abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_162834989
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2016 03:45 schreef skysherrif het volgende:
Bij deze wil ik wel even Trump un-endorsen.

Dat hij een racist of sexist is geloof ik nog steeds niets van, maar ook al wist ik dat natuurlijk al langer en de grap heeft lang genoeg geduurd, de man is verder totaal niet geschikt als kandidaat voor het presidentschap. Zeker zijn effect op "climate change" lijkt me desastreus(among others)... iets dat we als wereldbevolking allemaal merken.

Niet dat ik nu voor Clinton supporter, jammer dat het die O'malley niet kon worden, of een Kasich.
Trump gaat natuurlijk veel beter zijn voor het klimaat dan Clinton, alleen al door meer productie te concentreren in Amerika waar regelgeving hieromtrent veel strenger is dan in bijvoorbeeld China.
pi_162835157
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2016 09:31 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Trump gaat natuurlijk veel beter zijn voor het klimaat dan Clinton, alleen al door meer productie te concentreren in Amerika waar regelgeving hieromtrent veel strenger is dan in bijvoorbeeld China.
Hij heeft gezegd dat klimaatverandering een hoax bedacht is door China en wil alle progressie die Obama heeft geboekt weer teniet doen dus wat lul je?
pi_162835404
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_162835426
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2016 09:54 schreef Monolith het volgende:
[ afbeelding ]
Ja grappig man.
pi_162835489
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2016 09:56 schreef Donnis het volgende:

[..]

Ja grappig man.
Eigenlijk was een plaatje met na de eerste ronde al een onoverbrugbare voorsprong accurater geweest.
pi_162835574
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2016 09:31 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Ik dacht dat Trump beter voor klimaat is omdat bomen van hem houden en hij houd van bomen. hij is namelijk zo geweldig dat zelfs bomen van hem houden en daarom is hij beter voor het klimaat dan Clinton.

:')
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
pi_162835921
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2016 02:17 schreef Moira. het volgende:

[..]

Nouja, die mensen wachten al een half jaar om te kunnen stemmen op Bernie, hebben ze net pech dat hun staat als laatste is en ze dus niet meer op hun favoriet kunnen stemmen omdat die voortijdig is gestopt.
Wat voor 'stemrecht' hebben de mensen dan nog? Als er maar 1 naam op het biljet staat wanneer ze naar de stembus gaan?

Zelfde geldt natuurlijk voor al die Republikeinen sinds Cruz gedropt is, die nog moesten stemmen en dat absoluut niet op Trump willen doen.
Maakt niet uit of het dan nog verschil uit maakt in de uitslag, het gaat dan om het idee dat die mensen dus gewoon niet kunnen stemmen zoals ze zouden moeten kunnen stemmen, alleen omdat hun staat toevallig een van de laatste was.
Sowieso vind ik het hele stemsysteem dat een half jaar duurt maar bijzonder, lijkt me niet echt bijster eerlijk ofzo. Maar goed, 'Murica.
Dit klopt niet. Als je uit de race stapt betekent dat enkel dat je niet langer actief campagne voert, je naam blijft gewoon op het stembiljet staan. Republikeinen in Californie konden gisteren ook stemmen op Kasich, Cruz, Carson, etc. en dat hebben ze ook gedaan. Dat het kiesproces over zoveel maanden is uitgesmeerd is daarnaast om kleinere, onbekende kandidaten een serieuze kans te geven een campagne op te bouwen. Als je de verkiezingen veel dichter op elkaar had gepland had je de nominatie net zo goed meteen aan Clinton en Bush kunnen geven.

quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2016 04:42 schreef L3gend het volgende:
Clinton voor in South Dakota en Montana, en dik achter in North Dakota. In South Dakota en Montana zijn primaries, terwijl in North Dakota een caucus wordt gehouden. Deze uitslagen laten duidelijk zien dat de caucus Sanders erg bevoordelen en dat een groot deel van zijn overwinningen in de mountain west en plain states vooral gewonnen zijn door caucussen. Als daar primaties gehouden werden, zouden Sanders overwinningen verdamp worden
Grappig om te zien dat North en South Dakota vrijwel identieke staten zijn die onder identieke omstandigheden gaan stemmen en dat Clinton het zoveel beter doet wanneer mensen niet worden buitengesloten van het politieke proces. Voter surpression! Voter surpression!!
pi_162835982
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2016 09:56 schreef Donnis het volgende:

[..]

Ja grappig man.
NY Post had gisteren deze:

"Marco Rubio is a choke artist, sweating all over the place. He was soaking wet, like he just came out of a swimming pool. We can't have that as a president". -Donald Trump
pi_162836091
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2016 09:40 schreef Donnis het volgende:

[..]

Hij heeft gezegd dat klimaatverandering een hoax bedacht is door China en wil alle progressie die Obama heeft geboekt weer teniet doen dus wat lul je?
Intenties en resultaten hoeven niet overeen te komen. Obama en Clinton hebben misschien goede intenties, maar ontwikkelingslanden carte blanche geven op gebied van uitstoot en vervolgens grote bedrijven prikkelen daar naar toe te verhuizen is mijns inziens geen progressie. Dan kun je in je eigen land nog zo veel regeltjes hebben voor consumenten; dit is dweilen met de kraan open zolang grote bedrijven in de uithoeken van de wereld extreem veel uitstoten.

Daarnaast hebben veel vervuilende bedrijven een aanzienlijk aandeel in de lobbyindustrie, iets waar Clinton veel vatbaarder voor is dan Trump.

[ Bericht 4% gewijzigd door KrappeAuto op 08-06-2016 10:40:14 ]
pi_162836280
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2016 09:54 schreef Monolith het volgende:
[ afbeelding ]
Whehehe.
  PR en moderator woensdag 8 juni 2016 @ 12:09:46 #261
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_162838099
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2016 10:25 schreef Gambetta het volgende:

[..]

Dit klopt niet. Als je uit de race stapt betekent dat enkel dat je niet langer actief campagne voert, je naam blijft gewoon op het stembiljet staan. Republikeinen in Californie konden gisteren ook stemmen op Kasich, Cruz, Carson, etc. en dat hebben ze ook gedaan. Dat het kiesproces over zoveel maanden is uitgesmeerd is daarnaast om kleinere, onbekende kandidaten een serieuze kans te geven een campagne op te bouwen. Als je de verkiezingen veel dichter op elkaar had gepland had je de nominatie net zo goed meteen aan Clinton en Bush kunnen geven.
Aah oke :Y
En wat nou als ze wel gewoon dat half jaar lang campagne zouden blijven voeren, en staat voor staat blijven stemmen, maar dat de uitslagen (per staat) pas bekend worden gemaakt als de laatste staat gestemd heeft?
Zou dat nadeliger zijn ten opzichte van het huidige systeem? Qua eerlijkheid voor de stemmers dan.
Lijkt mij dat juist die onbekende kandidaten met kleinere campagnes dan meer de kans krijgen om zichzelf te profileren.
Fuck the EBU.
pi_162838159
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2016 12:09 schreef Moira. het volgende:

[..]

Aah oke :Y
En wat nou als ze wel gewoon dat half jaar lang campagne zouden blijven voeren, en staat voor staat blijven stemmen, maar dat de uitslagen (per staat) pas bekend worden gemaakt als de laatste staat gestemd heeft?
Zou dat nadeliger zijn ten opzichte van het huidige systeem? Qua eerlijkheid voor de stemmers dan.
Lijkt mij dat juist die onbekende kandidaten met kleinere campagnes dan meer de kans krijgen om zichzelf te profileren.
Krijg je dan niet gewoon dat op basis van de exit polls de verwachte uitslagen worden gepubliceerd en bij elkaar opgeteld, waarna de kandidaten die zich kansloos wanen zich eveneens vervroegd terugtrekken en er eigenlijk niets verandert, behalve dat iedereen zijn conclusies moet trekken op aannames (peilingen) in plaats van feiten (uitslagen)?
  PR en moderator woensdag 8 juni 2016 @ 12:13:44 #263
288245 crew  Moira
pi_162838187
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2016 12:12 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Krijg je dan niet gewoon dat op basis van de exit polls de verwachte uitslagen worden gepubliceerd en bij elkaar opgeteld, waarna de kandidaten die zich kansloos wanen zich eveneens vervroegd terugtrekken en er eigenlijk niets verandert, behalve dat iedereen zijn conclusies moet trekken op aannames (peilingen) in plaats van feiten (uitslagen)?
Ja dat zou je dan wel krijgen denk ik, maar als we even hypothetisch gezien daar niet vanuit gaan :P Als ze al zo gek zouden zijn om de uitslagen pas na de laatste staat bekend te maken, zijn ze misschien ook wel zo gek om geen exitpolls te houden enzo :')
Fuck the EBU.
pi_162838205
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2016 12:13 schreef Moira. het volgende:

[..]

Ja dat zou je dan wel krijgen denk ik, maar als we even hypothetisch gezien daar niet vanuit gaan :P Als ze al zo gek zouden zijn om de uitslagen pas na de laatste staat bekend te maken, zijn ze misschien ook wel zo gek om geen exitpolls te houden enzo :')
Het lijkt me zo zonde van het geld als iemand een half jaar lang een kansloze campagne gaat voeren terwijl al na een week duidelijk is dat het hem niet gaat worden.
  PR en moderator woensdag 8 juni 2016 @ 12:16:31 #265
288245 crew  Moira
pi_162838238
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2016 12:14 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Het lijkt me zo zonde van het geld als iemand een half jaar lang een kansloze campagne gaat voeren terwijl al na een week duidelijk is dat het hem niet gaat worden.
Het blijft eigenlijk op alle vlakken een verrot systeem ja. Sowieso miljoenen uitgeven om stemmen te kopen. :N
Fuck the EBU.
pi_162840051
quote:
Sanders-supporter-modus: "Maar als er een dodelijke ziektegolf uitbreekt onder de (super)delegates die voor Clinton zouden stemmen, dan kan Sanders toch nog gewoon winnen?"
pi_162840874
uitslag van het stemmen gisteren, al kan California hier en daar nog een procentje schuiven:

California
(D)
H. Clinton: 56.0% - 324 delegates
B. Sanders: 43.1% - 189
W. Wilson: 0.3%
M. Steinberg: 0.2%
R. De La Fuente: 0.2%
K. Judd: 0.2%
H. Hewes: 0.2%

(R)
D. Trump: 75.4% - 166
J. Kasich: 11.3%
T. Cruz: 9.1%
B. Carson: 3.4%
J. Gilmore: 0.7%

New Jersey
(D)
H. Clinton: 63.3% - 85
B. Sanders: 36.7% - 49

(R)
D. Trump: 80.6% - 51
J. Kasich : 13.3%
T. Cruz: 6.1%

New Mexico
(D)
H. Clinton: 51.5% - 24
B. Sanders: 48.5% - 14

(R)
D. Trump: 70.7% - 24
T. Cruz: 13.3%
J. Kasich: 7.5%
B. Carson: 3.7%
J. Bush: 3.4%
C. Fiorina: 1.4%

North Dakota
B. Sanders: 64.2% - 14
H. Clinton: 25.6% - 6
Uncommitted: 10.2% - 3

South Dakota
(D)
H. Clinton: 51.0% - 12
B. Sanders: 49.0% - 10

(R)
D. Trump: 67.1% - 29
T. Cruz: 17.0%
J. Kasich: 15.9%

Montana
(D)
B. Sanders: 51.1% - 11
H. Clinton: 44.6% - 10
No Preference: 4.4%

(R)
D. Trump: 73.7% - 27
T. Cruz: 9.3%
J. Kasich: 6.9%
No Preference: 4.7%
M. Rubio: 3.3%
J. Bush: 2.1%
"Marco Rubio is a choke artist, sweating all over the place. He was soaking wet, like he just came out of a swimming pool. We can't have that as a president". -Donald Trump
pi_162841069
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2016 14:26 schreef antiderivative het volgende:
uitslag van het stemmen gisteren, al kan California hier en daar nog een procentje schuiven:

California
(D)
W. Wilson: 0.3%
Deadpool for president. Die gun ik dan wel 100%.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  woensdag 8 juni 2016 @ 15:01:55 #270
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_162841636
Tijd om af te haken dan Sanders. Twee stemmen voor Jill Stein binnen weten te halen. Da's dan weer mooi. :Y)
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 8 juni 2016 @ 15:05:17 #271
426493 crew  PippenScottie
pi_162841707
Waarom stemmen mensen nog op Bush, Kasich, Cruz en Rubio?
Vrij veel mensen ook nog, zo te zien.
My friends all drive horses
pi_162841951
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2016 15:05 schreef PippenScottie het volgende:
Een deel zullen principiele stemmers zijn, zij die een favoriet hebben en er op stemmen als hij/zij op het biljet staat en waarschijnlijk een deel die al eerder een stem gegeven hebben.

Ik weet niet precies hoe dat zit voor elke staat, maar van California weet ik dat een gedeelte al een tijdje terug een stem uitgebracht hebben.

Een andere vergelijkbare vraag is waarom in sommige staten een Fiorina (en anderen) op het biljet staan en in andere staten weer niet. Dat heeft ook een bepaalde reden die ik even schuldig moet blijven (heb het wel eerder ergens gelezen)
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 8 juni 2016 @ 15:21:42 #273
pi_162842033
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2016 15:17 schreef antiderivative het volgende:

[..]

Een deel zullen principiele stemmers zijn, zij die een favoriet hebben en er op stemmen als hij/zij op het biljet staat en waarschijnlijk een deel die al eerder een stem gegeven hebben.

Ik weet niet precies hoe dat zit voor elke staat, maar van California weet ik dat een gedeelte al een tijdje terug een stem uitgebracht hebben.

Een andere vergelijkbare vraag is waarom in sommige staten een Fiorina (en anderen) op het biljet staan en in andere staten weer niet. Dat heeft ook een bepaalde reden die ik even schuldig moet blijven (heb het wel eerder ergens gelezen)
Volgens mij moet je je per staat verkiesbaar stellen en Amerika kennende zal elke staat daar wel andere regels voor hebben.
Ik luister naar de 538 podcast, leer er een boel van, maar vooral dat vrijwel niemand dit bizarre systeem volledig snapt.
  woensdag 8 juni 2016 @ 15:26:05 #274
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_162842111
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2016 15:05 schreef PippenScottie het volgende:
Waarom niet? Ken zat mensen die niet op Trump of Clinton gaan stemmen, gewoon twee erg niet aangename personen. Als je blijft vasthouden aan dit 'systeem' gebeurt er nooit wat. Maar Trump zal zonder twijfel hier meer last van hebben met Johnson die af een toe een minuutje krijgt in de MSM.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 8 juni 2016 @ 15:28:29 #275
pi_162842156
quote:
1s.gif Op woensdag 8 juni 2016 15:26 schreef popolon het volgende:

[..]

Waarom niet? Ken zat mensen die niet op Trump of Clinton gaan stemmen, gewoon twee erg niet aangename personen. Als je blijft vasthouden aan dit 'systeem' gebeurt er nooit wat. Maar Trump zal zonder twijfel hier meer last van hebben met Johnson die af een toe een minuutje krijgt in de MSM.
Waarom niet? Uhm, omdat ze zich teruggetrokken hebben als kandidaat??
Nu stemmen op Bush is niet echt 'rebelleren tegen het systeem', in mijn ogen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')