Het is nu wel tijd om op te houden met dat soort opmerkingen.quote:Op donderdag 23 juni 2016 18:20 schreef hottentot het volgende:
Maar wat vind het kind er zelf van?
(Niet dat ik het idee heb dat moeders dit een zorg zal zijn in deze, als we vader maar even kunnen natrappen, dat is namelijk veel belangrijker)
Het ging ook niet om een noodzakelijke ingreep, die uitzondering die wordt aangehaald is dus niet van toepassing overigens wordt een operatie ook als ingrijpend gezien. De arts zit zeker fout.quote:Op donderdag 23 juni 2016 17:26 schreef mrspoeZ het volgende:
[..]
Allemaal leuk als beide ouders gezag hebben en dat is dus niet het geval. Er was dus géén toestemming.
Artsen zijn geen babysitters, wanneer een van de ouders met een issue komt moet dat voldoende zijn.quote:Op donderdag 23 juni 2016 13:49 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Dit.
En hoe ze dat moeten weten; burgerlijke status van ouders navragen. Gescheiden? Dan hebben beide ouders standaard het gezag (uitzonderingen daargelaten maar bij ontheffing uit ouderlijk gezag zul je die ouder niet zo snel bij kind arts aantreffen).
Bij gescheiden ouders moet je altijd toestemming van beiden hebben, ook al heb je maar 1 ouder in je kamer.
Als ouders nooit getrouwd zijn geweest is over het algemeen moeder de enige ouder met gezag. Dat het kind erkent is door vader betekent niet dat vader ook gezag heeft; gezag krijgen is een aparte procedure.
Het maakt helemaal niet uit wat wij vinden hoe fout iets wel of niet is qua ingreep.quote:Op donderdag 23 juni 2016 19:03 schreef Gia het volgende:
Het is jammer dat we niet weten wat de ingreep nu eigenlijk was.
Dat zou het iets makkelijker maken een oordeel te vormen over hoe fout wij vinden dat die vader is geweest, of dat hij toch eigenlijk wel een beetje gelijk had.
Bijvoorbeeld: Flaporen recht zetten. Flutingreepje, zo klaar. En flaporen zijn best heel vervelend voor een kind. Zeker op de middelbare school kan dat leiden tot veel gepest.
Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat een vader dit zomaar doet. Daar moet wat aan vooraf gegaan zijn. En dan krijg je een machtsspelletje tussen de ouders, waarbij de moeder wint door een ingreep tegen te houden. Het kind is dan de dupe, want ik ga ervan uit dat die de ingreep wel wilde.
Nee, dat is gewoon onjuist. Als een 9 jarige zonder ouder bij een arts komt vragen om een medische ingreep krabt die arts ook achter zn oren neem ik aan.quote:Op donderdag 23 juni 2016 19:50 schreef mrPanerai het volgende:
[..]
Artsen zijn geen babysitters, wanneer een van de ouders met een issue komt moet dat voldoende zijn.
Zoals ik zei; ouders die gescheiden zijn (dus getrouwd zijn geweest) hebben doorgaans beiden het gezag. Dan moet je van beiden toestemming hebben.quote:Op donderdag 23 juni 2016 13:53 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dit was nou net zo'n uitzondering waarbij de ouder die het gezag niet heeft het kind wel meenam naar de arts.
Maar ik blijf benieuwd op basis waarvan ze bij een chirurg terechtgekomen zijn, het is raar dat een huisarts een kind doorstuurt dat geen patiënt is.
In strict juridische zin wel. Gelukkig bestaat dit land uit meer dan alleen juristen.quote:Op donderdag 23 juni 2016 19:54 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het maakt helemaal niet uit wat wij vinden hoe fout iets wel of niet is qua ingreep.
Punt is dat iemand die niet het gezag heeft over een minderjarige bij die minderjarige een ingreep heeft laten uitvoeren.
Dat is het enige waar het om draait.
Het kind komt toch niet zonder ouders?quote:Op donderdag 23 juni 2016 21:29 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Nee, dat is gewoon onjuist. Als een 9 jarige zonder ouder bij een arts komt vragen om een medische ingreep krabt die arts ook achter zn oren neem ik aan.
En dan heb je het nog niet over ouders met psychische problematiek als munchhausen by proxy (ja dat kan je googlen), een arts moet daar ook alert op zijn. Zelfde met kindermishandeling en verhalen als "ja, hij viel nu voor de 3e keer van de trap".
Bij elke klacht of kwaal moet de arts achtergrondinfo nagaan en juridisch gezien hoort "heb ik toestemming van beide gezaghebbende ouders" daar gewoon bij.
Het ouderlijk gezag hoeft niet ontnomen te zijn, maar gewoon nooit aangevraagd.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:54 schreef Vanyel het volgende:
Het feit dat de vader geen gezag heeft, roept bij mij de vraag op in hoeverre je van een vader kunt spreken ipv een verwekker.
Uitzonderingen daargelaten lijkt me dat het niet zo makkelijk is om een ouder het gezag compleet te ontnemen.
Kan, maar ook dan betekent het dat vader daar kennelijk nooit de moeite voor heeft willen doen.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 15:28 schreef livelink het volgende:
[..]
Het ouderlijk gezag hoeft niet ontnomen te zijn, maar gewoon nooit aangevraagd.
Ik vind dat nogal zwart/wit denken. Ik denk altijd meer in grijstinten.quote:Op donderdag 23 juni 2016 19:54 schreef Leandra het volgende:
Het maakt helemaal niet uit wat wij vinden hoe fout iets wel of niet is qua ingreep.
Punt is dat iemand die niet het gezag heeft over een minderjarige bij die minderjarige een ingreep heeft laten uitvoeren.
Dat is het enige waar het om draait.
Gezien de bizar weinig rechten van een vader in dit land zou ik dat niet te hard roepen.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 15:46 schreef Leandra het volgende:
[..]
Kan, maar ook dan betekent het dat vader daar kennelijk nooit de moeite voor heeft willen doen.
Het is niet dat je rechter het je zomaar ontzegt als je het aanvraagt.
Kan ook gewoon onwetendheid zijn. Je moet maar weten als ouders dat als je niet getrouwd bent de vader niet het ouderlijk gezag heeft.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 15:46 schreef Leandra het volgende:
[..]
Kan, maar ook dan betekent het dat vader daar kennelijk nooit de moeite voor heeft willen doen.
Het is niet dat je rechter het je zomaar ontzegt als je het aanvraagt.
Daar word je bij de aangifte behoorlijk duidelijk op gewezen hoor, als het kind erkend is krijg je bij aangifte van de geboorte ook gelijk de formulieren mee om het gezag te regelen.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 18:08 schreef livelink het volgende:
[..]
Kan ook gewoon onwetendheid zijn. Je moet maar weten als ouders dat als je niet getrouwd bent de vader niet het ouderlijk gezag heeft.
Formuliertje invullen en opsturen, en als moeder het er niet mee eens is (en de op te sturen formulieren dus niet wil tekenen), een werkelijke gang naar de rechter.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 17:09 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Gezien de bizar weinig rechten van een vader in dit land zou ik dat niet te hard roepen.
Tenzij getrouwd/geregistreerd partnerschap met moeder, je eerst naar de rechter moet om ook wat te mogen zeggen over je eigen kind, Belachelijk.
Weten we alleen nog niet hoe er hier geoordeeld zou worden omdat we geen idee hebben wat er gedaan is.quote:Op woensdag 8 maart 2017 19:15 schreef Nizno het volgende:
Even een ontzettende rotschop.
https://uitspraken.rechts(...)I:NL:RBROT:2016:7437
met de info dat het voor TS' geen verandering is natuurlijk want die wilde de bal graag bij de andere ouder neerleggen en deze zaak gaat over het verhaal hoe de artsen hadden moeten handelen.
Klopt.quote:Op woensdag 8 maart 2017 20:03 schreef Rewimo het volgende:
En beide ouders hadden het gezag, in die rechtszaak, als ik het goed lees.
Goeie schop. Die rechtszaak lezende, voelt het voor mij toch allemaal erg gemakkelijk. Dat jongetje is besneden, en dat is niet meer terug te draaien. De vader wordt niet aangepakt, en de huisartspraktijk moet duizend euro betalen. Dat is alles.quote:Op woensdag 8 maart 2017 19:15 schreef Nizno het volgende:
Even een ontzettende rotschop.
https://uitspraken.rechts(...)I:NL:RBROT:2016:7437
met de info dat het voor TS' geen verandering is natuurlijk want die wilde de bal graag bij de andere ouder neerleggen en deze zaak gaat over het verhaal hoe de artsen hadden moeten handelen.
Vergeet niet dat de weg voor het kind om al dan niet materiële schade in de toekomst op te gaan eisen volledig open ligt nu.quote:Op donderdag 9 maart 2017 08:34 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Goeie schop. Die rechtszaak lezende, voelt het voor mij toch allemaal erg gemakkelijk. Dat jongetje is besneden, en dat is niet meer terug te draaien. De vader wordt niet aangepakt, en de huisartspraktijk moet duizend euro betalen. Dat is alles.
Het hele vonnis zegt feitelijk gewoon: alle gescheiden ouders, niet overleggen met de andere ouder maar gewoon die ingreep laten doen. Want het ergste dat kan gebeuren is dat de huisarts duizend hele euros moet betalen.
Sterker nog; het lijkt alsof de arts helemaal niet gecontroleerd heeft of de ouder het gezag wel had.quote:Op donderdag 9 maart 2017 08:34 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Goeie schop. Die rechtszaak lezende, voelt het voor mij toch allemaal erg gemakkelijk. Dat jongetje is besneden, en dat is niet meer terug te draaien. De vader wordt niet aangepakt, en de huisartspraktijk moet duizend euro betalen. Dat is alles.
Het hele vonnis zegt feitelijk gewoon: alle gescheiden ouders, niet overleggen met de andere ouder maar gewoon die ingreep laten doen. Want het ergste dat kan gebeuren is dat de huisarts duizend hele euros moet betalen.
De vader had wettelijk gezag. En de inschrijving, tja zowel mijn partner als mijn kind, wij hebben alle drie verschillende huisartsen dat zegt ook niets.quote:Op donderdag 9 maart 2017 10:27 schreef Leandra het volgende:
[..]
Sterker nog; het lijkt alsof de arts helemaal niet gecontroleerd heeft of de ouder het gezag wel had.
Terwijl zo te lezen alleen moeder en zoon ingeschreven waren bij die huisartsenpraktijk, en de ex-echtgenoot niet (meer).
Het kind was 9 jaar hè.... zo gebruikelijk is het niet als een kind uit die cultuur op die leeftijd nog besneden moet worden.quote:Op donderdag 9 maart 2017 10:42 schreef hottentot het volgende:
[..]
De vader had wettelijk gezag. En de inschrijving, tja zowel mijn partner als mijn kind, wij hebben alle drie verschillende huisartsen dat zegt ook niets.
De arts hier volgde de door de vakvereniging uitgeschreven richtlijn en beoordeelde de ingreep als niet ongebruikelijk gezien de cultuur van het gezin. (En misschien had hij de eerdere kinderen ook wel besneden, maar dat weten wij niet.)
De rechter oordeelt dat de richtlijn in strijd is met de wet en aldus niet als bepalend kan worden gezien en dat de behandeling inderdaad niet ongebruikelijk is maar wel als ingrijpende en niet-noodzakelijke behandeling had moeten worden gezien.
Dat de ouders gescheiden zijn is in deze zaak geen factor van belang.
Arts heeft inderdaad niet gecontroleerd, maar de vader had wel degelijk ook het gezag. Daarnaast geef ik niet mijn mening over hoe de besnijdenis gezien dient te worden maar de feitelijke weergave van hoe de arts tot zijn beoordeling kwam van de situatie.quote:Op donderdag 9 maart 2017 11:08 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het kind was 9 jaar hè.... zo gebruikelijk is het niet als een kind uit die cultuur op die leeftijd nog besneden moet worden.
Plus dat nergens duidelijk is dat de arts wel gecontroleerd heeft of de vader het gezag heeft.
Met andere woorden: zelfs als de vader het gezag niet had had hij deze ingreep kunnen laten uitvoeren, en als dat volgens de richtlijnen is dan mankeert er wel meer aan de richtlijn.
Als dit een les is voor artsen wordt het wel minder makkelijk.quote:Op donderdag 9 maart 2017 08:34 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Dat geldt dan dus eigenlijk altijd? Ook als de buurman met het kind langskomt?quote:Op donderdag 9 maart 2017 12:22 schreef hottentot het volgende:
Ik zie ook helemaal niet voor mij hoe een arts kan controleren wie er ouderlijk gezag hebben?
trek ik de conclusie dat het niet de huisarts van de ex-echtgenoot was.quote:2.4. Sanitas Huisartsen is een maatschap van huisartsen. [gedaagde 2] is sinds enkele jaren maat van die maatschap. Huisartsen van de maatschap zijn de vaste huisartsen van [eiseres] en [minderjarige] .
In het centraal gezagsregister is dat te controleren.quote:Op donderdag 9 maart 2017 12:22 schreef hottentot het volgende:
Ik zie ook helemaal niet voor mij hoe een arts kan controleren wie er ouderlijk gezag hebben?
Hij heeft geen toegang tot een database van de overheid waar dit in staat, en als we een verklaring moeten laten zien die maximaal 24 uur oud is welke we op het gemeentehuis moeten ophalen staat ook iedereen te steigeren. Maar ondertussen kan het best zijn dat de ouders die al jaren bij hem komen daar met een kind staan waarvan zij een week eerder het gezag hebben verloren, hoe moet die man dat controleren?
Maar daar heeft niet iedereen zomaar inzicht in toch? Of is dat net als het huwelijksgoederenregister openbaar?quote:Op donderdag 9 maart 2017 12:32 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
In het centraal gezagsregister is dat te controleren.
Er bestaat tot op heden geen bruikbaar landelijk gezagsregister. Men is hier wel mee bezig om dit voor de toekomst te realiseren. Tevens zegt het niets over de feitelijke gezagsrelaties.quote:Op donderdag 9 maart 2017 12:32 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
In het centraal gezagsregister is dat te controleren.
Een huisarts kan een schriftelijk verzoek indienen bij de rechtbank van de geboorteplaats van het kind, en dan nog krijgt hij alleen de uitspraken en aldus niet altijd de feitelijke situatie.quote:Op donderdag 9 maart 2017 12:38 schreef Leandra het volgende:
[..]
Maar daar heeft niet iedereen zomaar inzicht in toch? Of is dat net als het huwelijksgoederenregister openbaar?
Je kunt schriftelijk een aanvraag doen.quote:Op donderdag 9 maart 2017 12:38 schreef Leandra het volgende:
[..]
Maar daar heeft niet iedereen zomaar inzicht in toch? Of is dat net als het huwelijksgoederenregister openbaar?
Of je zorgt dat het met beide ouders is afgestemd, de arts kan zich in elk geval niet verschuilen en heeft een verantwoordelijkheid.quote:Op donderdag 9 maart 2017 12:45 schreef hottentot het volgende:
[..]
Een huisarts kan een schriftelijk verzoek indienen bij de rechtbank van de geboorteplaats van het kind, en dan nog krijgt hij alleen de uitspraken en aldus niet altijd de feitelijke situatie.
Onwerkbaar dus als dit de standaard zou dienen te zijn. Dan mag de arts wel iemand extra in dienst nemen speciaal hiervoor.
Maar ook dan zal er altijd een grijs gebied blijven omtrent wanneer wel en wanneer niet. De criteria welke gehanteerd worden zijn namelijk subjectief, ik zie dan liever dat men voor de toekomst toewerkt dat de overheid een paar vakjes bovenin het patientendossier reserveert en in 1 van die vakjes standaard de op dat moment ingeschreven gezagsdragers weergeeft, daarnaast gaan alle behandelingen tegenwoordig via codes een raad van slimme mensen zou al die codes bij langs kunnen gaan en aan kunnen geven bij welke codes alle gezagsdragers toestemming moeten en waarbij dat niet nodig is.quote:Op donderdag 9 maart 2017 12:53 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Of je zorgt dat het met beide ouders is afgestemd, de arts kan zich in elk geval niet verschuilen en heeft een verantwoordelijkheid.
Het centraal register bestaat al vanaf 2012.quote:Op donderdag 9 maart 2017 13:09 schreef hottentot het volgende:
[..]
Maar ook dan zal er altijd een grijs gebied blijven omtrent wanneer wel en wanneer niet. De criteria welke gehanteerd worden zijn namelijk subjectief, ik zie dan liever dat men voor de toekomst toewerkt dat de overheid een paar vakjes bovenin het patientendossier reserveert en in 1 van die vakjes standaard de op dat moment ingeschreven gezagsdragers weergeeft, daarnaast gaan alle behandelingen tegenwoordig via codes een raad van slimme mensen zou al die codes bij langs kunnen gaan en aan kunnen geven bij welke codes alle gezagsdragers toestemming moeten en waarbij dat niet nodig is.
Voor nu hebben we daar niets aan, maar de rechtbanken zijn bezig met het opzetten van een functioneel landelijk register aangaande gezagsverhoudingen.
https://vng.nl/onderwerpe(...)sregister-raadplegenquote:Op donderdag 9 maart 2017 13:28 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Het centraal register bestaat al vanaf 2012.
Zie je wel het is er al, dat er mensen zijn die vinden dat je kennis nodig hebt om het te lezen zal verder wel. Als je dat niet lukt moet je inderdaad even hulp vragen van iemand met meer kennis of beide ouders toestemming vragen als arts.quote:Op donderdag 9 maart 2017 13:38 schreef hottentot het volgende:
[..]
https://vng.nl/onderwerpe(...)sregister-raadplegen
Je doet nu wel erg luchtig over het hele stukje...quote:Op donderdag 9 maart 2017 13:44 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Zie je wel het is er al, dat er mensen zijn die vinden dat je kennis nodig hebt om het te lezen zal verder wel. Als je dat niet lukt moet je inderdaad even hulp vragen van iemand met meer kennis of beide ouders toestemming vragen als arts.
Heb ik een andere pagina voor me? Bij mij is de eerste regel van de pagina toch echt:quote:Op donderdag 9 maart 2017 13:44 schreef Wespensteek het volgende:
Zie je wel het is er al, dat er mensen zijn die vinden dat je kennis nodig hebt om het te lezen zal verder wel.
quote:Het antwoord is: nee, er is nog geen bruikbaar landelijk gezagsregister en op korte termijn is dat er ook nog niet.
Klopt ik doe er vrij luchtig over, volgens mij met reden. Bij complexe gevallen is voor de arts meteen duidelijk dat hij voorzichtig moet zijn met bepaalde ingrepen. Als hij het te ingewikkeld vindt is dat een goede waarschuwing om voorzichtig te zijn dus beide ouders om toestemming vragen.quote:Op donderdag 9 maart 2017 13:48 schreef hottentot het volgende:
[..]
Je doet nu wel erg luchtig over het hele stukje...
Een arts zal zin hebben om al die zooi te gaan lezen, daar moeten we die man helemaal niet mee lastig vallen.
Als we willen dat een arts bepaalde controles moet uitvoeren dan moeten we hem ook in staat stellen die te doen op een manier die voor hem werkbaar is. En dat doen we tot op heden niet.
Inderdaad vrij dom aangezien het vervolg is dat het register er wel is.quote:Op donderdag 9 maart 2017 13:56 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Heb ik een andere vagina voor me? Bij mij is de eerste regel van de pagina toch echt:
[..]
Een andere vagina heb ik ook niet voor je.quote:Bij de rechtbanken is er wel een landelijk gezagsregister
Laat dit maar niet door je vrouw lezenquote:Op donderdag 9 maart 2017 13:56 schreef Speekselklier het volgende:
Heb ik een andere vagina voor me?
Nee hoor, artsen zijn dol het maken formuliertjes, lijstjes en overzichtjes.quote:Op donderdag 9 maart 2017 13:56 schreef Wespensteek het volgende:
Het is ook helemaal niet zo moeilijk hoor om toestemming van beide ouders te vragen bij niet noodzakelijke ingrepen.
Soms dwaal je af met je gedachten en doen je vingers vrolijk mee.quote:Op donderdag 9 maart 2017 13:59 schreef hottentot het volgende:
Laat dit maar niet door je vrouw lezen
Zat ik net deze te kijken http://www.skoften.net/it(...)bij_ik_gevingerd_hebquote:Op donderdag 9 maart 2017 14:04 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Soms dwaal je af met je gedachten en doen je vingers vrolijk mee.
Ouders zijn er ook dol op dat artsen voorzichtig met hun kinderen omgaan en niet zomaar niet noodzakelijke operaties uitvoeren omdat er iemand met het kind bij de dokter kwam.quote:Op donderdag 9 maart 2017 14:02 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Nee hoor, artsen zijn dol het maken formuliertjes, lijstjes en overzichtjes.
En bij al die administratieve handelingen is het geen enkel probleem om er nog een bij te doen.
Tussen de noodzakelijke administratieve handelingen willen ze ook nog wat patienten behandelen.
Ja en ouders zijn er ook dol op als een arts vlot handeld. Ouders die fatsoenlijk uit elkaar zijn gegaan willen gewoon op vakantie kunnen zonder dat ze terug moeten vliegen om een handtekening te zetten.quote:Op donderdag 9 maart 2017 14:15 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ouders zijn er ook dol op dat artsen voorzichtig met hun kinderen omgaan en niet zomaar niet noodzakelijke operaties uitvoeren omdat er iemand met het kind bij de dokter kwam.
Dat lijkt mij wel te realiseren en als ze fatsoenlijk uit elkaar zijn gegaan lijkt het mij ook erg stug dat sprake is van een erg complex dossier in het centrale registratiesysteem. Het is vreemd om te doen alsof men voor elk dokters bezoek toestemming nodig heeft, als het urgent en noodzakelijk is speelt het ook helemaal niet.quote:Op donderdag 9 maart 2017 14:18 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Ja en ouders zijn er ook dol op als een arts vlot handeld. Ouders die fatsoenlijk uit elkaar zijn gegaan willen gewoon op vakantie kunnen zonder dat ze terug moeten vliegen om een handtekening te zetten.
er wordt aangegeven dat vader ' dit soort dingen' vaker doet.quote:Op woensdag 22 juni 2016 21:20 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Dus moeder wil dat de verzekering niet betaalt zodat vader kan bloeden? Wat laag. Ik vraag me af of een rechter in zo iets mee wil gaan. Lijkt me niet. En dan mag moeders betalen. En wie heb je er mee? Het kind.
MOEDER, VADERquote:Op donderdag 9 maart 2017 14:50 schreef JaniesBrownie het volgende:
Moet je dan als moeder (en evt kind) alles maar accepteren dat vader doet?
wat mij betreft mag de vader hier dan ook voor aangepakt worden en niet zozeer de arts.quote:Op donderdag 9 maart 2017 15:49 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
MOEDER, VADER
Dat zijn wat mij betreft de enige termen die een arts hoeft te weten.
Alle andere varianten van 'vader' zijn voor juristen en komen niet in de medische encylopdie voor.
Vind ik ook, als hij een hazelip bij zijn zoon heeft laten weghalen dan zetten we voor straf een hazelip bij de vader.quote:Op donderdag 9 maart 2017 15:53 schreef JaniesBrownie het volgende:
wat mij betreft mag de vader hier dan ook voor aangepakt worden en niet zozeer de arts.
Helemaal mee eens. Hoop dat zoonlief dit ook zeker gaat doen. Zijn lichaam is blijvend verminkt.quote:Op donderdag 9 maart 2017 15:53 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
wat mij betreft mag de vader hier dan ook voor aangepakt worden en niet zozeer de arts.
Als ik tegen jou zeg "gooi een steen door dat raam" en jij doet dat. Is het dan alleen mijn fout?quote:Op donderdag 9 maart 2017 15:53 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Nee.quote:Op donderdag 9 maart 2017 16:54 schreef hottentot het volgende:
[..]
Als ik tegen jou zeg "gooi een steen door dat raam" en jij doet dat. Is het dan alleen mijn fout?
Maar een rechtspersoon kan aansprakelijk worden gesteld voor overtredingen (opereren zonder toestemming ouderlijk gezag) begaan door nalatigheid.quote:Op donderdag 9 maart 2017 17:03 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Nee.
Maar ik heb werkelijk geen idee wat je daarmee wil zeggen.
De arts is nalatig geweest, de vader is gewoon fout indien hij wist (en dat mag je aannemen) dat hij niet bevoegd was om dit te laten doen en dat moeder er tegen was.
(Of misschien niet eens, dat is mij niet helemaal duidelijk. Ook in dat geval had vader dit moeten bespreken met moeder)
dat klopt.quote:Op donderdag 9 maart 2017 17:15 schreef hottentot het volgende:
[..]
Maar een rechtspersoon kan aansprakelijk worden gesteld voor overtredingen (opereren zonder toestemming ouderlijk gezag) begaan door nalatigheid.
quote:Op vrijdag 10 maart 2017 19:19 schreef Maarten het volgende:
[..]
Hele topic gelezen... Is het van 2016..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |