Ja dat weet ik.quote:Op zondag 12 juni 2016 23:02 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
het is niet enkel snelheid, dat weet je?
Dat Rosberg niet moet remmen op een witte lijn?quote:Op maandag 13 juni 2016 19:41 schreef BeamofLight het volgende:
Zjaak Vielnuf had al weer een opmerking over Max met rosberg zijn pirouette
waarschijnlijk net die milliseconde stuurbrweging naar links toen ros ernaast zatquote:Op maandag 13 juni 2016 19:44 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dat Rosberg niet moet remmen op een witte lijn?
Of wat?
Het probleem van Ferrari was volgens mij meer dat de laatste band het niet lang genoeg goed bleef doen. Dan had je dus inderdaad beter positie op de baan kunnen behouden en hopen dat de vuile wind Hamiltons banden ook in deze omstandigheden verneukt.quote:Op maandag 13 juni 2016 18:38 schreef Djoetma het volgende:
[..]
Komt inderdaad aannemelijk over. Blijft toch interessant dat Arrivabene het een concrete fout genoemd heeft. Je zou zeggen dat ze tijdens de race merken dat de band het beter doet dan ze dachten. Een beetje zoals wat Mercedes gedaan heeft feitelijk.
https://streamable.com/zr9fquote:Alain Prost on Mercedes clash (French): "It's a situation where either Nico says 'I'm going to brake a bit and tuck in behind Hamilton' or Lewis brakes a bit and goes completely to the left to leave space for Rosberg which is totally impossible. Once again, unfortunately, it's a racing incident."
Jacques heeft natuurlijk puur op basis van de leeftijd van Max geroepen dat het schandalig is dat zo'n onervaren iemand in de F1 mag rijden. Elk (vermeend) foutje van Max grijpt hij vervolgens aan om zijn gelijk te claimen.quote:
Ditquote:Op maandag 13 juni 2016 19:46 schreef BeamofLight het volgende:
[..]
waarschijnlijk net die milliseconde stuurbrweging naar links toen ros ernaast zat
Die wagenbreedte geldt alleen het maken van een verdedigende beweging en dan teruggaan naar de racelijn (die in 2011 geïntroduceerd werd toen Schumacher Hamilton continu blokkeerde op Monza).quote:Op maandag 13 juni 2016 16:06 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Was dat niet veranderd in dat indien de ander er met een aanmerkelijk stuk auto naast zit, je een car's width moet laten? Ook al was het niet zo van toepassing, 4 weken geleden was dat nog het argument waarom het aanrijden van Rosberg door Hamilton nog een race-incident was.
Veel meer regels staan er niet meer in met betrekking tot inhalen. Kwam nog wel de volgende blog tegen over de regels van het racen. Punt 7 heeft betrekking op de actie van afgelopen weekend en zelfs de auteur hiervan noemt het een racing incident op Reddit.quote:27.6 More than one change of direction to defend a position is not permitted. Any driver moving
back towards the racing line, having earlier defended his position off-line, should leave at least
one car width between his own car and the edge of the track on the approach to the corner.
27.7 Any driver defending his position on a straight, and before any braking area, may use the full
width of the track during his first move, provided no significant portion of the car attempting
to pass is alongside his. Whilst defending in this way the driver may not leave the track
without justifiable reason.
For the avoidance of doubt, if any part of the front wing of the car attempting to pass is
alongside the rear wheel of the car in front this will be deemed to be a ‘significant portion’.
27.8 Manoeuvres liable to hinder other drivers, such as deliberate crowding of a car beyond the
edge of the track or any other abnormal change of direction, are not permitted.
quote:I think it's right at the limit. They were almost exactly alongside each other at the moment of contact, meaning ownership of the outside line was disputed. I would therefore tend to call it a racing incident.
Welke volgens de zojuist geposte regels dus gewoon mag (27.6 More than one change of direction to defend a position is not permitted. Any driver moving back towards the racing line, having earlier defended his position off-line, should leave at least one car width between his own car and the edge of the track on the approach to the corner.)quote:Op maandag 13 juni 2016 19:46 schreef BeamofLight het volgende:
[..]
waarschijnlijk net die milliseconde stuurbrweging naar links toen ros ernaast zat
Sainz is, zoals de meesten, 2 keer gestopt. Alleen Hamilton, Bottas, Alonso en Magnussen gingen voor een één-stopper.quote:Op maandag 13 juni 2016 19:40 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ja dat weet ik.
Sainz is echter, op de overview bij de start na, geen een keer in beeld geweest
Hij is wel naar de 9e plaats gereden, maar is dat omdat hij mensen in heeft gehaald of gewoon omdat hij 1x minder heeft gepit als de nummers 10 t/m 20?
Ah oke, dat is dan helemaal niet in beeld geweest hoe Sainz naar voren knokte.quote:Op maandag 13 juni 2016 21:30 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Sainz is, zoals de meesten, 2 keer gestopt. Alleen Hamilton, Bottas, Alonso en Magnussen gingen voor een één-stopper.
Ironisch genoeg kwam Hamilton alleen in beeld toen ze op P2 lagen. Nou ja, heeft Mercedes toch wat cameratijd gehad.quote:Op maandag 13 juni 2016 21:59 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ah oke, dat is dan helemaal niet in beeld geweest hoe Sainz naar voren knokte.
Maar Hamilton op P1 is ook nauwelijks in beeld geweest, enkel de gevechten om positie 3 en 4 daarachter waren interessant
Vettel gaf aan, dat ze niet hadden verwacht dat de VSC zo snel afgelopen zou zijn. Met een langere VSC was hij voor de Redbulls de baan op gekomen en was het heel anders gelopen. Uiteindelijk kwam hij maar 5 seconden tekort op Hamilton.quote:Op maandag 13 juni 2016 20:02 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het probleem van Ferrari was volgens mij meer dat de laatste band het niet lang genoeg goed bleef doen. Dan had je dus inderdaad beter positie op de baan kunnen behouden en hopen dat de vuile wind Hamiltons banden ook in deze omstandigheden verneukt.
Het staat me niet voor de geest wat Arrivabene precies gezegd heeft, maar het is ook heel concreet welke beslissing de verkeerde was. Je moet er alleen niet meteen van maken dat iemand zijn werk niet goed gedaan heeft omdat een educated guess verkeerd uitpakt, het lijkt me ook sterk dat Arrivabene dat bedoelde.
Bukake?quote:Op maandag 13 juni 2016 22:46 schreef Nieuwschierig het volgende:
Had iemand al gezegd dat het 'Bakoe' is in het Nederlands?
quote:Op maandag 13 juni 2016 22:52 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
MAAAAAAAAAAAAAAAXXXXXXXXXXXXX VEEEEEEEEEEERSTAPPEN
Is alle geld al uitgekeerd aan de F1 managers?quote:Op maandag 13 juni 2016 22:52 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
MAAAAAAAAAAAAAAAXXXXXXXXXXXXX VEEEEEEEEEEERSTAPPEN
quote:Op maandag 13 juni 2016 22:52 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
MAAAAAAAAAAAAAAAXXXXXXXXXXXXX VEEEEEEEEEEERSTAPPEN
Die stoeprand! En dat spekgladde nieuwe asfalt. Kan leuk worden.quote:Op dinsdag 14 juni 2016 01:36 schreef THEFXR het volgende:
[ afbeelding ]
.genoeg beschermde monumenten om beschadigd te raken.
Er zijn ook veel lange rechte stukken.quote:Op dinsdag 14 juni 2016 03:25 schreef THEFXR het volgende:
[..]
groot, monaco achtig, dus een goed chassis is vereist.
Die stoeprand gaat nog weg geloof ik.quote:Op dinsdag 14 juni 2016 02:16 schreef RobbieRonald het volgende:
[..]
Die stoeprand! En dat spekgladde nieuwe asfalt. Kan leuk worden.
Wel RBR terrein dus behalve dat rechte stukquote:Op dinsdag 14 juni 2016 07:59 schreef Bluurgh het volgende:
[..]
Die stoeprand gaat nog weg geloof ik.
En dit is totaal niet Monaco, meer Singapore. Veel 90graden bochten en dat slingerende smalle stuk. En het "rechte stuk" (in ieder geval dat stuk langs zee wat schijnbaar volgas genomen kan worden) is blijkbaar 2.2 kilometer, 2x zo lang als het start/finish gedeelte op Monza.
Dat rechte stuk waar waarschijnlijk alle inhaalacties gaan plaatsvindenquote:Op dinsdag 14 juni 2016 08:38 schreef nils7 het volgende:
[..]
Wel RBR terrein dus behalve dat rechte stuk
Middenveld is het tofst in de F1, hopelijk kunnen we Verschoor daar binnenkort aan het werk zienquote:Op dinsdag 14 juni 2016 09:28 schreef Fer het volgende:
Lage grip zoals op Singapore, maar ook dat is bochtiger. Die rechte stukken met 90 graden bochten zijn juist weer gunstig voor Willlams. Denk gewoon de standaard pikorde, Mercedes, Ferrari/Redbull en een heel dicht middelveld van TR/Willams/FI/McL/
De komende 2-3 jaar nog niet, hij is nog maar 15quote:Op dinsdag 14 juni 2016 09:40 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Middenveld is het tofst in de F1, hopelijk kunnen we Verschoor daar binnenkort aan het werk zien
Het staat er al zo lang, dat kan vast wel wat hebben.quote:Op dinsdag 14 juni 2016 01:36 schreef THEFXR het volgende:
[ afbeelding ]
.genoeg beschermde monumenten om beschadigd te raken.
Het zou pas kut zijn als het net nieuw is en het dan beschadigd raaktquote:Op dinsdag 14 juni 2016 01:36 schreef THEFXR het volgende:
[ afbeelding ]
.genoeg beschermde monumenten om beschadigd te raken.
Heb je een linkje van die blog?quote:Op maandag 13 juni 2016 21:12 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Die wagenbreedte geldt alleen het maken van een verdedigende beweging en dan teruggaan naar de racelijn (die in 2011 geïntroduceerd werd toen Schumacher Hamilton continu blokkeerde op Monza).
[quote]
Maar de wagenbreedte geldt toch ook inzake het 'force off the track' ? Er staat me althans iets bij van een bocht op Monza.
[quote]Veel meer regels staan er niet meer in met betrekking tot inhalen. Kwam nog wel de volgende blog tegen over de regels van het racen. Punt 7 heeft betrekking op de actie van afgelopen weekend en zelfs de auteur hiervan noemt het een racing incident op Reddit.
[..]
Staat in miijn post.quote:Op dinsdag 14 juni 2016 10:26 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Heb je een linkje van die blog?
Verder heb ik nogal moeite met 'racing incident'. Ik ontken het bestaan ervan niet, maar volgens mij wordt het vooral in de mond genomen door mensen die het niet meer weten en zich niet in de regels en mogelijke interpretaties willen verdiepen, of als de alternatieve uitkomst ze niet bevalt.
Mij lijkt de omschrijving 'racing incident' totaal nietszeggend. We hebben een race en dus heb je incidenten, waaronder incidenten met 2 of meer betrokken coureurs en een of meer schuldigen. Als coureurs bestraft worden voor 'causing an avoidabe collision' dan lijkt me dat een racing incident inhoudt dat de gebeurtenis niet avoidable was. 'Racing' in 'racing incident' impliceert waarschijnlijk dat ze met elkaar in de slag waren itt tot situaties waarbij de een al geen inhaalpoging meer gaat doen in die bocht of de coureurs helemaal niet met elkaar strijden. Dan lijkt mij dat je bij een collision moet kijken of die avoidable was in een situatie van strijd om positie.
Dan kan er een samenloop van omstandigheden zijn waardoor van een of beide rijders niet verwacht kan worden dat ze nog konden reageren om een aanrijding te voorkomen, en dan heb je het dus over een aanrijding zonder schuldigen. Maar buiten uitzonderingsgevallen zou je zeggen dat je moet kunnen racen zonder aanrijdingen en ze in de regel niet plaatsvinden zonder dat er een schuldige is.
Belachelijke regel, dat je 18 moet zijn.quote:Op dinsdag 14 juni 2016 09:59 schreef Rossdale het volgende:
[..]
De komende 2-3 jaar nog niet, hij is nog maar 15
Inmiddels wel, dank je, ik zal het later even lezen.quote:Op dinsdag 14 juni 2016 10:29 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Staat in miijn post.
https://f1metrics.wordpress.com/2014/08/28/the-rules-of-racing/
Oei, dit is hier ten strengste verboden.quote:Op dinsdag 14 juni 2016 12:30 schreef Niox het volgende:
2 nieuwtjes:
Interlagos staat dit jaar misschien wel voor het laatst op de kalender: http://www.motorsport.com(...)xed-for-2017-782102/
Gasly gaat deze week in een Red Bull uit 2013 de banden voor 2017 testen: http://www.motorsport.com(...)-paul-ricard-782076/
Toch mooi dat Mercedes voor hetzelfde geld drie races op rij niet had gewonnen. De dominantie is niet meer zo extreem.quote:Op dinsdag 14 juni 2016 13:54 schreef VacaLoca het volgende:
Oké focus op Baku, waar Max naar toe vliegt vanuit Nice met Rosberg en anderen die in Monaco wonen.
Ik ben bang dat het circuit perfect voor Mercedes gaat zijn. Williams misschien ook voor Red Bull. Dat lange volgas stuk aan kant water wordt wss inderdaad voornaamste 'inhaal'/voorbijreid-punt. Arme Honda.
Toch is Max nog de enige niet Mercedes coureur die dit seizoen een GP heeft gewonnen en Mercedes motor blijft nog altijd de snelste.quote:Op dinsdag 14 juni 2016 13:58 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Toch mooi dat Mercedes voor hetzelfde geld drie races op rij niet had gewonnen. De dominantie is niet meer zo extreem.
quote:Op dinsdag 14 juni 2016 12:30 schreef Niox het volgende:
2 nieuwtjes:
Interlagos staat dit jaar misschien wel voor het laatst op de kalender: http://www.motorsport.com(...)xed-for-2017-782102/
Gasly gaat deze week in een Red Bull uit 2013 de banden voor 2017 testen: http://www.motorsport.com(...)-paul-ricard-782076/
Ja, dat moet in het nieuwtjes topic.quote:Op dinsdag 14 juni 2016 13:56 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Oei, dit is hier ten strengste verboden.
Nice!quote:Op dinsdag 14 juni 2016 17:10 schreef Swetsenegger het volgende:
Ricciardo een nieuw 2 jarige verbintenis met Red Bull voor 20 mil per seizoen.
Doet ie goed.
Ditquote:Op dinsdag 14 juni 2016 16:35 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
[..]
Ja, dat moet in het nieuwtjes topic.
Ziet er nog breed uit in vergelijking tot eerder:quote:Op dinsdag 14 juni 2016 01:36 schreef THEFXR het volgende:
[ afbeelding ]
.genoeg beschermde monumenten om beschadigd te raken.
Dus is de layout niet bagger.quote:Op dinsdag 14 juni 2016 21:07 schreef Fir3fly het volgende:
Iedereen vindt Canada ook zo geweldig terwijl de layout eigenlijk bagger is.
Dat gaat veel slipstreamen worden en het kan ook best zijn dat als een coureur ingehaald is hij in de slipstream duikt en weer terug kan slaan aan het einde van het rechte stuk, maar 2,2 kilometer volgas is echt way too muchquote:Op woensdag 15 juni 2016 12:54 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dus is de layout niet bagger.
In Baku zullen de enige inhaalacties die je gaat zien al volbracht zijn halverwege het rechte stuk. Nounou, echt geweldig, not. Zeker als er ook nog DRS bij komt, dat verneukt het nog een stuk verder.
Deze baan is gewoon een perfecte afspiegeling van wat er met normale banen met een te sterke DRS gebeurt.
Oja, en minimaal een rode vlag in de race, daar durf ik wel geld op in te zetten.
Gebeurde dat ook in Korea dan? Ook al zo'n flopshow met veel te lange rechte stukken en een bochtig tussenstuk.quote:Op woensdag 15 juni 2016 13:21 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat gaat veel slipstreamen worden en het kan ook best zijn dat als een coureur ingehaald is hij in de slipstream duikt en weer terug kan slaan aan het einde van het rechte stuk, maar 2,2 kilometer volgas is echt way too much
Dat is inderdaad veel te ver. In Canada is tenminste nog een chicane aangelegd om het rechte stuk niet zo lang te hebben. In Baku had er bij bocht 19/20 ook best ergens een vertraging in mogen zitten.quote:Op woensdag 15 juni 2016 13:21 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat gaat veel slipstreamen worden en het kan ook best zijn dat als een coureur ingehaald is hij in de slipstream duikt en weer terug kan slaan aan het einde van het rechte stuk, maar 2,2 kilometer volgas is echt way too much
Abu Dhabi is 1,2 kilometerquote:Op woensdag 15 juni 2016 13:29 schreef Afhaalchinees het volgende:
Hoe lang is het rechte stuk in Abu Dhabi? (Of vergis ik me en zijn er nog langere dan die buiten Baku?)
Dan is Baku dat ook nietquote:
Ik ben nog niet erg enthousiast. Ik vrees dat het de saaiste race in jaren wordt.quote:Op dinsdag 14 juni 2016 20:56 schreef Adrie072 het volgende:
Misschien dat we na afloop laaiend enthousiast zijn, maar vooralsnog vind het een bespottelijk idee.
Youporn op en gaan met die banaanquote:
Dat van Baku is toch meer glooiend of is dat nou echt het hele stuk?quote:Op woensdag 15 juni 2016 13:29 schreef Afhaalchinees het volgende:
Hoe lang is het rechte stuk in Abu Dhabi? (Of vergis ik me en zijn er nog langere dan die buiten Baku?)
Vanaf bocht 19 volgas lijkt mij zo.quote:Op woensdag 15 juni 2016 13:59 schreef nils7 het volgende:
[..]
Dat van Baku is toch meer glooiend of is dat nou echt het hele stuk?
[ afbeelding ]
ja hilarischquote:Op woensdag 15 juni 2016 13:59 schreef RingBewoner het volgende:
Het zou wel een mooie grap zijn als Baku een waanzinnig succes is, het over een jaar of 35-40 van de kalender moet vanwege geld en dat iedereen dan net zo klaagt als nu over Imola, Hockenheim, Interlagos en bijvoorbeeld San Marino
net ff gecheckt op google maps hahahaquote:Op woensdag 15 juni 2016 13:59 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Vanaf bocht 19 volgas lijkt mij zo.
Dat zegt Marko ook een beetje om de verwachtingen laag te houden. En we hebben afgelopen weekend gezien hoeveel moeite Rosberg heeft om er voorbij te komen.quote:Op woensdag 15 juni 2016 14:00 schreef BeamofLight het volgende:
[..]
ja hilarisch
Maar hoe kut is het als de chef nu al weer 1,2 seconden te verliezen op dat rechte stuk...
Ik heb ergens gelezen dat het maar liefst 22 seconden vol gas is.quote:Op woensdag 15 juni 2016 14:00 schreef nils7 het volgende:
[..]
net ff gecheckt op google maps hahaha
Vanaf bocht 16 is het ongeveer 2KM
misschien wel jaquote:Op woensdag 15 juni 2016 14:01 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Dat zegt Marko ook een beetje om de verwachtingen laag te houden.
Er is gewoon altijd wat met Canada, waardoor het heel erg vaak een hele mooie race wordt. Een circuit kan een interessante of minder interssante lay out hebben, maar of de race leuk wordt hangt van zoveel meer af en dat weet je gewoon niet vantevoren.quote:
Ik zie het bij beidequote:Op woensdag 15 juni 2016 14:02 schreef nils7 het volgende:
Humm als ik via deze website check op google maps:
http://racingcircuits.info/asia/azerbaijan/baku.html#.V2FDAlV96Uk
Dan staat het pitgebouw er op.
Maar op google maps zelf bij mij niet:
https://www.google.com/ma(...)4092617!4d49.8670924
Dit heeft te maken met de 3D-optie bij Google Maps (die gebruikt andere en soms dus recentere satelliet-beelden); als je bij de opties "3D on" aanklikt zie je de recentere versie in de bovenstaande linkquote:Op woensdag 15 juni 2016 14:02 schreef nils7 het volgende:
Maar op google maps zelf bij mij niet:
https://www.google.com/ma(...)4092617!4d49.8670924
Arme McLarenquote:Op woensdag 15 juni 2016 14:13 schreef Meike26 het volgende:
Als die chicane er niet in zit is het circuit denk ik een behoorlijke beul voor de motoren.. Hier kunnen nog wel wat motoren de geest gaan geven tijdens het weekeinde.
moeten de Red Bulls maar wat meer gas gevenquote:Op woensdag 15 juni 2016 14:00 schreef BeamofLight het volgende:
[..]
ja hilarisch
Maar hoe kut is het als de chef nu al weer 1,2 seconden te verliezen op dat rechte stuk...
Nee, hij heeft het over de chicane in de pitstraat om de coureurs af te remmen. Niet over een chicane op het rechte stuk.quote:Op woensdag 15 juni 2016 14:02 schreef vaarsuvius het volgende:
Volgens Ted.... (hier het hele circuit op de fiets)
.....zou er nog een chicane komen op het lange rechte eind, zo'n beetje voor de ingang pitlane.
Is dat eruit gesloopt?
De rest gaat achteruit?quote:Op woensdag 15 juni 2016 14:28 schreef Frozen-assassin het volgende:
Mercedes 1 en 2 met +2359109245102 laps voorsprong
mja, ietsje minder, maar ze gaan wel voor liggen op Ferrari en Williams. Pas daarna volgen Red Bull en Force India denk ik.quote:Op woensdag 15 juni 2016 14:28 schreef Frozen-assassin het volgende:
Mercedes 1 en 2 met +2359109245102 laps voorsprong
leuk die kinderkopjes.quote:Op dinsdag 14 juni 2016 20:53 schreef quo_ het volgende:
[..]
Ziet er nog breed uit in vergelijking tot eerder:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De toren is de vangrailquote:Op woensdag 15 juni 2016 16:13 schreef Nattekat het volgende:
Die vangrail tegen de toren aan gaat zo weinig nut hebben
Blijft dat liggen later? zag er zoveel mooier uit voordat er asfalt overheen is gelegdquote:Op woensdag 15 juni 2016 20:29 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Is asfalt overheen gelegd, zie foto boven je post.
Nee, asfalt over de kinderkopjes is een tijdelijk iets.quote:Op woensdag 15 juni 2016 20:52 schreef mug89 het volgende:
[..]
Blijft dat liggen later? zag er zoveel mooier uit voordat er asfalt overheen is gelegd
Is speciaal voor de race neergelegd, en wordt daarna weer verwijderd.quote:Op woensdag 15 juni 2016 20:52 schreef mug89 het volgende:
[..]
Blijft dat liggen later? zag er zoveel mooier uit voordat er asfalt overheen is gelegd
Dat deden ze vroeger in Belgie ook al, resultaat van die grote gaten in het asfalt. Zal me niet verbazen indien met die ondergrond de stukken hier ook om de oren vliegen straks.quote:Op woensdag 15 juni 2016 20:29 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Is asfalt overheen gelegd, zie foto boven je post.
twitter:Max33Verstappen twitterde op woensdag 15-06-2016 om 20:39:13Touchdown at Baku #EuropeanGP #airrosberg https://t.co/JKakfMjPtj reageer retweet
Omdat WESTquote:Op woensdag 15 juni 2016 21:28 schreef Nieuwschierig het volgende:
Waarom is de OP nog niet aangpast naar Bakoe?
Ik zag ook ergens een foto dat ze een soort 'doek' voor bepaalde gebouwen hingen om ze te beschermen oid. Maar je zal maar in zo'n woning wonen en 2 weken niet naar buiten kunnen kijkenquote:Op woensdag 15 juni 2016 21:04 schreef mug89 het volgende:
pfff nou inderdaad dan.. volgens mij is dit deel vd stad ook al weken gewoon afgesloten om dit circus / circuit aan te leggen.. zullen de inwoners blij mee zijn
(wel ff kijken tot het einde, Rosbergs geneuzel is niet zo boeiend eigenlijk)quote:Op woensdag 15 juni 2016 21:28 schreef Peterselieman het volgende:
[ afbeelding ]twitter:Max33Verstappen twitterde op woensdag 15-06-2016 om 20:39:13Touchdown at Baku #EuropeanGP #airrosberg https://t.co/JKakfMjPtj reageer retweet
quote:Op woensdag 15 juni 2016 21:31 schreef ChatGirl het volgende:
[..]
(wel ff kijken tot het einde, Rosbergs geneuzel is niet zo boeiend eigenlijk)
xDquote:Op woensdag 15 juni 2016 21:31 schreef ChatGirl het volgende:
[..]
(wel ff kijken tot het einde, Rosbergs geneuzel is niet zo boeiend eigenlijk)
Kijk eens naar hun woonplaatsquote:Op woensdag 15 juni 2016 21:35 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
xD
Hoezo vliegen ze trouwens gezamenlijk?
ja. Dan kun je dus prima een jet delen. Goedkoper en gezelligerquote:
Amsterdam is leuker dan.quote:Op woensdag 15 juni 2016 21:42 schreef SnowOokami het volgende:
Toch maar een straten circuit door Rotterdam ontwerpen? (is tenminste nog realistisch tov Zandvoort)
Voor alles is een oplossingquote:Op woensdag 15 juni 2016 21:44 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Succes met dat. Amsterdam is daar niet geschikt voor.
Ik zie wel wat in een grachtenrace dan, door het red light district, achter de Bijenkorf langs... oh wacht das allemaal 1 richtingsverkeerquote:Op woensdag 15 juni 2016 21:50 schreef WEST het volgende:
[..]
Voor alles is een oplossingdat zie je in Baku maar.
F1 is toch 1 richtingquote:Op woensdag 15 juni 2016 21:52 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Ik zie wel wat in een grachtenrace dan, door het red light district, achter de Bijenkorf langs... oh wacht das allemaal 1 richtingsverkeer
mja, dan verschilt het niet veel van een zandbakcircuitquote:Op woensdag 15 juni 2016 22:00 schreef WEST het volgende:
Gewoon een circuit in de Noord Oost Polder aanleggen.
Dan heb ik er ook nog wat aan.
Dat mag ook hoor. Kan ik er lopend naar toequote:Op woensdag 15 juni 2016 22:10 schreef Meike26 het volgende:
Je kan er prima een brommer race houden.. maar met al die rails en dan F1 ??
Ik zou een GP in Giethoorn nog eerder zien gebeuren
Klein stukje maar, de route van het centraal station via het Rotkin naar de singels en langs de singels zijn die rails er nietquote:Op woensdag 15 juni 2016 22:10 schreef Meike26 het volgende:
Je kan er prima een brommer race houden.. maar met al die rails en dan F1 ??
Ik zou een GP in Giethoorn nog eerder zien gebeuren
zwemmendquote:Op woensdag 15 juni 2016 22:11 schreef WEST het volgende:
[..]
Dat mag ook hoor. Kan ik er lopend naar toe
Ik hou niet van zwemmen in open waterquote:
Coolsingel, Erasmusbrug, langs villa Zebra (geen idee hoe dat daar heet), Over de Hef, Willemsbrug, stukje Maasboulevard, Verlengde Willemsbrug, Blaak en weer naar Coolsingel, rondje Hofplein.quote:Op woensdag 15 juni 2016 22:11 schreef Re het volgende:
Briennenoord maasboulevard coolsingel hofplein en terug
quote:Op woensdag 15 juni 2016 22:13 schreef Ferry_76 het volgende:
AMuS heeft een serie foto's van een rondje over het circuit:
http://www.auto-motor-und(...)baijan-11449197.html
Met name bocht 15 wordt als gevaarlijk bestempeld, verder valt hun het gebrek (nog) aan kranen langs de baan op.
Geen idee wanneer je voor het laatst op rokin ben geweest.. maar het hele stuk tussen Muntplein en De Dam is 1 grote tentoonstelling van "hoeveel stoepranden kunnen we hier kwijt". Nee. Als je al in amsterdam zou willen racen, dan bij de Hemhavens of nog verder naar het westen.quote:Op woensdag 15 juni 2016 22:12 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Klein stukje maar, de route van het centraal station via het Rotkin naar de singels en langs de singels zijn die rails er niet
ja logischer maar leek me tof om ze vol over de brug te zien gaanquote:Op woensdag 15 juni 2016 22:15 schreef ChatGirl het volgende:
[..]
Coolsingel, Erasmusbrug, langs villa Zebra (geen idee hoe dat daar heet), Over de Hef, Willemsbrug, stukje Maasboulevard, Verlengde Willemsbrug, Blaak en weer naar Coolsingel, rondje Hofplein.
Nog nooit eigenlijk...quote:Op woensdag 15 juni 2016 22:22 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Geen idee wanneer je voor het laatst op rokin ben geweest.. maar het hele stuk tussen Muntplein en De Dam is 1 grote tentoonstelling van "hoeveel stoepranden kunnen we hier kwijt". Nee. Als je al in amsterdam zou willen racen, dan bij de Hemhavens of nog verder naar het westen.
[ afbeelding ]
dat gaat niet werken. Dan staan de auto's al snel voor een van de bruggen te wachten. Zo vaak liggen die in storingquote:
ik zie het voor me. Wat bochten in noord-holland en friesland. het lange rechte stuk is de afsluitdijk.quote:
Dan eerder de dijk bij enkhuizen en Lelystad.. Zit tenminste nog een bocht in..quote:Op woensdag 15 juni 2016 22:42 schreef F1gamer het volgende:
[..]
ik zie het voor me. Wat bochten in noord-holland en friesland. het lange rechte stuk is de afsluitdijk.
ik zeg doen. ten tweede hoef ik neit zo ver reizen voor een gp
Ik reageer in dit topic, omdat de discussie niet met nieuwtjes te maken heeft.quote:Op woensdag 15 juni 2016 14:45 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Leg mij dan eens uit, waarom ik altijd bij vrijwel elke team zag, hoe de coureur met een duimbreedte op hoge snelheid langs the wall of Champions reed, waarvan sommigen zelfs de muur even toucheerde soms met fatale gevolg.
Dan neem je toch alle risico om een betere positie in te nemen of een snellere ronde te krijgen?
Als je instructies mee krijgt niet crashen, dan zorg je ervoor netjes op de weg te blijven en niet op curvestones te komen of zo dicht langs de muur passeren.
jammer wordt er niet over die kinderkopjes geracet.quote:Op woensdag 15 juni 2016 20:29 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Is asfalt overheen gelegd, zie foto boven je post.
Je gaat mij niet vertellen dat er nog mensen gaan staan achter die dranghekken, want als er een auto doorschiet is het prijs.quote:Op donderdag 16 juni 2016 00:02 schreef tralalala het volgende:
[ afbeelding ]
Nog even een chicane erbij in gepropt.
Dit.quote:Op donderdag 16 juni 2016 00:50 schreef Waffle het volgende:
Ik oordeel na de gp wel of het iets was.
Ja! Ik wil!quote:Op woensdag 15 juni 2016 22:15 schreef ChatGirl het volgende:
[..]
Coolsingel, Erasmusbrug, langs villa Zebra (geen idee hoe dat daar heet), Over de Hef, Willemsbrug, stukje Maasboulevard, Verlengde Willemsbrug, Blaak en weer naar Coolsingel, rondje Hofplein.
Maar laat ik het dan anders proberen uit te leggen. Waarom kijken we met zijn allen naar Formule 1. Om Max Verstappen? jazeker, en wat maakt de formule 1 nog meer zo extreem. De formule1 is niet saai. Waarom is het dan niet saai, nou er gebeurt altijd wel wat. Regelmatig vliegt een auto dwars door de muur, onderste boven en in het verleden vallen er zelfs doden. Is dit verschrikkelijk, nou en of. Maar als er geen crashes waren, hoe zou je dan de Formule 1 kwalificeren. Ik denk dat menig fan al heel snel zou afhaken. Stel je voor dat vanaf volgend seizoen de Formule 1 gereden wordt met zelfrijdende auto's, nooit meer een crash, auto blijft altijd heel en de competitie blijft bestaan. De techniek is er; waarom zou de Formule 1 daar niet op in springen. Omdat het oersaai is en er niemand meer naar gaat kijken. Dus in zekere zin kost het crashen een team heel veel geld, maar zonder het crashen loop je ook heel veel geld mis in algemene zin.quote:Op woensdag 15 juni 2016 22:55 schreef twiFight het volgende:
[..]
Ik reageer in dit topic, omdat de discussie niet met nieuwtjes te maken heeft.
Maar je zag juist het tegenovergestelde: bij de qualificatie reden de coureurs heel dicht op de muur en zag je enkele touchés, maar bij de race had men veel meer afstand. De race win je nl. niet met één snel rondje en de muur raken is einde race. Voor ons stervelingen rijden ze alsnog dicht op zo'n muur, maar de mannen in die wagens zijn de besten en kunnen dat een stuk nauwkeuriger en kunnen dus prima veilig zo'n halve meter afstand van zo'n muur houden. Wanneer ze risico nemen zitten ze zo'n 20 cm. van de muur of minder.
In Nederland is realistisch gezien helemaal geen race mogelijk. Niet op Zandvoort, niet in Assen, niet op de Coolsingel, niet in Utrecht en ook niet op een nieuw te bouwen circuit.quote:Op donderdag 16 juni 2016 07:28 schreef SnowOokami het volgende:
Race in Utrecht is ook nog mogelijk.
Goed plan. Lekker hier over de Singel, dan kan ik lekker vanuit het raam kijken.quote:Op donderdag 16 juni 2016 07:28 schreef SnowOokami het volgende:
Race in Utrecht is ook nog mogelijk.
Denk je niet dat als er zo'n circuit aangelegd wordt voor de F1 er niet van tevoren contracten worden opgesteld met Bernie voor minimaal een jaar of 10?quote:Op donderdag 16 juni 2016 08:07 schreef Geralt het volgende:
[..]
Dat kost zoveel geld het daarna is het nog maar de vraag of Bernie ermee akkoord gaat.
Inderdaad. Dat denk ik niet.quote:Op donderdag 16 juni 2016 08:13 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Denk je niet dat als er zo'n circuit aangelegd wordt voor de F1 er niet van tevoren contracten worden opgesteld met Bernie voor minimaal een jaar of 10?
Tuurlijk wel. Niemand is zo dom om even een F1 circuit te bouwen zonder dat je zeker weet dat je niet de aankomende 10 jaar minimaal een GP mag organiseren.quote:
maar die garantie krijg je gewoon niet, maw het gaat niet gebeurenquote:Op donderdag 16 juni 2016 08:26 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Tuurlijk wel. Niemand is zo dom om even een F1 circuit te bouwen zonder dat je zeker weet dat je niet de aankomende 10 jaar minimaal een GP mag organiseren.
Allemaal verhoogde middenbermen.quote:Op woensdag 15 juni 2016 22:24 schreef Re het volgende:
[..]
ja logischer maar leek me tof om ze vol over de brug te zien gaan
Kijk voor de gein eens naar de eerste en laatste bocht op Monaco op streetview.quote:Op donderdag 16 juni 2016 08:37 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Allemaal verhoogde middenbermen.
Dat is niet ditquote:Op donderdag 16 juni 2016 08:38 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Kijk voor de gein eens naar de eerste en laatste bocht op Monaco op streetview.
Zeeland, plek zat. Beetje deftig over die deltawerken scheuren alles.quote:Op donderdag 16 juni 2016 08:47 schreef Geralt het volgende:
Het heeft geen zin. Een F1 race komt er hier niet en al helemaal niet midden in de stad ergens.
Dus daarover discussiëren is nogal zinloos lijkt me, maargoed, als jullie daar vrolijk van worden; be my guest
Maasboulevard, over de Brieneoord, langs Feyenoord over de Erasmusbrug lijkt me wel gaafquote:Op donderdag 16 juni 2016 08:07 schreef Geralt het volgende:
[..]
In Nederland is realistisch gezien helemaal geen race mogelijk. Niet op Zandvoort, niet in Assen, niet op de Coolsingel, niet in Utrecht en ook niet op een nieuw te bouwen circuit.
Dat kost zoveel geld het daarna is het nog maar de vraag of Bernie ermee akkoord gaat.
Niemand gaat zoveel geld in Nederland op tafel leggen om hier misschien, dus nadat al dat geld al uitgegeven is, een F1 race te mogen organiseren.
Ook niet als Max Wereldkampioen geworden is.
De bedragen zijn te groot en op voorhand is het niet zeker dat je de race krijgt. Dus dan heb je mogelijk al dat geld voor Jan met de korte Lul uitgegeven.
Nee; een race in Nederland zie ik niet gebeuren
nee de briennenoord bedoelde ik... en dan de rotonde naar maasboulevardquote:Op donderdag 16 juni 2016 08:37 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Allemaal verhoogde middenbermen.
quote:Op donderdag 16 juni 2016 08:37 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Allemaal verhoogde middenbermen.
In Baku hebben ze bij het stuk langs de oude stadsmuur ook tijdelijk asfalt neergelegd over de kinderkopjes. Waar een wil is.....quote:Op donderdag 16 juni 2016 08:38 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Kijk voor de gein eens naar de eerste en laatste bocht op Monaco op streetview.
Dat lijkt me wel vet en ook nog eens vlakbij.quote:Op donderdag 16 juni 2016 08:47 schreef Zorro het volgende:
[..]
Zeeland, plek zat. Beetje deftig over die deltawerken scheuren alles.
Voor hoelang dat duurt jaquote:Op donderdag 16 juni 2016 10:03 schreef motorbloempje het volgende:
Ja, tijd voor een GP in het VK.
Oh.
Wacht.
Het gevecht achter Mercedes kan nog wel interessant worden.quote:Op donderdag 16 juni 2016 10:57 schreef De-Hamster het volgende:
Ik heb het circuit net eens bekeken via Teds tour en via de testrit in de OP. Ik ben bang dat het een enorm saaie GP gaat worden. Vrijwel alleen maar rechtdoor en weinig echte leuke bochten. Ik verwacht dan ook gewoon Mercedes op de voorste plekken en verder zien we het wel. Weinig spektakel verwacht ik in ieder geval.
Hopelijk is de regie van vorige week ontslagen.
Gewoon in 't Harde ofzoquote:Op donderdag 16 juni 2016 11:19 schreef nils7 het volgende:
Qua circuit in Nederland zou je ook een oud militair vliegveld kunnen delen of over kunnen kopen van Defensie.
Zal zo eens een lay out maken van een vliegveld dat best half circuit kan worden a la Silverstone.
wow, toch wel een paar linke bochtjes er in hoorquote:Op donderdag 16 juni 2016 11:49 schreef Klummie het volgende:
http://www.formula1.com/c(...)ual_lap_of_Baku.html
my god het is nog saaier als ik dachtquote:Op donderdag 16 juni 2016 11:49 schreef Klummie het volgende:
http://www.formula1.com/c(...)ual_lap_of_Baku.html
quote:Op donderdag 16 juni 2016 12:11 schreef Sjemmert het volgende:
Hier een rondje Baku gereden door Daniel Ricciardo in F1 2016
quote:Op donderdag 16 juni 2016 11:49 schreef Klummie het volgende:
http://www.formula1.com/c(...)ual_lap_of_Baku.html
Owquote:Op donderdag 16 juni 2016 12:10 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Bij de drivers' press conference.
tja t zijn net mensen.quote:Op woensdag 15 juni 2016 21:31 schreef ChatGirl het volgende:
[..]
(wel ff kijken tot het einde, Rosbergs geneuzel is niet zo boeiend eigenlijk)
Kvyat zet een aflevering van game of thrones aan op zijn stuur display.quote:Op donderdag 16 juni 2016 12:31 schreef Nattekat het volgende:
Ik stel een theekraampje bij opkomen rechte stuk voor.
3,8/9 en 15 hebben de grootste kans op ongelukken zo te zien.quote:Op donderdag 16 juni 2016 11:55 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
wow, toch wel een paar linke bochtjes er in hoor
Ja, bloedlink.quote:Op donderdag 16 juni 2016 13:25 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
3,8/9 en 15 hebben de grootste kans op ongelukken zo te zien.
quote:In Baku hoopt Vasseur op beterschap. "Het wordt zonnig en warm, dat zou gunstig moeten zijn voor onze auto. De banden functioneren bij hogere temperaturen beter bij ons en dat is een essentiële factor. Daarnaast zou een weekend zonder gesloopt chassis leuk zijn en zouden we heel graag punten scoren. Dat is ons doel."
"Yeah we need about 20 more gears."quote:Op donderdag 16 juni 2016 12:11 schreef Sjemmert het volgende:
Hier een rondje Baku gereden door Daniel Ricciardo in F1 2016
quote:
ingehaald worden op rechte stukquote:Op donderdag 16 juni 2016 14:39 schreef VacaLoca het volgende:
Als virtueel rondje beetje klopt wordt rondetijd ongeveer 1.46 en is het rechte stuk maar liefst 25 seconden lang volgas
Mwoah lijkt me niet, de een heeft DRS open en om dan in de slipstream zonder DRS de auto met DRS bij te houden lijkt me stugquote:Op donderdag 16 juni 2016 14:49 schreef BeamofLight het volgende:
[..]
ingehaald worden op rechte stuk
terugkomen in de slipstream
in de bochten erna inhalen
ingehaald worden op rechte stuk
...
x 59
Gaat DRS niet open voor de ander zodra ie er volledig achter komt?quote:Op donderdag 16 juni 2016 14:51 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Mwoah lijkt me niet, de een heeft DRS open en om dan in de slipstream zonder DRS de auto met DRS bij te houden lijkt me stug
Nee er is een detectiezone, als je daar binnen een seconde van je voorligger rijdt, dan kun je in de DRS-zone die klep opengooien.quote:Op donderdag 16 juni 2016 14:55 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Gaat DRS niet open voor de ander zodra ie er volledig achter komt?
Ik denk dat we de Manors met hoogste topsnelheid gaan zien trouwens, die gokken gewoon vol op dat rechte stuk met hun afstelling. Hoewel ze dan mss moeten liften in die knikjes
Vettel flirt met die dame in 't rozequote:Op donderdag 16 juni 2016 15:03 schreef Rossdale het volgende:
Hulk maakte wel een toffe foto tijdens de press con trouwens
[ afbeelding ]
Dit rechte stuk verdiend twee detectie zonesquote:Op donderdag 16 juni 2016 15:00 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Nee er is een detectiezone, als je daar binnen een seconde van je voorligger rijdt, dan kun je in de DRS-zone die klep opengooien.
Klopt.quote:Op donderdag 16 juni 2016 15:09 schreef Wolve000 het volgende:
Volgens mij is er zelfs maar 1 detectiepunt voor beide DRS zones. Dus als je er op het oneindige rechte stuk voorbij vliegt met de DRS, kan je op het stuk tussen T2 en T3 ook nog eens wegrijden met de DRS weer open.
quote:De internationale autosportbond FIA heeft de details aangekondigd voor het gebruik van het Drag Reduction System tijdens de Grand Prix van Europa van komend weekend. Het Baku City Circuit is voor het allereerste Formule 1-weekend aldaar uitgerust met twee DRS-zones, met één detectiepunt.
Het enige meetpunt ligt in bocht 20, een klein knikje naar rechts, waarna de beweegbare achtervleugel vanaf 347 meter na bocht 20 tot aan bocht 1 open kan staan. De tweede DRS-zone vangt 54 meter na bocht 2 aan en strekt zich uit tot aan bocht 3.
quote:Op donderdag 16 juni 2016 15:09 schreef Wolve000 het volgende:
Volgens mij is er zelfs maar 1 detectiepunt voor beide DRS zones. Dus als je er op het oneindige rechte stuk voorbij vliegt met de DRS, kan je op het stuk tussen T2 en T3 ook nog eens wegrijden met de DRS weer open.
Linkje is video van SC. Bocht 8 wordt smullentwitter:Gianludale27 twitterde op donderdag 16-06-2016 om 15:20:35🇦🇿 #EuropeGp | Safety car (onboard): turns 8-9-10-11-12-13 https://t.co/tmNX6gGq8m reageer retweet
Bottas probeert het ook zo te zienquote:Op donderdag 16 juni 2016 15:07 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Vettel flirt met die dame in 't roze
Ik zet mijn geld in op Ericssonquote:Op donderdag 16 juni 2016 15:46 schreef Abdus18 het volgende:
ben benieuwd morgen tijdens FP1, wie hangt als eerste in de muur?
Iets voor Max om dat door te hebben. Als je een snellere auto achter je hebt dan laat je 'm langszij komen op de detectie om vervolgens in de komende 2.5km weg te rijden met je DRS.quote:Op donderdag 16 juni 2016 15:50 schreef kareltjoo het volgende:
Ik zie wel gebeuren dat coureurs vol in de ankers gaan vlak voor de detectiezone, op dat rechte stuk kun je met de slipstream en DRS er zo weer voorbij stuiven waarna de "volger" de rest van t rondje weer in dirty air zit..
Afgaande op laatste twee GPs of een Renault of Max. Ik gok een Renault.quote:Op donderdag 16 juni 2016 15:46 schreef Abdus18 het volgende:
ben benieuwd morgen tijdens FP1, wie hangt als eerste in de muur?
Haryanto, die zit nog in de Ramadan en bij bocht 8 zit een steakrestaurantquote:Op donderdag 16 juni 2016 15:46 schreef Abdus18 het volgende:
ben benieuwd morgen tijdens FP1, wie hangt als eerste in de muur?
Vertel dat eens aan India en Koreaquote:Op donderdag 16 juni 2016 08:26 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Tuurlijk wel. Niemand is zo dom om even een F1 circuit te bouwen zonder dat je zeker weet dat je niet de aankomende 10 jaar minimaal een GP mag organiseren.
En Valencia. En CotA stond ook onder druk.quote:Op donderdag 16 juni 2016 15:59 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Vertel dat eens aan India en Korea
En dat noemen ze een circuit tegenwoordigquote:Op donderdag 16 juni 2016 15:39 schreef ChatGirl het volgende:
Linkje is video van SC. Bocht 8 wordt smullentwitter:Gianludale27 twitterde op donderdag 16-06-2016 om 15:20:35🇦🇿 #EuropeGp | Safety car (onboard): turns 8-9-10-11-12-13 https://t.co/tmNX6gGq8m reageer retweet
Monaco gaan ze 40-45 kmu door de hairpin dus jaquote:Op donderdag 16 juni 2016 16:31 schreef Nattekat het volgende:
[..]
En dat noemen ze een circuit tegenwoordig
Kunnen de wagens zo'n laag tempo wel aan?
Massa, want stratencircuit. Op Monaco rijdt hij ook elk jaar minimaal één auto kort.quote:Op donderdag 16 juni 2016 15:46 schreef Abdus18 het volgende:
ben benieuwd morgen tijdens FP1, wie hangt als eerste in de muur?
Hairpin is sneller.quote:Op donderdag 16 juni 2016 16:36 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Monaco gaan ze 40-45 kmu door de hairpin dus ja
Straks net als in Macau een stuk met een permanent inhaalverbod.quote:Op donderdag 16 juni 2016 16:31 schreef Nattekat het volgende:
[..]
En dat noemen ze een circuit tegenwoordig
Kunnen de wagens zo'n laag tempo wel aan?
Sneller dan Baku.quote:Op donderdag 16 juni 2016 16:47 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Sneller dan wat? Dan dit stukje Baku of dan de 40-45 kmu die ik zeg? Want dat is gewoon zo.
Hmm ik zou toch zeggen dat 180 graden bocht toch langzamer gaat dan krappe bochtjes achter elkaar. We zien het over iets meer dan 19 uurquote:
In die simulatie snijden ze de bocht telkens af, en dan al gaat het met een slakkengang.quote:Op donderdag 16 juni 2016 16:56 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Hmm ik zou toch zeggen dat 180 graden bocht toch langzamer gaat dan krappe bochtjes achter elkaar. We zien het over iets meer dan 19 uur
Jammer dat F1 2016 weer een grauw game wordt.quote:Op donderdag 16 juni 2016 16:46 schreef VacaLoca het volgende:
Nog een virtueel rondje, nu met Palmer
Toch schat ik dat ze daar nog met 60+ doorheen gaan. Iig echt niet langzamer dan de 45 in Monaco.quote:Op donderdag 16 juni 2016 16:59 schreef Nattekat het volgende:
[..]
In die simulatie snijden ze de bocht telkens af, en dan al gaat het met een slakkengang.
Een grauw game? Man ik kan niet wachtenquote:Op donderdag 16 juni 2016 17:03 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Jammer dat F1 2016 weer een grauw game wordt.
Kleurloos.quote:Op donderdag 16 juni 2016 17:15 schreef Fopje het volgende:
[..]
Een grauw game? Man ik kan niet wachten
Maar waaromquote:
DRS zone is geen 2km, maar ca. de helft. Het "rechte" stuk loopt van bocht 16 t/m bocht 1 en DRS van bocht 20 tot bocht 1 en bocht 2 tot bocht 3.quote:Op donderdag 16 juni 2016 15:52 schreef Coelho het volgende:
[..]
Iets voor Max om dat door te hebben. Als je een snellere auto achter je hebt dan laat je 'm langszij komen op de detectie om vervolgens in de komende 2.5km weg te rijden met je DRS.
Die eerste curb daar in bocht 8 is toch compleet nutteloos of niet?quote:Op donderdag 16 juni 2016 15:39 schreef ChatGirl het volgende:
Linkje is video van SC. Bocht 8 wordt smullentwitter:Gianludale27 twitterde op donderdag 16-06-2016 om 15:20:35🇦🇿 #EuropeGp | Safety car (onboard): turns 8-9-10-11-12-13 https://t.co/tmNX6gGq8m reageer retweet
Ik zie het nu ook ja. En Mercedes is nog tot daar aan toe maar ook voor Williams is kat in het bakkie.quote:Op donderdag 16 juni 2016 17:35 schreef Gezicht het volgende:
Mercedes gaat weer voor de volle winst dit weekend met die lange straights.
Hugodver dat is 10 minuten van m'n huis, een natte droom..quote:Op donderdag 16 juni 2016 14:28 schreef nils7 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Heb deze lay-out op Gilze-Rijen kunnen leggen met bestaand asfalt (misschien enkele honderden meters extra).
Het vliegveld kan gewoon gedeeld worden met het circuit, het ligt er al voor 98%.
Alleen wat tribunes, pitcomplex et voila we zijn klaar. Oke misschien nieuws asfalt en hekken.
Overigens wordt er al wel eens geraced daar.
En ligt het direct aan de snelweg en zijn ze bekend met geluid en grote evenementen.
Denk ik niet. Rechte stukken zijn er veel te lang voorquote:Op donderdag 16 juni 2016 13:23 schreef tralalala het volgende:
Ben benieuwd of Red Bull voor Williams kan blijven.
Preciesquote:Op donderdag 16 juni 2016 19:30 schreef Rossdale het volgende:
Ik denk dat Red Bull eerder met Force India gaat strijden dan met Williams. Mercedes, Ferrari en Williams zitten er gewoon voor
Als ze daar op racesnelheid overheen gaan dan heb ik zo'n vermoeden dat er iemand nog wel eens in de hekken terecht gaat komen.quote:Op donderdag 16 juni 2016 17:42 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Die eerste curb daar in bocht 8 is toch compleet nutteloos of niet?
Ik denk dat het tussen Ferrari en Mercedes zal gaan. Qua speedtrap zat Ferrari in Canada er goed bij en op een stratencircuit zoals Singapore hebben ze het de laatste jaren ook niet slecht gedaan. Ik hoop op een verrassing van Vettel.quote:Op donderdag 16 juni 2016 19:30 schreef Rossdale het volgende:
Ik denk dat Red Bull eerder met Force India gaat strijden dan met Williams. Mercedes, Ferrari en Williams zitten er gewoon voor
Moko. https://f1socialdiary.com/2013/03/23/meet-moko/quote:Op donderdag 16 juni 2016 20:40 schreef Fer het volgende:
Wie is die grote neger met dat kleurrijke pak en blauwe barret?
en dan ook nog DRS op het einde van het rechte stuk, verbaasd me niks als ze in de slipstream er al naast zitten en vervolgens DRS mogen opengooien om gelijk een seconde of 3-4 uit te lopen binnen 3 bochten.....quote:Op donderdag 16 juni 2016 21:22 schreef Nattekat het volgende:
Heeft iemand al opgemerkt dat het rechte stuk gewoon veel te lang is?
Harrie heeft 80 rondjes in de simulator gedaan en Hulkenberg 0. Dus het ligt m.i. ook een beetje aan henzelf.quote:Op donderdag 16 juni 2016 21:26 schreef THEFXR het volgende:
ik vermoed dat sommige coureurs veel rondes nodig hebben om het circuit te leren kennen, Max is daar niet een van.
http://www.gpupdate.net/n(...)id-van-circuit-baku/quote:Op donderdag 16 juni 2016 21:40 schreef caspervc het volgende:
Oh oh, er zijn te weinig uitloopstroken volgens Button en Rosberg .... En ook de pit ingang is superuber dangerous!
Wat een mietjes! Als je t eng vindt, rijd je maar minder hard hoor...
http://www.rtlgp.nl/item/(...)tekens_bij_veilighei
Nouja, ik wil wel eens zien als er eentje crasht en niet verder kan, hoe hij van het circuit gehaald wordt. In Monaco staat hier en daar een takelwagen maar die kunnen ze hier nergens kwijt..quote:Op donderdag 16 juni 2016 21:40 schreef caspervc het volgende:
Oh oh, er zijn te weinig uitloopstroken volgens Button en Rosberg .... En ook de pit ingang is superuber dangerous!
Wat een mietjes! Als je t eng vindt, rijd je maar minder hard hoor...
http://www.rtlgp.nl/item/(...)tekens_bij_veilighei
Misschien wordt het wel spannend. Het eerste stuk bocht 16-20 is vrij bochtig, wel volgas, maar je kan er niet langs. Dus pas als je kan inhalen, gaan beide auto's al 300+. Wellicht is het voordeel van Mercedes dan toch kleiner.quote:Op donderdag 16 juni 2016 21:22 schreef Nattekat het volgende:
Heeft iemand al opgemerkt dat het rechte stuk gewoon veel te lang is?
Mercedes (de motor) wint minstens een seconde op dat rechte stuk ten opzichte van iedereen. Erg spannend ja... dat verschil maak je niet meer goed met een hogere topsnelheid.quote:Op donderdag 16 juni 2016 22:10 schreef Fer het volgende:
[..]
Misschien wordt het wel spannend. Het eerste stuk bocht 16-20 is vrij bochtig, wel volgas, maar je kan er niet langs. Dus pas als je kan inhalen, gaan beide auto's al 300+. Wellicht is het voordeel van Mercedes dan toch kleiner.
Dat mag niet in de F1. Bovendien ga je dat niet meer goed maken, zelfs niet met een mercedes vs. manor. Wat je waarschijnlijk wel gaat zien is dat snellere deelnemers bewust wachten met inhalen tot na die detectielijn, mits ze daardoor niet teveel tijd achter de auto verliezen.quote:Op donderdag 16 juni 2016 15:50 schreef kareltjoo het volgende:
Ik zie wel gebeuren dat coureurs vol in de ankers gaan vlak voor de detectiezone, op dat rechte stuk kun je met de slipstream en DRS er zo weer voorbij stuiven waarna de "volger" de rest van t rondje weer in dirty air zit..
Ik voorspel crash en SC en dat dan vervolgens de SC crasht in bocht 8quote:Op donderdag 16 juni 2016 15:39 schreef ChatGirl het volgende:
Linkje is video van SC. Bocht 8 wordt smullentwitter:Gianludale27 twitterde op donderdag 16-06-2016 om 15:20:35🇦🇿 #EuropeGp | Safety car (onboard): turns 8-9-10-11-12-13 https://t.co/tmNX6gGq8m reageer retweet
grappig manquote:Op donderdag 16 juni 2016 22:25 schreef F1gamer het volgende:
Jammer dat maldonado dit jaar er neit bij is. Anders wist je zeker dat hij op het Baku circuit gaat crashen
Nu hebben we Verstappen hequote:Op donderdag 16 juni 2016 22:25 schreef F1gamer het volgende:
Jammer dat maldonado dit jaar er neit bij is. Anders wist je zeker dat hij op het Baku circuit gaat crashen
Nah die verstapt zich niet weerquote:Op donderdag 16 juni 2016 22:56 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als hij dat nu flikt, heeft hij wel een leuke naam opgebouwd
Massa.quote:Op donderdag 16 juni 2016 23:22 schreef King_Merc het volgende:
Wie morgen als eerst in de muur ?
Ik zet mn geld in op Magnussen..
Lewisquote:Op donderdag 16 juni 2016 23:22 schreef King_Merc het volgende:
Wie morgen als eerst in de muur ?
Ik zet mn geld in op Magnussen..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |