abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_162862553
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 11:47 schreef john2406 het volgende:

[..]

Uit mijn hoofd ik heb immers geen hoofdpijn.
Waar slaat je verhaal op? Ik hou van Thai. Omdat ik ertussen woonde en het volk leuk vind. Wat vind ik van politie daar?
pi_162862572
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2016 15:24 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Lekker informatief. :')
Een lapje tekst maar we weten nog steeds niet wat er gebeurde. Gewoon even simpelweg aangeven waarom die politie-agent besloot om zijn pistool te pakken en te schieten, wat de omstandigheden daar waren etc.
Schrijf dan geen artikel als je dit soort essentiële informatie niet geeft. Zeg gewoon dat een politie-agent een ongewapende verdachte heeft doodgeschoten en dat er nog geen details bekend zijn.
Goed, dat de rijksrecherche een onderzoek(je) instelt is informatief maar eigenlijk het zou pas nieuwswaarde hebben als die dat niet zou doen. ;)
Idd, en een dag na het incident wel van alles over het slachtoffer roepen in de media, de manier waarop dit wordt aangepakt is bizar.
pi_162862982
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2016 15:24 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Lekker informatief. :')
Een lapje tekst maar we weten nog steeds niet wat er gebeurde. Gewoon even simpelweg aangeven waarom die politie-agent besloot om zijn pistool te pakken en te schieten, wat de omstandigheden daar waren etc.
Schrijf dan geen artikel als je dit soort essentiële informatie niet geeft. Zeg gewoon dat een politie-agent een ongewapende verdachte heeft doodgeschoten en dat er nog geen details bekend zijn.
Goed, dat de rijksrecherche een onderzoek(je) instelt is informatief maar eigenlijk het zou pas nieuwswaarde hebben als die dat niet zou doen. ;)
Wat snapje niet?
Bij de meldkamer kwam een melding binnen:
quote:
Een politieman was met collega's naar een melding van een beroving gegaan. Telefonisch gaf een man aan de politie door dat hij was beroofd door een man op een scooter. Daarbij zou ook op hem zijn geschoten.
De Politie krijgt vanuit de meldkamer het signalement te horen en dat de verdachte een vuurwapen bij zich heeft.
Als de verdacht een "ik grijp in mijn binnenzak" beweging o.i.d. maakt na contact met de Politie. Dan kan je er vrijwel zeker vanuit gaan dat de Politie zal schieten. Dit leren ze tijdens een training. Ze wachten niet tot ze zelf worden beschoten.

Kort samengevat voor de lezers die de Polite maar niks vinden:
Wouten krijgt een signalement van een vuurwapen gevaarlijke verdachte.
Wout benaderd de verdachte
Verdachte neemt een dreigende houding aan en doet net als of ie een wapen pakt.
Wout knalt verdachte neer

Dus de volgende keer luisteren naar de wouten of je kopt een kogel.
  donderdag 9 juni 2016 @ 16:30:58 #279
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_162868279
quote:
1s.gif Op woensdag 8 juni 2016 16:10 schreef Physsic het volgende:

[..]

Jij kan vermoord gebruiken wanneer jij daar zin in hebt. Gelukkig hebben we in Nederland rechters, die wel de wet kennen, en bij een veroordeling wel wat verder kijken dan naar wat de media erover geschreven heeft. xD
De mening van de rechters is ook maar dat, een mening, en we moeten afwachten of dat überhaupt deze politie-agent voor de rechtbank verantwoording gaat moeten afleggen, dat hangt af van de rijksrecherche en justitie.
Dat terzijde, op het moment dat je iemand doodt en er is geen sprake van proportionele zelfverdediging, of in het geval van de politie, het voorkomen van extreem groot leed bij omstanders, dan vermoord je iemand. Dus op het moment dat je als politie-agent een ongewapend iemand doodschiet, wat volgens de OP het geval is, dan vermoord je die persoon. Hell ja, ik noem het beestje bij het naampje en ik roep dus dat deze politieagent deze persoon heeft vermoord indien het bericht klopt dat het slachtoffer ongewapend was.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bram_van_Loon op 09-06-2016 22:00:41 (d/t-fout verbeterd. :')) ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_162868308
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2016 15:26 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik lees jaarlijks over minstens 1 of 2 incidenten waarbij in Nederland een (ongewapende) verdachte door de politie is gedood/vermoord. Vermoord gebruik ik voor het geval het om een ongewapende verdachte gaat aangezien er in dat geval geen sprake is van (proportionele) zelfverdediging.
Het aspect zelfverdediging is niet relevant voor het onderscheid tussen dood en moord.
pi_162868333
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 16:30 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

De mening van de rechters is ook maar dat, een mening, en we moeten afwachten of dat überhaupt deze politie-agent voor de rechtbank verantwoording gaat moeten afleggen, dat hangt af van de rijksrecherche en justitie.
Dat terzijde, op het moment dat je iemand dood en er is geen sprake van proportionele zelfverdediging, of in het geval van de politie, het voorkomen van extreem groot leed bij omstanders, dan vermoord je iemand. Dus op het moment dat je als politie-agent een ongewapend iemand doodschiet, wat volgens de OP het geval is, dan vermoord je die persoon. Hell ja, ik noem het beestje bij het naampje en ik roep dus dat deze politieagent deze persoon heeft vermoord indien het bericht klopt dat het slachtoffer ongewapend was.
Wat een totaal nonsens verhaal. Natuurlijk kan er sprake zijn van zelfverdediging. Je weet niet of iemand gewapend is.
  donderdag 9 juni 2016 @ 17:27:59 #282
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_162869319
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 16:33 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Wat een totaal nonsens verhaal. Natuurlijk kan er sprake zijn van zelfverdediging. Je weet niet of iemand gewapend is.
Hij was het niet.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_162869340
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 17:27 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Hij was het niet.
Dat is nieuw voor me.
  donderdag 9 juni 2016 @ 17:30:30 #284
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_162869397
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 17:28 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dat is nieuw voor me.
De TT al gelezen?
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_162869564
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 17:28 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dat is nieuw voor me.
Dit meen je niet.
  donderdag 9 juni 2016 @ 22:01:58 #286
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_162875732
quote:
14s.gif Op donderdag 9 juni 2016 16:32 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Het aspect zelfverdediging is niet relevant voor het onderscheid tussen dood en moord.
Het is relevant voor of dat hij rechtmatig zijn vuurwapen heeft gebruikt, indien hij dat niet rechtmatig gebruikte dan was het moord.
#NoDAPL
pi_162875909
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 22:01 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het is relevant voor of dat hij rechtmatig zijn vuurwapen heeft gebruikt, indien hij dat niet rechtmatig gebruikte dan was het moord.
oh?
  donderdag 9 juni 2016 @ 22:39:58 #288
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_162877148
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juni 2016 22:06 schreef Yreal het volgende:

[..]

oh?
Dat laatste is mijn conclusie, ongetwijfeld zal de staat er wel voor hebben gezorgd dat politie-agenten hiermee wegkomen. :{
De linkerhand die de rechterhand beschermt en zo.
#NoDAPL
pi_162877212
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 22:39 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat laatste is mijn conclusie, ongetwijfeld zal de staat er wel voor hebben gezorgd dat politie-agenten hiermee wegkomen. :{
Bram zouden we dat niet aan een rechter overlaten?
pi_162877756
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 22:39 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

dit klopt gewoon sowieso niet
  donderdag 9 juni 2016 @ 23:35:59 #291
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_162879749
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 16:33 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Heb jij echt zo'n moeite met lezen? Het staat in de titel van de draad en in het krantenartikeltje wat in de openingsreactie is geplaatst dat de verdachte ongewapend was. Dus ja, we weten nu dat hij ongewapend was.
Kan het dat iemand heeft geblunderd? Ja, maar voor nu moeten we afgaan op de feiten zoals ze nu bekend zijn, dat een politie-agent een ongewapend iemand heeft doodgeschoten. Niets nieuws onder de zon, het gebeurt vaker, in heel erg veel landen, net als dat het vaker gebeurt dta ongewapende verdachten worden gedood door politie-agenten doordat ze hen doen stikken.
#NoDAPL
  donderdag 9 juni 2016 @ 23:47:03 #292
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_162880167
Hier ook een voorbeeld van een politie-agent die een ongewapende verdachte molesteerde. In dit geval ernstige hersenschade door een taser. Zie hoe hij vervolgens de verdachte over de grond sleurt en op de grond smijt terwijl er duidelijk iets mis is. 23 seconden achter elkaar getaserd, een hartstilstand en daardoor een beroerte en een coma (3 op de Glascow Coma Score). Cowboys. De verslaggever duidt het goed: de betreffende politie-agenten hebben geen of te weinig empathie.
Dit gaan jullie zeker ook verdedigen?
#NoDAPL
pi_162880302
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 22:01 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Nee. Moord is met voorbedachte rade. En dat is wat hier ontbreekt.
pi_162880447
quote:
7s.gif Op donderdag 9 juni 2016 23:50 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nee. Moord is met voorbedachte rade. En dat is wat hier ontbreekt.
Moord zou ik het ook niet durven noemen.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 10-06-2016 00:00:43 ]
pi_162881437
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 23:35 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Heb jij echt zo'n moeite met lezen? Het staat in de titel van de draad en in het krantenartikeltje wat in de openingsreactie is geplaatst dat de verdachte ongewapend was. Dus ja, we weten nu dat hij ongewapend was.
Kan het dat iemand heeft geblunderd? Ja, maar voor nu moeten we afgaan op de feiten zoals ze nu bekend zijn, dat een politie-agent een ongewapend iemand heeft doodgeschoten. Niets nieuws onder de zon, het gebeurt vaker, in heel erg veel landen, net als dat het vaker gebeurt dta ongewapende verdachten worden gedood door politie-agenten doordat ze hen doen stikken.
Het geurt niet vaak. Zeker niet in dit land. Maar het verhaal dat hij zichzelf aangaf is ook niet waar?
pi_162891944
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 00:33 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Het geurt niet vaak. Zeker niet in dit land. Maar het verhaal dat hij zichzelf aangaf is ook niet waar?
Maakt het iets uit wie hem aangaf of hijzelf of zijn buur vrouw of man, waar hij evt van te voren woorden mee gehad zou kunnen hebben?
Zolang het ter plekke beoordeeld kan worden of die man kwaad in zin heeft of had?
pi_164057006
quote:
De politieman die op 30 mei in het Schiedamse Beatrixpark een 21-jarige Capellenaar neerschoot, zal daarvoor niet vervolgd worden. De politieman heeft volgens de regels gebruik gemaakt van zijn vuurwapen, zo constateert de officier van justitie die het onderzoek naar het incident leidde. Gelet op alle feiten en omstandigheden is de inschatting van dreigend gevaar door de agent reëel geweest en kon hij handelen zoals hij gedaan heeft. De beslissing van de officier is woensdag aan de agent en de nabestaanden van de jongeman bekendgemaakt.
Zie hier voor meer.
pi_164057157
Er zal wel een artikel 12-procedure worden gestart, vermoed ik.
pi_164057219
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 23:38 schreef Physsic het volgende:
Er zal wel een artikel 12-procedure worden gestart, vermoed ik.
Voor de leken als ik; wat is een artikel 12-procedure?
Brutal. Fucking. Metal.
pi_164057330
quote:
19s.gif Op woensdag 27 juli 2016 23:41 schreef -_Guitarist_- het volgende:

[..]

Voor de leken als ik; wat is een artikel 12-procedure?
Als het OM beslist om een verdachte niet te gaan vervolgen (om welke reden dan ook), kunnen slachtoffers, of in dit geval nabestaanden, zo'n procedure starten. Zij kunnen dan hun verhaal doen bij de rechter, waarna de rechter beslist of het OM de verdachte toch moet vervolgen (of niet).

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Artikel_12_Sv-procedure
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')