Bron: http://www.nu.nl/algemeen(...)-wegens-racisme.htmlquote:Sylvana Simons gaat aangifte doen tegen "de stortvloed aan racistische, seksistische en discriminatoire reacties" die haar toetreding tot de politieke beweging DENK heeft losgemaakt.
Met de aangifte wil zij duidelijk maken dat "aantoonbaar onrecht nooit straffeloos doorgang mag vinden", laat DENK in een verklaring weten. "Het bestrijden van onrecht begint met het melden hiervan", aldus Simons.
Zij stelt dat het "tijd wordt dat in onze samenleving het besef doordringt dat er één duidelijk rode lijn wordt getrokken: daders van discriminatie, seksisme en racisme worden aangegeven, opgespoord en bestraft."
Vorige week maakte de presentatruice bekend dat zij zich aansluit bij de oud-PvdA-Kamerleden Tunahan Kuzu en Selcuk Öztürk, die de politieke partij Denk hebben opgericht.
Ze hoopt bij de volgende verkiezingen, die voor maart 2017 staan gepland, in de Tweede Kamer te komen.
Verbazingwekkend maar waar helaas.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 16:21 schreef Stranger het volgende:
Even was ik bang dat we een Sylvana-topic zouden hebben met maar één deel. Aangezien ik me niet kan voorstellen dat er iemand vóór racisme is en/of vindt dat discriminerende uitspraken niet aangepakt moeten worden.
Gelukkig valt zelfs daarover nog genoeg over- en weergescholden te worden.
Zulke mensen zijn er meer dan genoeg.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 16:21 schreef Stranger het volgende:
...Aangezien ik me niet kan voorstellen dat er iemand vóór racisme is en/of vindt dat discriminerende uitspraken niet aangepakt moeten worden.
1 Ding: Noem een racist geen racist. Dan worden ze boos.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 16:26 schreef female81 het volgende:
[..]
Zulke mensen zijn er meer dan genoeg.
Er open & eerlijk voor uit komen is weer een ander verhaal.
Ja, maar ze deed het pas nadat Justitie daar al een tijdje op had aangedrongen.quote:
Wist je dat we in Nederland scholen hebben? Je zou er goed aan doen om gewoon eens daar te gaan kijken of het wat voor je is.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 16:24 schreef Joezi het volgende:
[..]
Godverdomme, je wilde de bijbel erbij halen? Je weet dat de bijbel en jouw god geschapen is door wat jullie arabieren noemen.
Dat zou tijd worden.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 16:30 schreef Gutmensch het volgende:
Ja, maar ze deed het pas nadat Justitie daar al een tijdje op had aangedrongen.
Ik hoop dat hierdoor een paar van de ergste racisten openlijk aan de schandpaal worden genageld.
Voel je je aangesproken dan? Of eis je gewoon het recht op om anderen direct vanuit de onderbuik in de bek te schijten?quote:Op dinsdag 31 mei 2016 16:27 schreef ErwinRommel het volgende:
Mevr. Sylvana Simons, u kunt de pot op.
Waarom, beste Erwin?quote:Op dinsdag 31 mei 2016 16:27 schreef ErwinRommel het volgende:
Mevr. Sylvana Simons, u kunt de pot op.
quote:Op dinsdag 31 mei 2016 16:21 schreef Stranger het volgende:
Even was ik bang dat we een Sylvana-topic zouden hebben met maar één deel. Aangezien ik me niet kan voorstellen dat er iemand vóór racisme is en/of vindt dat discriminerende uitspraken niet aangepakt moeten worden.
Gelukkig valt zelfs daarover nog genoeg over- en weergescholden te worden.
twitter:LavieJanRoos twitterde op dinsdag 31-05-2016 om 16:42:24Grappig wandelgangen-weetje: DENK heeft uitgebreid met een PVV-Tweede Kamerlid gesproken over een overstap. reageer retweet
Is dat een mol of wordt het er één?quote:Op dinsdag 31 mei 2016 17:20 schreef Infection het volgende:
twitter:LavieJanRoos twitterde op dinsdag 31-05-2016 om 16:42:24Grappig wandelgangen-weetje: DENK heeft uitgebreid met een PVV-Tweede Kamerlid gesproken over een overstap. reageer retweet
Geen idee. Ik hoop eigenlijk dat het een grap is.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 17:25 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Is dat een mol of wordt het er één?
Gevaarlijke situatie als er een DENK-mol in de PVV-fractie zit.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 17:26 schreef Infection het volgende:
[..]
Geen idee. Ik hoop eigenlijk dat het een grap is.
Hoppa! Weer 5 zetels voor de PVV erbij.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 16:30 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Ik hoop dat hierdoor een paar van de ergste racisten openlijk aan de schandpaal worden genageld.
Zoveel Surinamers of mensen met een donkere huidskleur in NL en die worden ook allemaal gediscrimineerd?quote:Op dinsdag 31 mei 2016 17:36 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
"Er zijn 4 (vier) miljoen mensen in Nederland die hetzelfde meemaken als Sylvana."
Zou me niets verbazen, die Arnoud van Doorn is ook overgelopen naar de andere kant.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 17:25 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Is dat een mol of wordt het er één?
In elk geval is onduidelijk of het een feit is.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 17:26 schreef Infection het volgende:
[..]
Geen idee. Ik hoop eigenlijk dat het een grap is.
hoiquote:Op dinsdag 31 mei 2016 16:26 schreef female81 het volgende:
[..]
Zulke mensen zijn er meer dan genoeg.
Er open & eerlijk voor uit komen is weer een ander verhaal.
En hoe is dat ook maar enigzins vergelijkbaar met de strortvloed aan digitale stront die mevrouw Simons over zich krijgt uitgestort, vanwege haar mening?quote:Op dinsdag 31 mei 2016 16:29 schreef Metalfrost het volgende:
Als lang persoon zijnde word ik dagelijks gediscrimineerd door onder andere te laag geplaatste deurkozijnen, lage meubelen en winkels die mijn schoenmaat en kledingmaat niet verkopen.
Ik ga daar geen aangifte voor doen. Waarom niet? Omdat het tijdrovend, geldverkwistend en langdradig is.
Misschien iets om over na te denken, mevrouw Simons.
Wat is lang. Rutte is ook 1 m 95 hè.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 16:29 schreef Metalfrost het volgende:
Als lang persoon zijnde word ik dagelijks gediscrimineerd door onder andere te laag geplaatste deurkozijnen, lage meubelen en winkels die mijn schoenmaat en kledingmaat niet verkopen.
Ik ga daar geen aangifte voor doen. Waarom niet? Omdat het tijdrovend, geldverkwistend en langdradig is.
Misschien iets om over na te denken, mevrouw Simons.
waar DENK je dat aangiftes normaal gesproken gedaan worden?quote:
Als jij van mening bent dat Sylvana strafbare uitingen heeft gemaakt richting jou staat het je vrij om een politiebureau binnen te stappen en aangifte te doen.quote:
Welke wet heeft ze overtreden?quote:
Ik had eigenlijk verwacht dat Jan Roos aangifte zou doen toen ze hem in een tweet een 'tatta' noemde.quote:
Irrationele haat tegen de 'blanke duivel' en zijn cultuurquote:
Ach, dat zijn de gevolgen van de diversiteit hè. Ik denk dat we er gewoon nog wat aan moeten wennen.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 17:56 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Irrationele haat tegen de 'blanke duivel' en zijn cultuur
Het is onbegrijpelijk dat we dit soort racisten tolereren anno 2016
Nou, bij de politie dus. Succes.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 17:56 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Interessante is idd: waar ligt de grens. Nemen ze alleen echt heel duidelijk racistische beledigingen mee of ook gewoon kritiek op haar of Denk, of islam. Je weet het gewoon nog niet.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 17:56 schreef Voice_of_Liberty het volgende:
Ik ben benieuwd hoe Sylvana dit probeert te bereiken, aangezien iets volgens haar al heel snel discriminatie, racisme, stigmatisering etc. is.
Het lijkt mij lastig om een paar duizend mensen aan te klagen, laat staan meer dan een miljoen.
Mits schuldig bevonden na een eerlijk proces.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 17:58 schreef Atak het volgende:
Ik hoop dat de daders keihard worden aangepakt door de rechtsstaat.
Ik heb geloof ik ooit gezegd dat voor Sylvana alles een carriere is, of het nou in de muziek, op tv of in de politiek is. Vraag me af of dat strafbaar is.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 18:00 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Interessante is idd: waar ligt de grens. Nemen ze alleen echt heel duidelijk racistische beledigingen mee of ook gewoon kritiek op haar of Denk, of islam. Je weet het gewoon nog niet.
Daarom breek ik ook mijn hoofd over of ik toevallig ook niet iets lelijks gezegd heb over Sylvana.
Succes daarmee. Ik heb haar alleen nog geen woorden als 'blanke duivel' in de mond horen nemen, dus ik denk niet dat je ver komt. Maar ik kan het natuurlijk gemist hebben.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 17:56 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Uiteraard. Maar dat is niet zo moeilijk.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 18:00 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Mits schuldig bevonden na een eerlijk proces.
Dat zijn van die dingen idd. Volgens mij blijf ikzelf nog net binnen boord. Echter ik heb wel dat topic geopend toen ze bij Denk ging en volgens mij zo'n smileyquote:Op dinsdag 31 mei 2016 18:02 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Ik heb geloof ik ooit gezegd dat voor Sylvana alles een carriere is, of het nou in de muziek, op tv of in de politiek is. Vraag me af of dat strafbaar is.
quote:Op dinsdag 31 mei 2016 17:58 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ach, dat zijn de gevolgen van de diversiteit hè. Ik denk dat we er gewoon nog wat aan moeten wennen.
Als partij DENK de Nederlanders bewust maak van hun 'white privilege' dan hebben ze een stap in de goede richting gezetquote:Op dinsdag 31 mei 2016 17:58 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ach, dat zijn de gevolgen van de diversiteit hè. Ik denk dat we er gewoon nog wat aan moeten wennen.
Ik ook, het moet maar eens duidelijk gemaakt worden dat de vrijheid van meningsuiting niet betekent dat je zomaar alles kan zeggen.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 17:58 schreef Atak het volgende:
Nou ja, Kuzu zei het zelf er worden hier in dit land 4 miljoen mensen gediscrimineerd. Als dat waar is, dan vind ik dat nogal wat hoor.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 18:07 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
[..]
Als partij DENK de Nederlanders bewust maak van hun 'white privilege' dan hebben ze een stap in de goede richting gezet
Ik zie de Zuid Afrikaanse model hier wel werken
Ik denk dat ze minder sterk staat nu ze politica is. Daarmee begeef je je namelijk binnen het publieke debat. Bepaalde uitlatingen zullen zeker niet door de beugel kunnen maar ik verwacht dat de rechter heel veel uitlatingen ook binnen die context zal zien.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 18:07 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dat zijn van die dingen idd. Volgens mij blijf ikzelf nog net binnen boord. Echter ik heb wel dat topic geopend toen ze bij Denk ging en volgens mij zo'n smiley. gepost. Dat kan eventueel uitgelegd worden als een geniepige vorm van racisme wrs. Daarbij als TS ben ik natuurlijk degene die wrs gelegenheid heeft geboden tot het maken van racistische opmerkingen van anderen.
Klopt idd, over Wilders mag je ook meer zeggen.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 18:09 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Ik denk dat ze minder sterk staat nu ze politica is. Daarmee begeef je je namelijk binnen het publieke debat. Bepaalde uitlatingen zullen zeker niet door de beugel kunnen maar ik verwacht dat de rechter heel veel uitlatingen ook binnen die context zal zien.
Idem, je weet maar nooitquote:Op dinsdag 31 mei 2016 18:00 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Interessante is idd: waar ligt de grens. Nemen ze alleen echt heel duidelijk racistische beledigingen mee of ook gewoon kritiek op haar of Denk, of islam. Je weet het gewoon nog niet.
Daarom breek ik ook mijn hoofd over of ik toevallig ook niet iets lelijks gezegd heb over Sylvana.
Dat bedoel ik inderdaad.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 18:10 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Klopt idd, over Wilders mag je ook meer zeggen.
Voorlopig staat ze nummer 4 op de lijst van een partij die in de peilingen op 2 zetels staat. Voor de verkiezingen over een jaar. Dan ben je volgens mij geen politica.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 18:09 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Ik denk dat ze minder sterk staat nu ze politica is. Daarmee begeef je je namelijk binnen het publieke debat. Bepaalde uitlatingen zullen zeker niet door de beugel kunnen maar ik verwacht dat de rechter heel veel uitlatingen ook binnen die context zal zien.
Verder vraag ik me af in welke vorm ze gaat aanklagen. Stuk voor stuk persoonlijk? Lijkt me een dagtaak.
Gaan ze vrijwilligers op zetten wrs. Of ze verzamelen alles, met naam en toenaam indien mogelijk, en klagen alleen de schunnigste voorbeelden aan? Ik denk dat het OM wel geïnstrueerd zal worden iig paar voorbeelden te stellen. Zie ook eis aan die lui in Geldermalsen (6 tot 12 maanden).quote:Op dinsdag 31 mei 2016 18:09 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Verder vraag ik me af in welke vorm ze gaat aanklagen. Stuk voor stuk persoonlijk? Lijkt me een dagtaak.
Zo profileert ze zich wel.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 18:12 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Voorlopig staat ze nummer 4 op de lijst van een partij die in de peilingen op 2 zetels staat. Voor de verkiezingen over een jaar. Dan ben je volgens mij geen politica.
Ze is alleen nog geen politica. Simons heeft nog niet eens op een kandidatenlijst voor de Tweede Kamer gestaan.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 18:10 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Klopt idd, over Wilders mag je ook meer zeggen.
Volgens de linkse media kan alleen de blanke heteroseksuele man racistisch zijn ( maw heb geen voet om op te staan)quote:
Ehm volgens mij noemt Frits haar al politica. De term is niet vastomlijnd. Ze vergadert wel al kennelijk in het gebouw van de TK.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 18:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ze is alleen nog geen politica. Simons heeft nog niet eens op een kandidatenlijst voor de Tweede Kamer gestaan.
En je kunt jezelf natuurlijk niet uitroepen tot politica waarna jouw rechtspositie datzelfde moment verandert.
Tja, politica in spe dan. Maar, hoe mensen aangepakt gaan worden? Te snel rijden mag ook niet. Daarom flitspalen. Voor de digitale snelweg verzinnen ze wel iets voor mensen die uit de bocht dreigen te vliegen. Misschien is juist een proces als deze de aanzet voor ingrijpende veranderingen. Ben benieuwd.quote:
Volgens moet je eerst verkozen worden. Maar ik moet bekennen dat ik de exacte regels niet ken.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 18:14 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ehm volgens mij noemt Frits haar al politica. De term is niet vastomlijnd. Ze vergadert wel al kennelijk in het gebouw van de TK.
Ja, zoals ik zeg het is niet echt duidelijk omschreven, volgens mij. Ze bevindt zich wel in de publieke arena.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 18:16 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Volgens moet je eerst verkozen worden. Maar ik moet bekennen dat ik de exacte regels niet ken.
Lijkt mij dat Simons nu eerder de status van steunfractielid heeft.
Ze heeft het recht natuurlijk om te doen wat ze doet. Maar ik denk dat het op den duur dit een ramkoers zal blijken. Zeker als je zegt 'verbindend' bezig te willen zijn.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 18:15 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Tja, politica in spe dan. Maar, hoe mensen aangepakt gaan worden? Te snel rijden mag ook niet. Daarom flitspalen. Voor de digitale snelweg verzinnen ze wel iets voor mensen die uit de bocht dreigen te vliegen. Misschien is juist een proces als deze de aanzet voor ingrijpende veranderingen. Ben benieuwd.
Heb je een objectieve bron voor deze claim? Geloof er niks vanquote:Op dinsdag 31 mei 2016 18:08 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nou ja, Kuzu zei het zelf er worden hier in dit land 4 miljoen mensen gediscrimineerd. Als dat waar is, dan vind ik dat nogal wat hoor.
Ik heb maar een paar berichten meegekregen, maar als je bedolven wordt onder zulke berichten is aangifte doen het enige juiste. Niemand hoeft dit te accepteren.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 18:17 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Ze heeft het recht natuurlijk om te doen wat ze doet. Maar ik denk dat het op den duur dit een ramkoers zal blijken. Zeker als je zegt 'verbindend' bezig te willen zijn.
Verder vind ik het toetreden van haar tot DENK zo'n verwarrend signaal. Hoe zou ze het homo-emancipatiestandpunt van DENK over het voetlicht brengen denk ik dan. Zal ws. een gordiaanse knoop worden.
Punt is natuurlijk wat kun je dan wel en wat niet zeggen. Ivm racisme op huidskleur lijkt me dat overigens wel enigszins te definiëren te vallen. Maar, heet hangijzer, islam/moslims is natuurlijk al weer een stuk precairder. Omdat bazen Kuzu en Oztürk er bij staan, ben ik natuurlijk benieuwd hoe zich dit gaat ontwikkelen. Kuzu zegt er worden in ons land 4 miljoen mensen gediscrimineerd. We hebben niet 4 miljoen mensen uit Suriname, of daarbij opgeteld mensen met een donkere huidskleur in NL. Hij zal ook moslims bedoelen dan. Bovendien zal de gemiddelde Turk worst zijn of een Surinamer "zwartje" genoemd wordt hoor.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 18:08 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Ik ook, het moet maar eens duidelijk gemaakt worden dat de vrijheid van meningsuiting niet betekent dat je zomaar alles kan zeggen.
Daar schuilt het probleem. Maar het is eigenlijk al te laat. We hebben het te ver laten komen en zie het maar terug te draaien.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 18:18 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
De Nederlanders over het algemeen zijn TE tolerant en TE aardig voor de minderheden hier in het land
En heeft Kuzu onder die 4 miljoen ook de Joden etc meegerekend?quote:Op dinsdag 31 mei 2016 18:08 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nou ja, Kuzu zei het zelf er worden hier in dit land 4 miljoen mensen gediscrimineerd. Als dat waar is, dan vind ik dat nogal wat hoor.
Het zou wat zijn als Ryan3 op deze vraag via hem gesteld aan Kuzu het correcte antwoord kan geven.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 18:23 schreef wolkentoetje het volgende:
[..]
En heeft Kuzu onder die 4 miljoen ook de Joden etc meegerekend?
Als het OM een blik werpt op Marokko.nl dan zijn er al heel wat daders van racisme en antisemitisme op te sporen.
Dat denk ik niet. Want zionisten zullen wel overal de schuld van hebben.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 18:23 schreef wolkentoetje het volgende:
[..]
En heeft Kuzu onder die 4 miljoen ook de Joden etc meegerekend?
Als het OM een blik werpt op Marokko.nl dan zijn er al heel wat daders van racisme en antisemitisme op te sporen.
Ik heb dat filmpje niet gezien dus het had gekund dat Kuzu dat genoemd heeft al denk ik van niet.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 18:25 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Het zou wat zijn als Ryan3 op deze vraag via hem gesteld aan Kuzu het correcte antwoord kan geven.
Sommige mensen denken dat iemand bedreigen ook bij de vrijheid van meningsuiting hoort. Die white privilege moet keihard eruit geslagen worden. Ik ben geen fan van Marokkanen maar als ze andere mensen gaan bedreigen worden ze ook aangepakt.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 18:08 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Ik ook, het moet maar eens duidelijk gemaakt worden dat de vrijheid van meningsuiting niet betekent dat je zomaar alles kan zeggen.
Vrees dat je wel eens gelijk zou kunnen hebbenquote:Op dinsdag 31 mei 2016 18:22 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Daar schuilt het probleem. Maar het is eigenlijk al te laat. We hebben het te ver laten komen en zie het maar terug te draaien.
Nee, hij heeft dat niet genoemd. Desgevraagd zal hij wel de passie preken ook.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 18:27 schreef wolkentoetje het volgende:
[..]
Ik heb dat filmpje niet gezien dus het had gekund dat Kuzu dat genoemd heeft al denk ik van niet.
Op dat filmpje van Frits Wester spraken ze over een racisme-debat wat ze aangevraagd zouden hebben in de tweede kamer. Ik neem aan dat wanneer zo'n debat er komt, de rest van de kamer erg nieuwsgierig zal zijn waar die 4 miljoen vandaan getoverd is.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 18:27 schreef wolkentoetje het volgende:
[..]
Ik heb dat filmpje niet gezien dus het had gekund dat Kuzu dat genoemd heeft al denk ik van niet.
Ben je toevallig Joods?quote:Op dinsdag 31 mei 2016 18:27 schreef Atak het volgende:
[..]
Sommige mensen denken dat iemand bedreigen ook bij de vrijheid van meningsuiting hoort. Die white privilege moet keihard eruit geslagen worden.
Dat zijn wrs alle minderheden bij elkaar? (zonder homo's en lesbiennes uiteraard).quote:Op dinsdag 31 mei 2016 18:30 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Op dat filmpje van Frits Wester spraken ze over een racisme-debat wat ze aangevraagd zouden hebben in de tweede kamer. Ik neem aan dat wanneer zo'n debat er komt, de rest van de kamer erg nieuwsgierig zal zijn waar die 4 miljoen vandaan getoverd is.
Misschien rekent ze vrouwen ook mee. Seksisme zei ze ook iets over.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 18:32 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dat zijn wrs alle minderheden bij elkaar? (zonder homo's en lesbiennes uiteraard).
Nee, dan heb je ongeveer 50% van de bevolking al. Dus dat kan nooit 4 miljoen zijn.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 18:34 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Misschien rekent ze vrouwen ook mee. Seksisme zei ze ook iets over.
Meneer wil terug naar de Middeleeuwen.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 16:30 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Ja, maar ze deed het pas nadat Justitie daar al een tijdje op had aangedrongen.
Lijkt mij een goed idee dat de groep homo's en lesbiennes consequent aangifte gaan doen.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 18:32 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dat zijn wrs alle minderheden bij elkaar? (zonder homo's en lesbiennes uiteraard).
Van discriminatie door de anti-discriminatie beweging?quote:Op dinsdag 31 mei 2016 18:36 schreef wolkentoetje het volgende:
[..]
Lijkt mij een goed idee dat de groep homo's en lesbiennes consequent aangifte gaan doen.
Van discriminatie die ze door wie dan ook ondervinden.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 18:37 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Van discriminatie door de anti-discriminatie beweging?
Werkloze vrouwen dan. Of vervelende vrouwen.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 18:35 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nee, dan heb je ongeveer 50% van de bevolking al. Dus dat kan nooit 4 miljoen zijn.
Vrouwen met een hoofddoek om? Dat zou kunnen, alleen vallen die vaak gewoon onder vrouwen van de islam. Dan zou hij ze gewoon vet twee keer meerekenen.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 18:38 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Werkloze vrouwen dan. Of vervelende vrouwen.
Ja, die discriminatie mag idd gewoon niet.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 18:38 schreef wolkentoetje het volgende:
[..]
Van discriminatie die ze door wie dan ook ondervinden.
Of misschien buitenlanders + vervelende vrouwen + gehandicapten + homo/lesbian. Dan zou je wel op ongeveer 4 miljoen moeten kunnen komen.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 18:43 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Vrouwen met een hoofddoek om? Dat zou kunnen, alleen vallen die vaak gewoon onder vrouwen van de islam. Dan zou hij ze gewoon vet twee keer meerekenen.
Even vlogje van Frits kijken, staat in dit opic; ik schakelde ook pas laat in, maar dan lig je wel bij.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 18:43 schreef Geralt het volgende:
Ik heb heel dit debacle gemist volgens mij.
Heeft iemand een opsomming of overzicht van racistische uitspraken tegen/over haar die haar hebben doen besluiten om aangifte te doen?
Homo en lesbi niet, want islam zegt: zij zijn slechte mensen.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 18:44 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Of misschien buitenlanders + vervelende vrouwen + gehandicapten + homo/lesbian. Dan zou je wel op ongeveer 4 miljoen moeten kunnen komen.
- Sylvana beledigt de Nederlanders en hun 'achterlijke' cultuurquote:Op dinsdag 31 mei 2016 18:43 schreef Geralt het volgende:
Heeft iemand een opsomming of overzicht van racistische uitspraken tegen/over haar die haar hebben doen besluiten om aangifte te doen?
Het zal weer eens nietquote:Op dinsdag 31 mei 2016 18:47 schreef Ali_boo het volgende:
- De zelf hatende liberalen en de linkse media staan volledig aan haar kant
Nou, ik moet nageven: Kuzu heeft ons aan het denken gezet. Of die andere is Kuzu. Dan heeft die ene ons aan het denken gezet. Geen idee wie wie is van Denkquote:Op dinsdag 31 mei 2016 18:46 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Homo en lesbi niet, want islam zegt: zij zijn slechte mensen.
Maar punt is je kunt niet dubbel rekenen natuurlijk. Je bent maar één persoon. Je hebt wel meerdere identiteiten, maar dan nog word je maar als één persoon gediscrimineerd.
Oztürk is die jongen die het meest op een Turk lijkt. En Kuzu heeft wat weg van Calimero. Ozturk = echte turk en Kuzu is Kalimero. Mijn ezelsbruggetje.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 18:48 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Nou, ik moet nageven: Kuzu heeft ons aan het denken gezet. Of die andere is Kuzu. Dan heeft die ene ons aan het denken gezet. Geen idee wie wie is van Denk
Ik ga hem onthoudenquote:Op dinsdag 31 mei 2016 18:52 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Oztürk is die jongen die het meest op een Turk lijkt. En Kuzu heeft wat weg van Calimero. Ozturk = echte turk en Kuzu is Kalimero. Mijn ezelsbruggetje.
Het is makkelijker als Nick en Simon, want daar ben ik nog steeds niet achter.
Maar goed, idd het is een raadsel hoe hij aan 4 miljoen komt.
En als het waar is, tja dan is dat wel heel erg natuurlijk sws.
Nee, maar ik wil wel dat mensen iets langer nadenken voordat ze anoniem de grofste beledigingen en bedreigingen op internet plempen.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 18:35 schreef Morendo het volgende:
[..]
Meneer wil terug naar de Middeleeuwen.
Ik dacht paar weken geleden dat ik ze bijna uit elkaar kon houden hoor.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 18:56 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik ga hem onthoudenNick en Simon is nog lastiger te onderscheiden dan de Milton twins. Ik heb het daar ook inmiddels mee opgegeven.
Behalve over het christendom, Wilders, nazi's, Tokkies, fascisten, rechtsen, mensen die het niet met ons eens zijn over ZP etc. etc.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 18:59 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Nee, maar ik wil wel dat mensen iets langer nadenken voordat ze anoniem de grofste beledigingen en bedreigingen op internet plempen.
Internet maakt van alle hersenen een self-reinforcing feedback loop.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 18:53 schreef Kopiko het volgende:
[..]
Eén update van user Ali_boo en een andere user is 'helemaal bij' en heeft zijn oordeel klaar.
In dit land hebben we vrijheid van belediging. En ook vrijheid van bedreiging. Vraag maar aan elke vrouw die aangifte heeft willen doen van bedreiging. "Er is nog geen strafbaar feit gepleegd", krijgt zij te horen. Er moet eerst wat gebeuren. En zelfs dan is het vaak nog niet mogelijk.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 18:59 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Nee, maar ik wil wel dat mensen iets langer nadenken voordat ze anoniem de grofste beledigingen en bedreigingen op internet plempen.
Ik laat me het ook niet afpakken dat ik af en toe lekker kan uitvaren tegen christenhonden hoor. Voor de rest heb ik nooit zo'n behoefte om scabreus bezig te zijn.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 19:05 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
In dit land hebben we vrijheid van belediging. En ook vrijheid van bedreiging. Vraag maar aan elke vrouw die aangifte heeft willen doen van bedreiging. "Er is nog geen strafbaar feit gepleegd", krijgt zij te horen. Er moet eerst wat gebeuren.
En dat doe je door die stumpers openlijk aan de schandpaal te nagelen? Dat is gewoon een middeleeuwse gedachtegang van jou. Beschaving blijkt dus werkelijk een dun laagje vernis wanneer een zelfverklaard 'Gutmensch' dergelijke diarree uit zijn toetsenbord weet te schijten.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 18:59 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Voor dit soort meningsverschillen hebben we het OM, advocaten en rechters om te bepalen wat wel en niet mag. Niks mis mee toch?quote:Op dinsdag 31 mei 2016 19:07 schreef Morendo het volgende:
[..]
En dat doe je door die stumpers openlijk aan de schandpaal te nagelen? Dat is gewoon een middeleeuwse gedachtegang van jou. Beschaving blijkt dus werkelijk een dun laagje vernis wanneer een zelfverklaard 'Gutmensch' dergelijke diarree uit zijn toetsenbord weet te schijten.
Je bent lekker bezig, ook zo'n internetheld natuurlijk.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 19:07 schreef Morendo het volgende:
[..]
En dat doe je door die stumpers openlijk aan de schandpaal te nagelen? Dat is gewoon een middeleeuwse gedachtegang van jou. Beschaving blijkt dus werkelijk een dun laagje vernis wanneer een zelfverklaard 'Gutmensch' dergelijke diarree uit zijn toetsenbord weet te schijten.
Dat sowieso, maar er mogen best een paar namen gelekt worden.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 19:13 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Voor dit soort meningsverschillen hebben we het OM, advocaten en rechters om te bepalen wat wel en niet mag. Niks mis mee toch?
Jij bent echt een grote jongen! Laten we gelijk hun handen eraf hakken!! Kunnen ze nooit meer posten!!!quote:Op dinsdag 31 mei 2016 19:20 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Je bent lekker bezig, ook zo'n internetheld natuurlijk.
Het lijkt me prima om een paar van die sukkels openbaar volkomen af te fakkelen.
Daar zie ik persoonlijk de meerwaarde niet van in, maar het lijkt me heel lastig om mensen anoniem te behandelen in een geruchtmakende zaak die gaat over uitspraken die ze onder eigen naam hebben geplaatst.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 19:20 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Dat sowieso, maar er mogen best een paar namen gelekt worden.
dat lijkt me wat overdrevenquote:Op dinsdag 31 mei 2016 19:25 schreef Morendo het volgende:
[..]
Jij bent echt een grote jongen! Laten we gelijk hun handen eraf hakken!! Kunnen ze nooit meer posten!!!
Ze posten hun racistisch geneuzel gewoon onder hun eigen naam. Dus kennelijk hebben ze er geen moeite mee om wat bekender te worden.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 19:25 schreef Morendo het volgende:
[..]
Jij bent echt een grote jongen! Laten we gelijk hun handen eraf hakken!! Kunnen ze nooit meer posten!!!
Een oog voor een oog dus. En dat alles onder het mom van ' redelijkheid, tolerantie en respect'.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 19:27 schreef agter het volgende:
[..]
Ze posten hun racistisch geneuzel gewoon onder hun eigen naam. Dus kennelijk hebben ze er geen moeite mee om wat bekender te worden.
Nederlanders van kleur het land uitjagen: échte Hollandse waardenquote:Op dinsdag 31 mei 2016 19:38 schreef Morendo het volgende:
[..]
Een oog voor een oog dus. En dat alles onder het mom van ' redelijkheid, tolerantie en respect'.
Het strafrecht heeft genoeg tanden zodat verontwaardigde burgers echt niet de hooivorken uit het vet hoeven te halen.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 19:40 schreef agter het volgende:
[..]
Nederlanders van kleur het land uitjagen: échte Hollandse waarden![]()
Nou ja, de Facebookpagina van de uitzwaaidag die voor haar georganiseerd was is offline. En dat is niet voor niets.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 18:43 schreef Geralt het volgende:
Een voorbeeld stellen dat je online niet de meest verschrikkelijke bedreigingen en verwensingen kan uiten lijkt me prima om die zolderkamerautisten hun waffeltjes eens te doen houden.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 19:25 schreef Morendo het volgende:
[..]
Ik ben geen voorstander van hooivorken.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 19:42 schreef Morendo het volgende:
[..]
Het strafrecht heeft genoeg tanden zodat verontwaardigde burgers echt niet de hooivorken uit het vet hoeven te halen.
Deze facebookpagina uitzwaaidag uitzwaaien is zeker onverstandig?quote:Op dinsdag 31 mei 2016 19:44 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Nou ja, de Facebookpagina van de uitzwaaidag die voor haar georganiseerd was is offline. En dat is niet voor niets.
De rechstaat krijgt het maar druk, als er 4 miljoen mensen het slachtoffer zijn zoals Sylvana beweert moet de rest wel een racist zijn en vorr het gerecht gedaagd wordenquote:Op dinsdag 31 mei 2016 17:58 schreef Atak het volgende:
Ja, lees de link maar die ik hier boven postte, waar ze nog meer mee bezig zijn. Groeiende haat tegen Israël. En dus de zionisten, eh zeg maar Joden.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 19:43 schreef whosvegas het volgende:
Zelf zit ze in een partij die een dictator steunt, die zijn eigen bevolking (Koerden in Turkije) uitroeit. Hoe bedoel je met twee maten meten
Inclusief jodenhaat en homohaat op sites als marokko.nl? Ik bedoel, laten we het dan goed doen.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 19:44 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Een voorbeeld stellen dat je online niet de meest verschrikkelijke bedreigingen en verwensingen kan uiten lijkt me prima om die zolderkamerautisten hun waffeltjes eens te doen houden.
Hoe het er nu aan toe gaat op de sociale media gaat echt alle perken te buiten.
Ja, alle vormen van verregaande online discriminatie op die manier aanpakken.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 19:48 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Inclusief jodenhaat en homohaat op sites als marokko.nl? Ik bedoel, laten we het dan goed doen.
Gaat een heidens karwei worden met een OM dat nou niet bepaald onderbelast is.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 19:49 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Ja, alle vormen van verregaande online discriminatie op die manier aanpakken.
Kun je DENK er ook onder scharen.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 19:49 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Ja, alle vormen van verregaande online discriminatie op die manier aanpakken.
Ja maar blijkbaar doet daar niemand aangifte van.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 19:48 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Inclusief jodenhaat en homohaat op sites als marokko.nl? Ik bedoel, laten we het dan goed doen.
Het OM hoeft alleen de ergsten maar te bestraffen. Het is aan de media om ze vervolgens in het zonnetje te zetten.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 19:50 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Gaat een heidens karwei worden met een OM dat nou niet bepaald onderbelast is.
Lees die link maar die ik eerder postte, lijkt me aanzetten tot haat wat ze doen.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 19:53 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Waar discrimineert of bedreigt DENK?
Dit moet inderdaad consequent worden doorgevoerd. Het wachten is op iemand die net zo dapper is als Sylvana en daar aangifte van gaat doen.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 19:48 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Sylvana heeft volgens mij een soort Jeanne d'Arc-complex. Ik ben er nog niet uit of dat dapper is.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 19:56 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Dit moet inderdaad consequent worden doorgevoerd. Het wachten is op iemand die net zo dapper is als Sylvana en daar aangifte van gaat doen.
Heel goed.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 19:55 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik ben wel voorzichtig tegenwoordig. Ga niet meer klakkeloos een grapje oid maken.
geen grapjes meer durven maken?quote:
Ze heeft in elk geval een stuk meer lef dan de gemiddelde, in zelfmedelijden wegkwijnende NWS user. Dat moge duidelijk zijn.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 19:57 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Sylvana heeft volgens mij een soort Jeanne d'Arc-complex. Ik ben er nog niet uit of dat dapper is.
Ik nodig je uit om hier even je ongezouten mening over Sylvana te geven..quote:Op dinsdag 31 mei 2016 19:59 schreef BarryOSeven het volgende:
Goed idee man internetcensuur!
Gaat vast enorm veel opleveren in de discussie. Over 25 jaar vragen je kinderen hoe het zo ver heeft kunnen komen. Neem dan ook je verantwoordelijkheid he, maar ook dan zal er gezegd worden:
Kind, er waren vroeger van die smerige laagopgeleidde rechtse PVV tokkies die wel eens scholden, we hebben maar besloten alles en iedereen te censureren.
Plus dat het nu racisme is, morgen is het volgende gejank weer onderwerp. Kritiek op de EU of zo.
Heel slecht plan en iedereen die nu oproept tot censuur zou eens even de laptop dicht moeten doen en even een half uurtje moeten nadenken.
Die zie ik eigenlijk niet hier. Ik zie wel kritiek. Op een publiek figuur.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 20:00 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ze heeft in elk geval een stuk meer lef dan de gemiddelde, in zelfmedelijden wegkwijnende NWS user. Dat moge duidelijk zijn.
Nee, maar ik vind het goed dat je wat langer nadenkt voordat je iets post, zouden meer mensen moeten doen.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 20:00 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Hoezo is dat goed? Heb ik al iets racistisch gezegd dan, volgens jou?
Eerder idiootquote:Op dinsdag 31 mei 2016 19:57 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Sylvana heeft volgens mij een soort Jeanne d'Arc-complex. Ik ben er nog niet uit of dat dapper is.
Bedankt, mijn mening staat al in deze reeks.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 20:01 schreef agter het volgende:
[..]
Ik nodig je uit om hier even je ongezouten mening over Sylvana te geven..
En hoe zit het dan met beledigen, of maakt beledigen je automatisch een racist?quote:Op dinsdag 31 mei 2016 20:00 schreef Gutmensch het volgende:
Racisme is niet zo moeilijk te onderscheiden van kritiek Barry. Dat laatste moet altijd mogelijk blijven natuurlijk.
Lef is tijdens een manie van een bipolair niet echt iets om naar op te kijken.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 20:00 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ze heeft in elk geval een stuk meer lef dan de gemiddelde, in zelfmedelijden wegkwijnende NWS user. Dat moge duidelijk zijn.
aandachtshoerquote:Op dinsdag 31 mei 2016 20:01 schreef agter het volgende:
[..]
Ik nodig je uit om hier even je ongezouten mening over Sylvana te geven..
Klinkklare bullshit.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 17:39 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Zoveel Surinamers of mensen met een donkere huidskleur in NL en die worden ook allemaal gediscrimineerd?.
Als dit waar is, sta ik er wel van te kijken iig.
Sylvana kan ook gewoon een tr zettenquote:Op dinsdag 31 mei 2016 20:04 schreef frietenstamp het volgende:
Volgens mij wordt op FOK! ruim binnen de marge geëdit door de mods dus weinig kans dat er iets blijft liggen voor Sylvana.
Vooral vanaf post #13 in dit topic is de toon een stuk correcter geworden. Maar ik heb het niet over dit publieke figuur, maar over de algehele manier van het voeren van een discussie.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 20:01 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Die zie ik eigenlijk niet hier. Ik zie wel kritiek. Op een publiek figuur.
sowiesoquote:
Het beledigen van een individu moet kunnen. Het beledigen van een hele ethnische groep is al snel racisme.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 20:03 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
En hoe zit het dan met beledigen, of maakt beledigen je automatisch een racist?
Ik denk wel voldoende lang na idd. Alleen zonde dat jij dan vervolgens niet reageert op zo'n post. Bijv. onlangs toen je beweerde dat NL 1 miljoen Belgen opving in WO1. Ik maakte vervolgens een vrij lange post waarin ik aantoonde dat je dat niet zo kunt stellen. Reactie van remlof: oorverdovende stilte.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 20:01 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Nee, maar ik vind het goed dat je wat langer nadenkt voordat je iets post, zouden meer mensen moeten doen.
ok bedankt voor deze post in het totaal verkeerde topicquote:Op dinsdag 31 mei 2016 20:06 schreef BarryOSeven het volgende:
Goede zaak dat etnisch profileren trouwens.
Het zou toch achterlijk zijn om 10 politieagenten maar in het wilde weg te laten zoeken terwijl je met 90% zekerheid kunt zeggen dat het binnen een bepaalde groep valt.
Doe dan 9 op die groep en dan 1 op de rest. Klinkt behoorlijk efficient.
Oh wacht, dat mag niet. Agenten zoeken maar op de meest domme manier.
Het journaal kijken en fokken tegelijkertijd. Dan krijg je dit.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 20:06 schreef BarryOSeven het volgende:
Goede zaak dat etnisch profileren trouwens.
Het zou toch achterlijk zijn om 10 politieagenten maar in het wilde weg te laten zoeken terwijl je met 90% zekerheid kunt zeggen dat het binnen een bepaalde groep valt.
Doe dan 9 op die groep en dan 1 op de rest. Klinkt behoorlijk efficient.
Oh wacht, dat mag niet. Agenten zoeken maar op de meest domme manier.
Nou ja, dat weet je dus niet, ik denk dat binnenkort de maatstaven wel worden opgefrist in dit land, dan kan FOK! niet achter blijven vermoedelijk.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 20:04 schreef frietenstamp het volgende:
Volgens mij wordt op FOK! ruim binnen de marge geëdit door de mods dus weinig kans dat er iets blijft liggen voor Sylvana.
quote:Op dinsdag 31 mei 2016 20:08 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Het journaal kijken en fokken tegelijkertijd. Dan krijg je dit.
Als verdachte of veroordeelde van een strafbaar feit verspeel je je recht op privacy toch niet gelijk? Dan kun je ook wel verkrachters of moordenaars brandmerken: had je maar niet moeten verkrachten of vermoorden, en gefeliciteerd met je nieuw verworven beroemdheid.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 19:45 schreef agter het volgende:
[..]
Ik ben geen voorstander van hooivorken.
Maar als je allerlei racistische taal onder je eigen naam spuwt, moet je niet verbaasd kijken als je wat beroemder wordt.
verspeel je je privacy niet zelf als je in het openbaar (op internet) met naam en toenaam dingen gaat lopen roepen?quote:Op dinsdag 31 mei 2016 20:12 schreef Morendo het volgende:
[..]
Als verdachte of veroordeelde van een strafbaar feit verspeel je je recht op privacy toch niet gelijk? Dan kun je ook wel verkrachters of moordenaars brandmerken: had je maar niet moeten verkrachten of vermoorden, en gefeliciteerd met je nieuw verworven beroemdheid.
Nog een kleine 4 uur, we tellen af en jullie gooien die reeks dicht hè om twaalf uur?quote:Op dinsdag 31 mei 2016 20:10 schreef sp3c het volgende:
ja misschien had Karskens toch gelijk!!!
het zal allemaal wel meevallen zoals altijd
nopequote:Op dinsdag 31 mei 2016 20:14 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nog een kleine 4 uur, we tellen af en jullie gooien die reeks dicht hè om twaalf uur?
Sylvana zal om 5 voor 12 de revolutie uitroepen, waarna alle moslims en Surinamers van DENK naar het binnenhof zullen stormen voor een revolutie. Dat topic zal daarna nog minimaal 20-delen meegaan.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 20:14 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nog een kleine 4 uur, we tellen af en jullie gooien die reeks dicht hè om twaalf uur?
NWS / [NWS FeedBack]quote:
Nee Ryan, dat niet reageren is geen onwil, maar gewoon een gebrek aan tijd op dat moment. Ik heb ook nog heel veel andere dingen te doen behalve het posten op FOK! en meestal zijn die veel belangrijker.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 20:06 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik denk wel voldoende lang na idd. Alleen zonde dat jij dan vervolgens niet reageert op zo'n post. Bijv. onlangs toen je beweerde dat NL 1 miljoen Belgen opving in WO1. Ik maakte vervolgens een vrij lange post waarin ik aantoonde dat je dat niet zo kunt stellen. Reactie van remlof: oorverdovende stilte.
Beetje het idee dat ik van jou heb, en niet van alleen van jou btw, is die van een belijdend dominee die voor zijn geloof uitkomt en verder wars is van iedere vorm van wetenschappelijke kennis.
Maar goed, zal wel mijn racisme zijn..
Ja, daar was je redenering op gebaseerd. En dat klopte niet. En trouwens als je dan de volgende dag inlogt dan krijg je daarover een mention (ook al weer jaren volgens mij).quote:Op dinsdag 31 mei 2016 20:17 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Nee Ryan, dat niet reageren is geen onwil, maar gewoon een gebrek aan tijd op dat moment. Ik heb ook nog heel veel andere dingen te doen behalve het posten op FOK! en meestal zijn die veel belangrijker.
Ja, alleen loopt die reeks dan door.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 20:18 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Opdat we deze historisch foute voorspelling nooit zullen vergeten.
Nee, mensenrechten verspeel je daarmee niet. Bovendien is niet elk internet openbaar en zou dit mensen stimuleren om anoniem te gaan. Want dat zou je privacy wel gewaarborgd blijven, of zo....quote:Op dinsdag 31 mei 2016 20:14 schreef sp3c het volgende:
[..]
verspeel je je privacy niet zelf als je in het openbaar (op internet) met naam en toenaam dingen gaat lopen roepen?
doen moet je niet moeilijk doen als mensen ermee aan de haal gaan vind ik
die zijn hier niet in het gedingquote:Op dinsdag 31 mei 2016 20:20 schreef Morendo het volgende:
[..]
Nee, mensenrechten verspeel je daarmee niet.
ja naja dan moet je dat idd maar doen he, dat is mijn probleem verder nietquote:Bovendien is niet elk internet openbaar en zou dit mensen stimuleren om anoniem te gaan. Want dat zou je privacy wel gewaarborgd blijven, of zo....
Mensenrechten verspeel je niet, maar het aanzetten van je computer en de dingen die je daar uithaalt moet je ook niet ontslaan van het naleven van alle wettelijke bepalingen die we hier hebben.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 20:20 schreef Morendo het volgende:
[..]
Nee, mensenrechten verspeel je daarmee niet. Bovendien is niet elk internet openbaar en zou dit mensen stimuleren om anoniem te gaan. Want dat zou je privacy wel gewaarborgd blijven, of zo....
Mentions heb ik al meteen uitgezet toen ze ingevoerd werdenquote:Op dinsdag 31 mei 2016 20:19 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, daar was je redenering op gebaseerd. En dat klopte niet. En trouwens als je dan de volgende dag inlogt dan krijg je daarover een mention (ook al weer jaren volgens mij).
Maar wat ik schreef kun je gewoon opzoeken dus. Geschiedenis als wetenschap.
Jawel, want het klopt niet als je dat op die 1 miljoen vluchtelingen uit België baseert dus.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 20:25 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Mentions heb ik al meteen uitgezet toen ze ingevoerd werden
En zo vreemd was die vergelijking van die Belgische (paapse!) vluchtelingen met de moslimvluchtelingen van nu niet.
Tegen anonieme zolderkamerterroristen met een laptop is toch weinig te doen?quote:Op dinsdag 31 mei 2016 20:34 schreef Ryan3 het volgende:
Hulp uit SP hoek van Sadet Karabulut:
http://nieuw.ad.nl/nieuws(...)itlatingen~a79b46be/
Het racisme in Nederland is angstaanjagend, vindt SP-Kamerlid Sadet Karabulut.
Evident. Maar dat behoort zich af te spelen in de rechtszaal, en alleen in de rechtszaal.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 20:24 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Mensenrechten verspeel je niet, maar het aanzetten van je computer en de dingen die je daar uithaalt moet je ook niet ontslaan van het naleven van alle wettelijke bepalingen die we hier hebben.
Precies daarom heb ik geen moeite met deze gang van zaken. Al leidde volgens mij die FB foto van die negers van het NL elftal tot reacties die bestraft werden door de rechter.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 20:45 schreef Morendo het volgende:
[..]
Evident. Maar dat behoort zich af te spelen in de rechtszaal, en alleen in de rechtszaal.
Een andere kwestie is of uitingsdelicten wel zo strafwaardig zijn. Daar kan best een keer een commissie naar kijken.
Ik ook, want dit is gewoon opruiing.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 21:37 schreef Ryan3 het volgende:
Ik wil wel uitleg eigenlijk, ben benieuwd welke journalist dat gaat vragen, hoe ze aan 4 miljoen komen.
Idem.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 21:35 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik voel me totaal niet aangesproken door mevrouw Simons. Ik probeer zoveel mogelijk binnen de grenzen van het toelaatbare te blijven. Meegekregen van mijn moeder.
Ja, dat is misschien een beetje een misverstand. Als iemand niet reageert op je domme grappen betekent dat niet dat diegene ze ok vindt. Tegenwoordig is iedereen wat mondiger, ook allochtonen. Wellicht dat dat wat verwarrend voor je is,quote:Op dinsdag 31 mei 2016 21:45 schreef Szikha2 het volgende:
Was leuke tijd. Konden we nog lachen samen met elkaar. Had men geen lange tenen.
Nog zo leuke
En voor de blonde meiden onder ons:
Maakt niet uit. Ergens moet je beginnen. 4 miljoen is nog steeds minder dan 6 miljoen joden die werden vervolgd omdat ze niet wit waren.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 19:46 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
De rechstaat krijgt het maar druk, als er 4 miljoen mensen het slachtoffer zijn zoals Sylvana beweert moet de rest wel een racist zijn en vorr het gerecht gedaagd worden
(quote:Op dinsdag 31 mei 2016 22:16 schreef Atak het volgende:
[..]
Maakt niet uit. Ergens moet je beginnen. 4 miljoen is nog steeds minder dan 6 miljoen joden die werden vervolgd omdat ze niet wit waren.
quote:Op dinsdag 31 mei 2016 21:08 schreef EttovanBelgie het volgende:
Sylvana kan me niet zoveel interesseren, de hele zwarte piet discussie acht ik een absoluut dieptepunt in de politieke discussie m.b.t. Nederland en het geneuzel over reparaties voor slavernij is helemaal een gruwel.
Dat gezegd hebbende zijn het toch vooral de 'boze blanke PVV'ers' alhier die zich continu in een slachtoffer rol vervoegen: "... maar dat mag je niet zeggen", "Dat mag je niet zeggen van de policor", "Dat mag je niet als blanke man..." De grootste huilers de laatste tijd hier zijn die lieden die het presteren een non-issue als Sylvana Simons al wekenlang tot 49 delen te schoppen.
Je mag het niet zeggen? Het internet staat bol van datgene wat 'je niet mag zeggen'. Koppel dat aan de fetish van enkelen alhier om 'heel niet racistisch' steeds te jankbalken over witte genocide (lol), het inherent lage IQ van Afrikanen en andere pseudo-wetenschappelijke Gobineau-esque meuk, en je hebt steeds weer dezelfde circle jerk van boze blanke mannetjes die wat slachtoffergevoelens betreft een hele bak aan relnegers al mijlen voorbij zijn
QFTquote:Op dinsdag 31 mei 2016 21:08 schreef EttovanBelgie het volgende:
Sylvana kan me niet zoveel interesseren, de hele zwarte piet discussie acht ik een absoluut dieptepunt in de politieke discussie m.b.t. Nederland en het geneuzel over reparaties voor slavernij is helemaal een gruwel.
Dat gezegd hebbende zijn het toch vooral de 'boze blanke PVV'ers' alhier die zich continu in een slachtoffer rol vervoegen: "... maar dat mag je niet zeggen", "Dat mag je niet zeggen van de policor", "Dat mag je niet als blanke man..." De grootste huilers de laatste tijd hier zijn die lieden die het presteren een non-issue als Sylvana Simons al wekenlang tot 49 delen te schoppen.
Je mag het niet zeggen? Het internet staat bol van datgene wat 'je niet mag zeggen'. Koppel dat aan de fetish van enkelen alhier om 'heel niet racistisch' steeds te jankbalken over witte genocide (lol), het inherent lage IQ van Afrikanen en andere pseudo-wetenschappelijke Gobineau-esque meuk, en je hebt steeds weer dezelfde circle jerk van boze blanke mannetjes die wat slachtoffergevoelens betreft een hele bak aan relnegers al mijlen voorbij zijn
Ben je mal. Hassan heeft een nieuwe jas an ging naar de wibra want zeeman was te duur.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 21:52 schreef gelly het volgende:
[..]
Ja, dat is misschien een beetje een misverstand. Als iemand niet reageert op je domme grappen betekent dat niet dat diegene ze ok vindt. Tegenwoordig is iedereen wat mondiger, ook allochtonen. Wellicht dat dat wat verwarrend voor je is
Hassan heeft een nieuwe jas an, net gejat bij zeeman, helemaal niet mooi manquote:Op dinsdag 31 mei 2016 23:38 schreef Szikha2 het volgende:
Hassan heeft een nieuwe jas an ging naar de wibra want zeeman was te duur.
Oh die ken ik niet hahah. Ach blijft leuk.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 23:50 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Hassan heeft een nieuwe jas an, net gejat bij zeeman, helemaal niet mooi man
Zo ken ik hem![]()
Sylvi is inderdaad een black momma die geen blad voor de mond neemt. Ze is beetje de anti-thesis van de PVV. Ik verwacht nog grote fiasco's van de PVV. Die clubje is vol met criminelen en racisten. Die worden helemaal dol als ze een Surinamer zien.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 23:38 schreef Szikha2 het volgende:
[..]
Ben je mal. Hassan heeft een nieuwe jas an ging naar de wibra want zeeman was te duur.
Wij moesten zo lachen toen we naar Nederland kwamen.
Vooral op het eind van schapie schapie herken je gewoon. Ik had dit laten horen aan mijn toenmalige vriendin ( somalisch en was net in nederland)
Ze kwam niet meer bij.
Oh en ze is zwart en zegt " ik zwarte piet" en maakt selfies met zwarte piet.
Nederland blijft facinerende land toch
Of zoals nederlanders zouden zeggen als je nederland niet snapt :" its an polder thing"
Jammer van die lange tenen.
Maar sylvana blijft een knappe vrouw. Ze heeft zo n ontzettende charme. Wow. Maakt niet uit wat ze doet. You go girl
Of is dat een racistische uitspraak in nederland als je zoiets zegt? tegen de zwarte vrouwen?
Maar maar ik kan geen racist zijn want ben zelf een halfje jwt , wel eentje met kleine tenen heb ik het idee
Ze heeft inderdaad over alles een mening.quote:Op woensdag 1 juni 2016 00:24 schreef Atak het volgende:
[..]
Sylvi is inderdaad een black momma die geen blad voor de mond neemt.
Ik zou het eerder gooien op minachting, maar soit.quote:Op woensdag 1 juni 2016 00:44 schreef Fascination het volgende:
Blijft fascinerend; die intense haat die Sylvana bij veel mannen weet op te wekken.
Dus een persoon mag 15 jaar geleden niet anders zijn dan nu? Jij was zeker ook zo slim 15 jaar geleden?quote:Op woensdag 1 juni 2016 00:44 schreef lorrie03 het volgende:
deze vrouw doet aangifte wegens discriminatie en seksisme? http://media.tpo.nl/2016/(...)-zijn-gewelddadiger/
Duidelijk. Sylvana is een mol en gaat DENK van binnenuit opblazen!quote:Op woensdag 1 juni 2016 00:44 schreef lorrie03 het volgende:
deze vrouw doet aangifte wegens discriminatie en seksisme? http://media.tpo.nl/2016/(...)-zijn-gewelddadiger/
als we in mevrouw simons gedachtegoed gaan denken niet nee..Het slavernijverleden wordt door Sylvana uitvoerig gebruikt om Nederland in een kwaad daglicht te stellenquote:Op woensdag 1 juni 2016 00:49 schreef Atak het volgende:
[..]
Dus een persoon mag niet 15 jaar geleden anders zijn dan nu? Jij was zeker ook zo slim 15 jaar geleden?
Maakt niet uit. Sylvi maakt vanaf nu de regels.quote:Op woensdag 1 juni 2016 00:28 schreef Morendo het volgende:
[..]
Ze heeft inderdaad over alles een mening.
Behalve over de Holocaust op Armeniërs natuurlijk. Maar verder heeft ze over ieder kinderfeest een quote. In de naam van de heilige drieëenheid 'respect, tolerantie en menselijkheid'.
Waar haal je al die onzin toch steeds weer vandaan man?quote:Op woensdag 1 juni 2016 00:24 schreef Atak het volgende:
[..]
Sylvi is inderdaad een black momma die geen blad voor de mond neemt. Ze is beetje de anti-thesis van de PVV. Ik verwacht nog grote fiasco's van de PVV. Die clubje is vol met criminelen en racisten. Die worden helemaal dol als ze een Surinamer zien.
quote:Op woensdag 1 juni 2016 00:59 schreef Atak het volgende:
[..]
Maakt niet uit. Sylvi maakt vanaf nu de regels.
O, oeps, dat is best wel fout wat ze daar neerplempt.quote:Op woensdag 1 juni 2016 00:44 schreef lorrie03 het volgende:
Artikel is 15 jaar oud.quote:Op woensdag 1 juni 2016 02:55 schreef Impressme het volgende:
[..]
O, oeps, dat is best wel fout wat ze daar neerplempt.Mevrouw Simons zit duidelijk zelf in de knoop met haar zwart/blank denken.
Het verklaart wel waarom ze zo'n hekel aan Zwarte Piet heeft.quote:Op woensdag 1 juni 2016 00:44 schreef lorrie03 het volgende:
mwoah, vroeger was ze de "hottie" van mtv of bnn ofzo, nu is ze vervallen tot een huilie, iemand die als werk schreeuwt dat ze gediscrimineerd wordt, terwijl ze eerder zei nog nooit met discriminatie te maken te hebben gehad. Ze was een voorbeeld voor veel mensen, nu zorgt ze voor segregatie. Ik snap de afkeer volledig.quote:Op woensdag 1 juni 2016 00:44 schreef Fascination het volgende:
Blijft fascinerend; die intense haat die Sylvana bij veel mannen weet op te wekken.
En toch zegt dit ook wat... dit is ook gewoon gemaakt door witte nederlanders en best wel erg denigrerend...quote:Op dinsdag 31 mei 2016 21:45 schreef Szikha2 het volgende:
Was leuke tijd. Konden we nog lachen samen met elkaar. Had men geen lange tenen.
Nog zo leuke
En voor de blonde meiden onder ons:
Ik snap de afkeer van haar als persoon ook wel. Maar mensen die hun onvrede uiten door haar dood te wensen, stinkneger te noemen of op een andere manier persoonlijk willen kwetsen verdienen gewoon een straf, zoals ieder ander. Je kunt haar labiliteit en hypocrisie prima met argumenten aantonen, daarvoor hoef je niet iemand persoonlijk de vernieling in te helpen.quote:Op woensdag 1 juni 2016 08:24 schreef Murdera het volgende:
[..]
mwoah, vroeger was ze de "hottie" van mtv of bnn ofzo, nu is ze vervallen tot een huilie, iemand die als werk schreeuwt dat ze gediscrimineerd wordt, terwijl ze eerder zei nog nooit met discriminatie te maken te hebben gehad. Ze was een voorbeeld voor veel mensen, nu zorgt ze voor segregatie. Ik snap de afkeer volledig.
Maar waar dat gejank vandaan komt, blijft onbegrijpelijk hè?quote:Op woensdag 1 juni 2016 10:19 schreef Pielemenneke het volgende:
Aangestoken door die jankert, Quincy Gario misschien ...
Die trouwens wat mij betreft ook op de eerste de beste boot richting de Antillen mag vertrekken.
Dat begrijp ik overigens ook niet zo goed. Zwarte Piet is gewoon gebaseerd op een racistisch stereotype en daar mag je je gewoon aan storen. Dat hoeft niet beantwoord te worden met "houd je bek, kutneger!". Natuurlijk mag je het oneens zijn met mensen, maar waarom er juist in dit soort gevallen racistisch wordt gereageerd begrijp ik echt niet zo goed.quote:Op woensdag 1 juni 2016 10:20 schreef Copycat het volgende:
[..]
Maar waar dat gejank vandaan komt, blijft onbegrijpelijk hè?
Ja, voor mij wel. Althans, als het over de zwarte pieten kwestie en het slavernijverleden gaat gaat. Het eerste vind ik echt totale onzin en aanstellerij van het anticlubje. En het tweede is 100+ jaren geleden, daar kunnen wij, als huidige Nederlanders, niets aan doen en zij als nazaten zullen er weinig leed van ondervinden.quote:Op woensdag 1 juni 2016 10:20 schreef Copycat het volgende:
[..]
Maar waar dat gejank vandaan komt, blijft onbegrijpelijk hè?
Het gaat er ook niet zozeer om dat dat is gebeurd maar dat Zwarte Piet nog steeds een racistisch element van destijds uitdraagt.quote:Op woensdag 1 juni 2016 10:26 schreef Pielemenneke het volgende:
[..]
Ja, voor mij wel. Althans, als het over de zwarte pieten kwestie en het slavernijverleden gaat gaat. Het eerste vind ik echt totale onzin en aanstellerij van het anticlubje. En het tweede is 100+ jaren geleden, daar kunnen wij, als huidige Nederlanders, niets aan doen en zij als nazaten zullen er weinig leed van ondervinden.
Nee hoor, die mensen mogen wat mij betreft hier blijven, ik heb er niks tegen.quote:
quote:Op woensdag 1 juni 2016 10:34 schreef Pielemenneke het volgende:
[..]
Nee hoor, die mensen mogen wat mij betreft hier blijven, ik heb er niks tegen.
quote:Op woensdag 1 juni 2016 10:19 schreef Pielemenneke het volgende:
Die trouwens wat mij betreft ook op de eerste de beste boot richting de Antillen mag vertrekken.
ZP is niet racistisch. Het is racistisch om leugens te verkondigen over onze culturele tradities. Dan ben je geen echte Nederlander. Dus het bootje naar Suriname lijkt mij de beste oplossing.quote:Op woensdag 1 juni 2016 10:31 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Het gaat er ook niet zozeer om dat dat is gebeurd maar dat Zwarte Piet nog steeds een racistisch element van destijds uitdraagt.
Nou wat racistisch, het is een fantasiefiguur. Moeten we Sinterklaas ook maar afschaffen omdat ie slaven heeft ? Want daar komt het dan op neer. Het is te zot voor woorden dat wij als overgrote meerderheid ons moeten schikken aan een minderheid.quote:Op woensdag 1 juni 2016 10:31 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Het gaat er ook niet zozeer om dat dat is gebeurd maar dat Zwarte Piet nog steeds een racistisch element van destijds uitdraagt.
Ja, en? Omdat het fictie is kan het geen racisme inhouden? Die redenering volg ik niet helemaal.quote:Op woensdag 1 juni 2016 10:39 schreef Pielemenneke het volgende:
[..]
Nou wat racistisch, het is een fantasiefiguur.
Ho ho, dan moet je me wel goed quoten en niet de boel verdraaien.quote:
Dus "hou je bek kutwijf" is volgens jou aangiftewaardig als discriminatie obv geslacht en/of seksisme?quote:Op woensdag 1 juni 2016 10:24 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Dat begrijp ik overigens ook niet zo goed. Zwarte Piet is gewoon gebaseerd op een racistisch stereotype en daar mag je je gewoon aan storen. Dat hoeft niet beantwoord te worden met "houd je bek, kutneger!". Natuurlijk mag je het oneens zijn met mensen, maar waarom er juist in dit soort gevallen racistisch wordt gereageerd begrijp ik echt niet zo goed.
Dat zeg ik niet, dat is hel wat anders. Maar iemand vertellen dat hij of zij op moet donderen omdat hij of zij een neger is, dat is wel heel kwalijk. En ook nergens voor nodig.quote:Op woensdag 1 juni 2016 10:43 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Dus "hou je bek kutwijf" is volgens jou aangiftewaardig als discriminatie obv geslacht en/of seksisme?
En dan heb je niet zoiets van koekoek?
"Houd je bek, kutneger!", heeft-ie het over.quote:Op woensdag 1 juni 2016 10:43 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Dus "hou je bek kutwijf" is volgens jou aangiftewaardig als discriminatie obv geslacht en/of seksisme?
En dan heb je niet zoiets van koekoek?
Ik verdraai niks. Letterlijk je eigen teksten. Alleen wat ingekort om de relevante stukken aan te halen.quote:Op woensdag 1 juni 2016 10:42 schreef Pielemenneke het volgende:
[..]
Ho ho, dan moet je me wel goed quoten en niet de boel verdraaien.
Quincy Gario mag wat mij betreft per boot naar de Antillen.
Verder schrijf ik dat ik niets tegen Surinamers en Antillianen heb.
Het kan voor sommige mensen wel racistisch zijn maar dan heb ik mijn twijfels over de geestelijke gesteldheid van die mensen.quote:Op woensdag 1 juni 2016 10:41 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ja, en? Omdat het fictie is kan het geen racisme inhouden? Die redenering volg ik niet helemaal.
Negers mogen wel in Nederland, maar alleen als het ja-knikkers zijn. Verder moeten ze hun bek houden en geen afwijkende mening hebben.quote:Op woensdag 1 juni 2016 10:45 schreef Godtje het volgende:
[..]
Ik verdraai niks. Letterlijk je eigen teksten. Alleen wat ingekort om de relevante stukken aan te halen.
Valt wat betreft context niks weg.
Die mensen. En als ze een mening hebben die niet de jouwe is moeten ze maar weg met een boot.
Mensen die hierheen emigreren mogen niks eisen? Mooi is dat.quote:Op woensdag 1 juni 2016 10:34 schreef Pielemenneke het volgende:
[..]
Nee hoor, die mensen mogen wat mij betreft hier blijven, ik heb er niks tegen.
Ik vind alleen zo'n type als Quincy een beetje eng. Hij komt hier vanuit Curacau en Sint Maarten en heeft nog eisen ook. Dan ben ik van mening dat ie dan maar lekker terug moet gaan als het hem hier te racistisch is.
Het ging me even om het racistische element, niet of mensen dat zo ervaren of niet.quote:Op woensdag 1 juni 2016 10:46 schreef Pielemenneke het volgende:
[..]
Het kan voor sommige mensen wel racistisch zijn maar dan heb ik mijn twijfels over de geestelijke gesteldheid van die mensen.
Daar heeft geen enkele rechter een uitspraak over gedaan. Logisch ook.quote:Op woensdag 1 juni 2016 10:48 schreef Elzies het volgende:
[..]
En de mening van iedere rechter die ZP niet bestempelt als zijnde racistisch.
Ik geloof het wel hoor. Volgens mij heeft een rechter bepaald dat het uiterlijk van ZP niet aangepast hoeft te worden en dat gemeentes dat zelf maar moeten bepalen. Daarmee heeft hij de traditie van ZP als een niet racistische uitlating bestempeldquote:Op woensdag 1 juni 2016 10:49 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Daar heeft geen enkele rechter een uitspraak over gedaan. Logisch ook.
Met zinnen inkorten verander je de context zodat andere iets lezen wat ik niet in die context heb geschreven. Lekker creatief.quote:Op woensdag 1 juni 2016 10:45 schreef Godtje het volgende:
[..]
Ik verdraai niks. Letterlijk je eigen teksten. Alleen wat ingekort om de relevante stukken aan te halen.
Valt wat betreft context niks weg.
Die mensen. En als ze een mening hebben die niet de jouwe is moeten ze maar weg met een boot.
Jawel hoor. Elke poging om ZP te verbieden heeft tot een afwijzing geleid bij de rechtbank.quote:Op woensdag 1 juni 2016 10:49 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Daar heeft geen enkele rechter een uitspraak over gedaan. Logisch ook.
https://www.raadvanstate.(...)sbericht.html?id=687quote:Op woensdag 1 juni 2016 10:50 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ik geloof het wel hoor. Volgens mij heeft een rechter bepaald dat het uiterlijk van ZP niet aangepast hoeft te worden en dat gemeentes dat zelf maar moeten bepalen. Daarmee heeft hij de traditie van ZP als een niet racistische uitlating bestempeld
Blijft wel overeind dat negers dus blijkbaar gewoon mogen, maar als ze een mening hebben die jou niet aan staat dan mogen ze optyfen. Ik vind dat wel een beetje krom.quote:Op woensdag 1 juni 2016 10:50 schreef Pielemenneke het volgende:
[..]
Met zinnen inkorten verander je de context zodat andere iets lezen wat ik niet in die context heb geschreven. Lekker creatief.
Het gaat mij om Quincy en niet om die mensen.
Dat kunnen andere wel lezen. Het staat er een paar posts boven en er staat een directe link in de tekst.quote:Op woensdag 1 juni 2016 10:50 schreef Pielemenneke het volgende:
[..]
Met zinnen inkorten verander je de context zodat andere iets lezen wat ik niet in die context heb geschreven. Lekker creatief.
Het gaat mij om Quincy en niet om die mensen.
Dat ging om het verlenen van de vergunning. Daar is een zaak over geweest en het enige wat de rechter heeft gezegd is dat een burgemeester niet de bevoegdheid heeft om te beoordelen of het een racistisch danwel discriminerend element betreft.quote:Op woensdag 1 juni 2016 10:51 schreef Elzies het volgende:
[..]
Jawel hoor. Elke poging om ZP te verbieden heeft tot een afwijzing geleid bij de rechtbank.
We kunnen hem ook hier houden, Als bezienswaardigheid. Soort negertentoonstelling 2.0 in HD. Gratis op je NPO app. Gewoon om te lachen, of voor educatieve doeleinden.quote:Op woensdag 1 juni 2016 10:42 schreef Pielemenneke het volgende:
[..]
Ho ho, dan moet je me wel goed quoten en niet de boel verdraaien.
Quincy Gario mag wat mij betreft per boot naar de Antillen.
Verder schrijf ik dat ik niets tegen Surinamers en Antillianen heb.
Duidelijk. Dus blijkbaar alleen een uitspraak of de burgemeester het mag verbieden op basis van racisme of discriminatie. Uitspraak is dus dat dat niet de taak van een burgemeester is, als ik het goed begrijp? Het zegt dus niks over de figuur zelf.quote:Op woensdag 1 juni 2016 10:51 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
https://www.raadvanstate.(...)sbericht.html?id=687
Precies. Een burgemeester mag zo'n aanvraag alleen toetsen aan criteria mbt de openbare orde en veiligheid.quote:Op woensdag 1 juni 2016 10:54 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Duidelijk. Dus blijkbaar alleen een uitspraak of de burgemeester het mag verbieden op basis van racisme of discriminatie. Uitspraak is dus dat dat niet de taak van een burgemeester is, als ik het goed begrijp? Het zegt dus niks over de figuur zelf.
Je kunt toch niet van een overgrote, blanke meerderheid eisen dat ze een eeuwenoude traditie opzij zetten omdat jij toevallig donker bent en het racistisch vind. Als ik naar het buitenland verhuis om daar een bestaan op te bouwen pas ik me aan, aan de daar heersende cultuur.quote:Op woensdag 1 juni 2016 10:47 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Mensen die hierheen emigreren mogen niks eisen? Mooi is dat.
Dus als het in een cultuur gebruikelijk is om kinderen te verkrachten moet je je daar als immigrant maar bij neerleggen.quote:Op woensdag 1 juni 2016 10:55 schreef Pielemenneke het volgende:
[..]
Je kunt toch niet van een overgrote, blanke meerderheid eisen dat ze een eeuwenoude traditie opzij zetten omdat jij toevallig donker bent en het racistisch vind. Als ik naar het buitenland verhuis om daar een bestaan op te bouwen pas ik me aan, aan de daar heersende cultuur.
En zo hoort het ook.
Draai er niet omheen. De anti-Pieten haalden voor de rechtbank telkens bakzeil om ZP te verbieden wegens zijn vermeende racistische uiterlijk. Daar is geen enkele rechter in meegegaan.quote:Op woensdag 1 juni 2016 10:53 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat ging om het verlenen van de vergunning. Daar is een zaak over geweest en het enige wat de rechter heeft gezegd is dat een burgemeester niet de bevoegdheid heeft om te beoordelen of het een racistisch danwel discriminerend element betreft.
Er zijn vast wel wetten en gerechtelijke uitspraken in dit land waar jij je aan ergert en die je met geen mogelijkheid aangepast gaat krijgen.quote:Op woensdag 1 juni 2016 10:57 schreef Elzies het volgende:
Accepteer de uitspraak van de rechter. Accepteer als buitenlander ons rechtssysteem. Ben je daar niet toe bereid pak dan gewoon je koffers en verlaat Nederland. Dan hoor je hier niet.
Nee hoor, dat maakt u ervan.quote:Op woensdag 1 juni 2016 10:52 schreef Godtje het volgende:
[..]
Dat kunnen andere wel lezen. Het staat er een paar posts boven en er staat een directe link in de tekst.
Maar het gaat je ook niet om een willekeurige Quyincy maar de uitlatingen die hij doet mag ik aannemen. En dat zijn kennlijk niet de uwe en dan moet hij maar weg met een boot.
Dat kan elke donkere mens van u dus te horen krijgen als zijn mening niet de uwe is.
Maar je mag het toch gewoon ergens mee oneens zijn? Het is toch niet verboden om het niet eens te zijn met een uitspraak van een rechter en toch gewoon door te demonstreren?quote:Op woensdag 1 juni 2016 10:57 schreef Elzies het volgende:
[..]
Draai er niet omheen. De anti-Pieten haalden voor de rechtbank telkens bakzeil om ZP te verbieden wegens zijn vermeende racistische uiterlijk. Daar is geen enkele rechter in meegegaan.
Accepteer de uitspraak van de rechter. Accepteer als buitenlander ons rechtssysteem. Ben je daar niet toe bereid pak dan gewoon je koffers en verlaat Nederland. Dan hoor je hier niet.
Klopt, omdat een burgemeester dat niet mee mag nemen in een beoordeling van een aanvraag voor een vergunning. Er is geen inhoudelijke uitspraak geweest van een rechter met betrekking tot Zwarte Piet zelf.quote:Op woensdag 1 juni 2016 10:57 schreef Elzies het volgende:
[..]
Draai er niet omheen. De anti-Pieten haalden voor de rechtbank telkens bakzeil om ZP te verbieden wegens zijn vermeende racistische uiterlijk. Daar is geen enkele rechter in meegegaan.
Iet met appels en peren ?quote:Op woensdag 1 juni 2016 10:56 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dus als het in een cultuur gebruikelijk is om kinderen te verkrachten moet je je daar als immigrant maar bij neerleggen.
Nee. Jij beweert dat mensen zich maar hebben aan te passen. Daar lijken me toch wel bepaalde grenzen aan te zitten.quote:
Dat klopt.quote:Op woensdag 1 juni 2016 11:02 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nee. Jij beweert dat mensen zich maar hebben aan te passen. Daar lijken me toch wel bepaalde grenzen aan te zitten.
Het is een hyperbool, maar ik snap hem wel. Ook als je ergens 'te gast' bent (wat ik overigens bestrijd, je bent immers verhuisd, niet uitgenodigd) mag je best iets vinden van de gebruiken van je 'gastheer'. Zeker als het gebruik waar het hier om gaat, de figuur van Zwarte Piet, in de hele wereld wordt ervaren als een racistisch stereotype. Daar mag je gewoon aanstoot aan nemen, ook al ben je hier niet geboren.quote:
Een buitenlander die mijn cultuur niet accepteert hoort hier niet.quote:Op woensdag 1 juni 2016 10:59 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Er zijn vast wel wetten en gerechtelijke uitspraken in dit land waar jij je aan ergert en die je met geen mogelijkheid aangepast gaat krijgen.
Ik neem aan dat je dan ook tot de conclusie komt dat jij maar moet oprotten? Wel zo consequent.
Want het is beter om je met alleen maar ja-knikkers te omringen? Want dan verandert er nooit iets, want verandering is slecht?quote:Op woensdag 1 juni 2016 11:05 schreef Elzies het volgende:
[..]
Een buitenlander die mijn cultuur niet accepteert hoort hier niet.
Ze is geen buitenlander. Het is niet JOUW cultuur.quote:Op woensdag 1 juni 2016 11:05 schreef Elzies het volgende:
[..]
Een buitenlander die mijn cultuur niet accepteert hoort hier niet.
Natuurlijk zijn er grenzen maar waar gaat het nu over ? Een kinderfeest, een slavernij verleden waar wij totaal niets aan kunnen doen.quote:Op woensdag 1 juni 2016 11:03 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Het is een hyperbool, maar ik snap hem wel. Ook als je ergens 'te gast' bent (wat ik overigens bestrijd, je bent immers verhuisd, niet uitgenodigd) mag je best iets vinden van de gebruiken van je 'gastheer'. Zeker als het gebruik waar het hier om gaat, de figuur van Zwarte Piet, in de hele wereld wordt ervaren als een racistisch stereotype. Daar mag je gewoon aanstoot aan nemen, ook al ben je hier niet geboren.
Dat je ergens gaat wonen mag niet betekenen dat je alles maar voor zoete koek moet slikken. Er zijn grenzen aan wat je kunt eisen, maar de figuur van Zwarte Piet bekritiseren lijkt me er niet één van.
Precies, dus waarom zo krampachtig vast willen houden aan iets wat er blijkbaar niet zo toe doet?quote:Op woensdag 1 juni 2016 11:06 schreef Pielemenneke het volgende:
[..]
Natuurlijk zijn er grenzen maar waar gaat het nu over ? Een kinderfeest, een slavernij verleden waar wij totaal niets aan kunnen doen.
Met hun Oranjeverenigingen in Canada en Australiëquote:Op woensdag 1 juni 2016 11:07 schreef Barbusse het volgende:
Nederlanders die zich aanpassen in het buitenlandNederlanders zijn juist de Chinezen van Europa
Het is niet heel wat anders want je zegt met "optiefen kutneger" niet dat hij moet omdonderen omdat hij een neger is. En met "optiefen kutwijf" niet dat ze moet opdonderen omdat ze een vrouw is.quote:Op woensdag 1 juni 2016 10:44 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet, dat is hel wat anders. Maar iemand vertellen dat hij of zij op moet donderen omdat hij of zij een neger is, dat is wel heel kwalijk. En ook nergens voor nodig.
En alle Nederlanders in Canada en Amerika spreken ook na generaties Nederlands... oh wacht...quote:Op woensdag 1 juni 2016 11:09 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Met hun Oranjeverenigingen in Canada en Australië
Het gaat ook helemaal niet om de kritiek die zij ontvangt. Je aansluiten bij Denk is gewoon heel discutabel, het is een zeer bedenkelijk clubje. Waarom zij terecht aangifte doet is omdat er kritiek is die alle perken te buiten gaat, tot deportaties aan toe. Daar mag je best tegen in verzet komen. Het is namelijk heel makkelijk om haar op argumenten te diskwalificeren, ik snap dan ook niet waarom mensen dat toch puur racistische uitlatingen moeten doen die echt wel verder gaan dan een beetje schelden.quote:Op woensdag 1 juni 2016 11:10 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Het is niet heel wat anders want je zegt met "optiefen kutneger" niet dat hij moet omdonderen omdat hij een neger is. En met "optiefen kutwijf" niet dat ze moet opdonderen omdat ze een vrouw is.
En wie bepaalt of schelden nergens voor nodig is? Sommige mensen moeten nou eenmaal wat harder aangepakt worden om ze op afstand te houden. Negers kunnen daar niet voor geïmmuniseerd worden. Buitensluiten vanwege ras zou namelijk wel racistisch zijn.
Die grenzen gelden zeker alleen als het andersom is, voor westerlingen die naar achterlijke landen verhuizen. Ook niet op uitnodiging. Genoeg om aanstoot aan te nemen daar. Maar nee dat zal wel weer anders zijn.quote:Op woensdag 1 juni 2016 11:03 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Het is een hyperbool, maar ik snap hem wel. Ook als je ergens 'te gast' bent (wat ik overigens bestrijd, je bent immers verhuisd, niet uitgenodigd) mag je best iets vinden van de gebruiken van je 'gastheer'. Zeker als het gebruik waar het hier om gaat, de figuur van Zwarte Piet, in de hele wereld wordt ervaren als een racistisch stereotype. Daar mag je gewoon aanstoot aan nemen, ook al ben je hier niet geboren.
Dat je ergens gaat wonen mag niet betekenen dat je alles maar voor zoete koek moet slikken. Er zijn grenzen aan wat je kunt eisen, maar de figuur van Zwarte Piet bekritiseren lijkt me er niet één van.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |