Dignity doet begrafenissenquote:Even Dignity (LON:DTY) is down 5%, and given the strength of feeling about old people exercising their democratic rights that might prove a real bargain ... (*)
Haha die is mooiquote:Op maandag 27 juni 2016 21:31 schreef Pharmacist het volgende:
Wilde deze ff delen van een Britse discussieforum over aandelen.
[..]
Dignity doet begrafenissen.
FTSE100 is geen goeie graadmeter.quote:Op maandag 27 juni 2016 22:03 schreef merry77 het volgende:
Maar toch opvallend, de FTSI100 gaat 2,55% naar beneden met een hele hoop banken enzo erin die tegen de 20% naar beneden gaan.
De Aex gaat verder naar beneden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
Alle Britse banken?quote:Op maandag 27 juni 2016 22:07 schreef rmrt2010 het volgende:
Zo maar voor de vuist weg nu iedereen loopt te grienen over de Brexit.
Noem mij eens wat aandelen die fiks gedaald zijn want dat zijn aardige investeringen voor de toekomst als alles weer in rustig vaarwater komt en de boel daar weer aantrek en alles weer in waarde stijgt of tenminste weer richting zijn oude waarde niveau gaat.
quote:Op maandag 27 juni 2016 22:06 schreef Falco het volgende:
[..]
FTSE100 is geen goeie graadmeter.
Zie dit artikel: http://www.telegraph.co.u(...)not-the-ftse-100-to/SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In a world without fences, who needs Windows and Gates!
Waarom zouden ze nu opeens niet meer AAA zijn denk je?quote:Op maandag 27 juni 2016 22:12 schreef BeamofLight het volgende:
Doei tripleAAA voor UK
Wellicht nog lager dan AA
Goed gedaan met oe bonen en links rijden
Niet alleen Britse banken. Andere banken en verzekeringsmaatschappijen hebben ook al -20% gedaan de afgelopen dagen. Misschien iets veiliger. Who knows.quote:
Dat weet niemand. Als je wilt instappen moet je instappen, de markt timen is niet te doen.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 09:41 schreef DaggerOne het volgende:
Is het handig om nu aandelen te kopen in banken?
Ik zie dat de AEX weer stijgt vandaag, en wil sowieso instappen na de Brexit. Is het herstel ingezet of is dat te vroeg om te concluderen?
Sorry ik ben geen insider
quote:Op maandag 27 juni 2016 22:07 schreef rmrt2010 het volgende:
Zo maar voor de vuist weg nu iedereen loopt te grienen over de Brexit.
Noem mij eens wat aandelen die fiks gedaald zijn want dat zijn aardige investeringen voor de toekomst als alles weer in rustig vaarwater komt en de boel daar weer aantrek en alles weer in waarde stijgt of tenminste weer richting zijn oude waarde niveau gaat.
Als het zeker zou zijn dat alles weer zal gaan aantrekken dan hadden de institutionele beleggers zich al lang ingekocht en was de huidige prijs alweer de oude.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 09:41 schreef DaggerOne het volgende:
Ik zie dat de AEX weer stijgt vandaag, en wil sowieso instappen na de Brexit. Is het herstel ingezet of is dat te vroeg om te concluderen?
Nu de Brexit een feit is, zijn de markten weer overgeleverd aan de willekeur van de dag. Er zal nog wel wat volatiliteit zijn, maar de informatie dat er een Brexit heeft plaatsgevonden is in principe al verwerkt. Het maakt dus niet uit. Er is maar één trend in de markt onweerlegbaar, en dat is de trend op de lange, lange, lange termijn. En die trend is stijgende. Al 150 jaar. Dus je positie moet gewoon long zijn en dat dan ook heel erg 'long'.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 09:41 schreef DaggerOne het volgende:
Ik zou geen banken kopen, bottompicking is ontzettend risky. Bovendien is de trend nog steeds rentedalingen, wat de winstmarges van banken verder onder druk zet. De aandelen van banken als HSBC en Barclays lijken al jarenlang goedkoop, toch blijven ze dalen. Klassieke value traps.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 09:41 schreef DaggerOne het volgende:
Hershey shares pop 21 pct on report of Mondelez takeover bidquote:
quote:Hershey shares were recently trading at $114.70
Hoeveel is je totale winst?quote:Op donderdag 30 juni 2016 17:50 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Hershey shares pop 21 pct on report of Mondelez takeover bid
[..]
[ afbeelding ]
De week voor het BREXIT referendum moest ik mijn (geschreven put) opties doorrollen. Ik twijfelde even om daarmee te wachten. Die staan nu dus allemaal alweer dik in de plus, ondanks de brexit (en ondanks het feit dat de AEX nog net iets lager staat). Gekkenhuis!quote:Op donderdag 30 juni 2016 17:19 schreef Pharmacist het volgende:
Gaat lekker zo. Mijn portfolio zit nu al dik over de dag voor Brexit. Dikke fly in the ointment natuurlijk dat de GB£ nu minder waard is, dus in dollar ben ik nog steeds behoorlijk down.
Maandag, omdat de val doorzette en ik bang was voor grote overhang van institutional investors, de verliezers en de UK-specifieke exposure verkocht (Bovis homes, Norcros, Boohoo en Restaurant Group; was zo n 15% van portfolio) en ingezet op grote bedrijven met non-GB£ earnings (BP, GSK en AZN). Verder niets gedaan.
Ik doe alleen long/short eigenlijk. Heb net ff put gegoogled, maar betekent dat niet dat je short ben? Dan zou je Brexit toch moeten helpen? Waar heb je trouwens die opties op uitgeschreven? De AEX index?quote:Op donderdag 30 juni 2016 19:09 schreef LXIV het volgende:
De week voor het BREXIT referendum moest ik mijn (geschreven put) opties doorrollen. Ik twijfelde even om daarmee te wachten. Die staan nu dus allemaal alweer dik in de plus, ondanks de brexit (en ondanks het feit dat de AEX nog net iets lager staat). Gekkenhuis!
In de buurt van 1k, als ik het nu zou verkopen. Ik lees net dat Hershey niet in zee wil gaan met een deal voor $107 per aandeel, maar het aandeel blijft op $114 staan. Vreemd.quote:
Als je een put short zit dan heb je baat bij stijgende koersen, want door het kopen van een put speculeer je op een koersdalingquote:Op donderdag 30 juni 2016 20:19 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Ik doe alleen long/short eigenlijk. Heb net ff put gegoogled, maar betekent dat niet dat je short ben? Dan zou je Brexit toch moeten helpen? Waar heb je trouwens die opties op uitgeschreven? De AEX index?
Je legt twee dingen door elkaar uit. Door het schrijven van een put zit je put short en heb je baat bij stijgende koersenquote:Op donderdag 30 juni 2016 22:12 schreef LXIV het volgende:
Als je een put short zit dan heb je baat bij stijgende koersen, want door het kopen van een put speculeer je op een koersdaling
Hah nice dacht gelijk aan je toen ik het vanochtend las. Eigenlijk zijn dit soort deals nooit one-and-done en gezien de daadkrachtigheid waarmee het eerste $107 bod afgewezen werd zal een tweede bod in de 117-120 range moeten liggen. Nog geen tijd om te verkopen dus.quote:Op donderdag 30 juni 2016 21:45 schreef monkyyy het volgende:
[..]
In de buurt van 1k, als ik het nu zou verkopen. Ik lees net dat Hershey niet in zee wil gaan met een deal voor $107 per aandeel, maar het aandeel blijft op $114 staan. Vreemd.
Hij verkoopt (short / schrijft) een put wat betekend dat hij de counterparty is van iemand die een put koopt (en dus speculeert op een daling)quote:Op donderdag 30 juni 2016 20:19 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Ik doe alleen long/short eigenlijk. Heb net ff put gegoogled, maar betekent dat niet dat je short ben? Dan zou je Brexit toch moeten helpen? Waar heb je trouwens die opties op uitgeschreven? De AEX index?
quote:Op donderdag 30 juni 2016 22:12 schreef LXIV het volgende:
Als je een put short zit dan heb je baat bij stijgende koersen, want door het kopen van een put speculeer je op een koersdaling
Tnx voor uitleg. Niets voor mij, maar good job dat je daar rendabel winst mee kan pakkenquote:Op vrijdag 1 juli 2016 10:11 schreef Sokz het volgende:
Hij verkoopt (short / schrijft) een put wat betekend dat hij de counterparty is van iemand die een put koopt (en dus speculeert op een daling)
Of onrendabel verliezen: wat de koper wint, verliest de verkoper en vise verca.quote:Op vrijdag 1 juli 2016 10:31 schreef Pharmacist het volgende:
maar good job dat je daar rendabel winst mee kan pakken.
Vastgoed kopen en verhuren? De bruto huurrendementen op bedrijfspanden zijn zomaar >7%.quote:Op vrijdag 1 juli 2016 17:34 schreef arjan1112 het volgende:
Ik keek net even naar de koers van Goud.
goud kost nu 1300 dollar
in mei was het nog 1200
en in december 1000
Las ook ergens dat George Sorros zichzelf weer tot hoofd beleggingen heeft benoemt en dat ie flauw is op aandelen en Goud koopt
Tsja de aex doet nu 439
dat acelor mittal ging vandaag 8% omhoog de koers is nu 4,40 de bodem was 2,85 en ze komen van 60 euro. Kan best dat die terugstijgen naar 20,- hoe is het met de vraag naar staal ?
en dan olie... doet nu 50.... komt van 27 death cat bounce ?? Wat doet Goldman ?
De banken in Italie staan er slecht voor en Deutsche bank
De rente gaat ook weer zakken volgende week van 0,5 naar 0,4%
Leeft Tina nog ?
Draghi met zijn Zirp en Nirp zijn mandaat loopt tot 2018 en dan de verkiezingen in Frankrijk volgend jaar... bestaat de euro over 5 jaar nog ?
Wat te doen ? Voorlopig blijven sparen en consumeren ?
Das ook weer waar. Snuffel hier maar voor de lol maar even rond.quote:
Gisteren nog 1 biertje teveel met haar gedronken. Ze heeft vandaag nog niet gebeld. Dus ik begin ook te twijfelen..quote:
De vraag naar staal is oké, het aanbod nog groter. Nog steeds staan de prijzen onder druk door dumpingen van Chinees staal op de internationale markten. EU probeert daar een heffing op te zetten, maar door Brexit staat dat op een laag pitje. De Britten kunnen ook goedkoper staal exporteren door hun lagere pondd. Verder gaat Tata in IJmuiden een tweede gietwalsinstallatie neerzetten, dus die geloven er nog wel in.quote:Op vrijdag 1 juli 2016 17:34 schreef arjan1112 het volgende:
dat acelor mittal ging vandaag 8% omhoog de koers is nu 4,40 de bodem was 2,85 en ze komen van 60 euro. Kan best dat die terugstijgen naar 20,- hoe is het met de vraag naar staal ?
Niet onverstandig. Wat in internationale beleggingsfondsen stoppen, wat "saaie" aandelen met redelijk dividendrendement en short gaan op call opties.quote:Op vrijdag 1 juli 2016 17:34 schreef arjan1112 het volgende:
Wat te doen ? Voorlopig blijven sparen en consumeren ?
Best kans dat we dan een Duitse Franc hebben...quote:Op vrijdag 1 juli 2016 17:34 schreef arjan1112 het volgende:
Draghi met zijn Zirp en Nirp zijn mandaat loopt tot 2018 en dan de verkiezingen in Frankrijk volgend jaar... bestaat de euro over 5 jaar nog ?
quote:Op vrijdag 1 juli 2016 19:59 schreef blomke het volgende:
[..]
De vraag naar staal is oké, het aanbod nog groter. Nog steeds staan de prijzen onder druk door dumpingen van Chinees staal op de internationale markten. EU probeert daar een heffing op te zetten, maar door Brexit staat dat op een laag pitje. De Britten kunnen ook goedkoper staal exporteren door hun lagere pondd. Verder gaat Tata in IJmuiden een tweede gietwalsinstallatie state of the art gietmachine neerzetten, dus die geloven er nog wel in.
Ik zou niet op staal wedden, beter RVS (Aperam) of AMG.
Wat is dan het verschil tussen die 2?quote:
Ik ken de details niet, maar value per share is de waarde per aandeel. Dus wat zijn de fabrieken waard, hoeveel cash hebben ze én hoeveel zijn de merken gewaardeerd op de balans?quote:Op maandag 4 juli 2016 10:37 schreef Sokz het volgende:
Harley Davidson shares surge 20% on takeover rumor
Alleen is hier $55/share bij lange na niet genoeg. Harley is operationeel (vrijwel) debt free en dat is wat vele (seekingalpha) aapjes niet doorhadden. Grappig dat juist een private equity partij ze juist over wil nemen (allegedly).
[ afbeelding ]
degiroquote:Op dinsdag 5 juli 2016 16:28 schreef Knuck-les het volgende:
Binck gaat vanaf september een service fee rekenen voor ETF'sBij welke brokers kan ik nog gratis ETF's aanhouden?
Binck doet wel goed zijn best om iedereen naar hun grote concurrent te sturen.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 16:28 schreef Knuck-les het volgende:
Binck gaat vanaf september een service fee rekenen voor ETF'sBij welke brokers kan ik nog gratis ETF's aanhouden?
DeGiroquote:Op dinsdag 5 juli 2016 16:28 schreef Knuck-les het volgende:
Een gietwals en een gietmachine zijn verschillende dingen.quote:
Wat ik begreep, gaan ze zowel een giet- als een walsmachine opzettenquote:Op dinsdag 5 juli 2016 19:12 schreef fedsingularity het volgende:
[..]
Een gietwals en een gietmachine zijn verschillende dingen.
Het nieuwe en moderne ding kan dus wel gieten maar staat los van de wals.
0% kans op herstel!!!quote:Op woensdag 6 juli 2016 11:11 schreef DaggerOne het volgende:
Mn aandelen kieperen onderuit![]()
Is er nog kans op enig herstel de komende periode?
bijkopenquote:Op woensdag 6 juli 2016 11:11 schreef DaggerOne het volgende:
Nou nee. Dalende trend zal de aankomende tijd wel aanhouden.quote:Op woensdag 6 juli 2016 11:11 schreef DaggerOne het volgende:
Zal mijn bankrekening wel geven. Is overigens ook nog eens een goed doelquote:Op vrijdag 8 juli 2016 20:39 schreef uniekhoorn het volgende:
Wat is nou een makkelijke fonds?
Rabobank, Binck, Aegon... of wat dan ook?
Wil gewoon wat geld in een fonds stoppen en daarna nergens naar omkijken...
Het ziekenfonds. Bodemloze put, heb je nooit geen omkijken meer naar.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 20:39 schreef uniekhoorn het volgende:
Anbi gecertificeerd?quote:Op vrijdag 8 juli 2016 21:01 schreef Murene het volgende:
[..]
Zal mijn bankrekening wel geven. Is overigens ook nog eens een goed doel
Hij wilt er toch geen om kijken naar hebben, ook niet bij zijn belastingaangifte. Dus Anbi heeft weinig nut 😉quote:
de grote daling was van 2011 tot 2015, de trend is nu omhoog. we kunnen nu wel een correctie krijgen maar zal denk ik niet heel extreem zijn.quote:Op woensdag 6 juli 2016 23:01 schreef VeX- het volgende:
Ik zit een beetje in goud en dat heeft me tot nu toe zeker geen windeieren opgelevert. Ik wil bijkopen, maar ik ben bang dat we een beetje tegen de piek aan zitten. Aan de andere kant, de echte grote klappen hebben we nog niet echt gehad. Lastig.
Kijk eens bij Meesman. Heel simpel en zonder gedoe. Ook erg transparant over de kosten.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 20:39 schreef uniekhoorn het volgende:
Ah goeie. Bedankt..quote:Op zaterdag 9 juli 2016 19:26 schreef lolnoob123 het volgende:
[..]
Kijk eens bij Meesman. Heel simpel en zonder gedoe. Ook erg transparant over de kosten.
Deze week "moet" ik volgens mijn periodiek beleggen weer etf S&P500 kopen. Zit toch te twijfelen om deze keer over te slaan, geloof nooit dat hij zo hoog blijft staan.quote:
Jij bent toch een rookfanaticus?quote:Op donderdag 7 juli 2016 07:26 schreef arjan1112 het volgende:
Wat doen de rabo-certificaten? De laatste keer dat ik keek was de koers 110%
had je dit niet in 2009 kunnen zeggen?quote:Op dinsdag 12 juli 2016 00:16 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Jij bent toch een rookfanaticus?Kijk, wat tabaksaandeeltjes voor je, zo ziet de S&P500 er wel heel belabberd uit.
[ afbeelding ]
The mother of all multiple expansions fueled by the dividend investing hype.quote:Op dinsdag 12 juli 2016 00:16 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Jij bent toch een rookfanaticus?Kijk, wat tabaksaandeeltjes voor je, zo ziet de S&P500 er wel heel belabberd uit.
[ afbeelding ]
Waarom per se Aziatisch? Als je er weinig naar om wilt kijken waarom dan niet stabiliele fondsen in de omwikkelde wereld?quote:Op donderdag 21 juli 2016 22:21 schreef MAHL het volgende:
Wat zijn een beetje de leuke Aziatische fondsen om een paar duizend ekkies in neer te leggen, een beetje constant redelijk dividend te cashen en verder weinig omkijk naar te hebben?
Omdat ik daar reeds in zit. Meer differentiatie is nooit verkeerd toch?quote:Op vrijdag 22 juli 2016 07:44 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Waarom per se Aziatisch? Als je er weinig naar om wilt kijken waarom dan niet stabiliele fondsen in de omwikkelde wereld?
ETF's welke niet in china investeren.quote:Op donderdag 21 juli 2016 22:21 schreef MAHL het volgende:
Wat zijn een beetje de leuke Aziatische fondsen om een paar duizend ekkies in neer te leggen, een beetje constant redelijk dividend te cashen en verder weinig omkijk naar te hebben?
Hoezo niet in China? Bubbelgevaar valt wel mee toch?quote:Op vrijdag 22 juli 2016 12:05 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
ETF's welke niet in china investeren.
Juist niet, enorme vastgoed en aandelenbubble met een stimulering en misallocatie waaraan de ecb en FED nog een puntje aan kunnen zuigen.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 12:14 schreef MAHL het volgende:
[..]
Hoezo niet in China? Bubbelgevaar valt wel mee toch?
Dan krijg je dollars.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 16:03 schreef MAHL het volgende:
Hmm, wat gebeurt er als ik in aandelen(fondsen) genoteerd in USD beleg? Wordt het dividend dan meteen uitgekeerd in euro of krijg ik dan ook dollars op mijn beleggingsrekening?
Voor Binck worden euro's naar dollars (en vice versa) overgeboekt tegen de dan geldende wisselkoers.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 16:09 schreef MAHL het volgende:
[..]
En mocht ik die willen overboeken naar mijn RC? Omwisseling tegen dagkoers, of?
Meesman?quote:Op zaterdag 23 juli 2016 16:59 schreef Knuck-les het volgende:
Ik zoek een aantal goedkope ETF's waarbij het dividend automatisch wordt herbelegd, zodat ik er geen omkijken naar heb. Iemand tips? Of een plek waar ik deze kan vinden?
Welke van blackrock? .. Ff goed op de TER letten, meeste die ik vindt hebben kosten >1%quote:Op zaterdag 23 juli 2016 19:36 schreef uniekhoorn het volgende:
Binck is wel heel erg klantvriendelijk zeg... wat leggen ze het duidelijk en met enthousialsme het allemaal uit.
Ik moet nog beslissen en heb gevraagd naar de kosten maar zit te denken:
blackrock growth
Think ETFS
Soort van 50/50
Voor die woekertarieven van Binck zou ik ook vriendelijkheid verwachten. Doe het niet, koop gewoon IWDA bij DeGiro. Scheelt je véél geld. (IWDA is world stock etf)quote:Op zaterdag 23 juli 2016 19:36 schreef uniekhoorn het volgende:
Binck is wel heel erg klantvriendelijk zeg... wat leggen ze het duidelijk en met enthousialsme het allemaal uit.
blackrock growth
Think ETFS
Soort van 50/50
Maakt niet uit. Kijk wel of het een beetje liquiide is (kleine spread).quote:Op dinsdag 26 juli 2016 11:52 schreef Djibril het volgende:
Ik heb een vraag die ik graag zou willen stellen.
Ik wil aandelen kopen van een bedrijf dat zowel in de VS als in Frankrijk beursgenoteerd staat, maar zit er een verschil in als ik het in het ene land koop tegenover het andere land? Of maakt het niks uit anders dan dat de ene in euro’s is en de andere in dollars?
Binck is een dure broker. Ik zou wat anderen vergelijken.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 19:36 schreef uniekhoorn het volgende:
blackrock growth
Think ETFS
Soort van 50/50
Dankjequote:Op dinsdag 26 juli 2016 12:00 schreef macondo het volgende:
[..]
Maakt niet uit. Kijk wel of het een beetje liquiide is (kleine spread).
Wat? Dus eigenlijk heb je die aandelen helemaal niet op jou naam in bezit dan? Of gaat dat alleen over de cashpositie?quote:Op dinsdag 26 juli 2016 12:46 schreef the85mc het volgende:
[..]
De giro is trouwens geen echte bank, dus bij faillissement is beleggingscompensatie max 20.000 dacht ik.
Goede vraag ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 15:43 schreef ITrade het volgende:
[..]
Wat? Dus eigenlijk heb je die aandelen helemaal niet op jou naam in bezit dan? Of gaat dat alleen over de cashpositie?
Bij echte brokers zoals DeGiro en Binck zijn aandelen altijd op naam. De tent mag omvallen, de aandelen zijn er gewoon nog en zijn gewoon van jou.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 15:43 schreef ITrade het volgende:
[..]
Wat? Dus eigenlijk heb je die aandelen helemaal niet op jou naam in bezit dan? Of gaat dat alleen over de cashpositie?
Onzin. Niets riskants aan. Aandelen zijn afgescheiden en van jou.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 22:58 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
De giro is zeer risicovol
Maar de transactiekosten zijn laag
Dus leuk om te doen mits je hooguit 5 % van je vermogen gebruikt.
Dan kan je met die rekening je hoog risico dingen doen dus vele transacties klein %-tage winst/verlies.
Voor long investering absoluut niet doen! daar kies je een meer solide broker voor.
Lees de voorwaarden eens goed en onderzoek alle woorden en zinnen voordat je denk te weten hoe groot het risico is.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 23:32 schreef macondo het volgende:
[..]
Bij echte brokers zoals DeGiro en Binck zijn aandelen altijd op naam. De tent mag omvallen, de aandelen zijn er gewoon nog en zijn gewoon van jou.
Echter, als DeGiro omvalt heb je geen deposito garantiestelsel - of in ieder geval minder. Als je dat eng vindt moet je geen grote cash bedragen aanhouden bij DeGiro.
[..]
Onzin. Niets riskants aan. Aandelen zijn afgescheiden en van jou.
Ja oke dat is geen super groot risico inderdaad dan, dat het om de cashpositie gaat heb ik geen probleem mee.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 23:32 schreef macondo het volgende:
[..]
Bij echte brokers zoals DeGiro en Binck zijn aandelen altijd op naam. De tent mag omvallen, de aandelen zijn er gewoon nog en zijn gewoon van jou.
Echter, als DeGiro omvalt heb je geen deposito garantiestelsel - of in ieder geval minder. Als je dat eng vindt moet je geen grote cash bedragen aanhouden bij DeGiro.
Hmm geen idee. Dit staat er op de agenda voor vandaag. Zal wel een van die dingen zijn:quote:Op woensdag 27 juli 2016 16:52 schreef Djibril het volgende:
Waarom daalden de wereldwijde markten na 16:00? Had dat te maken met de rommel in Italie en bij Deutsche bank?
quote:Verenigde Staten Bestellingen duurzame goederen - juni
Verenigd Koninkrijk BNP VK - Q2/2016
Italië Consumenten -en ondernemersvertrouwen - juli
Frankrijk Consumentenvertrouwen Frankrijk - juli
Duitsland Consumentenvertrouwen GfK - augustus
Verenigd Koninkrijk Economische groei Q2 2016
Europese Unie Geldhoeveelheid eurozone M3 - juni
Verenigde Staten Hangende verkoop van bestaande huizen - juni
Verenigde Staten Hypotheek-aanvragen
Frankrijk Industriële producenten -en importprijzen Frankrijk - juni
Verenigde Staten Olievoorraden - Verenigde Staten
Federal Reserve (USA) Rente Verenigde Staten
Zit je nu short, of niet?quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 14:32 schreef the85mc het volgende:
Tijd om short te gaan op de AEX. Olieprijzen staan onder druk, shell heeft ook nog eens flinke schulden en misschien geen dividend uitkering.
En het begint te rommelen bij de Duitse banken. Eens zien wat er gebeurd komende weken.
Zo handel ik inderdaad ook. Lange termijn dividend aandelen en groei aandelen, na bull runs af en toe wat put opties op indices.quote:Op donderdag 4 augustus 2016 23:36 schreef the85mc het volgende:
Ja gedeeltelijk. Ik heb AEX index trackers en af en toe koop ik put opties erbij als ik verwacht dat er een correctie komt. Zo hou ik dividend en kan ik (hopelijk) profiteren van een correctie. Ik betwijfel of het nu gaat dalen. Er gaan best wat alarmbellen maar de beurs zakt niet vreemd genoeg.
Oh ik zou niet te veel op mijn advies gaanquote:Op vrijdag 5 augustus 2016 08:23 schreef Zith het volgende:
Naja in iedergeval bedankt voor je advies!
Des te beter. Als de beurs gezakt was, zou je wellicht gaan denken dat je talent had voor toekomst voorspellen.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 13:22 schreef the85mc het volgende:
[..]
Oh ik zou niet te veel op mijn advies gaan
Zit er nu redelijk naast qua voorspelling dat het gaat dalen.
Oh dat denk ik ook niet hoor, ik heb geen glazen bolquote:Op vrijdag 5 augustus 2016 14:03 schreef macondo het volgende:
[..]
Des te beter. Als de beurs gezakt was, zou je wellicht gaan denken dat je talent had voor toekomst voorspellen.
En daarna groter inzetten (want, talent!) en veel meer verliezen dan nu
deels permanent portfolio hier, dus ja ik sprokkel maandelijks goudquote:Op dinsdag 30 augustus 2016 13:51 schreef One_conundrum het volgende:
zitten jullie ook in goud, of proxies? Ik sprokkel wel wat bij elkaar.
Verfrissend stuk. Met name interessant dat je historisch gezien beter passief kunt beleggen dan in/uitstappen op basis van de CAPE (vijfde tabel).quote:Op dinsdag 30 augustus 2016 11:50 schreef Sokz het volgende:
The valuations god on CAPE (/shiller PE)
Geen idee bij deGiro maar even in Binck gechecked en je kan naar het fonds toe gaan, dan documenten en vervolgens staan daar de prospectus, (half)jaarverslag en KIID.quote:Op dinsdag 6 september 2016 11:26 schreef slacker_nl het volgende:
Hallo, het zal vast een van de n00bste vragen ooit zijn, maar is er ergens iets te vinden over de fondsen die aangeboden worden bij een DeGiro/Binck? Een index/register oid waar staat: dit is wat dit fonds/aandeel doet (doel is short/mid/long term, etc etc)? Of moet ik van alle "producten" die ik op DeGiro/Binck vind zelf m'n Google-foo aanspreken en dan vinden wat ik kan nodig heb?
Ik denk dat het antwoord het laatste is, maar verwacht stiekem ook wel een soort van register/index achtige site ergens.
Wat zoek je dan?quote:Op dinsdag 6 september 2016 12:15 schreef slacker_nl het volgende:
Daar was ik al bang voor ja, bij Binck is er iets meer informatie te vinden over de hoe en de wat dan bij DeGiro. Dat gaan een paar avondjes struinen en lezen worden...
Een boom in het bos. Er zijn zoveel producten waar je uit kan kiezen, dat ik iets van een beschrijving van het product wil kunnen lezen in een overzicht zodat ik iets kan uitsluiten of niet. Een high-level overzicht van wat iets is.quote:
Ga je er in verdiepen, er is veel over te vinden. Of koop gewoon een simpele en goedkope ETF.quote:Op dinsdag 6 september 2016 18:41 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Een boom in het bos. Er zijn zoveel producten waar je uit kan kiezen, dat ik iets van een beschrijving van het product wil kunnen lezen in een overzicht zodat ik iets kan uitsluiten of niet. Een high-level overzicht van wat iets is.
Laat ik de vraag nou net stellen om me erin te kunnen verdiepen.. En een simpele en goedkope ETF: dan moet je weten wat simpel is niet?quote:Op dinsdag 6 september 2016 19:26 schreef macondo het volgende:
[..]
Ga je er in verdiepen, er is veel over te vinden. Of koop gewoon een simpele en goedkope ETF.
Bijvoorbeeld IWDA. Scheelt je veel tijd als je geen zin hebt je er in te verdiepen, en bovendien als je er een hele studie van maakt kom je óók bij IWDA uit.
Nee, dat moet je weten welke ETF goedkoop en simpel is. Dat stond in de zin erna.quote:Op dinsdag 6 september 2016 19:28 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Laat ik de vraag nou net stellen om me erin te kunnen verdiepen.. En een simpele en goedkope ETF: dan moet je weten wat simpel is niet?
Als je passief wilt beleggen en dus weinig tijd en moeite er in wil steken, moet je gewoon voor de ETFs gaan. Kopen, en wachten maar. En ondertussen ook nog een beetje dividend opstrijken. IWDA is van de ETFs blijkbaar (een van de) beste.quote:Op dinsdag 6 september 2016 20:57 schreef slacker_nl het volgende:
Bedankt voor je hulp, daar kan ik wat mee
Thanks, dat lijkt heel erg veel op iets wat ik kan gebruiken.quote:
spreiding over slechts 25 bedrijven vind ik wel erg beperkt.quote:IE00B0M62Y33 ISHARES AEX EUR Euronext Amsterdam 0,30% - dividend per kwartaal
Kijk ook eens naar Vanguard FTSE Emerging Markets UCITS ETF (EUR) | VFEMquote:Op woensdag 7 september 2016 13:07 schreef impact9 het volgende:
IE00B4L5YC18 iShares MSCI Emerging Markets UCITS ETF (Acc) Euronext Amsterdam 0,68% - Geen
quote:Op woensdag 7 september 2016 13:54 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
spreiding over slechts 25 bedrijven vind ik wel erg beperkt.
Voor de sport een putje 445 aangeschaftquote:Op donderdag 7 januari 2016 21:17 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Kommer en kwel het eerste half jaar, alleen maart goed. Juli en augustus wordt weer een feest. November ook zeer goed. Dit geldt voor de VS. Echter de DAX liep helemaal niet synchroon in de Amerikaanse verkiezingsjaren. Alleen de tweede helft van maart en de maand augustus zijn bij allebei erg positief. Begin oktober is bij beide dramatisch te noemen, een putje kan eind september daar dus eventueel wonderen doen. De derde vrijdag valt op 21 oktober, er is dus wat ruimte. De overige maanden kunnen we gewoon genieten van het leven zonder echt de beurs te volgen![]()
quote:Op donderdag 29 september 2016 19:02 schreef fedsingularity het volgende:
[..]
Voor de sport een putje 445 aangeschaft
Ik zit ook net naast die toppen maar toch leuk op gemiddeld 452 ingestapt, zo te zien zit ik morgen al bijna in the money.quote:Op donderdag 29 september 2016 20:10 schreef Bayswater het volgende:
[..]Goed man, een volger.
Ik was vorige week al ingestapt. p 470 oct op 16.30 op 455 nadat ik hem de dag daarvoor net misliep rond top 458 (de spike omhoog). Van de week niet uitgestapt en 1000 euro laten lopenVandaag zelfs wat op verlies gestaan, had die tweede spike omhoog door de OPEC niet verwacht, Als ik WS vanavond zie komt dat wel weer goed en anders in oktober maar.
DAX doet het met Deutsche bank overigens aanzienlijk slechter dan de AEX bij ons met de invloed van RD helaas. Had dus beter op de DAX kunnen zitten waar de beruchte analyse ook op gebaseerd is.
Wordt wel vaker daar geschikt maar ook dan blijft het een enorm bedrag dat zeer waarschijnlijk hoger wordt dan hun reserves. Vreemd dat men op een "gerucht" dan zo positief reageert op iets dat je al incalculeert.quote:Op vrijdag 30 september 2016 16:29 schreef fedsingularity het volgende:
Er is een gerucht dat de boete lager uitvalt, dan is DB wat minder failliet
Was vooral het gerucht. Wellicht de wereld ingestuurd voor window dressing, DB spoot omhoog.quote:Op vrijdag 30 september 2016 16:58 schreef fedsingularity het volgende:
Kan ook best windowdressing zijn idd, maandag maar kijken hoe de vlag ervoor hangt.
Gewoon in een spreadsheet. Losse rekeningen, grafiekjes met cumulatieve waarde, grafiekjes met dividendinkomen per maand, etc. Ook gemiddeld inkomen per maand over de laatste x aantal maanden. Zo kan ik bijhouden of alles nog de goede richting opgaat. Af en toe wat comments erbij bij rare zaken zodat ik later weet waarom het zo afwijkt.quote:Op maandag 3 oktober 2016 14:02 schreef slacker_nl het volgende:
In wat voor een applicatie houden jullie de verschillende portfolio's bij? Ik neem aan dat jullie dat niet alleen bij de betreffende broker opslaan, maar ook ergens een centraal iets hebben. Of ben ik de enige met zo'n wens.
Achtergrond, ik heb twee pensioenbeleggingsrekeningen en twee prive beleggingsrekeningen. Ik zou graag die informatie willen samenvoegen zodat ik alles op 1 plek kan bekijken en bijhouden.
Je bent eigenlijk al te laat met instappen in die coin. En registraties? Brrr.quote:Op donderdag 13 oktober 2016 07:54 schreef Cracker26 het volgende:
Iemand hier bekend met "Gulden"....die soort Bitcoin?
Heb een paar dagen geleden voor 50 euro gekocht. Dit kan zonder "anoniem". Maar als je meer dan 50 euro aan "Guldens" per maand wilt kopen, moet je je registreren... en dat vertrouw ik niet zo.
Je moet namelijk ook een foto van je bankpas/rekeningafschrift/iets anders waarop ze die info van je rekening kunnen zien doorsturen.
Stijgt wel hard door.. in 2 dagen al 20%.Maar daar heb je met 50 euro inleg weinig aan.
Ik weet het... maar hoorde er afgelopen weekend pas voor het eerst van,helaas.quote:Op donderdag 13 oktober 2016 07:57 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Je bent eigenlijk al te laat met instappen in die coin. En registraties? Brrr.
Nee ik zou me bij altcoins nooit registreren.quote:Op donderdag 13 oktober 2016 08:11 schreef Cracker26 het volgende:
[..]
Ik weet het... maar hoorde er afgelopen weekend pas voor het eerst van,helaas.
En idd.. brrr.. want het is nog redelijk onbekend terrein en dan zulke gegevens moeten geven..
Of was het sarcastisch? :-)
Pump&Dump classic.quote:Op donderdag 13 oktober 2016 10:25 schreef Cracker26 het volgende:
Het is gewoon niet normaal hoe hard het nu stijgt. Al meer dan 40 procent winst.
Kan toch niet lang duren zo...
Zou mooi zijn... als het nu toch nog stijgt gaat mijn putje door het putjequote:Op donderdag 13 oktober 2016 09:12 schreef Bayswater het volgende:
Werd tijd. Zal het dan nu doorzakken?
Verkopen en winst nemen?quote:Op donderdag 13 oktober 2016 10:25 schreef Cracker26 het volgende:
Het is gewoon niet normaal hoe hard het nu stijgt. Al meer dan 40 procent winst.
Kan toch niet lang duren zo...
Nee, want 2 tientjes winst is niks.quote:
Ben er vanochtend om 10.00 eruitgegaan rond 445 na weer de rebound op 442. Had geen zin in een tweede keer van 900 euro winst naar 500 verlies op die 460 vorige week. Verwacht nog steeds door die 442 maar het is even goed zo.quote:Op donderdag 13 oktober 2016 18:47 schreef fedsingularity het volgende:
[..]
Zou mooi zijn... als het nu toch nog stijgt gaat mijn putje door het putje![]()
Ik had het eigenlijk al afgeschreven dat we de 457 aantikten maar nu is het ineens allemaal weer reuze interessant.
Een nieuw DB schandaaltje zou mooi uitkomen nu.
Het is allemaal niet zo erg als het lijkt? Het is nog veel erger dan het lijkt. Het hele systeem is als een patient die bijna dood is maar door elke dag 10 injecties met morfine en adrenaline nog levend word gehouden....quote:Op vrijdag 30 september 2016 23:27 schreef Bayswater het volgende:
Boefjes zijn het. We zien wel waar het eindigt. Rotte appels zijn nooit alleen. En het gat zal idd gedicht worden door de EU leden. Zolang je niet in Griekenland woont teminste.
De berichtgeving ook. Het is allemaal niet zo erg als het lijkt. Alsof ik mijn dochtertje van 4 toespreek. Imtech, Fortis, SNS begonnen ook zo met wat tevergeefs oplevingen. Slot kennen we. Maar dit is al jaren de beurs. Mooi toch. Maar wees alert.
Ik citeer de berichtgeving, niet mijzelf.quote:Op vrijdag 14 oktober 2016 23:05 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Het is allemaal niet zo erg als het lijkt? Het is nog veel erger dan het lijkt. Het hele systeem is als een patient die bijna dood is maar door elke dag 10 injecties met morfine en adrenaline nog levend word gehouden....
Ah oke. Ik heb nog nergens een bericht gezien mbt DB en een bailout trouwens.quote:Op vrijdag 14 oktober 2016 23:15 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Ik citeer de berichtgeving, niet mijzelf.
quote:Op donderdag 13 oktober 2016 22:24 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Ben er vanochtend om 10.00 eruitgegaan rond 445 na weer de rebound op 442. Had geen zin in een tweede keer van 900 euro winst naar 500 verlies op die 460 vorige week. Verwacht nog steeds door die 442 maar het is even goed zo.
Goed bezig man, stelletje gokverslaafden.quote:Op vrijdag 14 oktober 2016 16:45 schreef fedsingularity het volgende:
Goed gedaan.
Ik zat gisteren even aan de knoppen rond 443 maar hoopte dat het verder zou zakken dus helaas niet verkocht.![]()
Nu weer het hele weekend fijn scheef zitten en hopen op een wonder maar ik verwacht eigenlijk dat het nu echt uitdraait op verlies.
Misschien dat de speech van Yellen nog wat beweging geeft.
Doe maar iets van 5 optietrades per jaar dus valt wel mee. Eergisteren jeukte trouwens mijn handen toen na de opening van WS de Dow zakte van 18020 naar 17960 en de AEX geen krimp gaf (nog geen 0,3 punt naar beneden). Opwaartse kracht van gisteren was dus al te voelen met als resultaat een flinke dag in de plus gisteren. Dow moest daarvoor wel boven de 18000 sluiten donderdagavond. Met een lage VIX was een goedkoop calletje de gok waard geweest, maar helaas aan de zijlijn gebleven.quote:Op zaterdag 15 oktober 2016 08:52 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
[..]
Goed bezig man, stelletje gokverslaafden.
Een omzetdaling is in het verleden bijna altijd funest voor een koers gebleken. En zie daar, een daling van 8 procent. Maar ze hebben al een leuke stijging afgelopen jaar achter de rug.quote:Op dinsdag 1 november 2016 08:09 schreef Cracker26 het volgende:
Wat zou Ordina straks doen? Omzet is gedaald, maar EBITDA wel hoger..
Nu kopen idd.quote:Op woensdag 9 november 2016 08:38 schreef LXIV het volgende:
Eigenlijk is vandaag gewoon een koopkans. Blijft een eenmalig event. Het stomste wat je kunt doen is nu bij opening verkopen. Over 2 maanden zie je er niks meer van.
Ik heb mijn posities gewoon aangehouden zoals ik altijd doe. Bij de Brexit was het zo hersteld.quote:
dat zal wel meevallenquote:Op woensdag 9 november 2016 10:10 schreef Coelho het volgende:
De Amerikaanse beursen zullen toch wel bloedrood worden vandaag? Dan kan Europa weer mee naar beneden na half 4. Inmiddels lijkt het in Amsterdam namelijk weer op een gewone beursdag met minder dan 1% verlies.
Ik had wel gelijk, maar ipv 2 maanden bedoelde ik 6 uur.quote:Op woensdag 9 november 2016 08:38 schreef LXIV het volgende:
Eigenlijk is vandaag gewoon een koopkans. Blijft een eenmalig event. Het stomste wat je kunt doen is nu bij opening verkopen. Over 2 maanden zie je er niks meer van.
Goed getimed! Het herstel kwam (nog) sneller dan ik verwachtte! Dus deze kans laten lopen.quote:Op woensdag 9 november 2016 16:56 schreef Gnittoo het volgende:
Vanochtend gelijk wat bijgekocht, gaat lekker
Die heb ik genoeg. Helaas mijn telefoon niet bij om te verkopen!quote:Op donderdag 17 november 2016 13:48 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
https://www.bourse.lu/instrument/market?cdVal=33961&cdTypeVal=OBL
Iemand enig idee wat hier mee aan de hand is? Opeens wordt er erg veel betaald voor deze obligaties.
Ik ook en ik zag via mijn spreadsheet rare fluctuaties. Normaal komt hij nooit boven de ¤25,50.quote:Op donderdag 17 november 2016 13:53 schreef LXIV het volgende:
[..]
Die heb ik genoeg. Helaas mijn telefoon niet bij om te verkopen!
Het extreem stabile koersverloop is juist de reden dat ik hem in de porto heb. Hierdoor kan ik wat leverage pakken.quote:Op donderdag 17 november 2016 13:55 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ik ook en ik zag via mijn spreadsheet rare fluctuaties. Normaal komt hij nooit boven de ¤25,50.
Maar kopen en weer verkopen?quote:Op donderdag 17 november 2016 13:56 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het extreem stabile koersverloop is juist de reden dat ik hem in de porto heb. Hierdoor kan ik wat leverage pakken.
Nota Bene dat hij ook maandag 'exdiv' gegaan is! Dat maakt het nog opmerkelijker.
Ik heb ze eigenlijk niet om mee te handelen. Inclusief kosten en spread blijft er nu ook weer niet zo veel over. Wie weet kun je ze niet eens terug kopen voor minder!quote:Op donderdag 17 november 2016 13:57 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Maar kopen en weer verkopen?
En idd Ik had er meer moeten kopen net na de brexit toen stonden ze even op ¤24.
Mijn beleggingsportefeuille uit 37% samen met 29% rabo ledencertificaten.quote:Op donderdag 17 november 2016 14:17 schreef LXIV het volgende:
Ik kan er niet te veel van kopen, want het is op dit moment al 1/3 van mijn vermogen!
Waarom zou je cash aanhouden als je 6,75% kunt krijgen? Het neerwaartse risico van die obligatie is erg laag (net zoals het opwaartse risico erg laag is)quote:Op donderdag 17 november 2016 14:23 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Mijn beleggingsportefeuille uit 37% samen met 29% rabo ledencertificaten.
Maar heb nog veel cash.
Aankoop huis dus wil veel in cash houden.quote:Op donderdag 17 november 2016 14:35 schreef LXIV het volgende:
[..]
Waarom zou je cash aanhouden als je 6,75% kunt krijgen? Het neerwaartse risico van die obligatie is erg laag (net zoals het opwaartse risico erg laag is)
Ok.quote:Op donderdag 17 november 2016 14:41 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Aankoop huis dus wil veel in cash houden.
Volgens mij was dat de bodem van de olie en commodity crash, waren er zorgen over deflatie en over China's economie (beiden ook gerelateerd aan die olie en commodity crash). Er waren ook zorgen over schulden uit de energie sector. Ik weet nog dat die dagen als de olieprijs omhoog ging, de beurs mee ging en vice versa.quote:Op dinsdag 22 november 2016 15:31 schreef Dos37 het volgende:
Waarom stonden we in februari op een gegeven moment op 378? Ik was even aan het terugkijken omdat we nu weer naar een 52 week high lijken te gaan. De low kon ik me totaal niet herinneren
Dat soort instrumenten is eigenlijk vooral geschikt om te speculeren (gokken). Jouw buy and hold strategie is prima als je op de lange termijn vermogen wil opbouwen.quote:Op dinsdag 22 november 2016 20:04 schreef Skiet het volgende:
Leuk, ook op FOK een topic over beleggen. Ik heb op dit moment alleen ETF's in mijn portefeuille en wil dit gaan uitbreiden. Nu eigenlijk alleen buy and hold strategie en wil nu ook wat korte termijn gaan handelen.
Vooral sprinters/turbo's lijken mij leuk om te gaan proberen. Wie hebben er hier ervaring mee?
Lange termijn is waar ik inderdaad de ETF's voor heb ingekocht (VXUS en VTI 50/50). Maar ik wil mij ook iets meer gaan verdiepen in sprinters/turbo's, opties en dergelijke. Misschien dat ik er niet actief mee aan de slag ga, maar de kennis vergaren en het begrijpen vind ik ik leuk.quote:Op woensdag 23 november 2016 08:38 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat soort instrumenten is eigenlijk vooral geschikt om te speculeren (gokken). Jouw buy and hold strategie is prima als je op de lange termijn vermogen wil opbouwen.
Ik koop heel af en toe wat sprinters als ik wil speculeren op een koersdaling. Heel af en toe, als ik 60% zeker ben van mijn zaak. Verder zou ik er vanaf blijven.
Beginnende beurshobbyist en turbo in 1 post.quote:Op woensdag 23 november 2016 20:37 schreef BEFEM het volgende:
Beginnende beurshobbyist die een nieuw aandeel zoekt. Had eerst TomTom (:') ) maar verkocht. Heb nu turbo in DL voor paar honderd omdat ik verwacht dat er nog een hoger bod komt. Zoek echter nog wat andere leuke aandelen waar ik beetje met turbo x5 of x10 kan spelen en ook wat winst maak... Iemand een suggestie? PostNL is me iets te risicovol
Ik zou naar het casino gaan op de manier hoe jij bezig bent, idee is namelijk hetzelfde.quote:Op woensdag 23 november 2016 20:37 schreef BEFEM het volgende:
Hoi,
Beginnende beurshobbyist die een nieuw aandeel zoekt. Had eerst TomTom (:') ) maar verkocht. Heb nu turbo in DL voor paar honderd omdat ik verwacht dat er nog een hoger bod komt. Zoek echter nog wat andere leuke aandelen waar ik beetje met turbo x5 of x10 kan spelen en ook wat winst maak... Iemand een suggestie? PostNL is me iets te risicovol
Heerlijk toch die sleurquote:Op woensdag 23 november 2016 22:59 schreef Arcee het volgende:
Ondanks Brexit en Trump staat de AEX eigenlijk al acht maanden vlak rond 450 te dobberen.
Ik weet hetquote:Op woensdag 23 november 2016 22:59 schreef Arcee het volgende:
[..]
Beginnende beurshobbyist en turbo in 1 post.
Italië is volgende week al.quote:Op vrijdag 25 november 2016 10:33 schreef Dos37 het volgende:
Het is in Europa toch wachten op de verkiezingen door het hele continent volgend jaar.
quote:Geldscheppers
Waar blijft de 80 miljard euro die iedere maand door de ECB met behulp van een muisklik uit het niets geschapen wordt?
zondag 27 november, 21.05 uur op NPO2
Heb ik jaren een paar honderd aandelen in. Doffe ellende, de ene na de andere koersdalingsessie. Niet instappen, is niks, wordt ook niks meer.quote:Op zondag 27 november 2016 11:31 schreef Flufy het volgende:
Ik denk zelf dat KPN er behoorlijk goed bijstaat:
-Kans op overname is groot
-Lage koers
-Prima dividend
-100% koopadvies
Wat denken jullie?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
De transactiekosten zijn gelijk vanaf getrokken vermoed ik.quote:Op donderdag 1 december 2016 20:36 schreef BEFEM het volgende:
Hobbyvraag. Ik heb een aandeel die vandaag licht in de plus is geëindigd. 3 euro winst op dagbasis. En hetzelfde aandeel heb ik long maar daar heb ik verlies op dagbasis?Hoe kan dat!?
Heb ze al 2 weken. Dat kan het niet zijn.quote:Op donderdag 1 december 2016 20:45 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
De transactiekosten zijn gelijk vanaf getrokken vermoed ik.
Ahold heb ik recent verkocht. Oersaai nadeel, zit geen fuck aan power in. Aardig dividend, verder geen spektakel van te verwachtenquote:Op donderdag 1 december 2016 22:20 schreef einzeinz het volgende:
Wat denken jullie van Ahold (Amsterdam) en het Belgische Bpost? Die laatste is trouwens een goeie dividendbetaler.
Maar nog voor de inkt droog was staat er al weer +0.8% op de borden.quote:https://fd.nl/beurs/11783(...)5-kijken-naar-italie
Na een week waarin de AEX vooral lager stond, kijkt de Amsterdamse hoofdindex maandag weer aan tegen een verlies. Met dank aan de Italianen, die in meerderheid 'nee' stemden in het referendum over aanpassing van de grondwet.
Die gaan de 20.000 nog aantikken voor het einde van het jaarquote:Op woensdag 7 december 2016 20:36 schreef Arcee het volgende:
Wall Street alweer sky high in de all time high.
Hmm, Italisch referendum nu.... QE dat eventueel wat teruggetrokken wordt morgen.... (vandaag) 14 December Rate hike in Amerika...quote:Op woensdag 23 november 2016 22:59 schreef Arcee het volgende:
Ondanks Brexit en Trump staat de AEX eigenlijk al acht maanden vlak rond 450 te dobberen.
Politiek heeft amper invloed op de markten. De QE zal hoogstwaarschijnlijk de meeste koersrichting bepalen.quote:Op donderdag 8 december 2016 00:22 schreef ludovico het volgende:
[..]
Hmm, Italisch referendum nu.... QE dat eventueel wat teruggetrokken wordt morgen.... (vandaag) 14 December Rate hike in Amerika...
Moeten de koersen nu niet wat dalen?
Wil je uitsluitend in groen investeren om VRH te ontwijken?quote:Op donderdag 8 december 2016 08:53 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Mensen hier ervaring met groenfondsen om vermogensbelasting te ontwijken?
Ik zit zelf aan deze te denken:
Triodos Groenfonds
NL0000440204 | Euronext Amsterdam.
Wel verlaagt, naar 60 miljard, maar ook verlengt, Eur/usd wat gezakt, richting 1.06, 14 December de Amerikaanse rentes omhoog... Verwacht die koers wel naar de 1.04 te gaan. Dan pak ik winst op mijn dollarsz.quote:Op donderdag 8 december 2016 08:31 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Politiek heeft amper invloed op de markten. De QE zal hoogstwaarschijnlijk de meeste koersrichting bepalen.
Maar vergeet niet, ook al doen de beurzen het slecht de wereld blijft gewoon doordraaien en vroeg of laat herpakt die beurs zich terug.
Als de Amerikaanse rente omhoog gaat, dat is gepland eind december dan gaan we een terugval krijgen ja. Maar die zal ook maar van korte duur zijn.quote:Op donderdag 8 december 2016 16:38 schreef ludovico het volgende:
[..]
Wel verlaagt, naar 60 miljard, maar ook verlengt, Eur/usd wat gezakt, richting 1.06, 14 December de Amerikaanse rentes omhoog... Verwacht die koers wel naar de 1.04 te gaan. Dan pak ik winst op mijn dollarsz.
Wat gebeurt er als de centrale bank straks zijn geld weer uit de financiele markten gaat halen trouwens? Dan moet die bubble ook wat zakken... Gebeurt voorlopig niet in de Euro zone, maar Amerika is ondertussen al bezig met hogere rentes... In dat opzicht.... Kan ik misschien beter in de dollar geinvesteerd blijven.
yep voor een dag of 5 en dan weer naar de spaarrekening.quote:Op donderdag 8 december 2016 16:07 schreef Monnick het volgende:
[..]
Wil je uitsluitend in groen investeren om VRH te ontwijken?
Je laatste kolom klopt niet. Datbschreeuwen ze idd wel maar het tegenovergestelde is waar.quote:Op donderdag 8 december 2016 16:46 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Als de Amerikaanse rente omhoog gaat, dat is gepland eind december dan gaan we een terugval krijgen ja. Maar die zal ook maar van korte duur zijn.
De centrale banken kunnen hun geld niet uit de financiële markt halen. Het is vers gemaakt geld door ff op Draghi's klavier te typen. Dat geld is er niet maar staat wel in de boeken geschreven. Geld terugvragen kan dus niet, ze kunnen hoogstens de QE stopzetten en ze willen dit gewoon verminderen vanaf april 2017.
Enfin, geld uit roulatie halen dan wel. Maar zal nooit of te nimmer gebeuren. Dan stort het monetair systeem in!
Beste belegging lijkt nu inderdaad de dollar te zijn. Verder zou ik voorzichtig blijven. We zullen wel nog een paar maanden zijdelings evolueren. Pas vanaf het najaar 2017 (augustus) zullen we de eerste beleidspunten van Trump voelen. Dit kan tegenvallen of kan goed uitvallen! Republikeinse presidenten zijn doorgaans beter voor de economie. Maar Trump is een 'aanvaller' dus dat kan wel ff anders uitvallen en zorgen voor een correctie.
Heel veel aandelen zal ik niet meer kopen, eerder defensieve fondsen.
Helemaal mee eens. Of er in Nl. nou een linkse of rechtse regering komt na maart 2017de financieel markten worden door heel andere factoren gestuurd. Denk i.d.d. aan ECB beleid, landen die uit de EU stappen en landseconomieën die opstaan of inzakkenquote:Op donderdag 8 december 2016 08:31 schreef einzeinz het volgende:
Politiek heeft amper invloed op de markten. De QE zal hoogstwaarschijnlijk de meeste koersrichting bepalen.
Maar vergeet niet, ook al doen de beurzen het slecht de wereld blijft gewoon doordraaien en vroeg of laat herpakt die beurs zich terug.
De centrale banken kunnen het geld prima uit de financiele sector halen, je verkoopt de opgekochte staatsobligaties gewoon weer.quote:Op donderdag 8 december 2016 16:46 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Als de Amerikaanse rente omhoog gaat, dat is gepland eind december dan gaan we een terugval krijgen ja. Maar die zal ook maar van korte duur zijn.
De centrale banken kunnen hun geld niet uit de financiële markt halen. Het is vers gemaakt geld door ff op Draghi's klavier te typen. Dat geld is er niet maar staat wel in de boeken geschreven. Geld terugvragen kan dus niet, ze kunnen hoogstens de QE stopzetten en ze willen dit gewoon verminderen vanaf april 2017.
Enfin, geld uit roulatie halen dan wel. Maar zal nooit of te nimmer gebeuren. Dan stort het monetair systeem in!
Beste belegging lijkt nu inderdaad de dollar te zijn. Verder zou ik voorzichtig blijven. We zullen wel nog een paar maanden zijdelings evolueren. Pas vanaf het najaar 2017 (augustus) zullen we de eerste beleidspunten van Trump voelen. Dit kan tegenvallen of kan goed uitvallen! Republikeinse presidenten zijn doorgaans beter voor de economie. Maar Trump is een 'aanvaller' dus dat kan wel ff anders uitvallen en zorgen voor een correctie.
Anderzijds zie ik, door de herstel, alle winstverwachtingen en algehele gezondheid van de economie wel versterken.... Hogere rente kan ook alleen als het goed loopt in de economie, dat maakt aandelen niet perse minder aantrekkelijk dan sparen... Sterker nog, ik zie aandelen als het volatiele hogere rendements broertje t.o.v. sparen.quote:Op donderdag 8 december 2016 16:46 schreef einzeinz het volgende:
Hier in Nederland, de EU of in de VS?quote:Op donderdag 8 december 2016 17:59 schreef ludovico het volgende:
Anderzijds zie ik, door de herstel, alle winstverwachtingen en algehele gezondheid van de economie wel versterken....
Allebei, maar dit ging meer over het vraagstuk wat een renteverhoging doet met de aandelenmarkten omdat door hogere rentes sparen aantrekkelijker wordt.quote:Op donderdag 8 december 2016 18:11 schreef blomke het volgende:
[..]
Hier in Nederland, de EU of in de VS?
Dat van die dalende rente met als gevolg stijgende koersen is een oud adagio. De laatste 10 - 15 jaar zijn de kapitaalmarktrentes dramatisch gedaald. De beurskoersen in Nederland, hebben amper sprongen gemaakt. Dus inderdaad, het maakt geen ruk uit.quote:Op donderdag 8 december 2016 19:10 schreef ludovico het volgende:
Allebei, maar dit ging meer over het vraagstuk wat een renteverhoging doet met de aandelenmarkten omdat door hogere rentes sparen aantrekkelijker wordt.
Dus het maakt niet zoveel uit zegmaar....
Met monetair beleid kun je de vraag van geld verhogen door het goedkoper te maken is het idee.quote:Op vrijdag 9 december 2016 11:42 schreef BEFEM het volgende:
Die lui van de ECB zijn idioten, er is geen geldaanbodprobleem maar een vraagprobleem. Ben benieuwd naar de effecten op de lange termijn.
Voor hoelang?quote:
T&M December 2017 blijft de ECB er geld in pompen.quote:
Dat weet ik. En dat is een domme aanname van de ECB. Of je nu 0,2% of 0,4% betaalt boeit geen fuck. De koopkracht moet stijgen waardoor er meer vraag naar leningen komt, niet andersom.quote:Op vrijdag 9 december 2016 13:54 schreef ludovico het volgende:
[..]
Met monetair beleid kun je de vraag van geld verhogen door het goedkoper te maken is het idee.
Sowieso eens met je hoor, maar dat proberen ze wel aan te jagen door dus de geldhoeveelheid te verhogen, als dit "tricke down'd" dan komt dat extra geld in de handen van de mensen die het geld uitgeven.quote:Op vrijdag 9 december 2016 14:29 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Dat weet ik. En dat is een domme aanname van de ECB. Of je nu 0,2% of 0,4% betaalt boeit geen fuck. De koopkracht moet stijgen waardoor er meer vraag naar leningen komt, niet andersom.
En dat werkt al jaren niet.quote:Op vrijdag 9 december 2016 15:01 schreef ludovico het volgende:
[..]
Sowieso eens met je hoor, maar dat proberen ze wel aan te jagen door dus de geldhoeveelheid te verhogen, als dit "tricke down'd" dan komt dat extra geld in de handen van de mensen die het geld uitgeven.
Weet ik, ik ga ook uit van een aandelen bubble.quote:
Mwah...op mijn middelbare school werd de klassieke leer bijgebracht: investeringen I zijn gelijk aan de besparingen ... en Y = C + Iquote:Op vrijdag 9 december 2016 15:09 schreef ludovico het volgende:
Ik begrijp het zo slecht, want op de middelbare school, waar Mark Rutte note bene lesgeeft, wordt iedere leerling Keynesiaans denken bijgebracht.
Slecht, liever BAM maar ik heb zelf de indruk dat je nog even moet wachten op een trigger om in te stappen... Weet je zeker dat de bouw aantrekt?quote:Op vrijdag 9 december 2016 15:40 schreef DaggerOne het volgende:
Wat denkt iedereen hier van het aandeel Heijmans?
En op korte termijn, zag dat Heijmans harde klappen heeft gehad afgelopen tijd. Is er kans op een rebound?quote:Op vrijdag 9 december 2016 16:09 schreef ludovico het volgende:
[..]
Slecht, liever BAM maar ik heb zelf de indruk dat je nog even moet wachten op een trigger om in te stappen... Weet je zeker dat de bouw aantrekt?
Buitenlandse bouwbedrijven gaan al een stuk eerder lekker... Omdat er in Nederland ook minder projecten zijn, BAM profiteert ook meer van het buitenland... Voornamelijk Duitsland...
Er is ook een in Duitsland genoteerde bouwer die in Nederland bouwt... Dat aandeel is echt heel hard gestegen de laatste jaren.
Ik zag een artikeltje ergens... Dat er bij Heijmans wel wat meer problemen zijn dan bij BAM bijvoorbeeld... Ook dat er teveel bouwers zijn in NL in principe.. Dat zou kunnen leiden tot overnames maar tjah, wie heeft dat geld in kas? En waarom? Kosten drukken is interessanter....quote:Op vrijdag 9 december 2016 16:23 schreef DaggerOne het volgende:
[..]
En op korte termijn, zag dat Heijmans harde klappen heeft gehad afgelopen tijd. Is er kans op een rebound?
Wat klopt er niet? Dat Trump een aanvaller is? Dat Republikeinse presidenten beter zijn voor de economie? Dat we in dollar moeten beleggen?quote:Op donderdag 8 december 2016 17:27 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Je laatste kolom klopt niet. Datbschreeuwen ze idd wel maar het tegenovergestelde is waar.
Die zijn niet goed en dat weet iedereen. Behalve die ECB-knakkers!quote:Op vrijdag 9 december 2016 11:42 schreef BEFEM het volgende:
Die lui van de ECB zijn idioten, er is geen geldaanbodprobleem maar een vraagprobleem. Ben benieuwd naar de effecten op de lange termijn.
Dat republikeinen beter voor de economie zijn.quote:Op vrijdag 9 december 2016 17:44 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Wat klopt er niet? Dat Trump een aanvaller is? Dat Republikeinse presidenten beter zijn voor de economie? Dat we in dollar moeten beleggen?
Er zijn ooit studies gevoerd en als je democraten tegenover republikeinen zet dan zie je telkens dat een Republikeinse president beter is voor de economie dan een democraat. Tja, of het effectief zo is, geen idee.quote:Op vrijdag 9 december 2016 18:19 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dat republikeinen beter voor de economie zijn.
2: http://www.huffingtonpost(...)ette_b_10437878.htmlquote:
3: http://www.jec.senate.gov(...)sident---6.22.16.pdfquote:As the Ranking Member of the Joint Economic Committee, I asked my staff to review the Blinder and Watson findings. They were able to update and build on the economists’ analysis and found that on average since World War II, real (inflation-adjusted) GDP has grown about 1.6 times faster and private-sector jobs have grown nearly 2.5 times faster under Democrats than Republicans.
4: http://www.forbes.com/sit(...)ocrats/#4b8331dc2c9fquote:
quote:The same thing I’ve been compiling cold, hard government data on since 1980: By crucial metrics like GDP, job creation, business investment and avoiding recessions, the economy does a lot better with Democrats in the White House than with Republicans. Just one eye-opening example: Nine of the last 10 recessions have been under Republicans.
Dat Obama meer geld heeft uitgegeven dan al zijn voorgangers bij elkaar en dat Clinton de 2008 crisis heeft veroorzaakt doordat iedereen recht moest hebben op een huis zie je dan weer niet in die grafiekjes terug.quote:Op zondag 11 december 2016 23:15 schreef monkyyy het volgende:
Ik vind voornamelijk onderzoeken die concluderen dat democraten beter zijn voor de zowel de economie, als aandelen als banen.
1: http://politicsthatwork.c(...)-for-the-economy.php
[..]
2: http://www.huffingtonpost(...)ette_b_10437878.html
[..]
3: http://www.jec.senate.gov(...)sident---6.22.16.pdf
[..]
4: http://www.forbes.com/sit(...)ocrats/#4b8331dc2c9f
[..]
Is dat niet een wat simplistische conclusie? Heeft de politiek nu echt doorslaggevende invloed op die uitkomsten of zijn de onderliggende variabelen veel meer een gegeven waar ze binnen een beperkte marge enige sturing aan kunnen geven? Is de kleur van het Huis en de Senaat - of in ieder geval de overeenstemming daarvan met die van de president - niet veel meer van belang? En is de stijging van de aandelenmarkt in de jaren 90 onder Clinton voor een belangrijk deel niet alleen een reflectie geweest van de onderliggende economische groei, maar van gestegen waarderingen in zijn algemeenheid?quote:Op zondag 11 december 2016 23:15 schreef monkyyy het volgende:
Ik vind voornamelijk onderzoeken die concluderen dat democraten beter zijn voor de zowel de economie, als aandelen als banen.
Voor mensen die een beetje macro economisch zijn ingesteld....quote:3* INFLATION AND NOMINAL EXCHANGE RATE
Revolves around the purchasing power parity relationship: st = q + pt - pFt.
Here, s is the nominal exchange rate quoted as the domestic country price of 1 unit of foreign currency (0.7 Euro for 1 US$ if Europe is “home” economy), so that s>0 means depreciation of the domestic currency. q is “real exchange rate”, or relative price of two countries’ consumption basket expressed in a single currency, q= S*PF/P (how many Big Macs in Tokyo you need to give up to buy one Big Mac in Paris).
The law of one price, generalized into macroeconomics, suggests that domestic and foreign prices of goods are equal when expressed in the same currency. Therefore, over time the depreciation rate of nominal exchange rates is equal to the difference between domestic and foreign inflation, pt - pFt.
Natuurlijk spelen er zaken mee als "het gaat beter in Amerika dan in Europa" en hebben institutionele beleggers veel betere info om een omslagpunt beter te timen. Maar macro economisch gezien krijg je niet veel betere info voor je kiezen dan banen reports en eventuele cijfers over de handelsbalans... Ik betwijfel wel enigszins dat zij veel meer informatie gebruiken. (de long run currency traders dan)quote:Op dinsdag 13 december 2016 18:40 schreef Zith het volgende:
Ik vraag me hierbij altijd af waarom je denkt met een simpele analyse beter af te kunnen zijn dan institutionele beleggers.
Ik neem ook een marge van 20% vanaf de 1.20, dus 1 euro en long, of 1.40 en short.... Dat is op basis van de grafiek...quote:Op dinsdag 13 december 2016 20:53 schreef Zith het volgende:
Waarom neemt men niet nu al posities in dan..? Blijkbaar is er genoeg onzekerheid dat men op dit moment niet hoger wil zitten.
Dat hangt van het product af. Wat heb je?quote:Op woensdag 14 december 2016 23:06 schreef ludovico het volgende:
Allright allright, ik ben pas 6 maandjes actief (sinds de Brexit letterlijk) op de beurs met wat "speelgeld"
Ik sta op het moment short op de dollar, een idee van een aantal maanden terug om in te spelen op de sterkere economie van de USA en de rentestijging van vandaag.
Ehm, ik kan het hefboomproduct op de dollar nu alleen niet verkopen, terwijl currencies bijna altijd te traden zijn dacht ik? Kan het zijn dat mijn hefboomproduct hier niet onder valt en dat het "Nederlandse tijden" aanhoudt ofzo? Gelijk met de beurs in Amsterdam?
EUR/USD SL 1.30 HB 4.21 FN 1.32 R 0.01 Goldman Sachs Turbo Short Dquote:Op woensdag 14 december 2016 23:24 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat hangt van het product af. Wat heb je?
Dat is niet veel voor een turboquote:Op donderdag 15 december 2016 13:48 schreef ludovico het volgende:
Leek erop alsof het alleen verhandeld kan worden onder Nederlandse markt tijden.... Is dat altijd zo?
Winst gepakt rond 1.0430% rendement in 2-3maanden.
5 hefboompjes, wil niet teveel risico nemen.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |