Denk dat ze deze bedoelt:quote:Op zaterdag 18 juni 2016 19:45 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik ben toch bang dat er bij de Aldi nogal met dat spul is gesmeten. Daar wordt het niet beter van
Je laatste vraag snap ik niet helemaalJe bedoelt van die ronddraaiende tuinsproeiers?
[ afbeelding ]
Kut. Was er al bang voorquote:Op zaterdag 18 juni 2016 19:26 schreef cvboer2 het volgende:
[..]
Eigenlijk geef je zelf het antwoord op je vraag al. Goedkoop staat synoniem voor irritatie. Beter koop je goed gereedschap, heb je vervolgens jaren plezier van.
Oh die. Ja neem er een mee neopreen kabel. 3*2.5 hoeft niet perse, tenzij je constant 3500W er op aan sluit.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 19:52 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Kut. Was er al bang voor![]()
En ik bedoelde een kabelhaspel ja.
Wat is beginnende klusser?quote:Op zaterdag 18 juni 2016 19:17 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik zie net in de folder van de Aldi 3 waterpassen (40cm, 60cm en 100cm) staan voor 7,99. En ook 3 winkelhaken voor 7,99: lengte 200mm/lineaalbreedte 28mm, lengte 500 en 600 mm/lineaalbreedte 40mm.
Is het in jullie ogen echt heel onverstandig om voor de beginnende klusser dit soort dingen te kopen?
Nog een andere vraag, ik heb haspels nodig. Waar moet ik op letten? Ik wil denk ik van die driepootdingen. Ik heb mijn buik wat vol van die goedkope handmatige oproldingen.
neopreen is extra duur he. heb een brennenstuhltje, waterdicht, neopreem...100 euro voor dacht 25 meter. dat heb je normaliter niet nodig als huis-tuin-gebruiker.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 20:23 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Oh die. Ja neem er een mee neopreen kabel. 3*2.5 hoeft niet perse, tenzij je constant 3500W er op aan sluit.
Ik vind van die zelfremmende Haspels kut. Dat model wat hierboven staat heeft een schroeft waar je hem mee kunt blokkeren. Vind ik fijner
Ze hebben een keer mijn haspel gegapt. 40m 3*2,5 terug kunnen kopen. Is ook neopreen dacht ik. Was ¤150 ofzo.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 20:33 schreef flibber het volgende:
[..]
neopreen is extra duur he. heb een brennenstuhltje, waterdicht, neopreem...100 euro voor dacht 25 meter. dat heb je normaliter niet nodig als huis-tuin-gebruiker.
Dit is ook 3*2,5. 3*1,5 is al stuk goedkoperquote:Op zaterdag 18 juni 2016 20:45 schreef Lucky_Strike het volgende:
ik ga geen 150 euro voor een haspel neerleggen
Ik heb geen idee wat 3*2,5 of 1,5 betekentquote:Op zaterdag 18 juni 2016 20:53 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dit is ook 3*2,5. 3*1,5 is al stuk goedkoperEn hoe lang moet ie zijn?
Is met een verbouwing een goede verlengkabel van 10-15m met een drieweg contrastekker niet net zo makkelijk?
[ afbeelding ]
1,5 en 2,5 zijn de oppervlakten van het koper. De doorsnee van de ene is 2,5mm² - net als de meeste installatiedraad wat in NL door de muur ligt een de andere dus 1,5mm².quote:Op zaterdag 18 juni 2016 20:57 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik heb geen idee wat 3*2,5 of 1,5 betekentIk voel me in dit topic echt zo dom.
Heb niet echt een voorkeur voor een lengte. Ik wil gewoon een goede haspel (voor normale mensen dus) kopen ter voorbereiding.
Maar zo'n driewegcontrastekker staat sowieso genoteerd.
Hier: ¤37,65 Brennenstuhl haspel, 25m lang pvc kabel, 3x1,5mm2quote:Op zaterdag 18 juni 2016 20:45 schreef Lucky_Strike het volgende:
ik ga geen 150 euro voor een haspel neerleggen
Ik heb die met stilstaande stopcontacten gebookmarked. 50 Euro is het me zeker wel waard, zo'n ding gaat toch heel wat jaren mee.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 21:13 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Hier: ¤37,65 Brennenstuhl haspel, 25m lang pvc kabel, 3x1,5mm2
https://www.toolmax.nl/br(...)mLjqV69j4aAgkn8P8HAQ
En deze heeft een systeem dat de haspel zelf draait, maar dat de stopcontacten stilstaan (als je begrijpt wat ik bedoel) dan kun je gewoon lopen met de haspel en hem afrollen zonder je de stekker van het gereedschap eruit moet trekken. ¤50
https://www.toolmax.nl/br(...)-1208850-p-7178.html
Hier staan nog meer: https://www.toolmax.nl/ca(...)ce&p=1&q=kabelhaspel
Ik heb hem over een maand ofzo pas nodig dus ik denk nog even verder over bestellingenquote:Op zaterdag 18 juni 2016 21:31 schreef bluemoon23 het volgende:
Wel dat verhaaltje van ludolf in de gaten houden dat dit 1,5mm2 is, dus max 2800W ongeveer.
En dan alleen als je hem volledig afrolt.
Toolmax heeft gratis verzenden boven de ¤75, dus als je nog wat meer uitkiest
ik moest een keer snel wat loshakken. de haspel niet helemaal afgerold. Later vond ik het wel wat frisjes...toen de bouwkachel erachter gezet.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 20:37 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ze hebben een keer mijn haspel gegapt. 40m 3*2,5 terug kunnen kopen. Is ook neopreen dacht ik. Was ¤150 ofzo.
Edit: ja is neopreen
Deze is het
http://www.geerdinkbv.nl/(...)5-h07rn-f-zwart-146/
quote:Op zondag 19 juni 2016 08:37 schreef flibber het volgende:
[..]
ik moest een keer snel wat loshakken. de haspel niet helemaal afgerold. Later vond ik het wel wat frisjes...toen de bouwkachel erachter gezet.
Toen rook ik opeens een brandlucht....
dag haspel
Ja wij noemen dat hier ook wel vaker ladder, maar ik begrijp dat "trap" dus het goede woord isquote:Op dinsdag 21 juni 2016 07:24 schreef Makrolon het volgende:
Je wil dus een trap en geen ladder?ik heb zo'n dubbel oploopbare van asc, 2 x 4 volgens mij. Als ik helemaal bovenop sta kan ik bij de dakgoot op 3 meter maar er net niet in kijken. Jij zal een 2 x 5 of 6 moeten hebben dan.
Ik snap alleen niet waarom de max. sta hoogte lager is dan de opberglengte.quote:Aantal sporten 2x7
Max werkhoogte 3.65m
Max sta hoogte 1.65m
Max werkhoogte A stand x
Opberglengte 1.75m
volgensmij hebben wij een van altrex, met 4 wielen eronder.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 07:08 schreef Atmoz het volgende:
Ik zoek een trap/ladder voor in en om het huis. Eigenlijk eentje waarmee ik alles kan behalve op het dak van het huis kijken. Dus wel hoog genoeg om stroom aan het plafond (2.60 meter) aan te leggen, op de terrasoverkapping en/of garagedak (3.00 meter) kijken etc. En klein genoeg om binnenshuis makkelijk mee te nemen c.q. niet overal tegenaan te stoten omdat hij te groot is....
Verder denk ik dat het wel handig is een trap te nemen met aan beide kanten treden. Zo kun je ook nog eens af en toe met 2 man "op hoogte" werken
Welke zou ik nemen? Met hoeveel sporten? (Dus hoe hoog moet die zijn?)
Ik twijfel tussen 5, 6 of 7 sporten. Zijn dat een beetje gangbare maten?
Thanks!!!
Ah, slim!quote:Op dinsdag 21 juni 2016 09:55 schreef Jump het volgende:
Als je de ladder openklapt, zakt het bovenste deel een beetje he
Altrex was ik idd voor aan het kijken.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 10:35 schreef flibber het volgende:
volgensmij hebben wij een van altrex, met 4 wielen eronder.
dus die verplaats je makkelijk (door gewicht klapt veertje in en staat die op pootjes). kun je van twee kanten op en is degelijk uitgevoerd, weet alleen merk niet zeker en type.
Voor in het huis is dat aardig lomp ja, die trappen die je aan 2 kanten kunt beklimmen hebben ook een opklapbare beugel maar die moet je wel omhoog doen en gebruiken !quote:Op dinsdag 21 juni 2016 07:40 schreef Atmoz het volgende:
En zou de 2x7 echt te hoog zijn voor in huis?
Eh, daar is zo`n trap niet voor bedoeldquote:Verder denk ik dat het wel handig is een trap te nemen met aan beide kanten treden. Zo kun je ook nog eens af en toe met 2 man "op hoogte" werken
Thanks voor je input!quote:Op dinsdag 21 juni 2016 14:17 schreef bluemoon23 het volgende:
Voor in het huis is dat aardig lomp ja, die trappen die je aan 2 kanten kunt beklimmen hebben ook een opklapbare beugel maar die moet je wel omhoog doen en gebruiken !
Ze hebben hem alleen maar opklapbaar gemaakt voor opbergen en transport.
Dus met zo`n beugel zit er nog zo`n 70 cm bij aan hoogte van de trap.
Ik heb een 1x5 http://www.altrex.com/nl/(...)enkel-oploopbaar-ceo (4 treden+bordes) en die heb ik net even geprobeerd, als ik op de 3e tree sta dan ben ik (1.80 lang) net een eindje van het plafond af van 2.6m hoog.
Op de 4e tree dan kom ik al tegen het plafond aan.
Voor een beetje electrawerk binnen is die wel goed.
Maar voor buitenwerk is een 2x7 wel mooi (ik heb voor buiten een 2x8), binnen moet je namelijk niet boven die 2,60 plafond uikomen, maar buiten wil je daar juist overheen kunnen kijken![]()
Binnen moet je ook uitkijken dat je niet overal tegenaan mept met zo`n lange trap, het vloeroppervlak wat zo`n grote trap inneemt als je hem uitklapt moet je ook rekening mee houden.
Ok, dan maar beter niet iddquote:Eh, daar is zo`n trap niet voor bedoeldiets met maximale belasting enzo.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |