voor kastje in elkaar zetten, schilderij ophangen, etc zijn die dingen goed genoeg.quote:Op donderdag 26 mei 2016 22:20 schreef ErkendFokker het volgende:
[..]
Voor licht gebruik wel goed hoor.
Ik had een 18v van de Lidl en die heb ik een jaar best zwaar misbruikt. Dus als je gewoon wat gaat schroeven enzo gaat het echt niet zomaar kapot. En je hebt 3 jaar garantie.
zal sowieso niet recht zijn.quote:Op donderdag 26 mei 2016 22:45 schreef flibber het volgende:
[..]
3 tientjes voor een kruislaser.
mijn instapmodelletje van laserliner zat al tegen de 200 en dan was het nog "mwah" "mwah"
kun je niet beter een huren of lenen denk ik dan?
Duidelijk. Ik ga in mijn geval voor een Makita-aanbieding omdat ik toch flink wat ga renoveren in mijn appartement.quote:Op donderdag 26 mei 2016 22:49 schreef flibber het volgende:
[..]
voor kastje in elkaar zetten, schilderij ophangen, etc zijn die dingen goed genoeg.
duurder kopen is overkill.
maar als je in nabije toekomst huis gaat kopen/zelf wat wil klussen dan zou ik wel gaan voor een "instapmodel" van dewalt/makita/bosch blauw.
Ik heb zelf alles van makita/festool/dewalt/bosch blauw, etc.
maar bovenfrees/schaaf/verstripper bosch groen... die dingen gebruik ik 1x per jaar en dan vind ik honderden euro's uitgeven toch wat te gortig. en vor incidenteel gebruik goed genoeg.
Dat spul van de Lidl valt me echt 100% mee. Heb er nu een accu decoupeerzaag van, maar de kwaliteit is dik in orde. Natuurlijk is mijn Bosch blauw accuboormachine van betere kwaliteit, maar prijs/kwaliteit verhouding is bij dat Lidl ding prima in orde. Voor het incidentele gebruik van een decoupeerzaag kon ik het niet voor mezelf verantwoorden om een Bosch blauw te kopen.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 00:44 schreef ErkendFokker het volgende:
[..]
zal sowieso niet recht zijn.
Die shit van aldi en lidl is altijd zo goedkoop omdat het niet precies in elkaar gezet is
M'n pa heeft/had en Aldi decoupeerzaag, maar dat ding zaagt alles behalve haaks. Die gebruik ik dus ook nooit.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 08:21 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Dat spul van de Lidl valt me echt 100% mee. Heb er nu een accu decoupeerzaag van, maar de kwaliteit is dik in orde. Natuurlijk is mijn Bosch blauw accuboormachine van betere kwaliteit, maar prijs/kwaliteit verhouding is bij dat Lidl ding prima in orde. Voor het incidentele gebruik van een decoupeerzaag kon ik het niet voor mezelf verantwoorden om een Bosch blauw te kopen.
Over Aldi spul weet ik niets, maar dat ziet er over het algemeen ook van wat mindere kwaliteit uit dan het Lidl spul, maar da's mijn meningquote:Op vrijdag 27 mei 2016 08:29 schreef derLudolf het volgende:
[..]
M'n pa heeft/had en Aldi decoupeerzaag, maar dat ding zaagt alles behalve haaks. Die gebruik ik dus ook nooit.
Niet alleen de kwaliteit verschilt maar ook de toleranties en controle.
Misschien moet ik er even bij vermelden dat het alleen gebruikt gaat worden om af en toe wat op te hangen. Dan zeg je eigenlijk toch nog, wees niet lui en pak een waterpas?quote:Op donderdag 26 mei 2016 22:45 schreef flibber het volgende:
[..]
3 tientjes voor een kruislaser.
mijn instapmodelletje van laserliner zat al tegen de 200 en dan was het nog "mwah" "mwah"
kun je niet beter een huren of lenen denk ik dan?
Als je af en toe iets ophangt moet het ook recht hangen.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 10:39 schreef Luuk84 het volgende:
[..]
Misschien moet ik er even bij vermelden dat het alleen gebruikt gaat worden om af en toe wat op te hangen. Dan zeg je eigenlijk toch nog, wees niet lui en pak een waterpas?
een schilderij of kastje ophangen met kruislaserquote:Op vrijdag 27 mei 2016 10:41 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Als je af en toe iets ophangt moet het ook recht hangen.
Maar goed, volgens mij zijn ze redelijk makkelijk qua retourneren, dus je kunt het altijd proberen
Eerste gat boren, lazer met de verticale lijn aan op de grond zetten en goed richten, schilderij/kastje er langs houden, 2e gat boren en klaar. Ga jij maar lekker kloten met in je ene hand de vieze waterpas tegen de witte muur en met je andere hand het kastje/schilder ik vast houden en ook nog aftekenen.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 11:45 schreef flibber het volgende:
[..]
een schilderij of kastje ophangen met kruislaser
Dan moet je dat ding eerst ergens ophangen of op statief zetten en op de goede hoogte zetten.
tegen de tijd dat jij dat ding hebt afgestelt heb ik met een ouderwetse waterpas het kastje al waterpas opgehangen
Dat "ophangen" was in indicatie van het gebruik, niet zozeer dat ik er alleen dingen mee ga ophangenquote:Op vrijdag 27 mei 2016 11:45 schreef flibber het volgende:
[..]
een schilderij of kastje ophangen met kruislaser
Dan moet je dat ding eerst ergens ophangen of op statief zetten en op de goede hoogte zetten.
tegen de tijd dat jij dat ding hebt afgestelt heb ik met een ouderwetse waterpas het kastje al waterpas opgehangen
heb meerdere waterpassen en eentje voor schoon werk en die heeft rubber voetjes.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 11:50 schreef Makrolon het volgende:
[..]
Eerste gat boren, lazer met de verticale lijn aan op de grond zetten en goed richten, schilderij/kastje er langs houden, 2e gat boren en klaar. Ga jij maar lekker kloten met in je ene hand de vieze waterpas tegen de witte muur en met je andere hand het kastje/schilder ik vast houden en ook nog aftekenen.
Niet iedereen is een interieurbouwer van beroep...quote:Op vrijdag 27 mei 2016 11:52 schreef flibber het volgende:
[..]
heb meerdere waterpassen en eentje voor schoon werk en die heeft rubber voetjes.
eerst aftekenen en dan boren.
ben ook van het gemakkelijke maar een kastje met kruislaser
hoeveel keukenboeren/interieurbouwers zie je het zo doen
Maakt mij weinig uit hoe andere het doen.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 11:52 schreef flibber het volgende:
[..]
heb meerdere waterpassen en eentje voor schoon werk en die heeft rubber voetjes.
eerst aftekenen en dan boren.
ben ook van het gemakkelijke maar een kastje met kruislaser
hoeveel keukenboeren/interieurbouwers zie je het zo doen
Geen idee de prijzen van Makita in D doen. Anders even eBay.de, idealo.de enzo bekijkenquote:Op zaterdag 28 mei 2016 23:17 schreef flibber het volgende:
13 milimeter gaten boren door gegalvaniseerd staal met een 18v makita acuuboormachine die toch al teveel gemarteld is....
Dat vond die niet leuk...
hij stonk en maakt nu naaimachine geluid. (lagers/koolstofborstels? iemand idee wat er mis is. De andere maakt accu's direct dood)
heb er nog een die kapot is dus tzt van 2 defecte weer een maken of wellicht twee als de onderdelen beetje betaalbaar zijn.
Moet toch een nieuwe hebben.
body only...goedkoopste aanbieder...
dit type:
makita
DHP481ZJ
wie weet goedkoop adresje :p
Je kan de dagaanbiedingen van gereedschapcentrum.nl eens volgen, komt veel makitaspul langs de laatste tijdquote:Op zaterdag 28 mei 2016 23:17 schreef flibber het volgende:
13 milimeter gaten boren door gegalvaniseerd staal met een 18v makita acuuboormachine die toch al teveel gemarteld is....
hij stonk en maakt nu naaimachine geluid. (lagers/koolstofborstels? iemand idee wat er mis is. De andere maakt accu's direct dood)
heb er nog een die kapot is dus tzt van 2 defecte weer een maken of wellicht twee als de onderdelen beetje betaalbaar zijn.
dit type:
makita
DHP481ZJ
Bedoel je deze? http://www.ebay.nl/itm/18(...)e=STRK%3AMEBIDX%3AITquote:Op zondag 29 mei 2016 14:11 schreef juiced01 het volgende:
Ik heb een Bosch Blauw GKS 65 GCE circelzaag, en sinds dit weekend een Bosch bosch GAS 25 L SFC bouwstofzuiger. Nu ben ik voor de circelzaag op zoek naar de accessoire/afzuigadapter om de stofzuiger aan te kunnen sluiten. Deze zit niet bij mijn circelzaag, of ik ben 'm inmiddels kwijt. Weet iemand waar ik deze kan bestellen? Ik kan geen webshop vinden die 'm los verkoopt.
Zelf goede ervaringen met RaceTools in Frankrijk.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 23:17 schreef flibber het volgende:
dit type:
makita
DHP481ZJ
Ik kan niets negatiefs vinden...quote:Op maandag 30 mei 2016 16:34 schreef hiddit het volgende:
mensen hier ervaring met ths tools?
heb deze gezien en is daar het goedkoopste
Ik kon ook al niks negatiefs vinden, dus dat lijkt me wel goed verder.quote:Op maandag 30 mei 2016 17:22 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik kan niets negatiefs vinden...
Verwacht trouwens niet teveel van die toebehoren in die kist...
Thanks! Zojuist besteld, samen met een nieuwe (metalen) boorkop voor mijn Makita HP1631, die brakke plastic drollenbak die er nu op zit ben ik wel een keer zatquote:Op zondag 29 mei 2016 14:19 schreef bleiblei het volgende:
Kruis.nl kan je exploded view tekeningen van gereedschap vinden om het onderdeelnr te zoeken. Die kan je vervolgens via hen bestellen, maar kan doorgaans ook bij de pro-gereedschapshop in de buurt.
Nope, ik bedoelde de uitloopschachtquote:Op zondag 29 mei 2016 22:39 schreef dirtyolero het volgende:
[..]
Bedoel je deze? http://www.ebay.nl/itm/18(...)e=STRK%3AMEBIDX%3AIT
gekeken maar was frans en heb ding snel nodig. Dus maar ff via NL site, btw kan ik terug krijgen. Maar site is zeker een die ik raadpleeg als ik iets nodig heb toekomst. tnx.quote:Op maandag 30 mei 2016 00:01 schreef -Tweed- het volgende:
[..]
Zelf goede ervaringen met RaceTools in Frankrijk.
DHP481ZJ = ¤165,- (zonder makpac systainer ¤156,-)
Keurig verzenden via UPS, kost een tientje, met ongeveer 3 á 4 werkdagen in huis.
Zakelijk kopen kan ook heul hendig, BTWnr invoeren en klaar
de machine, hitachi, an sich is goed. Dat merk levert goede machines (vergelijkbaar met dewalt, bosch blauw/makita).quote:Op maandag 30 mei 2016 18:47 schreef hiddit het volgende:
[..]
Ik kon ook al niks negatiefs vinden, dus dat lijkt me wel goed verder.
Zou je een andere kist aanraden?
Wil iets voor in en om het huis om een beetje te klussen. Heb nu helemaal niks, alleen wa't geleend spul van familie.
Wou voor een set onder de 200 blijven.
Of is het beter om alles los te kopen?
De GTS10XC dan?quote:Op dinsdag 31 mei 2016 22:10 schreef Atmoz het volgende:
Ik ben voorzichtig aan het kijken naar een fatsoenlijke tafelzaag, maar zie even de bomen door het bos niet meer (allemaal omgezaagd zeker?)
M'n huidige Bosch GTS10J (prima zaag, heeft me werkelijk nog nooit in de steek gelaten) heeft iets te smalle T-tracks om m'n Incra 1000HD hoekaanslag te kunnen plaatsen. Helaas is dit niet de enigste zaag wat incompatibel met deze hoekaanslag is: ook de Mafell Erika's zijn niet compatibel. (Ze hebben niet eens een T-track erop). Van Festool kom ik ook vanalles tegen, maar ik wil nog wat meer opties bekijken. En m'n gevoel zegt Mafell, maarja zonder T-tracks kan ik er niets mee... En wellicht zijn er nog andere merken waar ik maar moet kijken? De HBM 600 is ook de revue gepasseerd, maar daar schijnen nogal wat tweaks nodig te zijn alvorens deze mooi recht zaagt...
Wie O wie?(andere ideeën/tips zijn uiteraard ook zeer welkom)
Thanks!!!
Ohja, ik heb er ook aan gedacht om te T-tracks in m'n huidige zaag uit te (laten) frezen, maar vind dit eigenlijk maar "tja tja" want ze moeten zowel dieper als breder...
Dat gaat op als je een mobiele zaag zoekt. Heb je ruimte voor een stationaire is er een wereld van prachtmachines waar festool en mafell ook niet bij in de buurt komen.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 22:18 schreef flibber het volgende:
tja, dewalt is voor "ruw" goed. Maar gezien jouw wensen zou ik toch kijken naar een festo of mafell.
Dat zijn de enige twee merken die qua kwaliteit en nauwkeurigheid boven de bosch/dewalt gaan en meer weet ik ook niet
Ja dat is waar, maar dan ga je mierenneuken op minder dan een mm... en 1 graad afwijking.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 22:20 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Dat gaat op als je een mobiele zaag zoekt. Heb je ruimte voor een stationaire is er een wereld van prachtmachines waar festool en mafell ook niet bij in de buurt komen.
Ik weet het (nog) niet zeker, maar volgens mij past dat ook niet nee.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 22:15 schreef derLudolf het volgende:
De GTS10XC dan?
Is er trouwens geen andere/kleinere "T" leverbaar op die hoekaanslag?
Ben ik inderdaad ook tegen gekomen tijdens m'n zoektocht vandaag. Erg mooi spul, maar ook wel (zeer) groot he... Denk iets te groot voor in m'n garage.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 22:16 schreef bleiblei het volgende:
Een hammer misschien? Als je daar de ruimte voor hebt in je nieuwe schuur?
Tja, dat hoorde ik dus al eerder vandaagquote:HBM zou ik mijden met jouw gereedschap arsenaal. Ga je spijt van krijgen.
Nee, niet dat ik weet.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 22:17 schreef bleiblei het volgende:
En hoezo past de incra niet op een Erika? Dat hebben ze bij gereedschappro wel gedaan toch?
Ja dat is precies mijn gedachte. Maar ze maken het wel lastig! Waarom maakt Mafellquote:Op dinsdag 31 mei 2016 22:18 schreef flibber het volgende:
tja, dewalt is voor "ruw" goed. Maar gezien jouw wensen zou ik toch kijken naar een festo of mafell.
Dat zijn de enige twee merken die qua kwaliteit en nauwkeurigheid boven de bosch/dewalt gaan en meer weet ik ook niet
Helemaal true, maar die zijn ook meteen weer (veel) groter, én zwaarder... Pfew ik ben al vanalles tegen gekomenquote:Op dinsdag 31 mei 2016 22:20 schreef bleiblei het volgende:
Dat gaat op als je een mobiele zaag zoekt. Heb je ruimte voor een stationaire is er een wereld van prachtmachines waar festool en mafell ook niet bij in de buurt komen.
Hmzz, het moet wel een béétje fatsoenlijk hequote:Op dinsdag 31 mei 2016 22:25 schreef flibber het volgende:
Ja dat is waar, maar dan ga je mierenneuken op minder dan een mm... en 1 graad afwijking.
Je hoeft me niet gek te krijgenquote:Naja atmoz koopt graag leuk gereedschap maar niet verplaatsbare tools die x voud van mobiel kosten.
maar wie weet/wie krijgt hem zo gek
Maar ook dieper zo ik begrijp. En wordt het dwarsstuk dan niet te ruim?quote:Op dinsdag 31 mei 2016 22:39 schreef bleiblei het volgende:
Ik vind bredere tracks frezen zo een slecht idee eigenlijk nog niet.
Ik heb dit idee ook nog niet naast me neer gelegdquote:Op dinsdag 31 mei 2016 22:39 schreef bleiblei het volgende:
Ik vind bredere tracks frezen zo een slecht idee eigenlijk nog niet.
Tja, daarom... Hoe stevig is het nog allemaal dan? En het moet wel echt mega recht/goed gebeuren, anders heb ik er niets aan...quote:Op dinsdag 31 mei 2016 22:41 schreef derLudolf het volgende:
Maar ook dieper zo ik begrijp. En wordt het dwarsstuk dan niet te ruim?
Neuh, niet per se, ze kunnen ook goed gebruikt worden in bijv. zelfbouw freestafelsquote:Op dinsdag 31 mei 2016 22:51 schreef derLudolf het volgende:
Gereedschappro zal toch wel een zaag verkopen die compatibel is met dat ding?
Daar dacht ik ook al aan, aan zoiets. Er zijn van die tafels waarin je een invalzaag kunt hangen... Of is dat nieuw nauwkeurig genoeg?quote:Op dinsdag 31 mei 2016 22:53 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Neuh, niet per se, ze kunnen ook goed gebruikt worden in bijv. zelfbouw freestafels.
Nee, volgens mij hebben die er zelfs geen eenquote:Op dinsdag 31 mei 2016 22:51 schreef derLudolf het volgende:
Gereedschappro zal toch wel een zaag verkopen die compatibel is met dat ding?
Zou kunnen, maar hoe krijg je dat weer netjes en recht op de zaag gemonteerd he? En dan moet ook het huidige blad er (netjes) af, etc... Pfeww, wat een gedoe. En dat alleen om een fatsoenlijke hoekaanslag erop te kunnen zetten... Ohja, en misschien later zo'n "slede".quote:Op dinsdag 31 mei 2016 22:52 schreef bleiblei het volgende:
En van een aluminium plaat een compleet nieuw blad laten frezen? Dan kan je em helemaal custom made passend maken voor het incra spul.
Hmzzzz, dat zie ik zelf niet zo zitten. Liever een dedicated zaag.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 22:55 schreef derLudolf het volgende:
Daar dacht ik ook al aan, aan zoiets. Er zijn van die tafels waarin je een invalzaag kunt hangen... Of is dat nieuw nauwkeurig genoeg?
Tja weet ik niet... Met welke dingen vind je dat ik overdrijf dan? Ik heb nog niets gekocht wat ik nooit zal gebruiken. Ok, dat Woodpeckers is misschien wat overdreven, maar ach het kostte ook weer geen duizenden euro's...quote:Op dinsdag 31 mei 2016 22:56 schreef flibber het volgende:
Maar Atmoz... "overdrijf" je nu niet een beetje met je gereedschap/toebehoren obsessie? Lijkt een doorgeschoten verslaving (wij allen zijn verslaaft aan tools.
Maar wat voor eisen jij allemaalt stelt, en wat je aanschaft
het blijft "maar" gereedschap he
Hammer of Robland is inderdaad de volgende stap volgens mij.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 22:35 schreef Atmoz het volgende:
Helemaal true, maar die zijn ook meteen weer (veel) groter, én zwaarder... Pfew ik ben al vanalles tegen gekomen
Bijlen, messen, snoeischaren zie je wat ik doe?quote:Op donderdag 2 juni 2016 21:25 schreef derLudolf het volgende:
Ziet er leuk uit... Wat kan ik er mee?
Das helemaal geen gek idee, maar Incra heeft die volgens mij niet...quote:Op woensdag 1 juni 2016 08:35 schreef ciewy het volgende:
Atmoz,
Misschien een gek idee, maar is het niet handiger/makkelijker om een stel nieuwe "runners" te laten frezen? Of misschien heeft incra die wel?
In eerste instantie niet, maar nu ben ik toch wel héél nieuwsgierig naar zo'n Hammer.quote:(Tenzij je jezelf echt graag een nieuwe zaagtafel aan wil praten)
Hehequote:Op donderdag 2 juni 2016 20:18 schreef flibber het volgende:
woodpeckers idd, maar ook zo dure bosch afkortzaag, of eigenlijk alles wat je aanschaft.
Das hun probleemquote:je zegt vaak moet goed zijn en hoeft niet heel goed, maar de tools die jij aanschaft heeft de gemiddelde aannemer niet in zijn bus
Precies, dat is toch gewoon wat mannen willen?quote:Maar goed snap het ook, doe ook "deels" zelfde
Tis hobby en mooi gereedschap is mooi maar kun je ook mooie dingen mee doen.
quote:vandaag op locatie installatiewerk gedaan. moest metn 5x7 raamwerkje maken voor sanitair badkamer (skelet badkamer was niet af).
tot mijn beaschikking was een einhell afkortzaag, volgensmij de profi line.
(wat een bagger smerig eng kut ding. niks mooi recht, wiebelend blad (kromme as?), geen rechte zaagsnedes, bang dat blad eraf zou knallen, tering geluid alsof er in mechaniek een emmer zand was geflikkert.)
Dan mis ik mijn dewalt afkorter met bok wel
Das ook niet fijn werken. En ik denk dat spullen van de betere merken ook zeker 3 tot 4 maal langer mee gaat dan het bagger spul uit de gamma
Ik ben al zowat de halve dag aan het rondkijken/bellen voor zo'n Hammer inderdaadquote:Op donderdag 2 juni 2016 20:47 schreef bluemoon23 het volgende:
Hammer of Robland is inderdaad de volgende stap volgens mij.
De Hammer K3 bijvoorbeeld is ook leverbaar met een 230V motor (net als hun zaag/freescombi en combinatiemachine trouwens)
Wat betreft grootte valt zo,n standaard zaag zonder roltafel enzo nog wel mee volgens mij.
http://www.hammer-houtbew(...)lzaag-k3-winner.html
Tweedehands is misschien nog een optie, maar in 230V zijn ze aardig zeldzaam denk ik, op 400V zijn ze wel te vinden op de gebruikte markt.
Maar aangezien jij je een dag of wat terug nog beweerde dat jij je niet kunt voorstellen dat je nu of in de toekomst krachtstroom nodig bent![]()
Net wat bleiblei zegt: van HBM ga jij niet gelukkig worden.
Niet gezien wat jij gewend ben en eist van je huidige gereedschap qua betrouwbaarheid, afwerking en nauwkeurigheid.
Ziet er cool uit! Ken het merk alleen niet, maar zo te lezen iets fatsoenlijksquote:Op donderdag 2 juni 2016 21:24 schreef bleiblei het volgende:
In het kader van supermooi gereedschap!
Tormek heeft de T7 geupdate.
Meet de T8!
[ afbeelding ]
Jammer dat ik de T7 al heb(maar daar heb ik nog wel een jaar of 40 plezier van denk ik
).
Oude Nooitgedacht beitels kun je er ook mee opknappen?quote:Op donderdag 2 juni 2016 21:31 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Bijlen, messen, snoeischaren zie je wat ik doe?, maar ook beitels, gutsen, scharen en boren vlijm en vlijmscherp slijpen. En dat voor dummies en vrij snel. Maar daar is de prijs ook naar
.
Ja, dus koop je dat ding maarquote:Op donderdag 2 juni 2016 22:11 schreef derLudolf het volgende:
Oude Nooitgedacht beitels kun je er ook mee opknappen?
Lolquote:Op donderdag 2 juni 2016 22:18 schreef bleiblei het volgende:
Hey, hallo... Tormek is de Rolls Royce onder de (nat)slijpmachines.
Hoezo kennen jullie het merk niet.
Tsssk.![]()
.
Ik dacht meer ik stuur hem een enveloppe met beitels en een aantal euro'squote:
Voor de retourzending.quote:
Tja, een schuurmachine schuurt, dus dan heb ik ook geen andere nodigquote:Op donderdag 2 juni 2016 22:20 schreef Atmoz het volgende:
[..]
Lol![]()
Maareh, het is nooit te laat om wat bij te leren he, dus thanks![]()
Dat "ding" lijkt overigens te veel op m'n werkbankslijpmachine, dus hoef ik 'm niet
Ah, vandaar dat lelijke zwarte ding eronderquote:Op donderdag 2 juni 2016 22:44 schreef bleiblei het volgende:
Tja, een schuurmachine schuurt, dus dan heb ik ook geen andere nodig.
Een Tormek is een natslijper, dwz. met water wordt de steen en hetgene dat je aan het slijpen bent gekoeld. Daarnaast heeft ie een super fijn systeem om het aantal graden in te stellen dat je de vouw van je beitel, bijl, etc. wil geven en de vouw netjes recht op de beitel, het mest, etc. te zetten. Daarnaast wet je met de leren schijf super,superscherp.
Ja preciesquote:Maar goed, inderdaad, zelfde als een werkbankslijper.
Dat laatste was cynischquote:Op donderdag 2 juni 2016 22:51 schreef Atmoz het volgende:
[..]
Ah, vandaar dat lelijke zwarte ding eronder
Maareh, effe zonder gekheid... Erg gaaf (én goed) systeem
Als ik ooit echt een schuur-schuur (groot dus) heb, dan wil ik zulke dingen ook wel hebben. Lijkt me echt mooi om met dit soort apparaten wat te kloten op m'n oude dag (of over 10 jaar ofzo al)
[..]
Ja precies
Ik snap hemquote:Op donderdag 2 juni 2016 22:56 schreef bleiblei het volgende:
Dat laatste was cynisch.
Ik heb een werkbankslijper, echt... Komt niet in de buurt van de Tormek.
Verschil is gewoon vergelijkbaar of je een B&D Mouse of een Bosch GEX in je handen hebt. Ander soort machine en vooral heel andere klasse. Maar ze doen idd. hetzelfde. Daar is dan ook alles mee gezegd.
Die mag je best aan mij schenken hoor, dan kan jij de T8 kopenquote:
En dit. Prachtige machine maar wel een luxeproduct, tenzij je dagelijks moet slijpen. Nouja, met een tweedehands Creussen, een paar diamantplaatjes, wetstenen en een leren strop krijg ik ze ook perfect scherp. Kost wel wat meer tijd maar het voldoet.quote:Op donderdag 2 juni 2016 22:18 schreef bleiblei het volgende:
Hey, hallo... Tormek is de Rolls Royce onder de (nat)slijpmachines.
Hoezo kennen jullie het merk niet.
Tsssk.![]()
.
nooitgedacht dat iemand nog oudere beitels in gebruik heeftquote:Op donderdag 2 juni 2016 23:42 schreef usernaamvergeten het volgende:
[..]
Die mag je best aan mij schenken hoor, dan kan jij de T8 kopen
[..]
En dit. Prachtige machine maar wel een luxeproduct, tenzij je dagelijks moet slijpen. Nouja, met een tweedehands Creussen, een paar diamantplaatjes, wetstenen en een leren strop krijg ik ze ook perfect scherp. Kost wel wat meer tijd maar het voldoet.
M'n Stanley USA schaafbeitels mag ik toch niet machinaal slijpen van mijzelf, ben dan bang dat ze te snel verslijten. Die van mijn no. 7 is toch al bijna 100 jaar oud, van mijn no. 5 zo'n 70 jaar.
Ik heb em toen gekocht omdat ik 3 keer per week mijn beitels aan het wetten was bij de bouw van mijn terrasoverkapping. Met de Tormek ging de wettijd van 3 sets beitels van een uur of 4, naar een half uurtje. Nu gebruik ik em te weinig, maar toen erg veel plezier van gehadquote:Op donderdag 2 juni 2016 23:42 schreef usernaamvergeten het volgende:
[..]
Die mag je best aan mij schenken hoor, dan kan jij de T8 kopen
[..]
En dit. Prachtige machine maar wel een luxeproduct, tenzij je dagelijks moet slijpen. Nouja, met een tweedehands Creussen, een paar diamantplaatjes, wetstenen en een leren strop krijg ik ze ook perfect scherp. Kost wel wat meer tijd maar het voldoet.
M'n Stanley USA schaafbeitels mag ik toch niet machinaal slijpen van mijzelf, ben dan bang dat ze te snel verslijten. Die van mijn no. 7 is toch al bijna 100 jaar oud, van mijn no. 5 zo'n 70 jaar.
Als ik jou was zou ik iets meer bijleggen en voor de Bosch Blauw GBH 2-28 DFV gaan. Is echt een VELE betere machine waar je nog zeer lang plezier van zult hebbenquote:Op zaterdag 4 juni 2016 11:40 schreef RijsAnijs het volgende:
Jongens,
Ik heb recentelijk met m'n vriendin een huisje gekocht waar nog wel het een en ander aan opgeknapt moet worden. Nou ben ik op zoek naar een All-round boorhamer bij voorkeur van het merk Bosch.
Nu heb ik zelf ook al wat gegoogled op advies en welke boorhamer voor mij het meest geschikt zou zijn en via deze site: http://goedklusgereedscha(...)erkochte-boorhamers/ ben ik uiteindelijk zwaar aan het overwegen om een Bosch PBH 2500 SRE aan te schaffen.
Het enige wat me nog wat tegen houd is de prijs van ¤150...
Nou ben ik benieuwd of jullie toevallig ook ervaring hebben met deze boorhamer, en of jullie mij deze ook zouden aanraden. Ik wil voor 150 euro geen miskoop begaan dus houd me aanbevolen voor andere suggesties van uit jullie kant.
Bedankt voor je suggestie! Denk dat ik dan toch maar voor de Bosch Blauw ga, ook op basis van de goede ervaringen met Bosch Blauw van de poster onder je post. Wel een stuk duurder maar heb er hopelijk lang plezier van.quote:Op zaterdag 4 juni 2016 11:46 schreef Atmoz het volgende:
[..]
Als ik jou was zou ik iets meer bijleggen en voor de Bosch Blauw GBH 2-28 DFV gaan. Is echt een VELE betere machine waar je nog zeer lang plezier van zult hebben
[edit]
En als je perse eentje wilt uit dat rijtje van 5 op die website wat je geeft, dan zou ik voor de Makita gaan![]()
Als je 2e hands eentje kunt vinden wat niet té mishandeld is, dan kun je daar als thuis-klusser inderdaad nog zeer veel plezier aan hebbenquote:Op zaterdag 4 juni 2016 11:51 schreef ciewy het volgende:
Ik heb de Bosch Blauw GHB 2-26. En ik ben 't helemaal met Atmoz eens, supermachine(s), nog geen moment spijt van gehad!
Omdat ik ´m voornamelijk gebruik voor huis, tuin en keuken heb ik ´m niet nieuw gekocht, maar 2e hands via marktplaats. Is misschien ook nog een idee (kostte mij uiteindelijk een kwart van het bedrag voor een nieuwe).
gr
En niet alleen de poster onder mij, iedereen hier wat die 2-28 heeft is daar super tevreden overquote:Op zaterdag 4 juni 2016 11:54 schreef RijsAnijs het volgende:
Bedankt voor je suggestie! Denk dat ik dan toch maar voor de Bosch Blauw ga, ook op basis van de goede ervaringen met Bosch Blauw van de poster onder je post. Wel een stuk duurder maar heb er hopelijk lang plezier van.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |