abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_164050322
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juli 2016 18:49 schreef sp3c het volgende:

[..]

hmkay

either way vind ik het wat ironisch als iemand die zinnen begint met 'donkere mensen moeten gewoon ... ' met Morgan Freeman zit te dwepen over dit onderwerp

dan heb je hem gewoon niet begrepen _O-
De meeste posters hier begrijpen het hele euvel niet.

Een vijandbeeld cultiveren om zelf verontwaardigd te fulmineren tegen doorslaande extremisten is net wat makkelijker dan de kern van de boodschap kritisch te bekijken.
  woensdag 27 juli 2016 @ 19:18:27 #252
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_164050380
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 15:18 schreef Rattataki het volgende:
Zoverre het aan de kinderen ligt is zwarte piet iemand die uit de schoorsteen komt en je cadeautjes van krijgt. Kortom een vrolijk, graag gezien figuur. Een paar collega's mochten zich uitdossen als zwarte piet van het Sinterklaasfeest van vorig jaar. Er werd veel gelacht en iedereen had een leuke tijd. Je ziet wel eens beelden van kleine demonstraties op t.v. tegen zwarte piet en kinderen die half verward om zich heen kijken wat er aan de hand is. En de ogen van de bijstaande ouders die bijna vuur spuwen naar de demonstranten. (en terecht) Dan denk ik alleen maar man man man. De onschuld raakt er van af en zo krijgen we steeds meer mooie dingen die kapot gemaakt moeten worden lijkt wel.
Daar is het juist mis gegaan. Zwarte piet had in mijn tijd een roe en nam kinderen mee in de zak. Waarom moet het sinterklaasfeest zo vertrut worden, dat is volgens mij juist de reden dat de negroide medemense de piet figuur ineens als racistisch ziet. De oude piet was een soort beul en boeman. Het ontzag en respect voor de (zwarte) piet moet terug. Dus MET roe en zak. Dan neem je de anti zwarte piet lobby de wind weer uit de zeilen. Gek dat het men daar nooit over heeft. Volgens mij staat dit aan de basis van de problemen.
pi_164050425
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 18:05 schreef KingRadler het volgende:
Zwarte Piet is nu het hele jaar en niet in laatste maanden van het jaar.
Het tegenovergestelde wat zwartepietisracisme wil bereiken. Hoe ironisch
pi_164050438
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juli 2016 19:21 schreef grimselman het volgende:

[..]

Het tegenovergestelde wat zwartepietisracisme wil bereiken. Hoe ironisch
Niet bepaald. Ze gaan dit uiteindelijk winnen.
  woensdag 27 juli 2016 @ 19:52:41 #255
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_164051043
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 19:22 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Vandaag was de eerste keer dat ik dit topic zag en dacht... huh... is dit nog steeds aan de gang? Hebben we niet inmiddels nieuwe issues en prioriteiten?

Ik geef het 50% kans dat 2 a 3 generaties de discussie voorbij zat zijn en het hele issue weer 20 jaar de toekomst in wordt geschoven. De andere 50% is dat het op een of andere manier toch tractie blijft houden en de traditie vrijwillig wegebd naarmate steeds minder kinderen de kans krijgen om zich emotioneel te binden aan het feest.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_164051073
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juli 2016 19:52 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Vandaag was de eerste keer dat ik dit topic zag en dacht... huh... is dit nog steeds aan de gang? Hebben we niet inmiddels nieuwe issues en prioriteiten?

Ik geef het 50% kans dat 2 a 3 generaties de discussie voorbij zat zijn en het hele issue weer 20 jaar de toekomst in wordt geschoven. De andere 50% is dat het op een of andere manier toch tractie blijft houden en de traditie vrijwillig wegebd naarmate steeds minder kinderen de lans krijgen om zich emotioneel te binden aan het feest.
Er is geen kind dat zich hier druk om maakt. Het zijn allemaal volwassenen.
  woensdag 27 juli 2016 @ 19:55:37 #257
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_164051131
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juli 2016 19:18 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

Daar is het juist mis gegaan. Zwarte piet had in mijn tijd een roe en nam kinderen mee in de zak. Waarom moet het sinterklaasfeest zo vertrut worden, dat is volgens mij juist de reden dat de negroide medemense de piet figuur ineens als racistisch ziet. De oude piet was een soort beul en boeman. Het ontzag en respect voor de (zwarte) piet moet terug. Dus MET roe en zak. Dan neem je de anti zwarte piet lobby de wind weer uit de zeilen. Gek dat het men daar nooit over heeft. Volgens mij staat dit aan de basis van de problemen.
Rubberen tegel Piet... Maar ja, ook die tegels zijn zwart... :')
  Moderator woensdag 27 juli 2016 @ 19:56:14 #258
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_164051148
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juli 2016 18:51 schreef SpecialK het volgende:

[..]

oh... ik las het anders. "Bepaalde mensen" is nl nogal vaag maar ik kan alleen maar naar de intentie gissen
mjah zijn posts spreken voor zich natuurlijk

op zich vind ik het niet eens een heel foute mening maar laat Freeman dr dan wel gewoon buiten want die zegt echt totaal wat anders
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator woensdag 27 juli 2016 @ 19:58:57 #259
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_164051196
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 19:22 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

lijkt me onwaarschijnlijk maar dat ligt ook een beetje aan de propieten natuurlijk

we beginnen een beetje op een punt te komen dat mensen niet meer voor (of tegen) Piet zijn omdat Piet zijn grootste en luidste vrienden complete racistische mafkezen zijn waar je je kinderen niet tussen wilt laten spelen

dan hoeft het van mij ook niet meer per se
pi_164051256
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 19:58 schreef sp3c het volgende:

[..]

lijkt me onwaarschijnlijk maar dat ligt ook een beetje aan de propieten natuurlijk

we beginnen een beetje op een punt te komen dat mensen niet meer voor (of tegen) Piet zijn omdat Piet zijn grootste en luidste vrienden complete racistische mafkezen zijn waar je je kinderen niet tussen wilt laten spelen

dan hoeft het van mij ook niet meer per se
Wij slaan Sinterklaas sinds twee jaar over. We vinden dat zwartepietfiguur inderdaad een blackface, het is in december al druk zat en ik vind het extreemrechtse gekrijs echt nogal vervelend.
pi_164051707
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juli 2016 19:18 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

In mijn tijd had zwarte piet ook geen roe en maakte niemand zich druk om discriminatie. Mensen zijn makkelijk te conditioneren als je iets maar vaak genoeg herhaald. De dreigende toon is er uit gehaald, want het moet wel leuk blijven. Het zou niet iets moeten zijn waar kinderen bang van moeten worden of tegenop kijken. Het ontzag en repect door de ogen van de kinderen is er volgens mij al, maar dan op een goede manier.
pi_164051831
Het seizoen is geopend zie ik :D *O*
  Moderator woensdag 27 juli 2016 @ 20:30:18 #263
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_164051998
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 20:24 schreef Toefjes het volgende:
Het seizoen is geopend zie ik :D *O*
nog niet volgens mij, geen idee waarom mensen het blijven bumpen tbh
  Moderator woensdag 27 juli 2016 @ 20:31:16 #264
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_164052033
Is het nieuwe voorjaarskrantje van de HEMA er ook al?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_164052054
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juli 2016 20:30 schreef sp3c het volgende:

[..]

nog niet volgens mij, geen idee waarom mensen het blijven bumpen tbh
Misschien omdat in korte tijd de temperatuur snel gedaald is, en daardoor ons bioritme zegt dat de winter niet meer ver weg kan zijn.
  Moderator woensdag 27 juli 2016 @ 20:33:22 #266
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_164052115
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 20:31 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Misschien omdat in korte tijd de temperatuur snel gedaald is, en daardoor ons bioritme zegt dat de winter niet meer ver weg kan zijn.
Het is ook alweer week 30! Over anderhalve maand zijn er weer pepernoten in de winkels *O*
pi_164052197
quote:
11s.gif Op woensdag 27 juli 2016 20:33 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Het is ook alweer week 30! Over anderhalve maand zijn er weer pepernoten in de winkels *O*
Potverdrie, nu je het zegt. Het begint ook alweer steeds vroeger te schemeren. En volgens mij zag ik van de week de maan nog schijnen door de bomen. nou, dan weet je wel hoe laat het is natuurlijk :D
  Moderator woensdag 27 juli 2016 @ 20:37:07 #268
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_164052243
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 20:35 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Potverdrie, nu je het zegt. Het begint ook alweer steeds vroeger te schemeren. En volgens mij zag ik van de week de maan nog schijnen door de bomen. nou, dan weet je wel hoe laat het is natuurlijk :D
Hier gaat zelfs de bel!
pi_164052277
quote:
11s.gif Op woensdag 27 juli 2016 20:37 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Hier gaat zelfs de bel!
Er komen ook steeds meer topics, over vreemde mensen. Ik denk over vreemdelingen zeker, die verdwaald zijn zeker.
  Moderator woensdag 27 juli 2016 @ 20:38:35 #270
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_164052287
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 20:31 schreef Toefjes het volgende:

[..]

pi_164057667
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 23:40 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

1 Mensen die zijn mening niet delen het bestaansrecht in Nederland ontkennen
2 Mensen die zijn mening niet delen en van buitenlandse afkomst het bestaansrecht en meningsuitingrecht ontkennen.

Hij heeft het over alle mensen die zijn mening niet delen ongeacht hun:
•Ras (afkomst of huidskleur)
•Geloof of levensovertuiging
•Handicap of chronische ziekte
•Seksuele voorkeur
•Geslacht
•Leeftijd
•Overige (politieke overtuiging, nationaliteit, voltijd/deeltijdcontracten)

Zijn post is dus gewoon binnen de kaders van de Nederlandse wet op Vrijheid van Meningsuiting.

Bovendien zegt hij dat we mensen die zijn/onze mening niet delen moeten negeren. En enkel de mensen die het feestje verzieken, met onzinnige aantijgingen van racisme, zouden ons land uitgezet moeten worden.

En daarbij maakt hij dus wederom geen onderscheid tussen mensen van Nederlandse afkomst en mensen van buitenlandse afkomst.

quote:

Over dezelfde "ons" die Gabrunal bedoelde. Nederlanders

Zijn post valt binnen de kaders van het recht op vrijheid van meningsuiting zoals gesteld in het Nederlands wetboek.

Zijn post is dus niet tegen het Nederlands idee van vrije meningsuiting.

Jouw 'ons' slaat dus niet op Nederlanders maar enkel op Nederlanders die jouw mening delen.

quote:

Yippp Het is onzinnig.
Het was Gabrunals idee die ik toepaste ophemzelf.

Nee het was jouw verdraaide versie van het idee dat je trachtte op hem toe te passen.

quote:

Misschien is zijn post zelf wel racistisch ? Maar onzinnig is zijn plan wel.
Maar de kern van de zaak is dat hij mensen die zijn mening niet delen wilt verbannen.
Natuurlijk is die straf alleen bedoeld voor mensen die hij niet als Nederlander kan zien of Nederlandse burger met gelijke rechten.
Zijn post bevat geen spoor van racisme, dus nee..

Het gehuil van de anti-pieten brigade is onzinniger..

De kern van het verhaal is dat we mensen die onze mening niet delen moeten negeren en dat mensen die omwille van hun mening een kinderfeest gaan verzieken geen plaats zouden moeten hebben in de Nederlandse samenleving.

Dat beweert/insinueert hij nergens..
pi_164058323
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juli 2016 00:03 schreef madam-april het volgende:

Zijn post is dus gewoon binnen de kaders van de Nederlandse wet op Vrijheid van Meningsuiting.
Die ene wet bestaat niet. Het zijn een aantal wetten.
Maar idd heeft hij niks strafbaars gezegd. Wel wat asociaal geleuter die de vrije meningsuiting ondermijnen

quote:
En daarbij maakt hij dus wederom geen onderscheid tussen mensen van Nederlandse afkomst en mensen van buitenlandse afkomst.
Wederom wel, want als het niet om mensen met een duidelijke buitenlandse afkomst had hij niet zo gezegd dat men minder recht heeft op een mening en in Nederland te leven

quote:
Zijn post is dus niet tegen het Nederlands idee van vrije meningsuiting.
juridisch niet.... maar moreel zeker wel
quote:
De kern van het verhaal is dat we mensen die onze mening niet delen moeten negeren en dat mensen die omwille van hun mening een kinderfeest gaan verzieken geen plaats zouden moeten hebben in de Nederlandse samenleving.
Dat is die discriminerende mening dus.
Temeer omdat de schuld van het verzieken bij mensen worden gelegd die men ook nog eens als niet-Nederlander wegzet. De grootste verziekers van het zp-debat zijn de agressieve zg zp-verdedigers.
pi_164060750
quote:
10s.gif Op woensdag 27 juli 2016 12:29 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Want racisme komt hier niet voor? En als mensen er een afwijkende mening op nahouden moeten ze verhuizen? Wat een kolder.
Lezen? "daar waar racisme orde van de dag is?" Ik maak me geen illusies, Ook in Nederland bestaat racisme, van blank naar zwart, van zwart naar blank. Hell, iedereen is minimaal een tikkeltje racistisch, iedereen heeft persoonlijke voorkeuren, maar de overgrote meerderheid zal in NL niet snel iemand op basis van huidskleur racistisch bejegenen.

Niks mis met in NL racisme aan de kaak stellen, maar dat heeft in NL veel minder zin dan in bv dus Zimbabwe.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_164062264
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2016 09:40 schreef Montagui het volgende:
Niks mis met in NL racisme aan de kaak stellen, maar dat heeft in NL veel minder zin dan in bv dus Zimbabwe.
Als Nederlands staatsburger is het zinvoller racisme in eigen land aan de kaak te stellen. Zowel omdat het je eigen leefomgeving betreft en dat je daarbij in diezelfde leefomgeving ook invloed uit kan oefenen.

In feite is je claim een non-argument: "ja maar hullie doen het ook en nog erger." De cliché uitspraak "een betere wereld begint bij jezelf" snijdt in veel gevallen hout. Zo ook in deze kwestie.
  donderdag 28 juli 2016 @ 11:15:56 #275
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_164062341
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2016 11:12 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Als Nederlands staatsburger is het zinvoller racisme in eigen land aan de kaak te stellen. Zowel omdat het je eigen leefomgeving betreft en dat je daarbij in diezelfde leefomgeving ook invloed uit kan oefenen.

In feite is je claim een non-argument: "ja maar hullie doen het ook en nog erger." De cliché uitspraak "een betere wereld begint bij jezelf" snijdt in veel gevallen hout. Zo ook in deze kwestie.
Helemaal mee eens. Go Quinsy!
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')