SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ok, dragen, maar waarmee dan?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Waar moet ik op letten bij het kopen van een doek?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Welke verschillende soorten knopen zijn er?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat trek ik mijn kindje aan in de draagdoek?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Even denken uit m'n hoofd, want ongeveer alle doeken zitten nog in verhuisdozenquote:Op dinsdag 17 mei 2016 18:34 schreef LadyBlack het volgende:
Mooi Ela
Welke doeken heb jij eigenlijk allemaal? Ik wist dat je Girasol had, en ik gok wat Oscha?![]()
- Girasol Earthy Rainbow, Ardent (creme weft), Rosalyn (purple weft), Wompat baby (ardent fuchsia) en Wompat Toddler (northern lights), Custom Mei Tai van double Rainbow
- Calin Blue licht groen
- Oscha Sekai Aozora, Okinami's een stuk of 4 (Eventide, Frost, Aegle, Manganese), een Tangerine on Diamond gradient
- Ellevill Paisley die ik hierboven ergens postte
- Artipoppe Argus Raspberry Lemon
Jemig wat veel! Ik heb er ook niets bijgekocht nu, alleen nog 2 van de Oki's bij Kleurdoos liggen. En misschien ben ik nu nog ergens een doek vergeten per ongeluk..
De eerste twee Girasols had ik al voor de geboorte van peuter, dat waren onze allereerste die al klaar lagen voor de baby toen <3
En ik hoop dat ik nu een meisjesbaby krijg, dan ga ik nog voor een lichtroze Vesper van Klaprooss <3 (En bij jongensbaby wellicht de petrol, die is ook erg mooi!) Maar de lichtroze doet me zo denken aan vroeger <3![]()
Raspberry lemondat vind ik echt een hele mooie raspberry kleur.
En okinami's vind ik echt het mooiste Oscha patroon, maar Oscha heeft voor mij niet mijn ideale blends
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.![]()
Wilden je hormonen niet eens een versebabydoek?
Ik vind de Okinami's ook mooi. Maar ik vind zo veel mooi dat het irritant is.
[ Bericht 5% gewijzigd door Unihipili op 19-05-2016 12:53:32 ]![]()
Moppert, ik vind de Oki's ook het tofste van Oscha jaDe Raspberry Lemon van AP is wel echt een hele stevige doek, die gebruiken we vooral voor de peuter (sinds ze dreumes is). En de Girasol Rosalyn is ook een toddler weft en wat dikker en dus fijn voor de peuter. En daarnaast de mei tai en de wompat. Maar tegenwoordig loopt ze ook zoveel zelf, we gebruiken de doeken/dragers bij haar nog wel voor middagslapen soms, als we ergens zijn bijvoorbeeld of als ze moe is en niet in bed wil slapen. Instant sleepydust hebben ze nog steeds hier!
Uni, ja, een Vesper dus! Maar daarvoor wacht ik eerst nog even af of het een meisjesbaby of jongensbaby is..![]()
En verder zijn er altijd doeken die ik tof/mooi vind, maar geen budget op dit moment, dus dan redden we het wel met de stash die wel al hebben!
![]()
![]()
Oh daar las ik overheen! Eentje die in de Etsyshop staat (die vind ik allemaal tof) of krijg je exclusieve deal?
![]()
Ik wil heel graag deze: https://www.facebook.com/(...)7480/?type=3&theaterquote:Op donderdag 19 mei 2016 12:57 schreef Unihipili het volgende:
Oh daar las ik overheen! Eentje die in de Etsyshop staat (die vind ik allemaal tof) of krijg je exclusieve deal?
https://www.facebook.com/(...)2174/?type=3&theater
En in geval van jongensbaby misschien dan toch deze ipv de roze: https://www.facebook.com/(...)1790/?type=3&theater![]()
Oh, ik wil ook graag een roze Vesper. Maar het maakt me dan echt geen reet uit dat er een jongetje in zit, ik draag de doek toch? Maar ik pak de draagdoek bijna nooit meer, omdat het rugdragen me niet lukt en ik het buikdragen te zwaar vindt, dus ik kan het mezelf niet echt verantwoorden. Ik zou het liefste er gewoon een nieuwe baby in stoppen maar dat zit er ook niet echt in.
Edit: ja die wil ik ook ela! of de Haizea Rebel!No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante![]()
Ohh ik herinner me een 'vergeten' doek de we ook nog hebben, namelijk een Natibaby Milkyway! En een Kokadi Erna im wunderland RingSling!![]()
Ik heb de haizea Rebel mijn zoon rockt geel met roze
Nu bromt zij alle dagen
Ja, mijn twee liefdes stonden model <3quote:Op donderdag 19 mei 2016 13:05 schreef Unihipili het volgende:
zelfs al uitgeprobeerd
.
Ik wil weten hoeveel funds we overhouden na verhuizen![]()
.
![]()
Ja, is ook zo dat die lichtroze ook best voor een jongetje kan, maar dat wijzen m'n hormonen wel uit na de bevalling![]()
![]()
Team Rebel!Echt wel dat ik mijn zoon daar ook in zou dragen.
Ik heb ook de Meadow, die vind ik ook zo mooi, lekker natuurlijke kleuren.
![]()
Goede stash Ela.![]()
![]()
M'n Emeibaby is er![]()
Het afstellen was wel even lastig, maar ze slaapt nu dus denk dat ze het wel prima vindtEn hij is echt zo zacht! Veel zachter dan het oude model dat ik leen had.
Vespers zijn echt tofIk vind die groene zo mooi waar gotc en T model voor stonden, maar ik pak echt eerder een drager merk ik. Toch maar m'n ogen open houden voor een Tula WC van een Vesper
![]()
![]()
Het is de Front Cross Carry (niet te verwarren met de Front WRAP Cross Carry). Een superhandige knoop met een iets groter kindje omdat je zonder los te maken heel goed in en uit kan tillen. Dus als je kindje dan af en toe wil kruipen/zitten/lopen hoef je niet telkens opnieuw te knopen en af te stellen! En zomers ook lekker dat ie open is aan de zijkant vind ik zelfquote:Op donderdag 19 mei 2016 13:28 schreef LadyBlack het volgende:
Heeft hij haar nou in een kangaroo carry?
Die moet ik misschien even gaan leren als zomerknoop ook.![]()
![]()
Oh hij idd echt mooi dot! Dat printje wilde ik wanneer ik mijnes niet had gescoord op ddm.We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me![]()
Ela, wat een mooi plaatjeIk verstel dat bandje ook nooit! Ik heb eigenlijk alles op zn strakst staan (behalve bandje in de nek, daar heb ik nooit aangezeten) en het zit wel prima zo, dus ik hoef nooit wat te verstellen.quote:Op donderdag 19 mei 2016 12:10 schreef Moppert het volgende:
Als je het instellen niet goed voor elkaar krijgt is het niet fijn als een ander er aan komt.![]()
hij heeft wel lenige armen als hij het bandje tussen de schouderbanden dicht krijgt zonder verstellen.
Maar als mijn man hem gebruikt vind ik dat geen probleem hoor, het is zo weer aangepast (aan hem en aan mij).Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~![]()
Moppert niks lenig hoor, hij draagt alleen als ik er ben dus dan klik ik vast haha.
Mooie stash elade galaxy breezy is zo mooi en fijn!
Mooie Emeibaby Dot![]()
![]()
Ik verstel dat bandje ook niet, maar hoe doe je hem dicht zonder aan andere bandjes te komen?
of draag je hem dan niet op de juiste plaats in het midden van je rug?Toen onze mop een mopje was,
Nu bromt zij alle dagen
Hahahahquote:Op donderdag 19 mei 2016 14:22 schreef Cassandra87 het volgende:
Moppert niks lenig hoor, hij draagt alleen als ik er ben dus dan klik ik vast haha.ja dat kan ook
Nu bromt zij alle dagen
Ik vind dat verstellen ook best een vak apart.. Ik krijg het met mijn R&R niet goed voor elkaar! Hij zit als 'n huis, maar niet voor uren. Na een tijdje moet ik toch even hier wat losser en hier wat vaster en daar wat lager en dit wat hoger. Zou 't aan mij liggen of aan de drager? Hij is verder zo fijn en zacht en stevig en gaaf![]()
![]()
Ik verstel de Tula elke keer, want ik gebruik 'm en man, en daarbij gebruik ik 'm voor buikdragen en rugdragen. Ik vind 'm juist erg makkelijk in afstellen. Alleen lukt het me met geen mogelijkheid om de schouderbandjes op z'n strakst te krijgen, ik houd zo'n 7 cm over, ik krijg het gewoon niet aangetrokken.No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante![]()
Ik krijg de Tula ook niet fijn op m'n rug als de schouderbanden helemaal goed aangetrokken zijn, dus verstel elke keer. Heupband ook, anders krijg ik m niet op m'n rug gedraaid? Maar een Tula verstellen is toch 10 sec werk![]()
![]()
Wat niet wil zeggen dat iedereen even makkelijk is in verstellen.
Ik ben zelf ook continu aan het bijstellen afhankelijk van hoe lang ik draag, dus ik snap hem wel hoor
Kort lontje, sorry
[ Bericht 58% gewijzigd door Cassandra87 op 19-05-2016 15:41:36 ]![]()
Ik laat het rugbandje van de Tula dicht en dan wurm ik me er doorheen
Carpe diem, quam minimum credula postero.![]()
Volgens mij is er ook geen probleem en zegt niemand dat je de Tula van je man maar moet pakken. Ik verbaas me alleen over het afstellen, voor mij en man is het gewoon een kwestie van die banden straksjorren. Maargoed, ik ben dan ook geen draagpurist.
SaskiaNu zie ik echt een soort van slangenmens voor me.
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante![]()
Er is helemaal geen probleem![]()
Wie heeft er hier kortere doeken en hoe fijn is dat?erf de ogen van je kind - kijk erdoor![]()
Ik heb 0 korte doeken meer. Ik vind het echt dikke poep. Ik doe liever een ruck met mt 6 en een speciale finish dan met een 3 of 4. En ik kan niet tegen asymmetrische knopen. Maar voor elke tegenstander is er een liefhebber
Nu bromt zij alle dagen
Dan is het goed![]()
Ik heb twee maat vier doeken, de yolka vind ik erg fijn, mijn andere is een bamboe en die draagt wat zwaar. Vind een vier fijn ivm afknopen van de ruck, minder doek, maar knoop net zo goed met een zes![]()
Die fcc bij ela op de foto is ook een korte doek toch? Ziet er makkelijker uit ofzo, met een korteal hou ik wel van staarten hoor <3 her lijkt me gewoon handzamer en makkelijker knopen soms
erf de ogen van je kind - kijk erdoor![]()
Korte doekenZullen vast handig zijn maar geef mij maar een lange doek incl mooi afknopen
Maar groter kind = langere doek. Ik kan alleen nog knopen voor een mt 3 met een mt 4 doen.
![]()
Ik had een 6 nodig ervoorquote:Op donderdag 19 mei 2016 15:58 schreef pinquit het volgende:
Die fcc bij ela op de foto is ook een korte doek toch? Ziet er makkelijker uit ofzo, met een korteal hou ik wel van staarten hoor <3 her lijkt me gewoon handzamer en makkelijker knopen soms
. Een short fcc kan evt met iets korter, of met een ring.
![]()
Ik heb ook een 6 nodig voor een FCC
Nu bromt zij alle dagen
Hmm, dan zit hij misschien te hoog? Ik kan hem achter mijn schouders dicht doen. Maar ik vind hem wel oke zitten.quote:Op donderdag 19 mei 2016 14:22 schreef Moppert het volgende:
Ik verstel dat bandje ook niet, maar hoe doe je hem dicht zonder aan andere bandjes te komen?
of draag je hem dan niet op de juiste plaats in het midden van je rug?Ziggy played guitar
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~![]()
Hij hoort een H te maken met de schouderbanden, maar als hij goed zit dan is het goed toch
Nu bromt zij alle dagen
Ja idd
Ziggy played guitar
https://tucsonbabywearers(...)-structured-carrier/
Als een baby een hele holle rug maakt dan kan het wel een issue zijn.
En dat valt vaak dus op te lossen met de checstclip.Toen onze mop een mopje was,
Nu bromt zij alle dagen
Ik doe de FCC ook met een 6, misschien kan een 5 ook, maar die is nu niet thuis. Ik heb ook liever lange doeken, knopen die eigenlijk voor kortere doeken bedoeld zijn knoop ik gewoon extra creatief af.
Sinds ik de FCC heb ontdekt FWCC ik eigenlijk nooit meer, wat een fijne knoop.Al vergt het aanspannen me nog steeds wel wat meer moeite.
Wat ziet die Emeibaby er trouwens fijn uit.![]()
Tula afstellen vind ik ook een eitje, vooral als hij wat vaker gedragen is stelt het aantrekken en losser doen niks voor. Misschien wil je man er een keer rustig voor gaan zitten Cassandra? En ja, als het dan nog niet wil is dat best een goed idee voor een extra Tula voor jou.![]()
Mijn WW wordt momenteel gerepareerd (gebroken draad) en dat schijnt toch nog een behoorlijk karwei te zijn.Ik kan niet wachten tot ie weer terug is, zo'n fijne doek.
![]()
![]()
Oh en ik moet zeggen dat ik de Tula wat fijner vindt zitten met die schouderband wat hoger.Als ik hem lager doe (waar die hoort) glijden de schouderbanden van mijn schouders.
![]()
![]()
Ik heb de Galaxia glow voor mijn jongetje. Kan primaquote:Op donderdag 19 mei 2016 13:02 schreef Mariposas het volgende:
Oh, ik wil ook graag een roze Vesper. Maar het maakt me dan echt geen reet uit dat er een jongetje in zit, ik draag de doek toch? Maar ik pak de draagdoek bijna nooit meer, omdat het rugdragen me niet lukt en ik het buikdragen te zwaar vindt, dus ik kan het mezelf niet echt verantwoorden. Ik zou het liefste er gewoon een nieuwe baby in stoppen maar dat zit er ook niet echt in.
Edit: ja die wil ik ook ela! of de Haizea Rebel!.
Venus in pocketformaat
Š loveli![]()
Ik ben op zoek naar een dunne draagjas waarmee je kan rugdragen, iemand een tip? Ik ben weg van mijn Liliputimaar die is erg warm
![]()
dit!quote:Op donderdag 19 mei 2016 12:48 schreef Unihipili het volgende:
Wilden je hormonen niet eens een versebabydoek?
Ik vind de Okinami's ook mooi. Maar ik vind zo veel mooi dat het irritant is.
Schudden voor gebruik![]()
Fijne doek is dat! Zo een hebben wij getest een poosje terug. Zat als een huis steeds. (de katoenen versie)quote:Op donderdag 19 mei 2016 13:01 schreef elamanilo het volgende:
[..]
Ik wil heel graag deze: https://www.facebook.com/(...)7480/?type=3&theater
https://www.facebook.com/(...)2174/?type=3&theater
En in geval van jongensbaby misschien dan toch deze ipv de roze: https://www.facebook.com/(...)1790/?type=3&theaterSchudden voor gebruik![]()
quote:Op donderdag 19 mei 2016 13:32 schreef Dot. het volgende:
M'n Emeibaby is er![]()
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Het afstellen was wel even lastig, maar ze slaapt nu dus denk dat ze het wel prima vindtEn hij is echt zo zacht! Veel zachter dan het oude model dat ik leen had.
Vespers zijn echt tofIk vind die groene zo mooi waar gotc en T model voor stonden, maar ik pak echt eerder een drager merk ik. Toch maar m'n ogen open houden voor een Tula WC van een Vesper
Die onderste lap stof.... Nu je zo een ukkie hebt, houd je mega veel over.... dan kan je die ook boven langs geleiden (naar onder het slaapkapje)...
Als je dan groter gaat afstellen is daarna onderlangs op een gegeven moment weer fijner
[ Bericht 8% gewijzigd door Stippelrientje op 20-05-2016 21:24:23 ]Schudden voor gebruik![]()
Ik vond hem onder eigenlijk mooierquote:Op vrijdag 20 mei 2016 21:15 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
Die onderste lap stof.... Nu je zo een ukkie hebt, houd je mega veel over.... dan kan je die ook boven langs geleiden (naar onder het slaapkapje)...
Als je dan groter gaat afstellen is daarna onderlangs op een gegeven moment weer fijner![]()
![]()
![]()
Ik heb het hier gelezen geloof ik een tijdje terug maar ik kan het nergens meer terugvinden..
Ik zoek voor mijn meneer een draagzak voor een newborn. Te gebruiken vanaf echt mini, hij wil het echt gaan proberen zonder duo-wagen aka slagschip. Knopen is een brug te ver at the moment, maar ik ben hier al zeer tevreden mee 😇![]()
Emeibaby, kokadi flip (babymaat), marsupi, dat zijn degenen die ik zo even weet die vanaf de geboorte kunnen. Heb zelf alleen ervaring met emeibaby, vind ik een superdrager voor een newborn. Ik wil m nu verkopen, maar da's meer omdat ik met keus uit 4 dragers deze toch niet zo veel meer gebruik.quote:Op zondag 22 mei 2016 20:28 schreef Ggirl het volgende:
Ik heb het hier gelezen geloof ik een tijdje terug maar ik kan het nergens meer terugvinden..
Ik zoek voor mijn meneer een draagzak voor een newborn. Te gebruiken vanaf echt mini, hij wil het echt gaan proberen zonder duo-wagen aka slagschip. Knopen is een brug te ver at the moment, maar ik ben hier al zeer tevreden mee 😇![]()
Storchenwiege inderdaad ook.![]()
Vanaf 62 is er de bondolino.
En de hoptye en de didytai zijn ook nog een optie.Toen onze mop een mopje was,
Nu bromt zij alle dagen
O ja, Storchenwiege had ik bij J, was ook fijn. En een hoptye heb ik ook. Maar omdat er gezegd werd niet knopen, vielen die voor mij al af![]()
![]()
Is langs een draagconsulent een optie? Er zitten er zat in NL!quote:Op zondag 22 mei 2016 20:28 schreef Ggirl het volgende:
Ik zoek voor mijn meneer een draagzak voor een newborn. Te gebruiken vanaf echt mini, hij wil het echt gaan proberen zonder duo-wagen aka slagschip. Knopen is een brug te ver at the moment, maar ik ben hier al zeer tevreden mee 😇
Ik ben nog bezig met dezelfde zoektocht, maar overweeg na een bezoekje aan de consulent sterk de Hop-Tye (combi draagzak/doek) en anders de Marsupi (draagzak). Maar ga komende zaterdag ook nog langs een andere draagconsulent, die er een paar heeft om aan te proberen.![]()
Ik(draagconsulent) wil graag een kanttekening plaatsen bij de term 'draagzakken die vanaf de geboorte kunnen'. Want er zijn er maar weinig die je zo in kunt stellen dat ook een baby van 50 cm er in past én dat dan ook het rugje goed gevolgd en ondersteund wordt. Als het rugpand lossig zit is er voor de romp van de baby ruimte om in elkaar te zakken. En dat wil je niet, speciaal niet in het geval van prematuur geboren baby's. De luchtwegen kunnen namelijk belemmerd worden als de romp ingezakt is.
Dus let alstjeblieft goed op, en besef dat passend in de lengte niet betekent dat de drager sowieso geschikt is.
(Met een goed geknoopte geweven doek zit je altijd goed, hoe klein en kwetsbaar je pasgeborene ook is.)DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')![]()
Welke draagzakken raad jij dan aan vanaf geboorte?quote:Op dinsdag 24 mei 2016 10:51 schreef Macka66 het volgende:
Ik(draagconsulent) wil graag een kanttekening plaatsen bij de term 'draagzakken die vanaf de geboorte kunnen'. Want er zijn er maar weinig die je zo in kunt stellen dat ook een baby van 50 cm er in past én dat dan ook het rugje goed gevolgd en ondersteund wordt. Als het rugpand lossig zit is er voor de romp van de baby ruimte om in elkaar te zakken. En dat wil je niet, speciaal niet in het geval van prematuur geboren baby's. De luchtwegen kunnen namelijk belemmerd worden als de romp ingezakt is.
Dus let alstjeblieft goed op, en besef dat passend in de lengte niet betekent dat de drager sowieso geschikt is.
(Met een goed geknoopte geweven doek zit je altijd goed, hoe klein en kwetsbaar je pasgeborene ook is.)![]()
Wij hebben met draagconsulent bij onze prematuur een Storch en Emei geprobeerd, Emei paste voor ons allebei het fijnst. Maar idd: laat je adviseren en probeer een paar mogelijkheden uit, het kan zo verschillen wat prettig zit en goed past!Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end![]()
Ja, hoe deden jullie dat bij L. JM? Ik heb K. nu in de Emei en dan staat eigenlijk alles op zn strakst, maar ze gaat al richting de 60 cm en is verder ook best stevig. Of droegen jullie pas later?
Ik merk wel dat ik het fijner vindt als ze strak zit, maar dat vindt ze zelf niet zo fijn, dus ze zakt wel iets in. Ze trekt wel snel een holle rug, dus eigenlijk is dat wel ok. Anders zit ze kaarsrecht zeg maar.![]()
Neehoor, al snel mee begonnen. De 17e kwam hij thuis (de 4e is hij geboren), de 24e heb ik 'm voor het eerst in de doek geknoopt (nog een beetje op de bonnefooi) en de 25e ofzo hebben we het draagconsult gehad en kort daarna ook de Emeibaby veel gaan gebruiken. Kiek moar:
Eerste keer:
Emei:
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end![]()
Ik raad een doek aan, en met draagzakken iig wachten tot je baby maat 56 heeft. Emei baby en Storchenwiege Carrier kunnen het kleinst afgesteld worden.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 12:21 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Welke draagzakken raad jij dan aan vanaf geboorte?DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')![]()
Die twee foto's van JufMariska illustreren wat mij betreft heel goed waarom je zo'n kleine baby in een doek zou moeten hebben en niet in een drager. Op de foto met de doek zit het kindje mooi, op de foto met de Emeibaby lijkt het kind met het hoofd veel te diep in de drager te zitten. (En voor de goede orde: dat reken ik JufMariska niet aan. Ik denk dat zij haar kindje heel erg goed in de gaten heeft gehouden.)
Dat kleine baby's in te grote draagzakken zitten komt helaas best vaak voor. Ik ben daarom met een collega, en met arts en fysiotherapeuten van het Haga ziekenhuis bezig een draagprotocol op te zetten voor de ouders die met hun prematuur geboren baby naar huis gaan. Ook zijn we bezig om te kijken of er gespecialiseerde bijscholing kan komen op het gebied van prematurenconsulten voor draagconsulenten. Vandaar dat ik er zo bovenop spring.
[ Bericht 0% gewijzigd door Macka66 op 24-05-2016 15:42:44 ]DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
Ik ben het met je eens hoor en ik zie in dit topic vaak de emeibaby en de storchenwiege toch verkeerd gebruikt worden, (de tula en de ergobaby of de boba overigens ook of de insert heel fout etc)
En ik vind doeken ook de beste optie, maar zo valt er altijd wel wat te nitpicken
Eerlijk is eerlijk de meeste knopen ook de doek niet goed.
Zeker als ze dan ook nog heel vroeg beginnen met de ruck en de houding voor geen meter klopt.
Hoewel het je werk is en voor mij een grote passie denk ik dat je als professioneel schilder tegen henk die zijn eigen schutting verft soms ook best kan zeggen dat hij het mooi gedaan heeft![]()
Ookal zie je waar het beter kon en zie je waar ze het fout doen.Toen onze mop een mopje was,
Nu bromt zij alle dagen
Hmm, dat vind ik dan toch lastig, aangezien ons dit is geadviseerd door een draagconsulente die juist ook veel ervaring heeft met prematurenNu voel ik me met terugwerkende kracht niet fijn, terwijl ik dondersgoed weet dat ik heel goed oplette en 'm ook eigenlijk meestal in de doek had, Emei vooral gebruikt voor tussendoor onderweg toen ik het snel en goed knopen nog niet goed onder de knie had.
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end![]()
Als Henk zijn schutting met liefde heeft geverfd is dat op zich al een compliment waard.
Als het echt onveilig wordt mag daar wel wat over gezegd worden. (En moet ik daar wel wat over zeggen, anders kan ik net zo goed ophouden als draagconsulent.) Maar het was een algemene waarschuwing, en als er een paar mensen bewust worden van het probleem dan zijn er over een tijdje nog veel meer mensen op de hoogte, en wordt de keuze voor ouders ook makkelijker en veiliger te maken.DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
Dat je je nu vervelend voelt is niet mijn bedoeling. En het bedroeft me. Ik had wel geschreven 'het lijkt', maar ik had gewoon zelf een foto moeten zoeken waarvan ik zeker weet dat het fout zat. Als je een gespecialiseerde consulente had waar je je goed bij voelde dan is het prima. Je wist wat je deed. (En dat opletten is inderdaad erg belangrijk.)quote:Op dinsdag 24 mei 2016 15:44 schreef JufMariska het volgende:
Hmm, dat vind ik dan toch lastig, aangezien ons dit is geadviseerd door een draagconsulente die juist ook veel ervaring heeft met prematurenNu voel ik me met terugwerkende kracht niet fijn, terwijl ik dondersgoed weet dat ik heel goed oplette en 'm ook eigenlijk meestal in de doek had, Emei vooral gebruikt voor tussendoor onderweg toen ik het snel en goed knopen nog niet goed onder de knie had.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
Heb je je emei al verkocht?quote:Op zondag 22 mei 2016 20:56 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Emeibaby, kokadi flip (babymaat), marsupi, dat zijn degenen die ik zo even weet die vanaf de geboorte kunnen. Heb zelf alleen ervaring met emeibaby, vind ik een superdrager voor een newborn. Ik wil m nu verkopen, maar da's meer omdat ik met keus uit 4 dragers deze toch niet zo veel meer gebruik.![]()
Goedzo! Niet dat ik een prematuur had, maar door een kinderarts daar werd mij een Babybjorn aangeraden, want dat was makkelijker dan doek. Gelukkig was de fysio (Sascha) wel goed geīnformeerd.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 15:27 schreef Macka66 het volgende:
Dat kleine baby's in te grote draagzakken zitten komt helaas best vaak voor. Ik ben daarom met een collega, en met arts en fysiotherapeuten van het Haga ziekenhuis bezig een draagprotocol op te zetten voor de ouders die met hun prematuur geboren baby naar huis gaan. Ook zijn we bezig om te kijken of er gespecialiseerde bijscholing kan komen op het gebied van prematurenconsulten voor draagconsulenten. Vandaar dat ik er zo bovenop spring.No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante![]()
Enige tijd terug had ik suckpads voor mijn Tula besteld. Nu, na vier weken (ook omdat de maakster ziek is geweest), heb ik ze ontvangen. En ze zijn mooi!!!Echt schitterend gemaakt en aan twee kanten te gebruiken (andere kant heeft dezelfde stof als de padding die rondom de beentjes zit).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Macka66, ik heb op (online) advies van een consulent een JPMBB gekocht voor mijn prematuur tweeling. Ik heb hem nog niet durven gebruiken, maar ze wegen nu na 2 maand 3200 en 2600 gram dus ik denk dat het inmiddels wel moet kunnen.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 10:51 schreef Macka66 het volgende:
(Met een goed geknoopte geweven doek zit je altijd goed, hoe klein en kwetsbaar je pasgeborene ook is.)
Is er nog een knoop die je speciaal aanraadt bij prematuren? Ook zou ik ze thuis wel samen in de doek willen doen om te kunnen buidelen (dus gewoon op de bank zitten, maar met m'n handen vrij en mogelijkheid even op te staan). Heb je daarvoor nog tips?
Het gaat om deze:
[ Bericht 5% gewijzigd door Madivi op 25-05-2016 07:34:11 ]![]()
Madivi, ik raad meestal aan om tweelingen in twee aparte draaghulpen te dragen. Maar er zijn wel wat manieren om ze samen in een stevige doek (geweven, of een hybride zoals de zoals de JPMBB) te dragen als ze nog niet te groot zijn. Mijn voorkeur heeft een knoop waarbij de kinderen niet in een buidel tegen elkaar aan zitten, maar in min of meer aparte compartimenten, vanwege de ondersteuning die je zoveel mogelijk rondom wilt.
Babylonia heeft een fijne handleiding, bekijk de knopen op pagina 8 en 12 eens: http://www.babylonia.eu/sites/default/files/PDF/handleiding_dubbeldragen_digitaal_nl_fr_hr.pdf
Bij prematuren raad ik de FWCC aan, vanwege de steun rondom. Zeker voor het bovenste deel van de romp is dat belangrijk. Beentjes gewoon uit de doek, maar niet zelf in een spreidstand brengen. Liefst een stevige (niet rekbare) dunne doek gebruiken. Hoppediz das Leichte wordt veel gebruikt, Vatanai doeken zijn fijn, Amazonas doeken kunnen ook goed.
[ Bericht 9% gewijzigd door Macka66 op 25-05-2016 11:22:10 ]DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
wij hebben een aantal nieuwe doeken erbij, waardoor we er ook weer een paar weg kunnen doen
mocht iemand interesse hebben ;
Van boven naar beneden.
-Didymos Indo Pink Hibiscus lange maat 6. Katoen. Is een super zachte doen. Geschikt voor baby en peuter. Richtprijs 120 euro (ruim onder de nieuw prijs)
-Keppeke Flemische blend maat 6. 40%katoen 60% vlas. Is super sterke doek. Richtprijs 60 euro.
-Little frog Brown Pyrope maat 7. Katoen. Richtprijs 50 euro
-Hoppediz El Paso maat 7. Katoen. Richtprijs 75 euro![]()
![]()
Macka, heel erg bedankt voor de duidelijke uitleg en plaatjes! Ziet er heel gezellig uit, maar lijkt me ook erg lastig om zonder hulp te doen. Binnenkort maar eens op bed oefenen!![]()
![]()
![]()
Front wrap cross carryquote:Op woensdag 25 mei 2016 14:40 schreef Quoi het volgende:
En dan een n00b vraagje: waar staat FWCC voor?![]()
![]()
Ha, thanks! Die kan ik zelfs doen, want geleerd van consulent!
na even het YouTube filmpje te hebben bekeken
[ Bericht 5% gewijzigd door Quoi op 25-05-2016 18:47:05 ]![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Yay! Boomerang doek ftw![]()
![]()
![]()
Nee, de 'mijne' is ergens in Australië en is een maat 6quote:En dit is een (hele lange) maat 7, 5.56 mtr
![]()
![]()
Echt een heel mooie doek GotC, en je kijkt er ook zo tevreden mee
En verder is t best tof als Mevrouw Mus opmerkt dat je echt volgens het boekje hebt geknoopt![]()
Straks mn nieuwe doek uitproberen!(al is eerst wassen vast verstandiger he
)
![]()
Iemand nog tips om mn peuter stil te laten zitten. Tijdens het knopen van de mei tai gaat ze zitten hoppen alsof ik een paard ben waardoor knopen niet lekker lukt![]()
Aapie, rozijntjes? Of beloven dat jij gaat hoppen als een paardje als ze nu stil zit?
GotC, het is een Lennylamb Colours of lifeFoto maak ik straks! (ff boodschappen doen en peuter ophalen kan vast wel toch
)
![]()
Tnx! Ben nu maar bij de spiegel gaan staan en ze was helemaal verbaasd dat ze op mm rug zat haha!
Wel weer even wennen voor ons allebei, poos niet meer gedragen![]()
Vraagje he, in het wasvoorschrift van die Lennylamb staat dat ie niet in de droger mag... Staat dat er altijd in?
Hij kan namelijk nog best een stuk zachter dus zou m wel graag even erin gooien!![]()
Heeft je droger een koude blaasstand? Dan zou ik die gebruiken, het niet in de droger mogen kan bij doeken volgens mij alleen betrekking hebben op de warmte.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 09:19 schreef LadyBlack het volgende:
Vraagje he, in het wasvoorschrift van die Lennylamb staat dat ie niet in de droger mag... Staat dat er altijd in?
Hij kan namelijk nog best een stuk zachter dus zou m wel graag even erin gooien!![]()
Ga ik checken!quote:Op zaterdag 28 mei 2016 09:53 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Heeft je droger een koude blaasstand? Dan zou ik die gebruiken, het niet in de droger mogen kan bij doeken volgens mij alleen betrekking hebben op de warmte.![]()
![]()
Wij pasten vandaag draagzakken en kochten een Tula (slowride). Nu wil mijn schoonmoeder voor ons wel van die droolpads maken. Heeft iemand die hier zelf gemaakt? Hoe? Is er een patroon?
En als je ze ergens besteld hebt, bij wie? Ik heb net wel wat dingen gezien op Etsy maar allemaal vanuit de VS en is dat betrouwbaar?![]()
Ik heb zelf hele simpele gemaakt voor de emeibaby, en gewoon de breedte van de drager plus een beetje gedaan, en een lengte die ik er goed uit vond zien. Klittenband eraan en klaar.![]()
Mijn moeder heeft ook droolpads gemaakt. Geen patroon, gewoon een oude handdoek (voor de absorptie) en een mooi stofje in een rechthoek op elkaar genaaid, omgevouwen, en met klittenband vastgemaakt.![]()
Heb ik een raar kind omdat hij niet op de banden sabbelt of hebben die droolpads (ook) een andere functie?No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante![]()
Vreselijk raar Mari, ik zou hier snel om tips vragen om L. ook zo snel mogelijk aan het likken/sabbelen/bijten te krijgen.![]()
N. doet dat laatste, als een T-rex die haar maaltijd aanvalt, tanden erin en (proberen te) scheuren maar.![]()
![]()
Malteser, ik heb ze wel via Etsy uit Amerika besteld en dat ging zonder problemen. Ik wilde dat voor m'n nieuwe Tula weer doen, maar ik vergeet het steeds.![]()
Ik heb ooit een patroon gevonden malteser, ik ga even zoeken!
Deze wilde ik gaan maken, maar mn stof is nooit gekomen... https://mycraftylifeasana(...)l-suck-pad-tutorial/. Op deze site staat ook een patroon voor een capuchon slaapkapje. Maar nu zag ik net ook deze, als je van die hoekpads wilt: http://katieskps.blogspot(...)ol-pad-tutorial.html![]()
Ik heb als alternatief voor droolpads een sabbelkettingkje. Vond droolpads voor 3 verschillende dragers wat prijzig wordenF eet nu dus elke keer een voet op
-> http://carryandplay.nl/voor%20je%20kindje/Siliconen%20koorden
![]()
Die laatste heb ik gebruikt en dat was erg makkelijk (en ik maak nooit zelf dingen!!). Aanrader dusquote:Op zondag 29 mei 2016 07:15 schreef Dot. het volgende:
Ik heb ooit een patroon gevonden malteser, ik ga even zoeken!
Deze wilde ik gaan maken, maar mn stof is nooit gekomen... https://mycraftylifeasana(...)l-suck-pad-tutorial/. Op deze site staat ook een patroon voor een capuchon slaapkapje. Maar nu zag ik net ook deze, als je van die hoekpads wilt: http://katieskps.blogspot(...)ol-pad-tutorial.html![]()
![]()
Ik ben doeken aan het hoarden geloof ik
Vesper![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Oh die vind ik echt zo mooi Uni!"Helaas" heb ik al een roze katoenen Vesper, dus deze kon echt niet meer.
![]()
![]()
Ja. Ik had wel een beetje een spinnenwebjesassociatie maar desondanks wil ik er nu nog een
.
Ik zeg telkens tegen mezelf dat ik eerst maar moet gaan dragen en dan pas meer kopen, maar mijn hormonen zijn het er niet mee eens.
![]()
Hoi dames, en wellicht een enkele heer!:-)
Nu onze 2e dochter van de week geboren is wil ik haar gaan dragen als onze peuter in de wagen zit.
Ik heb bij de eerste een jpmbb gebruikt en deze is best dik en rekbaar.
Dat lijkt me niet fijn dragen met het warme weer van nu.
Ik heb wat gezocht naar een geweven zomer doek en kwam uit bij de calin bleu doeken.
Zijn dit fijne doeken als je niet gewend bent om geweven doeken te knopen?
Ik begreep dat het een fijne zomer doek is.
Wellicht hebben jullie nog andere opties voor een beginnende herintreder?![]()
Een calin blue zou ik zelf nooit aanraden aan een beginner.
Ze zijn echt heel dun en dan zal je ze dus netjes moeten knopen om het prettig te laten zijn.Toen onze mop een mopje was,
Nu bromt zij alle dagen
Thanks Moppert, dan zal die wellicht niet de eerste keus zijn.
Heb jij misschien fijne ervaringen met een doek die je zomers gebruikt hebt die voor een starter ook fijn zou zijn?![]()
Ik vond de vipcarrier met bamboe fijn in de zomer. Is wel een rekbare doek, maar dat is misschien juist makkelijker om mee te beginnen.![]()
Ik gebruikte vorige zomer de Hoppediz Antigua, ook wel dun maar prima te doen als beginner.quote:Op zondag 5 juni 2016 21:34 schreef kniftyhooker het volgende:
Thanks Moppert, dan zal die wellicht niet de eerste keus zijn.
Heb jij misschien fijne ervaringen met een doek die je zomers gebruikt hebt die voor een starter ook fijn zou zijn?And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!![]()
Ik had een Ellevill paisley, 50% katoen en 50% bamboo. Was dun maar supermakkelijk om aan te spannen. Heerlijk zacht ook. Dat is echt mijn no.1 tip voor newborns.
Venus in pocketformaat
Š loveli![]()
Ja, die heb ik ook met veel plezier gebruikt in de zomer. Heerlijk dun. Is inderdaad wel alleen de eerste maanden te gebruiken. Ik heb hem gebruikt tot I zeven maanden was. maar zij was geen zware baby.quote:Op zondag 5 juni 2016 22:10 schreef lunapuella het volgende:
Ik vond de vipcarrier met bamboe fijn in de zomer. Is wel een rekbare doek, maar dat is misschien juist makkelijker om mee te beginnen."All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"![]()
Dat zijn fijne tips dames.
Ik ga mij zo even verdiepen in het knopen en eens kijken naar de doeken die jullie hier beschrijven.
Dank jullie wel!:-)![]()
Die zou ik idd ook aanradenquote:Op maandag 6 juni 2016 08:28 schreef Phaidra het volgende:
Ik had een Ellevill paisley, 50% katoen en 50% bamboo. Was dun maar supermakkelijk om aan te spannen. Heerlijk zacht ook. Dat is echt mijn no.1 tip voor newborns.
.
![]()
Ik wil J. gaan rugdragen in de Tula, maar ik weet niet hoe ik hem op mijn rug krijg. Ik kan me herinneren dat er een makkelijk filmpje van was, heeft iemand dat?Ziggy played guitar
quote:Op maandag 6 juni 2016 10:01 schreef MissBliss het volgende:
Ik wil J. gaan rugdragen in de Tula, maar ik weet niet hoe ik hem op mijn rug krijg. Ik kan me herinneren dat er een makkelijk filmpje van was, heeft iemand dat?♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡![]()
Thanksquote:
Ziggy played guitar
Fedde vindt het geweldig als ik hem op mijn rug hopsIs bijna teleurgesteld als ie zit en ik de riempjes vast klik... Afgelopen weekend tijdens het koken ook effe snel op mijn rug geslingerd, ik werd er gek van dat ik hem elke 2 seconden uit een keukenkastje moest trekken... Meteen ook naar IKEA geweest voor van die klemmetjes
![]()
![]()
Het zal aan de naam liggenquote:Op maandag 6 juni 2016 11:09 schreef Lijnloos het volgende:
Fedde vindt het geweldig als ik hem op mijn rug hopsIs bijna teleurgesteld als ie zit en ik de riempjes vast klik... Afgelopen weekend tijdens het koken ook effe snel op mijn rug geslingerd, ik werd er gek van dat ik hem elke 2 seconden uit een keukenkastje moest trekken... Meteen ook naar IKEA geweest voor van die klemmetjes
![]()
Hier wordt ook Hop Hop Hop geroepen al voor hij op mijn rug gehopst wordt![]()
![]()
Malle Fjesquote:Op maandag 6 juni 2016 12:16 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
Het zal aan de naam liggen![]()
Hier wordt ook Hop Hop Hop geroepen al voor hij op mijn rug gehopst wordt![]()
![]()
Ik heb een ellevil met bamboo, je mag hem, als je wil, lenen.quote:Op maandag 6 juni 2016 08:54 schreef kniftyhooker het volgende:
Dat zijn fijne tips dames.
Ik ga mij zo even verdiepen in het knopen en eens kijken naar de doeken die jullie hier beschrijven.
Dank jullie wel!:-)![]()
Ohh Dat is wel heel lief van je Cholula!
Ik zal je straks even een pbtje doen. Eerst nog een klein tukje deze ochtend.
Ik heb een hele mooie ellevill gezien, linnen met bamboo.
Linnen is wat stugger dan katoen, maar voor de rest lijkt mij weinig verschil in die 2 versies. Linnen kun je ook voor een wat zwaarder kindje gebruiken las ik.
Ik heb idd ook gekeken naar de VIPcarrier, maar ik zit er een beetje mee dat je dan weer zeker 3 lagen over je baby heen trekt met het warme weer omdat de doek anders niet voldoende ondersteund.
Gisteravond even de jpmbb om gedaan en dat ging nog als vanzelf. Heerlijk even dat gevoel zo knus met de baby.![]()
Ja, en nee.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 09:04 schreef kniftyhooker het volgende:
. Linnen kun je ook voor een wat zwaarder kindje gebruiken las ik.
Een linnen dunne doek is ideaal voor in de zomer, heerlijk koel en fijn dat geld ook voor bamboo.
Bamboo is heel dun en linnen is dun dat maakt de elleville dus dun.. Ik vind het een ideale newborndoek, maar het feit dat het linnen heeft maakt het dus niet per definitie een peuter doek. ( dat is echt een misverstand)
Een linnen doek met genoeg gewicht is ideaal voor een peuter, zoals een oscha linnen of een Vesper linnen. Een katoenen doek met aardig wat g/sm zoals een Nona of vesper is veel peuterwaardiger dan een dunne met bambooe en linnen, ookal zit er dus wel linnen in.Toen onze mop een mopje was,
Nu bromt zij alle dagen
Wauw weer wat geleerd.
Ik las meerdere sites waarop dat vermeld stond.
Ik denk dat ik maar even een schriftje erbij pak om van alles op te schrijven, kan ik het snel terug vinden.
Een doek zoeken en vinden is natuurlijk ook heel persoonlijk wat het niet makkelijker maakt allemaal.
Thanks moppert!:-)![]()
Een dunne doek met linnen vind ik heel snel snijden in mijn schouders. Maar een dikkere doek met linnen vind ik dan weer heel fijn, veel draagkrachtiger en zachter voor mijn schouders. Wel weer een stukje warmer...
Ik heb 2 weken geleden weer eens een RS geprobeerd, een dunne van 100% katoen. Ik vond aanspannen nu veel beter te doen dan met baby. En het is een makkelijke snelle optie voor korte stukjes, zeker als het warm is want enkellaags. Dus ik denk dat ik toch een RS erbij wil.
Venus in pocketformaat
Š loveli![]()
Is er hier iemand die interesse heeft in een Mei Tai? Gemaakt door een gerenommeerd Berlijnse draagwinkel. Kan aan beide kanten gedragen worden. Speciale fok prijs: 100 euro.![]()
![]()
Ik heb er een met bamboe en die was met dreumes echt ideaal met warm weerquote:Op dinsdag 7 juni 2016 10:27 schreef Phaidra het volgende:
Een dunne doek met linnen vind ik heel snel snijden in mijn schouders. Maar een dikkere doek met linnen vind ik dan weer heel fijn, veel draagkrachtiger en zachter voor mijn schouders. Wel weer een stukje warmer...
Ik heb 2 weken geleden weer eens een RS geprobeerd, een dunne van 100% katoen. Ik vond aanspannen nu veel beter te doen dan met baby. En het is een makkelijke snelle optie voor korte stukjes, zeker als het warm is want enkellaags. Dus ik denk dat ik toch een RS erbij wil.
Ik heb hem voor K. ook gebruikt toen ik haar nog te klein vond voor de doek en dat was wel lastiger, maar zat ook goed als het eenmaal zat.
![]()
Mooie mei tai Jagär!
Mijn moeder maakte volgens het patroon van Kiind een mei tai voor me, maar hij is nog veel te grootIk heb onderaan het rugpand 2x om de buikband geslagen, maar nog steeds komt S er nauwelijks bovenuit... Hij is 58 cm lang (de baby dus), wil ik dan gewoon te snel?
![]()
Kan ze nog verder zakken? Wat voor kledingmaat heeft ze? Hij zou mee moeten kunnen tot broekmaat 86(/92?) geloof ik.![]()
Lijkt idd alsof ze nog wel wat met dr kont kan zakken. Anders een keer een Tula toddler passen (als er een winkel in de buurt zit die ze verkoopt?), kijken of je een ruil kunt regelen via een draaggroep?
In geval van nood draag ik mijn driejarige met broekmaat 98 trouwens ook nog wel eens 5-10 minuten in de baby Tula. Zal vast niet super ergonomisch verantwoord zijn, maar gaat eigenlijk wel prima. Zoon klaagt niet, die is allang blij dat ie dan even op mijn rug mag![]()
![]()
Sppuit11Toen onze mop een mopje was,
Nu bromt zij alle dagen
Weet iemand nog of die Kiind mei tai idd pas vanaf een bepaalde maat is? Zie mijn post boven de foto van faptist.![]()
Hm geen idee, ik heb m van de site;
http://kiind.nl/article29/
Ik ben nu zo gewend aan de doek dat ik misschien sowieso die mei tai te losjes vind, maar als ik zag hoe goed F bij L0t in de manduca zat... dan vraag ik me toch af of t überhaupt al wel kan.![]()
Oh nee, dat is een andere. Die in de Knippie stond is echt een zak, dus met naden zodat het kontje erin kan. Maar die had dus verschillende maten. Ik kan de mijne wel eens opmeten, die had ik gemaakt voor 62/68.![]()
Crosspost.
Heeft er iemand een tula rockets die verkocht mag worden maar niet op stel en sprong weg hoeft?![]()
![]()
Standard of Toddler?quote:Op zondag 12 juni 2016 20:40 schreef Cassandra87 het volgende:
Crosspost.
Heeft er iemand een tula rockets die verkocht mag worden maar niet op stel en sprong weg hoeft?And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
Ik heb een Rockets standaard. Ik twijfel wel eens of ik hem weg zal doen, omdat Koen niet graag meer op mijn buik zit en ik de Tula op de rug niet prettig vind. Ik pak dan de doek. Dus eigenlijk hangt Tula nu werkeloos te zijn.quote:Op zondag 12 juni 2016 20:54 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
maakt eigenlijk niet uit, liefst standaard denk ik maar anders is ie voor de toekomst.And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
Ooh nou mocht je m weg willen doen hou ik me aanbevolen! Ik moet nog wel een doek verkopen of even wachten, volgende maand ben ik jarig. Wat zou je er voor willen hebben als je m verkoopt?quote:Op zondag 12 juni 2016 21:01 schreef McLaura het volgende:
[..]
Ik heb een Rockets standaard. Ik twijfel wel eens of ik hem weg zal doen, omdat Koen niet graag meer op mijn buik zit en ik de Tula op de rug niet prettig vind. Ik pak dan de doek. Dus eigenlijk hangt Tula nu werkeloos te zijn.![]()
Ik denk wat ik ervoor betaald heb:¤130,-.quote:Op zondag 12 juni 2016 21:05 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
Ooh nou mocht je m weg willen doen hou ik me aanbevolen! Ik moet nog wel een doek verkopen of even wachten, volgende maand ben ik jarig. Wat zou je er voor willen hebben als je m verkoopt?And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
quote:Op zondag 12 juni 2016 21:09 schreef McLaura het volgende:
[..]
Ik denk wat ik ervoor betaald heb:¤130,-.laat maar weten als je m definitief weg wil doen
![]()
![]()
Dames, ik wil het toch voor de zekerheid even hier checken.. Ik heb een nieuwe doek (als in nieuw, niet tweedehands). Hoe voor de eerste keer te wassen?
Het is 100% katoen. Eerst een nacht in koud water + azijn, of kan ik meteen wassen en azijn in het wasverzachterbakje doen? Dan op volledig katoenprogramma (met extra spoelen of niet nodig?) + moet het met poederwasmiddel of mag het ook met Neutral bv?
Hij was vrij prijzig dus ik wil het niet vernaggelen, vandaar dat ik het hier nog even wilde checken.
![]()
Ik heb mijn (nieuwe) doek gewoon in de wasmachine gegooid op 30 graden en daarna in de droger op delicaat stand. Niet met azijn maar met Robijn.And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
Uh, bij deze dan dusquote:Op zondag 12 juni 2016 21:12 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]laat maar weten als je m definitief weg wil doen
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
Ik zou wassen met ecover delicaat!.
In bijna alle andere wasmiddelen zitten optische bleekmakers.
En dat verpest niet alleen je doek maar ook je doorverkoopwaarde.
Poederwasmiddel sowieso niet, altijd vloeibaar.Toen onze mop een mopje was,
Nu bromt zij alle dagen
Ik hou je even in gedachtenquote:Op zondag 12 juni 2016 20:54 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
maakt eigenlijk niet uit, liefst standaard denk ik maar anders is ie voor de toekomst.heb een standard. Maar weet niet hoe het dragen straks gaat en of ik Lucas nog wel draag of wellicht over ga naar de toddler
voor mijn dame wil ik natuurlijk wel iets vrouwelijkers.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p![]()
tnx maar die van McLaura is onderwegquote:Op maandag 13 juni 2016 17:07 schreef Chanty het volgende:
[..]
Ik hou je even in gedachtenheb een standard. Maar weet niet hoe het dragen straks gaat en of ik Lucas nog wel draag of wellicht over ga naar de toddler
voor mijn dame wil ik natuurlijk wel iets vrouwelijkers.
![]()
![]()
quote:Op maandag 13 juni 2016 17:51 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
tnx maar die van McLaura is onderweg
Wat voor een doek heb je evt in de aanbieding? :-)quote:Op zondag 12 juni 2016 21:05 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
Ooh nou mocht je m weg willen doen hou ik me aanbevolen! Ik moet nog wel een doek verkopen of even wachten, volgende maand ben ik jarig. Wat zou je er voor willen hebben als je m verkoopt?
Ik ben opzoek![]()
verschillende haha. Wat voor iets zoek je?quote:Op maandag 13 juni 2016 18:40 schreef kniftyhooker het volgende:
[..]
Wat voor een doek heb je evt in de aanbieding? :-)
Ik ben opzoek![]()
Ik zoek iets voor in de zomer.quote:Op maandag 13 juni 2016 18:42 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
verschillende haha. Wat voor iets zoek je?
Ik heb nu een jpmbb, maar doordat deze elastisch en best dik is is deze te warm vd zomer.
[ Bericht 65% gewijzigd door kniftyhooker op 14-06-2016 12:57:22 ]![]()
Ik heb net een hoppediz Hop-Tye gekocht voor mn verjaardag. Ga het deze ronde gewoon weer proberen.
S. 2014
J. 2016![]()
Cool! Welke kleur?quote:Op woensdag 15 juni 2016 09:39 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ik heb net een hoppediz Hop-Tye gekocht voor mn verjaardag. Ga het deze ronde gewoon weer proberen.
Ik ga 'm vrijdag kopen bij de consulente![]()
![]()
deze;quote:Op woensdag 15 juni 2016 09:46 schreef Quoi het volgende:
[..]
Cool! Welke kleur?
Ik ga 'm vrijdag kopen bij de consulente
S. 2014
J. 2016![]()
Ik denk ook dat die het wordtquote:Op woensdag 15 juni 2016 11:55 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Die onderste vind ik ook mooi![]()
Betaal je minder als je m bij de consulente koopt?
Dat weet ik niet, of ik minder betaal. Maar mijn vriend gaat - terwijl ik koop - zelf op ontdekkingstocht en dragers (neem ik aan) passen. We hebben daar lekker een afspraak voor ingepland.![]()
Nee je betaald niet minder als je bij een consulente koopt, soms krijg je korting in combinatie met een consult.Toen onze mop een mopje was,
Nu bromt zij alle dagen
Kun jij dat? Wauw....quote:Op donderdag 2 juni 2016 13:10 schreef Burdie het volgende:
Oja, ik zou ook voor iemand van hier droolpads maken, maar ben het compleet vergeten.
Ik zou ook graag droolpads willen voor mijn nieuwe Tula, en zoek me suf maar het lijkt nog niet te bestaan..... Ik heb een Tula Finley.And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
Als je petrol mooi vindt: ik heb de Hoptye Marrakech nog in de verkoop: https://www.pinkorblue.nl(...)JO7CgPGRIaAqUp8P8HAQquote:Op woensdag 15 juni 2016 12:10 schreef Quoi het volgende:
[..]
Ik denk ook dat die het wordt
Dat weet ik niet, of ik minder betaal. Maar mijn vriend gaat - terwijl ik koop - zelf op ontdekkingstocht en dragers (neem ik aan) passen. We hebben daar lekker een afspraak voor ingepland.
De banden zijn de blauwe kleur, en in het begin droeg ik die gekruist over de rug van baby![]()
![]()
Ohja droolpads en accessoires.. Ik zoek ze voor de rockets, travelbug en sidekick. Wat was nou een betrouwbare webshop?![]()
Wat tof dat je het dragen weer gaat proberen, gm! Leuke drager ook![]()
Oh ik kijk toch zo uit naar een ienimini in de doek![]()
![]()
Beschermende stukjes stof voor om de banden van je drager. Voor bijtgrage en/of kwijlen kindjes.quote:Op woensdag 15 juni 2016 19:42 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Wat zijn droolpads dan weer?...#noob![]()
Interessantquote:Op woensdag 15 juni 2016 16:12 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Als je petrol mooi vindt: ik heb de Hoptye Marrakech nog in de verkoop: https://www.pinkorblue.nl(...)JO7CgPGRIaAqUp8P8HAQ
De banden zijn de blauwe kleur, en in het begin droeg ik die gekruist over de rug van babyEn die is ook mooi!
Toch wil ik - toch uit een stukje loyaliteit - de Hop Tye aanschaffen bij mijn consulente. Ik ben er nu twee keer geweest en heb er naar hartenlust kunnen passen. Maar bedankt!![]()
AriLucia (via Etsy) heeft ze. Duurt wel 4 weken, maar dan heb je ook watquote:Op woensdag 15 juni 2016 15:52 schreef McLaura het volgende:
[..]
Kun jij dat? Wauw....
Ik zou ook graag droolpads willen voor mijn nieuwe Tula, en zoek me suf maar het lijkt nog niet te bestaan..... Ik heb een Tula Finley.![]()
![]()
Ik kan helemaal niks met Etsy. Ik heb de verkoper gevonden (en ook op haar eigen site gekeken) maar zie geen Finley.quote:Op woensdag 15 juni 2016 20:46 schreef Aerenia het volgende:
[..]
AriLucia (via Etsy) heeft ze. Duurt wel 4 weken, maar dan heb je ook watAnd if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
Heb je 3 tula's?quote:Op woensdag 15 juni 2016 16:21 schreef Cassandra87 het volgende:
Ohja droolpads en accessoires.. Ik zoek ze voor de rockets, travelbug en sidekick. Wat was nou een betrouwbare webshop?
Ziggy played guitar
Kom ik weer es met mn 'reclame'
Voor droolpads: SewBabySays op etsy en FB.
En indien gewenst kijkt ze of ze aan het benodigde stofje kan komen.
Ongeveer 3 weken verzendingstijd.
Ik ben al 2 keer erg tevreden, voor m'n rockets en m'n sidekick![]()
![]()
Mooi roze is idd niet lelijk kovenant![]()
![]()
Ik heb net deze binnen![]()
Nu bromt zij alle dagen
Hop Tye is aangeschaft!
Het is de Timbuktu gewordenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Baalde er in eerste instantie van dat de New York petrol er niet meer was (de winkel was die ochtend geplunderd), maar dit was de tweede optie. Weer even met pop omgedaan en wat een fijne drager/doek is het toch
Daarna nog even wat andere motieven voorgehouden, alleen merk toch dat ik de streepjes zo leuk, lief en stoer vind!
Meneer heeft ook de Hop Tye geprobeerd en dat ging goed en stond hem top. De Timbuktu is daarnaast ook eentje die mooi bij hem staat (blauw erin en toch een beetje stoer). Ook de Ergobaby Adapt geprobeerd. Hij heeft besloten nog even niks aan te schaffen. Zat wel helemaal in zijn rol, want ging zelfs tegen de babypop praten![]()
![]()
En nu wachten tot we een vulling hebben![]()
![]()
quote:Op vrijdag 17 juni 2016 19:40 schreef Quoi het volgende:
Hop Tye is aangeschaft!
Het is de Timbuktu gewordenIk heb er de doek van. Hij blijft echt geweldigSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Baalde er in eerste instantie van dat de New York petrol er niet meer was (de winkel was die ochtend geplunderd), maar dit was de tweede optie. Weer even met pop omgedaan en wat een fijne drager/doek is het toch
Daarna nog even wat andere motieven voorgehouden, alleen merk toch dat ik de streepjes zo leuk, lief en stoer vind!
Meneer heeft ook de Hop Tye geprobeerd en dat ging goed en stond hem top. De Timbuktu is daarnaast ook eentje die mooi bij hem staat (blauw erin en toch een beetje stoer). Ook de Ergobaby Adapt geprobeerd. Hij heeft besloten nog even niks aan te schaffen. Zat wel helemaal in zijn rol, want ging zelfs tegen de babypop praten![]()
![]()
En nu wachten tot we een vulling hebben
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡![]()
En ik de Bondolino! Zo'n mooi patroonquote:Op vrijdag 17 juni 2016 20:06 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Ik heb er de doek van. Hij blijft echt geweldig.
![]()
#55 President Barack Obama Greets A tour Group In The West Wing Hallway Outside The Oval Office
Wow
(verder allemaal toffe foto's van Barack Obama)
[ Bericht 0% gewijzigd door Vlinder op 17-06-2016 21:20:51 ]♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡![]()
Hebben jullie de nieuwe reclame van Aegon gezien? (Staat op FB Aegon Nederland)
Ik zie echt alleen die arme baby's bungelen![]()
![]()
Ik merk dat ro niet meer lekker in de tula zit. Geprobeerd haar dieper in het zitje te krijgen, maar dat lukt me niet.
De toddler is echt nog veel te groot heb ik gemerkt dankzij ..ik ben je naam vergeten
op de meeting. (Kak. Wat voel ik me nu lullig!)
Zou een emeibaby wat zijn?
Of toch een maat 7 in doek kopen.. Zucht. Moeilijk dit.
Ik weet wel dat ik mijn yaro's nooit ga verkopen. Elke keer wanneer ik ze zie of aanraak voel ik weer hoe fijn het was met mini baby ro.
#weekdier
Dus ja.. Lekker bewaren dus.![]()
Zag wel een mooie emerald/paarse te koop staan op dragenenzo, maar dat is dan wéér een yaro.
Wraaaa. Ik dwaal af!
Mijn vraag:
Is er een drager met emerald /paars patroon.
Zelfde systeem als tula (klik klik go), zodat m'n man er ook gebruik van kan maken?
Maar dan liever even geen tula..![]()
![]()
Kan je niet iets met verbreders Fap?
Sinds de meeting van zaterdag wil i ook weer dragenIk wil weer een Tula en Sjaak lekker op m'n rug, ik mis dat zo! Maar ik krijg hem nog steeds niet alleen op mijn rug geslingerd. Zit zelfs een doek te overwegen... Moeilijk moeilijk...
![]()
Heeft iemand je daar wel eens bij geholpen? Een ervaren iemand? Ik zou het je zo kunnen leren, maar ik woon niet echt in de buurt ...quote:Op maandag 20 juni 2016 06:58 schreef MevrouwCactus het volgende:
Sinds de meeting van zaterdag wil i ook weer dragenIk wil weer een Tula en Sjaak lekker op m'n rug, ik mis dat zo! Maar ik krijg hem nog steeds niet alleen op mijn rug geslingerd. Zit zelfs een doek te overwegen... Moeilijk moeilijk...
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante![]()
Idem, had het zaterdag even gevraagd.Een doek is als je nog niet zo ervaren bent in het knopen sowieso meer gedoe.
Fap, passen bij een consulent een idee? Of verbroedert inderdaad als het qua rugpand nog wel past.![]()
Zaterdag begon het te kriebelen en gister in de Efteling zag ik nog wat dragers. Toen wilde ik echt weer. Ik zal eens kijken of ik iemand kan meeten die me kan helpen.quote:Op maandag 20 juni 2016 08:07 schreef Selvaria het volgende:
Idem, had het zaterdag even gevraagd.Een doek is als je nog niet zo ervaren bent in het knopen sowieso meer gedoe.
Fap, passen bij een consulent een idee? Of verbroedert inderdaad als het qua rugpand nog wel past.![]()
*Steekt hand op*quote:Op maandag 20 juni 2016 08:12 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Zaterdag begon het te kriebelen en gister in de Efteling zag ik nog wat dragers. Toen wilde ik echt weer. Ik zal eens kijken of ik iemand kan meeten die me kan helpen.
Ik kan het je wel leren als je hier een keer langskomt.
Edit: we gaan waarschijnlijk het weekend van 1 juli kamperen op de Veluwe, dat is wat dichterbij denk ik. Laat maar weten, misschien kan iemand anders je sneller helpen.
[ Bericht 5% gewijzigd door LuDann op 20-06-2016 08:56:46 ]![]()
Wil je een keer oefenen samen? Ik krijg F wel alleen op mn rug, en heb hier een Tula en een emeibaby om te oefenen met Sjaak. Komen we gezellig op de fiets, of julliequote:Op maandag 20 juni 2016 06:58 schreef MevrouwCactus het volgende:
![]()
![]()
Vlindur heeft een goed filmpje!And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
quote:And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
Ik zette Stip ook wel eens zittend in de drager op de bank en dan ging ik voor hem hangen en klikte ik hem zo vast. Beetje hupsen en sjorren en dan zat het prima.![]()
Ik weet het. Ook hiermee kreeg ik het niet echt voor elkaar zonder dat ik het idee had dat Sjaak zou vallen. En dan word ik onzeker en dan durf ik niet meer. Enzo. Spiraaltje... Je kent het welquote:![]()
![]()
Ik doe het altijd zittend op bed of bank. Mocht ze vallen, dan is het niet erg
Voor de ervaringsdeskundigen;
Emeibaby of kokadi flip?
Ik heb mijn tula verkocht omdat ik last kreeg van de heupband. Deze trok zo erg onderaan mijn ribben (behoorlijke peervorm. Heupband glijdt hierdoor omhoog)
Nu had ik vorige week een emeibaby besteld en weer terug gestuurd wegens dat de kleur totaal anders was dan op het plaatje. Ik heb de emei wel even gepast en vond een goede knie tot knie ondersteuning best lastig om voor elkaar te krijgen. Ook ging de m-positie wat verloren.
Zoon heeft maat 74/80 en ik had de babyversie besteld.
De flip lijkt mij ook wel wat. Zitje is natuurlijk en gemaakt en groeit ook goed mee. Hoe is daarvan de heupband? Vergelijkbaar met de tula?![]()
Ik vind de heupband van de flip zachter en de Kokadi trekt meer aan mijn schouders, de tula steunt bij mij meer op mijn heupen![]()
Zo ik kom eindelijk weer eens toe aan Fok! aanslingeren.
Een beetje mini bijgelezen op dit draadje.
Niet stil gezeten. Wurm is een beetje uit zijn hum en vooral ook 'snachts. Iedereen van mijn fam besloot ineens te gaan en willen verhuizen dus alles verhuis klaar maken. Feestjes en partijtjes. vooral 'snachts van wurm heb ik het ideeLoop iets wat op mijn tandvlees de laatste tijd dus zo blij met dragen
Daar is trouwens ook een verandering in gekomen.... wurm wil steeds een stukje hard plastic in de vorm van een auto mee de doek in. Daar sta je dan met al die mooie draagkettingen
![]()
Ik heb de prachtige doek van Casandra hier een poosje gehad. Wat een vreselijke mooierd, maar hij werd wel wat warm voor ons. Natibaby magical forrest met wool. Het aanspannen ging steeds iets makkelijker. Dus met al dat prachtige weer terug gestuurd gaat het vreselijk weer worden steeds.![]()
plaatje bij het praatje![]()
Nogmaals super bedankt voor het uitlenen van je mooie doek![]()
neequote:Op maandag 20 juni 2016 16:50 schreef LadyBlack het volgende:
Kan t zijn dat ik jou laatst in Burgers' Zoo zag Stippel?Heb ik een dubbelganger?
Bij Limango hebben ze vanaf vandaag de Kokadi toddler Rubin Stars, roze Tai Tai en Flip in de aanbieding. Nu ¤99,99- en als je een account aanmaakt via deze link, dan krijg je ¤10,- korting, incl. verzendkosten betaal je dan ¤93,94And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
Helaas alleen de Toddler en de tai tai is al uitverkocht.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 07:54 schreef McLaura het volgende:
Bij Limango hebben ze vanaf vandaag de Kokadi toddler Rubin Stars, roze Tai Tai en Flip in de aanbieding. Nu ¤99,99- en als je een account aanmaakt via deze link, dan krijg je ¤10,- korting, incl. verzendkosten betaal je dan ¤93,94
En ik zie geen link![]()
![]()
Ik zag er iemand met (dacht ik) een Yaro en een ongeveer even oud zoontje, en ze leek wel op je jaquote:![]()
![]()
mijn haar gelijk geknipt vandaag.. ^^, zal asap een foto uploaden voor de spottersquote:Op dinsdag 21 juni 2016 17:19 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Ik zag er iemand met (dacht ik) een Yaro en een ongeveer even oud zoontje, en ze leek wel op je ja
Dames en heren, ik heb mijn draagdoek van Nina en koko niet meer nodig. Tegen verzendkosten is ie beschikbaar - weggooien vind ik zonde.
Maten: 65 cm breed, 4,5 meter lang. In goede staat, schoon gewassen, inclusief knoopinstructies.
![]()
Graag dm bij interesse.
[ Bericht 9% gewijzigd door sprietje76 op 23-06-2016 16:34:55 ]![]()
Vandaag voor het eerst in 1 jaar tijd weer gedragen met mijn oppaskindje van 14 weken. Ze was meteen stil en heeft heerlijk rond zitten kijken <3. Wat was dat verademing na 1.5 uur gekrijs haha.
Hun andere kleine draagde ik toendertijd met mijn eigen draagdoek helaas is die gestolen samen met de scooter waar hij inzat. U heeft het oppasadres zelf dus ook een draagdoek aangeschaft.2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)![]()
Hey draagmama's, een vraag. Een goede vriendin overweegt te gaan dragen, met een doek en/of drager. Nu wil ik wellicht een afspraak met een consulente cadeau doen zodat ze verschillende dingen kan proberen. Wie heeft een tip voor een goede consulente omgeving Amsterdam?Once in a while, I just wanna dance and feel good![]()
Op draagpraat merkte iemand op dat je met de fwcc de banen niet over de rug mag spreiden bij een baby omdat er dan teveel druk op de rug komt. Ze dacht dat dit pas mag wanneer het kind zelfstandig kan zitten.
Ik heb hier nooit over gehoord verder de afgelopen twee jaar dus ben wel ben. Klopt dit?Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p![]()
Ja klopt dat is "nieuw" maar het is al wel een jaar of 3 het geval.
Bij mijn middelste was het nog met banen spreiden en bij de jongste niet meer.
Ik weet niet wat de onderliggende gedachte precies is, ik weet wel dat veel mensen de banen verkeerd spreiden en dit is idd veel druk op de rug.Toen onze mop een mopje was,
Nu bromt zij alle dagen
Ok goed om te weten dan al heb ik het idee dat mijn banen niet heel strak zitten. Denk juist altijd dat ik strakker moet knopen omdat de banen wat losjes over de rug zittenmaar met dit weer is zo'n extra laag ook niet nodig. Het ziet er alleen zo knus uit
Oh fuck echt?S vindt het heerlijk als ik 1 baan over zn hoofdje spreid. Geen wind langs zn hoofd, minder licht en geluid...
Even zoeken of ik een foto heb, want volgens mij is zijn rug nog mooi bol.![]()
Ik zou gerust zo zelf dragen hoor LB, los van het advies heb je ook je eigen keuzes natuurlijk.![]()
En soms verkies ik ook die banen over mijn baby heen, goed opletten dat het niet te strak zit allemaal.Toen onze mop een mopje was,
Nu bromt zij alle dagen
LB en Szo lief! En mooie doek!
Ik deed Tas gisteren weer eens in de doek. Met z'n 8 kilo wordt het wel een pietsje beetje zwaar op de buik:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dus ik ga maar eens oefenen op de ruck, misschien boek ik wel een draagconsult. Iemand nog aanraders voor consulenten omgeving Almere? (Cassandra?).
Hij mag nog niet op de rug in de Bondolino, neem ik aan?
[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 30-06-2016 14:17:47 ]![]()
quote:Op donderdag 30 juni 2016 14:17 schreef Razztwizzle het volgende:
LB en Szo lief! En mooie doek!
Ik deed Tas gisteren weer eens in de doek. Met z'n 8 kilo wordt het wel een pietsje beetje zwaar op de buik:
hij moet zelfstandig kunnen zitten voor de Bondolino. Ik pb je straks evenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dus ik ga maar eens oefenen op de ruck, misschien boek ik wel een draagconsult. Iemand nog aanraders voor consulenten omgeving Almere? (Cassandra?).
Hij mag nog niet op de rug in de Bondolino, neem ik aan?![]()
Heeft iemand hier ervaring met de marsupi plus draagzakken? Ik merk dat ik een doek toch nog wat onhandig vind soms en mijn vriend vindt het helemaal niets. Nu benieuwd dus op zoek naar een draagzak. Als ik op plaatjes van het internet af ga twijfel ik tussen een tula en de marsupi plus, puur gebaseerd op het uiterlijk.![]()
Sjaak vond in de Tula zitten weer leuk! Hij wilde gelijk nog een keer. En door mousemickey kan ik hem nu zelf op mijn rug slingerenDus ik ga weer op zoek naar een Tula
![]()
Heeft iemand een leuke Tula Standaard te koop?
![]()
Ik ben een groot fan van de Marsupiquote:Op zondag 3 juli 2016 09:36 schreef lunamatic het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met de marsupi plus draagzakken? Ik merk dat ik een doek toch nog wat onhandig vind soms en mijn vriend vindt het helemaal niets. Nu benieuwd dus op zoek naar een draagzak. Als ik op plaatjes van het internet af ga twijfel ik tussen een tula en de marsupi plus, puur gebaseerd op het uiterlijk.die is handiger voor kleine baby's, tot maat 74. Daarna is de Tula juist handiger, dus toen zijn we daarheen overgestapt.
Net, in overleg met vrouw, toch besloten om er de komende weken eentje te huren, om te kijken of ik de Tula echt weer veel ga gebruiken. Dus nu eens kijken waar ik er de komende weken eentje kan huren![]()
![]()
Sjaak vond de Tula leuk, Sjaak vond F leuk, en Sjaak vond J ook leuk (of eigenlijk vooral hun speelgoedquote:Op zondag 3 juli 2016 14:25 schreef MevrouwCactus het volgende:
Sjaak vond in de Tula zitten weer leuk! Hij wilde gelijk nog een keer. En door mousemickey kan ik hem nu zelf op mijn rug slingerenDus ik ga weer op zoek naar een Tula
![]()
Heeft iemand een leuke Tula Standaard te koop?
) Wij vonden Sjaak ook heel leuk, want Sjaak is tof (en z'n mama ook
)
![]()
Alles was leukquote:Op zondag 3 juli 2016 17:27 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Sjaak vond de Tula leuk, Sjaak vond F leuk, en Sjaak vond J ook leuk (of eigenlijk vooral hun speelgoed) Wij vonden Sjaak ook heel leuk, want Sjaak is tof (en z'n mama ook
)
![]()
![]()
![]()
Vraagje: wij hebben nu zo'n babydraagrugzak te leen, deze![]()
Maar hoe zit dat nou met de ergonomie? De heupen zitten hiermee natuurlijk niet in M-vorm. Verder is het wel een erg comfi ding, voor baby en ouder
Helaas zijn de Tula's overal al verhuurd (vakantietijd he). Is er hier iemand van wie ik er eentje mag lenen/huren?![]()
![]()
Voor wanneer heb je 'm nodig??quote:Op maandag 4 juli 2016 09:36 schreef MevrouwCactus het volgende:
Helaas zijn de Tula's overal al verhuurd (vakantietijd he). Is er hier iemand van wie ik er eentje mag lenen/huren?![]()
Nja, ik zou graag de komende 3 weken ofzo uitproberen of het echt weer iets voor ons is.quote:
Oh er is er toch eentje beschikbaar deze weekSjaak dragen
[ Bericht 19% gewijzigd door MevrouwCactus op 04-07-2016 11:05:12 ]![]()
Oh!quote:Op maandag 4 juli 2016 09:54 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Nja, ik zou graag de komende 3 weken ofzo uitproberen of het echt weer iets voor ons is.
Oh er is er toch eentje beschikbaar deze weekSjaak dragen
Nou anders weet je me te vinden he?![]()
Lief van jequote:Op maandag 4 juli 2016 11:49 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
Oh!
Nou anders weet je me te vinden he?![]()
![]()
Bij een framedrager zit het zwaartepunt achter je, waardoor je sneller last van je rug/nek/schouders kunt krijgenquote:Op zondag 3 juli 2016 21:31 schreef SaskiaR het volgende:
Vraagje: wij hebben nu zo'n babydraagrugzak te leen, deze
[ afbeelding ]
Maar hoe zit dat nou met de ergonomie? De heupen zitten hiermee natuurlijk niet in M-vorm. Verder is het wel een erg comfi ding, voor baby en ouder
Het zitvlak is te smal, waardoor het kind niet tot minimaal 3/4 van bil-knie wordt ondersteund.
Voor even leuk en comfy, voor lang niet echt een aanrader.And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
Dat vermoedde ik al een beetje, maar waarom zou iemand dan 250 euro aan zo'n ding uitgeven?quote:Op maandag 4 juli 2016 11:56 schreef McLaura het volgende:
[..]
Bij een framedrager zit het zwaartepunt achter je, waardoor je sneller last van je rug/nek/schouders kunt krijgen
Het zitvlak is te smal, waardoor het kind niet tot minimaal 3/4 van bil-knie wordt ondersteund.
Voor even leuk en comfy, voor lang niet echt een aanrader.Carpe diem, quam minimum credula postero.![]()
De nieuwere framedragers hebben wel een breder zitvlak en zijn wel ergonomischer.
Voordeel van een framedrager is dat je er spullen ook in kan opbergen, vaak kan je 'm neerzetten als zitje, en het kind zit vaak wat hoger. Ik vind het echter maar een lomp ding, iets voor hikende draagpapa's / ex-backpackers die dat stoer vinden.No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante![]()
nou, de voordelen die ik heb gehoord:quote:Op maandag 4 juli 2016 12:15 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Dat vermoedde ik al een beetje, maar waarom zou iemand dan 250 euro aan zo'n ding uitgeven?
Kind zit niet tegen je aan geplakt, wat zeker bij zomervakanties met hogere temperaturen wel fijn kan zijn
Het omdoen is makkelijker voor ongeoefende babyslingeraars
Je hebt meteen een stoeltje
Je hebt bergruimte
Maar goed, tegenover elk voordeel staat altijd een nadeel, da's bij alles zo, dus het is een beetje afhankelijk van waar je eigen voorkeuren liggen, uiteindelijk
disclaimer![]()
Ik ben wel een hiker... voordat ik zwanger werd wandelde ik echt heel veel (toen ik in Engeland woonde regelmatig 100 km per week in de heuvels...). Nu mis ik dat echt.... ik kan nog niet de hele dag weg van N, want ze krijgt nog bv.quote:Op maandag 4 juli 2016 12:30 schreef Mariposas het volgende:
De nieuwere framedragers hebben wel een breder zitvlak en zijn wel ergonomischer.
Voordeel van een framedrager is dat je er spullen ook in kan opbergen, vaak kan je 'm neerzetten als zitje, en het kind zit vaak wat hoger. Ik vind het echter maar een lomp ding, iets voor hikende draagpapa's / ex-backpackers die dat stoer vinden.
En haar meenemen kan ook niet echt, want ze vindt gedragen worden maar saai.
Dus ik zoek een oplossing... maar zo'n framedrager is het dus ook niet
Maar als ze gedragen worden saai vindt, dan zal het toch niet uitmaken waarin?
Dan zou ik mooi voor de (meest) ergonomische optie gaan......And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
Da's waarquote:Op dinsdag 5 juli 2016 07:35 schreef McLaura het volgende:
Maar als ze gedragen worden saai vindt, dan zal het toch niet uitmaken waarin?
Dan zou ik mooi voor de (meest) ergonomische optie gaan......Ik dacht dat ze dit misschien leuker zou vinden, omdat ze hoger zit en dus meer ziet. Nouja, we proberen allebei de opties gewoon bij korte wandelingetjes en dan ga ik wel zonder N. lange wandelingen maken als ze wat ouder is
Dat is een goed voornemen denk ik. Ze zal vanzelf naast je gaan lopen
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
Als je een doek of drager hoog genoeg doet dan kunnen ze ook over je schouder heen kijken.
En verder is er ook nog zoiets als links en rechts kijken.
Nu bromt zij alle dagen
En spelen met het spiegeltje! Dat is hier echt een hit. Zodra ik 'm omhoog trek, begint ze al te hikken en te wiebelenquote:Op dinsdag 5 juli 2016 12:53 schreef Moppert het volgende:
Als je een doek of drager hoog genoeg doet dan kunnen ze ook over je schouder heen kijken.
En verder is er ook nog zoiets als links en rechts kijken.![]()
![]()
Ik zag zojuist dit voorbij komen, de minimeis:
http://minimeis.com/nl/#media
een soort stoerepapaproof nekdrager? Ik vind het er op zich best cool uitzien, al zie ik wel een paar dingetjes. Zo zeggen ze dat het vanaf zes maanden te gebruiken is, maar dat lijkt me niet heel verstandig. Met een kind van Mauw d'r leeftijd gaat zoiets prima - en je hoeft ook niet steeds met twee armen te ondersteunen.
Je moet alleen wel alert zijn met deurposten en dergelijke
disclaimer![]()
Het lijkt me zwaar niet ergonomisch. Voor jezelf dan. Ik krijg er acute schouderpijn van bij de aanblik. Het lijkt me ook wat wiebeliger dan een gewone rugdragen, wat weer meer belastend is.No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante![]()
Ik weet het niet, ik vind het persoonlijk minder zwaar om gewicht OP mijn schouders te hebben. Ik vind het wel een interessant principe!disclaimer![]()
vanaf zes maanden vind ik dan weer veel te vroeg idd.
Zeker als je zo loopt zit er best wat beweging in het lijfje en die schokken opvangen is best een ding, daar wachten we ook met fietsen tot ze zelfstandig kunnen zitten etc,Toen onze mop een mopje was,
Nu bromt zij alle dagen
Was het eerste wat ik dacht. Het zou bij mij echt grandioos mis gaan.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 15:29 schreef Stormqueen het volgende:
Je moet alleen wel alert zijn met deurposten en dergelijkeWel handig voor festivals, intochten en weet ik wat.
![]()
Check. Ik zou het ook geheid vergeten.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 12:17 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Was het eerste wat ik dacht. Het zou bij mij echt grandioos mis gaan.Wel handig voor festivals, intochten en weet ik wat.
Heb het al als ze achter op m'n rug zit.![]()
![]()
Lijkt mij echt ideaal voor peuter van 4. Denk dat dit langer vol te houden is dan gewoon op de nek.
(Al is dit ook geen optie als er 1 in de tula zit en de ander op mijn nek wil zitten)
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.![]()
Ze heeft vanochtend lekker in de rugdrager geslapen, dus hij zit vast lekker. En mn man krijgt er minder snel last van zn rug mee, dan in de Manduca. Dus we nemen gewoon alle draagunits mee op vakantie
Bedankt voor deze tip! Heb daar de droolpads besteld en ze zijn inmiddels binnen. Super netjes en mooi!quote:Op donderdag 16 juni 2016 12:33 schreef BlueEyes het volgende:
Kom ik weer es met mn 'reclame'
Voor droolpads: SewBabySays op etsy en FB.
En indien gewenst kijkt ze of ze aan het benodigde stofje kan komen.
Ongeveer 3 weken verzendingstijd.
Ik ben al 2 keer erg tevreden, voor m'n rockets en m'n sidekick![]()
quote:Op dinsdag 12 juli 2016 18:00 schreef Malteser het volgende:
[..]
Bedankt voor deze tip! Heb daar de droolpads besteld en ze zijn inmiddels binnen. Super netjes en mooi!![]()
![]()
Oh die is mooi Chanty!
Er is een gele Calin Blue naar mij onderweg. Cadeautje voor mezelf, vond dat ik het verdiend had![]()
![]()
De Tula moet gewassen worden ivm spugende Twix. Hoe pak ik dat aan? In een kussensloop? En was ik dan de nog ongebruikte droolpads ook mee, zodat die qua stof en wassing gelijk blijven aan de Tula?![]()
ja in een kussensloop met vloeibaar wasmiddel zonder optische bleekmiddelen.
wat betreft de droolpads zou ik zeggen wassen wanneer vies, zonder optische bleekmiddelen is er ook minder verwassing.Toen onze mop een mopje was,
Nu bromt zij alle dagen
Oké, dankjewel!quote:Op maandag 18 juli 2016 12:56 schreef Moppert het volgende:
ja in een kussensloop met vloeibaar wasmiddel zonder optische bleekmiddelen.
wat betreft de droolpads zou ik zeggen wassen wanneer vies, zonder optische bleekmiddelen is er ook minder verwassing.![]()
Malteser, ik weet niet welke Tula je hebt qua kleurstelling (hier licht en donker combi, vandaar) maar om zeker te zijn dat de kleuren mooi blijven zou je er zo'n colourcatcherdoekje bij kunnen doen.![]()
Dat is wel een goede tip! Heb de Slowride dus donkerblauwe banden en gebroken witte stof.quote:Op maandag 18 juli 2016 13:18 schreef mousemicky het volgende:
Malteser, ik weet niet welke Tula je hebt qua kleurstelling (hier licht en donker combi, vandaar) maar om zeker te zijn dat de kleuren mooi blijven zou je er zo'n colourcatcherdoekje bij kunnen doen.![]()
Zag daarnet op Instagram een mooie sneakpeak van een nieuwe Tula.
Heel niet hysterisch maar aquarel![]()
Het is dat ik al verliefd ben op mijn SideKick![]()
![]()
Bedankt nog voor dit filmpjequote:Het is me eindelijk gelukt om M. zo op m'n rug te 'slingeren'. Nu nog even oefenen dat het wat soepeler gaat en ze echt goed zit (ze zat nu te laag en ik werd daardoor zowat gekeeld door dat nekriempje
). Maar goed, ze zat in ieder geval even achterop én ze vond het leuk! (De vorige poging eindigde in een krijssessie van M.)
![]()
En speciaal daarvoor geregistreerd op fok!quote:Op zondag 24 juli 2016 13:03 schreef Ikzoekeentula het volgende:
@ Tante Soesa: Heb je de Tula nog te koop? Ik ben op zoek naar een Tula standard grey zigzag! 😊![]()
ik heb mijn slow ride 2x uitgewassen volgens mij voor de zekerheid met colorcatcher maar was geen kleur afgegeven, bij mijn aperture het zwlfde verhaal ging goed in de wasquote:Op maandag 18 juli 2016 13:20 schreef Malteser het volgende:
[..]
Dat is wel een goede tip! Heb de Slowride dus donkerblauwe banden en gebroken witte stof.![]()
Ik heb 'm nog te koop ja. Ik wil er graag ¤ 90 voor, is dat akkoord? Ik heb de originele doos nog erbij, de draagzak is misschien 10x gebruikt. Waarvan 5x met tegenzinquote:Op zondag 24 juli 2016 13:49 schreef Ikzoekeentula het volgende:
Inderdaad, had nog geen account. Kwam via een Google zoektocht op een link naar dit topic. 😁![]()
![]()
Ik ben heel blij met mijn Tula, al een tijd nu over op de toddler.
Maar ooh ik kijk nu al uit naar de mini straks in de doek weer lekker bij me![]()
![]()
ik geef je graag dibs hoorquote:Op dinsdag 26 juli 2016 16:53 schreef Unihipili het volgende:
Ohhhh die is op deze foto's nog gaver.
Nou had ik 'm ook willen hebben.
Nu bromt zij alle dagen
Als ik me niet in had gehouden had ik nu al 2384 doeken geloof ik.
Oja en verder niks voor de baby want spaarcenten dan op.
![]()
hehehe ik heb 3920029 doeken en dan ben ik me al aan het inhouden voor 8 jaar!
Nu bromt zij alle dagen
jij en je inhouden?quote:Op dinsdag 26 juli 2016 17:21 schreef Moppert het volgende:
hehehe ik heb 3920029 doeken en dan ben ik me al aan het inhouden voor 8 jaar!![]()
disclaimer![]()
hehehe ja hoor, ik besef me nog wel dat soms dingen voor gaan zoals zwemles of de vakantie
Nu bromt zij alle dagen
ik heb wel voorkeur ja maar dan zijn er van die doeken met nieuwe dingen zoals vossenhaar en chinchilla en denk ik ja omg weetje dat is zo apart dat wil ik testenZoals deze met die harige hennep
ik merk dat ik vooral nu een enorme textiel fan ben, Dat ik alle textiel soorten en combo's wil. zoals zeewier en milk en nettle
Nu bromt zij alle dagen
Ja hoor, dat zit er wel in doeken, artipoppe zoekt eigenlijk steeds naar nieuwe fibers of oude vergeten vezels
https://exchangingfire.wo(...)/what-is-milk-fiber/Toen onze mop een mopje was,
Nu bromt zij alle dagen
@ Tante Soesa, heb net een tula cadeau gekregen! Dus ben bang dat je hem aan mij niet meer kwijt kan. Wel een hele mooie deal voor een hele mooie Tula! Had hem anders graag van je overgenomen. Dit design is ook praktisch nergens meer te koop merkte ik. Wellicht via marktplaats? Denk dat je er ook best nog meer voor kunt vragen/krijgen.![]()
Dude. Ik heb er één met pindakaas en madeliefjesquote:Op dinsdag 26 juli 2016 17:35 schreef Skittles het volgende:
Whut?! Melk, nettle (?) en zeewier? In een doek?![]()
[ afbeelding ]. Ik win.
![]()
Ik ga morgen nog een keer proefdragen met Sjaak. Als hij het dan wel leuk vindt, neem ik hem graag van je over.quote:Op maandag 25 juli 2016 10:14 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Ik heb 'm nog te koop ja. Ik wil er graag ¤ 90 voor, is dat akkoord? Ik heb de originele doos nog erbij, de draagzak is misschien 10x gebruikt. Waarvan 5x met tegenzin
Forum Opties Forumhop: Hop naar: