Haar succesvolle aanval op Trump is als volgt samen te vatten. Hij is te gevaarlijk, omdat hij geen consistent beleid heeft. Clinton geeft aan dat ze best bereid is de diplomatieke weg te bewandelen, maar als het haar niet zint militaire actie altijd een optie is. Ook in het geval van Iran, Noord Korea etc. een thema dat al sinds haar tijd als minister van buitenlandse zaken centraal staat.quote:Op zondag 5 juni 2016 20:41 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat Rusland duidelijk weer bezig is om terug te keren naar de koude oorlog, een tijd waar Poetin groot fan van is, heeft weinig van doen met de claim dat Obama bewust de Russen zou willen provoceren om Clinton in het zadel te helpen. Wat verder ook een vrij ongesubstantieerde causale relatie is natuurlijk. Er is geen enkele garantie dat zoiets Clinton in het zadel zou helpen.
quote:A former aide recounts that Clinton “contributed to the overmilitarizing of the analysis” with regard to the president’s options in Afghanistan. Clinton initially backed Gen. Stanley McCrystal’s request to send 40,000 troops there and was among on coterie of advisers who forced President Obama’s hand in sending 30,000. Doing so resulted in, among other things, a wave of “green-on-blue” attacks on American service personnel by our alleged Afghan “allies.” Not surprisingly, twice as many US servicemen were killed in Afghanistan under Obama than under George W. Bush.
Seemingly heedless of the consequences, Clinton has repeatedly advocated for a “no-fly zone” over Syria and has said the United States should send lethal weapons to Ukraine. She exulted when she was informed of the gruesome rape-murder of Col. Muammar Qaddafi, uttering her now infamous, “We came, we saw, he died!”
Still worse, in the summer of 2010 she seemed positively eager to provoke a crisis with China, joining with then–Secretary of Defense Bob Gates in urging the president to divert an aircraft carrier to the Yellow Sea in response to a North Korean torpedo attack by a South Korean naval vessel. According to Landler, Clinton was undeterred by a warning from the Chinese not to divert the American carrier, and, quoting Vince Lombardi, exclaimed to her aides, “We’ve got to run it up the gut!” The president wisely demurred.
Leuk, en nu?quote:Op zondag 5 juni 2016 20:51 schreef Nintex het volgende:
[..]
Haar succesvolle aanval op Trump is als volgt samen te vatten. Hij is te gevaarlijk, omdat hij geen consistent beleid heeft. Clinton geeft aan dat ze best bereid is de diplomatieke weg te bewandelen, maar als het haar niet zint militaire actie altijd een optie is. Ook in het geval van Iran, Noord Korea etc. een thema dat al sinds haar tijd als minister van buitenlandse zaken centraal staat.
http://www.thenation.com/article/the-problem-with-hillary-clintons-attack-on-trumps-foreign-policy-ishillary-clinton/
[..]
Vrijwel geen enkele president na WOII heeft militair ingrijpen op voorhand uitgesloten. Dat zou ook gek zijn.quote:Op zondag 5 juni 2016 20:51 schreef Nintex het volgende:
[..]
Haar succesvolle aanval op Trump is als volgt samen te vatten. Hij is te gevaarlijk, omdat hij geen consistent beleid heeft. Clinton geeft aan dat ze best bereid is de diplomatieke weg te bewandelen, maar als het haar niet zint militaire actie altijd een optie is. Ook in het geval van Iran, Noord Korea etc. een thema dat al sinds haar tijd als minister van buitenlandse zaken centraal staat.
http://www.thenation.com/article/the-problem-with-hillary-clintons-attack-on-trumps-foreign-policy-ishillary-clinton/
[..]
In plaats van dat ze het beeld van 'war hawk' als een negatieve eigenschap heeft, draaien ze dat nu naar een positieve eigenschap. Hillary is geen zwakke vrouw, maar staat haar mannetje als het op oorlog aankomt. Voor een land dat inmiddels al 15 jaar in oorlog is een goed argument. Bij de volgende verkiezingen gaan er Amerikanen naar de stembus die nog nooit een tijd zonder Amerikaanse oorlog in het Midden Oosten hebben mee gemaakt.quote:
Ik stelde dat er geen enkele garantie is dat het effect heeft op de kiezer.quote:Op zondag 5 juni 2016 20:58 schreef Nintex het volgende:
[..]
In plaats van dat ze het beeld van 'war hawk' als een negatieve eigenschap heeft, draaien ze dat nu naar een positieve eigenschap. Hillary is geen zwakke vrouw, maar staat haar mannetje als het op oorlog aankomt. Voor een land dat inmiddels al 15 jaar in oorlog is een goed argument. Bij de volgende verkiezingen gaan er Amerikanen naar de stembus die nog nooit een tijd zonder Amerikaanse oorlog in het Midden Oosten hebben mee gemaakt.
Obama voert campagne voor Hillary en wil haar best op wat voor manier dan ook steunen om het beeld van een sterke leider die militaire actie zal ondernemen te bevestigen. Immers heb je in Amerika nu twee kampen. "NeverTrump" en "NeverHillary".
En tot nu toe is het zeer aannemelijk dat die superdelegates haar zouden blijven steunen. Zij heeft simpel meer primaries gewonnen, wint de popular vote, heeft meer pledged delegates en heeft meer superdelegates.quote:Op zondag 5 juni 2016 20:13 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Als en slechts als de supergedelegeerden voor haar stemmen. Ik ben benieuwd wat er gebeurt indien de FBI voor de nominatie met een forse aanklacht komt.
[..]
Je vergeet ff dat Sanders erg veel van de caucussen heeft geprofiteerd en dat die juist de opkomst als meeste suppressed. De opkomst in caucussen is het laagst van allemaal. 538 heeft onderzocht dat Sanders meer delegates extra heeft gewonnen door caucussen dan extra verloren heeft door closed primariesquote:Op zondag 5 juni 2016 19:32 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
+ dat veel primary's (extreem) gesloten waren terwijl bij een GE heel het stemgerechtigde deel van het volk mag stemmen, niet slechts een klein deel daarvan.
dat die man niet gewoon stopt. het is toch vrij duidelijk dat hij het niet meer gaat halen. nu is hij alleen bezig zichzelf en zijn partij aan het beschadigequote:Op maandag 6 juni 2016 10:58 schreef antiderivative het volgende:
en zal de nominatie aanvechten op de conventie:
Bernie Sanders Vows Fight to Convention
Als de De la Fuente stemmers net zo optimistisch zijn als de Sanders fans dan ligt er vast wel ergens een best case scenario klaar.quote:Op maandag 6 juni 2016 00:12 schreef L3gend het volgende:
Eerste stemmen stromen binnen in Puerto Rico
Clinton 69%
Sanders 30%
De La Fuente 1%
De gemiddelde persoon kijkt helemaal niet naar de staat van de economie of de bijbehorende cijfers. Of je dat dom noemt of onverschillig of slecht-geïnformeerd, dat laat ik aan anderen over. De afgelopen maanden is Obama met een PR offensief bezig, omdat hij TPP nog even in de lame-duck sessie wil kunnen doordrukken. Dat is de erfenis die hij achter wil laten.quote:Op zaterdag 4 juni 2016 13:49 schreef Gambetta het volgende:
Ik word een klein beetje moedeloos van de redenering dat het volk er niets van snapt en zich volledig in de luren laat leggen door het "charisma" en de "PR" van Obama. Als dat echt zo was, waarom is zijn populariteit dan de afgelopen maanden zo hard gestegen? Heeft hij het charismaknopje nu pas aangezet? Had ie beter wat eerder kunnen doen, voor de midterms bijvoorbeeld. Maar goed, zelfs als we ervan uitgaan dat Obama op geniale wijze iedereen voor de gek houdt maakt dat nog weinig uit voor het punt dat ik maakte, in dat geval heeft de kiezer namelijk nog steeds het idee dat Obama het goed heeft gedaan en zal hij hem daarvoor de credits geven.
Je zou gelijk kunnen hebben, ware het niet dat de geluiden uit het Clinton kamp een bijzonder weinig verzoenend karakter hebben. Zeer recent kwam er nog een melding dat Bill zich nogal negatief heeft uitgelaten over de Sanders aanhang http://thehill.com/blogs/(...)s-they-will-be-toast. Zo ga je echt niet de Sanders aanhang voor je winnen.quote:Verder, tsja, je zult altijd op de flanken criticasters houden, net zoals Trump de sociaal-conservatieve vleugel en de neoconservatieven nog dicht aan zich moet binden. Vergeet echter niet dat de Democraten nog altijd in een verhitte primary zijn verwikkeld. Je kunt op dit moment moeilijk verwachten dat de linkerflank zich en masse achter Clinton schaart. Wanneer de conventie begint en Obama, Warren, Sanders etc Hillary endorsen en campagne gaan voeren is er nog genoeg tijd om die breuk te helen.
Op papier is er vast wel wat te vinden in het Clinton platform, maar wat gaat ze echt doen? Ze heeft tijdens de primaries vooral standpunten van Sanders overgenomen. Maar wie weet wat ze echt gaat doen? Ze profileert zich in ieder geval niet genoeg, in de ogen van veel stemmers, en ze wordt ook niet vertrouwd. Ik heb al eerder aangegeven dat ze hoogstwaarschijnlijk pro-TPP gaat stemmen (als Obama dat niet al voor elkaar krijgt).quote:Ik zet daarbij ook mijn vraagtekens bij jouw boude uitspraak dat Clinton niets doet om Sanderssupporters binnen boord te houden. Ik raad je aan de twee platformen eens naast elkaar te leggen want ik kan je verzekeren dat er een stuk meer overeenkomsten dan verschillen zijn, en die verschillen zitten m met name in de aanpak, niet in de einddoelen. Er zitten genoeg hoofdpunten in Clintons programma waar Sanderssupporters blij van kunnen worden. Vergelijk Sanders platform eens met een doorsnee Republikeins platform zoals dat van Trump en het is een wereld van verschil. De enige Sanderssupporters die ik thuis kan zien blijven zijn de diehard fuck-the-system kiezers, maar die zullen ook niet op Obama hebben gestemd.
Daar heb je een punt, maar ik ben bepaald niet laatdunkend. Het is alleen zo dat onder desbetreffende groepen Clinton vooral scoort op naamsbekendheid, "reputatie" en identity politics. Dat jongeren totaal niet gevoelig zijn voor de boodschap van Clinton is een veeg teken voor komende verkiezingen. Je kunt niet teren op vergane glorie en klassieke trucs. Clinton en de DNC moeten dit als een serieus probleem zien; iedere stem telt en getting out the vote blijft cruciaal.quote:Waarom zou je in vredesnaam een coalitie rondom jongeren proberen te bouwen, de groep met de laagste verkiezingsparticipatie? Jongeren klagen op facebook en ouderen gaan naar de stembus, we zien het elke vier jaar bij de midterms en in off-year elections als de Republikeinen dankzij hun blanke, oudere electoraat grote overwinningen boeken. Jij doet een beetje laatdunkend over het belang van ouderen/zwarten/vrouwen maar dat zijn wel de groepen met de hoogste verkiezingsparticipatie. Obama was in 2008 zo'n beetje de messias voor jongeren en zelfs toen bleef de opkomst onder die groep ver achter. Ik heb er een hard hoofd in dat de "politieke revolutie" daar opeens wel verandering in kan brengen.
Opvallende conclusie wel waarvoor je in je verhaal uiteindelijk eigenlijk niet veel meer aanhaalt dan wat verkiezingsretoriek van Bill Clinton.quote:Op maandag 6 juni 2016 18:33 schreef drexciya het volgende:
De vanzelfsprekendheid, waarmee men denkt dat de Democraten de gelederen zullen sluiten is ietwat overoptimistisch. In 2008 is dat wel gelukt, maar de situatie is nu duidelijk anders.
Ik zie meer problemen in de strategie van het Clinton kamp; Trump als gevaarlijk en dergelijke wegzetten is een nogal gevaarlijke actie. Dat maakt geweld gebruiken bijna legitiem en stookt het identity politics vuurtje nog wat verder op. Dat lijkt me niet echt wenselijk op het moment in de VS en wat Trump heeft gedaan was ook niet zo'n strak plan.quote:Op maandag 6 juni 2016 02:08 schreef OMG het volgende:
Janken, joh. Bernie zet nergens z'n supporters aan tot geweld, in tegenstelling tot Trump. En dan verontwaardigd zijn als er ooit reacties de andere kant op zouden kunnen komen. Dan verdien je het ook.
Ik heb al eerder artikelen aangehaald http://www.politico.com/m(...)llary-clinton-213931 die de stemming in het progressieve kamp aangeven, en die uitspraak van Bill is thematisch. Tot dusver heb ik nog geen teken zien langskomen van de Clintons en hun aanhang, waarin ze proberen toenadering te zoeken tot Sanders, integendeel. Andersom begint Sanders ook steeds meer kritiek te uiten op de Clintons; er wordt weliswaar niet zo met modder gegooid als in 2008, maar vooralsnog is er weinig wat de kampen bij elkaar brengt.quote:Op maandag 6 juni 2016 18:39 schreef 99.999 het volgende:
Opvallende conclusie wel waarvoor je in je verhaal uiteindelijk eigenlijk niet veel meer aanhaalt dan wat verkiezingsretoriek van Bill Clinton.
quote:Sen. Susan Collins (R-Maine) rebuked Donald Trump on Monday for his recent comments that invoked the ethnic background of a federal judge to accuse the jurist of bias — calling those remarks “absolutely unacceptable.”
http://www.politico.com/s(...)s-trump-judge-223945
quote:Joe Scarborough held forth on Donald Trump’s “racist” attacks on the Mexican heritage of a federal judge during a Monday panel on MSNBC’s “Morning Joe.”
“It’s completely racism,” Scarborough insisted. “It’s completely racist.”
His fellow panelists, including co-host Mika Bzrezinski, Rev. Al Sharpton and GOP strategist Nicole Wallace, agreed Trump’s argument that U.S. District Judge Gonzalo Curiel is biased against him because of his Mexican heritage could only be described as a racism.
http://talkingpointsmemo.(...)uriel-attacks-racist
Hehe dank voor het plaatsenquote:Op maandag 6 juni 2016 19:01 schreef drexciya het volgende:
Even voor de afwisseling en om het goede voorbeeld van Monolith te volgen, wat cartoons:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik vraag me alleen af hoe Tom Tomorrow zijn bundel met cartoons van deze verkiezingen gaat noemen. De bundel die ik heb van een aantal jaar geleden had als titel "Too much crazy". Deze campagne gaat nog veel verder dan dat.
Het filter zal tot de laatste dag blijven bestaan, de Erdogan-fans in Turkije en Nederland zijn van 't zelfde laken een pak.quote:Op vrijdag 3 juni 2016 13:12 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het blijft bijzonder hoever de blinde aanbidding van kandidaten bij sommige mensen hier is doorgeslagen. Alles wat Trump zegt lijkt bij sommige mensen door een filter te gaan waarbij hij onwenselijke uitspraken niet meende of anders moeten worden geïnterpreteerd. Het introduceren van 'Guilty until proven innocent'-principe bij de media is daar natuurlijk een mooi voorbeeld van.
Prachtige staat, jammer van al die religekkies.quote:Op maandag 6 juni 2016 22:21 schreef L3gend het volgende:
Utah blijft bijzondere peilingen geven. Mormomen blijven een hekel houden aan Trump en ik ben benieuwd hoe de mormonen uiteindelijk stemmen in november.
Utah-Gravis
Trump 29%
Clinton 26%
Johnson 16%
Dat hebben ze allemaal gezegd, Kasich, Cruz en Rubio. Hij kan moeilijk zeggen, het is een kansloze expeditie en ik heb wat geld over, dus blijf ik het nog uitgeven.quote:Op maandag 6 juni 2016 10:58 schreef antiderivative het volgende:
Sanders over Clinton's 'hawkish foreign policy':
Sanders: Clinton too willing to use US military
en zal de nominatie aanvechten op de conventie:
Bernie Sanders Vows Fight to Convention
Mwah, ik heb de indruk dat ze zich wel aardig profileert, aangezien ze zonder al te veel problemen de nominatie heeft gewonnen. Punt is daarbij dat er niet 'vast wel wat te vinden' is in het Clinton platform, het is een ontzettend links platform. Als je kijkt naar zaken als student loans, gezondheidszorg etc waar jij vaak op hamert zie je gewoon grote, progressieve plannen met enorme prijskaartjes. Of die door het Congres komen is een tweede, maar ik kan je verzekeren dat Sanders' plannen als single-payer sowieso nul kans van slagen hebben. Ik zie niet in waarom ze op zulke issues in het Witte Huis opeens compleet van mening zou veranderen, gezondheidszorg is een punt waarop ze redelijk constant is gebleven, ze lag in de jaren '90 al in de clinch lag met de zorgindustrie. Daarbij zal ze de steun van de linkerflank nog hard nodig hebben als ze herkozen wil worden. Zelfs als je ervan overtuigd bent dat Hillary Clinton een machiavellistische immorele politicus is zonder enige waarden en overtuigingen heeft ze dan nog motieven om die vleugel te vriend te houden.quote:Op maandag 6 juni 2016 18:33 schreef drexciya het volgende:
Op papier is er vast wel wat te vinden in het Clinton platform, maar wat gaat ze echt doen? Ze heeft tijdens de primaries vooral standpunten van Sanders overgenomen. Maar wie weet wat ze echt gaat doen? Ze profileert zich in ieder geval niet genoeg, in de ogen van veel stemmers, en ze wordt ook niet vertrouwd. Ik heb al eerder aangegeven dat ze hoogstwaarschijnlijk pro-TPP gaat stemmen (als Obama dat niet al voor elkaar krijgt).
Sorry, maar dit lees ik wel vaker en ik vind het echt nergens op slaan. Waarom zouden we er in hemelsnaam van uitgaan dat Trumps standpunten niet Trumps standpunten zijn? Hij voert campagne op een doorsnee Republikeins economisch platform met enorme belastingverlagingen voor de rijken, maar we moeten er maar van uitgaan dat dat allemaal een act is omdat hij dat ooit in een boek heeft geschreven? We kunnen niet het programma geloven dat een kandidaat dit jaar heeft opgesteld maar wel een boek dat hij dertig(!) jaar geleden heeft geschreven? Vind je dat zelf ook geen vreemde redenering? En het idee dat Trump zogenaamd een vredelievende non-interventionist is heb ik eerder deze week ook al onderuitgehaald.quote:Het Trump platform is nog volledig onduidelijk, en de grote vraag is wat Trump alleen maar heeft geschreeuwd om de nominatie te pakken, en hoe hij werkelijk denkt. Wanneer je zijn boek leest, gelukkig hebben anderen dat voor ons gedaan https://benjaminstudebake(...)eal-by-donald-trump/, blijkt dat hij nogal afwijkt van de reguliere Republikein en eerder richting de Democratische kant leunt. Dat is in ieder geval hoe hij zichzelf in zijn boek positioneert. Quote:
But it ought to be recognized that Trump is without a doubt the least conservative republican candidate available. On economic and foreign policy issues, he is a de facto democrat.
Ah, "identity politics". Inmiddels net zo'n dooddoener als "political correctness". Waarom is het "identity politics" als Clinton aandacht besteed aan issues die belangrijk zijn voor de zwarte gemeenschap maar niet als Sanders hamert op issues die belangrijk zijn voor studenten/jongeren (studentenleningen/legalisering wiet etc)? Naamsbekendheid, ook zo'n leuke - zwarten stemmen niet op Sanders omdat ze gewoon niet weten wie hij is! Verklaart niet waarom Sanders ook zwaar verloor onder niet-blanken met een goede opleiding, of waarom hij minderheden ook nadat hij beter bekend werd met grote cijfers bleef verliezen. Misschien ligt het toch ietsje gecompliceerder, maar dat verhaal heb ik ook al vaak gehouden.quote:Daar heb je een punt, maar ik ben bepaald niet laatdunkend. Het is alleen zo dat onder desbetreffende groepen Clinton vooral scoort op naamsbekendheid, "reputatie" en identity politics. Dat jongeren totaal niet gevoelig zijn voor de boodschap van Clinton is een veeg teken voor komende verkiezingen. Je kunt niet teren op vergane glorie en klassieke trucs. Clinton en de DNC moeten dit als een serieus probleem zien; iedere stem telt en getting out the vote blijft cruciaal.
Opkomst is niet bijzonder laag bij de Democraten, alleen lager dan 2008. Daarvoor moet je terug tot '92 voor een opkomst van dit niveau. Daarnaast had 538 een leuk artikel waarin ze laten zien dat opkomst in de primary weinig zegt over het resultaat in november en vooral over de "competitiveness" van de race. Bij de Democraten was het vanaf dag een al duidelijk wie de grote favoriet was. En gebruik alsjeblieft niet zomaar termen als "voter surpression", er wordt in Amerika op sommige plekken door Republikeinen een oprechte poging gedaan om mensen hun stemrecht te ontnemen en als we alles "voter surpression" gaan noemen verliest die term zijn betekenis.quote:Wat betreft de opkomst is het de vraag wat nu die opkomst zo laag maakt. De algemene opkomst bij de Democratische primaries is relatief laag, en bij de Republikeinen juist hoog (door Trump). Ik blijf erbij dat de DNC niet echt veel moeite heeft gedaan om mensen te motiveren. Denk aan het beperkt aantal debatten en allerlei fratsen met voter suppression.
twitter:costareports twitterde op maandag 06-06-2016 om 23:32:25Confirmed: Sanders and Obama spoke Sunday by phone, per two people familiar who requested anonymity to discuss a private conversation. reageer retweet
twitter:lowkell twitterde op maandag 06-06-2016 om 23:35:15Sanders plans to ‘assess’ presidential bid at home in Vermont after Tuesday contests https://t.co/HlDVEkoEqG reageer retweet
En toen werd je wakker in de echte wereld waar Clinton gewoon met vrij groot gemak de nominatie binnensleept en Sanders vooral hele mooie stembiljetvulling was..quote:Op dinsdag 7 juni 2016 10:27 schreef Poolbal het volgende:
Het blijft ingewikkeld voor de pers die Superdelegaten... Je kunt de race nog niet callen want geen van de kandidaten heeft nog voldoende pledged delegates.
Ja als straks de conventie zal zijn dan zal Clinton met behulp van de superdelegates voldoende delegaten hebben.
Dan is haar totaal aantal delegaten namelijk:
Legaal verkregen delegaten + illegaal verkregen delegaten + Superdelegaten > 2383
Maar op dit moment heeft nog geen 1 superdelegate gestemd. Hoogstens gezegd op wie hij/zij waarschijnlijk zal stemmen.
Tikje zuur omdat je held gewoon volstrekt onvoldoende aanhang heeft?quote:Op dinsdag 7 juni 2016 10:31 schreef Poolbal het volgende:
En fraude schmaude alles mooi Clinton heeft voldoende stemmen. Hoe, dat maakt niet uit. Als de Republikeinen straks op deze manier verkiezingen stelen moeten we ook allemaal ons muiltje houden. Kijk, Trump heeft meer stemmen, de rest is gezeur.
Doei Doei weer
Ik zou as ik Clinton was anders ook gewoon dik fraude plegen. Niets kon mij feitelijk de overwinning nog doen ontgaan, en dan is het meest logische om een dergelijke zeer risicovolle actie te ondernemen met marginale opbrengst.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 08:03 schreef Poolbal het volgende:
Voter suppression is inderdaad een term die steeds lichtzinniger gebruikt wordt! Zo ook in Puerto Rico waar men een recordopkomst verwachtte, vervolgens 2/3e van de pollingstations sloot en voila op de dag zelf was de opkomst vergeleken met 2008 -85%. Slechts ~70.000 stemmen. Waarvan een aanzienlijk deel (~10%) gevangenisstemmen zijn. Het schijnt dat de gevangenisgang een nogal dwingend stemadvies had gegeven aan de inmates... Je gaat er aan als je niet op Clinton stemt. (wat zijn ze politiek betrokken he! Het zal zeker niets met geld te maken en Clinton heeft er ook zeker niets mee te maken)
En ivm de hitte mochten ouderen eerst stemmen. Huh, voor wie is dat nou gunstig?
Lees meer:
https://www.reddit.com/r/(...)raud_of_all/.compact
Hihi.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 11:09 schreef Euribob het volgende:
[..]
Ik zou as ik Clinton was anders ook gewoon dik fraude plegen. Niets kon mij feitelijk de overwinning nog doen ontgaan, en dan is het meest logische om een dergelijke zeer risicovolle actie te ondernemen met marginale opbrengst.
Het is een beetje wat je vaker ziet op de atletiekbaan. Van die atleten die bijna bij de finish zijn, maar vervolgens achteruitlopen om hun tegenstander te tackelen. Ik zie de logica er wel van in.
Wat is er mis met gewoon aan die super delegates vragen wat ze gaan stemmen?quote:Op dinsdag 7 juni 2016 10:27 schreef Poolbal het volgende:
Het blijft ingewikkeld voor de pers die Superdelegaten... Je kunt de race nog niet callen want geen van de kandidaten heeft nog voldoende pledged delegates.
De beslissing is eigenlijk al maanden terug gevallen dus zo mal is het allemaal ook weer niet.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 12:29 schreef antiderivative het volgende:
Niet dat Clinton de nominatie niet zou gaan winnen, maar de call vlak voor deze grote super tuesday is nogal sketchy, zeker als het gaat om superdelegates
Ja, gezien de timing lijkt het mij ook een poging om Sanders-supporters thuis te houden door ze ervan te overtuigen dat Sanders niet meer kan winnen. Californië doet er dan wel niet zoveel toe, maar voor Hillary zou het toch wel een opsteker zijn als ze die wint, dat geeft toch wat extra mandaat.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 12:29 schreef antiderivative het volgende:
Niet dat Clinton de nominatie niet zou gaan winnen, maar de call vlak voor deze grote super tuesday is nogal sketchy, zeker als het gaat om superdelegates
Daarom wordt ze ook uitgeroepen als de Presumptive nomineequote:Op dinsdag 7 juni 2016 10:27 schreef Poolbal het volgende:
Ja als straks de conventie zal zijn dan zal Clinton met behulp van de superdelegates voldoende delegaten hebben.
Dan is haar totaal aantal delegaten namelijk:
Legaal verkregen delegaten + illegaal verkregen delegaten + Superdelegaten > 2383
Maar op dit moment heeft nog geen 1 superdelegate gestemd. Hoogstens gezegd op wie hij/zij waarschijnlijk zal stemmen.
Misschien was Sanders zelf verantwoordelijk hiervoor, omdat hij te weinig mankracht had om bij alle voting rooms te zijn. Bovendien is het tellen van stemmen nog niet klaar in Puerto RIcoquote:Op dinsdag 7 juni 2016 08:03 schreef Poolbal het volgende:
Voter suppression is inderdaad een term die steeds lichtzinniger gebruikt wordt! Zo ook in Puerto Rico waar men een recordopkomst verwachtte, vervolgens 2/3e van de pollingstations sloot en voila op de dag zelf was de opkomst vergeleken met 2008 -85%. Slechts ~70.000 stemmen. Waarvan een aanzienlijk deel (~10%) gevangenisstemmen zijn. Het schijnt dat de gevangenisgang een nogal dwingend stemadvies had gegeven aan de inmates... Je gaat er aan als je niet op Clinton stemt. (wat zijn ze politiek betrokken he! Het zal zeker niets met geld te maken en Clinton heeft er ook zeker niets mee te maken)
En ivm de hitte mochten ouderen eerst stemmen. Huh, voor wie is dat nou gunstig?
Lees meer:
https://www.reddit.com/r/(...)raud_of_all/.compact
Ik denk juist dat dit nadelig is voor Clinton, mensen zouden minder gemotiveerd worden in California (enige belangrijke primary) om op Clinton te stemmen vandaag. De Clintons hadden gewild dat de superdelegates pas na vandaag hun endorsement bekend te maken en niet voor de primaries van vandaag. Ze had schijnbaar verteld aan de superdelefates (ong 40 volgens media) om pas hun steun na de primaries te geven.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 12:29 schreef antiderivative het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |