze weinig van de grond krijgen.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:36 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Dat beslis jij niet. Anders ga je toch lekker naar Noord-Korea?
Ja het is dat zaken keer op keer vanuit de Eerste Kamer terug zijn gezonden naar de Tweede Kamer en het is dat veel zaken overeenkomen met het Joodse geloofquote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:36 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Tot op de dag van vandaag zijn die zaken niet verboden en worden inderdaad sommige projecten gestopt wegens klachtenprocedures van buurtbewoners. Godverdomme man kijk eens om je heen hoeveel fucking moskee er staan en nog janken
In ieder geval heeft het electoraat van Denk geen reden meer om op excuusallochtonen te stemmen die hun in stemgedrag niet vertegenwoordigen. Daarom: Denk 5 zetels!quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:36 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Ja, maar de kans dat ze dat lukt is nihil.
Dit vooral jaquote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:37 schreef marsan het volgende:
[..]
Moeten ze toch met wat beters aankomen dan die 2 plakjosti's.
En dit is nou waar de gemiddelde Nederlander de denkfout maakt. Het onderschatten van moslims in Nederland. Het ontstaan van Denk is niet een opzich staand dingetje, er is een verandering gaande binnen Nederland, Denk is daar een onderdeel van.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:38 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Nou succes ermee verder. Zolang het gros van de moslims aan de onderkant van de economische en maatschappelijke ladder bungelt zullen ze weinig van de grond krijgen.
Ah die twee plakjosti's zijn ook pas sinds kort moslim?quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:38 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Ja het is dat zaken keer op keer vanuit de Eerste Kamer terug zijn gezonden naar de Tweede Kamer en het is dat veel zaken overeenkomen met het Joodse geloof
In geen van de gevallen hadden de moslims een vertegenwoordiger, daar komt nu verandering in
(Dieren)mishandeling verbieden, niet-Nederlandse feestdagen negeren, de bouw van mega-Middelvingers cancelen.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:34 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Ja heb je ook nog bronnen of heb je gewoon weer eens last van buikloop. Ik zou me als moslim absoluut niet vertegenwoordigd willen zien Door die twee figuren, maar dat ben ik.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:38 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Ja het is dat zaken keer op keer vanuit de Eerste Kamer terug zijn gezonden naar de Tweede Kamer en het is dat veel zaken overeenkomen met het Joodse geloof
In geen van de gevallen hadden de moslims een vertegenwoordiger, daar komt nu verandering in
Die onsmakelijke drogreden van die VVD dame dan: "dit is geen islamitisch land en zal het ook niet worden". Alsof het rekening houden met je medemens Nederland tot een islamitisch land maakt. Misselijkmakend.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:37 schreef JubaUrbicus het volgende:
"We zijn een Joods Christelijke land. "
Uhm... Vroeger ja en nu niet meer, inmiddels wonen er meer moslims dan Joden in Nederland, daar moet Nederland maar mee zien te dealen.
We zijn in toenemende mate een seculier land.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:37 schreef JubaUrbicus het volgende:
"We zijn een Joods Christelijke land. "
Uhm... Vroeger ja en nu niet meer, inmiddels wonen er meer moslims dan Joden in Nederland, daar moet Nederland maar mee zien te dealen.
Ja klopt. De tegenstellingen worden steeds groter. Dankzij Denk en de PVV. Twee partijen die alleen maar kunnen roeptoeteren maar nul komma nul beleid kunnen maken als het erop aankomt.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:39 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
En dit is nou waar de gemiddelde Nederlander de denkfout maakt. Het onderschatten van moslims in Nederland. Het ontstaan van Denk is niet een opzich staand dingetje, er is een verandering gaande binnen Nederland, Denk is daar een onderdeel van.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)ofd-ritueel-slachtenquote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:39 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ja heb je ook nog bronnen of heb je gewoon weer eens last van buikloop. Ik zou me als moslim absoluut niet vertegenwoordigd willen zien Door die twee figuren, maar dat ben ik.
Nee die werden geweigerd bij een partijcongres. Nuff said.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:39 schreef Lothiriel het volgende:
Zijn autochtonen eigenlijk welkom bij DENK?
Nou, een vinger aan de pols houden wat betreft voorstellen die de secularisering van Nederland afremmen of dreigen om te keren, is niks mis.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:39 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Die onsmakelijke drogreden van die VVD dame dan: "dit is geen islamitisch land en zal het ook niet worden". Alsof het rekening houden met je medemens Nederland tot een islamitisch land maakt. Misselijkmakend.
Onzin, men probeert Denk in het PVV-like hoekje te stoppen.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:40 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ja klopt. De tegenstellingen worden steeds groter. Dankzij Denk en de PVV. Twee partijen die alleen maar kunnen roeptoeteren maar nul komma nul beleid kunnen maken als het erop aankomt.
Inderdaad daar kreeg ik echt kotsneigingen van.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:39 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Die onsmakelijke drogreden van die VVD dame dan: "dit is geen islamitisch land en zal het ook niet worden". Alsof het rekening houden met je medemens Nederland tot een islamitisch land maakt. Misselijkmakend.
Ja, Marianne Thieme heeft natuurlijk een anti-islamitische agenda vermomd als dierenactivistquote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:40 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
https://www.nrc.nl/nieuws(...)ofd-ritueel-slachten
Blijf gewoon lekker roepen, over onderbuik gesproken
Zout toch op man jankzak. Dit heeft niks met islam te maken maar met dierenwelzijn.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:40 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
https://www.nrc.nl/nieuws(...)ofd-ritueel-slachten
Blijf gewoon lekker roepen, over onderbuik gesproken
Dat staat allemaal in de krantquote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:39 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
En dit is nou waar de gemiddelde Nederlander de denkfout maakt. Het onderschatten van moslims in Nederland. Het ontstaan van Denk is niet een opzich staand dingetje, er is een verandering gaande binnen Nederland, Denk is daar een onderdeel van.
Peter wel, maar die wil niet, want die heeft al een leuke schnabbel: 4 dagen per week op publieke of commerciële zender verschijnen met platitudes à raison de 2.500 ¤ per optreden.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:39 schreef Lothiriel het volgende:
quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:41 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Zout toch op man jankzak. Dit heeft niks met islam te maken maar met dietenwelzijn.
Dat zie ik vaker staan in onderzoeksrapporten. In geval van bijvoorbeeld moslims worden dan andere methoden ingezet om te peilen (bijv. interviewen op straat/in de moskee).quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:37 schreef Monolith het volgende:
[..]
Oh ja? Waarom zou de denk kiezer per definitie oververtegenwoordigd zijn? Aannames zijn geen argumenten.
quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:41 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Onzin, men probeert Denk in het PVV-like hoekje te stoppen.
Goede troll 8/10quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:42 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]![]()
![]()
En dit is nou exact wat ik bedoel. Moslims in dit land hebben politieke vertegenwoordigers nodig aangezien de huidige partijen het liefst moslims gewoon wegdenken en liever wegkijken. Daarom Denk
Natuurlijk. Waarom niet?quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:39 schreef Lothiriel het volgende:
Bedankt voor je inhoudelijke reactie. Je toont maar weer aan dat je met niks kan aan komen zetten en dus met persoonlijke aanvallen komt aanzetten.quote:
Het moest eens omgekeerd zijnquote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:40 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nee die werden geweigerd bij een partijcongres. Nuff said.
Ja, Thieme heeft inderdaad nog nooit iets gezegd over de bio-industrie.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:43 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Grappig trouwens dat men over dierenwelzijn heeft maar diezelfde mensen en partijen keihard wegkijken bij de bioindustrie etc.
Gewoon allemaal onzin redenen om bepaalde zaken te verbieden.
Alsof in de koran wat staat over de bio-industrie.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:43 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Grappig trouwens dat men over dierenwelzijn heeft maar diezelfde mensen en partijen keihard wegkijken bij de bioindustrie etc.
Geen idee. Ze hanteren een nogal selectieve programma.quote:
Eigenlijk is Nederland een vreselijk racistisch land. Die moslims onderdrukken en vernederen. Het Nederlandse volk beschouwen nederlanderse moslims als tweede rangsburgers.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:32 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Op basis waarvan doe je deze uitspraak? Onderbuik?quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:44 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik denk dat elke (hoog)opgeleide moslim in Nederland die fatsoenlijk meedraait in de maatschappij walgt van figuren als Kuzu en Ozturk. Die twee clowns maken juist kapot waar goedwillende moslims aan bouwen.
Oh ja. Het welbekende wijzen. Goeie. Wist je dat thieme daar ook voor strijdt?quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:43 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Kafirs zijn alleen welkom als ze de djizja belasting betalen.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:39 schreef Lothiriel het volgende:
Is allemaal uiteindelijk niet gebeurd en in een land waar tot voor kort zo goed als geen moslims wonen staan er nu 400 moskeeën waarvan een groot aantal grote met minaretten en een ook een groot deel krijgt via een omweg geld of mogelijkheden van de overheid.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:34 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Onderbouw dit eens?quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:44 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik denk dat elke (hoog)opgeleide moslim in Nederland die fatsoenlijk meedraait in de maatschappij walgt van figuren als Kuzu en Ozturk. Die twee clowns maken juist kapot waar goedwillende moslims aan bouwen.
Wrs wel, maar dat mag je niet zeggen. Je ziet het zelfs al bij moslims met middelbare opleiding.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:44 schreef WheeledWarrior het volgende:
Slachtofferrol? Nee, er is een reden dat ik voor Denk zal stemmen en veel Turken, moslims etc. zal aanmoedigen Denk te gaan stemmen. Geen slachtofferrol maar gewoon actie ondernemen.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:45 schreef Szikha2 het volgende:
[..]
Eigenlijk is Nederland een vreselijk racistisch land. Die moslims onderdrukken en vernederen. Het Nederlandse volk beschouwen nederlanderse moslims als tweede rangsburgers.
Je zou je moeten schamen. Iedereen die dit roept. Dat er problemen zijn in Nederland prima die zijn er ook.
Zo liggen ouderen in hun eigen stront in verzorings huizen. Moet een gemiddelde inwoner 7 jaar wachten op een huis.
Huisartsen kunnen druk niet meer aan
Gehandicapten worden vastgebonden aan de muren. Ouderen vol gepropt met medicijnen.
Steeds meer armoede onder de bevolking
Maar de nederlanders of nee heel europa heeft het gemund op moslims. Elke europeaan haten moslims zo erg en probeert er alles aan te doen om moslims het leven zuur te maken
Ha , je gelooft het zelf ook nog. Dat is zo triest. Kruip in je slahchtoffer rol en hang de zielige man uit beshuldig heel het europeese volk wat zij jou aandoen, dat zal de maatschappij genezen.
Dat zal blijken bij de verkiezingen.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:45 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Op basis waarvan doe je deze uitspraak? Onderbuik?
Nee. DENK is geen islamitische partij en al geen helemaal geen islamitische partij.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:45 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Kafirs zijn alleen welkom als ze de djizja belasting betalen.
Ik ken er genoeg en stuk voor stuk walgen ze van die lui vanwege hun toonzetting en polarisatie. Niet eens inhoudelijk, want daar scoren ze nog zo nu en dan best punten mee.quote:
En weging natuurlijk om dat soort zaken te corrigeren. Hoe je het wendt of keert, het zal een marginaal partijtje blijven zonder noemenswaardige invloed. De kiezersgroep die ze willen aanspreken is gewoon veel te klein.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:42 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Dat zie ik vaker staan in onderzoeksrapporten. In geval van bijvoorbeeld moslims worden dan andere methoden ingezet om te peilen (bijv. interviewen op straat/in de moskee).
Precies.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:47 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik ken er genoeg en stuk voor stuk walgen ze van die lui vanwege hun toonzetting en polarisatie. Niet eens inhoudelijk, want daar scoren ze nog zo nu en dan best punten mee.
Kuzu is zelf hoogopgeleid. Waarom zou een hoogopgeleide moslim zich niet in zijn standpunten kunnen vinden dan?quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:46 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Wrs wel, maar dat mag je niet zeggen. Je ziet het zelfs al bij moslims met middelbare opleiding.
Ze profileren zich anders wel als een islamitische partij en hun achterban bestaat grotendeels uit islamitische tokkies.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:46 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Nee. DENK is geen islamitische partij en al geen helemaal geen islamitische partij.
Nee hoor, heeft weinig met elkaar te maken. Als je in staat bent anno 2016 een regressieve vorm van religie te volgen, waarom zou je dan niet DENK kunnen volgen?quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:44 schreef WheeledWarrior het volgende:
De laatste jaren en je komt met Denk aanzetten.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:45 schreef Kosmoproleet het volgende:
Helaas zijn er inderdaad de laatste jaren partijen als de PVV en DENK die erop gericht zijn mensen voor elkaar bang te maken en elkaar te laten haten, inderdaad. En ook helaas kennen beide partijen relatief veel supporters in dit deel van het internet.
Ja jij kent er genoeg? Oké man, dan is het vast wel waar.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:47 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik ken er genoeg en stuk voor stuk walgen ze van die lui vanwege hun toonzetting en polarisatie. Niet eens inhoudelijk, want daar scoren ze nog zo nu en dan best punten mee.
Met anekdotes kan ik weinig.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:47 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik denk dat de achterban, net als PVV-stemmers overigens het aantal niet-westerse allochtonen in Nederland schromelijk overschat.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:47 schreef Monolith het volgende:
[..]
En weging natuurlijk om dat soort zaken te corrigeren. Hoe je het wendt of keert, het zal een marginaal partijtje blijven zonder noemenswaardige invloed. De kiezersgroep die ze willen aanspreken is gewoon veel te klein.
Omdat niet iedere moslim alleen maar moslim is en dus wel een bredere kijk heeft en ook zijn stemgedrag baseert op die bredere kijk.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:47 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Kuzu is zelf hoogopgeleid. Waarom zou een hoogopgeleide moslim zich niet in zijn standpunten kunnen vinden dan?
Jij kan je vinden in alle standpunten die mensen met hetzelfde opleidingsniveau als jij hebben?quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:47 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Kuzu is zelf hoogopgeleid. Waarom zou een hoogopgeleide moslim zich niet in zijn standpunten kunnen vinden dan?
We zullen het zien, op dit moment is het speculeren.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:47 schreef Monolith het volgende:
[..]
En weging natuurlijk om dat soort zaken te corrigeren. Hoe je het wendt of keert, het zal een marginaal partijtje blijven zonder noemenswaardige invloed. De kiezersgroep die ze willen aanspreken is gewoon veel te klein.
Nee die 5 zetels van jou zijn natuurlijk wel geheel waar.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:48 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Ja jij kent er genoeg? Oké man, dan is het vast wel waar.
En de PVV is een reactie op het systematisch negeren etc.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:48 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
De laatste jaren en je komt met Denk aanzetten.
Denk is een reactie op veranderingen in de maatschappij en het systematisch negeren van moslims door de huidige partijen.
Want Denk is alleen een islamitische partij? Je bent opeens de achtergrond van Kuzu en Öztürk vergeten?quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:49 schreef marsan het volgende:
[..]
Omdat niet iedere moslim alleen maar moslim is en dus wel een bredere kijk heeft en ook zijn stemgedrag baseert op die bredere kijk.
Heerlijk dit. Weet je wat abi, vanavond duik ik café bar Ankara in en ga ik praten over DENK. Zo beter?quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:48 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Ja jij kent er genoeg? Oké man, dan is het vast wel waar.
Ze zijn vooral een islamitische partij ja. Hun achterban is vooral islamitisch.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:50 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Want Denk is alleen een islamitische partij? Je bent opeens de achtergrond van Kuzu en Öztürk vergeten?
Het is dan ook niet meer dan een reactie. Het is geen geldig "argumen" of zo.quote:
Eigenlijk best treurig dat dit kennelijk 'politiek' is anno 2016: een knullig filmpje op Youtube of een populair plaatje op Facebook om je 'beleid' en je 'standpunten' uit te dragen.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:50 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
En de PVV is een reactie op het systematisch negeren etc.
Deze hoor ik al jaren. Lost verder niks op. Behalve dat clowns nu een act mogen doen op TV en sociale media met belastinggeld.
Het lost het niet hebben van vertegenwoordigers voor moslims en allochtonen wel op. Andere partijen spelen liever in de gemiddelde Nederlander en kijkt liever weg voor problemen van moslims.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:50 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
En de PVV is een reactie op het systematisch negeren etc.
Deze hoor ik al jaren. Lost verder niks op. Behalve dat clowns nu een act mogen doen op TV en sociale media met belastinggeld.
Denk zal geen regeringspartij worden nee. Maar met 5 van de 150 zetels kunnen ze al behoorlijk hun stem laten horen.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:48 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Ik denk dat de achterban, net als PVV-stemmers overigens het aantal niet-westerse allochtonen in Nederland schromelijk overschat.
Nog steeds geen antwoord op de vraag waarom een hoogopgeleide moslim zich niet in zijn standpunten zou kunnen vinden.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:49 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Jij kan je vinden in alle standpunten die mensen met hetzelfde opleidingsniveau als jij hebben?
Hoogopgeleid is niet meteen hoog ontwikkeld. Just saying.
Laat moslims hun eigen problemen eerst maar eens aanpakken voordat de zieligheidskaart weer getrokken wordt.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:51 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Het lost het niet hebben van vertegenwoordigers voor moslims en allochtonen wel op. Andere partijen spelen liever in de gemiddelde Nederlander en kijkt liever weg voor problemen van moslims.
Opnieuw, daar is Denk voor aangezien andere partijen liever wegkijken.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:53 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Laat moslims hun eigen problemen eerst maar eens aanpakken voordat de zieligheidskaart weer getrokken wordt.
Voor hem een manier om veel te verdienen, business-case. En dan zou hij contact met mij moeten opnemen, heb nog wel wat plannetjes voor hem.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:47 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Het is een achterlijke stelling. Er bestaat niet zoiets als een uniforme hoog opgeleide moslim. Het zijn mensen dus hebben ze verschillende standpunten.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:52 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Nog steeds geen antwoord op de vraag waarom een hoogopgeleide moslim zich niet in zijn standpunten zou kunnen vinden.
Niks op tegen dat die mensen ook vertegenwoordigd worden, maar wat mij betreft niet op deze manier.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:51 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Het lost het niet hebben van vertegenwoordigers voor moslims en allochtonen wel op. Andere partijen spelen liever in de gemiddelde Nederlander en kijkt liever weg voor problemen van moslims.
Nee, de politiek is er niet voor om het handje van individuen vast te houden.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:54 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Opnieuw, daar is Denk voor aangezien andere partijen liever wegkijken.
Denk eerder max 2 trouwens. Gezien de opkomst bij de groep waar ze op mikken.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:51 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Denk zal geen regeringspartij worden nee. Maar met 5 van de 150 zetels kunnen ze al behoorlijk hun stem laten horen.
Joden hebben dan ook hun bijdrage geleverd aan Nederland, Europa en de wereld. Terecht dus dat hun feestdagen erkend worden.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:22 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik wist trouwens niet dat de kamer ook niet bijeenkwam op Joodse feestdagen als Jom Kipoer of Rosj Hasjana. Weer wat geleerd.
Vooral ook de homogeniteit van die groep.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:48 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Ik denk dat de achterban, net als PVV-stemmers overigens het aantal niet-westerse allochtonen in Nederland schromelijk overschat.
Mooi dat je toch toegeeft dat bepaalde mensen niet vertegenwoordigd worden.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:55 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Niks op tegen dat die mensen ook vertegenwoordigd worden, maar wat mij betreft niet op deze manier.
Net als ouderenpartijen. Ook al zo'n daverend succes.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:51 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Denk zal geen regeringspartij worden nee. Maar met 5 van de 150 zetels kunnen ze al behoorlijk hun stem laten horen.
Ze zullen helaas niet echt uitgenodigd worden bij de grote debatten.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:58 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Eén ding moeten we Denk wel nageven; de aankomende verkiezingen zullen wel een stuk vermakelijker zijn. Ik verheug me nu al op de debatten tussen Denk en de PVV.
Dat komt omdat de NOS een dubbele maat hanteertquote:Op dinsdag 28 juni 2016 21:00 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ze zullen helaas niet echt uitgenodigd worden bij de grote debatten.
Dit is volgens mij inderdaad het belangrijkste punt wat Denk over het hoofd ziet. Net alsof een Marokkaan, een Turk, een Surinamer en een Armenier allemaal 'boze allochtonen' zijn die dus vanzelfsprekend een proteststem uitbrengen.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:57 schreef Monolith het volgende:
[..]
Vooral ook de homogeniteit van die groep.
Tzal tegenvallen, maar daarom zouden ze vanaf nu iedere dag in het de kijker moeten zijn....quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:56 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Denk eerder max 2 trouwens. Gezien de opkomst bij de groep waar ze op mikken.
(boze allochtonen)
Mwah, DENK zit wss aan tafel bij de kleinere partijen.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:58 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Eén ding moeten we Denk wel nageven; de aankomende verkiezingen zullen wel een stuk vermakelijker zijn. Ik verheug me nu al op de debatten tussen Denk en de PVV.
Klopt, en DENK valt af, krijg je dan wel weer een boel leuke filmpjes voor terug.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 21:01 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Dat komt omdat de NOS een dubbele maat hanteert
Kunnen ze lekker de geheime anti-islam agenda van Thieme ontmaskerenquote:Op dinsdag 28 juni 2016 21:01 schreef marsan het volgende:
[..]
Mwah, DENK zit wss aan tafel bij de kleinere partijen.
Omdat die mensen wèl weten hoe je moet verbinden en positieve contacten moet opdoen en zich daardoor niet in de werkwijze van DENK kunnen vinden?quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:52 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Nog steeds geen antwoord op de vraag waarom een hoogopgeleide moslim zich niet in zijn standpunten zou kunnen vinden.
Met welke extreme standpunten van Kuzu zijn ze het oneens bijvoorbeeld?quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:54 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Voor hem een manier om veel te verdienen, business-case. En dan zou hij contact met mij moeten opnemen, heb nog wel wat plannetjes voor hem.
Laagopgeleiden, middelbaaropgeleiden en hoogopgeleide moslim, met een vaste baan, die ik ken (ken ze alle 3) gaan niet zo ver als hij. Zijn het met sommige dingen eens, maar niet met allen.
Kijk, ik heb helaas ook dingen meegemaakt waarmee ik het niet eens ben tav moslims hoor, maar ik zeg daar wat van dan. Ivm aannemen van moslims, ivm ramadan. Denk wel dat het geregeld kan worden altijd in redelijkheid.
(Overigens wat ik heb gehoord van vroeger (30, 40 jaar geleden in bedrijven) was er ook echt racisme hoor, maar nu niet meer volgens mij.)
Daarbij kunnen velen van hen geeneens Nederlands lezen en schrijven. Dat werkt ook al tegen ze.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:56 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Denk eerder max 2 trouwens. Gezien de opkomst bij de groep waar ze op mikken.
(boze allochtonen)
Als ze in de peilingen tegen die tijd nog steeds op 0 staan mogen ze ook daar wss nog niet eens bij aan tafel. Dan vallen ze in de categorie van de feestpartij van Vlemmix enzo.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 21:02 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Kunnen ze lekker de geheime anti-islam agenda van Thieme ontmaskeren
Nou, ik was ook een gekozen vertegenwoordiger in een bedrijf: ik had een idee. Ruilen vrije dagen voor carnaval voor vrije dagen voor suikerfeest. Dat soort dingen, wat in feite nu Oztürk aanhangig maakt in zijn bedrijf (de TK), vonden zij ook niet okee. Ik wel als linkse, is het niet ook niet geworden. (Philips spreken we nu over).quote:Op dinsdag 28 juni 2016 21:03 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Met welke extreme standpunten van Kuzu zijn ze het oneens bijvoorbeeld?
Dat is ook de reden dat moslims hier voorlopig helemaal niks van de grond gaan krijgen als het op beleid en politiek aankomt. Een veel te groot deel van hun potentiële aanhang heeft gewoon niet de skills, de kennis en de wil om samen te werken en om iets op poten te zetten in West-Europa.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 21:04 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Daarbij kunnen velen van hen geeneens Nederlands lezen en schrijven. Dat werkt ook al tegen ze.
Mediagenieke partij, spektakel en kijkcijfers, ze mogen er vast bij.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 21:06 schreef marsan het volgende:
[..]
Als ze in de peilingen tegen die tijd nog steeds op 0 staan mogen ze ook daar wss nog niet eens bij aan tafel. Dan vallen ze in de categorie van de feestpartij van Vlemmix enzo.
Is dat al een extreem verzoek? VRAGEN of er rekening gehouden kan worden met het suikerfeest?quote:Op dinsdag 28 juni 2016 21:07 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nou, ik was ook een gekozen vertegenwoordiger in een bedrijf: ik had een idee. Ruilen vrije dagen voor carnaval voor vrije dagen voor suikerfeest. Dat soort dingen, wat in feite nu Oztürk aanhangig maakt in zijn bedrijf (de TK), vonden zij ook niet okee. Ik wel als linkse, is het niet ook niet geworden. (Philips spreken we nu over).
Nu nog steeds zie je wel, met ze allen kunnen eten tijdens nachtdienst na 22.00 u, maar niet neerleggen in een recht.
Overige niet-gelovige moslims houden daar rekening mee.
We hebben wel een fucked-up veiligheidsdag gehad, omdat we geen rekening hielden met het vlees..
Ja en in tegenstelling tot Vlemmix zitten ze natuurlijk al in de kamer.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 21:07 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Mediagenieke partij, spektakel en kijkcijfers, ze mogen er vast bij.
Inderdaad.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 21:09 schreef marsan het volgende:
[..]
Ja en in tegenstelling tot Vlemmix zitten ze natuurlijk al in de kamer.
Ze zullen wel aan mogen schuiven bij de debatten waar de kleinere partijen ook welkom zijn.
Ja, luister eens de rest van NL (althans bijna heel NL), heeft daar iets bij van --->quote:Op dinsdag 28 juni 2016 21:09 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Is dat al een extreem verzoek? VRAGEN of er rekening gehouden kan worden met het suikerfeest?
En om deze reden hebben we Denk dus nodig.
Vragen mag altijd. Maar als het antwoord niet bevalt ook gewoon accepteren.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 21:09 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Is dat al een extreem verzoek? VRAGEN of er rekening gehouden kan worden met het suikerfeest?
Daarom zeg ik dat we Denk nodig hebben. Het is te gek voor woorden dat in deze multiculturele realiteit dit soort verzoeken nog als ongewoon worden gezien.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 21:11 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, luister eens de rest van NL (althans bijna heel NL), heeft daar iets bij van --->.
Waren wel wat moslims die dat zelfde sentiment hadden, maar die hebben dan geen leven hè.
En op SBS-Arabia zullen ze er ook weinig van meekrijgen..quote:Op dinsdag 28 juni 2016 21:04 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Daarbij kunnen velen van hen geeneens Nederlands lezen en schrijven. Dat werkt ook al tegen ze.
Zoals wat? Ze hebben geen eens een planquote:Op dinsdag 28 juni 2016 21:13 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Slimme jongens. Pakken het goed aan en hebben goede standpunten.
Blij dat die van Miltenburg eindelijk opgezouten is, wat was dat een flut kamervoorzitter zeg, man man man. En eigelijk zou ze vervolgd moeten worden wegens het opzettelijk vernietigen van bewijs, misselijkmakend mens dat ze is.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 19:34 schreef Kaas- het volgende:
Ik hoor NWS eigenlijk niet vaak meer over hoe slecht de nieuwe Tweede Kamervoorzitter zou moeten zijn vanwege het feit dat ze een van haar paspoorten niet in kan leveren. Zal de heimwee naar troela Van Miltenburg inmiddels weg zijn?
[..]
http://www.nu.nl/politiek(...)erlid-onwaardig.html
[ afbeelding ]
AribZe doet het al sinds haar aantreden érg goed als voorzitter.
Precies, als 50Plus daadwerkelijk het gros van de mensen boven de vijftig aan had weten te spreken, dan waren ze met afstand de grootste geweest natuurlijk.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 21:01 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dit is volgens mij inderdaad het belangrijkste punt wat Denk over het hoofd ziet. Net alsof een Marokkaan, een Turk, een Surinamer en een Armenier allemaal 'boze allochtonen' zijn die dus vanzelfsprekend een proteststem uitbrengen.
Hoe kom je erbij dat ze geen plan hebben?quote:Op dinsdag 28 juni 2016 21:15 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Zoals wat? Ze hebben geen eens een plan
Ja, goed, ik denk dat we gewoon sterk moeten inzetten op seculariteit/laïciteit, anders krijg je grote conflicten in de toekomst toch.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 21:12 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Daarom zeg ik dat we Denk nodig hebben. Het is te gek voor woorden dat in deze multiculturele realiteit dit soort verzoeken nog als ongewoon worden gezien.
Ze wachten nog op instructies van erdowie.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 21:15 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Zoals wat? Ze hebben geen eens een plan
Geef haar nu maar een kusje en denk aan je tante.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 21:14 schreef Infection het volgende:
Niet verwacht dat ik Arib dit ooit zou horen zeggen, maar toch wel plusjes voor haar.
Zit ook een gedachte achter, zou ik me ook weer niet om schamen.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 21:17 schreef vigen98 het volgende:
Ik schaam me trouwens wel als allochtoon dat andere allochtonen op DENK stemmen. Waarom verlaag je het niveau zo erg om op DENK te stemmen. Ze komen alleen op voor zich zelf en niet voor alle allochtonen en ik wil sowieso niet met die malloot Sylvana geassocieerd worden.
Ik zou niet eens als allochtoon vertegenwoordigd willen worden, maar gewoon als Nederlander.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 21:17 schreef vigen98 het volgende:
Ik schaam me trouwens wel als allochtoon dat andere allochtonen op DENK stemmen. Waarom verlaag je het niveau zo erg om op DENK te stemmen. Ze komen alleen op voor zich zelf en niet voor alle allochtonen en ik wil sowieso niet met die malloot Sylvana geassocieerd worden.
Dat kloptquote:Op dinsdag 28 juni 2016 21:18 schreef marsan het volgende:
[..]
Ik zou niet eens als allochtoon vertegenwoordigd willen worden, maar gewoon als Nederlander.
quote:Op dinsdag 28 juni 2016 21:17 schreef vigen98 het volgende:
Wat feestdagen betreft ben ik voor het afschaffen van alle erkende feestdagen en iedere werknemer extra flexdagen toe te kennen.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 21:16 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, goed, ik denk dat we gewoon sterk moeten inzetten op seculariteit/laïciteit, anders krijg je grote conflicten in de toekomst toch.
Mijn mening.
Eh ik was zoveel jaar geleden ook anders ingesteld, zoals ik je nu laat weten, maar nu denk ik dat we maar 1 manier hebben om de zaak nog een beetje te redden.
Seculariteit, laïciteit op bepaalde gebieden.
Iedere kiezer wil dat zijn eigen belangen worden vertegenwoordigd.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 21:18 schreef marsan het volgende:
[..]
Ik zou niet eens als allochtoon vertegenwoordigd willen worden, maar gewoon als Nederlander.
Ik in principe ook, behalve kerstdagen en oud/nieuw. Als afsluiter van een jaar.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 21:21 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Wat feestdagen betreft ben ik voor het afschaffen van alle erkende feestdagen en iedere werknemer extra flexdagen toe te kennen.
Ja, ik zie mezelf echter niet alleen als allochtoon en heb dus wel meerdere redenen nodig om op een partij te stemmen dan alleen het allochtoon zijn.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 21:22 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Iedere kiezer wil dat zijn eigen belangen worden vertegenwoordigd.
Ik was positief verbaasd over haar optreden! Erg goed inderdaad.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 19:34 schreef Kaas- het volgende:
Ik hoor NWS eigenlijk niet vaak meer over hoe slecht de nieuwe Tweede Kamervoorzitter zou moeten zijn vanwege het feit dat ze een van haar paspoorten niet in kan leveren. Zal de heimwee naar troela Van Miltenburg inmiddels weg zijn?
[..]
http://www.nu.nl/politiek(...)erlid-onwaardig.html
[ afbeelding ]
AribZe doet het al sinds haar aantreden érg goed als voorzitter.
Leuk, maar dat laat onverlet dat iedereen zijn eigen belangen zelf kan waarderen en kan stemmen op de partij die hem/haar het beste vertegenwoordigd. Als je je culturele identiteit erg belangrijk vindt, dan stem je op een partij die daarbij aansluit.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 21:24 schreef marsan het volgende:
[..]
Ja, ik zie mezelf echter niet alleen als allochtoon en heb dus wel meerdere redenen nodig om op een partij te stemmen dan alleen het allochtoon zijn.
Yups, en gezien de peilingen sluiten er alleen nog niet echt heel veel mensen zich aan bij DENK.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 21:32 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Leuk, maar dat laat onverlet dat iedereen zijn eigen belangen zelf kan waarderen en kan stemmen op de partij die hem/haar het beste vertegenwoordigd. Als je je culturele identiteit erg belangrijk vindt, dan stem je op een partij die daarbij aansluit.
Wat dat betreft heb je het als autochtoon op Fok ook niet makkelijk hoor.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 21:21 schreef Woelwater het volgende:
[..]![]()
Vrees dat dat schamen voor andere allochtonen hier op Fok je weleens vaker gebeurt
Turkije?quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:36 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Als jij niet om kan gaan met de multiculturele realiteit en de democratie, dan rot je maar op naar een dictatuur.
quote:Op dinsdag 28 juni 2016 21:38 schreef Monolith het volgende:
[..]
Wat dat betreft heb je het als autochtoon op Fok ook niet makkelijk hoor.
Als hoogopgeleide heb je dezelfde schaamte hier op FOK!.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 21:38 schreef Monolith het volgende:
[..]
Wat dat betreft heb je het als autochtoon op Fok ook niet makkelijk hoor.
quote:Op dinsdag 28 juni 2016 21:13 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Slimme jongens. Pakken het goed aan en hebben goede standpunten.
Hoe zijn de eerste en derde anders dan de sommige reacties hier op FOK!, maar dan aan andere zijde?quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:18 schreef Fylax het volgende:
[..]
[..]
[..]
Het gedrag van de PVV keur je altijd af, maar als DENK het doet, sta je te juichen. Ook jij lijkt een beetje selectiefquote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:27 schreef JubaUrbicus het volgende:
Als DENK polariserend is dan is het niet raar, dit is gewoon een reactie op PVV waar 1/3 van Nederland achterstaat en dat is eng...
ga je toch lekker terug naar turkije/marokko....quote:Op dinsdag 28 juni 2016 21:09 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Daarbij kun je niet met een paar lui (ja, een relatieve minderheid) een land (als immigrant, dus 'gast') binnenkomen en binnen afzienbare tijd (ja, 50 jaar is in deze relatief kort) 'eisen' dat de boel radicaal om gaat, daar moet je andersom eens mee aankomen, dat overleef je waarschijnlijk niet eens.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 21:51 schreef flibber het volgende:
[..]
ga je toch lekker terug naar turkije/marokko....
religie mag geen invloed hebben.
chrsitelijke/joodse tradities daarintegen wel, is ingebakken en hebben een positieve invloed gehad.
de islam heeft aleen maar ellende gebracht, beter verbied je dat dan dat je dat tolereert.
Of omdat ze geërgerd is omdat DENK in haar ogen het proces van de Tweede Kamer verstoord. De manier waarop ze eerder het Turkse volk op poogden te hitsen tegen Turkse kamerleden is natuurlijk ook wel een beetje twijfelachtigquote:Op dinsdag 28 juni 2016 21:55 schreef Rww-trains het volgende:
Het valt me op dat arib zeer streng en kortaf is tegen denk, vanaf seconden 1, zou ze willen verkomen dat mensen roepen dat de eene islamiet de andere dekt? En dat ze daarom zo overdreven doet?
Dat mag je leeft in een vrij landquote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:46 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Slachtofferrol? Nee, er is een reden dat ik voor Denk zal stemmen en veel Turken, moslims etc. zal aanmoedigen Denk te gaan stemmen. Geen slachtofferrol maar gewoon actie ondernemen.
Juist, Wilders wordt ook vaak tot de orde geroepen als ie weer eens met zijn show bezig is.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 21:56 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Of omdat ze geërgerd is omdat DENK in haar ogen het proces van de Tweede Kamer verstoord. De manier waarop ze eerder het Turkse volk op poogden te hitsen tegen Turkse kamerleden is natuurlijk ook wel een beetje twijfelachtig
Klopt idd, maar ze maken er wat anders van, en de joden nemen ze niet mee.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 21:54 schreef timmmmm het volgende:
Maar wat is nu het probleem? Ozturk en kuzu kunnen lekker een dagje vrij nemen, die twee stemmen gaan het verschil toch niet maken. Het is niet of ze belangrijk zijn in de Kamer.
Hetzelfde geldt voor Joden die op hun feestdagen vrij willen. Lekker doen. De Staat hoort echter niet stil te staan omdat wat mensen toevallig een feestje willen vieren.
Niet echt, dat doet ze ook gewoon tegen parlementariërs van andere partijen die zich misdragen.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 21:55 schreef Rww-trains het volgende:
Het valt me op dat arib zeer streng en kortaf is tegen denk, vanaf seconden 1, zou ze willen verkomen dat mensen roepen dat de eene islamiet de andere dekt? En dat ze daarom zo overdreven doet?
Echt niet, zo kortaf heeft ze nog nooit gedaan, regelmatig begint ze halwerwegen dank uw wel te schreeuwen om het verzoek af te kappen, maar dan staat ze toch nog een afsluitende zin toe, kuzu mocht helemaal niks.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 21:58 schreef Monolith het volgende:
[..]
Niet echt, dat doet ze ook gewoon tegen parlementariërs van andere partijen die zich misdragen.
Die verzoeken zijn ook ongewoon, er is geen multiculturele realiteit in Nederland.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 21:12 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Daarom zeg ik dat we Denk nodig hebben. Het is te gek voor woorden dat in deze multiculturele realiteit dit soort verzoeken nog als ongewoon worden gezien.
Die heeft geen reet te winnen bij zich afzetten van, en alles te winnen bij assimilatie.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:52 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Twijfelachtig.. Ik vind dat behoorlijk triest. Ze gedragen zich naar mijn mening echt als twee kleuters.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 21:56 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Of omdat ze geërgerd is omdat DENK in haar ogen het proces van de Tweede Kamer verstoord. De manier waarop ze eerder het Turkse volk op poogden te hitsen tegen Turkse kamerleden is natuurlijk ook wel een beetje twijfelachtig
Zelfs Wilders heeft zelden tot nooit als doel collega's aan de schandpaal te nagelen en de dagelijkse gang van zaken te verstoren.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 22:03 schreef Rww-trains het volgende:
[..]
Echt niet, zo kortaf heeft ze nog nooit gedaan, regelmatig begint ze halwerwegen dank uw wel te schreeuwen om het verzoek af te kappen, maar dan staat ze toch nog een afsluitende zin toe, kuzu mocht helemaal niks.
Andere kamerleden hebben veel meer vrijheid.
Zelfs wilders is nog nooit zo kortaf en bazig aangepakt.
en toch denk ik dat een partij als DENK binnen afzienlijke tijd een redelijk aantal zetels krijgt.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 21:55 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Daarbij kun je niet met een paar lui (ja, een relatieve minderheid) een land (als immigrant, dus 'gast') binnenkomen en binnen afzienbare tijd (ja, 50 jaar is in deze relatief kort) 'eisen' dat de boel radicaal om gaat, daar moet je andersom eens mee aankomen, dat overleef je waarschijnlijk niet eens.
Omdat hij misbruik maakt van de regels zoals ze die hebben afgesproken. Dat zei ze ook. Dit is niet de eerste keer dat hij dat doet, om vervolgens heel verontwaardigd te reageren als hij commentaar krijgt. Arib wist na 3 woorden al wat zijn verzoek was, oa omdat het de dag daarvoor ook al ter sprake was gekomen.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 22:03 schreef Rww-trains het volgende:
[..]
Echt niet, zo kortaf heeft ze nog nooit gedaan, regelmatig begint ze halwerwegen dank uw wel te schreeuwen om het verzoek af te kappen, maar dan staat ze toch nog een afsluitende zin toe, kuzu mocht helemaal niks.
Dus je argument is 'Nietus!'.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 22:03 schreef Rww-trains het volgende:
[..]
Kinderverminking willen verbieden, onnodige dierenmishandeling verbieden, het suikerfeest net zo behandelen als de dodenherdenking en nimbies dezelfde rechten geven om gekke relijongens te stoppen als gesjeeste zakenmannen. Nederland moet niet veel gekker worden.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:34 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Dat heb je nu al minimaal 3x gepost. Heb je trouwens niet door dat het meer over jou zegt om op dat partijtje te gaan stemmen? Totaal kansloze bende en voegt totaal geen constructieve waarde toe in het spectrum. Behalve beetje 'discriminatie' schreeuwen en de racismekaart trekken.quote:
Mijn stem hebben ze!quote:Op dinsdag 28 juni 2016 22:26 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat heb je nu al minimaal 3x gepost. Heb je trouwens niet door dat het meer over jou zegt om op dat partijtje te gaan stemmen? Totaal kansloze bende en voegt totaal geen constructieve waarde toe in het spectrum. Behalve beetje 'discriminatie' schreeuwen en de racismekaart trekken.
Maar stem er maar op.. past wel bij je inderdaad.
4xquote:
Welk kansloos figuur wil je er nu nog bij hebben dan? anouk? peter rrrrrrrrrrrrrrrrr de vries? Het lijkt er op dat ze niet eens die 5 kunnen vullen.quote:
Wat is hier mis mee? Kamerleden zouden ALTIJD transparant moeten zijn over hun stemgedrag. Als die allochtone Kamerleden van jou stemmen ronselen op basis valse voorwendselen, dan komt dat nu naar buiten. Zo niet, dan is er niets aan de hand. Van een schandpaal kan alleen maar sprake zijn als ze iets verkeerds doen.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 22:27 schreef Elfletterig het volgende:
Ze leggen het individuele stemgedrag van kamerleden vast - overwegend de kamerleden van allochtone komaf - om die mensen vervolgens in filmpjes aan de schandpaal te nagelen.
Er is het nodige aan vooraf gegaan. In een eerder overleg, in een kleinere vergaderzaal, was er al een aanvaring geweest tussen Öztürk en Arib, omdat Arib de stemmingen niet naar een andere dag wilde verplaatsen. Vervolgens heeft Denk een filmpje online gezet waarin Arib wordt zwartgemaakt.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 21:55 schreef Rww-trains het volgende:
Als je kansloze figuren zoekt kan je beter bij de PVV zoeken.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 22:29 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Welk kansloos figuur wil je er nu nog bij hebben dan? anouk? peter rrrrrrrrrrrrrrrrr de vries? Het lijkt er op dat ze niet eens die 5 kunnen vullen.
Zitten er genoeg inderdaad. Ook niet mijn vriendjes. Helaas voor je.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 22:31 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Als je kansloze figuren zoekt kan je beter bij de PVV zoeken.
Öztürk en Kuzu kunnen helemaal niet een dagje vrij nemen. Ze zijn gekozen volksvertegenwoordigers en moeten hun werk doen. Religie is een privézaak, maar deze twee DENK-mannen maken religie belangrijker dan hun werk. Dat terwijl ze namens een seculiere partij in de Tweede Kamer zijn beland, in een land zonder islamitische traditie en zonder erkende islamitsche feestdagen als vrije dag.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 21:54 schreef timmmmm het volgende:
Maar wat is nu het probleem? Ozturk en kuzu kunnen lekker een dagje vrij nemen, die twee stemmen gaan het verschil toch niet maken. Het is niet of ze belangrijk zijn in de Kamer.
Hetzelfde geldt voor Joden die op hun feestdagen vrij willen. Lekker doen. De Staat hoort echter niet stil te staan omdat wat mensen toevallig een feestje willen vieren.
Ieder kamerlid kan zelf beslissen wanneer hij komt en gaat. denk kan ze zich dus de hele week afmelden als ze dat willen of bij wijze van spreken de hele maand.....quote:Op dinsdag 28 juni 2016 22:33 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Öztürk en Kuzu kunnen helemaal niet een dagje vrij nemen. Ze zijn gekozen volksvertegenwoordigers en moeten hun werk doen. Religie is een privézaak, maar deze twee DENK-mannen maken religie belangrijker dan hun werk. Dat terwijl ze namens een seculiere partij in de Tweede Kamer zijn beland, in een land zonder islamitische traditie en zonder erkende islamitsche feestdagen als vrije dag.
Het is echter wel duidelijk waar de loyaliteit van Graaf Denkula en Snörremans ligt; namelijk bij de islam. Overal, behalve bij de Nederlandse democratie.
Dit inderdaad.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 22:33 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het is echter wel duidelijk waar de loyaliteit van Graaf Denkula en Snörremans ligt; namelijk bij de islam. Overal, behalve bij de Nederlandse democratie.
Alsof elk kamerlid bij elke hoofdelijke stemming is joh, er is niks mis mee eens een stemming te missen als daarmee de door jou gewenste uitslag niet in het geding komt. Iedereen doet het.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 22:33 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Öztürk en Kuzu kunnen helemaal niet een dagje vrij nemen. Ze zijn gekozen volksvertegenwoordigers en moeten hun werk doen. Religie is een privézaak, maar deze twee DENK-mannen maken religie belangrijker dan hun werk. Dat terwijl ze namens een seculiere partij in de Tweede Kamer zijn beland, in een land zonder islamitische traditie en zonder erkende islamitsche feestdagen als vrije dag.
Als het aan DENK ligt, komt er een hoofdelijke stemming over zaken als stemmingen verplaatsen vanwege de ramadan. DENK zoomt dan met name in op kamerleden van allochtone komaf, zoals Marcouch, Mohandis en Arib. Stemmen zij tegen uitstel, dan worden ze door DENK aan de schandpaal genageld; puur vanwege hun moslim-zijn. DENK legt dergelijke politici langs de meetlat van hun eigen islam-agenda.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 22:30 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Wat is hier mis mee? Kamerleden zouden ALTIJD transparant moeten zijn over hun stemgedrag. Als die allochtone Kamerleden van jou stemmen ronselen op basis valse voorwendselen, dan komt dat nu naar buiten. Zo niet, dan is er niets aan de hand. Van een schandpaal kan alleen maar sprake zijn als ze iets verkeerds doen.
Wat is dit voor lulkoek. Ze vertegenwoordigen de belangen van hun achterban. Dat is wat de democratie inhoudt. En dat je er "Nederlandse" voor zet verandert daar niets aan, want de islam maakt ook deel uit van Nederland in de vorm van de moslimkiezers en hun belangen.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 22:33 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Nogmaals, wat is er mis mee om richting de kiezer transparant te zijn? Als Marcouch zjin achterban goed vertegenwoordigt in zijn stemgedrag dan is er toch geen sprake van een schandpaal? Marcouch zou trots moeten zijn op zijn stemgedrag.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 22:41 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Als het aan DENK ligt, komt er een hoofdelijke stemming over zaken als stemmingen verplaatsen vanwege de ramadan. DENK zoomt dan met name in op kamerleden van allochtone komaf, zoals Marcouch, Mohandis en Arib. Stemmen zij tegen uitstel, dan worden ze door DENK aan de schandpaal genageld; puur vanwege hun moslim-zijn. DENK legt dergelijke politici langs de meetlat van hun eigen islam-agenda.
Ze zijn niet verkozen als islamisten, ze zijn verkozen als politici voor een seculiere, sociaal-democratische partij. Die positie misbruiken ze op een schandelijke wijze. Ook doen ze met DENK net alsof ze een partij zijn die "verbinding" zoekt, terwijl het gewoon een moslim-belangenclub op basis van ouderwets cliëntelisme is.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 22:38 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Alsof elk kamerlid bij elke hoofdelijke stemming is joh, er is niks mis mee eens een stemming te missen als daarmee de door jou gewenste uitslag niet in het geding komt. Iedereen doet het.
De kinderachtige bijnamen ga ik even niet op in, waar ik wel op in wil gaan is je 'beschuldiging' dat hun loyaliteit bij de islam ligt. Daarop zou ik willen zeggen, nou en? Zij vormen een partij die zich onderscheidt in het opkomen voor allochtonen en het uitdragen van de islam. Wat is daar mis mee? Men mag op ze stemmen of ze links laten liggen. Als mensen zich vertegenwoordigd voelen door lui die hun verantwoordelijkheid daar hebben liggen, moeten ze dat vooral doen. Nou en? De SGP heeft zijn loyaliteit ook bij onze lieve heer liggen.
Kiezers hebben op de PvdA gestemd, niet op de persoonlijke politieke agenda van Graaf Denkula en zijn handlanger. De woordkeuze "Nederlandse democratie" sloeg op het parlementaire proces in Nederland. Het DENK-duo zit dinsdag thuis vanwege de Ramadan en verzaakt in hun plicht als volksvertegenwoordiger.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 22:42 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Wat is dit voor lulkoek. Ze vertegenwoordigen de belangen van hun achterban. Dat is wat de democratie inhoudt. En dat je er "Nederlandse" voor zet verandert daar niets aan, want de islam maakt ook deel uit van Nederland in de vorm van de moslimkiezers en hun belangen.
Dus dat.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 22:52 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Kiezers hebben op de PvdA gestemd, niet op de persoonlijke politieke agenda van Graaf Denkula en zijn handlanger. De woordkeuze "Nederlandse democratie" sloeg op het parlementaire proces in Nederland. Het DENK-duo zit dinsdag thuis vanwege de Ramadan en verzaakt in hun plicht als volksvertegenwoordiger.
En wat pas echt creepy is, is de woordkeuze van Kuzu: "We kunnen dinsdag niet aanwezig zijn". Natuurlijk kun je dat wel. Je wilt het niet. Je maakt een andere keuze. Je geeft religie voorrang op je werk als volksvertegenwoordiger. Zeg dat dan gewoon. Zeg gewoon: "Ik [b]wil dinsdag niet aanwezig zijn, want de ramadan is voor mij belangrijker".[/b]
Als ik me een dagje in NWS vertoon, word ik dagelijks persoonlijk aangevallen. Je went er maar fijn aan dat ik het niet zo heb op islamisten, orthodoxe moslims en andere kritiekloze DENK-fans.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 22:45 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Nogmaals, wat is er mis mee om richting de kiezer transparant te zijn? Als Marcouch zjin achterban goed vertegenwoordigt in zijn stemgedrag dan is er toch geen sprake van een schandpaal? Marcouch zou trots moeten zijn op zijn stemgedrag.
[..]
En ik heb het niet zo op nazi's, racisten en fascisten. Wen daar maar aan.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 22:54 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Als ik me een dagje in NWS vertoon, word ik dagelijks persoonlijk aangevallen. Je went er maar fijn aan dat ik het niet zo heb op islamisten, orthodoxe moslims en andere kritiekloze DENK-fans.
Prima. Ik voel me in de verste verte niet aangesproken, gelukkig.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 22:55 schreef Ceberut het volgende:
En ik heb het niet zo op nazi's, racisten en fascisten. Wen daar maar aan.
Je zoekt er wel erg veel achter. 'ik kan helaas niet aanwezig zijn' is een vrij gebruikelijke formulering van mensen die in hun eigen ogen iets beters te doen hebben.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 22:52 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Kiezers hebben op de PvdA gestemd, niet op de persoonlijke politieke agenda van Graaf Denkula en zijn handlanger. De woordkeuze "Nederlandse democratie" sloeg op het parlementaire proces in Nederland. Het DENK-duo zit dinsdag thuis vanwege de Ramadan en verzaakt in hun plicht als volksvertegenwoordiger.
En wat pas echt creepy is, is de woordkeuze van Kuzu: "We kunnen dinsdag niet aanwezig zijn". Natuurlijk kun je dat wel. Je wilt het niet. Je maakt een andere keuze. Je geeft religie voorrang op je werk als volksvertegenwoordiger. Zeg dat dan gewoon. Zeg gewoon: "Ik wil dinsdag niet aanwezig zijn, want de ramadan is voor mij belangrijker".
Je went er maar aan dat ik het niet zo op nazi's heb.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 22:56 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Prima. Ik voel me in de verste verte niet aangesproken, gelukkig.
De PvdA haalt dit soort allochtonen al jaren binnen om de niet-Nederlandse stem binnen te halen. Kuzu en Ozturk zijn dus wel degelijk verkozen om op te komen voor de belangen van de allochtoon en die te vertegenwoordigen. Nu ze uit de partij zijn, hebben ze inderdaad wat meer ruimte dat op eigen wijze te doen.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 22:48 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ze zijn niet verkozen als islamisten, ze zijn verkozen als politici voor een seculiere, sociaal-democratische partij. Die positie misbruiken ze op een schandelijke wijze. Ook doen ze met DENK net alsof ze een partij zijn die "verbinding" zoekt, terwijl het gewoon een moslim-belangenclub op basis van ouderwets cliëntelisme is.
De SGP heeft zijn loyaliteit inderdaad bij de Bijbel liggen. Daar kun je van alles van vinden, maar de partij doet daar niet geheimzinnig over. De zittende Kamerleden zijn ook als zodanig gekozen; de SGP draagt hun positie duidelijk uit, zonder zich anders voor te doen dan ze zijn.
De werkelijke, islamitische agenda van Graaf Denkula blijkt ook wel uit een berichtje als dit:
http://nieuws.tpo.nl/2016(...)kon-steun-aan-homos/
Wat pas écht kwalijk is, is dat de PvdA deze idioten aan een Kamerzetel heeft geholpen. De PvdA zou veel krachtiger afstand moeten nemen van de conservatieve islam. De PvdA moet geen kruiwagen of opstapje willen zijn voor dergelijke politici.
Vind je het gek? Het gaat toch ook helemaal nergens over? Zelfs een sketch van Monty Python of Jiskefet is nog serieuzer dan die figuren van Denk.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 23:01 schreef empa1010 het volgende:
Op RTL4 worden ze momenteel enorm in de zeik genomen door JJ van de Wal
"Ik kan niet aanwezig zijn" betekent dat je verhinderd bent. Of zoals je zelfs al zegt: als je vindt dat je iets beters hebt te doen. De ramadan is voor Kuzu en Öztürk precies dat: iets beters, iets belangrijkers dan de parlementaire democratie in Nederland.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 22:57 schreef Monolith het volgende:
[..]
Je zoekt er wel erg veel achter. 'ik kan helaas niet aanwezig zijn' is een vrij gebruikelijke formulering van mensen die in hun eigen ogen iets beters te doen hebben.
En terecht. Dat dagje vrij gun ik ze van harte. Mij mogen ze democratisch vertegenwoodigen.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 23:03 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
"Ik kan niet aanwezig zijn" betekent dat je verhinderd bent. Of zoals je zelfs al zegt: als je vindt dat je iets beters hebt te doen. De ramadan is voor Kuzu en Öztürk precies dat: iets beters, iets belangrijkers dan de parlementaire democratie in Nederland.
Je doet net alsof kamerleden altijd aanwezig zijn en daar hun uiterste best voor doen omwille van de parlementaire democratie. Dat is behoorlijk bezijden de waarheid.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 23:03 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
"Ik kan niet aanwezig zijn" betekent dat je verhinderd bent. Of zoals je zelfs al zegt: als je vindt dat je iets beters hebt te doen. De ramadan is voor Kuzu en Öztürk precies dat: iets beters, iets belangrijkers dan de parlementaire democratie in Nederland.
Elf, je doet nu net of iedereen altijd bij een hoofdelijke stemming aanwezig is.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 23:03 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ze zijn verkozen als PvdA-kamerleden en onderschreven het PvdA-verkiezingsprogramma. Sinds hun vertrek uit de PvdA hebben ze zich ontpopt als moslim-belangenbehartigers. En dan ook nog op een uiterst vervelende manier: een voortdurende slachtofferrol, gecombineerd met het aan de schandpaal nagelen van andere allochtone kamerleden.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 23:02 schreef timmmmm het volgende:
[..]
De PvdA haalt dit soort allochtonen al jaren binnen om de niet-Nederlandse stem binnen te halen. Kuzu en Ozturk zijn dus wel degelijk verkozen om op te komen voor de belangen van de allochtoon en die te vertegenwoordigen. Nu ze uit de partij zijn, hebben ze inderdaad wat meer ruimte dat op eigen wijze te doen.
Moet ieder afgesplitst lid dan hetzelfde vinden en doen als de moederpartij?
Dat moet je de PvdA verwijten en niet deze lui imo. Het zijn natuurlijk op zijn zachtst gezegd stoorzenders in de Kamer met een vervelende modus operandi, maar je kan ze niet overal de schuld van geven en niet alles is opeens erg omdat zij het doenquote:Op dinsdag 28 juni 2016 23:08 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ze zijn verkozen als PvdA-kamerleden en onderschreven het PvdA-verkiezingsprogramma. Sinds hun vertrek uit de PvdA hebben ze zich ontpopt als moslim-belangenbehartigers. En dan ook nog op een uiterst vervelende manier: een voortdurende slachtofferrol, gecombineerd met het aan de schandpaal nagelen van andere allochtone kamerleden.
Het is trouwens zorgwekkend dat er van de 38 verkozen PvdA-kamerleden liefst 10 een allochtone afkomst hebben; vrijwel uitsluitend Turks en Marokkaans. Dat is meer dan een kwart van het totaal. Opvallend voor een partij die zo sterk hecht aan een geforceerde man/vrouw-verdeling en een riante oververtegenwoordiging van allochtonen (van wie sommigen ook nog met verkeerde bedoelingen), is dat de regionale spreiding van Kamerleden dan weer een drama is.
Je haalt twee zaken door elkaar. De parlementaire stemmingen op dinsdag zijn doorgaans niet hoofdelijk, tenzij een fractie daar expliciet over vraagt.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 23:07 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Elf, je doet nu net of iedereen altijd bij een hoofdelijke stemming aanwezig is.
Als het ene kamerlid er niet is omdat hij met zijn dochter naar zwemles moet, wordt er toch ook niet panisch geroepen dat zwemmen blijkbaar belangrijker is dan de parlementaire democratie in Nederland? Als het andere kamerlid er niet is omdat die dag de nieuwe badkamer gezet wordt, wordt er toch ook niet panisch geroepen dat je nieuwe badkamer blijkbaar belangrijker is dan de parlementaire democratie?
Je overdrijft wel een beetje, want ik kan me zo voorstellen dat dit wat belangrijker voor die mensen is dan de meeste redenen er eens een keertje niet te zijn. Wat zoveel kamerleden hebben. Of denk jij dat als ze met kerst een hoofdelijke stemming zouden hebben wat totaal niet spannend is verder, meer dan een derde van de kamer aanwezig is? Verketter je die dan ook allemaal?
Artikel 67, lid 3 van de Grondwet: Kamerleden stemmen zonder last. Als je niet met onze Grondwet kunt omgaan, dan zit je blijkbaar in het verkeerde land.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 23:08 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ze zijn verkozen als PvdA-kamerleden en onderschreven het PvdA-verkiezingsprogramma.
Jij bent ook al een DENK adept? Haha wat een treurnis.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 23:10 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dat moet je de PvdA verwijten en niet deze lui imo. Het zijn natuurlijk op zijn zachtst gezegd stoorzenders in de Kamer met een vervelende modus operandi, maar je kan ze niet overal de schuld van geven en niet alles is opeens erg omdat zij het doen
Makkelijk scoren. DENK bevat louter downies als leden en retards als volgers. Like hitting fish in a barrel.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 23:01 schreef empa1010 het volgende:
Op RTL4 worden ze momenteel enorm in de zeik genomen door JJ van de Wal
Heb je mijn post wel gelezen? Waar blijkt uit die post dat ik een DENK-adept ben?quote:Op dinsdag 28 juni 2016 23:14 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Jij bent ook al een DENK adept? Haha wat een treurnis.
Je moet een kampje kiezen Tim, wen er maar aan!quote:Op dinsdag 28 juni 2016 23:17 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Heb je mijn post wel gelezen? Waar blijkt uit die post dat ik een DENK-adept ben?Eerder het tegenovergestelde: ik zeg dat het op zijn zachtst gezegd stoorzenders zijn met een vervelende modus operandi.
Alleen omdat ik stel dat je ze niet van alles ze schuld kan geven of ze alles kwalijk moet nemen, alleen omdat zij het zijn lijkt me niet eens een gemiddelde dosis nuance maar enkel gezond verstand.
Ze hebben gewoon een baan, moeten dan aanwezig zijn, toch, tenzij vrije dag opnemen.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 23:07 schreef Monolith het volgende:
[..]
Je doet net alsof kamerleden altijd aanwezig zijn en daar hun uiterste best voor doen omwille van de parlementaire democratie. Dat is behoorlijk bezijden de waarheid.
Je loopt nogal te koop mee met je Kuzu UI.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 23:17 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Heb je mijn post wel gelezen? Waar blijkt uit die post dat ik een DENK-adept ben?Eerder het tegenovergestelde: ik zeg dat het op zijn zachtst gezegd stoorzenders zijn met een vervelende modus operandi.
Alleen omdat ik stel dat je ze niet van alles ze schuld kan geven of ze alles kwalijk moet nemen, alleen omdat zij het zijn lijkt me niet eens een gemiddelde dosis nuance maar enkel gezond verstand.
Klopt, volkomen mee eens, moeten we ook niet aan tornen.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 23:12 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Artikel 67, lid 3 van de Grondwet: Kamerleden stemmen zonder last. Als je niet met onze Grondwet kunt omgaan, dan zit je blijkbaar in het verkeerde land.
Dan kun je maar beter niet naar Turkije gaan, want de anti-democratisch, autoritaire, antisemitische rassenhaat-mannetjes lopen daar overal op straat. Een groot deel van het Turkse volk past uitstekend in die drie termen. Net zoals Graaf Kuzula en zijn aanhang.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 22:55 schreef Ceberut het volgende:
[..]
En ik heb het niet zo op nazi's, racisten en fascisten. Wen daar maar aan.
Moet je voortaan eerst lezen voor je conclusies trekt, kijken waar je op reageert en wat iemand zegt. dat helpt. Mijn UI is gewoon een gebbetje. De haat van mensen vind ik hilarisch, dus confronteer ik ze graag met dat hoofd. Hiervoor had ik de griezelige Pedo Jan Rens, gewoon omdat hij zo griezelig is.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 23:20 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Je loopt nogal te koop mee met je Kuzu UI.
quote:Op dinsdag 28 juni 2016 23:23 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Pssst, ik ben stiekem ook geen negerin met een voorliefde voor aardbeien.
Dat ze zonder last stemmen, ontkent niemand. Het neemt niet weg dat ze op valse voorwendselen in de Tweede Kamer zijn gekomen. Ze zijn verkozen als PvdA-politici, die zich hard maken voor het PvdA-verkiezingsprogramma. Nu zijn ze islam-politici, met een agenda die wezenlijk afwijkt. Tekenend is bijvoorbeeld hun houding in de zaak-Ebru Umar.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 23:12 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Artikel 67, lid 3 van de Grondwet: Kamerleden stemmen zonder last. Als je niet met onze Grondwet kunt omgaan, dan zit je blijkbaar in het verkeerde land.
Dit gebeurt feitelijk met de fractiediscipline en de conformatie aan het regeerakkoord.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 23:21 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Klopt, volkomen mee eens, moeten we ook niet aan tornen.
quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:45 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Is allemaal uiteindelijk niet gebeurd en in een land waar tot voor kort zo goed als geen moslims wonen staan er nu 400 moskeeën waarvan een groot aantal grote met minaretten en een ook een groot deel krijgt via een omweg geld of mogelijkheden van de overheid.
Helaas zijn er inderdaad de laatste jaren partijen als de PVV en DENK die erop gericht zijn mensen voor elkaar bang te maken en elkaar te laten haten, inderdaad. En ook helaas kennen beide partijen relatief veel supporters in dit deel van het internet.
Daarnaast blijft het belachelijk dat partijen als Milli Görüş, Ülkücüler en dergelijke geld hebben gekregen en zelfs soms nog krijgen van de Nederlandse overheid. Doordat die partijen hier zo groot konden worden is het voor veel Turkse Nederlanders nu moeilijk om een vrijer leven te leiden.
Dus ja ik denk dat Nederland allesbehalve te streng is geweest jegens de conservatieve islam, eerder juist te stimulerend wat uiteindelijk in mijn ogen een negatief effect heeft gehad overigens op sommige minderheden. Ze komen weinig buiten hun eigen groep en hun kansen op succes slinken erdoor.
Vind je het ook zorgelijk dat het er bij de overige partijen zo weinig zijn?quote:Op dinsdag 28 juni 2016 23:08 schreef Elfletterig het volgende:
Het is trouwens zorgwekkend dat er van de 38 verkozen PvdA-kamerleden liefst 10 een allochtone afkomst hebben;
Bij sommige partijen zijn het er inderdaad erg weinig, zo niet te weinig. Met 10 allochtonen op 38 Kamerleden ben je in mijn optiek geen adequate afspiegeling van de Nederlandse samenleving.quote:Op woensdag 29 juni 2016 00:58 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Vind je het ook zorgelijk dat het er bij de overige partijen zo weinig zijn?
Nog steeds heel belangrijk dus.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 23:38 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dit gebeurt feitelijk met de fractiediscipline en de conformatie aan het regeerakkoord.
En alleen door het afscheiden van de fractie kun je werkelijk zonder last als Kamerlid opereren. Partijen hebben een partijbestuur en een partijcongres waarbij het wel degelijk een dingetje is om het partijprogramma te onderschrijven, want anders kom je de Kamer niet in.
Dat aangehaalde artikel stamt nog uit de periode van de Republiek. Totaal niet van de huidige tijd en praktijk.
Een politieke partij is per definitie geen adequate afspiegeling van de Nederlandse samenleving.quote:Op woensdag 29 juni 2016 01:03 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Bij sommige partijen zijn het er inderdaad erg weinig, zo niet te weinig. Met 10 allochtonen op 38 Kamerleden ben je in mijn optiek geen adequate afspiegeling van de Nederlandse samenleving.
Dat geldt dus voor geen enkele Tweede Kamerfractie. Dus of consequent zijn, of nog veel beter: iets minder zeiken om iets dat niet uitmaakt.quote:Op woensdag 29 juni 2016 01:03 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Bij sommige partijen zijn het er inderdaad erg weinig, zo niet te weinig. Met 10 allochtonen op 38 Kamerleden ben je in mijn optiek geen adequate afspiegeling van de Nederlandse samenleving.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |