abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_163118325
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 19:29 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Welk "gedoe" heeft een homo in Amsterdam nou?
Nou als je hetero bent lijkt mij de seks met mannen wel ene probleem. Daarbuiten vooroordelen, mensen die zeggen dat ze alleen homo zijn omdat ze een hogere status willen, nageroepen worden, nooit echt erbij horen in hetero vriendengroepen, etc.
  zaterdag 18 juni 2016 @ 19:32:19 #202
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_163118335
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 19:27 schreef JimmyDean het volgende:
Bullshit, veel meer casual seks, veel meer wisselende partners. Dit zijn overigens gewoon bekende feiten.

Ohw absoluut, mannen zijn niet moeilijk, hetero mannen ook niet, en hetero vrouwen ook niet, alleen doen hetero's er veel moeilijker over en lijkt het dan alsof homo's maar wat rondneuken.
Ik ken zoveel hetero's die ook eindeloze series one night stands hebben, rondneuken buiten hun relatie, al dan niet met instemming van hun partner, dat zal je verbazen, alleen als je benchmark FOK! is, tja dan kijk je daar heel anders tegenaan....
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_163118342
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 19:31 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Valt deels mee. Maar de Diamantbuurt was wel erg. Oost ook. Als men het niet weet is er niets aan de hand. Daar zit het probleem.
Ik heb het over mensen die in een hogere, en meer liberale, sociale omgeving verkeren.
pi_163118348
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 19:29 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Ja, zo simpel is het dus niet want seksuele geaardheid is niet binair.
Het is een geaardheid.
pi_163118358
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 19:32 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

Nou als je hetero bent lijkt mij de seks met mannen wel ene probleem. Daarbuiten vooroordelen, mensen die zeggen dat ze alleen homo zijn omdat ze een hogere status willen, nageroepen worden, nooit echt erbij horen in hetero vriendengroepen, etc.
Mijn punt is dus dat ze nu homo zijn, maar oorspronkelijk misschien meer neigden naar heteroseksualiteit of meer seksueel ambigu waren.
pi_163118376
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 19:32 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Ik heb het over mensen die in een hogere, en meer liberale, sociale omgeving verkeren.
Daar is het geen probleem in mijn ervaring.
pi_163118378
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 19:30 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Even context lezen alvorens je bagger spuit graag.
Het komt naar hetzelfde terug. Je doet alsof veel seks met mannen een verleidelijke situatie is voor een hetereoman. Merkwaardig.
pi_163118381
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 19:33 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Mijn punt is dus dat ze nu homo zijn, maar oorspronkelijk misschien meer neigden naar heteroseksualiteit of meer seksueel ambigu waren.
Wat een onzin.
pi_163118384
quote:
14s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 19:32 schreef YuckFou het volgende:

[..]

Ohw absoluut, mannen zijn niet moeilijk, hetero mannen ook niet, en hetero vrouwen ook niet, alleen doen hetero's er veel moeilijker over en lijkt het dan alsof homo's maar wat rondneuken.
Ik ken zoveel hetero's die ook eindeloze series one night stands hebben, rondneuken buiten hun relatie, al dan niet met instemming van hun partner, dat zal je verbazen, alleen als je benchmark FOK! is, tja dan kijk je daar heel anders tegenaan....
Allemaal waar, ik doe zelf ook aan casual seks, geen idee hoe dit verder een tegenwerping is van mijn argument maar goed.
pi_163118399
quote:
10s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 19:33 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Wat een onzin.
Goed uitgewerkt punt.
pi_163118415
quote:

[..]

Allemaal waar, ik doe zelf ook aan casual seks, geen idee hoe dit verder een tegenwerping is van mijn argument maar goed.
Sowieso lekker boeiend.
pi_163118422
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 18:49 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Het mag wel anders zijn op een normale manier.
Het mag wel anders zijn dan wat de meerderheid doet, maar moet wel normaal zijn _O_ ^O^
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 19:07 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik haal een vrij expliciet voorbeeld aan uit de VS. In veel landen wordt je overigens gewoon opgesloten of afgemaakt.

Je mist echter het punt volledig. Het punt is niet dat hij zich niet verontschuldigt voor de situatie in de VS. Het punt is dat onze maatschappij doordrenkt is van het 'aanpraten van heteroseksualiteit'. Het is van jongs af aan de norm. Daar is in mijn ogen helemaal niets mis mee, maar klagen over het vermeende aanpraten van homoseksualiteit is in die context vrij lachwekkend selectief.
Ik merk dat je nogal vastzit in een soort groepsdenken waarbij je moet vingertje wijzen naar 'de andere groep', een gangbare misplaatste denkwijze hier in NWS, maar daar ging het natuurlijk helemaal niet om.
Je zegt hier weer de VS en andere landen en trekt daaruit conclusies voor onze maatschappij. Je kan je lezer niet de schuld geven dat hij je punt mist als je gebeurtenissen aan de andere kant van de wereld erbij haalt om Nederland te veroordelen. In de context waar wij het over hebben zegt iemand dat hij op zijn werk meerdere mensen is tegengekomen die waren aangepraat dat ze homoseksueel waren en daar later problemen mee kregen. Leuk dat jij op basis van wat de gemiddelde Nederlander meemaakt conclusies weet te trekken voor uitzonderingsgevallen, maar dat is natuurlijk totale kul.

Jij en Kosmo zitten zelf vast in groepsdenken. Deze man is homolievendier dan minstens 95% van de wereld, maar hij wordt hier afgeschilderd als een homofobe gek die het eigenlijk niet verdient ooit iets met wetenschap te maken te hebben gehad.
pi_163118426
quote:

[..]

Jij denkt dat je dat kan sturen? Veel homo's hebben dat met zichzelf geprobeerd omdat ze door hun omgeving werden uitgekotst tot zelfmoord aan toe, er is geen wetenschappelijke basis voor dat het werkt,de andere kant op lijkt mij ook niet echt.
pi_163118445
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 19:34 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Goed uitgewerkt punt.
Ja wat moet ik er op zeggen dan?Jij denkt dat hetero mannen homo worden omda ze geen vrouw kunnen vinden om sex mee te hebben.

............................................
  zaterdag 18 juni 2016 @ 19:36:07 #215
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_163118453
quote:
het punt is dat homo's daarin geenzins verschillen van hetero's
pi_163118457
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 19:35 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

Jij denkt dat je dat kan sturen? Veel homo's hebben dat met zichzelf geprobeerd omdat ze door hun omgeving werden uitgekotst tot zelfmoord aan toe, er is geen wetenschappelijke basis voor dat het werkt,de andere kant op lijkt mij ook niet echt.
Jimmy is niet serieus hoor. Die heb ik ook wel eens lieve en slimmere dingen over hommo's zien posten. :P
pi_163118467
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 19:35 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Het mag wel anders zijn dan wat de meerderheid doet, maar moet wel normaal zijn _O_ ^O^

[..]

Je zegt hier weer de VS en andere landen en trekt daaruit conclusies voor onze maatschappij. Je kan je lezer niet de schuld geven dat hij je punt mist als je gebeurtenissen aan de andere kant van de wereld erbij haalt om Nederland te veroordelen. In de context waar wij het over hebben zegt iemand dat hij op zijn werk meerdere mensen is tegengekomen die waren aangepraat dat ze homoseksueel waren en daar later problemen mee kregen. Leuk dat jij op basis van wat de gemiddelde Nederlander meemaakt conclusies weet te trekken voor uitzonderingsgevallen, maar dat is natuurlijk totale kul.

Jij en Kosmo zitten zelf vast in groepsdenken. Deze man is homolievendier dan minstens 95% van de wereld, maar hij wordt hier afgeschilderd als een homofobe gek die het eigenlijk niet verdient ooit iets met wetenschap te maken te hebben gehad.
Niet als hoogleraar zo'n debiel stuk schrijven lijkt mij een begin.
pi_163118482
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 19:35 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

Ik denk dat sommigen dat kunnen sturen, en ik vermoed dat ik daar in mijn omgeving twee gevallen van ken. Seksuele geaardheid is niet binair, maar een schaal, de ene homo is zogezegd meer gay dan een ander, en dat geldt ook voor hetero's. Voor sommigen is het dus zeker mogelijk door zowel externe als interne factoren te worden beinvloed en een verschuiving op deze schaal door te maken.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-06-2016 19:39:24 ]
pi_163118485
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 19:36 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Jimmy is niet serieus hoor. Die heb ik ook wel eens lieve en slimmere dingen over hommo's zien posten. :P
Ah ok. :P
pi_163118492
quote:

[..]

Dan is hij grappig. Dat mag ook op een forum.
pi_163118507
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 19:35 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ja wat moet ik er op zeggen dan?Jij denkt dat hetero mannen homo worden omda ze geen vrouw kunnen vinden om sex mee te hebben.

............................................
Nee, je moet leren lezen.

quote:
14s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 19:36 schreef YuckFou het volgende:

[..]

Behalve dan dat het daar meer voorkomt.

quote:

[..]

Ik heb er ook geen moeite mee verder, ik constateer alleen iets.
pi_163118518
quote:
14s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 19:36 schreef YuckFou het volgende:

[..]

Behalve dan dat zo'n 2,5% van de bevolking verantwoordelijk is voor meer dan 2/3e van de nieuwe hiv besmettingen.
pi_163118554
quote:
14s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 19:32 schreef YuckFou het volgende:

[..]

Ik vind er helemaal niets aan om te neuken met iemand die al door 20 of meer lullen gepenetreerd is.
pi_163118578
Gaan we nu niet wat te ver?
pi_163118597
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 19:37 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Nee, je moet leren lezen.

[..]

Behalve dan dat het daar meer voorkomt.

[..]

Ik heb er ook geen moeite mee verder, ik constateer alleen iets.
Ik kan wel lezen hoor :P

quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 18:51 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Bewijs maar eens dat het onzin is, ik kan je voorbeelden vanuit mijn omgeving noemen van mannen die altijd buiten de groep vielen, en nooit chicks kregen en nu opeens "uit de kast komen" op hun 26e ofzo.
Maar ze zeggen hier dat je niet serieus bent dus dat hoop ik dan maar.
  zaterdag 18 juni 2016 @ 19:40:32 #226
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_163118602
quote:
Ik denk dat sommigen dat kunnen sturen, en ik vermoed dat ik daar in mijn omgeving twee gevallen van ken. Seksuele geaardheid is niet binair, maar een schaal, de ene homo is zogezegd meer gay dan een ander, en dat geldt ook voor hetero's. Voor sommigen is het dus zeker mogelijk door zowel externe als interne factoren te worden beinvloed en een verschuiving op deze schaal doormaken.
Je hebt een punt, zeker, alleen denk ik niet dat je het bewust kan sturen, net als een verliefdheid niet of je gevoel kan sturen, je kan je inhouden, beheersen als je dat zo wilt noemen, of ergens aan vast blijven houden terwijl je wat anders wilt.
Maar je kan er niet voor kiezen, of je wordt geil van mannen, of niet, punt, dat is geen keuze, dat zit in je, pubernieuwsgierigheid dan even uitgesloten, want die steken hem nog in een appeltaart om dat te proberen, daar zit hem de crux van het artikel in de OP, alleen de man begint met het voorbeeld uit de 70's en dat vind ik pertinent fout, zo zet je homo's weer weg als potentiële pedo's en daar moeten we vanaf.
Maar dat het geen of of is, is natuurlijk al lang duidelijk en de een zal bi zijn maar veel meer homo, of volledig homo, of juist de andere kant op, volledig hetero en toch af en toe zin in een man...en van alles ertussen....
pi_163118624
Ja het serieuze is er nu wel af in het topic. :P Toch top dat Jaroon een beetje begrip voor die situatie heeft gekregen. ^O^ Ik trek me terug, het is niet interessant meer nu de trolls de overhand hebben.
pi_163118627
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 19:40 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ik kan wel lezen hoor :P

[..]

Maar ze zeggen hier dat je niet serieus bent dus dat hoop ik dan maar.
Dat blijkt niet, want je lijkt mijn punt niet te begrijpen. En ik ben wel degelijk serieus. Als je niet met inhoudelijke reacties komt lijkt het me overigens beter je er verder niet mee te bemoeien.
pi_163118630
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 19:01 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

Je wil het dus niet uitleggen, prima.

Ik zal het wel overleven ondanks dat ik toch echt nieuwsgierig was.
Ik ben het met meneer eens dat het gezin van grote maatschappelijke waarde is, en een avontuurlijk en promiscue seksleven slechts van waarde voor de betrokkenen. Het idee dat we daar allemaal 1 keer per jaar bewonderend voor moeten applaudiseren, terwijl het toch echt geen prestatie is, lijkt mij eigenlijk nogal vreemd. Er wordt de laatste jaren echt een beetje gezeurd om acceptatie, incusief de excessen van wat in wezen een scene is, dat irriteert me dusdanig dat ik zin krijg om dat smachten naar collectieve goedkeuring mieterig te noemen.

Verder is het natuurlijk zo dat pubers zoekende zijn, en heel veel mensen een beetje bi zijn, en dat die mensen de keuze hebben hoe ze daarmee omgaan. En dan zijn er natuurlijk wel eens mensen die graag hebben dat zo'n zoekende puber toetreedt tot hun kringetje, dat werkt natuurlijk net zo als op andere terreinen, we willen graag nieuwe gelijkgestemden. Daar zitten ook gewoon roofdieren tussen die hun eigen lust najagen, de link met pedofilie klopt niet, maar die met efebofilie is er wel lijkt me. Er is niet alleen maar druk op kinderen om toch vooral hetero te worden en dat elke andere kracht alleen maar bevrijdend is voor het individu in kwestie, en alsof er helemaal geen druk is op de omgeving om zo hard mogelijk te roepen dat het allemaal niks uitmaakt.

Maar dat is taboe, alle neuzen dezelfde kant op, en afwijkende meningen moeten onderdrukt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zaterdag 18 juni 2016 @ 19:41:33 #230
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_163118636
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 19:39 schreef berko13 het volgende:
Ik vind er helemaal niets aan om te neuken met iemand die al door 20 of meer lullen gepenetreerd is.
Als jij ooit je vrouw vind, maagd en alles doe je het 2.3 keer voor 2.3 kinderen en erna helemaal niet meerwant dat mag niet van je geloof :')
pi_163118667
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 19:41 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Dat blijkt niet, want je lijkt mijn punt niet te begrijpen. En ik ben wel degelijk serieus. Als je niet met inhoudelijke reacties komt lijkt het me overigens beter je er verder niet mee te bemoeien.
Ja ontken maar wat je daar zei. Boeit mij verder weinig.
pi_163118696
quote:

[..]

Ik denk dat sommigen dat kunnen sturen, en ik vermoed dat ik daar in mijn omgeving twee gevallen van ken. Seksuele geaardheid is niet binair, maar een schaal, de ene homo is zogezegd meer gay dan een ander, en dat geldt ook voor hetero's. Voor sommigen is het dus zeker mogelijk door zowel externe als interne factoren te worden beinvloed en een verschuiving op deze schaal doormaken.
O ik geloof ook niet in binaire geaardheden.

Mijn punt is dat een iemand die zich niet aangetrokken voelt tot mannen, de identiteit homo zou aannemen vanwege zogenaamde voordelen.

Dan moet het wel al in je zitten, in hoeverre je vrouwen verder aantrekkelijk vindt en of je daar ook iets mee doet is iets anders.

Ik geloof overigens niet dat een homo boven een biseksueel staat, maar het klopt inderdaad dat je mannen onder elkaar makkelijker seks kunt hebben.

Maar dit heeft helemaal niets te maken met kinderen die zogenaamd richting homo zijn geduwd worden.
pi_163118742
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 19:41 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik ben het met meneer eens dat het gezin van grote maatschappelijke waarde is, en een avontuurlijk en promiscue seksleven slechts van waarde voor de betrokkenen. Het idee dat we daar allemaal 1 keer per jaar bewonderend voor moeten applaudiseren, terwijl het toch echt geen prestatie is, lijkt mij eigenlijk nogal vreemd. Er wordt de laatste jaren echt een beetje gezeurd om acceptatie, incusief de excessen van wat in wezen een scene is, dat irriteert me dusdanig dat ik zin krijg om dat smachten naar collectieve goedkeuring mieterig te noemen.

Verder is het natuurlijk zo dat pubers zoekende zijn, en heel veel mensen een beetje bi zijn, en dat die mensen de keuze hebben hoe ze daarmee omgaan. En dan zijn er natuurlijk wel eens mensen die graag hebben dat zo'n zoekende puber toetreedt tot hun kringetje, dat werkt natuurlijk net zo als op andere terreinen, we willen graag nieuwe gelijkgestemden. Daar zitten ook gewoon roofdieren tussen die hun eigen lust najagen, de link met pedofilie klopt niet, maar die met efebofilie is er wel lijkt me. Er is niet alleen maar druk op kinderen om toch vooral hetero te worden en dat elke andere kracht alleen maar bevrijdend is voor het individu in kwestie, en alsof er helemaal geen druk is op de omgeving om zo hard mogelijk te roepen dat het allemaal niks uitmaakt.

Maar dat is taboe, alle neuzen dezelfde kant op, en afwijkende meningen moeten onderdrukt.
Maar je bent het er toch wel mee eens dat de auteur van dit artikel in feite van lotje getikt is, of niet? Heb je wel eens wat meer van hem gelezen?
I´m back.
pi_163118743
quote:
14s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 19:40 schreef YuckFou het volgende:

[..]

Je hebt een punt,
Hehe

quote:
zeker, alleen denk ik niet dat je het bewust kan sturen, net als een verliefdheid niet of je gevoel kan sturen, je kan je inhouden, beheersen als je dat zo wilt noemen, of ergens aan vast blijven houden terwijl je wat anders wilt.
Maar je kan er niet voor kiezen, of je wordt geil van mannen, of niet, punt, dat is geen keuze, dat zit in je, pubernieuwsgierigheid dan even uitgesloten, want die steken hem nog in een appeltaart om dat te proberen, daar zit hem de crux van het artikel in de OP, alleen de man begint met het voorbeeld uit de 70's en dat vind ik pertinent fout, zo zet je homo's weer weg als potentiële pedo's en daar moeten we vanaf.
Maar dat het geen of of is, is natuurlijk al lang duidelijk en de een zal bi zijn maar veel meer homo, of volledig homo, of juist de andere kant op, volledig hetero en toch af en toe zin in een man...en van alles ertussen....
Ik heb niet te behoeft om alles te verdedigen wat die professor heeft gezegd. Wat ik beweer is, dat mensen die misschien een minder sterke mate van heteroseksualiteit hebben, die bijvoorbeeld wat minder mannelijk zijn, door bepaalde factoren kunnen worden beinvloed om meer richting homoseksualiteit te bewegen. Die factoren kunnen natuurlijk heel divers zijn, van het kijken naar een indrukwekkende film over een homorelatie tot het vinden van een uitweg voor de eigen seksuele frustratie.
  zaterdag 18 juni 2016 @ 19:44:56 #235
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_163118776
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 19:41 schreef Weltschmerz het volgende:
Het idee dat we daar allemaal 1 keer per jaar bewonderend voor moeten applaudiseren, terwijl het toch echt geen prestatie is, lijkt mij eigenlijk nogal vreemd. Er wordt de laatste jaren echt een beetje gezeurd om acceptatie, incusief de excessen van wat in wezen een scene is, dat irriteert me dusdanig dat ik zin krijg om dat smachten naar collectieve goedkeuring mieterig te noemen.
We vragen je helemaal niet om er collectief voor te klappen, we vragen of de maatschappij hiermee wil stoppen:
quote:
14s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 17:44 schreef YuckFou het volgende:
"Er is maar weinig besef dat onze maatschappij doorspekt is van subtiele en minder subtiele homoafkeuring. Iemand een mietje noemen. Je neefje vragen of hij al een vriendinnetje heeft. Een carnavalslied draaien met de tekst 'Als je nou niet springt ben je een homofiel'. Aan een homokoppel vragen wie het mannetje en wie het vrouwtje is. Bij de homocollega polsen wat hij van je haar of kleren vindt. Zeggen dat je homo's prima vindt zolang ze maar van je af blijven. Grapjes over vallende zeepjes bij het douchen na het voetbal. Wapperen met handjes als een poging tot imitatie. En dan laat ik de keiharde beledigingen nog achterwege."
pi_163118785
quote:
10s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 19:42 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ja ontken maar wat je daar zei. Boeit mij verder weinig.
Je geeft een slechte samenvatting van wat ik zeg.
pi_163118801
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 19:43 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

Mijn punt is dat een iemand die zich niet aangetrokken voelt tot mannen, de identiteit homo zou aannemen vanwege zogenaamde voordelen.

Dan moet het wel al in je zitten, in hoeverre je vrouwen verder aantrekkelijk vindt en of je daar ook iets mee doet is iets anders.

Ik geloof overigens niet dat een homo boven een biseksueel staat, maar het klopt inderdaad dat je mannen onder elkaar makkelijker seks kunt hebben.

Maar dit heeft helemaal niets te maken met kinderen die zogenaamd richting homo zijn geduwd worden.
Maar een biseksueel gaat altijd vreemd?
I´m back.
pi_163118821
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 19:22 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Dat kan ik niet zeggen.

[..]

Dat is irrelevant voor mijn voorbeeld.

[..]

Het is een zeker bewijs van dat het voor komt. Jij beweert dat het niet kan en onzin is, dat is wel iets wat door dergelijke anekdotes tegengesproken kan worden.
Je anekdote is nog steeds geen bewijs. Want het zegt niets over de oorzaak van hun homoseksualiteit. Je doet alleen een uitspraak over de gevolgen zonder bewijs voor de oorzaak te hebben.
pi_163118823
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 19:45 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Je geeft een slechte samenvatting van wat ik zeg.
Het was geen samenvatting. Het was jouw quote.
pi_163118866
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 19:44 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Maar je bent het er toch wel mee eens dat de auteur van dit artikel in feite van lotje getikt is, of niet? Heb je wel eens wat meer van hem gelezen?
Een topic openen over een artikeltje en dan de inhoud negeren en met zijn allen in koor roepen dat hij van lotje getikt is in het algemeen niet iets wat mij heel erg aanspreekt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_163118903
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 19:43 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

Mooi dat je op dat punt dus al wat ben gewijzigd.

quote:
Ik denk dus dat mensen wel degelijk op de schaal van seksuele geaardheid kunnen schuiven. Een keiharde hetero zal niet snel, of misschien wel nooit, kunnen worden veranderd, maar iemand met een seksualiteit die meer ambigu is wellicht wel. Vandaar dus dat ik het had over mensen die minder mannelijk zijn.

quote:
Kinderen zijn veelal juist beinvloedbaarder dan volwassenen.
  zaterdag 18 juni 2016 @ 19:48:20 #242
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_163118920
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 19:44 schreef JimmyDean het volgende:
Wat ik beweer is, dat mensen die misschien een minder sterke mate van heteroseksualiteit hebben, die bijvoorbeeld wat minder mannelijk zijn, door bepaalde factoren kunnen worden beinvloed om meer richting homoseksualiteit te bewegen. Die factoren kunnen natuurlijk heel divers zijn, van het kijken naar een indrukwekkende film over een homorelatie tot het vinden van een uitweg voor de eigen seksuele frustratie.
Ik denk dat je daar veel te makkelijk over denkt, vraag een willekeurige hetero over hoe die over man-man sex denkt en 99% zal afkeurend reageren, misschien dat 1% durft te zeggen, goh ik zou t best es willen proberen, maar het overgrote deel niet, de omgeving en maatschappij zijn zo volledig hetero gericht dat het voor onzekere jongens en mannen vreselijk moeilijk is om uiting aan die gevoelens te geven, een film, boek of kennismaking met normale gaymannen zal daar niet snel wat aan veranderen, eerder de beschikbaarheid van dating apps, fora zoals deze en andere contact mogelijkheden waarop relatief anoniem het eerste contact gelegd kan worden...
pi_163118921
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 19:46 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Het was geen samenvatting. Het was jouw quote.
Dit is een leugen.
pi_163118922
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 19:47 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Een topic openen over een artikeltje en dan de inhoud negeren en met zijn allen in koor roepen dat hij van lotje getikt is in het algemeen niet iets wat mij heel erg aanspreekt.
Dat hadden we inmiddels nog niet door trouwens.
  zaterdag 18 juni 2016 @ 19:48:35 #245
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_163118930
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 19:24 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Voor mensen die in een grote stad wonen en niet religieus zijn, is homo worden eerder een verhoging van de sociale identiteit en levert het een grotere vriendenkring op.
Really?? Niemand in mijn vriendenkring mezelf incluis heeft ooit aan homoseksualiteit als statussymbool gedacht en ik weet zeker dat zowat iedere LGBT daar nooit over denkt. We worden al als accessoire gezien van een gemiddelde vrouw of als excuushomo in een vriendengroep en dat vindt verreweg het gros al een irritant beeld. De reden waarom die vriendengroepen onstaan is juist omdat in de heteronormatieve maatschappij er behoefte is aan banden met mensen die je niet beoordelen en veroordelen op gebied van jezelf zijn en men daarin ook diepgang en steun kan vinden en in een vrij kleine community heb je elkaar al snel gevonden. Wat je daarbij soms ook nog kan hebben (wat in de VS veel meer speelt dan hier) is dat afstoting en veroordeling door naasten als gevolg heeft dat men elkaar helpt en daardoor hun eigen familie maken (vaak de grondlegging van een House). Maar om dat als status te zien? Laat me niet lachen.
put
your
clothes
on!
pi_163118939
quote:
14s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 19:48 schreef YuckFou het volgende:

[..]

Ik denk dat je daar veel te makkelijk over denkt, vraag een willekeurige hetero over hoe die over man-man sex denkt en 99% zal afkeurend reageren, misschien dat 1% durft te zeggen, goh ik zou t best es willen proberen, maar het overgrote deel niet, de omgeving en maatschappij zijn zo volledig hetero gericht dat het voor onzekere jongens en mannen vreselijk moeilijk is om uiting aan die gevoelens te geven, een film, boek of kennismaking met normale gaymannen zal daar niet snel wat aan veranderen, eerder de beschikbaarheid van dating apps, fora zoals deze en andere contact mogelijkheden waarop relatief anoniem het eerste contact gelegd kan worden...
Ik denk dat die percentages niet correct zijn.
pi_163118948
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 19:48 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Dit is een leugen.
Echt? Dit heb jij niet gezegd hier in het topic?

quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 18:51 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Bewijs maar eens dat het onzin is, ik kan je voorbeelden vanuit mijn omgeving noemen van mannen die altijd buiten de groep vielen, en nooit chicks kregen en nu opeens "uit de kast komen" op hun 26e ofzo.
pi_163118951
quote:
14s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 19:44 schreef YuckFou het volgende:

[..]

We vragen je helemaal niet om er collectief voor te klappen, we vragen of de maatschappij hiermee wil stoppen:

[..]

Een Gay Pride geeft mij een andere boodschap hoor. Als je graag respect wil ga je niet halfnaakt op een boot staan. Daarmee zeg je niet dat je niet meer een mietje genoemd wil worden, maar dat jij graag seksueel promiscue wil zijn met wie jij wil. Doe vooral je ding, maar ga niet klagen als zelfvernietiging niet door iedereen geapplaudisseerd wordt. Zonder die saaie mensen zou de maatschappij namelijk een stuk minder goed lopen.
  zaterdag 18 juni 2016 @ 19:49:16 #249
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_163118953
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 19:48 schreef JimmyDean het volgende:
Ik denk dat die percentages niet correct zijn.
Dat weet ik wel heel zeker, maar daar gaat het niet om....
pi_163118992
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 19:35 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

[..]

Warrig verhaal. Je lijkt het voorbeeld tussen een concept en voorbeelden van dat concept niet te snappen. Ik stel dat het in algemene zin in onze maatschappij de norm is om mensen heteroseksualiteit aan te praten.

Wat de man zegt is het volgende:

quote:
Wie iets af weet van ontwikkelingspsychologie en zijn eigen jeugdervaringen niet heeft verdrongen, weet dat in de puberteit jongens en meisjes zich aangetrokken voelen tot geslachtsgenoten. Dit is een moratorium of een periode waarin men experimenteert met nieuwe mogelijkheden. In dit geval het seksueel gedrag. Hier kunnen tijdelijk intieme vriendschappen ontstaan totdat de adolescent het aandurft om heteroseksuele relaties aan te gaan.

Nu bestaat het gevaar dat in deze periode homoseksualiteit wordt aangepraat. Bijvoorbeeld door een verkeerde voorlichting binnen een bepaald maatschappelijk klimaat. In mijn klinische praktijk heb ik regelmatig jongens en meisjes ontmoet die misbruikt werden door homo’s of lesbiennes terwijl ze later ontdekten dat ze helemaal niet homoseksueel waren. Dat is een trauma dat heel ernstige gevolgen kan hebben op het zelfbeeld van deze jonge mensen.
Zijn eerste stukje stelt feitelijk dat alle jongeren experimenteren met homoseksualiteit / dergelijke gevoelens hebben om vervolgens braaf heteroseksueel te worden. Beiden nogal vreemde claims.
Vervolgens roept hij dat men heel erg moet uitkijken om jongeren in die experimentele fase geen homoseksualiteit aan te praten. Oftewel, het is slechts een fase die vanzelf wel overwaait.
Dan volgt opeens een paragraaf over misbruikte jongeren die erachter kwamen dat ze geen homoseksueel waren. Dat heeft natuurlijk weinig van doen met de voorafgaande claims.

Het gaat ook niet zo zeer om de ongerelateerde anekdote, maar om de claim dat alle jongeren door een homoseksuele fase gaan waarna ze braaf heteroseksueel worden en de grote gevaren van het aanpraten van homoseksualiteit.

quote:
Daar ga je weer. "Hullie zijn nog veel erger!!!". Ik heb helemaal geen oordeel gegeven over de man. Ik beoordeel het niet al te sterke schrijfseltje uit de OP. Kennelijk is het voor sommige mensen lastig om een rationele discussie te voeren, zonder er gelijk allerlei emotionele argumenten bij te slepen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')