IS deze dan niet interessanter?quote:Op maandag 23 mei 2016 14:29 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dat moet je gebruik van maken
http://m.ebay.de/itm/BOSC(...)aetter-/201455868748
Zit bij die andere ook. Deze is ¤50 duurder...quote:Op maandag 23 mei 2016 19:33 schreef MrDrako het volgende:
Zo, deel 7 aan de historie toegevoegd en hier verder, laatste reactie:
[..]
IS deze dan niet interessanter?
http://www.toolnation.nl/(...)2Machines2Multitools
Daar zit nog een leuke zwik accesoires bij en is volgens mij de juiste opvolger (beide 300 watt) of zijn die accesoires in NL nog ergens betaalbaar te krijgen?
I feel you! Maar aan de andere kant ben ik ook wel een design man, en dat Fiskars past daar heel goed bijquote:Op maandag 23 mei 2016 19:59 schreef bleiblei het volgende:
Geen gränsforsbijl?
Die fiskars dingen zijn veel te fancy. Een bijl moet lomp, mannelijk en handgesmeed zijn.
Ik vind het wel cool om alles een beetje van 't zelfde merk te hebben.quote:Op maandag 23 mei 2016 20:20 schreef derLudolf het volgende:
Dat ziet erg gaaf uit.
Sowieso een houten steel en sowieso essenhout vind ik erg gaaf
Ik vind dat zwart/oranje er ook wel kicks uit zienquote:Op maandag 23 mei 2016 20:27 schreef Redcoon het volgende:
Heb zelf een Gränsfors kloofbijl en die klooft als een malle. Ziet er ook nog eens erg stoer uit!
edit; ah blijkbaar vervangt deze de oude 250, en moet dus met sleutel opzet stukken wisselen.. dus geen hendig snelwissel systeem.quote:Op maandag 23 mei 2016 19:36 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Zit bij die andere ook. Deze is ¤50 duurder...
Goede keuzequote:
Precies die set heb ik.quote:of deze dan??
http://www.ebay.de/itm/BO(...)leifer-/401017403555
zelfde aanbieder maar dan met flinke doos accesoires in een iboxx
Of toch gewoon voor het origineel gaan: http://www.mastertools.nl(...)ster-fei-72294261000quote:Op maandag 23 mei 2016 20:47 schreef MrDrako het volgende:
[..]
edit; ah blijkbaar vervangt deze de oude 250, en moet dus met sleutel opzet stukken wisselen.. dus geen hendig snelwissel systeem.
Goed.. dus de gop300 dan maar. Iemand nog een link naar een mooie accesoire set met zaagjes etc die iedere multi tool user MOET hebbenof deze dan??
http://www.ebay.de/itm/BO(...)leifer-/401017403555
zelfde aanbieder maar dan met flinke doos accesoires in een iboxx
80 euro duurder, maar de accesoire boxx is het goedkoopste voor 70 euro (voor zover ik kan vinden) en hier zit dan nog die l-boxx ding bij
Waar tussen? De GOP300 en de nieuwe of tussen de GOP300 en de Fein.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 13:02 schreef MrDrako het volgende:
ja maarben wel merk trouw zeg maar, plus de lboxx is mooi
Ik kan alleen lastig een wezenlijk verschil tussen de 2 vinden??
Als je al vanalles van Bosch hebt, dan zou ik zéker die GOP300 nemen. Die is echt niet veel slechter dan de "originele" Fein hoorquote:Op dinsdag 24 mei 2016 13:02 schreef MrDrako het volgende:
ja maarben wel merk trouw zeg maar, plus de lboxx is mooi
Ik kan alleen lastig een wezenlijk verschil tussen de 2 vinden??
Zo denk ik er ook overquote:Op dinsdag 24 mei 2016 13:08 schreef derLudolf het volgende:
Waar tussen? De GOP300 en de nieuwe of tussen de GOP300 en de Fein.
Die Fein zal absoluut niet slecht zijn, maar de Bosch heeft mij ook nog nooit teleurgesteld. Komt overal wel doorheen en geen last van trillingen.
Als je sowieso aan het L-Boxx systeem wilt blijven vasthouden, zou ik voor de GOP300
Fein maakt meer dan alleen multitoolsquote:Op dinsdag 24 mei 2016 13:18 schreef Atmoz het volgende:
[..]
Als je al vanalles van Bosch hebt, dan zou ik zéker die GOP300 nemen. Die is echt niet veel slechter dan de "originele" Fein hoor(eerlijk=eerlijk, die Fein zal iets beter zijn omdat 't "dedicated" door hun wordt gemaakt).
[..]
Zo denk ik er ook over![]()
Echt een hele goede machine!
Ah, weer wat geleerdquote:
Mwah... ik denk dat ik (en nog enkele hier) niet de enigste ben wat daar zo over denkt... In hobby/thuis sfeer vind men het over 't algemeen toch wel leuk/fijn/mooi om alles een beetje van hetzelfde te hebben denk ik. Al die verschillende merken wordt ook zo'n zooitje. Het oog wilt ook wat, toch?!quote:En waarom een Bosch kopen als je de rest ook van Bosch hebt? Alles in één kleur is toch geen argument om voor een bepaald stuk gereedschap te kiezen
quote:Op dinsdag 24 mei 2016 16:38 schreef bleiblei het volgende:
Ergo, ik vind ze Boschmanie steeds apartere vormen aannemen. Applefanboys zijn er niets bij.
Join the clubquote:Op dinsdag 24 mei 2016 14:38 schreef chaos2305 het volgende:
Als ik een multitool ga aanschaffen na alle opmerkingen te hebben gelezen, ga ik zeker voor de Bosch. Heb nu redelijk wat Groen spul maar ik wil langzaam overgaan op het Blauw.
Proberen en je weet het. Sommige goedkopere schroeven zijn prima, andere helemaal ruk. Had eens een doosje bij de Action gekocht een aantal jaar geleden, die braken al af als je er naar keek. Koop ze nu bij Ecotools, niet duur en prima kwaliteit.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 18:30 schreef Snoepje5 het volgende:
Ik heb nog helemaal geen schroeven en kwam bij de lidl verschillende soorten roestvrijstalen schroeven tegen.
Weet iemand of die kwaliteit goed of slecht is? Zouden ze bijvoorbeeld sneller buigen/breken oid?
Dat snap ik dus ook niet.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 16:37 schreef bleiblei het volgende:
Alles in één kleur is toch geen argument om voor een bepaald stuk gereedschap te kiezen (ok, voor de meesten dan).
Inderdaad. Misschien maar een apart topic openen voor de Bosch fanaten?quote:Op dinsdag 24 mei 2016 16:38 schreef bleiblei het volgende:
Ergo, ik vind ze Boschmanie steeds apartere vormen aannemen. Applefanboys zijn er niets bij.
RVS breekt wel sneller als verzonkenquote:Op dinsdag 24 mei 2016 18:30 schreef Snoepje5 het volgende:
Ik heb nog helemaal geen schroeven en kwam bij de lidl verschillende soorten roestvrijstalen schroeven tegen.
Weet iemand of die kwaliteit goed of slecht is? Zouden ze bijvoorbeeld sneller buigen/breken oid?
Tot voor 15 jaar geleden, kon je mij ook tot de Bosch (groen)-fans rekenen. Ik heb nog diverse el. gereedschappen van 20 - 25 jaar oud. Maar ben meer en meer op diversiteit overgegaan: Makita, Metabo en dus Fein sinds kort. En dat bevalt eigenlijk ook primaquote:Op dinsdag 24 mei 2016 16:38 schreef bleiblei het volgende:
Doe mij een link naar die advertentie, dan wil ik ze wel voor je kopen en testen!quote:Op dinsdag 24 mei 2016 18:30 schreef Snoepje5 het volgende:
Alsjeblieft buiten RVS ook lals ze overdekt of geschilderd worden. Je wilt niet weten wat een ellende roestende schroeven geven. Alternatief is gebichromatiseerde schroeven van.....quote:Op dinsdag 24 mei 2016 19:05 schreef Snoepje5 het volgende:
Zo'n setje lijkt me inderdaad voldoende voor een start. Als ik de schroeven binnen ga gebruiken zou je dus sowieso verzonken schroeven aanraden (muv vochtige ruimtes), voor buiten wellicht wel rvs?
Eerlijk gezegd gebruik ik buiten ook gewoon verzonken.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 19:05 schreef Snoepje5 het volgende:
Zo'n setje lijkt me inderdaad voldoende voor een start. Als ik de schroeven binnen ga gebruiken zou je dus sowieso verzonken schroeven aanraden (muv vochtige ruimtes), voor buiten wellicht wel rvs?
Ik heb geen idee, staan / stonden niet in de folder. Maar zal zoiets zijn geweest:quote:Op dinsdag 24 mei 2016 19:10 schreef blomke het volgende:
[..]
Doe mij een link naar die advertentie, dan wil ik ze wel voor je kopen en testen!
Het ziet er fancy uit, maar doe mij maar gewoon de beste kwaliteit-prijs ipv. dwangmatig vasthouden aan een kleur en daardoor je zelf dwingen om hier en daar ook de mindere modellen voor meer geld aan te schaffenquote:Op dinsdag 24 mei 2016 18:26 schreef Atmoz het volgende:
[..]
Er komen geregeld ook sjieke "verzamelingen" van bijvoorbeeld DeWalt of Makita voorbijZo'n verzameling met alles een beetje van hetzelfde spreekt toch wat meer aan denk ik.
quote:
De schutting waaide hier toch echt om door rot niet door zwaar veroeste schroeven. Ik ben niet zo fan van RVS schroeven. Breken sneller duurder en de langere levensduur heb je zelde echt nodig.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 19:13 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd gebruik ik buiten ook gewoon verzonken.
Een schutting is eerder verrot dan een verzonken schroef.
Hebben wel gewoon in de folder gestaan hoorquote:Op dinsdag 24 mei 2016 19:23 schreef Snoepje5 het volgende:
[..]
Ik heb geen idee, staan / stonden niet in de folder. Maar zal zoiets zijn geweest:
[ afbeelding ]
Misschien liggen ze ook niet eens bij alle Lidls.
Het schuurpapier van Ecotools is nog nooit van mijn Rupes afgevlogen, denk dus dat het aan jouw machine ligt. Klittenband zal wel niet zo goed zijn.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 23:22 schreef derLudolf het volgende:
Oké, ik Geef het toe: Ik zit al een tijdje stiekem naar een Bosch GEX 125-150 te kijken.
Ik gebruik nu al een of andere TopCraft excenter, maar met dat ding heb ik altijd last van schuurschijfjes die gaan vliegen...
Ligt dat aan het feit dat ik geen afzuiging gebruik?
Of aan het schuurpapier, ik gebruik 125mm korrel 100 schuurpapier van Ecotools.
Of is de klittenband op de schuurzool van die Topcraft gewoon af.
Ik schat dat ik ongeveer 3m2 steigerhout kon schuren de laatste keer, daarna vloog mijn papiertje weg. Met de korrels op het papier was dan nog niets mis. Dat vind ik best zonde.
Maar gebruik jij een stofzuiger of niet. Ik denk namelijk dat het komt doordat er stof tussen het klittenband komt (maar dat zie ik eigenlijk niet...)quote:Op woensdag 25 mei 2016 09:01 schreef usernaamvergeten het volgende:
[..]
Het schuurpapier van Ecotools is nog nooit van mijn Rupes afgevlogen, denk dus dat het aan jouw machine ligt. Klittenband zal wel niet zo goed zijn.
Soms wel, soms niet. Schuurpapier blijft er altijd even goed op zitten.quote:Op woensdag 25 mei 2016 09:07 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Maar gebruik jij een stofzuiger of niet. Ik denk namelijk dat het komt doordat er stof tussen het klittenband komt (maar dat zie ik eigenlijk niet...)
Persoonlijk zou ik de 200 accessoire setjes negeren. Dat is niet bepaald kwaliteit wat je koopt en het merendeel gebruik je niet.quote:Op woensdag 25 mei 2016 09:53 schreef Lingue het volgende:
ok, ik moet er aan gaan geloven... De aanschaf van een boormachine die ook als schroevendraaier kan dienen. Maar uhhh help?
Ik deed alles nog met een handschroevendraaier![]()
Maar nu met een verhuizing op komst wil ik niet weer ook alles met de hand losdraaien. Wat is goed spul maar niet te duur? Ik zie regelmatig van die acties van 150/170 euro in zo een koffer met 200 accessoires. Zit daar nog verschil in? Hoop dat jullie wat wijze tips voor mij hebben.
Precies dit.quote:Op woensdag 25 mei 2016 09:56 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Persoonlijk zou ik de 200 accessoire setjes negeren. Dat is niet bepaald kwaliteit wat je koopt en het merendeel gebruik je niet.
Voor dat geld kan je een mooie accuboor/schroefmachine kopen (kijk op gereedschapwebshops naar Bosch Blauw, Makita, DeWalt, Metabo en je kan haast niet mis zitten) en dan zou ik er voor 2-3 tientjes een klein doosje bitjes bestellen. Heb je topkwaliteit en niet een kist vol wegroestend ijzer.
Wat die drie wel als nadeel hebben, is dat de opname slechts tot 10mm is.quote:Op woensdag 25 mei 2016 10:05 schreef bleiblei het volgende:
En dan zou je naar bijv de volgende kunnen kijken:
http://www.toolnation.nl/(...)dealer-garantie.html
http://www.toolnation.nl/(...)dealer-garantie.html
https://www.toolmax.nl/bo(...)ne-1-5ah-li-ion.html
Welk materiaal zijn je muren dan? Beton kun je wel vergeten, maar gaatjes tot 6mm in steen gaan wel met de boren die hier zijn genoemd.quote:Op woensdag 25 mei 2016 10:20 schreef Lingue het volgende:
Ah ok. Goed in te weten. Sla ik die over.
In principe geen steen. Gewoon de standaard muren. Maar is om in steen ook te kunnen boren aanzienlijk duurder?
Uhhhhh geen idee 😂. Ik heb een tijdelijke huurwoning denk jaren 70/80 ofzo.quote:Op woensdag 25 mei 2016 10:28 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Welk materiaal zijn je muren dan? Beton kun je wel vergeten, maar gaatjes tot 6mm in steen gaan wel met de boren die hier zijn genoemd.
Ik durf bijna geen Bosch meer te noemen hier, maar deze accu klopboor vind ik een behoorlijk goede deal. 2 grote 4,0Ah accu's voor <¤200 (en losse 4,0Ah accu kost al zo'n ¤70 namelijk.
http://m.ebay.de/itm/BOSC(...)-L-BOX-/371637732609
En dan vrijstaand of rijtje/flat, want in dat laatste geval heb je met een beetje "mazzel" veel betonnen muren. Met een klopboormachine kun je daar ook niet echt in borenquote:Op woensdag 25 mei 2016 10:36 schreef Lingue het volgende:
Mijn aankopende woning zal bouwjaar 2000 of jonger zijn.
Uhm iig geen tussenwoning verwacht ik. Hij moet nog gevonden en gekocht wordenquote:Op woensdag 25 mei 2016 10:41 schreef derLudolf het volgende:
[..]
En dan vrijstaand of rijtje/flat, want in dat laatste geval heb je met een beetje "mazzel" veel betonnen muren. Met een klopboormachine kun je daar ook niet echt in borenIn de tussenmuren waarschijnlijk wel.
In Nederland zijn de meeste "standaard" muren (minimaal) van steenquote:Op woensdag 25 mei 2016 10:20 schreef Lingue het volgende:
In principe geen steen. Gewoon de standaard muren.
Lees ik dat ie sporadisch gebruikt gaat worden en voornamelijk voor licht schroefwerk? Dan lijkt een 14,4 of 18V machine me wat aan de zware kantquote:Op woensdag 25 mei 2016 14:51 schreef Lingue het volgende:
Ik zal er even voor de goede orde bij vermelden dat ik zelf weinig met het gereedschap ga doen![]()
Het schroefmachine gedeelte is nog wel aan mij besteed. Het boren niet.
Maar de vrienden die nog wel eens op bezoek komen kunnen wel gaatjes boren en dan heb ik gereedschap in huis. Mag wel na 10 jaar toch?
Dat heb je heel goed. Ik red het al 10 jaar zonderquote:Op woensdag 25 mei 2016 15:18 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Lees ik dat ie sporadisch gebruikt gaat worden en voornamelijk voor licht schroefwerk? Dan lijkt een 14,4 of 18V machine me wat aan de zware kant
Dan zou ik voor een 10,8V accuklopboor gaan. Schroeft t/m 6 mm en in steen boort ie tot 10mm. Lijkt mij ruim voldoende om een rolgordijntje op te hangen, een boekenplank je aan de muur te maken of een IKEA kast mee te verstevigen
Zoiets als deze (of van Makita, DeWalt of welk kleurtje je maar wenst - maar daar ken ik de types niet uit mijn hoofd)
http://m.ebay.de/itm/BOSC(...)lt-GSR-/311292927406
En
Waarom nu ineens zo'n haast dan? De machines die hier genoemd zijn zul waarschijnlijk je niet bij de Gamma of Praxis vinden...quote:Op woensdag 25 mei 2016 16:49 schreef Lingue het volgende:
[..]
Dat heb je heel goed. Ik red het al 10 jaar zonder![]()
Ik denk dat ik er morgen 1 ga kopen als ik iets kan vinden bij een winkel, vanavond heb ik tijd om de linkjes te bestuderen. Bestelling via internet heeft weinig zin vrees ik gezien met het tijdsbestek waarop ik het nodig heb.
Omdat ik het vertik om met een handschroevendraaier alle lampen eraf te schroeven, sommige kasten uit elkaar te halen. De kapstok te demonteren etc etc.quote:Op woensdag 25 mei 2016 17:12 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Waarom nu ineens zo'n haast dan? De machines die hier genoemd zijn zul waarschijnlijk je niet bij de Gamma of Praxis vinden...
Dan zou ik gewoon naar de praxis gaan en voor max 100 euro een Bosch of B&D uit het rek trekkenquote:Op woensdag 25 mei 2016 17:41 schreef Lingue het volgende:
[..]
Omdat ik het vertik om met een handschroevendraaier alle lampen eraf te schroeven, sommige kasten uit elkaar te halen. De kapstok te demonteren etc etc.
Dan ga ik daar morgen eens naar kijken in de winkel zelf. Dankjewel voor jullie hulp.quote:Op woensdag 25 mei 2016 17:45 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Dan zou ik gewoon naar de praxis gaan en voor max 100 euro een Bosch of B&D uit het rek trekken.
Niet te moeilijk en werkt perfect om de nodige meubels te monteren/demonteren.
Tango heeft dat hier wel.quote:Op woensdag 25 mei 2016 22:32 schreef bluemoon23 het volgende:
Nergens een tankstation in de buurt waar je gratis je banden kunt oppompen ? (zijn er niet veel meer, ik weet het)
Welke omgeving woon je?quote:Op woensdag 25 mei 2016 16:49 schreef Lingue het volgende:
[..]
Dat heb je heel goed. Ik red het al 10 jaar zonder![]()
Ik denk dat ik er morgen 1 ga kopen als ik iets kan vinden bij een winkel, vanavond heb ik tijd om de linkjes te bestuderen. Bestelling via internet heeft weinig zin vrees ik gezien met het tijdsbestek waarop ik het nodig heb.
Omgeving Arnhem. Kom jij de lampen eraf schroeven?quote:Op woensdag 25 mei 2016 22:51 schreef ErkendFokker het volgende:
[..]
Welke omgeving woon je?
Bestellingen in NL zijn trouwens meestal wel binnen een dag binnen.
Hahaha nee dat gaat me net iets te ver. Maar het kon zijn dat je vlakbij een van de grote webwinkels woonde en dan kon je daar afhalen, dan heb je het ook snel.quote:Op donderdag 26 mei 2016 07:48 schreef Lingue het volgende:
[..]
Omgeving Arnhem. Kom jij de lampen eraf schroeven?
Ah op die fiets. Nee ik ga de praxis of gamma vanavond verblijden.quote:Op donderdag 26 mei 2016 10:35 schreef ErkendFokker het volgende:
[..]
Hahaha nee dat gaat me net iets te ver. Maar het kon zijn dat je vlakbij een van de grote webwinkels woonde en dan kon je daar afhalen, dan heb je het ook snel.
Voltage zegt niks over of het een krachtige machine is. Ik heb een 14.4v Makita (professionele lijn), kan er alles mee doen.quote:Op donderdag 26 mei 2016 16:24 schreef Andromache het volgende:
Dag allen, ik was van plan deze accuboormachine bij de Aldi te kopen, alvorens ik alsnog een Makita aanschaf. Kan hem altijd proberen en later weer terugbrengen. Hangt ook af van de Ah-waarde van de accu, maar 16 volt lijkt me prima voor de klussen die ik ga doen (zelf een keuken in elkaar zetten, dingen in de badkamer ophangen etc.). Doen?
quote:Op woensdag 25 mei 2016 22:32 schreef bluemoon23 het volgende:
Nergens een tankstation in de buurt waar je gratis je banden kunt oppompen ? (zijn er niet veel meer, ik weet het)
Ja, er is nog wel 1 tankstation dichtbij waar het wel kan.quote:
heb ik ook interesse in, ik lees meequote:
Deze van Eurodainu/Michelin http://wielservicenederla(...)klok-michelin-detail gebruiken ze veel bij garage,s en bandenspeciaalzaken.quote:Op donderdag 26 mei 2016 17:14 schreef PasopA het volgende:
Kortom gezegd, we zoeken dus liever een pistool om thuis te gebruiken.
Ik heb zelf deze: https://www.hbm-machines.(...)ina-3/hbm-bandenpompquote:Op donderdag 26 mei 2016 19:02 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Deze van Eurodainu/Michelin http://wielservicenederla(...)klok-michelin-detail gebruiken ze veel bij garage,s en bandenspeciaalzaken.
Ja, het is een dure, maar dan weet je wel wat je hebt.
Er zijn ook webshops waar ze ¤100 (inc btw) hiervoor durven vragen.....
Voor licht gebruik wel goed hoor.quote:Op donderdag 26 mei 2016 16:24 schreef Andromache het volgende:
Dag allen, ik was van plan deze accuboormachine bij de Aldi te kopen, alvorens ik alsnog een Makita aanschaf. Kan hem altijd proberen en later weer terugbrengen. Hangt ook af van de Ah-waarde van de accu, maar 16 volt lijkt me prima voor de klussen die ik ga doen (zelf een keuken in elkaar zetten, dingen in de badkamer ophangen etc.). Doen?
3 tientjes voor een kruislaser.quote:
voor kastje in elkaar zetten, schilderij ophangen, etc zijn die dingen goed genoeg.quote:Op donderdag 26 mei 2016 22:20 schreef ErkendFokker het volgende:
[..]
Voor licht gebruik wel goed hoor.
Ik had een 18v van de Lidl en die heb ik een jaar best zwaar misbruikt. Dus als je gewoon wat gaat schroeven enzo gaat het echt niet zomaar kapot. En je hebt 3 jaar garantie.
zal sowieso niet recht zijn.quote:Op donderdag 26 mei 2016 22:45 schreef flibber het volgende:
[..]
3 tientjes voor een kruislaser.
mijn instapmodelletje van laserliner zat al tegen de 200 en dan was het nog "mwah" "mwah"
kun je niet beter een huren of lenen denk ik dan?
Duidelijk. Ik ga in mijn geval voor een Makita-aanbieding omdat ik toch flink wat ga renoveren in mijn appartement.quote:Op donderdag 26 mei 2016 22:49 schreef flibber het volgende:
[..]
voor kastje in elkaar zetten, schilderij ophangen, etc zijn die dingen goed genoeg.
duurder kopen is overkill.
maar als je in nabije toekomst huis gaat kopen/zelf wat wil klussen dan zou ik wel gaan voor een "instapmodel" van dewalt/makita/bosch blauw.
Ik heb zelf alles van makita/festool/dewalt/bosch blauw, etc.
maar bovenfrees/schaaf/verstripper bosch groen... die dingen gebruik ik 1x per jaar en dan vind ik honderden euro's uitgeven toch wat te gortig. en vor incidenteel gebruik goed genoeg.
Dat spul van de Lidl valt me echt 100% mee. Heb er nu een accu decoupeerzaag van, maar de kwaliteit is dik in orde. Natuurlijk is mijn Bosch blauw accuboormachine van betere kwaliteit, maar prijs/kwaliteit verhouding is bij dat Lidl ding prima in orde. Voor het incidentele gebruik van een decoupeerzaag kon ik het niet voor mezelf verantwoorden om een Bosch blauw te kopen.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 00:44 schreef ErkendFokker het volgende:
[..]
zal sowieso niet recht zijn.
Die shit van aldi en lidl is altijd zo goedkoop omdat het niet precies in elkaar gezet is
M'n pa heeft/had en Aldi decoupeerzaag, maar dat ding zaagt alles behalve haaks. Die gebruik ik dus ook nooit.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 08:21 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Dat spul van de Lidl valt me echt 100% mee. Heb er nu een accu decoupeerzaag van, maar de kwaliteit is dik in orde. Natuurlijk is mijn Bosch blauw accuboormachine van betere kwaliteit, maar prijs/kwaliteit verhouding is bij dat Lidl ding prima in orde. Voor het incidentele gebruik van een decoupeerzaag kon ik het niet voor mezelf verantwoorden om een Bosch blauw te kopen.
Over Aldi spul weet ik niets, maar dat ziet er over het algemeen ook van wat mindere kwaliteit uit dan het Lidl spul, maar da's mijn meningquote:Op vrijdag 27 mei 2016 08:29 schreef derLudolf het volgende:
[..]
M'n pa heeft/had en Aldi decoupeerzaag, maar dat ding zaagt alles behalve haaks. Die gebruik ik dus ook nooit.
Niet alleen de kwaliteit verschilt maar ook de toleranties en controle.
Misschien moet ik er even bij vermelden dat het alleen gebruikt gaat worden om af en toe wat op te hangen. Dan zeg je eigenlijk toch nog, wees niet lui en pak een waterpas?quote:Op donderdag 26 mei 2016 22:45 schreef flibber het volgende:
[..]
3 tientjes voor een kruislaser.
mijn instapmodelletje van laserliner zat al tegen de 200 en dan was het nog "mwah" "mwah"
kun je niet beter een huren of lenen denk ik dan?
Als je af en toe iets ophangt moet het ook recht hangen.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 10:39 schreef Luuk84 het volgende:
[..]
Misschien moet ik er even bij vermelden dat het alleen gebruikt gaat worden om af en toe wat op te hangen. Dan zeg je eigenlijk toch nog, wees niet lui en pak een waterpas?
een schilderij of kastje ophangen met kruislaserquote:Op vrijdag 27 mei 2016 10:41 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Als je af en toe iets ophangt moet het ook recht hangen.
Maar goed, volgens mij zijn ze redelijk makkelijk qua retourneren, dus je kunt het altijd proberen
Eerste gat boren, lazer met de verticale lijn aan op de grond zetten en goed richten, schilderij/kastje er langs houden, 2e gat boren en klaar. Ga jij maar lekker kloten met in je ene hand de vieze waterpas tegen de witte muur en met je andere hand het kastje/schilder ik vast houden en ook nog aftekenen.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 11:45 schreef flibber het volgende:
[..]
een schilderij of kastje ophangen met kruislaser
Dan moet je dat ding eerst ergens ophangen of op statief zetten en op de goede hoogte zetten.
tegen de tijd dat jij dat ding hebt afgestelt heb ik met een ouderwetse waterpas het kastje al waterpas opgehangen
Dat "ophangen" was in indicatie van het gebruik, niet zozeer dat ik er alleen dingen mee ga ophangenquote:Op vrijdag 27 mei 2016 11:45 schreef flibber het volgende:
[..]
een schilderij of kastje ophangen met kruislaser
Dan moet je dat ding eerst ergens ophangen of op statief zetten en op de goede hoogte zetten.
tegen de tijd dat jij dat ding hebt afgestelt heb ik met een ouderwetse waterpas het kastje al waterpas opgehangen
heb meerdere waterpassen en eentje voor schoon werk en die heeft rubber voetjes.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 11:50 schreef Makrolon het volgende:
[..]
Eerste gat boren, lazer met de verticale lijn aan op de grond zetten en goed richten, schilderij/kastje er langs houden, 2e gat boren en klaar. Ga jij maar lekker kloten met in je ene hand de vieze waterpas tegen de witte muur en met je andere hand het kastje/schilder ik vast houden en ook nog aftekenen.
Niet iedereen is een interieurbouwer van beroep...quote:Op vrijdag 27 mei 2016 11:52 schreef flibber het volgende:
[..]
heb meerdere waterpassen en eentje voor schoon werk en die heeft rubber voetjes.
eerst aftekenen en dan boren.
ben ook van het gemakkelijke maar een kastje met kruislaser
hoeveel keukenboeren/interieurbouwers zie je het zo doen
Maakt mij weinig uit hoe andere het doen.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 11:52 schreef flibber het volgende:
[..]
heb meerdere waterpassen en eentje voor schoon werk en die heeft rubber voetjes.
eerst aftekenen en dan boren.
ben ook van het gemakkelijke maar een kastje met kruislaser
hoeveel keukenboeren/interieurbouwers zie je het zo doen
Geen idee de prijzen van Makita in D doen. Anders even eBay.de, idealo.de enzo bekijkenquote:Op zaterdag 28 mei 2016 23:17 schreef flibber het volgende:
13 milimeter gaten boren door gegalvaniseerd staal met een 18v makita acuuboormachine die toch al teveel gemarteld is....
Dat vond die niet leuk...
hij stonk en maakt nu naaimachine geluid. (lagers/koolstofborstels? iemand idee wat er mis is. De andere maakt accu's direct dood)
heb er nog een die kapot is dus tzt van 2 defecte weer een maken of wellicht twee als de onderdelen beetje betaalbaar zijn.
Moet toch een nieuwe hebben.
body only...goedkoopste aanbieder...
dit type:
makita
DHP481ZJ
wie weet goedkoop adresje :p
Je kan de dagaanbiedingen van gereedschapcentrum.nl eens volgen, komt veel makitaspul langs de laatste tijdquote:Op zaterdag 28 mei 2016 23:17 schreef flibber het volgende:
13 milimeter gaten boren door gegalvaniseerd staal met een 18v makita acuuboormachine die toch al teveel gemarteld is....
hij stonk en maakt nu naaimachine geluid. (lagers/koolstofborstels? iemand idee wat er mis is. De andere maakt accu's direct dood)
heb er nog een die kapot is dus tzt van 2 defecte weer een maken of wellicht twee als de onderdelen beetje betaalbaar zijn.
dit type:
makita
DHP481ZJ
Bedoel je deze? http://www.ebay.nl/itm/18(...)e=STRK%3AMEBIDX%3AITquote:Op zondag 29 mei 2016 14:11 schreef juiced01 het volgende:
Ik heb een Bosch Blauw GKS 65 GCE circelzaag, en sinds dit weekend een Bosch bosch GAS 25 L SFC bouwstofzuiger. Nu ben ik voor de circelzaag op zoek naar de accessoire/afzuigadapter om de stofzuiger aan te kunnen sluiten. Deze zit niet bij mijn circelzaag, of ik ben 'm inmiddels kwijt. Weet iemand waar ik deze kan bestellen? Ik kan geen webshop vinden die 'm los verkoopt.
Zelf goede ervaringen met RaceTools in Frankrijk.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 23:17 schreef flibber het volgende:
dit type:
makita
DHP481ZJ
Ik kan niets negatiefs vinden...quote:Op maandag 30 mei 2016 16:34 schreef hiddit het volgende:
mensen hier ervaring met ths tools?
heb deze gezien en is daar het goedkoopste
Ik kon ook al niks negatiefs vinden, dus dat lijkt me wel goed verder.quote:Op maandag 30 mei 2016 17:22 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik kan niets negatiefs vinden...
Verwacht trouwens niet teveel van die toebehoren in die kist...
Thanks! Zojuist besteld, samen met een nieuwe (metalen) boorkop voor mijn Makita HP1631, die brakke plastic drollenbak die er nu op zit ben ik wel een keer zatquote:Op zondag 29 mei 2016 14:19 schreef bleiblei het volgende:
Kruis.nl kan je exploded view tekeningen van gereedschap vinden om het onderdeelnr te zoeken. Die kan je vervolgens via hen bestellen, maar kan doorgaans ook bij de pro-gereedschapshop in de buurt.
Nope, ik bedoelde de uitloopschachtquote:Op zondag 29 mei 2016 22:39 schreef dirtyolero het volgende:
[..]
Bedoel je deze? http://www.ebay.nl/itm/18(...)e=STRK%3AMEBIDX%3AIT
gekeken maar was frans en heb ding snel nodig. Dus maar ff via NL site, btw kan ik terug krijgen. Maar site is zeker een die ik raadpleeg als ik iets nodig heb toekomst. tnx.quote:Op maandag 30 mei 2016 00:01 schreef -Tweed- het volgende:
[..]
Zelf goede ervaringen met RaceTools in Frankrijk.
DHP481ZJ = ¤165,- (zonder makpac systainer ¤156,-)
Keurig verzenden via UPS, kost een tientje, met ongeveer 3 á 4 werkdagen in huis.
Zakelijk kopen kan ook heul hendig, BTWnr invoeren en klaar
de machine, hitachi, an sich is goed. Dat merk levert goede machines (vergelijkbaar met dewalt, bosch blauw/makita).quote:Op maandag 30 mei 2016 18:47 schreef hiddit het volgende:
[..]
Ik kon ook al niks negatiefs vinden, dus dat lijkt me wel goed verder.
Zou je een andere kist aanraden?
Wil iets voor in en om het huis om een beetje te klussen. Heb nu helemaal niks, alleen wa't geleend spul van familie.
Wou voor een set onder de 200 blijven.
Of is het beter om alles los te kopen?
De GTS10XC dan?quote:Op dinsdag 31 mei 2016 22:10 schreef Atmoz het volgende:
Ik ben voorzichtig aan het kijken naar een fatsoenlijke tafelzaag, maar zie even de bomen door het bos niet meer (allemaal omgezaagd zeker?)
M'n huidige Bosch GTS10J (prima zaag, heeft me werkelijk nog nooit in de steek gelaten) heeft iets te smalle T-tracks om m'n Incra 1000HD hoekaanslag te kunnen plaatsen. Helaas is dit niet de enigste zaag wat incompatibel met deze hoekaanslag is: ook de Mafell Erika's zijn niet compatibel. (Ze hebben niet eens een T-track erop). Van Festool kom ik ook vanalles tegen, maar ik wil nog wat meer opties bekijken. En m'n gevoel zegt Mafell, maarja zonder T-tracks kan ik er niets mee... En wellicht zijn er nog andere merken waar ik maar moet kijken? De HBM 600 is ook de revue gepasseerd, maar daar schijnen nogal wat tweaks nodig te zijn alvorens deze mooi recht zaagt...
Wie O wie?(andere ideeën/tips zijn uiteraard ook zeer welkom)
Thanks!!!
Ohja, ik heb er ook aan gedacht om te T-tracks in m'n huidige zaag uit te (laten) frezen, maar vind dit eigenlijk maar "tja tja" want ze moeten zowel dieper als breder...
Dat gaat op als je een mobiele zaag zoekt. Heb je ruimte voor een stationaire is er een wereld van prachtmachines waar festool en mafell ook niet bij in de buurt komen.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 22:18 schreef flibber het volgende:
tja, dewalt is voor "ruw" goed. Maar gezien jouw wensen zou ik toch kijken naar een festo of mafell.
Dat zijn de enige twee merken die qua kwaliteit en nauwkeurigheid boven de bosch/dewalt gaan en meer weet ik ook niet
Ja dat is waar, maar dan ga je mierenneuken op minder dan een mm... en 1 graad afwijking.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 22:20 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Dat gaat op als je een mobiele zaag zoekt. Heb je ruimte voor een stationaire is er een wereld van prachtmachines waar festool en mafell ook niet bij in de buurt komen.
Ik weet het (nog) niet zeker, maar volgens mij past dat ook niet nee.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 22:15 schreef derLudolf het volgende:
De GTS10XC dan?
Is er trouwens geen andere/kleinere "T" leverbaar op die hoekaanslag?
Ben ik inderdaad ook tegen gekomen tijdens m'n zoektocht vandaag. Erg mooi spul, maar ook wel (zeer) groot he... Denk iets te groot voor in m'n garage.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 22:16 schreef bleiblei het volgende:
Een hammer misschien? Als je daar de ruimte voor hebt in je nieuwe schuur?
Tja, dat hoorde ik dus al eerder vandaagquote:HBM zou ik mijden met jouw gereedschap arsenaal. Ga je spijt van krijgen.
Nee, niet dat ik weet.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 22:17 schreef bleiblei het volgende:
En hoezo past de incra niet op een Erika? Dat hebben ze bij gereedschappro wel gedaan toch?
Ja dat is precies mijn gedachte. Maar ze maken het wel lastig! Waarom maakt Mafellquote:Op dinsdag 31 mei 2016 22:18 schreef flibber het volgende:
tja, dewalt is voor "ruw" goed. Maar gezien jouw wensen zou ik toch kijken naar een festo of mafell.
Dat zijn de enige twee merken die qua kwaliteit en nauwkeurigheid boven de bosch/dewalt gaan en meer weet ik ook niet
Helemaal true, maar die zijn ook meteen weer (veel) groter, én zwaarder... Pfew ik ben al vanalles tegen gekomenquote:Op dinsdag 31 mei 2016 22:20 schreef bleiblei het volgende:
Dat gaat op als je een mobiele zaag zoekt. Heb je ruimte voor een stationaire is er een wereld van prachtmachines waar festool en mafell ook niet bij in de buurt komen.
Hmzz, het moet wel een béétje fatsoenlijk hequote:Op dinsdag 31 mei 2016 22:25 schreef flibber het volgende:
Ja dat is waar, maar dan ga je mierenneuken op minder dan een mm... en 1 graad afwijking.
Je hoeft me niet gek te krijgenquote:Naja atmoz koopt graag leuk gereedschap maar niet verplaatsbare tools die x voud van mobiel kosten.
maar wie weet/wie krijgt hem zo gek
Maar ook dieper zo ik begrijp. En wordt het dwarsstuk dan niet te ruim?quote:Op dinsdag 31 mei 2016 22:39 schreef bleiblei het volgende:
Ik vind bredere tracks frezen zo een slecht idee eigenlijk nog niet.
Ik heb dit idee ook nog niet naast me neer gelegdquote:Op dinsdag 31 mei 2016 22:39 schreef bleiblei het volgende:
Ik vind bredere tracks frezen zo een slecht idee eigenlijk nog niet.
Tja, daarom... Hoe stevig is het nog allemaal dan? En het moet wel echt mega recht/goed gebeuren, anders heb ik er niets aan...quote:Op dinsdag 31 mei 2016 22:41 schreef derLudolf het volgende:
Maar ook dieper zo ik begrijp. En wordt het dwarsstuk dan niet te ruim?
Neuh, niet per se, ze kunnen ook goed gebruikt worden in bijv. zelfbouw freestafelsquote:Op dinsdag 31 mei 2016 22:51 schreef derLudolf het volgende:
Gereedschappro zal toch wel een zaag verkopen die compatibel is met dat ding?
Daar dacht ik ook al aan, aan zoiets. Er zijn van die tafels waarin je een invalzaag kunt hangen... Of is dat nieuw nauwkeurig genoeg?quote:Op dinsdag 31 mei 2016 22:53 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Neuh, niet per se, ze kunnen ook goed gebruikt worden in bijv. zelfbouw freestafels.
Nee, volgens mij hebben die er zelfs geen eenquote:Op dinsdag 31 mei 2016 22:51 schreef derLudolf het volgende:
Gereedschappro zal toch wel een zaag verkopen die compatibel is met dat ding?
Zou kunnen, maar hoe krijg je dat weer netjes en recht op de zaag gemonteerd he? En dan moet ook het huidige blad er (netjes) af, etc... Pfeww, wat een gedoe. En dat alleen om een fatsoenlijke hoekaanslag erop te kunnen zetten... Ohja, en misschien later zo'n "slede".quote:Op dinsdag 31 mei 2016 22:52 schreef bleiblei het volgende:
En van een aluminium plaat een compleet nieuw blad laten frezen? Dan kan je em helemaal custom made passend maken voor het incra spul.
Hmzzzz, dat zie ik zelf niet zo zitten. Liever een dedicated zaag.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 22:55 schreef derLudolf het volgende:
Daar dacht ik ook al aan, aan zoiets. Er zijn van die tafels waarin je een invalzaag kunt hangen... Of is dat nieuw nauwkeurig genoeg?
Tja weet ik niet... Met welke dingen vind je dat ik overdrijf dan? Ik heb nog niets gekocht wat ik nooit zal gebruiken. Ok, dat Woodpeckers is misschien wat overdreven, maar ach het kostte ook weer geen duizenden euro's...quote:Op dinsdag 31 mei 2016 22:56 schreef flibber het volgende:
Maar Atmoz... "overdrijf" je nu niet een beetje met je gereedschap/toebehoren obsessie? Lijkt een doorgeschoten verslaving (wij allen zijn verslaaft aan tools.
Maar wat voor eisen jij allemaalt stelt, en wat je aanschaft
het blijft "maar" gereedschap he
Hammer of Robland is inderdaad de volgende stap volgens mij.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 22:35 schreef Atmoz het volgende:
Helemaal true, maar die zijn ook meteen weer (veel) groter, én zwaarder... Pfew ik ben al vanalles tegen gekomen
Bijlen, messen, snoeischaren zie je wat ik doe?quote:Op donderdag 2 juni 2016 21:25 schreef derLudolf het volgende:
Ziet er leuk uit... Wat kan ik er mee?
Das helemaal geen gek idee, maar Incra heeft die volgens mij niet...quote:Op woensdag 1 juni 2016 08:35 schreef ciewy het volgende:
Atmoz,
Misschien een gek idee, maar is het niet handiger/makkelijker om een stel nieuwe "runners" te laten frezen? Of misschien heeft incra die wel?
In eerste instantie niet, maar nu ben ik toch wel héél nieuwsgierig naar zo'n Hammer.quote:(Tenzij je jezelf echt graag een nieuwe zaagtafel aan wil praten)
Hehequote:Op donderdag 2 juni 2016 20:18 schreef flibber het volgende:
woodpeckers idd, maar ook zo dure bosch afkortzaag, of eigenlijk alles wat je aanschaft.
Das hun probleemquote:je zegt vaak moet goed zijn en hoeft niet heel goed, maar de tools die jij aanschaft heeft de gemiddelde aannemer niet in zijn bus
Precies, dat is toch gewoon wat mannen willen?quote:Maar goed snap het ook, doe ook "deels" zelfde
Tis hobby en mooi gereedschap is mooi maar kun je ook mooie dingen mee doen.
quote:vandaag op locatie installatiewerk gedaan. moest metn 5x7 raamwerkje maken voor sanitair badkamer (skelet badkamer was niet af).
tot mijn beaschikking was een einhell afkortzaag, volgensmij de profi line.
(wat een bagger smerig eng kut ding. niks mooi recht, wiebelend blad (kromme as?), geen rechte zaagsnedes, bang dat blad eraf zou knallen, tering geluid alsof er in mechaniek een emmer zand was geflikkert.)
Dan mis ik mijn dewalt afkorter met bok wel
Das ook niet fijn werken. En ik denk dat spullen van de betere merken ook zeker 3 tot 4 maal langer mee gaat dan het bagger spul uit de gamma
Ik ben al zowat de halve dag aan het rondkijken/bellen voor zo'n Hammer inderdaadquote:Op donderdag 2 juni 2016 20:47 schreef bluemoon23 het volgende:
Hammer of Robland is inderdaad de volgende stap volgens mij.
De Hammer K3 bijvoorbeeld is ook leverbaar met een 230V motor (net als hun zaag/freescombi en combinatiemachine trouwens)
Wat betreft grootte valt zo,n standaard zaag zonder roltafel enzo nog wel mee volgens mij.
http://www.hammer-houtbew(...)lzaag-k3-winner.html
Tweedehands is misschien nog een optie, maar in 230V zijn ze aardig zeldzaam denk ik, op 400V zijn ze wel te vinden op de gebruikte markt.
Maar aangezien jij je een dag of wat terug nog beweerde dat jij je niet kunt voorstellen dat je nu of in de toekomst krachtstroom nodig bent![]()
Net wat bleiblei zegt: van HBM ga jij niet gelukkig worden.
Niet gezien wat jij gewend ben en eist van je huidige gereedschap qua betrouwbaarheid, afwerking en nauwkeurigheid.
Ziet er cool uit! Ken het merk alleen niet, maar zo te lezen iets fatsoenlijksquote:Op donderdag 2 juni 2016 21:24 schreef bleiblei het volgende:
In het kader van supermooi gereedschap!
Tormek heeft de T7 geupdate.
Meet de T8!
[ afbeelding ]
Jammer dat ik de T7 al heb(maar daar heb ik nog wel een jaar of 40 plezier van denk ik
).
Oude Nooitgedacht beitels kun je er ook mee opknappen?quote:Op donderdag 2 juni 2016 21:31 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Bijlen, messen, snoeischaren zie je wat ik doe?, maar ook beitels, gutsen, scharen en boren vlijm en vlijmscherp slijpen. En dat voor dummies en vrij snel. Maar daar is de prijs ook naar
.
Ja, dus koop je dat ding maarquote:Op donderdag 2 juni 2016 22:11 schreef derLudolf het volgende:
Oude Nooitgedacht beitels kun je er ook mee opknappen?
Lolquote:Op donderdag 2 juni 2016 22:18 schreef bleiblei het volgende:
Hey, hallo... Tormek is de Rolls Royce onder de (nat)slijpmachines.
Hoezo kennen jullie het merk niet.
Tsssk.![]()
.
Ik dacht meer ik stuur hem een enveloppe met beitels en een aantal euro'squote:
Voor de retourzending.quote:
Tja, een schuurmachine schuurt, dus dan heb ik ook geen andere nodigquote:Op donderdag 2 juni 2016 22:20 schreef Atmoz het volgende:
[..]
Lol![]()
Maareh, het is nooit te laat om wat bij te leren he, dus thanks![]()
Dat "ding" lijkt overigens te veel op m'n werkbankslijpmachine, dus hoef ik 'm niet
Ah, vandaar dat lelijke zwarte ding eronderquote:Op donderdag 2 juni 2016 22:44 schreef bleiblei het volgende:
Tja, een schuurmachine schuurt, dus dan heb ik ook geen andere nodig.
Een Tormek is een natslijper, dwz. met water wordt de steen en hetgene dat je aan het slijpen bent gekoeld. Daarnaast heeft ie een super fijn systeem om het aantal graden in te stellen dat je de vouw van je beitel, bijl, etc. wil geven en de vouw netjes recht op de beitel, het mest, etc. te zetten. Daarnaast wet je met de leren schijf super,superscherp.
Ja preciesquote:Maar goed, inderdaad, zelfde als een werkbankslijper.
Dat laatste was cynischquote:Op donderdag 2 juni 2016 22:51 schreef Atmoz het volgende:
[..]
Ah, vandaar dat lelijke zwarte ding eronder
Maareh, effe zonder gekheid... Erg gaaf (én goed) systeem
Als ik ooit echt een schuur-schuur (groot dus) heb, dan wil ik zulke dingen ook wel hebben. Lijkt me echt mooi om met dit soort apparaten wat te kloten op m'n oude dag (of over 10 jaar ofzo al)
[..]
Ja precies
Ik snap hemquote:Op donderdag 2 juni 2016 22:56 schreef bleiblei het volgende:
Dat laatste was cynisch.
Ik heb een werkbankslijper, echt... Komt niet in de buurt van de Tormek.
Verschil is gewoon vergelijkbaar of je een B&D Mouse of een Bosch GEX in je handen hebt. Ander soort machine en vooral heel andere klasse. Maar ze doen idd. hetzelfde. Daar is dan ook alles mee gezegd.
Die mag je best aan mij schenken hoor, dan kan jij de T8 kopenquote:
En dit. Prachtige machine maar wel een luxeproduct, tenzij je dagelijks moet slijpen. Nouja, met een tweedehands Creussen, een paar diamantplaatjes, wetstenen en een leren strop krijg ik ze ook perfect scherp. Kost wel wat meer tijd maar het voldoet.quote:Op donderdag 2 juni 2016 22:18 schreef bleiblei het volgende:
Hey, hallo... Tormek is de Rolls Royce onder de (nat)slijpmachines.
Hoezo kennen jullie het merk niet.
Tsssk.![]()
.
nooitgedacht dat iemand nog oudere beitels in gebruik heeftquote:Op donderdag 2 juni 2016 23:42 schreef usernaamvergeten het volgende:
[..]
Die mag je best aan mij schenken hoor, dan kan jij de T8 kopen
[..]
En dit. Prachtige machine maar wel een luxeproduct, tenzij je dagelijks moet slijpen. Nouja, met een tweedehands Creussen, een paar diamantplaatjes, wetstenen en een leren strop krijg ik ze ook perfect scherp. Kost wel wat meer tijd maar het voldoet.
M'n Stanley USA schaafbeitels mag ik toch niet machinaal slijpen van mijzelf, ben dan bang dat ze te snel verslijten. Die van mijn no. 7 is toch al bijna 100 jaar oud, van mijn no. 5 zo'n 70 jaar.
Ik heb em toen gekocht omdat ik 3 keer per week mijn beitels aan het wetten was bij de bouw van mijn terrasoverkapping. Met de Tormek ging de wettijd van 3 sets beitels van een uur of 4, naar een half uurtje. Nu gebruik ik em te weinig, maar toen erg veel plezier van gehadquote:Op donderdag 2 juni 2016 23:42 schreef usernaamvergeten het volgende:
[..]
Die mag je best aan mij schenken hoor, dan kan jij de T8 kopen
[..]
En dit. Prachtige machine maar wel een luxeproduct, tenzij je dagelijks moet slijpen. Nouja, met een tweedehands Creussen, een paar diamantplaatjes, wetstenen en een leren strop krijg ik ze ook perfect scherp. Kost wel wat meer tijd maar het voldoet.
M'n Stanley USA schaafbeitels mag ik toch niet machinaal slijpen van mijzelf, ben dan bang dat ze te snel verslijten. Die van mijn no. 7 is toch al bijna 100 jaar oud, van mijn no. 5 zo'n 70 jaar.
Als ik jou was zou ik iets meer bijleggen en voor de Bosch Blauw GBH 2-28 DFV gaan. Is echt een VELE betere machine waar je nog zeer lang plezier van zult hebbenquote:Op zaterdag 4 juni 2016 11:40 schreef RijsAnijs het volgende:
Jongens,
Ik heb recentelijk met m'n vriendin een huisje gekocht waar nog wel het een en ander aan opgeknapt moet worden. Nou ben ik op zoek naar een All-round boorhamer bij voorkeur van het merk Bosch.
Nu heb ik zelf ook al wat gegoogled op advies en welke boorhamer voor mij het meest geschikt zou zijn en via deze site: http://goedklusgereedscha(...)erkochte-boorhamers/ ben ik uiteindelijk zwaar aan het overwegen om een Bosch PBH 2500 SRE aan te schaffen.
Het enige wat me nog wat tegen houd is de prijs van ¤150...
Nou ben ik benieuwd of jullie toevallig ook ervaring hebben met deze boorhamer, en of jullie mij deze ook zouden aanraden. Ik wil voor 150 euro geen miskoop begaan dus houd me aanbevolen voor andere suggesties van uit jullie kant.
Bedankt voor je suggestie! Denk dat ik dan toch maar voor de Bosch Blauw ga, ook op basis van de goede ervaringen met Bosch Blauw van de poster onder je post. Wel een stuk duurder maar heb er hopelijk lang plezier van.quote:Op zaterdag 4 juni 2016 11:46 schreef Atmoz het volgende:
[..]
Als ik jou was zou ik iets meer bijleggen en voor de Bosch Blauw GBH 2-28 DFV gaan. Is echt een VELE betere machine waar je nog zeer lang plezier van zult hebben
[edit]
En als je perse eentje wilt uit dat rijtje van 5 op die website wat je geeft, dan zou ik voor de Makita gaan![]()
Als je 2e hands eentje kunt vinden wat niet té mishandeld is, dan kun je daar als thuis-klusser inderdaad nog zeer veel plezier aan hebbenquote:Op zaterdag 4 juni 2016 11:51 schreef ciewy het volgende:
Ik heb de Bosch Blauw GHB 2-26. En ik ben 't helemaal met Atmoz eens, supermachine(s), nog geen moment spijt van gehad!
Omdat ik ´m voornamelijk gebruik voor huis, tuin en keuken heb ik ´m niet nieuw gekocht, maar 2e hands via marktplaats. Is misschien ook nog een idee (kostte mij uiteindelijk een kwart van het bedrag voor een nieuwe).
gr
En niet alleen de poster onder mij, iedereen hier wat die 2-28 heeft is daar super tevreden overquote:Op zaterdag 4 juni 2016 11:54 schreef RijsAnijs het volgende:
Bedankt voor je suggestie! Denk dat ik dan toch maar voor de Bosch Blauw ga, ook op basis van de goede ervaringen met Bosch Blauw van de poster onder je post. Wel een stuk duurder maar heb er hopelijk lang plezier van.
Met 't meeste heb ik nog niet gewerkt, maar alles voelt wel extreem degelijk aan, en ziet er super strak afgewerkt uitquote:
Ziet er cool uit ja! En klinkt ook heel handig. Ik heb zelf geen gras, dus niet nodig.quote:Vandaag hadden we op het werk een heul mooi speeltje. Qua kleur past ie precies bij je Fiskars.
[ afbeelding ]
Is op accu en heeft echt een geweldig systeem met de trimdraadjes. Snelheid is ook makkelijk in het stellen. En super licht door een carbon steel.
Kan zo maar zijn dat die spantang uitwisselbaar is, maar niet meegeleverd wordt.quote:Op zaterdag 4 juni 2016 15:24 schreef bluemoon23 het volgende:
Ik ben al een tijdje op zoek naar een kantenfrees, ik heb wel een "gewone" bovenfrees maar dat is gelijk zo,n lomp ding.
Nu zie ik van deze Makita aanbiedingen voorbijkomen http://www.gereedschapcen(...)1tg7-0RMEaArLv8P8HAQ
Iemand hier ervaring mee ?
Nadeel is wel dat deze frezen van 6mm nodig heeft, en mijn andere frezen 8mm zijn, maar voor zo'n kantenfrees heb je maar een paar freesjes nodig.
Al genoeg opermerking onder jouw reactie en boven de mijne....quote:Op zaterdag 4 juni 2016 11:40 schreef RijsAnijs het volgende:
Jongens,
Ik heb recentelijk met m'n vriendin een huisje gekocht waar nog wel het een en ander aan opgeknapt moet worden. Nou ben ik op zoek naar een All-round boorhamer bij voorkeur van het merk Bosch.
Nu heb ik zelf ook al wat gegoogled op advies en welke boorhamer voor mij het meest geschikt zou zijn en via deze site: http://goedklusgereedscha(...)erkochte-boorhamers/ ben ik uiteindelijk zwaar aan het overwegen om een Bosch PBH 2500 SRE aan te schaffen.
Het enige wat me nog wat tegen houd is de prijs van ¤150...
Nou ben ik benieuwd of jullie toevallig ook ervaring hebben met deze boorhamer, en of jullie mij deze ook zouden aanraden. Ik wil voor 150 euro geen miskoop begaan dus houd me aanbevolen voor andere suggesties van uit jullie kant.
Ze hebben ook fijne heggenscharen en schattige kettingzagenquote:Op zaterdag 4 juni 2016 18:52 schreef Atmoz het volgende:
Ziet er cool uit ja! En klinkt ook heel handig. Ik heb zelf geen gras, dus niet nodig.
Hamerboor ipv klopboorquote:Op zaterdag 4 juni 2016 20:44 schreef flibber het volgende:
[..]
Al genoeg opermerking onder jouw reactie en boven de mijne....
Bosch blauw is het merk voor klop/hamerboormachines op 220.
heb zelf een sds max hamerboor en in verleden sds en gewone klopboor gehad.
klopboor vervangen voor makita... elke dag nog spijt van.
Eigen huis en verbouwen... neem die bosch 220 klopboor zoals hierboven types aangeraden....
(ps ben geen blauwe smurf maar meer groen makita smurf, maar klopboor op 220 is bosch blauw gewoon het best en meest betaalbare)
foei.... alles met kettingzaag gaan we voor Stihl....quote:Op zaterdag 4 juni 2016 20:55 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ze hebben ook fijne heggenscharen en schattige kettingzagenKan allemaal met dezelfde accu
Volgende week kan ik deze uit gaan testen denk ik
http://www.stihl.nl/STIHL(...)1/FS-490-C-EM-L.aspx
Stihl wordt al genoeg gesponsord...quote:Op zaterdag 4 juni 2016 21:43 schreef flibber het volgende:
[..]
foei.... alles met kettingzaag gaan we voor Stihl....
Heb vandaag al een heggenschaar gekocht, dus ben even zoet. Zo heel veel is er ook weer niet te snoeienquote:Op zaterdag 4 juni 2016 20:55 schreef derLudolf het volgende:
Ze hebben ook fijne heggenscharen en schattige kettingzagenKan allemaal met dezelfde accu
Taakstraf?quote:Volgende week kan ik deze uit gaan testen denk ik
http://www.stihl.nl/STIHL(...)1/FS-490-C-EM-L.aspx
quote:Op zaterdag 4 juni 2016 22:04 schreef derLudolf het volgende:
Stihl wordt al genoeg gesponsord...
Drie benzine kettingzagen, een op 230V, bladblazer, bladzuiger, benzine heggenschaar, diamantslijper en dus zo een nieuwe bosmaaier.
Niets gemerkt in het daarvoor bestemde topicquote:Dat Pellenc spul is ex demo spul, is vorig jaar meegeven met een andere demo machines. Goede zet geweest want het is aangeschaft
Dat zou súper zijn! Want eigenlijk wilde ik dat ding gewoon op m'n huidige zaagtafel gebruikenquote:Op zaterdag 4 juni 2016 22:25 schreef Bartholomeus het volgende:
Atmoz maak eens een close up foto van het stuk van je incra spul dat niet in de T track past en hoe dat verder vast zit. Mijn gevoel zegt dat een beetje zichzelf respecterend verspaner jou prima moet kunnen helpenMaar daar zou ik het dus even voor moeten zien
Ik zoek het meer in wat er in die T track gaat. Als dat een los deel is dat in de eigenlijke aanslag gedraaid is, dan kan daar dus ook iets in dat op maat gemaakt is. En zo niet dan kun je de te grote T stukken ook kleiner laten frezen zodat ze alsnog in de bestaande sleuven passen. Boehoehoe incra, of je tafel aan bonken, ik zou het wel wetenquote:Op zaterdag 4 juni 2016 22:31 schreef Atmoz het volgende:
[..]
Dat zou súper zijn! Want eigenlijk wilde ik dat ding gewoon op m'n huidige zaagtafel gebruikenIk heb beide op het moment niet hier, maar zal maandag of dinsdag de foto's maken.
Wat ik wel al weet: de geleider wat in de T-track moet is exact 18mm breed en 9mm hoog. Ik neem aan dat er iets van de sleuf in de zaagtafel wordt afgehaald? Alhoewel ik wel een beetje bang ben voor de diepte: daar moet zo'n 2mm uit, en dat zou zomaar eens de dikte van het blad kunnen zijn.
Top dat je meedenkt, many thanks!![]()
Shit, dit keer lukt het je niet je iets aan te pratenquote:Op zaterdag 4 juni 2016 22:12 schreef Atmoz het volgende:
[..]
Heb vandaag al een heggenschaar gekocht, dus ben even zoet. Zo heel veel is er ook weer niet te snoeien
Nog maar 18 uurtjesquote:Taakstraf?
Dat zou pronken zijn met andermans veren.quote:Niets gemerkt in het daarvoor bestemde topic
Bedoel je deze?quote:Op zaterdag 4 juni 2016 22:25 schreef Bartholomeus het volgende:
Atmoz maak eens een close up foto van het stuk van je incra spul dat niet in de T track past en hoe dat verder vast zit. Mijn gevoel zegt dat een beetje zichzelf respecterend verspaner jou prima moet kunnen helpenMaar daar zou ik het dus even voor moeten zien
Ja, Maktec is bijna net zo duur.quote:Op zaterdag 4 juni 2016 19:29 schreef densmee het volgende:
Kan zo maar zijn dat die spantang uitwisselbaar is, maar niet meegeleverd wordt.
En heb je al bij maktec gekeken?
2 accu's lader en box, geen gekke deal....is ook al uitverkocht.quote:Op maandag 6 juni 2016 13:18 schreef De_Hertog het volgende:
Nog even hier dubbelchecken en meteen tippen: op ibood.nl is nu een hunt bezig, waar onder andere een Bosch Blauw accuschroefmachine langs komt, voor 99,95. Het gaat om deze: http://www.ibood.com/nl/n(...)li-professional.html
Nu zie ik hier altijd veel fans van Bosch Blauw langs komen en die prijs is ook wel aardig, dus prima deal toch?
De producten bij iBood hunt komen om de zoveel tijd terug. Ik heb gewoon een schermpje open staan terwijl ik aan het werk ben. Vlak na m'n post hier was hij weer langs gekomen, dus voor mij is er nu ook een onderweg.quote:Op maandag 6 juni 2016 13:50 schreef flibber het volgende:
[..]
2 accu's lader en box, geen gekke deal....is ook al uitverkocht.
Afgelopen vrijdag heb ik zowel de zaagtafel als de hoekaanslag weggebracht naar een metaalbewerkingsbedrijf. Ze hebben de geleider van de Incra passend gemaakt voor de track in de zaagtafel. Morgen ophalen en kijken hoe het gelukt isquote:Op zaterdag 4 juni 2016 22:44 schreef Bartholomeus het volgende:
Ik zoek het meer in wat er in die T track gaat. Als dat een los deel is dat in de eigenlijke aanslag gedraaid is, dan kan daar dus ook iets in dat op maat gemaakt is. En zo niet dan kun je de te grote T stukken ook kleiner laten frezen zodat ze alsnog in de bestaande sleuven passen. Boehoehoe incra, of je tafel aan bonken, ik zou het wel weten
Als je de tegels in één keer wilt doorslijpen, dan zul je een 180mm tol moeten nemen. Het "probleem" daarmee is dat 't opzich niet zo'n standaard ding is om voor altijd te hebben liggen. De meeste mensen (including myself) nemen een 115 en/of 125. Dus misschien is huren een optie? Anders eens kijken op Google, daar kwam ik voor nog geen ¤ 100,- een Makita tegen...quote:Op zondag 12 juni 2016 09:55 schreef Thrilled het volgende:
Aloha, ik wil betonnen tuintegels (20x30cm, 6cm dik) door midden gaan slijpen, dus zoek een geschikte haakse slijper. Welke kunnen jullie aa raden?
Rondom slijpen is ook geen punt toch? Dan is 125 mm prima denk ik, nog speciale eisen nodig qua vermogen o.i.d.?quote:Op zondag 12 juni 2016 10:20 schreef Atmoz het volgende:
[..]
Afgelopen vrijdag heb ik zowel de zaagtafel als de hoekaanslag weggebracht naar een metaalbewerkingsbedrijf. Ze hebben de geleider van de Incra passend gemaakt voor de track in de zaagtafel. Morgen ophalen en kijken hoe het gelukt is
[..]
Als je de tegels in één keer wilt doorslijpen, dan zul je een 180mm tol moeten nemen. Het "probleem" daarmee is dat 't opzich niet zo'n standaard ding is om voor altijd te hebben liggen. De meeste mensen (including myself) nemen een 115 en/of 125. Dus misschien is huren een optie? Anders eens kijken op Google, daar kwam ik voor nog geen ¤ 100,- een Makita tegen...
Wel stukken meer werk. Ik zou voor die eenmalige klus er één huren en bij ecotools een diamantblad kopen.quote:Op zondag 12 juni 2016 10:27 schreef Thrilled het volgende:
[..]
Rondom slijpen is ook geen punt toch? Dan is 125 mm prima denk ik, nog speciale eisen nodig qua vermogen o.i.d.?
quote:Op zondag 12 juni 2016 11:14 schreef bleiblei het volgende:
maar dat is meer omdat ik het tof vind om zoon ding te hebben dan dat ik em veel gebruik.
Tja, dat ligt natuurlijk helemaal aan jezelf. Ik weet niet om hoeveel tegels het gaat wat je wilt doorslijpen? Het is uiteraard wat meer werk, en ook iets lastiger om met zo'n (vrij lomp) ding 100% goed uit te komen... Tenminste, dat is mijn ervaringquote:
Hoe meer vermogen hoe beter/fijner. Ik heb zelf 2 stuks van Bosch Blauw, en ben daar zeer tevreden mee. Ze hebben een groot assortiment haakse slijpers, dus daarmee kun je je slag wel slaan denk ikquote:Dan is 125 mm prima denk ik, nog speciale eisen nodig qua vermogen o.i.d.?
Hehequote:Op zondag 12 juni 2016 11:14 schreef bleiblei het volgende:
Heb zelf een makita 230mm liggen, maar dat is meer omdat ik het tof vind om zoon ding te hebben dan dat ik em veel gebruik.
Ik kan me er ook wel een beetje in vindenquote:
Lange haspel pakken; snoer helemaal uitrollen, stekker er in en dan nog eens proberenquote:Op zondag 12 juni 2016 11:39 schreef Makrolon het volgende:
Ik heb ook een 230 liggen, die wou ik laatst ergens gebruiken maar daar sloeg de instalatieautomaat er steeds uit
Jup! Is bij mij ook de oplossingquote:Op zondag 12 juni 2016 12:50 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Lange haspel pakken; snoer helemaal uitrollen, stekker er in en dan nog eens proberen
Mn vader heeft een Makita van 230 mm, hangt altijd voor het grijpen en vind t nogal meevallen met onhandigheid terwijl hij ideaal is. Hij pakt m bijna overal voor en als de schijfjes dan te klein worden doet hij ze in de 115 mm tol. Kunt er alles mee en stenen slijpen van 8 cm is ook goed te doen. Is het heel veel dan zou ik voor 2 dag een benzineslijper huren om ook stof te kunnen vangen met waterkoeling.quote:Op zondag 12 juni 2016 09:55 schreef Thrilled het volgende:
Aloha, ik wil betonnen tuintegels (20x30cm, 6cm dik) door midden gaan slijpen, dus zoek een geschikte haakse slijper. Welke kunnen jullie aan raden?
Vooral professionele nemen. Wel goede ervaringen met naar mijn weten de kappen uit de link. Praktijk is wel dat je vaak alleen de onderste band gebruikt en de bovenste erbij niet fijn zit.quote:Op zondag 12 juni 2016 09:54 schreef Makrolon het volgende:
Ik wil nou wel een keer goede kniekappen... mensen hier goede ervaring met een bepaald soort/merk?
Dat zijn leuke dingen voor stratemakers e.d. maar beroepen waar je toch wat meer in beweging bent zijn ze zeker niet handigquote:Op zondag 12 juni 2016 16:02 schreef NotToBe het volgende:
[..]
Vooral professionele nemen. Wel goede ervaringen met naar mijn weten de kappen uit de link. Praktijk is wel dat je vaak alleen de onderste band gebruikt en de bovenste erbij niet fijn zit.
http://www.vofbeelen.nl/w(...)ermer-nierhaus-geel/
Ja klopt voor die toepassing wel. Maar anders neem je geen kniekappen maar broek met kniestukken toch? Was in ieder geval mijn interpretatie en zeker omdat Makrolon zn tuin gaat bestratenquote:Op zondag 12 juni 2016 18:38 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Dat zijn leuke dingen voor stratemakers e.d. maar beroepen waar je toch wat meer in beweging bent zijn ze zeker niet handig
Die zou ik nemen jaquote:Op zondag 12 juni 2016 21:31 schreef Makrolon het volgende:
zoiets dan?
https://www.badkamerwinke(...)6do80CFcO4Gwod-G0Lbw
Het probleem is dat het budget heel onduidelijk is. Er is nog geen contact met een aannemer ofzo geweest dus er is geen begroting of wat dan ook. Elke 100 euro die ik bespaar zijn weer een paar blikken verf of een paar vierkante meter isolatiemateriaal.quote:Op zondag 12 juni 2016 22:41 schreef bleiblei het volgende:
Mijn tip zou zijn. Bepaal je budget en zoek dan het beste wat je voor die euro's kan krijgen. Alles heeft zijn prijs namelijk. Snoerlengte bij een bouwstofzuiger is overigens standaard lang zat. Dus dat is zo spannend niet.
Meerdere trappen kopen lijkt mij ook een dure & onzinnige hobby. Koop een keukentrap met zeven treden, daar kan je vrijwel alle klussen prima mee doen.
En alle klopboormachines kunnen ook normaal boren.
Wij hebben recent een Altrex Falco trap gekocht, dat hadden we veeeel eerder moeten doen. Ook wij zijn in eerste instantie doorgegaan met onze huishoudtrap, maar daar hebben we nu spijt van.quote:Op zondag 12 juni 2016 22:47 schreef Makrolon het volgende:
Over een trap kan ik een ding zeggen, koop aub een professionele... Daar sta je zo gigantisch veel stabieler op dan een huis tuin en keukending...
Ik heb er mij ook zo eentje gekocht van Solide. Eentje met vier treden en tussenplaatje op het derde. Dat tussenplaatje is nu niet bepaald stevig om op te leunen, maar wel handig om een doosje vijzen of zo op te zetten.quote:Op zondag 12 juni 2016 23:07 schreef Makrolon het volgende:
Ik heb deze laatst gekocht:
http://www.ladderexpert.nl/dubbele-trappen-asc-2x5/19
Fijn ding en ideale hoogte voor binnen. Wel die beugel bovenop weg laten.
Vanuit Arbo oogpunt zou de doodstraf op het weghalen van die beugel staan! Maar dat lost zich misschien vanzelf wel op (hoop het niet hoor!)quote:Op zondag 12 juni 2016 23:07 schreef Makrolon het volgende:
Ik heb deze laatst gekocht:
http://www.ladderexpert.nl/dubbele-trappen-asc-2x5/19
Fijn ding en ideale hoogte voor binnen. Wel die beugel bovenop weg laten.
Inschakelcontact. Altijd handig om te hebben, kan je er ook schuurmachines/zagen et cetera op aansluiten en zo lekker stofvrij werkenquote:Op zondag 12 juni 2016 22:37 schreef Lucky_Strike het volgende:
Waar let ik op bij de aanschaf van een bouwstofzuiger?
Je kan even kijken, volgensmij heeft altrex zo'n tabelletje met werkhoogtes en aantal treden dat je nodig hebt. Als je een hoog plafond hebt is zo'n rolsteigertje ook wel makkelijk. Je hoeft natuurlijk niet alles nieuw te kopen, kan ook eens op Marktplaats kijken.quote:Op zondag 12 juni 2016 22:37 schreef Lucky_Strike het volgende:
Waar moet ik op letten bij de aanschaf van een trap? We hebben diverse formaten nodig, waarschijk ook zo een met een lange plaat tussen de staanders.
Beton doe je met een boorhamer, als je een goede accuboormachine koopt kan je er ook wel in steen mee boren. Dan heb je geen klopboor nodig. Klopboor is vooral handig om dozen te boren in steen of om te mixen.quote:Op zondag 12 juni 2016 22:37 schreef Lucky_Strike het volgende:
Qua boormachines vraag ik me af of er machines zijn die klop en normaal boren combineren. Of is zoiets een afrader? En uiteraard wil ik ook weten waar op te letten.
Dit dus.quote:Op zondag 12 juni 2016 22:41 schreef bleiblei het volgende:
Meerdere trappen kopen lijkt mij ook een dure & onzinnige hobby.
Geen/weinig betonnen muren volgens mij, ik weet het niet precies eigenlijk. Het huis steekt een beetje vaag in elkaarquote:Op zondag 12 juni 2016 23:38 schreef derLudolf het volgende:
L_S
-Wat voor muren heeft je nieuwe huis? Ik denk weinig beton? Want beton -> boorhamer. Heb je verder al een goede accuboor (of beter, heb je al meerdere) Andere zou je een accuklopschroefboormachine kunnen nemen. Toerental zou ik niet op focussen, meer op vermogen
Waar je met bouwstofzuigers op kunt letten is hoe fijn ie filtert, of er wel of geen stofzak in zit en of er een stopcontact op zit (Master/slave principe)
Ladders kan ik niets over zeggen...
quote:Op maandag 13 juni 2016 10:38 schreef usernaamvergeten het volgende:
[..]
Inschakelcontact. Altijd handig om te hebben, kan je er ook schuurmachines/zagen et cetera op aansluiten en zo lekker stofvrij werken
[..]
Je kan even kijken, volgensmij heeft altrex zo'n tabelletje met werkhoogtes en aantal treden dat je nodig hebt. Als je een hoog plafond hebt is zo'n rolsteigertje ook wel makkelijk. Je hoeft natuurlijk niet alles nieuw te kopen, kan ook eens op Marktplaats kijken.
[..]
Beton doe je met een boorhamer, als je een goede accuboormachine koopt kan je er ook wel in steen mee boren. Dan heb je geen klopboor nodig. Klopboor is vooral handig om dozen te boren in steen of om te mixen.
[..]
Dit dus.
Op een bouwstofzuiger jaquote:
Ok, dat moét ik hebben.quote:Op maandag 13 juni 2016 11:00 schreef Atmoz het volgende:
[..]
Op een bouwstofzuiger ja![]()
Zodat die automatisch aan gaat als je bijvoorbeeld je boormachine of schuurmachine aan zet
Ik ga nog geen klopboor kopen, eerst maar eens zien of ik hem nodig heb.quote:Op maandag 13 juni 2016 11:44 schreef derLudolf het volgende:
En qua klopboor. Wat wil je uitgeven. Wil je er een met accu?
Bevalt je huidige accuboor nog goed?
Vandaag eindelijk de boortjes getest. Wat een top dingenquote:Op maandag 13 juni 2016 12:00 schreef Makrolon het volgende:
Haal een set Bosch ulticonstruction boortjes, die gaan ook zonder kloppen zo steen in.
Zijn dat deze dingen? http://www.bosch-pt.com/n(...)-multi-construction/quote:Op maandag 13 juni 2016 12:00 schreef Makrolon het volgende:
Haal een set Bosch ulticonstruction boortjes, die gaan ook zonder kloppen zo steen in.
Ja.quote:Op dinsdag 14 juni 2016 08:39 schreef Nixxor het volgende:
[..]
Zijn dat deze dingen? http://www.bosch-pt.com/n(...)-multi-construction/
12V is NiCd accu's = niet doen.quote:Op woensdag 15 juni 2016 23:22 schreef Snoepje5 het volgende:
De karwei heeft nu ook een makita van 12volt met 2 accu's en een hele kofferset voor ¤125 in de folder staan. Is 't iets?
1ah is wel erg weinig, zou ik niet doen.quote:Op donderdag 16 juni 2016 18:03 schreef Snoepje5 het volgende:
En als ik de keus heb tussen twee accu's van 2 ah of 1 van 1ah + 1 van 4ah, - voor huis tuin keukengebruik - maakt dat veel uit?
Of hoe lang gaat een 2ah accu ongeveer mee bij zo'n bosch 10.8?
Lang genoeg om de andere op te laden.quote:Op donderdag 16 juni 2016 18:03 schreef Snoepje5 het volgende:
Of hoe lang gaat een 2ah accu ongeveer mee bij zo'n bosch 10.8?
Nee komt niet zo krek. Bij dit Makita had je sowieso 1.3Ah accu's gehadquote:Op donderdag 16 juni 2016 18:52 schreef Snoepje5 het volgende:
Sorry, 1 ah moest 2 ah zijn. 2x 2 ah of 1x 2 ah en 4 ah.Maar komt niet zo nauw zie ik wel bedankt
dan zou ik voor 2x2 Ah gaan...quote:Op donderdag 16 juni 2016 18:56 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Nee komt niet zo krek. Bij dit Makita had je sowieso 1.3Ah accu's gehad
Als met niet veel scheelt in prijs kun je ook 1*2 en 1*4 doen. En dan kijken welke je het fijnste vind en die het meeste gebruiken
Volgens mij wel.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 22:35 schreef Atmoz het volgende:
Is "Rex" een beetje een fatsoenlijk merk voor proppenboren?
ga je iets met penverbindingen doen? Nieuw projectje :pquote:Op vrijdag 17 juni 2016 22:35 schreef Atmoz het volgende:
Is "Rex" een beetje een fatsoenlijk merk voor proppenboren?
Top. Thanks!quote:
Kun je daar ook penverbindingen mee maken dan? Daarvoor is zo'n "prop" toch veel te ondiep voor? En sommige proppen lopen taps toe, daar heb je dan toch niets aan?quote:Op zaterdag 18 juni 2016 08:02 schreef flibber het volgende:
ga je iets met penverbindingen doen? Nieuw projectje :p
Eigenlijk geef je zelf het antwoord op je vraag alquote:Op zaterdag 18 juni 2016 19:17 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik zie net in de folder van de Aldi 3 waterpassen (40cm, 60cm en 100cm) staan voor 7,99. En ook 3 winkelhaken voor 7,99: lengte 200mm/lineaalbreedte 28mm, lengte 500 en 600 mm/lineaalbreedte 40mm.
Is het in jullie ogen echt heel onverstandig om voor de beginnende klusser dit soort dingen te kopen?
Nog een andere vraag, ik heb haspels nodig. Waar moet ik op letten? Ik wil denk ik van die driepootdingen. Ik heb mijn buik wat vol van die goedkope handmatige oproepingen.
Heb je een kolomboormachine? Je moet ze echt in een kolomboor gebruiken.quote:
Ik ben toch bang dat er bij de Aldi nogal met dat spul is gesmeten. Daar wordt het niet beter vanquote:Op zaterdag 18 juni 2016 19:17 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik zie net in de folder van de Aldi 3 waterpassen (40cm, 60cm en 100cm) staan voor 7,99. En ook 3 winkelhaken voor 7,99: lengte 200mm/lineaalbreedte 28mm, lengte 500 en 600 mm/lineaalbreedte 40mm.
Is het in jullie ogen echt heel onverstandig om voor de beginnende klusser dit soort dingen te kopen?
Nog een andere vraag, ik heb haspels nodig. Waar moet ik op letten? Ik wil denk ik van die driepootdingen. Ik heb mijn buik wat vol van dieb
goedkope handmatige oproldingen.
Denk dat ze deze bedoelt:quote:Op zaterdag 18 juni 2016 19:45 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik ben toch bang dat er bij de Aldi nogal met dat spul is gesmeten. Daar wordt het niet beter van
Je laatste vraag snap ik niet helemaalJe bedoelt van die ronddraaiende tuinsproeiers?
[ afbeelding ]
Kut. Was er al bang voorquote:Op zaterdag 18 juni 2016 19:26 schreef cvboer2 het volgende:
[..]
Eigenlijk geef je zelf het antwoord op je vraag al. Goedkoop staat synoniem voor irritatie. Beter koop je goed gereedschap, heb je vervolgens jaren plezier van.
Oh die. Ja neem er een mee neopreen kabel. 3*2.5 hoeft niet perse, tenzij je constant 3500W er op aan sluit.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 19:52 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Kut. Was er al bang voor![]()
En ik bedoelde een kabelhaspel ja.
Wat is beginnende klusser?quote:Op zaterdag 18 juni 2016 19:17 schreef Lucky_Strike het volgende:
Nog een andere vraag, ik heb haspels nodig. Waar moet ik op letten? Ik wil denk ik van die driepootdingen. Ik heb mijn buik wat vol van die goedkope handmatige oproldingen.
neopreen is extra duur he. heb een brennenstuhltje, waterdicht, neopreem...100 euro voor dacht 25 meter. dat heb je normaliter niet nodig als huis-tuin-gebruiker.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 20:23 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Oh die. Ja neem er een mee neopreen kabel. 3*2.5 hoeft niet perse, tenzij je constant 3500W er op aan sluit.
Ik vind van die zelfremmende Haspels kut. Dat model wat hierboven staat heeft een schroeft waar je hem mee kunt blokkeren. Vind ik fijner
Ze hebben een keer mijn haspel gegapt. 40m 3*2,5 terug kunnen kopen. Is ook neopreen dacht ik. Was ¤150 ofzo.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 20:33 schreef flibber het volgende:
[..]
neopreen is extra duur he. heb een brennenstuhltje, waterdicht, neopreem...100 euro voor dacht 25 meter. dat heb je normaliter niet nodig als huis-tuin-gebruiker.
Dit is ook 3*2,5. 3*1,5 is al stuk goedkoperquote:Op zaterdag 18 juni 2016 20:45 schreef Lucky_Strike het volgende:
ik ga geen 150 euro voor een haspel neerleggen
Ik heb geen idee wat 3*2,5 of 1,5 betekentquote:Op zaterdag 18 juni 2016 20:53 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dit is ook 3*2,5. 3*1,5 is al stuk goedkoperEn hoe lang moet ie zijn?
Is met een verbouwing een goede verlengkabel van 10-15m met een drieweg contrastekker niet net zo makkelijk?
[ afbeelding ]
1,5 en 2,5 zijn de oppervlakten van het koper. De doorsnee van de ene is 2,5mm² - net als de meeste installatiedraad wat in NL door de muur ligt een de andere dus 1,5mm².quote:Op zaterdag 18 juni 2016 20:57 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik heb geen idee wat 3*2,5 of 1,5 betekentIk voel me in dit topic echt zo dom.
Heb niet echt een voorkeur voor een lengte. Ik wil gewoon een goede haspel (voor normale mensen dus) kopen ter voorbereiding.
Maar zo'n driewegcontrastekker staat sowieso genoteerd.
Hier: ¤37,65 Brennenstuhl haspel, 25m lang pvc kabel, 3x1,5mm2quote:Op zaterdag 18 juni 2016 20:45 schreef Lucky_Strike het volgende:
ik ga geen 150 euro voor een haspel neerleggen
Ik heb die met stilstaande stopcontacten gebookmarked. 50 Euro is het me zeker wel waard, zo'n ding gaat toch heel wat jaren mee.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 21:13 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Hier: ¤37,65 Brennenstuhl haspel, 25m lang pvc kabel, 3x1,5mm2
https://www.toolmax.nl/br(...)mLjqV69j4aAgkn8P8HAQ
En deze heeft een systeem dat de haspel zelf draait, maar dat de stopcontacten stilstaan (als je begrijpt wat ik bedoel) dan kun je gewoon lopen met de haspel en hem afrollen zonder je de stekker van het gereedschap eruit moet trekken. ¤50
https://www.toolmax.nl/br(...)-1208850-p-7178.html
Hier staan nog meer: https://www.toolmax.nl/ca(...)ce&p=1&q=kabelhaspel
Ik heb hem over een maand ofzo pas nodig dus ik denk nog even verder over bestellingenquote:Op zaterdag 18 juni 2016 21:31 schreef bluemoon23 het volgende:
Wel dat verhaaltje van ludolf in de gaten houden dat dit 1,5mm2 is, dus max 2800W ongeveer.
En dan alleen als je hem volledig afrolt.
Toolmax heeft gratis verzenden boven de ¤75, dus als je nog wat meer uitkiest
ik moest een keer snel wat loshakken. de haspel niet helemaal afgerold. Later vond ik het wel wat frisjes...toen de bouwkachel erachter gezet.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 20:37 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ze hebben een keer mijn haspel gegapt. 40m 3*2,5 terug kunnen kopen. Is ook neopreen dacht ik. Was ¤150 ofzo.
Edit: ja is neopreen
Deze is het
http://www.geerdinkbv.nl/(...)5-h07rn-f-zwart-146/
quote:Op zondag 19 juni 2016 08:37 schreef flibber het volgende:
[..]
ik moest een keer snel wat loshakken. de haspel niet helemaal afgerold. Later vond ik het wel wat frisjes...toen de bouwkachel erachter gezet.
Toen rook ik opeens een brandlucht....
dag haspel
Ja wij noemen dat hier ook wel vaker ladder, maar ik begrijp dat "trap" dus het goede woord isquote:Op dinsdag 21 juni 2016 07:24 schreef Makrolon het volgende:
Je wil dus een trap en geen ladder?ik heb zo'n dubbel oploopbare van asc, 2 x 4 volgens mij. Als ik helemaal bovenop sta kan ik bij de dakgoot op 3 meter maar er net niet in kijken. Jij zal een 2 x 5 of 6 moeten hebben dan.
Ik snap alleen niet waarom de max. sta hoogte lager is dan de opberglengte.quote:Aantal sporten 2x7
Max werkhoogte 3.65m
Max sta hoogte 1.65m
Max werkhoogte A stand x
Opberglengte 1.75m
volgensmij hebben wij een van altrex, met 4 wielen eronder.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 07:08 schreef Atmoz het volgende:
Ik zoek een trap/ladder voor in en om het huis. Eigenlijk eentje waarmee ik alles kan behalve op het dak van het huis kijken. Dus wel hoog genoeg om stroom aan het plafond (2.60 meter) aan te leggen, op de terrasoverkapping en/of garagedak (3.00 meter) kijken etc. En klein genoeg om binnenshuis makkelijk mee te nemen c.q. niet overal tegenaan te stoten omdat hij te groot is....
Verder denk ik dat het wel handig is een trap te nemen met aan beide kanten treden. Zo kun je ook nog eens af en toe met 2 man "op hoogte" werken
Welke zou ik nemen? Met hoeveel sporten? (Dus hoe hoog moet die zijn?)
Ik twijfel tussen 5, 6 of 7 sporten. Zijn dat een beetje gangbare maten?
Thanks!!!
Ah, slim!quote:Op dinsdag 21 juni 2016 09:55 schreef Jump het volgende:
Als je de ladder openklapt, zakt het bovenste deel een beetje he
Altrex was ik idd voor aan het kijken.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 10:35 schreef flibber het volgende:
volgensmij hebben wij een van altrex, met 4 wielen eronder.
dus die verplaats je makkelijk (door gewicht klapt veertje in en staat die op pootjes). kun je van twee kanten op en is degelijk uitgevoerd, weet alleen merk niet zeker en type.
Voor in het huis is dat aardig lomp ja, die trappen die je aan 2 kanten kunt beklimmen hebben ook een opklapbare beugel maar die moet je wel omhoog doen en gebruiken !quote:Op dinsdag 21 juni 2016 07:40 schreef Atmoz het volgende:
En zou de 2x7 echt te hoog zijn voor in huis?
Eh, daar is zo`n trap niet voor bedoeldquote:Verder denk ik dat het wel handig is een trap te nemen met aan beide kanten treden. Zo kun je ook nog eens af en toe met 2 man "op hoogte" werken
Thanks voor je input!quote:Op dinsdag 21 juni 2016 14:17 schreef bluemoon23 het volgende:
Voor in het huis is dat aardig lomp ja, die trappen die je aan 2 kanten kunt beklimmen hebben ook een opklapbare beugel maar die moet je wel omhoog doen en gebruiken !
Ze hebben hem alleen maar opklapbaar gemaakt voor opbergen en transport.
Dus met zo`n beugel zit er nog zo`n 70 cm bij aan hoogte van de trap.
Ik heb een 1x5 http://www.altrex.com/nl/(...)enkel-oploopbaar-ceo (4 treden+bordes) en die heb ik net even geprobeerd, als ik op de 3e tree sta dan ben ik (1.80 lang) net een eindje van het plafond af van 2.6m hoog.
Op de 4e tree dan kom ik al tegen het plafond aan.
Voor een beetje electrawerk binnen is die wel goed.
Maar voor buitenwerk is een 2x7 wel mooi (ik heb voor buiten een 2x8), binnen moet je namelijk niet boven die 2,60 plafond uikomen, maar buiten wil je daar juist overheen kunnen kijken![]()
Binnen moet je ook uitkijken dat je niet overal tegenaan mept met zo`n lange trap, het vloeroppervlak wat zo`n grote trap inneemt als je hem uitklapt moet je ook rekening mee houden.
Ok, dan maar beter niet iddquote:Eh, daar is zo`n trap niet voor bedoeldiets met maximale belasting enzo.
Ja kan ook (nog), maar voor nu heb ik denk ik genoeg aan die 2x7quote:Op dinsdag 21 juni 2016 18:42 schreef bluemoon23 het volgende:
Waarom niet gewoon 2 stevige trappen ? een kleinere voor binnen en een 2x7 of 2x8 voor buiten, ook makkelijk als iemand je meehelpt met klussen.
De EC variant is zonder koolborstels. Daardoor duurder, minder krachtig en energiezuiniger.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 23:18 schreef Jump het volgende:
Als je moet kiezen tussen de Bosch GSR 10,8 V-EC of de 10,8-2-LI, gaat jullie keuze dan ook naar de LI variant? Meer koppel, goedkoper, en voor de rest lijkt die mij hetzelfde resultaat te hebben.
En waar zou die het goedkoopst te kopen zijn? (levering in België)
Ooh, ze hebben ze ook met de kleine draagtas daar. Heb liever dat zakje dan een halfvolle l-boxx. Wel opletten, want er zijn verschillende Ah versies van.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 23:26 schreef derLudolf het volgende:
[..]
De EC variant is zonder koolborstels. Daardoor duurder, minder krachtig en minder energiezuinig.
Goedkoper en krachtiger vind ik echter betere argumenten. Goedkoopst, kijk even op EBay.de Voor zeg ¤110 inclusief verzendkosten kun je hem in huis hebben.
Ik dacht dat die EC versie juist wel (iets) zuiniger was...quote:Op dinsdag 21 juni 2016 23:26 schreef derLudolf het volgende:
De EC variant is zonder koolborstels. Daardoor duurder, minder krachtig en minder energiezuinig.
Goedkoper en krachtiger vind ik echter betere argumenten. Goedkoopst, kijk even op EBay.de Voor zeg ¤110 inclusief verzendkosten kun je hem in huis hebben.
Klopt is ook zo. Ik wou eerst 'minder energieverbruik' en vervolgens 'energiezuiniger' maar heb ze blijkbaar gecombineerd. Het was al wat later tochquote:Op woensdag 22 juni 2016 06:47 schreef Atmoz het volgende:
[..]
Ik dacht dat die EC versie juist wel (iets) zuiniger was...
Wat is dán het voordeel van zo'n EC?
Hoe dan ook: het zijn gave apparaatjes die 10,8 volt machine's
Genoeg moois te koop wat er in die andere helft kan.quote:Op woensdag 22 juni 2016 00:26 schreef Jump het volgende:
[..]
Ooh, ze hebben ze ook met de kleine draagtas daar. Heb liever dat zakje dan een halfvolle l-boxx. Wel opletten, want er zijn verschillende Ah versies van.
of zoietsquote:Op dinsdag 21 juni 2016 12:50 schreef Atmoz het volgende:
[..]
Ah, slim!![]()
Niet aan gedacht
[..]
Altrex was ik idd voor aan het kijken.
Maar wielen hoeft voor mij niet. Ik twijfel wel nog even over het aantal sporten...
Hehe, inderdaad. Maar voorlopig niks anders nodig. Voor de rest heb ik al wel een hoop staan, of gebruik ik van mijn vader.quote:Op woensdag 22 juni 2016 07:25 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Genoeg moois te koop wat er in die andere helft kan.
ooh leuke verzameling gereedschapquote:Op donderdag 23 juni 2016 22:57 schreef Jump het volgende:
[..]
Hehe, inderdaad. Maar voorlopig niks anders nodig. Voor de rest heb ik al wel een hoop staan, of gebruik ik van mijn vader.
Enkel zo een handig kleine boormachine komt altijd van pas. Nu neem ik altijd een grote Makita, ook al is het maar zo een klein vijsje...
Het enige waarvoor die l-bloxx me handiger lijkt, is om vijzen bij te steken. Maar dan wordt dat weer zo lomp zwaar.
Nog niet alles staat er opquote:Op donderdag 23 juni 2016 23:00 schreef derLudolf het volgende:
[..]
ooh leuke verzameling gereedschap
quote:Op woensdag 22 juni 2016 20:51 schreef akatar het volgende:
of zoiets
http://www.altus.be/altus(...)MQCMFMPNE&r=JPLOHRR8
Dat kon ik bij Altrex ook. Ik neem aan dat je bedoeld dat ze trappen hebben met verschillende aantal sporten?quote:kan je zelf het aantal treden kiezen
Hmzz, tja voor zo'n grote stationaire heb ik dus écht geen plaats. Aan je reactie te zien lijkt het alsof je denkt dat ik veel ruimte heb, maar dat is dus echt niet zo. Ik ben niet voor niets m'n garage aan het uitbouwenquote:Op zaterdag 25 juni 2016 19:40 schreef bleiblei het volgende:
Die dingen zijn veel te licht als je beetje fatsoenlijk aan de gang wil. Wel aardig voor mensen die mobiel aan de gang gaan of klein behuist. Maar als ik de ruimte had zou ik nooit voor zoon ding gaan.
Thanks voor je duidelijke en uitgebreide reactiequote:Op zondag 26 juni 2016 07:39 schreef ciewy het volgende:
Volgens mij hangt het er vanaf wat je er precies mee gaat doen en wil bereiken. Lange latten, korte latten, breed, dik, soort. En ook vooral: hoe precies moet het uiteindelijke resultaat zijn?
Het beste resultaat overall krijg je volgens mij met lange tafels voor en achter, zoals bleiblei al schrijft. Nou kun je al een eind komen met wat jigs en trucs, daar is op YT genoeg over te vinden, maar het blijft (vooral met langere stukken) behelpen.
Over die tendotools: volgens mij kwalitatief gezien niet de meest geweldige machine die d'r te koop is. Geen idee of jij daar dan gelukkig van wordt met de kwaliteit die je doorgaans koopt en post.![]()
Die Triton heb ik zelf al eens naar zitten kijken en wordt in Nederland volgens mij vrij weinig verkocht. Via Amazon kun je verschillende (positieve) reviews terugvinden van gebruikers.
Over deze worden wel goede dingen geschreven. En dit schijnt kwalitatief ook best in orde te zijn. Voor een combi machine zou je ook nog hier eens naar kunnen kijken.
2e hands kun je kijken naar een gebruikte Inca, Kity of Scheppach (HM1 of HM2). Die zijn niet al te groot, maar wel kwalitatief wat beter.
Voor het ruimte probleem: zet de machine op wieltjes, scheelt een boel.
De combinatie klein machientje en "balken" gaat meestal niet echt goed samenquote:Op zaterdag 25 juni 2016 19:48 schreef Atmoz het volgende:
En ik dacht dat zo'n kleine wel perfect zou zijn voor balken en dat soort spul...
Haha, nee das waar, daar heb je een puntquote:Op zondag 26 juni 2016 08:16 schreef bluemoon23 het volgende:
De combinatie klein machientje en "balken" gaat meestal niet echt goed samen
Zover ik weet is een vlak-vandiktebank niet echt geschikt voor plaatmateriaal, wel voor massief hout.quote:Op maandag 27 juni 2016 12:37 schreef Atmoz het volgende:
Hmzzz, misschien moet ik m'n wensen wat bijstellen.
Een vlakbank ga ik denk ik toch niet zo super vaak gebruiken.
Zou niet weten met wat voor project dat dan zou zijn...![]()
Een vandiktebank(je) echter wel. Het is gewoon handig om soms dingen op maat te schaven.
Maar ik vraag me dan wel weer af: kun je ook MDF platen of multiplex ermee dunnen maken?
Ik heb nu bijvoorbeeld een project in gedachte waar ik flink wat multiplex strips (10cm breed, 2.40m lang) moet dunner maken. Zou dat perfect met die Metabo gaan?
Ja, dus echt alleen voor kepers en dat soort gerei?quote:Op maandag 27 juni 2016 13:07 schreef usernaamvergeten het volgende:
Zover ik weet is een vlak-vandiktebank niet echt geschikt voor plaatmateriaal, wel voor massief hout.
MDF zou ik niet dunner maken, dan ga je door de harde laag heen. Multiplex zou ik gewoon met een scherpe handschaaf afschaven.quote:Op maandag 27 juni 2016 13:23 schreef Atmoz het volgende:
[..]
Ja, dus echt alleen voor kepers en dat soort gerei?
Op welke manier kun je dan het beste die "strips" wat ik heb 1mm dunner maken?
Met schuren (excentrische machine ofzo) gaat dat wel even duren, en is ook niet over gelijk....
Nee, dat was ook maar een hele stomme/gekke gedachte van me.quote:Op maandag 27 juni 2016 14:06 schreef usernaamvergeten het volgende:
MDF zou ik niet dunner maken, dan ga je door de harde laag heen.
Hmzzz, die heb ik niet. En hoe zorg je daarmee dat je het hout overal PRECIES evenveel dunner maakt? Ik heb wel een goedkoop Stanley schaafje, maar volgens mij lukt dat daar absoluut niet mee... (ook geen zin in, zijn teveel platen/strips).quote:Multiplex zou ik gewoon met een scherpe handschaaf afschaven.
Als het niet anders kan zal ik die kan op moeten inderdaad.quote:Op maandag 27 juni 2016 14:27 schreef derLudolf het volgende:
Kun je niet het ontwerp aanpassen zodat je een in de handel verkrijgbare dikte multiplex kunt gebruiken?
Je hebt ook elektrische handschaven die meer als 10cm breed aankunnen.....quote:Op maandag 27 juni 2016 14:21 schreef Atmoz het volgende:
Hmzzz, die heb ik niet. En hoe zorg je daarmee dat je het hout overal PRECIES evenveel dunner maakt? Ik heb wel een goedkoop Stanley schaafje, maar volgens mij lukt dat daar absoluut niet mee... (ook geen zin in, zijn teveel platen/strips).
Hmzzz, dat is echt nog allemaal super nieuw voor me. Geen idee hoe/of dat goed werkt.quote:Op maandag 27 juni 2016 15:15 schreef bluemoon23 het volgende:
Je hebt ook elektrische handschaven die meer als 10cm breed aankunnen.....
Hoe moet ik dát op een van die zaagmachines doen dan?quote:Op maandag 27 juni 2016 15:20 schreef derLudolf het volgende:
Je hebt toch mooie zaagmachines waar je graag mee werkt toch?
Schaven of door de vandikte bank het resultaat is nagenoeg het zelfde. Multiplex schaven geeft een mager resultaat omdat het opgebouwd is uitverschillende lagen die haaks op elkaar liggen.quote:Op maandag 27 juni 2016 15:44 schreef Atmoz het volgende:
[..]
Hmzzz, dat is echt nog allemaal super nieuw voor me. Geen idee hoe/of dat goed werkt.
Schaven vind ik maar iets voor ouwe lullenIk ben van het digitale tijdperk en wil alles kunnen instellen op een display, en dan op "start" drukken
![]()
![]()
![]()
[..]
Hoe moet ik dát op een van die zaagmachines doen dan?
Behalve alle strips 2x over de tafelzaag halen kan ik me niets verzinnen....
Voor goede boren zou je Heller kunnen nemen, een doosje metaalboortjes voor hout en een paar steenboren (bv 5, 6 en 8mm). Voor bitjes en een bithouder zou ik Wera adviseren, ik gebruik er eigenlijk maar twee (PH2, PZ2), de rest schroef ik met de hand. Ze verkopen ook setjes. Onder andere te koop bij toolstation, verzending boven de 10 euro gratis.quote:Op woensdag 29 juni 2016 23:28 schreef Andromache het volgende:
Hallo, ik zoek een fatsoenlijke boren- en bitjesset voor mijn Makita-accuschroefboormachine. Ik begreep dat de standaarset van Makita niet zo fantastisch is. Mijn broer raadt me aan naar een ijzerhandel te gaan, maar heeft de Hubo e.d. nou wel zulk goed spul? Graag tips! Ik wil vooral een redelijk assortiment, hout-, steen- en speedboortjes. Ik kan ze apart kopen, maar een koffertje erbij vind ik wel zo handig.
Zit er nu al wat bij? Zo ja dan zou ik dat eerst gebruiken en wat je vaak gebruikt en dan kapot gaat vervangen door beterequote:Op woensdag 29 juni 2016 23:28 schreef Andromache het volgende:
Hallo, ik zoek een fatsoenlijke boren- en bitjesset voor mijn Makita-accuschroefboormachine. Ik begreep dat de standaarset van Makita niet zo fantastisch is. Mijn broer raadt me aan naar een ijzerhandel te gaan, maar heeft de Hubo e.d. nou wel zulk goed spul? Graag tips! Ik wil vooral een redelijk assortiment, hout-, steen- en speedboortjes. Ik kan ze apart kopen, maar een koffertje erbij vind ik wel zo handig.
Het goede spul zit vaak niet in handige koffers, omdat de pro's zeg maar of juist veel ijzerboren willen of juist op zoek zijn naar speedboren. Vlinder- en slangenboren kun je trouwens wel in mooie houten doosjes kopen.quote:Op woensdag 29 juni 2016 23:28 schreef Andromache het volgende:
Toevallig een linkje? (of typenr.)quote:
Ziet er goed uitquote:Op vrijdag 1 juli 2016 22:38 schreef derLudolf het volgende:
Zoiets?
https://www.machinetoebeh(...)-WERKO-M3-M12?p=4656
Deze bijvoorbeeld?quote:
Het verschil is dat een excenter een ronde zool heeft die excentrisch om de as beweegt. Daardoor veel afname. Die lijkt mij het meest geschikt.quote:Op zondag 3 juli 2016 16:26 schreef Glider76 het volgende:
Ik ben op zoek naar een schuurmachine. Binnenkort een nieuw huis waarbij de houten trap is bekleedt met tapijt. Trap dient geheel opgeschuurd te worden en weer geschilderd.
Verder voor het schuren van kozijnen, deuren en allerhande schuurklussen aan meubels.
op Toolmax zie ik verschillende types staan. Zoals vlak-, excenter- en bandschuurmachine.
Welke type is aan te raden? en wat is het wezenlijke verschil tussen een vlak en excenter machine?
bij voorbaat dank.
Mijn budget is voldoende. Ik zag een mooi machientje van rond de 130-140 euro bij Toolmax. Deze heeft 400 watt.quote:Op zondag 3 juli 2016 16:54 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Het verschil is dat een excenter een ronde zool heeft die excentrisch om de as beweegt. Daardoor veel afname. Die lijkt mij het meest geschikt.
Wat is je budget?
Ja mooi machientje. Volgens mij is precies dezelfde 309 euro bij toolmax.quote:Op zondag 3 juli 2016 18:12 schreef Atmoz het volgende:
http://www.ebay.de/itm/Bo(...)f:g:CV4AAOSwOVpXcSpy![]()
En vast nog wel goedkoper te vinden als je geen L-boxx erbij hoeft.
Zeker een mooie machine!! (is niet super klein, dus laat dat "tje" maar wegquote:Op zondag 3 juli 2016 18:27 schreef Glider76 het volgende:
Ja mooi machientje. Volgens mij is precies dezelfde 309 euro bij toolmax.
Genoeg vermogen zeker! (400watt). Ik denk dat hij eerder iets te groot/zwaar is om ALLE thuisklussen ermee te kunnen doen. Hij heeft sowieso geen spitje punt, dus in de hoekjes kom je er niet mee...quote:Maar heb je er ook wat aan? heeft het voldoende vermogen voor het normale werk. En is het geen overkill voor normaal huis en tuin schuurwerk?
Hoe veel die beter is dan een lichtere Bosch Blauw weet ik niet, maar het is écht een top-apparaatquote:En is deze echt zoveel beter dan het bosch blauw machine van 140 euro met 250 watt vermogen of die andere(groen, weet even merk niet) van 135 euro met 400 wat vermogen?
Wat je in de Karwei niet voelt of hoe hij trilt in het gebruik. De profi middelen zitten wat dat betreft een stuk beter in elkaar.quote:Op zondag 3 juli 2016 19:17 schreef Glider76 het volgende:
ja wellicht dat ik 2 verschillende types ga nemen. Komt in de loop der jaren altijd wel van pas.
Maar het is echt voor huis tuin en keukengebruik dus lijkt mij die excenter van 400 watt net iets te.
Beter eerst eens in de winkel bekijken. Als die goed aanvoelt is de keus al gauw gemaakt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |