Ik denk dat jij het allemaal erger maakt dan het in feite is.quote:Op donderdag 2 juni 2016 01:40 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ik denk dat het probleem veel groter is dan jij je realiseert.
Dat je mensen kent die geen problemen hebben met Zwarte Piet betekent dat mensen die dat wel hebben geen recht van spreken hebben ofzo?quote:Op donderdag 2 juni 2016 01:29 schreef Lkw het volgende:
[..]
Ik heb op school gezeten met verschillende donkere kinderen in de klas, van negers tot Molukkers, en die hadden net zoveel lol met Sinterklaas en Zwarte Piet als de andere kinderen. Niks identificatieproblemen, noch bij hen noch bij de blanke kinderen. En zoals ik hierboven al vertelde, ken ik verschillende donkere mensen persoonlijk die ook nu nog gewoon meedoen met Sinterklaas.
Laat je niks aanpraten door die anti-Pieten. Ze creëren een probleem dat er nooit of slechts zeer sporadisch is geweest.
Ik heb meerdere malen suikerfeest gevierd, en vriendin van mij is moslim en wij werden altijd ook uitgenodigd, iedereen was welkom. Wij hoefde niet eens aan de ramadan.quote:Op donderdag 2 juni 2016 01:08 schreef john2406 het volgende:
[..]
Als je nou die tweede regel leest zie je dat ik me een vraag erover stel, die ik nog niet beantwoord heb, doe jij dat bij deze voor me?
Tevens kom je met nog meer erachter aan tof van jouw zeg, ken je me persoonlijk?
Er zijn er meer die er geen probleem mee hebben. En de rest MAAKT het een probleem omdat ze geld willen.quote:Op donderdag 2 juni 2016 08:39 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat je mensen kent die geen problemen hebben met Zwarte Piet betekent dat mensen die dat wel hebben geen recht van spreken hebben ofzo?
Dat maakt niet uit. Als je het over de inhoud wilt hebben tenminste.quote:Op donderdag 2 juni 2016 08:42 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Er zijn er meer die er geen probleem me hebben.
Het is dan ook een democratie hier. Maar om dan meteen zw maar te verbieden?quote:Op donderdag 2 juni 2016 08:39 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat je mensen kent die geen problemen hebben met Zwarte Piet betekent dat mensen die dat wel hebben geen recht van spreken hebben ofzo?
Zwarte Piet valt niet te verbieden.quote:Op donderdag 2 juni 2016 09:03 schreef aloa het volgende:
[..]
Het is dan ook een democratie hier. Maar om dan meteen zw maar te verbieden?
Idd, lekker boeiend die huidskleur.quote:Op donderdag 2 juni 2016 10:41 schreef Scrummie het volgende:
Bovendien kunnen negers ook gewoon zichzelf blank verven.
Dat gezeur over die kleur zwart ook altijd...
Als het niet boeiend is moet het ook niet zo'n probleem zijn om de kleur van Piet open te laten.quote:
Zwart verbergt degene die zwarte piet speelt, het heeft een functie. Het lijkt me beter om de onterechte kwetsgevoelens te bespreken.quote:Op donderdag 2 juni 2016 10:52 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Als het niet boeiend is moet het ook niet zo'n probleem zijn om de kleur van Piet open te laten.
Men schminkt zich zwart om niet herkend te worden? Dan is volledig wit of donkerpaars om maar wat te noemen ook een optie.quote:Op donderdag 2 juni 2016 10:55 schreef Perrin het volgende:
[..]
Zwart verbergt degene die zwarte piet speelt, het heeft een functie.
De kleur zwart heeft verschillende functies. Functies die niets met de donkere medemens te maken hebben. Andere kleuren zouden deze functies teniet doen.quote:Op donderdag 2 juni 2016 10:52 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Als het niet boeiend is moet het ook niet zo'n probleem zijn om de kleur van Piet open te laten.
Als het puur om de functie van de kleur gaat zijn er ook andere kleuren te bedenken.quote:Op donderdag 2 juni 2016 10:58 schreef Montagui het volgende:
[..]
De kleur zwart heeft verschillende functies. Functies die niets met de donkere medemens te maken hebben. Andere kleuren zouden deze functies teniet doen.
Nee, want zwart is handig in het donker wanneer Piet kadootjes komt brengen. Valt minder op.quote:Op donderdag 2 juni 2016 10:59 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Als het puur om de functie van de kleur gaat zijn er ook andere kleuren te bedenken.
Dan kan donkerpaars ook. Of donkerblauw. Of donkerrood.quote:Op donderdag 2 juni 2016 11:00 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Nee, want zwart is handig in het donker wanneer Piet kadootjes komt brengen. Valt minder op.
Dit niet snappen.
je kan hem ook helemaal weglaten, zoveel voegt het niet toequote:Op donderdag 2 juni 2016 10:59 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Als het puur om de functie van de kleur gaat zijn er ook andere kleuren te bedenken.
Wat een onzin! Ieder donker kind beleeft plezier als het feest wordt gevierd. Juist de onzekere ouderen identificeren zichzelf met Zwarte Piet. Wat niet eens terecht is. Belachelijk.quote:Op donderdag 2 juni 2016 01:24 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Er zijn allerlei feesten waar mensen wel of niet aan meedoen om verschillende redenen. Het Sinterklaasfeest is een kinderfeest dat op alle scholen en bij heel veel mensen gevierd wordt. En donkere mensen hebben er blijkbaar weinig of geen plezier van omdat ze idd geidentificeerd worden met de figuur van Zwarte Piet.
Omdat Zwarte Piet zwart is. Het is zwarte pieten feest vanaf het begin en het hoort niet anders. Kleur je hem rood, dan heet het geen zwarte piet meer en is het niet meer dát zwarte pieten feest.quote:Op donderdag 2 juni 2016 11:19 schreef sp3c het volgende:
[..]
je kan hem ook helemaal weglaten, zoveel voegt het niet toe
maar waarom nu eigenlijk?
Nee. Want dat is geen zwart.quote:Op donderdag 2 juni 2016 11:06 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dan kan donkerpaars ook. Of donkerblauw. Of donkerrood.
het is het sinterklaasfeestquote:Op donderdag 2 juni 2016 11:25 schreef Mystrexa het volgende:
[..]
Omdat Zwarte Piet zwart is. Het is zwarte pieten feest vanaf het begin en het hoort niet anders. Kleur je hem rood, dan heet het geen zwarte piet meer en is het niet meer dát zwarte pieten feest.
Hier is iemand echt in de warquote:Op donderdag 2 juni 2016 11:25 schreef Mystrexa het volgende:
[..]
Omdat Zwarte Piet zwart is. Het is zwarte pieten feest vanaf het begin en het hoort niet anders. Kleur je hem rood, dan heet het geen zwarte piet meer en is het niet meer dát zwarte pieten feest.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |