SPOILER: Veelgebruikte, awesome, gezonde receptenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op dinsdag 31 mei 2016 15:55 schreef Pizzapuntje het volgende:
[..]
Haha, nee ben echt een vrouw, die van vrouwen houdt, wellicht dat je daardoor dacht dat ik een man was.
Haha waarom dachten jullie dat allemaal joh?quote:Op dinsdag 31 mei 2016 15:59 schreef Negentiendertig het volgende:
Pizza postte gister ofzo toch nog foto's van zichzelf? Daarvoor dacht ik ook dat ze een man was, dat wel
oh, die heb ik dan gemist!quote:Op dinsdag 31 mei 2016 15:59 schreef Negentiendertig het volgende:
Pizza postte gister ofzo toch nog foto's van zichzelf? Daarvoor dacht ik ook dat ze een man was, dat wel
quote:Op dinsdag 31 mei 2016 16:00 schreef Stormqueen het volgende:
Ik denk dat het komt door de hoeveelheden vlees die je at![]()
Just keep on goingquote:Op dinsdag 31 mei 2016 16:01 schreef Elvi het volgende:
Het afvallen gaat bij mij niet lekker. Misschien eet ik nog steeds te weinig... Ik moest vandaag ook bijna huilen toen ik per ongeluk roomboter op een halve boterham smeerdeDat werd even te gek dus ik heb een stukje pure chocola gegeten
-nu even normaal doen-
Roomboter is helemaal niet slecht. Een stukje pure chocolade is helemaal niet slecht.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 16:01 schreef Elvi het volgende:
Het afvallen gaat bij mij niet lekker. Misschien eet ik nog steeds te weinig... Ik moest vandaag ook bijna huilen toen ik per ongeluk roomboter op een halve boterham smeerdeDat werd even te gek dus ik heb een stukje pure chocola gegeten
-nu even normaal doen-
Ja ik ook haha!quote:Op dinsdag 31 mei 2016 16:24 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik vond Pizzapuntje juist heel erg vrouwelijk posten
Ik weet het... ik zit gewoon gek te doen met calorieënquote:Op dinsdag 31 mei 2016 16:03 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Roomboter is helemaal niet slecht. Een stukje pure chocolade is helemaal niet slecht.
Mocht je het je afvragen: ik ben een vrouwquote:Op dinsdag 31 mei 2016 16:30 schreef Shandaly het volgende:
Ik ga er eigenlijk by default vanuit dat nieuwe users vrouwen zijn...Ben meestal verbaasd als er mannen tussen zitten. Maar dat komt waarschijnlijk omdat ik 'opgegroeid' ben in OUD...
Weeg je al af en gebruik je al een app om alles bij te houden? Als je daar nou eens mee begint en hier concreet advies daar op vraagt? Heb het idee dat je in paniek schiet om dingen waar je helemaal niet over in paniek hoef te schietenquote:Op dinsdag 31 mei 2016 16:38 schreef Elvi het volgende:
[..]
Ik weet het... ik zit gewoon gek te doen met calorieënIk zit eraan te denken om toch een voedingsdeskundig of diëtist om hulp te vragen.
ik vind jouw PT best apart...quote:Op dinsdag 31 mei 2016 16:05 schreef Pizzapuntje het volgende:
Ik ga zo bij mijn oma eten, krijg 2 kleine aardappels , die staan niet op mijn schema maar PT vond het goed zolang ik geen jus neem, daar keek ik juist naar uit maargoed
Hoe smeer je per ongeluk roomboter op een boterham?quote:Op dinsdag 31 mei 2016 16:01 schreef Elvi het volgende:
-nu even normaal doen-
Ik associeer verkleinwoorden weer met vrouwen. Ingewikkeldquote:Op dinsdag 31 mei 2016 16:46 schreef MutedFaith het volgende:
Bij mij kwam 't absoluut door de username. 'Pizzapuntje' associeer ik met een man. Want pizza. En dat is raar.
quote:Op dinsdag 31 mei 2016 16:24 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik vond Pizzapuntje juist heel erg vrouwelijk posten
quote:Op dinsdag 31 mei 2016 16:46 schreef Myraela het volgende:
[..]
Hoe smeer je per ongeluk roomboter op een boterham?
Maar voor de rest zijn dat helemaal geen slechte dingen. Zolang je geen heel pakje roomboter opeet. Gewoon tellen, dan hoef je ook niet zo bang te zijn voor zulke dingen.
feeder!!quote:
jong geleerd...quote:
+1 Was me vanaf het begin wel duidelijk dat pizzapuntje een vrouw was eigenlijk. Dat gaye heb ik dan weer níet gemerkt hierquote:Op dinsdag 31 mei 2016 16:55 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik associeer verkleinwoorden weer met vrouwen. IngewikkeldEn verder dit:
[..]
Niet zo heel joepie. Beterschapquote:
Zelf keukenweegschaaltje meenemenquote:Op dinsdag 31 mei 2016 19:04 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Niet zo heel joepie. Beterschap
Bioscoop vanavondBioscoop morgen. En bioscoop vrijdag. En ik wil popcooooorn
Ik wil nog eens vragen of ze een kleine popcorn voor me willen wegen
Vanaf het begin duidelijk vrouw, maar geen gaydarbellen hoor.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 16:00 schreef Pizzapuntje het volgende:
[..]
Haha waarom dachten jullie dat allemaal joh?
Misschien omdat ik dus idd wel eens over vrouwen praat, aangezien ik gay ben.
Beterschapquote:
Zo hey, toe maar. Draait er nog wat leuks dan? Toch wel zoute popcorn he, die is het lekkerst haha.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 19:04 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Niet zo heel joepie. Beterschap
Bioscoop vanavondBioscoop morgen. En bioscoop vrijdag. En ik wil popcooooorn
Ik wil nog eens vragen of ze een kleine popcorn voor me willen wegen
Haha in dit topic valt het wel mee qua gay doen en zijn. Andere topics komt het soms wat meer naar voren haha.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 19:19 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Vanaf het begin duidelijk vrouw, maar geen gaydarbellen hoor.
Oh yes, zout! Ik lust dat zoete spul ook niet. Scheelt ook weer. Maar neem zelden popcorn overigens. Meestal verdienen ze niets aan me in de bioscoopquote:Op dinsdag 31 mei 2016 19:21 schreef Pizzapuntje het volgende:
Zo hey, toe maar. Draait er nog wat leuks dan? Toch wel zoute popcorn he, die is het lekkerst haha.
OMG je post ook in lesbeauquote:Op dinsdag 31 mei 2016 19:22 schreef Pizzapuntje het volgende:
[..]
Haha in dit topic valt het wel mee qua gay doen en zijn. Andere topics komt het soms wat meer naar voren haha.
Oeh.. WoW! Laat je weten hoe ie was? Maar niet spoileren, want ik wil zelf ook nog gaan...quote:Op dinsdag 31 mei 2016 19:29 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Oh yes, zout! Ik lust dat zoete spul ook niet. Scheelt ook weer. Maar neem zelden popcorn overigens. Meestal verdienen ze niets aan me in de bioscoop
Vanavond Warcraft film, morgen X-men en vrijdag Money Monster en eigenlijk wil ik ook nog naar Through the Looking Glass. Dus, misschien 4 films deze week.
Zie WoW topicquote:Op dinsdag 31 mei 2016 20:19 schreef Shandaly het volgende:
Oeh.. WoW! Laat je weten hoe ie was? Maar niet spoileren, want ik wil zelf ook nog gaan...
Als ik nu 's avonds te veel suiker binnen krijg kan ik niet meer slapen. Had ik vroeger geen last van.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 22:55 schreef LadyOracle het volgende:
Ik weet weer waarom ik nooit snoep. Suikerwerk op een ik voel me al uren misselijk en trillerig. Blegh.
Jaar of negen gespeeld... pas net afgekicktquote:Op dinsdag 31 mei 2016 23:31 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Zie WoW topic
Ken je Warcraft? Gaan!!
Ken je Warcraft niet? Volgens mij redelijk vage shit met veel mensen, plaatsen en gebeurtenissen die je weinig zeggen. Vraag me af of die mensen het wat aan zullen vinden.
Oh! Absoluut gaan!! Ik heb met een grijns op mijn gezicht zitten kijken.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 23:37 schreef Shandaly het volgende:
Jaar of negen gespeeld... pas net afgekickten mijn man speelt nog steeds, hoor nu zelfs raidgeluiden van de andere kant van de kamer
Oppas zoeken dus
Ik heb de Calorieënteller van MyFitnessPal gedownload. Volgens mij is dat degene die iedereen hier gebruiktquote:Op dinsdag 31 mei 2016 16:39 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Weeg je al af en gebruik je al een app om alles bij te houden? Als je daar nou eens mee begint en hier concreet advies daar op vraagt? Heb het idee dat je in paniek schiet om dingen waar je helemaal niet over in paniek hoef te schieten
Ik was de lunch voor mij en mn moeder aan het klaarmaken en zij neemt altijd roomboter op dr broodquote:Op dinsdag 31 mei 2016 16:46 schreef Myraela het volgende:
[..]
Hoe smeer je per ongeluk roomboter op een boterham?
Maar voor de rest zijn dat helemaal geen slechte dingen. Zolang je geen heel pakje roomboter opeet. Gewoon tellen, dan hoef je ook niet zo bang te zijn voor zulke dingen.
quote:
wat is dan het 'goede' bakje?quote:Op dinsdag 31 mei 2016 23:49 schreef Elvi het volgende:
[..]
Ik heb de Calorieënteller van MyFitnessPal gedownload. Volgens mij is dat degene die iedereen hier gebruikt
[..]
Ik was de lunch voor mij en mn moeder aan het klaarmaken en zij neemt altijd roomboter op dr broodDus toen pakte ik het verkeerde bakje
[..]
De halvarinequote:Op woensdag 1 juni 2016 00:16 schreef Sjeen het volgende:
[..]
wat is dan het 'goede' bakje?
Ik heb alleen maar roomboter in huis...
Ik heb echt nog nooit gehoord dat iemand er last van heeft, maar ja, ik las van de week dat mensen tot wel 150 gram toegevoegde suiker per dag eten, dus die zijn het gewend. Bij mij is dat normaliter alleen een paar gram van de suiker in mijn crackers en dan soms een paar gram van pure chocola, ketchup of de paar gesuikerde cranberries in mijn notenmix, maar dat is ook niet dagelijks. En dan een heleboel mentosjes opeten is blijkbaar niet echt handig.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 23:31 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Als ik nu 's avonds te veel suiker binnen krijg kan ik niet meer slapen. Had ik vroeger geen last van.
wat hij zegt ^^quote:Op woensdag 1 juni 2016 05:47 schreef MutedFaith het volgende:
Het leven is te kort om smerige nepboter te eten.
Ik heb geen moeite met dagelijks 2000+ eten, dus als je tips zoekt...quote:Op woensdag 1 juni 2016 07:20 schreef Rauw. het volgende:
Vandaag maar even wat beter doen, al eindig ik op 1300kcal zover ik nu weet wat ik allemaal krijg. Dus ik denk een bakje extra yoghurt, halve meloen en even uitzoeken wat ik verder nog ga wegschrokken.![]()
Het gaat dus niet zo lekker, alleen precies de andere kant op als waarmee de meesten hier worstelen
Ik ook niet, maar heb alleen niets in huis momenteel en volgens mij heeft m'n vriendin (die kookt en doet boodschappen) weer zo'n periode dat ze heel streng mee wil doen met caloriën tellen (gisteren had ze veel te veel gehad, heeft ze het over 1400kcalquote:Op woensdag 1 juni 2016 07:29 schreef LadyOracle het volgende:
[..]
Ik heb geen moeite met dagelijks 2000+ eten, dus als je tips zoekt...Ik eet vijf keer per dag, en grote porties ook. Mijn ene zoete aardappel bij het avondeten bleek 450 gram te wegen. Dat tikt wel lekker aan.
Dan neem je vier bananen. Opgelost. :pquote:Op woensdag 1 juni 2016 07:37 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Ik ook niet, maar heb alleen niets in huis momenteel en volgens mij heeft m'n vriendin (die kookt en doet boodschappen) weer zo'n periode dat ze heel streng mee wil doen met caloriën tellen (gisteren had ze veel te veel gehad, heeft ze het over 1400kcal)
Dus dan haalt ze ook niet zoveel in huis, dus maak vanavond zelf even een toer naar de supermarkt denk ik.
En SQ; 2 stroopwafels is hartstikke lekker, maar als je voornamelijk goede voeding wil nemen is dat niet echt een optie.
Teveel van het goede.quote:Op woensdag 1 juni 2016 07:39 schreef LadyOracle het volgende:
[..]
Dan neem je vier bananen. Opgelost. :p
QFTquote:Op woensdag 1 juni 2016 05:47 schreef MutedFaith het volgende:
Het leven is te kort om smerige nepboter te eten.
Ik denk ook dat het komt omdat ik op een normale dag amper toegevoegde suikers binnen krijg. Een half jaar geleden deed ik nog wel honing in mijn kwark/yoghurt/pap, maar dat doe ik ook niet meer. De meest suikerrijke dingen die ik eet zijn gedroogd fruit en gewoon fruitquote:Op woensdag 1 juni 2016 07:24 schreef LadyOracle het volgende:
Ik heb echt nog nooit gehoord dat iemand er last van heeft, maar ja, ik las van de week dat mensen tot wel 150 gram toegevoegde suiker per dag eten, dus die zijn het gewend. Bij mij is dat normaliter alleen een paar gram van de suiker in mijn crackers en dan soms een paar gram van pure chocola, ketchup of de paar gesuikerde cranberries in mijn notenmix, maar dat is ook niet dagelijks. En dan een heleboel mentosjes opeten is blijkbaar niet echt handig.![]()
Ergens ben ik er wel blij om, nu is de verleiding om een heel rolletje op te eten wel meteen een stuk kleiner...
quote:Op woensdag 1 juni 2016 08:35 schreef La_Tramposa het volgende:
reageert je lichaam anders op die toegevoegde suikers dan op suikers uit zoete aardappel dan? Het zal toch meer gewoon de hoeveelheid in één keer zijn?
Eens!quote:Op woensdag 1 juni 2016 08:40 schreef motorbloempje het volgende:
Ik had gisteren ook een zoete aardappel. Godenvoer is het.
Ik hou ook bij wat ik uit kookboeken klaar maak en geef het dan een kleurtje of het lekker of niet lekker was. Dingen die roze zijn zijn goddelijk. Tot nu toe nog maar 1 gerecht: een frittata met zoete aardappel. Die was ook goddelijkquote:Op woensdag 1 juni 2016 08:43 schreef motorbloempje het volgende:
Zit vol goede dingen, en met vanalles te combineren. Sweet potato wedges
Neem al volle yoghurt en noten.quote:Op woensdag 1 juni 2016 08:43 schreef La_Tramposa het volgende:
En Rauw, als je moeite hebt met genoeg eten, misschien gewoon een bak noten in huis halen en wat andere producten vervangen voor de volle variant, zoals yoghurt?
Beterschap. En fijn weer die 3 ons.quote:Op woensdag 1 juni 2016 09:39 schreef -Bubseltje- het volgende:
Ik zit vandaag ook laag. Maar ben al blij als ik het op krijg. Nog steeds ziek.
Was vandaag 3 ons lichter.
quote:Op woensdag 1 juni 2016 10:49 schreef Stormqueen het volgende:
Vandaag alweer een colbertje in maat 38 aan trouwens(keek net even naar de maat). Valt niet tegen!
ik wou dat ik colbertjes aan kon..quote:Op woensdag 1 juni 2016 10:49 schreef Stormqueen het volgende:
Vandaag alweer een colbertje in maat 38 aan trouwens(keek net even naar de maat). Valt niet tegen!
(wel st. Oliver, dat valt ook ruim, maar toch)
Ja jij bent een zwemmer he?quote:Op woensdag 1 juni 2016 11:27 schreef Barreltje het volgende:
[..]
ik wou dat ik colbertjes aan kon..
ze zitten me gewoon niet lekker op mijn schouders...
mwah.. zo breed ben ik niet in mijn schoudersquote:Op woensdag 1 juni 2016 11:29 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ja jij bent een zwemmer he?
Kwestie van de juiste snit vinden denk ik. En misschien een lekker linnen zomercolbert? Dat lubbert vaak wel wat mee
Helemaal niet mijn stijl, maar ziet er wel mooi uit.quote:Op woensdag 1 juni 2016 11:34 schreef Barreltje het volgende:
[..]
mwah.. zo breed ben ik niet in mijn schoudersze staan vooral erg naar voren, waardoor het achterpand dus vaak te smal is. PLUS dat ik , met mijn voorgevel, de jasjes 9 van de 10 keer niet dicht krijg.. en lubberende colberts vind ik dan weer niet zo mooi
deze look vind ik zoo mooi , de prijzen iets minder
Kom op Loon!!quote:Op woensdag 1 juni 2016 11:47 schreef Lonaa het volgende:
Goed, het lukt allemaal voor geen flikker, dus heftig aan het mealpreppen, en dan moet het allemaal maar goed gaan/zijn.
Vandaag:
O: tosti
L: salade met boekweit en venkel
D: schnitzel met zoete aardappelpatat en groente
Dan nog 600 over.
Team knoopjes dicht + t-shirtquote:Op woensdag 1 juni 2016 11:46 schreef Sunnythesun het volgende:
Ik doe jasjes nooit dicht. Vind ik niet lekker zitten![]()
Ik vind die look ook wel leuk idd. Maar dan met een goed shirt, overhemdbloesjes vind ik ook niet lekker zitten
quote:Op woensdag 1 juni 2016 11:51 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Team knoopjes dicht + t-shirt
[ afbeelding ]
Ik ook! In salade met avocado en forelquote:Op woensdag 1 juni 2016 08:40 schreef motorbloempje het volgende:
Ik had gisteren ook een zoete aardappel. Godenvoer is het.
Niet?quote:Op woensdag 1 juni 2016 11:53 schreef Stormqueen het volgende:
Op kantoor in fleecevest vind ik daarbij geen optie
NJa, ik ben in de schouders smal dus draag het liefst maatje 38. Maar dan is dicht wel meteen erg snug..quote:Op woensdag 1 juni 2016 11:53 schreef Stormqueen het volgende:
Zat bewegingsvrijheid zolang je het juiste model / maat draagt
Nou, toen ik nog bij de IT-afdeling werkte had ik er nog best mee weggekomenquote:
hoe komt dat? door je omgeving?quote:Op woensdag 1 juni 2016 11:56 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Nou, toen ik nog bij de IT-afdeling werkte had ik er nog best mee weggekomen
Hier voel ik me al shabby als ik op vrijdag mijn sneakers aan heb ipv mijn hakken
Ik zit in m'n pyamabroek onder een fleecedekentje op kantoor op 't moment.quote:Op woensdag 1 juni 2016 11:53 schreef Stormqueen het volgende:
Zat bewegingsvrijheid zolang je het juiste model / maat draagt
Dan zit je dus niet op kantoorquote:Op woensdag 1 juni 2016 11:57 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ik zit in m'n pyamabroek onder een fleecedekentje op kantoor op 't moment.
Thuiswerken
En het is koud, maar ik weiger om de verwarming aan te zetten. het is juni, godverdomme.
Ja, op deze afdeling loopt niemand in casualwear. Beetje aanpassen aan je omgeving, voelt voor mij wat fijnerquote:
quote:
quote:Op woensdag 1 juni 2016 12:02 schreef Stormqueen het volgende:
ik heb zo'n ding voor 's avonds bij de buitenhaard.
En als ik bij mijn pa de hont uit ga laten. Fleecevesten horen bij hont uitlaten.
Een navy blauwe of rode, met een noorse vlag.quote:Op woensdag 1 juni 2016 12:02 schreef Stormqueen het volgende:
ik heb zo'n ding voor 's avonds bij de buitenhaard.
En als ik bij mijn pa de hont uit ga laten. Fleecevesten horen bij hont uitlaten.
Die heeft mijn pa idd wel hangenquote:Op woensdag 1 juni 2016 12:04 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Een navy blauwe of rode, met een noorse vlag.
checkquote:Op woensdag 1 juni 2016 12:04 schreef Stormqueen het volgende:
hondenmensen dragen soberso vaak zulke kleren.
Ik draag ook m'n goeie goed niet als ik naar mijn pa ga. Dan zit het binnen een half uur vol slijm en zand
niks tegen hondenmensen uiteraard, maar dan heb je gewoon wasbaar spul nodig![]()
Hooded sweatvesten heb ik ook, die zijn van fleece. En mooi getailleerd enzo kunnen die bestquote:Op woensdag 1 juni 2016 12:16 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Die heeft mijn pa idd wel hangen
Ik lieg trouwens want mijn eigen fleecevest is geen fleecevest maar een hooded sweatvest.
hehehehehe, ik was gisteren drie jaar getrouwd en we hebben niet eens samen bankgehangenquote:Op woensdag 1 juni 2016 14:22 schreef DonnaRush het volgende:
Vandaag 5 jaar samen met lief.En we gaan niet eens uit eten.
Danku! Jij ook nog van harte!quote:Op woensdag 1 juni 2016 14:32 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
hehehehehe, ik was gisteren drie jaar getrouwd en we hebben niet eens samen bankgehangen
Evenwel gefeliciteerd!
Onbegrijpelijk! Echt, hoe kòm je er op...quote:
Laatst hier nog een bakje filet americain weggegooid wat op bloemkool leekquote:Op woensdag 1 juni 2016 15:00 schreef Stormqueen het volgende:
Misschien was het niet gejat, maar opgeruimd door een overijverige collegagebeurt hier soms.
Ik roep al jaren dat mensen een datum op hun eten of gebak moeten schrijven; doet ook nooit iemand.quote:Op woensdag 1 juni 2016 15:00 schreef Stormqueen het volgende:
Misschien was het niet gejat, maar opgeruimd door een overijverige collegagebeurt hier soms.
of hagelslag die ooit als geraspte kaas was begonnenquote:Op woensdag 1 juni 2016 15:01 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Laatst hier nog een bakje filet americain weggegooid wat op bloemkool leek
Ja same here. Ben ook de enige die het doet. Mannen....quote:Op woensdag 1 juni 2016 15:10 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik gooi ook wel eens wat weg uit de werkkoelkast maar alleen als het echt al een maand over de datum is of zo.
En volgens mij amper meer dan de AH maaltijdsalade met couscous.quote:Op woensdag 1 juni 2016 15:19 schreef Stormqueen het volgende:
Nou shandaly, je pak wafels was 700 kcal. Wat ruim voor een lunch, maar niet onoverkomelijk![]()
Ow, het was ook niet de maaltijdsalade met couscous he... de lunchsalade: http://www.ah.nl/producte(...)ouscous-met-vruchtenquote:Op woensdag 1 juni 2016 15:37 schreef Shandaly het volgende:
Die is iets meer dan de helft, 410 kcal. En stukken gezonder dan die snack-a-jacks
Held!quote:Op woensdag 1 juni 2016 15:44 schreef Stormqueen het volgende:
Ik nam 1 mini stroopwafel terwijl er nog zes in het zakje zaten.
en waar is dat zakje nu?quote:Op woensdag 1 juni 2016 15:44 schreef Stormqueen het volgende:
Ik nam 1 mini stroopwafel terwijl er nog zes in het zakje zaten.
Ik heb zeker het idee dat daar verschil in zit. Suikers zijn er in verschillende vormen dus ik vind het logisch dat een lichaam daar anders op kan reageren. Lactose is ook een suiker, daar heb ik weer op een andere manier last van bijvoorbeeld. Niet alle suikers worden even makkelijk verteerd. Fructose schijnt bijvoorbeeld ook een ander effect te hebben op je suikerspiegel dan glucose.quote:Op woensdag 1 juni 2016 08:35 schreef La_Tramposa het volgende:
reageert je lichaam anders op die toegevoegde suikers dan op suikers uit zoete aardappel dan? Het zal toch meer gewoon de hoeveelheid in één keer zijn?
Ja dat heeft dan geloof ik weer met de glycemische index te maken of zo?quote:Op woensdag 1 juni 2016 16:24 schreef LadyOracle het volgende:
[..]
Ik heb zeker het idee dat daar verschil in zit. Suikers zijn er in verschillende vormen dus ik vind het logisch dat een lichaam daar anders op kan reageren. Lactose is ook een suiker, daar heb ik weer op een andere manier last van bijvoorbeeld. Niet alle suikers worden even makkelijk verteerd. Fructose schijnt bijvoorbeeld ook een ander effect te hebben op je suikerspiegel dan glucose.
Van zoete aardappels word ik in ieder geval nooit trillerig.![]()
Wat ik begrijp van Dr. Google - ik wilde toch weten wat er nu in zoete aardappels zit - zorgt deze suikersoort inderdaad niet voor een insulinepiek. Overigens gaat het maar om drie of vier gram suiker per ons, dus zelfs een vier ons zoete aardappels bevat minder suikers dan één rolletje Mentos.
Ik eet zoete aardappels in porties van 4 a 5 ons, dus ik denk toch dat het in de vorm zit ipv in de hoeveelheid.quote:Op woensdag 1 juni 2016 16:30 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ja dat heeft dan geloof ik weer met de glycemische index te maken of zo?
Enfin, iedereen kan wel bedenken dat een zoete aardappel beter voor je is dan een rol mentos, dus ik denk inderdaad dat jouw laatste zin meer de crux vat..
ik ging mezelf ook meten..quote:
Wat raar.. hoe lang dan? En voorheen viel je met deze calorie-inname wel af?quote:Op woensdag 1 juni 2016 16:44 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik ga als een tiet. Echt, ik heb dag na dag op rij die helemaal loopt zoals gepland. Etenwise. Sportwise, noem het maar op wise.
Er gaat alleen niks af0
Jup! Als een malle! Echt al iets van 2 weken ofzoquote:Op woensdag 1 juni 2016 17:11 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Wat raar.. hoe lang dan? En voorheen viel je met deze calorie-inname wel af?
Hmm.. misschien kun je eens proberen de verhoudingen van K/E/V proberen te veranderen of op een andere manier dezelfde calorieen via heel ander voedsel binnen te krijgen? Misschien heeft je lichaam even een verrassing nodig om van het plateau af te komen of zo.. En sowieso gewoon volhouden, dit soort periodes heeft iedereen wel eens en dan is er op een dag ineens ploep weer ruim een kg af of zo.quote:Op woensdag 1 juni 2016 17:14 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Jup! Als een malle! Echt al iets van 2 weken ofzo![]()
Niet helemaal perfecte dagen, 1 ingeplande "slechte" dag, die een beetje uit de hand liep en 1 ingeplande "slechte" dag, die volgens planning slecht was. (Zeg maar wekelijkse cheatday.)
Ja ik ben sowieso van plan vol te houden. Ik zit nu lekker(der) in mijn vel (mentaalquote:Op woensdag 1 juni 2016 17:15 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Hmm.. misschien kun je eens proberen de verhoudingen van K/E/V proberen te veranderen of op een andere manier dezelfde calorieen via heel ander voedsel binnen te krijgen? Misschien heeft je lichaam even een verrassing nodig om van het plateau af te komen of zo.. En sowieso gewoon volhouden, dit soort periodes heeft iedereen wel eens en dan is er op een dag ineens ploep weer ruim een kg af of zo.
Mijn rollen zeggen van nietquote:Op woensdag 1 juni 2016 17:24 schreef Stormqueen het volgende:
Misschien heb je je balans wel gevonden dp, net als ik!
Zo veel tijd kost het toch allemaal niet? Waar denk je dat de tijd in gaat zitten dan?quote:Op woensdag 1 juni 2016 18:10 schreef Aspergermeisje het volgende:
Myfitnesspal gedownload. Toch maar eens monitoren hoeveel calorieën ik nou eigenlijk binnenkrijg en waar ik kan besparen.
Het probleem is dat ik gewoon geen tijd en energie heb om alles te monitoren wat ik zou willen monitoren... Maar ik móet gewoon afvallen nu. Vond net een boekje terug waarin ik had opgeschreven wat ik op 1 november 2015 woog. 10 kilo lichter dan nu.Dat was wel confronterend.
Ik bedoel alles bij elkaar, want ik zou ook graag een hoofdpijnschema bij willen houden en hoeveel uur ik werk.quote:Op woensdag 1 juni 2016 18:15 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Zo veel tijd kost het toch allemaal niet? Waar denk je dat de tijd in gaat zitten dan?
En als je dat "prept"? Dat je 1 keer gaat zitten voor het opstellen van 1 bestand waarin je dat vervolgens dagelijks met minimale moeite kunt invullen?quote:Op woensdag 1 juni 2016 18:18 schreef Aspergermeisje het volgende:
[..]
Ik bedoel alles bij elkaar, want ik zou ook graag een hoofdpijnschema bij willen houden en hoeveel uur ik werk.
En dat lijken kleine dingetjes, maar voor mij kost zoiets bergen energie. En dan heb ik het nog niet eens over eten klaarmaken en bewegen zelf...
In het invullen van voedingsmiddelen in die app, denk ik dat de tijd gaat zitten. Hoewel dat steeds minder wordt natuurlijk, omdat je steeds meer dingen opslaat, dus die hoef je dan alleen nog maar aan te klikken.quote:Op woensdag 1 juni 2016 18:20 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
En als je dat "prept"? Dat je 1 keer gaat zitten voor het opstellen van 1 bestand waarin je dat vervolgens dagelijks met minimale moeite kunt invullen?
Waar/hoe denk je nu zelf dat dat veel tijd gaat kosten? Of meer tijd die je bezig bent er over te piekeren/ er aan te denken?
Je vult geen calorieën in in de app, maar etenswaren. De app rekent dan al voor je uit hoeveel calorietjes er in zittenquote:Op woensdag 1 juni 2016 18:21 schreef Aspergermeisje het volgende:
[..]
In het invullen van calorieën in die app, denk ik dat de tijd gaat zitten.
Had ik al ge-edit.quote:Op woensdag 1 juni 2016 18:25 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Je vult geen calorieën in in de app, maar etenswaren. De app rekent dan al voor je uit hoeveel calorietjes er in zitten![]()
Aaaah okquote:
Ik heb in ieder geval een goede keukenweegschaal aangeschaft van mijn kerstpakket afgelopen jaar, dus praktisch gezien moet dat wegen lukken.quote:Op woensdag 1 juni 2016 18:25 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Je vult geen calorieën in in de app, maar etenswaren. De app rekent dan al voor je uit hoeveel calorietjes er in zitten![]()
Het wegen van dingen is belangrijk (met name in het begin) om je een goed inzicht te geven in wat je nu eigenlijk naar binnen krijgt met een "portie". Dat kan in het begin even tijd kosten.
De app kun je zelf beslissen wat je fijner vindt, of een kladje bijhouden, hetzij fysiek hetzij in je hoofd en dan achteraf invullen in de app. (Je kunt, wanneer je kiest voor een fysiek kladje hier ook gelijk op aangeven wanneer en hoe lang je hoofdpijn is en wanneer en hoe lang je hebt gewerkt.) Of je doet het terwijl je bezig bent met het eten.
Ik wissel het zelf af. Eens in de zoveel tijd moet ik weer wat zorgvuldiger wegen van mezelf, omdat je ongemerkt je portiegroottes kunt vergroten wanneer je dat niet doet. Wanneer ik dat doe is het voor mij prettig gelijk de app er even bij te pakken.
quote:Op woensdag 1 juni 2016 18:27 schreef Aspergermeisje het volgende:
[..]
Ik heb in ieder geval een goede keukenweegschaal aangeschaft van mijn kerstpakket afgelopen jaar, dus praktisch gezien moet dat wegen lukken.
Nee, zeker niet. Dit is weer een volgende stap, dat downloaden van MFP. Ik houd het al vrij goed vol met geen snoep, koek en chips meer kopen, maar mijn gewicht komt nog niet echt in beweging.quote:Op woensdag 1 juni 2016 18:28 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
En 1 stap per keer he! Het hoeft niet allemaal in 1 keer perfect
Mja weet je. Bewegen wordt een beeeeetje overschat hoor, als het op afvallen aankomt. De grootste winst is te behalen in eten.quote:Op woensdag 1 juni 2016 18:33 schreef Aspergermeisje het volgende:
[..]
Nee, zeker niet. Dit is weer een volgende stap, dat downloaden van MFP. Ik houd het al vrij goed vol met geen snoep, koek en chips meer kopen, maar mijn gewicht komt nog niet echt in beweging.
Ik zou zo graag weer iets willen kunnen opbouwen qua beweging, maar dat gaat gewoon niet als ik rekening wil houden met mijn lichamelijke klachten. 'Vroeger' nam ik gewoon medicijnen in en ging ik naar de sportschool, 3x per week. Maar ik zit nu aan een medicatielimiet om medicatieafhankelijke hoofdpijn te voorkomen. Dus ik moet wel op mijn grenzen letten...
Ik krijg nu psycho-motore therapie, waar ik onder andere leer waar mijn grenzen qua bewegen liggen. Dus hopelijk levert dat nog wat op op dat gebied.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
Daar is het gelukkig te duur voor, tenzij onbeperktquote:Op woensdag 1 juni 2016 20:18 schreef Stormqueen het volgende:
12 stukjes sushiik eet er altijd 25 ofzo
quote:Op woensdag 1 juni 2016 20:38 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Daar is het gelukkig te duur voor, tenzij onbeperktAls ik bij de AH sushi koop is het meestal zo'n bakje met 6 of 8 of zo, maar dan eet ik er nog wel een salade bij.
Enfin, mijn vriend eet weer eens op zijn werk dus de andere 12 stukjes zijn ook nog voor mij, voor morgen
Oehh ja of van die bonen!quote:
Is het een idee dat hoofdpijnschema en werktijden in je telefoon-agenda bij te houden? Ik heb een Samsung en gebruik de s-planner om allerlei zaken in te noteren en bij te houden. Alles op een rijtje, kleurcodes er aan geven, kan zo alles terug zien.quote:Op woensdag 1 juni 2016 18:18 schreef Aspergermeisje het volgende:
[..]
Ik bedoel alles bij elkaar, want ik zou ook graag een hoofdpijnschema bij willen houden en hoeveel uur ik werk.
En dat lijken kleine dingetjes, maar voor mij kost zoiets bergen energie. En dan heb ik het nog niet eens over eten klaarmaken en bewegen zelf...
Mja, misschien is dat wel een idee ja. Ik heb nu twee verschillende systemen namelijk, naast mijn agenda. En die agenda heb ik toch al vaak open.quote:Op woensdag 1 juni 2016 20:45 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Is het een idee dat hoofdpijnschema en werktijden in je telefoon-agenda bij te houden? Ik heb een Samsung en gebruik de s-planner om allerlei zaken in te noteren en bij te houden. Alles op een rijtje, kleurcodes er aan geven, kan zo alles terug zien.
Dit ga ik eens even verder onderzoeken...quote:Op woensdag 1 juni 2016 20:45 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Is het een idee dat hoofdpijnschema en werktijden in je telefoon-agenda bij te houden? Ik heb een Samsung en gebruik de s-planner om allerlei zaken in te noteren en bij te houden. Alles op een rijtje, kleurcodes er aan geven, kan zo alles terug zien.
Hij doet ook syncen met mijn google agenda dus ook op computerscherm te bekijken en bijwerkenquote:Op woensdag 1 juni 2016 20:59 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Dit ga ik eens even verder onderzoeken...
quote:Op woensdag 1 juni 2016 18:37 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Mja weet je. Bewegen wordt een beeeeetje overschat hoor, als het op afvallen aankomt. De grootste winst is te behalen in eten.
Waarmee ik beweging niet wil dissen, want bewegen is geweldig en verhoogt je motivatie en je gezondheid en je mindset en noem het allemaal maar opbewegen
Maar je eet en drinkt er vrij makkelijk van alles aan, wat je er no way niet af bewogen krijgt.
Focus je dus ook vooral op je intakeVond ik vroeger ook. Maar nu ik gemiddeld 2700 kcal per dag verbrand, ben ik er wel wat genuanceerder over gaan denken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Al kun je in dezelfde eenheid tijd gewoon altijd meer naar binnen werken dan verbranden.“I planned my death carefully, unlike my life, which meandered along from one thing to another, despite my feeble attempts to control it.”
― Margaret Atwood, Lady Oracle
Ik weet wat je bedoelt. Ik heb vorige week zondag voor het eerst een stukje op de band gelopen, afgelopen zondag weer en gisteren heb ik voor het eerst buiten gelopen. Om en om 500m wandelen/ lopen x2. Tot nu toe geen problemen met enkels, knieën of schenen. Maar ik blijf wel heel voorzichtig.quote:Op donderdag 2 juni 2016 00:00 schreef motorbloempje het volgende:
Hardlopen
Gut, wat is het leven mét mooier!
10 is tenminste een afstand die je hardlopen kan noemen. Fijn dat dat goed gaat, las het in het looptopic net. Ik neem een aanloopje en dan moet ik al stoppen, haha. Maar ach, ik moet ergens beginnen.quote:Op donderdag 2 juni 2016 00:30 schreef motorbloempje het volgende:
Fijn LO! Ik zit weer op 10 pijnvrije kms. En dat is ook de max die ik van mezelf mag doen dit jaar. Relatieve rust houden en rustig sterker worden en de Ultras komen dan 'vanzelf' wel.
Deze staat in mij nreceptenlijst, maar ik heb m zelf nog niet gemaakt:quote:Op donderdag 2 juni 2016 07:53 schreef Rauw. het volgende:
Gisteravond besloten om zondag aan het bakken te gaan voor zelfgemaakte proteïn bars.
Bedoeling is dat ze zo'n 250-350kcal per stuk worden.
Nu zijn er hier een aantal die dergelijke bars nemen, kan iemand mij een paar van die namen doorsturen zodat ik kan kijken wat daar ongeveer in zit (liever de gezonde varianten)
Of heeft iemand hier een mooi recept?
Ja, wetenschap kan wel roepen dat bewegen niets uitmaakt en ik heb heilig ontzag voor wetenschap, maar ik zie veel tegenargumenten als 'dat beetje dat je extra verbrandt dat eet je er zo weer aan'. Maar ik sport dagelijks, beweeg ook nog eens heel erg veel extra en ik eet het er niet weer aan, want ik hou alles zo precies mogelijk bij. En ik kan best veel eten en nog steeds afvallen en ik neem even voor het gemak aan dat dat oa door al dat sporten komt.quote:Op donderdag 2 juni 2016 00:19 schreef LadyOracle het volgende:
Vond ik vroeger ook. Maar nu ik gemiddeld 2700 kcal per dag verbrand, ben ik er wel wat genuanceerder over gaan denken.![]()
Al kun je in dezelfde eenheid tijd gewoon altijd meer naar binnen werken dan verbranden.
Jup! Echte traktatie.quote:Op donderdag 2 juni 2016 06:47 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Hij was heerlijkgoed formaat ook, niet te groot (maar ook niet te klein hahaha)
Het helpt sowieso enorm tussen de oren denk ik. Ik ben bizar veel positiever en actiever (ook op de momenten dat ik niet sport) sinds ik sport.quote:Op donderdag 2 juni 2016 07:57 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, wetenschap kan wel roepen dat bewegen niets uitmaakt en ik heb heilig ontzag voor wetenschap, maar ik zie veel tegenargumenten als 'dat beetje dat je extra verbrandt dat eet je er zo weer aan'. Maar ik sport dagelijks, beweeg ook nog eens heel erg veel extra en ik eet het er niet weer aan, want ik hou alles zo precies mogelijk bij. En ik kan best veel eten en nog steeds afvallen en ik neem even voor het gemak aan dat dat oa door al dat sporten komt.
Misschien bedoelen ze die mensen die ze aanraden een half uurtje per dag te gaan wandelen. Of die 2x per week een half uurtje hardlopen en that's it. Of een uurtje tennissen.
Nee, mijn ervaring is dat sport en bewegen mij wel degelijk hebben geholpen met afvallen. Anekdotisch, ik weet, geen bewijs. Maar voor mij wel
Ik ben daar ook van overtuigd, afvallen doe je voornamelijk in de keuken.quote:Op donderdag 2 juni 2016 08:01 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ben het wel met jullie eens hoor, maar ik ben tegelijkertijd ook echt overtuigd van de 80/20 regel als stelregel. Die kan per persoon iets afwijken, met name bij mensen die echt bovengemiddeld veel sporten/bewegen denk ik.
Mensen willen er ook gewoon niet aan dat het -mits je je hoofd mee krijgt- ook echt vrij "makkelijk" kan zijn.quote:Op donderdag 2 juni 2016 08:13 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Het helpt sowieso enorm tussen de oren denk ik. Ik ben bizar veel positiever en actiever (ook op de momenten dat ik niet sport) sinds ik sport.
Afgelopen weekend was er weer de vraag "hoe heb je dat gedaan?"
Voornamelijk gezond eten en veel sporten...
"Maar heb je dan geen honger?"
Jawel, maar dan eet ik wat en dan is dat over.
"Maar dan val je niet af toch"
![]()
![]()
![]()
Tuurlijk wel, ik eet toch gezonde dingen
quote:Op donderdag 2 juni 2016 07:57 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Deze staat in mij nreceptenlijst, maar ik heb m zelf nog niet gemaakt:
http://www.runningwithspo(...)udge-protein-bars-2/
Thanks voor de linksquote:Op donderdag 2 juni 2016 08:00 schreef MutedFaith het volgende:
http://cookiesandcups.com(...)-butter-oat-squares/
Ik klikte dit topic per ongeluk aan, vroeg me af wat een Irish car bomb was en mennnn, dat klinkt goedquote:Op donderdag 2 juni 2016 07:43 schreef MutedFaith het volgende:
That's what she said.
Gisteren dus friet en 's avonds 2 irish carbombs.
Vanochtend gelijk was dus wel een meevaller.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mensen willen volgens mij horen dat je door de diepste gaten van de hel moest met een spinazieblad tussen je kiezen zodat ze kunnen zeggen; "ik kan dat echt niet" of "dat lukt mij niet".quote:Op donderdag 2 juni 2016 08:15 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Mensen willen er ook gewoon niet aan dat het -mits je je hoofd mee krijgt- ook echt vrij "makkelijk" kan zijn.
Ik denk dat het idd vooral is: zelf denken het 'goed' te hebben gedaan maar gefaald. Dus dan kán het toch niet dat jij het op die manier wél luktquote:Op donderdag 2 juni 2016 08:32 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Mensen willen volgens mij horen dat je door de diepste gaten van de hel moest met een spinazieblad tussen je kiezen zodat ze kunnen zeggen; "ik kan dat echt niet" of "dat lukt mij niet".
En dan gaan ze ook nog vragen "maar eet je nooit meer iets ongezonds dan", dus ik zeg dat ik die avond een pizzatje bestel. Dán zitten ze je helemaal aan te kijken met grote ogen![]()
"Maar mijn diëtiste zegt...."
"Ja, ik moet ook op m'n suikers letten *doet zoetjes in koffie"
"Op mijn schema staan 's morgens 2 plakken brood, want dat móet je wel hebben"
Verdiep je er zelf eens in trut en laat me met rust met je "Diëtistes" wijsheden denk ik dan.
Hoe is dit gemeten? Dat is 2 uur intensief sporten ofzo?quote:Op donderdag 2 juni 2016 09:09 schreef Sarabi het volgende:
Op een actieve dag en een rustige (weekend)dag kan 1500kcal verschil zitten in wat ik verbrand. Dus sporten/bewegen helpt mij echt wel bij afvallen
Uurtje sporten en 1,5 uur wandelen tegenover dagen waarbij ik 2000 stappen met moeite haal.quote:Op donderdag 2 juni 2016 09:10 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Hoe is dit gemeten? Dat is 2 uur intensief sporten ofzo?
Plus dat de verbranding van bewegen categorisch overschat wordt volgens mij.. Een topsporter kan 1000+ verbranden met beweging op een dag, maar ik geloof er niets van dat wij recreatieve lui dan zomaar ff wegtikken.quote:Op donderdag 2 juni 2016 09:12 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Uurtje sporten en 1,5 uur wandelen tegenover dagen waarbij ik 2000 stappen met moeite haal.
En tuurlijk is het niet op de kcal nauwkeurig, dat maakt ook geen verschil in wat ik probeer te zeggen
Ik heb natuurlijk m'n leven omgegooid en ben niet alleen op dieet gegaan. En toegegeven, het sporten slokt veel van m'n tijd op. Ik heb nu bijvoorbeeld al anderhalf jaar zelden aan m'n auto's geklust terwijl dat normaal vrijwel dagelijks was.quote:Op donderdag 2 juni 2016 08:34 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Ik denk dat het idd vooral is: zelf denken het 'goed' te hebben gedaan maar gefaald. Dus dan kán het toch niet dat jij het op die manier wél lukt![]()
Of zo iets
Ik weet nooit zo goed hoe serieus ik mijn fitbit moet nemen qua verbrande kcal. Laatst had ik een uur en twintig minuten gelopen en daar bijna 1000 kcal mee verbrand. Dat is toch veel te veel.quote:Op donderdag 2 juni 2016 09:09 schreef Sarabi het volgende:
Op een actieve dag en een rustige (weekend)dag kan 1500kcal verschil zitten in wat ik verbrand. Dus sporten/bewegen helpt mij echt wel bij afvallen
Denk dat het ook verre van op de kcal nauwkeurig is (want 1500 is veeeeeeel), maar de uitkomst is inderdaad hetzelfde.quote:Op donderdag 2 juni 2016 09:12 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Uurtje sporten en 1,5 uur wandelen tegenover dagen waarbij ik 2000 stappen met moeite haal.
En tuurlijk is het niet op de kcal nauwkeurig, dat maakt ook geen verschil in wat ik probeer te zeggen
Ow dat geloof ik ookquote:Op donderdag 2 juni 2016 09:13 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Plus dat de verbranding van bewegen categorisch overschat wordt volgens mij.. Een topsporter kan 1000+ verbranden met beweging op een dag, maar ik geloof er niets van dat wij recreatieve lui dan zomaar ff wegtikken.
Fitbit pakt ook je bmr verbranding mee he.. Maar dan nog neem ik het met een flinke korrel zoutquote:Op donderdag 2 juni 2016 09:15 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik weet nooit zo goed hoe serieus ik mijn fitbit moet nemen qua verbrande kcal. Laatst had ik een uur en twintig minuten gelopen en daar bijna 1000 kcal mee verbrand. Dat is toch veel te veel.
Ja, maar je kunt bij exercise ook zien hoeveel je met alleen die wandeling extra hebt verbrand. Maar ik geloof er gewoon helemaal niets van eigenlijk.quote:Op donderdag 2 juni 2016 09:16 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Fitbit pakt ook je bmr verbranding mee he.. Maar dan nog neem ik het met een flinke korrel zoutga het iig niet met eten compenseren, behalve als ik daadwerkelijk heul erge trek heb gekregen er van.
quote:Op donderdag 2 juni 2016 09:19 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ja, maar je kunt bij exercise ook zien hoeveel je met alleen die wandeling extra hebt verbrand. Maar ik geloof er gewoon helemaal niets van eigenlijk.
Ja, ik denk dat je gelijk hebt. Ik zit gewoon op 5 tot 7 uur voluit sporten en dan nog veel fietsen/lopen erbij. Dat is wel wat anders en voor veel mensen ook niet echt haalbaar denk ik. Als je een half uur wandelt eet je dat er zo bij. Als ik zondagochtend voor twaalf uur 's middags al over de 2000 kcal verbrand heb, eet ik dat echt niet per ongeluk op.quote:Op donderdag 2 juni 2016 07:57 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, wetenschap kan wel roepen dat bewegen niets uitmaakt en ik heb heilig ontzag voor wetenschap, maar ik zie veel tegenargumenten als 'dat beetje dat je extra verbrandt dat eet je er zo weer aan'. Maar ik sport dagelijks, beweeg ook nog eens heel erg veel extra en ik eet het er niet weer aan, want ik hou alles zo precies mogelijk bij. En ik kan best veel eten en nog steeds afvallen en ik neem even voor het gemak aan dat dat oa door al dat sporten komt.
Misschien bedoelen ze die mensen die ze aanraden een half uurtje per dag te gaan wandelen. Of die 2x per week een half uurtje hardlopen en that's it. Of een uurtje tennissen.
Nee, mijn ervaring is dat sport en bewegen mij wel degelijk hebben geholpen met afvallen. Anekdotisch, ik weet, geen bewijs. Maar voor mij wel
Ik gebruik de gear HR en heb wel het idee dat die goed klopt. Toen ik een tijdje streng mijn eten afwoog en in Cronometer zette en 500 per dag onder verbruik volgens Fitbit ging zitten, kwam wat ik afviel vrijwel precies overeen met de 7000 kcal per kilo dus 2 kilo per maand.quote:Op donderdag 2 juni 2016 09:16 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Fitbit pakt ook je bmr verbranding mee he.. Maar dan nog neem ik het met een flinke korrel zoutga het iig niet met eten compenseren, behalve als ik daadwerkelijk heul erge trek heb gekregen er van.
Ja, dat is veel te veel. Met een anderhalf uur hardlopen op normaal tempo red je dat misschien net.quote:Op donderdag 2 juni 2016 09:15 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik weet nooit zo goed hoe serieus ik mijn fitbit moet nemen qua verbrande kcal. Laatst had ik een uur en twintig minuten gelopen en daar bijna 1000 kcal mee verbrand. Dat is toch veel te veel.
Ik denk dat je dan misschien op 600-700 uit komt hoor (uiteraard verschilt het pp en zo.. ). Uitgaande van recreatief hardlopen. We overschatten het volgens mij echt.quote:Op donderdag 2 juni 2016 09:50 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ja, dat is veel te veel. Met een anderhalf uur hardlopen op normaal tempo red je dat misschien net.
Bedoel je mfp? Want dan zou ik niet weten waarom het daar eerder zou kloppen. Daar kan ik alleen de activiteit invullen en de minuten, de fitbit kijkt dan tenminste nog naar m'n hartslag. Gisteren twee keer precies hetzelfde stuk gelopen, toch zo'n 50 kcal verschil door een hogere hartslag.quote:Op donderdag 2 juni 2016 09:27 schreef -Bubseltje- het volgende:
Fitbit zit hoog in zijn calorieën mpf klopt al wat beter. Maar goed eet er niet meer door.
Als je voor kracht traint wil je ook een overschot natuurlijk.quote:Op donderdag 2 juni 2016 09:47 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ergens in dat artikel, wat dus eigenlijk de conclusies van allerlei verschillende onderzoeken doorneemt, staat ook dat er een uitzondering is voor "mensen voor wie sporten hun baan is".
Ik denk dat wanneer je meer dan een dagdeel (per dag) sport, je wel die kant op begint te gaan. Al is het ws nog een wereld van verschil met een topsporter.
En ik denk ook dat krachttraining weer een heel ander resultaat heeft dan enkel cardiodingen. Wat sommige krachttrainers wegstouwen op een dag, eet ik, bij wijze van spreken, in een week
ohw, mijn tomtomsport zegt wel dat ik in 38 minuten hardlopen ongeveer 600 kcal verbrand..quote:Op donderdag 2 juni 2016 09:50 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ja, dat is veel te veel. Met een anderhalf uur hardlopen op normaal tempo red je dat misschien net.
Maar je lijf past zich ook aan.. dus die vlieger gaat niet helemaal cumulatief op zeg maar..quote:Op donderdag 2 juni 2016 09:55 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Als je voor kracht traint wil je ook een overschot natuurlijk.
4000 tot 5000 kcal zijn voor een powerlifter geen uitzondering. (zijn over het algemeen ook geen magere jongens)
Ik merk voor mijzelf dat ik nu gemiddeld een 750gram tot 1kg per week afval met een tekort van 300-500kcal op 2500 genomen, als ik dan doorreken wat ik ongeveer zou moeten eten om op gewicht te blijven dan kom ik op 2700kcal, wat heel hoog klinkt voor mijn doen, maar met mijn beweging is dat begrijpelijk.
Stel dat ik timmerman was en 2 maal daags train, dan moet ik (volgens mij) echt wel 3500/4000kcal binnenwerken om op gewicht te blijven.
Volgens mij is dat laatste het belangrijkstequote:Op donderdag 2 juni 2016 09:56 schreef DancingPhoebe het volgende:
Nou ja uiteindelijk vindt iedereen gewoon iets wat voor haar/hem werkt. Ten minste dat is de bedoeling.
Ik vind de combinatie me in ieder geval het meest prettige resultaat geven van me goed voelen en gewicht verliezen
je bouwt meer spier, en verbruikt dus ook meer energie. (en zolang je blijft spieren bouwen zou je dus eigenlijk meer blijven verbranden)quote:Op donderdag 2 juni 2016 09:56 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Maar je lijf past zich ook aan.. dus die vlieger gaat niet helemaal cumulatief op zeg maar..
En volgens het eerder aangehaalde artikel zit daar wel een plafond aan waarna het zelfs negatief kan gaan werken. Het is iig niet zo eenvoudig als meer bewegen/spieren = meer verbranden. De curve stagneert vrij vlot.quote:Op donderdag 2 juni 2016 09:57 schreef Rauw. het volgende:
[..]
je bouwt meer spier, en verbruikt dus ook meer energie. (en zolang je blijft spieren bouwen zou je dus eigenlijk meer blijven verbranden)
Die is bij mij altijd lager qua calorieën. Daar zat ik maar 1x boven de 1000 kcal voor een wandeling. En dat was dan ook 20 km.quote:Op donderdag 2 juni 2016 09:54 schreef Myraela het volgende:
[..]
Bedoel je mfp? Want dan zou ik niet weten waarom het daar eerder zou kloppen. Daar kan ik alleen de activiteit invullen en de minuten, de fitbit kijkt dan tenminste nog naar m'n hartslag. Gisteren twee keer precies hetzelfde stuk gelopen, toch zo'n 50 kcal verschil door een hogere hartslag.
Ik snap er allemaal niet zoveel van, maar gaat het niet om hoe hoog je hartslag gaat? Als ik met flink doorlopen een net zo hoge hartslag heb als een fit iemand die hardloopt, verbrand ik dan net zoveel?quote:Op donderdag 2 juni 2016 09:50 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Nou ja, hooguit mijn bijbaantje.quote:Op donderdag 2 juni 2016 09:47 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ergens in dat artikel, wat dus eigenlijk de conclusies van allerlei verschillende onderzoeken doorneemt, staat ook dat er een uitzondering is voor "mensen voor wie sporten hun baan is".
Ik denk dat wanneer je meer dan een dagdeel (per dag) sport, je wel die kant op begint te gaan. Al is het ws nog een wereld van verschil met een topsporter.
En ik denk ook dat krachttraining weer een heel ander resultaat heeft dan enkel cardiodingen. Wat sommige krachttrainers wegstouwen op een dag, eet ik, bij wijze van spreken, in een week
Een fit iemand verbrandt met anderhalf uur hardlopen ook geen 1000Kcal.quote:Op donderdag 2 juni 2016 09:59 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik snap er allemaal niet zoveel van, maar gaat het niet om hoe hoog je hartslag gaat? Als ik met flink doorlopen een net zo hoge hartslag heb als een fit iemand die hardloopt, verbrand ik dan net zoveel?
Dat artikel is de nieuwe bijbel van de anti-sport mens denk ik.quote:Op donderdag 2 juni 2016 09:58 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
En volgens het eerder aangehaalde artikel zit daar wel een plafond aan waarna het zelfs negatief kan gaan werken. Het is iig niet zo eenvoudig als meer bewegen/spieren = meer verbranden. De curve stagneert vrij vlot.
Nee welnee! Het zegt eigenlijk alleen maar dat bij normale mensen die normaal sporten (zoals de meesten hier) en af willen vallen het effect van de sport zelf gewoon niet groot is. En zelfs enorm overschat wordt.quote:Op donderdag 2 juni 2016 10:02 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Dat artikel is de nieuwe bijbel van de anti-sport mens denk ik.
Dat artikel zegt dat je vooral, vooral moet bewegen omdat je er 1000 aan hebt! Alleen dat je er niet af kunt sporten wat je er bij eet.quote:Op donderdag 2 juni 2016 10:02 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Dat artikel is de nieuwe bijbel van de anti-sport mens denk ik.
ik zie om mij heen toch veel mensen flink bingen, trainen en alleen maar lean aankomen.
overigens wel mensen die voornamelijk gezonde dingen eten (in hoeverre dat ook meetelt)
Net als dat ik met een uur zwemmen echt geen 750 kcal verbrand, zoals Endomondo beweert.quote:Op donderdag 2 juni 2016 10:01 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Een fit iemand verbrandt met anderhalf uur hardlopen ook geen 1000Kcal.
quote:Op donderdag 2 juni 2016 10:04 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Nee welnee! Het zegt eigenlijk alleen maar dat bij normale mensen die normaal sporten (zoals de meesten hier) en af willen vallen het effect van de sport zelf gewoon niet groot is. En zelfs enorm overschat wordt.
Dat begrijp ik, dat begrijpen de meeste sportende mensen.quote:Op donderdag 2 juni 2016 10:04 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Dat artikel zegt dat je vooral, vooral moet bewegen omdat je er 1000 aan hebt! Alleen dat je er niet af kunt sporten wat je er bij eet.
Kutendomondoquote:Op donderdag 2 juni 2016 10:05 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Net als dat ik met een uur zwemmen echt geen 750 kcal verbrand, zoals Endomondo beweert.
Of als je 100 kg bentquote:Op donderdag 2 juni 2016 09:56 schreef motorbloempje het volgende:
Anderhalf uur keihard spinnen is ook nog niet eens 650Kcal volgens mij. Je verbrandt volgens mij alleen >1000 als je echt 2 uur intensief (en dan ook echt intensief) sport/KT't.
Echt? Bij mij geeft Endomondo maar 280 kcal voor een uur zwemmenquote:Op donderdag 2 juni 2016 10:05 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Net als dat ik met een uur zwemmen echt geen 750 kcal verbrand, zoals Endomondo beweert.
Ligt aan de afstand dan denk ik. Afgelopen dinsdag was het 2100m in een uur en dat was 632 kcal.quote:Op donderdag 2 juni 2016 11:08 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Echt? Bij mij geeft Endomondo maar 280 kcal voor een uur zwemmenDat lijkt me dan wel weer absurd weinig want ik word daar potjandorie moe van! En ik heb alweer 4 dagen verstopte oren dus ben wel weer even afgekickt van het zwemmen
Ik denk dat je die snelheden van de cardioapparaten ook met een korrel zout moet nemen, ik haal op die fietsen de 30km/u op hartslag 140-150 maar buiten moet ik daar toch echt wel wat harder voor werken.quote:Op donderdag 2 juni 2016 10:16 schreef LadyOracle het volgende:
Even gekeken naar zondagochtend:
1 uur combat 682 kcal
en bijna 1 uur cardio (20 min elliptische trainer, 20 min fietsen, 500 meter wandelen, 500 hardlopen, 500 wandelen, 500 hardlopen): 672 kcal
Maar fietsen was voor mij dan bv op 28 kmh en elliptische trainer op hartslag van 170. Dat is voor mij wel het punt dat voelt als 'ik hou dit niet lang vol, maar ik ga door tot ik neerval' en de laatste minuten aftellen.
Daarna doe ik altijd nog wat losse lichte oefeningen, cooling down etc.
Alles bij elkaar met pauzes en naar huis fietsen enz. tussen 9.45 en 13:00 verbrand ik 1855 kcal. Daar zit BMR natuurlijk bij in. Ik ben niet handig genoeg om uit te rekenen wat dat is en hoeveel er dan overblijft aan beweging. :-p
Mja toen ik de afstand had ingevoerd ging het inderdaad wel wat omhoog. Ik haal meestal net niet de 2000m in een uur, en dat was nu 450 kcal. Heb jij trouwens nog tips voor die verstopte oren? Ik ben nu wel verkouden, is dat bij zwemmers dan een reden om niet te trainen?quote:Op donderdag 2 juni 2016 11:09 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Ligt aan de afstand dan denk ik. Afgelopen dinsdag was het 2100m in een uur en dat was 632 kcal.
Geen idee, ik doe meestal niks aan verstopte oren, gaat vanzelf weer over. En ik heb maar weinig redenen om niet te zwemmen eigenlijkquote:Op donderdag 2 juni 2016 11:11 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Mja toen ik de afstand had ingevoerd ging het inderdaad wel wat omhoog. Ik haal meestal net niet de 2000m in een uur, en dat was nu 450 kcal. Heb jij trouwens nog tips voor die verstopte oren? Ik ben nu wel verkouden, is dat bij zwemmers dan een reden om niet te trainen?
Hmm ik vind het toch wel echt vrij vervelend.. Ik hoor al niet supergoed en nu heb ik echt 2 dagen als een halve dove rondgelopen. Maar goed, andere keren had ik het niet zo erg dus het zal wel vooral door de verkoudheid komen.quote:Op donderdag 2 juni 2016 11:26 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Geen idee, ik doe meestal niks aan verstopte oren, gaat vanzelf weer over. En ik heb maar weinig redenen om niet te zwemmen eigenlijk
Omdat het zo weinig is? Volgende week wel 5 tot 6 stuks fruit op een dag, geen idee of dat wel goed is. Wel wat aardappels gelukkig.quote:Op donderdag 2 juni 2016 11:22 schreef Sunnythesun het volgende:
ik moet echt een beetje huilen van je lijstjes Pizzapuntje.. ik hoop dat ze snel beter worden.
In fruit zit voornamelijk suiker. Ik vraag me af of je je daar lekkerder van gaan voelen. Heb je het met je PT besproken dat het zo weinig is?quote:Op donderdag 2 juni 2016 11:28 schreef Pizzapuntje het volgende:
[..]
Omdat het zo weinig is? Volgende week wel 5 tot 6 stuks fruit op een dag, geen idee of dat wel goed is. Wel wat aardappels gelukkig.
weinig in kcal, weinig spannend, weinig slim..quote:Op donderdag 2 juni 2016 11:28 schreef Pizzapuntje het volgende:
[..]
Omdat het zo weinig is? Volgende week wel 5 tot 6 stuks fruit op een dag, geen idee of dat wel goed is. Wel wat aardappels gelukkig.
Owh ja, ik stap het water uit en het is al over eigenlijk. Dus ik heb geen idee wat je eraan moet doenquote:Op donderdag 2 juni 2016 11:28 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Hmm ik vind het toch wel echt vrij vervelend.. Ik hoor al niet supergoed en nu heb ik echt 2 dagen als een halve dove rondgelopen. Maar goed, andere keren had ik het niet zo erg dus het zal wel vooral door de verkoudheid komen.
Ik zal toch nooit echt van zwemmen gaan houden vrees ikMaar ik ben wel sterker geworden in mijn bovenlichaam door de krachttraining, ik merkte dat ik nu de borstcrawl echt veel beter volhield (oke, 2 baantjes van 25 meter achter elkaar per keer en dan weer 4 baantjes schoolslag) en dat het ook sneller gaat.
Heel veel zuur valt mij vooral ook op. Van 2x yoghurt, 1 el azijn en wat augurken zou mijn maag niet zo blij worden denk ikquote:Op donderdag 2 juni 2016 11:30 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
weinig in kcal, weinig spannend, weinig slim..
Zeker! Maar iedereen moet denk ik toch zijn eigen weg vinden met vallen en opstaan. Pizzapuntje maakt nu in ieder geval een kickstart, dat is al een omslag van hoe het eerst ging. Misschien is dit niet de manier maar daar kun je ook alleen maar achter komen door zelf je kop te stoten vrees ik.quote:Op donderdag 2 juni 2016 11:47 schreef Lonaa het volgende:
Anyhoe, wat ik denk ik wil zeggen is dat je prima kan afvallen EN gezond, lekker en genoeg kan eten.
Volgens mij zit er ook een tikkeltje opportunisme achter. Zo zie je natuurlijk ook sneller resultaat van het inhuren van een PTquote:Op donderdag 2 juni 2016 11:46 schreef Lonaa het volgende:
Mijn PT vond ook dat ik, toen ik nog veel dikker was, maar heel weinig moest gaan eten want zo snel mogelijk zoveel mogelijk eraf. En daar ging ik me een partij ongelukkig van voelen. Tering he.
Lijstjes met kwark, fruit, rijst, wokgroente, kip/witvis. En dan dag in dag uit. No thanks.
Ik heb een tijdje 1600 kcal gegeten en toen kreeg ik honger. Meer sporten, meer eten. Tijd lang 1800 kcal gegeten en toch 40 kg afgevallen. Ik heb weinig HONGER gehad en sowieso geen dingen gegeten die ik matig vind. Want matig eten is erger dan niet eten.
Eten
Klopt, klopt. Maar het hele idee van je levensstijl veranderen is dat je je gelukkiger gaat voelen, en dat moet je wel voor ogen houden.quote:Op donderdag 2 juni 2016 11:48 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Zeker! Maar iedereen moet denk ik toch zijn eigen weg vinden met vallen en opstaan. Pizzapuntje maakt nu in ieder geval een kickstart, dat is al een omslag van hoe het eerst ging. Misschien is dit niet de manier maar daar kun je ook alleen maar achter komen door zelf je kop te stoten vrees ik.
True. Al gun ik het mensen hun kop niet te hoeven stotenquote:Op donderdag 2 juni 2016 11:48 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Zeker! Maar iedereen moet denk ik toch zijn eigen weg vinden met vallen en opstaan. Pizzapuntje maakt nu in ieder geval een kickstart, dat is al een omslag van hoe het eerst ging. Misschien is dit niet de manier maar daar kun je ook alleen maar achter komen door zelf je kop te stoten vrees ik.
Dankje, dat jij weet uit te leggen wat ik eigenlijk de hele tijd al bedoel.quote:Op donderdag 2 juni 2016 11:48 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Tuurlijk, die man wil ook snel successen zien op de weegschaal en een pak veren in z'n reet.quote:Op donderdag 2 juni 2016 11:48 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Volgens mij zit er ook een tikkeltje opportunisme achter. Zo zie je natuurlijk ook sneller resultaat van het inhuren van een PT
quote:Op donderdag 2 juni 2016 11:49 schreef Lonaa het volgende:
Klopt, klopt. Maar het hele idee van je levensstijl veranderen is dat je je gelukkiger gaat voelen, en dat moet je wel voor ogen houden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |