Daarom vind ik de A15 ook zo'n verschrikkelijke weg. In ieder geval het stuk tussen Gorinchem en randweg Dordrecht (daar moet ik er godzijdank weer af), daar is het altijd feest. Rechts alleen maar vrachtwagens (heel veel vrachtverkeer vanuit het oosten naar Rotterdam (en v.v.), logisch), links rijden overwegend inhalende vrachtwagensquote:Op vrijdag 24 juni 2016 21:01 schreef Nattekat het volgende:
De A9 is helemaal leuk wat dat betreft
Op de rechterbaan enkel vrachtwagens, op de linkerbaan met 90 treintje rijden terwijl je 130 mag. Ook ver buiten de spits.
Gaat niet alleen om tijdwinst, ook bij welk toerental de vrachtauto het mooiste/zuinigste rijdtquote:Op zondag 26 juni 2016 13:06 schreef Nattekat het volgende:
Er zou een algemeen inhaalverbod voor vrachtwagens ingevoerd moeten worden op wegen met minder dan 4 rijstroken
Vrachtwagen A kan niet harder dan 80,2 en vrachtwagen B niet harder dan 80,7. Wat doe je dan? Inhalen natuurlijk, stel je eens voor dat je 5 seconden later aan komt.
Dan nog maken die tienden amper iets uit. Achter je voorganger blijven kleven bespaar je nog meer mee.quote:Op zondag 26 juni 2016 13:17 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Gaat niet alleen om tijdwinst, ook bij welk toerental de vrachtauto het mooiste/zuinigste rijdt
Eens, daar heb ik ook dagelijks last vanquote:Op zondag 26 juni 2016 12:54 schreef pussywillow het volgende:
[..]
Daarom vind ik de A15 ook zo'n verschrikkelijke weg. In ieder geval het stuk tussen Gorinchem en randweg Dordrecht (daar moet ik er godzijdank weer af), daar is het altijd feest. Rechts alleen maar vrachtwagens (heel veel vrachtverkeer vanuit het oosten naar Rotterdam (en v.v.), logisch), links rijden overwegend inhalende vrachtwagens
Ik zou zeggen gewoon een 24/7 inhaalverbod voor vrachtwagens op elke snelweg in Nederland. scheelt een hoop ellende denk ik.quote:Op zondag 26 juni 2016 13:06 schreef Nattekat het volgende:
Er zou een algemeen inhaalverbod voor vrachtwagens ingevoerd moeten worden op wegen met minder dan 4 rijstroken
Vrachtwagen A kan niet harder dan 80,2 en vrachtwagen B niet harder dan 80,7. Wat doe je dan? Inhalen natuurlijk, stel je eens voor dat je 5 seconden later aan komt.
Wat er aan scheelt? Mensen die denken dat je met een caravan achter je aan ook wel 130 kunt rijden, die slingerend van links naar rechts en weer terug over de weg gaan, auto inclusief aanhangsel vlak voor je op de weg proppen, juist 60 gaan rijden op een 80 weg en ga zo nog maar even door.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 20:03 schreef MCH het volgende:
[..]
Zo gek is dat toch ook niet, ze rijden er ook niet dagelijks mee. Rond maart/april zie je ook allerlei gekkies op de motor. Maar wat scheelt er precies aan?
Klinkt precies als wat vele andere weggebruikers zonder caravan ook doen. Bovendien mag je in sommige landen gewoon 130 met de caravan.quote:Op zondag 26 juni 2016 13:29 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Wat er aan scheelt? Mensen die denken dat je met een caravan achter je aan ook wel 130 kunt rijden, die slingerend van links naar rechts en weer terug over de weg gaan, auto inclusief aanhangsel vlak voor je op de weg proppen, juist 60 gaan rijden op een 80 weg en ga zo nog maar even door.
Gewoon het Belgisch voorbeeld volgen. Minder dan drie rijstroken=inhaalverbod.quote:Op zondag 26 juni 2016 13:27 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik zou zeggen gewoon een 24/7 inhaalverbod voor vrachtwagens op elke snelweg in Nederland. scheelt een hoop ellende denk ik.
Het probleem is dat die dingen vaak in de begrenzer worden getrapt. Dan is het 85 tegenover 85,5. En dan duurt inhalen een eeuwigheid.quote:Op zondag 26 juni 2016 13:06 schreef Nattekat het volgende:
Er zou een algemeen inhaalverbod voor vrachtwagens ingevoerd moeten worden op wegen met minder dan 4 rijstroken
Vrachtwagen A kan niet harder dan 80,2 en vrachtwagen B niet harder dan 80,7. Wat doe je dan? Inhalen natuurlijk, stel je eens voor dat je 5 seconden later aan komt.
130 met een caravan kan prima. Been there, done that. Ook 130 met een doorsnee aanhanger kan prima. Je moet alleen wel je materiaal in goede staat hebben en bij een caravan correct beladen. Dus zware dingen laag bovenop de as, heb je teveel kogeldruk, dan haal je dingen van voren weg (en niet, zoals de meesten doen, extra gewicht achterin erbij leggen). En een auto die leeg zwaarder is dan je aanhanger beladen doet ook nog wel wat voor de stabiliteit.quote:Op zondag 26 juni 2016 13:29 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Wat er aan scheelt? Mensen die denken dat je met een caravan achter je aan ook wel 130 kunt rijden, die slingerend van links naar rechts en weer terug over de weg gaan, auto inclusief aanhangsel vlak voor je op de weg proppen, juist 60 gaan rijden op een 80 weg en ga zo nog maar even door.
Dat en het feit dat relatief gezien veel chauffeurs zich er gewoon in proppen terwijl er eigenlijk geen ruimte is onder het mom van: "Ik ben toch groter". Goed, doen automobilisten ook, maar die kunnen daarna wel doortrappen naar 100 of meer terwijl die vrachtwagen bij 87 blijft steken en dan gelijk 4 of 5 vrachtwagens gaat inhalen.quote:Op zondag 26 juni 2016 16:10 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Het probleem is dat die dingen vaak in de begrenzer worden getrapt. Dan is het 85 tegenover 85,5. En dan duurt inhalen een eeuwigheid.
Rij je daarentegen 81 (of 82) en kom je iets tegen dat langzamer is, dan is het even gas geven en je bent er voorbij.
Maarja, zolang de gemiddelde chauffeur denkt dat je met 3 km/u verschil meer op een dag kunt rijden zal het vast niet veranderen.
Gevaar/probleem is dat je dan kolonnevorming krijgt, met kilometers lange rijen vrachtwagens. Succes met in- en uitvoegenquote:Op zondag 26 juni 2016 13:27 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik zou zeggen gewoon een 24/7 inhaalverbod voor vrachtwagens op elke snelweg in Nederland. scheelt een hoop ellende denk ik.
Stoer manquote:Op zondag 26 juni 2016 16:11 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
130 met een caravan kan prima. Been there, done that.
Hmm ja ok dat is ook weer waar. Daar moeten we dan nog iets op verzinnen.quote:Op zondag 26 juni 2016 17:45 schreef Piles het volgende:
[..]
Gevaar/probleem is dat je dan kolonnevorming krijgt, met kilometers lange rijen vrachtwagens. Succes met in- en uitvoegen
De spitsstrook bij Zwolle is tot 12 juli permanent geopend (en dus 80 km/u), wat ook aangegeven staat met gele borden.quote:Op zondag 26 juni 2016 05:32 schreef derLudolf het volgende:
Spitsstroken die altijd geopend zijn
Ik reed een uur geleden langs Zwolle, was de smalle spitsstrook geopend waardoor er maar tachtig gereden mag worden.
Waarom Het is zondagochtend, half 5. Behalve ondergetekende geen verkeer. Het is een spitsstrook geen we-hadden-geen-geld-voor-een-volwaardige-derde-rijstrook. Dus sluit dat ding lekker 's nachts een laat het verkeer mooi met 100/120/130 over de A28
U woont in Duitsland?quote:Op maandag 27 juni 2016 07:33 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
Smallere rijstroken op de snelweg vanwege werkzaamheden.
Ja daar erger ik me aan net als miljoenen andere weggebruikers.
En dan vooral dat het altijd weken zo niet maanden/jaren moet duren.... voordat er weer een normale wegbreedte is.
Een kantoorpand voor 2000 werkplekken kan je in een half jaar neer laten zetten eens stukje snelweg is gerust jaren onder constructie.
Verrek, kom er dagelijks langs en het viel mij vorige week pas op dat ze elke dag open waren.quote:Op maandag 27 juni 2016 00:05 schreef swollywood het volgende:
[..]
De spitsstrook bij Zwolle is tot 12 juli permanent geopend (en dus 80 km/u), wat ook aangegeven staat met gele borden.
Heeft te maken met de vervanging van de kantelwalsborden.
Onderhoudswerkzaamheden A28 bij Zwolle
https://www.zwollenu.nl/n(...)a28-op-matrixborden/
Het is in Nederland ook geen vreemd verschijnsel. Hele stukken snelweg worden jarenlange projecten waar de helft van de tijd niets lijkt te gebeuren.quote:
Zeer zelden dat ik op de rem moet voor een inhalende vrachtwagen daar eigenlijk, op de A28 vanaf Duitse grens komt dit veel vaker voor, kan mij er niet meer aan storen tegenwoordig mits ze ruim van tevoren richting aangeven.quote:Op zondag 26 juni 2016 19:47 schreef Jihawti het volgende:
Ik zit elke ochtend op de tweebaans A50 tussen Zwolle en Apeldoorn en zie dan de ironie van al die vrachtwagenchauffeurs die precies bij de verbodsborden gaan inhalen Alsof het een herinneringsbord is i.p.v. een verbod: "Oh, ik kan er natuurlijk ook langs gaan nu!"
Het is alleen ook echt irritant en gevaarlijk als ze hutjemutje gaan rijden met 10+ vrachtwagens zodat in- en uitvoegen bijkans onmogelijk is. Dat is dan ook weer een gevolg van niet mogen inhalen (met een flinke scheut asogedrag natuurlijk, dat op elkaars bumper gaan rijden slaat nergens op).
Oh die gele borden zijn mij dan niet opgevallen. Dat de strook midden overdag open was, had ik wel vaker meegemaakt maar dat is op andere trajecten soms ook zo. Toen ze om half 5 nog open waren vond ik het dus wel vreemd.quote:Op maandag 27 juni 2016 00:05 schreef swollywood het volgende:
[..]
De spitsstrook bij Zwolle is tot 12 juli permanent geopend (en dus 80 km/u), wat ook aangegeven staat met gele borden.
Heeft te maken met de vervanging van de kantelwalsborden.
Onderhoudswerkzaamheden A28 bij Zwolle
https://www.zwollenu.nl/n(...)a28-op-matrixborden/
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |