abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_163193469
Waarom niet gewoon 2 stevige trappen ? een kleinere voor binnen en een 2x7 of 2x8 voor buiten, ook makkelijk als iemand je meehelpt met klussen.
  Knikkerking dinsdag 21 juni 2016 @ 19:56:40 #252
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_163195987
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 18:42 schreef bluemoon23 het volgende:
Waarom niet gewoon 2 stevige trappen ? een kleinere voor binnen en een 2x7 of 2x8 voor buiten, ook makkelijk als iemand je meehelpt met klussen.
Ja kan ook (nog), maar voor nu heb ik denk ik genoeg aan die 2x7 ^O^
In ieder geval voorlopig zeker. Ik heb me eigenlijk altijd wel kunnen redden met dat kleinere trapje...
  Lieve Belg dinsdag 21 juni 2016 @ 23:18:21 #253
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_163204022
Als je moet kiezen tussen de Bosch GSR 10,8 V-EC of de 10,8-2-LI, gaat jullie keuze dan ook naar de LI variant? Meer koppel, goedkoper, en voor de rest lijkt die mij hetzelfde resultaat te hebben.

En waar zou die het goedkoopst te kopen zijn? (levering in België)
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
  Moderator dinsdag 21 juni 2016 @ 23:26:55 #254
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_163204298
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 23:18 schreef Jump het volgende:
Als je moet kiezen tussen de Bosch GSR 10,8 V-EC of de 10,8-2-LI, gaat jullie keuze dan ook naar de LI variant? Meer koppel, goedkoper, en voor de rest lijkt die mij hetzelfde resultaat te hebben.

En waar zou die het goedkoopst te kopen zijn? (levering in België)
De EC variant is zonder koolborstels. Daardoor duurder, minder krachtig en energiezuiniger.

Goedkoper en krachtiger vind ik echter betere argumenten. Goedkoopst, kijk even op EBay.de Voor zeg ¤110 inclusief verzendkosten kun je hem in huis hebben.

[ Bericht 0% gewijzigd door derLudolf op 22-06-2016 07:23:42 ]
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Lieve Belg woensdag 22 juni 2016 @ 00:26:30 #255
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_163205994
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 23:26 schreef derLudolf het volgende:

[..]

De EC variant is zonder koolborstels. Daardoor duurder, minder krachtig en minder energiezuinig.

Goedkoper en krachtiger vind ik echter betere argumenten. Goedkoopst, kijk even op EBay.de Voor zeg ¤110 inclusief verzendkosten kun je hem in huis hebben.
Ooh, ze hebben ze ook met de kleine draagtas daar. Heb liever dat zakje dan een halfvolle l-boxx. Wel opletten, want er zijn verschillende Ah versies van.
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
  Knikkerking woensdag 22 juni 2016 @ 06:47:25 #256
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_163207343
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 23:26 schreef derLudolf het volgende:

De EC variant is zonder koolborstels. Daardoor duurder, minder krachtig en minder energiezuinig.

Goedkoper en krachtiger vind ik echter betere argumenten. Goedkoopst, kijk even op EBay.de Voor zeg ¤110 inclusief verzendkosten kun je hem in huis hebben.
Ik dacht dat die EC versie juist wel (iets) zuiniger was...
Wat is dán het voordeel van zo'n EC?

Hoe dan ook: het zijn gave apparaatjes die 10,8 volt machine's ^O^
  Moderator woensdag 22 juni 2016 @ 07:22:55 #257
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_163207472
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juni 2016 06:47 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Ik dacht dat die EC versie juist wel (iets) zuiniger was...
Wat is dán het voordeel van zo'n EC?

Hoe dan ook: het zijn gave apparaatjes die 10,8 volt machine's ^O^
Klopt is ook zo. Ik wou eerst 'minder energieverbruik' en vervolgens 'energiezuiniger' maar heb ze blijkbaar gecombineerd. Het was al wat later toch O-)
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator woensdag 22 juni 2016 @ 07:25:44 #258
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_163207484
quote:
7s.gif Op woensdag 22 juni 2016 00:26 schreef Jump het volgende:

[..]

Ooh, ze hebben ze ook met de kleine draagtas daar. Heb liever dat zakje dan een halfvolle l-boxx. Wel opletten, want er zijn verschillende Ah versies van.
Genoeg moois te koop wat er in die andere helft kan.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_163224543
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 12:50 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Ah, slim! ^O^
Niet aan gedacht :)

[..]

Altrex was ik idd voor aan het kijken.
Maar wielen hoeft voor mij niet. Ik twijfel wel nog even over het aantal sporten...
of zoiets
http://www.altus.be/altus(...)MQCMFMPNE&r=JPLOHRR8

kan je zelf het aantal treden kiezen
  Lieve Belg donderdag 23 juni 2016 @ 22:57:13 #260
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_163252586
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juni 2016 07:25 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Genoeg moois te koop wat er in die andere helft kan.
Hehe, inderdaad. Maar voorlopig niks anders nodig. Voor de rest heb ik al wel een hoop staan, of gebruik ik van mijn vader.
Enkel zo een handig kleine boormachine komt altijd van pas. Nu neem ik altijd een grote Makita, ook al is het maar zo een klein vijsje...

Het enige waarvoor die l-bloxx me handiger lijkt, is om vijzen bij te steken. Maar dan wordt dat weer zo lomp zwaar.
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
  Moderator donderdag 23 juni 2016 @ 23:00:39 #261
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_163252722
quote:
7s.gif Op donderdag 23 juni 2016 22:57 schreef Jump het volgende:

[..]

Hehe, inderdaad. Maar voorlopig niks anders nodig. Voor de rest heb ik al wel een hoop staan, of gebruik ik van mijn vader.
Enkel zo een handig kleine boormachine komt altijd van pas. Nu neem ik altijd een grote Makita, ook al is het maar zo een klein vijsje...

Het enige waarvoor die l-bloxx me handiger lijkt, is om vijzen bij te steken. Maar dan wordt dat weer zo lomp zwaar.
ooh leuke verzameling gereedschap :)
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Lieve Belg donderdag 23 juni 2016 @ 23:04:38 #262
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_163252855
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juni 2016 23:00 schreef derLudolf het volgende:

[..]

ooh leuke verzameling gereedschap :)
Nog niet alles staat er op :X Mja, zo iets bouw je op over de jaren heen. En ik heb hetzelfde probleem als mijn vader. Ofwel koop je goed gerief, ofwel koop je het niet :D

Maar goed, eens gaan bestellen :)

// en besteld :)

[ Bericht 5% gewijzigd door Jump op 23-06-2016 23:21:39 ]
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
  Knikkerking zaterdag 25 juni 2016 @ 19:16:19 #263
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_163293207
quote:
^O^
Ziet d'r goed uit zeg :7
Cool ook dat je hem zelfs OP een trap kunt gebruiken door de uitschuif-stand te gebruiken. Slim bedacht!

quote:
kan je zelf het aantal treden kiezen
Dat kon ik bij Altrex ook. Ik neem aan dat je bedoeld dat ze trappen hebben met verschillende aantal sporten?

Nu we 't trouwens toch erover hebben :P Waar the hell blijft mijn bestelling? Afgelopen dinsdag besteld (natuurlijk weer bij Toolnation, waar loop je anders zulke levertijden tegen het lijf? :r) en nu op zaterdag nóg niet in huis. Wat een trieste bedoeling is het daar toch soms... En toch maar blijven bestellen daar he, zelf schuld })

Zo das ook weer van me afgeschreven >:) Over tot de orde van de dag: vandiktebanken. Ik was de laatste weken al en beetje aan het rondsnuffelen naar het hoe, wat en waarom, en kom steeds dat kleine lieve apparaatje (Tendotools) bij GereedschapPro tegen:

http://www.gereedschappro(...)l-tt584w-actie/18606

Maar eerder was me de Triton bij Sander ook al opgevallen:
http://www.gereedschappro(...)p-voor-het-geld/2331

Beide ongeveer even duur, maar waarbij de Tendotools ook nog een vlakbank(je) is.

Het begon allemaal echter met de Metabo DH330:
http://www.gereedschapcen(...)LVw80CFXEz0wod50QN7Q
Die kwam ik een aantal maandjes al ergens tegen, en is me eigenlijk altijd blijven achtervolgen. Ik kan zo'n ding volgens mij best goed gebruiken :P

In de titel staat vlak-en-vandiktebank, maar dat klopt volgens mij niet, het is alleen een vandiktebank. Deze heeft een groter "bereik" en is (daardoor) ook wat duurder.

De hamvraag natuurlijk: welke zou ik nemen? Heeft er iemand toevallig ervaring met 1 (of meerdere) van deze machines? _O_
  zaterdag 25 juni 2016 @ 19:40:31 #264
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_163293813
Die dingen zijn veel te licht als je beetje fatsoenlijk aan de gang wil. Wel aardig voor mensen die mobiel aan de gang gaan of klein behuist. Maar als ik de ruimte had zou ik nooit voor zoon ding gaan :N .
  Knikkerking zaterdag 25 juni 2016 @ 19:48:19 #265
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_163293978
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 19:40 schreef bleiblei het volgende:
Die dingen zijn veel te licht als je beetje fatsoenlijk aan de gang wil. Wel aardig voor mensen die mobiel aan de gang gaan of klein behuist. Maar als ik de ruimte had zou ik nooit voor zoon ding gaan :N .
Hmzz, tja voor zo'n grote stationaire heb ik dus écht geen plaats. Aan je reactie te zien lijkt het alsof je denkt dat ik veel ruimte heb, maar dat is dus echt niet zo. Ik ben niet voor niets m'n garage aan het uitbouwen O-) En ook mét die uitbouw is het niet zo groot om (allemaal) dit soort apparaten neer te zetten. Ik ben al blij als ik straks ergens een draaibankje kwijt kom!

En ik dacht dat zo'n kleine wel perfect zou zijn voor balken en dat soort spul... Zou zo'n ding niet goed werk leveren als ik wat klein spul wil "afdunnen"? (of wat is het juiste woord c.q. het tegenovergestelde van opdikken?)
pi_163304683
Volgens mij hangt het er vanaf wat je er precies mee gaat doen en wil bereiken. Lange latten, korte latten, breed, dik, soort. En ook vooral: hoe precies moet het uiteindelijke resultaat zijn?

Het beste resultaat overall krijg je volgens mij met lange tafels voor en achter, zoals bleiblei al schrijft. Nou kun je al een eind komen met wat jigs en trucs, daar is op YT genoeg over te vinden, maar het blijft (vooral met langere stukken) behelpen.

Over die tendotools: volgens mij kwalitatief gezien niet de meest geweldige machine die d'r te koop is. Geen idee of jij daar dan gelukkig van wordt met de kwaliteit die je doorgaans koopt en post. ;)

Die Triton heb ik zelf al eens naar zitten kijken en wordt in Nederland volgens mij vrij weinig verkocht. Via Amazon kun je verschillende (positieve) reviews terugvinden van gebruikers.

Over deze worden wel goede dingen geschreven. En dit schijnt kwalitatief ook best in orde te zijn. Voor een combi machine zou je ook nog hier eens naar kunnen kijken.

2e hands kun je kijken naar een gebruikte Inca, Kity of Scheppach (HM1 of HM2). Die zijn niet al te groot, maar wel kwalitatief wat beter.

Voor het ruimte probleem: zet de machine op wieltjes, scheelt een boel. :P
  Knikkerking zondag 26 juni 2016 @ 07:57:03 #267
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_163304721
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 07:39 schreef ciewy het volgende:
Volgens mij hangt het er vanaf wat je er precies mee gaat doen en wil bereiken. Lange latten, korte latten, breed, dik, soort. En ook vooral: hoe precies moet het uiteindelijke resultaat zijn?

Het beste resultaat overall krijg je volgens mij met lange tafels voor en achter, zoals bleiblei al schrijft. Nou kun je al een eind komen met wat jigs en trucs, daar is op YT genoeg over te vinden, maar het blijft (vooral met langere stukken) behelpen.

Over die tendotools: volgens mij kwalitatief gezien niet de meest geweldige machine die d'r te koop is. Geen idee of jij daar dan gelukkig van wordt met de kwaliteit die je doorgaans koopt en post. ;)

Die Triton heb ik zelf al eens naar zitten kijken en wordt in Nederland volgens mij vrij weinig verkocht. Via Amazon kun je verschillende (positieve) reviews terugvinden van gebruikers.

Over deze worden wel goede dingen geschreven. En dit schijnt kwalitatief ook best in orde te zijn. Voor een combi machine zou je ook nog hier eens naar kunnen kijken.

2e hands kun je kijken naar een gebruikte Inca, Kity of Scheppach (HM1 of HM2). Die zijn niet al te groot, maar wel kwalitatief wat beter.

Voor het ruimte probleem: zet de machine op wieltjes, scheelt een boel. :P
Thanks voor je duidelijke en uitgebreide reactie ^O^
Ik wil er geen grote balken ofzo mee gaan schaven, het is puur om af en toe wat klein spul etc... wat dunner te maken of überhaupt recht te maken. Daarom vind ik het ook zo jammer dat die Metabo niet ook meteen een vlakbank is. In feite valt die dus al af.

De andere merken ken ik wel, maar heb ik zelf geen ervaring mee. En zo'n grote machine (ookal staat die op wielen, wat overigens een goede tip is ;)) vind ik voor mij toch net iets té. Ik doe zelf meer met 't fijnere werk zegmaar, dus zo'n machine met 100mm stofafzuiging, daar "schrik" ik al van :P Maar als ik dan zo'n kleine(re) machine koop, dan wil ik wel graag een van de betere.

[edit]
Ik zie dat Mafell er ook eentje heeft (had?), de AD 160. Maar volgens mij wordt deze niet meer gemaakt. Althans, ik kom hem eigenlijk nergens op een webwinkel tegen... Jammer, want dat zal toch wel een goede machine moeten zijn (geweest), right?

[ Bericht 3% gewijzigd door Atmoz op 26-06-2016 08:04:42 ]
pi_163304767
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 19:48 schreef Atmoz het volgende:
En ik dacht dat zo'n kleine wel perfect zou zijn voor balken en dat soort spul...
De combinatie klein machientje en "balken" gaat meestal niet echt goed samen ;)
  Knikkerking zondag 26 juni 2016 @ 08:21:05 #269
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_163304781
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 08:16 schreef bluemoon23 het volgende:

De combinatie klein machientje en "balken" gaat meestal niet echt goed samen ;)
Haha, nee das waar, daar heb je een punt :) Maar misschien zeg ik al gauw "balk" terwijl een ander er "lat" tegen zegt. Voor mij is een 7cm x 4cm balk/keper/geef het een naam al een redelijke BALK ;) (de Amerikanen noemen dat volgens mij een twobyfour :P)
  Knikkerking maandag 27 juni 2016 @ 12:37:12 #270
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_163337263
Hmzzz, misschien moet ik m'n wensen wat bijstellen.
Een vlakbank ga ik denk ik toch niet zo super vaak gebruiken.
Zou niet weten met wat voor project dat dan zou zijn... O-)

Een vandiktebank(je) echter wel. Het is gewoon handig om soms dingen op maat te schaven.
Maar ik vraag me dan wel weer af: kun je ook MDF platen of multiplex ermee dunnen maken?
Ik heb nu bijvoorbeeld een project in gedachte waar ik flink wat multiplex strips (10cm breed, 2.40m lang) moet dunner maken. Zou dat perfect met die Metabo gaan?
pi_163338005
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 12:37 schreef Atmoz het volgende:
Hmzzz, misschien moet ik m'n wensen wat bijstellen.
Een vlakbank ga ik denk ik toch niet zo super vaak gebruiken.
Zou niet weten met wat voor project dat dan zou zijn... O-)

Een vandiktebank(je) echter wel. Het is gewoon handig om soms dingen op maat te schaven.
Maar ik vraag me dan wel weer af: kun je ook MDF platen of multiplex ermee dunnen maken?
Ik heb nu bijvoorbeeld een project in gedachte waar ik flink wat multiplex strips (10cm breed, 2.40m lang) moet dunner maken. Zou dat perfect met die Metabo gaan?
Zover ik weet is een vlak-vandiktebank niet echt geschikt voor plaatmateriaal, wel voor massief hout.
  Knikkerking maandag 27 juni 2016 @ 13:23:56 #272
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_163338303
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 13:07 schreef usernaamvergeten het volgende:

Zover ik weet is een vlak-vandiktebank niet echt geschikt voor plaatmateriaal, wel voor massief hout.
Ja, dus echt alleen voor kepers en dat soort gerei?

Op welke manier kun je dan het beste die "strips" wat ik heb 1mm dunner maken?
Met schuren (excentrische machine ofzo) gaat dat wel even duren, en is ook niet over gelijk....
pi_163339169
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 13:23 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Ja, dus echt alleen voor kepers en dat soort gerei?

Op welke manier kun je dan het beste die "strips" wat ik heb 1mm dunner maken?
Met schuren (excentrische machine ofzo) gaat dat wel even duren, en is ook niet over gelijk....
MDF zou ik niet dunner maken, dan ga je door de harde laag heen. Multiplex zou ik gewoon met een scherpe handschaaf afschaven.
  Knikkerking maandag 27 juni 2016 @ 14:21:38 #274
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_163339508
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 14:06 schreef usernaamvergeten het volgende:

MDF zou ik niet dunner maken, dan ga je door de harde laag heen.
Nee, dat was ook maar een hele stomme/gekke gedachte van me.
Volgens mij geeft dat écht rotzooi -O-

quote:
Multiplex zou ik gewoon met een scherpe handschaaf afschaven.
Hmzzz, die heb ik niet. En hoe zorg je daarmee dat je het hout overal PRECIES evenveel dunner maakt? Ik heb wel een goedkoop Stanley schaafje, maar volgens mij lukt dat daar absoluut niet mee... (ook geen zin in, zijn teveel platen/strips).
  Moderator maandag 27 juni 2016 @ 14:27:12 #275
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_163339603
Kun je niet het ontwerp aanpassen zodat je een in de handel verkrijgbare dikte multiplex kunt gebruiken?
Kranplätze müssen verdichtet sein
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')