Sounddragon | dinsdag 14 juni 2016 @ 21:32 |
Topicreeks: Irritaties op de weg We ergeren ons nogal wat in het verkeer. Bumperklevers (voor en achter), linksplakkers, langzaamrijders, hardrijders, voorrangnemers, geen voorrangverleners, inhaalverbod negerende vrachtwagenchauffeurs, onnodig gebruik van mistlampen, dagrijverlichting bij nacht (zonder achterlichten), eigenlijk aan alles. Steek hier je klaagzang af over ergernissen die je tegengekomen bent in het verkeer, en discussieer mee. * Maar hou het wel gezellig aub! ![]() ![]() Leerzame informatie • De uitleg over rijbanen en rijstroken kort samengevat met plaatje: Een rijstrook is onderdeel van de rijbaan. Over een rijstrook kunnen voertuigen rijden. Een rijbaan kan uit één, twee of zelfs meer rijstroken bestaan. ![]() | |
karr-1 | dinsdag 14 juni 2016 @ 21:36 |
Ha ha als ik je zie zal ik zwaaien | |
padlarf | dinsdag 14 juni 2016 @ 22:05 |
Kerel komt met 25 km per uur achteruit een zijstraat uit zonder te kijken. Rijdt bijna het meisje voor me van dr fiets. Hij leek tenminste nog wel erg geschrokken en verontschuldigend. | |
karr-1 | dinsdag 14 juni 2016 @ 22:07 |
Koppeling van de auto kapot, afgevoerd naar de garage op zaterdagmorgen. Vandaag weer terug en ik ben ruim 850 euro lichter.... ![]() | |
Soury | dinsdag 14 juni 2016 @ 22:09 |
Wat voor auto rij je | |
karr-1 | dinsdag 14 juni 2016 @ 22:11 |
Citroen DS3 uit 2012 | |
Soury | dinsdag 14 juni 2016 @ 22:13 |
Oh ja snel dure reparatie. Nice car | |
karr-1 | dinsdag 14 juni 2016 @ 22:13 |
Thanx dat vind ik ook wel. Ik heb geen idee wat er precies kapot was, iets met de koppeling. Manlief wilde op zaterdagmorgen naar zijn werk rijden maar kwam niet verder dan de 2de rotonde en toen hield het op. | |
#ANONIEM | dinsdag 14 juni 2016 @ 22:14 |
Franse auto's. ![]() | |
karr-1 | dinsdag 14 juni 2016 @ 22:17 |
Ik rij al jarenlang in Franse auto's en vrijwel nooit problemen. Maar ja als je dan wat hebt is het ook meteen goed raak. | |
JDude | woensdag 15 juni 2016 @ 11:32 |
Oneens met TT voor zover het de A15 tussen kp. Benelux en Ridderkerk betreft. | |
Debsterr | woensdag 15 juni 2016 @ 12:03 |
Vanochtend vond iemand in Maastricht het stoplicht voor rechtsaf te lang op rood staan. Dus hij reed na 5 minuten wachten maar gewoon door. Om vervolgens bijna de fietsers die overstaken omver te rijden ![]() | |
Sounddragon | woensdag 15 juni 2016 @ 12:13 |
doe maar eens dat stukkie H.I.Ambacht -> A27 ergens tussen 15.00 en 18.00, dan praten we daarna nog een keertje ![]() | |
JDude | woensdag 15 juni 2016 @ 12:40 |
Dat ligt aan de verkeerde kant van Ridderkerk inderdaad. Zelfs als er ellende op de A16 is ga ik nog liever daar in de file staan dan omrijden over de A15. Of met een grote boog oostelijk er omheen sightseeën, dat kan ook nog. | |
BigSmurf | woensdag 15 juni 2016 @ 12:46 |
Je kan naar de A27 als je naar Utrecht moet (en A20/A12 is geen optie) vaak beter de afslag HIA pakken, dan de brug bij Alblasserdam en vervolgens via Oud Alblas naar de N214 en dan door naar Meerkerk. Of als je de A15 verder uit moet via de parallelweg langs Sliedrecht en door Hardinxveld, en dan daar na de file de snelweg weer op. Eventueel is A16/N3 ook nog een optie, maar de Drechttunnel staat tegenwoordig ook elke middag vast. | |
Vox_Populi | woensdag 15 juni 2016 @ 14:26 |
Het heeft niet zo zeer te maken met mijn medeweggebruikers of het traject op zich, maar iedere keer als ik naar/van Leeuwarden reis, is het altijd weer spannend of ik zonder al te veel gedoe en vertraging de Afsluitdijk over kom ![]() | |
Carlos93 | woensdag 15 juni 2016 @ 16:51 |
Vandaag ook weer zo'n trut op de sliproad, probeert met 30mph in te voegen op een 70mph weg. Ik hield dus een beetje afstand tussen haar auto en die van mij zodat ik wel gang kon maken. Alles veilig afgerond en zij maakt dus snelheid op de snelweg,blijken er 2 vrouwen in te zitten, waarschijnlijk moeder en dochter, moeder van in de 80 reed. Terwijl ik er om heen ga, krijg ik nog een middelvinger ook van de dochter. Heb haar toen vriendelijk een paar doodsgebaren gemaakt. | |
#ANONIEM | woensdag 15 juni 2016 @ 16:52 |
Wat is dit nou weer voor Finse tegenreactie. Ik zou m'n schouders ophalen en verder rijden. | |
Carlos93 | woensdag 15 juni 2016 @ 16:55 |
Ach dit was nog een milde reactie, hier gaan ze elkaar regelmatig te vuist in de UK. | |
Tunafish | woensdag 15 juni 2016 @ 17:08 |
Meh, had van de week bij de oprit naar de A50 bij Arnhem een of andere Jeep voor me zitten die niet zo doorreed en bijna volledig op de vluchtstrook reed. Gezien het feit dat je daar 100 mag en hij iets van 60/70 reed, vatte ik het lange tijd opzij rijden op als 'joh, ik trek vandaag niet zo snel op, ga er maar langs', doen vrachtwagens soms ook eens. Dus ik trek de boel vol open en knal er langs, nog steeds op de oprit en niet op de invoegstrook, en dan komt die vent toch nog eens weer richting links en een beetje boze gebaren maken. Bleek dat 'ie gewoon met zijn telefoontje aan het spelen was. Nu weet ik dat ik er niet vanuit mag gaan dat hij ruimte maakt voor mij en dat men best kan schrikken als je ineens een motorrijder links van je hebt, maar let dan toch op de weg in plaats van dat domme schermpje. Normaal blijf ik er gewoon achter en uiteindelijk voegen we met nog geen 70km/u in omdat zulke sukkels nog even een appje moeten sturen, toch minder fijn als ze op de snelweg wél hard rijden. | |
karr-1 | woensdag 15 juni 2016 @ 18:18 |
Kan elke auto niet gewoon standaard een mobieltjes verstoorapparaat aan boord hebben wat gaat werken als je rijd en uitgaat als je stil staat. Is er ook niemand meer die gaat bellen tijdens het rijden. | |
Gunner | woensdag 15 juni 2016 @ 18:22 |
zag iemand in een Tesla vandaag ook druk met z'n mobieltje. Auto van 90K maar blijkbaar kon er geen Bluetooth-setje vanaf ![]() | |
Jihawti | woensdag 15 juni 2016 @ 18:35 |
Moet te regelen zijn: chip in de sleutel die in verbinding staat met de foon. Vraag gerust het patent aan, ik hoef slechts 1,7% van de uiteindelijke winst ![]() | |
Sounddragon | woensdag 15 juni 2016 @ 20:44 |
Ja idd, je kunt provinciaal naar Hardinxveld en dan desnoods daar nog de dijk uitrijden, Maar bij Hardinxveld er weer op scheelt denk ik 80% van het gelazer ![]() Vroeger reed ik dat best vaak, maar ik neem altijd aan dat er meer mensen zijn die dat weten, en dan krijg je zo'n regen -> drup verhaal. ![]() | |
BigSmurf | woensdag 15 juni 2016 @ 23:20 |
Ja, de afslag Alblasserdam haal je vaak nog wel zonder al te veel problemen, hoewel dat de laatste tijd ook al problemen geeft. Daarom de afslag HIA en de brug, dat is ook wel heel druk, maar rijdt vaak nog wel gewoon. Meteen de N214 op heeft met file vaak geen zin, daar komt het verkeer vanaf de N3 die de file bij Sliedrecht niet in wil + het verkeer vanaf de A15 die wil afsnijden bij elkaar = ook file het eerste stuk. Daarom via Oud Alblas, en dan verderop pas de N214 op of via Sliedrecht/Hardinxveld. N214 is overigens geen stoplichtenroute (meer), overal liggen rotondes. Rij die route ook weleens andersom, als het bij Gorinchem vaststaat en ik kom vanaf Utrecht. Heel de Alblasserwaard door lekker 80 i.p.v. filerijden. Sowieso allang blij dat het niet m'n dagelijkse woon-werk is... ![]() | |
Ridocar | donderdag 16 juni 2016 @ 05:33 |
En als je passagier bent? | |
BigSmurf | donderdag 16 juni 2016 @ 07:22 |
Whatsappen via BT gaat zo lastig. | |
Jihawti | donderdag 16 juni 2016 @ 07:46 |
Vandaar de link tussen sleutel en foon van chauffeur in mijn plan, zodat de rest zich helemaal de moeder kan appen ![]() | |
karr-1 | donderdag 16 juni 2016 @ 08:01 |
Dan heb je pech gehad. Je kunt ook praten met je reisgenoten. | |
#ANONIEM | donderdag 16 juni 2016 @ 08:39 |
Niet echt een irritatie, want voor mij was het juist wel fijn. Reed laatst op een lange provinciale weg met veel tegenliggers, dus inhalen kan niet zomaar. Voor mij reed een soort treintje met vooraan waarschijnlijk een paar bejaarden (iig meerdere auto's iets onder de V-max) en daar achter een paar opgefokte types die er niet langs kwamen. Daardoor schommelde de snelheid van het treintje steeds van 60-80 en hield ik veel afstand zodat ik wel een constante snelheid van +- 75 kon rijden. Achter mij rijdt een busje, die ook het treintje voor mij kon zien. Alleen die wilde er per se langs en komt vervolgens ook al optrekkend en remmend in dat treintje te hangen. ![]() Maar ja, toch een paar meter asfalt gewonnen hè! | |
Nattekat | donderdag 16 juni 2016 @ 08:43 |
Vaak zijn het die bejaarden die zo zitten te schommelen. Ik kan me er ook echt mateloos aan irriteren als ik weer eens achter zo'n stijl zit dat met 65-75 over een rechte provinciale weg zonder kruisingen rijdt ![]() Afstand houden heeft geen zin, want als ze weglopen geef je automatisch gas bij en als ze remmen, zit je er binnen no-time weer bovenop. | |
BigSmurf | donderdag 16 juni 2016 @ 17:47 |
![]() | |
karr-1 | donderdag 16 juni 2016 @ 17:54 |
Ik weet dat het voor sommige mensen een uniek concept is, maar echt het kan.... | |
BigSmurf | donderdag 16 juni 2016 @ 18:06 |
Ik word een beetje moe van alle bejaarden cq. "vroegâh was alles betâh" cq. prehistorici die gebruik van je smartphone in gezelschap meteen aangrijpen om één der o zo ironische "je kan ook gewoon met mensen praten"-opmerkingen te spuien. Ik wil als passagier gewoon kunnen whatsappen of bellen in een auto. Socializen en telefoongebruik kunnen prima hand in hand. | |
4EverBlackEyed | donderdag 16 juni 2016 @ 18:13 |
Bestuurders die met van alles bezig zijn, behalve opletten. | |
Light | donderdag 16 juni 2016 @ 19:44 |
Dan ligt aan jezelf. Als je voldoende afstand houdt, kun je het gas loslaten als ze voor je gaan remmen. Da's niet handig bij 10 meter afstand, maar bij 100 meter heb wel mogelijkheden. En 't is niet zo dat je dan ineens later op de plaats van bestemming bent. | |
hertogjan_lekkerman | donderdag 16 juni 2016 @ 19:45 |
klopt, viel me ook op toen ik je passeerde | |
Nattekat | donderdag 16 juni 2016 @ 19:46 |
Ik ga niet 100m afstand houden. Dan rij ik liever een slakkengang vlak achter iemand. Onbewust rij ik er dan toch naartoe, omdat je daar gewoon 90 op de GPS kan. | |
Light | donderdag 16 juni 2016 @ 20:46 |
Bij 90 op de gps zit je op 25 m/s, en met 2 seconden afstand zou je dus al 50 meter afstand moeten houden. En als degene voor me geen snelheid kan vasthouden, heb ik liever meer afstand. | |
Anne | donderdag 16 juni 2016 @ 20:47 |
Je ziet dat zelfs altijd al van een afstandje hè. Als ik erom zou kunnen wedden, was ik rijk geweest ![]() | |
Nattekat | donderdag 16 juni 2016 @ 20:49 |
Er wordt dan dus 70 gereden. | |
Fer | donderdag 16 juni 2016 @ 21:15 |
Als je 100 op de snelweg rijd met cc aan, merk je pas echt hoeveel mensen schommelen. Vaak gaan ze harder rijden als er meer rijstroken bijkomen. Of van het gas af als ze een vrachtwagen moeten inhalen. | |
jeroen25 | vrijdag 17 juni 2016 @ 08:37 |
Als het druk is en er zijn maar 2 stroken dan vertraagt de boel zelfs tot net boven de snelheid van die vrachtwagen. Want de helft gaat dan al een kilometer van te voren naar links en degenen die rechts blijven krijgen nauwelijks de ruimte zodat ze zich er maar tussen moeten gooien waardoor er weer wordt geremd. | |
#ANONIEM | vrijdag 17 juni 2016 @ 08:49 |
Het was een feest van remlichten, dat is echt niet nodig hoor. ![]() Ik dus ook en dat ging prima, want kon een constante snelheid aanhouden. | |
Anne | woensdag 22 juni 2016 @ 09:09 |
Vandaag een bumperklevende Polo achter mij, terwijl ik toch wel 140 km/h reed en op dat moment een vrachtwagen aan het inhalen was. Afijn; ik laat hem na het inhalen er voorbij en zie hem daarna bij een stuk of 5 auto's hetzelfde doen. Veel nut had dat bumperkleven overigens niet; bij de 5e kwam ik namelijk weer achter hem te zitten, en ik liet daarom mijn auto even uitrollen, richting hem en kwam daardoor even 5 seconden op zijn bumper te zitten. Meneer deed gelijk zijn alarmlichten aan. Ik als reactie mijn groot licht aangezet. Zijn reactie? Hij deed zijn verlichting maar eens aan om daarna zijn weg te vervolgen, inclusief een hoop bumperkleven. Dan heb je toch wel een bord voor de kop ![]() | |
Rauw. | woensdag 22 juni 2016 @ 11:38 |
Op een of andere manier heb ik vrouwen en oude mensen ook altijd goed. ![]() | |
Anne | woensdag 22 juni 2016 @ 11:39 |
![]() | |
Pizza_Boom | woensdag 22 juni 2016 @ 11:44 |
Dat is niet heel moeilijk, soort auto + acties van de auto. Als je een Fiat 500 hebt die blind in wil voegen, is dit eigenlijk altijd een vrouw. Heb je een grote station die bij file via de vluchtstrook voorbij komt, is het een man. Rijdt er een Agila met 2 fietsen achterop 60 op de invoegstrook, zijn het bejaarden. | |
Rauw. | woensdag 22 juni 2016 @ 11:46 |
Soort auto is niet eens nodig, gedrag alleen al zegt voldoende. | |
Nattekat | woensdag 22 juni 2016 @ 11:53 |
Ik heb moeite met ze uit elkaar houden ![]() Maar dat het een van de twee is, is niet zo lastig om achter te komen. | |
Pizza_Boom | donderdag 23 juni 2016 @ 02:08 |
Gisteravond, ik kom bij een kruispunt en moet rechtsaf, activeer de aanrijdlus en zie het licht voor de fietsers op rood gaan. Ik krijg groen en zie vanaf rechts (2 richtingsfietspad) een leernicht wielrenner aan komen, kijken naar het stoplicht, achterom kijken, kijken naar mijn auto en doodleuk doorfietsen, terwijl ik dus al aan het afslaan ben. Op de toeter, krijg ik een middelvinger. Had het raam open, achteraan gebruld dat stoppen voor rood wel moeilijk is zeker... Voelde me net een tokkie, achteraf gezien. ![]() ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door Pizza_Boom op 23-06-2016 02:18:38 ] | |
Rewimo | donderdag 23 juni 2016 @ 06:47 |
Of van die figuren die je net voor een afslag nog even in volle vaart inhalen om vanaf de linkerbaan in één beweging diagonaal die afslag op te rijden ![]() Ga er dan gewoon achterlangs ![]() | |
Rauw. | donderdag 23 juni 2016 @ 07:09 |
Ik moet eerlijk zeggen dat mij dit ook wel eens overkomt op de vroege morgen, maar ik ben er niet trots op. | |
Woelwater | donderdag 23 juni 2016 @ 07:59 |
Maar soms zijn er ook van die mensen, die rijden al zo traag op de snelweg dat je ze op de afslag al liever helemaal niet voor je wil hebben.. Als je er dan achter blijft rijden loop je het risico dat ze dezelfde afslag nemen. | |
ErwinRommel | donderdag 23 juni 2016 @ 08:07 |
| |
Pizza_Boom | donderdag 23 juni 2016 @ 11:48 |
Ik heb wel eens dat ze met 80 de afrit op gaan (dubbele lengte/breedte i.v.m. spitsstrook) dat ik hem er op de afrit nog voorbij zet. Rest van de weg is 80, maar bij velen mag je blij zijn als ze de 60 halen. | |
Woelwater | donderdag 23 juni 2016 @ 12:05 |
Juist.. Is hier ook zo irritant, mensen die na de tunnel gelijk de afrit op gaan met 80 - 90. Die afrit is heel lang en kan je gewoon tot het einde uitrijden met 120.. Vaak zat dat ik eerst nog een zooi vrachtwagens inhaal om het gepeupel op de afrit te vermijden. https://www.google.nl/map(...)g!2e0!7i13312!8i6656 | |
Jihawti | vrijdag 24 juni 2016 @ 11:38 |
Dat vat het wel mooi samen ja. Heel soms heb ik het mis. Zie ik een dikke Volvo slingeren met 160 en inhalen via invoegstroken, zit er een frêle mede-gleufdier al bellend achter het stuur met de vonken in de ogen. | |
BigSmurf | vrijdag 24 juni 2016 @ 13:50 |
Het was vanmorgen weer een linksrijfeestje op de A13 hoor. Spitsstrook open en gewoon allemaal op de middelste normale strook blijven rijden. Gelukkig zit er dan een strook tussen en mag ik gewoon rechts over de spitsstrook er voorbij. ![]() | |
Pleasureman_Gunther | vrijdag 24 juni 2016 @ 13:52 |
Is dat zo? | |
BigSmurf | vrijdag 24 juni 2016 @ 13:58 |
Dacht van wel? Kan ook zijn dat het niet mag en ik het altijd voor waarheid aangenomen heb (en dan ben ik daar dus ook oprecht wel benieuwd naar wat nou de regel is), maar rechts inhalen denk ik tegenwoordig sowieso niet meer bij na met al die zombies op 3-4-5-strooks wegen. | |
Scarlet_Dragonfly | vrijdag 24 juni 2016 @ 14:28 |
Rechts inhalen staat nog steeds 'gewoon' een boete van ¤230 euro op: http://www.boetes.nl/boet(...)halen/rechts-inhalen Waar baseer jij op dat dat tegenwoordig niet meer het geval zou zijn? Dat is al zo minstens sinds jij je rijbewijs gehaald hebt. | |
BigSmurf | vrijdag 24 juni 2016 @ 16:32 |
Het ging niet om rechts inhalen an sich, maar of het ook verboden is wanneer er een strook tussen zit. Dus 4 stroken, ik rijd op strook 4 helemaal rechts, en iemand rijdt op strook 2 of zelfs 1 links onder de V-max. Mag ik dan rechts inhalen? Ik dacht altijd van wel met een strook ertussen. Al is het maar omdat je anders 6 bijzondere verrichtingen hebt om die persoon in te halen en vervolgens weer helemaal rechts te gaan rijden (van strook 4 naar 1 en 1 naar 4 is tweemaal drie stroken opschuiven). Maar nu twijfel ik dus. Dat ik regelmatig zombies die 100 rijden op de middelste strook rechts inhaal waar 120 of 130 staat daar even los van, en als ik daar ooit een boete voor krijg, dan heb ik dat aan mezelf te wijten. Maar dat was dus niet de vraag. ![]() | |
Sounddragon | vrijdag 24 juni 2016 @ 16:44 |
Volgens mij mag het gewoon niet. Rechts is rechts. Ik doe het trouwens ook gewoon als het zo uitkomt.. Fuk det. Ik ga niet moeilijk doen omdat iemand zit te snurken. | |
karr-1 | vrijdag 24 juni 2016 @ 16:52 |
De dagelijkse ellende met caravans en campers begint nu alweer op gang te komen. Het lijkt wel alsof mensen zo'n ding achter de auto hangen en dan spontaan vergeten hoe ze moeten rijden.... | |
#ANONIEM | vrijdag 24 juni 2016 @ 20:03 |
Zo gek is dat toch ook niet, ze rijden er ook niet dagelijks mee. Rond maart/april zie je ook allerlei gekkies op de motor. Maar wat scheelt er precies aan? | |
Sounddragon | vrijdag 24 juni 2016 @ 20:26 |
Vandaag ervaren waarom we in NL met de motor fileren tussen rijstrook 1 en 2. In België doen ze dat dus niet en vlammen ze overal tussendoor waar het past, inclusief de vluchtstrook; wat een chaos zeg, echt compleet gekkenhuis ![]() | |
Hyaenidae | vrijdag 24 juni 2016 @ 20:38 |
Is wel de snelste manier. | |
Sounddragon | vrijdag 24 juni 2016 @ 20:48 |
om in een ambulance terecht te komen idd. | |
Hyaenidae | vrijdag 24 juni 2016 @ 20:49 |
Is inderdaad niet voor iedereen weggelegd, alleen voor de eckte bazen met verkeersinzicht en goede reflexen. | |
#ANONIEM | vrijdag 24 juni 2016 @ 20:54 |
Echt, mensen die op links blijven rijden met een slakkegangetje moeten ze echt het rijbewijs afpakken. Erger mij niet snel aan mensen maar dit is wel een trigger bij mij. Dan zou ik zogenaamd niet rechts mogen inhalen? Rot op... Dat soort mensen veroorzaken ongelukken. Rot gewoon op naar rechts | |
Fer | vrijdag 24 juni 2016 @ 21:01 |
Denk van wel, zeker als je het langzaam doet, kun je altijd claimen dat die ander van zijn gas af ging en jij wel op andere zaken zat te letten dan dat. | |
Nattekat | vrijdag 24 juni 2016 @ 21:01 |
De A9 is helemaal leuk wat dat betreft ![]() Op de rechterbaan enkel vrachtwagens, op de linkerbaan met 90 treintje rijden terwijl je 130 mag. Ook ver buiten de spits. | |
#ANONIEM | vrijdag 24 juni 2016 @ 21:11 |
Kan dan echt boos worden. Vandaag een tijd achter een bmw op cruise controll moeten rijden. Hij zat ook niet op te letten. Toen im het zat begon te worden begonnen wat dichterop gaan rijden (ik weet het, niet netjes) en bij de eerste mogelijkheid rechts ingehaald. Volgens mij deed hij het ook expres want daarna ging hij direct naar rechts Ach, wat moet je er van zeggen. Uiteindelijk ben ik fouter bezig dan hij. Maar ik kan er niet zo goed tegen ![]() | |
derLudolf | zondag 26 juni 2016 @ 05:32 |
Spitsstroken die altijd geopend zijn ![]() Ik reed een uur geleden langs Zwolle, was de smalle spitsstrook geopend waardoor er maar tachtig gereden mag worden. Waarom ![]() ![]() | |
pussywillow | zondag 26 juni 2016 @ 12:54 |
Daarom vind ik de A15 ook zo'n verschrikkelijke weg. In ieder geval het stuk tussen Gorinchem en randweg Dordrecht (daar moet ik er godzijdank weer af), daar is het altijd feest. Rechts alleen maar vrachtwagens (heel veel vrachtverkeer vanuit het oosten naar Rotterdam (en v.v.), logisch), links rijden overwegend inhalende vrachtwagens ![]() | |
Nattekat | zondag 26 juni 2016 @ 13:06 |
Er zou een algemeen inhaalverbod voor vrachtwagens ingevoerd moeten worden op wegen met minder dan 4 rijstroken ![]() Vrachtwagen A kan niet harder dan 80,2 en vrachtwagen B niet harder dan 80,7. Wat doe je dan? Inhalen natuurlijk, stel je eens voor dat je 5 seconden later aan komt. | |
derLudolf | zondag 26 juni 2016 @ 13:17 |
Gaat niet alleen om tijdwinst, ook bij welk toerental de vrachtauto het mooiste/zuinigste rijdt | |
Nattekat | zondag 26 juni 2016 @ 13:19 |
Dan nog maken die tienden amper iets uit. Achter je voorganger blijven kleven bespaar je nog meer mee. | |
karr-1 | zondag 26 juni 2016 @ 13:27 |
Eens, daar heb ik ook dagelijks last van | |
karr-1 | zondag 26 juni 2016 @ 13:27 |
Ik zou zeggen gewoon een 24/7 inhaalverbod voor vrachtwagens op elke snelweg in Nederland. scheelt een hoop ellende denk ik. | |
karr-1 | zondag 26 juni 2016 @ 13:29 |
Wat er aan scheelt? Mensen die denken dat je met een caravan achter je aan ook wel 130 kunt rijden, die slingerend van links naar rechts en weer terug over de weg gaan, auto inclusief aanhangsel vlak voor je op de weg proppen, juist 60 gaan rijden op een 80 weg en ga zo nog maar even door. | |
#ANONIEM | zondag 26 juni 2016 @ 13:30 |
Klinkt precies als wat vele andere weggebruikers zonder caravan ook doen. Bovendien mag je in sommige landen gewoon 130 met de caravan. | |
Ridocar | zondag 26 juni 2016 @ 16:06 |
Gewoon het Belgisch voorbeeld volgen. Minder dan drie rijstroken=inhaalverbod. Ik ben voor! | |
Ridocar | zondag 26 juni 2016 @ 16:10 |
Het probleem is dat die dingen vaak in de begrenzer worden getrapt. Dan is het 85 tegenover 85,5. En dan duurt inhalen een eeuwigheid. Rij je daarentegen 81 (of 82) en kom je iets tegen dat langzamer is, dan is het even gas geven en je bent er voorbij. Maarja, zolang de gemiddelde chauffeur denkt dat je met 3 km/u verschil meer op een dag kunt rijden zal het vast niet veranderen. | |
Pizza_Boom | zondag 26 juni 2016 @ 16:11 |
130 met een caravan kan prima. Been there, done that. Ook 130 met een doorsnee aanhanger kan prima. Je moet alleen wel je materiaal in goede staat hebben en bij een caravan correct beladen. Dus zware dingen laag bovenop de as, heb je teveel kogeldruk, dan haal je dingen van voren weg (en niet, zoals de meesten doen, extra gewicht achterin erbij leggen). En een auto die leeg zwaarder is dan je aanhanger beladen doet ook nog wel wat voor de stabiliteit. | |
Pizza_Boom | zondag 26 juni 2016 @ 16:16 |
Dat en het feit dat relatief gezien veel chauffeurs zich er gewoon in proppen terwijl er eigenlijk geen ruimte is onder het mom van: "Ik ben toch groter". Goed, doen automobilisten ook, maar die kunnen daarna wel doortrappen naar 100 of meer terwijl die vrachtwagen bij 87 blijft steken en dan gelijk 4 of 5 vrachtwagens gaat inhalen. Goed, eerlijk is eerlijk, er zijn genoeg automobilisten met het inzicht van een eierschaal, een knooppunt, vrachtwagen die moet invoegen en dan stom ernaast blijven rijden, maar dat rechtvaardigt het ertussen proppen om in te gaan halen nog niet. | |
Piles | zondag 26 juni 2016 @ 17:45 |
Gevaar/probleem is dat je dan kolonnevorming krijgt, met kilometers lange rijen vrachtwagens. Succes met in- en uitvoegen ![]() | |
starla | zondag 26 juni 2016 @ 18:21 |
Stoer man ![]() | |
Jihawti | zondag 26 juni 2016 @ 19:47 |
Ik zit elke ochtend op de tweebaans A50 tussen Zwolle en Apeldoorn en zie dan de ironie van al die vrachtwagenchauffeurs die precies bij de verbodsborden gaan inhalen ![]() Het is alleen ook echt irritant en gevaarlijk als ze hutjemutje gaan rijden met 10+ vrachtwagens zodat in- en uitvoegen bijkans onmogelijk is. Dat is dan ook weer een gevolg van niet mogen inhalen (met een flinke scheut asogedrag natuurlijk, dat op elkaars bumper gaan rijden slaat nergens op). | |
karr-1 | zondag 26 juni 2016 @ 22:38 |
Hmm ja ok dat is ook weer waar. Daar moeten we dan nog iets op verzinnen. | |
swollywood | maandag 27 juni 2016 @ 00:05 |
De spitsstrook bij Zwolle is tot 12 juli permanent geopend (en dus 80 km/u), wat ook aangegeven staat met gele borden. Heeft te maken met de vervanging van de kantelwalsborden. Onderhoudswerkzaamheden A28 bij Zwolle https://www.zwollenu.nl/n(...)a28-op-matrixborden/ [ Bericht 6% gewijzigd door swollywood op 27-06-2016 00:11:25 ] | |
Stokken_en_stenen | maandag 27 juni 2016 @ 07:33 |
Smallere rijstroken op de snelweg vanwege werkzaamheden. Ja daar erger ik me aan net als miljoenen andere weggebruikers. En dan vooral dat het altijd weken zo niet maanden/jaren moet duren.... voordat er weer een normale wegbreedte is. Een kantoorpand voor 2000 werkplekken kan je in een half jaar neer laten zetten eens stukje snelweg is gerust jaren onder constructie. | |
JDude | maandag 27 juni 2016 @ 08:19 |
U woont in Duitsland? | |
Rauw. | maandag 27 juni 2016 @ 08:52 |
Verrek, kom er dagelijks langs en het viel mij vorige week pas op dat ze elke dag open waren. Ik ben gelukkig altijd vrij vroeg en kan dus aardig doorrijden zonder consequenties daar. Heb ook het idee dat de politie daar scherper is op bellen/gordel dan op snelheid. | |
Ridocar | maandag 27 juni 2016 @ 08:54 |
Het is in Nederland ook geen vreemd verschijnsel. Hele stukken snelweg worden jarenlange projecten waar de helft van de tijd niets lijkt te gebeuren. | |
eRKa | maandag 27 juni 2016 @ 08:55 |
Gisteren moeten uitwijken voor een hond. Flinke schade aan beide rechter velgen, gelukkig alleen lakschade. Nergens een vermoedelijke eigenaar van de hond te bekennen, dus weer ¤100-¤150 armer voor reparatie van twee velgen. | |
Rauw. | maandag 27 juni 2016 @ 08:56 |
Zeer zelden dat ik op de rem moet voor een inhalende vrachtwagen daar eigenlijk, op de A28 vanaf Duitse grens komt dit veel vaker voor, kan mij er niet meer aan storen tegenwoordig mits ze ruim van tevoren richting aangeven. Die mensen zijn ook aan het werk onder tijdsdruk. | |
#ANONIEM | maandag 27 juni 2016 @ 09:02 |
Twee woorden: A2 en Maastricht. | |
derLudolf | maandag 27 juni 2016 @ 09:23 |
Oh die gele borden zijn mij dan niet opgevallen. Dat de strook midden overdag open was, had ik wel vaker meegemaakt maar dat is op andere trajecten soms ook zo. Toen ze om half 5 nog open waren vond ik het dus wel vreemd. Gelukkig kun je bij eigenlijk altijd wel ongestraft doorrijden ![]() | |
derLudolf | maandag 27 juni 2016 @ 09:27 |
¤150 schade valt nog mee, een aanrijding was duurder geweest. | |
Leandra | maandag 27 juni 2016 @ 09:45 |
Een ander soort frustratie op de weg dan maar. Meer dan een maand geleden heb ik 2 verschillende ouders van kinderen bij mijn jongste op school er al op gewezen dat hun linker achter- en remlicht het niet doet.... en dan is dat een maand later nog zo ![]() Ik snap dat niet, als je weet dat je er een lampje kapot is dan vervang je dat toch even? | |
derLudolf | maandag 27 juni 2016 @ 09:53 |
Die oranje lampjes gaan ook regelmatig kapot zo lijkt het ![]() | |
Najieto | maandag 27 juni 2016 @ 10:35 |
Mensen die niet snappen wat het bordje met een groene golf en 2 cijfers betekent na een stoplicht en daardoor lekker de groene golf verkloten waar je in rijdt ![]() ![]() ![]() | |
Nattekat | maandag 27 juni 2016 @ 10:38 |
Als je het tegenwoordig over een groene golf hebt, heb je het toch over: ![]() ? Dat met die stoplichten hebben ze overal afgeschaft ![]() | |
Najieto | maandag 27 juni 2016 @ 10:41 |
Blijkbaar niet want ik zie die digitale borden toch nog regelmatig staan. | |
Ridocar | maandag 27 juni 2016 @ 10:52 |
"Oh, dankjewel" en drie seconden later vergeten ze het. Herkenbaar. Ik heb altijd genoeg lampjes bij, dus als iemand mij erop wijst is het zo gebeurd. Maar ik heb ook het geluk dat ik nog een auto heb waar ik overal bij kan. Eigenlijk zou ik het zelf moeten controleren, maarja ![]() | |
Anne | maandag 27 juni 2016 @ 10:58 |
Zo. Ik zat vanochtend achter een busje met aanhanger die 130 km/h reed en zijn aanhanger blijkbaar niet had uitgeveegd. Ik heb kleine steentjes niet kunnen ontwijken uiteraard, maar 2 grote keien gelukkig wel. Tsjongejonge ![]() En ik wilde nog wel zuinig rijden, maar ik ben toch maar harder gaan rijden, om hem in te halen, zodat ik die shit niet meer voor mijn kiezen kreeg. | |
bokkepoot | maandag 27 juni 2016 @ 11:01 |
Foto's gemaakt? je kan het bedrijf namelijk aansprakelijk stellen voor dat soort geintjes. Kan als je bijvoorbeeld veel steenslag schade hebt of je ruit kapot het laten maken.. | |
Leandra | maandag 27 juni 2016 @ 11:05 |
Bij de een was het een "dankjewel, hij krijgt binnenkort toch een beurt dus dan kunnen ze dat gelijk doen". Als een beurt voor mijn auto nog zeker 1½ maand op zich laat wachten dan laat ik het niet al die tijd zitten met dat lampje. En die ander is gewoon heel erg laks... maar goed, die heeft z'n groene Focus station ook al van een blauwe bumper voorzien, dus het lijkt me sterk dat hij niet even een lampje kan vervangen, het is een auto uit 2001 nota bene, niet het soort auto waar het vervangen van een lampje een actie is waarvoor je tot auto-onderhoudsspecialist moet zijn opgeleid lijkt me. | |
Anne | maandag 27 juni 2016 @ 11:09 |
Nee, geen foto gemaakt. Al weet ik wel nog welk bedrijf het was, maar dat nemen ze dan vast niet voor lief aan ![]() Ik zal straks even beter kijken of ik last heb van steenslag, maar volgens mij valt het mee. | |
Nakketikker | maandag 27 juni 2016 @ 11:21 |
Als eigenaar van een huisdier ben jij aansprakelijk voor schade aan eigendommen van een ander, die worden toegebracht door jouw huisdier. Dit geldt ook bij een aanrijding. Hoe wrang dit ook klinkt: Een aanrijding had de betere optie geweest want dan had het baasje (evt. via de verzekering) de schade moeten vergoeden. en nu ben je zelf de beer. | |
Juup© | maandag 27 juni 2016 @ 11:33 |
Dus niet, in Ehvn b.v. zijn plekken waar het aangelegd is. | |
Leandra | maandag 27 juni 2016 @ 11:53 |
Amersfoort ook, zowel op de ring bij Amersfoort Noord als op de Stadsring, waar het kennelijk enorm lange wachttijden voor fietsers veroorzaakt, en daar is een hoop commentaar op. | |
derLudolf | maandag 27 juni 2016 @ 11:57 |
Voor de omwonenden is het fijner dat verkeer gewoon door kan rijden ![]() Fietsers door tunnels zou het mooiste zijn ![]() | |
Juup© | maandag 27 juni 2016 @ 11:58 |
Dat vroeg ik mezelf een tijd geleden al af, het is fijn voor de automobilisten maar moeten de fietser e.d. dan niet veel langer wachten om te kunnen oversteken. Blijkbaar wel dus. | |
Juup© | maandag 27 juni 2016 @ 11:58 |
Maar dat kost weer veel geld en is niet altijd mogelijk. | |
Piles | maandag 27 juni 2016 @ 13:03 |
En zorgt voor onveiligheid, donkere schimmige tunneltjes. | |
Nattekat | maandag 27 juni 2016 @ 13:06 |
Ik snap niet waarom fietsers op eens langer zouden moeten wachten ![]() Als elk kruispunt gewoon zijn rondje doet, maar dan op elkaar afgestemd, is er toch niks aan de hand? | |
#ANONIEM | maandag 27 juni 2016 @ 13:34 |
Vanochtend een afslag gemist omdat de vrachtwagens op de rechterbaan zo absurd dicht op elkaar reden dat ik mezelf daar niet tussen wilde gooien. Ik heb 800 meter lang gezocht naar een gaatje om naar rechts te gaan en uiteindelijk de volgende afslag/oprit-combinatie moeten nemen om terug te rijden. | |
Anne | maandag 27 juni 2016 @ 13:40 |
Super irritant is dat ja. Dat doen ze hier op de A73 ook met enig regelmaat. | |
BMWK111RS | maandag 27 juni 2016 @ 13:55 |
Nee, dat is de wijsvinger van de linkerhand die kapot is. ![]() | |
BMWK111RS | maandag 27 juni 2016 @ 13:58 |
Wat hebben mensen met rijden in de regen? Vanochtend meerdere voorliggers gehad die het bij wat regen wel een goed idee vinden om op doorgaande wegen 30-40 km/uur te gaan rijden waar je 50 mag. Het is niet dat een auto in de zomer op slicks staat (uitzonderingen daargelaten) waardoor je met 2 spatten regen geen grip meer hebt. | |
Zorro | maandag 27 juni 2016 @ 15:36 |
Moet je eens op de A67 gaan rijden. Daar moet je 10 km vooraf al bedenken dat je de afslag moet hebben ![]() | |
#ANONIEM | maandag 27 juni 2016 @ 15:38 |
Dit was op de A73 bij Nijmegen. ![]() | |
#ANONIEM | maandag 27 juni 2016 @ 15:58 |
Zijn er eigenlijk drie hé | |
De_Hertog | maandag 27 juni 2016 @ 16:04 |
Eergisteren 's avonds op de snelweg nog, hoop mensen die 80 reden op de rechterbeen en iemand die vond dat 90 wel een goede snelheid was om ze mee in te halen. En dat op een stuk waar je gewoon 130 mag dus. | |
JDude | maandag 27 juni 2016 @ 16:09 |
Een starre regeling (en een groene golf is in feite niet veel meer dan een rijtje aan elkaar geknoopte starre regelingen) biedt minder flexibiliteit dan een voertuig- of verkeersafhankelijke regeling. Daarom is een groene golf meestal niet voordelig voor kruisend verkeer (en ook niet voor verkeer dat vanaf de kruisende wegen de groene golf komt opgedraaid, want dat staat bij het eerstvolgende kruispunt altijd te wachten tot het volgende peloton zich aandient). | |
#ANONIEM | maandag 27 juni 2016 @ 17:46 |
Het schijnt dat ze op Audi's niet eens meer standaard geleverd worden. Richtingaanwijzers zijn een optie. | |
Anne | maandag 27 juni 2016 @ 19:53 |
Toch wel een fikse barst in mijn ruit ![]() | |
derLudolf | maandag 27 juni 2016 @ 21:26 |
Oeh, balen zeg. Morgen even bellen met die firma? ![]() | |
Leandra | maandag 27 juni 2016 @ 21:37 |
![]() | |
Achterhoker | dinsdag 28 juni 2016 @ 00:27 |
Al een paar jaar m'n rijbewijs. Mijn grootste ergernis zijn mensen die geen knipperlicht gebruiken wanneer zij de rotonde verlaten. Moet ik godverdomme voor niets in de remmen. | |
Pizza_Boom | dinsdag 28 juni 2016 @ 00:56 |
Ik toeter wel eens. Zie je ze verschrikt kijken. Vooral bij rotondes met maar 3 afslagen waar zij de kant hebben zonder afslag en rechtdoor rijden. | |
BigSmurf | dinsdag 28 juni 2016 @ 09:25 |
Gewoon asociaal zijn volgende keer. Heb het ook weleens op 2-strooks wegen met zo'n vrachtwagen treintje, gewoon knipperlicht aan en rustig gaan. Het moment dat ze op de toeter gaan hangen is vaak het moment dat je weet dat je ertussendoor kan. ![]() Mijn ergernis was gisteren het centrum van Utrecht. Wat een drama der wegwerkzaamheden is dat geworden zeg. Gelukkig kom ik er zelden. | |
Anne | dinsdag 28 juni 2016 @ 10:22 |
Ik heb ze al gemaild. Op mijn eerste mailtje kreeg ik wel een reactie, op mijn tweede mail met de uitleg van wat er is gebeurd niet meer. Jammer.. Straks maar even bellen met de verzekering. | |
#ANONIEM | dinsdag 28 juni 2016 @ 10:49 |
Ik neem het risico liever niet. | |
Debsterr | dinsdag 28 juni 2016 @ 12:26 |
Iemand die vandaag boos naar mij toeterde omdat ik geen invoeghulp verleende. Of je gast niet bij op de invoegstrook terwijl je achte rme past ![]() | |
karr-1 | dinsdag 28 juni 2016 @ 12:53 |
Zodra er een druppel regen valt krijgen mensen meteen doembeelden over slippartijen en ongelukken en besluiten ze dan maar helemaal als trutten te gaan rijden. Daarmee dus juist het gevaar veroorzakend. | |
AdoraBelle | dinsdag 28 juni 2016 @ 15:47 |
Dat doe ik meestal wel ja. Hier bij Groningen op de ring hebben personenauto's er ook een handje van om strak achter elkaar te blijven rijden. Als je dan links zit en je moet op een gegeven moment een afrit hebben, dan heb je geen andere keuze dan je auto ertussen te proppen. Afstand houden is blijkbaar een onbekend begrip. Een persoonlijke irritatie: Deze week kwam ik voor de tweede keer dezelfde jongen in een Audi A2 1.4 TDI tegen op de A7 richting Groningen. Sinds Drachten zat 'ie achter me, en we hadden de vaart er behoorlijk in zitten. Beiden tegen de 160, hij constant achter me, maar niet mij inhalen wanneer ik naar rechts ging. Op een gegeven moment ga ik na een inhaalactie weer naar rechts, en komt hij om me heen, om niet veel later terug te zakken naar zo'n 140. Waarop ik hem weer inhaal. Daarna versnelt hij weer en haalt mij weer in. En op het moment dat hij me inhaalt zie ik dat hij foto's van me aan het maken is met z'n iPhone. Euh... WTF? | |
Pizza_Boom | dinsdag 28 juni 2016 @ 15:50 |
Heb je een kenteken? Zo ja, wellicht melding maken bij de politie? | |
Ridocar | dinsdag 28 juni 2016 @ 16:42 |
Ik zou sowieso bellen. Dit is echt weird. | |
Ferry_76 | dinsdag 28 juni 2016 @ 18:14 |
Kom uit mijn werk, moet linksaf slaan vanaf een voorrangsweg. Links staat een Peugeot te wachten achter de haaientanden om linksaf te slaan, en op het moment dat ik voor hem langs rijdt geeft meneer gas en duikt bijna de zijkant van mijn auto in.. ![]() A12 richting Utrecht 's avonds, bij de splitsing met de A27. Binnen meer dan honderd meter niemand voor of achter me te bekennen, alleen een Ford Focus die op de linker van de twee banen van de A27 rijdt (Ik op de A12); En waar wil meneer invoegen? precies op dat ene stukje waar uitgerekend ik rij. Kon nog een baan opschuiven om schade te voorkomen. | |
Baas_bas | dinsdag 28 juni 2016 @ 19:39 |
Ik had dat laatst, het begon te regenen en ik reed 90 op een autoweg (waar je dus 100 mag) of ik reed wel 100 of zo geen idee wat het precies was gaat meer op wat een goed gevoel geeft maar goed toen ging zo'n fucking dwaas die echt 50 reed keihard lichtsignalen de hele tijd naar me toen ik hem inhaalde. Maar echt op zo'n manier lichtsignalen van KIJK UIT JE RIJDT ALSOF JE TOTAAL WAANZINNIG BENT Serieus ![]() | |
deezler | dinsdag 28 juni 2016 @ 22:02 |
Hij vond je mooi? | |
4EverBlackEyed | dinsdag 28 juni 2016 @ 22:06 |
Altijd grappig (nee, eigenlijk niet) als mensen ineens vanuit een wachtende rij auto's invoegt op de snelwegbaan waar jij net aan het rijden bent. Gewoon totaal niet uitkijken waar iemand anders met een vaartje van 50 km rijdt.. ![]() | |
Erasmo | dinsdag 28 juni 2016 @ 22:38 |
Soury | dinsdag 28 juni 2016 @ 22:41 |
Ja weet je ik snap je wel maar aan de andere kant pfff. | |
Rauw. | woensdag 29 juni 2016 @ 10:55 |
Wat een vage actie... | |
JohnnyKnoxville | woensdag 29 juni 2016 @ 11:08 |
"Kip kip kip, gezellig he, kip kip kip, waar moeten jullie er ook alweer uit? kip kip kip, o wacht we kunnen hier ook uitstappen kip kip kip, we belle, kip kip kip, oh wacht, ik moet van achterin ook via de voordeur er uit, kip kip kip, hahahaha." bis. Vrouwen. ![]() | |
nuget | woensdag 29 juni 2016 @ 11:19 |
"Help, iemand maakt foto's met zijn iphone van mij op de weg" ![]() | |
theblackertheberry | woensdag 29 juni 2016 @ 11:28 |
Same here. Vermijd het stationsgebied/centrum al jaren als de ziekte puur vanwege dat. Wat een puinzooi is het daar (al heel lang). | |
Ridocar | woensdag 29 juni 2016 @ 14:57 |
Met een kenteken erbij registreren ze het wel. Mochten er meer mensen met dezelfde kwestie bellen, dan denk ik dat meneer een bezoekje van de politie mag verwachten. | |
AdoraBelle | donderdag 30 juni 2016 @ 00:29 |
Ik vind het gewoon raar. Wat doet 'ie daar dan mee? In z'n zolderkamertje op fappen ofzo ![]() | |
Ridocar | donderdag 30 juni 2016 @ 06:30 |
Ik sta nergens meer van te kijken. Hier op FOK! zit (zat) een user met een ongezonde belangstelling voor rijdende vrouwen. Ik kom alleen even niet op de naam. | |
JDude | donderdag 30 juni 2016 @ 06:51 |
KLB / Te weinig vrouwen achter het stuur | |
Ridocar | donderdag 30 juni 2016 @ 11:37 |
Yup, that's the freak! | |
daniela_007 | donderdag 30 juni 2016 @ 12:14 |
Het valt me op dat de bestuurders voor de stoplicht erg traag reageert. Sommige vertrekt pas na ca 10 seconden nadat de licht op groen springt. Zeker staren aan de mobiel terwijl je wacht? | |
derLudolf | donderdag 30 juni 2016 @ 12:24 |
Goed mogelijk ![]() ![]() Ik vind eigenlijk dat we net als in D gewoon eerst oranje moeten krijgen ipv direct groen. | |
Saekerhett | donderdag 30 juni 2016 @ 12:33 |
De stoplicht De bestuurders reageert Sommige vertrekt De licht Staren aan de mobiel Tering... | |
Debsterr | donderdag 30 juni 2016 @ 12:59 |
In Den Bosch zijn nu aftel stoplichten (3 - 2 - 1 - groen) maar niemand die er op let. Als ik vooraan sta laat ik altijd de rem los zodra 'ie begint met tellen (rij een automaat) en dan rij je vloeiend weg op groen. | |
Ron.Jeremy | donderdag 30 juni 2016 @ 13:02 |
Niet iedereen heeft een automaat schat. | |
Debsterr | donderdag 30 juni 2016 @ 13:35 |
Klopt, maar dan kun je wel je auto in de juiste versnelling zetten en daadwerkelijk iets doen wat op autorijden lijkt zodra het licht op groen staat. Of vind je terugtellen te moeilijk en snap je niet wanneer het groen wordt? | |
Nattekat | donderdag 30 juni 2016 @ 13:41 |
Jouw excuus om 10 seconden nodig te hebben om weg te rijden? Als je gewoon een beetje oplet, ben je binnen een seconde van je plek af. Als het remlicht nog aan staat na 5 seconden, is iemand met van alles bezig, behalve met autorijden. | |
BigSmurf | donderdag 30 juni 2016 @ 18:58 |
Okee, wellicht kwam het door de gigahoeveelheid files waar ik in gestaan heb rond de hoofdstad vandaag, maar ik was het even zat. Zojuist een eppo die op het aller-, allerlaatste moment nog de afslag wilde pakken waarop dus een file stond. Precies voor mij that is, ik had welgeteld driekwart autolengte voor me al remmend naar de auto voor me toe. Vervolgens reed ik dat gat dus gewoon dicht, dikke paardensnikkel, de afslag was honderden meters lang, als je ergens keurig een gaatje zoekt halverwege vind ik dat allemaal prima, maar 5 meter voor het einde van de blokmarkering je ertussen donderen (letterlijk), dan kan je in de stront zakken. Rijdt ie vervolgens de auto voor me voorbij, en over het verdrijvingsvlak alsnog ertussen, omdat de dame voor me het niet aandurfde en vol op de rem ging. Voor dat soort mensen zouden raketwerpers op je auto echt een fantastische uitvinding zijn, asociale hond. ![]() Goed, nu dat eruit is wil ik vast een voorschot nemen op de anti-irritatie die de zomervakantie heet. ![]() | |
Pizza_Boom | donderdag 30 juni 2016 @ 19:47 |
* Pizza_Boom woont in toeristisch gebied ![]() | |
Revanches | donderdag 30 juni 2016 @ 19:58 |
Dit inderdaad. Gebruik dat ding gvd eens een keer, man man man. ![]() | |
BigSmurf | donderdag 30 juni 2016 @ 20:55 |
Doorwerken in de vakanties en buiten de reguliere vakanties zelf op vakantie. ![]() | |
Pizza_Boom | donderdag 30 juni 2016 @ 21:07 |
Voor/naseizoen: Oudjes uit Brabant, Limburg, Duitsland met fietsendrager achterop die 35@60 wel genoeg vinden. Hoofdseizoen: Duitsers met sleurhut of fietsendrager met 4 fietsen die binnendoor rijden omdat de TomTom dat zegt en ook niet boven de 40 komen. ![]() | |
Sounddragon | vrijdag 1 juli 2016 @ 11:13 |
Vanmiddag vanaf de Belgische kust terug naar het oosten van NL, en dat terwijl vandaag het vakantieseizoen officieel begint hier in .be; dat wordt lachen. Not. | |
dick_laurent | vrijdag 1 juli 2016 @ 11:26 |
Ik zat gister bij een vrouw persoon in de auto die me doodleuk vertelde dat ze in het afgelopen jaar twee auto's total loss heeft gereden. Eentje heeft ze bij het parkeren in de sloot doen belanden (ja echt ![]() ![]() | |
viseenoptie | vrijdag 1 juli 2016 @ 11:55 |
Niet een of anders, maar handbak ben je sneller weg.. aangezien je 1 pedaal hoeft in te drukken, ipv eerst voet los van rem, om daarna diezelfde voet op het gas te plaatsen (of je moet 2 benig rijden, maar dat is een andere irritatiefactor) | |
#ANONIEM | vrijdag 1 juli 2016 @ 12:07 |
Maar je hebt wel geneukt? | |
BigSmurf | vrijdag 1 juli 2016 @ 12:43 |
Als je hem bij een stoplicht in z'n vrij zet, of de rem ingedrukt houdt, dan maakt het toch geen bal uit. ![]() | |
viseenoptie | vrijdag 1 juli 2016 @ 13:48 |
Tja, je hebt altijd van die mensen die dan eerst hun start-stop moeten aanzwengelen, koppeling in, in zn 1, gas geven.. ennnnnn stoplicht is alweer rood, en er is maar 1 auto door.. als eerste heb je de verantwoordelijkheid om op te letten, altijd al in zn 1 en rdy to gas | |
Sounddragon | vrijdag 1 juli 2016 @ 14:32 |
borrelpraat. De gemiddelde verkeersdeelnemer heeft het reactievermogen van een doos overdatum kersenbonbons, en jij hebt het over honderdsten van een seconde. | |
#ANONIEM | vrijdag 1 juli 2016 @ 14:34 |
wat lul jij. Eerste meters ben je met automaat eerder weg hoor Rem hoef je niet te laten op komen. Dus voet omhoog en slen op het gas. [ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 01-07-2016 14:36:02 ] | |
viseenoptie | vrijdag 1 juli 2016 @ 14:48 |
Helaas, met een automaat ben je langzamer weg (op launchcontrol na dan). heb jaren in automaat (dsg) gereden en het is een feit. Rem pedaal loslaten voet omhoog, weer voet op het gas is (best veel) langzamer dan 1 voet op koppeling, andere klaar voor gas. (of zelfs al een beetje gas). non-discussie | |
padlarf | vrijdag 1 juli 2016 @ 14:51 |
Ik ben zelf toch echt sneller weg met een automaat. Beetje jammer om iets als een non-discussie te bestempelen als je het simpelweg niet eens bent met de andere kant. | |
viseenoptie | vrijdag 1 juli 2016 @ 14:53 |
Feiten zijn geen discussie (of het lag aan de DSG/TipTronic) in dat geval kan het wel een discussie zijn. Vond het zelfs een beetje ergerlijk bij het optrekken zo lang het duurde voor mijn gevoel. Zelfs met 2 voeten (1 op de rem, ander op gas) was het langzamer | |
Sounddragon | vrijdag 1 juli 2016 @ 15:21 |
Jullie rijden allemaal in Drachten mode over de openbare weg? De gemiddelde automobilist heeft ook in een schakelbak gewoon zijn poot op de rem bij het verkeerslicht, en als je mazzel hebt staat hij niet in zijn vrij. Ik heb ook jarenlang automaat gereden, en je bent én vlotter weg, én je automaatje schakelt standaard op het goede koppel, én je schakelt ook nog eens terwijl je trekkracht houdt.. Die paar honderdsten die je misschien sneller bent ben je kwijt zodra je van 1 naar 2 schakelt, en daarna is het zwaaien naar de kont van de automaat. Zeker moderne automaten schakelen erg vlot en soepel. | |
Cat-astrophe | vrijdag 1 juli 2016 @ 15:24 |
Gaat het hier nu echt over secondenwerk bij stoplichten? ![]() Er zijn toch wel betere irritaties te verzinnen ![]() | |
viseenoptie | vrijdag 1 juli 2016 @ 15:29 |
Als je in de file staat te wachten voor het stoplicht, en door een doos kan er maar 1 auto door ipv 6, dan vreet ik toch mn stuur op ![]() | |
Questular | vrijdag 1 juli 2016 @ 15:33 |
Voor mijn woon-werk verkeer gebruik ik een scooter (rond de 10 km heen en 10 terug) met het geluk dat een groot deel van de rit op een fietspad kan met een mooie tussenberm tussen de provinciale weg en het fietspad. Naast me reed een auto met ongeveer dezelfde snelheid en ik zag aan zijn knipperlicht dat hij rechtsaf ging slaan. Ondanks dat ik voorrang had remde ik bewust al af, en maar goed ook. Meneer sloeg rechtsaf en reed zonder te kijken het fietspad gedeelte over. In dat hij me kruist zie ik dat deze persoon zn rechteroog helemaal had afgeplakt met verband en waarschijnlijk helemaal niet doorhad dat ik uberhaupt in de buurt was...Als je toch een dode hoek ter grote van een olietanker hebt dan ga je of niet rijden of bewust iets rustiger... | |
#ANONIEM | vrijdag 1 juli 2016 @ 15:49 |
want je remt niet? Je kopeling pakt die meteen. Dat na 10 meter schakelen sneller is geloof ik wel. Maar geloof mij automaat is zeker sneller weg bij het begin | |
Jihawti | vrijdag 1 juli 2016 @ 15:49 |
Oooh wat slecht idd! Het mag sowieso niet, maar als je het dan toch doet ben je écht een aso. Ik had net ook ongeveer deze situatie: autootje slaat rechtsaf (zonder knipper) en drukt mij en mijn dochter op de fiets dus bijna dood. We konden nog net remmen, knalden half tegen elkaar op en alles. We parkeren nog nahijgend onze fietsen, zie ik dat autootje ineens weer aankomen en vlakbij parkeren. Ik haal dus diep adem, tel tot miljoen en spreek het wicht wat eruit komt rustig aan dat ze misschien ietsjes meer haar spiegels moet gebruiken omdat ze ons bijna van de sokken reed. "Ja," zegt ze. "Maar het is hier gewoon krap dus ik kon niet anders." "Oh," zeg ik verbaasd. "Dus je zag ons wel?" "Ja, maar er is hier weinig ruimte en jij kunt ook remmen, dus..." Nog even verder geprobeerd te redeneren met r, maar ze snapte gewoon echt niet dat ze geen (bijna)ongelukken en geplette kinderen mag veroorzaken omdat zij gewoon voorrang neemt omdat ze te lam is om ff te remmen en wachten op haar beurt. Ik ben er maar bij weggelopen voordat ik ontplofte. En daarom spreek ik dus geen mensen meer aan op hun aso-gedrag ![]() | |
viseenoptie | vrijdag 1 juli 2016 @ 15:52 |
![]() Zodoende is automaat langzamer (los van vermogen van auto) | |
#ANONIEM | vrijdag 1 juli 2016 @ 15:57 |
je kan bij een automaat ook gewoon rem een beetje los houden dan draait de motor wel. Dan bij groen rem los en vollop op het gas pendaal. Vergeet niet bij rem los rijd je al | |
viseenoptie | vrijdag 1 juli 2016 @ 15:59 |
Gister op de N11 een nissan Outback die reed 90 op de rechterbaan, beetje slingeren en half op de vluchtstrook. ik dacht "vast iemand met zn telefoon aan het kloten". maar nee, gewoon een vrouw. Ik er voorbij en ze deed haar knipper naar links toen ik langszij reed, dus ik was al vol op mn hoede aangezien ze weleens direct naar links kon gaan, maar ze ging de uitrit af, met dus de knipper de verkeerde kant op... als ik haar nog een keer zie, bel ik de politie en blijf ik achter haar aan, zoiets mag de weg niet op. | |
viseenoptie | vrijdag 1 juli 2016 @ 16:03 |
Heb je zo'n dubbele koppeling? dan lag het wellicht daar aan wegens de elektronica die vanalles te veilig hield. (vond ik sowieso altijd al irritant) | |
#ANONIEM | vrijdag 1 juli 2016 @ 16:06 |
geen idee is een vage mercedus van mijn ma. | |
deezler | vrijdag 1 juli 2016 @ 17:34 |
Wees blij, ik reed vanochtend op de snelweg, komt een Yeti (die auto van skoda, niet die oversized witte aap) van de invoegstrook en die wilde wel naar de linkerbaan waar ik op dat moment al reed. En dat ook zonder knipperlicht. Hij reed al half op mijn rijstrook toen ie gelukkig in de gaten kreeg dat ik daar al reed, maar het scheelde hooguit een paar centimeter. | |
Fer | vrijdag 1 juli 2016 @ 19:38 |
DSG staat bijnhet stoplicht in zijn vrij,,zolang je voet op de rem staat. Dus rem los, schakelt dat ding eerst naar zijn een en gaat dan pas rijden. Vervolgens komt de turbolag van Tsi/Dsg nog voorbij. Daarintegen een ouderwetse koppelomvormer staat constant tegen je rem te duwen en "schiet" bijna weg bij rem los. Het ligt dus echt aan je automaat. Maar 10 meter verder en de rollen draaien om. De DSG is veel efficienter eenmaal op gang gaat dat dus veel sneller, zeker als het een DSG7 vs AUT4 is bijvoorbeeld. Maar uiteindelijk draait het om reactietijd en snel schakelen, zelfs met mijn VAG 1.6 TD-Ecokut ben bijna altijd het snelst bij het stoplicht en dan doe ik er amper moeite voor. | |
cvboer2 | zaterdag 2 juli 2016 @ 16:38 |
Dit dus. Scheelt nog geld ook. | |
Debsterr | zaterdag 2 juli 2016 @ 16:44 |
Ik weet 99% zeker dat ik sneller weg ben dan de gemiddelde schakelbak. Ik hoef alleen maar m'n gaspedaal in te trappen en trek meteen door. En als je je kruispunten een beetje kent kun je groen licht ook voorspellen. | |
Debsterr | zaterdag 2 juli 2016 @ 16:46 |
Wat viseenoptie zegt, vaak zat gehad dat sloompies een vertraging opleverde die dan weer een ronde rood licht wachten tot gevolg had. Vrij irritant wel. | |
cvboer2 | zaterdag 2 juli 2016 @ 16:49 |
Die zijn er zeker wel, namelijk het geen richting aangeven bij het verlaten van de rotonde, te langzaam optrekken/rijden, onnodig links blijven rijden. Met name ouwe kadoesels doen dat, zeker als het mooi weer is kan je het merken, de schildpadden komen dan massaal in beweging. Langzaam optrekken heb ik dan nog enigszins begrip voor, niet iedereen heeft een snelle diesel met een hoop koppel. Onnodig links rijden is voor mij irritatie nr 1, gebruik je spiegels, zodra je iemand achter je hebt zitten die sneller gaat, opbokken graag. | |
Nattekat | zaterdag 2 juli 2016 @ 18:51 |
Nee, zodra er niemand rechts van je rijdt, opbokken. | |
Sounddragon | zaterdag 2 juli 2016 @ 19:22 |
dit. Je rijdt gewoon rechts zodra dat kan. Ik ga zelfs als ik haast heb en dik te hard rijd terug naar rechts als daar ruimte voor is. Vandaag een van mijn grootste irritaties definitief opgelost. Dat rooie poppetje in mijn dash wat gaat zitten zeikviolen als ik een kilometer door een 30km zone naar de Jumbo rijd zonder gordel is operatief verwijderd ![]() Opbokken met moderne bemoeienis ![]() | |
opgebaarde | zaterdag 2 juli 2016 @ 19:30 |
Wtf wat een debiel | |
dick_laurent | zaterdag 2 juli 2016 @ 20:48 |
De gemiddelde persoon heeft tegenwoordig het relativeringsvermogen van een kokosnoot en enige kritiek die ontvangen wordt zal meestal meteen ontaarden in een grote bek of soms nog erger, direct dreigen met geweld. Zo hebben wij hier een app groep van bewoners en ons binnen (parkeer)terrein. Dat terrein bestaat uit parkeervakken en garages. Maar soms zetten mensen hun auto vòòr hun garage om wat voor reden dan ook. Het binnenterrein is echter vrij krap en als er een auto vòòr een garage wordt gezet kunnen anderen er soms gewoon niet meer langs. Toen daar in de app groep laatst iets over gezegd werd dat dat lichtelijk asociaal is omdat anderen dan er niet meer door konden was de reactie vd eigenaar die dat gedaan had: "Ik had mijn redenen om daar me auto te parkeren!!! en ik kap met deze schandpaal app groep." En vervolgens verliet meneer de app groep. Super instelling hebben mensen toch! ![]() | |
Jihawti | zaterdag 2 juli 2016 @ 21:33 |
Dat is dus inderdaad waarom ik het vaak niet eens meer probeer. Je krijgt zo'n reactie als hierboven of als het helemaal scheefloopt een knal voor je bek. Zo iemand zal nooit reageren met: "Oh wat fijn dat u mij aanspreekt op mijn gebrek aan fatsoen, zal erop letten!" | |
Descendent | zondag 3 juli 2016 @ 14:58 |
2 recente irritaties: File op de snelweg; klaverblad in / uitvoegstrook ik rij op de invoegstrook om aan te gaan sluiten, maar er rijdt een auto naast mij met precies dezelfde snelheid -die dus van de snelweg af lijkt te gaan.., dus ik geef ff gas, krijg geen ruimte, want meneer geeft ook gas bij om het dicht te rijden... druk gebarend en al... ![]() Dus dan ben je én al zo een sneu figuur dat je de uitvoeg / invoegstrook gebruikt om 20 auto's in te halen én dan ga je je ook nog zo opstellen? man man man... En gisteravond. Bij vrienden geweest: vrouw rijdt terug. Aapje achter ons in een 107 ![]() ![]() | |
deezler | zondag 3 juli 2016 @ 15:19 |
Uitvoegend verkeer heeft voorrang op invoegend verkeer, dus vandaar waarschijnlijk dat de man die wilde uitvoegen even gas bijgeeft. Logischer en verstandiger was dus voor jou om even gas los te laten en achter hem in te voegen. | |
Descendent | zondag 3 juli 2016 @ 16:38 |
Klopt hoor; maar hij voegde niet uit; en de manier waarop e.e.a. ging deed mij ernstig vermoeden dat de man in kwestie een erg klein piemeltje had zeg maar. (lastig uit te leggen) | |
Rode_banaan | zondag 3 juli 2016 @ 19:00 |
De politie heeft hele andere prio's. | |
vannelle | maandag 4 juli 2016 @ 09:44 |
Boeven vangen zeker...... Mogen ze aub hun eigen prio's ff stellen? | |
Pizza_Boom | maandag 4 juli 2016 @ 13:45 |
Volgende keer gewoon, bij voorkeur als het hoost, een keertje aanbellen, midden in de nacht, dat je eruit moet en niet weg kan. | |
Nattekat | maandag 4 juli 2016 @ 16:56 |
Er is één ding erger dan sukkels die geen richting aangeven bij het verlaten van een rotonde. Namelijk idioten die dat wel doen, maar er niet af gaan. Zat er bijna een meneer in mijn kofferbak. Maar wel met wilde handgebaren zeggen dat ik uit m'n doppen moet kijken ![]() Sorry hoor, maar als je met richtingaanwijzer de rotonde op rijdt, hou ik geen rekening meer met je. | |
#ANONIEM | maandag 4 juli 2016 @ 16:57 |
Dan weten ze in ieder geval hun richtingaanwijzer te vinden, dat vind ik al een hele geruststelling. | |
Nattekat | maandag 4 juli 2016 @ 17:04 |
Ik heb toch liever de sukkels die het vergeten. | |
warhamstr | maandag 4 juli 2016 @ 21:44 |
Zondagsrijders, gestreste huismoeders, bejaarden en andere verkeersnoobs die besluiten op de meest onmogelijke locaties te moeten gaan straatje keren. Terwijl een blokje omrijden gvd hooguit 100m om is. Klem zetten en de goede kant op wijzen, 't is goed. Kwam pas een stelletje op een rotonde af gereden, maar ipv de rotonde volledig rond te nemen, besloot men toch maar om rond de vluchtheuvel vóór de rotonde te gaan keren en steken... Geen woorden voor ![]() | |
padlarf | dinsdag 5 juli 2016 @ 07:57 |
Het kan zijn dat je ergens niet bekend bent, en gewoonweg niet weet dat je snel een klein stukje om kan rijden. Maar die rotonde... ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 5 juli 2016 @ 08:01 |
dus die kon gewoon een rondje? Zulke mensen mogen echt hun rijbewijs inleveren | |
dick_laurent | dinsdag 5 juli 2016 @ 09:30 |
Mensen die links voorgesorteerd (op de baan voor naar links of rechtdoor) staan bij de stoplichten en dan als het groen wordt gewoon denken: "ohnee, ik wil toch naar rechts" en dan gewoon hun bak opeens voor je gooien, ook al kom je met redelijk wat vaart aan en moet je vol in de ankers. Ik ben niet van het vloeken en meteen gebaren maken, maar naar deze persoon heb ik dat toch echt wel ff gedaan.... jezus zeg, wat een pannenkoek ben je dan. ![]() | |
warhamstr | dinsdag 5 juli 2016 @ 09:36 |
JA DAT DUS! FUCKING HELL. Sorry. Echt onuitstaanbaar. ![]() | |
Pizza_Boom | woensdag 6 juli 2016 @ 11:35 |
Vandaag ook weer zo'n pareltje, richting naar links en rechts eraf. Ook irritant: je blijft na een snelheidsverlaging en daarna weer verhoging achter een vrachtwagen hangen omdat je eraf moet, geeft dit op tijd aan en haalt die vrachtwagen niet in omdat je hem niet wilt afsnijden, gaat ie er ook af. Geef dat dan aan... Grmbl. Ga ik er alsnog maar voorbij. | |
Nattekat | woensdag 6 juli 2016 @ 11:39 |
En bij een aanrijding ben je zelf de klos ![]() Tenzij je oplettende getuigen hebt. | |
dick_laurent | woensdag 6 juli 2016 @ 11:53 |
Even jullie mening: Reed gister naar huis, en was spitstijd dus vrij druk uiteraard.... Moest ik vervolgens invoegen... afijn, was druk, maar verkeer reed wel nog enigszins dus met wat goed timen en goed kijken (en knipper pas aanzetten als je een gaatje hebt om te gaan) vond ik een momentje en ging ik er tussen... Vervolgens rijd ik al enkele seconden op de rijbaan, maar verkeer komt tot stilstand. Komt er een piemol in zn volvo strak naast me staan, vluchtstrook was bijna helemaal op het eind. Afijn, verkeer trekt op, en ik trek ook op en Volvo piemol begint hem schuin voor me in te sturen, mij afsnijdend... want hij moest en zou ervoor. Toen dacht ik echt van, gast.... rot op. En heb ik ook gas gegeven waardoor hij zijn afsnijd poging noodgedwongen moest afbreken en achter mij invoegde terwijl hij nog wat gebaren maakte, zag ik in mijn binnenspiegel. Nu denk ik, ben ik dan echt zo'n eikel dat ik daar geen trek in heb en dan denk: bekijk jij het maar? Want ik heb ook gewoon netjes en niet pas op de laatste meter ingevoegd, zonder iemand te snijden. En bij mij was het net zo druk. Of hadden jullie hem wél voor je gelaten? | |
ioko | woensdag 6 juli 2016 @ 11:58 |
Lastig, hangt van mijn bui af. Hij heeft wel gelijk om alle ruimte te gebruiken. Ik erger me namelijk ook aan mensen die de gehele invoegstrook negeren. | |
defokkingfoker | woensdag 6 juli 2016 @ 11:59 |
Ik had hem gelaten.. het is geven en nemen tijdens het rijden.. en ik maak zelf ook altijf gebruik van de volledige invoegstrook als het druk is.. zodat ze mensen achter mij ook meteen kunnen invoegen.. maarja het hangt gwn van de situatie af. | |
dick_laurent | woensdag 6 juli 2016 @ 12:02 |
Precies. Daarom relativeer ik het ook. Het was van mijn kant misschien lullig om te denken, nee...bekijk t maar, je gaat maar achter me. Had hem er ook voor kunnen laten. Maar van zijn kant, om dan helemaal pas op het eind in te voegen en dan min of meer door al schuin voor je in te sturen je plek "af te dwingen" geeft gewoon een nogal dwingende vibe af zo van, IK ga voor je, je moet het maar accepteren joh! Maar ja, tis idd geven en nemen... | |
Nattekat | woensdag 6 juli 2016 @ 12:08 |
Hangt ook af van hoe hij aan kwam rijden en wat nou ook echt de situatie was. Als alles stil stond en hij komt met 50 over de invoegstrook aanzetten zoekt hij het wmb ook maar gewoon uit. Maar als hij gewoon langzaam langs de file reed maar simpelweg geen gaatje kon vinden, dan was jij gewoon associaal. | |
dick_laurent | woensdag 6 juli 2016 @ 12:10 |
Ben ik met je eens. Ja dat weet ik niet, dat heb ik niet gezien. Maar ik zie het wel vaak hoor, van die eikels die dan idd keihard over de invoegstrook doorrazen terwijl er file is, helemaal tot vooraan, en dan hard in de rem en hup, jezelf er tussen wurmen ![]() Maar goed, om mijn road-karma weer te balanceren zal ik de volgende keer bij zo'n situatie diegene er voor laten, ongeacht de situatie ![]() | |
Ridocar | woensdag 6 juli 2016 @ 13:39 |
Dat soort -wie heeft de grootste- spelletjes laat ik aan mij voorbij gaan. Als meneer kneus in zijn Volvo moeite heeft met mijn aanwezigheid dan is dat voor mij geen probleem. Laat maar gaan dan. | |
Pizza_Boom | woensdag 6 juli 2016 @ 16:05 |
Nee. Het is geven en krijgen. | |
-_Guitarist_- | woensdag 6 juli 2016 @ 19:24 |
Altijd dat Enschede ![]() | |
Zorro | donderdag 7 juli 2016 @ 15:34 |
Twijfelgeval maar omdat het een Volvo is geeft dat al minpunten. Die denken altijd dat ze meer mogen. Die had ik ook geen ruimte gegeven. | |
Debsterr | donderdag 7 juli 2016 @ 18:03 |
Kijkers file ![]() | |
deezler | donderdag 7 juli 2016 @ 21:56 |
Wel iemand die de invoegstrook tenminste gebruikt. Als ik van mijn werk kom, en ik neem de rotonde richting snelweg, dan sta ik steeds 100 meter voor de blokmarkering stil omdat iedereen daar waar de blokmarkering begint ook meteen wil invoegen en hem daar dus stil zet omdat er meestal geen ruimte is. Gruwelijk irritant dat, want als je toch stil gaat staan, dan kun je dat net zo goed aan het einde van de invoegstrook doen. En wie weet hoeft dat dan niet eens, want kun je op weg daarheen gewoon invoegen omdat er ergens wel ruimte is. Maar als ik die Volvo was geweest, dan had ik richting aan gegeven en even gewacht tot iemand een gaatje laat vallen. | |
roos85 | donderdag 7 juli 2016 @ 22:58 |
Van de week zo'n babyboomer op een e-bike, steekt zonder te kijken zo de weg over ![]() Gelukkig voor haar kon ik op tijd remmen en kwam er van de andere kant niemand aan. Sommige mensen lijken wel levensmoe in het verkeer. [ Bericht 4% gewijzigd door roos85 op 07-07-2016 23:05:05 ] | |
karr-1 | donderdag 7 juli 2016 @ 23:06 |
Dat dus! Als je niets kunt doen rijd dan lekker door... | |
roos85 | donderdag 7 juli 2016 @ 23:08 |
Afgelopen zondag eentje die 80 km/u reed, waar de vmax 130 is ![]() ![]() Was uiteraard een ouder iemand. | |
kurk_droog | vrijdag 8 juli 2016 @ 00:22 |
Man, zlfs in mijn Cuore 0.9 automaat ben ik haast 95% van de tijd als snelste weg, zulke onzin dat een handbak sneller weg is. Al helemaal bij het 2e schakelmoment pak je ze allemaal. | |
vannelle | vrijdag 8 juli 2016 @ 01:12 |
Als het geen gevaar of hinder oplevert mag je daar ook gewoon 80 rijden. Vrachtwagens rijden ook ongeveer die snelheid. Wat is je punt? | |
viseenoptie | vrijdag 8 juli 2016 @ 12:06 |
Handbak is sneller weg mits launch-control, maar dat zit pas in de snellere autos. zo'n Cuore heeft nog een oude overbrenging met 3-4 versnellingen. Als er 2 mensen voor het stoplicht staan, en ze zijn alle 2 aan het opletten, is handbak sneller weg. | |
20100 | vrijdag 8 juli 2016 @ 13:01 |
dat zou er inderdaad moeten komen | |
20100 | vrijdag 8 juli 2016 @ 13:08 |
alleen houdt er zich niemand aan | |
20100 | vrijdag 8 juli 2016 @ 13:14 |
origineel ![]() | |
20100 | vrijdag 8 juli 2016 @ 13:21 |
gewoon auto hold gebruiken, dan moet je voet niet op de rem, direct op het gas | |
Jihawti | vrijdag 8 juli 2016 @ 13:45 |
Ik denk dat het grootste probleem is dat mensen die rijden met 80 op de snelweg vaak invoegen met 50 en inhalen met 80,5 ![]() | |
warhamstr | vrijdag 8 juli 2016 @ 14:16 |
Omg, dat zou ik niet trekken hoor ![]() | |
warhamstr | vrijdag 8 juli 2016 @ 14:19 |
Kutwoord, is gewoon een reactie file. Blauwe lampen in de verte? Uit voorzorg gas terug. Als iedereen dat doet ontstaat er inderdaad wel een file. | |
Debsterr | vrijdag 8 juli 2016 @ 14:27 |
Nee, als mongolen ter hoogte van een ongeluk kortsluiting in hun kleine hersenpan krijgen en het gas los laten of remmen om hun hoofd de verkeerde kant op te draaien, dan krijg je een kijkers file. Ik kon op de rechterstrook namelijk doorrijden terwijl middenen links nagenoeg stil stonden. | |
karr-1 | vrijdag 8 juli 2016 @ 14:55 |
Het is geen kutwoord het is een feit dat mensen ziekelijk nieuwsgierig zijn en ter hoogte van een ongeluk gaan afremmen in de hoop iets te zien van het ongeluk. En daardoor een file achter zich veroorzakend, maar dat hebben ze dan niet in de gaten. En als ze dan daadwerkelijk iets zien van het ongeluk in kwestie is het ineens "de politie/andere hulpverleners hebben de boel ook niet goed afgedekt en daardoor heb ik nu een trauma opgelopen" | |
viseenoptie | vrijdag 8 juli 2016 @ 15:35 |
Meest zinloze files ooit.. sta liever in de echte file ipv een vrouwen file. | |
Pizza_Boom | vrijdag 8 juli 2016 @ 17:21 |
Afgelopen 24 uur: 1. Leg je fucking telefoon weg als je in het verkeer zit, zeker middenin de stad. Reed slingerend 40 @50, vervolgens bijna een fietster (met licht!) voor d'r sokken waar zij voorrang had. 2. Doe je fucking licht aan als het hoost en je op de snelweg zit. Ik moet 6x in mijn spiegel kijken voordat ik je überhaupt zie. 3. Rot op naar rechts als je klaar bent met inhalen. Ja, het regent. Nou én. Maakt nog niet dat je rechts opeens niet kan rijden. 4. Geef je fucking richting aan (of steek je poot uit) voordat je afslaat, dan sta ik niet voor de kat zijn kut te wachten, maar kan ik gewoon oversteken. | |
dick_laurent | vrijdag 8 juli 2016 @ 17:32 |
Adem in, adem uit... ![]() | |
Sounddragon | vrijdag 8 juli 2016 @ 17:49 |
psies, dus zolang ze niet op jouw rijbaan rijden, kijk je gewoon voor je en let je op het verkeer, want er zit gegarandeerd ergens een lamzak voor je die precies doet wat jij nu verkondigt. Enig idee hoe vaak een kijkers file ontaardt in minstens één kop-staartje? Kansloos.. Gewoon op je eigen shit letten en doorrijden. | |
matthias24 | vrijdag 8 juli 2016 @ 17:56 |
ja dat vind ik ook wel idd. gelukkig doe ik zelf al deze zaken tijdens het autorijden wel gewoon. | |
Ridocar | zaterdag 9 juli 2016 @ 05:34 |
Dat is gelul. Als je goed oplet zie je dat de file precies ophoudt als de ellende aan de overkant niet meer in beeld is. Altijd. Geen uitzondering. | |
SilentHunterNL | zaterdag 9 juli 2016 @ 05:54 |
N206 in Leiden. Als je van Churchilllaan richting stompwijk rijdt in de spits. 2 baan wordt 1 baan voor rechtdoor en de ander linksaf. Rechtdoor is richting de A4. Al die aso's die op de linkerbaan blijven rijden en op het laatst toch nog ff invoegen. | |
Pizza_Boom | zaterdag 9 juli 2016 @ 17:19 |
En ze worden nog boos ook als ze op de rem trappen om beter te kijken en jij daarop op je toeter hangt. | |
karr-1 | zaterdag 9 juli 2016 @ 17:40 |
Uiteraard, je ontneemt ze hun kijkgenot natuurlijk. ![]() | |
4EverBlackEyed | zaterdag 9 juli 2016 @ 18:02 |
Ik sluit altijd aan om dat soort grappen te voorkomen. Dat is echt hinderlijk gedrag, dan laat ik een keer expres ruimte over, zodat de mensen op de linkerbaan kunnen invoegen. Maar nee, gewoon doorrijden tot het niet meer kan en je dan ertussen proppen ![]() | |
Sounddragon | zondag 10 juli 2016 @ 12:07 |
In België vliegen ze aan alle kanten om je oren bij file; in- en uitvoegstroken, vluchtstroken, parkeerhavens, alles om maar een autootje of 2 in te halen. Motoren vlammen overal waar een gaatje is tussendoor, alles kan. Donders goed oppassen daar, want ze zijn heeeelemaal van het padje af. Vorige week vrijdagavond zat ik in de file bij Antwerpen rond 20.00 uur, toen moesten de duivels spelen en was het hek helemáál van de dam ![]() ![]() | |
#ANONIEM | zondag 10 juli 2016 @ 14:20 |
Reed achter iemand die een natte poes kreeg door mij te irriteren. Bleef maar links rijden, links was dicht en rechts te druk om in te halen. Hele tijd achter gereden, daarna geprobeerd haar te motiveren door wat meer te duwen (was het echt zat, niet netjes I know). Ze bleef nog steeds stug links rijden. Toen maar ingehaald over een dichte rijstrook, zag haar glimlachen en toen ik haar voorbij was ging ze direct naar rechts. Grrrrr, meerdere verkeersovertredingen begaan omdat iemand links blijft plakken ![]() | |
Stokken_en_stenen | zondag 10 juli 2016 @ 14:31 |
60 plussers op e-bikes zijn inderdaad de nieuwe scooterklootzakjes aan het worden. Ikke ikke ikke blind rijden de anderen wijken maar uit..... | |
Debsterr | zondag 10 juli 2016 @ 15:07 |
Dus jij gaat zitten duwen terwijl het rechts te druk is.. Was zij niet ook gewoon aan het inhalen dan? | |
Cat-astrophe | zondag 10 juli 2016 @ 16:47 |
Op de fiets naar een festival dus het was drukker dan normaal. Ik rijd mee in een groepje over de rijweg (afgezet). Naast die weg, aan de linkerkant, staat een dame van een zekere leeftijd klaar om ook op de fiets te stappen. Ze wacht tot de helft voorbij is (wij bezetten het rechter weggedeelte), stapt op, duikt meteen naar de overkant van de weg en rijdt bijna mijn voorgangster (jonge meid) van de sokken. Die zegt iets van 'even opletten he' en krijgt als excuus voor het niet uit de doppen krijken een venijnige 'nou nou ![]() Kan iemand even voor mij de regel opzoeken dat 40 jaar leeftijdsverschil je instant voorrang verleent? ![]() | |
PleadingTheFifth | zondag 10 juli 2016 @ 16:59 |
Ik hoop binnenkort mijn motorrijbewijs te halen; waar ergeren jullie je aan op de motor / hoe irriteren motorrijders jullie? | |
naiipajiiau | zondag 10 juli 2016 @ 19:05 |
Ik fietste ooit met mijn vriend langs een weg buiten de bebouwde kom beide kanten nette brede fietspaden. Zie ik tot mijn verbazing aan onze kant van het fietspad een bejaarde man ons tegemoet komen op zo'n driewieler. Die man fietst dus tegen de stroom in.. okaaaay.. dacht ik nog.Waarom doet hij dat? Het fietspad aan de andere kant is ook goed. Fietste door inmiddels was de bejaarde al bijna bij ons, slingerend op z'n fietsje. Mijn vriend fietste al niet meer naast me, zodat we konden passeren. Slingert de man vlak voordat ik hem passeer bijna compleet tegen mijn fiets aan. En begint meteen op me te schelden dat ik aan de kant moet. Heb hem nog toegeroepen dat hij aan de andere kant hoort te fietsen, maar het gescheld ging maar door. Maar dat was een typisch gevalletje van: "Ik ben ouder mensen moeten respect voor mij hebben ook als ik me als een zak hooi gedraag" type gozer. Verschrikkelijk figuur, hij was zeker 70. Snapte überhaupt niet wat iemand met zijn fysieke conditie zo ver buiten de bebouwde kom deed. Want er is alleen maar bos daar, er komen weinig mensen en nog zeker 5km voor je weer bij de bewoonde wereld bent. | |
#ANONIEM | zondag 10 juli 2016 @ 19:40 |
Nah, als dat het geval was dan had ik het niet erg gevonden. Ik reed er een minuut of 10 achter en er waren veel momenten waarbij ze naar rechts kon. Maar omdat ze wel 130/140 regelmatig reed was de nood niet heel hoog voor mij om er rechts voorbij te gaan. Was het pas echt zat toen ze 100 ging rijden toen vmax 100 werd. | |
Anne | maandag 11 juli 2016 @ 10:28 |
Ik dacht eerst; het zal wel toeval wezen. Maar aangezien ik zo ontzettend veel Belgen op de onderstaande manier heb zien rijden, móet het wel aangeleerd gedrag zijn. Je hebt een driebaansweg, waar vrijwel iedereen op de middelste strook rijdt (wat al irritant is). En wat doe je dan als je harder rijdt dan de auto voor je? Dan rij je natuurlijk eerst blijvend hard op die auto af, om vervolgens hard te remmen en om dan pas naar de linkerrijstrook uit te wijken, om de betreffende auto in te halen. Is dit het nieuwe zuinig rijden in België ![]() | |
Tunafish | maandag 11 juli 2016 @ 12:02 |
Jaloers volk dat het niet kan hebben dat je als motorrijder tussen de file door kunt en mag rijden en daarom maar lekker zo gaan staan dat er niemand langs kan. Vervolgens zullen de mensen die voor hem staan wel pissig zijn dat ik er dan even wat sneller dan normaal voorbij kom rijden wanneer ik zo'n figuur kwijt ben ![]() Want eerder reed ze 140 waar je 150 mocht ofzo? Hoe is het ineens erg dat iemand zich aan de snelheid houdt als de limiet lager is dan daarvoor? | |
#ANONIEM | maandag 11 juli 2016 @ 12:23 |
Omdat daarvoor de rechterbaan is bedoeld. Als iemand er langs wil dan ga je naar rechts. Maar sommigen krijgen er schijnbaar een kick van om anderen te irriteren | |
BigSmurf | maandag 11 juli 2016 @ 12:37 |
Herkenbaar, en geen idee. Ik krijg steeds meer het idee dat iedereen te bang is om klemgereden te worden op de rechterstrook, en dus maar heel krampachtig in het midden blijft rijden. Vanmorgen ook weer raak op de A13. Het hele stuk spitsstrook daadwerkelijk op de spitsstrook gereden, en ik denk zo'n 10-15 auto's rechts ingehaald. Met 102 op de GPS/CC. Ik kon ook gewoon in één ruk van linkerstrook naar rechterstrook tussen de linksrijders/middenplakkers door, en niemand die dan denkt: "goh, wat hij doet is compleet logisch, ik rij links, laat ik opschuiven". | |
Scarlet_Dragonfly | maandag 11 juli 2016 @ 13:02 |
Niks anders aan bij max 100 dan bij max 130 dus. Waarom is het bij 100 irritanter? Rechts houden moet op elke snelweg, ongeacht of je er nou 130, 120, 100 of 80 mag rijden. | |
Tunafish | maandag 11 juli 2016 @ 13:16 |
Dit. Waarom blijf je er bij 130 achter hangen, maar ga je bij 100 over een afgesloten rijstrook inhalen? Er is weinig irritanter dan iemand die bewust links blijft rijden terwijl er mensen achter ze rijden, maar zulke mongolen heb je helaas. | |
#ANONIEM | maandag 11 juli 2016 @ 13:19 |
Dat doe ik ook gewoon. Rechts inhalen en dan een gaatje pakken. Vooral dat epische moment dat mensen dan toch nog willen optrekken - om jou dat gaatje niet te gunnen - en te laat zijn.. | |
#ANONIEM | maandag 11 juli 2016 @ 13:22 |
Dat is toch ook de bedoeling van ritsen, zo ver mogelijk doorrijden? | |
#ANONIEM | maandag 11 juli 2016 @ 13:26 |
Belgen hebben inderdaad vreselijk last van het keep your (middle) lane principe, in Engeland hebben ze dat ook. Alhoewel, in Nederland doen we graag aan keep the right lane. | |
#ANONIEM | maandag 11 juli 2016 @ 13:28 |
Ik kan alleen genieten van onnodige en te lang rechts rijden als ik al 136 rijd op een 130 weg en er moet per se iemand langs die 150 rijdt. Heerlijk eigen rechter spelen. ![]() | |
dick_laurent | maandag 11 juli 2016 @ 13:41 |
Ik heb afgelopen weekend van Utrecht naar Maastricht gereden en omdat ik voor de verandering eens zo zuinig mogelijk wilde rijden heb ik de hele rit alleen maar rechts gereden en rond de 95/100 km/u Alleen heel af en toe een vrachtauto ingehaald, verder niks. Gewoon chilled op de rechterbaan cruisen. Ik moest er in het begin erg aan wennen, maar uiteindelijk.... werkte het echt enorm ont-stressend kan ik zeggen. Dan zag je iedereen op de middel/linker baan sjeezen, kleven, duwen, remmen, moeilijk doen. En ik deed daar gewoon lekker niet aan mee. Voelde best goed ![]() | |
#ANONIEM | maandag 11 juli 2016 @ 13:45 |
Het was meer de druppel die de emmer deed overlopen. Ik overtreed liever niet de verkeersregels dus daarom heb ik lang geduld gehad in de hoop dat ze naar rechts zou gaan. De boetes die staan voor het inhalen op een dichte rijbaan zijn niet voor de poes en rechts haal ik alleen in als het veilig kan. Het is gewoon irritant als mensen onnodig links blijven rijden als je ziet dat iemand er langs wilt. Ik ga zelf ook gewoon naar rechts als iemand er voorbij wilt | |
#ANONIEM | maandag 11 juli 2016 @ 13:56 |
Als je haast hebt ga je maar eerder van huis. | |
#ANONIEM | maandag 11 juli 2016 @ 14:00 |
Als je met een slanken gangetje naar je bestemming wilt dan ga je maar lopend | |
Scarlet_Dragonfly | maandag 11 juli 2016 @ 15:04 |
Nogmaals, het ging hier niet om een slakkengangetje maar iemand die netjes de maximumsnelheid rijdt. Irritant: ja, dat geloof ik. Maar waarom het irritanter is bij iemand die 100 rijdt als je 100 mag, dan als iemand 130 rijdt als je 130 mag snap ik niet. | |
#ANONIEM | maandag 11 juli 2016 @ 15:07 |
Je hoeft het ook niet te snappen want dit is een irritatie topic en dat is waar ik mij aan irriteer. Nogmaals, toen ze 100 ging rijden was het de druppel. Ik zat mij er al langer aan te irriteren want ik reed al een lange tijd achter haar | |
Scarlet_Dragonfly | maandag 11 juli 2016 @ 15:08 |
Ok! | |
Pizza_Boom | maandag 11 juli 2016 @ 16:14 |
Waarschijnlijk zo'n figuur dat links rijdt en blijft om te treiteren. Kom ik ook wel eens tegen, net niet genoeg ruimte om er rechts op een nette manier voorbij te gaan, maar wel genoeg ruimte om gewoon rechts te gaan rijden. En als je dan ruimte krijgt en je kan er voorbij, dan gaan ze opeens gas bijgeven. "Ik rijd 100 en je mag hier 100, dus je blijft maar achter me." | |
dick_laurent | maandag 11 juli 2016 @ 16:41 |
Met deze denkwijze is (op het moment dat je aan het inhalen bent bijvoorbeeld) niks mis. Als je 100 rijdt waar 100 de max is en iemand is een treintje vrachtauto's oid aan het inhalen, dan kan je niet "eisen" dat diegene ook maar even 120 gaat rijden omdat jij dat toevallig wel doet. Maar zodra de inhaal-actie klaar is moet zo'n persoon wel meteen weer naar rechts, dat vind ik ook. | |
#ANONIEM | maandag 11 juli 2016 @ 16:47 |
Het liefst wel tergend sloom om de achterligger nog even extra te frustreren. | |
#ANONIEM | maandag 11 juli 2016 @ 16:47 |
Ja, dat ben ik ook met je eens, maar zoals ik al zei reed ik al een minuut of 10 achter haar. Rechts niet genoeg ruimte om veilig in te kunnen halen, maar wel om gewoon naar rechts te gaan en mij erdoor te laten. Maar ze bleef doelbewust de hele tijd links rijden om mij te irriteren. Anders zou ze ook niet net zo lang wachten met opschuiven voordat ik er links voorbij ben gegaan en de regels moest overtreden. | |
#ANONIEM | maandag 11 juli 2016 @ 16:48 |
Het was zo druk dat je tien minuten nergens naar rechts kon? [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-07-2016 16:48:48 ] | |
#ANONIEM | maandag 11 juli 2016 @ 16:48 |
Zo'n irritant ventje net als jij dus, mensen die doelbewust mensen irriteren en zo ongelukken kunnen veroorzaken. | |
#ANONIEM | maandag 11 juli 2016 @ 16:49 |
Nee, lezen. Links was afgesloten | |
#ANONIEM | maandag 11 juli 2016 @ 16:49 |
Waarom zou dat ongelukken veroorzaken? Vooral kneusjes die ook nog lichtsignalen gebruiken verdienen dit gewoon. | |
#ANONIEM | maandag 11 juli 2016 @ 16:49 |
Rechts bedoelde ik. | |
#ANONIEM | maandag 11 juli 2016 @ 16:50 |
Ik ga er verder niet meer op in. Mensen die anderen doelbewust irriteren in het verkeer zijn wat mij betreft het licht in de ogen niet waard. | |
#ANONIEM | maandag 11 juli 2016 @ 16:51 |
Je bent gewoon irritant bezig en als mensen daar iets van zeggen kun je dat niet handlen. | |
Tunafish | maandag 11 juli 2016 @ 17:09 |
Want bewust links blijven hangen om je achterliggers te irriteren is geen irritant gedrag? Als je mensen op hun plek wil zetten in het verkeer moet je gewoon agent worden en de hele dag mensen gaan aanhouden, maar niet van dit soort sneue schoolmeestergedrag gaan vertonen. Mensen die achter je lopen te drukken en seinen zijn irritant en mensen die beuwst het verkeer achter ze ophouden zijn irritant. Beide zijn fout, gedraag je gewoon fatsoenlijk in het verkeer en ga niet iedereen opjutten. | |
#ANONIEM | maandag 11 juli 2016 @ 17:19 |
Op snelwegen zie je al zoveel aso's tegenwoordig dan doe ik ook lekker aso als ik daar zin in heb. | |
Pizza_Boom | maandag 11 juli 2016 @ 17:32 |
En als we de klacht lezen, is dat precies het probleem. Linkshangen zonder noodzaak daartoe. | |
karr-1 | maandag 11 juli 2016 @ 19:00 |
Heel nederland had vandaag de zomer in het hoofd of zo. Nog nooit zoveel idioten bij elkaar gezien. Vrachtwagens, busjes, campers, sleurhutten en allemaal gunnen ze elkaar het licht in de ogen niet. | |
Tunafish | maandag 11 juli 2016 @ 19:41 |
![]() Vooral die gedachte vasthouden joh ![]() | |
#ANONIEM | maandag 11 juli 2016 @ 20:03 |
Kijk 1 post boven je. | |
Debsterr | maandag 11 juli 2016 @ 20:28 |
Oh ja, dat is inderdaad een Belgisch truukje! Gestoord zijn ze ![]() | |
Debsterr | maandag 11 juli 2016 @ 20:29 |
De linkerbaan mag je te hard rijden? Dus als ik aangehouden word omdat ik te hard rijd kan ik gewoon zeggen "maar ik reed toch niet rechts meneer agent"? | |
Debsterr | maandag 11 juli 2016 @ 20:32 |
Het blijft een lastige discussie trouwens: als ik al de maximale snelheid + 10 à 20 km per uur extra rij, en rechts is het niet druk maar wel net teveel auto's om "lekker" naar rechts te kunnen, dan rijd ik ook wel eens langer links. Want dat geslalom schiet ook niet op. Maar ja, als dan iemand anders de maximale snelheid + 30 km per uur wel rijden, vind diegene wel dat ik onnodig links zit... maar ga ik naar rechts, word ik weer klemgereden door iemand die een ander geen ruimte gunt en dus met +1 km per uur verschil inhaalt ter hoogte van een vrachtwagen. | |
Fer | maandag 11 juli 2016 @ 23:23 |
Ik ga in dat soort situaties alleen nog naar rechts, als ik inschat dat diegene erachter er dan ook met een dot gas langs gaat. Meestal komen ze zo langzaam vooruit, ik alweer naar links moet, voordat ze bij mijn achterbumper zijn. |