Dat is dus inderdaad waarom ik het vaak niet eens meer probeer. Je krijgt zo'n reactie als hierboven of als het helemaal scheefloopt een knal voor je bek. Zo iemand zal nooit reageren met: "Oh wat fijn dat u mij aanspreekt op mijn gebrek aan fatsoen, zal erop letten!"quote:Op zaterdag 2 juli 2016 20:48 schreef dick_laurent het volgende:
De gemiddelde persoon heeft tegenwoordig het relativeringsvermogen van een kokosnoot en enige kritiek die ontvangen wordt zal meestal meteen ontaarden in een grote bek of soms nog erger, direct dreigen met geweld.
Zo hebben wij hier een app groep van bewoners en ons binnen (parkeer)terrein.
Dat terrein bestaat uit parkeervakken en garages. Maar soms zetten mensen hun auto vòòr hun garage om wat voor reden dan ook.
Het binnenterrein is echter vrij krap en als er een auto vòòr een garage wordt gezet kunnen anderen er soms gewoon niet meer langs.
Toen daar in de app groep laatst iets over gezegd werd dat dat lichtelijk asociaal is omdat anderen dan er niet meer door konden was de reactie vd eigenaar die dat gedaan had:
"Ik had mijn redenen om daar me auto te parkeren!!! en ik kap met deze schandpaal app groep."
En vervolgens verliet meneer de app groep.
Super instelling hebben mensen toch!
Uitvoegend verkeer heeft voorrang op invoegend verkeer, dus vandaar waarschijnlijk dat de man die wilde uitvoegen even gas bijgeeft. Logischer en verstandiger was dus voor jou om even gas los te laten en achter hem in te voegen.quote:Op zondag 3 juli 2016 14:58 schreef Descendent het volgende:
2 recente irritaties:
File op de snelweg; klaverblad in / uitvoegstrook ik rij op de invoegstrook om aan te gaan sluiten, maar er rijdt een auto naast mij met precies dezelfde snelheid -die dus van de snelweg af lijkt te gaan.., dus ik geef ff gas, krijg geen ruimte, want meneer geeft ook gas bij om het dicht te rijden... druk gebarend en al...![]()
Dus dan ben je én al zo een sneu figuur dat je de uitvoeg / invoegstrook gebruikt om 20 auto's in te halen én dan ga je je ook nog zo opstellen? man man man...
Klopt hoor; maar hij voegde niet uit; en de manier waarop e.e.a. ging deed mij ernstig vermoeden dat de man in kwestie een erg klein piemeltje had zeg maar. (lastig uit te leggen)quote:Op zondag 3 juli 2016 15:19 schreef deezler het volgende:
[..]
Uitvoegend verkeer heeft voorrang op invoegend verkeer, dus vandaar waarschijnlijk dat de man die wilde uitvoegen even gas bijgeeft. Logischer en verstandiger was dus voor jou om even gas los te laten en achter hem in te voegen.
De politie heeft hele andere prio's.quote:Op woensdag 29 juni 2016 14:57 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Met een kenteken erbij registreren ze het wel. Mochten er meer mensen met dezelfde kwestie bellen, dan denk ik dat meneer een bezoekje van de politie mag verwachten.
Boeven vangen zeker......quote:Op zondag 3 juli 2016 19:00 schreef Rode_banaan het volgende:
[..]
De politie heeft hele andere prio's.
Volgende keer gewoon, bij voorkeur als het hoost, een keertje aanbellen, midden in de nacht, dat je eruit moet en niet weg kan.quote:Op zaterdag 2 juli 2016 20:48 schreef dick_laurent het volgende:
De gemiddelde persoon heeft tegenwoordig het relativeringsvermogen van een kokosnoot en enige kritiek die ontvangen wordt zal meestal meteen ontaarden in een grote bek of soms nog erger, direct dreigen met geweld.
Zo hebben wij hier een app groep van bewoners en ons binnen (parkeer)terrein.
Dat terrein bestaat uit parkeervakken en garages. Maar soms zetten mensen hun auto vòòr hun garage om wat voor reden dan ook.
Het binnenterrein is echter vrij krap en als er een auto vòòr een garage wordt gezet kunnen anderen er soms gewoon niet meer langs.
Toen daar in de app groep laatst iets over gezegd werd dat dat lichtelijk asociaal is omdat anderen dan er niet meer door konden was de reactie vd eigenaar die dat gedaan had:
"Ik had mijn redenen om daar me auto te parkeren!!! en ik kap met deze schandpaal app groep."
En vervolgens verliet meneer de app groep.
Super instelling hebben mensen toch!
Dan weten ze in ieder geval hun richtingaanwijzer te vinden, dat vind ik al een hele geruststelling.quote:Op maandag 4 juli 2016 16:56 schreef Nattekat het volgende:
Er is één ding erger dan sukkels die geen richting aangeven bij het verlaten van een rotonde. Namelijk idioten die dat wel doen, maar er niet af gaan.
Zat er bijna een meneer in mijn kofferbak. Maar wel met wilde handgebaren zeggen dat ik uit m'n doppen moet kijken
Sorry hoor, maar als je met richtingaanwijzer de rotonde op rijdt, hou ik geen rekening meer met je.
Ik heb toch liever de sukkels die het vergeten.quote:Op maandag 4 juli 2016 16:57 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Dan weten ze in ieder geval hun richtingaanwijzer te vinden, dat vind ik al een hele geruststelling.
Het kan zijn dat je ergens niet bekend bent, en gewoonweg niet weet dat je snel een klein stukje om kan rijden. Maar die rotonde...quote:Op maandag 4 juli 2016 21:44 schreef warhamstr het volgende:
Zondagsrijders, gestreste huismoeders, bejaarden en andere verkeersnoobs die besluiten op de meest onmogelijke locaties te moeten gaan straatje keren. Terwijl een blokje omrijden gvd hooguit 100m om is. Klem zetten en de goede kant op wijzen, 't is goed.
Kwam pas een stelletje op een rotonde af gereden, maar ipv de rotonde volledig rond te nemen, besloot men toch maar om rond de vluchtheuvel vóór de rotonde te gaan keren en steken... Geen woorden voor
dus die kon gewoon een rondje?quote:Op maandag 4 juli 2016 21:44 schreef warhamstr het volgende:
Zondagsrijders, gestreste huismoeders, bejaarden en andere verkeersnoobs die besluiten op de meest onmogelijke locaties te moeten gaan straatje keren. Terwijl een blokje omrijden gvd hooguit 100m om is. Klem zetten en de goede kant op wijzen, 't is goed.
Kwam pas een stelletje op een rotonde af gereden, maar ipv de rotonde volledig rond te nemen, besloot men toch maar om rond de vluchtheuvel vóór de rotonde te gaan keren en steken... Geen woorden voor
JA DAT DUS! FUCKING HELL.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 08:01 schreef tailfox het volgende:
[..]
dus die kon gewoon een rondje?
Zulke mensen mogen echt hun rijbewijs inleveren
Vandaag ook weer zo'n pareltje, richting naar links en rechts eraf.quote:Op maandag 4 juli 2016 17:04 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik heb toch liever de sukkels die het vergeten.
En bij een aanrijding ben je zelf de klosquote:Op woensdag 6 juli 2016 11:35 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Vandaag ook weer zo'n pareltje, richting naar links en rechts eraf.
Lastig, hangt van mijn bui af. Hij heeft wel gelijk om alle ruimte te gebruiken. Ik erger me namelijk ook aan mensen die de gehele invoegstrook negeren.quote:Op woensdag 6 juli 2016 11:53 schreef dick_laurent het volgende:
Even jullie mening:
Reed gister naar huis, en was spitstijd dus vrij druk uiteraard.... Moest ik vervolgens invoegen... afijn, was druk, maar verkeer reed wel nog enigszins dus met wat goed timen en goed kijken (en knipper pas aanzetten als je een gaatje hebt om te gaan) vond ik een momentje en ging ik er tussen...
Vervolgens rijd ik al enkele seconden op de rijbaan, maar verkeer komt tot stilstand.
Komt er een piemol in zn volvo strak naast me staan, vluchtstrook was bijna helemaal op het eind.
Afijn, verkeer trekt op, en ik trek ook op en Volvo piemol begint hem schuin voor me in te sturen, mij afsnijdend... want hij moest en zou ervoor.
Toen dacht ik echt van, gast.... rot op. En heb ik ook gas gegeven waardoor hij zijn afsnijd poging noodgedwongen moest afbreken en achter mij invoegde terwijl hij nog wat gebaren maakte, zag ik in mijn binnenspiegel.
Nu denk ik, ben ik dan echt zo'n eikel dat ik daar geen trek in heb en dan denk: bekijk jij het maar? Want ik heb ook gewoon netjes en niet pas op de laatste meter ingevoegd, zonder iemand te snijden. En bij mij was het net zo druk.
Of hadden jullie hem wél voor je gelaten?
Ik had hem gelaten.. het is geven en nemen tijdens het rijden.. en ik maak zelf ook altijf gebruik van de volledige invoegstrook als het druk is.. zodat ze mensen achter mij ook meteen kunnen invoegen.. maarja het hangt gwn van de situatie af.quote:Op woensdag 6 juli 2016 11:53 schreef dick_laurent het volgende:
Even jullie mening:
Reed gister naar huis, en was spitstijd dus vrij druk uiteraard.... Moest ik vervolgens invoegen... afijn, was druk, maar verkeer reed wel nog enigszins dus met wat goed timen en goed kijken (en knipper pas aanzetten als je een gaatje hebt om te gaan) vond ik een momentje en ging ik er tussen...
Vervolgens rijd ik al enkele seconden op de rijbaan, maar verkeer komt tot stilstand.
Komt er een piemol in zn volvo strak naast me staan, vluchtstrook was bijna helemaal op het eind.
Afijn, verkeer trekt op, en ik trek ook op en Volvo piemol begint hem schuin voor me in te sturen, mij afsnijdend... want hij moest en zou ervoor.
Toen dacht ik echt van, gast.... rot op. En heb ik ook gas gegeven waardoor hij zijn afsnijd poging noodgedwongen moest afbreken en achter mij invoegde terwijl hij nog wat gebaren maakte, zag ik in mijn binnenspiegel.
Nu denk ik, ben ik dan echt zo'n eikel dat ik daar geen trek in heb en dan denk: bekijk jij het maar? Want ik heb ook gewoon netjes en niet pas op de laatste meter ingevoegd, zonder iemand te snijden. En bij mij was het net zo druk.
Of hadden jullie hem wél voor je gelaten?
Precies. Daarom relativeer ik het ook. Het was van mijn kant misschien lullig om te denken, nee...bekijk t maar, je gaat maar achter me. Had hem er ook voor kunnen laten.quote:Op woensdag 6 juli 2016 11:58 schreef ioko het volgende:
[..]
Lastig, hangt van mijn bui af. Hij heeft wel gelijk om alle ruimte te gebruiken. Ik erger me namelijk ook aan mensen die de gehele invoegstrook negeren.
Hangt ook af van hoe hij aan kwam rijden en wat nou ook echt de situatie was. Als alles stil stond en hij komt met 50 over de invoegstrook aanzetten zoekt hij het wmb ook maar gewoon uit. Maar als hij gewoon langzaam langs de file reed maar simpelweg geen gaatje kon vinden, dan was jij gewoon associaal.quote:Op woensdag 6 juli 2016 12:02 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Precies. Daarom relativeer ik het ook. Het was van mijn kant misschien lullig om te denken, nee...bekijk t maar, je gaat maar achter me. Had hem er ook voor kunnen laten.
Maar van zijn kant, om dan helemaal pas op het eind in te voegen en dan min of meer door al schuin voor je in te sturen je plek "af te dwingen" geeft gewoon een nogal dwingende vibe af zo van, IK ga voor je, je moet het maar accepteren joh!
Maar ja, tis idd geven en nemen...
Ben ik met je eens. Ja dat weet ik niet, dat heb ik niet gezien.quote:Op woensdag 6 juli 2016 12:08 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hangt ook af van hoe hij aan kwam rijden en wat nou ook echt de situatie was. Als alles stil stond en hij komt met 50 over de invoegstrook aanzetten zoekt hij het wmb ook maar gewoon uit. Maar als hij gewoon langzaam langs de file reed maar simpelweg geen gaatje kon vinden, dan was jij gewoon associaal.
Nee. Het is geven en krijgen.quote:Op woensdag 6 juli 2016 11:59 schreef defokkingfoker het volgende:
het is geven en nemen tijdens het rijden..
Twijfelgeval maar omdat het een Volvo is geeft dat al minpunten. Die denken altijd dat ze meer mogen. Die had ik ook geen ruimte gegeven.quote:Op woensdag 6 juli 2016 11:53 schreef dick_laurent het volgende:
Even jullie mening:
Reed gister naar huis, en was spitstijd dus vrij druk uiteraard.... Moest ik vervolgens invoegen... afijn, was druk, maar verkeer reed wel nog enigszins dus met wat goed timen en goed kijken (en knipper pas aanzetten als je een gaatje hebt om te gaan) vond ik een momentje en ging ik er tussen...
Vervolgens rijd ik al enkele seconden op de rijbaan, maar verkeer komt tot stilstand.
Komt er een piemol in zn volvo strak naast me staan, vluchtstrook was bijna helemaal op het eind.
Afijn, verkeer trekt op, en ik trek ook op en Volvo piemol begint hem schuin voor me in te sturen, mij afsnijdend... want hij moest en zou ervoor.
Toen dacht ik echt van, gast.... rot op. En heb ik ook gas gegeven waardoor hij zijn afsnijd poging noodgedwongen moest afbreken en achter mij invoegde terwijl hij nog wat gebaren maakte, zag ik in mijn binnenspiegel.
Nu denk ik, ben ik dan echt zo'n eikel dat ik daar geen trek in heb en dan denk: bekijk jij het maar? Want ik heb ook gewoon netjes en niet pas op de laatste meter ingevoegd, zonder iemand te snijden. En bij mij was het net zo druk.
Of hadden jullie hem wél voor je gelaten?
Wel iemand die de invoegstrook tenminste gebruikt.quote:Op woensdag 6 juli 2016 11:53 schreef dick_laurent het volgende:
Even jullie mening:
Reed gister naar huis, en was spitstijd dus vrij druk uiteraard.... Moest ik vervolgens invoegen... afijn, was druk, maar verkeer reed wel nog enigszins dus met wat goed timen en goed kijken (en knipper pas aanzetten als je een gaatje hebt om te gaan) vond ik een momentje en ging ik er tussen...
Vervolgens rijd ik al enkele seconden op de rijbaan, maar verkeer komt tot stilstand.
Komt er een piemol in zn volvo strak naast me staan, vluchtstrook was bijna helemaal op het eind.
Afijn, verkeer trekt op, en ik trek ook op en Volvo piemol begint hem schuin voor me in te sturen, mij afsnijdend... want hij moest en zou ervoor.
Toen dacht ik echt van, gast.... rot op. En heb ik ook gas gegeven waardoor hij zijn afsnijd poging noodgedwongen moest afbreken en achter mij invoegde terwijl hij nog wat gebaren maakte, zag ik in mijn binnenspiegel.
Nu denk ik, ben ik dan echt zo'n eikel dat ik daar geen trek in heb en dan denk: bekijk jij het maar? Want ik heb ook gewoon netjes en niet pas op de laatste meter ingevoegd, zonder iemand te snijden. En bij mij was het net zo druk.
Of hadden jullie hem wél voor je gelaten?
Dat dus! Als je niets kunt doen rijd dan lekker door...quote:
Man, zlfs in mijn Cuore 0.9 automaat ben ik haast 95% van de tijd als snelste weg, zulke onzin dat een handbak sneller weg is. Al helemaal bij het 2e schakelmoment pak je ze allemaal.quote:Op vrijdag 1 juli 2016 11:55 schreef viseenoptie het volgende:
[..]
Niet een of anders, maar handbak ben je sneller weg.. aangezien je 1 pedaal hoeft in te drukken, ipv eerst voet los van rem, om daarna diezelfde voet op het gas te plaatsen (of je moet 2 benig rijden, maar dat is een andere irritatiefactor)
Als het geen gevaar of hinder oplevert mag je daar ook gewoon 80 rijden. Vrachtwagens rijden ook ongeveer die snelheid.quote:Op donderdag 7 juli 2016 23:08 schreef roos85 het volgende:
Afgelopen zondag eentje die 80 km/u reed, waar de vmax 130 is![]()
![]()
Was uiteraard een ouder iemand.
Handbak is sneller weg mits launch-control, maar dat zit pas in de snellere autos. zo'n Cuore heeft nog een oude overbrenging met 3-4 versnellingen. Als er 2 mensen voor het stoplicht staan, en ze zijn alle 2 aan het opletten, is handbak sneller weg.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 00:22 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Man, zlfs in mijn Cuore 0.9 automaat ben ik haast 95% van de tijd als snelste weg, zulke onzin dat een handbak sneller weg is. Al helemaal bij het 2e schakelmoment pak je ze allemaal.
dat zou er inderdaad moeten komenquote:Op woensdag 15 juni 2016 18:18 schreef karr-1 het volgende:
Kan elke auto niet gewoon standaard een mobieltjes verstoorapparaat aan boord hebben wat gaat werken als je rijd en uitgaat als je stil staat. Is er ook niemand meer die gaat bellen tijdens het rijden.
alleen houdt er zich niemand aanquote:Op zondag 26 juni 2016 16:06 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Gewoon het Belgisch voorbeeld volgen. Minder dan drie rijstroken=inhaalverbod.
Ik ben voor!
origineelquote:Op maandag 27 juni 2016 17:46 schreef k_man het volgende:
[..]
Het schijnt dat ze op Audi's niet eens meer standaard geleverd worden. Richtingaanwijzers zijn een optie.
gewoon auto hold gebruiken, dan moet je voet niet op de rem, direct op het gasquote:Op vrijdag 1 juli 2016 15:52 schreef viseenoptie het volgende:
[..]je moet juist de rem inhouden, das het nadeel van de automaat.. rem los, dan pas gas erop. ipv gas er al een beetje op en tegelijk koppeling omhoog feeden.
Zodoende is automaat langzamer (los van vermogen van auto)
Ik denk dat het grootste probleem is dat mensen die rijden met 80 op de snelweg vaak invoegen met 50 en inhalen met 80,5quote:Op vrijdag 8 juli 2016 01:12 schreef vannelle het volgende:
[..]
Als het geen gevaar of hinder oplevert mag je daar ook gewoon 80 rijden. Vrachtwagens rijden ook ongeveer die snelheid.
Wat is je punt?
Kutwoord, is gewoon een reactie file. Blauwe lampen in de verte? Uit voorzorg gas terug. Als iedereen dat doet ontstaat er inderdaad wel een file.quote:
Nee, als mongolen ter hoogte van een ongeluk kortsluiting in hun kleine hersenpan krijgen en het gas los laten of remmen om hun hoofd de verkeerde kant op te draaien, dan krijg je een kijkers file. Ik kon op de rechterstrook namelijk doorrijden terwijl middenen links nagenoeg stil stonden.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 14:19 schreef warhamstr het volgende:
[..]
Kutwoord, is gewoon een reactie file. Blauwe lampen in de verte? Uit voorzorg gas terug. Als iedereen dat doet ontstaat er inderdaad wel een file.
Het is geen kutwoord het is een feit dat mensen ziekelijk nieuwsgierig zijn en ter hoogte van een ongeluk gaan afremmen in de hoop iets te zien van het ongeluk. En daardoor een file achter zich veroorzakend, maar dat hebben ze dan niet in de gaten.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 14:19 schreef warhamstr het volgende:
[..]
Kutwoord, is gewoon een reactie file. Blauwe lampen in de verte? Uit voorzorg gas terug. Als iedereen dat doet ontstaat er inderdaad wel een file.
Meest zinloze files ooit.. sta liever in de echte file ipv een vrouwen file.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 14:55 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Het is geen kutwoord het is een feit dat mensen ziekelijk nieuwsgierig zijn en ter hoogte van een ongeluk gaan afremmen in de hoop iets te zien van het ongeluk. En daardoor een file achter zich veroorzakend, maar dat hebben ze dan niet in de gaten.
En als ze dan daadwerkelijk iets zien van het ongeluk in kwestie is het ineens "de politie/andere hulpverleners hebben de boel ook niet goed afgedekt en daardoor heb ik nu een trauma opgelopen"
Adem in, adem uit...quote:Op vrijdag 8 juli 2016 17:21 schreef Pizza_Boom het volgende:
Afgelopen 24 uur:
1. Leg je fucking telefoon weg als je in het verkeer zit, zeker middenin de stad. Reed slingerend 40 @50, vervolgens bijna een fietster (met licht!) voor d'r sokken waar zij voorrang had.
2. Doe je fucking licht aan als het hoost en je op de snelweg zit. Ik moet 6x in mijn spiegel kijken voordat ik je überhaupt zie.
3. Rot op naar rechts als je klaar bent met inhalen. Ja, het regent. Nou én. Maakt nog niet dat je rechts opeens niet kan rijden.
4. Geef je fucking richting aan (of steek je poot uit) voordat je afslaat, dan sta ik niet voor de kat zijn kut te wachten, maar kan ik gewoon oversteken.
psies, dus zolang ze niet op jouw rijbaan rijden, kijk je gewoon voor je en let je op het verkeer, want er zit gegarandeerd ergens een lamzak voor je die precies doet wat jij nu verkondigt.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 14:19 schreef warhamstr het volgende:
[..]
Kutwoord, is gewoon een reactie file. Blauwe lampen in de verte? Uit voorzorg gas terug. Als iedereen dat doet ontstaat er inderdaad wel een file.
ja dat vind ik ook wel idd. gelukkig doe ik zelf al deze zaken tijdens het autorijden wel gewoon.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 17:21 schreef Pizza_Boom het volgende:
Afgelopen 24 uur:
1. Leg je fucking telefoon weg als je in het verkeer zit, zeker middenin de stad. Reed slingerend 40 @50, vervolgens bijna een fietster (met licht!) voor d'r sokken waar zij voorrang had.
2. Doe je fucking licht aan als het hoost en je op de snelweg zit. Ik moet 6x in mijn spiegel kijken voordat ik je überhaupt zie.
3. Rot op naar rechts als je klaar bent met inhalen. Ja, het regent. Nou én. Maakt nog niet dat je rechts opeens niet kan rijden.
4. Geef je fucking richting aan (of steek je poot uit) voordat je afslaat, dan sta ik niet voor de kat zijn kut te wachten, maar kan ik gewoon oversteken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |