Met 't meeste heb ik nog niet gewerkt, maar alles voelt wel extreem degelijk aan, en ziet er super strak afgewerkt uitquote:
Ziet er cool uit ja! En klinkt ook heel handig. Ik heb zelf geen gras, dus niet nodig.quote:Vandaag hadden we op het werk een heul mooi speeltje. Qua kleur past ie precies bij je Fiskars.
[ afbeelding ]
Is op accu en heeft echt een geweldig systeem met de trimdraadjes. Snelheid is ook makkelijk in het stellen. En super licht door een carbon steel.
Kan zo maar zijn dat die spantang uitwisselbaar is, maar niet meegeleverd wordt.quote:Op zaterdag 4 juni 2016 15:24 schreef bluemoon23 het volgende:
Ik ben al een tijdje op zoek naar een kantenfrees, ik heb wel een "gewone" bovenfrees maar dat is gelijk zo,n lomp ding.
Nu zie ik van deze Makita aanbiedingen voorbijkomen http://www.gereedschapcen(...)1tg7-0RMEaArLv8P8HAQ
Iemand hier ervaring mee ?
Nadeel is wel dat deze frezen van 6mm nodig heeft, en mijn andere frezen 8mm zijn, maar voor zo'n kantenfrees heb je maar een paar freesjes nodig.
Al genoeg opermerking onder jouw reactie en boven de mijne....quote:Op zaterdag 4 juni 2016 11:40 schreef RijsAnijs het volgende:
Jongens,
Ik heb recentelijk met m'n vriendin een huisje gekocht waar nog wel het een en ander aan opgeknapt moet worden. Nou ben ik op zoek naar een All-round boorhamer bij voorkeur van het merk Bosch.
Nu heb ik zelf ook al wat gegoogled op advies en welke boorhamer voor mij het meest geschikt zou zijn en via deze site: http://goedklusgereedscha(...)erkochte-boorhamers/ ben ik uiteindelijk zwaar aan het overwegen om een Bosch PBH 2500 SRE aan te schaffen.
Het enige wat me nog wat tegen houd is de prijs van ¤150...
Nou ben ik benieuwd of jullie toevallig ook ervaring hebben met deze boorhamer, en of jullie mij deze ook zouden aanraden. Ik wil voor 150 euro geen miskoop begaan dus houd me aanbevolen voor andere suggesties van uit jullie kant.
Ze hebben ook fijne heggenscharen en schattige kettingzagenquote:Op zaterdag 4 juni 2016 18:52 schreef Atmoz het volgende:
Ziet er cool uit ja! En klinkt ook heel handig. Ik heb zelf geen gras, dus niet nodig.
Hamerboor ipv klopboorquote:Op zaterdag 4 juni 2016 20:44 schreef flibber het volgende:
[..]
Al genoeg opermerking onder jouw reactie en boven de mijne....
Bosch blauw is het merk voor klop/hamerboormachines op 220.
heb zelf een sds max hamerboor en in verleden sds en gewone klopboor gehad.
klopboor vervangen voor makita... elke dag nog spijt van.
Eigen huis en verbouwen... neem die bosch 220 klopboor zoals hierboven types aangeraden....
(ps ben geen blauwe smurf maar meer groen makita smurf, maar klopboor op 220 is bosch blauw gewoon het best en meest betaalbare)
foei.... alles met kettingzaag gaan we voor Stihl....quote:Op zaterdag 4 juni 2016 20:55 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ze hebben ook fijne heggenscharen en schattige kettingzagenKan allemaal met dezelfde accu
Volgende week kan ik deze uit gaan testen denk ik
http://www.stihl.nl/STIHL(...)1/FS-490-C-EM-L.aspx
Stihl wordt al genoeg gesponsord...quote:Op zaterdag 4 juni 2016 21:43 schreef flibber het volgende:
[..]
foei.... alles met kettingzaag gaan we voor Stihl....
Heb vandaag al een heggenschaar gekocht, dus ben even zoet. Zo heel veel is er ook weer niet te snoeienquote:Op zaterdag 4 juni 2016 20:55 schreef derLudolf het volgende:
Ze hebben ook fijne heggenscharen en schattige kettingzagenKan allemaal met dezelfde accu
Taakstraf?quote:Volgende week kan ik deze uit gaan testen denk ik
http://www.stihl.nl/STIHL(...)1/FS-490-C-EM-L.aspx
quote:Op zaterdag 4 juni 2016 22:04 schreef derLudolf het volgende:
Stihl wordt al genoeg gesponsord...
Drie benzine kettingzagen, een op 230V, bladblazer, bladzuiger, benzine heggenschaar, diamantslijper en dus zo een nieuwe bosmaaier.
Niets gemerkt in het daarvoor bestemde topicquote:Dat Pellenc spul is ex demo spul, is vorig jaar meegeven met een andere demo machines. Goede zet geweest want het is aangeschaft
Dat zou súper zijn! Want eigenlijk wilde ik dat ding gewoon op m'n huidige zaagtafel gebruikenquote:Op zaterdag 4 juni 2016 22:25 schreef Bartholomeus het volgende:
Atmoz maak eens een close up foto van het stuk van je incra spul dat niet in de T track past en hoe dat verder vast zit. Mijn gevoel zegt dat een beetje zichzelf respecterend verspaner jou prima moet kunnen helpenMaar daar zou ik het dus even voor moeten zien
Ik zoek het meer in wat er in die T track gaat. Als dat een los deel is dat in de eigenlijke aanslag gedraaid is, dan kan daar dus ook iets in dat op maat gemaakt is. En zo niet dan kun je de te grote T stukken ook kleiner laten frezen zodat ze alsnog in de bestaande sleuven passen. Boehoehoe incra, of je tafel aan bonken, ik zou het wel wetenquote:Op zaterdag 4 juni 2016 22:31 schreef Atmoz het volgende:
[..]
Dat zou súper zijn! Want eigenlijk wilde ik dat ding gewoon op m'n huidige zaagtafel gebruikenIk heb beide op het moment niet hier, maar zal maandag of dinsdag de foto's maken.
Wat ik wel al weet: de geleider wat in de T-track moet is exact 18mm breed en 9mm hoog. Ik neem aan dat er iets van de sleuf in de zaagtafel wordt afgehaald? Alhoewel ik wel een beetje bang ben voor de diepte: daar moet zo'n 2mm uit, en dat zou zomaar eens de dikte van het blad kunnen zijn.
Top dat je meedenkt, many thanks!![]()
Shit, dit keer lukt het je niet je iets aan te pratenquote:Op zaterdag 4 juni 2016 22:12 schreef Atmoz het volgende:
[..]
Heb vandaag al een heggenschaar gekocht, dus ben even zoet. Zo heel veel is er ook weer niet te snoeien
Nog maar 18 uurtjesquote:Taakstraf?
Dat zou pronken zijn met andermans veren.quote:Niets gemerkt in het daarvoor bestemde topic
Bedoel je deze?quote:Op zaterdag 4 juni 2016 22:25 schreef Bartholomeus het volgende:
Atmoz maak eens een close up foto van het stuk van je incra spul dat niet in de T track past en hoe dat verder vast zit. Mijn gevoel zegt dat een beetje zichzelf respecterend verspaner jou prima moet kunnen helpenMaar daar zou ik het dus even voor moeten zien
Ja, Maktec is bijna net zo duur.quote:Op zaterdag 4 juni 2016 19:29 schreef densmee het volgende:
Kan zo maar zijn dat die spantang uitwisselbaar is, maar niet meegeleverd wordt.
En heb je al bij maktec gekeken?
2 accu's lader en box, geen gekke deal....is ook al uitverkocht.quote:Op maandag 6 juni 2016 13:18 schreef De_Hertog het volgende:
Nog even hier dubbelchecken en meteen tippen: op ibood.nl is nu een hunt bezig, waar onder andere een Bosch Blauw accuschroefmachine langs komt, voor 99,95. Het gaat om deze: http://www.ibood.com/nl/n(...)li-professional.html
Nu zie ik hier altijd veel fans van Bosch Blauw langs komen en die prijs is ook wel aardig, dus prima deal toch?
De producten bij iBood hunt komen om de zoveel tijd terug. Ik heb gewoon een schermpje open staan terwijl ik aan het werk ben. Vlak na m'n post hier was hij weer langs gekomen, dus voor mij is er nu ook een onderweg.quote:Op maandag 6 juni 2016 13:50 schreef flibber het volgende:
[..]
2 accu's lader en box, geen gekke deal....is ook al uitverkocht.
Afgelopen vrijdag heb ik zowel de zaagtafel als de hoekaanslag weggebracht naar een metaalbewerkingsbedrijf. Ze hebben de geleider van de Incra passend gemaakt voor de track in de zaagtafel. Morgen ophalen en kijken hoe het gelukt isquote:Op zaterdag 4 juni 2016 22:44 schreef Bartholomeus het volgende:
Ik zoek het meer in wat er in die T track gaat. Als dat een los deel is dat in de eigenlijke aanslag gedraaid is, dan kan daar dus ook iets in dat op maat gemaakt is. En zo niet dan kun je de te grote T stukken ook kleiner laten frezen zodat ze alsnog in de bestaande sleuven passen. Boehoehoe incra, of je tafel aan bonken, ik zou het wel weten
Als je de tegels in één keer wilt doorslijpen, dan zul je een 180mm tol moeten nemen. Het "probleem" daarmee is dat 't opzich niet zo'n standaard ding is om voor altijd te hebben liggen. De meeste mensen (including myself) nemen een 115 en/of 125. Dus misschien is huren een optie? Anders eens kijken op Google, daar kwam ik voor nog geen ¤ 100,- een Makita tegen...quote:Op zondag 12 juni 2016 09:55 schreef Thrilled het volgende:
Aloha, ik wil betonnen tuintegels (20x30cm, 6cm dik) door midden gaan slijpen, dus zoek een geschikte haakse slijper. Welke kunnen jullie aa raden?
Rondom slijpen is ook geen punt toch? Dan is 125 mm prima denk ik, nog speciale eisen nodig qua vermogen o.i.d.?quote:Op zondag 12 juni 2016 10:20 schreef Atmoz het volgende:
[..]
Afgelopen vrijdag heb ik zowel de zaagtafel als de hoekaanslag weggebracht naar een metaalbewerkingsbedrijf. Ze hebben de geleider van de Incra passend gemaakt voor de track in de zaagtafel. Morgen ophalen en kijken hoe het gelukt is
[..]
Als je de tegels in één keer wilt doorslijpen, dan zul je een 180mm tol moeten nemen. Het "probleem" daarmee is dat 't opzich niet zo'n standaard ding is om voor altijd te hebben liggen. De meeste mensen (including myself) nemen een 115 en/of 125. Dus misschien is huren een optie? Anders eens kijken op Google, daar kwam ik voor nog geen ¤ 100,- een Makita tegen...
Wel stukken meer werk. Ik zou voor die eenmalige klus er één huren en bij ecotools een diamantblad kopen.quote:Op zondag 12 juni 2016 10:27 schreef Thrilled het volgende:
[..]
Rondom slijpen is ook geen punt toch? Dan is 125 mm prima denk ik, nog speciale eisen nodig qua vermogen o.i.d.?
quote:Op zondag 12 juni 2016 11:14 schreef bleiblei het volgende:
maar dat is meer omdat ik het tof vind om zoon ding te hebben dan dat ik em veel gebruik.
Tja, dat ligt natuurlijk helemaal aan jezelf. Ik weet niet om hoeveel tegels het gaat wat je wilt doorslijpen? Het is uiteraard wat meer werk, en ook iets lastiger om met zo'n (vrij lomp) ding 100% goed uit te komen... Tenminste, dat is mijn ervaringquote:
Hoe meer vermogen hoe beter/fijner. Ik heb zelf 2 stuks van Bosch Blauw, en ben daar zeer tevreden mee. Ze hebben een groot assortiment haakse slijpers, dus daarmee kun je je slag wel slaan denk ikquote:Dan is 125 mm prima denk ik, nog speciale eisen nodig qua vermogen o.i.d.?
Hehequote:Op zondag 12 juni 2016 11:14 schreef bleiblei het volgende:
Heb zelf een makita 230mm liggen, maar dat is meer omdat ik het tof vind om zoon ding te hebben dan dat ik em veel gebruik.
Ik kan me er ook wel een beetje in vindenquote:
Lange haspel pakken; snoer helemaal uitrollen, stekker er in en dan nog eens proberenquote:Op zondag 12 juni 2016 11:39 schreef Makrolon het volgende:
Ik heb ook een 230 liggen, die wou ik laatst ergens gebruiken maar daar sloeg de instalatieautomaat er steeds uit
Jup! Is bij mij ook de oplossingquote:Op zondag 12 juni 2016 12:50 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Lange haspel pakken; snoer helemaal uitrollen, stekker er in en dan nog eens proberen
Mn vader heeft een Makita van 230 mm, hangt altijd voor het grijpen en vind t nogal meevallen met onhandigheid terwijl hij ideaal is. Hij pakt m bijna overal voor en als de schijfjes dan te klein worden doet hij ze in de 115 mm tol. Kunt er alles mee en stenen slijpen van 8 cm is ook goed te doen. Is het heel veel dan zou ik voor 2 dag een benzineslijper huren om ook stof te kunnen vangen met waterkoeling.quote:Op zondag 12 juni 2016 09:55 schreef Thrilled het volgende:
Aloha, ik wil betonnen tuintegels (20x30cm, 6cm dik) door midden gaan slijpen, dus zoek een geschikte haakse slijper. Welke kunnen jullie aan raden?
Vooral professionele nemen. Wel goede ervaringen met naar mijn weten de kappen uit de link. Praktijk is wel dat je vaak alleen de onderste band gebruikt en de bovenste erbij niet fijn zit.quote:Op zondag 12 juni 2016 09:54 schreef Makrolon het volgende:
Ik wil nou wel een keer goede kniekappen... mensen hier goede ervaring met een bepaald soort/merk?
Dat zijn leuke dingen voor stratemakers e.d. maar beroepen waar je toch wat meer in beweging bent zijn ze zeker niet handigquote:Op zondag 12 juni 2016 16:02 schreef NotToBe het volgende:
[..]
Vooral professionele nemen. Wel goede ervaringen met naar mijn weten de kappen uit de link. Praktijk is wel dat je vaak alleen de onderste band gebruikt en de bovenste erbij niet fijn zit.
http://www.vofbeelen.nl/w(...)ermer-nierhaus-geel/
Ja klopt voor die toepassing wel. Maar anders neem je geen kniekappen maar broek met kniestukken toch? Was in ieder geval mijn interpretatie en zeker omdat Makrolon zn tuin gaat bestratenquote:Op zondag 12 juni 2016 18:38 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Dat zijn leuke dingen voor stratemakers e.d. maar beroepen waar je toch wat meer in beweging bent zijn ze zeker niet handig
Die zou ik nemen jaquote:Op zondag 12 juni 2016 21:31 schreef Makrolon het volgende:
zoiets dan?
https://www.badkamerwinke(...)6do80CFcO4Gwod-G0Lbw
Het probleem is dat het budget heel onduidelijk is. Er is nog geen contact met een aannemer ofzo geweest dus er is geen begroting of wat dan ook. Elke 100 euro die ik bespaar zijn weer een paar blikken verf of een paar vierkante meter isolatiemateriaal.quote:Op zondag 12 juni 2016 22:41 schreef bleiblei het volgende:
Mijn tip zou zijn. Bepaal je budget en zoek dan het beste wat je voor die euro's kan krijgen. Alles heeft zijn prijs namelijk. Snoerlengte bij een bouwstofzuiger is overigens standaard lang zat. Dus dat is zo spannend niet.
Meerdere trappen kopen lijkt mij ook een dure & onzinnige hobby. Koop een keukentrap met zeven treden, daar kan je vrijwel alle klussen prima mee doen.
En alle klopboormachines kunnen ook normaal boren.
Wij hebben recent een Altrex Falco trap gekocht, dat hadden we veeeel eerder moeten doen. Ook wij zijn in eerste instantie doorgegaan met onze huishoudtrap, maar daar hebben we nu spijt van.quote:Op zondag 12 juni 2016 22:47 schreef Makrolon het volgende:
Over een trap kan ik een ding zeggen, koop aub een professionele... Daar sta je zo gigantisch veel stabieler op dan een huis tuin en keukending...
Ik heb er mij ook zo eentje gekocht van Solide. Eentje met vier treden en tussenplaatje op het derde. Dat tussenplaatje is nu niet bepaald stevig om op te leunen, maar wel handig om een doosje vijzen of zo op te zetten.quote:Op zondag 12 juni 2016 23:07 schreef Makrolon het volgende:
Ik heb deze laatst gekocht:
http://www.ladderexpert.nl/dubbele-trappen-asc-2x5/19
Fijn ding en ideale hoogte voor binnen. Wel die beugel bovenop weg laten.
Vanuit Arbo oogpunt zou de doodstraf op het weghalen van die beugel staan! Maar dat lost zich misschien vanzelf wel op (hoop het niet hoor!)quote:Op zondag 12 juni 2016 23:07 schreef Makrolon het volgende:
Ik heb deze laatst gekocht:
http://www.ladderexpert.nl/dubbele-trappen-asc-2x5/19
Fijn ding en ideale hoogte voor binnen. Wel die beugel bovenop weg laten.
Inschakelcontact. Altijd handig om te hebben, kan je er ook schuurmachines/zagen et cetera op aansluiten en zo lekker stofvrij werkenquote:Op zondag 12 juni 2016 22:37 schreef Lucky_Strike het volgende:
Waar let ik op bij de aanschaf van een bouwstofzuiger?
Je kan even kijken, volgensmij heeft altrex zo'n tabelletje met werkhoogtes en aantal treden dat je nodig hebt. Als je een hoog plafond hebt is zo'n rolsteigertje ook wel makkelijk. Je hoeft natuurlijk niet alles nieuw te kopen, kan ook eens op Marktplaats kijken.quote:Op zondag 12 juni 2016 22:37 schreef Lucky_Strike het volgende:
Waar moet ik op letten bij de aanschaf van een trap? We hebben diverse formaten nodig, waarschijk ook zo een met een lange plaat tussen de staanders.
Beton doe je met een boorhamer, als je een goede accuboormachine koopt kan je er ook wel in steen mee boren. Dan heb je geen klopboor nodig. Klopboor is vooral handig om dozen te boren in steen of om te mixen.quote:Op zondag 12 juni 2016 22:37 schreef Lucky_Strike het volgende:
Qua boormachines vraag ik me af of er machines zijn die klop en normaal boren combineren. Of is zoiets een afrader? En uiteraard wil ik ook weten waar op te letten.
Dit dus.quote:Op zondag 12 juni 2016 22:41 schreef bleiblei het volgende:
Meerdere trappen kopen lijkt mij ook een dure & onzinnige hobby.
Geen/weinig betonnen muren volgens mij, ik weet het niet precies eigenlijk. Het huis steekt een beetje vaag in elkaarquote:Op zondag 12 juni 2016 23:38 schreef derLudolf het volgende:
L_S
-Wat voor muren heeft je nieuwe huis? Ik denk weinig beton? Want beton -> boorhamer. Heb je verder al een goede accuboor (of beter, heb je al meerdere) Andere zou je een accuklopschroefboormachine kunnen nemen. Toerental zou ik niet op focussen, meer op vermogen
Waar je met bouwstofzuigers op kunt letten is hoe fijn ie filtert, of er wel of geen stofzak in zit en of er een stopcontact op zit (Master/slave principe)
Ladders kan ik niets over zeggen...
quote:Op maandag 13 juni 2016 10:38 schreef usernaamvergeten het volgende:
[..]
Inschakelcontact. Altijd handig om te hebben, kan je er ook schuurmachines/zagen et cetera op aansluiten en zo lekker stofvrij werken
[..]
Je kan even kijken, volgensmij heeft altrex zo'n tabelletje met werkhoogtes en aantal treden dat je nodig hebt. Als je een hoog plafond hebt is zo'n rolsteigertje ook wel makkelijk. Je hoeft natuurlijk niet alles nieuw te kopen, kan ook eens op Marktplaats kijken.
[..]
Beton doe je met een boorhamer, als je een goede accuboormachine koopt kan je er ook wel in steen mee boren. Dan heb je geen klopboor nodig. Klopboor is vooral handig om dozen te boren in steen of om te mixen.
[..]
Dit dus.
Op een bouwstofzuiger jaquote:
Ok, dat moét ik hebben.quote:Op maandag 13 juni 2016 11:00 schreef Atmoz het volgende:
[..]
Op een bouwstofzuiger ja![]()
Zodat die automatisch aan gaat als je bijvoorbeeld je boormachine of schuurmachine aan zet
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |