Dat is dus inderdaad waarom ik het vaak niet eens meer probeer. Je krijgt zo'n reactie als hierboven of als het helemaal scheefloopt een knal voor je bek. Zo iemand zal nooit reageren met: "Oh wat fijn dat u mij aanspreekt op mijn gebrek aan fatsoen, zal erop letten!"quote:Op zaterdag 2 juli 2016 20:48 schreef dick_laurent het volgende:
De gemiddelde persoon heeft tegenwoordig het relativeringsvermogen van een kokosnoot en enige kritiek die ontvangen wordt zal meestal meteen ontaarden in een grote bek of soms nog erger, direct dreigen met geweld.
Zo hebben wij hier een app groep van bewoners en ons binnen (parkeer)terrein.
Dat terrein bestaat uit parkeervakken en garages. Maar soms zetten mensen hun auto vòòr hun garage om wat voor reden dan ook.
Het binnenterrein is echter vrij krap en als er een auto vòòr een garage wordt gezet kunnen anderen er soms gewoon niet meer langs.
Toen daar in de app groep laatst iets over gezegd werd dat dat lichtelijk asociaal is omdat anderen dan er niet meer door konden was de reactie vd eigenaar die dat gedaan had:
"Ik had mijn redenen om daar me auto te parkeren!!! en ik kap met deze schandpaal app groep."
En vervolgens verliet meneer de app groep.
Super instelling hebben mensen toch!
Uitvoegend verkeer heeft voorrang op invoegend verkeer, dus vandaar waarschijnlijk dat de man die wilde uitvoegen even gas bijgeeft. Logischer en verstandiger was dus voor jou om even gas los te laten en achter hem in te voegen.quote:Op zondag 3 juli 2016 14:58 schreef Descendent het volgende:
2 recente irritaties:
File op de snelweg; klaverblad in / uitvoegstrook ik rij op de invoegstrook om aan te gaan sluiten, maar er rijdt een auto naast mij met precies dezelfde snelheid -die dus van de snelweg af lijkt te gaan.., dus ik geef ff gas, krijg geen ruimte, want meneer geeft ook gas bij om het dicht te rijden... druk gebarend en al...![]()
Dus dan ben je én al zo een sneu figuur dat je de uitvoeg / invoegstrook gebruikt om 20 auto's in te halen én dan ga je je ook nog zo opstellen? man man man...
Klopt hoor; maar hij voegde niet uit; en de manier waarop e.e.a. ging deed mij ernstig vermoeden dat de man in kwestie een erg klein piemeltje had zeg maar. (lastig uit te leggen)quote:Op zondag 3 juli 2016 15:19 schreef deezler het volgende:
[..]
Uitvoegend verkeer heeft voorrang op invoegend verkeer, dus vandaar waarschijnlijk dat de man die wilde uitvoegen even gas bijgeeft. Logischer en verstandiger was dus voor jou om even gas los te laten en achter hem in te voegen.
De politie heeft hele andere prio's.quote:Op woensdag 29 juni 2016 14:57 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Met een kenteken erbij registreren ze het wel. Mochten er meer mensen met dezelfde kwestie bellen, dan denk ik dat meneer een bezoekje van de politie mag verwachten.
Boeven vangen zeker......quote:Op zondag 3 juli 2016 19:00 schreef Rode_banaan het volgende:
[..]
De politie heeft hele andere prio's.
Volgende keer gewoon, bij voorkeur als het hoost, een keertje aanbellen, midden in de nacht, dat je eruit moet en niet weg kan.quote:Op zaterdag 2 juli 2016 20:48 schreef dick_laurent het volgende:
De gemiddelde persoon heeft tegenwoordig het relativeringsvermogen van een kokosnoot en enige kritiek die ontvangen wordt zal meestal meteen ontaarden in een grote bek of soms nog erger, direct dreigen met geweld.
Zo hebben wij hier een app groep van bewoners en ons binnen (parkeer)terrein.
Dat terrein bestaat uit parkeervakken en garages. Maar soms zetten mensen hun auto vòòr hun garage om wat voor reden dan ook.
Het binnenterrein is echter vrij krap en als er een auto vòòr een garage wordt gezet kunnen anderen er soms gewoon niet meer langs.
Toen daar in de app groep laatst iets over gezegd werd dat dat lichtelijk asociaal is omdat anderen dan er niet meer door konden was de reactie vd eigenaar die dat gedaan had:
"Ik had mijn redenen om daar me auto te parkeren!!! en ik kap met deze schandpaal app groep."
En vervolgens verliet meneer de app groep.
Super instelling hebben mensen toch!
Dan weten ze in ieder geval hun richtingaanwijzer te vinden, dat vind ik al een hele geruststelling.quote:Op maandag 4 juli 2016 16:56 schreef Nattekat het volgende:
Er is één ding erger dan sukkels die geen richting aangeven bij het verlaten van een rotonde. Namelijk idioten die dat wel doen, maar er niet af gaan.
Zat er bijna een meneer in mijn kofferbak. Maar wel met wilde handgebaren zeggen dat ik uit m'n doppen moet kijken
Sorry hoor, maar als je met richtingaanwijzer de rotonde op rijdt, hou ik geen rekening meer met je.
Ik heb toch liever de sukkels die het vergeten.quote:Op maandag 4 juli 2016 16:57 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Dan weten ze in ieder geval hun richtingaanwijzer te vinden, dat vind ik al een hele geruststelling.
Het kan zijn dat je ergens niet bekend bent, en gewoonweg niet weet dat je snel een klein stukje om kan rijden. Maar die rotonde...quote:Op maandag 4 juli 2016 21:44 schreef warhamstr het volgende:
Zondagsrijders, gestreste huismoeders, bejaarden en andere verkeersnoobs die besluiten op de meest onmogelijke locaties te moeten gaan straatje keren. Terwijl een blokje omrijden gvd hooguit 100m om is. Klem zetten en de goede kant op wijzen, 't is goed.
Kwam pas een stelletje op een rotonde af gereden, maar ipv de rotonde volledig rond te nemen, besloot men toch maar om rond de vluchtheuvel vóór de rotonde te gaan keren en steken... Geen woorden voor
dus die kon gewoon een rondje?quote:Op maandag 4 juli 2016 21:44 schreef warhamstr het volgende:
Zondagsrijders, gestreste huismoeders, bejaarden en andere verkeersnoobs die besluiten op de meest onmogelijke locaties te moeten gaan straatje keren. Terwijl een blokje omrijden gvd hooguit 100m om is. Klem zetten en de goede kant op wijzen, 't is goed.
Kwam pas een stelletje op een rotonde af gereden, maar ipv de rotonde volledig rond te nemen, besloot men toch maar om rond de vluchtheuvel vóór de rotonde te gaan keren en steken... Geen woorden voor
JA DAT DUS! FUCKING HELL.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 08:01 schreef tailfox het volgende:
[..]
dus die kon gewoon een rondje?
Zulke mensen mogen echt hun rijbewijs inleveren
Vandaag ook weer zo'n pareltje, richting naar links en rechts eraf.quote:Op maandag 4 juli 2016 17:04 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik heb toch liever de sukkels die het vergeten.
En bij een aanrijding ben je zelf de klosquote:Op woensdag 6 juli 2016 11:35 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Vandaag ook weer zo'n pareltje, richting naar links en rechts eraf.
Lastig, hangt van mijn bui af. Hij heeft wel gelijk om alle ruimte te gebruiken. Ik erger me namelijk ook aan mensen die de gehele invoegstrook negeren.quote:Op woensdag 6 juli 2016 11:53 schreef dick_laurent het volgende:
Even jullie mening:
Reed gister naar huis, en was spitstijd dus vrij druk uiteraard.... Moest ik vervolgens invoegen... afijn, was druk, maar verkeer reed wel nog enigszins dus met wat goed timen en goed kijken (en knipper pas aanzetten als je een gaatje hebt om te gaan) vond ik een momentje en ging ik er tussen...
Vervolgens rijd ik al enkele seconden op de rijbaan, maar verkeer komt tot stilstand.
Komt er een piemol in zn volvo strak naast me staan, vluchtstrook was bijna helemaal op het eind.
Afijn, verkeer trekt op, en ik trek ook op en Volvo piemol begint hem schuin voor me in te sturen, mij afsnijdend... want hij moest en zou ervoor.
Toen dacht ik echt van, gast.... rot op. En heb ik ook gas gegeven waardoor hij zijn afsnijd poging noodgedwongen moest afbreken en achter mij invoegde terwijl hij nog wat gebaren maakte, zag ik in mijn binnenspiegel.
Nu denk ik, ben ik dan echt zo'n eikel dat ik daar geen trek in heb en dan denk: bekijk jij het maar? Want ik heb ook gewoon netjes en niet pas op de laatste meter ingevoegd, zonder iemand te snijden. En bij mij was het net zo druk.
Of hadden jullie hem wél voor je gelaten?
Ik had hem gelaten.. het is geven en nemen tijdens het rijden.. en ik maak zelf ook altijf gebruik van de volledige invoegstrook als het druk is.. zodat ze mensen achter mij ook meteen kunnen invoegen.. maarja het hangt gwn van de situatie af.quote:Op woensdag 6 juli 2016 11:53 schreef dick_laurent het volgende:
Even jullie mening:
Reed gister naar huis, en was spitstijd dus vrij druk uiteraard.... Moest ik vervolgens invoegen... afijn, was druk, maar verkeer reed wel nog enigszins dus met wat goed timen en goed kijken (en knipper pas aanzetten als je een gaatje hebt om te gaan) vond ik een momentje en ging ik er tussen...
Vervolgens rijd ik al enkele seconden op de rijbaan, maar verkeer komt tot stilstand.
Komt er een piemol in zn volvo strak naast me staan, vluchtstrook was bijna helemaal op het eind.
Afijn, verkeer trekt op, en ik trek ook op en Volvo piemol begint hem schuin voor me in te sturen, mij afsnijdend... want hij moest en zou ervoor.
Toen dacht ik echt van, gast.... rot op. En heb ik ook gas gegeven waardoor hij zijn afsnijd poging noodgedwongen moest afbreken en achter mij invoegde terwijl hij nog wat gebaren maakte, zag ik in mijn binnenspiegel.
Nu denk ik, ben ik dan echt zo'n eikel dat ik daar geen trek in heb en dan denk: bekijk jij het maar? Want ik heb ook gewoon netjes en niet pas op de laatste meter ingevoegd, zonder iemand te snijden. En bij mij was het net zo druk.
Of hadden jullie hem wél voor je gelaten?
Precies. Daarom relativeer ik het ook. Het was van mijn kant misschien lullig om te denken, nee...bekijk t maar, je gaat maar achter me. Had hem er ook voor kunnen laten.quote:Op woensdag 6 juli 2016 11:58 schreef ioko het volgende:
[..]
Lastig, hangt van mijn bui af. Hij heeft wel gelijk om alle ruimte te gebruiken. Ik erger me namelijk ook aan mensen die de gehele invoegstrook negeren.
Hangt ook af van hoe hij aan kwam rijden en wat nou ook echt de situatie was. Als alles stil stond en hij komt met 50 over de invoegstrook aanzetten zoekt hij het wmb ook maar gewoon uit. Maar als hij gewoon langzaam langs de file reed maar simpelweg geen gaatje kon vinden, dan was jij gewoon associaal.quote:Op woensdag 6 juli 2016 12:02 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Precies. Daarom relativeer ik het ook. Het was van mijn kant misschien lullig om te denken, nee...bekijk t maar, je gaat maar achter me. Had hem er ook voor kunnen laten.
Maar van zijn kant, om dan helemaal pas op het eind in te voegen en dan min of meer door al schuin voor je in te sturen je plek "af te dwingen" geeft gewoon een nogal dwingende vibe af zo van, IK ga voor je, je moet het maar accepteren joh!
Maar ja, tis idd geven en nemen...
Ben ik met je eens. Ja dat weet ik niet, dat heb ik niet gezien.quote:Op woensdag 6 juli 2016 12:08 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hangt ook af van hoe hij aan kwam rijden en wat nou ook echt de situatie was. Als alles stil stond en hij komt met 50 over de invoegstrook aanzetten zoekt hij het wmb ook maar gewoon uit. Maar als hij gewoon langzaam langs de file reed maar simpelweg geen gaatje kon vinden, dan was jij gewoon associaal.
Nee. Het is geven en krijgen.quote:Op woensdag 6 juli 2016 11:59 schreef defokkingfoker het volgende:
het is geven en nemen tijdens het rijden..
Twijfelgeval maar omdat het een Volvo is geeft dat al minpunten. Die denken altijd dat ze meer mogen. Die had ik ook geen ruimte gegeven.quote:Op woensdag 6 juli 2016 11:53 schreef dick_laurent het volgende:
Even jullie mening:
Reed gister naar huis, en was spitstijd dus vrij druk uiteraard.... Moest ik vervolgens invoegen... afijn, was druk, maar verkeer reed wel nog enigszins dus met wat goed timen en goed kijken (en knipper pas aanzetten als je een gaatje hebt om te gaan) vond ik een momentje en ging ik er tussen...
Vervolgens rijd ik al enkele seconden op de rijbaan, maar verkeer komt tot stilstand.
Komt er een piemol in zn volvo strak naast me staan, vluchtstrook was bijna helemaal op het eind.
Afijn, verkeer trekt op, en ik trek ook op en Volvo piemol begint hem schuin voor me in te sturen, mij afsnijdend... want hij moest en zou ervoor.
Toen dacht ik echt van, gast.... rot op. En heb ik ook gas gegeven waardoor hij zijn afsnijd poging noodgedwongen moest afbreken en achter mij invoegde terwijl hij nog wat gebaren maakte, zag ik in mijn binnenspiegel.
Nu denk ik, ben ik dan echt zo'n eikel dat ik daar geen trek in heb en dan denk: bekijk jij het maar? Want ik heb ook gewoon netjes en niet pas op de laatste meter ingevoegd, zonder iemand te snijden. En bij mij was het net zo druk.
Of hadden jullie hem wél voor je gelaten?
Wel iemand die de invoegstrook tenminste gebruikt.quote:Op woensdag 6 juli 2016 11:53 schreef dick_laurent het volgende:
Even jullie mening:
Reed gister naar huis, en was spitstijd dus vrij druk uiteraard.... Moest ik vervolgens invoegen... afijn, was druk, maar verkeer reed wel nog enigszins dus met wat goed timen en goed kijken (en knipper pas aanzetten als je een gaatje hebt om te gaan) vond ik een momentje en ging ik er tussen...
Vervolgens rijd ik al enkele seconden op de rijbaan, maar verkeer komt tot stilstand.
Komt er een piemol in zn volvo strak naast me staan, vluchtstrook was bijna helemaal op het eind.
Afijn, verkeer trekt op, en ik trek ook op en Volvo piemol begint hem schuin voor me in te sturen, mij afsnijdend... want hij moest en zou ervoor.
Toen dacht ik echt van, gast.... rot op. En heb ik ook gas gegeven waardoor hij zijn afsnijd poging noodgedwongen moest afbreken en achter mij invoegde terwijl hij nog wat gebaren maakte, zag ik in mijn binnenspiegel.
Nu denk ik, ben ik dan echt zo'n eikel dat ik daar geen trek in heb en dan denk: bekijk jij het maar? Want ik heb ook gewoon netjes en niet pas op de laatste meter ingevoegd, zonder iemand te snijden. En bij mij was het net zo druk.
Of hadden jullie hem wél voor je gelaten?
Dat dus! Als je niets kunt doen rijd dan lekker door...quote:
Man, zlfs in mijn Cuore 0.9 automaat ben ik haast 95% van de tijd als snelste weg, zulke onzin dat een handbak sneller weg is. Al helemaal bij het 2e schakelmoment pak je ze allemaal.quote:Op vrijdag 1 juli 2016 11:55 schreef viseenoptie het volgende:
[..]
Niet een of anders, maar handbak ben je sneller weg.. aangezien je 1 pedaal hoeft in te drukken, ipv eerst voet los van rem, om daarna diezelfde voet op het gas te plaatsen (of je moet 2 benig rijden, maar dat is een andere irritatiefactor)
Als het geen gevaar of hinder oplevert mag je daar ook gewoon 80 rijden. Vrachtwagens rijden ook ongeveer die snelheid.quote:Op donderdag 7 juli 2016 23:08 schreef roos85 het volgende:
Afgelopen zondag eentje die 80 km/u reed, waar de vmax 130 is![]()
![]()
Was uiteraard een ouder iemand.
Handbak is sneller weg mits launch-control, maar dat zit pas in de snellere autos. zo'n Cuore heeft nog een oude overbrenging met 3-4 versnellingen. Als er 2 mensen voor het stoplicht staan, en ze zijn alle 2 aan het opletten, is handbak sneller weg.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 00:22 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Man, zlfs in mijn Cuore 0.9 automaat ben ik haast 95% van de tijd als snelste weg, zulke onzin dat een handbak sneller weg is. Al helemaal bij het 2e schakelmoment pak je ze allemaal.
dat zou er inderdaad moeten komenquote:Op woensdag 15 juni 2016 18:18 schreef karr-1 het volgende:
Kan elke auto niet gewoon standaard een mobieltjes verstoorapparaat aan boord hebben wat gaat werken als je rijd en uitgaat als je stil staat. Is er ook niemand meer die gaat bellen tijdens het rijden.
alleen houdt er zich niemand aanquote:Op zondag 26 juni 2016 16:06 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Gewoon het Belgisch voorbeeld volgen. Minder dan drie rijstroken=inhaalverbod.
Ik ben voor!
origineelquote:Op maandag 27 juni 2016 17:46 schreef k_man het volgende:
[..]
Het schijnt dat ze op Audi's niet eens meer standaard geleverd worden. Richtingaanwijzers zijn een optie.
gewoon auto hold gebruiken, dan moet je voet niet op de rem, direct op het gasquote:Op vrijdag 1 juli 2016 15:52 schreef viseenoptie het volgende:
[..]je moet juist de rem inhouden, das het nadeel van de automaat.. rem los, dan pas gas erop. ipv gas er al een beetje op en tegelijk koppeling omhoog feeden.
Zodoende is automaat langzamer (los van vermogen van auto)
Ik denk dat het grootste probleem is dat mensen die rijden met 80 op de snelweg vaak invoegen met 50 en inhalen met 80,5quote:Op vrijdag 8 juli 2016 01:12 schreef vannelle het volgende:
[..]
Als het geen gevaar of hinder oplevert mag je daar ook gewoon 80 rijden. Vrachtwagens rijden ook ongeveer die snelheid.
Wat is je punt?
Kutwoord, is gewoon een reactie file. Blauwe lampen in de verte? Uit voorzorg gas terug. Als iedereen dat doet ontstaat er inderdaad wel een file.quote:
Nee, als mongolen ter hoogte van een ongeluk kortsluiting in hun kleine hersenpan krijgen en het gas los laten of remmen om hun hoofd de verkeerde kant op te draaien, dan krijg je een kijkers file. Ik kon op de rechterstrook namelijk doorrijden terwijl middenen links nagenoeg stil stonden.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 14:19 schreef warhamstr het volgende:
[..]
Kutwoord, is gewoon een reactie file. Blauwe lampen in de verte? Uit voorzorg gas terug. Als iedereen dat doet ontstaat er inderdaad wel een file.
Het is geen kutwoord het is een feit dat mensen ziekelijk nieuwsgierig zijn en ter hoogte van een ongeluk gaan afremmen in de hoop iets te zien van het ongeluk. En daardoor een file achter zich veroorzakend, maar dat hebben ze dan niet in de gaten.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 14:19 schreef warhamstr het volgende:
[..]
Kutwoord, is gewoon een reactie file. Blauwe lampen in de verte? Uit voorzorg gas terug. Als iedereen dat doet ontstaat er inderdaad wel een file.
Meest zinloze files ooit.. sta liever in de echte file ipv een vrouwen file.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 14:55 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Het is geen kutwoord het is een feit dat mensen ziekelijk nieuwsgierig zijn en ter hoogte van een ongeluk gaan afremmen in de hoop iets te zien van het ongeluk. En daardoor een file achter zich veroorzakend, maar dat hebben ze dan niet in de gaten.
En als ze dan daadwerkelijk iets zien van het ongeluk in kwestie is het ineens "de politie/andere hulpverleners hebben de boel ook niet goed afgedekt en daardoor heb ik nu een trauma opgelopen"
Adem in, adem uit...quote:Op vrijdag 8 juli 2016 17:21 schreef Pizza_Boom het volgende:
Afgelopen 24 uur:
1. Leg je fucking telefoon weg als je in het verkeer zit, zeker middenin de stad. Reed slingerend 40 @50, vervolgens bijna een fietster (met licht!) voor d'r sokken waar zij voorrang had.
2. Doe je fucking licht aan als het hoost en je op de snelweg zit. Ik moet 6x in mijn spiegel kijken voordat ik je überhaupt zie.
3. Rot op naar rechts als je klaar bent met inhalen. Ja, het regent. Nou én. Maakt nog niet dat je rechts opeens niet kan rijden.
4. Geef je fucking richting aan (of steek je poot uit) voordat je afslaat, dan sta ik niet voor de kat zijn kut te wachten, maar kan ik gewoon oversteken.
psies, dus zolang ze niet op jouw rijbaan rijden, kijk je gewoon voor je en let je op het verkeer, want er zit gegarandeerd ergens een lamzak voor je die precies doet wat jij nu verkondigt.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 14:19 schreef warhamstr het volgende:
[..]
Kutwoord, is gewoon een reactie file. Blauwe lampen in de verte? Uit voorzorg gas terug. Als iedereen dat doet ontstaat er inderdaad wel een file.
ja dat vind ik ook wel idd. gelukkig doe ik zelf al deze zaken tijdens het autorijden wel gewoon.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 17:21 schreef Pizza_Boom het volgende:
Afgelopen 24 uur:
1. Leg je fucking telefoon weg als je in het verkeer zit, zeker middenin de stad. Reed slingerend 40 @50, vervolgens bijna een fietster (met licht!) voor d'r sokken waar zij voorrang had.
2. Doe je fucking licht aan als het hoost en je op de snelweg zit. Ik moet 6x in mijn spiegel kijken voordat ik je überhaupt zie.
3. Rot op naar rechts als je klaar bent met inhalen. Ja, het regent. Nou én. Maakt nog niet dat je rechts opeens niet kan rijden.
4. Geef je fucking richting aan (of steek je poot uit) voordat je afslaat, dan sta ik niet voor de kat zijn kut te wachten, maar kan ik gewoon oversteken.
Dat is gelul. Als je goed oplet zie je dat de file precies ophoudt als de ellende aan de overkant niet meer in beeld is. Altijd. Geen uitzondering.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 14:19 schreef warhamstr het volgende:
[..]
Kutwoord, is gewoon een reactie file. Blauwe lampen in de verte? Uit voorzorg gas terug. Als iedereen dat doet ontstaat er inderdaad wel een file.
En ze worden nog boos ook als ze op de rem trappen om beter te kijken en jij daarop op je toeter hangt.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 05:34 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Dat is gelul. Als je goed oplet zie je dat de file precies ophoudt als de ellende aan de overkant niet meer in beeld is. Altijd. Geen uitzondering.
Uiteraard, je ontneemt ze hun kijkgenot natuurlijk.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 17:19 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
En ze worden nog boos ook als ze op de rem trappen om beter te kijken en jij daarop op je toeter hangt.
Ik sluit altijd aan om dat soort grappen te voorkomen.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 05:54 schreef SilentHunterNL het volgende:
N206 in Leiden. Als je van Churchilllaan richting stompwijk rijdt in de spits. 2 baan wordt 1 baan voor rechtdoor en de ander linksaf. Rechtdoor is richting de A4. Al die aso's die op de linkerbaan blijven rijden en op het laatst toch nog ff invoegen.
60 plussers op e-bikes zijn inderdaad de nieuwe scooterklootzakjes aan het worden.quote:Op donderdag 7 juli 2016 22:58 schreef roos85 het volgende:
Van de week zo'n babyboomer op een e-bike, steekt zonder te kijken zo de weg overHaaientanden negerend ook nog.
Gelukkig voor haar kon ik op tijd remmen en kwam er van de andere kant niemand aan.
Sommige mensen lijken wel levensmoe in het verkeer.
Dus jij gaat zitten duwen terwijl het rechts te druk is.. Was zij niet ook gewoon aan het inhalen dan?quote:Op zondag 10 juli 2016 14:20 schreef Azpilicueta het volgende:
Reed achter iemand die een natte poes kreeg door mij te irriteren. Bleef maar links rijden, links was dicht en rechts te druk om in te halen. Hele tijd achter gereden, daarna geprobeerd haar te motiveren door wat meer te duwen (was het echt zat, niet netjes I know). Ze bleef nog steeds stug links rijden. Toen maar ingehaald over een dichte rijstrook, zag haar glimlachen en toen ik haar voorbij was ging ze direct naar rechts. Grrrrr, meerdere verkeersovertredingen begaan omdat iemand links blijft plakken
Ik fietste ooit met mijn vriend langs een weg buiten de bebouwde kom beide kanten nette brede fietspaden. Zie ik tot mijn verbazing aan onze kant van het fietspad een bejaarde man ons tegemoet komen op zo'n driewieler. Die man fietst dus tegen de stroom in.. okaaaay.. dacht ik nog.Waarom doet hij dat? Het fietspad aan de andere kant is ook goed. Fietste door inmiddels was de bejaarde al bijna bij ons, slingerend op z'n fietsje. Mijn vriend fietste al niet meer naast me, zodat we konden passeren. Slingert de man vlak voordat ik hem passeer bijna compleet tegen mijn fiets aan. En begint meteen op me te schelden dat ik aan de kant moet. Heb hem nog toegeroepen dat hij aan de andere kant hoort te fietsen, maar het gescheld ging maar door. Maar dat was een typisch gevalletje van: "Ik ben ouder mensen moeten respect voor mij hebben ook als ik me als een zak hooi gedraag" type gozer. Verschrikkelijk figuur, hij was zeker 70. Snapte überhaupt niet wat iemand met zijn fysieke conditie zo ver buiten de bebouwde kom deed. Want er is alleen maar bos daar, er komen weinig mensen en nog zeker 5km voor je weer bij de bewoonde wereld bent.quote:Op zondag 10 juli 2016 16:47 schreef Cat22 het volgende:
Op de fiets naar een festival dus het was drukker dan normaal.
Ik rijd mee in een groepje over de rijweg (afgezet). Naast die weg, aan de linkerkant, staat een dame van een zekere leeftijd klaar om ook op de fiets te stappen. Ze wacht tot de helft voorbij is (wij bezetten het rechter weggedeelte), stapt op, duikt meteen naar de overkant van de weg en rijdt bijna mijn voorgangster (jonge meid) van de sokken.
Die zegt iets van 'even opletten he' en krijgt als excuus voor het niet uit de doppen krijken een venijnige 'nou nou' van de dame te horen.
Kan iemand even voor mij de regel opzoeken dat 40 jaar leeftijdsverschil je instant voorrang verleent?
Nah, als dat het geval was dan had ik het niet erg gevonden. Ik reed er een minuut of 10 achter en er waren veel momenten waarbij ze naar rechts kon. Maar omdat ze wel 130/140 regelmatig reed was de nood niet heel hoog voor mij om er rechts voorbij te gaan. Was het pas echt zat toen ze 100 ging rijden toen vmax 100 werd.quote:Op zondag 10 juli 2016 15:07 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Dus jij gaat zitten duwen terwijl het rechts te druk is.. Was zij niet ook gewoon aan het inhalen dan?
Jaloers volk dat het niet kan hebben dat je als motorrijder tussen de file door kunt en mag rijden en daarom maar lekker zo gaan staan dat er niemand langs kan. Vervolgens zullen de mensen die voor hem staan wel pissig zijn dat ik er dan even wat sneller dan normaal voorbij kom rijden wanneer ik zo'n figuur kwijt benquote:Op zondag 10 juli 2016 16:59 schreef PleadingTheFifth het volgende:
Ik hoop binnenkort mijn motorrijbewijs te halen; waar ergeren jullie je aan op de motor / hoe irriteren motorrijders jullie?
Want eerder reed ze 140 waar je 150 mocht ofzo? Hoe is het ineens erg dat iemand zich aan de snelheid houdt als de limiet lager is dan daarvoor?quote:Op zondag 10 juli 2016 19:40 schreef Azpilicueta het volgende:
[..]
Nah, als dat het geval was dan had ik het niet erg gevonden. Ik reed er een minuut of 10 achter en er waren veel momenten waarbij ze naar rechts kon. Maar omdat ze wel 130/140 regelmatig reed was de nood niet heel hoog voor mij om er rechts voorbij te gaan. Was het pas echt zat toen ze 100 ging rijden toen vmax 100 werd.
Herkenbaar, en geen idee. Ik krijg steeds meer het idee dat iedereen te bang is om klemgereden te worden op de rechterstrook, en dus maar heel krampachtig in het midden blijft rijden.quote:Op maandag 11 juli 2016 10:28 schreef Anne het volgende:
Ik dacht eerst; het zal wel toeval wezen. Maar aangezien ik zo ontzettend veel Belgen op de onderstaande manier heb zien rijden, móet het wel aangeleerd gedrag zijn.
Je hebt een driebaansweg, waar vrijwel iedereen op de middelste strook rijdt (wat al irritant is). En wat doe je dan als je harder rijdt dan de auto voor je? Dan rij je natuurlijk eerst blijvend hard op die auto af, om vervolgens hard te remmen en om dan pas naar de linkerrijstrook uit te wijken, om de betreffende auto in te halen.
Is dit het nieuwe zuinig rijden in België?
Niks anders aan bij max 100 dan bij max 130 dus. Waarom is het bij 100 irritanter?quote:Op maandag 11 juli 2016 12:23 schreef Azpilicueta het volgende:
Omdat daarvoor de rechterbaan is bedoeld. Als iemand er langs wil dan ga je naar rechts. Maar sommigen krijgen er schijnbaar een kick van om anderen te irriteren
quote:Op maandag 11 juli 2016 12:23 schreef Azpilicueta het volgende:
Omdat daarvoor de rechterbaan is bedoeld. Als iemand er langs wil dan ga je naar rechts. Maar sommigen krijgen er schijnbaar een kick van om anderen te irriteren
Dit. Waarom blijf je er bij 130 achter hangen, maar ga je bij 100 over een afgesloten rijstrook inhalen? Er is weinig irritanter dan iemand die bewust links blijft rijden terwijl er mensen achter ze rijden, maar zulke mongolen heb je helaas.quote:Op maandag 11 juli 2016 13:02 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Niks anders aan bij max 100 dan bij max 130 dus. Waarom is het bij 100 irritanter?
Rechts houden moet op elke snelweg, ongeacht of je er nou 130, 120, 100 of 80 mag rijden.
Dat doe ik ook gewoon. Rechts inhalen en dan een gaatje pakken. Vooral dat epische moment dat mensen dan toch nog willen optrekken - om jou dat gaatje niet te gunnen - en te laat zijn..quote:Op maandag 11 juli 2016 12:37 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Herkenbaar, en geen idee. Ik krijg steeds meer het idee dat iedereen te bang is om klemgereden te worden op de rechterstrook, en dus maar heel krampachtig in het midden blijft rijden.
Vanmorgen ook weer raak op de A13. Het hele stuk spitsstrook daadwerkelijk op de spitsstrook gereden, en ik denk zo'n 10-15 auto's rechts ingehaald. Met 102 op de GPS/CC. Ik kon ook gewoon in één ruk van linkerstrook naar rechterstrook tussen de linksrijders/middenplakkers door, en niemand die dan denkt: "goh, wat hij doet is compleet logisch, ik rij links, laat ik opschuiven".
Dat is toch ook de bedoeling van ritsen, zo ver mogelijk doorrijden?quote:Op zaterdag 9 juli 2016 05:54 schreef SilentHunterNL het volgende:
N206 in Leiden. Als je van Churchilllaan richting stompwijk rijdt in de spits. 2 baan wordt 1 baan voor rechtdoor en de ander linksaf. Rechtdoor is richting de A4. Al die aso's die op de linkerbaan blijven rijden en op het laatst toch nog ff invoegen.
Belgen hebben inderdaad vreselijk last van het keep your (middle) lane principe, in Engeland hebben ze dat ook. Alhoewel, in Nederland doen we graag aan keep the right lane.quote:Op maandag 11 juli 2016 10:28 schreef Anne het volgende:
Ik dacht eerst; het zal wel toeval wezen. Maar aangezien ik zo ontzettend veel Belgen op de onderstaande manier heb zien rijden, móet het wel aangeleerd gedrag zijn.
Je hebt een driebaansweg, waar vrijwel iedereen op de middelste strook rijdt (wat al irritant is). En wat doe je dan als je harder rijdt dan de auto voor je? Dan rij je natuurlijk eerst blijvend hard op die auto af, om vervolgens hard te remmen en om dan pas naar de linkerrijstrook uit te wijken, om de betreffende auto in te halen.
Is dit het nieuwe zuinig rijden in België?
Ik kan alleen genieten van onnodige en te lang rechts rijden als ik al 136 rijd op een 130 weg en er moet per se iemand langs die 150 rijdt. Heerlijk eigen rechter spelen.quote:Op maandag 11 juli 2016 13:16 schreef Tunafish het volgende:
[..]
[..]
Dit. Waarom blijf je er bij 130 achter hangen, maar ga je bij 100 over een afgesloten rijstrook inhalen? Er is weinig irritanter dan iemand die bewust links blijft rijden terwijl er mensen achter ze rijden, maar zulke mongolen heb je helaas.
Het was meer de druppel die de emmer deed overlopen. Ik overtreed liever niet de verkeersregels dus daarom heb ik lang geduld gehad in de hoop dat ze naar rechts zou gaan. De boetes die staan voor het inhalen op een dichte rijbaan zijn niet voor de poes en rechts haal ik alleen in als het veilig kan.quote:Op maandag 11 juli 2016 13:02 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Niks anders aan bij max 100 dan bij max 130 dus. Waarom is het bij 100 irritanter?
Rechts houden moet op elke snelweg, ongeacht of je er nou 130, 120, 100 of 80 mag rijden.
Als je haast hebt ga je maar eerder van huis.quote:Op maandag 11 juli 2016 13:45 schreef Azpilicueta het volgende:
[..]
Het was meer de druppel die de emmer deed overlopen. Ik overtreed liever niet de verkeersregels dus daarom heb ik lang geduld gehad in de hoop dat ze naar rechts zou gaan. De boetes die staan voor het inhalen op een dichte rijbaan zijn niet voor de poes en rechts haal ik alleen in als het veilig kan.
Het is gewoon irritant als mensen onnodig links blijven rijden als je ziet dat iemand er langs wilt. Ik ga zelf ook gewoon naar rechts als iemand er voorbij wilt
Als je met een slanken gangetje naar je bestemming wilt dan ga je maar lopendquote:Op maandag 11 juli 2016 13:56 schreef MCH het volgende:
[..]
Als je haast hebt ga je maar eerder van huis.
Nogmaals, het ging hier niet om een slakkengangetje maar iemand die netjes de maximumsnelheid rijdt. Irritant: ja, dat geloof ik. Maar waarom het irritanter is bij iemand die 100 rijdt als je 100 mag, dan als iemand 130 rijdt als je 130 mag snap ik niet.quote:Op maandag 11 juli 2016 14:00 schreef Azpilicueta het volgende:
[..]
Als je met een slanken gangetje naar je bestemming wilt dan ga je maar lopend
Je hoeft het ook niet te snappen want dit is een irritatie topic en dat is waar ik mij aan irriteer. Nogmaals, toen ze 100 ging rijden was het de druppel. Ik zat mij er al langer aan te irriteren want ik reed al een lange tijd achter haarquote:Op maandag 11 juli 2016 15:04 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Nogmaals, het ging hier niet om een slakkengangetje maar iemand die netjes de maximumsnelheid rijdt. Irritant: ja, dat geloof ik. Maar waarom het irritanter is bij iemand die 100 rijdt als je 100 mag, dan als iemand 130 rijdt als je 130 mag snap ik niet.
Waarschijnlijk zo'n figuur dat links rijdt en blijft om te treiteren. Kom ik ook wel eens tegen, net niet genoeg ruimte om er rechts op een nette manier voorbij te gaan, maar wel genoeg ruimte om gewoon rechts te gaan rijden. En als je dan ruimte krijgt en je kan er voorbij, dan gaan ze opeens gas bijgeven. "Ik rijd 100 en je mag hier 100, dus je blijft maar achter me."quote:
Met deze denkwijze is (op het moment dat je aan het inhalen bent bijvoorbeeld) niks mis.quote:Op maandag 11 juli 2016 16:14 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
"Ik rijd 100 en je mag hier 100, dus je blijft maar achter me."
Het liefst wel tergend sloom om de achterligger nog even extra te frustreren.quote:Op maandag 11 juli 2016 16:41 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Met deze denkwijze is (op het moment dat je aan het inhalen bent bijvoorbeeld) niks mis.
Als je 100 rijdt waar 100 de max is en iemand is een treintje vrachtauto's oid aan het inhalen, dan kan je niet "eisen" dat diegene ook maar even 120 gaat rijden omdat jij dat toevallig wel doet.
Maar zodra de inhaal-actie klaar is moet zo'n persoon wel meteen weer naar rechts, dat vind ik ook.
Ja, dat ben ik ook met je eens, maar zoals ik al zei reed ik al een minuut of 10 achter haar. Rechts niet genoeg ruimte om veilig in te kunnen halen, maar wel om gewoon naar rechts te gaan en mij erdoor te laten. Maar ze bleef doelbewust de hele tijd links rijden om mij te irriteren. Anders zou ze ook niet net zo lang wachten met opschuiven voordat ik er links voorbij ben gegaan en de regels moest overtreden.quote:Op maandag 11 juli 2016 16:41 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Met deze denkwijze is (op het moment dat je aan het inhalen bent bijvoorbeeld) niks mis.
Als je 100 rijdt waar 100 de max is en iemand is een treintje vrachtauto's oid aan het inhalen, dan kan je niet "eisen" dat diegene ook maar even 120 gaat rijden omdat jij dat toevallig wel doet.
Maar zodra de inhaal-actie klaar is moet zo'n persoon wel meteen weer naar rechts, dat vind ik ook.
Het was zo druk dat je tien minuten nergens naar rechts kon?quote:Op maandag 11 juli 2016 16:47 schreef Azpilicueta het volgende:
[..]
Ja, dat ben ik ook met je eens, maar zoals ik al zei reed ik al een minuut of 10 achter haar. Rechts niet genoeg ruimte om veilig in te kunnen halen, maar wel om gewoon naar rechts te gaan en mij erdoor te laten. Maar ze bleef doelbewust de hele tijd links rijden om mij te irriteren. Anders zou ze ook niet net zo lang wachten met opschuiven voordat ik er links voorbij ben gegaan en de regels moest overtreden.
Zo'n irritant ventje net als jij dus, mensen die doelbewust mensen irriteren en zo ongelukken kunnen veroorzaken.quote:Op maandag 11 juli 2016 16:47 schreef MCH het volgende:
[..]
Het liefst wel tergend sloom om de achterligger nog even extra te frustreren.
Nee, lezen. Links was afgeslotenquote:Op maandag 11 juli 2016 16:48 schreef MCH het volgende:
[..]
Het was zo druk dat je tien minuten nergens naar links kon?
Waarom zou dat ongelukken veroorzaken? Vooral kneusjes die ook nog lichtsignalen gebruiken verdienen dit gewoon.quote:Op maandag 11 juli 2016 16:48 schreef Azpilicueta het volgende:
[..]
Zo'n irritant ventje net als jij dus, mensen die doelbewust mensen irriteren en zo ongelukken kunnen veroorzaken.
Je bent gewoon irritant bezig en als mensen daar iets van zeggen kun je dat niet handlen.quote:Op maandag 11 juli 2016 16:50 schreef Azpilicueta het volgende:
Ik ga er verder niet meer op in. Mensen die anderen doelbewust irriteren in het verkeer zijn wat mij betreft het licht in de ogen niet waard.
Want bewust links blijven hangen om je achterliggers te irriteren is geen irritant gedrag? Als je mensen op hun plek wil zetten in het verkeer moet je gewoon agent worden en de hele dag mensen gaan aanhouden, maar niet van dit soort sneue schoolmeestergedrag gaan vertonen.quote:Op maandag 11 juli 2016 16:51 schreef MCH het volgende:
[..]
Je bent gewoon irritant bezig en als mensen daar iets van zeggen kun je dat niet handlen.
Op snelwegen zie je al zoveel aso's tegenwoordig dan doe ik ook lekker aso als ik daar zin in heb.quote:Op maandag 11 juli 2016 17:09 schreef Tunafish het volgende:
[..]
Want bewust links blijven hangen om je achterliggers te irriteren is geen irritant gedrag? Als je mensen op hun plek wil zetten in het verkeer moet je gewoon agent worden en de hele dag mensen gaan aanhouden, maar niet van dit soort sneue schoolmeestergedrag gaan vertonen.
Mensen die achter je lopen te drukken en seinen zijn irritant en mensen die beuwst het verkeer achter ze ophouden zijn irritant. Beide zijn fout, gedraag je gewoon fatsoenlijk in het verkeer en ga niet iedereen opjutten.
En als we de klacht lezen, is dat precies het probleem. Linkshangen zonder noodzaak daartoe.quote:Op maandag 11 juli 2016 16:41 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Met deze denkwijze is (op het moment dat je aan het inhalen bent bijvoorbeeld) niks mis.
Als je 100 rijdt waar 100 de max is en iemand is een treintje vrachtauto's oid aan het inhalen, dan kan je niet "eisen" dat diegene ook maar even 120 gaat rijden omdat jij dat toevallig wel doet.
Maar zodra de inhaal-actie klaar is moet zo'n persoon wel meteen weer naar rechts, dat vind ik ook.
quote:Op maandag 11 juli 2016 17:19 schreef MCH het volgende:
[..]
Op snelwegen zie je al zoveel aso's tegenwoordig dan doe ik ook lekker aso als ik daar zin in heb.
Oh ja, dat is inderdaad een Belgisch truukje! Gestoord zijn zequote:Op maandag 11 juli 2016 10:28 schreef Anne het volgende:
Ik dacht eerst; het zal wel toeval wezen. Maar aangezien ik zo ontzettend veel Belgen op de onderstaande manier heb zien rijden, móet het wel aangeleerd gedrag zijn.
Je hebt een driebaansweg, waar vrijwel iedereen op de middelste strook rijdt (wat al irritant is). En wat doe je dan als je harder rijdt dan de auto voor je? Dan rij je natuurlijk eerst blijvend hard op die auto af, om vervolgens hard te remmen en om dan pas naar de linkerrijstrook uit te wijken, om de betreffende auto in te halen.
Is dit het nieuwe zuinig rijden in België?
De linkerbaan mag je te hard rijden? Dus als ik aangehouden word omdat ik te hard rijd kan ik gewoon zeggen "maar ik reed toch niet rechts meneer agent"?quote:Op maandag 11 juli 2016 12:23 schreef Azpilicueta het volgende:
Omdat daarvoor de rechterbaan is bedoeld. Als iemand er langs wil dan ga je naar rechts. Maar sommigen krijgen er schijnbaar een kick van om anderen te irriteren
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |