http://www.nu.nl/politiek(...)erlid-onwaardig.htmlquote:Kamervoorzitter Arib noemt acties Denk 'Kamerlid onwaardig'
Foto: ANP
Gepubliceerd: 28 juni 2016 16:57
Laatste update: 28 juni 2016 18:50
Kamervoorzitter Khadija Arib heeft dinsdagmiddag flink uitgehaald naar de twee Kamerleden van Denk Selçuk Öztürk en Tunahan Kuzu.
"U vraagt hoofdelijke stemmingen aan en zet collega's met knip- en plakwerk op Youtube. Dat is niet chique en Kamerlid onwaardig", zei Arib tegen de beide Kamerleden.
Kuzu vroeg in de Kamer om de stemmingen die voor volgende week dinsdag staan gepland te verzetten naar woensdag in verband met het suikerfeest, de laatste dag van de ramadan. De twee Denk-Kamerleden kunnen dan niet aanwezig zijn in Den Haag omdat ze dit willen vieren. Kuzu kreeg geen steun van de Kamer.
Pijnlijk
Maandag deed Öztürk eenzelfde verzoek aan Arib. Ook toen kreeg het Kamerlid nul op het rekest van de voorzitter. "Het staat u vrij om die dinsdag niet te komen, maar misschien zijn 149 Kamerleden wel bereid om op die dag in de Kamer aanwezig te zijn, te vergaderen en te stemmen", aldus Arib.
Öztürk noemde dit een pijnlijk moment. Volgens hem kunnen de stemmingen best een dag worden uitgesteld zodat moslims in Nederland zien dat er rekening wordt gehouden met hun feestdag.
Denk publiceerde vervolgens een video op haar Facebookpagina met de geknipte fragmenten van Arib en Öztürk. "U knipt selectief stukjes uit en zet die op Youtube. Dat doet u niet voor het eerst, dat doet u ook bij andere collega's. Daar moet u echt mee ophouden", zei een zichtbaar geïrriteerde Arib dinsdag in de Kamer.
Klacht
Bij Öztürk werd op een gegeven moment het geluid van de interruptiemicrofoon uitgezet omdat hij zich volgens Arib niet aan de regels zou houden. Öztürk liet daarop aan de griffier weten een klacht in te dienen.
Kuzu verbaasde zich vanachter het spreekgestoelte over de wending van het gesprek. "Ik vind het frappant dat een aanvraag voor het uitstel van stemmingen uitmondt in een discussie over de stijl van Kamerleden en over discriminatie en racisme", zei Kuzu. "Dat moet u nodig zeggen", onderbrak Arib hem vanuit de voorzittersstoel.
Arib kreeg steun van CDA-Kamerlid Mona Keijzer. Ze vindt het jammer dat Kuzu en Öztürk hun boodschap van verbinding op deze bepleiten. "Er is in onze samenleving absoluut sprake van discriminatie. Daar moeten we het zeker met elkaar over hebben, maar niet op de manier zoals dat door deze twee heren de afgelopen tijd gebeurt", aldus Keijzer.
Facebookfilmpjes
Kuzu en Öztürk hebben in het verleden meerdere keren een hoofdelijke stemming aangevraagd. Op hun Facebookpagina werden vervolgens filmpjes over het stemgedrag van allochtone Kamerleden over de Armeense genocide en beveiliging van moskeeën gezet.
Volgens Denk doen zij dit om politici te "ontmaskeren". Het stemgedrag wijkt in hun ogen af van het verhaal dat zij houden bij hun vaak allochtone achterban. De Kamerleden die op de Facebookfilmpjes komen voelen zich er ongemakkelijk bij.
Mooiquote:Op dinsdag 28 juni 2016 19:34 schreef Kaas- het volgende:
Kamervoorzitter Khadija Arib heeft dinsdagmiddag flink uitgehaald naar de twee Kamerleden van Denk Selçuk Öztürk en Tunahan Kuzu.
Mafkeesquote:Kuzu vroeg in de Kamer om de stemmingen die voor volgende week dinsdag staan gepland te verzetten naar woensdag in verband met het suikerfeest, de laatste dag van de ramadan.
Eindelijk? Volg je de Tweede Kamer een beetje? Ze doet het uitstekend en de partijen zijn enorm tevreden over haar.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 19:48 schreef Sked het volgende:
Eindelijk doet Arib eens wat goed. Dat DENK is allang niet meer om uit te lachen, het is ronduit zielig aan het worden.
Waarom zou je je als Kamerlid ongemakkelijk voelen als bekend wordt hoe je hebt gestemd? Als je je ongemakkelijk voelt bij je stemgedrag, moet je maar anders stemmen. Sowieso zou te alle tijde van ieder Kamerlid moeten worden bijgehouden hoe er gestemd wordt. Ze zijn het hun kiezers verschuldigd om transparant te zijn.quote:Facebookfilmpjes
Kuzu en Öztürk hebben in het verleden meerdere keren een hoofdelijke stemming aangevraagd. Op hun Facebookpagina werden vervolgens filmpjes over het stemgedrag van allochtone Kamerleden over de Armeense genocide en beveiliging van moskeeën gezet.
Volgens Denk doen zij dit om politici te "ontmaskeren". Het stemgedrag wijkt in hun ogen af van het verhaal dat zij houden bij hun vaak allochtone achterban. De Kamerleden die op de Facebookfilmpjes komen voelen zich er ongemakkelijk bij.
Dat zeggen al die PVV-stemmers ook..quote:Op dinsdag 28 juni 2016 19:59 schreef JubaUrbicus het volgende:
Mijn stem hebben ze ook! Eindelijk een partij die voor mijn belangen opkomt.
Dat geloof ik best, elke individu kijkt naar zijn eigen belangen en zijn eigen idealen.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:00 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Dat zeggen al die PVV-stemmers ook..
Ik kijk juist enkel naar wat goed voor anderen is.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:02 schreef JubaUrbicus het volgende:
[..]
Dat geloof ik best, elke individu kijkt naar zijn eigen belangen en zijn eigen idealen.
Ja, leg eens uit dan. Hoe werkt het met de trias politica en wat hebben deze heren daarvan gemist?quote:Op dinsdag 28 juni 2016 19:41 schreef flibber het volgende:
Wat een kansloze bende is dat DENK.
trias politica hebben ze schijnbaar gemist tijdens de schooluren/inburgeringscurcus.
rot dan lekker op naar turkije als het je hier niet bevalt, ome erdo zal blij zijn.
En Farid dan?quote:Op dinsdag 28 juni 2016 19:49 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Tja, Marokkanen hebben over het algemeen een schijthekel aan Turken.Geen grote verrassing dat ze weinig opheeft met die Erdogannetjes van DENK.
In dat geval weet Sylvana wat haar te doen staat. Met een nietje door de navel op de Denk partijposter.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:08 schreef Monolith het volgende:
Ondertussen staat de Piraten Partij in de meest recente peiling op één zetel en Denk op nul waaruit we kunnen concluderen dat het electoraat tieten boven Turken prefereert.
Niet zozeer op tieten maar het feit dat de voorman/vrouw van de piratenpartij geen sukkelachtige nerdje is, geeft me wel hoop op het binnenhalen van een zetel. Daarom ga ik voor t eerst op ze stemmenquote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:08 schreef Monolith het volgende:
Ondertussen staat de Piraten Partij in de meest recente peiling op één zetel en Denk op nul waaruit we kunnen concluderen dat het electoraat tieten boven Turken prefereert.
Stiekem denk ik dat een PVV-stemmer ook wel een beetje naar het landsbelang kijkt, het lijkt me sterk dat ze allemaal op individueel niveau last hebben van Marokkanen..quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:03 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Ik kijk juist enkel naar wat goed voor anderen is.
Die geloven toch allemaal in het vliegende spaghettimonster.. Gaan ze daar straks ook nog achterlijke feestdagen verzinnen en daarvoor vrij vragen of dat een vergadering verzet kan wordenquote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:08 schreef Monolith het volgende:
Ik denk dat Sylvana zich soms ook de rambam schrikt als ze ziet waar ze mee in zee gegaan is. Maar ja, carriere.quote:
Wat is er irritant aan transparantie over stemgedrag?quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:15 schreef Kosmoproleet het volgende:
Arib lekker makkelijk profileren nu wel.
Denk is superirritant.
Ze doet het inderdaad goed, dat beaam ik.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 19:55 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Eindelijk? Volg je de Tweede Kamer een beetje? Ze doet het uitstekend en de partijen zijn enorm tevreden over haar.
quote:Arib dat wijf viert geen suikerfeest en dus ook geen uitstel. ze heeft geen familie en vrienden. ik hoop dat allah jou ook met die knopjes gaat besturen op de dag des oordeels.
quote:ik neuk jouw moeder. Eeh vieze hoeren zoon. Ga geen internetheld uithangen. Kom effe in m8jn gezicht zeggen. Effe k8jken of nog zo kan lachen. Vuile vieze pedo
quote:We zijn een Joods/Christelijke staat.": Moslims en andere gelovigen tellen dus niet mee. Een bevestiging van wat alle andere kamerleden ook denken. Tijd voor een revolutie.
Elke hersenloze mongool kan daar z'n mening ventileren. Lekker niet druk om maken.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:18 schreef Fylax het volgende:
Moet je die reacties eens zien joh.
https://www.facebook.com/DenkNL/videos/1753722618245857/
[..]
[..]
Maar ook die hebben stemrechtquote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:19 schreef bamibij het volgende:
[..]
Elke hersenloze mongool kan daar z'n mening ventileren. Lekker niet druk om maken.
Als het op deze manier doorgaat zie ik zeker 4 zetels voor DENK in de 2e kamerquote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:18 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Denk
Hoe meer aandacht voor Denk hoe beter
Minimaal 5 zetels bij de komende verkiezingen
Denk is een, in essentie blijkt helaas, polariserende beweging die erop gericht is tegenstellingen uit te vergroten, en mensen bang te maken. (bijvoorbeeld door op Facebook proberen te profiteren van een incident waarbij een vrouw met een hoofddoek was aangevallen door dronken Feyenoord-supporters, waardoor andere vrouwen met hoofddoek bang werden)quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:17 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Wat is er irritant aan transparantie over stemgedrag?
Ik wist trouwens niet dat de kamer ook niet bijeenkwam op Joodse feestdagen als Jom Kipoer of Rosj Hasjana. Weer wat geleerd.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:18 schreef Fylax het volgende:
[..]
[..]
[..]
Dit vind ik een goede omschrijving.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:22 schreef Kosmoproleet het volgende:
Het is gewoon hetzelfde als de PVV, maar dan de andere kant op.
Die laatste post wordt dagelijks door PVV'ers onder jouw haatzaai berichten geplaatst, nu niet hier hypocriet komen huilen ajb.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:18 schreef Fylax het volgende:
[..]
[..]
[..]
Ah ja, ontwijk de belachelijke en misselijkmakende reacties maar die onder de video's van DENK staan. Ik word er als Nederlander serieus bang van, hun diepe haat op de ''blanke Nederlanders''.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:23 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Die laatste post wordt dagelijks door PVV'ers onder jouw haatzaai berichten geplaatst, nu niet hier hypocriet komen huilen ajb.
Het proberen zwart te maken van andere politici met een etnische achtergrond is natuurlijk een mislukte poging om middels een soort van identiteitspolitiek DENK als enige optie voor de rechtgeaarde moslim / Turk neer te zetten. Vooralsnog met vrij weinig succes.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:22 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Denk is een, in essentie blijkt helaas, polariserende beweging die erop gericht is tegenstellingen uit te vergroten, en mensen bang te maken. (bijvoorbeeld door op Facebook proberen te profiteren van een incident waarbij een vrouw met een hoofddoek was aangevallen door dronken Feyenoord-supporters, waardoor andere vrouwen met hoofddoek bang werden)
Ook het mikken op politici die uit een minderheidsgroep komen, hen te willen "ontmaskeren" is in feite racistisch. Alleen als je een kleurtje hebt valt DENK je hiermee lastig.
Het is gewoon hetzelfde als de PVV, maar dan de andere kant op.
Moet je nagaan wat anderen voelen als grote groepen tokkies onder jouw haatzaai-nieuwsberichten voor nare dingen naar minderheden roepen.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:24 schreef Fylax het volgende:
[..]
Ah ja, ontwijk de belachelijke en misselijkmakende reacties maar die onder de video's van DENK staan. Ik word er als Nederlander serieus bang van, hun diepe haat op de ''blanke Nederlanders''.
En in essentie is het ook racistisch vind ik. Maar daar zal niet iedereen het ermee eens zijn.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:25 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het proberen zwart te maken van andere politici met een etnische achtergrond is natuurlijk een mislukte poging om middels een soort van identiteitspolitiek DENK als enige optie voor de rechtgeaarde moslim / Turk neer te zetten. Vooralsnog met vrij weinig succes.
Met dertig zetels in de peilingen kom ik toch echt maar tot 1/5e.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:27 schreef JubaUrbicus het volgende:
Als DENK polariserend is dan is het niet raar, dit is gewoon een reactie op PVV waar 1/3 van Nederland achterstaat en dat is eng...
En zolang de andere partijen, moslims en de islam blijven negeren blijft Denk groeien.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:24 schreef Kosmoproleet het volgende:
Door DENK weten we nu zeker dat het Suikerfeest voorlopig geen een officiële feestdag zal worden.
Heb je dus helemaal niks aan als minderheid.
Welk gedeelte van nul zetels in de peilingen begreep je precies niet?quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:28 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
En zolang de andere partijen, moslims en de islam blijven negeren blijft Denk groeien.
Lijkt me sterk, meeste joden zijn seculier. Volgens mij zitten er ook niet zoveel joden in de TK. Frank Wassenberg voor PvdD? Maar die is wrs seculier.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:22 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik wist trouwens niet dat de kamer ook niet bijeenkwam op Joodse feestdagen als Jom Kipoer of Rosj Hasjana. Weer wat geleerd.
Jaja andere partijen negeren moslims in Nederland.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:28 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
En zolang de andere partijen moslims en de islam blijven negeren blijft Denk groeien.
Trap er niet in!quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:28 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
En zolang de andere partijen, moslims en de islam blijven negeren blijft Denk groeien.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
Ik zou ze geen polariserende beweging noemen. Ze komen inderdaad op voor de belangen van hun achterban, als dat polariserend is, dan is elke politieke partij polariserend. Als ze als politieke partij dan bepaalde incidenten willen benadrukken, zoals de aangevallen dame, omdat hun achterban dat waardeert, dan is dat hun goed recht.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:22 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Denk is een, in essentie blijkt helaas, polariserende beweging die erop gericht is tegenstellingen uit te vergroten, en mensen bang te maken. (bijvoorbeeld door op Facebook proberen te profiteren van een incident waarbij een vrouw met een hoofddoek was aangevallen door dronken Feyenoord-supporters, waardoor andere vrouwen met hoofddoek bang werden)
Ook dit doet Denk voor hun achterban. Hun potentiële electoraat zal nou eenmaal grotendeels uit allochtone kiezers bestaan die zich meer vertegenwoordigd kunnen voelen door mensen met dezelfde culturele achtergrond. Dan is het logisch dat de heren van Denk het stemgedrag van hun politieke tegenstanders inzichtelijk maken voor hun achterban. Dat is niet racistisch, dat is een onderdeel van het democratisch proces.quote:Ook het mikken op politici die uit een minderheidsgroep komen, hen te willen "ontmaskeren" is in feite racistisch. Alleen als je een kleurtje hebt valt DENK je hiermee lastig.
Vooralsnog roept Denk niet op tot het opsluiten van mensen in tuigkampen, tot keppeltjesbelastingen, tot minder blanken of wat dan ook. M.i. gaat de vergelijking niet op. En in tegenstelling tot de PVV zijn ze voor een verbod op buitenlandse financiering van politieke partijen.quote:Het is gewoon hetzelfde als de PVV, maar dan de andere kant op.
Het was sarcasme.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:29 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Lijkt me sterk, meeste joden zijn seculier. Volgens mij zitten er ook niet zoveel joden in de TK. Frank Wassenberg voor PvdD? Maar die is wrs seculier.
Ja en wat is daar van over? Men doet er alles aan om moslims maar tegen te werken en te negeren. Je geeft het zelf aan met je Suikerfeest opmerkingquote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:30 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Jaja andere partijen negeren moslims in Nederland.
Nederland, waar er binnen 3 decennia 400 moskeeën zijn gebouwd en de verkeerde conservatieve clubjes jarenlang overheidssubsidies hebben gekregen.
Echt
Lol. In de peiling van de fabeltjeskrant?quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:28 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Welke gedeelte van groeien begreep je precies niet?quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:29 schreef Monolith het volgende:
[..]
Welk gedeelte van nul zetels in de peilingen begreep je precies niet?
Men doet er alles aan om moslims tegen te werken? In Nederland? Serieus?quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:32 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Ja en wat is daar van over? Men doet er alles aan om moslims maar tegen te werken en te negeren. Je geeft het zelf aan met je Suikerfeest opmerking
De eeuwige slachtofferrol. Kansloos. Het is hier niet perfect , maar probeer wat je hier allemaal kan maar eens voor elkaar te krijgen in Turkije.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:33 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Men doet er alles aan om moslims tegen te werken? In Nederland? Serieus?
Besnijdenis willen verbieden, Halal vlees willen verbieden, Suikerfeest negeren, Moskee bouwprojecten die gecancelled worden etc. etc.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:33 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Men doet er alles aan om moslims tegen te werken? In Nederland? Serieus?
Valt wel mee. En haar riposte nu is goed, er wordt wrs lekker geknipt en geplakt in die filmpjes van DENK.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:33 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Een beetje hysterisch en machtsbelust komt ze over in dat filmpje.
Peilingen zeggen niet alles. Het is daarnaast niet alsof die peilingen aselect over de Nederlandse bevolking worden gehouden. De potentiële kiezer van Denk zal ondervertegenwoordigd zijn in zo'n panel.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:29 schreef Monolith het volgende:
[..]
Welk gedeelte van nul zetels in de peilingen begreep je precies niet?
Het staat moslims vrij om te vertrekken naar het kalifaat.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:32 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Ja en wat is daar van over? Men doet er alles aan om moslims maar tegen te werken en te negeren. Je geeft het zelf aan met je Suikerfeest opmerking
Het staat moslims ook vrij het systeem van binnenuit te veranderen.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:35 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Het staat moslims vrij om te vertrekken naar het kalifaat.
Nou ja racistisch, het is niet ongebruikelijk in de politiek. In de VS is het zijn van een 'echte Christen' in veel campagnes ook onderwerp van veel vuilspuiterij bijvoorbeeld. Het is bij types als Kuzu een Özturk ook nog eens zo dat ze proberen in te spelen op de nationalistische gevoelens over Turkije met bijbehorende niet al te frisse sentimenten jegens o.a. Koerden en Armenen die bij veel Turkse Nederlanders nog sterk aanwezig zijn.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:28 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
En in essentie is het ook racistisch vind ik. Maar daar zal niet iedereen het ermee eens zijn.
Allemaal wel goede zaken als ik dat zo lees.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:34 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Besnijdenis willen verbieden, Halal vlees willen verbieden, Suikerfeest negeren, Moskee bouwprojecten die gecancelled worden etc. etc.
Gewoon wegkijken en het dan vreemd vinden als Denk ontstaat.
Nee. Dat doe je maar lekker in Turkije of Marokko.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:35 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Het staat moslims ook vrij het systeem van binnenuit te veranderen.
Tot op de dag van vandaag zijn die zaken niet verboden en worden inderdaad sommige projecten gestopt wegens klachtenprocedures van buurtbewoners. Godverdomme man kijk eens om je heen hoeveel fucking moskee er staan en nog jankenquote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:34 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Besnijdenis willen verbieden, Halal vlees willen verbieden, Suikerfeest negeren, Moskee bouwprojecten die gecancelled worden etc. etc.
Dat beslis jij niet. Anders ga je toch lekker naar Noord-Korea?quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:36 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Nee. Dat doe je maar lekker in Turkije of Marokko.
Ja, maar de kans dat ze dat lukt is nihil.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:35 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Als jij niet om kan gaan met de multiculturele realiteit en de democratie, dan rot je maar op naar een dictatuur.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:36 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Nee. Dat doe je maar lekker in Turkije of Marokko.
Oh ja? Waarom zou de denk kiezer per definitie oververtegenwoordigd zijn? Aannames zijn geen argumenten.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:34 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Peilingen zeggen niet alles. Het is daarnaast niet alsof die peilingen aselect over de Nederlandse bevolking worden gehouden. De potentiële kiezer van Denk zal ondervertegenwoordigd zijn in zo'n panel.
Moeten ze toch met wat beters aankomen dan die 2 plakjosti's.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:35 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Nou succes ermee verder. Zolang het gros van de moslims aan de onderkant van de economische en maatschappelijke ladder bungelt zullen ze weinig van de grond krijgen.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:36 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Dat beslis jij niet. Anders ga je toch lekker naar Noord-Korea?
Ja het is dat zaken keer op keer vanuit de Eerste Kamer terug zijn gezonden naar de Tweede Kamer en het is dat veel zaken overeenkomen met het Joodse geloofquote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:36 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Tot op de dag van vandaag zijn die zaken niet verboden en worden inderdaad sommige projecten gestopt wegens klachtenprocedures van buurtbewoners. Godverdomme man kijk eens om je heen hoeveel fucking moskee er staan en nog janken
In ieder geval heeft het electoraat van Denk geen reden meer om op excuusallochtonen te stemmen die hun in stemgedrag niet vertegenwoordigen. Daarom: Denk 5 zetels!quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:36 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Ja, maar de kans dat ze dat lukt is nihil.
Dit vooral jaquote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:37 schreef marsan het volgende:
[..]
Moeten ze toch met wat beters aankomen dan die 2 plakjosti's.
En dit is nou waar de gemiddelde Nederlander de denkfout maakt. Het onderschatten van moslims in Nederland. Het ontstaan van Denk is niet een opzich staand dingetje, er is een verandering gaande binnen Nederland, Denk is daar een onderdeel van.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:38 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Nou succes ermee verder. Zolang het gros van de moslims aan de onderkant van de economische en maatschappelijke ladder bungelt zullen ze weinig van de grond krijgen.
Ah die twee plakjosti's zijn ook pas sinds kort moslim?quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:38 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Ja het is dat zaken keer op keer vanuit de Eerste Kamer terug zijn gezonden naar de Tweede Kamer en het is dat veel zaken overeenkomen met het Joodse geloof
In geen van de gevallen hadden de moslims een vertegenwoordiger, daar komt nu verandering in
(Dieren)mishandeling verbieden, niet-Nederlandse feestdagen negeren, de bouw van mega-Middelvingers cancelen.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:34 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Ja heb je ook nog bronnen of heb je gewoon weer eens last van buikloop. Ik zou me als moslim absoluut niet vertegenwoordigd willen zien Door die twee figuren, maar dat ben ik.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:38 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Ja het is dat zaken keer op keer vanuit de Eerste Kamer terug zijn gezonden naar de Tweede Kamer en het is dat veel zaken overeenkomen met het Joodse geloof
In geen van de gevallen hadden de moslims een vertegenwoordiger, daar komt nu verandering in
Die onsmakelijke drogreden van die VVD dame dan: "dit is geen islamitisch land en zal het ook niet worden". Alsof het rekening houden met je medemens Nederland tot een islamitisch land maakt. Misselijkmakend.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:37 schreef JubaUrbicus het volgende:
"We zijn een Joods Christelijke land. "
Uhm... Vroeger ja en nu niet meer, inmiddels wonen er meer moslims dan Joden in Nederland, daar moet Nederland maar mee zien te dealen.
We zijn in toenemende mate een seculier land.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:37 schreef JubaUrbicus het volgende:
"We zijn een Joods Christelijke land. "
Uhm... Vroeger ja en nu niet meer, inmiddels wonen er meer moslims dan Joden in Nederland, daar moet Nederland maar mee zien te dealen.
Ja klopt. De tegenstellingen worden steeds groter. Dankzij Denk en de PVV. Twee partijen die alleen maar kunnen roeptoeteren maar nul komma nul beleid kunnen maken als het erop aankomt.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:39 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
En dit is nou waar de gemiddelde Nederlander de denkfout maakt. Het onderschatten van moslims in Nederland. Het ontstaan van Denk is niet een opzich staand dingetje, er is een verandering gaande binnen Nederland, Denk is daar een onderdeel van.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)ofd-ritueel-slachtenquote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:39 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ja heb je ook nog bronnen of heb je gewoon weer eens last van buikloop. Ik zou me als moslim absoluut niet vertegenwoordigd willen zien Door die twee figuren, maar dat ben ik.
Nee die werden geweigerd bij een partijcongres. Nuff said.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:39 schreef Lothiriel het volgende:
Zijn autochtonen eigenlijk welkom bij DENK?
Nou, een vinger aan de pols houden wat betreft voorstellen die de secularisering van Nederland afremmen of dreigen om te keren, is niks mis.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:39 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Die onsmakelijke drogreden van die VVD dame dan: "dit is geen islamitisch land en zal het ook niet worden". Alsof het rekening houden met je medemens Nederland tot een islamitisch land maakt. Misselijkmakend.
Onzin, men probeert Denk in het PVV-like hoekje te stoppen.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:40 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ja klopt. De tegenstellingen worden steeds groter. Dankzij Denk en de PVV. Twee partijen die alleen maar kunnen roeptoeteren maar nul komma nul beleid kunnen maken als het erop aankomt.
Inderdaad daar kreeg ik echt kotsneigingen van.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:39 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Die onsmakelijke drogreden van die VVD dame dan: "dit is geen islamitisch land en zal het ook niet worden". Alsof het rekening houden met je medemens Nederland tot een islamitisch land maakt. Misselijkmakend.
Ja, Marianne Thieme heeft natuurlijk een anti-islamitische agenda vermomd als dierenactivistquote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:40 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
https://www.nrc.nl/nieuws(...)ofd-ritueel-slachten
Blijf gewoon lekker roepen, over onderbuik gesproken
Zout toch op man jankzak. Dit heeft niks met islam te maken maar met dierenwelzijn.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:40 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
https://www.nrc.nl/nieuws(...)ofd-ritueel-slachten
Blijf gewoon lekker roepen, over onderbuik gesproken
Dat staat allemaal in de krantquote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:39 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
En dit is nou waar de gemiddelde Nederlander de denkfout maakt. Het onderschatten van moslims in Nederland. Het ontstaan van Denk is niet een opzich staand dingetje, er is een verandering gaande binnen Nederland, Denk is daar een onderdeel van.
Peter wel, maar die wil niet, want die heeft al een leuke schnabbel: 4 dagen per week op publieke of commerciële zender verschijnen met platitudes à raison de 2.500 ¤ per optreden.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:39 schreef Lothiriel het volgende:
quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:41 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Zout toch op man jankzak. Dit heeft niks met islam te maken maar met dietenwelzijn.
Dat zie ik vaker staan in onderzoeksrapporten. In geval van bijvoorbeeld moslims worden dan andere methoden ingezet om te peilen (bijv. interviewen op straat/in de moskee).quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:37 schreef Monolith het volgende:
[..]
Oh ja? Waarom zou de denk kiezer per definitie oververtegenwoordigd zijn? Aannames zijn geen argumenten.
quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:41 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Onzin, men probeert Denk in het PVV-like hoekje te stoppen.
Goede troll 8/10quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:42 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]![]()
![]()
En dit is nou exact wat ik bedoel. Moslims in dit land hebben politieke vertegenwoordigers nodig aangezien de huidige partijen het liefst moslims gewoon wegdenken en liever wegkijken. Daarom Denk
Natuurlijk. Waarom niet?quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:39 schreef Lothiriel het volgende:
Bedankt voor je inhoudelijke reactie. Je toont maar weer aan dat je met niks kan aan komen zetten en dus met persoonlijke aanvallen komt aanzetten.quote:
Het moest eens omgekeerd zijnquote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:40 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nee die werden geweigerd bij een partijcongres. Nuff said.
Ja, Thieme heeft inderdaad nog nooit iets gezegd over de bio-industrie.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:43 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Grappig trouwens dat men over dierenwelzijn heeft maar diezelfde mensen en partijen keihard wegkijken bij de bioindustrie etc.
Gewoon allemaal onzin redenen om bepaalde zaken te verbieden.
Alsof in de koran wat staat over de bio-industrie.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:43 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Grappig trouwens dat men over dierenwelzijn heeft maar diezelfde mensen en partijen keihard wegkijken bij de bioindustrie etc.
Geen idee. Ze hanteren een nogal selectieve programma.quote:
Eigenlijk is Nederland een vreselijk racistisch land. Die moslims onderdrukken en vernederen. Het Nederlandse volk beschouwen nederlanderse moslims als tweede rangsburgers.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:32 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Op basis waarvan doe je deze uitspraak? Onderbuik?quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:44 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik denk dat elke (hoog)opgeleide moslim in Nederland die fatsoenlijk meedraait in de maatschappij walgt van figuren als Kuzu en Ozturk. Die twee clowns maken juist kapot waar goedwillende moslims aan bouwen.
Oh ja. Het welbekende wijzen. Goeie. Wist je dat thieme daar ook voor strijdt?quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:43 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Kafirs zijn alleen welkom als ze de djizja belasting betalen.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:39 schreef Lothiriel het volgende:
Is allemaal uiteindelijk niet gebeurd en in een land waar tot voor kort zo goed als geen moslims wonen staan er nu 400 moskeeën waarvan een groot aantal grote met minaretten en een ook een groot deel krijgt via een omweg geld of mogelijkheden van de overheid.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:34 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Onderbouw dit eens?quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:44 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik denk dat elke (hoog)opgeleide moslim in Nederland die fatsoenlijk meedraait in de maatschappij walgt van figuren als Kuzu en Ozturk. Die twee clowns maken juist kapot waar goedwillende moslims aan bouwen.
Wrs wel, maar dat mag je niet zeggen. Je ziet het zelfs al bij moslims met middelbare opleiding.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:44 schreef WheeledWarrior het volgende:
Slachtofferrol? Nee, er is een reden dat ik voor Denk zal stemmen en veel Turken, moslims etc. zal aanmoedigen Denk te gaan stemmen. Geen slachtofferrol maar gewoon actie ondernemen.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:45 schreef Szikha2 het volgende:
[..]
Eigenlijk is Nederland een vreselijk racistisch land. Die moslims onderdrukken en vernederen. Het Nederlandse volk beschouwen nederlanderse moslims als tweede rangsburgers.
Je zou je moeten schamen. Iedereen die dit roept. Dat er problemen zijn in Nederland prima die zijn er ook.
Zo liggen ouderen in hun eigen stront in verzorings huizen. Moet een gemiddelde inwoner 7 jaar wachten op een huis.
Huisartsen kunnen druk niet meer aan
Gehandicapten worden vastgebonden aan de muren. Ouderen vol gepropt met medicijnen.
Steeds meer armoede onder de bevolking
Maar de nederlanders of nee heel europa heeft het gemund op moslims. Elke europeaan haten moslims zo erg en probeert er alles aan te doen om moslims het leven zuur te maken
Ha , je gelooft het zelf ook nog. Dat is zo triest. Kruip in je slahchtoffer rol en hang de zielige man uit beshuldig heel het europeese volk wat zij jou aandoen, dat zal de maatschappij genezen.
Dat zal blijken bij de verkiezingen.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:45 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Op basis waarvan doe je deze uitspraak? Onderbuik?
Nee. DENK is geen islamitische partij en al geen helemaal geen islamitische partij.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:45 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Kafirs zijn alleen welkom als ze de djizja belasting betalen.
Ik ken er genoeg en stuk voor stuk walgen ze van die lui vanwege hun toonzetting en polarisatie. Niet eens inhoudelijk, want daar scoren ze nog zo nu en dan best punten mee.quote:
En weging natuurlijk om dat soort zaken te corrigeren. Hoe je het wendt of keert, het zal een marginaal partijtje blijven zonder noemenswaardige invloed. De kiezersgroep die ze willen aanspreken is gewoon veel te klein.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:42 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Dat zie ik vaker staan in onderzoeksrapporten. In geval van bijvoorbeeld moslims worden dan andere methoden ingezet om te peilen (bijv. interviewen op straat/in de moskee).
Precies.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:47 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik ken er genoeg en stuk voor stuk walgen ze van die lui vanwege hun toonzetting en polarisatie. Niet eens inhoudelijk, want daar scoren ze nog zo nu en dan best punten mee.
Kuzu is zelf hoogopgeleid. Waarom zou een hoogopgeleide moslim zich niet in zijn standpunten kunnen vinden dan?quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:46 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Wrs wel, maar dat mag je niet zeggen. Je ziet het zelfs al bij moslims met middelbare opleiding.
Ze profileren zich anders wel als een islamitische partij en hun achterban bestaat grotendeels uit islamitische tokkies.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:46 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Nee. DENK is geen islamitische partij en al geen helemaal geen islamitische partij.
Nee hoor, heeft weinig met elkaar te maken. Als je in staat bent anno 2016 een regressieve vorm van religie te volgen, waarom zou je dan niet DENK kunnen volgen?quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:44 schreef WheeledWarrior het volgende:
De laatste jaren en je komt met Denk aanzetten.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:45 schreef Kosmoproleet het volgende:
Helaas zijn er inderdaad de laatste jaren partijen als de PVV en DENK die erop gericht zijn mensen voor elkaar bang te maken en elkaar te laten haten, inderdaad. En ook helaas kennen beide partijen relatief veel supporters in dit deel van het internet.
Ja jij kent er genoeg? Oké man, dan is het vast wel waar.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:47 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik ken er genoeg en stuk voor stuk walgen ze van die lui vanwege hun toonzetting en polarisatie. Niet eens inhoudelijk, want daar scoren ze nog zo nu en dan best punten mee.
Met anekdotes kan ik weinig.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:47 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik denk dat de achterban, net als PVV-stemmers overigens het aantal niet-westerse allochtonen in Nederland schromelijk overschat.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:47 schreef Monolith het volgende:
[..]
En weging natuurlijk om dat soort zaken te corrigeren. Hoe je het wendt of keert, het zal een marginaal partijtje blijven zonder noemenswaardige invloed. De kiezersgroep die ze willen aanspreken is gewoon veel te klein.
Omdat niet iedere moslim alleen maar moslim is en dus wel een bredere kijk heeft en ook zijn stemgedrag baseert op die bredere kijk.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:47 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Kuzu is zelf hoogopgeleid. Waarom zou een hoogopgeleide moslim zich niet in zijn standpunten kunnen vinden dan?
Jij kan je vinden in alle standpunten die mensen met hetzelfde opleidingsniveau als jij hebben?quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:47 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Kuzu is zelf hoogopgeleid. Waarom zou een hoogopgeleide moslim zich niet in zijn standpunten kunnen vinden dan?
We zullen het zien, op dit moment is het speculeren.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:47 schreef Monolith het volgende:
[..]
En weging natuurlijk om dat soort zaken te corrigeren. Hoe je het wendt of keert, het zal een marginaal partijtje blijven zonder noemenswaardige invloed. De kiezersgroep die ze willen aanspreken is gewoon veel te klein.
Nee die 5 zetels van jou zijn natuurlijk wel geheel waar.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:48 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Ja jij kent er genoeg? Oké man, dan is het vast wel waar.
En de PVV is een reactie op het systematisch negeren etc.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:48 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
De laatste jaren en je komt met Denk aanzetten.
Denk is een reactie op veranderingen in de maatschappij en het systematisch negeren van moslims door de huidige partijen.
Want Denk is alleen een islamitische partij? Je bent opeens de achtergrond van Kuzu en Öztürk vergeten?quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:49 schreef marsan het volgende:
[..]
Omdat niet iedere moslim alleen maar moslim is en dus wel een bredere kijk heeft en ook zijn stemgedrag baseert op die bredere kijk.
Heerlijk dit. Weet je wat abi, vanavond duik ik café bar Ankara in en ga ik praten over DENK. Zo beter?quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:48 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Ja jij kent er genoeg? Oké man, dan is het vast wel waar.
Ze zijn vooral een islamitische partij ja. Hun achterban is vooral islamitisch.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:50 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Want Denk is alleen een islamitische partij? Je bent opeens de achtergrond van Kuzu en Öztürk vergeten?
Het is dan ook niet meer dan een reactie. Het is geen geldig "argumen" of zo.quote:
Eigenlijk best treurig dat dit kennelijk 'politiek' is anno 2016: een knullig filmpje op Youtube of een populair plaatje op Facebook om je 'beleid' en je 'standpunten' uit te dragen.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:50 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
En de PVV is een reactie op het systematisch negeren etc.
Deze hoor ik al jaren. Lost verder niks op. Behalve dat clowns nu een act mogen doen op TV en sociale media met belastinggeld.
Het lost het niet hebben van vertegenwoordigers voor moslims en allochtonen wel op. Andere partijen spelen liever in de gemiddelde Nederlander en kijkt liever weg voor problemen van moslims.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:50 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
En de PVV is een reactie op het systematisch negeren etc.
Deze hoor ik al jaren. Lost verder niks op. Behalve dat clowns nu een act mogen doen op TV en sociale media met belastinggeld.
Denk zal geen regeringspartij worden nee. Maar met 5 van de 150 zetels kunnen ze al behoorlijk hun stem laten horen.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:48 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Ik denk dat de achterban, net als PVV-stemmers overigens het aantal niet-westerse allochtonen in Nederland schromelijk overschat.
Nog steeds geen antwoord op de vraag waarom een hoogopgeleide moslim zich niet in zijn standpunten zou kunnen vinden.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:49 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Jij kan je vinden in alle standpunten die mensen met hetzelfde opleidingsniveau als jij hebben?
Hoogopgeleid is niet meteen hoog ontwikkeld. Just saying.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |