SPOILER: Veelgebruikte, awesome, gezonde receptenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Eén dag orde op zaken stellen in een ander deel van de stichting, één dag vervanging om de toegenomen administratieve lasten te kunnen doen. Ik mis mijn draken nu alquote:Op vrijdag 10 juni 2016 22:12 schreef Vanyel het volgende:
[..]![]()
Ook lekker voor de lijn.
Hoezo moet je uit de klas?
Komkommer pakken!quote:Op vrijdag 10 juni 2016 22:19 schreef Myraela het volgende:
Ik heb echt zoveel zin om te gaan vreten.Maar morgen ga ik al bij de schoonfamilie eten, dus als ik nu al begin is het hele weekend verziekt. Als ik het nu netjes hou, lukt dat me morgen ook wel.
Zo herkenbaarquote:
ik kan dan juist niet slapenquote:Op vrijdag 10 juni 2016 22:28 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Zo herkenbaar
"Ik heb honger!!!"
...
"ok, ik ga naar bed, kan ik ook niet eten"
Maar ik heb dan eigenlijk niet ècht honger; alleen snaaizin. Want ik eet best een behoorlijk avondmaal en kan dan niet een paar uurtjes later knorrende honger hebben.quote:
Minder salade meer friet?quote:Op vrijdag 10 juni 2016 23:31 schreef mrspoeZ het volgende:
Planning voor maandag:
salade van zwarte bonen, avocado, rode ui, mais, biefreepjes-in-ketjap en balsamico
salade van sla tomaat en komkommer met azijn/mayo/suiker/zout/peper (voor de risicolozen)
salade van rode kool, wortel, rozijn, gerookte kip, feta en vinaigrette
salade van veldsla met een dressing van gebakken pompoenblokjes, appelstukjes, kaneel, peper en pompoenpitten.
Suggesties welkom!
Heel veel plezierquote:Op zaterdag 11 juni 2016 08:21 schreef Tink89 het volgende:
Ik ben onbereikbaar vandaag, ga trouwjurken passen
Tof!quote:Op zaterdag 11 juni 2016 08:21 schreef Tink89 het volgende:
Oooo leuk!quote:Op zaterdag 11 juni 2016 08:21 schreef Tink89 het volgende:
Tof! Veel plezier vandaagquote:Op zaterdag 11 juni 2016 08:21 schreef Tink89 het volgende:
Have fun Tink!quote:Op zaterdag 11 juni 2016 08:21 schreef Tink89 het volgende:
Deze kwarktaart is gezond neem ik aanquote:Op zaterdag 11 juni 2016 09:53 schreef Myraela het volgende:
De kwarktaart met banaan was goed gelukt.Bodem van walnoten met dadels is echt perfect.
Tuurlijk, het is super simpel. De bodem is 100 gram walnoten met 100 gram dadels, een snufje zout en twee eetlepels water. Mixen en vervolgens in een met bakpapier beklede springvorm duwen tot een bodem. 7 blaadjes gelatine weken in water en vervolgens in 5 eetlepels water verwarmen tot het is gesmolten.quote:Op zaterdag 11 juni 2016 10:28 schreef WeCanDoIt het volgende:
Deze kwarktaart is gezond neem ik aan?
Heb je misschien een recept want ik wil ook wel eens taart als ontbijt
Tis om te trakteren.quote:Op zaterdag 11 juni 2016 08:27 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Minder salade meer friet?
Maar 2 maaltijden?
Oh nee, het is een kilo kwark. En geen idee. Beetje de standaard maat?quote:Op zaterdag 11 juni 2016 10:44 schreef MutedFaith het volgende:
500 gram kwark?
Enig idee hoe groot je springvorm ongeveer is?
Netjes, ik kan met moeite een minuutje rennen, meteen pijn in m'n kuitenquote:Op zaterdag 11 juni 2016 11:54 schreef MevrouwPuff het volgende:
Net 10+20 minuten gerend, volgens mij gaat het deze keer lukken Evy af te rondenen ik denk al een beetje aan 8 km ofzo
Kwestie van oefenen/trainen. Rus5ig opbouwen en voor je t weet ren je 5km of meer.quote:Op zaterdag 11 juni 2016 12:16 schreef Pizzapuntje het volgende:
[..]
Netjes, ik kan met moeite een minuutje rennen, meteen pijn in m'n kuiten
Opbouwen met Evy!quote:Op zaterdag 11 juni 2016 12:16 schreef Pizzapuntje het volgende:
[..]
Netjes, ik kan met moeite een minuutje rennen, meteen pijn in m'n kuiten
Oh, die ga ik vannacht dan maar eens lezen op het werkquote:Op zaterdag 11 juni 2016 10:46 schreef Sunnythesun het volgende:
In de Sir Edmund (wetenschapsbijlage van de Volkskrant) een artikel over een holistische aanpak van obesitas. Interessant. Denk ik. Ik ga het zo lezen
Evy is geweldigquote:
Staat qua inzichten niet veel nieuws in, maar wel goed te lezen dat er een plek is waar een goede aanpak gekozen wordtquote:Op zaterdag 11 juni 2016 12:52 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Oh, die ga ik vannacht dan maar eens lezen op het werk
Dat vind ik inderdaad wel een treffende vergelijkingquote:Op zaterdag 11 juni 2016 14:16 schreef Elvi het volgende:
Wow... Wat een onsympathiek mannetje is die Jelmer. Het lijkt wel een KLB fokker aan de schrijfstijl te zien.
Belerend? Beledigend.quote:Op zaterdag 11 juni 2016 14:43 schreef Sunnythesun het volgende:
Hmm, nee, te belerend om grappig te zijn wmb. Zie hier iig geen zelfspot terug, alleen een wijzend vingertje op een erg onaangename manier.
DeLuna!quote:
Was het zo erg?quote:Op zaterdag 11 juni 2016 19:26 schreef Isabeau het volgende:
Vriend had brownies gemaakt. Eerst gegeten, toen uitgerekend qua kcal. Nu avondeten maar laten zitten![]()
Ja, dat valt wel mee dan! Had je zo weinig gehad vandaag of vielen de cheeto's uberhaupt mee. Die dingen zijn ook wel heel licht hè.quote:Op zaterdag 11 juni 2016 19:51 schreef Myraela het volgende:
Was het zo erg?![]()
Mijn vriend en ik vonden dat we wel weer eens wat lekkers mochten. Dus we zijn naar de supermarkt gelopen om allebei iets uit te zoeken waar we écht écht zin in hadden. Voor mij Cheetos en voor hem ijs.
Als ik alle Cheetos op zou eten zit m'n totaal nog steeds op 1800, dus dat valt eigenlijk wel mee.
Die mcflurry's schijnen wel één van de energierijkste dingen van de Mac te zijn. Herinner ik me vaagquote:Op zaterdag 11 juni 2016 20:39 schreef La_Tramposa het volgende:
Hmm, als cheatmeal zou ik niet gauw cheetos kiezenmaar goed bezig als het mooi in je dag totaal past en je er van genoten hebt!
Ondanks dat er iets van gisteren blijkbaar erg verkeerd gevallen is, had ik als toetje wel echt de lekkerste mcflurry ooit: caramel cookie. Volgens mij was hij ook wel een beetje uitgeschoten met de vulling
Ach ja, ik ga ook niet naar de Mc voor gezond eten, de hamburger en frieten en brood met aioli wat we eerder hadden was ook al erg calorierijk. En ik haal denk ik 2x per jaar iets bij de McDonalds en dan meestal een ijsjequote:Op zaterdag 11 juni 2016 21:03 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Die mcflurry's schijnen wel één van de energierijkste dingen van de Mac te zijn. Herinner ik me vaagMaar met caramel cookie klinkt goddelijk. Vroeger hadden ze cappuccinosmaak, dat vond ik zó lekker. Gelukkig verkopen ze die niet meer.
Je hebt gewoon een psychische voedselvergiftigingquote:Op zaterdag 11 juni 2016 21:07 schreef La_Tramposa het volgende:
Ach ja, ik ga ook niet naar de Mc voor gezond eten, de hamburger en frieten en brood met aioli wat we eerder hadden was ook al erg calorierijk. En ik haal denk ik 2x per jaar iets bij de McDonalds en dan meestal een ijsje![]()
Maar gelukkig heb ik vandaag alles er op alle mogelijke manieren uitgegooid, #balans!
Ja, ik ben er wel weer van genezen voorlopigquote:Op zaterdag 11 juni 2016 21:10 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Je hebt gewoon een psychische voedselvergiftigingJe lijf wilde al die troep niet
Ik krijg niet echt een beeld bij de hoeveelheden. Hoeveel burrito's zijn het bijvoorbeeld? Watermeloen? Zoute stokjes? Heb je het weleens door een kcal-meter gegooid?quote:Op zaterdag 11 juni 2016 13:12 schreef Bamba het volgende:
Tijdje geleden had ik al gezegd dat ik weer mee zou posten, maar toen kwam er vanalles tussen (vooral smoesjes) Maar we gaan er weer voor. Het afvallen wilt nog niet echt lukken, dus misschien dat jullie nog tips hebben aan de hand van mijn eetlijstjes?
Planning lijstje vandaag:
O: smoothie van 200 gr Griekse yoghurt, 100 gram aardbeien en een perzik
T: 1 Snack a jack
L: 2 bruine boterhammen met kruudentuintje
T: watermeloen
D: leftover burritos, gemaakt van meergranen wraps met veel sla en paprika
T:wat zoute stokjes.
Verder drink ik minimaal 2 liter en mag ik 1 glas cola light of crystal clear van mezelf per dag.
Tips iemand?
De hele zak Cheetos is 540 kcal. Ik had voor de rest vandaag helemaal geen tussendoortjes, dus ik zat pas op de 1200 kcal.quote:Op zaterdag 11 juni 2016 21:02 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, dat valt wel mee dan! Had je zo weinig gehad vandaag of vielen de cheeto's uberhaupt mee. Die dingen zijn ook wel heel licht hè.
Ik had vanmorgen een vreetkick en had dus al best veel gegeten (allemaal gezonde dingen, maar ook dat tikt wel aan als je maar genoeg eet). En toen besloot vriendlief triple chocolate brownies te maken. Dat paste eigenlijk niet meer in mijn dag
Daarom avondeten dus overgeslagen. Oh, het halve recept was bijna 3700 kcal. En vroeger maakten we gerust het hele recept en at ik de helft wel zo ongeveer op (die 3700 kcal dus
)
Ik denk niet dat ik nu de helft van de helft wil
Ik heb hem ook net gemaakt, dank je wel voor het recept! Ben er heel benieuwd naar.quote:Op zaterdag 11 juni 2016 10:41 schreef Myraela het volgende:
[..]
Tuurlijk, het is super simpel. De bodem is 100 gram walnoten met 100 gram dadels, een snufje zout en twee eetlepels water. Mixen en vervolgens in een met bakpapier beklede springvorm duwen tot een bodem. 7 blaadjes gelatine weken in water en vervolgens in 5 eetlepels water verwarmen tot het is gesmolten.
Magere milde kwark mixen met 3 bananen tot een gladde massa en daar vervolgens de gelatine doorheen roeren. Op de bodem verdelen en op laten stijven in de koelkast en voila.
Artikel gelezen. Op zich wel waar en opmerkelijk dat overgewicht of door de diëtiste (die volgens mij maar een beetje wordt vergoed) of door de chirurg middels een operatie wordt behandeld. Er zijn veel meer goede mogelijkheden, maar dat komt dus nauwelijks aan bod.quote:Op zaterdag 11 juni 2016 12:53 schreef Sunnythesun het volgende:
Staat qua inzichten niet veel nieuws in, maar wel goed te lezen dat er een plek is waar een goede aanpak gekozen wordt
Ja zo'n machine gaat ook met calorie verbruik etc uit van een constant vetpercentage, dus als je zwaarder bent ben je ook sterker. Maar dat gaat natuurlijk niet altijd op..quote:Op zondag 12 juni 2016 09:42 schreef Isabeau het volgende:
Hmpf, net in de sportschool een wandelconditietest gedaan waarbij je 2 km moet wandelen en dan je tijd en hartslag direct na afloop noteren. Ik wandel met 7,5 km per uur, volgens mij wel beter dan gemiddeld en raak niet buiten adem oid en kan ook wel gewoon praten. Testresultaat: Gemiddeld.
Vul ik ipv mijn huidige gewicht 60 kg in, is het testresultaat ineens 'Beter dan Gemiddeld'. Die snap ik niet helemaal, het is denk ik juist makkelijker om in dat tempo te lopen als je lichter bent.
edit: zie nu pas staan 'voor mensen met overgewicht is de test minder betrouwbaar'. Niet dat ik nog zoveel overgewicht heb, maar ik heb nog overgewicht. Nou ja, over 24 weken nog maar een keer doen (ga een 24 weken schema volgen om tempo en conditie te verhogen, wilde een soort nul-meting hebben)
Hopelijk is die lekker!quote:Op zaterdag 11 juni 2016 22:23 schreef Bamba het volgende:
[..]
Ik heb hem ook net gemaakt, dank je wel voor het recept! Ben er heel benieuwd naar.
Ik doe dat vooral met heul veel groente etenquote:Op zondag 12 juni 2016 10:03 schreef Myraela het volgende:
Hopelijk is die lekker!![]()
Ik was vanochtend weer afgevallen. Vriend en ik hebben allebei wel het gevoel dat we meer vezels moeten gaan eten. Eens kijken hoe ik dat het best kan doen.
Misschien doet ie het ook beter als je 6 km/h loopt en je hartslag niets doetquote:Op zondag 12 juni 2016 09:42 schreef Isabeau het volgende:
Hmpf, net in de sportschool een wandelconditietest gedaan waarbij je 2 km moet wandelen en dan je tijd en hartslag direct na afloop noteren. Ik wandel met 7,5 km per uur, volgens mij wel beter dan gemiddeld en raak niet buiten adem oid en kan ook wel gewoon praten. Testresultaat: Gemiddeld.
Vul ik ipv mijn huidige gewicht 60 kg in, is het testresultaat ineens 'Beter dan Gemiddeld'. Die snap ik niet helemaal, het is denk ik juist makkelijker om in dat tempo te lopen als je lichter bent.
edit: zie nu pas staan 'voor mensen met overgewicht is de test minder betrouwbaar'. Niet dat ik nog zoveel overgewicht heb, maar ik heb nog overgewicht. Nou ja, over 24 weken nog maar een keer doen (ga een 24 weken schema volgen om tempo en conditie te verhogen, wilde een soort nul-meting hebben)
Ik wilde juist een beetje op tempo wat ik kon lopenquote:Op zondag 12 juni 2016 10:08 schreef MevrouwPuff het volgende:
Misschien doet ie het ook beter als je 6 km/h loopt en je hartslag niets doetzo'n uitslag is niet echt betrouwbaar ofzo natuurlijk
quote:De test bestaat uit twee kilometer wandelen in een zo hoog mogelijk gelijkmatig tempo.
Ja, ik eet eigenlijk ook best wel veel groenten. Heb even in m'n overzichtje gekeken en ik zit meestal rond de 22 gram vezels. Denk dat ik gewoon meer broccoli moet eten.quote:Op zondag 12 juni 2016 10:05 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik doe dat vooral met heul veel groente etenWerkt als een tierelier! Je kan ook veel volkorenboterhammen gaan eten, maar daar wil ik dan ook beleg op en ik krijg honger van brood
Plus veel meer kcal die ik liever aan ander eten besteed.
Nee, het was eigenlijk te warm. Maar dat kwam natuurlijk ook deels omdat het in de stad was en daar blijft de warmte nogal hangen. Heb twee minuten boven mijn PR gelopen. Ach ik heb het wel weer gedaanquote:Op zaterdag 11 juni 2016 19:26 schreef Isabeau het volgende:
[..]
DeLuna!Was mooi weer om hard te lopen. Ging het lekker?
La Tramposa beterschap! Klinkt erg naar.
Tink, geslaagd?
Vriend had brownies gemaakt. Eerst gegeten, toen uitgerekend qua kcal. Nu avondeten maar laten zitten![]()
Bak kwark met kiwi gehad.
Ja die quote vond ik ook een goede. Zo is het idd.quote:Op zondag 12 juni 2016 06:55 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Artikel gelezen. Op zich wel waar en opmerkelijk dat overgewicht of door de diëtiste (die volgens mij maar een beetje wordt vergoed) of door de chirurg middels een operatie wordt behandeld. Er zijn veel meer goede mogelijkheden, maar dat komt dus nauwelijks aan bod.
En ik ben natuurlijk 100% eens met haar 'Een dieet is een kuur. Overgewicht bestrijd je niet met kuren, maar met een langetermijnoplossing' (Liesbeth van Rossum)
Alleen wat het verhaal van die jongen met een genetische afwijking waardoor hij altijd honger heeft nou precies bij dit artikel deed is me niet heel duidelijk. Zoiets is extreem zeldzaam. Illustreert misschien alleen dat de omgeving daar niets van snapt en vreemden geen begrip voor dikke mensen hebben.
Ja, ging hier echt om voorgeschreven strenge diëten. Diëten zoals in de volksmond bedoeld wordt dus. Werd in het stuk wel goed van context voorzien.quote:Op zondag 12 juni 2016 12:41 schreef MutedFaith het volgende:
Ik snap de quote niet. Elke 'eetgewoonte' (of combinatie van eetgewoontes) is gewoon een dieet. Of dat nou vegetarisch, suikervrij, of watdanook is. Die zijn echt niet allemaal kortetermijn gericht.
Nouja, ik snap misschien wel wat ze bedoelt. Maar dan gebruikt ze wel een hele beperkte definitie van t woord dieet.
Inderdaadquote:Op zondag 12 juni 2016 13:14 schreef Sunnythesun het volgende:
Ja, ging hier echt om voorgeschreven strenge diëten. Diëten zoals in de volksmond bedoeld wordt dus. Werd in het stuk wel goed van context voorzien.
Ik vind hem heerlijk!!quote:Op zondag 12 juni 2016 10:03 schreef Myraela het volgende:
[..]
Hopelijk is die lekker!![]()
Ik was vanochtend weer afgevallen. Vriend en ik hebben allebei wel het gevoel dat we meer vezels moeten gaan eten. Eens kijken hoe ik dat het best kan doen.
Een groot deel van gezond leven en afvallen zit toch echt in planning, Mevr. Puff! Dus daar kan je dan nog aan werken. Dit is wel belabberd hoorquote:Op zondag 12 juni 2016 18:12 schreef MevrouwPuff het volgende:
Vandaag toch weer slecht gegeten. Geen goede voorraad in huis, dus bij honger maar gegeten wat er was
O 2 croissants
L noodlesoep, 2 worstenbroodjes
T appel
D zelfgemaakte pizza
Wat was er gezonder aan?quote:Op zondag 12 juni 2016 20:23 schreef Isabeau het volgende:
Ik had een 'gezonde/slanke' versie van spaghetti carbonara. Meh! Dan liever echt en 2x zoveel kcal
Zeker met courgette sliertjes ipv pasta en vegetarische spekjesquote:Op zondag 12 juni 2016 20:23 schreef Isabeau het volgende:
Ik had een 'gezonde/slanke' versie van spaghetti carbonara. Meh! Dan liever echt en 2x zoveel kcal
Mja misschien iets van een buikgriepvirus toch of zo? Want mijn vriend had vrijwel hetzelfde gegeten maar geen last van zijn buik, en we hadden wel allebei verhoging en spierpijn en moeheid gisteren..quote:Op zondag 12 juni 2016 21:02 schreef mrspoeZ het volgende:
Gelukkig dat het weer wat beter gaat LaTra. Heb je al een idee wat het was?
Het was met courgette ja en melk ipv cremefraiche/room. Echt, het smaakte wel hoor, maar was ab-so-luut geen carbonara.quote:Op zondag 12 juni 2016 21:02 schreef PaarsBeestje het volgende:
Zeker met courgette sliertjes ipv pasta en vegetarische spekjes
Carbonara is ook niet met roomquote:Op zondag 12 juni 2016 21:06 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Het was met courgette ja en melk ipv cremefraiche/room. Echt, het smaakte wel hoor, maar was ab-so-luut geen carbonara.
Met melkquote:Op zondag 12 juni 2016 21:06 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Het was met courgette ja en melk ipv cremefraiche/room. Echt, het smaakte wel hoor, maar was ab-so-luut geen carbonara.
Is dat pepsi max of zo oid, want gewone cola heeft 40 kcal per 100 ml...quote:Op zondag 12 juni 2016 20:56 schreef La_Tramposa het volgende:
Mijn vriend had gisteren gewone cola voor mij meegenomen uit de supermarkt, omdat dat meestal wel goed helpt tegen buikpijn en ik iig nog wat energie binnenkreeg dan. Maar ik was best wel verbaasd over de voedingswaarden.. 9kcal per 100 mlEr zijn light frisdranken die meer hebben! Het is deze: http://www.bonisupermarkt.nl/webwinkel/product/summit-cola/384500
Verder lijstje van vandaag:
O: beltsander brownie met bosbessen, notenpasta. Later nog een peer en mandarijn
L: tomatensoep met sneetje brood en boter, thee met een koekje
T: banaan, rivella light
D: 8 mini stukjes sushi, 100 gram surimi flakes, zeewiersalade, en nog wat mango en meloenstukjes. En een glaasje cola
Prima dag, lekker in de sauna geweest uiteindelijk! En ik heb net zoete-aardappelsoep gemaakt voor de komende week.
Vomar huismerk.. ik was ook erg verbaasd! Het smaakt gewoon zoet..quote:Op zondag 12 juni 2016 21:08 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Is dat pepsi max of zo oid, want gewone cola heeft 40 kcal per 100 ml...
Ja, want smeuïgquote:Op zondag 12 juni 2016 21:07 schreef Sunnythesun het volgende:
Carbonara is ook niet met room![]()
(al doe ik het er stiekem wel door hoor, voor de lekker..)
Ja ik weet het. Ik wilde net naar de supermarkt omdat ik geen worstenbroodjes wilde (vriend kan er best 4 op) en toen moest ik weg, dus ik at ze toch maar op. Pizza was de verrassing toen ik terug was van werk.quote:Op zondag 12 juni 2016 20:22 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Een groot deel van gezond leven en afvallen zit toch echt in planning, Mevr. Puff! Dus daar kan je dan nog aan werken. Dit is wel belabberd hoor(maar ook wel lekker
)
Ja, dat ook altijdquote:
Ja, wees dan duidelijker op het etiketquote:Op zondag 12 juni 2016 21:11 schreef La_Tramposa het volgende:
Oja, dat zal het wel zijn dan, dat het grotendeels aspartaam is en maar een klein deel suiker. Toch wel gek, het heet gewoon regular.
Ja, ik denk dat dat meer succes zou gevenquote:Op zondag 12 juni 2016 21:19 schreef Myraela het volgende:
Ik vind courgetti wel erg lekker, maar dan moet het wel een stevige saus hebben. Met een witte saus lijkt het me niet zo'n succes. Morgen eet ik voor het eerst in 2 maanden weer normale spaghetti.Had even een keer geen zin in courgetti.
Ik kom ook veel recepten tegen op van die gezonde blogs die de courgetti rauw eten met simpel wat cherry tomaatjes. Dat spreekt mij ook niet echt aan. Ik bak de courgetti op en eet het dan het liefst met een bolognesesaus met goede oude kaas. Om één of andere reden proef je dan de kaas veel beter terwijl de structuur erg dicht in de buurt van spaghetti komt.quote:Op zondag 12 juni 2016 21:20 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, ik denk dat dat meer succes zou gevenIk kreeg dit recept en gewoon geprobeerd.
Sorry, ik zag je bericht nu pas!quote:Op zaterdag 11 juni 2016 21:31 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ik krijg niet echt een beeld bij de hoeveelheden. Hoeveel burrito's zijn het bijvoorbeeld? Watermeloen? Zoute stokjes? Heb je het weleens door een kcal-meter gegooid?
Carbonara is met pecorino, niet met parmezaan.quote:
Interessant geschreeuw weer, hij klinkt altijd alsof hij er verstand van heeft maar door z'n vervelende schrijfstijl nodigt het mij totaal niet uit hem te "volgen".quote:Op zaterdag 11 juni 2016 13:38 schreef La_Tramposa het volgende:
http://jelmerdeboer.nl/eiwitrepen-zijn-voor-sukkels/
Jelmer de Boer over het maaltijdrepen/shakes onderzoek..
quote:Op maandag 13 juni 2016 07:17 schreef MutedFaith het volgende:
[..]
Carbonara is met pecorino, niet met parmezaan.
Hoe is dat beledigend dan?quote:Op maandag 13 juni 2016 08:09 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik vind het vooral beledigend wanneer mensen zichzelf overduidelijk neerzetten als "grappig" maar dat totaal niet zijn
Een belediging voor wel grappige mensen.quote:
Dit ja... Maar ik merk dat ik dus weer een totaal andere humor heb dan de meeste hierquote:Op maandag 13 juni 2016 08:03 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik vind Guy Droog ook wel leukEn verder, als je het beledigend vindt, neem je het volgens mij veel te serieus. Er zit een kern van waarheid in wat Jelmer zegt maar hij overdrijft natuurlijk met de factor 100 om zijn punt te maken.
Ik voel mij geenszins beledigd maar het toontje wekt een bepaalde irritatie en agressie bij mij op die maar weinig mensen naar boven weten te halen. Gewoon zo'n wijsneuserige toon met wat dappere krachttermen tussendoor. Laat ik 't zo zeggen, goede vrienden zullen wij niet worden.quote:Op maandag 13 juni 2016 08:03 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik vind Guy Droog ook wel leukEn verder, als je het beledigend vindt, neem je het volgens mij veel te serieus. Er zit een kern van waarheid in wat Jelmer zegt maar hij overdrijft natuurlijk met de factor 100 om zijn punt te maken.
ik lees vrij veel artikelen op oa T-nation, zitten stevige woorden en wél grappige auteurs tussen maar niemand die zo vervelend overkomt als die Jelmer.quote:Op maandag 13 juni 2016 08:01 schreef MutedFaith het volgende:
Zijn er trouwens nog meer health/fit bloggers met humor? Alle niet-jelmers lezen altijd alsof ze constant op een bak droge muesli zitten te kauwen.
Tja ik denk dat voor alle soorten humor/satire/etc. geldt dat wat de een beledigend of irritant vindt, de ander grappig vindt en dat het echt geen zin heeft om over in discussie te gaanquote:Op maandag 13 juni 2016 08:24 schreef Rauw. het volgende:
[..]
ik lees vrij veel artikelen op oa T-nation, zitten stevige woorden en wél grappige auteurs tussen maar niemand die zo vervelend overkomt als die Jelmer.
Maar daar gaat het voornamelijk over sporters, kwaliteitsvoer en supplementen en niet zo zeer over huisvrouwen die af willen vallen.
Klopt, ik vraag mij ook gewoon af of mensen zich niet storen aan zijn "Ik ben Mr. Perfect /Is toch logisch"-masker terwijl hij zelf in een bedrijf zit om die "logica" te verkopen.quote:Op maandag 13 juni 2016 08:26 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Tja ik denk dat voor alle soorten humor/satire/etc. geldt dat wat de een beledigend of irritant vindt, de ander grappig vindt en dat het echt geen zin heeft om over in discussie te gaan![]()
Als je weet dat je het niet leuk vindt, hoef je het niet te lezen.
Ik heb even gekeken en volgens mij heeft hij ook echt verstand van zaken en hoeft niet maar wat te blaten voor aandacht zoals die Jelmer.quote:Op maandag 13 juni 2016 09:01 schreef Rauw. het volgende:
Die Guy Droog is beter te lezen, ga ik vaker bezoeken.
Nouja, hij maakt er niet echt een geheim van dat hij voor PBP werkt, toch? Voor mij werkt juist zijn overtrokken, duidelijk overgeacteerde 'ik ben beter dan iedereen'-typetje wel.quote:Op maandag 13 juni 2016 08:49 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Klopt, ik vraag mij ook gewoon af of mensen zich niet storen aan zijn "Ik ben Mr. Perfect /Is toch logisch"-masker terwijl hij zelf in een bedrijf zit om die "logica" te verkopen.
En als ik dan een linkje zie, moet ik toch even kijken, omdat ik jullie erop vertrouw dat het interessant is en leuk om te lezen.
Ah, oke, dat valt wel mee dan. Ik merk bijv. dat veel mensen niet door hebben hoe ontzettend veel kcal er in wraps zitten (dus niet in de vulling, maar in het pannenkoekje zelf zeg maar), daar wil het ook weleens mis gaan.quote:Op zondag 12 juni 2016 23:52 schreef Bamba het volgende:
[..]
Sorry, ik zag je bericht nu pas!
Het waren 2 wraps, zo'n 100 gram meloen en 70 gram zoute stokjes. Ik zat rond de 1900 calorieën in ieder geval gisteren, haal het inderdaad iedere dag door fatsecret
quote:Op maandag 13 juni 2016 07:38 schreef Rauw. het volgende:
Ook vind ik het vreemd dat hij zo vanzelfsprekend doet over een normale levensstijl maar dat hij dit wel probeert te verkopen via z'n eigen bedrijf (Personal body plan?).
Nee.quote:Op maandag 13 juni 2016 09:35 schreef Negentiendertig het volgende:
Ben ik de enige die geen idee heeft wie Jelmer is?
Ik denk dat er in die zinnen die hier worden gequote juist behoorlijk veel zelfspot zit, die misschien niet iedereen altijd ziet. Dus het Ik ben Mr Perfect is volgens mij niet echt wat hij oprecht wil uitstralenquote:Op maandag 13 juni 2016 08:49 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Klopt, ik vraag mij ook gewoon af of mensen zich niet storen aan zijn "Ik ben Mr. Perfect /Is toch logisch"-masker terwijl hij zelf in een bedrijf zit om die "logica" te verkopen.
En als ik dan een linkje zie, moet ik toch even kijken, omdat ik jullie erop vertrouw dat het interessant is en leuk om te lezen.
Neuh, ik doelde meer op dat er sowieso weinig hips meer aan mijn leven isquote:Op maandag 13 juni 2016 09:58 schreef DancingPhoebe het volgende:
Omdat je kunt batsen en niet dood bent gegaan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |