Ik wist niet dat je het justitie kwalijk zou nemen.quote:Op woensdag 8 juni 2016 16:08 schreef john2406 het volgende:
[..]
Wist niet dat justitie daar niet over ging sorry hoor.
Jij kan vermoord gebruiken wanneer jij daar zin in hebt. Gelukkig hebben we in Nederland rechters, die wel de wet kennen, en bij een veroordeling wel wat verder kijken dan naar wat de media erover geschreven heeft. xDquote:Op woensdag 8 juni 2016 15:26 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik lees jaarlijks over minstens 1 of 2 incidenten waarbij in Nederland een (ongewapende) verdachte door de politie is gedood/vermoord. Vermoord gebruik ik voor het geval het om een ongewapende verdachte gaat aangezien er in dat geval geen sprake is van (proportionele) zelfverdediging.
[..]
Ik weet niet of jij getrouwd of alleen bent of wat dan ook, als ik hier maar alles op een beloop laat, word het een janboel.quote:Op woensdag 8 juni 2016 16:09 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Ik wist niet dat je het justitie kwalijk zou nemen.
Hahahaha, krijgen we dat weer.quote:Op woensdag 8 juni 2016 16:07 schreef john2406 het volgende:
[..]
Normaal noem je dat, bij ander dingen op het dak leggen of op de dorpel van de auto gaan zitten?
Of als men fout is geweest mag men de boel begaaid krijgen?
Nou nee valt wel mee hoor, wordt zelden tot nooit staande gehouden, die ene keer dat ik getuige was en die agent wat te kort langs mijn voetuig liep met zijn revolver langs zijn heup hangen heb ik hem daar netjes op aangesproken, dat hij de rekening zou krijgen als ik krassen op mijn voertuig zou vinden.quote:Op woensdag 8 juni 2016 16:21 schreef Physsic het volgende:
[..]
Hahahaha, krijgen we dat weer.![]()
Het zit je echt hoog he?
Nog vergeten te vragen ben jij soms agent en verkrijg je het gemakkelijk allemaal, zodat je er lichtzinnig mee om kunt gaan?quote:Op woensdag 8 juni 2016 16:21 schreef Physsic het volgende:
[..]
Hahahaha, krijgen we dat weer.![]()
Het zit je echt hoog he?
Hoe km je erbij dat een agent er makkelijk mee omgaat?quote:Op woensdag 8 juni 2016 18:52 schreef john2406 het volgende:
[..]
Nog vergeten te vragen ben jij soms agent en verkrijg je het gemakkelijk allemaal, zodat je er lichtzinnig mee om kunt gaan?
Of als je erbij hoort is dat niet van jullie, waardoor het onbelangrijk lijkt?
Ik weet dat ik wel eens slecht kan schrijven maar een ? staat toch voor hetzelfde hier als bij jullie of niet?quote:Op woensdag 8 juni 2016 20:43 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Hoe km je erbij dat een agent er makkelijk mee omgaat?
? is een vraagteken.quote:Op woensdag 8 juni 2016 23:22 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ik weet dat ik wel eens slecht kan schrijven maar een ? staat toch voor hetzelfde hier als bij jullie of niet?
Dus ik kom nergens bij maar vraag naar iets.
Was dat maar het enige dat mislukt was, maar zonder gekkigheid. Beter schieten ze zichzelf voor hun harses met die fijne integriteit van ze.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 08:51 schreef sp3c het volgende:
ik dacht dat ik dat gedaan had maar het zal wel weer mislukt zijn
mobiel lukt het sowieso niet
wat is er nog meer mislukt dan?quote:Op donderdag 9 juni 2016 04:58 schreef Kurovski het volgende:
[..]
Was dat maar het enige dat mislukt was, maar zonder gekkigheid. Beter schieten ze zichzelf voor hun harses met die fijne integriteit van ze.
Wat een rare opmerking.quote:Op donderdag 9 juni 2016 04:58 schreef Kurovski het volgende:
[..]
Was dat maar het enige dat mislukt was, maar zonder gekkigheid. Beter schieten ze zichzelf voor hun harses met die fijne integriteit van ze.
ja, te netjes.quote:Op woensdag 8 juni 2016 16:03 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Ik zie het begin niet. Volgens mij is de politie in de land heel beheerst en normaal.
Ik ook in Azie en Afrika.quote:Op donderdag 9 juni 2016 10:05 schreef flibber het volgende:
[..]
ja, te netjes.
ik heb in slowakije en spanje een paar maal van dichtbij gezien hoe de politie om gaat met vervelende mensen.
die slaan dus letterlijk net zo lang totdat de etter heel braaf mee gaat.
en in die landen is er nog respect voor de politie en kun je nog fijn uitgaan.
Het werkt soms zo in dit land.quote:Op donderdag 9 juni 2016 10:12 schreef flibber het volgende:
[..]
ondertussen in nederland:
Agenten belaagd in Capelle aan den IJssel
Ik leef nog. Dus valt het mee.quote:Op donderdag 9 juni 2016 11:08 schreef john2406 het volgende:
[..]
Landen waar men, als men de verkeerde vraag stelt de kop al krijgt in geslagen?
Omdat het economisch slecht ging en ik geen ander baan kon vinden.quote:Op donderdag 9 juni 2016 11:10 schreef john2406 het volgende:
[..]
Waarom ben je dan niet daar gebleven als je het er zo goed vond?
Een baan heb je al?quote:Op donderdag 9 juni 2016 11:13 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Omdat het economisch slecht ging en ik geen ander baan kon vinden.
Ik ben gewoon nieuwsgierig hoor!quote:
Nee. Maar heb net zo'n discussie achter de rug. En daar had ik spijt van. Ik ben ziek.quote:Op donderdag 9 juni 2016 11:24 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ik ben gewoon nieuwsgierig hoor?
Heb je er bezwaar tegen dat ik nieuwsgierig ben?.
Ziek van hier of van wat geweest is in dat land voorheen?quote:Op donderdag 9 juni 2016 11:25 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Nee. Maar heb net zo'n discussie achter de rug. En daar had ik spijt van. Ik ben ziek.
Chronische clusterhoofdpijn.Ik kreeg het in Thailand. Maar het verder niets met het land te maken.quote:Op donderdag 9 juni 2016 11:26 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ziek van hier of van wat geweest is in dat land voorheen?
Dan valt het land hier toch nog wel mee of niet?quote:Op donderdag 9 juni 2016 11:27 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Chronische clusterhoofdpijn.Ik kreeg het in Thailand. Maar het verder niets met het land te maken.
Ik heb er verder niet zoveel commentaar op. Vanwaar de vraag?quote:Op donderdag 9 juni 2016 11:28 schreef john2406 het volgende:
[..]
Dan valt het land hier toch nog wel mee of niet?
Dus voor de rest valt het nog wel mee maak ik daaruit op of niet?quote:Op donderdag 9 juni 2016 11:29 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Ik heb er verder niet zoveel commentaar op. Vanwaar de vraag?
Het valt reuze mee. Maar nogmaals de vraag?quote:Op donderdag 9 juni 2016 11:30 schreef john2406 het volgende:
[..]
Dus voor de rest valt het nog wel mee maak ik daaruit op of niet?
Behalve dat je graag zou zien dat men geen verantwoording hoeft af te leggen?quote:Op donderdag 9 juni 2016 11:31 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Het valt reuze mee. Maar nogmaals de vraag?
Waar haal je dat idee vandaan?quote:Op donderdag 9 juni 2016 11:36 schreef john2406 het volgende:
[..]
Behalve dat je graag zou zien dat men geen verantwoording hoeft af te leggen?
Nooit bij je opgekomen dat het misschien daarom hier nog niet economisch slecht gaat?
Waar slaat je verhaal op? Ik hou van Thai. Omdat ik ertussen woonde en het volk leuk vind. Wat vind ik van politie daar?quote:Op donderdag 9 juni 2016 11:47 schreef john2406 het volgende:
[..]
Uit mijn hoofd ik heb immers geen hoofdpijn.
Idd, en een dag na het incident wel van alles over het slachtoffer roepen in de media, de manier waarop dit wordt aangepakt is bizar.quote:Op woensdag 8 juni 2016 15:24 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Lekker informatief.
Een lapje tekst maar we weten nog steeds niet wat er gebeurde. Gewoon even simpelweg aangeven waarom die politie-agent besloot om zijn pistool te pakken en te schieten, wat de omstandigheden daar waren etc.
Schrijf dan geen artikel als je dit soort essentiële informatie niet geeft. Zeg gewoon dat een politie-agent een ongewapende verdachte heeft doodgeschoten en dat er nog geen details bekend zijn.
Goed, dat de rijksrecherche een onderzoek(je) instelt is informatief maar eigenlijk het zou pas nieuwswaarde hebben als die dat niet zou doen.
Wat snapje niet?quote:Op woensdag 8 juni 2016 15:24 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Lekker informatief.
Een lapje tekst maar we weten nog steeds niet wat er gebeurde. Gewoon even simpelweg aangeven waarom die politie-agent besloot om zijn pistool te pakken en te schieten, wat de omstandigheden daar waren etc.
Schrijf dan geen artikel als je dit soort essentiële informatie niet geeft. Zeg gewoon dat een politie-agent een ongewapende verdachte heeft doodgeschoten en dat er nog geen details bekend zijn.
Goed, dat de rijksrecherche een onderzoek(je) instelt is informatief maar eigenlijk het zou pas nieuwswaarde hebben als die dat niet zou doen.
De Politie krijgt vanuit de meldkamer het signalement te horen en dat de verdachte een vuurwapen bij zich heeft.quote:Een politieman was met collega's naar een melding van een beroving gegaan. Telefonisch gaf een man aan de politie door dat hij was beroofd door een man op een scooter. Daarbij zou ook op hem zijn geschoten.
De mening van de rechters is ook maar dat, een mening, en we moeten afwachten of dat überhaupt deze politie-agent voor de rechtbank verantwoording gaat moeten afleggen, dat hangt af van de rijksrecherche en justitie.quote:Op woensdag 8 juni 2016 16:10 schreef Physsic het volgende:
[..]
Jij kan vermoord gebruiken wanneer jij daar zin in hebt. Gelukkig hebben we in Nederland rechters, die wel de wet kennen, en bij een veroordeling wel wat verder kijken dan naar wat de media erover geschreven heeft. xD
Het aspect zelfverdediging is niet relevant voor het onderscheid tussen dood en moord.quote:Op woensdag 8 juni 2016 15:26 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik lees jaarlijks over minstens 1 of 2 incidenten waarbij in Nederland een (ongewapende) verdachte door de politie is gedood/vermoord. Vermoord gebruik ik voor het geval het om een ongewapende verdachte gaat aangezien er in dat geval geen sprake is van (proportionele) zelfverdediging.
Wat een totaal nonsens verhaal. Natuurlijk kan er sprake zijn van zelfverdediging. Je weet niet of iemand gewapend is.quote:Op donderdag 9 juni 2016 16:30 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
De mening van de rechters is ook maar dat, een mening, en we moeten afwachten of dat überhaupt deze politie-agent voor de rechtbank verantwoording gaat moeten afleggen, dat hangt af van de rijksrecherche en justitie.
Dat terzijde, op het moment dat je iemand dood en er is geen sprake van proportionele zelfverdediging, of in het geval van de politie, het voorkomen van extreem groot leed bij omstanders, dan vermoord je iemand. Dus op het moment dat je als politie-agent een ongewapend iemand doodschiet, wat volgens de OP het geval is, dan vermoord je die persoon. Hell ja, ik noem het beestje bij het naampje en ik roep dus dat deze politieagent deze persoon heeft vermoord indien het bericht klopt dat het slachtoffer ongewapend was.
Hij was het niet.quote:Op donderdag 9 juni 2016 16:33 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Wat een totaal nonsens verhaal. Natuurlijk kan er sprake zijn van zelfverdediging. Je weet niet of iemand gewapend is.
Het is relevant voor of dat hij rechtmatig zijn vuurwapen heeft gebruikt, indien hij dat niet rechtmatig gebruikte dan was het moord.quote:Op donderdag 9 juni 2016 16:32 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Het aspect zelfverdediging is niet relevant voor het onderscheid tussen dood en moord.
oh?quote:Op donderdag 9 juni 2016 22:01 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het is relevant voor of dat hij rechtmatig zijn vuurwapen heeft gebruikt, indien hij dat niet rechtmatig gebruikte dan was het moord.
Dat laatste is mijn conclusie, ongetwijfeld zal de staat er wel voor hebben gezorgd dat politie-agenten hiermee wegkomen.quote:
Bram zouden we dat niet aan een rechter overlaten?quote:Op donderdag 9 juni 2016 22:39 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat laatste is mijn conclusie, ongetwijfeld zal de staat er wel voor hebben gezorgd dat politie-agenten hiermee wegkomen.
De linkerhand die de rechterhand beschermt en zo.
dit klopt gewoon sowieso nietquote:Op donderdag 9 juni 2016 22:39 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat laatste is mijn conclusie, ongetwijfeld zal de staat er wel voor hebben gezorgd dat politie-agenten hiermee wegkomen.
De linkerhand die de rechterhand beschermt en zo.
Heb jij echt zo'n moeite met lezen? Het staat in de titel van de draad en in het krantenartikeltje wat in de openingsreactie is geplaatst dat de verdachte ongewapend was. Dus ja, we weten nu dat hij ongewapend was.quote:Op donderdag 9 juni 2016 16:33 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Wat een totaal nonsens verhaal. Natuurlijk kan er sprake zijn van zelfverdediging. Je weet niet of iemand gewapend is.
Nee. Moord is met voorbedachte rade. En dat is wat hier ontbreekt.quote:Op donderdag 9 juni 2016 22:01 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het is relevant voor of dat hij rechtmatig zijn vuurwapen heeft gebruikt, indien hij dat niet rechtmatig gebruikte dan was het moord.
Moord zou ik het ook niet durven noemen.quote:Op donderdag 9 juni 2016 23:50 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nee. Moord is met voorbedachte rade. En dat is wat hier ontbreekt.
Het geurt niet vaak. Zeker niet in dit land. Maar het verhaal dat hij zichzelf aangaf is ook niet waar?quote:Op donderdag 9 juni 2016 23:35 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Heb jij echt zo'n moeite met lezen? Het staat in de titel van de draad en in het krantenartikeltje wat in de openingsreactie is geplaatst dat de verdachte ongewapend was. Dus ja, we weten nu dat hij ongewapend was.
Kan het dat iemand heeft geblunderd? Ja, maar voor nu moeten we afgaan op de feiten zoals ze nu bekend zijn, dat een politie-agent een ongewapend iemand heeft doodgeschoten. Niets nieuws onder de zon, het gebeurt vaker, in heel erg veel landen, net als dat het vaker gebeurt dta ongewapende verdachten worden gedood door politie-agenten doordat ze hen doen stikken.
Maakt het iets uit wie hem aangaf of hijzelf of zijn buur vrouw of man, waar hij evt van te voren woorden mee gehad zou kunnen hebben?quote:Op vrijdag 10 juni 2016 00:33 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Het geurt niet vaak. Zeker niet in dit land. Maar het verhaal dat hij zichzelf aangaf is ook niet waar?
Zie hier voor meer.quote:De politieman die op 30 mei in het Schiedamse Beatrixpark een 21-jarige Capellenaar neerschoot, zal daarvoor niet vervolgd worden. De politieman heeft volgens de regels gebruik gemaakt van zijn vuurwapen, zo constateert de officier van justitie die het onderzoek naar het incident leidde. Gelet op alle feiten en omstandigheden is de inschatting van dreigend gevaar door de agent reëel geweest en kon hij handelen zoals hij gedaan heeft. De beslissing van de officier is woensdag aan de agent en de nabestaanden van de jongeman bekendgemaakt.
Voor de leken als ik; wat is een artikel 12-procedure?quote:Op woensdag 27 juli 2016 23:38 schreef Physsic het volgende:
Er zal wel een artikel 12-procedure worden gestart, vermoed ik.
Als het OM beslist om een verdachte niet te gaan vervolgen (om welke reden dan ook), kunnen slachtoffers, of in dit geval nabestaanden, zo'n procedure starten. Zij kunnen dan hun verhaal doen bij de rechter, waarna de rechter beslist of het OM de verdachte toch moet vervolgen (of niet).quote:Op woensdag 27 juli 2016 23:41 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Voor de leken als ik; wat is een artikel 12-procedure?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |