Ik zou zeggen gewoon een 24/7 inhaalverbod voor vrachtwagens op elke snelweg in Nederland. scheelt een hoop ellende denk ik.quote:Op zondag 26 juni 2016 13:06 schreef Nattekat het volgende:
Er zou een algemeen inhaalverbod voor vrachtwagens ingevoerd moeten worden op wegen met minder dan 4 rijstroken
Vrachtwagen A kan niet harder dan 80,2 en vrachtwagen B niet harder dan 80,7. Wat doe je dan? Inhalen natuurlijk, stel je eens voor dat je 5 seconden later aan komt.
Wat er aan scheelt? Mensen die denken dat je met een caravan achter je aan ook wel 130 kunt rijden, die slingerend van links naar rechts en weer terug over de weg gaan, auto inclusief aanhangsel vlak voor je op de weg proppen, juist 60 gaan rijden op een 80 weg en ga zo nog maar even door.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 20:03 schreef MCH het volgende:
[..]
Zo gek is dat toch ook niet, ze rijden er ook niet dagelijks mee. Rond maart/april zie je ook allerlei gekkies op de motor. Maar wat scheelt er precies aan?
Klinkt precies als wat vele andere weggebruikers zonder caravan ook doen. Bovendien mag je in sommige landen gewoon 130 met de caravan.quote:Op zondag 26 juni 2016 13:29 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Wat er aan scheelt? Mensen die denken dat je met een caravan achter je aan ook wel 130 kunt rijden, die slingerend van links naar rechts en weer terug over de weg gaan, auto inclusief aanhangsel vlak voor je op de weg proppen, juist 60 gaan rijden op een 80 weg en ga zo nog maar even door.
Gewoon het Belgisch voorbeeld volgen. Minder dan drie rijstroken=inhaalverbod.quote:Op zondag 26 juni 2016 13:27 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik zou zeggen gewoon een 24/7 inhaalverbod voor vrachtwagens op elke snelweg in Nederland. scheelt een hoop ellende denk ik.
Het probleem is dat die dingen vaak in de begrenzer worden getrapt. Dan is het 85 tegenover 85,5. En dan duurt inhalen een eeuwigheid.quote:Op zondag 26 juni 2016 13:06 schreef Nattekat het volgende:
Er zou een algemeen inhaalverbod voor vrachtwagens ingevoerd moeten worden op wegen met minder dan 4 rijstroken
Vrachtwagen A kan niet harder dan 80,2 en vrachtwagen B niet harder dan 80,7. Wat doe je dan? Inhalen natuurlijk, stel je eens voor dat je 5 seconden later aan komt.
130 met een caravan kan prima. Been there, done that. Ook 130 met een doorsnee aanhanger kan prima. Je moet alleen wel je materiaal in goede staat hebben en bij een caravan correct beladen. Dus zware dingen laag bovenop de as, heb je teveel kogeldruk, dan haal je dingen van voren weg (en niet, zoals de meesten doen, extra gewicht achterin erbij leggen). En een auto die leeg zwaarder is dan je aanhanger beladen doet ook nog wel wat voor de stabiliteit.quote:Op zondag 26 juni 2016 13:29 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Wat er aan scheelt? Mensen die denken dat je met een caravan achter je aan ook wel 130 kunt rijden, die slingerend van links naar rechts en weer terug over de weg gaan, auto inclusief aanhangsel vlak voor je op de weg proppen, juist 60 gaan rijden op een 80 weg en ga zo nog maar even door.
Dat en het feit dat relatief gezien veel chauffeurs zich er gewoon in proppen terwijl er eigenlijk geen ruimte is onder het mom van: "Ik ben toch groter". Goed, doen automobilisten ook, maar die kunnen daarna wel doortrappen naar 100 of meer terwijl die vrachtwagen bij 87 blijft steken en dan gelijk 4 of 5 vrachtwagens gaat inhalen.quote:Op zondag 26 juni 2016 16:10 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Het probleem is dat die dingen vaak in de begrenzer worden getrapt. Dan is het 85 tegenover 85,5. En dan duurt inhalen een eeuwigheid.
Rij je daarentegen 81 (of 82) en kom je iets tegen dat langzamer is, dan is het even gas geven en je bent er voorbij.
Maarja, zolang de gemiddelde chauffeur denkt dat je met 3 km/u verschil meer op een dag kunt rijden zal het vast niet veranderen.
Gevaar/probleem is dat je dan kolonnevorming krijgt, met kilometers lange rijen vrachtwagens. Succes met in- en uitvoegenquote:Op zondag 26 juni 2016 13:27 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik zou zeggen gewoon een 24/7 inhaalverbod voor vrachtwagens op elke snelweg in Nederland. scheelt een hoop ellende denk ik.
Stoer manquote:Op zondag 26 juni 2016 16:11 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
130 met een caravan kan prima. Been there, done that.
Hmm ja ok dat is ook weer waar. Daar moeten we dan nog iets op verzinnen.quote:Op zondag 26 juni 2016 17:45 schreef Piles het volgende:
[..]
Gevaar/probleem is dat je dan kolonnevorming krijgt, met kilometers lange rijen vrachtwagens. Succes met in- en uitvoegen
De spitsstrook bij Zwolle is tot 12 juli permanent geopend (en dus 80 km/u), wat ook aangegeven staat met gele borden.quote:Op zondag 26 juni 2016 05:32 schreef derLudolf het volgende:
Spitsstroken die altijd geopend zijn
Ik reed een uur geleden langs Zwolle, was de smalle spitsstrook geopend waardoor er maar tachtig gereden mag worden.
Waarom Het is zondagochtend, half 5. Behalve ondergetekende geen verkeer. Het is een spitsstrook geen we-hadden-geen-geld-voor-een-volwaardige-derde-rijstrook. Dus sluit dat ding lekker 's nachts een laat het verkeer mooi met 100/120/130 over de A28
U woont in Duitsland?quote:Op maandag 27 juni 2016 07:33 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
Smallere rijstroken op de snelweg vanwege werkzaamheden.
Ja daar erger ik me aan net als miljoenen andere weggebruikers.
En dan vooral dat het altijd weken zo niet maanden/jaren moet duren.... voordat er weer een normale wegbreedte is.
Een kantoorpand voor 2000 werkplekken kan je in een half jaar neer laten zetten eens stukje snelweg is gerust jaren onder constructie.
Verrek, kom er dagelijks langs en het viel mij vorige week pas op dat ze elke dag open waren.quote:Op maandag 27 juni 2016 00:05 schreef swollywood het volgende:
[..]
De spitsstrook bij Zwolle is tot 12 juli permanent geopend (en dus 80 km/u), wat ook aangegeven staat met gele borden.
Heeft te maken met de vervanging van de kantelwalsborden.
Onderhoudswerkzaamheden A28 bij Zwolle
https://www.zwollenu.nl/n(...)a28-op-matrixborden/
Het is in Nederland ook geen vreemd verschijnsel. Hele stukken snelweg worden jarenlange projecten waar de helft van de tijd niets lijkt te gebeuren.quote:
Zeer zelden dat ik op de rem moet voor een inhalende vrachtwagen daar eigenlijk, op de A28 vanaf Duitse grens komt dit veel vaker voor, kan mij er niet meer aan storen tegenwoordig mits ze ruim van tevoren richting aangeven.quote:Op zondag 26 juni 2016 19:47 schreef Jihawti het volgende:
Ik zit elke ochtend op de tweebaans A50 tussen Zwolle en Apeldoorn en zie dan de ironie van al die vrachtwagenchauffeurs die precies bij de verbodsborden gaan inhalen Alsof het een herinneringsbord is i.p.v. een verbod: "Oh, ik kan er natuurlijk ook langs gaan nu!"
Het is alleen ook echt irritant en gevaarlijk als ze hutjemutje gaan rijden met 10+ vrachtwagens zodat in- en uitvoegen bijkans onmogelijk is. Dat is dan ook weer een gevolg van niet mogen inhalen (met een flinke scheut asogedrag natuurlijk, dat op elkaars bumper gaan rijden slaat nergens op).
Oh die gele borden zijn mij dan niet opgevallen. Dat de strook midden overdag open was, had ik wel vaker meegemaakt maar dat is op andere trajecten soms ook zo. Toen ze om half 5 nog open waren vond ik het dus wel vreemd.quote:Op maandag 27 juni 2016 00:05 schreef swollywood het volgende:
[..]
De spitsstrook bij Zwolle is tot 12 juli permanent geopend (en dus 80 km/u), wat ook aangegeven staat met gele borden.
Heeft te maken met de vervanging van de kantelwalsborden.
Onderhoudswerkzaamheden A28 bij Zwolle
https://www.zwollenu.nl/n(...)a28-op-matrixborden/
¤150 schade valt nog mee, een aanrijding was duurder geweest.quote:Op maandag 27 juni 2016 08:55 schreef eRKa het volgende:
Gisteren moeten uitwijken voor een hond. Flinke schade aan beide rechter velgen, gelukkig alleen lakschade. Nergens een vermoedelijke eigenaar van de hond te bekennen, dus weer ¤100-¤150 armer voor reparatie van twee velgen.
Die oranje lampjes gaan ook regelmatig kapot zo lijkt hetquote:Op maandag 27 juni 2016 09:45 schreef Leandra het volgende:
Een ander soort frustratie op de weg dan maar.
Meer dan een maand geleden heb ik 2 verschillende ouders van kinderen bij mijn jongste op school er al op gewezen dat hun linker achter- en remlicht het niet doet.... en dan is dat een maand later nog zo
Ik snap dat niet, als je weet dat je er een lampje kapot is dan vervang je dat toch even?
Als je het tegenwoordig over een groene golf hebt, heb je het toch over:quote:Op maandag 27 juni 2016 10:35 schreef Najieto het volgende:
Mensen die niet snappen wat het bordje met een groene golf en 2 cijfers betekent na een stoplicht en daardoor lekker de groene golf verkloten waar je in rijdt
Blijkbaar niet want ik zie die digitale borden toch nog regelmatig staan.quote:Op maandag 27 juni 2016 10:38 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als je het tegenwoordig over een groene golf hebt, heb je het toch over:
[ afbeelding ]
?
Dat met die stoplichten hebben ze overal afgeschaft
"Oh, dankjewel" en drie seconden later vergeten ze het. Herkenbaar.quote:Op maandag 27 juni 2016 09:45 schreef Leandra het volgende:
Een ander soort frustratie op de weg dan maar.
Meer dan een maand geleden heb ik 2 verschillende ouders van kinderen bij mijn jongste op school er al op gewezen dat hun linker achter- en remlicht het niet doet.... en dan is dat een maand later nog zo
Ik snap dat niet, als je weet dat je er een lampje kapot is dan vervang je dat toch even?
Foto's gemaakt? je kan het bedrijf namelijk aansprakelijk stellen voor dat soort geintjes. Kan als je bijvoorbeeld veel steenslag schade hebt of je ruit kapot het laten maken..quote:Op maandag 27 juni 2016 10:58 schreef Anne het volgende:
Zo. Ik zat vanochtend achter een busje met aanhanger die 130 km/h reed en zijn aanhanger blijkbaar niet had uitgeveegd. Ik heb kleine steentjes niet kunnen ontwijken uiteraard, maar 2 grote keien gelukkig wel.
Tsjongejonge .
En ik wilde nog wel zuinig rijden, maar ik ben toch maar harder gaan rijden, om hem in te halen, zodat ik die shit niet meer voor mijn kiezen kreeg.
Bij de een was het een "dankjewel, hij krijgt binnenkort toch een beurt dus dan kunnen ze dat gelijk doen".quote:Op maandag 27 juni 2016 10:52 schreef Ridocar het volgende:
[..]
"Oh, dankjewel" en drie seconden later vergeten ze het. Herkenbaar.
Ik heb altijd genoeg lampjes bij, dus als iemand mij erop wijst is het zo gebeurd. Maar ik heb ook het geluk dat ik nog een auto heb waar ik overal bij kan.
Eigenlijk zou ik het zelf moeten controleren, maarja
Nee, geen foto gemaakt. Al weet ik wel nog welk bedrijf het was, maar dat nemen ze dan vast niet voor lief aan .quote:Op maandag 27 juni 2016 11:01 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Foto's gemaakt? je kan het bedrijf namelijk aansprakelijk stellen voor dat soort geintjes. Kan als je bijvoorbeeld veel steenslag schade hebt of je ruit kapot het laten maken..
Als eigenaar van een huisdier ben jij aansprakelijk voor schade aan eigendommen van een ander, die worden toegebracht door jouw huisdier.quote:Op maandag 27 juni 2016 09:27 schreef derLudolf het volgende:
[..]
¤150 schade valt nog mee, een aanrijding was duurder geweest.
Dus niet, in Ehvn b.v. zijn plekken waar het aangelegd is.quote:Op maandag 27 juni 2016 10:38 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat met die stoplichten hebben ze overal afgeschaft
Amersfoort ook, zowel op de ring bij Amersfoort Noord als op de Stadsring, waar het kennelijk enorm lange wachttijden voor fietsers veroorzaakt, en daar is een hoop commentaar op.quote:Op maandag 27 juni 2016 11:33 schreef Juup© het volgende:
[..]
Dus niet, in Ehvn b.v. zijn plekken waar het aangelegd is.
Voor de omwonenden is het fijner dat verkeer gewoon door kan rijden Remmende en omtrekkende vrachtwagens hoor je goed. Bovendien is de uitstoot dan een stuk hoger.quote:Op maandag 27 juni 2016 11:53 schreef Leandra het volgende:
[..]
Amersfoort ook, zowel op de ring bij Amersfoort Noord als op de Stadsring, waar het kennelijk enorm lange wachttijden voor fietsers veroorzaakt, en daar is een hoop commentaar op.
Dat vroeg ik mezelf een tijd geleden al af, het is fijn voor de automobilisten maar moeten de fietser e.d. dan niet veel langer wachten om te kunnen oversteken. Blijkbaar wel dus.quote:Op maandag 27 juni 2016 11:53 schreef Leandra het volgende:
[..]
Amersfoort ook, zowel op de ring bij Amersfoort Noord als op de Stadsring, waar het kennelijk enorm lange wachttijden voor fietsers veroorzaakt, en daar is een hoop commentaar op.
Maar dat kost weer veel geld en is niet altijd mogelijk.quote:Op maandag 27 juni 2016 11:57 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Voor de omwonenden is het fijner dat verkeer gewoon door kan rijden Remmende en omtrekkende vrachtwagens hoor je goed. Bovendien is de uitstoot dan een stuk hoger.
Fietsers door tunnels zou het mooiste zijn
En zorgt voor onveiligheid, donkere schimmige tunneltjes.quote:Op maandag 27 juni 2016 11:58 schreef Juup© het volgende:
[..]
Maar dat kost weer veel geld en is niet altijd mogelijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |