abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 27 juni 2016 @ 18:02:28 #276
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_163344269
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 17:54 schreef broodjepindakaashagelslag het volgende:

Ik niet, wie zegt mij dat dit soort dingen niet geregeld kunnen worden zonder een EU.
Ik zou zeggen, probeer het uit! Begin eens met een appeltaart. Kan best zonder de EU.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_163344287
quote:
7s.gif Op maandag 27 juni 2016 18:01 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Het VK is ook nog niet officieel uit de EU.

En de pond heeft nu al een flinke val gemaakt.
Een flinke val is nog geen crash. Het biedt ook voordelen: het VK exporteert nu goedkoper.

De euro kende ook flinke kelderingen (-30%), met name tijdens de eurocrisis. Toen stond de wereld ook niet in brand.

Oftewel, paniek om niets.
  maandag 27 juni 2016 @ 18:03:09 #278
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_163344289
quote:
2s.gif Op maandag 27 juni 2016 17:53 schreef Ringo het volgende:

[..]

Daar denkt de onderklasse van Polen of Roemenië toch weer heel anders over.
Natuurlijk. En daar zit ook het probleem van de EU. Winst en verlies zijn niet in balans. Dat de onderklasse en middengroepen in het voormalige Oostblok er op vooruitgaan is fantastisch. Dat dat vooral ten koste lijkt te gaan van onze onderklasse en niet van onze top, dat is zorgelijk.
  maandag 27 juni 2016 @ 18:04:29 #279
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_163344323
quote:
7s.gif Op maandag 27 juni 2016 17:56 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Is het niet fijn om de paupers tegen elkaar uit te spelen?
Kan ook zonder de EU
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_163344330
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 16:45 schreef Kosmoproleet het volgende:
Sommige punten van kritiek van Weltschermz op de EU deel ik ook.

Dat gezegd hebbende, heb ik iets waar ik mij meer druk om maak, iets waar hij in de Groningse klei verder niet veel last van zal hebben en dat is dat het gepaard gaat met opkomend racisme en xenofobie.
Ik woon wel op stand in dit wingewest, en niet op de klei. De reden dat ik hier niet zoveel last heb van racisme en xenofobie is omdat de immigratie hier in kleinere aantallen gaat, waardoor de integratie veel soepeler verloopt. Die kleine aantallen zijn natuurlijk een doorn in het oog van de neoliberalen, en dus is het vrij verkeer van werknemers een heilig huisje van de EU en doet die zijn best om de immigratie van buiten de EU aan de democratische controle van de lidstaten te onttrekken.

De integratieproblemen zijn de zorg van de EU niet. Maar als je nou ergens racisme en xenofobie van krijgt dan is het wel een grootschalig mislukkende integratie. Dat praat het nooit goed, maar dat is geen reden om het veroorzaken ervan wél goed te praten.

quote:
Je ziet wel vaker dat "links" een revolutie begint met terechte punten van kritiek op autoritaire overheden, en die wat meer vrijheden willen en een betere verdeling van de welvaart of zelfs opkomen voor de middenklasse.

Helaas leidt het vrijwel altijd tot het kapen van deze 'revoluties' door andere partijen. In Iran zag je hoe de Ayatollahs de linkse revolutie tegen de autoritaire shah hadden gekaapt omdat er nou eenmaal veel meer ongeletterde conservatieve mensen waren, in Egypte zag jet hetzelfde met het moslimbroederschap, in 1905 Rusland had je allerlei partijen met terechte zorgen en toen pakten ook de meest extreme idioten uiteindelijk de macht en ga zo maar door.
Nog een reden om het niet tot een echte revolutie te laten komen maar het met democratische en civiele middelen af te dwingen zolang die er nog zijn.

quote:
Wat je ziet bij een groot deel van het anti-EU kamp, naast een deel met terechte zorgen over de richting van de EU is vreemdelingenhaat, intellectuelenhaat (wat duidelijk fascistische kenmerken heeft) en gewoon pure rancune.
Die intellectuelenhaat is ook gewoon een wapen uit het neoliberale arsenaal. Daar kun je de EU echt niet tegenover zetten, hoeveel pseudo-intellectuelen de EU ook verdedigen met de verworvenheden van de wel democratische natiestaten.

quote:
Nu zullen sommige mensen uiteindelijk niet veel last hebben van opkomende vreemdelingenhaat en zal het dus voor hun minder van belang zijn, maar ik zie gewoon dat zoals je nu in het UK zag dat idioten het uiteindelijk kapen, met bangmakerij en inspelen op basale menselijke slechte eigenschappen zoals een afkeer voor de andere groep.
Afkeer van een andere groep is eigen aan groepen. Zuiver economisch gemotiveerde massa-immigratie brengt groepsvorming met zich mee, en dan ontstaan de problemen. Niet wanneer mensen zich mengen.

quote:
En dat weegt voor mij zo zwaar dat ik vind dat de EU intern moet hervormen en dat we nu niet de leiding geven aan xenofobe idioten om over ons te heersen. Intellectuelenhaat, racisme, xenofobie hebben we slechte ervaringen mee op dit continent en het vormt ook voor mij persoonlijk een bedreiging.
Linkse mensen zijn vaak nogal naief en spelen het spel lang niet zo sluw als rechtse mensen. Die laten zich altijd weer emotioneel chanteren met hun eigen ideaalbeeld. Ik deel dat ideaalbeeld voor een groot deel wel, maar dat wil niet zeggen dat elk fragment uit dat ideaalbeeld in een wereld die daar heel ver vanaf is automatisch met applaus begroet moet worden.

Wall Street kan een grote schurk van een president neerzetten en naar hun pijpen laten dansen, maar omdat hij zwart is vind links het allemaal prachtig. Links identificeert zijn eigen vijanden niet, ze trappen er telkens weer in, Ze zetten de poorten van Troje wagenwijd open zodat rechts hun eigen stokpaardje naar binnen kan rijden. Dat was in de jaren 90 ook al zo, links wilde de werkloosheid bestrijden, rechts zegt dat een sterk groeiende financiele sector voor veel banen kan zorgen, en hup, laat ze maar lekker wat vermogen om te vergokken opbouwen met de HRA. Het linkse ideaal is dat het niet zoveel uitmaakt waar en uit wie je geboren bent, en hup, de poorten zwaaien open voor een toestroom aan immigranten om de lonen te drukken.

Ik doe daar niet aan mee, daarvoor ben ik niet naief genoeg.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_163344340
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 18:03 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Natuurlijk. En daar zit ook het probleem van de EU. Winst en verlies zijn niet in balans. Dat de onderklasse en middengroepen in het voormalige Oostblok er op vooruitgaan is fantastisch. Dat dat vooral ten koste lijkt te gaan van onze onderklasse en niet van onze top, dat is zorgelijk.
EU'fielen zouden dan zeggen: ze moeten niet zo zeiken.
  maandag 27 juni 2016 @ 18:09:12 #282
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_163344449
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 18:01 schreef Trommeldaris het volgende:

[..]

Vraag. We hebben nu een aantal vrachtwagenchauffeurs.
Een hoop Polen, ja.
quote:
Hoeveel hebben we er daar van nodig als Nederland geen belangrijke haven meer is?
Rotterdam gaat idd achteruit de laatste tijd. Daar helpt de EU blijkbaar niets aan. Maar dan houden we uiteindelijk best veel Poolse chauffeurs (en een hoop Nederlandse werklozen) over.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  maandag 27 juni 2016 @ 18:11:16 #283
445752 broodjepindakaashagelslag
Ik blaf niet maar ik bijt
pi_163344519
quote:
2s.gif Op maandag 27 juni 2016 17:53 schreef Ringo het volgende:

[..]

Daar denkt de onderklasse van Polen of Roemenië toch weer heel anders over.
Ja die profiteren ervan, zodat de onderklasse hier er nog meer op achteruit gaat.
Its hard to win an argument against a smart person, but it's damn near impossible to win an argument against a stupid person
  maandag 27 juni 2016 @ 18:20:50 #284
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_163344791
quote:
7s.gif Op maandag 27 juni 2016 18:03 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Een flinke val is nog geen crash. Het biedt ook voordelen: het VK exporteert nu goedkoper.

Helaas de UK heeft een enorm handelstekort en heeft ook niet zo'n sterke maakindustrie. Die vlieger gaat niet op.
  maandag 27 juni 2016 @ 18:23:29 #285
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_163344871
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 18:11 schreef broodjepindakaashagelslag het volgende:

Ja die profiteren ervan, zodat de onderklasse hier er nog meer op achteruit gaat.
In linkse kringen heet dat nivellering.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_163344934
Weer een boel agitprop gehoord in de auto vandaag op de radio. Wat een ongelofelijk slechte journalisten werken bij Radio 1 en BNR. Totaal geen kritische vragen terwijl door geïnterviewden de meest domme opmerkingen de ether in werden geslingerd.

Cameron vertikt het om artikel 50 in werking te zetten, ondanks dat hij degene is die het referendum heeft georganiseerd.
pi_163345029
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 18:04 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik woon wel op stand in dit wingewest, en niet op de klei. De reden dat ik hier niet zoveel last heb van racisme en xenofobie is omdat de immigratie hier in kleinere aantallen gaat, waardoor de integratie veel soepeler verloopt. Die kleine aantallen zijn natuurlijk een doorn in het oog van de neoliberalen, en dus is het vrij verkeer van werknemers een heilig huisje van de EU en doet die zijn best om de immigratie van buiten de EU aan de democratische controle van de lidstaten te onttrekken.
Integratie is juist niet wenselijk want dan gaan ze nooit meer weg. Landen als Groot-Brittannië (Engeland) en Nederland zijn overbevolkt. Daarnaast zijn ook geïntegreerde migranten uit niet-westerse landen een bedreiging voor de sociale cohesie als ze in grote aantallen komen.
Eén Afrikaan op 100.000 inwoners geen enkel probleem. De huidige aantallen Afrikanen Afrikaniseren de samenleving, mede gezien de hoge geboortecijfers t.o.v. autochtonen.

Ik vind integratie ook wat tegenstrijdig. Links roept steeds dat het om "vluchtelingen" gaat, maar als dat zo is, dan is een veilig heenkomen toch genoeg? Vluchten betekent wachten tot het weer veilig is en dan terugkeren. Dus integratie is overbodig. Of is het toch de bedoeling dat ze blijven? Links weigert om daar uitspraken over te doen.

Het is hetzelfde als bij Jesse Klaver aanbellen om te vragen of je even kunt schuilen voor het onweer, en vervolgens de gemeente bellen om je op zijn adres in te schrijven.

Wat mij wel betreurt zijn de berichten over vervelende bejegening van Polen en andere EU-ingezetenen in Engeland. Ik kan mij voorstellen dat ze de EU-immigratie aan banden willen leggen, zonder enige controle (op bijvoorbeeld werk) en beperkingen (alleen schaarse werknemers, en mensen die kunnen en willen werken toelaten) mensen toelaten is heel erg dom, ook als het mensen zijn van binnen de EU. Maar het is ook niet zo dat Oost-Europeanen het land ontwrichten. Geef ze dus gewoon de gelegenheid om hun contract uit te dienen en rustig te vertrekken. De probleem-migranten zijn niet-westerlingen (die niet legaal aanwezig zijn of geen permanente status hebben) en die moeten ze zo snel mogelijk zien kwijt te raken.
pi_163345114
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 18:25 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Weer een boel agitprop gehoord in de auto vandaag op de radio. Wat een ongelofelijk slechte journalisten werken bij Radio 1 en BNR. Totaal geen kritische vragen terwijl door geïnterviewden de meest domme opmerkingen de ether in werden geslingerd.

Cameron vertikt het om artikel 50 in werking te zetten, ondanks dat hij degene is die het referendum heeft georganiseerd.
Nu begin ik te snappen waarom sommige automobilisten zo agressief zijn _O_
pi_163345131
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 18:31 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Nu begin ik te snappen waarom sommige automobilisten zo agressief zijn _O_
Nu begin ik te snappen waarom sommige automobilsten het dashboardkastje vol cd's hebben.
pi_163345165
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 17:01 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nee, beste WS, jij streeft naar het doorbreken van de status quo. Jij pleit ervoor om einde te maken aan de EU.
Nee, dat doe ik eigenlijk niet. Ik ben eigenlijk wel voor een supranationale Europese organisatie die op specifieke terreinen het laatste woord en dus beslissingsmacht heeft.

quote:
Dat staat je uiteraard vrij, maar dan ben ik wel heel benieuwd hoe dat onze (economische) situatie gaat verbeteren.
Het herstel van de democratie zal onze economische situatie verbeteren. Het zijn immers de democratische natiestaten die het hoge welvaartsniveau hebben bereikt. Al die grote bedrijven die miljarden spenderen aan het bewerken van onverkozenen doen dat niet in het belang van onze welvaart maar in het belang van hun eigen aandeelhoudersrendement.

Het is dan ook niet raar dat het zelfs met de ontwikkeling van het BNP niet erg goed gaat naarmate er meer macht van de democratien naar de EU is verplaatst. En dan kwam de kredietcrisis daar nog eens over heen. Dat wij daar meer last van gehad hebben dan alleen verminderde export naar de VS vanwege een recessie daar kun je volledig op conto van de EU schrijven, die de regels voor de financiele sector heeft gemaakt.

quote:
Beetje jammer dat ze geen kloppende voorbeelden konden geven.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_163345173
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 18:32 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Nu begin ik te snappen waarom sommige automobilsten het dashboardkastje vol cd's hebben.
Spotify op de foon, auto starten, op shuffle drukken en genieten. Oh ja, zo hard mee schreeuwen als je kunt want niemand die je hoort. Is leuker dan tegen schreeuwen en niemand die je hoort.
pi_163345300
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 18:25 schreef JanKorteachternaam het volgende:

Bij BNR is dat gekomen sinds Sjors Fröhlig bij BNR de leiding heeft overgenomen. Wat is het station toen voor business nieuws achteruit gegaan, echt bizar.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_163345387
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 18:33 schreef Weltschmerz het volgende:
Beetje jammer dat ze geen kloppende voorbeelden konden geven.
Gemiste kans inderdaad, het idee was grappig, de uitwerking minder.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_163345417
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 18:33 schreef Weltschmerz het volgende:

Het herstel van de democratie zal onze economische situatie verbeteren. Het zijn immers de democratische natiestaten die het hoge welvaartsniveau hebben bereikt. Al die grote bedrijven die miljarden spenderen aan het bewerken van onverkozenen doen dat niet in het belang van onze welvaart maar in het belang van hun eigen aandeelhoudersrendement.

Het is dan ook niet raar dat het zelfs met de ontwikkeling van het BNP niet erg goed gaat naarmate er meer macht van de democratien naar de EU is verplaatst. En dan kwam de kredietcrisis daar nog eens over heen. Dat wij daar meer last van gehad hebben dan alleen verminderde export naar de VS vanwege een recessie daar kun je volledig op conto van de EU schrijven, die de regels voor de financiele sector heeft gemaakt.
Je spreekt in vaagheden. Meer democratie leidt volgens jou tot meer welvaart. Wees eens concreet, man. Hoe gaat dat gebeuren?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_163345471
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 17:51 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Waarbij de EU voor bepaalde groepen natuurlijk best nadelen heeft. De onderklasse heeft best wat te lijden bij het vrij verkeer van werknemers.
Allemaal de schuld van de Polen:

Bijstandtrekkers komen niet opdagen in kassen

http://m.telegraaf.nl/bin(...)et-opdagen-in-kassen

Honderden bijstandstrekkers kregen een baan op een presenteerblaadje aangereikt en kwamen vervolgens niet meer opdagen, wat een mentaliteit. Ik wil overigens niet zeggen dat dit voor de hele onderklasse geldt, maar om alles op de EU af te schuiven vind ik wel heel makkelijk.
pi_163345476
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 18:20 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Helaas de UK heeft een enorm handelstekort en heeft ook niet zo'n sterke maakindustrie. Die vlieger gaat niet op.
Daarom zou een devaluatie juist kunnen helpen, maar dan moeten ze wel echt werk gaan maken van hun industrie weer op poten krijgen. De boel wat diversificeren en niet alles van de financiële industrie in Londen af laten hangen zou sowieso geen slecht idee zijn. Niet dat dat veel met de Brexit te maken heeft.
pi_163345508
NWS / 'Meerderheid Nederlanders voor EU-referendum' #2

Was in dit kader deze al beantwoord? Ik had toch meer kenners van de geldstromen verwacht...
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_163345512
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 18:42 schreef fixatoman het volgende:

[..]

Daarom zou een devaluatie juist kunnen helpen.
Hoe? Dat helpt toch in de eerste plaats als er acuut braakliggende productiecapaciteit is, niet als die al 30 jaar verdwenen is.
pi_163345539
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 18:36 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Bij BNR is dat gekomen sinds Sjors Fröhlig bij BNR de leiding heeft overgenomen. Wat is het station toen voor business nieuws achteruit gegaan, echt bizar.
Sjors Fröhlig komt bij de NCRV vandaan, politiek correct mannetje.

Vanochtend ergens tussen 10:00 en 10:30. Bij Roelof Hemmen was een of andere miep van een bank aan het woord over Brexit en de Spaanse verkiezingen.

Voortdurend zei ze : "Ze zijn in Spanje niet zo tegen Europa", "Britten zijn tegen Europa". Europa is een continent, maar Roelof Hemmen corrigeerde niet. Een keer of 10 werd gesproken over tegen "Europa" - een continent - zijn. Natuurlijk bedoelde ze 'EU', maar ze was druk aan het framen, en Roelof Hemmen stond dat toe.

En toen de klapper: Mensen in Gibralter zijn tegen de Brexit, want toeristen kunnen na een Brexit niet meer zomaar een dagje naar Gibralter, want de grensovergang wordt dan een buitengrens van de EU. In plaats van dat Roelof Hemmen vraag "Wat zijn dan concreet de belemmeringen waar toeristen tegenaan gaan lopen en waar worden deze door veroorzaakt?", nam hij het voor waarheid aan.

Terwijl er talloze voorbeelden zijn van EU buitengrenzen die je met het grootste gemak passeert. Bijvoorbeeld de Zwitserse grens. Daarnaast is het zo dat er in een recent verleden lange wachttijden waren bij Gibraltar door een akkefietje tussen Engeland en Spanje, ondanks de EU.
pi_163345634
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 18:44 schreef JanKorteachternaam het volgende:

Terwijl er talloze voorbeelden zijn van EU buitengrenzen die je met het grootste gemak passeert. Bijvoorbeeld de Zwitserse grens. Daarnaast is het zo dat er in een recent verleden lange wachttijden waren bij Gibraltar door een akkefietje tussen Engeland en Spanje, ondanks de EU.
Zwitserland maakt deel uit van de EER en Schengen, leuk geprobeerd wel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')