abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_162983641
160613_134184_Header_europa.jpg

Voor de eerste keer in 2016 slaat de Formule 1 geen weekend over. Bernie Ecclestone’s hogesnelheidscircus heeft Canada achter zich gelaten en is alweer onderweg naar de volgende locatie. Ditmaal, voor de allereerste keer in de geschiedenis, naar Azerbeidzjan. Het land in de Kaukasus zal komend weekend namelijk gastheer zijn van de Grand Prix van Europa. De wedstrijd wordt verreden op het hagelnieuwe Baku City Circuit dat zich door het hart van de Azerbeidjaanse hoofdstad slingert. Wanneer we de verhalen mogen geloven moet Baku het snelste stratencircuit ter wereld zijn. Of dat zo is zal dit weekend moeten blijken. De raceorganisatie pakt het debuut vooralsnog groots aan. Zo was men de afgelopen maanden zeer actief op social media om de hele wereld te laten weten dat wereldsterren als Chris Brown, Pharrell Williams en Enrique Iglesias ingevlogen worden om het weekend muzikaal te ondersteunen.

De ontwerper van de baan is zoals gebruikelijk de Duitse architect Hermann Tilke. Hij bedacht een omloop van iets meer dan zes kilometer lang. Daarmee is het na het Belgische Spa-Franchorchamps de langste baan van de kalender. Baku City Circuit telt in totaal twintig bochten en kenmerkt zich onder meer door een ontzettend lang recht stuk van liefst 2,2 kilometer. Waar sommige delen van het circuit ontzettend breed zijn, zijn andere delen juist weer heel erg smal. Met name de combinatie van de bochten 8 tot en met 11 zijn voor racebegrippen aan de nauwe kant. Om het allemaal extra lastig te maken is ook deze baan, net als de meeste stratencircuits, omgeven door muren en vangrails. Een kleine fout kan dus grote gevolgen hebben.

Grote favoriet voor de zege zal zoals gebruikelijk het team van Mercedes zijn. Lewis Hamilton heeft met twee opeenvolgende zeges in Monaco en Canada de achterstand van meer dan veertig punten in een mum van tijd teruggebracht tot negen. Teamgenoot en WK-leider Nico Rosberg zal de toenemende druk op zijn schouders alleen kunnen afwenden met een klinkende zege in de straten van Baku. Dat zal echter nog niet meevallen, want de voorbije races in Barcelona, Monaco en Canada hebben aangetoond dat het niet meer alleen Mercedes is dat kan winnen. Red Bull en Ferrari hebben het gat met Mercedes de afgelopen weken met goedwerkende updates flink terug geschroefd. Alle drie de teams zullen komende zondag dan ook tot het uiterste moeten gaan om de eerste winnaar in Azerbeidzjan te worden.

160612_134184_kopje_circuit.gif

160615_134184_circuit.jpg

FIA Grand Prix van Europa informatie



160612_134184_kopje_kalender.gif

160615_134184_forum_kalender.jpg

160612_134184_kopje_stand.gif

Coureurs:

160615_134184_forum_stand_coureurs.jpg

Constructeur:

160615_134184_forum_stand_teams.jpg

160612_134184_kopje_tijdschema.gif

160615_134184_forum_tijdschema.jpg

160612_134184_kopje_tvgids.gif

160615_134184_forum_tvgids.jpg

160612_134184_kopje_weer.gif

160615_134184_weerbericht.jpg

Het actuele weer in Baku

[ Bericht 46% gewijzigd door WEST op 15-06-2016 21:42:03 ]
  maandag 13 juni 2016 @ 19:40:05 #2
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_162984004
quote:
1s.gif Op zondag 12 juni 2016 23:02 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

het is niet enkel snelheid, dat weet je?
Ja dat weet ik.
Sainz is echter, op de overview bij de start na, geen een keer in beeld geweest :')

Hij is wel naar de 9e plaats gereden, maar is dat omdat hij mensen in heeft gehaald of gewoon omdat hij 1x minder heeft gepit als de nummers 10 t/m 20? :P
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  maandag 13 juni 2016 @ 19:41:28 #3
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_162984043
Zjaak Vielnuf had al weer een opmerking over Max met rosberg zijn pirouette
  maandag 13 juni 2016 @ 19:44:10 #4
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_162984138
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 19:41 schreef BeamofLight het volgende:
Zjaak Vielnuf had al weer een opmerking over Max met rosberg zijn pirouette
Dat Rosberg niet moet remmen op een witte lijn?
Of wat? :D
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_162984217
Jacques kan er niet mee omgaan.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  maandag 13 juni 2016 @ 19:46:25 #6
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_162984224
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 19:44 schreef daNpy het volgende:

[..]

Dat Rosberg niet moet remmen op een witte lijn?
Of wat? :D
waarschijnlijk net die milliseconde stuurbrweging naar links toen ros ernaast zat
pi_162984561
Ahja azijnpissers zullen er altijd zijn.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_162984766
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 18:38 schreef Djoetma het volgende:

[..]

Komt inderdaad aannemelijk over. Blijft toch interessant dat Arrivabene het een concrete fout genoemd heeft. Je zou zeggen dat ze tijdens de race merken dat de band het beter doet dan ze dachten. Een beetje zoals wat Mercedes gedaan heeft feitelijk.
Het probleem van Ferrari was volgens mij meer dat de laatste band het niet lang genoeg goed bleef doen. Dan had je dus inderdaad beter positie op de baan kunnen behouden en hopen dat de vuile wind Hamiltons banden ook in deze omstandigheden verneukt.

Het staat me niet voor de geest wat Arrivabene precies gezegd heeft, maar het is ook heel concreet welke beslissing de verkeerde was. Je moet er alleen niet meteen van maken dat iemand zijn werk niet goed gedaan heeft omdat een educated guess verkeerd uitpakt, het lijkt me ook sterk dat Arrivabene dat bedoelde.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_162985027
Dit is wat Alain Prost zegt over het incident tussen Hamilton en Rosberg

quote:
Alain Prost on Mercedes clash (French): "It's a situation where either Nico says 'I'm going to brake a bit and tuck in behind Hamilton' or Lewis brakes a bit and goes completely to the left to leave space for Rosberg which is totally impossible. Once again, unfortunately, it's a racing incident."
https://streamable.com/zr9f
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_162985321
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 19:56 schreef habitue het volgende:
Ahja azijnpissers zullen er altijd zijn.
Jacques heeft natuurlijk puur op basis van de leeftijd van Max geroepen dat het schandalig is dat zo'n onervaren iemand in de F1 mag rijden. Elk (vermeend) foutje van Max grijpt hij vervolgens aan om zijn gelijk te claimen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  maandag 13 juni 2016 @ 20:24:49 #11
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_162985545
quote:
1s.gif Op maandag 13 juni 2016 19:46 schreef BeamofLight het volgende:

[..]

waarschijnlijk net die milliseconde stuurbrweging naar links toen ros ernaast zat
Dit
Feyenoord!!! * Barça
pi_162987421
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 16:06 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Was dat niet veranderd in dat indien de ander er met een aanmerkelijk stuk auto naast zit, je een car's width moet laten? Ook al was het niet zo van toepassing, 4 weken geleden was dat nog het argument waarom het aanrijden van Rosberg door Hamilton nog een race-incident was.
Die wagenbreedte geldt alleen het maken van een verdedigende beweging en dan teruggaan naar de racelijn (die in 2011 geïntroduceerd werd toen Schumacher Hamilton continu blokkeerde op Monza).

quote:
27.6 More than one change of direction to defend a position is not permitted. Any driver moving
back towards the racing line, having earlier defended his position off-line, should leave at least
one car width between his own car and the edge of the track on the approach to the corner.

27.7 Any driver defending his position on a straight, and before any braking area, may use the full
width of the track during his first move, provided no significant portion of the car attempting
to pass is alongside his. Whilst defending in this way the driver may not leave the track
without justifiable reason.
For the avoidance of doubt, if any part of the front wing of the car attempting to pass is
alongside the rear wheel of the car in front this will be deemed to be a ‘significant portion’.

27.8 Manoeuvres liable to hinder other drivers, such as deliberate crowding of a car beyond the
edge of the track or any other abnormal change of direction, are not permitted.
Veel meer regels staan er niet meer in met betrekking tot inhalen. Kwam nog wel de volgende blog tegen over de regels van het racen. Punt 7 heeft betrekking op de actie van afgelopen weekend en zelfs de auteur hiervan noemt het een racing incident op Reddit.

quote:
I think it's right at the limit. They were almost exactly alongside each other at the moment of contact, meaning ownership of the outside line was disputed. I would therefore tend to call it a racing incident.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 13 juni 2016 @ 21:22:32 #13
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_162987930
quote:
1s.gif Op maandag 13 juni 2016 19:46 schreef BeamofLight het volgende:

[..]

waarschijnlijk net die milliseconde stuurbrweging naar links toen ros ernaast zat
Welke volgens de zojuist geposte regels dus gewoon mag (27.6 More than one change of direction to defend a position is not permitted. Any driver moving back towards the racing line, having earlier defended his position off-line, should leave at least one car width between his own car and the edge of the track on the approach to the corner.)
pi_162988390
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 19:40 schreef daNpy het volgende:

[..]

Ja dat weet ik.
Sainz is echter, op de overview bij de start na, geen een keer in beeld geweest :')

Hij is wel naar de 9e plaats gereden, maar is dat omdat hij mensen in heeft gehaald of gewoon omdat hij 1x minder heeft gepit als de nummers 10 t/m 20? :P
Sainz is, zoals de meesten, 2 keer gestopt. Alleen Hamilton, Bottas, Alonso en Magnussen gingen voor een één-stopper.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  maandag 13 juni 2016 @ 21:59:18 #15
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_162990084
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 21:30 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Sainz is, zoals de meesten, 2 keer gestopt. Alleen Hamilton, Bottas, Alonso en Magnussen gingen voor een één-stopper.
Ah oke, dat is dan helemaal niet in beeld geweest hoe Sainz naar voren knokte.
Maar Hamilton op P1 is ook nauwelijks in beeld geweest, enkel de gevechten om positie 3 en 4 daarachter waren interessant :D
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  maandag 13 juni 2016 @ 22:00:33 #16
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_162990150
Begint de race om 15.00 uur?
  maandag 13 juni 2016 @ 22:02:31 #17
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_162990290
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 22:00 schreef THEFXR het volgende:
Begint de race om 15.00 uur?
Ja.
  maandag 13 juni 2016 @ 22:05:17 #18
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_162990438
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 21:59 schreef daNpy het volgende:

[..]

Ah oke, dat is dan helemaal niet in beeld geweest hoe Sainz naar voren knokte.
Maar Hamilton op P1 is ook nauwelijks in beeld geweest, enkel de gevechten om positie 3 en 4 daarachter waren interessant :D
Ironisch genoeg kwam Hamilton alleen in beeld toen ze op P2 lagen. Nou ja, heeft Mercedes toch wat cameratijd gehad.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_162991090
Haha Villeneuve zag Verstappen weer als schuldig bij spin Rosberg. Wat een zak hooi.
  maandag 13 juni 2016 @ 22:27:33 #20
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_162991808
En het wordt zweten in Baku. Van 12 graden in Montreal naar 34 graden in Baku :P
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  maandag 13 juni 2016 @ 22:46:35 #21
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_162992909
Had iemand al gezegd dat het 'Bakoe' is in het Nederlands?
Wie dit leest is gek
pi_162992921
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 20:02 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het probleem van Ferrari was volgens mij meer dat de laatste band het niet lang genoeg goed bleef doen. Dan had je dus inderdaad beter positie op de baan kunnen behouden en hopen dat de vuile wind Hamiltons banden ook in deze omstandigheden verneukt.

Het staat me niet voor de geest wat Arrivabene precies gezegd heeft, maar het is ook heel concreet welke beslissing de verkeerde was. Je moet er alleen niet meteen van maken dat iemand zijn werk niet goed gedaan heeft omdat een educated guess verkeerd uitpakt, het lijkt me ook sterk dat Arrivabene dat bedoelde.
Vettel gaf aan, dat ze niet hadden verwacht dat de VSC zo snel afgelopen zou zijn. Met een langere VSC was hij voor de Redbulls de baan op gekomen en was het heel anders gelopen. Uiteindelijk kwam hij maar 5 seconden tekort op Hamilton.

Maar verder bent ik het wel met je eens. Ze hadden misschien in de strategie geen rekening gehouden met het feit dat Vettel P1 zou rijden na de start. Maar eerlijk, Vettel is goed, maar kan hij Hamilton 70 ronden achter zich houden? En denk ook aan de trage outlaps op koude banden, Hamilton had bij een undercut van Vettel wellicht met buiten blijven kunnen inhalen.
.
  maandag 13 juni 2016 @ 22:48:28 #23
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_162993025
quote:
99s.gif Op maandag 13 juni 2016 22:46 schreef Nieuwschierig het volgende:
Had iemand al gezegd dat het 'Bakoe' is in het Nederlands?
Bukake?
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  maandag 13 juni 2016 @ 22:49:30 #24
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_162993094
quote:
9s.gif Op maandag 13 juni 2016 22:48 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Bukake?
hija
  maandag 13 juni 2016 @ 22:50:54 #25
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_162993225
oops, verkeerde topic :P
  Redactie Frontpage / Sport maandag 13 juni 2016 @ 22:52:06 #26
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_162993310
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 22:50 schreef Klummie het volgende:
oops, verkeerde topic :P
MAAAAAAAAAAAAAAAXXXXXXXXXXXXX VEEEEEEEEEEERSTAPPEN
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 13 juni 2016 @ 22:56:37 #27
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_162993546
quote:
10s.gif Op maandag 13 juni 2016 22:52 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

MAAAAAAAAAAAAAAAXXXXXXXXXXXXX VEEEEEEEEEEERSTAPPEN
quote:
10s.gif Op maandag 13 juni 2016 22:52 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

MAAAAAAAAAAAAAAAXXXXXXXXXXXXX VEEEEEEEEEEERSTAPPEN
Is alle geld al uitgekeerd aan de F1 managers?
Wie dit leest is gek
  maandag 13 juni 2016 @ 22:58:22 #28
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_162993626
quote:
10s.gif Op maandag 13 juni 2016 22:52 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

MAAAAAAAAAAAAAAAXXXXXXXXXXXXX VEEEEEEEEEEERSTAPPEN
:P
  dinsdag 14 juni 2016 @ 01:36:16 #29
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_162996151


.genoeg beschermde monumenten om beschadigd te raken.
pi_162996274
Wat zijn de kansen voor RBR in Baku?
pi_162996362
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 01:36 schreef THEFXR het volgende:
[ afbeelding ]

.genoeg beschermde monumenten om beschadigd te raken.
Die stoeprand! En dat spekgladde nieuwe asfalt. Kan leuk worden.
  dinsdag 14 juni 2016 @ 03:25:32 #32
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_162996538
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 01:54 schreef MakkieR het volgende:
Wat zijn de kansen voor RBR in Baku?
groot, monaco achtig, dus een goed chassis is vereist.
pi_162997078
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 03:25 schreef THEFXR het volgende:

[..]

groot, monaco achtig, dus een goed chassis is vereist.
Er zijn ook veel lange rechte stukken.

GP2 rijders kijken vast vooruit: http://www.gpupdate.net/e(...)-preview-azerbaijan/

En het circuit is bijna twee keer zo lang als Monaco, met maar 1 bocht meer
pi_162997224
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 02:16 schreef RobbieRonald het volgende:

[..]

Die stoeprand! En dat spekgladde nieuwe asfalt. Kan leuk worden.
Die stoeprand gaat nog weg geloof ik.

En dit is totaal niet Monaco, meer Singapore. Veel 90graden bochten en dat slingerende smalle stuk. En het "rechte stuk" (in ieder geval dat stuk langs zee wat schijnbaar volgas genomen kan worden) is blijkbaar 2.2 kilometer, 2x zo lang als het start/finish gedeelte op Monza.
  dinsdag 14 juni 2016 @ 08:38:09 #35
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_162997486
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 07:59 schreef Bluurgh het volgende:

[..]

Die stoeprand gaat nog weg geloof ik.

En dit is totaal niet Monaco, meer Singapore. Veel 90graden bochten en dat slingerende smalle stuk. En het "rechte stuk" (in ieder geval dat stuk langs zee wat schijnbaar volgas genomen kan worden) is blijkbaar 2.2 kilometer, 2x zo lang als het start/finish gedeelte op Monza.
Wel RBR terrein dus behalve dat rechte stuk :P
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_162997646
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 08:38 schreef nils7 het volgende:

[..]

Wel RBR terrein dus behalve dat rechte stuk :P
Dat rechte stuk waar waarschijnlijk alle inhaalacties gaan plaatsvinden :P.

Ik geef Ricciardo hier meer kans dan Max, met zijn superkwali
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 14 juni 2016 @ 09:07:32 #37
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_162997820
Inhaalactie? Dat is gewoon er voorbij rijden, weer netjes naar rechts, een krantje lezen en aanremmen voor de volgende bocht.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_162997888
benieuwd of tijdens de quali op dat lange rechte stuk teams voor elkaar nog voor een slipstream gaan zorgen :P
pi_162998089
Lage grip zoals op Singapore, maar ook dat is bochtiger. Die rechte stukken met 90 graden bochten zijn juist weer gunstig voor Willlams. Denk gewoon de standaard pikorde, Mercedes, Ferrari/Redbull en een heel dicht middelveld van TR/Willams/FI/McL/
.
pi_162998244
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 09:28 schreef Fer het volgende:
Lage grip zoals op Singapore, maar ook dat is bochtiger. Die rechte stukken met 90 graden bochten zijn juist weer gunstig voor Willlams. Denk gewoon de standaard pikorde, Mercedes, Ferrari/Redbull en een heel dicht middelveld van TR/Willams/FI/McL/
Middenveld is het tofst in de F1, hopelijk kunnen we Verschoor daar binnenkort aan het werk zien :)
  dinsdag 14 juni 2016 @ 09:59:37 #41
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_162998694
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 09:40 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Middenveld is het tofst in de F1, hopelijk kunnen we Verschoor daar binnenkort aan het werk zien :)
De komende 2-3 jaar nog niet, hij is nog maar 15 ;)
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_162999223
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 01:36 schreef THEFXR het volgende:
[ afbeelding ]

.genoeg beschermde monumenten om beschadigd te raken.
Het staat er al zo lang, dat kan vast wel wat hebben.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_162999265
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 01:36 schreef THEFXR het volgende:
[ afbeelding ]

.genoeg beschermde monumenten om beschadigd te raken.
Het zou pas kut zijn als het net nieuw is en het dan beschadigd raakt
pi_162999383
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 21:12 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Die wagenbreedte geldt alleen het maken van een verdedigende beweging en dan teruggaan naar de racelijn (die in 2011 geïntroduceerd werd toen Schumacher Hamilton continu blokkeerde op Monza).
[quote]
Maar de wagenbreedte geldt toch ook inzake het 'force off the track' ? Er staat me althans iets bij van een bocht op Monza.

[quote]Veel meer regels staan er niet meer in met betrekking tot inhalen. Kwam nog wel de volgende blog tegen over de regels van het racen. Punt 7 heeft betrekking op de actie van afgelopen weekend en zelfs de auteur hiervan noemt het een racing incident op Reddit.

[..]

Heb je een linkje van die blog?

Verder heb ik nogal moeite met 'racing incident'. Ik ontken het bestaan ervan niet, maar volgens mij wordt het vooral in de mond genomen door mensen die het niet meer weten en zich niet in de regels en mogelijke interpretaties willen verdiepen, of als de alternatieve uitkomst ze niet bevalt.

Mij lijkt de omschrijving 'racing incident' totaal nietszeggend. We hebben een race en dus heb je incidenten, waaronder incidenten met 2 of meer betrokken coureurs en een of meer schuldigen. Als coureurs bestraft worden voor 'causing an avoidabe collision' dan lijkt me dat een racing incident inhoudt dat de gebeurtenis niet avoidable was. 'Racing' in 'racing incident' impliceert waarschijnlijk dat ze met elkaar in de slag waren itt tot situaties waarbij de een al geen inhaalpoging meer gaat doen in die bocht of de coureurs helemaal niet met elkaar strijden. Dan lijkt mij dat je bij een collision moet kijken of die avoidable was in een situatie van strijd om positie.

Dan kan er een samenloop van omstandigheden zijn waardoor van een of beide rijders niet verwacht kan worden dat ze nog konden reageren om een aanrijding te voorkomen, en dan heb je het dus over een aanrijding zonder schuldigen. Maar buiten uitzonderingsgevallen zou je zeggen dat je moet kunnen racen zonder aanrijdingen en ze in de regel niet plaatsvinden zonder dat er een schuldige is.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_162999462
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 10:26 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Heb je een linkje van die blog?

Verder heb ik nogal moeite met 'racing incident'. Ik ontken het bestaan ervan niet, maar volgens mij wordt het vooral in de mond genomen door mensen die het niet meer weten en zich niet in de regels en mogelijke interpretaties willen verdiepen, of als de alternatieve uitkomst ze niet bevalt.

Mij lijkt de omschrijving 'racing incident' totaal nietszeggend. We hebben een race en dus heb je incidenten, waaronder incidenten met 2 of meer betrokken coureurs en een of meer schuldigen. Als coureurs bestraft worden voor 'causing an avoidabe collision' dan lijkt me dat een racing incident inhoudt dat de gebeurtenis niet avoidable was. 'Racing' in 'racing incident' impliceert waarschijnlijk dat ze met elkaar in de slag waren itt tot situaties waarbij de een al geen inhaalpoging meer gaat doen in die bocht of de coureurs helemaal niet met elkaar strijden. Dan lijkt mij dat je bij een collision moet kijken of die avoidable was in een situatie van strijd om positie.

Dan kan er een samenloop van omstandigheden zijn waardoor van een of beide rijders niet verwacht kan worden dat ze nog konden reageren om een aanrijding te voorkomen, en dan heb je het dus over een aanrijding zonder schuldigen. Maar buiten uitzonderingsgevallen zou je zeggen dat je moet kunnen racen zonder aanrijdingen en ze in de regel niet plaatsvinden zonder dat er een schuldige is.
Staat in miijn post. :)

https://f1metrics.wordpress.com/2014/08/28/the-rules-of-racing/
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_162999497
quote:
3s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 09:59 schreef Rossdale het volgende:

[..]

De komende 2-3 jaar nog niet, hij is nog maar 15 ;)
Belachelijke regel, dat je 18 moet zijn.
pi_162999723
quote:
Inmiddels wel, dank je, ik zal het later even lezen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 14 juni 2016 @ 12:30:58 #48
73485 Niox
I'm sorry, who?
pi_163002842
2 nieuwtjes:

Interlagos staat dit jaar misschien wel voor het laatst op de kalender: http://www.motorsport.com(...)xed-for-2017-782102/

Gasly gaat deze week in een Red Bull uit 2013 de banden voor 2017 testen: http://www.motorsport.com(...)-paul-ricard-782076/
Als je alles onder controle hebt, ga je gewoon niet snel genoeg.
A man is rich in proportion to the number of things he can afford to let alone.
pi_163005090
Oké focus op Baku, waar Max naar toe vliegt vanuit Nice met Rosberg en anderen die in Monaco wonen.

Ik ben bang dat het circuit perfect voor Mercedes gaat zijn. Williams misschien ook voor Red Bull. Dat lange volgas stuk aan kant water wordt wss inderdaad voornaamste 'inhaal'/voorbijreid-punt. Arme Honda.
pi_163005123
quote:
3s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 12:30 schreef Niox het volgende:
2 nieuwtjes:

Interlagos staat dit jaar misschien wel voor het laatst op de kalender: http://www.motorsport.com(...)xed-for-2017-782102/

Gasly gaat deze week in een Red Bull uit 2013 de banden voor 2017 testen: http://www.motorsport.com(...)-paul-ricard-782076/
Oei, dit is hier ten strengste verboden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')