Door: NU.nlquote:Het Britse parlementslid Jo Cox is gewond geraakt bij een schietpartij in Birstall, in de buurt van Leeds. Ze zou ook zijn neergestoken. Volgens Sky News verkeert de Labour-politica in kritieke toestand.
Cox zou in Birstall zijn voor gesprekken met inwoners in de lokale bibliotheek. Britse media melden op basis van ooggetuigen dat Cox na het incident bloedend op straat lag.
De politica is met een helikopter naar het ziekenhuis in Leeds gebracht. Volgens de BBC wordt het ziekenhuis bewaakt door gewapende agenten.
Cox is 41 jaar en moeder van twee kinderen.
Meer informatie volgt.
quote:Parlementariër neergeschoten
BIRSTAL - De Britse parlementariër Jo Cox (Labour) is in Birstal, bij Leeds, neergeschoten. Dat meldt de BBC. Ze zou zijn aangevallen bij een kantoor. Over haar toestand is nog veel onduidelijk. Ook is er melding gemaakt van een steekpartij waarbij een man gewond zou zijn geraakt.
Het 41-jarige parlementslid raakte gewond en werd met een helikopter naar een ziekenhuis in Leeds overgebracht. Dat zou inmiddels door de politie worden bewaakt.
Wat er precies is gebeurd is niet duidelijk. Cox zit voor Labour in het Lagerhuis.
Lekker weerquote:Jo Cox shot and critically wounded
Police confirm MP is fighting for her life and man, 52, is arrested
A 52-year-old man has been arrested after MP Jo Cox - a 41-year-old mother of two - suffered serious injuries after being shot in Birstall.
West Yorkshire Police said in a statement: "At 12.53 today, police were called to a report of an incident on Market Street, Birstall, where a woman in her 40s had suffered serious injuries and is in a critical condition.
"A man in his late 40s to early 50s nearby also suffered slight injuries.
"Armed officers attended and a 52-year-old man was arrested in the area. There are no further details at present.
"Police presence in the area has been increased as a reassurance to the community."
2:28pm
Gun 'looked handmade', witnesses report
Witness Hithem Ben Abdallah said the weapon looked handmade and that the man who had been wrestling with the assailant continued to do so even after he saw the gun.
He said: "The man stepped back with the gun and fired it and then he fired a second shot, as he was firing he was looking down at the ground."
http://metro.co.uk/2016/0(...)in-birstall-5948867/quote:MP Jo Cox shot outside Birstall library by man shouting ‘Britain First’
Dat is eens iets anders dan ''Allah Hakbar''quote:Op donderdag 16 juni 2016 15:38 schreef L3gend het volgende:
[..]
http://metro.co.uk/2016/0(...)in-birstall-5948867/
Zullen we niet op die toer gaan aub? Als we daarmee topics gaan openen kan ik ze beter weer sluiten. Laten we het ff in rust afwachten. Misschien vanwege Syrie, Brexit, prive-redenen. Kan zoveel. Laten we hopen dat ze het overleefd.quote:Op donderdag 16 juni 2016 15:39 schreef SoldMayor het volgende:
[..]
Dat is eens iets anders dan ''Allah Hakbar''
Vind hem wel origineel.
Ja is prima.quote:Op donderdag 16 juni 2016 15:40 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Zullen we niet op die toer gaan aub? Als we daarmee topics gaan openen kan ik ze beter weer sluiten. Laten we het ff in rust afwachten. Misschien vanwege Syrie, Brexit, prive-redenen. Kan zoveel. Laten we hopen dat ze het overleefd.
Randdebielen dus. Duidelijk.quote:Op donderdag 16 juni 2016 15:50 schreef LelijKnap het volgende:
'Britain first' is een groepering die tegen de gaande genocide vd blanke Brit vecht. Lopen ook geregeld door moslimsteden met britse vlaggen rond.
Welke moslimsteden?quote:Op donderdag 16 juni 2016 15:50 schreef LelijKnap het volgende:
Lopen ook geregeld door moslimsteden met britse vlaggen rond.
Je moet je ook met je eigen zaken bemoeien.quote:Op donderdag 16 juni 2016 16:01 schreef MadameMossel het volgende:
Cox kwam uit de bibliotheek, waar ze een lezing had gehouden. Volgens een ooggetuige wilde ze bemiddelen bij een ruzie tussen twee mannen, en liep dat uit de hand.
Vreemd dat er dan 2 schoten gelost zijn...quote:Op donderdag 16 juni 2016 15:35 schreef Frutsel het volgende:
Gun 'looked handmade', witnesses report
http://www.nbcnews.com/ne(...)hire-reports-n593581quote:"The gun went off twice and then she fell between two cars and I came and saw her bleeding on the floor," shop owner Hichem Ben Abdallah told ITV News.
Nah niet echt, je kan die filmpjes van hen op internet bekijken. Ze lopen getooid met Engelse attributen en vlaggen door voornamelijk islamitische wijken in steden en lokken op die manier reacties uit. Vervolgens willen ze met die lui in dialoog gaan, maar als je die filmpjes bekijkt kun je zien dat het met schuimbekkende moslims kwaad eieren eten is.quote:
Altijd. Erg populair in BNW.quote:Op donderdag 16 juni 2016 16:13 schreef berko13 het volgende:
Is er een mogelijkheid dat het een false flag is?
Randdebielen dus.quote:Op donderdag 16 juni 2016 16:11 schreef Hathor het volgende:
[..]
Nah niet echt, je kan die filmpjes van hen op internet bekijken. Ze lopen getooid met Engelse attributen en vlaggen door voornamelijk islamitische wijken in steden en lokken op die manier reacties uit.
quote:Cox shot three times
Gunman shot MP three times and stabbed her multiple times with foot-long knife while repeatedly shouting 'Britain First', witness claims
A man who runs a nearby cafe said he believed the gunman shot MP Jo Cox three times - including once in "the head area" - before stabbing her multiple times with a "foot-long knife".
Clarke Rothwell said that, as the man stabbed Mrs Cox, he shouted: "Britain First, Britain First, Britain First."
He said: "Three times she was shot, the initial time which then she dropped to the floor and two more times.
"The third time he got close proximity he shot her round the head area."
He added: "In the meantime he was stabbing her as well, he was stabbing her with his knife."
Mr Rothwell said there was blood everywhere at the scene.
Asked if he thought Ms Cox had intervened in a dispute he said he understood the altercation was "always between the guy carrying the gun and the lady that got shot".
Mr Rothwell added: "He was stabbing her with a footlong knife multiple times while shouting Britain First, Britain First, Britain First."
Wat een debiel.quote:Op donderdag 16 juni 2016 16:37 schreef Frutsel het volgende:
[..]Vraag me uberhaupt of ze dit wel kan overleven als je dit leest
(Mits het klopt)
Ik vind de manier waarop er op die Engelse attributen word gereageerd veel meer randdebiel, en dat is precies wat ze willen laten zien, de vijandigheid waarop veel moslims reageren op alles wat Engels is. Maar goed, ik begrijp dat jij dat liever wegwuift.quote:
Sjeesus. Wat een bruut geweld.quote:Op donderdag 16 juni 2016 16:37 schreef Frutsel het volgende:
Vraag me uberhaupt of ze dit wel kan overleven als je dit leest
(Mits het klopt)
Ze provoceren moedwillig en een reactie daarop is bewijs van vijandigheid? Oké.quote:Op donderdag 16 juni 2016 16:59 schreef Hathor het volgende:
Ik vind de manier waarop er op die Engelse attributen word gereageerd veel meer randdebiel, en dat is precies wat ze willen laten zien, de vijandigheid waarop veel moslims reageren op alles wat Engels is. Maar goed, ik begrijp dat jij dat liever wegwuift.
Kijk die fimpjes nou maar gewoon, dan komt de ware aard van veel moslims naar boven. Je moet het wel WILLEN zien natuurlijk, en ik begrijp dat dat voor sommigen moeilijk is.quote:Op donderdag 16 juni 2016 17:01 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ze provoceren moedwillig en een reactie daarop is bewijs van vijandigheid? Oké.
Of misschien zou jij die plaat voor je harses eens weg moeten halen.quote:
Meestal zijn het kogelregens die van rechts komen, dus het valt mee deze keer.quote:
De moslims die zo heftig reageren zijn net zo goed randdebielen.quote:Op donderdag 16 juni 2016 17:02 schreef Hathor het volgende:
[..]
Kijk die fimpjes nou maar gewoon, dan komt de ware aard van veel moslims naar boven. Je moet het wel WILLEN zien natuurlijk, en ik begrijp dat dat voor sommigen moeilijk is.
Edit: met een Engelse vlag of shirt rondlopen is tegenwoordig al provoceren zie ik.![]()
Ahh...deed dat nou pijn?quote:Op donderdag 16 juni 2016 17:05 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De moslims die zo heftig reageren zijn net zo goed randdebielen.
Al plannen gemaakt om met Nederlandse vlaggen en oranje shirts door de Schilderswijk te marcheren?quote:
Terroristische aanval dus?quote:Op donderdag 16 juni 2016 16:37 schreef Frutsel het volgende:
[..]Vraag me uberhaupt of ze dit wel kan overleven als je dit leest
(Mits het klopt)
Wat wil je met deze post zeggen?quote:Op donderdag 16 juni 2016 17:10 schreef Glazenmaker het volgende:
Een terrorist die daadwerkelijk zijn vijand aanvalt, in plaats van van random mensen op straat. Dat maak je niet vaak meer mee.
De volgende keer dat er een afgehakte varkenskop door de ruit van de lokale halalslager gaat is het ook geen vijandigheid toch? Moet je maar niet je cultuur laten zien aan andere mensen, dat is provocerend.quote:Op donderdag 16 juni 2016 17:01 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ze provoceren moedwillig en een reactie daarop is bewijs van vijandigheid? Oké.
Het verzet in optima forma.quote:Op donderdag 16 juni 2016 17:15 schreef Nielsch het volgende:
Is bij user Braindead2000 de vlag al uit? Dit is toch wat hij wil; kogels voor linkse landverraders.
Wat wil jij uit die post halen? Jippie mensen worden neergeschoten? Nou nee, maar als mensen doorslaan om ideologische redenen heb ik liever dat ze zich richten op politici die daar mede verantwoordelijk voor zijn, dan op kroegen, voetbalwedstrijden en concerten.quote:
Als je zelden meer ziet dat er gerichte aanslagen gepleegd worden is het misschien handig om wat vaker de krant te lezen. Dit jaar al zijn aanslagen op militairen en politie agenten geregeld voorgekomen.quote:Op donderdag 16 juni 2016 17:19 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Wat wil jij uit die post halen? Jippie mensen worden neergeschoten? Nou nee, maar als mensen doorslaan om ideologische redenen heb ik liever dat ze zich richten op politici die daar mede verantwoordelijk voor zijn, dan op kroegen, voetbalwedstrijden en concerten.
Aangezien volgens die IS-mongooltjes alle westerlingen schuldig zijn, zijn alle aanslagen gericht.quote:Op donderdag 16 juni 2016 17:24 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Als je zelden meer ziet dat er gerichte aanslagen gepleegd worden is het misschien handig om wat vaker de krant te lezen. Dit jaar al zijn aanslagen op militairen en politie agenten geregeld voorgekomen.
De aanslag op Charlie Hebdo was trouwens ook een voorbeeld van een gerichte aanval.
Was het maar zo overzichtelijk dat zij het monopoly hebben op het plegen van aanslagen.quote:Op donderdag 16 juni 2016 17:26 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Aangezien volgens die IS-mongooltjes alle westerlingen schuldig zijn, zijn alle aanslagen gericht.
Ziek dit.quote:Op donderdag 16 juni 2016 17:10 schreef Glazenmaker het volgende:
Een terrorist die daadwerkelijk zijn vijand aanvalt, in plaats van van random mensen op straat. Dat maak je niet vaak meer mee.
Tja, dit verbaast mij niks, het debat en de toon werd steeds heftiger aan die kant van ons politieke spectrum.quote:Op donderdag 16 juni 2016 17:15 schreef Nielsch het volgende:
Is bij user Braindead2000 de vlag al uit? Dit is toch wat hij wil; kogels voor linkse landverraders.
twitter:elashton twitterde op donderdag 16-06-2016 om 17:20:07Jo Cox backed the Dubs amendment for Britain to accept 3,000 child refugees. Here’s what she said in the Commons. https://t.co/Ev4wSgo90V reageer retweet
Mijn eerste associatie met dit bericht was Fortuyn eigenlijk. Verbijsterend dat mensen dit toch weten te romantiseren. Maar ja, een dag niet verwonderd is een dag niet gefokt.quote:Op donderdag 16 juni 2016 17:33 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Ziek dit.
Hoe is dit anders dan IS-aanslagen verdedigen?
Wordt nu weer tegengesproken dat-ie 'Britain first' zou hebben geroepen. Even afwachten allemaal wrs.quote:Op donderdag 16 juni 2016 17:48 schreef BarryOSeven het volgende:
Nare gebeurtenis maar wel een onlogisch motief. Peilingen van vanmorgen geven een ruime voorsprong voor het leave kamp aan heb ik van horen zeggen. En dan een daad als deze?
Zal wel een verwarde man zijn geweest.
Het leave kamp bedoel je? Het lijkt me stug dat een meerderheid van het Britse volk blank, over de 50 is met een bierbuik.quote:Op donderdag 16 juni 2016 17:52 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Wordt nu weer tegengesproken dat-ie 'Britain first' zou hebben geroepen. Even afwachten allemaal wrs.
Maar goed, het signalement komt wel overeen met de bulk van de aanhang van zo'n beweging wrs. Blank, over de 50 en zo te zien met een bierbuik.
Nee, extreemrechtse facties: individuen die genegen zouden zijn een ander mens neer te steken en daarbij 'Britain first' te roepen.quote:Op donderdag 16 juni 2016 17:56 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Het leave kamp bedoel je? Het lijkt me stug dat een meerderheid van het Britse volk blank, over de 50 is met een bierbuik.
Snap sowieso niet wat je denkt te bereiken met zo een actie. Het schaadt aan alle kanten. Tevens is dat niet iets specifieks extreem rechts. Gewoon extreem.quote:Op donderdag 16 juni 2016 17:57 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nee, extreemrechtse facties: individuen die genegen zouden zijn een ander mens neer te steken en daarbij 'Britain first' te roepen.
Ik hoor net dat er een ruzie was uitgebroken op straat en dat ze die probeerde te sussen, waarna die aanval volgde... Het is dus wrs niet echt sec een geplande aanslag op Cox.quote:Op donderdag 16 juni 2016 18:00 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Snap sowieso niet wat je denkt te bereiken met zo een actie. Het schaadt aan alle kanten. Tevens is dat niet iets specifieks extreem rechts. Gewoon extreem.
Ik denk dat mensen even meer bezig zijn met de vraag of zij dit wel of niet zal overleven.quote:Op donderdag 16 juni 2016 18:01 schreef BarryOSeven het volgende:
Als ze het referendum hierdoor maar niet gaan uitstellen. Dan gaat het weer zo stinken.
Dat gaan ze niet doen, wel de campagne voor vandaag stil leggen, wat me alleen maar waardig lijkt.quote:Op donderdag 16 juni 2016 18:01 schreef BarryOSeven het volgende:
Als ze het referendum hierdoor maar niet gaan uitstellen. Dan gaat het weer zo stinken.
40, 85 kilo (bij een lengte van 1.75, een BMI van bijna 28) en blank.quote:Op donderdag 16 juni 2016 17:56 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Het leave kamp bedoel je? Het lijkt me stug dat een meerderheid van het Britse volk blank, over de 50 is met een bierbuik.
Dat hoop ik ook. Maar verder zegt deze vrouw mij niets dus kan ik net zo goed over het politieke deel beginnen.quote:Op donderdag 16 juni 2016 18:02 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik denk dat mensen even meer bezig zijn met de vraag of zij dit wel of niet zal overleven.
Dit is inderdaad wat de media op dit moment brengen en het lijkt dus geen met voorbedachte rade misdrijf.quote:Op donderdag 16 juni 2016 18:02 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik hoor net dat er een ruzie was uitgebroken op straat en dat ze die probeerde te sussen, waarna die aanval volgde... Het is dus wrs niet echt sec een geplande aanslag op Cox.
Veel verschillende berichten nog, moeten gewoon even wachten voordat conclusies getrokken kunnen worden.quote:Op donderdag 16 juni 2016 18:04 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dit is inderdaad wat de media op dit moment brengen en het lijkt dus geen met voorbedachte rade misdrijf.
Koos wat doe je nou?!quote:Op donderdag 16 juni 2016 17:05 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De moslims die zo heftig reageren zijn net zo goed randdebielen.
Je vergeet dat hij een mes en een pistool bij zich had. Dan ben je toch iets van plan lijkt me.quote:Op donderdag 16 juni 2016 18:04 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dit is inderdaad wat de media op dit moment brengen en het lijkt dus geen met voorbedachte rade misdrijf.
Heb je een bron hiervoor?quote:Op donderdag 16 juni 2016 18:06 schreef MadameMossel het volgende:
Waarom iemand claimt dat hij Britain first roept en het daarna weer intrekt is mij een raadsel.
Klopt. Ik bedoelde in relatie tot het slachtoffer.quote:Op donderdag 16 juni 2016 18:15 schreef Schadenfreude het volgende:
[..]
Je vergeet dat hij een mes en een pistool bij zich had. Dan ben je toch iets van plan lijkt me.
Verschillende mensen hebben dit gemeld, ik vermoed dat het wel is gezegd.quote:Op donderdag 16 juni 2016 18:06 schreef MadameMossel het volgende:
Waarom iemand claimt dat hij Britain first roept en het daarna weer intrekt is mij een raadsel.
Ach, RIP. Bijzonder triest.quote:Op donderdag 16 juni 2016 18:16 schreef Sylv3se het volgende:
Ze is overleden hoor ik net op het NOS journaal
Hij had haar opgewacht lees je in Guardian, zij suste geen ruzie, de man die gewond is geraakt probeerde de dader tegen te houden.quote:Op donderdag 16 juni 2016 18:16 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Klopt. Ik bedoelde in relatie tot het slachtoffer.
Mooi kut.quote:Op donderdag 16 juni 2016 18:16 schreef Sylv3se het volgende:
Wow dat is wel echt kut.quote:Op donderdag 16 juni 2016 18:16 schreef Sylv3se het volgende:
Klopt.quote:Op donderdag 16 juni 2016 18:16 schreef Sylv3se het volgende:
http://www.bbc.com/news/uk-england-36550304quote:An MP has died after she was shot and stabbed during an attack in her constituency, police have said.
Jo Cox, 41, Labour MP for Batley and Spen, was left bleeding on the floor by her attacker. A man also suffered slight injuries.
A 52-year-old man was arrested near Market Street, Birstall, West Yorkshire Police said. The MP holds a weekly advice surgery nearby.
The MP's death was confirmed at police headquarters in Wakefield.
Damn.quote:Op donderdag 16 juni 2016 18:16 schreef Sylv3se het volgende:
quote:"When I looked round there's a man stood there in his 50s with a white baseball cap on and a jacket with a gun, an old fashioned looking gun in his hand," he said.
"He shot this lady once and then he shot her again, he fell to the floor, leant over shot her once more in the face area.
"Somebody tried to grab him, wrestling with him and then he wielded a knife, like a hunting knife, just started lunging at her with a knife half a dozen times. People were screaming and running from the area".
Volgens mij is het nog niet zeker of dat ook daadwerkelijk gezegd is, de politie is nu bezig ooggetuigen te ondervragen. Laten we alsjeblieft eerst dat even afwachten.quote:Op donderdag 16 juni 2016 18:19 schreef Kosmoproleet het volgende:
Ik zou heel graag alle users die oproepen tot dit soort acties naar "politiek correcte politici" (en ja ik heb het hier heel vaak gelezen, bijltjesdag en dergelijke dus het is niet zomaar een ongefundeerde beschuldiging )even willen confronteren met hoe kut het is.
Klinkt vast heel spannend voor jullie, maar het is ziek.
De woordvoerder van politie kon hierover nog niets met zekerheid zeggen, lees ik zojuist. Ik vermoed dus niks.quote:Op donderdag 16 juni 2016 18:16 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Verschillende mensen hebben dit gemeld, ik vermoed dat het wel is gezegd.
Is de dader al bekend dan?quote:Op donderdag 16 juni 2016 18:22 schreef Weltschmerz het volgende:
Het is geen moslim dus het zou ook nog een verwarde man kunnen zijn, al dan niet met rechtse sympathien.
Ja, motief nog niet.quote:Op donderdag 16 juni 2016 18:24 schreef Infection het volgende:
[..]
Is de dader al bekend dan?
Edit: Laat maar, ik zie dat hij al bekend is.
Op precies dezelfde wijze als jouw opmerking hier anders is dan terroristen oproepen om toch maar wel voor concerten te gaan de volgende keer. Of ben jij wel voor dode feestvierders?quote:Op donderdag 16 juni 2016 17:33 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Ziek dit.
Hoe is dit anders dan IS-aanslagen verdedigen?
Empathie voor mensen hun positie waar je het niet eens mee eens bent niet iets negatiefs hoor. Als empathie onmogelijk voor je is, dan is de kans groot dat je ergens op het autistische spectrum zit.quote:Op donderdag 16 juni 2016 17:41 schreef Kosmoproleet het volgende:
[ afbeelding ]twitter:elashton twitterde op donderdag 16-06-2016 om 17:20:07Jo Cox backed the Dubs amendment for Britain to accept 3,000 child refugees. Here’s what she said in the Commons. https://t.co/Ev4wSgo90V reageer retweet
Ah, 'de vijand' volgens vele onze users ook, helaas.
Jullie verwonderen mij ook.quote:Op donderdag 16 juni 2016 17:49 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Mijn eerste associatie met dit bericht was Fortuyn eigenlijk. Verbijsterend dat mensen dit toch weten te romantiseren. Maar ja, een dag niet verwonderd is een dag niet gefokt.
Ik neem aan van wel, toch? Dat ze daar afstand van nemen.quote:Op donderdag 16 juni 2016 18:28 schreef TheVulture het volgende:
Verschrikkelijk, een politieke moord
Erg benieuwd hoe de populisten en het Nee-kamp nu gaan reageren, of ze hier zo makkelijk afstand van gaan nemen nu het slachtoffer aan de andere kant is gevallen.
Normaal gesproken zijn dit soort lui er als de kippen bij om mensen te veroordelen en aan de schandpaal te nagelen, benieuwd of ze nu ook zo scherp zijn nu de kogel en het mes uit hun eigen kamp lijken te komen.
wordt zo genoemd. Don't ask me why...quote:Op donderdag 16 juni 2016 18:29 schreef Ryan3 het volgende:
"her constituency surgery" Weet iemand hoe je dit precies zou moeten vertalen, soort bureautje dat ze erop nahoudt om spreekuur te houden voor bevolking in haar constituency? Waarom dan "surgery"?
https://en.wikipedia.org/wiki/Surgery_(politics)quote:A political surgery or clinic in British politics, or a constituent meeting in the United States, is a series of one-to-one meetings that a Member of Parliament (MP) may have with his or her constituents, at which a constituent may raise issues of local concern. The issues may relate to local issues (street crime, litter, a request for intervention by the MP on behalf of the constituent with local or national government) or it could deal with national policy matters.
Ja, links heeft meestal wel andere methoden om miljoenen mensen over de kling te jagenquote:Op donderdag 16 juni 2016 17:04 schreef Weltschmerz het volgende:
Meestal zijn het kogelregens die van rechts komen, dus het valt mee deze keer.
Wtftwitter:BritainFirst twitterde op donderdag 16-06-2016 om 16:45:16Media desperately try to incriminate Britain First in shooting of Labour MP Jo Cox ... - https://t.co/1rENtmI7he https://t.co/lGhohrf0RL reageer retweet
Ik denk dat dit wel gevolgen zal hebben idd.quote:Op donderdag 16 juni 2016 18:32 schreef Tomatenboer het volgende:
Dit zal wel gevolgen hebben voor de uitslag van het referendum denk ik, net als na de moord op Fortuyn.
Dit wordt geen Brexit meer.
Net zoveel als dat één moslim-terrorist met andere moslims te maken heeft: in de basis geen fuck!quote:Op donderdag 16 juni 2016 18:32 schreef Infection het volgende:
Moord valt natuurlijk niet goed te praten. Maar ik vraag me wel af wat één verwarde idioot met het hele nee-kamp te maken heeft.
Hoe weet je dat hij verward was?quote:Op donderdag 16 juni 2016 18:32 schreef Infection het volgende:
Moord valt natuurlijk niet goed te praten. Maar ik vraag me wel af wat één verwarde idioot met het hele nee-kamp te maken heeft.
Bij moslim-terroristen blijft het niet bij eentje.quote:Op donderdag 16 juni 2016 18:34 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Net zoveel als dat één moslim-terrorist met andere moslims te maken heeft: in de basis geen fuck!
Maar mensen generaliseren nu eenmaal makkelijk, zeker als het hun zaak ten goede komt
False flag.quote:Op donderdag 16 juni 2016 18:34 schreef Infection het volgende:
Wel een goed onderwerp voor BNW trouwens, zo een week voor het brexit referendum.
Ja, werd op twitter al gezinspeeld door iemand, dat het allemaal heel toevallig is.........quote:Op donderdag 16 juni 2016 18:34 schreef Infection het volgende:
Wel een goed onderwerp voor BNW trouwens, zo een week voor het brexit referendum.
Brexit stond bij de bookies nog steeds met kans 35%. Denk dat de verwarde man het niet kon hebben dat de Britten hoogstwaarschijnlijk bij de EU zouden blijven.quote:Op donderdag 16 juni 2016 17:48 schreef BarryOSeven het volgende:
Nare gebeurtenis maar wel een onlogisch motief. Peilingen van vanmorgen geven een ruime voorsprong voor het leave kamp aan heb ik van horen zeggen. En dan een daad als deze?
Ja, een spreekuur:quote:Op donderdag 16 juni 2016 18:29 schreef Ryan3 het volgende:
"her constituency surgery" Weet iemand hoe je dit precies zou moeten vertalen, soort bureautje dat ze erop nahoudt om spreekuur te houden voor bevolking in haar constituency? Waarom dan "surgery"?
Er zijn nog altijd maar miniscuul weinig terroristen op een grote groep moslims, maar da's natuurlijk niet populair in die hoek om dat te erkennen, want dat kost zetelsquote:Op donderdag 16 juni 2016 18:34 schreef Infection het volgende:
[..]
Bij moslim-terroristen blijft het niet bij eentje.
Je zult niet helemaal een gezond verstand hebben als je zoiets doet in ieder geval.quote:Op donderdag 16 juni 2016 18:34 schreef GekkeGerrit- het volgende:
[..]
Hoe weet je dat hij verward was?
Helemaal niks.quote:Op donderdag 16 juni 2016 18:32 schreef Infection het volgende:
Edit: ik moet leren lezen.quote:Op donderdag 16 juni 2016 18:36 schreef freako het volgende:
[..]
Ja, een spreekuur:
https://en.wikipedia.org/wiki/Surgery_%28politics%29
In het Nederlands is 'praktijk houden' een vergelijkbaar woord. Ook dat wordt meestal medisch gebruikt, maar het hoeft niet.
Terroristen zijn dan toch ook gewoon verward?quote:Op donderdag 16 juni 2016 18:36 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Helemaal niks.
Gekke is wel dat iedereen die gozer gelijk verward noemt. Wie dat afgelopen weekend over die homokiller zei, werd versleten als een goedprater.
Jaja, het remain-kamp gaat even een politicus om laten leggen in een poging de stemming te beïnvloeden. Uiteraard.quote:Op donderdag 16 juni 2016 18:35 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, werd op twitter al gezinspeeld door iemand, dat het allemaal heel toevallig is.........
Zeg je dit ook over de moslimgekkies en hun aanslagen?quote:Op donderdag 16 juni 2016 18:32 schreef Infection het volgende:
Echt, dit forum soms.quote:Op donderdag 16 juni 2016 18:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jaja, het remain-kamp gaat even een politicus om laten leggen in een poging de stemming te beïnvloeden. Uiteraard.
Ik ben niet zo fanatiek, ik zit liever thuis met een biertje.quote:Op donderdag 16 juni 2016 17:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Al plannen gemaakt om met Nederlandse vlaggen en oranje shirts door de Schilderswijk te marcheren?
Nee, want aanslagen door moslimgekkies komen vele malen vaker voor.quote:Op donderdag 16 juni 2016 18:38 schreef Falco het volgende:
[..]
Zeg je dit ook over de moslimgekkies en hun aanslagen?
De toekomst van de EU staat op het spel!quote:Op donderdag 16 juni 2016 18:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jaja, het remain-kamp gaat even een politicus om laten leggen in een poging de stemming te beïnvloeden. Uiteraard.
Ja, dat wordt dan door sommige mensen wrs meteen gedacht. Niet zo gek ook, als er iets anders gebeurt, zit er ook meteen iets achter volgens bepaalde types.quote:Op donderdag 16 juni 2016 18:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ahh dus omdat ik weet wat in BNW gezegd gaat worden ben ik het er mee eens. Laat je eens testen man.quote:
En dat terwijl het remain-kamp bij de bookies (meest betrouwbare indicator) nog altijd ruim in het voordeel zatquote:Op donderdag 16 juni 2016 18:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dan zou ik mijn geld maar snel op leave zetten.quote:Op donderdag 16 juni 2016 18:35 schreef Falco het volgende:
[..]
Brexit stond bij de bookies nog steeds met kans 35%. Denk dat de verwarde man het niet kon hebben dat de Britten hoogstwaarschijnlijk bij de EU zouden blijven.
Je vond het in elk geval een verademing dat deze aanslag op de persoon gericht was. Dat zegt genoeg.quote:Op donderdag 16 juni 2016 18:41 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ahh dus omdat ik weet wat in BNW gezegd gaat worden ben ik het er mee eens. Laat je eens testen man.
Daar hebben we een apart subforum voor. Daar hoeven we het hier niet over te hebben.quote:Op donderdag 16 juni 2016 18:41 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, dat wordt dan door sommige mensen wrs meteen gedacht. Niet zo gek ook, als er iets anders gebeurt, zit er ook meteen iets achter volgens bepaalde types.
Als er een journalistiek onderzoek naar een politicus gaande is, wordt ook al vast in een filmpje aangegeven dat er een complot van de media gaande is. In die tijden leven we nu eenmaal.
De absoluut enige manier voor het remain kamp om nog te kunnen winnen was wel dit in ieder geval. En dan ook echt de enige manier.quote:
Mensen vermoorden uit nationalistische motieven.quote:Op donderdag 16 juni 2016 18:37 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Wat betekent een nationalistische moord?
Bron?quote:Op donderdag 16 juni 2016 18:42 schreef damian5700 het volgende:
Alle campagne-activiteiten voor het referendum zijn opgeschort.
Maar je beseft niet dat je daarmee een grens overheen gaat dan?quote:Op donderdag 16 juni 2016 18:37 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Lijkt me ondertussen wel duidelijk ja.
Och bij Pim lukte het ook.quote:Op donderdag 16 juni 2016 18:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Quotering van 2.82! Ik doe het niet, want na deze daad zullen Britten wel beter nadenken of ze voor zo'n kamp willen kiezen waar dubieuze types zich binden die een politica neerlegt. Kans dat de UK de EU verlaat schat ik zelf nu in op 20% hooguit.quote:Op donderdag 16 juni 2016 18:41 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Dan zou ik mijn geld maar snel op leave zetten.
Ja, dat klopt. Heb je het nu tegen mij, dat ik die complottheorie aan het verzinnen ben btw?quote:Op donderdag 16 juni 2016 18:42 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Daar hebben we een apart subforum voor. Daar hoeven we het hier niet over te hebben.
Beetje een naar idee dat zo'n gozer je buurman zou kunnen zijn. Al komt hij vast niet zo vaak buiten, dat scheelt dan wel weer.quote:Op donderdag 16 juni 2016 18:42 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Deze jongen gelooft in witte genocide sinds zijn ex veelvuldig is vreemdgegaan met donkere Arubanen.
Trek zijn R&P en KPD posts er maar op na.
Het volk bestond toch nietquote:Op donderdag 16 juni 2016 18:43 schreef Gutmensch het volgende:
Verschrikkelijk.
Is dit wat je krijgt als dank als je toegankelijk wil zijn voor het volk als politicus?
Pim is vermoord om ervoor te zorgen dat de LPF zou meeregeren?quote:
Er wordt juist gezegd dat hij helemaal niet handelde uit naam van het leave kampquote:Op donderdag 16 juni 2016 18:43 schreef Falco het volgende:
[..]
Quotering van 2.82! Ik doe het niet, want na deze daad zullen Britten wel beter nadenken of ze voor zo'n kamp willen kiezen waar dubieuze types zich binden die een politica neerlegt.
Het feit dat jij het blijkbaar verschrikkelijk vindt dat deze gekkie niet een crèche met kinderen heeft vermoord ook.quote:Op donderdag 16 juni 2016 18:42 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Je vond het in elk geval een verademing dat deze aanslag op de persoon gericht was. Dat zegt genoeg.
Het is een motief.quote:Op donderdag 16 juni 2016 18:44 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Pim is vermoord om ervoor te zorgen dat de LPF zou meeregeren?
quote:"There was a guy who was being very brave and another guy with a white baseball cap who he was trying to control and the man in the baseball cap suddenly pulled a gun from his bag".
After a brief scuffle, he said the man stepped back and the MP became involved.
Mr Abdallah said the weapon had "looked handmade" and a man who had been wrestling with the gunman continued even after seeing the gun.
He said: "The man stepped back with the gun and fired it and then he fired a second shot, as he was firing he was looking down at the ground."
"He was kicking her as she was lying on the floor", he said.
Volgens die logica zou dit het leave kamp moeten helpen.quote:
Goed verhaal, Barry.quote:
opvangen van Syrië vluchtelingen heeft op zich niet echt iets met de EU te maken.quote:Op donderdag 16 juni 2016 18:45 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Er wordt juist gezegd dat hij helemaal niet handelde uit naam van het leave kampMaar inderdaad, valse nieuwsberichten kun je met dat motief de wereld in helpen.
Ik wist niet dat ik in een bepaald kamp zat, bedankt voor de bevestiging van je tunnelvisie.quote:Op donderdag 16 juni 2016 18:47 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Fraai... Iemand uit jouw kamp loopt moord te rechtvaardigen, maar je zegt dat IK normaal moet reageren...
Dag, rechts balletje frustratie..
Wel als je het exact 1 op 1 overneemt.quote:Op donderdag 16 juni 2016 18:45 schreef Monolith het volgende:
[..]
Volgens die logica zou dit het leave kamp moeten helpen.
Ja jij wil van mij altijd dat ik bewijs of zeg dat dingen zo zijn. Maar dat hoeft helemaal niet. Ik sluit alleen niets uit als het niet uit te sluiten is.quote:
Als een moslim ontploft zijn ze ook allemaal schuldig toch?quote:Op donderdag 16 juni 2016 18:47 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Fraai... Iemand uit jouw kamp loopt moord te rechtvaardigen, maar je zegt dat IK normaal moet reageren...
Dag, rechts balletje frustratie..
Ik schat de Britten slimmer in en denk en hoop dat ze stemmen op waar ze voor deze laffe daad ook al van plan waren om op te stemmen.quote:Op donderdag 16 juni 2016 18:43 schreef Falco het volgende:
[..]
Quotering van 2.82! Ik doe het niet, want na deze daad zullen Britten wel beter nadenken of ze voor zo'n kamp willen kiezen waar dubieuze types zich binden die een politica neerlegt. Kans dat de UK de EU verlaat schat ik zelf nu in op 20% hooguit.
Ik was al erg benieuwd naar welke hypotheses jij zou aanhangen, bedankt.quote:Op donderdag 16 juni 2016 18:48 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Wel als je het exact 1 op 1 overneemt.
Als een rus met een bivakmuts allah akbar gaat schreeuwen wijzen ook de vingers naar de islam.
Maar goed denk dat dit gewoon een geflipte gast was, en dat het brittain first gedoe niet is gebeurd. Wellicht wel een onbeantwoorde liefde, want het is best een mooie vrouw.
Juist daaromquote:Op donderdag 16 juni 2016 18:49 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Als een moslim ontploft zijn ze ook allemaal schuldig toch?
Zo onderhand begint alles met elkaar te maken te hebben.quote:Op donderdag 16 juni 2016 18:48 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
opvangen van Syrië vluchtelingen heeft op zich niet echt iets met de EU te maken.
Mij kan het niet schelen als mensen de genocide op de blanke Europeaan steunen of daar onverschillig voor zijn , maar je kan toch moeilijk ontkennen dat de elite dit niet nastreeft?quote:Op donderdag 16 juni 2016 18:44 schreef Monolith het volgende:
paranoïde wanen over genocide op de blanke mens
Je praat alsof je me kent, en dat is dus niet zo, ik had beter moeten weten dan de discussie aangaan met een Belg.quote:Op donderdag 16 juni 2016 18:48 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Tuurlijk hathor... u bent de open-mindedness zelve
En bevalt het?quote:Op donderdag 16 juni 2016 18:50 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik was al erg benieuwd naar welke hypotheses jij zou aanhangen, bedankt.
BNW is een paar deuren verder knul.quote:Op donderdag 16 juni 2016 18:50 schreef berko13 het volgende:
[..]
Mij kan het niet schelen als mensen de genocide op de blanke Europeaan steunen of daar onverschillig voor zijn , maar je kan toch moeilijk ontkennen dat de elite dit niet nastreeft?
Hela,quote:Op donderdag 16 juni 2016 18:51 schreef Hathor het volgende:
[..]
Je praat alsof je me kent, en dat is dus niet zo, ik had beter moeten weten dan de discussie aangaan met een Belg.
En direct ook mijn punt gevalideerd!quote:Op donderdag 16 juni 2016 18:51 schreef Hathor het volgende:
[..]
Je praat alsof je me kent, en dat is dus niet zo, ik had beter moeten weten dan de discussie aangaan met een Belg.
Jee, ga juist jij nu nuance aanbrengen...quote:Op donderdag 16 juni 2016 18:52 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Hoe daarom? Als je het niet eens bent met die logica kun je het ook niet zelf gebruiken.
Dat hoop ik ook. Maar ik vrees dat dit echt gevolgen gaat hebben voor de uitslag van het referendum.quote:Op donderdag 16 juni 2016 18:50 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Ik schat de Britten slimmer in en denk en hoop dat ze stemmen op waar ze voor deze laffe daad ook al van plan waren om op te stemmen.
Geen idee, maar ik denk het niet. Er zal ook veel van het motief afhangen. Maar hoewel deze politica binnen labour volgens mij wel een rijzende ster was is ze niet vergelijkbaar met Pim Fortuyn. Dat zou eerder zijn als Boris Johnson werd neergeschoten denk ik.quote:Op donderdag 16 juni 2016 18:52 schreef MakkieR het volgende:
Hoe groot is de impact in Engeland? Kun je dit vergelijken met Pim Fortuyn? met zijn LPF voor de verkiezingen?
Ik ben de nuance zelf.quote:Op donderdag 16 juni 2016 18:52 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Jee, ga juist jij nu nuance aanbrengen...
waarvoor verantwoordelijk en wat goedkeuren?quote:Op donderdag 16 juni 2016 18:46 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Het is een waar te nemen feit dat 'linkse mensen' hiervoor verantwoordelijk zijn en het goedkeuren.
Nee, om meerdere redenen. Er zijn meer Britse parlementariërs en het VK kent een districtenstelsel, parlementsleden zijn veel meer bezig gericht op hun constituency dan op de landelijke achterban. Dit was ook geen partijleider. Maar überhaupt het feit dat een volksvertegenwoordiger uit het parlement omkomt (mogelijk vanwege haar standpunt) is natuurlijk al genoeg om een grote schok te veroorzaken.quote:Op donderdag 16 juni 2016 18:52 schreef MakkieR het volgende:
Hoe groot is de impact in Engeland? Kun je dit vergelijken met Pim Fortuyn? met zijn LPF voor de verkiezingen?
Voor de mensen die twijfelen wellicht, ik zie de Engelsen die voor een Brexit zijn niet ineens 180 graden draaien vanwege een idioot die een politica vermoord.quote:Op donderdag 16 juni 2016 18:52 schreef fixatoman het volgende:
Mocht het echt een Britain First idioot zijn dan zal dit Remain wel helpen. Helaas.
Dat was te verwachten na zo een zware aanval.quote:Op donderdag 16 juni 2016 18:16 schreef Sylv3se het volgende:
Zeker, maarja, volgens mij is er nog altijd zo'n 8-10% die aangeeft te twijfelen, en leave staat maar 3% voor in de peilingen.quote:Op donderdag 16 juni 2016 18:54 schreef Sylv3se het volgende:
[..]
Voor de mensen die twijfelen wellicht, ik zie de Engelsen die voor een Brexit zijn niet ineens 180 graden draaien vanwege een idioot die een politica vermoord.
Je zegt het precies goed: Je kan moeilijk ontkennen dat de elite dit niet nastreeft.quote:Op donderdag 16 juni 2016 18:50 schreef berko13 het volgende:
[..]
Mij kan het niet schelen als mensen de genocide op de blanke Europeaan steunen of daar onverschillig voor zijn , maar je kan toch moeilijk ontkennen dat de elite dit niet nastreeft?
Op welke wijze wil je dit vergelijken? Fortuyn was feitelijk de personificatie van een politieke partij. Volgens had zijn moord niet direct heel veel effect op de uitslag van de verkiezingen, al is het lastig om dat te bepalen.quote:Op donderdag 16 juni 2016 18:52 schreef MakkieR het volgende:
Ik denk dat zeker 50% niet met verstand, maar met emotie stemt, dus dan zal dit toch wel invloed hebben, denk ik.quote:Op donderdag 16 juni 2016 18:55 schreef Kosmoproleet het volgende:
Ik denk eerlijk gezegd dat het niet veel invloed heeft op het referendum.
Ik bedoel dat de dader in zijn eentje er voor gezorgd heeft dat de Brexit nu kansloos is. Net als dat destijds de dader van Pim Fortuyn persoonlijk ervoor gezorgd heeft dat de LPF ver boven zichzelf uitsteeg tot de tweede partij van Nederland door het overlijden van Pim Fortuyn.quote:Op donderdag 16 juni 2016 18:53 schreef fixatoman het volgende:
[..]
Geen idee, maar ik denk het niet. Er zal ook veel van het motief afhangen. Maar hoewel deze politica binnen labour volgens mij wel een rijzende ster was is ze niet vergelijkbaar met Pim Fortuyn. Dat zou eerder zijn als Boris Johnson werd neergeschoten denk ik.
Maar...het remain kamp kan er wel een big deal van maken.quote:Op donderdag 16 juni 2016 18:56 schreef Monolith het volgende:
[..]
Op welke wijze wil je dit vergelijken? Fortuyn was feitelijk de personificatie van een politieke partij. Volgens had zijn moord niet direct heel veel effect op de uitslag van de verkiezingen, al is het lastig om dat te bepalen.
Dit is moord of doodslag op een parlementslid van één van de twee grote partijen. Ik zie niet direct in waar dat heel veel impact op moet hebben.
Daar ben ik niet zo zeker van. Zo gewoon is het niet dat er een parlementslid wordt vermoord.quote:Op donderdag 16 juni 2016 18:55 schreef Kosmoproleet het volgende:
Lijkt me nog te vroeg om te zeggen. Als het echt een Britain First gekkie is en 'remain' het gaat uitmelken zal het wel wat verschil gaan maken ja, maar ik zou 'leave' nou niet direct afschrijven.quote:Op donderdag 16 juni 2016 18:57 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Ik bedoel dat de dader in zijn eentje er voor gezorgd heeft dat de Brexit nu kansloos is. Net als dat destijds de dader van Pim Fortuyn persoonlijk ervoor gezorgd heeft dat de LPF ver boven zichzelf uitsteeg tot de tweede partij van Nederland door het overlijden van Pim Fortuyn.
Wat?quote:Op donderdag 16 juni 2016 18:50 schreef berko13 het volgende:
[..]
Nou het is meer dat ze daar ook absoluut toe in staat zijn. Over lijken gaan om een doel te bereiken is niets nieuws. Niet dat ze het uitgevoerd hoeven hebben maar er gebruik van maken zie ik wel gebeuren.quote:Op donderdag 16 juni 2016 18:58 schreef Montagui het volgende:
[..]
Maar...het remain kamp kan er wel een big deal van maken.
Het stemgedrag van de kiezer kan gekke bokkensprongen maken vooral met dit soort tragische aanslagen.quote:Op donderdag 16 juni 2016 18:58 schreef fixatoman het volgende:
[..]
Lijkt me nog te vroeg om te zeggen. Als het echt een Britain First gekkie is en 'remain' het gaat uitmelken zal het wel wat verschil gaan maken ja, maar ik zou 'leave' nou niet direct afschrijven.
Voor deze voorspelling heb je inlevingsvermogen nodig.quote:Op donderdag 16 juni 2016 18:55 schreef Kosmoproleet het volgende:
Het was dan ook niet zeker dat er Britain First werd geroepen..quote:Op donderdag 16 juni 2016 18:59 schreef Manono het volgende:
Laffe daad.
Britain First distantieert zich van de aanslag:
Jij pleitte voor razzia's en dergelijke net na een of andere aanslag. Meestal ga je wel schelden en lijk je overmand door emoties bij grote gebeurtenissen.quote:Op donderdag 16 juni 2016 18:51 schreef Hathor het volgende:
[..]
Britain First is dan ook helemaal niet zo'n extreme organisatie als mensen denken. Misschien verwarren ze het met de English Defence League.quote:Op donderdag 16 juni 2016 18:59 schreef Manono het volgende:
Laffe daad.
Taqiyya, leugens, etcquote:Op donderdag 16 juni 2016 18:59 schreef Manono het volgende:
Laffe daad.
Uhh krijg je daar niet een naar deja vu mee, ik meende dat wij Nederlanders daarin nou ook niet bepaald de lieverdjes zijn.quote:Op donderdag 16 juni 2016 19:00 schreef TLC het volgende:
Dieptragisch weer, net zag ik ook op tv dat Engelse hooligans vluchtelingenkindjes zaten te pesten, wat is dat toch als volwassen vent ? blijf met je poten van vrouwen en kinderen af, stelletje fucking lafaards.
Vrij onwaarschijnlijk. Het is natuurlijk niet echt een overtuigend argument, stemmen om te blijven vanwege een moord.quote:Op donderdag 16 juni 2016 18:58 schreef Montagui het volgende:
[..]
Maar...het remain kamp kan er wel een big deal van maken.
Hij kan ook gewoon letterlijk geroepen hebben, Brittanie eerst! Een soort eigen volk eerst!quote:Op donderdag 16 juni 2016 19:01 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Britain First is dan ook helemaal niet zo'n extreme organisatie als mensen denken. Misschien verwarren ze het met de English Defence League.
Staat me alleen bij moord op Lord Mountbatten in 1979 door de IRA, maar die was meer ex-gouverneur van India en familielid van koningin.quote:Op donderdag 16 juni 2016 18:53 schreef GekkeGerrit- het volgende:
Is er in de recente geschiedenis van GB vaker een dergelijke (politieke) moord gebeurd?
Misschien riep ie "I need Ritalin, fast!".quote:Op donderdag 16 juni 2016 19:00 schreef napoleonfour het volgende:
[..]
Het was dan ook niet zeker dat er Britain First werd geroepen..
Hoezo heb je last van de Britse leidende voorstanders van de remain-keuze?quote:Op donderdag 16 juni 2016 18:59 schreef BarryOSeven het volgende:
Het blijft toch dezelfde rotte club als waar wij last van hebben.
Als GB er zo weinig mee te maken heeft gehad dan zal de impact alleen maar groter worden.quote:Op donderdag 16 juni 2016 19:02 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Staat me alleen bij moord op Lord Mountbatten in 1979 door de IRA, maar die was meer ex-gouverneur van India en familielid van koningin.
Wat zijn landsgrenzen eigenlijk voor een globalist?quote:Op donderdag 16 juni 2016 19:03 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Hoezo heb je last van de Britse leidende voorstanders van de remain-keuze?
Kom je vaak in de UK?
Ja dat zou kunnen, misschien riep hij wel dat hij twee broodje kip wilde?quote:Op donderdag 16 juni 2016 19:02 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Misschien riep ie "I need Ritalin, fast!".
Mooie vrouw.quote:Op donderdag 16 juni 2016 19:01 schreef borisz het volgende:
Haar maidenspeech http://www.mirror.co.uk/n(...)-immigration-8209267
Pff, moet echt een enorme schok voor de Engelse samenleving zijnquote:Op donderdag 16 juni 2016 19:02 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Staat me alleen bij moord op Lord Mountbatten in 1979 door de IRA, maar die was meer ex-gouverneur van India en familielid van koningin.
Ik denk dat het wel impact heeft. Zal door Labour niet gebruikt worden, maar wrs in discussies op internet wel.quote:Op donderdag 16 juni 2016 19:03 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Als GB er zo weinig mee te maken heeft gehad dan zal de impact alleen maar groter worden.
Als wij in Nederland er al diep mee in de maag zitten, hoe moet het dan in GB wel niet zijn.quote:Op donderdag 16 juni 2016 19:04 schreef GekkeGerrit- het volgende:
[..]
Pff, moet echt een enorme schok voor de Engelse samenleving zijn
Ok wat jij wil: de kogel komt zowat altijd van linksquote:Op donderdag 16 juni 2016 19:07 schreef Chai het volgende:
Al die wegkijkers steeds maar zeggen dat de kogel van links komt. Nou deze keer duidelijk niet.
De IRA zal het ongetwijfeld geprobeerd hebben maar of het is gelukt weet ik niet.quote:Op donderdag 16 juni 2016 18:53 schreef GekkeGerrit- het volgende:
Is er in de recente geschiedenis van GB vaker een dergelijke (politieke) moord gebeurd?
Mensen die toch al twijfelen wat te stemmen zullen eerder tegen een brexit stemmen.quote:Op donderdag 16 juni 2016 19:05 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik denk dat het wel impact heeft. Zal door Labour niet gebruikt worden, maar wrs in discussies op internet wel.
Dat gebeurt toch ook? Brengt de democratie in gevaar.quote:Op donderdag 16 juni 2016 19:07 schreef truthortruth het volgende:
Persoonlijk vind ik dat politieke moorden zwaarder gestraft mogen worden....
GB heeft juist heel veel ervaring met terreur. Die stappen er wel weer overheen.quote:Op donderdag 16 juni 2016 19:03 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Als GB er zo weinig mee te maken heeft gehad dan zal de impact alleen maar groter worden.
Volgens mij heeft dat met Fortuin niet meegewogen in de strafmaat, maar ik kan er naast zitten.quote:Op donderdag 16 juni 2016 19:08 schreef Chai het volgende:
[..]
Dat gebeurt toch ook? Brengt de democratie in gevaar.
Elke moord mag van mij zwaarder gestraft wordenquote:Op donderdag 16 juni 2016 19:07 schreef truthortruth het volgende:
Ik geloof dat je de reactie in Nederland schromelijk overschat.quote:Op donderdag 16 juni 2016 19:06 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Als wij in Nederland er al diep mee in de maag zitten, hoe moet het dan in GB wel niet zijn.
Ja, wrs wel. Ik denk dat sws meer dan de helft met emotie stemt ipv verstand dus.quote:Op donderdag 16 juni 2016 19:08 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Mensen die toch al twijfelen wat te stemmen zullen eerder tegen een brexit stemmen.
Een logische reactie
De maatschappelijke impact heeft zeker wel meegespeeld.quote:Op donderdag 16 juni 2016 19:10 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Volgens mij heeft dat met Fortuin niet meegewogen in de strafmaat, maar ik kan er naast zitten.
Ja hoor meneer die bijna dagelijks oproept politici op te knopenquote:Op donderdag 16 juni 2016 19:08 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Ok wat jij wil: de kogel komt zowat altijd van links
Ja dat kan ik persoonlijk niet meten, al wordt er wel in mijn omgeving erover gesproken. Maar het feit dat de Nederlandse Media dit wel meteen oppakt, en De forums er vol van staan geeft wel teken dat het hier ook leeft.quote:Op donderdag 16 juni 2016 19:10 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Ik geloof dat je de reactie in Nederland schromelijk overschat.
Heb er nog 0 op mijn lijstje staan. Tevens is het wel makkelijk lullen zo zonder context.quote:Op donderdag 16 juni 2016 19:11 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ja hoor meneer die bijna dagelijks oproept politici op te knopen
Je moet de impact van sociale media nu ook weer niet overschattenquote:Op donderdag 16 juni 2016 19:12 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Ja dat kan ik persoonlijk niet meten, al wordt er wel in mijn omgeving erover gesproken. Maar het feit dat de Nederlandse Media dit wel meteen oppakt, en De forums er vol van staan geeft wel teken dat het hier ook leeft.
Qua oproepen heb je er heel wat op je lijstje staan...quote:Op donderdag 16 juni 2016 19:13 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Heb er nog 0 op mijn lijstje staan. Tevens is het wel makkelijk lullen zo zonder context.
Daar ben ik niet de enige in. Tevens waren dat geen oproepen.quote:Op donderdag 16 juni 2016 19:13 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Qua oproepen heb je er heel wat op je lijstje staan...
aan de andere kant wij schreeuwen ook al moord en brand als er ergens een schuur in de fik staatquote:Op donderdag 16 juni 2016 19:13 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Je moet de impact van sociale media nu ook weer niet overschatten
Gelukkig zijn al die doodsbedreigingen etc hier vrij zeldzaam. Daarom valt die ellende van jou ook zo op.quote:Op donderdag 16 juni 2016 19:14 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Daar ben ik niet de enige in. Tevens waren dat geen oproepen.
Dat is dan wel weer te prijzenquote:Op donderdag 16 juni 2016 19:15 schreef BarryOSeven het volgende:
Maar goed het valt wel in de categorie nekschot dus wellicht moet ik er wat op letten.
4x zelfs.quote:Op donderdag 16 juni 2016 19:08 schreef 99.999 het volgende:
[..]
De IRA zal het ongetwijfeld geprobeerd hebben maar of het is gelukt weet ik niet.
kennelijk had hij toch een mental condition dit zei hij nav een banenplan voor mensen met een mental condition:quote:"He has lived here for 40 years and has never been in any trouble and has never caused any trouble. He sometimes used to shout at the local kids if they played too near his house but that is fairly normal.
"I don't think he belonged to any political party and I never heard him express any views about Europe or anything like that. To us, he was just Tommy, a local bloke we all knew.
quote:He told the newspaper at the time: "I can honestly say it has done me more good than all the psychotherapy and medication in the world. "Many people who suffer from mental illness are socially isolated and disconnected from society, feelings of worthlessness are also common mainly caused by long-term unemployment.
De woorden kentering en geschiedenis zijn nogal aan inflatie onderhevig kennelijk.quote:Op donderdag 16 juni 2016 19:23 schreef Ammitau het volgende:
Deze moord doet me denken aan die op Fortuyn. Dat was ook vlak voor een aanstaande kentering in de geschiedenis. Persoonlijk zou ik het echt zonde vinden als deze wrange moord ervoor zou zorgen dat de meerderheid van de Britten tegen een Brexit gaat stemmen.
Nooit vaste baan? Nooit gewerkt? Nooit een vast contract gehad? Een eigen bedrijf?quote:Op donderdag 16 juni 2016 19:24 schreef Ryan3 het volgende:
http://www.telegraph.co.u(...)t&utm_medium=twitter
Jo Cox MP: Everything we know so far about Thomas Mair
Woont al 40 jaar in semi-detached woning, tot 20 jaar geleden met zijn grootmoeder, nooit vaste baan gehad.
Lord Mountbatten ookquote:Op donderdag 16 juni 2016 19:20 schreef freako het volgende:
[..]
4x zelfs.
https://en.wikipedia.org/wiki/Airey_Neave
https://en.wikipedia.org/wiki/Robert_Bradford_%28NI_politician%29
https://en.wikipedia.org/wiki/Anthony_Berry
https://en.wikipedia.org/wiki/Ian_Gow
Twee van de vier bij een autobom. Berry overleed bij de bomaanslag op het partijcongres van de Conservatieven in Brighton in 1984. Bradford werd doodgeschoten.
Wat ik lees is dat-ie toch geestelijke problemen had. Verder eenquote:Op donderdag 16 juni 2016 19:26 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Nooit vaste baan? Nooit gewerkt? Nooit een vast contract gehad? Een eigen bedrijf?
Stond mij als enige bij iig, 1979.quote:Op donderdag 16 juni 2016 19:31 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Lord Mountbatten ook
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Louis_Mountbatten
beetje typisch links hoofd echter voor meeste Fokkers! wel 10/10 denk ikquote:Op donderdag 16 juni 2016 19:29 schreef Kijkertje het volgende:
[ afbeelding ]
Jo Cox's husband shared this picture of her this afternoon on Twitter
Het is vast een COMPLOTquote:Op donderdag 16 juni 2016 19:31 schreef cofox het volgende:
Ik vind het wel allemaal heel erg toevallig
Het is niet te toetsen, dus je kan daar geen oordeel over vellen.quote:Op donderdag 16 juni 2016 19:25 schreef Monolith het volgende:
[..]
De woorden kentering en geschiedenis zijn nogal aan inflatie onderhevig kennelijk.
Het was geen verwarde man, maar een actie van Juncker en de zijnen. Zo bevreesd zijn ze dat de UK de EU zal verlaten. Let maar op....ik krijg gelijk!!!!quote:Op donderdag 16 juni 2016 17:48 schreef BarryOSeven het volgende:
Als ze een exemplaar van "The Catcher in the Rye" in zijn woning aantreffen, is het wel verdacht idd.quote:Op donderdag 16 juni 2016 19:34 schreef juliusceasar het volgende:
Dit riekt naar een complot van de EU, want Juncker en de zijnen zijn zeer bevreesd voor een Brexit. Met deze verachtelijke actie proberen Juncker en de zijnen zieltjes te winnen dat Engeland in de EU blijft!
quote:Update 1830 — Widely quoted local admits he didn’t hear “Britain First”
Local restaurant owner Hicham Ben Abdallah, widely quoted across the media as having claimed Mr. Mair shouted, “Britain First” has told Breitbart London “No, no. I did not hear that”
Geen idee, maar als iemand een stroomstok heeft, dan graag.quote:Op donderdag 16 juni 2016 19:35 schreef Monolith het volgende:
Wie heeft het hek van BNW open laten staan.
Het is slechts enkele dagen na de laatste Bilderbergconferentie!quote:Op donderdag 16 juni 2016 19:35 schreef Monolith het volgende:
Wie heeft het hek van BNW open laten staan.
Waar Sharon Dijksma bij was uitgenodigd idd.quote:Op donderdag 16 juni 2016 19:41 schreef J.B. het volgende:
[..]
Het is slechts enkele dagen na de laatste Bilderbergconferentie!
Persoonlijk vind ik mijn leven niet minder waard dan dat van Rutte of Geert.quote:Op donderdag 16 juni 2016 19:07 schreef truthortruth het volgende:
Waarom heb jij wel problemen met politici opknopen, maar niet met normale burgers uitmoorden?quote:Op donderdag 16 juni 2016 19:11 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ja hoor meneer die bijna dagelijks oproept politici op te knopen
Waarmee je feitelijk mijn stelling bevestigt. Afgezien daarvan gaat een politicus met een partij met pakweg 30 zetels natuurlijk helemaal geen wonderen verrichten in een coalitieland. De verheerlijking van Fortuyn getuigt eerder van een volstrekt onderontwikkeld historisch besef.quote:Op donderdag 16 juni 2016 19:38 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Het is niet te toetsen, dus je kan daar geen oordeel over vellen.
Door de moord is hij natuurlijk een soort martelaar geworden. Nu kunnen we zeggen hoe hij alles zou hebben verandert, als hij maar niet was vermoord. Tja, zo gaan die dingen.quote:Op donderdag 16 juni 2016 19:43 schreef Monolith het volgende:
[..]
Waarmee je feitelijk mijn stelling bevestigt. Afgezien daarvan gaat een politicus met een partij met pakweg 30 zetels natuurlijk helemaal geen wonderen verrichten in een coalitieland. De verheerlijking van Fortuyn getuigt eerder van een volstrekt onderontwikkeld historisch besef.
Het gaat natuurlijk niet zo zeer om de vraag of een persoon meer waard is. Het gaat om de vraag wat je aanmerkt als verzwarende omstandigheden. Ik vind dat een politieke moord gezien kan worden als een 'aanslag op de democratische rechtsstaat' wat in mijn ogen een verzwarende omstandigheid is.quote:Op donderdag 16 juni 2016 19:43 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Persoonlijk vind ik mijn leven niet minder waard dan dat van Rutte of Geert.
[..]
Waarom heb jij wel problemen met politici opknopen, maar niet met normale burgers uitmoorden?
Als je zo die quote leest lijkt het net alsof hij eerst heeft geprobeerd het Britain first kamp zwart te maken in de media, maar volgens mij is de kans net zo groot dat een journalist wat heeft bedacht om het verhaal nog wat spannender te maken en dat de rest erachteraan is gesprongen zonder controle.quote:
Maar je probeert er dan toch een soort profetie er aan te koppelen, raar..quote:Op donderdag 16 juni 2016 19:43 schreef Monolith het volgende:
[..]
Waarmee je feitelijk mijn stelling bevestigt. Afgezien daarvan gaat een politicus met een partij met pakweg 30 zetels natuurlijk helemaal geen wonderen verrichten in een coalitieland. De verheerlijking van Fortuyn getuigt eerder van een volstrekt onderontwikkeld historisch besef.
Ik ben haar niet tegengekomenquote:Op donderdag 16 juni 2016 19:42 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Waar Sharon Dijksma bij was uitgenodigd idd.
Jij deponeerde een stelling dat je het een verademing vond dat deze terrorist doelmatig handelde. Ga mij geen meningen toeschrijven die niet van mij zijn omdat er bij jou wat draadjes los zitten.quote:Op donderdag 16 juni 2016 19:43 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Persoonlijk vind ik mijn leven niet minder waard dan dat van Rutte of Geert.
[..]
Waarom heb jij wel problemen met politici opknopen, maar niet met normale burgers uitmoorden?
10 jaar geleden had je dat nog kunnen roepen, afgelopen jaren hebben bewezen dat er van die democratische rechtsstaat geen reet meer over is.quote:Op donderdag 16 juni 2016 19:45 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het gaat natuurlijk niet zo zeer om de vraag of een persoon meer waard is. Het gaat om de vraag wat je aanmerkt als verzwarende omstandigheden. Ik vind dat een politieke moord gezien kan worden als een 'aanslag op de democratische rechtsstaat' wat in mijn ogen een verzwarende omstandigheid is.
Fortuyn kreeg 17 zetels in Rotterdam, de peilingen gaven hem tussen de 5 en 10. Fortuyn had ook landelijk de grootste kunnen worden en als premier een behoorlijke stempel op de politiek kunnen drukken. Ook in een coalitieland.quote:Op donderdag 16 juni 2016 19:43 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het is afwachten, het kan best waar zijn. Niet alle getuigen horen hetzelfde etc. Maar het kan net zo goed zijn dat mensen zich hebben ingebeeld dat ze dat hebben gehoord, net als dat er ook wel eens verhalen zijn geweest van mensen die 'allah uh ahkbar' gehoord zouden hebben terwijl dat achteraf niet zo bleek te zijn.quote:Op donderdag 16 juni 2016 19:46 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Als je zo die quote leest lijkt het net alsof hij eerst heeft geprobeerd het Britain first kamp zwart te maken in de media, maar volgens mij is de kans net zo groot dat een journalist wat heeft bedacht om het verhaal nog wat spannender te maken en dat de rest erachteraan is gesprongen zonder controle.
Nee hoor, hoe kom je daarbij?quote:Op donderdag 16 juni 2016 19:46 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Maar je probeert er dan toch een soort profetie er aan te koppelen, raar..
'de peilingen' zijn nogal aan breed begrip. Peilingen variëren nogal qua kwaliteit en zeker bij lokale peilingen is het aantal ook nog eens zeer beperkt. Nationaal is het in Nederland al iets beter met meer peilingen, waardoor echte uitschieters niet al te waarschijnlijk zijn.quote:Op donderdag 16 juni 2016 19:47 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Fortuyn kreeg 17 zetels in Rotterdam, de peilingen gaven hem tussen de 5 en 10. Fortuyn had ook landelijk de grootste kunnen worden en als premier een behoorlijke stempel op de politiek kunnen drukken. Ook in een coalitieland.
Mwoah dan neem je niet een backbencher. Ik vind de vergelijking met de moord op Pim Fortuyn sws niet heel sterk.quote:Op donderdag 16 juni 2016 19:47 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
10 jaar geleden had je dat nog kunnen roepen, afgelopen jaren hebben bewezen dat er van die democratische rechtsstaat geen reet meer over is.
Aanslag op het regime, dat zou nog kunnen.
als je niet weet wat zijn bedoeling/motief was waarom weet je dan wel dat het een lone wolf is?...quote:Op donderdag 16 juni 2016 19:50 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Mwoah dan neem je niet een backbencher. Ik vind de vergelijking met de moord op Pim Fortuyn sws niet heel sterk.
Lijkt een loner c.q. lone wolf te zijn. En wat nou precies zijn bedoeling was, weten we nu nog niet.
Wederom is BNW een paar deuren verder. Een lijsttrekker is natuurlijk ook helemaal geen onderdeel van een regime.quote:Op donderdag 16 juni 2016 19:47 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
10 jaar geleden had je dat nog kunnen roepen, afgelopen jaren hebben bewezen dat er van die democratische rechtsstaat geen reet meer over is.
Aanslag op het regime, dat zou nog kunnen.
Punt is, dat jij de stelling poneert dat Fortuyn geen wonderen had kunnen verrichten. Nogal makkelijk, omdat niemand wonderen kan verrichten.quote:Op donderdag 16 juni 2016 19:49 schreef Monolith het volgende:
[..]
'de peilingen' zijn nogal aan breed begrip. Peilingen variëren nogal qua kwaliteit en zeker bij lokale peilingen is het aantal ook nog eens zeer beperkt. Nationaal is het in Nederland al iets beter met meer peilingen, waardoor echte uitschieters niet al te waarschijnlijk zijn.
Ogv artikeltje Telegraph, eerder hier gepaste.quote:Op donderdag 16 juni 2016 19:51 schreef Re het volgende:
[..]
als je niet weet wat zijn bedoeling/motief was waarom weet je dan wel dat het een lone wolf is?...
Die reageert nergens op, want deze kogel komt dit keer zijn zaak niet ten goede en dan is Geert ineens pleitequote:
Bij de meeste moorden is er een verzwarend motief. Als je iemand zonder plan om het leven brengt is het geen moord, maar doodslag. Als je van moorden een populariteitswedstrijd gaat maken waarin populaire mensen meer vergelding krijgen dan de autistische fokker die een kleinere kring mensen om zich heen hebben die van hun houden ben je slecht bezig.quote:Op donderdag 16 juni 2016 19:45 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het gaat natuurlijk niet zo zeer om de vraag of een persoon meer waard is. Het gaat om de vraag wat je aanmerkt als verzwarende omstandigheden. Ik vind dat een politieke moord gezien kan worden als een 'aanslag op de democratische rechtsstaat' wat in mijn ogen een verzwarende omstandigheid is.
lijkt me gewoon tegenstrijdig, maar goed we wachten afquote:Op donderdag 16 juni 2016 19:53 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ogv artikeltje Telegraph, eerder hier gepaste.
Dit is uit de initiële politieverklaring.quote:Op donderdag 16 juni 2016 19:51 schreef Re het volgende:
[..]
als je niet weet wat zijn bedoeling/motief was waarom weet je dan wel dat het een lone wolf is?...
Daar hoef je geen BNW'er voor te zijn. Rutte is zelf het levende bewijs met zijn referendum uitslag.quote:Op donderdag 16 juni 2016 19:51 schreef Monolith het volgende:
[..]
Wederom is BNW een paar deuren verder. Een lijsttrekker is natuurlijk ook helemaal geen onderdeel van een regime.
Premier Fortuynquote:Op donderdag 16 juni 2016 19:52 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Punt is, dat jij de stelling poneert dat Fortuyn geen wonderen had kunnen verrichten. Nogal makkelijk, omdat niemand wonderen kan verrichten.
Terwijl een linkse of rechtse coalitie, eentje onder premier Melkert en eentje onder premier Fortuyn, natuurlijk weldegelijk een groot verschil had gemaakt.
zo iets als walgelijk maar is een teken van het sentimentquote:Op donderdag 16 juni 2016 19:53 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Die reageert nergens op, want deze kogel komt dit keer zijn zaak niet ten goede en dan is Geert ineens pleite
Rutte heeft er nooit een geheim van gemaakt dat hij tegen referenda is.quote:Op donderdag 16 juni 2016 19:53 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Daar hoef je geen BNW'er voor te zijn. Rutte is zelf het levende bewijs met zijn referendum uitslag.
Om over de stinkende zaken zoals ons OM maar even te zwijgen.
Verder hoort bij de utopische democratische rechtstaat een trias politica. Die hebben wij hier niet.
Goed bezig man.quote:Op donderdag 16 juni 2016 19:47 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Jij deponeerde een stelling dat je het een verademing vond dat deze terrorist doelmatig handelde. Ga mij geen meningen toeschrijven die niet van mij zijn omdat er bij jou wat draadjes los zitten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |