Hoho, dit gaat over informele gesprekken. Zelfs die zijn niet mogelijk met de EU nu. Een slechte zaak.quote:Op maandag 27 juni 2016 13:27 schreef Nielsch het volgende:
[..]
De EU heeft volkomen gelijk dat het pas gaat onderhandelen met GB zodra GB ook officieel aangeeft eruit te stappen. Met eerder onderhandelen snijdt de EU zichzelf en haar lidstaten alleen maar in de vingers. Pro-Brexitters moeten nu niet gaan janken over regels en richtlijnen die al jaren duidelijk waren.
De Britten hebben gekozen om uit de EU te stappen, niet om eens informeel te gaan praten met de EU om te kijken of uit de EU stappen voordelig voor GB kan zijn. Dat diverse Brexitters het referendum nu op deze manier willen uitleggen snap ik, maar zo werkt het niet.quote:Op maandag 27 juni 2016 13:27 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Waar je over kan praten zijn zaken als; hoe kunnen we de handel zo min mogelijk last laten ondervinden bij een Brexit, hoe kunnen we zaken op bancair gebied goed regelen zodat bancaire problemen voorkomen worden, dat soort vrij praktische zaken kunnen nu al informeel besproken worden. Maar de EU bedrijft liever een politiek van armpje drukken en rancune. Een houding waar ook de inwoners van de EU last van hebben.
Ik zeg dit niet omdat ik het VK zo aardig vind, maar omdat een pragmatische houding het meest waardevol is voor de handel en economische ontwikkeling. Vanuit economisch opzicht heb je weinig aan het frustreren van dit soort gesprekken.quote:Op maandag 27 juni 2016 13:30 schreef J.B. het volgende:
Wat een gejammer allemaalHet VK wist waar het aan begon, dat gezeur over armpje drukken is allemaal mosterd na de maaltijd.
en waarom zou dat niet in formele gesprekken kunnen? als GB wil kunnen die morgen starten...quote:Op maandag 27 juni 2016 13:30 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Hoho, dit gaat over informele gesprekken. Zelfs die zijn niet mogelijk met de EU nu. Een slechte zaak.
er is maar een partij die gesprekken frustreert en dat is GB...quote:Op maandag 27 juni 2016 13:32 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ik zeg dit niet omdat ik het VK zo aardig is, maar omdat een pragmatische houding het meest waardevol is voor de handel en economische ontwikkeling. Vanuit economisch opzicht heb je weinig aan het frustreren van dit soort gesprekken.
Dat hadden de Britten dan maar van te voren moeten bedenken.quote:Op maandag 27 juni 2016 13:27 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Waar je over kan praten zijn zaken als; hoe kunnen we de handel zo min mogelijk last laten ondervinden bij een Brexit, hoe kunnen we zaken op bancair gebied goed regelen zodat bancaire problemen voorkomen worden, dat soort vrij praktische zaken kunnen nu al informeel besproken worden. Maar de EU bedrijft liever een politiek van armpje drukken en rancune. Een houding waar ook de inwoners van de EU last van hebben.
Omdat de EU niet heeft aangegeven geen informeel overleg te willen, slimpie.quote:Op maandag 27 juni 2016 13:32 schreef Nielsch het volgende:
[..]
en waarom zou dat niet in formele gesprekken kunnen? als GB wil kunnen die morgen starten...
Dat is voor het VK een groter probleem dan voor de rest van de EU, dat hadden ze zich dan maar eerder moeten bedenken. Van het voortdurende jarenlange gesaboteer van Europese besluitvorming mogen ze nu de vruchten plukken, en terecht.quote:Op maandag 27 juni 2016 13:32 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ik zeg dit niet omdat ik het VK zo aardig vind, maar omdat een pragmatische houding het meest waardevol is voor de handel en economische ontwikkeling. Vanuit economisch opzicht heb je weinig aan het frustreren van dit soort gesprekken.
daarom zeg ik ook FORMELE gesprekken, slimpiequote:Op maandag 27 juni 2016 13:35 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Omdat de EU niet heeft aangegeven geen informeel overleg te willen, slimpie.
Met dit soort opstellingen snij je jezelf ook in de vingers. Het klinkt stoer en daadkrachtig, maar uiteindelijk ben je zelf ook slechter af als EU.quote:Op maandag 27 juni 2016 13:34 schreef agter het volgende:
[..]
Dat hadden de Britten dan maar van te voren moeten bedenken.
Zij willen weg, tijd om daad bij het woord te voegen.
Oh nee, ze stellen de beslissingen nog maanden uit, lees ik net...
Wat moet daar dan overlegd worden wat formeel niet kan?quote:Op maandag 27 juni 2016 13:35 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Omdat de EU niet heeft aangegeven geen informeel overleg te willen, slimpie.
Ik mag hopen dat je zelf ook realiseert dat dat gewoon de grootste nonsens is.quote:Op maandag 27 juni 2016 13:11 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
"In" of "uit" de EU moet je niet letterlijk nemen. Het gaat erom dat er een mogelijkheid moet zijn, dat de Britten wel gebruik kunnen maken van de vrijhandelszone, maar verder de EU regelgeving niet voor hen geldt... Het al eerder gememoreerde "EU light" lidmaatschap.
Dat is makkelijk de machtspositie van de huidige VK regering instabiel is. Want de PM is demissionair.quote:Op maandag 27 juni 2016 13:35 schreef Nielsch het volgende:
[..]
daarom zeg ik ook FORMELE gesprekken, slimpie
Nogmaals:
en waarom zou dat niet in formele gesprekken kunnen? als GB wil kunnen die morgen starten...
Ik zie het al voor me bij de NATO: "ja, ik wil wel bescherming maar we gaan niets bijdragen qua kosten en manschappen, deal?"quote:Op maandag 27 juni 2016 13:38 schreef RM-rf het volgende:
[..]
ik mag hopen dat je zelf ook realiseert dat dat gewoon de grootste nonsens is...
wel meedoen in een verdrag, maar dan stellen 'dat de regels niet voor jou gelden'
straks willen de britten ook het recht om gewoon op het europese vasteland, links te mogen blijven rijden omdat ze denken dat de regels niet voor hen gelden...
Eigen aan een Unie is juist dat de regels voor alle Unieleden gelijk zijn...
begin je eran om voor een lid 'uitzonderingen' te maken, is dat het begin van het einde... en ja,d at begon dus idd in 1984 toen Maggie tatcher met ahar gejank over uittreden begon, wat ze uiteindelijk ook zelf de basis heeft doen leggen vand e huidige Brexit stem
de britten hebben tegen de EU gekozen omdat tientallen jaren hun eigen nationale politici hen vertelden dat je 'tegen de EU moest zijn', dat 'brussel' enkel kwaad voorhad en zij hen zouden 'beschermen' tege inmenging uit 'brussel'...
Vreemd overigens om de huidige stem te verklaren met een 'stem tegen de heersende elite'...
terwijl deze uitkomst nu juist datgene weergeeft wat de heersende Tory-politiek al sinds halverwege de jaren zeventig is tov Europa...
namelijk dat je altijd moest roepen dat 'Groot-Brittanie eruit wil' en daar dan 'onderhandelingen over moet willen aangaan...
Grappig wel dat normaal de Britten die onderhandelingen altijd ingaan met als troefkaart 'dat ze misschien toch kunnen blijven, als...'
enkel, deze keer spelen ze juist die belangrijke troef gelijk uit handen door een beroep te doen op artikel 50, waarna er geen terug is en ze eigenlijk helemaal niks meer kunnen 'eisen'
Dat is een kunstmatig besluit geweest van die premier, daarmee hoeft de EU niet gegijzeld te worden.quote:Op maandag 27 juni 2016 13:39 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Dat is makkelijk de machtspositie van de huidige VK regering instabiel is. Want de PM is demissionair.
Man man, wat een volk toch soms.quote:Op maandag 27 juni 2016 13:17 schreef Hexagon het volgende:
Weer een hoop krokodillentranen
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160627_02358599
Waarom denken zoveel mensen niet na bij de gevolgen van hun daden?
Hey, ik heb geen Brexit gestemd..quote:Op maandag 27 juni 2016 13:36 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Met dit soort opstellingen snij je jezelf ook in de vingers. Het klinkt stoer en daadkrachtig, maar uiteindelijk ben je zelf ook slechter af als EU.
Gesprekken gijzelen noemen. Wat een onzin.quote:Op maandag 27 juni 2016 13:42 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Dat is een kunstmatig besluit geweest van die premier, daarmee hoeft de EU niet gegijzeld te worden.
Dat is het, h่.quote:Op maandag 27 juni 2016 13:42 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Dat is een kunstmatig besluit geweest van die premier, daarmee hoeft de EU niet gegijzeld te worden.
De machtpositie van de VK binnen de EU was voorbij op het moment dat de resultaten van het Brexit referendum bekend was.quote:Op maandag 27 juni 2016 13:39 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Dat is makkelijk de machtspositie van de huidige VK regering instabiel is. Want de PM is demissionair.
Klopt, maar in economisch opzicht heb je weinig aan deze houding.quote:Op maandag 27 juni 2016 13:58 schreef agter het volgende:
[..]
Hey, ik heb geen Brexit gestemd..![]()
Dat deden ze toch echt zelf.
Maar wat moet er informeel besproken worden dan wat formeel niet kan? De optie stiekem toch in de EU met nog meer concessies van diezelfde EU?quote:Op maandag 27 juni 2016 14:03 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Klopt, maar in economisch opzicht heb je weinig aan deze houding.
Economisch heeft de EU enkel voordeel eraan dat er snel duidelijkheid komt.quote:Op maandag 27 juni 2016 14:03 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Klopt, maar in economisch opzicht heb je weinig aan deze houding.
Waar je over kan praten zijn zaken als; hoe kunnen we de handel zo min mogelijk last laten ondervinden bij een Brexit, hoe kunnen we zaken op bancair gebied goed regelen zodat bancaire problemen voorkomen worden, dat soort vrij praktische zaken kunnen nu al informeel besproken worden.quote:Op maandag 27 juni 2016 14:05 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Maar wat moet er informeel besproken worden dan wat formeel niet kan? De optie stiekem toch in de EU met nog meer concessies van diezelfde EU?
Binnen de Europese samenwerking gingen van begin af aan handel en politiek hand in hand. Daarom is het ook zo succesvol (en een draak van een organisatie om bij te sturen).quote:Op maandag 27 juni 2016 14:35 schreef GhpH het volgende:
De EU had bij handel moeten blijven, en niet overgaan tot politiek dictatuur
vooral dit stukje laat duidelijk zien waarom het onderhandelen over toegang tot de vrije markt heel erg lastig voor het VK gaat zijn. want dan moeten ze ook het vrije verkeer van personen toestaan en daar willen ze juist niet aan.quote:Negotiating a new trade relationship with the European Union is equally tricky. Britain seems certain to lose access to the single market — with which it does nearly half its trade — because this is conditional on accepting the free movement of people and contributing to the European Union’s budget. (These were key issues for pro-Brexit voters.) That will jeopardize the foreign investment and good jobs predicated on single-market membership. Britain-based financial institutions will lose their rights to operate freely across the European Union.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |