SPOILER: Veelgebruikte, awesome, gezonde receptenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Eén dag orde op zaken stellen in een ander deel van de stichting, één dag vervanging om de toegenomen administratieve lasten te kunnen doen. Ik mis mijn draken nu alquote:Op vrijdag 10 juni 2016 22:12 schreef Vanyel het volgende:
[..]![]()
Ook lekker voor de lijn.
Hoezo moet je uit de klas?
Komkommer pakken!quote:Op vrijdag 10 juni 2016 22:19 schreef Myraela het volgende:
Ik heb echt zoveel zin om te gaan vreten.Maar morgen ga ik al bij de schoonfamilie eten, dus als ik nu al begin is het hele weekend verziekt. Als ik het nu netjes hou, lukt dat me morgen ook wel.
Zo herkenbaarquote:
ik kan dan juist niet slapenquote:Op vrijdag 10 juni 2016 22:28 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Zo herkenbaar
"Ik heb honger!!!"
...
"ok, ik ga naar bed, kan ik ook niet eten"
Maar ik heb dan eigenlijk niet ècht honger; alleen snaaizin. Want ik eet best een behoorlijk avondmaal en kan dan niet een paar uurtjes later knorrende honger hebben.quote:
Minder salade meer friet?quote:Op vrijdag 10 juni 2016 23:31 schreef mrspoeZ het volgende:
Planning voor maandag:
salade van zwarte bonen, avocado, rode ui, mais, biefreepjes-in-ketjap en balsamico
salade van sla tomaat en komkommer met azijn/mayo/suiker/zout/peper (voor de risicolozen)
salade van rode kool, wortel, rozijn, gerookte kip, feta en vinaigrette
salade van veldsla met een dressing van gebakken pompoenblokjes, appelstukjes, kaneel, peper en pompoenpitten.
Suggesties welkom!
Heel veel plezierquote:Op zaterdag 11 juni 2016 08:21 schreef Tink89 het volgende:
Ik ben onbereikbaar vandaag, ga trouwjurken passen
Tof!quote:Op zaterdag 11 juni 2016 08:21 schreef Tink89 het volgende:
Oooo leuk!quote:Op zaterdag 11 juni 2016 08:21 schreef Tink89 het volgende:
Tof! Veel plezier vandaagquote:Op zaterdag 11 juni 2016 08:21 schreef Tink89 het volgende:
Have fun Tink!quote:Op zaterdag 11 juni 2016 08:21 schreef Tink89 het volgende:
Deze kwarktaart is gezond neem ik aanquote:Op zaterdag 11 juni 2016 09:53 schreef Myraela het volgende:
De kwarktaart met banaan was goed gelukt.Bodem van walnoten met dadels is echt perfect.
Tuurlijk, het is super simpel. De bodem is 100 gram walnoten met 100 gram dadels, een snufje zout en twee eetlepels water. Mixen en vervolgens in een met bakpapier beklede springvorm duwen tot een bodem. 7 blaadjes gelatine weken in water en vervolgens in 5 eetlepels water verwarmen tot het is gesmolten.quote:Op zaterdag 11 juni 2016 10:28 schreef WeCanDoIt het volgende:
Deze kwarktaart is gezond neem ik aan?
Heb je misschien een recept want ik wil ook wel eens taart als ontbijt
Tis om te trakteren.quote:Op zaterdag 11 juni 2016 08:27 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Minder salade meer friet?
Maar 2 maaltijden?
Oh nee, het is een kilo kwark. En geen idee. Beetje de standaard maat?quote:Op zaterdag 11 juni 2016 10:44 schreef MutedFaith het volgende:
500 gram kwark?
Enig idee hoe groot je springvorm ongeveer is?
Netjes, ik kan met moeite een minuutje rennen, meteen pijn in m'n kuitenquote:Op zaterdag 11 juni 2016 11:54 schreef MevrouwPuff het volgende:
Net 10+20 minuten gerend, volgens mij gaat het deze keer lukken Evy af te rondenen ik denk al een beetje aan 8 km ofzo
Kwestie van oefenen/trainen. Rus5ig opbouwen en voor je t weet ren je 5km of meer.quote:Op zaterdag 11 juni 2016 12:16 schreef Pizzapuntje het volgende:
[..]
Netjes, ik kan met moeite een minuutje rennen, meteen pijn in m'n kuiten
Opbouwen met Evy!quote:Op zaterdag 11 juni 2016 12:16 schreef Pizzapuntje het volgende:
[..]
Netjes, ik kan met moeite een minuutje rennen, meteen pijn in m'n kuiten
Oh, die ga ik vannacht dan maar eens lezen op het werkquote:Op zaterdag 11 juni 2016 10:46 schreef Sunnythesun het volgende:
In de Sir Edmund (wetenschapsbijlage van de Volkskrant) een artikel over een holistische aanpak van obesitas. Interessant. Denk ik. Ik ga het zo lezen
Evy is geweldigquote:
Staat qua inzichten niet veel nieuws in, maar wel goed te lezen dat er een plek is waar een goede aanpak gekozen wordtquote:Op zaterdag 11 juni 2016 12:52 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Oh, die ga ik vannacht dan maar eens lezen op het werk
Dat vind ik inderdaad wel een treffende vergelijkingquote:Op zaterdag 11 juni 2016 14:16 schreef Elvi het volgende:
Wow... Wat een onsympathiek mannetje is die Jelmer. Het lijkt wel een KLB fokker aan de schrijfstijl te zien.
Belerend? Beledigend.quote:Op zaterdag 11 juni 2016 14:43 schreef Sunnythesun het volgende:
Hmm, nee, te belerend om grappig te zijn wmb. Zie hier iig geen zelfspot terug, alleen een wijzend vingertje op een erg onaangename manier.
DeLuna!quote:
Was het zo erg?quote:Op zaterdag 11 juni 2016 19:26 schreef Isabeau het volgende:
Vriend had brownies gemaakt. Eerst gegeten, toen uitgerekend qua kcal. Nu avondeten maar laten zitten![]()
Ja, dat valt wel mee dan! Had je zo weinig gehad vandaag of vielen de cheeto's uberhaupt mee. Die dingen zijn ook wel heel licht hè.quote:Op zaterdag 11 juni 2016 19:51 schreef Myraela het volgende:
Was het zo erg?![]()
Mijn vriend en ik vonden dat we wel weer eens wat lekkers mochten. Dus we zijn naar de supermarkt gelopen om allebei iets uit te zoeken waar we écht écht zin in hadden. Voor mij Cheetos en voor hem ijs.
Als ik alle Cheetos op zou eten zit m'n totaal nog steeds op 1800, dus dat valt eigenlijk wel mee.
Die mcflurry's schijnen wel één van de energierijkste dingen van de Mac te zijn. Herinner ik me vaagquote:Op zaterdag 11 juni 2016 20:39 schreef La_Tramposa het volgende:
Hmm, als cheatmeal zou ik niet gauw cheetos kiezenmaar goed bezig als het mooi in je dag totaal past en je er van genoten hebt!
Ondanks dat er iets van gisteren blijkbaar erg verkeerd gevallen is, had ik als toetje wel echt de lekkerste mcflurry ooit: caramel cookie. Volgens mij was hij ook wel een beetje uitgeschoten met de vulling
Ach ja, ik ga ook niet naar de Mc voor gezond eten, de hamburger en frieten en brood met aioli wat we eerder hadden was ook al erg calorierijk. En ik haal denk ik 2x per jaar iets bij de McDonalds en dan meestal een ijsjequote:Op zaterdag 11 juni 2016 21:03 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Die mcflurry's schijnen wel één van de energierijkste dingen van de Mac te zijn. Herinner ik me vaagMaar met caramel cookie klinkt goddelijk. Vroeger hadden ze cappuccinosmaak, dat vond ik zó lekker. Gelukkig verkopen ze die niet meer.
Je hebt gewoon een psychische voedselvergiftigingquote:Op zaterdag 11 juni 2016 21:07 schreef La_Tramposa het volgende:
Ach ja, ik ga ook niet naar de Mc voor gezond eten, de hamburger en frieten en brood met aioli wat we eerder hadden was ook al erg calorierijk. En ik haal denk ik 2x per jaar iets bij de McDonalds en dan meestal een ijsje![]()
Maar gelukkig heb ik vandaag alles er op alle mogelijke manieren uitgegooid, #balans!
Ja, ik ben er wel weer van genezen voorlopigquote:Op zaterdag 11 juni 2016 21:10 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Je hebt gewoon een psychische voedselvergiftigingJe lijf wilde al die troep niet
Ik krijg niet echt een beeld bij de hoeveelheden. Hoeveel burrito's zijn het bijvoorbeeld? Watermeloen? Zoute stokjes? Heb je het weleens door een kcal-meter gegooid?quote:Op zaterdag 11 juni 2016 13:12 schreef Bamba het volgende:
Tijdje geleden had ik al gezegd dat ik weer mee zou posten, maar toen kwam er vanalles tussen (vooral smoesjes) Maar we gaan er weer voor. Het afvallen wilt nog niet echt lukken, dus misschien dat jullie nog tips hebben aan de hand van mijn eetlijstjes?
Planning lijstje vandaag:
O: smoothie van 200 gr Griekse yoghurt, 100 gram aardbeien en een perzik
T: 1 Snack a jack
L: 2 bruine boterhammen met kruudentuintje
T: watermeloen
D: leftover burritos, gemaakt van meergranen wraps met veel sla en paprika
T:wat zoute stokjes.
Verder drink ik minimaal 2 liter en mag ik 1 glas cola light of crystal clear van mezelf per dag.
Tips iemand?
De hele zak Cheetos is 540 kcal. Ik had voor de rest vandaag helemaal geen tussendoortjes, dus ik zat pas op de 1200 kcal.quote:Op zaterdag 11 juni 2016 21:02 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, dat valt wel mee dan! Had je zo weinig gehad vandaag of vielen de cheeto's uberhaupt mee. Die dingen zijn ook wel heel licht hè.
Ik had vanmorgen een vreetkick en had dus al best veel gegeten (allemaal gezonde dingen, maar ook dat tikt wel aan als je maar genoeg eet). En toen besloot vriendlief triple chocolate brownies te maken. Dat paste eigenlijk niet meer in mijn dag
Daarom avondeten dus overgeslagen. Oh, het halve recept was bijna 3700 kcal. En vroeger maakten we gerust het hele recept en at ik de helft wel zo ongeveer op (die 3700 kcal dus
)
Ik denk niet dat ik nu de helft van de helft wil
Ik heb hem ook net gemaakt, dank je wel voor het recept! Ben er heel benieuwd naar.quote:Op zaterdag 11 juni 2016 10:41 schreef Myraela het volgende:
[..]
Tuurlijk, het is super simpel. De bodem is 100 gram walnoten met 100 gram dadels, een snufje zout en twee eetlepels water. Mixen en vervolgens in een met bakpapier beklede springvorm duwen tot een bodem. 7 blaadjes gelatine weken in water en vervolgens in 5 eetlepels water verwarmen tot het is gesmolten.
Magere milde kwark mixen met 3 bananen tot een gladde massa en daar vervolgens de gelatine doorheen roeren. Op de bodem verdelen en op laten stijven in de koelkast en voila.
Artikel gelezen. Op zich wel waar en opmerkelijk dat overgewicht of door de diëtiste (die volgens mij maar een beetje wordt vergoed) of door de chirurg middels een operatie wordt behandeld. Er zijn veel meer goede mogelijkheden, maar dat komt dus nauwelijks aan bod.quote:Op zaterdag 11 juni 2016 12:53 schreef Sunnythesun het volgende:
Staat qua inzichten niet veel nieuws in, maar wel goed te lezen dat er een plek is waar een goede aanpak gekozen wordt
Ja zo'n machine gaat ook met calorie verbruik etc uit van een constant vetpercentage, dus als je zwaarder bent ben je ook sterker. Maar dat gaat natuurlijk niet altijd op..quote:Op zondag 12 juni 2016 09:42 schreef Isabeau het volgende:
Hmpf, net in de sportschool een wandelconditietest gedaan waarbij je 2 km moet wandelen en dan je tijd en hartslag direct na afloop noteren. Ik wandel met 7,5 km per uur, volgens mij wel beter dan gemiddeld en raak niet buiten adem oid en kan ook wel gewoon praten. Testresultaat: Gemiddeld.
Vul ik ipv mijn huidige gewicht 60 kg in, is het testresultaat ineens 'Beter dan Gemiddeld'. Die snap ik niet helemaal, het is denk ik juist makkelijker om in dat tempo te lopen als je lichter bent.
edit: zie nu pas staan 'voor mensen met overgewicht is de test minder betrouwbaar'. Niet dat ik nog zoveel overgewicht heb, maar ik heb nog overgewicht. Nou ja, over 24 weken nog maar een keer doen (ga een 24 weken schema volgen om tempo en conditie te verhogen, wilde een soort nul-meting hebben)
Hopelijk is die lekker!quote:Op zaterdag 11 juni 2016 22:23 schreef Bamba het volgende:
[..]
Ik heb hem ook net gemaakt, dank je wel voor het recept! Ben er heel benieuwd naar.
Ik doe dat vooral met heul veel groente etenquote:Op zondag 12 juni 2016 10:03 schreef Myraela het volgende:
Hopelijk is die lekker!![]()
Ik was vanochtend weer afgevallen. Vriend en ik hebben allebei wel het gevoel dat we meer vezels moeten gaan eten. Eens kijken hoe ik dat het best kan doen.
Misschien doet ie het ook beter als je 6 km/h loopt en je hartslag niets doetquote:Op zondag 12 juni 2016 09:42 schreef Isabeau het volgende:
Hmpf, net in de sportschool een wandelconditietest gedaan waarbij je 2 km moet wandelen en dan je tijd en hartslag direct na afloop noteren. Ik wandel met 7,5 km per uur, volgens mij wel beter dan gemiddeld en raak niet buiten adem oid en kan ook wel gewoon praten. Testresultaat: Gemiddeld.
Vul ik ipv mijn huidige gewicht 60 kg in, is het testresultaat ineens 'Beter dan Gemiddeld'. Die snap ik niet helemaal, het is denk ik juist makkelijker om in dat tempo te lopen als je lichter bent.
edit: zie nu pas staan 'voor mensen met overgewicht is de test minder betrouwbaar'. Niet dat ik nog zoveel overgewicht heb, maar ik heb nog overgewicht. Nou ja, over 24 weken nog maar een keer doen (ga een 24 weken schema volgen om tempo en conditie te verhogen, wilde een soort nul-meting hebben)
Ik wilde juist een beetje op tempo wat ik kon lopenquote:Op zondag 12 juni 2016 10:08 schreef MevrouwPuff het volgende:
Misschien doet ie het ook beter als je 6 km/h loopt en je hartslag niets doetzo'n uitslag is niet echt betrouwbaar ofzo natuurlijk
quote:De test bestaat uit twee kilometer wandelen in een zo hoog mogelijk gelijkmatig tempo.
Ja, ik eet eigenlijk ook best wel veel groenten. Heb even in m'n overzichtje gekeken en ik zit meestal rond de 22 gram vezels. Denk dat ik gewoon meer broccoli moet eten.quote:Op zondag 12 juni 2016 10:05 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik doe dat vooral met heul veel groente etenWerkt als een tierelier! Je kan ook veel volkorenboterhammen gaan eten, maar daar wil ik dan ook beleg op en ik krijg honger van brood
Plus veel meer kcal die ik liever aan ander eten besteed.
Nee, het was eigenlijk te warm. Maar dat kwam natuurlijk ook deels omdat het in de stad was en daar blijft de warmte nogal hangen. Heb twee minuten boven mijn PR gelopen. Ach ik heb het wel weer gedaanquote:Op zaterdag 11 juni 2016 19:26 schreef Isabeau het volgende:
[..]
DeLuna!Was mooi weer om hard te lopen. Ging het lekker?
La Tramposa beterschap! Klinkt erg naar.
Tink, geslaagd?
Vriend had brownies gemaakt. Eerst gegeten, toen uitgerekend qua kcal. Nu avondeten maar laten zitten![]()
Bak kwark met kiwi gehad.
Ja die quote vond ik ook een goede. Zo is het idd.quote:Op zondag 12 juni 2016 06:55 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Artikel gelezen. Op zich wel waar en opmerkelijk dat overgewicht of door de diëtiste (die volgens mij maar een beetje wordt vergoed) of door de chirurg middels een operatie wordt behandeld. Er zijn veel meer goede mogelijkheden, maar dat komt dus nauwelijks aan bod.
En ik ben natuurlijk 100% eens met haar 'Een dieet is een kuur. Overgewicht bestrijd je niet met kuren, maar met een langetermijnoplossing' (Liesbeth van Rossum)
Alleen wat het verhaal van die jongen met een genetische afwijking waardoor hij altijd honger heeft nou precies bij dit artikel deed is me niet heel duidelijk. Zoiets is extreem zeldzaam. Illustreert misschien alleen dat de omgeving daar niets van snapt en vreemden geen begrip voor dikke mensen hebben.
Ja, ging hier echt om voorgeschreven strenge diëten. Diëten zoals in de volksmond bedoeld wordt dus. Werd in het stuk wel goed van context voorzien.quote:Op zondag 12 juni 2016 12:41 schreef MutedFaith het volgende:
Ik snap de quote niet. Elke 'eetgewoonte' (of combinatie van eetgewoontes) is gewoon een dieet. Of dat nou vegetarisch, suikervrij, of watdanook is. Die zijn echt niet allemaal kortetermijn gericht.
Nouja, ik snap misschien wel wat ze bedoelt. Maar dan gebruikt ze wel een hele beperkte definitie van t woord dieet.
Inderdaadquote:Op zondag 12 juni 2016 13:14 schreef Sunnythesun het volgende:
Ja, ging hier echt om voorgeschreven strenge diëten. Diëten zoals in de volksmond bedoeld wordt dus. Werd in het stuk wel goed van context voorzien.
Ik vind hem heerlijk!!quote:Op zondag 12 juni 2016 10:03 schreef Myraela het volgende:
[..]
Hopelijk is die lekker!![]()
Ik was vanochtend weer afgevallen. Vriend en ik hebben allebei wel het gevoel dat we meer vezels moeten gaan eten. Eens kijken hoe ik dat het best kan doen.
Een groot deel van gezond leven en afvallen zit toch echt in planning, Mevr. Puff! Dus daar kan je dan nog aan werken. Dit is wel belabberd hoorquote:Op zondag 12 juni 2016 18:12 schreef MevrouwPuff het volgende:
Vandaag toch weer slecht gegeten. Geen goede voorraad in huis, dus bij honger maar gegeten wat er was
O 2 croissants
L noodlesoep, 2 worstenbroodjes
T appel
D zelfgemaakte pizza
Wat was er gezonder aan?quote:Op zondag 12 juni 2016 20:23 schreef Isabeau het volgende:
Ik had een 'gezonde/slanke' versie van spaghetti carbonara. Meh! Dan liever echt en 2x zoveel kcal
Zeker met courgette sliertjes ipv pasta en vegetarische spekjesquote:Op zondag 12 juni 2016 20:23 schreef Isabeau het volgende:
Ik had een 'gezonde/slanke' versie van spaghetti carbonara. Meh! Dan liever echt en 2x zoveel kcal
Mja misschien iets van een buikgriepvirus toch of zo? Want mijn vriend had vrijwel hetzelfde gegeten maar geen last van zijn buik, en we hadden wel allebei verhoging en spierpijn en moeheid gisteren..quote:Op zondag 12 juni 2016 21:02 schreef mrspoeZ het volgende:
Gelukkig dat het weer wat beter gaat LaTra. Heb je al een idee wat het was?
Het was met courgette ja en melk ipv cremefraiche/room. Echt, het smaakte wel hoor, maar was ab-so-luut geen carbonara.quote:Op zondag 12 juni 2016 21:02 schreef PaarsBeestje het volgende:
Zeker met courgette sliertjes ipv pasta en vegetarische spekjes
Carbonara is ook niet met roomquote:Op zondag 12 juni 2016 21:06 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Het was met courgette ja en melk ipv cremefraiche/room. Echt, het smaakte wel hoor, maar was ab-so-luut geen carbonara.
Met melkquote:Op zondag 12 juni 2016 21:06 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Het was met courgette ja en melk ipv cremefraiche/room. Echt, het smaakte wel hoor, maar was ab-so-luut geen carbonara.
Is dat pepsi max of zo oid, want gewone cola heeft 40 kcal per 100 ml...quote:Op zondag 12 juni 2016 20:56 schreef La_Tramposa het volgende:
Mijn vriend had gisteren gewone cola voor mij meegenomen uit de supermarkt, omdat dat meestal wel goed helpt tegen buikpijn en ik iig nog wat energie binnenkreeg dan. Maar ik was best wel verbaasd over de voedingswaarden.. 9kcal per 100 mlEr zijn light frisdranken die meer hebben! Het is deze: http://www.bonisupermarkt.nl/webwinkel/product/summit-cola/384500
Verder lijstje van vandaag:
O: beltsander brownie met bosbessen, notenpasta. Later nog een peer en mandarijn
L: tomatensoep met sneetje brood en boter, thee met een koekje
T: banaan, rivella light
D: 8 mini stukjes sushi, 100 gram surimi flakes, zeewiersalade, en nog wat mango en meloenstukjes. En een glaasje cola
Prima dag, lekker in de sauna geweest uiteindelijk! En ik heb net zoete-aardappelsoep gemaakt voor de komende week.
Vomar huismerk.. ik was ook erg verbaasd! Het smaakt gewoon zoet..quote:Op zondag 12 juni 2016 21:08 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Is dat pepsi max of zo oid, want gewone cola heeft 40 kcal per 100 ml...
Ja, want smeuïgquote:Op zondag 12 juni 2016 21:07 schreef Sunnythesun het volgende:
Carbonara is ook niet met room![]()
(al doe ik het er stiekem wel door hoor, voor de lekker..)
Ja ik weet het. Ik wilde net naar de supermarkt omdat ik geen worstenbroodjes wilde (vriend kan er best 4 op) en toen moest ik weg, dus ik at ze toch maar op. Pizza was de verrassing toen ik terug was van werk.quote:Op zondag 12 juni 2016 20:22 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Een groot deel van gezond leven en afvallen zit toch echt in planning, Mevr. Puff! Dus daar kan je dan nog aan werken. Dit is wel belabberd hoor(maar ook wel lekker
)
Ja, dat ook altijdquote:
Ja, wees dan duidelijker op het etiketquote:Op zondag 12 juni 2016 21:11 schreef La_Tramposa het volgende:
Oja, dat zal het wel zijn dan, dat het grotendeels aspartaam is en maar een klein deel suiker. Toch wel gek, het heet gewoon regular.
Ja, ik denk dat dat meer succes zou gevenquote:Op zondag 12 juni 2016 21:19 schreef Myraela het volgende:
Ik vind courgetti wel erg lekker, maar dan moet het wel een stevige saus hebben. Met een witte saus lijkt het me niet zo'n succes. Morgen eet ik voor het eerst in 2 maanden weer normale spaghetti.Had even een keer geen zin in courgetti.
Ik kom ook veel recepten tegen op van die gezonde blogs die de courgetti rauw eten met simpel wat cherry tomaatjes. Dat spreekt mij ook niet echt aan. Ik bak de courgetti op en eet het dan het liefst met een bolognesesaus met goede oude kaas. Om één of andere reden proef je dan de kaas veel beter terwijl de structuur erg dicht in de buurt van spaghetti komt.quote:Op zondag 12 juni 2016 21:20 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, ik denk dat dat meer succes zou gevenIk kreeg dit recept en gewoon geprobeerd.
Sorry, ik zag je bericht nu pas!quote:Op zaterdag 11 juni 2016 21:31 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ik krijg niet echt een beeld bij de hoeveelheden. Hoeveel burrito's zijn het bijvoorbeeld? Watermeloen? Zoute stokjes? Heb je het weleens door een kcal-meter gegooid?
Carbonara is met pecorino, niet met parmezaan.quote:
Interessant geschreeuw weer, hij klinkt altijd alsof hij er verstand van heeft maar door z'n vervelende schrijfstijl nodigt het mij totaal niet uit hem te "volgen".quote:Op zaterdag 11 juni 2016 13:38 schreef La_Tramposa het volgende:
http://jelmerdeboer.nl/eiwitrepen-zijn-voor-sukkels/
Jelmer de Boer over het maaltijdrepen/shakes onderzoek..
quote:Op maandag 13 juni 2016 07:17 schreef MutedFaith het volgende:
[..]
Carbonara is met pecorino, niet met parmezaan.
Hoe is dat beledigend dan?quote:Op maandag 13 juni 2016 08:09 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik vind het vooral beledigend wanneer mensen zichzelf overduidelijk neerzetten als "grappig" maar dat totaal niet zijn
Een belediging voor wel grappige mensen.quote:
Dit ja... Maar ik merk dat ik dus weer een totaal andere humor heb dan de meeste hierquote:Op maandag 13 juni 2016 08:03 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik vind Guy Droog ook wel leukEn verder, als je het beledigend vindt, neem je het volgens mij veel te serieus. Er zit een kern van waarheid in wat Jelmer zegt maar hij overdrijft natuurlijk met de factor 100 om zijn punt te maken.
Ik voel mij geenszins beledigd maar het toontje wekt een bepaalde irritatie en agressie bij mij op die maar weinig mensen naar boven weten te halen. Gewoon zo'n wijsneuserige toon met wat dappere krachttermen tussendoor. Laat ik 't zo zeggen, goede vrienden zullen wij niet worden.quote:Op maandag 13 juni 2016 08:03 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik vind Guy Droog ook wel leukEn verder, als je het beledigend vindt, neem je het volgens mij veel te serieus. Er zit een kern van waarheid in wat Jelmer zegt maar hij overdrijft natuurlijk met de factor 100 om zijn punt te maken.
ik lees vrij veel artikelen op oa T-nation, zitten stevige woorden en wél grappige auteurs tussen maar niemand die zo vervelend overkomt als die Jelmer.quote:Op maandag 13 juni 2016 08:01 schreef MutedFaith het volgende:
Zijn er trouwens nog meer health/fit bloggers met humor? Alle niet-jelmers lezen altijd alsof ze constant op een bak droge muesli zitten te kauwen.
Tja ik denk dat voor alle soorten humor/satire/etc. geldt dat wat de een beledigend of irritant vindt, de ander grappig vindt en dat het echt geen zin heeft om over in discussie te gaanquote:Op maandag 13 juni 2016 08:24 schreef Rauw. het volgende:
[..]
ik lees vrij veel artikelen op oa T-nation, zitten stevige woorden en wél grappige auteurs tussen maar niemand die zo vervelend overkomt als die Jelmer.
Maar daar gaat het voornamelijk over sporters, kwaliteitsvoer en supplementen en niet zo zeer over huisvrouwen die af willen vallen.
Klopt, ik vraag mij ook gewoon af of mensen zich niet storen aan zijn "Ik ben Mr. Perfect /Is toch logisch"-masker terwijl hij zelf in een bedrijf zit om die "logica" te verkopen.quote:Op maandag 13 juni 2016 08:26 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Tja ik denk dat voor alle soorten humor/satire/etc. geldt dat wat de een beledigend of irritant vindt, de ander grappig vindt en dat het echt geen zin heeft om over in discussie te gaan![]()
Als je weet dat je het niet leuk vindt, hoef je het niet te lezen.
Ik heb even gekeken en volgens mij heeft hij ook echt verstand van zaken en hoeft niet maar wat te blaten voor aandacht zoals die Jelmer.quote:Op maandag 13 juni 2016 09:01 schreef Rauw. het volgende:
Die Guy Droog is beter te lezen, ga ik vaker bezoeken.
Nouja, hij maakt er niet echt een geheim van dat hij voor PBP werkt, toch? Voor mij werkt juist zijn overtrokken, duidelijk overgeacteerde 'ik ben beter dan iedereen'-typetje wel.quote:Op maandag 13 juni 2016 08:49 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Klopt, ik vraag mij ook gewoon af of mensen zich niet storen aan zijn "Ik ben Mr. Perfect /Is toch logisch"-masker terwijl hij zelf in een bedrijf zit om die "logica" te verkopen.
En als ik dan een linkje zie, moet ik toch even kijken, omdat ik jullie erop vertrouw dat het interessant is en leuk om te lezen.
Ah, oke, dat valt wel mee dan. Ik merk bijv. dat veel mensen niet door hebben hoe ontzettend veel kcal er in wraps zitten (dus niet in de vulling, maar in het pannenkoekje zelf zeg maar), daar wil het ook weleens mis gaan.quote:Op zondag 12 juni 2016 23:52 schreef Bamba het volgende:
[..]
Sorry, ik zag je bericht nu pas!
Het waren 2 wraps, zo'n 100 gram meloen en 70 gram zoute stokjes. Ik zat rond de 1900 calorieën in ieder geval gisteren, haal het inderdaad iedere dag door fatsecret
quote:Op maandag 13 juni 2016 07:38 schreef Rauw. het volgende:
Ook vind ik het vreemd dat hij zo vanzelfsprekend doet over een normale levensstijl maar dat hij dit wel probeert te verkopen via z'n eigen bedrijf (Personal body plan?).
Nee.quote:Op maandag 13 juni 2016 09:35 schreef Negentiendertig het volgende:
Ben ik de enige die geen idee heeft wie Jelmer is?
Ik denk dat er in die zinnen die hier worden gequote juist behoorlijk veel zelfspot zit, die misschien niet iedereen altijd ziet. Dus het Ik ben Mr Perfect is volgens mij niet echt wat hij oprecht wil uitstralenquote:Op maandag 13 juni 2016 08:49 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Klopt, ik vraag mij ook gewoon af of mensen zich niet storen aan zijn "Ik ben Mr. Perfect /Is toch logisch"-masker terwijl hij zelf in een bedrijf zit om die "logica" te verkopen.
En als ik dan een linkje zie, moet ik toch even kijken, omdat ik jullie erop vertrouw dat het interessant is en leuk om te lezen.
Neuh, ik doelde meer op dat er sowieso weinig hips meer aan mijn leven isquote:Op maandag 13 juni 2016 09:58 schreef DancingPhoebe het volgende:
Omdat je kunt batsen en niet dood bent gegaan?
Haha ach jaquote:
Werk je bij een klein bedrijfje? Had je je verlof al aangevraagd?quote:Op maandag 13 juni 2016 10:30 schreef Myraela het volgende:
Ik vind Jelmer vaak wel tof eigenlijk.Ik hou wel van z'n humor.
Ik schiet hier net in de stress. Want waar ik gisteren nog zo vrolijk een reisje zat te plannen, kreeg ik vanochtend een mailtje dat mijn collega's precies dezelfde week ook gaan. Dus nu zit ik te twijfelen of ik alles maar weer afzeg. Maarja, waarom moet ik altijd degene zijn die dat doet?
En ik was me vanochtend vergeten te wegen, na het ontbijt nog even gedaan, gelukkig toch goed afgevallen. Ik was niet van plan om me dagelijks te wegen, maar het ziet er zo tof uit in m'n grafiekje.
Je moet ook niet inzoomen op alles wat ook maar een beetje op een rolletje lijktquote:Op maandag 13 juni 2016 10:36 schreef DonnaRush het volgende:
Leuk als je je best slank voelt (en dat thuis in de spiegel ook ziet) en dat de familiefoto's van afgelopen weekend dan behoorlijk tegenvallen.
Wij zijn een team van 5 voor ons onderdeel. En ik had geen verlof aangevraagd, omdat ik in theorie gewoon op vakantie zou kunnen werken. Dat vind ik ook niet zo'n probleem, al zou ik natuurlijk liever ruilen met één van m'n collega's. Iedereen wil vaak graag extra veel uren werken.quote:Op maandag 13 juni 2016 10:36 schreef Stormqueen het volgende:
Werk je bij een klein bedrijfje? Had je je verlof al aangevraagd?
Haha. Ik had niet ingezoomd helaas.quote:Op maandag 13 juni 2016 10:38 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Je moet ook niet inzoomen op alles wat ook maar een beetje op een rolletje lijkt
Jij hebt toch geen overgewicht meer?
Bij ons moet er gewoon van 9 uur 's ochtends tot half 11 's avonds iemand werken. Dat kun je niet een paar dagen overslaan.quote:Op maandag 13 juni 2016 10:46 schreef Rauw. het volgende:
Werken op vakantie
Die paar dagen dat je er niet bent redden ze zich maar hoor.
En dat is ook wel zo, maar het zou fijn als wij het ook meteen horen zodra een ander plannen maakt. Niet dat ik pas een mailtje krijg wanneer het dus al een probleem is dat er twee op vakantie willen. Want iedereen doet dus hetzelfde. Boeken en dan pas melden.quote:Op maandag 13 juni 2016 10:42 schreef Stormqueen het volgende:
Op vakantie werken klinkt niet als op vakantie
Nee, maar wel balen. Volgende keer dus meteen even verlof aanvragen, want op zich is het wel terecht dat wie eerst komt, eerst maalt
Met 3 collegas op vakantie zijn er dus 2 over, dat zijn nog niet eens 2 volledige diensten van 8 uur.quote:Op maandag 13 juni 2016 10:53 schreef Myraela het volgende:
[..]
Bij ons moet er gewoon van 9 uur 's ochtends tot half 11 's avonds iemand werken. Dat kun je niet een paar dagen overslaan.
Dan moeten die andere twee wel volle diensten willen draaien elke dag een week lang. Het zijn allemaal parttimers, waarvan eentje met een kind.quote:Op maandag 13 juni 2016 10:57 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Met 3 collegas op vakantie zijn er dus 2 over, dat zijn nog niet eens 2 volledige diensten van 8 uur.
Ik ga er natuurlijk dan wel vanuit dat je niets obscuurs doet met lesbischehijggesprekken enzo waar je sowieso met zn 2en voor moet zijn.
Maar als je 1 man bezetting moet hebben in dat tijdsbestek moeten ze dat toch kunnen regelen met z'n 2?
Ik weet niet wat voor branche en werk dus kan er verder niets nuttigs over zeggen.quote:Op maandag 13 juni 2016 11:00 schreef Myraela het volgende:
[..]
Dan moeten die andere twee wel volle diensten willen draaien elke dag een week lang. Het zijn allemaal parttimers, waarvan eentje met een kind.
Ik baal nog even te erg om positief naar een oplossing te zoeken.quote:Op maandag 13 juni 2016 11:03 schreef Stormqueen het volgende:
(Oprecht goedbedoelde) tip: probeer wat meer in oplossingen te denken in plaats van problemener zijn vast wel manieren om dit soort issues (in de toekomst) te omzeilen
Maar dat is dan ff jammer toch? Elkaar iets gunnen en tegemoet komen? Snap best dat mensen voor een reden parttime werken, maar zeker bij thuiswerken is over en weer flexibel zijn niet teveel gevraagd imho.quote:Op maandag 13 juni 2016 11:00 schreef Myraela het volgende:
[..]
Dan moeten die andere twee wel volle diensten willen draaien elke dag een week lang. Het zijn allemaal parttimers, waarvan eentje met een kind.
Vind je dat echt? Als ik in een team van vijf drie collega's zou hebben die tegerlijkertijd weg willen en ik daardoor mijn kinderen niet van school kan halen, terwijl ik juist parttime werk om dat soort dingen te kunnen doen, zou ik dat echt niet oke vinden en simpelweg weigeren. Een paar uurtjes extra is prima, maar niet van 18 naar 40 uur per week...quote:Op maandag 13 juni 2016 11:56 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Maar dat is dan ff jammer toch? Elkaar iets gunnen en tegemoet komen? Snap best dat mensen voor een reden parttime werken, maar zeker bij thuiswerken is over en weer flexibel zijn niet teveel gevraagd imho.
Die vallen toch het moeilijkste af, in ieder geval bij mij.quote:Op maandag 13 juni 2016 11:42 schreef DonnaRush het volgende:
Haha Tink, wat goed! Dat is beter dan mijn familiefoto tegenvaller.
Maar op de volgende familiefoto heb ik ook geen dikke benen meer. Hoppa!
een s? Hoe doe je dat?quote:Op maandag 13 juni 2016 12:13 schreef -Bubseltje- het volgende:
[..]
Die vallen toch het moeilijkste af, in ieder geval bij mij.
Leuke meevallers zijn dat Tink. Had ik bij het winkelen vorige week. Pakte een l jurk en moest een s hebben
Ja, dat vind ik echt. Zeker als dat ruim van tevoren gepland is en je naar alternatieven kan zoeken. Mensen met kinderen vragen vaak veel flexibiliteit (disclaimer: vaak is niet altijd en het gaat om mijn persoonlijke beleving, dus niemand hoeft zich aangevallen te voelen) van hun collega's, dus ik vind het niet meer dan normaal om ook eens iets terug te doen. Als ik iets opvang voor een collega omdat diegene moet rennen omdat er een kind met koorts op de opvang zit en daar weg moet, maar andersom kan ik niet het weekje weg dat ik graag wilde omdat die collega niet voor niets parttime werkt, kon die collega het de volgende keer ook zelf oplossen. Het is een beetje geven en nemen.quote:Op maandag 13 juni 2016 12:09 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Vind je dat echt? Als ik in een team van vijf drie collega's zou hebben die tegerlijkertijd weg willen en ik daardoor mijn kinderen niet van school kan halen, terwijl ik juist parttime werk om dat soort dingen te kunnen doen, zou ik dat echt niet oke vinden en simpelweg weigeren. Een paar uurtjes extra is prima, maar niet van 18 naar 40 uur per week...
We gaan het gewoon proberen op te lossen, maar het moet wel voor iedereen haalbaar blijven.quote:Op maandag 13 juni 2016 11:56 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Maar dat is dan ff jammer toch? Elkaar iets gunnen en tegemoet komen? Snap best dat mensen voor een reden parttime werken, maar zeker bij thuiswerken is over en weer flexibel zijn niet teveel gevraagd imho.
Jep. Regelmatig gedaan en ook wel last minute. Ook weleens voor een grootouder die een kleinkind op moest vangen. En dat in een baan waar ik niet eens overuren kan schrijven, want maatschappelijke functie.quote:Op maandag 13 juni 2016 12:23 schreef Stormqueen het volgende:
Ook als iets opvangen betekent dat je een paar avonden éxtra moet werken?
Ik werk ook parttime, dwz 32 uur. Ik doe geen concessies, anders blijf ik bezig. Ik krijg ook maar 32 uur uitbetaald.
Dat begrijp ik juist héél goed. Vandaar dat ik mega flexibel probeer te zijn als het maar ff kan dingen probeer op te vangen. Maar als ik dan zou vragen of een collega over twee maanden iets over wil nemen en het antwoord is: 'nee, want ik werk niet voor niets parttime dus dat wil ik niet' (in plaats van: 'helaas, ik krijg dat niet geregeld') word ik ook wel een stuk minder flexibel. Gelukkig speelt dat met geen van mijn collega's. Ik snap heus dat ik flexibeler ben om me last minute vrij te maken dan iemand die op zijn of haar kinderen moet letten. Maar ik verwacht waar mogelijk ook wel een stukje flexibiliteit terug en geen 'principes'.quote:Op maandag 13 juni 2016 12:23 schreef Stormqueen het volgende:
(Okee, ik doe heel soms concessies. Maar het behelst voor iemand met een kind gewoon véél meer dan alleen wat later aan je diner zitten. Dat zijn écht dingen die ik pas ging begrijpen toen ik zelf zo'n larve had)
Ik had er pas één van AH huismerk. Ook zo onwijs smerig. Terwijl ik boerenkool zo prima te pruimen vind, maar kennelijk niet in smoothiesquote:Op maandag 13 juni 2016 12:32 schreef Myraela het volgende:
Ik heb trouwens echt een smerige smoothie van Naked. Met boerenkool.Kreeg het bij de boodschappen, maar is echt niet te drinken.
Aantrekkenquote:
Ik had een Naked reep laatst. Dat is ook ehh.. wennen.quote:Op maandag 13 juni 2016 12:32 schreef Myraela het volgende:
Ik heb trouwens echt een smerige smoothie van Naked. Met boerenkool.Kreeg het bij de boodschappen, maar is echt niet te drinken.
Oh echt? Heb net twee pakken gekocht in de bonusquote:Op maandag 13 juni 2016 12:42 schreef DonnaRush het volgende:
[..]
Ik had een Naked reep laatst. Dat is ook ehh.. wennen.
Zo herkenbaar, van dat parttime werkenquote:Op maandag 13 juni 2016 12:37 schreef Stormqueen het volgende:
Mja, misschien sta ik er wat hard in door onze bedrijfscultuur. 32 uur werken doet vrijwel niemand, en mijn vrije dag wordt door anderen gezien als een soort uitbundige luxe. Ze zeggen ook dingen als "geniet lekker van je rust morgen" enzo. Maar goed, ik werk tussen overwegend kinderloze workaholics dus dan kijk je ook anders naar dingen
Mijn donderdag is dus in principe heilig, tenzij er echt iets in brand staat en op geen enkele andere manier te blussen is. Ik heb ze namelijk ooit wel eens vingers gegeven en binnen no time stonden er standaard calls in mijn agenda op donderdag
Maar zoals ik zei, ik ben ook getekend door mijn ervaringen
Maar als je kind een week ziek is verwacht je wel van je collegas dat ze jouw deadlines oppakken?quote:Op maandag 13 juni 2016 12:09 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Vind je dat echt? Als ik in een team van vijf drie collega's zou hebben die tegerlijkertijd weg willen en ik daardoor mijn kinderen niet van school kan halen, terwijl ik juist parttime werk om dat soort dingen te kunnen doen, zou ik dat echt niet oke vinden en simpelweg weigeren. Een paar uurtjes extra is prima, maar niet van 18 naar 40 uur per week...
Ik vind wennen wel de goede omschrijving. Bij de eerste hap dacht ik; Nee, ik gooi 'm weg. Maar dat vond ik ook wel zonde, dus ik heb 'm opgegeten en dan smaakt het ook nog wel. Maar echt heel lekker wil ik het niet noemen. Ik had de smaak met cacao nog iets.quote:Op maandag 13 juni 2016 12:47 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Oh echt? Heb net twee pakken gekocht in de bonus...
Ik heb die met appel. Die gaat, maar ik vind het wel makkelijk voor onderweg.quote:Op maandag 13 juni 2016 12:47 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Oh echt? Heb net twee pakken gekocht in de bonus...
ja geen idee, in mijn hoofd is een s een maat 34/36 en dus ongeveer BMI 20, het klinkt zo miniquote:Op maandag 13 juni 2016 12:41 schreef -Bubseltje- het volgende:
[..]
Aantrekkenhet is een zomerse flodderjurk.
En van boven ben ik al vrij smal vandaar. Niet dat de rest nog heel breed is behalve mijn benen dan. Nog 6 kilo en ook ik heb een gezond gewicht.
Zo knap, als iemand in één zin kan zeggen waar ik er tien voor nodig hebquote:Op maandag 13 juni 2016 12:48 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Maar als je kind een week ziek is verwacht je wel van je collegas dat ze jouw deadlines oppakken?
Dat vind ik gewoon geen toffe manier van met elkaar om gaan. Iemands' vrije dag volplannen zonder dat er brand is, bedoel ik. En zo doen wij dat gelukkig ook niet, in noodgevallen schikken we allemaal een beetje in en we hebben ook de definitie helder, dat scheelt al een hele slok op een borrel. En soms gaat het gewoon niet, maar dat is dan niet uit 'principe', maar omdat het gewoon niet gaat.quote:Op maandag 13 juni 2016 12:37 schreef Stormqueen het volgende:
Mja, misschien sta ik er wat hard in door onze bedrijfscultuur. 32 uur werken doet vrijwel niemand, en mijn vrije dag wordt door anderen gezien als een soort uitbundige luxe. Ze zeggen ook dingen als "geniet lekker van je rust morgen" enzo. Maar goed, ik werk tussen overwegend kinderloze workaholics dus dan kijk je ook anders naar dingen
Mijn donderdag is dus in principe heilig, tenzij er echt iets in brand staat en op geen enkele andere manier te blussen is. Ik heb ze namelijk ooit wel eens vingers gegeven en binnen no time stonden er standaard calls in mijn agenda op donderdag
Maar zoals ik zei, ik ben ook getekend door mijn ervaringen
quote:Op maandag 13 juni 2016 12:48 schreef DonnaRush het volgende:
[..]
Ik vind wennen wel de goede omschrijving. Bij de eerste hap dacht ik; Nee, ik gooi 'm weg. Maar dat vond ik ook wel zonde, dus ik heb 'm opgegeten en dan smaakt het ook nog wel. Maar echt heel lekker wil ik het niet noemen. Ik had de smaak met cacao nog iets.
Het is weinig hoopvol, moet ik zeggen. En dat voor zulke dure repenquote:Op maandag 13 juni 2016 12:50 schreef -Bubseltje- het volgende:
[..]
Ik heb die met appel. Die gaat, maar ik vind het wel makkelijk voor onderweg.
Morgen ga ik naar de dierentuin en dan neem ik er ook eentje mee.
Daar past mijn arm nog niet inquote:Op maandag 13 juni 2016 12:53 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ja geen idee, in mijn hoofd is een s een maat 34/36 en dus ongeveer BMI 20, het klinkt zo minimaar wel leuk en lekker voor je zelfvertrouwen
Heb ze allemaal al gehoord;quote:Op maandag 13 juni 2016 12:55 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Zo knap, als iemand in één zin kan zeggen waar ik er tien voor nodig heb
Dat zie je helemaal fout natuurlijk, omdat "redenen" en "je hebt zelf geen kinderen zeker? want dan piep je wel anders!"quote:Op maandag 13 juni 2016 13:13 schreef Barreltje het volgende:
Overigens kan dat kind toch ook naar een dochter op die parttime dag of zie ik dat dan weer helemaal verkeerd??
Het staat je natuurlijk vrij om 'nee' te zeggen, maar er is een reden dat er zoiets bestaat als parttime werken en calamiteitenverlof... Mijn parttimedag is heilig, omdat hij anders binnen de kortste keren niet meer bestaat en wij geen overuren schrijven. Mag die tijd dus nergens inhalen.quote:Op maandag 13 juni 2016 13:26 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Dat zie je helemaal fout natuurlijk, omdat "redenen" en "je hebt zelf geen kinderen zeker? want dan piep je wel anders!"
Ik discussieer er niet meer om, ik doe flexibel tot waar het mij nog uitkomt en aanstaat.
Gelukkig kan ik tijd voor tijd opnemen/bespreken waar ik nu werk. Dus dan is het niet zo erg om zo nu en dan een uurtje/paar uurtjes erbij te pakken.
Die lul wil ik niet zijn. Ik doe het meestal gewoon zodat ik in de "Goede harten"-chart mijzelf boven een ander persoon kan plaatsen.quote:Op maandag 13 juni 2016 13:31 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Het staat je natuurlijk vrij om 'nee' te zeggen, maar er is een reden dat er zoiets bestaat als parttime werken en calamiteitenverlof... Mijn parttimedag is heilig, omdat hij anders binnen de kortste keren niet meer bestaat en wij geen overuren schrijven. Mag die tijd dus nergens inhalen.
quote:Op maandag 13 juni 2016 13:36 schreef Stormqueen het volgende:
Ik ben helemaal niet zo hoor, dat ik mensen zonder kinderen aanval als ze eerder weggaan ofzo.
Ik snap niet wat je zegt?quote:Op maandag 13 juni 2016 13:13 schreef Barreltje het volgende:
Overigens kan dat kind toch ook naar een dochter op die parttime dag of zie ik dat dan weer helemaal verkeerd??
Wát?quote:Op maandag 13 juni 2016 13:41 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ik snap niet wat je zegt?
Ik moet door deze discussie ineens denken aan een collega bij wie nooit wat kon 'want kinderen', wiens vrouw me op onze eerste ontmoeting al vroeg of ik een kinderwens had (hetgeen ik buitengewoon vrijpostig vond) en me vervolgens bleef bellen met de vraag of ik op het jongste bloedje wilde passen. 'Ik moet helaas naar college morgen'- 'kan je dan niet een dagje thuisblijven?' Echt omg
dochter = dokter denk ik.quote:
Ja, ik wil toch graag kinderen, dus ik ben ook graag bereid om mijn eigen leven on hold te zetten om op die van een ander te passen. Toch?quote:
Ik ook niet (ik heb nog geeneens kinderenquote:Op maandag 13 juni 2016 13:36 schreef Stormqueen het volgende:
Ik ben helemaal niet zo hoor, dat ik mensen zonder kinderen aanval als ze eerder weggaan ofzo.
INZAMELINGSACTIESquote:Op maandag 13 juni 2016 13:44 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ja, ik wil toch graag kinderen, dus ik ben ook graag bereid om mijn eigen leven on hold te zetten om op die van een ander te passen. Toch?
Dat is ook nog wel een dingetje. Dat het feit dat je zelf best kinderen wil als het allemaal lukt, nog niet betekent dat je zin hebt om op die van een ander te passen/ mee te doen aan inzamelingsacties/ in hun herrie te zitten, etc.
quote:
Ja maar charity is in de UK toch al van een andere orde..quote:Op maandag 13 juni 2016 13:46 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
INZAMELINGSACTIES
Godverdomme, krijg regelmatig van die mailtjes met "MIJN DOCHTER WIL GELD INZAMELEN VOOR X EN SPEELT EEN UUR VIOOL KOMEN JULLIE KIJKEN EN ALS NIET DAN GELD GRAAG".
FFS. De mail gaat naar een heel fucking department op een universiteit, een paar honderd mensen. No shame.
Houd werk en privé gewoon gescheiden, en mail het desnoods alleen naar die paar collega's die je kent ofzo. NIET NAAR DE HELE FACULTEIT!!!
Ja, maar nettiquette niet. Ben dan ook niet de enige die hier 'wat van vindt'. Het lijkt ook wel wat minder geworden de laatste tijd, gelukkig.quote:Op maandag 13 juni 2016 13:54 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Ja maar charity is in de UK toch al van een andere orde..
Ik koop juist wel; anders blijf ik 20 keer naar de deur lopenquote:Op maandag 13 juni 2016 13:56 schreef DeLuna het volgende:
Grote Clubactie wil ik nog wel eens doen en dat soort dingen. Maar met kinderpostzegels hoef je bij mij niet aan te komen.
Voor mij is dit een kwestie van professionaliteit, niet van kinderliefde/-haat.quote:Op maandag 13 juni 2016 13:58 schreef Stormqueen het volgende:
Ik had kunnen weten dat dit weer een kinderhaters versus ouders schreeuwfestijn zou worden.
Anyway.
ontopic.
Ik heb honger.
Dat doe ik dan dus echt weer niet. Ik snap niet dat je als vereniging geen creatievere ideeën kan vinden om aan je geld te komen dan het bij anderen te halen. Klusjes doen, bijvoorbeeld. Ik heb er zatquote:Op maandag 13 juni 2016 13:56 schreef DeLuna het volgende:
Grote Clubactie wil ik nog wel eens doen en dat soort dingen. Maar met kinderpostzegels hoef je bij mij niet aan te komen.
Dat zijn niet de ouders schuld, maar de (sport-)verenigingen die menen dat ze kinderen van 8-9-10 jaar oud kunnen opleggen dat ze minstens X loten moeten verkopen. Om er vervolgens een of andere kut-barbecue van te organiseren voor de hele vereniging, waarvoor iedereen die ooit een natte scheet in hun richting gelaten heeft is uitgenodigd om een avond gratis te vreten en zuipen. Of die het geheel moeten gebruiken om hun jaarlijkse tekort op te lossen, omdat ze bang zijn om de contributie 3 tientjes per jaar te verhogen.quote:Op maandag 13 juni 2016 13:51 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik bedoelde gewoon aan de deur, maar dit kan natuurlijk ook![]()
En dan zo'n wijsneusje met: 'maar mevrouw, als u geen loten voor de grote clubactie koopt, kan ik niet sporten.' Ga maar naar je eigen papa en mama, die hebben je op de wereld gezet, fijne dag verder![]()
Ik weet dan uit eigen ervaring dat een club juist al 100 dingen gedaan kan hebben en nu wel eens een keer voor de makkelijke* manier gaat.quote:Op maandag 13 juni 2016 14:00 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Dat doe ik dan dus echt weer niet. Ik snap niet dat je als vereniging geen creatievere ideeën kan vinden om aan je geld te komen dan het bij anderen te halen. Klusjes doen, bijvoorbeeld. Ik heb er zat![]()
Oh, enne, ik ben beslist geen kinderhater
Je kiest als ouder toch om je kind langs de deur te laten gaan? Je kan ze zelf kopen. Of gewoon weer inleveren met de mededeling dat je de gemotiveerde contributieverhoging graag tegemoet ziet op de eerstvolgende ALV zodat erover gestemd kan worden. Maar goed, het maakt me niks uit verder, want ik koop ze toch nietquote:Op maandag 13 juni 2016 14:02 schreef MutedFaith het volgende:
[..]
Dat zijn niet de ouders schuld, maar de (sport-)verenigingen die menen dat ze kinderen van 8-9-10 jaar oud kunnen opleggen dat ze minstens X loten moeten verkopen. Om er vervolgens een of andere kut-barbecue van te organiseren voor de hele vereniging, waarvoor iedereen die ooit een natte scheet in hun richting gelaten heeft is uitgenodigd om een avond gratis te vreten en zuipen. Of die het geheel moeten gebruiken om hun jaarlijkse tekort op te lossen, omdat ze bang zijn om de contributie 3 tientjes per jaar te verhogen.
Is het wat?quote:Op maandag 13 juni 2016 14:07 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik heb mezelf trouwens een welness journal van Erin Condren cadeau gedaan om mijn intake bij te houden en daar staat op de voorkant: 'a goal is a dream with a deadline'![]()
Ik zat bij een showband. Zondagochtend 10 uur trainenquote:Op maandag 13 juni 2016 14:09 schreef MutedFaith het volgende:
Toch niet op zondagochtend he? Daar had de famfare in mijn oude woonplaats een hobby aan. Op zondagochtend in optocht door de straten trekken, om 0830 uur pal achter mijn huis beginnen ofzo.
Dat deden ze bij ons ook. Afschuwelijk.quote:Op maandag 13 juni 2016 14:09 schreef MutedFaith het volgende:
Toch niet op zondagochtend he? Daar had de famfare in mijn oude woonplaats een hobby aan. Op zondagochtend in optocht door de straten trekken, om 0830 uur pal achter mijn huis beginnen ofzo.
Ik heb er van mijn ouders dan ook nooit mee hoeven lopen. Maar een kind dat langs de deur lootjes voor watdanook komt verkopen heeft bij mij nog altijd meer kans op succes dan een huisvrouw met kort pittig kapsel en een collectebus voor welkgoeddoeldanook.quote:Op maandag 13 juni 2016 14:06 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Je kiest als ouder toch om je kind langs de deur te laten gaan? Je kan ze zelf kopen. Of gewoon weer inleveren met de mededeling dat je de gemotiveerde contributieverhoging graag tegemoet ziet op de eerstvolgende ALV zodat erover gestemd kan worden. Maar goed, het maakt me niks uit verder, want ik koop ze toch niet
Zaterdagochtend 10 uurquote:Op maandag 13 juni 2016 14:09 schreef MutedFaith het volgende:
Die had ik eerst op mijn bureau staan en die heb ik bewust weggedaan. Ik werd er knettergek van dat ik van mezelf alleen mocht dromen als ik er ook een doel en deadline aan vast hing. Vriendlief heeft me ervan bewust gemaakt dat het ook prima is om te dromen van dingen die nog niet te concretiseren zijn of misschien zelfs nooit waar worden.quote:Op maandag 13 juni 2016 14:07 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik heb mezelf trouwens een welness journal van Erin Condren cadeau gedaan om mijn intake bij te houden en daar staat op de voorkant: 'a goal is a dream with a deadline'![]()
Omdat in die woonwijk misschien wel donateurs wonen. Hier wordt er serieus soms geklaagd dat de vereniging te weinig door de straten loopt.quote:Op maandag 13 juni 2016 14:13 schreef Myraela het volgende:
[..]
Dat deden ze bij ons ook. Afschuwelijk.Ik snapte het ook nooit, het was gewoon een woonwijk, mensen keken hooguit even uit het raam.
Het welness journal is gewoon een klein boekje waar je je intake in kan opschrijven. Niks bijzonders, maar als je toch de agenda bestelt is het een leuk extraatje. Zou er niet speciaal voor bestellen. Voor de agenda wel. Ik heb er bijna een jaar over lopen twijfelen, maar nu toch gekocht en de laatste week van juni kan ik hem in gebruik nemen. Aangezien de verplichtingen in mijn leven in drie categorieën vallen (privé, baan 1 en baan 2) is het echt ideaal voor mij om in een oogopslag te zien wat mijn verplichtingen die week zijn. Ik hou absoluut niet van digitaal plannen en wel heel erg veel van stickers, dus het is echt ideaal, want er zit een hele community achter die stickers op maat maakt die je zelf kan printen en snijden.quote:Op maandag 13 juni 2016 14:11 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Is het wat?
Wat is daar anders aan dan aan een gewone agenda oud?
Het werden er hier een beetje te veel op een gegeven moment, dat hielp ook niet mee. Lange straat en iedereen verwachtte gewoon een ja. Ik ben echt overal mee opgehouden. En ik moet heel eerlijk toegeven dat een kind dat een warm pleidooi vol leugens staat te houden voor het VBOK nou ook niet echt op mijn sympathiespieren werktquote:Op maandag 13 juni 2016 14:14 schreef MutedFaith het volgende:
[..]
Ik heb er van mijn ouders dan ook nooit mee hoeven lopen. Maar een kind dat langs de deur lootjes voor watdanook komt verkopen heeft bij mij nog altijd meer kans op succes dan een huisvrouw met kort pittig kapsel en een collectebus voor welkgoeddoeldanook.
"Ik heb geen kleingeld in huis, doei".
Nog erger zijn die figuren die je in de stad aanspreken om je geld uit je zak te kloppen trouwens.
Dan interpreteer je hem anders dan ik.quote:Op maandag 13 juni 2016 14:15 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Die had ik eerst op mijn bureau staan en die heb ik bewust weggedaan. Ik werd er knettergek van dat ik van mezelf alleen mocht dromen als ik er ook een doel en deadline aan vast hing. Vriendlief heeft me ervan bewust gemaakt dat het ook prima is om te dromen van dingen die nog niet te concretiseren zijn of misschien zelfs nooit waar worden.
Het meest trieste in die zin is dat ik als lid van mijn fanfare vroeger altijd donateursgelden moest ophalen aan de deur, zodra je bij het volwassenenorkest zat en dat zat ik al vanaf mijn 10e. Iedereen kreeg een paar straten toegewezen. Van die mensen die ooit 20 jaar geleden hebben toegezegd donateur te worden. En toen werd de euro ingevoerd en moest ik 4.54 euro contant op gaan halen aan al die deuren, wat natuurlijk niemand had, of ze waren dement en wisten uberhaupt niet waar ik voor kwam en dachten dat ik om een vrijwillige bijdrage kwam bedelen. Zelfs toen automatische incasso al jaren de standaard was overal was dat bij onze donateurs nog steeds meer een uitzondering :squote:Op maandag 13 juni 2016 14:04 schreef DeLuna het volgende:
ervaring dat een club juist al 100 dingen gedaan kan hebben en nu wel eens een keer voor de makkelijke* manier gaat.
* = lijkt makkelijker, maar voor de verkoper is het makkelijker om koek/paaseieren/etc te verkopen dat de Grote Clubactie te doen.
Wij gaan met de muziekvereniging overigens 8km marcherend door het dorp heen, als sponsorloop. En nee, dat is niet makkelijk als je maximale optocht hoogstens 5km is.
Lekker praktisch.quote:Op maandag 13 juni 2016 14:26 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Het meest trieste in die zin is dat ik als lid van mijn fanfare vroeger altijd donateursgelden moest ophalen aan de deur, zodra je bij het volwassenenorkest zat en dat zat ik al vanaf mijn 10e. Iedereen kreeg een paar straten toegewezen. Van die mensen die ooit 20 jaar geleden hebben toegezegd donateur te worden. En toen werd de euro ingevoerd en moest ik 4.54 euro contant op gaan halen aan al die deuren, wat natuurlijk niemand had, of ze waren dement en wisten uberhaupt niet waar ik voor kwam en dachten dat ik om een vrijwillige bijdrage kwam bedelen. Zelfs toen automatische incasso al jaren de standaard was overal was dat bij onze donateurs nog steeds meer een uitzondering :s
Het ziet er heel vies uit, maar top dat het lekker is! Geniet ervanquote:Op maandag 13 juni 2016 14:45 schreef La_Tramposa het volgende:
Over eten gesproken: Doordat onze AH gaat verbouwen was het halve assortiment voor 35% afgeprijsd, ook als het nog lang houdbaar is, en daardoor heb ik dit ontdekt:
http://www.ah.nl/producte(...)pread-met-fijigember
En het is zoooo lekkerecht één van mijn nieuwe favo broodbeleg denk ik! Alhoewel brood, ik heb het alleen nog op rijstwafels gehad
En behoorlijk weinig kcal!
quote:Op maandag 13 juni 2016 16:59 schreef Stormqueen het volgende:
er komen nog drie Merci Petits op mijn lijstje want ik moest even iets vragen op het secretariaat.
Dat ziet er lekker uitquote:Op maandag 13 juni 2016 14:45 schreef La_Tramposa het volgende:
Over eten gesproken: Doordat onze AH gaat verbouwen was het halve assortiment voor 35% afgeprijsd, ook als het nog lang houdbaar is, en daardoor heb ik dit ontdekt:
http://www.ah.nl/producte(...)pread-met-fijigember
En het is zoooo lekkerecht één van mijn nieuwe favo broodbeleg denk ik! Alhoewel brood, ik heb het alleen nog op rijstwafels gehad
En behoorlijk weinig kcal!
Een portie van 10 gramquote:Inhoud en gewicht
175 Gram. 18 portie(s).
Bij mij klopt dat wel met dat soort smeersels.Een bakje huttenkase gaat een week mee en dan moet ik het nog halfvol weggooien.. ik houd niet van dikke lagen.quote:Op maandag 13 juni 2016 18:20 schreef eleusis het volgende:
[..]
Dat ziet er lekker uitEven onthouden.
[..]
Een portie van 10 gram
Als je hem zelf gemaakt hebt, dan weet je precies wat er in het totaal van de taart is gegaan en dan deel je die kcal door het aantal stukken..quote:Op maandag 13 juni 2016 21:52 schreef WeCanDoIt het volgende:
Hoe wegen jullie hoeveel een stuk taart is (in kcal). Neem bijvoorbeeld de bananenkwarktaart. Als je een stukje neemt, hoeveel kcal zet je dan in de app.
En ook met een ovenschotel heb ik moeite om de juiste kcal in te schatten.
Iemand tips?
Ik weet wat ik erin doe en vervolgens weet ik hoeveel porties ik eruit haal. De bananenkwarktaart vul ik bijvoorbeeld in als een kwart banaan, 100 gram kwark, 10 gram dadels en 10 gram walnoot. Ik zal de ene dag vast een iets groter puntje hebben dan de andere dag, maar daar lig ik niet wakker van.quote:Op maandag 13 juni 2016 21:52 schreef WeCanDoIt het volgende:
Hoe wegen jullie hoeveel een stuk taart is (in kcal). Neem bijvoorbeeld de bananenkwarktaart. Als je een stukje neemt, hoeveel kcal zet je dan in de app.
En ook met een ovenschotel heb ik moeite om de juiste kcal in te schatten.
Iemand tips?
Je kan ook recepten invoeren bij MFP he, dan hoef je niet elke dag die kwart banaan etc. in te voeren.quote:Op maandag 13 juni 2016 21:58 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik weet wat ik erin doe en vervolgens weet ik hoeveel porties ik eruit haal. De bananenkwarktaart vul ik bijvoorbeeld in als een kwart banaan, 100 gram kwark, 10 gram dadels en 10 gram walnoot. Ik zal de ene dag vast een iets groter puntje hebben dan de andere dag, maar daar lig ik niet wakker van.
Vanavond baalde ik wel, want mijn vriend had het avondeten opgeschept. Ik had pasta gemaakt in precies twee afgewogen porties, maar hij had dus voor zichzelf een iets kleinere hoeveelheid opgeschept en mij de rest gegeven. Dan raak ik wel in de war.
Ja, ik heb hem inderdaad opgeslagen.quote:Op maandag 13 juni 2016 22:03 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Je kan ook recepten invoeren bij MFP he, dan hoef je niet elke dag die kwart banaan etc. in te voeren.
Avondeten voer ik trouwens meestal niet in, daarbij gebruik ik gewoon mijn kennis van ingredienten en porties om te zorgen dat het ongeveer is wat ik qua kcal wil eten. Te ingewikkeld om dat elke dag precies te berekenen.
Zelfs al smeer je 4 porties op je brood is dat nog niet eens schokkend qua KCalquote:
Waaaaaaaaaaaaar ga je heen?quote:Op dinsdag 14 juni 2016 09:43 schreef Barreltje het volgende:
Lijstjes tijd!
O: Quaker havermout (IES NIEUW; zakjes van 27 gram waar je dan vervolgens 180 ml melk in kan stopppen. ging best ok.) met amandel melk, handje bevroren bramen en wat walnoten
t: lichtgewicht crackers met ledsche kanter kaas
S: rondje hardlopen
L: couscoussalade van gister met een stukje brood
t: russische mandarijnen roulette + 1 peer
B: Fietsen naar Concert
D: concert food..![]()
B: Terug fietsen
Zhe Bossquote:
omdat ik aartslui ben..quote:Op dinsdag 14 juni 2016 09:44 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik snap niet waarom je die dure zakjes zou willen kopen
Echt he! Die felbegeerde 69.9! SO close! And yet....quote:Op dinsdag 14 juni 2016 09:53 schreef DeLuna het volgende:
71,8![]()
En nu wil ik wel eens de -70 bereiken. Zit nu weer in de flow en ik wil dit gewoon een keer volhouden!
hahaha. kom je ook fietsen??quote:Op dinsdag 14 juni 2016 09:56 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!![]()
Ik ook.![]()
<3
![]()
Hell noquote:
Maar uit een pak van 49 cent is het niet meer werk... Eerder minder... SCHEP. KLOTS. Klaar.quote:Op dinsdag 14 juni 2016 09:56 schreef Barreltje het volgende:
[..]
omdat ik aartslui ben..![]()
vandaar ook #teamDIK
Laat d'r met rust, ze gaat naar The Boss.quote:Op dinsdag 14 juni 2016 09:57 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Maar uit een pak van 49 cent is het niet meer werk... Eerder minder... SCHEP. KLOTS. Klaar.
Ipv, knippn, klooien, schenken, mikken....
Ben ik al geweest, dus ik eeeh, weet ik hetquote:Op dinsdag 14 juni 2016 09:57 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Laat d'r met rust, ze gaat naar The Boss.
quote:Op dinsdag 14 juni 2016 09:58 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ben ik al geweest, dus ik eeeh, weet ik het
weegschaal pakken, pak pakken, bakje tarra-en, havermout afwegen, melkpak pakken, maatbeker pakken, 180 ml afmeten( ik heb niet zo;'n streepje, dus vast net teveel of te weinig) melk er bij donderen, maatbeker afwassen, in de PING..quote:Op dinsdag 14 juni 2016 09:57 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Maar uit een pak van 49 cent is het niet meer werk... Eerder minder... SCHEP. KLOTS. Klaar.
Ipv, knippn, klooien, schenken, mikken....
Ik heb mn voedingspatroon al omgegooit. Sinds ik ben begonnen (4 weken geleden) is er 1 kilo af die er ook echt afblijft. Verder verandert mn gewicht, dan is er weer 2 kilo af, dan zitten ze er weer bij.quote:Op dinsdag 14 juni 2016 09:50 schreef Rauw. het volgende:
Afvallen doe je toch echt in de keuken in eerste instantie.
Al kan een beetje beweging voor niemand kwaad.
Jaa... 69kg, dat klinkt zo gaafquote:Op dinsdag 14 juni 2016 09:56 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Echt he! Die felbegeerde 69.9! SO close! And yet....
Bij mij komen er nu net wat weken aan dat ik ook al weet dat het niet gaat gebeuren
*boks*quote:
Of minder/gezonder moet eten.quote:Op dinsdag 14 juni 2016 10:02 schreef Elvi het volgende:
[..]
Ik heb mn voedingspatroon al omgegooit. Sinds ik ben begonnen (4 weken geleden) is er 1 kilo af die er ook echt afblijft. Verder verandert mn gewicht, dan is er weer 2 kilo af, dan zitten ze er weer bij.
Het enige wat ik dus kan bedenken is dat ik veeeeeel meer moet bewegen.
quote:Op dinsdag 14 juni 2016 09:59 schreef Barreltje het volgende:
[..]
weegschaal pakken, pak pakken, bakje tarra-en, havermout afwegen, melkpak pakken, maatbeker pakken, 180 ml afmeten( ik heb niet zo;'n streepje, dus vast net teveel of te weinig) melk er bij donderen, maatbeker afwassen, in de PING..
NET even iets meer werk
ik ben gewoon niet zo'n ochtend mens, dus hoe makkelijker hoe beter
Die komen er voor mij nu dus aanquote:Op dinsdag 14 juni 2016 10:03 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Jaa... 69kg, dat klinkt zo gaaf![]()
Ik heb net die weken gehad met weekendjes weg, verjaardagen enzo. Weer opnieuw goed eten oppakken duurt dan eigenlijk te lang bij mij. Maar nu gaat het wel lukken, als ik zo in de flow blijf..
Hoeveel kcal krijg je per dag binnen? Hou je dat bij?quote:Op dinsdag 14 juni 2016 10:02 schreef Elvi het volgende:
Ik heb mn voedingspatroon al omgegooit. Sinds ik ben begonnen (4 weken geleden) is er 1 kilo af die er ook echt afblijft. Verder verandert mn gewicht, dan is er weer 2 kilo af, dan zitten ze er weer bij.
Het enige wat ik dus kan bedenken is dat ik veeeeeel meer moet bewegen.
quote:Op dinsdag 14 juni 2016 10:34 schreef DancingPhoebe het volgende:
Sporten is altijd goed, maar je sport er niet af, wat je er aan eet zeg maar.
Je moet echt aan de intake kant kijken.
Nice!quote:Op dinsdag 14 juni 2016 09:53 schreef DeLuna het volgende:
71,8![]()
En nu wil ik wel eens de -70 bereiken. Zit nu weer in de flow en ik wil dit gewoon een keer volhouden!
Ik maak mijn ontbijtjes vaak de avond van tevoren al klaarquote:Op dinsdag 14 juni 2016 09:59 schreef Barreltje het volgende:
n, pak pakken, bakje tarra-en, havermout afwegen, melkpak pakken, maatbeker pakken, 180 ml afmeten( ik heb niet zo;'n streepje, dus vast net teveel of te weinig) melk er bij donderen, maatbeker afwassen, in de PING..
Eet jij niet veel te weinig? Of compenseer je het dan af en toe in het weekend of zo?quote:Op dinsdag 14 juni 2016 11:07 schreef MutedFaith het volgende:
Lijstjestijd:
Vandaag (dinsdag): 1723 kcal
O: Bananenkwarktaart
T: 3 abrikozen
L: Optimel griekse stijl kers
T: Halve komkommer
S: Hardlopen
D: HF Ovenpasta met dragon en kaas
Woensdag: 1743 kcal
T: 2 abrikozen
L: HF Volkoren bulgur met broccoli, cherrytomaten en amandelen (Koud, 2/3e portie)
D: HF Kabeljauwfilet met ananaschutneysaus en oosterse groenten
Donderdag: 1708 kcal
L: HF Volkoren bulgur met broccoli, cherrytomaten en amandelen (Koud, 2/3e portie)
D: HF Gyros met gebakken aardappeltjes, koolrabi en labne
S: IJshockeytraining
Vrijdag: ??? kcal
D: BBQ voor vrijwilligers van de ijshockeyclub
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |