abonnement Unibet Coolblue
pi_163308559
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 21:01 schreef Nattekat het volgende:
De A9 is helemaal leuk wat dat betreft :')

Op de rechterbaan enkel vrachtwagens, op de linkerbaan met 90 treintje rijden terwijl je 130 mag. Ook ver buiten de spits.
Daarom vind ik de A15 ook zo'n verschrikkelijke weg. In ieder geval het stuk tussen Gorinchem en randweg Dordrecht (daar moet ik er godzijdank weer af), daar is het altijd feest. Rechts alleen maar vrachtwagens (heel veel vrachtverkeer vanuit het oosten naar Rotterdam (en v.v.), logisch), links rijden overwegend inhalende vrachtwagens :P
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
  Moderator / Redactie Sport zondag 26 juni 2016 @ 13:06:37 #77
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_163308832
Er zou een algemeen inhaalverbod voor vrachtwagens ingevoerd moeten worden op wegen met minder dan 4 rijstroken :')

Vrachtwagen A kan niet harder dan 80,2 en vrachtwagen B niet harder dan 80,7. Wat doe je dan? Inhalen natuurlijk, stel je eens voor dat je 5 seconden later aan komt.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator zondag 26 juni 2016 @ 13:17:53 #78
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_163309076
quote:
1s.gif Op zondag 26 juni 2016 13:06 schreef Nattekat het volgende:
Er zou een algemeen inhaalverbod voor vrachtwagens ingevoerd moeten worden op wegen met minder dan 4 rijstroken :')

Vrachtwagen A kan niet harder dan 80,2 en vrachtwagen B niet harder dan 80,7. Wat doe je dan? Inhalen natuurlijk, stel je eens voor dat je 5 seconden later aan komt.
Gaat niet alleen om tijdwinst, ook bij welk toerental de vrachtauto het mooiste/zuinigste rijdt
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator / Redactie Sport zondag 26 juni 2016 @ 13:19:55 #79
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_163309104
quote:
3s.gif Op zondag 26 juni 2016 13:17 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Gaat niet alleen om tijdwinst, ook bij welk toerental de vrachtauto het mooiste/zuinigste rijdt
Dan nog maken die tienden amper iets uit. Achter je voorganger blijven kleven bespaar je nog meer mee.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  zondag 26 juni 2016 @ 13:27:15 #80
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_163309234
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 12:54 schreef pussywillow het volgende:

[..]

Daarom vind ik de A15 ook zo'n verschrikkelijke weg. In ieder geval het stuk tussen Gorinchem en randweg Dordrecht (daar moet ik er godzijdank weer af), daar is het altijd feest. Rechts alleen maar vrachtwagens (heel veel vrachtverkeer vanuit het oosten naar Rotterdam (en v.v.), logisch), links rijden overwegend inhalende vrachtwagens :P
Eens, daar heb ik ook dagelijks last van
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  zondag 26 juni 2016 @ 13:27:59 #81
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_163309247
quote:
1s.gif Op zondag 26 juni 2016 13:06 schreef Nattekat het volgende:
Er zou een algemeen inhaalverbod voor vrachtwagens ingevoerd moeten worden op wegen met minder dan 4 rijstroken :')

Vrachtwagen A kan niet harder dan 80,2 en vrachtwagen B niet harder dan 80,7. Wat doe je dan? Inhalen natuurlijk, stel je eens voor dat je 5 seconden later aan komt.
Ik zou zeggen gewoon een 24/7 inhaalverbod voor vrachtwagens op elke snelweg in Nederland. scheelt een hoop ellende denk ik.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  zondag 26 juni 2016 @ 13:29:19 #82
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_163309263
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 20:03 schreef MCH het volgende:

[..]

Zo gek is dat toch ook niet, ze rijden er ook niet dagelijks mee. Rond maart/april zie je ook allerlei gekkies op de motor. Maar wat scheelt er precies aan?
Wat er aan scheelt? Mensen die denken dat je met een caravan achter je aan ook wel 130 kunt rijden, die slingerend van links naar rechts en weer terug over de weg gaan, auto inclusief aanhangsel vlak voor je op de weg proppen, juist 60 gaan rijden op een 80 weg en ga zo nog maar even door.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_163309287
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 13:29 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Wat er aan scheelt? Mensen die denken dat je met een caravan achter je aan ook wel 130 kunt rijden, die slingerend van links naar rechts en weer terug over de weg gaan, auto inclusief aanhangsel vlak voor je op de weg proppen, juist 60 gaan rijden op een 80 weg en ga zo nog maar even door.
Klinkt precies als wat vele andere weggebruikers zonder caravan ook doen. Bovendien mag je in sommige landen gewoon 130 met de caravan.
pi_163313178
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 13:27 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Ik zou zeggen gewoon een 24/7 inhaalverbod voor vrachtwagens op elke snelweg in Nederland. scheelt een hoop ellende denk ik.
Gewoon het Belgisch voorbeeld volgen. Minder dan drie rijstroken=inhaalverbod.

Ik ben voor!
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_163313279
quote:
1s.gif Op zondag 26 juni 2016 13:06 schreef Nattekat het volgende:
Er zou een algemeen inhaalverbod voor vrachtwagens ingevoerd moeten worden op wegen met minder dan 4 rijstroken :')

Vrachtwagen A kan niet harder dan 80,2 en vrachtwagen B niet harder dan 80,7. Wat doe je dan? Inhalen natuurlijk, stel je eens voor dat je 5 seconden later aan komt.
Het probleem is dat die dingen vaak in de begrenzer worden getrapt. Dan is het 85 tegenover 85,5. En dan duurt inhalen een eeuwigheid.
Rij je daarentegen 81 (of 82) en kom je iets tegen dat langzamer is, dan is het even gas geven en je bent er voorbij.

Maarja, zolang de gemiddelde chauffeur denkt dat je met 3 km/u verschil meer op een dag kunt rijden zal het vast niet veranderen.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  FOK!fotograaf zondag 26 juni 2016 @ 16:11:56 #86
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_163313313
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 13:29 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Wat er aan scheelt? Mensen die denken dat je met een caravan achter je aan ook wel 130 kunt rijden, die slingerend van links naar rechts en weer terug over de weg gaan, auto inclusief aanhangsel vlak voor je op de weg proppen, juist 60 gaan rijden op een 80 weg en ga zo nog maar even door.
130 met een caravan kan prima. Been there, done that. Ook 130 met een doorsnee aanhanger kan prima. Je moet alleen wel je materiaal in goede staat hebben en bij een caravan correct beladen. Dus zware dingen laag bovenop de as, heb je teveel kogeldruk, dan haal je dingen van voren weg (en niet, zoals de meesten doen, extra gewicht achterin erbij leggen). En een auto die leeg zwaarder is dan je aanhanger beladen doet ook nog wel wat voor de stabiliteit.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  FOK!fotograaf zondag 26 juni 2016 @ 16:16:53 #87
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_163313422
quote:
1s.gif Op zondag 26 juni 2016 16:10 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Het probleem is dat die dingen vaak in de begrenzer worden getrapt. Dan is het 85 tegenover 85,5. En dan duurt inhalen een eeuwigheid.
Rij je daarentegen 81 (of 82) en kom je iets tegen dat langzamer is, dan is het even gas geven en je bent er voorbij.

Maarja, zolang de gemiddelde chauffeur denkt dat je met 3 km/u verschil meer op een dag kunt rijden zal het vast niet veranderen.
Dat en het feit dat relatief gezien veel chauffeurs zich er gewoon in proppen terwijl er eigenlijk geen ruimte is onder het mom van: "Ik ben toch groter". Goed, doen automobilisten ook, maar die kunnen daarna wel doortrappen naar 100 of meer terwijl die vrachtwagen bij 87 blijft steken en dan gelijk 4 of 5 vrachtwagens gaat inhalen.
Goed, eerlijk is eerlijk, er zijn genoeg automobilisten met het inzicht van een eierschaal, een knooppunt, vrachtwagen die moet invoegen en dan stom ernaast blijven rijden, maar dat rechtvaardigt het ertussen proppen om in te gaan halen nog niet.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_163315553
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 13:27 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Ik zou zeggen gewoon een 24/7 inhaalverbod voor vrachtwagens op elke snelweg in Nederland. scheelt een hoop ellende denk ik.
Gevaar/probleem is dat je dan kolonnevorming krijgt, met kilometers lange rijen vrachtwagens. Succes met in- en uitvoegen ;)
pi_163316715
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 16:11 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

130 met een caravan kan prima. Been there, done that.
Stoer man ^O^
I feel kinda Locrian today
pi_163319425
Ik zit elke ochtend op de tweebaans A50 tussen Zwolle en Apeldoorn en zie dan de ironie van al die vrachtwagenchauffeurs die precies bij de verbodsborden gaan inhalen :') Alsof het een herinneringsbord is i.p.v. een verbod: "Oh, ik kan er natuurlijk ook langs gaan nu!"

Het is alleen ook echt irritant en gevaarlijk als ze hutjemutje gaan rijden met 10+ vrachtwagens zodat in- en uitvoegen bijkans onmogelijk is. Dat is dan ook weer een gevolg van niet mogen inhalen (met een flinke scheut asogedrag natuurlijk, dat op elkaars bumper gaan rijden slaat nergens op).
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
  zondag 26 juni 2016 @ 22:38:50 #91
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_163326832
quote:
1s.gif Op zondag 26 juni 2016 17:45 schreef Piles het volgende:

[..]

Gevaar/probleem is dat je dan kolonnevorming krijgt, met kilometers lange rijen vrachtwagens. Succes met in- en uitvoegen ;)
Hmm ja ok dat is ook weer waar. Daar moeten we dan nog iets op verzinnen.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_163329628
quote:
1s.gif Op zondag 26 juni 2016 05:32 schreef derLudolf het volgende:
Spitsstroken die altijd geopend zijn :(

Ik reed een uur geleden langs Zwolle, was de smalle spitsstrook geopend waardoor er maar tachtig gereden mag worden.

Waarom :? :? Het is zondagochtend, half 5. Behalve ondergetekende geen verkeer. Het is een spitsstrook geen we-hadden-geen-geld-voor-een-volwaardige-derde-rijstrook. Dus sluit dat ding lekker 's nachts een laat het verkeer mooi met 100/120/130 over de A28
De spitsstrook bij Zwolle is tot 12 juli permanent geopend (en dus 80 km/u), wat ook aangegeven staat met gele borden.
Heeft te maken met de vervanging van de kantelwalsborden.

Onderhoudswerkzaamheden A28 bij Zwolle

https://www.zwollenu.nl/n(...)a28-op-matrixborden/

[ Bericht 6% gewijzigd door swollywood op 27-06-2016 00:11:25 ]
pi_163332808
Smallere rijstroken op de snelweg vanwege werkzaamheden.

Ja daar erger ik me aan net als miljoenen andere weggebruikers.
En dan vooral dat het altijd weken zo niet maanden/jaren moet duren.... voordat er weer een normale wegbreedte is.

Een kantoorpand voor 2000 werkplekken kan je in een half jaar neer laten zetten eens stukje snelweg is gerust jaren onder constructie.
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
  maandag 27 juni 2016 @ 08:19:55 #94
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_163333026
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 07:33 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
Smallere rijstroken op de snelweg vanwege werkzaamheden.

Ja daar erger ik me aan net als miljoenen andere weggebruikers.
En dan vooral dat het altijd weken zo niet maanden/jaren moet duren.... voordat er weer een normale wegbreedte is.

Een kantoorpand voor 2000 werkplekken kan je in een half jaar neer laten zetten eens stukje snelweg is gerust jaren onder constructie.
U woont in Duitsland?
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  maandag 27 juni 2016 @ 08:52:57 #95
248821 Rauw.
op je bord.
pi_163333239
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 00:05 schreef swollywood het volgende:

[..]

De spitsstrook bij Zwolle is tot 12 juli permanent geopend (en dus 80 km/u), wat ook aangegeven staat met gele borden.
Heeft te maken met de vervanging van de kantelwalsborden.

Onderhoudswerkzaamheden A28 bij Zwolle

https://www.zwollenu.nl/n(...)a28-op-matrixborden/
Verrek, kom er dagelijks langs en het viel mij vorige week pas op dat ze elke dag open waren.

Ik ben gelukkig altijd vrij vroeg en kan dus aardig doorrijden zonder consequenties daar.
Heb ook het idee dat de politie daar scherper is op bellen/gordel dan op snelheid.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_163333261
quote:
7s.gif Op maandag 27 juni 2016 08:19 schreef JDude het volgende:

[..]

U woont in Duitsland?
Het is in Nederland ook geen vreemd verschijnsel. Hele stukken snelweg worden jarenlange projecten waar de helft van de tijd niets lijkt te gebeuren.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_163333270
Gisteren moeten uitwijken voor een hond. Flinke schade aan beide rechter velgen, gelukkig alleen lakschade. Nergens een vermoedelijke eigenaar van de hond te bekennen, dus weer ¤100-¤150 armer voor reparatie van twee velgen.
  maandag 27 juni 2016 @ 08:56:14 #98
248821 Rauw.
op je bord.
pi_163333278
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 19:47 schreef Jihawti het volgende:
Ik zit elke ochtend op de tweebaans A50 tussen Zwolle en Apeldoorn en zie dan de ironie van al die vrachtwagenchauffeurs die precies bij de verbodsborden gaan inhalen :') Alsof het een herinneringsbord is i.p.v. een verbod: "Oh, ik kan er natuurlijk ook langs gaan nu!"

Het is alleen ook echt irritant en gevaarlijk als ze hutjemutje gaan rijden met 10+ vrachtwagens zodat in- en uitvoegen bijkans onmogelijk is. Dat is dan ook weer een gevolg van niet mogen inhalen (met een flinke scheut asogedrag natuurlijk, dat op elkaars bumper gaan rijden slaat nergens op).
Zeer zelden dat ik op de rem moet voor een inhalende vrachtwagen daar eigenlijk, op de A28 vanaf Duitse grens komt dit veel vaker voor, kan mij er niet meer aan storen tegenwoordig mits ze ruim van tevoren richting aangeven.

Die mensen zijn ook aan het werk onder tijdsdruk.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_163333327
quote:
7s.gif Op maandag 27 juni 2016 08:19 schreef JDude het volgende:

[..]

U woont in Duitsland?
Twee woorden: A2 en Maastricht.
  Moderator maandag 27 juni 2016 @ 09:23:27 #100
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_163333554
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 00:05 schreef swollywood het volgende:

[..]

De spitsstrook bij Zwolle is tot 12 juli permanent geopend (en dus 80 km/u), wat ook aangegeven staat met gele borden.
Heeft te maken met de vervanging van de kantelwalsborden.

Onderhoudswerkzaamheden A28 bij Zwolle

https://www.zwollenu.nl/n(...)a28-op-matrixborden/
Oh die gele borden zijn mij dan niet opgevallen. Dat de strook midden overdag open was, had ik wel vaker meegemaakt maar dat is op andere trajecten soms ook zo. Toen ze om half 5 nog open waren vond ik het dus wel vreemd.

Gelukkig kun je bij eigenlijk altijd wel ongestraft doorrijden :Y
Kranplätze müssen verdichtet sein
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')