Ha ha als ik je zie zal ik zwaaienquote:
Wat voor auto rij jequote:Op dinsdag 14 juni 2016 22:07 schreef karr-1 het volgende:
Koppeling van de auto kapot, afgevoerd naar de garage op zaterdagmorgen. Vandaag weer terug en ik ben ruim 850 euro lichter....
Citroen DS3 uit 2012quote:
Oh ja snel dure reparatie. Nice carquote:
Thanx dat vind ik ook wel. Ik heb geen idee wat er precies kapot was, iets met de koppeling. Manlief wilde op zaterdagmorgen naar zijn werk rijden maar kwam niet verder dan de 2de rotonde en toen hield het op.quote:
Ik rij al jarenlang in Franse auto's en vrijwel nooit problemen. Maar ja als je dan wat hebt is het ook meteen goed raak.quote:
doe maar eens dat stukkie H.I.Ambacht -> A27 ergens tussen 15.00 en 18.00, dan praten we daarna nog een keertjequote:Op woensdag 15 juni 2016 11:32 schreef JDude het volgende:
Oneens met TT voor zover het de A15 tussen kp. Benelux en Ridderkerk betreft.
Dat ligt aan de verkeerde kant van Ridderkerk inderdaad. Zelfs als er ellende op de A16 is ga ik nog liever daar in de file staan dan omrijden over de A15. Of met een grote boog oostelijk er omheen sightseeën, dat kan ook nog.quote:Op woensdag 15 juni 2016 12:13 schreef Sounddragon het volgende:
doe maar eens dat stukkie H.I.Ambacht -> A27 ergens tussen 15.00 en 18.00, dan praten we daarna nog een keertje
Je kan naar de A27 als je naar Utrecht moet (en A20/A12 is geen optie) vaak beter de afslag HIA pakken, dan de brug bij Alblasserdam en vervolgens via Oud Alblas naar de N214 en dan door naar Meerkerk. Of als je de A15 verder uit moet via de parallelweg langs Sliedrecht en door Hardinxveld, en dan daar na de file de snelweg weer op.quote:Op woensdag 15 juni 2016 12:13 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
doe maar eens dat stukkie H.I.Ambacht -> A27 ergens tussen 15.00 en 18.00, dan praten we daarna nog een keertje
Wat is dit nou weer voor Finse tegenreactie. Ik zou m'n schouders ophalen en verder rijden.quote:Op woensdag 15 juni 2016 16:51 schreef Carlos93 het volgende:
Vandaag ook weer zo'n trut op de sliproad, probeert met 30mph in te voegen op een 70mph weg.
Ik hield dus een beetje afstand tussen haar auto en die van mij zodat ik wel gang kon maken.
Alles veilig afgerond en zij maakt dus snelheid op de snelweg,blijken er 2 vrouwen in te zitten, waarschijnlijk moeder en dochter, moeder van in de 80 reed. Terwijl ik er om heen ga, krijg ik nog een middelvinger ook van de dochter. Heb haar toen vriendelijk een paar doodsgebaren gemaakt.
Ach dit was nog een milde reactie, hier gaan ze elkaar regelmatig te vuist in de UK.quote:Op woensdag 15 juni 2016 16:52 schreef MCH het volgende:
[..]
Wat is dit nou weer voor Finse tegenreactie. Ik zou m'n schouders ophalen en verder rijden.
zag iemand in een Tesla vandaag ook druk met z'n mobieltje. Auto van 90K maar blijkbaar kon er geen Bluetooth-setje vanafquote:Op woensdag 15 juni 2016 18:18 schreef karr-1 het volgende:
Kan elke auto niet gewoon standaard een mobieltjes verstoorapparaat aan boord hebben wat gaat werken als je rijd en uitgaat als je stil staat. Is er ook niemand meer die gaat bellen tijdens het rijden.
Moet te regelen zijn: chip in de sleutel die in verbinding staat met de foon. Vraag gerust het patent aan, ik hoef slechts 1,7% van de uiteindelijke winstquote:Op woensdag 15 juni 2016 18:18 schreef karr-1 het volgende:
Kan elke auto niet gewoon standaard een mobieltjes verstoorapparaat aan boord hebben wat gaat werken als je rijd en uitgaat als je stil staat. Is er ook niemand meer die gaat bellen tijdens het rijden.
Ja idd, je kunt provinciaal naar Hardinxveld en dan desnoods daar nog de dijk uitrijden, Maar bij Hardinxveld er weer op scheelt denk ik 80% van het gelazer De tunnel loopt meestal nog.. het getrut begint net voorbij de afslag Papendrecht, maar daar kun je volgens ij eraf en dan meteen die provinciale weg op.. is wel een stoplichtenroute geloof ik.. maar heb hem echt al 15 jaar niet meer gereden.quote:Op woensdag 15 juni 2016 12:46 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Je kan naar de A27 als je naar Utrecht moet (en A20/A12 is geen optie) vaak beter de afslag HIA pakken, dan de brug bij Alblasserdam en vervolgens via Oud Alblas naar de N214 en dan door naar Meerkerk. Of als je de A15 verder uit moet via de parallelweg langs Sliedrecht en door Hardinxveld, en dan daar na de file de snelweg weer op.
Eventueel is A16/N3 ook nog een optie, maar de Drechttunnel staat tegenwoordig ook elke middag vast.
Ja, de afslag Alblasserdam haal je vaak nog wel zonder al te veel problemen, hoewel dat de laatste tijd ook al problemen geeft. Daarom de afslag HIA en de brug, dat is ook wel heel druk, maar rijdt vaak nog wel gewoon. Meteen de N214 op heeft met file vaak geen zin, daar komt het verkeer vanaf de N3 die de file bij Sliedrecht niet in wil + het verkeer vanaf de A15 die wil afsnijden bij elkaar = ook file het eerste stuk. Daarom via Oud Alblas, en dan verderop pas de N214 op of via Sliedrecht/Hardinxveld. N214 is overigens geen stoplichtenroute (meer), overal liggen rotondes. Rij die route ook weleens andersom, als het bij Gorinchem vaststaat en ik kom vanaf Utrecht. Heel de Alblasserwaard door lekker 80 i.p.v. filerijden. Sowieso allang blij dat het niet m'n dagelijkse woon-werk is...quote:Op woensdag 15 juni 2016 20:44 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ja idd, je kunt provinciaal naar Hardinxveld en dan desnoods daar nog de dijk uitrijden, Maar bij Hardinxveld er weer op scheelt denk ik 80% van het gelazer De tunnel loopt meestal nog.. het getrut begint net voorbij de afslag Papendrecht, maar daar kun je volgens ij eraf en dan meteen die provinciale weg op.. is wel een stoplichtenroute geloof ik.. maar heb hem echt al 15 jaar niet meer gereden.
Vroeger reed ik dat best vaak, maar ik neem altijd aan dat er meer mensen zijn die dat weten, en dan krijg je zo'n regen -> drup verhaal.
En als je passagier bent?quote:Op woensdag 15 juni 2016 18:18 schreef karr-1 het volgende:
Kan elke auto niet gewoon standaard een mobieltjes verstoorapparaat aan boord hebben wat gaat werken als je rijd en uitgaat als je stil staat. Is er ook niemand meer die gaat bellen tijdens het rijden.
Whatsappen via BT gaat zo lastig.quote:Op woensdag 15 juni 2016 18:22 schreef Gunner het volgende:
[..]
zag iemand in een Tesla vandaag ook druk met z'n mobieltje. Auto van 90K maar blijkbaar kon er geen Bluetooth-setje vanaf
Vandaar de link tussen sleutel en foon van chauffeur in mijn plan, zodat de rest zich helemaal de moeder kan appenquote:
Dan heb je pech gehad. Je kunt ook praten met je reisgenoten.quote:
quote:Op donderdag 16 juni 2016 08:01 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Dan heb je pech gehad. Je kunt ook praten met je reisgenoten.
Ik weet dat het voor sommige mensen een uniek concept is, maar echt het kan....quote:
Ik word een beetje moe van alle bejaarden cq. "vroegâh was alles betâh" cq. prehistorici die gebruik van je smartphone in gezelschap meteen aangrijpen om één der o zo ironische "je kan ook gewoon met mensen praten"-opmerkingen te spuien. Ik wil als passagier gewoon kunnen whatsappen of bellen in een auto. Socializen en telefoongebruik kunnen prima hand in hand.quote:Op donderdag 16 juni 2016 17:54 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik weet dat het voor sommige mensen een uniek concept is, maar echt het kan....
Dan ligt aan jezelf. Als je voldoende afstand houdt, kun je het gas loslaten als ze voor je gaan remmen. Da's niet handig bij 10 meter afstand, maar bij 100 meter heb wel mogelijkheden. En 't is niet zo dat je dan ineens later op de plaats van bestemming bent.quote:Op donderdag 16 juni 2016 08:43 schreef Nattekat het volgende:
Vaak zijn het die bejaarden die zo zitten te schommelen. Ik kan me er ook echt mateloos aan irriteren als ik weer eens achter zo'n stijl zit dat met 65-75 over een rechte provinciale weg zonder kruisingen rijdt
Afstand houden heeft geen zin, want als ze weglopen geef je automatisch gas bij en als ze remmen, zit je er binnen no-time weer bovenop.
klopt, viel me ook op toen ik je passeerdequote:Op donderdag 16 juni 2016 18:13 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Bestuurders die met van alles bezig zijn, behalve opletten.
Ik ga niet 100m afstand houden. Dan rij ik liever een slakkengang vlak achter iemand. Onbewust rij ik er dan toch naartoe, omdat je daar gewoon 90 op de GPS kan.quote:Op donderdag 16 juni 2016 19:44 schreef Light het volgende:
[..]
Dan ligt aan jezelf. Als je voldoende afstand houdt, kun je het gas loslaten als ze voor je gaan remmen. Da's niet handig bij 10 meter afstand, maar bij 100 meter heb wel mogelijkheden. En 't is niet zo dat je dan ineens later op de plaats van bestemming bent.
Bij 90 op de gps zit je op 25 m/s, en met 2 seconden afstand zou je dus al 50 meter afstand moeten houden. En als degene voor me geen snelheid kan vasthouden, heb ik liever meer afstand.quote:Op donderdag 16 juni 2016 19:46 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik ga niet 100m afstand houden. Dan rij ik liever een slakkengang vlak achter iemand. Onbewust rij ik er dan toch naartoe, omdat je daar gewoon 90 op de GPS kan.
Je ziet dat zelfs altijd al van een afstandje hè.quote:Op donderdag 16 juni 2016 18:13 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Bestuurders die met van alles bezig zijn, behalve opletten.
Er wordt dan dus 70 gereden.quote:Op donderdag 16 juni 2016 20:46 schreef Light het volgende:
[..]
Bij 90 op de gps zit je op 25 m/s, en met 2 seconden afstand zou je dus al 50 meter afstand moeten houden. En als degene voor me geen snelheid kan vasthouden, heb ik liever meer afstand.
Als het druk is en er zijn maar 2 stroken dan vertraagt de boel zelfs tot net boven de snelheid van die vrachtwagen.quote:Op donderdag 16 juni 2016 21:15 schreef Fer het volgende:
Of van het gas af als ze een vrachtwagen moeten inhalen.
Het was een feest van remlichten, dat is echt niet nodig hoor.quote:Op donderdag 16 juni 2016 08:43 schreef Nattekat het volgende:
Vaak zijn het die bejaarden die zo zitten te schommelen. Ik kan me er ook echt mateloos aan irriteren als ik weer eens achter zo'n stijl zit dat met 65-75 over een rechte provinciale weg zonder kruisingen rijdt
Afstand houden heeft geen zin, want als ze weglopen geef je automatisch gas bij en als ze remmen, zit je er binnen no-time weer bovenop.
Ik dus ook en dat ging prima, want kon een constante snelheid aanhouden.quote:Op donderdag 16 juni 2016 20:46 schreef Light het volgende:
[..]
Bij 90 op de gps zit je op 25 m/s, en met 2 seconden afstand zou je dus al 50 meter afstand moeten houden. En als degene voor me geen snelheid kan vasthouden, heb ik liever meer afstand.
Op een of andere manier heb ik vrouwen en oude mensen ook altijd goed.quote:Op donderdag 16 juni 2016 20:47 schreef Anne het volgende:
[..]
Je ziet dat zelfs altijd al van een afstandje hè.
Als ik erom zou kunnen wedden, was ik rijk geweest .
.quote:Op woensdag 22 juni 2016 11:38 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Op een of andere manier heb ik vrouwen en oude mensen ook altijd goed.
Dat is niet heel moeilijk, soort auto + acties van de auto. Als je een Fiat 500 hebt die blind in wil voegen, is dit eigenlijk altijd een vrouw. Heb je een grote station die bij file via de vluchtstrook voorbij komt, is het een man. Rijdt er een Agila met 2 fietsen achterop 60 op de invoegstrook, zijn het bejaarden.quote:
Ik heb moeite met ze uit elkaar houdenquote:Op woensdag 22 juni 2016 11:38 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Op een of andere manier heb ik vrouwen en oude mensen ook altijd goed.
Ik moet eerlijk zeggen dat mij dit ook wel eens overkomt op de vroege morgen, maar ik ben er niet trots op.quote:Op donderdag 23 juni 2016 06:47 schreef Rewimo het volgende:
Of van die figuren die je net voor een afslag nog even in volle vaart inhalen om vanaf de linkerbaan in één beweging diagonaal die afslag op te rijden
Ga er dan gewoon achterlangs
quote:Op donderdag 23 juni 2016 07:59 schreef Woelwater het volgende:
Maar soms zijn er ook van die mensen, die rijden al zo traag op de snelweg dat je ze op de afslag al liever helemaal niet voor je wil hebben..
Als je er dan achter blijft rijden loop je het risico dat ze dezelfde afslag nemen.
Ik heb wel eens dat ze met 80 de afrit op gaan (dubbele lengte/breedte i.v.m. spitsstrook) dat ik hem er op de afrit nog voorbij zet. Rest van de weg is 80, maar bij velen mag je blij zijn als ze de 60 halen.quote:Op donderdag 23 juni 2016 07:59 schreef Woelwater het volgende:
Maar soms zijn er ook van die mensen, die rijden al zo traag op de snelweg dat je ze op de afslag al liever helemaal niet voor je wil hebben..
Als je er dan achter blijft rijden loop je het risico dat ze dezelfde afslag nemen.
Juist.. Is hier ook zo irritant, mensen die na de tunnel gelijk de afrit op gaan met 80 - 90. Die afrit is heel lang en kan je gewoon tot het einde uitrijden met 120.. Vaak zat dat ik eerst nog een zooi vrachtwagens inhaal om het gepeupel op de afrit te vermijden.quote:Op donderdag 23 juni 2016 11:48 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ik heb wel eens dat ze met 80 de afrit op gaan (dubbele lengte/breedte i.v.m. spitsstrook) dat ik hem er op de afrit nog voorbij zet. Rest van de weg is 80, maar bij velen mag je blij zijn als ze de 60 halen.
Dat vat het wel mooi samen ja. Heel soms heb ik het mis. Zie ik een dikke Volvo slingeren met 160 en inhalen via invoegstroken, zit er een frêle mede-gleufdier al bellend achter het stuur met de vonken in de ogen.quote:Op woensdag 22 juni 2016 11:44 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Dat is niet heel moeilijk, soort auto + acties van de auto. Als je een Fiat 500 hebt die blind in wil voegen, is dit eigenlijk altijd een vrouw. Heb je een grote station die bij file via de vluchtstrook voorbij komt, is het een man. Rijdt er een Agila met 2 fietsen achterop 60 op de invoegstrook, zijn het bejaarden.
Is dat zo?quote:Op vrijdag 24 juni 2016 13:50 schreef BigSmurf het volgende:
Gelukkig zit er dan een strook tussen en mag ik gewoon rechts over de spitsstrook er voorbij.
Dacht van wel? Kan ook zijn dat het niet mag en ik het altijd voor waarheid aangenomen heb (en dan ben ik daar dus ook oprecht wel benieuwd naar wat nou de regel is), maar rechts inhalen denk ik tegenwoordig sowieso niet meer bij na met al die zombies op 3-4-5-strooks wegen.quote:
Rechts inhalen staat nog steeds 'gewoon' een boete van ¤230 euro op: http://www.boetes.nl/boet(...)halen/rechts-inhalenquote:Op vrijdag 24 juni 2016 13:58 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Dacht van wel? Kan ook zijn dat het niet mag en ik het altijd voor waarheid aangenomen heb (en dan ben ik daar dus ook oprecht wel benieuwd naar wat nou de regel is), maar rechts inhalen denk ik tegenwoordig sowieso niet meer bij na met al die zombies op 3-4-5-strooks wegen.
Het ging niet om rechts inhalen an sich, maar of het ook verboden is wanneer er een strook tussen zit. Dus 4 stroken, ik rijd op strook 4 helemaal rechts, en iemand rijdt op strook 2 of zelfs 1 links onder de V-max. Mag ik dan rechts inhalen? Ik dacht altijd van wel met een strook ertussen. Al is het maar omdat je anders 6 bijzondere verrichtingen hebt om die persoon in te halen en vervolgens weer helemaal rechts te gaan rijden (van strook 4 naar 1 en 1 naar 4 is tweemaal drie stroken opschuiven). Maar nu twijfel ik dus.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 14:28 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Rechts inhalen staat nog steeds 'gewoon' een boete van ¤230 euro op: http://www.boetes.nl/boet(...)halen/rechts-inhalen
Waar baseer jij op dat dat tegenwoordig niet meer het geval zou zijn? Dat is al zo minstens sinds jij je rijbewijs gehaald hebt.
Zo gek is dat toch ook niet, ze rijden er ook niet dagelijks mee. Rond maart/april zie je ook allerlei gekkies op de motor. Maar wat scheelt er precies aan?quote:Op vrijdag 24 juni 2016 16:52 schreef karr-1 het volgende:
De dagelijkse ellende met caravans en campers begint nu alweer op gang te komen. Het lijkt wel alsof mensen zo'n ding achter de auto hangen en dan spontaan vergeten hoe ze moeten rijden....
Is wel de snelste manier.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 20:26 schreef Sounddragon het volgende:
Vandaag ervaren waarom we in NL met de motor fileren tussen rijstrook 1 en 2. In België doen ze dat dus niet en vlammen ze overal tussendoor waar het past, inclusief de vluchtstrook; wat een chaos zeg, echt compleet gekkenhuis
om in een ambulance terecht te komen idd.quote:
Is inderdaad niet voor iedereen weggelegd, alleen voor de eckte bazen met verkeersinzicht en goede reflexen.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 20:48 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
om in een ambulance terecht te komen idd.
Denk van wel, zeker als je het langzaam doet, kun je altijd claimen dat die ander van zijn gas af ging en jij wel op andere zaken zat te letten dan dat.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 16:32 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Het ging niet om rechts inhalen an sich, maar of het ook verboden is wanneer er een strook tussen zit. Dus 4 stroken, ik rijd op strook 4 helemaal rechts, en iemand rijdt op strook 2 of zelfs 1 links onder de V-max. Mag ik dan rechts inhalen? Ik dacht altijd van wel met een strook ertussen. Al is het maar omdat je anders 6 bijzondere verrichtingen hebt om die persoon in te halen en vervolgens weer helemaal rechts te gaan rijden (van strook 4 naar 1 en 1 naar 4 is tweemaal drie stroken opschuiven). Maar nu twijfel ik dus.
Dat ik regelmatig zombies die 100 rijden op de middelste strook rechts inhaal waar 120 of 130 staat daar even los van, en als ik daar ooit een boete voor krijg, dan heb ik dat aan mezelf te wijten. Maar dat was dus niet de vraag.
Kan dan echt boos worden. Vandaag een tijd achter een bmw op cruise controll moeten rijden. Hij zat ook niet op te letten. Toen im het zat begon te worden begonnen wat dichterop gaan rijden (ik weet het, niet netjes) en bij de eerste mogelijkheid rechts ingehaald. Volgens mij deed hij het ook expres want daarna ging hij direct naar rechtsquote:Op vrijdag 24 juni 2016 21:01 schreef Nattekat het volgende:
De A9 is helemaal leuk wat dat betreft
Op de rechterbaan enkel vrachtwagens, op de linkerbaan met 90 treintje rijden terwijl je 130 mag. Ook ver buiten de spits.
Daarom vind ik de A15 ook zo'n verschrikkelijke weg. In ieder geval het stuk tussen Gorinchem en randweg Dordrecht (daar moet ik er godzijdank weer af), daar is het altijd feest. Rechts alleen maar vrachtwagens (heel veel vrachtverkeer vanuit het oosten naar Rotterdam (en v.v.), logisch), links rijden overwegend inhalende vrachtwagensquote:Op vrijdag 24 juni 2016 21:01 schreef Nattekat het volgende:
De A9 is helemaal leuk wat dat betreft
Op de rechterbaan enkel vrachtwagens, op de linkerbaan met 90 treintje rijden terwijl je 130 mag. Ook ver buiten de spits.
Gaat niet alleen om tijdwinst, ook bij welk toerental de vrachtauto het mooiste/zuinigste rijdtquote:Op zondag 26 juni 2016 13:06 schreef Nattekat het volgende:
Er zou een algemeen inhaalverbod voor vrachtwagens ingevoerd moeten worden op wegen met minder dan 4 rijstroken
Vrachtwagen A kan niet harder dan 80,2 en vrachtwagen B niet harder dan 80,7. Wat doe je dan? Inhalen natuurlijk, stel je eens voor dat je 5 seconden later aan komt.
Dan nog maken die tienden amper iets uit. Achter je voorganger blijven kleven bespaar je nog meer mee.quote:Op zondag 26 juni 2016 13:17 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Gaat niet alleen om tijdwinst, ook bij welk toerental de vrachtauto het mooiste/zuinigste rijdt
Eens, daar heb ik ook dagelijks last vanquote:Op zondag 26 juni 2016 12:54 schreef pussywillow het volgende:
[..]
Daarom vind ik de A15 ook zo'n verschrikkelijke weg. In ieder geval het stuk tussen Gorinchem en randweg Dordrecht (daar moet ik er godzijdank weer af), daar is het altijd feest. Rechts alleen maar vrachtwagens (heel veel vrachtverkeer vanuit het oosten naar Rotterdam (en v.v.), logisch), links rijden overwegend inhalende vrachtwagens
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |