borrelpraat. De gemiddelde verkeersdeelnemer heeft het reactievermogen van een doos overdatum kersenbonbons, en jij hebt het over honderdsten van een seconde.quote:Op vrijdag 1 juli 2016 11:55 schreef viseenoptie het volgende:
[..]
Niet een of anders, maar handbak ben je sneller weg.. aangezien je 1 pedaal hoeft in te drukken, ipv eerst voet los van rem, om daarna diezelfde voet op het gas te plaatsen (of je moet 2 benig rijden, maar dat is een andere irritatiefactor)
wat lul jij.quote:Op vrijdag 1 juli 2016 11:55 schreef viseenoptie het volgende:
[..]
Niet een of anders, maar handbak ben je sneller weg.. aangezien je 1 pedaal hoeft in te drukken, ipv eerst voet los van rem, om daarna diezelfde voet op het gas te plaatsen (of je moet 2 benig rijden, maar dat is een andere irritatiefactor)
Helaas, met een automaat ben je langzamer weg (op launchcontrol na dan). heb jaren in automaat (dsg) gereden en het is een feit. Rem pedaal loslaten voet omhoog, weer voet op het gas is (best veel) langzamer dan 1 voet op koppeling, andere klaar voor gas. (of zelfs al een beetje gas). non-discussiequote:Op vrijdag 1 juli 2016 14:34 schreef tailfox het volgende:
[..]
wat lul jij.
Eerste meters ben je met automaat eerder weg hoor
Rem hoef je niet te laten op komen. Dus voet omhoog en slen op het gas.
Feiten zijn geen discussie (of het lag aan de DSG/TipTronic) in dat geval kan het wel een discussie zijn.quote:Op vrijdag 1 juli 2016 14:51 schreef padlarf het volgende:
Ik ben zelf toch echt sneller weg met een automaat. Beetje jammer om iets als een non-discussie te bestempelen als je het simpelweg niet eens bent met de andere kant.
Als je in de file staat te wachten voor het stoplicht, en door een doos kan er maar 1 auto door ipv 6, dan vreet ik toch mn stuur opquote:Op vrijdag 1 juli 2016 15:24 schreef Cat22 het volgende:
Gaat het hier nu echt over secondenwerk bij stoplichten?
Er zijn toch wel betere irritaties te verzinnen
want je remt niet?quote:Op vrijdag 1 juli 2016 14:48 schreef viseenoptie het volgende:
[..]
Helaas, met een automaat ben je langzamer weg (op launchcontrol na dan). heb jaren in automaat (dsg) gereden en het is een feit. Rem pedaal loslaten voet omhoog, weer voet op het gas is (best veel) langzamer dan 1 voet op koppeling, andere klaar voor gas. (of zelfs al een beetje gas). non-discussie
Oooh wat slecht idd! Het mag sowieso niet, maar als je het dan toch doet ben je écht een aso.quote:Op vrijdag 1 juli 2016 15:33 schreef Questular het volgende:
Voor mijn woon-werk verkeer gebruik ik een scooter (rond de 10 km heen en 10 terug) met het geluk dat een groot deel van de rit op een fietspad kan met een mooie tussenberm tussen de provinciale weg en het fietspad. Naast me reed een auto met ongeveer dezelfde snelheid en ik zag aan zijn knipperlicht dat hij rechtsaf ging slaan. Ondanks dat ik voorrang had remde ik bewust al af, en maar goed ook. Meneer sloeg rechtsaf en reed zonder te kijken het fietspad gedeelte over. In dat hij me kruist zie ik dat deze persoon zn rechteroog helemaal had afgeplakt met verband en waarschijnlijk helemaal niet doorhad dat ik uberhaupt in de buurt was...Als je toch een dode hoek ter grote van een olietanker hebt dan ga je of niet rijden of bewust iets rustiger...
je moet juist de rem inhouden, das het nadeel van de automaat.. rem los, dan pas gas erop. ipv gas er al een beetje op en tegelijk koppeling omhoog feeden.quote:Op vrijdag 1 juli 2016 15:49 schreef tailfox het volgende:
[..]
want je remt niet?
Je kopeling pakt die meteen. Dat na 10 meter schakelen sneller is geloof ik wel. Maar geloof mij automaat is zeker sneller weg bij het begin
je kan bij een automaat ook gewoon rem een beetje los houden dan draait de motor wel. Dan bij groen rem los en vollop op het gas pendaal.quote:Op vrijdag 1 juli 2016 15:52 schreef viseenoptie het volgende:
[..]
je moet juist de rem inhouden, das het nadeel van de automaat.. rem los, dan pas gas erop. ipv gas er al een beetje op en tegelijk koppeling omhoog feeden.
Zodoende is automaat langzamer (los van vermogen van auto)
Heb je zo'n dubbele koppeling? dan lag het wellicht daar aan wegens de elektronica die vanalles te veilig hield. (vond ik sowieso altijd al irritant)quote:Op vrijdag 1 juli 2016 15:57 schreef tailfox het volgende:
[..]
je kan bij een automaat ook gewoon rem een beetje los houden dan draait de motor wel. Dan bij groen rem los en vollop op het gas pendaal.
Vergeet niet bij rem los rijd je al
geen idee is een vage mercedus van mijn ma.quote:Op vrijdag 1 juli 2016 16:03 schreef viseenoptie het volgende:
[..]
Heb je zo'n dubbele koppeling? dan lag het wellicht daar aan wegens de elektronica die vanalles te veilig hield. (vond ik sowieso altijd al irritant)
Wees blij, ik reed vanochtend op de snelweg, komt een Yeti (die auto van skoda, niet die oversized witte aap) van de invoegstrook en die wilde wel naar de linkerbaan waar ik op dat moment al reed. En dat ook zonder knipperlicht. Hij reed al half op mijn rijstrook toen ie gelukkig in de gaten kreeg dat ik daar al reed, maar het scheelde hooguit een paar centimeter.quote:Op vrijdag 1 juli 2016 15:59 schreef viseenoptie het volgende:
Gister op de N11 een nissan Outback die reed 90 op de rechterbaan, beetje slingeren en half op de vluchtstrook. ik dacht "vast iemand met zn telefoon aan het kloten". maar nee, gewoon een vrouw. Ik er voorbij en ze deed haar knipper naar links toen ik langszij reed, dus ik was al vol op mn hoede aangezien ze weleens direct naar links kon gaan, maar ze ging de uitrit af, met dus de knipper de verkeerde kant op... als ik haar nog een keer zie, bel ik de politie en blijf ik achter haar aan, zoiets mag de weg niet op.
Dit dus. Scheelt nog geld ook.quote:Op donderdag 30 juni 2016 20:55 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Doorwerken in de vakanties en buiten de reguliere vakanties zelf op vakantie.
Ik weet 99% zeker dat ik sneller weg ben dan de gemiddelde schakelbak. Ik hoef alleen maar m'n gaspedaal in te trappen en trek meteen door. En als je je kruispunten een beetje kent kun je groen licht ook voorspellen.quote:Op vrijdag 1 juli 2016 14:48 schreef viseenoptie het volgende:
[..]
Helaas, met een automaat ben je langzamer weg (op launchcontrol na dan). heb jaren in automaat (dsg) gereden en het is een feit. Rem pedaal loslaten voet omhoog, weer voet op het gas is (best veel) langzamer dan 1 voet op koppeling, andere klaar voor gas. (of zelfs al een beetje gas). non-discussie
Wat viseenoptie zegt, vaak zat gehad dat sloompies een vertraging opleverde die dan weer een ronde rood licht wachten tot gevolg had. Vrij irritant wel.quote:Op vrijdag 1 juli 2016 15:24 schreef Cat22 het volgende:
Gaat het hier nu echt over secondenwerk bij stoplichten?
Er zijn toch wel betere irritaties te verzinnen
Die zijn er zeker wel, namelijk het geen richting aangeven bij het verlaten van de rotonde, te langzaam optrekken/rijden, onnodig links blijven rijden. Met name ouwe kadoesels doen dat, zeker als het mooi weer is kan je het merken, de schildpadden komen dan massaal in beweging.quote:Op vrijdag 1 juli 2016 15:24 schreef Cat22 het volgende:
Gaat het hier nu echt over secondenwerk bij stoplichten?
Er zijn toch wel betere irritaties te verzinnen
dit. Je rijdt gewoon rechts zodra dat kan. Ik ga zelfs als ik haast heb en dik te hard rijd terug naar rechts als daar ruimte voor is.quote:Op zaterdag 2 juli 2016 18:51 schreef Nattekat het volgende:
Nee, zodra er niemand rechts van je rijdt, opbokken.
Wtf wat een debielquote:Op vrijdag 1 juli 2016 15:49 schreef Jihawti het volgende:
[..]
Oooh wat slecht idd! Het mag sowieso niet, maar als je het dan toch doet ben je écht een aso.
Ik had net ook ongeveer deze situatie: autootje slaat rechtsaf (zonder knipper) en drukt mij en mijn dochter op de fiets dus bijna dood. We konden nog net remmen, knalden half tegen elkaar op en alles.
We parkeren nog nahijgend onze fietsen, zie ik dat autootje ineens weer aankomen en vlakbij parkeren. Ik haal dus diep adem, tel tot miljoen en spreek het wicht wat eruit komt rustig aan dat ze misschien ietsjes meer haar spiegels moet gebruiken omdat ze ons bijna van de sokken reed.
"Ja," zegt ze. "Maar het is hier gewoon krap dus ik kon niet anders."
"Oh," zeg ik verbaasd. "Dus je zag ons wel?"
"Ja, maar er is hier weinig ruimte en jij kunt ook remmen, dus..."
Nog even verder geprobeerd te redeneren met r, maar ze snapte gewoon echt niet dat ze geen (bijna)ongelukken en geplette kinderen mag veroorzaken omdat zij gewoon voorrang neemt omdat ze te lam is om ff te remmen en wachten op haar beurt. Ik ben er maar bij weggelopen voordat ik ontplofte.
En daarom spreek ik dus geen mensen meer aan op hun aso-gedrag
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |