twitter:DenkNL twitterde op woensdag 18-05-2016 om 13:34:32Sylvana Simons sluit zich aan bij DENK! #SylvanaSimons https://t.co/7Y54fLBVsR reageer retweet
quote:Op vrijdag 20 mei 2016 13:36 schreef Operc het volgende:
[..]
Ik lees het anders nergens. Kun je dat bericht van je even quoten?
[..]
Het gaan eigenlijk niet om respect, maar het fatsoen dat mensen dingen anders mogen doen dan jij. Dat lijkt me nou een typisch Nederlandse waarde.
quote:Op vrijdag 20 mei 2016 13:18 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Zolang je er niks mee doet, prima. Ik heb ook niet gezegd dat ik de islam zou willen verbieden in de persoonlijke sfeer. Maar het is wel een uiting van anti-westers gedachtegoed.
Mooi dat je tegen racisme bent en persoonlijk vind ik het top dat je zeer links bent, maar DENK is voor een deel natuurlijk juist een groep die zich verzet tegen de situatie waarin allochtonen zich per definitie achter traditioneel linkse partijen scharen, die misschien helemaal niet het beste met ze voor hebben. Dus ja, links en DENK staan in deze juist enigszins tegenover elkaar.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 13:33 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Dat is geen wens, maar een onvermijdelijk feit met de opstelling zoals die is bij de voorstanders van DENK.
Ik wens een solidaire en tolerante samenleving, en ik ben zwaar tegen racisme. Ik ben links als hell notabene, maar ik vind de racismekaart van de DENK voorstanders zwaar overtrokken en getuigen van Calimerogedrag, en het bevordert de samenleving niet.
Ik zie het als een gevaar voor de samenhang van de samenleving, ook al zie ik DENK hoog uit met 1 of 2 zetels in de Tweede Kamer komen bij de verkiezingen in 2017.
Dat is immens triest. Maar weinigen lijken dit schokkend te vindenquote:Op vrijdag 20 mei 2016 13:37 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Dat is toch triest, ik ken die eerste poste nog van in het echt.
quote:Op vrijdag 20 mei 2016 13:39 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Dat is immens triest. Maar weinigen lijken dit schokkend te vinden
Ik begrijp echt niet dat mensen daarop kunnen stemmen. Als ik links was zou ik nog eerder SP stemmen.quote:
Haha, die tegenstelling ook altijd. Op en top feministisch maar dan wel mensen gaan steunen die je denkbeelden totaal afkeuren en je zo in een boerka zouden steken indien het mogelijk zou zijn. Begrijpen wie het begrijpen kanquote:
Sympathiek dat je er moeite voor doet.quote:
Niet alle ideeën zijn gelijk.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 13:43 schreef Operc het volgende:
[..]
Sympathiek dat je er moeite voor doet.
Ik ben het niet eens met je stelling dat je enerzijds vindt dat mensen zaken persoonlijk mogen vinden, maar het anderzijds niet mogen uitdragen, maar goed. Let's agree to disagree.
Inderdaad rare tegenstelling dat je als feminist niet vooraan staat om alle Marokkanen en (andere) moslims op de brandstapel te gooien.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 13:42 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Haha, die tegenstelling ook altijd. Op en top feministisch maar dan wel mensen gaan steunen die je denkbeelden totaal afkeuren en je zo in een boerka zouden steken indien het mogelijk zou zijn. Begrijpen wie het begrijpen kan
Want dat is natuurlijk de enige mogelijkheidquote:Op vrijdag 20 mei 2016 13:45 schreef FlyDutchMan het volgende:
[..]
Inderdaad rare tegenstelling dat je als feminist niet vooraan staat om alle Marokkanen en (andere) moslims op de brandstapel te gooien.
#TeamJimmyDeanquote:Op vrijdag 20 mei 2016 13:45 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Want dat is natuurlijk de enige mogelijkheid
Zo schets jij het wel.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 13:45 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Want dat is natuurlijk de enige mogelijkheid
Nou nou op de brandstapel gooien. Lekkere stroman ditquote:Op vrijdag 20 mei 2016 13:45 schreef FlyDutchMan het volgende:
[..]
Inderdaad rare tegenstelling dat je als feminist niet vooraan staat om alle Marokkanen en (andere) moslims op de brandstapel te gooien.
Oh ja? Citeer eens?quote:
Waarom leg jij me woorden in de mond? Ik vind het vooral dieptreurig dat je als blanke linksmensch met een dergelijk shirtje gaat lopen.quote:De meeste feministen hebben ook kritiek op anti-feministische neigingen die uit andere culturen komen, maar omdat ze zich niet verzetten tegen die mensen an sich is het voor jou een rare tegenstelling.
En een beetje belachelijk, ik moet ineens aan 'Ich Bin Ein Berliner' denken.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 13:48 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Oh ja? Citeer eens?
[..]
Waarom leg jij me woorden in de mond? Ik vind het vooral dieptreurig dat je als blanke linksmensch met een dergelijk shirtje gaat lopen.
Cool, dat jij het zo ziet. Dat maakt het nog geen feit. Als ik roep dat feminisme niet verenigbaar is met bijvoorbeeld de christelijke cultuur, betekent het niet dat jij daar niet anders over mag denken.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 13:48 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Nou nou op de brandstapel gooien. Lekkere stroman dit.
Het is gewoon een contradictie, of je het nou wil of niet. Ik zelf ben ook een feminist. Ik vind feminisme niet verenigbaar met de islamistische cultuur, ook niet in de huidige vorm in Nederland. In dat opzicht zijn veel feministen vaak erg selectief verontwaardigd, een beetje zoals PVV'ers dat ook regelmatig zijn. Heel erg haten op alles wat christelijk is (dat stelt de vrouw achter!) maar dan wel makke schaapjes een hoofddoekje opzetten en niet doorhebben dat ze net een wel erg anti-feministisch symbooltje op hun hoofd hebben gezet.
Maar goed, daar denk ik het mijne van en die mening ga je toch niet kunnen veranderen, tot spijt van wie het benijdt.
My bad, ging over wat lothiriel zei.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 13:48 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Oh ja? Citeer eens?
[..]
Waarom leg jij me woorden in de mond? Ik vind het vooral dieptreurig dat je als blanke linksmensch met een dergelijk shirtje gaat lopen.
Ja, partijen die BN-ers shoppen, die zijn altijd goed met politiek bezig.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 13:56 schreef Infection het volgende:
http://www.geenstijl.nl/m(...)dezaak_de_vries.html
Nou er zijn anders meer dan genoeg argumenten waarom feminisme niet combineerbaar is met de islam, met name dan bepaalde culturele kenmerken.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 13:56 schreef FlyDutchMan het volgende:
[..]
Cool, dat jij het zo ziet. Dat maakt het nog geen feit. Als ik roep dat feminisme niet verenigbaar is met bijvoorbeeld de christelijke cultuur, betekent het niet dat jij daar niet anders over mag denken
Maar niet alle moslims!!!!!!1234hoedjevanpapier.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 14:02 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Nou er zijn anders meer dan genoeg argumenten waarom feminisme niet combineerbaar is met de islam, met name dan bepaalde culturele kenmerken.
Met een minder fundamentalistisch beleden islam allicht wel, maar die bestaat amper in Nederland. Kijk gewoon al eens hoe de gemiddelde moslima erbij loopt en hoe de gemiddelde moslim denkt over vrouwenrechten. Nuff said.
Maar he nu ben ik een vuile PVV'er!!!111!!
Jouw partijvoorkeur kan mij bijzonder weinig schelen. Wat mij betreft is alles wel genoeg op de PVV afgeschoven, alsof mensen die niet achter de PVV staan er geen denkbeelden op nahouden die onterecht negatief zijn jegens moslims of allochtonen.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 14:02 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Nou er zijn anders meer dan genoeg argumenten waarom feminisme niet combineerbaar is met de islam, met name dan bepaalde culturele kenmerken.
Met een minder fundamentalistisch beleden islam allicht wel, maar die bestaat amper in Nederland. Kijk gewoon al eens hoe de gemiddelde moslima erbij loopt en hoe de gemiddelde moslim denkt over vrouwenrechten. Nuff said.
Maar he nu ben ik een vuile PVV'er!!!111!!
Man man man wat een triest clubje clowns is dat DENK toch ook.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 14:09 schreef StaceySinger het volgende:
DENKWatch. Kuzu wil Peter Racismeroeper de Vries
DENK is BN'ers aan het shoppen. In de zwarte hoek hebben ze deze week de intellectueel Sylvana Simons weten te strikken, en in de witte hoek hebben ze aan Peter Racismeroeper de Vries gevraagd of hij bij hun politieke protestbeweging voor vreselijke mensen wil. Logische keuze natuurlijk van de lokale AK-Partij. Want Peter Rechtprater de Vries vond immers dat de cartoonisten van Charlie Hebdo het allemaal een beetje aan zichzelf te danken hadden, met hun profeetbeledigende potloodkunsten. Sowieso heeft Peter Radiohoofd de Vries niet zo veel op met de vrijheid van meningsuiting. Dat etaleerde hij zojuist weer op Grindpad FM (videofragment hierboven), waar hij zelf wereldkundig maakte dat DENK hem benaderd heeft. "Ik vind dat je in principes alles moet kunnen zeggen", nasaalbromde hij, om in de volgende zin letterlijk te zeggen: "Ik vind dat er grenzen aan de vrijheid van meningsuiting moeten zitten." Dus dat je Erdogan geen geitenneuker mag noemen, want dat vindt Peter Regressieflinks de Vries nergens voor nodig. En Peter Restrictief de Vries is nou eenmaal de maat der dingen. Overigens heeft bij bedankt voor DENK, zegt ie. Terwijl we van Peter Regentenfantasie de Vries toch weten, dat hij al sinds medio vorig decennium een stap naar de Haagse arena overweegt. Maar ja, dan wel als lijsttrekker van zijn eigen partij natuurlijk, niet als trekpop van de trekpoppen van Erdogan. Maar destijds haalde Peter Regelingvanwerkzaamheden de Vries z'n eigen instapnormen niet. Laten we hopen dat ie de lat niet lager legt, nu andere partijen die lat op de grond hebben gelegd..
http://www.geenstijl.nl/m(...)dezaak_de_vries.html
Nou nou ik ben natuurlijk heel erg dom en snap er helemaal niks van. Dat is ook weer duidelijkquote:Op vrijdag 20 mei 2016 14:13 schreef FlyDutchMan het volgende:
[..]
Jouw partijvoorkeur kan mij bijzonder weinig schelen. Wat mij betreft is alles wel genoeg op de PVV afgeschoven, alsof mensen die niet achter de PVV staan er geen denkbeelden op nahouden die onterecht negatief zijn jegens moslims of allochtonen.
Persoonlijk vind ik dat jij zowel de islam als het feminisme niet snapt en je ook nog eens verkijkt op de intenties en visies van bepaalde groepen mensen in de samenleving.
Een feminist mag desgewenst best een hoofddoek dragen, huisvrouw zijn en zelfs haar leven wijden aan het geluk van haar man. Het gaat erom dat niemand ertoe gedwongen mag worden. Verder draagt lang niet iedereen een hoofddoek vanuit fundamentalistische overwegingen, zijn er heel veel moslims in Nederland die het niet zo nauw nemen met de regels uit de Koran en zijn zelfs veel Marokkanen helemaal geen moslim.
Dus al die dingen die jij verbindt aan die vrouw haar "ik ben een Marokkaan" shirt zijn vooral reflecties van je eigen vooroordelen. En daar komt geen PVV bij kijken.
Gelukkig is jouw logica sterk: Marokkanen zijn overwegend moslim, een deel van de moslims neemt Koran letterlijk en de Koran zegt dat mannen de voogd over vrouwen zijn, dus is opkomen voor Marokkanen anti-feministisch.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 14:27 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Nou nou ik ben natuurlijk heel erg dom en snap er helemaal niks van. Dat is ook weer duidelijk.
Feminisme is wat mij betreft simpel: streven naar gelijkheid tussen man en vrouw. De hoofddoek is een onderdrukkend symbool: de man staat boven de vrouw, de vrouw moet "beschermd" worden voor al te grijpgrage mannen enzoverder enzovoort. Dat is zo on-feministisch als maar zijn kan in mijn optiek. Daarmee wil ik overigens niet zeggen dat het niet mogelijk is dat de hoofddoek vaak vrijwillig gedragen wordt maar even goed vaak helemaal niet. Sociale druk, dat ken je vast wel.
Ik citeer even uit de koran:
“Mannen zijn voogden over de vrouwen omdat Allah de enen boven de anderen heeft doen uitmunten en omdat zij van hun rijkdommen besteden. Deugdzame vrouwen zijn dus zij, die gehoorzaam zijn en heimelijk bewaren, hetgeen Allah onder haar hoede heeft gesteld. En degenen, van wie gij ongehoorzaamheid vreest, wijst haar terecht en laat haar in haar bedden alleen en tuchtigt haar“. (4:34)
Nu, om eerlijk te zijn vind je zulke zaken ook wel terug in de Bijbel. We mogen van geluk spreken dat er maar weinig christenen meer in Nederlands alleszins de bijbel letterlijk willen nemen. Bij moslims is dat nog veel vaker niet het geval. De islam zegt letterlijk dat de man een voogd is van een vrouw, een beetje zoals het hier in het verleden ook was. Dit soort onzin moet je niet willen en mag je je zeker van afzetten. Tuchtigen, een ander woord voor slaan. Nog zo lekker gezellig. En dit is dan niet eens een cultureel kenmerk, maar gewoon letterlijk wat de "islam" zegt. Daarbij komen nog cultureel bepaalde kenmerken die niet letterlijk in de bijbel vermeld staan. Maar he, als je dit soort zaken aanhaalt dan "interpreteer je het fout" en "je kan de koran niet in het Nederlands vertalen". Lekker makkelijk om het zo van je af te zetten natuurlijk.
En ja een vrouwelijke feminist mag zich onderwerpen aan een man als ze dat zelf wilt, 100 procent mee eens. Je gaat er alleen aan voorbij dat dat vaak helemaal niet vrijwillig gebeurt maar door indoctrinatie vanaf het begin (de zoon mag alles en de dochter niks), en indien nodig ook dwang als dat niet genoeg was.
Maar he, dat bestaat allemaal niet, alles is peis en vree en iedereen is een vrolijke feminist die meedanst op Kumbaya rond het kampvuur. Op die stomme PVV'ers na uiteraard. Als je maar enige kritiek uit op de islam ben je meteen bezig met "vooroordelen", het is allemaal gelogen natuurlijk.
Logica van FlyDutchMan: er zijn moslims die geen hoofddoek dragen en de koran niet gebruiken, dus de door Lothiriel beschreven cultuur kan niet bestaan, want mijn buurman is een heel vriendelijk moslim die z'n vrouw absoluut heel goed behandelt. Misschien snap je nu hoe belachelijk dat klinkt.
Jij herleidt alles wat ik zeg tot die foto over die Marokkanen, terwijl ik het even goed heb over de foto van GroenLinksers met hoofddoekjes op (zie vorige topic helemaal op de laatste pagina). Ik vind dat een heel slecht signaal van een partij die zogenaamd progressief is en feminisme propageert. Een hoofddoek dragen heeft niks met feminisme te maken. Feminisme is het streven naar gelijkheid van man en vrouw. En gezien een hoofddoek symbool staat voor ongelijkheid, hoe je het ook keert of draait, is dat een vreemde actie.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 14:41 schreef FlyDutchMan het volgende:
[..]
Gelukkig is jouw logica sterk: Marokkanen zijn overwegend moslim, een deel van de moslims neemt Koran letterlijk en de Koran zegt dat mannen de voogd over vrouwen zijn, dus is opkomen voor Marokkanen anti-feministisch.
Ik zeg nergens dat de dingen die jij noemt niet bestaan, ik zeg dat het bestaan ervan niet betekent dat er een tegenstelling is tussen feminist zijn en opkomen voor een eerlijke behandeling van mensen van Marokkaanse afkomst.
Daarbij komt dat er ook nog vrouwelijke Marokkanen zijn. Vrouwelijke Marokkanen die zich in verscheidene gevallen verzetten tegen door jouw genoemde zaken, vrouwelijke Marokkanen die het feminisme omarmen en uitdragen. Maar hé, als je feminist bent moet je hun vooral niet steunen hoor, blijven toch Marokkanen.
Ach ja, ik vind bh's staan voor ongelijkheid, die dragen de meeste groenlinksers ook nog steeds. Of wat dacht je van al die groenlinksvrouwen die hun benen scheren, hakken of make-up dragen? Beetje vreemd dat ze de ongelijkheid tussen man en vrouw zo benadrukken.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 14:51 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Jij herleidt alles wat ik zeg tot die foto over die Marokkanen, terwijl ik het even goed heb over de foto van GroenLinksers met hoofddoekjes op (zie vorige topic helemaal op de laatste pagina). Ik vind dat een heel slecht signaal van een partij die zogenaamd progressief is en feminisme propageert. Een hoofddoek dragen heeft niks met feminisme te maken. Feminisme is het streven naar gelijkheid van man en vrouw. En gezien een hoofddoek symbool staat voor ongelijkheid, hoe je het ook keert of draait, is dat een vreemde actie.
En ja, ik vind het vreemd om mensen te steunen die lak hebben aan alles waar jijzelf voor staat. Zal wel een persoonlijk issue van mezelf zijn zeker, I don't know. Ze mogen dat zeker doen met zo'n debiele T-shirt rondlopen, gelukkig mag ik er (voorlopig?) ook nog mee lachen.
Ik spreek overigens m'n steun uit aan elke vrouw die zich probeert te ontdoen van middeleeuwse denkbeelden en toestanden. Of dat nu over iemand uit een refogezin gaat of over een gezin moslims. Dat is altijd positief. Kleurtjes interesseren me niet, denkbeelden en meningen wel.
Nu ga je een beetje off-topic. Het was een mooie discussie maar wees dan ook een man en erken je meerdere.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 14:56 schreef FlyDutchMan het volgende:
[..]
Ach ja, ik vind bh's staan voor ongelijkheid, die dragen de meeste groenlinksers ook nog steeds. Of wat dacht je van al die groenlinksvrouwen die hun benen scheren, hakken of make-up dragen? Beetje vreemd dat ze de ongelijkheid tussen man en vrouw zo benadrukken.
Dat doen ze natuurlijk vanuit hun religie. Toch?quote:Op vrijdag 20 mei 2016 14:56 schreef FlyDutchMan het volgende:
[..]
Ach ja, ik vind bh's staan voor ongelijkheid, die dragen de meeste groenlinksers ook nog steeds. Of wat dacht je van al die groenlinksvrouwen die hun benen scheren, hakken of make-up dragen? Beetje vreemd dat ze de ongelijkheid tussen man en vrouw zo benadrukken.
quote:Op vrijdag 20 mei 2016 15:03 schreef Ryan3 het volgende:
Uitgebreid interview met Kuzu en Oztürk van Nu.nl: Als de boodschap botst, dan botst het maar.
http://www.nu.nl/weekend/(...)-dan-botst-maar.html
quote:Maar u hebt PVV-leider Geert Wilders wel vergeleken met Hitler en een kankergezwel.
Öztürk: "Dat wordt uit de context gehaald.
Oké dan is de discussie over. Beetje matig antwoord dit, ik weet dat je beter kanquote:Op vrijdag 20 mei 2016 14:56 schreef FlyDutchMan het volgende:
[..]
Haha ze ontwijken zowat elke vraag die gesteld wordt door de vraagsteller.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 15:03 schreef Ryan3 het volgende:
Uitgebreid interview met Kuzu en Oztürk van Nu.nl: Als de boodschap botst, dan botst het maar.
Jammer dat je het niet begrijpt, maar hij is zeker niet mijn meerdere. De argumenten zijn matig en hij is er niet consequent in, maar jij was vanaf het begin het al met hem eens, dus het viel te verwachten dat jij ze geweldig vindt.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 14:57 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Nu ga je een beetje off-topic. Het was een mooie discussie maar wees dan ook een man en erken je meerdere.
Waarom zou het feit dat het uit de religie komt verschil maken? Hij argumenteert dat een hoofddoek anti-feministisch is omdat het niet past binnen een streven naar gelijkheid tussen man en vrouw. Blijkbaar is het hele "het draait niet om gelijkheid maar om gelijkwaardigheid" geen ding meer. Nou oké, dan is elk kledingstuk of vorm van lichamelijke verzorging die voor vrouwen normaal zijn en voor mannen niet anti-feministisch, is allemaal niet gelijk (sterker nog, door de jaren heen is er ook daadwerkelijk verzet geweest vanuit bepaalde feministische groepen).quote:Op vrijdag 20 mei 2016 14:59 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat doen ze natuurlijk vanuit hun religie. Toch?
Leg het verschil eens uit.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 15:07 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Oké dan is de discussie over. Beetje matig antwoord dit, ik weet dat je beter kan
Omdat een religie per definitie anti-feministisch is. Elke religie is gebouwd op het onderdrukken van de vrouw.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 15:09 schreef FlyDutchMan het volgende:
[..]
Jammer dat je het niet begrijpt, maar hij is zeker niet mijn meerdere. De argumenten zijn matig en hij is er niet consequent in, maar jij was vanaf het begin het al met hem eens, dus het viel te verwachten dat jij ze geweldig vindt.
[..]
Waarom zou het feit dat het uit de religie komt verschil maken?
Ahaa cool.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 15:10 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Omdat een religie per definitie anti-feministisch is. Elke religie is gebouwd op het onderdrukken van de vrouw.
Oh, dat wist je niet? Duidelijk.quote:
Nou, op de eerste plaats trek jij je visie op abrahamitische religies volgens mij enigszins door. Ik zou niet durven stellen dat iedere religie ooit de man dominantie over de vrouw geeft (of een schaamtecultuur rondom seks creëert).quote:Op vrijdag 20 mei 2016 15:17 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Oh, dat wist je niet? Duidelijk.
Onderdrukken van de vrouw en het opbouwen van een schaamtecultuur wat betreft seks is het fundament van religie. Daarmee houdt zo'n religie mensen in hun macht. Of wil je dat bestrijden?
Met het eerste deel van de stelling ben ik het eens, met het tweede deel niet. Ik denk inderdaad dat het een hele slimme zet is van DENK. Dat denk ik echter niet vanwege de beeldvorming, maar omdat ze hun potentiële achterban verveelvoudigd hebben. Ze richten zich nu immers niet langer uitsluitend op verongelijkte Turken maar eveneens op andere verongelijkte minderheden.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 14:17 schreef Vasilevski het volgende:
Ik lees her en der dat het een 'meesterzet' is van DENK dat ze Sylvana (en eerder die Azkaban) hebben aangetrokken, want nu kunnen we ze niet meer verwijten dat ze een Turkenpartij zijn.
De interviewer/ster van NU is een verademing.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 15:03 schreef Ryan3 het volgende:
OMFGquote:Op vrijdag 20 mei 2016 15:23 schreef Fylax het volgende:
Peter R. de Vries
HILVERSUM - Sylvana Simons is niet de enige bekende Nederlander die de politieke partij DENK graag op haar kandidatenlijst ziet staan. Ook Peter R. de Vries is benaderd, zei hij vrijdag in het Radio 1-programma De Nieuws BV.
Peter is benaderd voordat Sylvana woensdag bekendmaakte dat ze zich bij Selçuk Öztürk en Tunahan Kuzu heeft gevoegd. De misdaadverslaggever, die in 2005 zijn eigen politieke partij PRDV oprichtte, heeft echter geen politieke ambities meer. "Ik ga dat niet meer doen. Ik zit in een andere fase van m'n leven en hang ook de overtuiging aan dat ik inmiddels aan de zijlijn een net zo nuttig geluid kan laten horen als in de Tweede Kamer."
Hoewel hij zich niet aansluit bij DENK, schat hij in dat Sylvana 'een goede kans maakt'. "Ik ken haar een beetje. Ik vind het iemand met een hele goede inborst en ze is absoluut niet stom. Ze is slim, ze is menselijk."
Godver. Quinsy Gario er nog bij en het clubje is compleet.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 15:23 schreef Fylax het volgende:
Peter R. de Vries
HILVERSUM - Sylvana Simons is niet de enige bekende Nederlander die de politieke partij DENK graag op haar kandidatenlijst ziet staan. Ook Peter R. de Vries is benaderd, zei hij vrijdag in het Radio 1-programma De Nieuws BV.
Peter is benaderd voordat Sylvana woensdag bekendmaakte dat ze zich bij Selçuk Öztürk en Tunahan Kuzu heeft gevoegd. De misdaadverslaggever, die in 2005 zijn eigen politieke partij PRDV oprichtte, heeft echter geen politieke ambities meer. "Ik ga dat niet meer doen. Ik zit in een andere fase van m'n leven en hang ook de overtuiging aan dat ik inmiddels aan de zijlijn een net zo nuttig geluid kan laten horen als in de Tweede Kamer."
Hoewel hij zich niet aansluit bij DENK, schat hij in dat Sylvana 'een goede kans maakt'. "Ik ken haar een beetje. Ik vind het iemand met een hele goede inborst en ze is absoluut niet stom. Ze is slim, ze is menselijk."
Vergeet Sunny Bergman niet!quote:Op vrijdag 20 mei 2016 16:27 schreef habitue het volgende:
[..]
Godver. Quinsy Gario er nog bij en het clubje is compleet.
Als je de eerste minuten even wegDENKt, vind ik Peter R. best wel umenten heeft ten aanzien de grenzen aan de vrijheid van meningsuiting.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 17:08 schreef BarryOSeven het volgende:
Denk heeft echt Peter R de Vries benaderd!
http://www.radio1.nl/item/357089![]()
Zeg aub ja Peter, dan zijn we eindelijk ook eens van jou af.
edit: Oh te laat
En nu?quote:Op vrijdag 20 mei 2016 17:08 schreef BarryOSeven het volgende:
Denk heeft echt Peter R de Vries benaderd!
http://www.radio1.nl/item/357089![]()
Zeg aub ja Peter, dan zijn we eindelijk ook eens van jou af.
edit: Oh te laat
Oh het is gewoon grappig. Gisteren hadden we het er nog over: "Het zou grappig zijn als die club der kansarmen ook nog Peter R. de Vries meesleurt in hun ondergang"quote:
Duh, waarom denk je? Er waren geruchten, stupid.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 19:45 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Oh het is gewoon grappig. Gisteren hadden we het er nog over: "Het zou grappig zijn als die club der kansarmen ook nog Peter R. de Vries meesleurt in hun ondergang"
En de dag erna blijkt hij inderdaad ook gevraagd te zijn. Bevestigd zeg maar een beetje het populistische karakter van DENK. En Peter ook trouwens maar dat was al wel duidelijk.
Die zijn er altijd en heb ik niet gehoord. Maar het zou jij je waarschijnlijk verbazen dat mensen zelf iets kunnen bedenken.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 19:48 schreef Atak het volgende:
[..]
Duh, waarom denk je? Er waren geruchten, stupid.
Hahahaha hij heeft niet zoveel met Turken maar zit nu bij DENK,wat een clown.quote:Op zaterdag 21 mei 2016 16:51 schreef Szikha2 het volgende:
Dit is geen echte partij? Een soort 1 april ofzo dit kan nirt echt zijn. Is dit echt een politieke partij?![]()
En nu tmf babe sylvana? Zij was toch dat lekkere wijf vroeger? Dit is toch satire jongens
En is die Marokkaan ook ineens lid? Deze Marokkaan die niets met Turken te maken wil hebben , zelfs liever Fransman wilde zijn
Chech zijn uitspraken over Turken
Deze marokkaan is nu lid van een Turkse partij
Dit moet echt spel zijn. Echt satire. Of als doel om mensen volledig voor de gek te houden. Als dit allemaal echt is , en deze partij serieus bestaat dan is het een kut partij
Nee die was gevraagd maar heeft voor de eer bedankt vanwege de standpunten van DENK over abortus en homo's.quote:Op zaterdag 21 mei 2016 16:57 schreef Atak het volgende:
Waarschijnlijk gaan ze nu voor Sunny Bergman om de witte kaart te spelen.
Enkele regenten waren grootaandeelhouder maar het waren gewoon particuliere bedrijven.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 12:28 schreef FlyDutchMan het volgende:
[..]
En de VOC en WIC waren natuurlijk niet zomaar particuliere bedrijven natuurlijk, maar leuke poging.
Het was iets ingewikkelder. Beide Compagnieën hadden een charter van de Staten-Generaal met het recht verdragen te sluiten en oorlogen te voeren. Dat maakte hen de facto een verlengstuk van de regering van de Republiek.quote:Op zaterdag 21 mei 2016 17:19 schreef Alektorophobia het volgende:
[..]
Enkele regenten waren grootaandeelhouder maar het waren gewoon particuliere bedrijven.
Ik vind vooral dat andere grondrechten tegenwoordig ondergeschikt lijken te zijn. Recht op privacy? Niet belangrijk. Vrijheid van levensovertuiging? Ook niet, want we willen van de islam af.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 19:06 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Als je de eerste minuten even wegDENKt, vind ik Peter R. best wel umenten heeft ten aanzien de grenzen aan de vrijheid van meningsuiting.
Gek dat Sylvana daar dan ineens helemaal geen moeite meer mee lijkt te hebben.quote:Op zaterdag 21 mei 2016 16:59 schreef wolkentoetje het volgende:
[..]
Nee die was gevraagd maar heeft voor de eer bedankt vanwege de standpunten van DENK over abortus en homo's.
Benieuwd wat ze doet als de eerste zwarte homo door Denk geschoffeerd wordt....quote:Op zaterdag 21 mei 2016 17:52 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Gek dat Sylvana daar dan ineens helemaal geen moeite meer mee lijkt te hebben.
Hmmm zou dit deze reden zijn dat Quincy niet lid is? Die is homo dacht ik.quote:Op zaterdag 21 mei 2016 17:53 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Benieuwd wat ze doet als de eerste zwarte homo door Denk geschoffeerd wordt....
Zij is dan ook een opportunistische, niet al te slimme trut.quote:Op zaterdag 21 mei 2016 17:52 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Gek dat Sylvana daar dan ineens helemaal geen moeite meer mee lijkt te hebben.
Wat is dan het standpunt van DENK met betrekking tot homo's en abortus?quote:Op zaterdag 21 mei 2016 16:59 schreef wolkentoetje het volgende:
[..]
Nee die was gevraagd maar heeft voor de eer bedankt vanwege de standpunten van DENK over abortus en homo's.
Vraag: 'U bent toch tegen emancipatie van vrouwen en homo's?quote:Op zaterdag 21 mei 2016 16:59 schreef wolkentoetje het volgende:
[..]
Wat vonden Kuzu en zijn maatje ook alweer van een Turks pleegkind dat bij lesbische ouders opgroeide?quote:Op zaterdag 21 mei 2016 23:48 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Vraag: 'U bent toch tegen emancipatie van vrouwen en homo's?
Kuzu: 'Wij zijn voor homo-emancipatie, iedereen mag zijn wie hij is.'
Öztürk: 'Ja!'
(Volkskrant interview)
Ze zouden jou 2 pappa's moeten geven die je hand in hand na school ophaalden voor de ogen van je vriendjes, zou je ook fijn vinden op die leeftijd.quote:Op zondag 22 mei 2016 00:11 schreef Morendo het volgende:
[..]
Wat vonden Kuzu en zijn maatje ook alweer van een Turks pleegkind dat bij lesbische ouders opgroeide?
Het is toch allemaal zo doorzichtig.....
Ja. Frits en Gerard hebben mij fantastisch opgevoed.quote:Op zondag 22 mei 2016 00:15 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Ze zouden jou 2 pappa's moeten geven die je hand in hand na school ophaalden voor de ogen van je vriendjes, zou je ook fijn vinden op die leeftijd.
Laten we het hopen. Het is in ieder geval een partij die niets op heeft met de Nederlandse normen en waarden.quote:Op zaterdag 21 mei 2016 23:58 schreef Onnoman het volgende:
Mensen.. hou aub eens op met deze mongooltjes aandacht te geven.
Gewoon negeren die kneuzenbende.. over een half jaar zien we nooit meer iets van die typetjes Ozturk of Kuzu.. althans niet in de 2e kamer..
gaan ze lekker in de WW en blijf Sylvana koos werkloos.
Helaas en niet alleen reli turkies.quote:Op zondag 22 mei 2016 00:18 schreef Morendo het volgende:
[..]
Ja. Frits en Gerard hebben mij fantastisch opgevoed.
En zo zie je maar weer: gekke reli-turkies houden niet van lieve homo's.
Bedoelde ook de niet reli turkies.quote:Op zondag 22 mei 2016 00:30 schreef Morendo het volgende:
[..]
Ja, ook reli-mocros. Maar wat Sylvana met die mensen moet.....
Heb ik iets gemist? Wie is Said Jelassi? Of is dat gewoon een onbelangrijke dude of zo waarvan wat randoms gepost wordt?quote:
Dat laatste.quote:Op zondag 22 mei 2016 00:38 schreef Montagui het volgende:
[..]
Heb ik iets gemist? Wie is Said Jelassi? Of is dat gewoon een onbelangrijke dude of zo waarvan wat randoms gepost wordt?
Liever dan 1 intolerante gek genaamdTeenwWolf.quote:Op zondag 22 mei 2016 00:15 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Ze zouden jou 2 pappa's moeten geven die je hand in hand na school ophaalden voor de ogen van je vriendjes, zou je ook fijn vinden op die leeftijd.
Het is nog al wat. Een geemancipeerde vrouw met Surinaamse achtergrond die zich aansluit bij een filiaal van de islamitische Turks-nationalistische AK-partij. Er is dus nog hoop voor deze wereld.quote:Op zondag 22 mei 2016 08:05 schreef viceversa het volgende:
6 delenWerkelijk. Het houdt de gemoederen maar bezig.
Integendeel. Ik vind haar uiterlijk buitengewoon karikaturaal en beledigend. Ze zou er idd beter uit zien met een stroopwafelmotief op haar gezicht.quote:Op zaterdag 21 mei 2016 23:38 schreef mrspoeZ het volgende:
[ afbeelding ]
Ik vind dat Sylvana wel leuk inspeelt op de tactiek zoals die is uitgezet door het Sinterklaasjournaal vorig jaar. Is zij nou zo'n stroopwafelPiet?
ah wat schattig, twee ouders die nog verliefd hand in hand lopen.quote:Op zondag 22 mei 2016 00:15 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Dit zijn wel NSB-acties, maar ik kan er wel om lachenquote:
Wat denk je? Dat ze nu helemaal in paniek raken?quote:Op zondag 22 mei 2016 10:00 schreef Falco het volgende:
[..]
Dit zijn wel NSB-acties, maar ik kan er wel om lachen.
quote:
Wilders is een uitstekende debater. Simons is van het niveau van een iMac goed vinden, omdat het 'vriendelijk' eruitziet.quote:Op zondag 22 mei 2016 11:00 schreef sp3c het volgende:
nou vet, twee gekkies die langs elkaar heen schreeuwen
#zounietkijken
Ik moest lachen, goede omschrijving dit (en zie het ook direct voor mij)quote:Op zondag 22 mei 2016 11:22 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Wilders is een uitstekende debater. Simons is van het niveau van een iMac goed vinden, omdat het 'vriendelijk' eruitziet.
Maar je weet dat ze dat laatste ook echt heeft gezegd hè?quote:Op zondag 22 mei 2016 11:23 schreef Eufonie het volgende:
[..]
Ik moest lachen, goede omschrijving dit (en zie het ook direct voor mij)![]()
Godver, meen je nietquote:Op zondag 22 mei 2016 11:27 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Maar je weet dat ze dat laatste ook echt heeft gezegd hè?![]()
Ik ga het even voor je opzoeken, stand-by.quote:Op zondag 22 mei 2016 11:28 schreef Eufonie het volgende:
[..]
Godver, meen je niet
Ik visualiseerde het mij als iets wat ze letterlijk had kunnen zeggen, maar ik volg haar dan ook totaal niet verder.
Haha, goed dit
Bedankt voor het zoeken. Geen woorden voor, godverdomme zegquote:Op zondag 22 mei 2016 11:30 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Ik ga het even voor je opzoeken, stand-by.
Edit:
Mijn IQ is net een paar punten gedaald.
Stiekem hoop ik echt dat ze het ooit op de televisie tegen Wilders opneemt. Die verbale kickbokser maakt haar helemaal af.quote:Op zondag 22 mei 2016 11:38 schreef Eufonie het volgende:
[..]
Bedankt voor het zoeken. Geen woorden voor, godverdomme zeg
Goed dit, heel goed
Televisiemoment van het jaar, nu al. Ik ga deze link even opslaan, dank jequote:Op zondag 22 mei 2016 11:42 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Stiekem hoop ik echt dat ze het ooit op de televisie tegen Wilders opneemt. Die verbale kickbokser maakt haar helemaal af.
Mwhehehehe.quote:Op zondag 22 mei 2016 11:42 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Stiekem hoop ik echt dat ze het ooit op de televisie tegen Wilders opneemt. Die verbale kickbokser maakt haar helemaal af.
Die twee Turken zijn niet gek, dat gaan ze nooit toestaan. Simons wordt alleen maar naar voren geschoven bij hun Black Panther rally's.quote:Op zondag 22 mei 2016 11:42 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
quote:Op zondag 22 mei 2016 11:47 schreef Eufonie het volgende:
[..]
Televisiemoment van het jaar, nu al. Ik ga deze link even opslaan, dank je![]()
Dit dus!quote:Op zondag 22 mei 2016 11:48 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Die twee Turken zijn niet gek, dat gaan ze nooit toestaan. Simons wordt alleen maar naar voren geschoven bij hun Black Panther rally's.
Goed punt wel.quote:Op zondag 22 mei 2016 11:48 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Die twee Turken zijn niet gek, dat gaan ze nooit toestaan. Simons wordt alleen maar naar voren geschoven bij hun Black Panther rally's.
Wilders jankt al wanneer hij weerwoord in eigen stijl krijgt van de heren van DENK. Sylvana vreet hem op.quote:Op zondag 22 mei 2016 11:42 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Dit heeft ze natuurlijk in de Linda gelezen.quote:Op zondag 22 mei 2016 11:30 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Edit:
holy shitquote:Op zondag 22 mei 2016 11:30 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Edit:
Wilders heeft meerdere debatprijzen gewonnen en zijn debatstijl wordt ook extreem goed bestudeerd door zijn tegenstanders. Simons komt niet verder dan het niveau van het zondagmiddagtheekransje.quote:Op zondag 22 mei 2016 11:53 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Wilders jankt al wanneer hij weerwoord in eigen stijl krijgt van de heren van DENK. Sylvana vreet hem op.
Wilders is een demagoog die zich telkenmale bedient van drogredenen en leugens om zijn standpunten mee te kunnen onderbouwen. De enige prijs die hij verdient is een cabaretprijs.quote:Op zondag 22 mei 2016 11:58 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Wilders heeft meerdere debatprijzen gewonnen en zijn debatstijl wordt ook extreem goed bestudeerd door zijn tegenstanders. Simons komt niet verder dan het niveau van het zondagmiddagtheekransje.
Wat is de drogreden of leugen in zeggen dat de koran gewelddadig is?quote:Op zondag 22 mei 2016 11:59 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Wilders is een demagoog die zich telkenmale bedient van drogredenen en leugens om zijn standpunten mee te kunnen onderbouwen. De enige prijs die hij verdient is een cabaretprijs.
Je hebt de methoden van Wilders al goed bestudeerd zie ik. Mooie drogreden die stropopredenering.quote:Op zondag 22 mei 2016 12:03 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Wat is de drogreden of leugen in zeggen dat de koran gewelddadig is?
Sylvana had inderdaad beter bij de PVV kunnen gaan.quote:Op zondag 22 mei 2016 11:59 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Wilders is een demagoog die zich telkenmale bedient van drogredenen en leugens om zijn standpunten mee te kunnen onderbouwen.
De koran zelf is niet gewelddadig, de mensen die 'm lezenquote:Op zondag 22 mei 2016 12:03 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Wat is de drogreden of leugen in zeggen dat de koran gewelddadig is?
Ik ben het niet eens met jouw analyse, maar dat mag geen verrassing zijn aangezien onze standpunten ook niet gelijk zijn.quote:Op zondag 22 mei 2016 12:00 schreef Eufonie het volgende:
[..]
Dus dat het merendeel van de bedrijfstop en politiek blank is geeft racisme aan? Of is het vooral dat er een financieel privilege heerst? Hoeveel mensen uit de blanke onderklasse zitten er in de bedrijfstop? Hoeveel Jeffrey's en Romano's zijn bankier of fractievoorzitter geworden?
Dat iemand het financieel dermate voor elkaar heeft om zich druk te kunnen maken over Zwarte Piet en niet over de vraag of er deze week voldoende eten op tafel kan staan of dat de kinderen goede kleding kunnen dragen heeft al dermate meer privilege over een grote groep mensen dat ze eigenlijk niks te klagen hebben. Er is dan ook een reden dat identiteitspolitiek vooral door de middenklasse begeerd wordt, dat geeft hen ook weer de begeerde onderdrukte status.
Discrimineren op basis van computer operatie systeem:quote:Op zondag 22 mei 2016 11:30 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Edit:
Je maakt er echt een karikatuur van. In mijn bedrijf werken bijvoorbeeld zat dames met een donkere huidskleur op leuke functies.quote:Op zondag 22 mei 2016 12:12 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Ik ben het niet eens met jouw analyse, maar dat mag geen verrassing zijn aangezien onze standpunten ook niet gelijk zijn.
Natuurlijk zijn er naast racisme andere problemen aanwezig in onze maatschappij. Naast ongelijkheid vanwege afkomst, is er natuurlijk ook financiële ongelijkheid en ook ongelijkheid op basis van geslacht.
Jij focust je nu op één van deze factoren, de financiële ongelijkheid en onderkent een andere factor niet. Mijn stelling is dat het ene het andere niet uitsluit. Het is een opeenstapeling van disposities. Laat ik het zo zeggen: een donkere dame uit de onderklasse heeft wel heel erg veel geluk nodig om door te breken tot in een old boys network.
Nou, als ISIS iemand onthoofdt, roepen ze hetzelfde gebed op als de brave moslim wanneer die zijn dagelijkse gebeden doet.quote:Op zondag 22 mei 2016 12:11 schreef Perrin het volgende:
[..]
De koran zelf is niet gewelddadig, de mensen die 'm lezen
Dat bedoel ik. Het boekje zelf heeft nog nooit iemand vermoord. Dat doen degenen die 't lezen en het erg serieus nemen.quote:Op zondag 22 mei 2016 12:14 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Nou, als ISIS iemand onthoofdt, roepen ze hetzelfde gebed op als de brave moslim wanneer die zijn dagelijkse gebeden doet.
Dat is inderdaad een leuke anekdote, maar ik heb dan ook niet ontkend dat zoiets mogelijk is.quote:Op zondag 22 mei 2016 12:13 schreef Perrin het volgende:
[..]
Je maakt er echt een karikatuur van. In mijn bedrijf werken bijvoorbeeld zat dames met een donkere huidskleur op leuke functies.
Heb je daar problemen mee?quote:Op zondag 22 mei 2016 12:09 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Je vergeet nog iets boos over een politicus of politieke partij te schrijven gevolgd door drie uitroeptekens.
Jij klaagt dat er institutioneel racisme is. Terwijl er genoeg andere redenen te bedenken zijn waarom er weinig minderheden in hoge functies zitten. Er zijn ook weinig vrouwelijke schaakgrootmeesters. Is dat omdat schakers sexisten zijn?quote:Op zondag 22 mei 2016 12:16 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een leuke anekdote, maar ik heb dan niet ontkend dat zoiets mogelijk is.
Het jammere is alleen dat de islamitische doctrine voorschrijft dat de koran het letterlijke woord van God is en iedereen die ervan afwijkt geen moslim is. Het gaat zelfs zó ver dat de islam elk mens als moslim ziet, alleen dat de omgeving bij geboorte bepaalt of je een kafir (ongelovige) wordt. Kafirs zijn dus ondankbare mensen die God afwijzen (arme vent).quote:Op zondag 22 mei 2016 12:14 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dat bedoel ik. Het boekje zelf heeft nog nooit iemand vermoord. Dat doen degenen die 't lezen en het erg serieus nemen.
Ach, iedereen kan wel wat opschrijven. Als het allemaal niet zo serieus werd genomen zou het al een boel ellende schelen.quote:Op zondag 22 mei 2016 12:18 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Het jammere is alleen dat de islamitische doctrine voorschrijft dat de koran het letterlijke woord van God is en iedereen die ervan afwijkt geen moslim is. Het gaat zelfs zó ver dat de islam elk mens als moslim ziet, alleen dat de omgeving bij geboorte bepaalt of je een kafir (ongelovige) wordt. Kafirs zijn dus ondankbare mensen die God afwijzen (arme vent).
Heb je gelijk in. Alleen besef ik nu pas wat Wilders bedoelde met dat de gematigde moslim niet bestaat. Die is volgens de doctrine namelijk geen eckte eckte.quote:Op zondag 22 mei 2016 12:19 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ach, iedereen kan wel wat opschrijven. Als het allemaal niet zo serieus werd genomen zou het al een boel ellende schelen.
Als het alleen om schaakgrootmeesters zou gaan, dan zou het inderdaad kunnen gaan om een uitzondering. Het gaat er nu om dat het een veel groter probleem is. Zo is het ook niet onmogelijk voor een enkeling om door te breken. Het gaat er nu juist om dat er sprake is van een significante ondervertegenwoordiging in de top (van het bedrijfsleven/de media/de politiek), wat je niet met een pennenstreek kunt afdoen als een gebrek aan interesse.quote:Op zondag 22 mei 2016 12:17 schreef Perrin het volgende:
[..]
Jij klaagt dat er institutioneel racisme is. Terwijl er genoeg andere redenen te bedenken zijn waarom er weinig minderheden in hoge functies zitten. Er zijn ook weinig vrouwelijke schaakgrootmeesters. Is dat omdat schakers sexisten zijn?
Oh jawel hoor.quote:Op zondag 22 mei 2016 12:21 schreef Ceberut het volgende:
[..]
wat je niet met een pennenstreek kunt afdoen als een gebrek aan interesse.
Interesse, capaciteit, competentie, etc. Er zijn legio redenen. Institutioneel racisme is nagenoeg afwezig in dit land. Het is een drogreden van een groepje calimero's om de schuld voor hun eigen falen af te schuiven op de boze witte man.quote:Op zondag 22 mei 2016 12:21 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Als het alleen om schaakgrootmeesters zou gaan, dan zou het inderdaad kunnen gaan om een uitzondering. Het gaat er nu om dat het een veel groter probleem is. Zo is het ook niet onmogelijk voor een enkeling om door te breken. Het gaat er nu juist om dat er sprake is van een significante ondervertegenwoordiging in de top (van het bedrijfsleven/de media/de politiek), wat je niet met een pennenstreek kunt afdoen als een gebrek aan interesse.
Doe je oogkleppen af, zo kom je ook een stuk verder.quote:Op zondag 22 mei 2016 12:24 schreef Perrin het volgende:
[..]
Interesse, capaciteit, competentie, etc. Er zijn legio redenen. Institutioneel racisme is nagenoeg afwezig in dit land. Het is een drogreden van een groepje calimero's om de schuld voor hun eigen falen af te schuiven op de boze witte man.
Volg een studie, doe meer je best. Daarmee kom je een stuk verder.
Probeer jij dat zelf eens?quote:Op zondag 22 mei 2016 12:25 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Doe je oogkleppen af, zo kom je ook een stuk verder.
te makkelijkquote:Op zondag 22 mei 2016 12:25 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Doe je oogkleppen af, zo kom je ook een stuk verder.
Dat lijkt me heerlijk, om dit soort dingen te zeggen en dat dan te geloven ookquote:Op zondag 22 mei 2016 12:24 schreef Ceberut het volgende:
[..]
En zo ben jij zelf ook onderdeel van het probleem.
Institutioneel racisme bestaat hier niet, want er is geen overheidsbeleid dat bepaalde groepen actief onderdrukt. Apartheid en, jawel, positieve discriminatie is dat wel.quote:Op zondag 22 mei 2016 12:24 schreef Perrin het volgende:
[..]
Interesse, capaciteit, competentie, etc. Er zijn legio redenen. Institutioneel racisme is nagenoeg afwezig in dit land. Het is een drogreden van een groepje calimero's om de schuld voor hun eigen falen af te schuiven op de boze witte man.
Volg een studie, doe meer je best. Daarmee kom je een stuk verder.
Jij past dan ook prima in dat plaatje van boze calimero.quote:Op zondag 22 mei 2016 12:26 schreef Ceberut het volgende:
[..]
En hierom krijgt Sylvana dus mijn voorkeurstem.
Wat net zo makkelijk is, is om alle statistieken te negeren en het probleem af te doen als een kwestie van gebrek aan interesse en capaciteiten.quote:
Statistieken zeggen niks over oorzaken. Die verzin jij er zelf bij.quote:Op zondag 22 mei 2016 12:27 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Wat net zo makkelijk is, is om alle statistieken te negeren en het probleem af te doen als een kwestie van gebrek aan interesse en capaciteiten.
Ik heb het zelf goed voor elkaar gelukkig, niets te klagen verder over mijn eigen positie.quote:Op zondag 22 mei 2016 12:27 schreef Perrin het volgende:
[..]
Jij past dan ook prima in dat plaatje van boze calimero.
Ondanks de boze witte man die je probeert te onderdrukken? Knap!quote:Op zondag 22 mei 2016 12:28 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Ik heb het zelf goed voor elkaar gelukkig, niets te klagen verder over mijn eigen positie.
Jij verzint zelf dat er een gebrek aan interesse/capaciteiten is.quote:Op zondag 22 mei 2016 12:28 schreef Perrin het volgende:
[..]
Statistieken zeggen niks over oorzaken. Die verzin jij er zelf bij.
quote:Op zondag 22 mei 2016 12:28 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ondanks de boze witte man die je probeert te onderdrukken? Knap!
Het is blankquote:Op zondag 22 mei 2016 12:28 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik ook hoor, ik heb op of rond 20 november 1982, op de studentenflat waar ik toen woonde, een grapje gemaakt dat als racistisch kon worden uitgelegd. Ik weet dat nog zo goed, omdat degene tegen wie ik het grapje maakte, een afgestudeerde Surinaamse natuurkundige, daags daarna een psychose kreeg en mensen ging bedreigen met een groot mes.quote:Op zondag 22 mei 2016 12:24 schreef Ceberut het volgende:
[..]
En zo ben jij zelf ook onderdeel van het probleem.
precies, de samenleving schreeuwt al jaren om een kopvoddentaxquote:Op zondag 22 mei 2016 11:58 schreef Sjors. het volgende:
[..]
Wilders kaart iig wel relevante problemen aan
Je klinkt mad.quote:Op zondag 22 mei 2016 11:53 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Wilders jankt al wanneer hij weerwoord in eigen stijl krijgt van de heren van DENK. Sylvana vreet hem op.
Ik claim dat er legio redenen zijn, jij claimt de enige reden te weten.quote:Op zondag 22 mei 2016 12:29 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Jij verzint zelf dat er een gebrek aan interesse/capaciteiten is.
Haha, burn Ceberutje.quote:Op zondag 22 mei 2016 12:28 schreef Perrin het volgende:
[..]
.
Bestaat niet? Kijk eens naar de abrahamistische religies.quote:Op zondag 22 mei 2016 12:27 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Institutioneel racisme bestaat hier niet, want er is geen overheidsbeleid dat bepaalde groepen actief onderdrukt. Apartheid en, jawel, positieve discriminatie is dat wel.
zou een prima verklaring voor die statistieken kunnen zijn toch?quote:Op zondag 22 mei 2016 12:27 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Wat net zo makkelijk is, is om alle statistieken te negeren en het probleem af te doen als een kwestie van gebrek aan interesse en capaciteiten.
Je komt wat schreeuwerig over, en niet al te snugger aangezien je na een antwoord op je berichten zelden reageert. Ook het neergooien van die link naar naaktfoto's van Simons... Die foto's zijn gewoon op vrijwillige basis gemaakt en verspreid, en iets waar ze zelf ongetwijfeld erg trots op is. Je zet alleen jezelf voor schut met deze middelbare scholieren streken.quote:
Een enkel geval of een anekdote is geen bewijs voor het ontbreken van racisme in dit land. Het gaat om het groter geheel.quote:Op zondag 22 mei 2016 12:28 schreef Perrin het volgende:
[..]
Misschien kun je vrienden en kennissen uitleggen hoe jouw voorbeeld te volgen.
Lees het eerste stuk van de eerste zin nog eens.quote:Op zondag 22 mei 2016 12:31 schreef grimselman het volgende:
[..]
Bestaat niet? Kijk eens naar de abrahamistische religies.
Natuurlijk is er racisme her en der. Aan alle kanten van de culturele scheidslijnen.quote:Op zondag 22 mei 2016 12:33 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Een enkel geval of een anekdote is geen bewijs voor het ontbreken van racisme in dit land. Het gaat om het groter geheel.
Je gaat voorbij aan het punt dat jouw claims ongefundeerd zijn.quote:Op zondag 22 mei 2016 12:30 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik claim dat er legio redenen zijn, jij claimt de enige reden te weten.
Probleem is dat de theorie dus moeilijk falsifieerbaar is hè.quote:Op zondag 22 mei 2016 12:33 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Een enkel geval of een anekdote is geen bewijs voor het ontbreken van racisme in dit land. Het gaat om het groter geheel.
Zou kunnen zijn.quote:Op zondag 22 mei 2016 12:32 schreef sp3c het volgende:
[..]
zou een prima verklaring voor die statistieken kunnen zijn toch?
dat is toch al wat anders dan roepen dat iedereen die het niet met je eens is oogkleppen opheeft
Ik claim dat er een heleboel mogelijke redenen voor de door jouw aangehaalden statistieken zijn. Jij claimt de enige reden te weten. Evenmin met onderbouwing, overigens.quote:Op zondag 22 mei 2016 12:35 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Je gaat voorbij aan het punt dat jouw claims ongefundeerd zijn.
Wat is je oplossing voor je imaginaire probleem? Positieve discriminatie? Dus nog meer racisme?quote:Op zondag 22 mei 2016 12:33 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Maar dat gaat niet op bij de overlastgevende Marokkaanse hangjeugd begrijp ik, dat grotere geheel? Dan zijn statistieken opeens niet meer relevant en mogen we niet iedereen over 1 kam scheren begrijp ik? Je bent net Sylvana, lekker hypocriet meten met 2 maten.quote:Op zondag 22 mei 2016 12:33 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Je best doen loont in dit land, daar ben jijzelf nota bene het levende bewijs voor, zeg je net zelf.quote:Op zondag 22 mei 2016 12:35 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Zou kunnen zijn.
Dat is ook wat anders dan roepen dat iedereen die het niet met je eens is maar een studie moet volgen.
Je weet dat er ook onderzoek naar gedaan wordt?quote:Op zondag 22 mei 2016 12:35 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Probleem is dat de theorie dus moeilijk falsifieerbaar is hè.
het kan lonen, alleen is er geen garantie, want je baas kan bang zijnquote:Op zondag 22 mei 2016 12:36 schreef Perrin het volgende:
[..]
Je best doen loont in dit land, daar ben jijzelf nota bene het levende bewijs voor, zeg je net zelf.
Maar je erkent dus dat jouw claims ongefundeerd zijn? Volgt natuurlijk uit het feit dat je het woord "evenmin" gebruikt, maar even voor de bühne.quote:Op zondag 22 mei 2016 12:36 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik claim dat er een heleboel mogelijke redenen voor de door jouw aangehaalden statistieken zijn. Jij claimt de enige reden te weten. Evenmin met onderbouwing, overigens.
Laten we beginnen met politieke vertegenwoordiging. Daarvoor zijn we in dit topic natuurlijk: Sylvana +1.quote:Op zondag 22 mei 2016 12:36 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Wat is je oplossing voor je imaginaire probleem? Positieve discriminatie? Dus nog meer racisme?
quote:Op zondag 22 mei 2016 12:37 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Je weet dat er ook onderzoek naar gedaan wordt?
http://www.volkskrant.nl/(...)an-mohammed~a976619/
verder:quote:Allochtonen met een academische of hbo-opleiding ondervinden nauwelijks nadeel van een exotische achtergrond, aldus het onderzoek. Maar degenen met een mbo-diploma of lager hebben het wel extra moeilijk.
quote:Opvallend is dat vooral mannelijke allochtonen last hebben van discriminatie, zij maken gemiddeld 9 procentpunt minder kans op een baan. Tussen vrouwen is het verschil een stuk kleiner.
Ik kan er hierdoor ook een andere theorie tegenaan gooien.quote:Het SCP denkt dat dit te maken heeft het imago van allochtone mannen.
Leuke ontwijking. Nogmaals, hoe los je je zogenaamde instituutionele racisme op? Of makkelijker geformuleerd: wat zou Simons dan moeten doen als ze op het pluche zit?quote:Op zondag 22 mei 2016 12:39 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Laten we beginnen met politieke vertegenwoordiging. Daarvoor zijn we in dit topic natuurlijk: Sylvana +1.
Je glibbert al net zo, in voorbereiding op het pluche ?quote:Op zondag 22 mei 2016 12:39 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Laten we beginnen met politieke vertegenwoordiging. Daarvoor zijn we in dit topic natuurlijk: Sylvana +1.
ik wil dit onderzoek wel doenquote:Op zondag 22 mei 2016 12:42 schreef BarryOSeven het volgende:
Heb het een beetje gemist maar is de claim dat er racisme heerst niet net zo ongefundeerd als de claim dat er wel racisme heerst? Ondank dat we daar een maatschappelijk consensus over hebben?
Verder zou ik graag ook een onderzoek willen zien naar racisme jegens autochtone Nederlanders. Ik begin steeds meer te neigen naar het feit dat het nog vele malen extremer is, alleen met veel minder consequenties omdat die racisten niets te zeggen hebben hier.
We zoeken een objectief iemand. Dan val jij natuurlijk gelijk af.quote:
Iedereen kan wel wat verzinnen bij statistieken. Hoeveel vrouwelijke motorcoureurs zijn er? Hoeveel donkere Nobelprijswinnaars? Hoeveel mannelijke kinderdagverblijfleidsters? Hoeveel donkere Lowlandsbezoekers? Het is allemaal geen enkel bewijs voor racisme of sexisme.quote:Op zondag 22 mei 2016 12:38 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Maar je erkent dus dat jouw claims ongefundeerd zijn? Volgt natuurlijk uit het feit dat je het woord "evenmin" gebruikt, maar even voor de bühne.
Dat is mijn hele stelling niet. Natuurlijk loont het om je best te doen. Afhankelijk van je afkomst loont het net iets meer.quote:Op zondag 22 mei 2016 12:36 schreef Perrin het volgende:
[..]
Je best doen loont in dit land, daar ben jijzelf nota bene het levende bewijs voor, zeg je net zelf.
Mensen voelen zich snel benadeeld. Een term die verandert levert al een stortvloed van berichten op onder het mom van islamisering. Net als die verstopeieren, dat ging ook helemaal nergens over. Het gevoel van realisme is een beetje kwijt.quote:Op zondag 22 mei 2016 12:40 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
[..]
Ik kan er hierdoor ook een andere theorie tegenaan gooien.
Dat laatste wordt door de social justice warriors goedgepraat, omdat ze een wraakzucht hebben. Misplaatst rechtvaardigheidsgevoel.quote:Op zondag 22 mei 2016 12:42 schreef BarryOSeven het volgende:
Heb het een beetje gemist maar is de claim dat er racisme heerst niet net zo ongefundeerd als de claim dat er wel racisme heerst? Ondank dat we daar een maatschappelijk consensus over hebben?
Verder zou ik graag ook een onderzoek willen zien naar racisme jegens autochtone Nederlanders. Ik begin steeds meer te neigen naar het feit dat het nog vele malen extremer is, alleen met veel minder consequenties omdat die racisten niets te zeggen hebben hier.
Gewaagde stelling dit.quote:Op zondag 22 mei 2016 12:45 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Afhankelijk van je afkomst loont het net iets meer.
Hoe dan ook hij heeft het over institutioneel racisme. Ik zeg: moeilijk falsifieerbare theorie. Komt hij met een voorbeeld van een onderzoek: daaruit kun je ook heel andere dingen opmaken. Institutioneel racisme zou betekenen dat dat over de hele linie voor iedereen geldt die allochtoon is. In dit onderzoek zie je 1) het geldt niet voor allochtonen met WO of HBO 2) het geldt sws voor vrouwelijke allochtonen al een stuk minder 3) het geldt met name in sectoren als horeca en detailhandel.quote:Op zondag 22 mei 2016 12:46 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Mensen voelen zich snel benadeeld. Een term die verandert levert al een stortvloed van berichten op onder het mom van islamisering. Net als die verstopeieren, dat ging ook helemaal nergens over. Het gevoel van realisme is een beetje kwijt.
Ik heb het zelf ook, in het stadion. De scheidsrechter fluit altijd tegen mijn club lijkt het. In sommige kwesties zijn veel mensen te fanatiek geworden.
Voordat we aan de slag gaan met theorieën: je erkent dus dat racisme aanwezig is?quote:Op zondag 22 mei 2016 12:40 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
[..]
verder:
[..]
[..]
Ik kan er hierdoor ook een andere theorie tegenaan gooien.
ik ben de enige geschikte kandidaatquote:Op zondag 22 mei 2016 12:44 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
We zoeken een objectief iemand. Dan val jij natuurlijk gelijk af.
Nee, jij hebt het over institutioneel racisme en ik zeg dat je die theorie moeilijk kunt falsifiëren.quote:Op zondag 22 mei 2016 12:48 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Voordat we aan de slag gaan met theorieën: je erkent dus dat racisme aanwezig is?
Je levensfalen afschuiven op vermeend institutioneel racisme en je successen voor jezelf claimen is extreem laf getuigt van weinig zelfrespect. Neem godverdomme bezit van je leven, voor zowel de voor- als tegenslagen.quote:Op zondag 22 mei 2016 12:45 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Dat is mijn hele stelling niet. Natuurlijk loont het om je best te doen. Afhankelijk van je afkomst loont het net iets meer.
Als je van de politiek afhankelijk wordt of je het wel of niet redt ben je geen geslaagd exemplaar.quote:Op zondag 22 mei 2016 12:50 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Je levensfalen afschuiven op vermeend institutioneel racisme en je successen voor jezelf claimen is extreem laf getuigt van weinig zelfrespect. Neem godverdomme bezit van je leven, voor zowel de voor- als tegenslagen.
Weer zo'n persoonlijke aanval. Het gaat mij niet om mijn persoon. Ik constateer dat de top van de politiek/de media en het bedrijfsleven blank is. Dat gaat niet om mijn falen of om mijn succes.quote:Op zondag 22 mei 2016 12:50 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Je levensfalen afschuiven op vermeend institutioneel racisme en je successen voor jezelf claimen is extreem laf getuigt van weinig zelfrespect. Neem godverdomme bezit van je leven, voor zowel de voor- als tegenslagen.
Precies, het grootste probleem zit hem er in dat het zelfbenoemde slachtoffer overal racisme in ziet.quote:Op zondag 22 mei 2016 12:45 schreef Perrin het volgende:
[..]
Iedereen kan wel wat verzinnen bij statistieken. Hoeveel vrouwelijke motorcoureurs zijn er? Hoeveel donkere Nobelprijswinnaars? Hoeveel mannelijke kinderdagverblijfleidsters? Hoeveel donkere Lowlandsbezoekers? Het is allemaal geen enkel bewijs voor racisme of sexisme.
Oh Koos zegt het dus is het zo.quote:Op zondag 22 mei 2016 12:52 schreef KoosVogels het volgende:
Als blanke man heb je in dit land gewoon de beste uitgangspositie en de beste kansen. Dat is geen complot dat is bedacht door paranoïde racismeroepers, maar gewoon de simpele waarheid.
En nu?quote:Op zondag 22 mei 2016 12:48 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Hoe dan ook hij heeft het over institutioneel racisme. Ik zeg: moeilijk falsifieerbare theorie. Komt hij met een voorbeeld van een onderzoek: daaruit kun je ook heel andere dingen opmaken. Institutioneel racisme zou betekenen dat dat over de hele linie voor iedereen geldt die allochtoon is. In dit onderzoek zie je 1) het geldt niet voor allochtonen met WO of HBO 2) het geldt sws voor vrouwelijke allochtonen al een stuk minder 3) het geldt met name in sectoren als horeca en detailhandel.
Geef eens een voorbeeld van een actief politiek beleid dat negatief discrimineert? Dus dat er letterlijk staat: neem niet meer dan X procent allochtonen aan?quote:Op zondag 22 mei 2016 12:51 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Als je van de politiek afhankelijk wordt of je het wel of niet redt ben je geen geslaagd exemplaar.
Heeft niet alleen met je kleurtje te maken. Als man heb je op de arbeidsmarkt bijvoorbeeld ook een voorsprong op vrouwen.quote:
Maar wel van je peer group blijkbaar, anders zou je je er ook niet over opwinden. Als je gewoon hard werkt, kom je er ook. Aboutaleb, Marcouch, Ayaan ... Of zijn dat nu ineens excuusallochtonen?quote:Op zondag 22 mei 2016 12:52 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Weer zo'n persoonlijke aanval. Het gaat mij niet om mijn persoon. Ik constateer dat de top van de politiek/de media en het bedrijfsleven blank is. Dat gaat niet om mijn falen of om mijn succes.
Definieer ' de beste kansen'. Kansen op wat? Onderwijs? Dat heeft iedereen. Werk? Inkomen? Een huis? Een auto?quote:Op zondag 22 mei 2016 12:52 schreef KoosVogels het volgende:
Als blanke man heb je in dit land gewoon de beste uitgangspositie en de beste kansen. Dat is geen complot dat is bedacht door paranoïde racismeroepers, maar gewoon de simpele waarheid.
Waarvan de?quote:Op zondag 22 mei 2016 12:52 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Weer zo'n persoonlijke aanval. Het gaat mij niet om mijn persoon. Ik constateer dat de top van de politiek/de media en het bedrijfsleven blank is. Dat gaat niet om mijn falen of om mijn succes.
Die likken best wel hard tochquote:Op zondag 22 mei 2016 12:55 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Maar wel van je peer group blijkbaar, anders zou je je er ook niet over opwinden. Als je gewoon hard werkt, kom je er ook. Aboutaleb, Marcouch, Ayaan ... Of zijn dat nu ineens excuusallochtonen?
Hoe vaak zie jij autochtonen de racisme kaart trekken dan? Ik begrijp dat je snel van het onderwerp weg wilt omdat je weet dat ik gelijk heb maar dit is wel jammer.quote:
Wat nee? Wat is het anders als werkgevers selecteren op afkomst.quote:
Ik constateer een significante ondervertegenwoordiging in bepaalde regionen en ik constateer dat racisme een feit is in dit land. Ik heb vooralsnog geen aanleiding om aan te nemen dat de old boys netwerken anders opereren.quote:jij hebt het over institutioneel racisme en ik zeg dat je die theorie moeilijk kunt falsifiëren.
Op de arbeidsmarkt ben je absoluut in het voordeel als blanke man.quote:Op zondag 22 mei 2016 12:56 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Definieer ' de beste kansen'. Kansen op wat? Onderwijs? Dat heeft iedereen. Werk? Inkomen? Een huis? Een auto?
Wellicht moeten we dat zijn/haar natuurlijke gang laten gaan. Ik kan weer geen kinderen krijgen en ze goed opvoeden. (baarmoeder-wise) Misschien moeten we de vrouw dan compenseren voor haar vrouwelijke taken om het zo gelijk te trekken. Maar om nou bijvoorbeeld bij een IT club te zeggen dat 50% van de werknemers vrouw moet zijn is gewoon niet slim.quote:Op zondag 22 mei 2016 12:55 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Heeft niet alleen met je kleurtje te maken. Als man heb je op de arbeidsmarkt bijvoorbeeld ook een voorsprong op vrouwen.
Aboutaleb, Marchouch en Ayaan bekleden geen ministersposten in dit land.quote:Op zondag 22 mei 2016 12:55 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Maar wel van je peer group blijkbaar, anders zou je je er ook niet over opwinden. Als je gewoon hard werkt, kom je er ook. Aboutaleb, Marcouch, Ayaan ... Of zijn dat nu ineens excuusallochtonen?
Je had het over institutioneel racisme toch? Institutioneel betekent dat het in de eerste plaats al voor iedereen zou gelden die allochtoon is. Dat blijkt al niet uit dit onderzoek.quote:Op zondag 22 mei 2016 12:56 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Wat nee? Wat is het anders als werkgevers selecteren op afkomst.
[..]
Ik constateer een significante ondervertegenwoordiging in bepaalde regionen en ik constateer dat racisme een feit is in dit land. Ik heb vooralsnog geen aanleiding om aan te nemen dat de old boys netwerken anders opereren.
wanneer zou dit moeten gebeuren? als iemand zegt dat ze een kaaskop zijn of?quote:Op zondag 22 mei 2016 12:56 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Hoe vaak zie jij autochtonen de racisme kaart trekken dan? Ik begrijp dat je snel van het onderwerp weg wilt omdat je weet dat ik gelijk heb maar dit is wel jammer.
Cerebut wil dat de blanke man hem naar de top likt. Of nou ja, een aai over z'n bol geeft en hem CEO maakt, omdat ie zo onderdrukt wordt.quote:
Wat raar, zijn het niet veelal de (linkse) hoogopgeleide die HR-managers zijn?quote:Op zondag 22 mei 2016 12:57 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Op de arbeidsmarkt ben je absoluut in het voordeel als blanke man.
In Brussel, met name Schaarbeek word je wel eens uitgescholden voor vuile Belg. Is dat geen racisme? M'n wereld stort inquote:Op zondag 22 mei 2016 12:58 schreef Baconbus het volgende:
[..]
wanneer zou dit moeten gebeuren? als iemand zegt dat ze een kaaskop zijn of?
Zijn veel meer eigenschappen die er toedoen, niet alleen geslacht en huidskleur. Huidskleur sec doet er niet eens toe, volgens mij.quote:Op zondag 22 mei 2016 12:57 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Maar het zijn wel succesvolle allochtonen. Ben je pas tevreden als de premier een transseksuele, biseksuele, veganistische moslim is, om alle 'privileges' weg te nemen?quote:Op zondag 22 mei 2016 12:58 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Aboutaleb, Marchouch en Ayaan bekleden geen ministersposten in dit land.
Ik heb het over racisme. Ik zeg nergens dat het altijd en overal wel toegepast. Wel dat het zichtbaar is in de top.quote:Op zondag 22 mei 2016 12:58 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Je had het over institutioneel racisme toch? Institutioneel betekent dat het in de eerste plaats al voor iedereen zou gelden die allochtoon is. Dat blijkt al niet uit dit onderzoek.
dat lijkt me niet nodig, dit wil Ceberut vast nietquote:Op zondag 22 mei 2016 12:58 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Cerebut wil dat de blanke man hem naar de top likt. Of nou ja, een aai over z'n bol geeft en hem CEO maakt, omdat ie zo onderdrukt wordt.
Nu heb je het alleen over de top?quote:Op zondag 22 mei 2016 13:00 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Ik heb het over racisme. Ik zeg nergens dat het altijd en overal wel toegepast. Wel dat het zichtbaar is in de top.
Och, ik ben een blanke man dus je hoort mij niet klagen. Maar ontkennen dat je in het voordeel bent, vind in dan weer onnodig.quote:Op zondag 22 mei 2016 12:58 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Wellicht moeten we dat zijn/haar natuurlijke gang laten gaan. Ik kan weer geen kinderen krijgen en ze goed opvoeden. (baarmoeder-wise) Misschien moeten we de vrouw dan compenseren voor haar vrouwelijke taken om het zo gelijk te trekken. Maar om nou bijvoorbeeld bij een IT club te zeggen dat 50% van de werknemers vrouw moet zijn is gewoon niet slim.
We moeten wat minder proberen een eenheidsworst te zijn en de talenten van het individu op een waardige manier inzetten met bij behorende beloning.
vuile Belg nog wel, dat lijkt me geen racismequote:Op zondag 22 mei 2016 12:59 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
In Brussel, met name Schaarbeek word je wel eens uitgescholden voor vuile Belg. Is dat geen racisme? M'n wereld stort in
Bijvoorbeeld, of als een autochtoon geen plaats mag nemen in de trein omdat hij Nederlander is?quote:Op zondag 22 mei 2016 12:58 schreef Baconbus het volgende:
[..]
wanneer zou dit moeten gebeuren? als iemand zegt dat ze een kaaskop zijn of?
Nou nee, niet in de gehele arbeidsmarkt. Je stelling is veel te generaliserend.quote:Op zondag 22 mei 2016 12:57 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je zou wel denken dat je van een goede opleiding automatisch links wordt, maar dit is niet per se het geval. Ook vindt racisme vaak onbewust plaats (kijk maar naar de zwarte piet-discussie, waar allerlei mensen, terwijl ze zwarte mensen aan het uitmaken zijn voor alles en nog wat, krijsen dat het niets met racisme te maken heeft), waardoor ook linkse mensen kunnen discrimineren.quote:Op zondag 22 mei 2016 12:58 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Wat raar, zijn het niet veelal de (linkse) hoogopgeleide die HR-managers zijn?
Ik heb zeker al 10 keer geschreven dat het voor allochtonen niet onmogelijk is om succes te behalen. Ondanks hun predispositie lukt het sommigen. Ik constateer tegelijkertijd dat geen van onze ministers een kleurtje heeft en ik moet volgens mij wel even zoeken in het verleden om vijf ministers te vinden met een kleurtje.quote:Op zondag 22 mei 2016 13:00 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Maar het zijn wel succesvolle allochtonen. Ben je pas tevreden als de premier een transseksuele, biseksuele, veganistische moslim is, om alle 'privileges' weg te nemen?
Prima dat je het benoemd. Maar we hoeven er verder geen enkel beleid op te voeren natuurlijk.quote:Op zondag 22 mei 2016 13:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Och, ik ben een blanke man dus je hoort mij niet klagen. Maar ontkennen dat je in het voordeel bent, vind in dan weer onnodig.
Nederlanders worden geweerd uit de trein?quote:Op zondag 22 mei 2016 13:01 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld, of als een autochtoon geen plaats mag nemen in de trein omdat hij Nederlander is?
Het gebeurt gewoon allemaal maar de Nederlander doet gewoon niet zo moeilijk en denkt: "Joh ga je gang maar, ik neem je gewoon niet aan"
Ontkennen ook niet, dat is dan weer zwart wit. Ik stel mijn vraagtekens bij de mate van dat voordeel en of het daadwerkelijke racisme deel allochtoon->autochtoon in werkelijkheid niet groter is dan andersom.quote:Op zondag 22 mei 2016 13:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Och, ik ben een blanke man dus je hoort mij niet klagen. Maar ontkennen dat je in het voordeel bent, vind in dan weer onnodig.
Je moet uiteraard ook kwaliteiten bezitten. Daarom schop ik kont en kwamen veel van mijn voormalige studiegenoten niet aan de bak in onze sector.quote:Op zondag 22 mei 2016 13:00 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Zijn veel meer eigenschappen die er toedoen, niet alleen geslacht en huidskleur. Huidskleur sec doet er niet eens toe, volgens mij.
Zeg je nu dat allochtonen slechter Nederlands spreken dan autochtonen?quote:Op zondag 22 mei 2016 13:03 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Ontkennen ook niet, dat is dan weer zwart wit. Ik stel mijn vraagtekens bij de mate van dat voordeel en of het daadwerkelijke racisme deel allochtoon->autochtoon in werkelijkheid niet groter is dan andersom.
We gaan volledig voorbij aan het feit dat het voor zo iemand bijvoorbeeld lastiger is om uitstekend Nederlands te spreken. Dat is van invloed op je sollicitaties.
Dat heeft niets met racisme te maken maar met competenties... maar valt in dit soort discussies altijd onder racisme.
Dat onderdeel komt nooit naar voren in de discriminatie discussie imo.quote:Op zondag 22 mei 2016 13:04 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je moet uiteraard ook kwaliteiten bezitten.
En het feit dat er geen gekleurde ministers zijn, geeft dat bewijs voor institutioneel racisme?quote:Op zondag 22 mei 2016 13:03 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Ik heb zeker al 10 keer geschreven dat het voor allochtonen niet onmogelijk is om succes te behalen. Ondanks hun predispositie lukt het sommigen. Ik constateer tegelijkertijd dat geen van onze ministers een kleurtje heeft en ik moet volgens mij wel even zoeken in het verleden om vijf ministers te vinden met een kleurtje.
Je begrijpt wat ik bedoel. Kijk nou maar dat filmpje van die Marokkaanse vrouw eergisteren op Geenstijl. Wellicht dat dit gedrag er iets mee te maken heeft.quote:Op zondag 22 mei 2016 13:03 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Nederlanders worden geweerd uit de trein?
Dus wil je zeggen dat 'de Nederlander' later wel zijn wraak krijgt?
Ooit schreef ik me in als babysitter. Ik kreeg een plekje aangeboden maar de ouders wilden het alsnog liever niet. Ze wilden liever een meisje omdat er vieze jongetjes rondlopen. Ik voel me heftig gediscrimineerd door deze generalisatie door die mensen. Alsof alle mannen viespeuken zijnquote:Op zondag 22 mei 2016 13:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Over het algemeen wel ja.quote:Op zondag 22 mei 2016 13:04 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Zeg je nu dat allochtonen slechter Nederlands spreken dan autochtonen?
Beetje vreemde conclusie.quote:Op zondag 22 mei 2016 13:03 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Ik heb zeker al 10 keer geschreven dat het voor allochtonen niet onmogelijk is om succes te behalen. Ondanks hun predispositie lukt het sommigen. Ik constateer tegelijkertijd dat geen van onze ministers een kleurtje heeft en ik moet volgens mij wel even zoeken in het verleden om vijf ministers te vinden met een kleurtje.
Ik weet ook niet of er per se sprake is van racisme. Als werkgever neem je gewoon eerder iemand in dienst in wie je een stukje van jezelf herkent. En aangezien blank nog altijd de norm is in onze maatschappij, ben je als blanke man in het voordeel.quote:Op zondag 22 mei 2016 13:03 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Ontkennen ook niet, dat is dan weer zwart wit. Ik stel mijn vraagtekens bij de mate van dat voordeel en of het daadwerkelijke racisme deel allochtoon->autochtoon in werkelijkheid niet groter is dan andersom.
We gaan volledig voorbij aan het feit dat het voor zo iemand bijvoorbeeld lastiger is om uitstekend Nederlands te spreken. Dat is van invloed op je sollicitaties.
Dat heeft niets met racisme te maken maar met competenties... maar valt in dit soort discussies altijd onder racisme.
vergelijk je alle allochtonen nu met half tamme downies die agressieproblemen hebben?quote:Op zondag 22 mei 2016 13:05 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Je begrijpt wat ik bedoel. Kijk nou maar dat filmpje van die Marokkaanse vrouw eergisteren op Geenstijl. Wellicht dat dit gedrag er iets mee te maken heeft.
Je gaat nu heel erg in op dit voorbeeld en probeert het te ridiculiseren maar dat is onnodig. Ik stel ook geen vraagtekens bij de racisme voorbeelden die jij aanhaalt. Het blijven voorbeelden.
En de Nederlander krijgt geen wraak maar het zou wel zo eens kunnen zijn dat het gedrag van de allochtoonse medemens wel zo irritant begint te worden zo onderhand dat je toch zoiets hebt van: liever niet.
Dat is geen racisme want een half tamme downie met een agressieprobleem neem je ook niet zonder meer aan.
In R&P loopt er zo'n Antilliaanse SJW rond die klaagt over institutioneel racisme, maar wel met een hoop taalfouten in zijn OP's.quote:Op zondag 22 mei 2016 13:03 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
We gaan volledig voorbij aan het feit dat het voor zo iemand bijvoorbeeld lastiger is om uitstekend Nederlands te spreken. Dat is van invloed op je sollicitatie resultaten.
Het SCP houdt als theorie dus aan dat het negatieve imago van de mannelijke allochtoon een steeds grotere rol speelt naar mate het opleidingsniveau lager is.quote:
Wat voor vent gaat dan ook babysitter spelen?quote:Op zondag 22 mei 2016 13:06 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Ooit schreef ik me in als babysitter. Ik kreeg een plekje aangeboden maar de ouders wilden het alsnog liever niet. Ze wilden liever een meisje omdat er vieze jongetjes rondlopen. Ik voel me heftig gediscrimineerd door deze generalisatie door die mensen. Alsof alle mannen viespeuken zijn
Hmm, racisme bestaat zeker en vast en ik geef jou en Ceberut op veel puntjes gelijk maar het is echt wel zo dat veel allochtonen belabberd Nederlands spreken hoor, met alle respect. Dat straattaaltje is nu eenmaal geen aantrekkelijke factor als het gaat om het aannemen van werknemers, en dat kun je werkgevers moeilijk kwalijk nemen.quote:Op zondag 22 mei 2016 13:04 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Zeg je nu dat allochtonen slechter Nederlands spreken dan autochtonen?
quote:Op zondag 22 mei 2016 13:08 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
In R&P loopt er zo'n Antilliaanse SJW rond die klaagt over institutioneel racisme, maar wel met een hoop taalfouten in zijn OP's.
ik denk dat jij uitstekend Arabisch zou spreken als je in Syrië was geboren en opgegroeid, net zoals de meeste allochtonen in Nederlandquote:Op zondag 22 mei 2016 13:06 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Over het algemeen wel ja.
En dat is geen racisme omdat het voor mij ook moeilijk zou zijn om uitstekend Arabisch te spreken als ik naar Syrië zou gaan.
Wat voor allochtoon denkt minister te kunnen wordenquote:Op zondag 22 mei 2016 13:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat voor vent gaat dan ook babysitter spelen?
Inderdaad dat speelt uiteraard ook mee, lichte xenofobie is toch wel iets biologischquote:Op zondag 22 mei 2016 13:07 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik weet ook niet of er per se sprake is van racisme. Als werkgever neem je gewoon eerder iemand in dienst in wie je een stukje van jezelf herkent. En aangezien blank nog altijd de norm is in onze maatschappij, ben je als blanke man in het voordeel.
Yup er zijn ook autochtonen die ik daarmee zou kunnen vergelijken maar jij hebt het alleenrecht op beledigd zijn blijkbaar.quote:Op zondag 22 mei 2016 13:07 schreef Baconbus het volgende:
[..]
vergelijk je alle allochtonen nu met half tamme downies die agressieproblemen hebben?
Ik kan nu wel een grapje maken natuurlijk hè. Maar zal het maar niet doen.quote:Op zondag 22 mei 2016 13:04 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je moet uiteraard ook kwaliteiten bezitten. Daarom schop ik kont en kwamen veel van mijn voormalige studiegenoten niet aan de bak in onze sector.
Dus je hebt helemaal gelijk, Ryan.
Het ontbreekt wel aan realisme niet?quote:Op zondag 22 mei 2016 13:09 schreef Baconbus het volgende:
[..]
ik denk dat jij uitstekend Arabisch zou spreken als je in Syrië was geboren en opgegroeid, net zoals de meeste allochtonen in Nederland
veel autochtonen maken ook spelfouten en zeggen m'n eigen of andere dingen in een raar dialect. dat maakt nog niet dat autochtonen over het algemeen slecht Nederlands kunnen. in omgekeerde richting wordt die logica wel toegepast, zonder enig respectquote:Op zondag 22 mei 2016 13:08 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Hmm, racisme bestaat zeker en vast en ik geef jou en Ceberut op veel puntjes gelijk maar het is echt wel zo dat veel allochtonen belabberd Nederlands spreken hoor, met alle respect. Dat straattaaltje is nu eenmaal geen aantrekkelijke factor als het gaat om het aannemen van werknemers, en dat kun je werkgevers moeilijk kwalijk nemen.
En bij hoeveel ministers met een kleurtje ben jij dan wel tevreden?quote:Op zondag 22 mei 2016 12:58 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Aboutaleb, Marchouch en Ayaan bekleden geen ministersposten in dit land.
realisme als in de wereld die jij beleefd? daar heb ik geen kijk opquote:Op zondag 22 mei 2016 13:10 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Het ontbreekt wel aan realisme niet?
Ik ben dan ook van mening dat iedereen naast zijn of haar dialect gewoon goed AN moet kunnen. Allochtoon of autochtoon. En ik vind het een prima reden om gepasseerd te worden voor een job, als iemand anders wel fatsoenlijk kan praten en/of schrijven. Ik ga hier op FOK! ook mijn Vlaamse schrijfwijzes niet bovenhalen, lijkt me niet meer dan logisch.quote:Op zondag 22 mei 2016 13:11 schreef Baconbus het volgende:
[..]
veel autochtonen maken ook spelfouten en zeggen m'n eigen of andere dingen in een raar dialect. dat maakt nog niet dat autochtonen over het algemeen slecht Nederlands kunnen. in omgekeerde richting wordt die logica wel toegepast, zonder enig respect
Ervaringen spelen natuurlijk een rol. Of dat wel of niet terecht is laat ik even in het midden. Maar goed, als goedwillende allochtoon heb je er natuurlijk geen boodschap aan dat jij wordt afgeserveerd omdat jouw mogelijke werkgever nare ervaringen heeft met mensen met dezelfde huidskleur als jij.quote:Op zondag 22 mei 2016 13:09 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Inderdaad dat speelt uiteraard ook mee, lichte xenofobie is toch wel iets biologischMaar ik denk wel dat als mijn algemene ervaring met de allochtoon zou zijn dat ik zo goed kon praten met ze in de trein, lekker een potje ging voetballen of achter de vrouwen aan zou kunnen dat ik ze veel sneller zou aannemen.
Maar mijn ervaringen met veel van dit soort types zijn neutraal tot negatief. (enkelingen daargelaten)
Is dit dan racisme of puur ervaring?
Vandaar mijn voorstel:
Racisme argumenten niet meer per direct accepteren maar zeer kritisch toetsen.
Ik weet niet of je de reacties op FOK! wel een goed leest. Laten we aub niet doen alsof de taalvaardigheid van de gemiddelde FOK!ker nou zo enorm veel beter is dan die van een allochtoon.quote:Op zondag 22 mei 2016 13:11 schreef Baconbus het volgende:
[..]
veel autochtonen maken ook spelfouten en zeggen m'n eigen of andere dingen in een raar dialect. dat maakt nog niet dat autochtonen over het algemeen slecht Nederlands kunnen. in omgekeerde richting wordt die logica wel toegepast, zonder enig respect
helaas is het in de praktijk zo dat mensen aannames maken en Rachid die waarschijnlijk beter ABN kan dan Evert geen uitnodiging krijgt maar Evert wel omdat hij zo'n lekkere roomblanke boi is inclusief rode wangetjes, waardoor Rachid nooit zijn bovengemiddelde taalgebruik tentoon kan spreidenquote:Op zondag 22 mei 2016 13:13 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Ik ben dan ook van mening dat iedereen naast zijn of haar dialect gewoon goed AN moet kunnen. Allochtoon of autochtoon. En ik vind het een prima reden om gepasseerd te worden voor een job, als iemand anders wel fatsoenlijk kan praten en/of schrijven. Ik ga hier op FOK! ook mijn Vlaamse schrijfwijzes niet bovenhalen, lijkt me niet meer dan logisch.
Als het op de lange termijn in grote lijnen representatief is voor de samenstelling van de bevolking, ben ik tevreden. Ik zou het ook mooi vinden als we een keertje een donkere minpres hebben.quote:Op zondag 22 mei 2016 13:11 schreef Twiitch het volgende:
[..]
En bij hoeveel ministers met een kleurtje ben jij dan wel tevreden?
Kleine hypothese:quote:Op zondag 22 mei 2016 13:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ervaringen spelen natuurlijk een rol. Of dat wel of niet terecht is laat ik even in het midden. Maar goed, als goedwillende allochtoon heb je er natuurlijk geen boodschap aan dat jij wordt afgeserveerd omdat jouw mogelijke werkgever nare ervaringen heeft met mensen met dezelfde huidskleur als jij.
Maar dan wel een donkere vrouwelijke minpres.quote:Op zondag 22 mei 2016 13:16 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Als het op de lange termijn in grote lijnen representatief is voor de samenstelling van de bevolking, ben ik tevreden. Ik zou het ook mooi vinden als we een keertje een donkere minpres hebben.
Sylvana heeft er zin inquote:Op zondag 22 mei 2016 13:17 schreef wolkentoetje het volgende:
[..]
Maar dan wel een donkere vrouwelijke minpres.
Hoe scheid je het kaf van het koren?quote:Op zondag 22 mei 2016 13:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ervaringen spelen natuurlijk een rol. Of dat wel of niet terecht is laat ik even in het midden. Maar goed, als goedwillende allochtoon heb je er natuurlijk geen boodschap aan dat jij wordt afgeserveerd omdat jouw mogelijke werkgever nare ervaringen heeft met mensen met dezelfde huidskleur als jij.
Klopt en dat vind ik dan persoonlijk ook wel een groot manco. Dat is iets wat imo ook niet door de beugel kan.quote:Op zondag 22 mei 2016 13:16 schreef Baconbus het volgende:
[..]
helaas is het in de praktijk zo dat mensen aannames maken en Rachid die waarschijnlijk beter ABN kan dan Evert geen uitnodiging krijgt maar Evert wel omdat hij zo'n lekkere roomblanke boi is inclusief rode wangetjes, waardoor Rachid nooit zijn bovengemiddelde taalgebruik tentoon kan spreiden
Je grapt maar een eind weg, beste Ryan. Dat jij geen hoge pet van mij op hebt is mij bekend, maar dat verandert niets aan mijn functie en inkomen.quote:Op zondag 22 mei 2016 13:09 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik kan nu wel een grapje maken natuurlijk hè. Maar zal het maar niet doen.
een blanke heeft die garantie ook nietquote:Op zondag 22 mei 2016 12:38 schreef Baconbus het volgende:
[..]
het kan lonen, alleen is er geen garantie, want je baas kan bang zijn
Je baas kan wel een zwart blankenhatend persoon zijn.quote:
Wel graag een donkere vrouwelijke minpres die verstand heeft van het land besturen en die kwaliteiten bezit Sylvana niet.quote:
Je inkomen, das 50k bruto ofzo? Als journalist in zijn mid-30?quote:Op zondag 22 mei 2016 13:18 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je grapt maar een eind weg, beste Ryan. Dat jij geen hoge pet van mij op hebt is mij bekend, maar dat verandert niets aan mijn functie en inkomen.
we doen het al jaren zonder, dit kan er ook nog wel bijquote:Op zondag 22 mei 2016 13:21 schreef wolkentoetje het volgende:
[..]
Wel graag een donkere vrouwelijke minpres die verstand heeft van het land besturen en die kwaliteiten bezit Sylvana niet.
In jouw voorbeeld is het voordeel duidelijk kwantificeerbaar. De autochtone werknemers werken harder en beter dan hun Marokkaanse collega's. Dus dan valt de keuze van de werkgever goed te begrijpen.quote:Op zondag 22 mei 2016 13:17 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Kleine hypothese:
Je zou het kunnen zien als een kansenberekening. Een werkgever heeft bijvoorbeeld 20 Marokkanen in dienst en 20 Nederlanders. Blijkt dat 18 van die 20 Nederlanders goede werknemers zijn, en 2 geen lap doen. Bij de Marokkanen is dat bijvoorbeeld 13 van de 20. Waarom zou je, ook al heb je heel goede Nederlandse Marokkanen in dienst, het risico nemen terwijl je meer kans lijkt te hebben op een goede werknemer als het om een "blanke" Nederlander gaat.
Ik bekijk het dan puur uit een bepaalde hypothetische ervaring, waarmee ik dus niet wil zeggen dat 7 op de 20 Marokkanen belabberde werknemers zouden zijn. Een werkgever denkt toch ook aan z'n bedrijf en dus eigen belang, dat hoeft toch niet per se een racistisch motief te zijn. En waarom zou je hem precies ongelijk geven als dat z'n ervaring is. Die vraag stel ik me wel eens
Net 30. En ja, zo ongeveer.quote:Op zondag 22 mei 2016 13:21 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Je inkomen, das 50k bruto ofzo? Als journalist in zijn mid-30?
Net zoals de islamitische slager,de Turkse bakker en de Marokkaanse groenteboer ook liever een Turkse/Marokkaanse werknemer in dienst neemt.quote:Op zondag 22 mei 2016 13:22 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
In jouw voorbeeld is het voordeel duidelijk kwantificeerbaar. De autochtone werknemers werken harder en beter dan hun Marokkaanse collega's. Dus dan valt de keuze van de werkgever goed te begrijpen.
In de praktijk is er veel vaker sprake van een bepaalde vooringenomenheid. Een blanke baas neemt doorgaans liever blanke werknemers in dienst.
Blijkbaar.quote:
Klopt.quote:Op zondag 22 mei 2016 13:25 schreef wolkentoetje het volgende:
[..]
Net zoals de islamitische slager,de Turkse bakker en de Marokkaanse groenteboer ook liever een Turkse/Marokkaanse werknemer in dienst neemt.
Daar zal Jeffrey of Priscilla ook weinig kans op een baan maken.
Haha ja daar heb je wel een punt natuurlijkquote:Op zondag 22 mei 2016 13:21 schreef Baconbus het volgende:
[..]
we doen het al jaren zonder, dit kan er ook nog wel bij
De werkgever moet van mij helemaal niets. Het probleem is alleen dat je op die manier nooit de negatieve spiraal doorbreekt.quote:Op zondag 22 mei 2016 13:27 schreef BarryOSeven het volgende:
Wellicht dat we het kunnen omdraaien.
Waarom zou een ondernemer allochtonen aan moeten nemen. Welke voordelen biedt dat als we de nadelen vergeten?
Het is gewoon een balans waarop zowel de allochtone als de autochtone man gewogen wordt. Als de balans aangeeft dat het verstandiger is een autochtoon aan te nemen doet de ondernemer dat. Dat is namelijk verantwoord ondernemen.
Als we nou als autochtoon collectief ons net zo gaan gedragen als de allochtone partij verwacht ik dat de cijfers veranderen.
Of te wel:
Meer auto's in de fik door blanken om ons te verlagen tot het niveau om zo racisme te bestrijden.
Dat zie ik hier idd ook steeds meer,prima zaak niets mis mee..quote:Op zondag 22 mei 2016 13:28 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Klopt.
Overigens is dat in mijn woonplaats behoorlijk aan het veranderen. Wel grappig om te zien. Blanke jongens werken voor de Turkse shoarmaboer en Turken werken voor de autochtone snackbarhouder.
Dat kun je dus wel.quote:Op zondag 22 mei 2016 13:29 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De werkgever moet van mij helemaal niets. Het probleem is alleen dat je op die manier nooit de negatieve spiraal doorbreekt.
autochtonen jongeren gebruiken geen drugs en alcohol, en spijbelen nooit? wat zeg je nuquote:Op zondag 22 mei 2016 13:31 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Dat kun je dus wel.
Als het niet mogelijk blijft het niveau van de gediscrimineerde groep te verhogen, moet je het niveau van de voorgetrokken groep verlagen. Dat kan door autochtone jongeren drugs voor te schrijven, alcohol te promoten en spijbelen goed te keuren.
Alleen dan creëer je gelijkheid en zal racisme afnemen.
Of we dit moeten willen is een tweede natuurlijk.
Nou jij bent al een typisch voorbeeld waarom een werkgever iemand niet aanneemt. Begrijpend lezen is ook een competentie binnen het onderwijs. Dat stel ik namelijk helemaal niet.quote:Op zondag 22 mei 2016 13:33 schreef Baconbus het volgende:
[..]
autochtonen jongeren gebruiken geen drugs en alcohol, en spijbelen nooit? wat zeg je nu
En ik betwijfel dus of het niveau altijd een rol speelt.quote:Op zondag 22 mei 2016 13:31 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Dat kun je dus wel.
Als het niet mogelijk blijft het niveau van de gediscrimineerde groep te verhogen, moet je het niveau van de voorgetrokken groep verlagen. Dat kan door autochtone jongeren drugs voor te schrijven, alcohol te promoten en spijbelen goed te keuren.
Alleen dan creëer je gelijkheid en zal racisme afnemen.
Of we dit moeten willen is een tweede natuurlijk.
dus je wil het wel in hokjes onderbrengen maar er mogen geen etiketjes op?quote:Op zondag 22 mei 2016 13:34 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Nou jij bent al een typisch voorbeeld waarom een werkgever iemand niet aanneemt. Begrijpend lezen is ook een competentie binnen het onderwijs. Dat stel ik namelijk helemaal niet.
Maar om er toch even op in te gaan: Niet genoeg blijkbaar. Er moet meer drugs in en minder onderwijs.
Ja dan komen we weer aan bij de vraag: "Is racisme van invloed op het aannemen van werknemers?"quote:Op zondag 22 mei 2016 13:35 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En ik betwijfel dus of het niveau altijd een rol speelt.
Wel dus want Nederland moet Nederland blijven. Weg met die ellendige multikul.quote:Op zondag 22 mei 2016 13:30 schreef wolkentoetje het volgende:
[..]
Dat zie ik hier idd ook steeds meer,prima zaak niets mis mee..
Snap niet waar je deze reactie nou weer vandaan bedenkt.quote:Op zondag 22 mei 2016 13:35 schreef Baconbus het volgende:
[..]
dus je wil het wel in hokjes onderbrengen maar er mogen geen etiketjes op?
Oké..quote:Op zondag 22 mei 2016 13:36 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Wel dus want Nederland moet Nederland blijven. Weg met die ellendige multikul.
je maakt onderscheid tussen een autochtoon collectief en een allochtone partij, maar de verschillen die je daar zelf in ziet mogen niet als zodanig benoemd worden?quote:Op zondag 22 mei 2016 13:36 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Snap niet waar je deze reactie nou weer vandaan bedenkt.
Jij begint toch over racisme. Hoe kun je over racisme spreken als je niet mag discrimineren?quote:Op zondag 22 mei 2016 13:37 schreef Baconbus het volgende:
[..]
je maakt onderscheid tussen een autochtoon collectief en een allochtone partij, maar de verschillen die je daar zelf in ziet mogen niet als zodanig benoemd worden?
Dus je bedoelt Duitsland? Of Germanië? En is dat dan met of zonder België?quote:Op zondag 22 mei 2016 13:36 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Doet nietquote:Op zondag 22 mei 2016 13:38 schreef DrDentz het volgende:
[ afbeelding ]
dit kan niet
zet maar in de OP
Plaatje doet het niet.quote:Op zondag 22 mei 2016 13:38 schreef DrDentz het volgende:
[ afbeelding ]
dit kan niet
zet maar in de OP
De multiculturele samenleving is een feit, beste Jan. Je daartegen verzetten heeft weinig zin.quote:Op zondag 22 mei 2016 13:36 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Hitler toonde aan dat het geen garantie is. Laten we hopen dat we die kant niet op gaan.quote:Op zondag 22 mei 2016 13:42 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De multiculturele samenleving is een feit, beste Jan. Je daartegen verzetten heeft weinig zin.
quote:Op zondag 22 mei 2016 13:43 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Hitler toonde aan dat het geen garantie is. Laten we hopen dat we die kant niet op gaan.
Sylvana gaat huilen denk ik zo.quote:Op zondag 22 mei 2016 13:38 schreef DrDentz het volgende:
[ afbeelding ]
dit kan niet
zet maar in de OP
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |